(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 مهر 1391 - شماره 20334

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
منتظري خبر داد
بررسي مجدد رياست مرتضوي بر تامين اجتماعي در مجلس و ديوان عدالت اداري
با صدور بيانيه اي
بسيج رسانه قطع شبكه هاي برون مرزي صداوسيما از ماهواره هاتبرد را محكوم كرد
در مكتب امام
بداغي:
دولت اقدام حقوقي عليه تحريم هاي جديد اروپا را پيگيري مي كند
برگزاري نخستين نشست سران مجمع همكاري آسيايي
با حضور رئيس جمهوري
در ديدار اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس مطرح شد:
تأكيد آملي لاريجاني بر افزايش تعامل مجلس و قوه قضائيه
لاريجاني :
 تخريب رجال ملي پهلواني نيست
سفير ايران در بيروت:
اوضاع در سوريه به نفع محور مقاومت پيش مي رود
آنتي وار: مخالفت 80 درصدي ساكنان فلسطين اشغالي
با حمايت آمريكا از حمله به ايران
پيكر آيت الله انواري تشييع شد
مهمانپرست در پاسخ به باشگاه خبرنگاران عنوان كرد
پيگيري وضعيت 48 زائر ايراني از طريق سيستم امنيتي و قضايي سوريه
سفير ژاپن در ديدار با هاشمي:
 ژاپن نيازمند نفت و تجارت ايران است
توسط مجمع جهاني صلح اسلامي
 ديدگاه هاي مجيدي درباره صلح و عدالت در جهان تجليل شد
انتظامي : رسانه ها مخاطبان رهبري در موضوع سبك زندگي هستند
محكوميت 100 ميليوني «كارگزاران» توسط دستگاه قضايي
ويروس مشابه شعله شناسايي شد


منتظري خبر داد

بررسي مجدد رياست مرتضوي بر تامين اجتماعي در مجلس و ديوان عدالت اداري

رئيس ديوان عدالت اداري از ورود مجلس شوراي اسلامي به موضوع بررسي قانوني بودن رياست سعيد مرتضوي بر سازمان تامين اجتماعي خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري در گفت و گو با ايسنا تصريح كرد: قطعا قانون در اين مسئله دور زده شده است و مجلس هم در خصوص تطبيق مصوبات دولت با قانون ورود پيدا كرده است.
وي افزود: ما منتظريم ببينيم كه هيئت تطبيق مجلس و رئيس آن چه تصميمي مي گيرند. آن طور كه من اطلاع پيدا كردم مجلس ورود پيدا كرده و ما منتظريم ببينيم چه تصميمي مي گيرند.
رئيس ديوان عدالت اداري اظهار داشت: اگر مجلس در اين رابطه تصميمي نگرفت به اين دليل كه ما مصوبه را خلاف قانون مي دانيم آن را به هيئت عمومي ديوان عدالت اداري مي بريم و در آنجا در مورد آن تصميم گيري خواهد شد.
وي گفت: ورود هيئت عمومي ديوان عدالت اداري به اين موضوع به شكايت شخصي نياز ندارد.
چندي پيش حكم هيئت عمومي ديوان عدالت اداري مبني بر ابطال مصوبه هيئت امناي صندوق تامين اجتماعي كه براساس آن «سعيد مرتضوي» به رياست اين صندوق برگزيده شده بود اجرا شد اما به دليل تغيير اساسنامه صندوق تامين اجتماعي، «مرتضوي» همچنان بر سمت خود باقي خواهد بود.
منتظري همچنين با تاييد خبر ابطال مصوبه دولت در خصوص «الزام خبرگزاري ها به درج منابع» از توضيح در مورد استدلال هيئت عمومي ديوان براي ابطال اين مصوبه خودداري كرد.
 


