(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 مهر 1391 - شماره 20334

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمول 92 (يادداشت روز)
گاز (گفت و شنود)
رئيس جمهور در باكو ارائه كرد
پيشنهاد هفت گانه ايران به دوازدهمين اجلاس سران اكو
اعتراض چين به تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران
جلسات مستمر سران قوا براي بهبود وضع اقتصادي
كيهان و خوانندگان
مقام انگليسي: جايزه صلح مي دهيد؟!
اقتصاد اروپا لب پرتگاه است (خبر ويژه)
تركيه با توهم امپراتوري سپر بلاي غرب شد (خبر ويژه)
هرچه عبدالله نوري رشته بود خاتمي در انتخابات مجلس پنبه كرد (خبر ويژه)
پيام پهپاد ايران امكان خاورميانه بدون اسرائيل است (خبر ويژه)


فرمول 92 (يادداشت روز)

شواهد و قرائن به وضوح نشان مي دهد نگاه توطئه آميز دشمنان جمهوري اسلامي به انتخابات رياست جمهوري در خرداد 92 معطوف شده است.
آنچه اين فضا را روشن مي كند تلاش ها و تحركات دشمن در فاصله كمتر از هشت ماه به انتخابات است.
البته پروژه دشمن براي انتخابات سال آينده در حالي است كه تجربه انتخابات مجلس نهم در اسفند سال گذشته را نيز پيش روي دارد.
نكته جالب اينجاست كه دشمن هفت، هشت ماه مانده به انتخابات مجلس نهم، طرح ريزي ها و تحركاتش را بصورت سازماندهي شده كليد زد تا در فرصت باقي مانده به اهداف مورد نظرش دست بيابد ولي طرفي نبست.
اكنون نيز برنامه ها و اقدامات دشمن براي انتخابات در پيش روي از پرده برون افتاده و كافي است تا شرايط فعلي با چشم انداز انتخابات مورد رصد دقيق و واكاوي عميق قرار بگيرد.
براي اينكه تصويري شفاف از تحركات و سناريوهاي دشمن داشته باشيم چه بايد كرد؟ پاسخ بخشي از اين پرسش مبنايي و كليدي به انتخابات سال 90 برمي گردد. همچنانكه دشمن و جبهه استكبار بدون شك از تجربه ناكامي و شكست در انتخابات اسفند 90 و حتي پيش تر انتخابات حساس سال 88 استفاده خواهد كرد، ما نيز در سوي مقابل بايد از تجربه موفقيت آميز و عبور از آن شرايط خطير بهره ببريم.
بنابراين در وهله اول بايد تحليل صحيح و درستي از تحركات و اقدامات دشمن داشت. اين روزها پروژه اصلي دشمن براي تأثيرگذاري بر انتخابات سال آينده مقوله «تحريم»ها بر ضد كشورمان است.
پس از آنكه در اول ژوئيه 2012-11تير 1391-آمريكا و چند كشور غربي تحريم نفتي و تحريم بانك مركزي را عليه ايران به صحنه آوردند؛ در همين راستا و در شرايط حاضر «تشديد تحريم ها» نيز دنبال و پيگيري مي شود.
اما در اين ميان چند سؤال مهم مطرح است؛ پروژه «تحريم»ها چه ابعادي دارد؟ آيا پروژه هاي ديگري نيز مكمل آن است؟ تا چه حد و تا چه ميزاني اين پروژه بر انتخابات ايران تأثير مي گذارد؟ آيا آمريكا و چند كشور غربي مي توانند از شرايط شكست بزرگ و ناكامي هاي پي در پي در سال هاي 88 و 90 بگريزند؟
در شرايط فعلي چگونه مي توان جلوي برخي از افراد و جريان هايي كه- خواسته يا ناخواسته- در زمين دشمن بازي مي كنند را گرفت؟ و...
درباره اين «پرسش»ها و «محور»ها و بازي دشمن براي انتخابات سال 92 نكاتي وجود دارد كه مي تواند ما را به «پاسخ»ها و «فرمول»ها نزديك كند؛
1- پروژه تحريم هاي ضد ايراني براي اثرگذاري بر انتخابات سال 92 در دو لايه «افزايش» و «تشديد» پيگيري مي شود. اگر در تير ماه سال جاري اين پروژه در به اصطلاح شديدترين حالت با تحريم نفتي و تحريم بانك مركزي ايران كليد زده شد، پس از آن افزايش و تحريم هاي ديگري در دستور كار قرار گرفت. از همين روي؛ دوشنبه گذشته- 15اكتبر - اتحاديه اروپا در نشست لوگزامبورگ تحريم هاي جديدي عليه شبكه بانكي، واردات گاز، انرژي و حمل و نقل دريايي ايران به تصويب رساند.
خب، سؤال اين است كه خاصيت اين تحريم ها كه از ماه هاي گذشته تصويب و اعمال شده و كماكان در حال تشديد و افزايش است چه بوده كه در نهايت بر شرايط انتخابات در ايران تأثير بگذارد؟
آيا نبايد در گام هاي اول، اثر اين تحريم ها انزواي ايران باشد تا بعداً در شرايط و فضاي انتخابات 92 بكار بيايد؟
برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران و حضور دو سوم كشورهاي عضو سازمان ملل در اين اجلاس به گونه اي بود كه رسانه هاي صهيونيستي و غربي از دبكا، جروزالم پست تا نيويورك پست و وال استريت ژورنال و... اذعان كردند اجلاس تهران خط بطلاني بود بر سياست انزواي ايران.
سؤال بعدي اين است كه اگر اين تحريم ها در سطح سياسي ناكارآمد بوده آيا در سطح اقتصادي تأثير واقعي داشته است؟
طرفه آنكه رسانه هاي غربي بارها با نگراني اين موضوع را مطرح كرده و پاسخ را روشن به بيرون درز داده اند. همين دو روز پيش بود كه رويترز گزارش داد تحريم ها عليه ايران آنقدر بي تأثير بوده كه حتي صادرات آمريكا به ايران در اين شرايط 30 درصد افزايش پيدا كرده است.
و بالاخره آنكه «تحريم»ها حتي در سطح رسانه اي و عمليات رواني نيز موفق نبوده است چرا كه اولا؛ نتوانسته بر محاسبات ايران اثر بگذارد و رهبر معظم انقلاب چند بار در اين اواخر تأكيد كردند كه محاسبات نظام و رهبري تغيير نخواهد كرد.
ثانيا؛ ايران با افزايش و تشديد تحريم ها، هيچ تغيير رويكردي در موضوع هسته اي نداشته است و اين حربه غربي ها كه از تحريم ها انتظار فشار به ايران جهت عقب نشيني از مواضع و اصول هسته اي آن بوده است بي نتيجه مانده است. ثالثاً؛ دست غربي ها و آمريكايي ها رو شده كه هدف آن ها از تحريم ها، «مردم ايران» بوده است و براي همين است كه گاردين دوشنبه گذشته طي گزارشي اعتراف مي كند؛ «تحريم ها مردم ايران را نشانه گرفته است» و بان كي مون دبيركل سازمان ملل نيز چندي پيش همين مطلب را به تلويح بيان كرد و تحريم ها را نقض كننده حقوق ملت ايران دانست.
البته اين نوشته بر آن نيست كه تحريم هاي ضدايراني را بطور كلي بي تأثير بر پاره اي از مشكلات اقتصادي كشور بداند، بلكه سخن در اين است كه اثر اين تحريم ها بر مشكلات اقتصادي نسبت به عوامل ديگر سهم بسيار كوچكي دارد و مهم تر آنكه تحريم ها قدرت تأثيرگذاري بر انتخابات سال 92 را ندارد. همچنانكه رهبرانقلاب در جريان سفر به خراسان شمالي بر اين موضوع تاكيد كردند كه دشمن در مقابله اقتصادي هم غلطي نمي تواند بكند و مشكلات كنوني اقتصادي ايران قابل حل است و از سوي ديگر خاطر نشان نمودند كه؛ «ايران عزيز به بركت هوشمندي، آگاهي و بصيرت حقيقتا تحسين برانگيز ملت و به پشتوانه حضور مردم در صحنه از آرامش و ثبات سياسي مثال زدني برخوردار است.»
2- به لحاظ هدف دشمن در تأثيرگذاري بر انتخابات 92، شرايط كنوني با شرايط انتخابات سال 90 قابل مقايسه است. دشمن از ماه ها قبل از 12 اسفند- موعد انتخابات مجلس نهم- پروژه تحريم ها را پيش كشيد دهها شخصيت و نهاد ايراني نيز مورد تحريم قرار گرفتند و حتي چاشني اين تحريم ها، فشارهاي حقوق بشري و هسته اي بود كه منجر به صدور 3 قطعنامه عليه ايران در سال 90 شد اما سوال اين است كه آيا دشمن با همه تحركات و دسيسه ها بر انتخابات 12 اسفند 90 تأثير گذاشت؟ حضور 65 درصدي مردم و انتخابات پرشور پاسخ را به روشني مشخص كرد.
اكنون نيز دشمن علاوه بر «تحريم»ها، فشارهاي به اصطلاح حقوق بشري را پيش كشيده است.
به تعبير روشن تر، از پروژه نخ نما و تكراري حقوق بشر به عنوان پروژه تكميلي، «تحريم»ها استفاده مي شود.
در همين ارتباط، پشت پرده سومين گزارش احمد شهيد كه هفته گذشته منتشر شد و نقض حقوق بشر در ايران را ادعا كرده بود بخاطر كمك به غرب براي پيش بردن تحريم ها عليه كشورمان است ولي آيا اين برآورد محقق شده است؟ مشكل غرب اينجاست كه سياسي بودن و بي خاصيت بودن گزارش هاي حقوق بشري عليه ايران براي افكارعمومي دنيا برملا شده است.
دست آمريكايي ها و غربي ها رو شده كه چرا هر بار بحث تحريم ها عليه ايران داغ مي شود گزارش هاي حقوق بشري بر ضد جمهوري اسلامي صادر مي گردد و سر و كله گمارده اي چون احمد شهيد پيدا مي شود؟
3- بازي دشمن با پروژه هاي تحريم و فشارهاي حقوق بشري عليه ايران براي تأثيرگذاري بر انتخابات رياست جمهوري و تحميل بي ثباتي سياسي در كشور همچنانكه در انتخابات سال قبل ناكام ماند و در انتها دشمن در موقعيت آفسايد قرار گرفت در شرايط كنوني نيز به سرانجام نمي رسد و دشمن طرفي نخواهد بست و به تعبير ديروز رهبر انقلاب در جمع نخبگان و برگزيدگان استان خراسان شمالي؛ «زورگويان غربي كوچك تر از آن هستند كه ملت ايران را به زانو در بياورند».
دشمن نه تنها در پروژه تحريم ها بر ضد ايران و پروژه هاي تكميلي مانند پرونده حقوق بشر يا پرونده هسته اي دچار محاسبات غلط در غلط است بلكه اگر به حرف و سخن جماعتي و افرادي در داخل دل بسته است كه حرف او را تكرار مي كنند و شايد بتواند از اين طريق روزنه اي براي تأثيرگذاري بر انتخابات 92 پيدا كند باز هم دچار اشتباهات راهبردي شده است.
پيوند ناگسستني و درهم تنيده ملت و رهبري كه اين روزها، جلوه اي از آن در آينه خراسان شمالي به تصوير كشيده شده حاكي از ناكامي هاي دشمن است چرا كه با ديده باني رهبري و هوشياري مردم روزنه هاي نفوذ براي بي ثباتي سياسي و فضاي بلبشو در انتخابات 92 مسدود است و تنها اين گفته «آقا» كه فرمول بر هم زدن بازي دشمن است بايد نصب العين كارگزاران نظام باشد كه؛ «در مدت باقي مانده تا انتخابات و در خود انتخابات، همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالي شدن فضاي سياسي كشور متمركز باشد.»
حسام الدين برومند
 


