(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 28  آبان  1391 - شماره 20360

طراحي و ساخت ريز روبات هاي پرنده در دانشگاه آزاد
هواشناسي پيش بيني كرد
كاهش 8 درجه اي دما در كشور
كاهش اهداي خون در تهران
آتش سوزي در بازار تهران
كلنگ زني 72 مسجد در پايتخت
قيمت بليت پروازهاي خارجي 2 برابر شد
مراديان خبر داد
معرفي دانشجويان به خوابگاه هاي غيرمجاز توسط برخي دانشگاه ها
كشف 2 تن مواد مخدر در مرزهاي جنوبي
از سال آينده اجرا مي شود
ممنوعيت واردات مكمل هاي دارويي خارجي
سارقان حرفه اي شمال شهر دستگير شدند
وزارت بهداشت اعلام كرد:
پلمب مراكز غيرمجاز درمان اعتياد
رويداد هاي خارجي
انگليس ميزبان بزرگترين دروغگوهاي جهان!
صادركننده كارت هوشمند املاك كلاهبردار از آب درآمد
پادشاه عربستان زير تيغ
مجازات جالب زن راننده
توفان در پرتغال
سقوط مرگبار هواپيماي كوچك
مرگ 47 دانش آموز مصري


طراحي و ساخت ريز روبات هاي پرنده در دانشگاه آزاد

مسئول برگزاري مسابقات ملي ريز روبات هاي پرنده از طراحي و ساخت اين ريز روبات ها در واحد علوم و تحقيقات خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي واحد علوم و تحقيقات، دكتر شهرام اعتمادي حقيقي عضو هيأت علمي دانشكده مكانيك و هوافضا و مسئول برگزاري مسابقات ملي ريزروبات هاي پرنده در واحد علوم و تحقيقات، با بيان اين مطلب كه مبحث ريز روبات هاي پرنده از لبه هاي علم و تكنولوژي در حوزه روباتيك بشمار مي روند گفت: توسعه تحقيقات در اين حوزه مي تواند باعث شكوفايي چشمگيري در زمينه هاي چند رشته اي مشترك بين مكانيك، هوافضا، برق و كامپيوتر در واحد علوم و تحقيقات شده و نه تنها زمينه هاي متنوعي را جهت فعاليت هاي فوق برنامه دانشجويان فراهم مي سازد بلكه امكان ارتباط قويتر صنعت و دانشگاه در حوزه هاي فناوري هاي نوين را نيز تقويت مي كند.
اعتمادي از طراحي ريزروبات هاي ملخي توسط دانشجويان دانشكده مكانيك و هوافضا اين واحد دانشگاهي خبر داد و گفت: ريزروبات بال زننده حشره نما و پرنده نما از جمله اين طرح هاي در دست انجام دانشجويان واحد علوم و تحقيقات است.
اعتمادي تأكيد كرد: مسابقات ريزروبات هاي پرنده در سال آينده به صورت ملي برگزار خواهد شد، و هم اكنون تيم هايي متشكل از دانشجويان واحد علوم و تحقيقات مشغول به طراحي و ساخت ريزروبات هاي پرنده با اخذ مجوز از مراجع ذي صلاح هستند.
 