با صدور بيانيه اي

بسيج رسانه قطع شبكه هاي برون مرزي صداوسيما از ماهواره هاتبرد را محكوم كرد

بسيج رسانه در محكوميت قطع شبكه هاي برون مرزي صداوسيما از ماهواره هاتبرد بيانيه اي صادر كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: قطع پخش شبكه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران از ماهواره هاتبرد كه با فشار لابي هاي صهيونيستي بر دولت هاي غربي و از طريق شركت يوتل ست، صورت گرفته است اقدامي غيرحرفه اي و خلاف عرف و قوانين مصرح بين المللي و برخلاف ادعاهاي پرطمطراق غرب در خصوص وجود جريان آزاد اطلاعات و آزادي بيان و فعاليت هاي رسانه اي است.
اين اقدام غيراصولي نشان مي دهد كه مراكز تصميم گيري غرب تحت تاثير صهيونيست ها در اوج استيصال و درماندگي در برابر بيداري ملت ها بويژه بيداري اسلامي قرار گرفته و به همين منظور حاضر به انجام هرگونه رفتار غيرقانوني و حتي پذيرفته شده از سوي همين مدعيان است.
در ادامه اين بيانيه آمده است:
قطع پخش شبكه هاي برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي از ماهواره هاتبرد، نشان از حقانيت پيام هاي ارائه شده از سوي اين شبكه ها و موفقيت اين شبكه ها در اطلاع رساني و آگاهي افكار عمومي خصوصا در مورد رويدادهاي مهم منطقه اي و فرامنطقه اي به ويژه در جريان حمله غرب به عراق و همچنين تجاوز نظامي رژيم اشغالگر قدس به غزه و لبنان داشته و اكنون نيز به اذعان نظرسنجي هاي صورت گرفته از سوي سازمان هاي بي طرف، توانسته اند تاثيرگذار بودن خود را در جريان بيداري اسلامي و در آگاه سازي افكار عمومي مخاطبان ثابت كنند. بسيج رسانه در پايان بيانيه خود آورده است كه ما باري ديگر اين اقدام را محكوم مي كنيم و از همه اصحاب رسانه مي خواهيم با روشنگري و مقابله كارآمد با اينگونه رفتارها، به تحقق جريان آزاد اطلاعات كمك نمايند.
قطع فركانس هاي شبكه هاي ايراني خدمتي ديگر به صهيونيست ها
در همين رابطه يك رسانه غربي در واكنش به اقدام شركت يوتل ست در قطع برنامه هاي شبكه هاي برون مرزي ايران بر روي ماهواره هات برد آن را مغاير با ادعاهاي غرب در زمينه آزادي بيان توصيف كرد.
راديو اوستن نروز در تحليلي با اشاره به اقدام شركت يوتل ست (ماهواره هاتبرد پخش شبكه هاي راديويي و تلويزيوني جمهوري اسلامي ايران را قطع كرد. بر اين اساس يوتل ست با هدف جلوگيري از پخش اخبار شبكه هاي ايراني به شركت آركيوا، سرويس دهنده پخش ماهواره اي هات برد دستور داده تا از روز دوشنبه 24مهر (15اكتبر) فركانسي را كه اين شبكه ها روي آن پخش مي شدند، قطع كند).
درباره قطع برنامه هاي شبكه پرس تي وي و برخي ديگر از شبكه هاي ايراني بر روي هات برد آن را در نتيجه فشار لابي اسرائيلي دانسته است.
راديو اوستن گزارش داد: پرس تي وي بينندگان زيادي در اروپا، آفريقا و آسيا دارد. اين شبكه ايراني به همراه ديگر شبكه هاي ايراني از جمله العالم توانسته اند با دعوت از شخصيتهاي عربي و غربي تحولات منطقه را به شكل واقعي براي بيننده غربي و عربي تشريح كنند. در اين گزارش آمده است: شبكه هاي ايراني تنها شبكه هايي هستند كه به تشريح حوادث بيداري اسلامي و اقدامات نظاميان اسرائيلي عليه فلسطيني ها در غزه بدون تحريف مي پردازند.
 


در مكتب امام

آزادي عقيده آري اما خيانت هرگز!
در جمهوري اسلامي هر فردي از آزادي عقيده و بيان برخوردار خواهد بود.
و لكن هيچ فرد و يا گروه وابسته به قدرتهاي خارجي را اجازه خيانت نمي دهيم.
صحيفه نور - ج 3 ـ ص 178
 


بداغي:

دولت اقدام حقوقي عليه تحريم هاي جديد اروپا را پيگيري مي كند

معاون حقوقي رئيس جمهور با اشاره به تصويب تحريم هاي جديد عليه ايران از سوي اتحاديه اروپايي، با بيان اين كه تحريم ها نقض مسلم حقوق بشر است، از پيگيري اقدام حقوقي عليه تحريم ها از كانال وزارت امور خارجه خبر داد.
«فاطمه بداغي» در گفت وگو با فارس با اشاره به تصويب تحريم هاي جديد عليه ايران از سوي اتحاديه اروپا به بهانه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي گفت: درباره اين كه بحث تحريم ها عليه تمام آحاد شهروندان ايراني يك نمونه آشكار از نقض حقوق بشر است هيچ شكي وجود ندارد و اعلاميه جهاني حقوق بشر و ساير اسناد حقوق بشري نيز اصل تحريم ها را نقض مي كند.
معاون حقوقي رئيس جمهور گفت: از جمله اين موارد مي توان به حق تجارت آزاد و حق بهره برداري از منابع طبيعي اشاره كرد و حق هر ملتي است كه بتواند بدون هيچ محدوديتي از منابع طبيعي خود استفاده كند.
بداغي گفت: محدوديت هايي كه در خصوص صادرات نفت اعلام شده، به طور حتم معارض با اين اصل بنيادي حقوق بشر محسوب مي شود و محدوديت هاي بانكي نيز در تعارض با اصل تجارت آزاد است و به اقتصاد ايران ضربه مي زند.
وي ادامه داد: زماني كه بانك ها مورد حمله و آسيب قرار مي گيرد به طور حتم بحث رفت وآمد آزاد غذا و دارو كه جزو نيازهاي طبيعي انسان ها است لطمه مي بيند بنابراين از مناظر مختلف، تحريم ها نقض حقوق بشر محسوب مي شود.
 