گاز (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اتحاديه اروپا تحريم هاي ديگري را عليه ايران تصويب كرد.
گفت: مثلا چي؟!
گفتم: اعلام كرده اند كه كشورهاي اروپايي از خريد گاز ايران خودداري مي كنند.
گفت: اولا كه به جهنم. ثانيا؛ اصلا كشورهاي اروپايي از ايران گاز نمي خريدند كه حالا خريد آن را تحريم كرده اند!
گفتم: البته به قول جرج بوش، اروپا خيلي پير شده است.
گفت: مرد حسابي! پير شدن اروپا چه ربطي به تحريم خريد گاز ايران دارد؟!
گفتم: خب! پير شده دندان هاش ريخته و فقط پارس مي كنه ولي ديگه نمي تونه مثل سابق گاز بگيره!
 


رئيس جمهور در باكو ارائه كرد

پيشنهاد هفت گانه ايران به دوازدهمين اجلاس سران اكو

رئيس جمهور كشورمان در دوازدهمين اجلاس سران اكو، هفت پيشنهاد براي ارتقا و تاثيرگذاري اجلاس اكو در سطح بين المللي مطرح كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد روز سه شنبه به وقت محلي در باكو، در دوازدهمين اجلاس سران همكاري هاي اقتصادي اكو با بيان اينكه در دو دهه اخير ناكارآمدي، ضعف و تبعيض آلودگي بودن نظم مادي و سرمايه داري حاكم بر جهان كاملا آشكار شده است. گفت: همه مي دانيد كه ملت ها از وضعيت موجود ناراضي و به نظامات سياسي و اقتصادي و فرهنگي حاكم بر مراكز اصلي قدرت و ثروت جهان بي اعتمادند، با آن همراهي نمي كنند و اميدي به اصلاح آن ندارند.
رئيس جمهور تصريح كرد: امروز همه ملتها طالب تغييرند و به لطف خدا اين تغيير اتفاق خواهد افتاد. چرا كه بر اساس سنت هاي الهي، بي عدالتي پايدار نخواهد بود. اين درس دائمي تاريخ به همه است.
وي خاطرنشان كرد: نظام سرمايه داري و حافظان انديشه استعمار و برده داري خواسته يا ناخواسته در پايان راه قرار دارند و جهان در آستانه ورود به دوران جديد و استقرار نظم نويني قرار دارد و بنابر وعده خداوند نظم آينده مبتني بر عدالت و پاكي و احترام و محبت خواهد بود. رئيس جمهور خطاب به سران كشورهاي عضو اكو گفت: دولت ها و ملت هاي ما به واسطه فرهنگ غني و انساني خود، همواره با ظلم و بي عدالتي مخالف و طالب صلح و عدالت و دوستي براي همه بوده اند. در دوره برده داري و استعمار و دوقطبي و تك قطبي و در ايجاد نظم تبعيض آلود امروز كمترين نقش را داشته اند و در عين حال به دليل سياستهاي غيرانساني قدرت هاي مسلط آسيب هاي فراواني متحمل شده اند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: همه بايد دست به دست هم دهيم و در يك حركت جمعي نسبت به اصلاح وضع موجود جهان و همچنين حفظ استقلال و پيشرفت و رفاه كشورهايمان اقدام نمائيم.
وي با بيان اينكه راهكار اصلي، مشاركت همگاني در مديريت جهاني است اظهار داشت: اين همان شعار و نتيجه اجلاس موفق غيرمتعهدها در تهران است.
رئيس جمهور گفت: ما با هم انديشي و دوستي و تدبير جمعي مي توانيم ملت هاي خود را از تدابير سوء نظامات و حاكمان بين المللي محافظت و در مسير پيشرفت و تعالي خود و جامعه بشري حركت نمائيم.
رئيس جمهور در ادامه اظهارات خود 7 پيشنهاد براي ارتقا و تاثيرگذاري اجلاس اكو در سطح بين المللي مطرح كرد و گفت: مي توانيم رايزني ها و همكاري هاي سياسي را در چارچوب سازمانهاي منطقه اي و جنبش عدم تعهد و ديگر عرصه ها گسترش دهيم، يك نهاد مشورت سياسي به نام «مجمع سياسي اكو» براي هماهنگي اعضاء در عرصه بين المللي و تقويت دوستي و كمك به رفع اختلافات و دفاع از حقوق اعضاء در مراكز جهاني و تلاش مشترك براي اصلاح ساختارهاي بين المللي از جمله سازمان ملل ايجاد نمائيم همچنين با توجه به مواريث ارزشمند و مشترك، همكاريهاي فرهنگي و هفته هاي فرهنگي را سازماندهي و گسترده تر دنبال نمائيم. وي همچنين پيشنهاد كرد تا همكاري هاي علمي و فن آوري را نهادينه و تقويت و «سازمان همكاري هاي علمي و تحقيقاتي اكو» تاسيس شود و نيز همكاري هاي اقتصادي و صنعتي و كشاورزي و انرژي، گسترش تجارت و به كارگيري شيوه تهاتر و مبادله با پول هاي ملي و ايجاد مقررات هماهنگ گمركي را در دستور كار قرار داده و اقتصاد ملت خود را از اثرات سوء خلق دارائي هاي كاغذي و كسري بودجه كشورهاي كلان سرمايه داري مصون نمائيم.
احمدي نژاد اضافه كرد: مي توانيم حلقه شبكه حمل ونقل ريلي، دريايي، جاده اي و هوايي را تكميل و از همه ظرفيت درياهاي خزر و عمان و خليج فارس و مديترانه و اژه و سياه بطور هماهنگ بهره برداري نمائيم و همچنين براي تبيين و گسترش انديشه مستقل و انساني و عدالت محور در اقتصاد «مجمع اقتصادي اكو» پايه گذاري شود تا همه ساله با حضور مديران ارشد و دولتمردان و صاحبنظران منطقه اي و بين المللي و نمايندگان بخش هاي خصوصي و دولتي، فرصت رايزني و ارائه راهكار و تحليل هاي مناسب فراهم گردد.
روابط ايران و آذربايجان برادرانه است
رئيس جمهوري اسلامي ايران در ديدار رئيس جمهور آذربايجان در حاشيه اجلاس اكو با تاكيد بر اينكه هيچ عاملي نمي تواند ملت هاي ايران و آذربايجان را از يكديگر جدا كند، تصريح كرد: روابط ايران و آذربايجان برادرانه و بسيار عميق و گسترده است و توطئه و هياهوي دشمنان نمي تواند خدشه اي در آن وارد كند.