هواشناسي پيش بيني كرد

كاهش 8 درجه اي دما در كشور

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به جاري شدن سيلاب در حداقل 8 استان و كاهش 8 درجه اي دما در كشور هشدار داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفتگو با مهر افزود: با ورود سامانه جديد بارشي از عصر امروز در استانهاي ايلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد از شدت بيشتري برخوردار است.
به گفته وي، از اين رو در اين مدت آب گرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها و ايجاد خسارت در برخي نقاط استانهاي فوق پيش بيني مي شود.
اميدوار اظهار داشت: اين شرايط با شدت كمتر در استانهاي كردستان، كرمانشاه و همدان نيز دور از انتظار نيست.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي تصريح كرد: در اين مدت در ارتفاعات استانهاي كردستان، كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري بارش بصورت برف است كه مي تواند سبب اختلال در تردد جاده اي شود.
وي افزود: از عصر دوشنبه و طي روز سه شنبه بارش باران با رعد و برق و وزش باد ابتدا در جنوب خوزستان و سپس در استانهاي بوشهر و فارس از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود. از اين رو در اين مدت آب گرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها و ايجاد خسارت در برخي نقاط استانهاي فوق پيش بيني مي شود.
به گفته مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور خبرداد پس فردا دماي هوا در استان هاي واقع در نيمه غربي و شمال شرق كشور بين 4 تا 8 درجه كاهش مي يابد.
وي امروز براي شمال غرب و سواحل غربي درياي خزر بارش پيش بيني كرد. اميدوار گفت: با ورود سامانه بارشي به غرب كشور به تدريج براي برخي نقاط غربي و جنوب غرب بارش باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و به تدريج فردا اين سامانه بارشي تمامي نيمه غربي را در بر خواهد گرفت.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: بيشترين ميزان بارش در مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب و دامنه هاي مركزي و جنوبي زاگرس خواهد بود و در مناطق سردسير و ارتفاعات بارشها به صورت برف خواهد بود.


 


كاهش اهداي خون در تهران

تهراني ها در آستانه زمستان به علت بارش باران در هفته گذشته و كاهش دماي هوا، كمتر از اهداي خون استقبال كردند.
به گزارش روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران، در دو روز پاياني هفته گذشته، اهداكنندگان تهراني با مراجعه به مراكز اهداي خون استان تهران، تنها 1354 واحد خون اهدا كردند، اين در حالي است كه متوسط اهداي خون روزانه در اين استان در ماههاي پيش به 1200 واحد مي رسيده است.
اين گزارش مي افزايد: توزيع خون به 170 مركز درماني و بيمارستان ها در دو روز گذشته 1190 واحد بوده و ميزان ذخاير خون در انتقال خون استان تهران، به 4070 واحد رسيده است.
در اين خبر آمده است، همه ساله بسياري از اهداكنندگان، يك نوبت از اهداي خون خود را در طول سال به روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني موكول مي كنند، درصورتي كه نياز به خون روز و ماه نمي شناسد و خون و فرآورده هاي موردنياز بيماران بايد در هر لحظه در دسترس باشند.
در اين خبر از هموطنان سراسر كشور به ويژه تهران و شهرهاي بزرگ خواسته شده است كه بيماران نيازمند به خون را فراموش نكنند و هم اكنون با اهداي خون خود به ياري آنان بشتابند.
 


آتش سوزي در بازار تهران

سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از وقوع حريق در دو انبار پارچه در بازار تهران خبر داد.
بنابر گزارش اين سازمان آتش سوزي در دو انبار پارچه در بازار تهران، كوچه ارامنه، كوچه دستجردي در ساعت 8/9 صبح ديروز رخ داد.
با اعزام دو ايستگاه 3 و 7 در مدت زمان كوتاهي از سرايت و گسترش آن جلوگيري و آتش خاموش گرديد.
گفتني است يكي از انبارها مربوط به نگهداري پارچه لباس و ديگري انبار نگهداري از پارچه پرده بود.
 


كلنگ زني 72 مسجد در پايتخت

شهردار تهران در مراسم كلنگ زني 72 مسجد گفت: 10 كيلومتر از طول مسير اتوبان آزادگان هفته آينده به طور رسمي افتتاح مي شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم كلنگ زني 72 مسجد همزمان با فرا رسيدن ماه محرم افزود: زمين هايي كه براي احداث مساجد واگذار شده از امكاناتي است كه مردم در اختيار ما گذاشتند و جزو اموال مردم محسوب مي شود.
وي گفت: كلنگ احداث يكي از مساجد در ضلع شمال غربي ميدان آزادي به طور نمادين بر زمين زده شد و در تلاشيم تا در كوتاهترين زمان ممكن، 72 مسجد پيش بيني شده را تكميل و آماده بهره برداري كنيم.
شهردار تهران افزود: اميدواريم تا پايان سال در تمام مناطقي كه با كمبود مسجد مواجه هستند، مسجد احداث كنيم كه البته مكان يابي اين مساجد با همكاري معاونت شهرسازي و براساس نقشه هاي جي آي اس خواهد بود. همچنين واگذاري زمين ها و صدور پروانه ساخت بدون دريافت عوارض صورت خواهد گرفت تا بتوانيم نيازهاي تهران را مرتفع سازيم.
شهردار تهران گفت: مساجد پس از احداث به هيئت امنا واگذار خواهد شد تا توسط نهادي كه امور مساجد را اداره مي كنند مديريت شود.
وي افزود: احداث مساجد با فاصله تقريبي هر 500 متر مورد تاكيد است و در نقاطي كه به طور مثال در فاصله 2 تا 3 كيلومتري هم مسجد وجود ندارد، ساخت مساجد در اولويت خواهد بود.