برگزاري نخستين نشست سران مجمع همكاري آسيايي

با حضور رئيس جمهوري

رئيس جمهوري اسلامي ايران پس از ورود به كويت، در مجمع گفت و گوهاي همكاري آسيايي ( ACD ) در محل قصر « بيان » اين كشور حضور يافت.
به گزارش ايرنا، در نشست عصر ديروز اين مجمع كه در پشت درهاي بسته برگزار شد، اعضاي شركت كننده درباره راهكارهاي رسيدن به اهداف مجمع سخنراني كردند.
مجمع گفت و گوهاي همكاري آسيايي از صبح سه شنبه با حضور مقامات برخي كشورهاي آسيايي در كويت گشايش يافت.
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري پس از سفري دو روزه به جمهوري آذربايجان، براي شركت و سخنراني در نخستين مجمع گفت و گوي همكاري آسيايي بعدازظهر سه شنبه وارد كويت شد.
جمهوري اسلامي ايران همواره از تقويت همكاري هاي اقتصادي در چارچوب مجمع با هدف بهره مندي از تجارب صنعتي، اقتصادي و فني كشورهاي عضو تاكيد كرده است .
در همين راستا حضور فعال نهادها و سازمان هاي ايراني در پروژه هاي مختلف مجمع به خصوص در بخش هاي انرژي، كشاورزي، گردشگري، توسعه نيروي انساني و محيط زيست در دستور كار كشورمان قرار دارد.
ايده گفت و گوي همكاري آسيايي اولين بار در سي و چهارمين نشست وزراي امور خارجه كشورهاي آ.سه.آن در سال 2001 ميلادي مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
جمهوري اسلامي ايران، تايلند، چين، اندونزي، مالزي، ژاپن، كره جنوبي، لائوس، ميانمار، ويتنام، فيليپين، سنگاپور، كامبوج، برونئي، مغولستان، بوتان، هند، پاكستان، بنگلادش، سريلانكا، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان، ازبكستان، عربستان سعودي، كويت، قطر، عمان، امارات متحده عربي، بحرين و سوريه از اعضاي اين مجمع هستند.
تاكنون 10 اجلاس از اين تشكيلات آسيايي در سطح وزيران امور خارجه برگزارشده و قرار است براي نخستين بار با حضور سران حدود 20 كشور آسيايي از جمله رئيس جمهوري كشورمان در كويت اجلاس سران برگزار شود
 


در ديدار اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس مطرح شد:

تأكيد آملي لاريجاني بر افزايش تعامل مجلس و قوه قضائيه

رئيس قوه قضاييه در ديدار با اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي خواستار پيگيري و بررسي هرچه سريع تر لوايح حقوقي و قضايي بويژه لايحه اصلاح قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي و نيز لايحه قانون وكالت و تصويب آن متناسب با مصالح نظام شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر ضرورت توجه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به لوايح حقوقي و قضايي، تصويب هرچه سريع تر اين لوايح از جمله لايحه اصلاح قانون محكوميت هاي مالي و لايحه قانون وكالت را موجب كمك به دستگاه قضايي و رفع مشكلات مردم دانست .
آيت الله آملي لاريجاني تاكيد كرد متاسفانه افرادي هستند كه به دليل اعسار و ناتواني در بازپرداخت مبالغي ناچيز در حد دو يا سه ميليون تومان و يا حتي كمتر، مدت ها در زندان به سر مي برندو افرادي از اين قانون به عنوان اهرم فشار عليه ديگران بويژه در مساله مهريه و ديه استفاده مي كنند .
رئيس دستگاه قضا از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست در هنگام بررسي لايحه اصلاح قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي كاملا دقت كنند تا اين قانون موجب سوءاستفاده افراد و نيز موجب زنداني شدن افراد تنگ دست و معسر نشود .
آيت الله آملي لاريجاني افزود: نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي بويژه اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي بايد به هنگام بررسي اين لايحه تمام جوانب آن را در نظر بگيرند و تعابيري را به كار گيرند كه هم موجب سوءاستفاده مجرمان نشود و هم قابل براي تفاسير مختلف نباشد.
آيت الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: قانون مربوط به وكلا بايد اين خصوصيت را داشته باشد كه هر فردي بدون توجه به شرايط و ويژگي هاي لازم براي اخذ وكالت، نتواند وارد اين حرفه شود .
رئيس قوه قضاييه تصريح كرد: وكلا بايد مستقل باشند و با استقلال خود به دستگاه قضايي كمك كنند اما نبايد هم؛ اين طور باشد كساني كه حدود قانوني را رعايت نمي كنند، در اين كار وارد شوند يا از اين حرفه سوءاستفاده نمايند .
پس از پايان سخنان رئيس قوه قضاييه نمايندگان عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس بر تلاش براي كاهش مشكلات قوه قضاييه و تعامل هرچه بيشتر با دستگاه قضايي تاكيد و پيشنهاداتي را به منظور تعامل هرچه بيشتر مجلس و قوه قضاييه مطرح كردند كه مورد استقبال رئيس قوه قضاييه قرار گرفت .
 


لاريجاني :