«الهام علي اف» رئيس جمهور آذربايجان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه ايران و آذربايجان داراي ريشه هاي فرهنگي و ديني مشتركي هستند، گفت: سفر رئيس جمهور اسلامي ايران به باكو پيامي براي همه كساني است كه در صدد بر هم زدن روابط برادرانه ايران و آذربايجان هستند.
بررسي تحولات سوريه در ديدار احمدي نژاد با اردوغان
رئيس جمهور كشورمان در ديدار رجب طيب اردوغان تنها راه حل مسائل سوريه را پافشاري كشورهاي تأثيرگذار در منطقه از جمله ايران و تركيه بر برگزاري انتخابات آزاد دانست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد ، در حاشيه اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان اكو، در ديدار رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه با بيان اينكه در سوريه جنگ و درگيري به نتيجه اي نخواهد رسيد و براي هيچ كدام از طرفين سودي ندارد، گفت: تنها راه حل مسائل سوريه اين است كه كشورهاي تأثيرگذار در منطقه از جمله ايران و تركيه بر برگزاري انتخابات آزاد در اين كشور پافشاري كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد: اگر در سوريه تفاهم ايجاد نشود، درگيري هاي طايفه اي تا مدت ها در اين كشور باقي خواهد ماند؛ البته بايد تلاش شود تا پيش از تفاهم و برگزاري انتخابات، ميان طرف هاي درگير آتش بس صورت گيرد.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بايد در راستاي صلح، آتش بس و برگزاري انتخابات در سوريه تلاش شود، اظهار داشت: بايد همه به حقوق مردم سوريه متعهد شوند، البته شايد اين راه سختي باشد اما راهكاري جز اين وجود ندارد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه انتخاب حاكمان و نوع حكومت، حق ملت هاست و هيچ كس نمي تواند و نبايد اين حق را ناديده گرفته و آن را تضعيف كند، گفت: بايد همگان كمك كنند تا مردم سوريه بتوانند از اين حق خود استفاده نمايند.
رجب طيب اردوغان نيز در اين ديدار با تاكيد بر افزايش روابط و همكاري هاي ايران و تركيه گفت: دو كشور ظرفيت هاي فراواني براي گسترش هر چه بيشتر روابط با يكديگر دارند و تركيه به دنبال تحكيم و تقويت اين روابط است.
وي همچنين در خصوص مسائل سوريه اظهار داشت: در مسائل سوريه بايد با تشكيل گروه هايي به دنبال رسيدن به راه حل مناسب باشيم.
ديدار احمدي نژاد
با رئيس جمهور پاكستان
محمود احمدي نژاد در حاشيه اجلاس سران اكو در ديدار آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان با تاكيد بر اينكه دموكراسي هرگز از لوله تفنگ ناتو و با جنگ و درگيري ايجاد نمي شود، گفت: امروز شرايط در منطقه شرايط حساسي است و ضرورت دارد همه كشورها نسبت به آن مراقبت داشته باشند.
آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان نيز در اين ديدار اظهار داشت: امروز اتفاقات خوبي در منطقه ما نمي افتد و اگر براي حل مشكلات موجود اقدام مناسبي انجام ندهيم، تاريخ ما را نخواهد بخشيد.
روساي جمهور ايران و پاكستان همچنين در خصوص راهكارهاي گسترش مناسبات و همكاري هاي دوجانبه و بين المللي با يكديگر بحث و تبادل نظر كردند. همچنين وزير امور خارجه كشورمان نيز در حاشيه اجلاس اكو با حنا رباني وزير امورخارجه پاكستان ديدار و گفت وگو كرد.
 


اعتراض چين به تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران

به دنبال تصويب تحريم هاي جديد از سوي اتحاديه اروپا عليه ايران، چين اين تحريم ها را غيرقانوني خوانده و از سياست هاي غرب انتقاد كرد.
هونگ لي سخنگوي وزير خارجه چين در كنفرانس خبري خود ادامه داد: ما مخالف اعمال تحريم هاي يكجانبه عليه ايران بوده و معتقد هستيم با اين تحريم ها نمي توان مسئله هسته اي ايران را حل كرد.
وي خواهان انعطاف، افزايش ارتباطات و آغاز دور جديد مذاكرات ميان طرفين شد.
از سوي ديگر اقدام خصمانه اتحاديه اروپا در تشديد تحريم ها عليه ايران با استقبال آمريكا و رژيم صهيونيستي روبرو شد.
روزنامه اورشليم پست به نقل از ييگال پالمور سخنگوي وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي دور جديد تحريم ها را پيام صحيح و جدي به تهران خواند.
وزير خارجه اسرائيل نيز روز يكشنبه اتحاديه اروپا را به تصويب تحريم ها عليه ايران ترغيب و تشويق كرده بود.
خبر ديگر آنكه آمريكا نيز از تشديد تحريم ها عليه ايران استقبال كرد.
سخنگوي كاخ سفيد در اين زمينه به خبرنگاران گفت: تلاش براي انزواي ايران در اولويت اقدامات رئيس جمهور آمريكا است.
فيليپ جي كارني به مانند هميشه ايران را به تلاش در جهت دستيابي به سلاح اتمي متهم و از اتحاديه اروپا به خاطر تقويت آنچه اقدامات بين المللي عليه ايران خواند تقدير كرد.
گفتني است در حالي هفته گذشته جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا تعلق گرفت كه به اذعان كارشناسان، مقامات و رسانه هاي بين المللي تحريم هاي ضد ايراني ملت ايران را هدف گرفته است.
 