 


قيمت بليت پروازهاي خارجي 2 برابر شد

پس از افزايش 65 درصدي قيمت بليت پروازهاي داخلي از 16 آبان ماه جاري، نرخ بليت پروازهاي خارجي نيز تا 107درصد افزايش يافت.
هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) با ارسال بخشنامه اي، نرخ بانكي ارزهايي كه بايد توسط واحدهاي هما و دفاتر فروش، آژانس ها، نمايندگي ها و ساير شركت هاي هواپيمايي در ايران مورد استفاده قرار گيرد را اعلام كرد.
براساس اين بخشنامه، نرخ بليت هاي پروازهاي خارجي تا سه شنبه شب گذشته براساس دلار 1226 توماني محاسبه مي شد كه با اين بخشنامه براساس هر دلار 2492 تومان محاسبه مي شود كه همان نرخ ارز مبادله اي است.
اين نرخ ها به صورت هفتگي اعلام مي شود و براساس نرخ ارز مبادله اي ممكن است در هفته آينده نرخ بليت پروازهاي خارجي كمي كاهش يا افزايش يابد.
بدين ترتيب نرخ بليت پرواز مشهد- كوآلالامپور- مشهد كه تا پيش از اين بين 750 تا 850 هزار تومان بوده است به يك ميليون و 800 هزار تومان افزايش يافته است. نرخ بليت مسير هوايي مشهد- استانبول- مشهد از حدود 830 هزار تومان به يك ميليون و 900 هزار تومان و نرخ مسير هوايي مشهد- بيروت- مشهد نيز از 600 هزار تومان به يك ميليون و 500 هزار تومان رسيده است.
نرخ بليت هواپيما در مسير مشهد-نجف- مشهد نيز كه تا پيش از اين 468 هزار تومان بوده به بيش از يك ميليون تومان شده است.
بنابر اين گزارش نرخ بليت هواپيما در مسير مشهد- بغداد- مشهد از 550 هزار تومان به يك ميليون و 200 هزار تومان و نرخ مسير هوايي مشهد- جده- مشهد كه تا هفته قبل يك ميليون و 200 هزار تومان بوده به حدود 3 ميليون تومان افزايش يافته است.
همچنين نرخ بليت هواپيما در مسير تهران- استانبول- تهران از 830 هزار تومان به يك ميليون و 700 هزار تومان، تهران- بيروت- تهران از 650 هزار تومان به يك ميليون و 300 هزار تومان و مسير هوايي تهران- كوآلالامپور- تهران نيز از 850 هزار تومان به دو ميليون و100 هزار تومان رسيده است.
افزايش نرخ سوخت
از اول آذر ماه
مديرعامل كيش اير از افزايش نرخ سوخت پروازهاي داخلي به 700 تومان و پروازهاي خارجي به 2200 تومان خبر داد و گفت: رقم كل هزينه هاي ايرلاين ها در اين مدت 60 درصد افزايش يافته است.
به گزارش مهر، سعيد بهاري با بيان اينكه نرخ سوخت هواپيما براي پروازهاي خارجي از 1200 به 2200 تومان اعلام شده است، افزود: از سوي شركت پخش فرآورده هاي نفتي به ايرلاين ها اعلام شده است كه از اول آذر ماه نرخ سوخت پروازهاي خارجي به 2200 تومان مي رسد.
مديرعامل كيش اير گفت: سهم افزايش نرخ سوخت در سبد هزينه هاي اير لاين 18درصد است كه تأثير چنداني بر شركت ها ندارد، اما بيشترين سهم هزينه ها مربوط به ارز است.
وي با اشاره به سهم 70 درصدي ارز در سبد هزينه هاي ايرلاين اظهار داشت: هزينه ارزي ما در اين مدت بيش از 2 برابر شده است و با احتساب هزينه هاي سوخت و ارز، رقم كل هزينه هاي ايرلاين ها در اين مدت 60 درصد افزايش يافته است.
بهاري در خصوص نرخ گذاري بليت هاي خارجي، گفت: از ابتدا هم قيمت بليت هاي پروازهاي خارجي نرخ گذاري نمي شد اما الان با قيمت سوخت و ارز بطور حتم ايرلاين ها افزايش قيمت را خواهند داشت.
مدير عامل كيش اير تصريح كرد: اين ايرلاين در حال حاضر پرواز خارجي فقط به شهر نجف دارد كه قيمت اين پروازها هم افزايش زيادي نخواهد داشت.
گفتني است، پيش از اين علي اكبر آقايي رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرده بود با افزايش قيمت سوخت از آذرماه نرخ بليت هواپيما از 70 درصد تجاوز نخواهد كرد.
 