تخريب رجال ملي پهلواني نيست

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: من با اين روش ها كه برخي در كشور رايج مي كنند و توپخانه سياسي روي افراد مي گذارند موافق نيستم و آن را مضر مي دانم.
علي لاريجاني در گفت وگو با فارس با اشاره به برخي مجادلات در فضاي سياسي كشور با بيان اينكه عقل حكم نمي كند كه ما ظرفيت سوزي كنيم گفت: استنباط من اين است كه يك عده اي در كشور هنرشان اين است كه ظرفيت سوزي كنند؛ كشوري كه رجال ملي نداشته باشد مثل اين است كه منبع نفتي نداشته باشد؛ گاهي من واقعا تاسف مي خورم كه در كشور ما تخريب رجال ملي را امري پهلوانانه قلمداد مي كنند، البته اين تخريبها از طرف كساني است كه ظاهرا حضور افراد با كفايت جاي آنها را تنگ مي كند.
وي ادامه داد: زماني رهبر انقلاب فرمودند كه چرا نمايندگان در مجلس دو دو مي كنند؛ اين نكته مهمي بود؛ چرا كه بايد به افراد مجال داد تا حرف بزنند و حتي رهبري در اين رابطه فرمودند كه بگذاريد حتي حرف غيرمنطقي زده شود، اشكالي ندارد؛ اما قرار دادن توپخانه سياسي روي افراد باعث مي شود كه افراد نتوانند حرف شان را بزنند و اين مسئله نفعي هم براي كشور ندارد.
لاريجاني در بخشي ديگري از سخنان خود گفت: البته در انتخابات سال 88 عده اي با ناسپاسي از ظرفيت انقلاب اسلامي سوءاستفاده كردند و قصد داشتند فضا را آشفته كنند و در اين فضا قطعا برخي از افراد ديگر سوءاستفاده مي كردند كه اين مسئله ضايعاتي هم براي كشور داشت.
وي افزود: در اين زمان چند نوع برخورد وجود داشت يك نوع برخورد اين بود كه صف ها جدا شود كه فضا رو به آرامش برود و يك نوع برخورد ديگر هم اين بود كه دو طرف تيراندازي راه بيندازند؛ به اعتقاد من معقول تر اين بود كه فضا آرام شود و منطق دو طرف روشن باشد كما اينكه در حال حاضر اين طور است و تقريبا فضا معلوم است، ولي در آن زمان بعضي ها نمي گذاشتند كه اين اتفاق بيفتد.
لاريجاني تصريح كرد: در مسئله سوريه هم ما از ابتدا مي گفتيم كه اجازه دهيد فضا آرام شود تا اصلاحات صورت بگيرد ولي عده اي مي گفتند كه ما بايد جنگ راه بيندازيم تا اصلاحات صورت بگيرد و ما با اين مخالفيم چرا كه در جنگ نمي توان اصلاحات صورت داد؛ فضاي اصلاحات سياسي هميشه نيازمند آرامش است.
ديدار جمعي از علماي
اهل سنت لبنان با لاريجاني
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني در ديدار جمعي از علماي اهل سنت و رهبران جبهه عمل اسلامي لبنان، با بيان تحليلي از شرايط كنوني جهان اسلام ، گفت: هم اكنون جهان اسلام در مقابل هجوم سه جبهه استكبار، نفاق و تحجر قرار دارد و هدف آنها دور كردن مسلمانان از مبارزه با رژيم صهيونيستي ازطريق سرگرم كردن دنياي اسلام با مشكلات و مسائل دروني و ايجاد تفرقه و اختلاف است.
وي در همين زمينه بر مسئوليت خطير علماي ديني در مقابله با اين طرح صهيونيستي تأكيد كرد.
شيخ عبدالناصر جبري رئيس جنبش امت و رئيس دانشكده دعوت اسلامي لبنان نيز در اين ديدار گفت: دشمن صهيونيستي تلاش مي كند جهان اسلام را با دامن زدن به مسائل فرقه اي، نژادي و طايفه اي دچار اختلاف و تفرقه كند.
وي با اشاره به بحران سوريه افزود: راه حل بحران سوريه تنها گفت وگو و مذاكره است و هدف اصلي دشمنان اسلام از تشديد درگيري ها در سوريه از ميان بردن محور مقاومت در منطقه است. هيئت علماي اهل سنت لبنان در اين ديدار بر اهميت تقويت برادري و وحدت ميان كشورهاي اسلامي تأكيد كردند.
 


سفير ايران در بيروت:

اوضاع در سوريه به نفع محور مقاومت پيش مي رود

سفير ايران در بيروت با اشاره به آغاز مرحله شكست طرح هاي رژيم صهيونيستي در سوريه، گفت: خوشبختانه اوضاع در كشور سوريه به نفع محور مقاومت پيش مي رود.
به گزارش ايسنا هيئتي متشكل از دبير كل و نمايندگان جنبش امت و جبهه عمل اسلامي لبنان روز دوشنبه و در آستانه ديدار از جمهوري اسلامي ايران، در محل سفارت با ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران ديدار و پيرامون آخرين تحولات منطقه و راهكارهاي تقويت همكاري ها جهت همبستگي جدي محور مقاومت به نفع ملت هاي منطقه به خصوص مردم ستمديده فلسطين به گفت وگو پرداختند.
در اين ديدار، دكتر «عبدالناصر جبري» عضو ارشد اين هيئت با توصيف جمهوري اسلامي ايران به عنوان عقل مدبر مقاومت، و سوريه به عنوان قلب آن، ضمن اشاره به اقتدار قابل تمجيد جمهوري اسلامي ايران در منطقه، ايستادگي دولت و ملت ايران در برابر دسيسه ها و انواع فشارهاي غرب و سرسپردگان آنها در منطقه، حمايت از مقاومت را كه منجر به سرافرازي ملل منطقه به ويژه فلسطين و لبنان گرديده، مايه دلگرمي ملل آزاديخواه منطقه و عامل مهمي در خنثي سازي طرح هاي تفرقه افكن غربي ها و صهيونيسم بين الملل در شرايط حساس كنوني منطقه دانست.
در ادامه اين ديدار ركن آبادي سفير ايران در بيروت به آغاز مرحله شكست طرح هاي رژيم صهيونيستي در سوريه و اذعان طراحان بحران مذكور به تبعات طولاني شدن مقاومت دولت و ملت سوريه مقابل گروه هاي مسلح - كه طبق گزارش سازمان ملل فقط پنج درصد آنها سوري هستند - اشاره نمود و خاطرنشان كرد: «خوشبختانه اوضاع در كشور سوريه به نفع محور مقاومت پيش مي رود.»