جلسات مستمر سران قوا براي بهبود وضع اقتصادي

رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس از برگزاري جلسات مستمر سران قوا در راستاي بهبود وضع اقتصادي كشور خبر داد.
«امير خجسته» رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس گفت كه از طرف مجلس، نخبگان اقتصادي و از طرف هيات رئيسه حجت الاسلام ابوترابي فرد و محمدرضا باهنر واعضاي ديگر هيات رئيسه براي تعامل با دولت در جهت پيگيري و رفع مشكلات اقتصادي جلساتي برگزار مي كنند.
وي در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: مجلس در راستاي عمل به وظيفه نظارتي اش وضعيت اقتصادي كشور را مدام رصد مي كند كه در همين راستا آقاي لاريجاني جلسات مستمري را با سران قوا با هدف تدوين راهكارهايي براي بهبود وضعيت اقتصادي برگزار مي كند.
امير خجسته افزود: در همين راستا اعضاي هيئت رئيسه مجلس مامور شده اند كه جلساتي را با مسئولان دولتي برگزار كنند تا در آينده شاهد بهبود وضعيت اقتصادي باشيم.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤اين روزها دشمنان اسلام و ولايت از ديدن صحنه هاي باشكوه استقبال مردم مسلمان از رهبر شجاع و عزيز مسلمين در خراسان شمالي شوكه شده اند اين فقط يك گوشه از ارادت مردم مقاوم و صبور ايران نسبت به امام خامنه اي است. ما را از تحريم باكي نيست و تا زنده ايم رهبر و مقتداي خود را تنها نخواهيم گذاشت.
محمود نصيري
¤يك آزاده هستم، مي خواستم بابت سلسله مطالبي كه در رابطه با علل و عوامل پذيرش قطعنامه 598 يا بهتر بگويم تحميل اين قطعنامه در صفحه 8 روزنامه چاپ مي كنيد تشكر كرده باشم. در ضمن دشمنان داخلي و خارجي بدانند اين آمادگي را داريم كه جان ناقابل خود را تقديم انقلاب و اسلام بكنيم.
8087---0911
¤عاشقم من عاشق سيدعلي
جان اگر خواهد بگويم من بلي
دل سپردم من به روي اين ولي
جان فدايش بي سوال و بي ولي
گر بخواهد ياري از من ماه من
مي شتابم سوي او بي تنبلي
گر دهد اذن شهادت او به من
مي نهم بر ديده با يك يا علي
0104---0933
¤رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان و دانشجويان خراسان شمالي و طرح چند سوال كليدي كه برخي از آنها به سبك زندگي مردم مربوط مي شود حائز اهميت و پي گيري آنها كمك به حل بسياري از معضلات و مشكلات خانوادگي و اجتماعي است در حقيقت دست گذاردن بر مسائلي است كه مردم چه در خانه و چه در محل كار و اجتماع با آنها روبرو هستند و بعضا به علت نينديشيدن به راهكار مناسب و يا پاسخ صحيح و خلأ قانوني دچار مشكل و كاستي هستند چه خوب است هم اين سوال و هم مطالبي كه در اين سخنان آمده مورد توجه تمام دانش پژوهان و اساتيد و سياستمداران قرار گيرد كه رسيدن به آنها و بعضا قانوني كردنشان مي تواند بسياري از مسائل را حل كند.
محمودي
¤تا چندي قبل نمازخانه اي در پارك شهر وجود داشت و در صورت حضور در پارك به هنگام اذان مغرب نماز اول وقت را اقامه مي نموديم، ولي اخيرا شهرداري اقدام به تخريب آن نموده است. با توجه به حضور بسياري از مردم در هنگام اذان مغرب و تقيد بسياري بر اقامه نماز اول وقت از مسئولين امر انتظار مي رود نسبت به ساخت نمازخانه جديد در اين پارك اقدام نمايند.
چند شهروند تهراني
¤اگر همين 20 مورد آسيب شناسي را كه رهبر معظم انقلاب در موضوع سبك زندگي در سخنراني اخير خويش بيان كردند مسئولين امر جدي بگيرند و به منظور رفع عيب ورود پيدا كنند قول مي دهم كه خيلي سريع به پيشرفت حقيقي و تمدن عميق و ريشه دار دست پيدا مي كنيم.
نادري
¤وقتي ستون پاورقي علل و عوامل پذيرش قطعنامه را مطالعه مي كنم به عنوان كسي كه زمان جنگ را درك نكرده از اين همه خيانت برخي مسئولان در زمان جنگ به انقلاب و امام و مردم به خشم مي آيم و تمام وجودم را درد مي گيرد. ولي تو دهني ملت در سال 88 به اين عنصر بيمار دل كه ناشي از بصيرت مردم بود به آنها تبريك مي گويم.
0642---0936
¤به آقاي هاشمي عرض مي كنم اگر به اين گفته خودشان كه مطرح كرده ولايت فقيه كانون مركزي قانون اساسي و نظام اسلامي است كاملا اعتقاد و التزام دارد پس چرا موقع حادثه يعني فتنه 88 با فتنه گراني كه عليه اين كانون دست به شورش زده بودند مقابله نكرد؟
7623---0912
¤اگر شوراي نگهبان خداي ناكرده هر يك از حاميان فتنه سال 88 را براي نامزدي رياست جمهوري تاييد بكند اين خطاي آنان جبران ناپذير خواهد بود. بايد با اقتدار در مقابل فتنه گران و حاميان آنها ايستاد و اين مرحله را پشت سر گذاشت.
4906---0912
¤براي بنده خيلي جالب بود كه مشاهده كردم در ميان قشر هنرمندان سينماي كشور آقاي مجيد مجيدي از كارگردان هاي كشورمان در اجلاس بين المللي اسلامبول در تركيه در حضور اردوغان نخست وزير اين كشور با منطق و استدلال قوي آمريكا و رژيم صهيونيستي را به نقد بكشد و از حقانيت رفتارهاي جمهوري اسلامي با افتخار دفاع نمايد.
حصاركي
¤ لطفاً از آقاي مهمانپرست بپرسيد منظورشان از آمادگي ايران براي خريد اورانيوم مورد نياز براي مصرف پزشكي و... چيست؟ وقتي ما خودمان توانايي توليد آن را داريم چرا از ديگران بخريم؟
6426---0912
¤ با توجه به معضل عدم رشد جمعيت در كشور مسئولين امر به ويژه قوه مجريه فكري براي ازدواج آسان با اين تورم و گراني بنمايد. چقدر عقدها كه به علت گراني لوازم متوقف شده و توان برگزاري عروسي نيست.
3419--0935
¤ با وجود اعلام بانك مركزي مبني بر 5ميليون بودن وام ازدواج هيچ بانكي آن را نمي پذيرد و اعلام مي دارند مبنا همان 3 ميليون است. از مسئولين انتظار گره گشايي امور جوانان را دارم.
9173---0936
¤ فروشگاه ها و سوپرها در حال ورشكستگي هستند (فروشگاه هايي نظير شهروند، رفاه، سپه، و...) چرا كه كارخانه هاي توليدي از ارائه اجناس خود به فروشگاه ها خودداري مي نمايند. آيا قصد دارند همانند سايپا و ايران خودرو قيمت اجناس خود را افزايش دهند؟ از مسئولين امر و سازمان بازرسي و نظارت درخواست مي شود اقدام شايسته اي بكنند.
محمدتقي ناظم زاده
¤ از شهرداري محترم منطقه 12درخواست مي شود فكري به حال بافت هاي فرسوده اين منطقه نمايد كه در صورت بروز كوچك ترين اتفاق طبيعي با فاجعه اي بزرگ مواجه مي شود.
2166---0936
¤ با تشكر از پاورقي روشنگرانه علل و عوامل پذيرش قطعنامه 598 متأسفانه همان خط مخالف با مسئله دفاع مقدس در مراكز تصميم گير حاكم است لذا جانبازان ما بعضاً در شرايط سختي قرار دارند و شب را به روز مي رسانند.
4789---0912
¤ چرا صدا و سيما پوشش ديجيتال شبكه هاي خود را افزايش نمي دهد؟ گناه ما شهرستاني ها چيست كه بايد از شبكه هاي ديجيتالي محروم باشيم؟
احمد سيفي از مرند
¤ جايگاه سوخت گاز شهرستان پاكدشت از دو هفته قبل تعطيل شده و رانندگان به زحمت افتاده اند. از مسئولين شهر درخواست رسيدگي داريم.
7642---0919
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود براي مدارس ششم ابتدايي پسرانه به ويژه براي ساعت ورزش و تربيت بدني از معلمين مرد استفاده شود نه از خانم ها.
6775---0912