مراديان خبر داد

معرفي دانشجويان به خوابگاه هاي غيرمجاز توسط برخي دانشگاه ها

رئيس صندوق رفاه دانشجويان از اقدام غيرقانوني برخي دانشگاه ها در معرفي دانشجويان به خوابگاه هاي غيرمجاز انتقاد كرد.
كيوان مراديان در گفت وگو با مهر تاكيد كرد: اين دانشگاه ها ترم آينده از خدمات صندوق رفاه محروم خواهند شد.
وي افزود: متاسفانه گزارش هايي داريم كه با وجود تاكيد و ابلاغ بخشنامه صندوق رفاه، برخي دانشگاه ها دانشجويان خود را به خوابگاه هاي غيرمجاز معرفي مي كنند.
مراديان گفت: هم اكنون در حال شناسايي اين دانشگاه ها هستيم كه با صدور بخشنامه اي از ترم آينده اين دانشگاه ها براي مدت كوتاهي از خدمات صندوق رفاه محروم خواهند شد.
به گفته رئيس صندوق رفاه دانشجويان، اين دانشگاه ها عمدتا در تهران و شهرستان ها هستند و با صندوق رفاه همكاري نمي كنند.
مراديان بيان كرد: برخي خوابگاه هاي غيرمجاز كه دانشجويان را مي پذيرند مجوزهايشان را از اتحاديه هايي دريافت مي كنند كه مورد تاييد وزارت علوم نيست.
 


كشف 2 تن مواد مخدر در مرزهاي جنوبي

جانشين فرمانده مرزباني ناجا از كشف حدود دو تن مواد مخدر طي يك عمليات مسلحانه در نوار مرزي سراوان خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار احمد گراوند در اين رابطه افزود: مرزداران هنگ مرزي سراوان روز پنج شنبه هفته گذشته، در پي آگاهي از ورود يك باند مواد مخدر براي انتقال محموله به داخل كشور بلافاصله با آمادگي و تجهيزات كامل در منطقه شناسايي شده، حضور يافتند.
وي اظهار داشت: با ردزني قاچاقچيان، ماموران ضمن شناسايي مخفيگاه آنان در يكي از روستاهاي مرزي، محل را در محاصره كامل خود درآورده و با حكم قضايي طي اقدامي ضربتي توانستند از انتقال محموله جلوگيري كنند.
سردار گراوند با اشاره به اين كه قاچاقچيان كه توان مقابله با ماموران را نداشتند با بر جاي گذاشتن محموله هايشان از محل گريختند تصريح كرد با تلاش تيم پاكسازي عمليات در بازرسي كامل از محل، يك تن و 970 كيلوگرم ترياك، چهار دستگاه خودرو و يك قبضه اسلحه كشف و ضبط شد.
به گفته جانشين فرماندهي مرزباني ناجا، تلاش جهت شناسايي و دستگيري اعضاي اين باند نيز در دستور كار قرار دارد.
 