 


آنتي وار: مخالفت 80 درصدي ساكنان فلسطين اشغالي

با حمايت آمريكا از حمله به ايران

آنتي وار در گزارشي اعلام كرد كه حدود 80 درصد از شركت كنندگان در نظرسنجي كه به طور مشترك از فلسطينيان و اسرائيلي ها به عمل آمد، معتقدند كه حمله به ايران منجر به يك جنگ منطقه اي بزرگ خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اين نظرسنجي به طور مشترك توسط «موسسه تحقيقاتي پيشبرد صلح هري اس. ترومن»، بخش ارتباطات دانشگاه عبري بيت المقدس، و «مركز سياست و نظرسنجي فلسطين» انجام شد و بالغ بر 65 درصد از اسرائيلي هاي شركت كننده در اين نظرسنجي با حمايت آمريكا از حمله اسرائيل به ايران مخالفت كردند.
در حالي كه شمار مخالفان با اين مسئله در نظرسنجي ماه ژوئن 52 درصد بود.
نتايج اين نظرسنجي در حالي حاكي از احتمال بروز جنگ منطقه اي در پي حمله احتمالي به ايران است كه مقامات سابق دولتي، كارشناسان امنيت ملي و افسران بازنشسته آمريكا در گزارش اخير خود در ماه گذشته اين گونه نتيجه گيري كردند كه حمله به ايران منجر به اقدامات تدافعي گسترده اي خواهد شد.
اين ارزيابي با برآوردهاي پيشين از پيامدهاي حمله به ايران مطابقت دارد. وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) اوايل امسال با شبيه سازي جنگ بر ضد ايران به صورت محرمانه پيش بيني كرد چنين حمله اي به جنگ منطقه اي گسترده تر منجر خواهد شد كه ممكن است آمريكا را نيز درگير كند.
 


پيكر آيت الله انواري تشييع شد

مراسم تشييع پيكر آيت الله انواري با حضور شخصيت هاي لشكري و كشوري برگزار شد.
در مراسم تشييع پيكر آيت الله انواري رييس مجلس شوراي اسلامي، رييس مجلس خبرگان، معاون اول رييس قوه قضاييه و چهره هاي سياسي و حزبي و روحانيون سرشناس حضور داشتند.
در اين مراسم كه در مقابل مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزارشد، آيت الله مهدوي كني بر پيكر آيت الله انواري نماز خواند و سپس پيكر اين عالم روحاني جهت خاكسپاري به حرم شاه عبدالعظيم منتقل شد.
همچنين حجت الاسلام ميرحجازي از اعضاي دفتر مقام معظم رهبري نيز در اين مراسم حضور داشت.
رئيس مجلس خبرگان در اين مراسم گفت: آيت الله انواري روحاني بدون تكلف بود و با وجود مراتب علمي و سوابق مبارزاتي در مقابل علما و طلاب تواضع داشتند.
آيت الله مهدوي كني يكي از خصوصيات آيت الله انواري را اهل محبت بودن اين روحاني فقيد دانست و گفت: همه ايشان را قبول داشتند، ايشان يكي از محبوب ترين افراد و هميشه به دنبال حل مشكلات مردم بودند و هر كس كه به ايشان مراجعه مي كرد از او رد نمي شنيد.
مهدوي كني همچنين به سوابق مبارزاتي آيت الله انواري اشاره كرد و گفت: با وجود اين كه ايشان سال ها در زندان هاي رژيم شاهنشاهي بود، اما بعد از انقلاب با اين كه مي توانستند خيلي از كارها را انجام دهند و وارد مسائل مالي و اداري شوند، اما هيچ گاه اين كار را نكردند.
رييس مجلس خبرگان با اشاره به تواضع انواري ، تصريح كرد: ايشان با آن همه مراتب علمي و سوابق مبارزاتي در مقابل روحانيون و طلاب جوان تواضع داشتند.
مهدوي كني با مرور فعاليت هاي علمي آيت الله انواري گفت: آيت الله انواري هميشه مورد احترام علما بودند و به اطرافيان خود روحيه و نشاط مي دادند.
 