¤ پنج ماه قبل پدر خانواده فوت كرد. با در دست داشتن برگه گواهي فوت، گواهي دفن و اصل شناسنامه باطل شده پدر مرحومم به اداره دارايي اصفهان براي انحصار وراثت مراجعه كردم در كمال تعجب هيچ كدام از اين مدارك قانوني ارائه شده را قبول نكردند. ما را مجبور كردند كه حتماً بايد امضاي محضري سه نفر از افراد غيرفاميل ارائه بشود. عرض بنده اين است كه اگر گواهي فوت و گواهي دفن ارزش حقوقي ندارد چرا صادر مي كنند و اگر ارزش حقوقي دارد چرا اداره دارايي براي آن اعتبار قائل نيست.
احمدي
¤ اگر تركيه نخواهد از تعرض به سوريه دست بردارد و همچنان دم خود را به آمريكا و اسرائيل گره بزند مسئولين كشورمان بايد امنيت و آرامش سوريه را شرط ادامه روابط اقتصادي و تجاري با تركيه قرار بدهند و كوتاه نيايند.
4893---0910
¤ ترحم دستگاه قضايي به مهدي هاشمي قطعا به اعتماد مردم نسبت به مسئولين كشور لطمه جدي وارد خواهد كرد.
2796---0935
¤ فردي مثل بنده كه براي روي كار آمدن آقاي احمدي نژاد چندين روز روزه نذري گرفتم نمي توانم از خطاهاي امروز ايشان چشم پوشي بكنم اصرار روي اشتباهاتي كه مرتكب شده تمام زحمت هاي كشيده شده ايشان در سالهاي گذشته را از بين مي برد. در پايان عرض مي كنم عامل اصلي انحراف بني صدر نيز غرور ناشي از 11 ميليون رايي بود كه در انتخابات رياست جمهوري كسب كرده بود.
عليمرداني
¤ دلالان ارز خون رعيت و مردم را در شيشه مي كنند و اين گناه نابخشودني است مراجع قانوني نظام بايد حكمي قاطع در مورد برخورد با اين اخلالگران صادر كنند.
يك شهروند
¤ به شكرانه ايزد منان در هفته دولت 950 خانه بهداشت در روستاهاي كشور افتتاح شد. از آنجا كه نجات جان يك نفر برابر با نجات جان مردم كشور است اميد است كه مردم كل روستاهاي كشور از اين نعمت برخوردار باشند.
يك شهروند
¤ در فروشگاه مركزي اتكا در مشهد مقدس شاهد جمع آوري ارزاق عمومي از داخل قفسه ها بودم. دليل اين كار روشن نشد. اگر اين كار به دليل گران شدن قيمت دلار در بازار صورت گرفته باشد كالاهاي خريداري شده از قبل را شامل نمي شود و چنين كاري حرام است.
6091---0915
¤ اينكه اردوغان به راحتي حاضر شد با ايران مذاكره كند خدعه بود، مي خواست بگويد خمپاره اندازي براي تركيه نيست تا بتواند در شوراي امنيت به ناتو مجوز بدهد تا سوريه را بمباران كند. او مي خواهد امپراطور منطقه شود. آمريكا به او اين قول را داده، مسئولان بايد بيدار باشند.
يك شهروند
¤ همزمان با گسترش تحريم ها عليه جمهوري اسلامي دستگاههاي جاسوسي غربي از مداخله و نفوذ در بازار داخلي ايران غافل نيستند و با اهداف خاصي كه دارند نفوذ و دخالت خود را در اقتصاد ايران دنبال مي كنند. يك نمونه خطرناك كه اين روزها روزافزون توسعه مي يابد و ما بايد هوشيار باشيم، توسعه هايپراستار است. اين فروشگاه هاي زنجيره اي كه بيشتر اقلام آنها وارداتي است به بهانه مدرن سازي زندگي و آسان سازي خريد مي خواهد صنعت بنكداري ايرانيان را قبضه كند و در قبضه چند شركت چند مليتي قرار دهد. لذا بايد توليدكنندگان داخلي و مسئولان فرهنگي بهوش باشند.
يك شهروند
¤ آقاي رئيس جمهور! مگر امام راحل نفرمودند كه هرگاه دشمن از ما تعريف كرد بدانيد، يك جاي كار ما ايراد پيدا كرده است، حال كار به جايي رسيده كه رفته رفته دشمنان قسم خورده ديروز شما از موضع تان تعريف و تمجيد به عمل مي آورند و مواضع شما را با مواضع خودشان وفق مي دهند.
4871---0912
¤ بازنشسته شركت ملي فولاد هستم. الان نيمي از ماه گذشته و حقوق ما را نداده اند. من كه يك بازنشسته پير با يك حقوق 400 هزار توماني هستم چقدر بايد در رنج و عذاب باشم تا اين حقوق ناچيز به دستم برسد.
يك بازنشسته
¤ رئيس جمهور در جمع مردم همدان گفته بود يك دلار، 900 تومان هم نمي ارزد، پس چه شد كه توسط بانك مركزي قيمت هر دلار 1226 تومان به صورت رسمي اعلام شد و پس از آن متاسفانه روز به روز شاهد افزايش قيمت دلار در نتيجه افزايش قيمت بي رويه كالاها و حتي مواد خوراكي هستيم. با توجه به رهنمود رهبرمعظم انقلاب كه فرمودند مسئولان گراني را علاج كنند رئيس جمهور نبايد در پاسخ به سوالي درباره گراني، بي تفاوت از كنار موضوع بگذرد.
رضا ايرانشاهي
¤ آخر نفهميديم بازنشستگي پيش از موعد كي اجرا مي شود. كارمند شركت سبحان دارو هستم نه تامين اجتماعي و نه مسئولان شركت هيچ يك اقدامي براي بازنشستگي پيش از موعد 25 سال ما انجام نمي دهند. تقاضاي رسيدگي داريم.
محمدحسن وزيري-رشت
¤ انتظار نداشتيم آقاي مرسي كه به خاطر دريافت يك ميليارد دلار از تركيه اردوغان را كه خواسته يا ناخواسته دستش به خون مردم عراق و سوريه آغشته شده مورد تمجيد و خود را دنباله رو او قرار دهد.
يك شهروند
¤ انتقاد كمرنگ روزنامه ها از دولت و بانك مركزي توجيهي ندارد چون توقف ارائه ارز و سپس فروش آن بانرخ 2500 تومان فراتر از تخلف است.
8853---0912
¤ با توجه به بيماري مزمن اعصاب و روان و 80 درصد از كارافتادگي و بيكاري و داشتن 2 فرزند بدون مادر از خيرين درخواست كمك مي نمايم.
8820---0919
¤ از نمايندگان محترم مجلس و دولت خدمتگزار درخواست مي شود در بودجه سال 92 به سمت اقتصاد بدون نفت حركت نمايند تا در مواقع بحراني و تحريم هاي بيشتر، چوب ندانم كاري برخي از مسئولين را مردم نخورند.
3093---0935
¤ از تيم تحول اقتصادي دولت درخواست مي شود براي رفع مشكل مردم يا به كاهش صفر پول ملي يا به افزايش متناسب حقوق ها يا برگرداندن قيمت ها به سال قبل اقدام نمايند.
3419---0935
¤ طبق ماده 81 قانون پنجم توسعه نرخ ارز بايد طبق نظام شناور مديريت شود پس ارز آزاد نبايد بيش از چند درصد گران تر از نرخ مرجع 1226 تومان باشد فروش ارز با چندين درصد گران تر از نرخ مرجع در اتاق مبادلات ارزي خلاف تعهدات ملي است.
8853---0912
¤ خانواده هاي زيادي در شهرستان ها وجود دارند كه داراي افراد معلول هستند ولي اداره بهزيستي اين شهرستان ها به بهانه اينكه افراد معلول بزرگسال هستند از پذيرفتن آنها خودداري مي كنند از رئيس محترم سازمان بهزيستي مي خواهيم مشكل اين خانواده ها را حل بكنند.
2148---0937
¤ استان كردستان به سبب برخورداري از منابع خدادادي در صورت برنامه ريزي و مديريت ركن توسعه و امنيت پايدار كشور خواهد بود. از چندي قبل نماينده محترم ولي فقيه در استان به همراه استاندار و فرمانده محترم سپاه در اين استان گام هاي خوبي براي پيشرفت منطقه برداشته اند كه لازم ديدم از يكايك آنان تشكر بكنم.
9951---0918
¤ از دولت به صورت ويژه انتظار داريم بازار كاذب ارز و سكه را سامان بدهد و اجازه ندهد مانند قضيه اختلاس سه هزار ميلياردي براي نظام وكشور هزينه ايجاد كند.
6263---0938
¤ دريافتي پزشكان و بيمارستان ها به حدي بالا است كه بيمه ها از عهده پرداخت آنها برنمي آيند.
9005---0913
¤ با مطالعه سلسله مطالب علل پذيرش قطعنامه 598 در صفحه پاورقي كيهان مي توان نتيجه گرفت آقاي هاشمي كه اين روزها از سر دلسوزي موضوع رابطه با آمريكا را مطرح مي كند در دوران دفاع مقدس نيز چندان معتقد به مقاومت نبوده و سرانجام نيز موفق شد صلح را به حضرت امام خميني تحميل كند.
8007---0919
¤ نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل گفت امروز تقابل بين قرون وسطي و دنياي مدرن است. به اين فرد جنايتكار بايد بگوييم قرون وسطايي شما و نوكران غربي تان هستيد كه با كشتار هزاران فلسطيني بي گناه روي بربرهاي تاريخ را سفيد كرديد.