از سال آينده اجرا مي شود

ممنوعيت واردات مكمل هاي دارويي خارجي

مديركل نظارت بر مكمل ها و غذاهاي ويژه وزارت بهداشت گفت: ديگر هيچ مجوز جديدي براي واردات مكمل هاي دارويي از خارج صادر نمي شود.
ويدا كاظمي در اين رابطه افزود: براساس مصوبه كميسيون قانوني وزارت بهداشت از ابتداي امسال ديگر مجوز واردات هيچ نوع مكمل دارويي تمديد نشده و تمام واردكنندگان مكمل هاي دارويي به اين سمت هدايت شده اند كه طي قرارداد با كارخانه هاي دارويي كشور، محصولات خود را در داخل كشور توليد كنند.
وي ادامه داد: اين تصميم براي حمايت از توليد داخل و اشتغالزايي در وزارت بهداشت گرفته شده است و با پايان مهلت مجوز واردات مكمل هاي دارويي به تدريج شاهد حذف مكمل هاي خارجي در بازار و جايگزين شدن همين مكمل ها به صورت توليد شده در داخل خواهيم بود.
كاظمي گفت: در واقع از ظرفيت خالي خطوط دارويي كشور براي توليد مكمل هاي وارداتي استفاده مي شود، ضمن اينكه 4 كارخانه توليد اختصاصي مكمل دارويي در كشور تاسيس شده و در شرف توليد و ورود محصولات به بازار است.
كاظمي به فارس گفت: با توجه به اينكه از ابتداي امسال ديگر هيچ ارز مرجعي براي واردات مكمل هاي دارويي به شركت هاي واردكننده اين محصولات داده نشده و با توجه به اينكه توليد داخل اين محصولات مشمول حمايت ارزي هم مي شود اميدواريم توليد اين محصولات در داخل كشور با كاهش قيمت آنها همراه باشد.
وي ادامه داد: ممكن است مردم طي ماه هاي گذشته شاهد نبود برخي مكمل هاي خارجي در بازار بوده باشند كه علت آن آغاز روند توليد داخلي اين محصولات و اتمام مهلت مجوز واردات آنهاست.
 