مهمانپرست در پاسخ به باشگاه خبرنگاران عنوان كرد

پيگيري وضعيت 48 زائر ايراني از طريق سيستم امنيتي و قضايي سوريه

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه ربودن زائران ايراني اقدامي غير انساني بوده و گروه هايي كه نقطه نظرات مردم را دنبال مي كنند نبايد دست به اقدامات غير قانوني بزنند، گفت: ما از طريق كشورهاي مرتبط با اين گروه ها و همچنين سيستم امنيتي و قضايي سوريه پيگير زائران ايراني هستيم.
رامين مهمانپرست در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضعيت از پيگيري آزادي 48 زائر ايراني در سوريه گفت: ربودن زائران ايراني اقدامي غير انساني بوده و گروه هايي كه نقطه نظرات مردم را دنبال مي كنند نبايد دست به اقدامات غير قانوني بزنند لذا ما از طريق كشورهاي مرتبط با اين گروه ها و سيستم امنيتي و قضايي سوريه پيگير زائران ايراني هستيم.
وي تصريح كرد: اميدواريم هرچه سريعتر شاهد آزادي 48 زائر ايراني در سوريه باشيم و با همكاري كشورهاي مرتبط با اين گروه ها بتوانيم در اين مورد تلاش كنيم.
معيارهاي اهداي جوايز نوبل با ترديد
مواجه است
مهمانپرست در پاسخ به سوالي مبني بر اهداي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا گفت: معيارهايي كه براي اهداي جوايز نوبل در نظر گرفته شده كاملا با ترديد مواجه است و اين كه چه مزيت هايي را اتحاديه اروپا بايد براي دريافت اين جايزه داشته باشد بايد از خود مردم اروپا پرسيد به خصوص در حال حاضر كه كشورهاي اروپايي با بحران هاي جدي مالي و اقتصادي روبرو هستند بهتر است خود آنها قضاوت كنند.
اعتراف نمايندگان 1+5 به مناسب بودن پيشنهادات ايران
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي در مورد ادعاي اشتون مبني بر از سرگيري مذاكرات با ايران گفت: ما در رابطه با مذاكرات 1+5 بارها آمادگي خود را مبني بر مذاكرات سازنده اعلام كرديم و آخرين بار در مسكو پيشنهادات خود را مطرح كرديم كه به اعتراف نمايندگان 1+5 ، پيشنهادات ايران از پيشنهادات مناسبي برخوردار بوده است.
وي افزود: اشتباهات محاسباتي كشورهاي 1+5 آنها را از محاسبات مطلوب دور مي كند و به جاي لجبازي بايد با رويكردي منطقي با گفتگو با ايران برگردند چرا كه اين اقدامات اشتباه گريبانگير خود آنها خواهد شد.
دولت بحرين به جاي سركوب ملت خود
به مطالبات آنها رسيدگي كند
مهمانپرست در پاسخ به سوالي مبني بر ادعاهاي بحرين در مورد دخالت ايران در امور داخلي بحرين گفت: ما همواره اعلام كرده ايم كه توجه به خواست مردم بحرين مي تواند موجب ثبات و اقتدار اين كشور شود لذا موضع خودمان را قبلا اعلام كرده و فكر مي كنيم بهترين راه به لحاظ سياسي مشاركت مردم در امور داخلي خودشان باشد در نتيجه دولت بحرين بايد به جاي سركوب ملت خود به مطالبات آنها رسيدگي كند.
استقبال اخضر ابراهيمي از پيشنهاد حل مشكلات سوريه به واسطه مردم
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد سفر اخير اخضر ابراهيمي به تهران با اشاره به اينكه موضع كشور ما حمايت از نماينده دبير كل سازمان ملل است، ادامه داد: بهترين راهكار براي مسئله سوريه كمك همه كشورها و گروهها است اما مردم سوريه بايد مشكلات داخلي خود را حل كنند چراكه اين يك چارچوب كلي است و اخضر ابراهيمي از اين پيشنهاد استقبال كرده اند و اميدواريم فضايي را ايجاد كنيم كه درگيري ها متوقف شود.
سفر رئيس جمهور به كويت براي شركت در اجلاس مجمع گفتگوي همكاري آسيايي است
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد سفر آتي احمدي نژاد به كويت افزود: اين سفر براي اجلاس مجمع گفتگوي همكاري آسيايي است و يكي از اين همكاريهاي مجمع مربوط به گفتگوهاست اما اولين اجلاس سران قرار است در كويت برگزار شود كه نتيجه مثبت اين اجلاس به ديگر اجلاس ها نيز كمك شاياني خواهد كرد.
مذاكرات كاملا شفاف
و روشن است
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي مبني بر بسته جديد غرب در مذاكرات با ايران گفت: ما پيشنهاد خود را مطرح كرده ايم و اين پيشنهاد از سوي 1+5 جامع و سازنده مطرح شد اما اگر اشتباه گذشته خود را تكرار كنند ما توصيه مي كنيم تا دست از اين اشتباهات بردارند چرا كه مذاكرات كاملا شفاف و روشن است و زمينه حل مسائل وجود دارد.
مهمانپرست در پاسخ به سوالي مبني بر اخبار منتشر شده در مورد اعدام تعداد ديگري از زندانيان در عربستان گفت: كشور عربستان از جايگاهي كه در منطقه دارد مي تواند از ثبات خود در منطقه استفاده كرده و ما از هر تلاشي كه به تفاهم همه جانبه دسترسي پيدا كنيم را در دستور كار داريم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در رابطه با تحولات اخير سوريه افزود: انتخابات اصلي را بايد خود مردم سوريه انجام دهند و اين كه بشار اسد باشد يا نباشد ارتباطي به كشورهاي ديگر ندارد چراكه مردم بايد در اين موضوع تصميم بگيرند لذا بايد كمك كنيم تا زمينه هاي گفتگوي ملي فراهم شود و مردم به صورت طبيعي در انتخابات تصميم گيري كنند در نتيجه پيشنهاداتي كه كشورهاي مختلف مطرح مي كنند در حال بررسي است و بايد با كمك كشورهاي منطقه مسئله سوريه را حل كنيم.
تمام امكانات خود را براي دبيركلي اپك
به كار مي گيريم
وي در مورد انتخاب دبير كلي اوپك افزود: طبيعي است كه ما تمام امكانات خود را براي دبيري كلي اپك به كار گيريم چراكه اين امر حق كشور ماست.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي مبني بر مذاكرات ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: هنوز در مورد مذاكرات نمايندگان ايران و آژانس چيزي مشخص نشده و در صورت توافق بين اين دو طرف حتما اعلام خواهد شد.
 