0767---0912
¤ مشكلات اقتصادي كه ايران با آن روبه رو است خيلي ربطي به تحريم ندارد، بلكه تا حدودي به روشهاي بازمانده از رژيم طاغوت و بخشي به اشتباهات دولت برمي گردد. سيل ورود كالاهاي غيرضروري به كشور است كه ارز زيادي را از كشور بدين وسيله خارج مي كند. همچنين وقتي قرار بود هدفمندي يارانه ها اجرا شود، دولت مي خواست 3/1 درآمد حاصل از هدفمندي را به بخش توليد اختصاص دهد و اين كار صورت نگرفت و قرار بود 20 درصد هم به سازمانهاي دولتي به ويژه به بيمارستانها اختصاص دهد كه هيچ كدام صورت نگرفت. دولت در اين مورد خطا كرد.
يك شهروند
¤ چند ي قبل در اخبار رسمي نيمي از وقت برنامه خبري به مسئله توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام اختصاص يافته بود. اما پس از آن به اخبار معمولي پرداخت و اعلام كرد كه شركت اپل گوشي جديد خود به نام آيفون 5 را وارد بازار كرده است. متأسفانه از يك طرف ما آمريكا و رژيم صهيونيستي را به خاطر ساخت فيلم موهن محكوم مي كنيم اما از سوي ديگر بلندگوي تبليغاتي براي محصولات آنها مي شويم. آن هم در شبكه خبر و برنامه رسمي از رسانه ملي.
كاشاني
¤ در جنگ در كنار دفاع با توسل و دعا بر دشمن بعثي پيروز شديم. در اين شرايط سخت اقتصادي كه دشمنان بر ما تحميل كرده اند در كنار مديريت و برنامه ريزي نبايد از دعا و توسل غافل بشويم.
0042---0939
¤ بابت مقاله عرفان هاي نوظهور در پوشش همايش مديريت كه مورخ 13/6/91 چاپ شده بود از شما كيهاني ها تشكر مي كنيم واقعاً مطلب هشدار دهنده بود.
1618---0912
¤ از وزارت راه و شهرسازي و ديگر متوليان ساخت منازل زلزله زده هاي هموطنان آذربايجان شرقي درخواست مي شود با توجه به شروع فصل سرما نسبت به اتمام ساخت مسكن آنها جديت بيشتري نشان دهند.
فردوسي از فردوس خراسان
¤ محمد خاتمي را مي توان با بني صدر مقايسه نمود چرا كه هر دو به كشور و ملت خيانت كردند و دل در گرو دشمنان نظام داشتند.
8007---0919
¤ قوه قضائيه به منظور تسريع در امور مردم اقدام به راه اندازي سامانه اينترنتي براي ثبت دادخواستهاي چك در دفاتر اسناد رسمي نموده كه متأسفانه سردفتر شماره [...] با سنگ اندازي و برخورد بسيار نامناسب نه تنها انجام امور مراجعين را به درستي انجام نمي دهد بلكه باعث نارضايتي و سردرگمي مردم از قوه قضائيه مي شود از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
هاشمي نسب وكيل دادگستري
¤ پل هوايي مقابل دانشگاه آزاد واحد كرج در گوهردشت از ايمني مطمئني برخوردار نيست و صفحات جوش آن از هم منفك شده و جان دانشجويان را به مخاطره انداخته است. علي رغم پي گيريهاي زياد، مسئولين امر توجهي ننموده اند. لذا مي طلبد قبل از وقوع هرگونه حادثه اي مسئولين اقدام نمايند.
4941---0912
¤ با توجه به ثبت جهاني برج قابوس در شهرستان گنبد كاووس توسط سازمان يونسكو وضعيت باغ ملي در محوطه اين برج كه بازديدكنندگان فراواني دارد بسيار خراب است. لذا ترميم و بازسازي صندلي ها، استفاده از رنگ هاي شاد و... را مي طلبد. از مسئولين سازمان ميراث فرهنگي استان گلستان و شهردار محترم گنبد كاووس درخواست رسيدگي دارم.
ابراهيم مهرباني از گنبد كاووس
يوسف گم شده دست پريشاني ها
عاقبت با تو چه كردند بياباني ها
ما پشيمان شده از كرده خويشيم بيا
نظري كن ز سر لطف به كنعاني ها
اللهم عجل لوليك الفرج
6008---0912
¤ نه تنها ملت ايران بلكه توده عظيمي از ملت هاي مسلمان جهان به صورت يكپارچه حول محور ولي امر مسلمين مي چرخند، هم اكنون آقا را به عنوان رهبري خود قبول دارند. با اين وجود يك عده معدود معلوم الحال كه خود را از رهبر و مردم جدا مي دانند، فكر مي كنند عددي هستند! ظاهرا منظور آنان از اتحاد، براي فراريان از ايران است كه دائم بر سر يكديگر مي زنند.
يك شهروند
¤ من آمدم و به توس زيارت كردم
از حيله دشمنان شكايت كردم
يا امام رضا(ع) عدو چه گستاخ شده
طاقت زدرون ما دگر طاق شده
از هتك حريم جدتان پژمرديم
با ديده اشك و نم به دل خون خورديم
از جد غريبتان حمايت كرديم
فرمايش رهبري اطاعت كرديم
خواب خوش دشمنان باطل شده است
سلطان حجاز يار قاتل شده است.
علي شايان از جوار حرم امام رضا(ع)
¤ بابت موضوع جديد صفحه پاورقي كيهان كه اختصاص به بررسي علل و عوامل پذيرش قطعنامه 598 دارد از كيهان تشكر مي كنيم. مطالبي كه چاپ مي شود واقعا روشنگر و خيلي از ناگفته هاي جنگ است.
2811-0935
¤ برخي از اصلاح طلبان از موضع گيري آقاي احمدي نژاد در مخالفت با برخورد قاطع وزير ارشاد با روزنامه شرق ذوق زده شده و گفته اند آقاي رئيس جمهور بعد از چند سال اصلاح طلب شده است. به عنوان يك كارگر زحمتكش كه از زور بازو نان در مي آورم و به زن و بچه ام مي دهم عرض مي كنم اصلاح طلبان با فتنه سال 88 كه درست كردند نزد ملت آبرويي ندارند. اين ملت خدمات آقاي احمدي نژاد را با چند اشتباه ايشان ناديده نمي گيرد و او را از دايره اصول گرايان خارج نمي كند مردم فرق بين خادم و خائن را خوب تشخيص مي دهند و اشتباه نمي كنند.
اصغر كردبچه
¤ شايسته است ملت عزيزمان با تحريم كالاهاي كشورهاي تحريم كننده ايران به جنگ گراني ها بروند و نگذارند عده اي زالوصفت از آب گل آلود ماهي بگيرند.
8681-0912
¤ حذف منافقين از ليست تروريست ها توسط آمريكا بزرگ ترين امتياز براي جمهوري اسلامي به جهت رسوايي آمريكاست كه بايد از آن به نحو مطلوب بهره برداري كرد.
2425-0917
¤ تداوم تظاهرات در كشورهاي اروپايي و همچنين كسري بودجه 16 تريليوني آمريكايي ها نتيجه سياست دنباله روي كوركورانه از سياست هاي رژيم صهيونيستي است و دولت آقاي اردوغان در تركيه نيز بايد درس عبرت گرفته و با طناب پوسيده صهيونيست ها وارد چاه نفرين شده ابدي ظالمين نشود.
گودرزي
¤ پيروزي چاوز رئيس جمهور ضدآمريكايي كشور ونزوئلا در انتخابات رياست جمهوري اين كشور را بايد به تمام آزادگان جهان و جبهه مقاومت به ويژه ملت هاي مقاوم و كشورهاي آمريكاي لاتين تبريك گفت. امروز هر اتفاقي كه دولت و مسئولين آمريكا را ناراحت كند جاي خوشحالي دارد.
گل محمد نورايي
¤ وقتي دوران جنگ با آن شرايط سخت را پشت سر گذاشته ايم چرا بايد امروز كشور بازيچه تعدادي دلال ارز و سكه بشود. بنده كه نظامي بازنشسته هستم واقعا غصه ام مي گيرد كه مسئولين در هر سه قوه اراده كافي براي برخورد با اين افراد زالوصفت را ندارند و در اين مورد كوتاه مي آيند.
5168-0912
¤ مديري كه توان پيش بيني آينده وظيفه مأموريتي خودش را نداشته باشد همان بهتر كه استعفا بدهد و به مديريت منزل خود بپردازد. البته اين نوع مديريت ضعيف در بخش هاي مختلف هر سه قوه ممكن است باشد و اختصاص به يك قوه ندارد.
6091-0915
¤ برخورد سرد و عدم ارائه جوايز از سوي بازيافت شهرداري خوراسگان اصفهان موجب شده مردم ديگر علاقه اي به تحويل زباله خشك به منظور بازيافت نداشته باشند.
0142-0913
¤ همراه اول به مشتركين دائمي 150 پيامك به عنوان جايزه مي دهد بعد هم مشتركين هزينه آن را در كمال تعجب در قبض مشاهده مي كنند واقعا اين كار چه مفهومي دارد؟!
0142-0913
 


مقام انگليسي: جايزه صلح مي دهيد؟!

اقتصاد اروپا لب پرتگاه است (خبر ويژه)

همزمان با اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا، يك مقام انگليسي هشدار داد فروپاشي منطقه پولي يورو مي تواند اروپا را به جنگ بكشاند. همزمان يك شبكه آمريكايي اعلام كرد آمريكا به سوي پرتگاه مالي مي رود.
به گزارش پرس تي وي، وزير تجارت انگليس ضمن سخناني درباره اقدامات رياضتي حوزه يورو گفت: فروپاشي واحد پولي مشترك اروپا مي تواند اين قاره را دستخوش جنگ كند. عواقب اين فروپاشي اكنون نامعلوم است و هيچ تضميني وجود ندارد كه اين مسئله به وقوع درگيري نظامي منجر نشود.
بحران اقتصادي كم سابقه تاكنون 4 دولت اروپايي را به سقوط كشانده و در عين حال باعث تنش هاي شديد ميان آلمان و فرانسه از يك سو و كشورهايي نظير يونان و اسپانيا و ديگر كشورهاي ضعيف از جانب ديگر شده است.
وينس كبل در ادامه سخنانش گفت: «به نظر من بايد اين مسئله را بررسي كنيم كه اگر حوزه يورو به شيوه اي از هم گسسته شود كه پروژه اروپايي را ويران كند- و خطر وقوع چنين مساله اي نيز وجود دارد- عواقب آن كاملا غيرقابل شمارش و نامعلوم خواهد بود.»
اين مقام انگليسي با اشاره به اهداي جنجالي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا در هفته گذشته افزود:هدف از معرفي واحد پولي يكسان اين بود كه كشورهاي اروپايي براي مقابله با ملي گرايي افراطي و درگيري هاي حاصل از آن دور هم جمع شوند و از وقوع حوادثي مشابه رويدادهاي پس از جنگ جهاني دوم جلوگيري كنند.
وي با اشاره وقوع ناسيوناليسم فاشيستي كه منجر به جنگ جهاني دوم شد، افزود: «ما تمايل داشتيم اين موضوع را فراموش كنيم تا اين كه هفته پيش با اهداي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا به ما يادآوري شد كه اين پروژه اروپايي ايجاد شد تا اروپا را از ملي گرايي افراطي و درگيري نجات دهد. هيچ تضمين خودكاري وجود ندارد كه اين مساله مجددا روي نخواهد داد.»
سخنان وزير تجارت انگليس در حالي عنوان شده كه چند روز پيش ديويد كامرون درباره سقوط اقتصادي كشور خود ابراز نگراني كرده و گفته بود: قدرت هاي قديمي جهان در حال اضمحلال هستند. من نگران جايگاه بريتانيا در عرصه رقابت جهاني هستم. اگر دست به عمل نزنيم و حاضر نباشيم تصميمات سخت و دردآوري اتخاذ كنيم، بريتانيا ديگر كشوري نخواهد بود كه در گذشته بود. زمان بازگويي حقيقت فرا رسيده است. بايد شنا كرد يا به اعماق فرو رفت. اقدام كنيد يا غرق شويد!
به گفته كامرون اوضاع اقتصادي انگليس بسيار خطرناك است و مشكلات منطقه پولي يورو مي تواند اين وضعيت را بدتر بكند.
در همين حال شبكه آمريكايي سي ان بي سي در گزارشي اعلام كرد: با ادامه روند كنوني، آمريكا از ابتداي سال آينده ميلادي (دي ماه امسال) به پرتگاه مالي سقوط خواهد كرد.
اين شبكه گفت: از ابتداي سال آينده بخشي از بخشودگي هاي مالياتي در آمريكا كه از دوره جرج بوش تصويب شده بود حذف خواهد شد و هزينه هاي دولتي هم كاهش خواهد يافت. تحليلگران اقتصادي مي گويند اين دو اقدام باعث ركود اقتصادي در آمريكا از ابتداي سال آينده خواهد شد. موسسه «سيتي گروپ» پيش بيني كرد از ابتداي سال آينده با ركود اقتصادي در آمريكا، ارزش سهام در بورس نيويورك ده تا بيست درصد كاهش يابد.
اين شبكه مي افزايد: سيتي گروپ تاكيد كرد دلار آمريكا حدود پنج درصد از ارزش خود را در برابر ديگر ارزهاي بين المللي از دست خواهد داد و بيكاري در آمريكا در سال آينده هم از نه و نيم درصد فراتر خواهد رفت. رئيس بانك مركزي آمريكا تاكنون بارها از كنگره خواسته است براي حل اين مشكل وارد عمل شود، زيرا در غير اينصورت اقتصاد اين كشور در سال آينده با ركود روبرو خواهد شد. رئيس بانك مركزي آمريكا تاكيد كرد بحران بدهي ها در اروپا تاثير بسيار منفي بر اقتصاد اين كشور هم داشته است. مشكل آمريكا آن است كه اگر تدابيري براي جلوگيري از ركود اقتصادي اتخاذ كند، كسري بودجه دولت اين كشور افزايش خواهد يافت. اين گزارش حاكي است: بدهي هاي عمومي آمريكا هم اكنون به 7/67 درصد توليد ناخالص داخلي رسيده و تحليلگران هشدار مي دهند اگر بخشودگي هاي مالياتي ادامه داشته باشد، حجم بدهي هاي عمومي آمريكا به صددرصد توليد ناخالص داخلي خواهد رسيد.
گوينده اين شبكه افزود: وحشت از آينده مبهم در آمريكا، تاثير منفي بر شركتها و خانواده ها در اين كشور گذاشته است. خانواده هاي آمريكايي به علت نگراني از اوضاع آينده اقتصاد اين كشور و احتمال وقوع فاجعه اقتصادي در آن در خريدهاي خود با احتياط عمل مي كنند. كاهش مصرف در آمريكا باعث كاهش توليد در اين كشور خواهد شد.

 


تركيه با توهم امپراتوري سپر بلاي غرب شد (خبر ويژه)

رسانه هاي آمريكايي و اروپايي دولت اردوغان را در قبال بحران خود ساخته مداخله در امور سوريه سردرگم و خطاكار توصيف مي كنند.
روزنامه واشنگتن پست در اين باره نوشت: خيلي ها نگرانند تنش در مرز سوريه و تركيه به نقطه آغاز جنگي منطقه اي تبديل شود، موضوعي كه به نظر مي رسد خواسته هيچ كس نيست. آنكارا به صورت ناخوشايندي خود را در خط مقدم تلاش هاي غرب براي سرنگوني رژيم بشار اسد يافته است.
اين روزنامه اضافه كرد: دولت تركيه در موضع گيري اوليه عليه دوست و هم پيمان سابق خود سوريه، سقوط فوري بشار اسد را پيش بيني مي كرد اما اين تصور غلط بود و خاك تركيه به پايگاه اصلي تأمين گروه هاي معارض ومسلح سوريه تبديل شد. تركيه سپر بلاي غرب در مخالفت با سوريه شد.
به نوشته لس آنجلس تايمز «با وجود لفاظي هاي خصومت آميز اردوغان مردم تركيه به شدت نگران گسترش درگيري ها هستند و نظرسنجي ها نشان داده كه شهروندان ترك قاطعانه مخالف جنگ با سوريه هستند. خيلي ها تكروي تركيه را اقدامي مخاطره آميز در منطقه اي قابل انفجار حتي براي كشوري مانند تركيه مي دانند بخشي از نگراني آمريكا نگراني از احتمال افتادن تسليحات پيچيده به دست القاعده و ديگر گروه هاي شبه نظامي است.
بسياري از شهروندان تركيه نيز نگران گرفتار شدن در باتلاق سوريه هستند.»
واشنگتن پست از قول «عبدالله بوزكورت» نويسنده روزنامه «زمان» چاپ تركيه تصريح كرد: در شرايط نبود تمايل جدي جامعه بين المللي براي تسهيل سرنگوني دولت سوريه، به چه دليل مردم تركيه بايد خود را درگير چنين مسئله اي كنند؟ حقيقت اين است كه آمريكا علاقه اي به درگير كردن جدي خود در منازعات سوريه ندارد.
روزنامه آمريكايي نوشت: تركيه در 10 سال گذشته به دليل ثبات داخلي و دوري از كانون آشوب ها در منطقه در شرايطي امن بسر برده است اما دوران پيشرفت و آرامش نسبي در اين كشور ممكن است با مداخله فزاينده آنكارا در درگيري سوريه كه پايان روشني براي آن متصور نيست و حتي ممكن است وخيم تر شود به پايان برسد.
در همين حال روزنامه سوئيسي تاگس آنسايگر در تحليل موقعيت دولت تركيه نوشت: نخست وزير تركيه در قبال بحران سوريه سردرگم است از جمله به اين دليل كه آمريكا و ناتو نمي خواهند وارد جنگ مستقيم در سوريه شوند. اردوغان هم با وجود لفاظي ها نمي خواهد به تنهايي وارد جنگ شود.
«روزنامه سوئيسي تصريح كرد: آمريكا كمترين علاقه اي به شركت در يك جنگ ديگر در خاورميانه ندارد و اين موضوع براي ديگر اعضاي ناتو هم صدق مي كند. در افكار عمومي تركيه هم شوقي براي جنگ وجود ندارد بلكه برعكس، اكثريت مردم اين كشور مخالف جنگ عليه سوريه هستند. اردوغان و داود اوغلو متهم شده اند كه مي خواهند روياي امپراتوري عثماني را احيا كنند اما چنين رؤياهايي اكنون جايي در ميان واقعيات خاورميانه ندارد.
روزنامه سوئيسي تأكيد كرد: دولت تركيه در اين بازي خطرناك نمي خواهد وارد جنگ نيابتي شود زيرا هدف اصلي آنكارا ثبات تركيه است.
اگر اين امر از بين برود شكوفايي اقتصادي در اين كشور نيز مي تواند خيلي سريع از بين برود و پاياني بر دولت اردوغان باشد.
 