سفير ژاپن در ديدار با هاشمي:

ژاپن نيازمند نفت و تجارت ايران است

سفير ژاپن در ديدار با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ژاپن علي رغم برخي فشارها براي محدود كردن روابط اقتصادي خود با ايران تاكنون مقاومت كرده و اين به دليل نياز ما به نفت و تجارت و اقتصاد ايران است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار «كين ايجي كومانو» سفير ژاپن در جمهوري اسلامي ايران، روابط تهران- توكيو را ديرينه و راهبردي خواند و با اشاره به قرابت فرهنگي و اجتماعي دو كشور گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي ايران تاكيد ويژه اي بر گسترش روابط با كشورهاي شرقي نظير ژاپن و چين داشت و همين امر سبب شد كه روابط ايران و ژاپن گسترش قابل ملاحظه اي را پيدا كند.
هاشمي رفسجاني، زمينه هاي همكاري تهران- توكيو را بسيار گسترده خواند و با اشاره به تشديد تحريم ها عليه ايران، تصريح كرد: انتظار تهران از توكيو اين است كه در روابط دو جانبه تحت تأثير زياده خواهي هاي قدرت هاي زورگو قرار نگيرد.
وي تأكيد كرد: روش اقتصاد مقاومتي مانع توسعه روابط ايران با ساير كشورها نيست.
در اين ديدار كومانو، مشتركات فرهنگي، اجتماعي و همچنين نيازمندي هاي متقابل اقتصادي، تجاري و تكنولوژيكي جمهوري اسلامي ايران و ژاپن را گسترده خواند و افزود: ژاپن تاكنون توانسته است علي رغم فشارهاي برخي كشورها براي محدود كردن روابط اقتصادي و تجاري با ايران، در مقابل خواست آنان مقاومت كند و اين تنها به خاطر دوستي با جمهوري اسلامي ايران نيست، بلكه ژاپن نيازمند نفت، تجارت و اقتصاد ايران است.
 


توسط مجمع جهاني صلح اسلامي

ديدگاه هاي مجيدي درباره صلح و عدالت در جهان تجليل شد

مجمع جهاني صلح اسلامي ضمن ارسال نامه اي به مجيد مجيدي، از روشنفكري و توجه اين هنرمند ايراني در رابطه با صلح و عدالت در جهان امروز تجليل كرد.
به گزارش روابط عمومي مجمع جهاني صلح اسلامي، در اين نامه آمده است:
«هنرمند ارجمند جناب آقاي مجيد مجيدي
نطق ارزشمند جنابعالي در نشست عدالت و برابري استانبول (22 مهر ماه) موجب قدرداني است. براستي در جهاني كه صلح و عدالت براي ملتها به مثابه نيازي حياتي تلقي مي شود، اقدامات دوگانه و استعمارگري نوين در برخي نقاط جهان توسط مدعيان صلح، قلب هاي ملل آزاده و افكار عمومي جهاني را به شدت آزرده است. اين روزها، كرامت انساني و حقيقت انسان به سادگي مورد سوء استفاده و بهره برداري قدرتها قرار مي گيرد و با دستاويز صلح براي انسانها، بيش از هر چيز «صلح، عدالت و بشريت» است كه قرباني سياست ها و خط مشي هاي اين كشورها قرار مي گيرد.
مجمع جهان صلح اسلامي ضمن تحسين و تاييد ضرورت ائتلاف نخبگان از جمله هنرمندان براي بازشناسي صلح واقعي از صلح هاي ادعايي و كاذب، جامعه هنرمندان ايران و جهان را به خدمت در راستاي توسعه و گسترش فرهنگ صلح عادلانه فرا مي خواند.
اميد است با اهتمام جنابعالي و ديگر هنرمندان اين مرز و بوم، «ائتلاف هنرمندان جوياي صلح عادلانه« تشكيل و هنر بيش از پيش در خدمت به توسعه پيام عدالت خواهي مبتني بر فرهنگ اسلامي-ايراني توفيق يابد.»
لازم به ذكر است مجيد مجيدي در اجلاس بين المللي استانبول كه شنبه 22 مهر ماه با موضوع عدالت و برابري در كشور تركيه برگزار شد درباره عدالت، هنر و رسانه در سينما سخنراني كرد كه بازتاب گسترده اي در جهان داشت.
 