هرچه عبدالله نوري رشته بود خاتمي در انتخابات مجلس پنبه كرد (خبر ويژه)

يك روزنامه نگار فراري معتقد است اصلاح طلبان فعال در فتنه سال 88 ميان آشوب طلبي خياباني يا بازگشت به سوي نظام سردرگم مانده اند و آخرين نقشه آنها در قبال انتخابات مجلس به هم ريخت.
«احسان-م» ضمن مقاله در وبسايت راديو زمانه نوشت: تكليف اصلاح طلبان معلوم نيست برخي مي گويند برگرديم دوم خرداد، برخي ديگر مي گويند برگرديم كف خيابان. برخي مي گويند وارد فاز براندازي نخواهند شد. عده اي مي گويند راهي جز انتخابات نداريم. اين نوشتن و گفتن ها جدالي است تا آنها تكليف خود را بدانند هرچند كه اگر تكليف خود را هم بدانند، باز بايد منتظر تعيين تكليف خودشان از سوي نظام باشند، خواستن آنها حكايت همان شوخي رايج است كه «پنجاه درصدش حل است».
وي با اشاره به آلوده شدن طيفي از اصلاح طلبان به خط تحريم انتخابات در سال هاي اخير نوشت: سالياني است كه واژه تحريم انتخابات به اردوگاه اصلاح طلبان هم راه پيدا كرده است، از زماني كه صندوق هاي راي براي آنان ديگر ارمغاني نداشته. در سال 90 شركت در انتخابات مجلس براي بعضي اصلاح طلبان، چيزي شده بود در حد خيانت. اصلاح طلبان بيرون زندان اما جلسه هاي خود براي انتخابات را داشتند. جلساتي كه از هاشمي رفسنجاني هم درباره آن نظرخواهي شد و او گفت «انتخابات آزاد هم چنان راه حل است.» خبر اين جلسات به زندانيان هم رسيد. جلساتي كه گفته مي شود عبدالله نوري مبدع آن بوده. برخي زندانيان از زندان پيام فرستادند و درباره چرايي ماجرا از نوري پرسيدند. نوري اما گفت كه مقصودش از شركت در انتخابات، شركتي بوده كه نظام را در برابر خواسته هاي اصلاح طلبان به چالش بكشد نه شركتي كه تنها براي تائيد نظام باشد. نوري گفت كه موضوع شركت آن گونه كه او مي خواسته منتفي شده. ديگر اصلاح طلبان هم گفتند كه «عدم شركت فعال» گزينه نهايي است. آن هم آن گونه كه بايد پيش نرفت و سيدمحمد خاتمي در دماوند مهر انتخابات را به شناسنامه خود زد.
همكار فراري نشريات زنجيره اي با اشاره به اختلاف دو طيف قائل به تحريم انتخابات يا حضور در آن، مشكل ضمانت اجرايي و مشكل هر دو طيف عنوان كرده و افزود: مخالفان بازگشت به خيابان، هزينه هاي آن را در حالي كه حاكميت همچنان سرپاست و اينكه از 25 بهمن 89 اين رويكرد نمودي نداشته مطرح مي كنند. در مقابل طرفداران انتخابات، تجربه دوم خرداد و شكست
اصلاحات را در كارنامه دارند و البته بحث تقلب كه مطرح كرده اند. گروه سوم هم دنبال كانديداي اجاره اي در ميان اصولگرايان هستند.
 


پيام پهپاد ايران امكان خاورميانه بدون اسرائيل است (خبر ويژه)

«نفوذ پهپاد حزب الله به منطقه نقب نشان داد ابزارهاي پيشرفته غرب و اسرائيل در مقابل تجربه نوپاي ايراني ها ناكارآمد است».
اين مطلب را روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت عنوان كرد. به گزارش ديپلماسي ايراني، روزنامه مذكور در تحليل خود نوشت: يك ربط روشن و بسيار نگران كننده ميان پرنده بدون سرنشين ايراني كه هفته گذشته از طريق لبنان وارد آسمان اسرائيل شد با مواضع كاخ سفيد وجود دارد و اين حقيقت را به ما ثابت مي كند كه كاخ سفيد نه مي فهمد و نه مي خواهد بفهمد و نه مي تواند خاورميانه را بفهمد و دريابد كه مفاهيم اسلامي تا چه اندازه بر آن حاكم هستند. آنها درباره قضاياي مربوط به جهان اسلام تجربه كمي دارند.
يديعوت آحارونوت مي افزايد: همه چيز متوجه آمريكا نيست، بخشي از نهادهاي امنيتي سياسي ما نيز خودشان كور شده اند. هنگامي كه هواپيماي بدون خلبان ايراني در 30كيلومتري ديمونا سقوط كرد اسرائيلي ها ذوق زده شدند كه توانستند يك حركت خصمانه را ناكام بگذارند. غافل از اين كه اين اتفاق شادي ندارد، چرا كه اين هواپيما همه اطلاعات سيستم دفاعي اسرائيل را عكسبرداري كرد و به تهران فرستاد در حالي كه اسرائيلي ها هيچ كاري نتوانستند از پيش ببرند. در حقيقت بايد گفت كه در اين عمليات اسرائيل نه برنده بلكه بازنده يكي از تلاش هاي بسيار ايران عليه اسرائيل شد.
اين روزنامه نوشت: نفس نفوذ اين هواپيماي بدون خلبان براي ايران و حزب الله دستاوردي استثنايي محسوب مي شود. ايراني ها و لبناني ها با اين هواپيما به هدف خود رسيدند، وقتي كه صحبت از يك هواپيماي بدون سرنشيني مي شود كه نه از سابق برنامه اي براي آن تعريف شده و نه از سوي يك ماهواره مورد رديابي و جهت يابي قرار مي گيرد اما در عين حال اطلاعات لازم را در اختيار ارسال كنندگان آن مي گذارد، طبيعي است كه دستاوردي بزرگ براي صاحبان آن محسوب مي شود. ابزاري كه به پرواز اين هواپيما كمك كرد، نشان مي دهد كه ابزارهاي پيشرفته غربي كه بيش از 30 سال در اين زمينه تجربه دارند در مقابل تجربه نوپاي ايراني ها در اين نوع از سيستم دفاعي ناكارآمد از كار درآمدند و واقعا با بحراني تازه مواجه شدند. سيد حسن نصرالله به روشني گفت: «قدرت ما ناشناخته است، ما را آزمايش نكنيد.»
الكس فيشمن در يديعوت آحارونوت تاكيد مي كند: همين ورود هواپيماي بدون سرنشين از سمت لبنان، براي ايراني ها كافي است كه بتوانند خاورميانه اي بسازند كه اسرائيل در آن جايي نداشته باشد و بسيار ضعيف باشد. ايران ثابت كرد رسيدن به اين هدف حتي بدون سلاح هسته اي ممكن است، اين نكته را آمريكايي ها نمي فهمند.
از سوي ديگر روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در گزارش مشابهي نوشت: پهپادي كه در تاريخ 6 اكتبر توسط حزب الله به پرواز درآمد، تصاويري از آماده سازي براي مانور مشترك اسرائيل و آمريكا، سايت هاي موشكي و احتمالا راكتورهاي هسته اي فوق محرمانه اسرائيل نزديك به ديمونا را انتقال داده باشد. يك منبع نظامي در اسرائيل مي گويد «وقتي كه نمي توانيم يك پهپاد ايراني را مهار كنيم، چگونه مي خواهيم از خاك خود در مقابل هزاران موشك حفاظت كنيم؟»
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14