انتظامي : رسانه ها مخاطبان رهبري در موضوع سبك زندگي هستند

نماينده مديران مسئول در هيئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاري ها خواستار اين شد كه رسانه ها توجه رهبري به موضوع سبك زندگي را جدي بگيرند.
حسين انتظامي در گفت و گو با مهر، درباره بيانات اخير مقام معظم رهبري در خصوص لزوم توجه به سبك زندگي گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به سبك زندگي به ويژه با تعريف دقيقي كه ايشان از نقش اصلي آن در تمدن سازي داشتند، اهميت اين حوزه را مي نماياند.
وي افزود: بيانات ايشان ناظر به اين بود كه دو بخش سخت افزاري و نرم افزاري در تمدن سازي نقش دارند. ايشان به خوبي به نقش صرفاً ابزاري بخش سخت افزاري اشاره كردند كه حتي حوزه هاي مهمي مثل اقتصاد، سياست و حتي علم و فناوري را شامل مي شود و حوزه فرهنگ و اجتماع را كه در سبك زندگي جلوه مي كند، بخش حقيقي و مبنايي خواندند.
اين فعال مطبوعاتي تاكيد كرد: مخاطب اصلي رهبري، انديشمندان و نخبگان هستند كه به قول ايشان آسيب شناسي و سپس چاره جويي و ارائه طريق بكنند؛ يعني با تحليل دقيق شرايط و درك نيازها و اتكا به مباني فرهنگي ديني ـ ملي و لحاظ اقتضائات، تركيب كامل، يكپارچه، مناسب، روزآمد، قابل پذيرش و هويت ساز يا لااقل برآمده از هويت را ارائه دهند زيرا سبك زندگي ربط مستقيم به هويت دارند. مخاطب بعدي رهبري، دستگاه هاي مرتبط با فرهنگ و تعليم هستند كه چنين الگويي را تبديل به هنجار كنند. به اين ترتيب، رسانه ها در هر دو دسته قرار مي گيرند و به همين دليل، نقش و وظيفه مضاعف دارند.

 


محكوميت 100 ميليوني «كارگزاران» توسط دستگاه قضايي

 
دستگاه قضايي حزب كارگزاران را به پرداخت 99 ميليون و 512 هزار تومان جريمه بابت اجاره ساختمان روزنامه اين حزب، محكوم كرد. مجمتع قضايي شهيد صدر مسئولان «كارگزاران» را به پرداخت اجرت المثل ايام تصرف ملك در اختيار روزنامه اين حزب محكوم كرد. به گزارش فارس، به موجب اين حكم، كارگزاراني ها به پرداخت 78ميليون و 625هزار ريال بابت اصل خواسته و 916 ميليون و 500 هزار ريال بابت اجرت المثل ايام تصرف و همچنين پرداخت هزينه هاي دادرسي و كارشناسي و حق الوكاله براساس تعرفه قانوني محكوم شده اند. اين رقم كه جمعا 99 ميليون و 512 هزار و 500 تومان مي شود، بابت اجاره ساختمان براي ارگان رسمي حزب كارگزاران است كه در خيابان يزدان پناه بلوار آفريقا واقع بوده است. مديرمسئول كارگزاران مسئوليت حقوقي پرداخت هزينه هاي ارگان رسمي حزب كارگزاران از جمله اجاره بهاي دفتر روزنامه، حقوق وي و كاركنان و همچنين بدهي مربوط به خريد كاغذ را متوجه كرباسچي به عنوان صاحب امتياز روزنامه به واسطه سمت حقوقي وي در حزب دانسته بود. روزنامه كارگزاران ارگان رسمي «حزب كارگزاران سازندگي» به دبيركلي «غلامحسين كرباسچي» است كه در فاصله سال هاي 48 تا 78 منتشر شد. اين روزنامه به دليل انتشار بيانيه دفتر تحكيم وحدت پيرامون حوادث غزه و محكوم كردن گروه هاي مبارز فلسطيني توقيف شد كه مدير مسئول روزنامه طي گفت وگويي در روزهاي اخير چاپ اين مطلب را به محمد عطريانفر نسبت داد. حزب كارگزاران در اسفند 1374 توسط 61 عضو كابينه آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور وقت با عنوان «جمعي از خدمتگزاران سازندگي» تاسيس شد اما پس از خروج وزرا از اين گروه، به جمعي 6 نفره شامل شهردار وقت تهران (كرباسچي) و 5 تن از معاونين رئيس جمهور كاهش يافت.

 


ويروس مشابه شعله شناسايي شد

آزمايشگاه «كاسپراسكاي» بد افزار جديدي را كشف كرده كه مي گويد براي جاسوسي از سامانه هاي رايانه اي طراحي شده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارانوت»، آزمايشگاه «كاسپراسكاي» اعلام كرده است ويروس جديدي را كشف كرده كه هدف از طراحي آن ضربه زدن به رايانه هاي ايران و خاورميانه بوده است.
اين ويروس، مشابه ويروس مشهور «شعله» بوده و نام «شعله كوچك» بر آن نهاده شده است. شعله كوچك يك ابزار جاسوسي بوده و گفته شده رايانه هايي در ايران و لبنان را تحت تاثير قرار داده است.
«كاسپراسكاي» اعلام كرده است: «اين برنامه، بدافزاري كوچك و بسيار انعطاف پذير است كه براي سرقت داده و كنترل سيستم هاي آلوده در طول عمليات جاسوسي سايبري طراحي شده است.» شركت روسي «كاسپراسكاي» گفته است «شعله» كوچك بر مبناي پلت فرم ويروس «شعله» توليد شده است. اين نسخه كوچكتر ويروس «شعله»، مي تواند هم مستقلا و هم به صورت جزئي از ويروس «شعله» به عنوان ابزار جاسوسي عمل كند. البته اين شركت تعداد حملات اين ويروس در سرتاسر جهان را بسيار محدود در حد 50 تا 60 مورد توصيف كرده است. علاوه بر ايران و لبنان، شعله كوچك در آمريكا، فرانسه و ليتواني نيز از جمله كشورهايي هستند كه به گفته كاسپراسكاي اين ويروس در آن ديده شده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14