سارقان حرفه اي شمال شهر دستگير شدند

مردي كه به همراه دو همدستش اقدام به انواع سرقت در تهران و شمال شهر كرده بود، دستگير شد.
در 27 شهريورماه سالجاري زن جواني با مراجعه به كلانتري 134 شهرك قدس به مأموران اعلام كرد كه خودرو سواري هيوندا ix55 وي در يك تصادف ساختگي به سرقت رفته است.
با ارجاع پرونده به پليس آگاهي، مالباخته در اظهارات خود به كارآگاهان گفت كه در خيابان هرمزان در حال تردد بودم كه يك دستگاه خودرو مشكي خارجي از قسمت سپرعقب با ماشينم برخورد كرد و در حالي كه موتور ماشين خود را خاموش نكرده بودم، براي بررسي ميزان خسارت ناشي از تصادف پياده شدم كه ناگهان سرنشين ماشين مشكي كه فردي شيك پوش بود و كت و شلواري كاملا مرتب به تن داشت، در يك لحظه سوار ماشين شد و به سرعت از محل فرار كرد، همزمان با وي، همدست او نيز با ماشين مشكي خارجي از محل متواري شد.
كارآگاهان با توجه به شيوه و شگرد سرقت، با بهره گيري از مشاهدات مالباخته اقدام به چهره نگاري تصوير اوليه فرد سارق كرده و در ادامه با استفاده از تصاوير بدست آمده از چهره نگاري و بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار يكي از سارقان سابقه دار در زمينه سرقت خودرو به هويت «فاميل» 40 ساله را شناسايي كردند كه وي علاوه بر سابقه سرقت خودرو، داراي سوابق متعدد درگيري با مأموران نيز بود.
همزمان با ادامه تحقيقات براي شناسايي مخفي گاه متهم، كار آگاهان از طريق انجام اقدامات پليسي اطلاع پيدا كردند كه وي با يك دستگاه خودرو هيوندا ix55 مشابه خودرو متعلق به مالباخته در سطح شهر تهران تردد داشته كه با توجه به اطلاعات به دست آمده، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه سرقت خودرو توسط وي انجام شده است.
سرانجام كارآگاهان مخفي گاه متهم در آزادشهر دهكده المپيك را شناسايي كردند و پس از اطمينان از حضور وي در مخفي گاه، كارآگاهان در ساعت يك بامداد 18 آبان ماه سال جاري با ورود به مخفي گاه وي علي رغم مقاومت افراد داخل منزل و تلاش آنان براي فرار از دست ماموران، علاوه بر دستگيري متهم اصلي پرونده دو همدست وي به اسامي «احسان-د» 22 ساله و «فرهاد-خ» 21 ساله را نيز دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.
همچنين در بازرسي از مخفي گاه متهم، كارآگاهان علاوه بر كشف خودرو هيوندا مسروقه مقادير زيادي از انواع مدارك شناسايي و هويتي متعلق به افراد غير به همراه انواع وسايل منزل از قبيل فرش هاي ابريشم، تابلوفرش، لوازم برقي و تزئيني گران قيمت و همچنين لوازم داخل خودرو را كشف كردند كه متهم در اظهارات اوليه به مسروقه بودن تمامي آنها اعتراف كرد.
با توجه به اسناد و مدارك شناسايي و هويتي متعلق به افراد غير، كارآگاهان با شناسايي اين افراد و در تحقيقات از آنان اطلاع پيدا كردند كه همگي آنان مالباختگاني هستند كه اموال و مداركشان از محل سكونتشان در شمال و شمال غرب تهران به ويژه در مناطق پاسداران، ولنجك و شهرك غرب مورد سرقت قرار گرفته است كه همزمان با شناسايي مالباختگان، در تحقيقات انجام شده از متهمان مشخص شد كه متهم اصلي پرونده پس از سرقت انواع خودرو به ويژه خودروهاي مدل بالا، در ساعات اوليه روز با تردد در حوالي مجتمع هاي مسكوني داراي پاركينگ با در كنترلي، در فاصله باز و بسته شدن در وارد مجتمع شده و پس از سرقت منازل يا انبارهاي مجتمع، با خودروهاي مدل بالاي مسروقه پارك شده در خارج مجتمع از محل متواري مي شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم به ده ها فقره سرقت به اين شيوه و شگرد و شناسايي بيش از 40 مالباخته تا به اين لحظه از تحقيقات و همچنين احتمال ارتكاب جرايم مختلف از سوي متهمان پرونده، قرارهاي قانوني براي هر سه متهم از سوي داديار صادر شد.
محمديان با اشاره به ارجاع پرونده به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان در خصوص ارتكاب سرقت هاي متعدد منازل و انباري هاي واقع در مجتمع هاي مسكوني غرب و شمال غرب تهران و به منظور شناسايي مالباختگان و ديگر جرايم ارتكابي، پرونده براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.وي از كليه مالباختگاني كه در طول يكسال گذشته و به اين شيوه و شگرد مورد سرقت اموال قرار گرفته اند خواست تا براي پيگيري شكايات و شناسايي اموال خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 


وزارت بهداشت اعلام كرد:

 پلمب مراكز غيرمجاز درمان اعتياد

رئيس اداره پيشگيري، درمان و كاهش آسيب اعتياد وزارت بهداشت گفت: افراد نمي توانند با استفاده از عناوين خاص نسبت به تأسيس مراكز درمان اعتياد اقدام كنند.
دكتر فيروزه جعفري افزود: براساس آيين نامه اجرايي ماده 15 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر، هشت مركز قانوني به منظور فعاليت در حوزه هاي درمان و كاهش آسيب اعتياد تعريف شده اند. اين آيين نامه به تأييد وزراي مربوطه رسيده و براي اجرا به ارگان هاي مربوطه در سراسر كشور ابلاغ شده است.
جعفري با تأكيد بر عزم جدي وزارت بهداشت براي برخورد با مراكز درمان و كاهش آسيب غيرمجاز اعتياد، ادامه داد: به دنبال ابلاغ آيين نامه مربوطه، مراكز غيرمجاز درمان شناسايي و پلمب مي شوند. همچنين براساس اين آيين نامه، به مراكز فرصت داده شده تا براي اخذ مجوز به دستگاه هاي قانوني (دانشگاه هاي علوم پزشكي وزارت بهداشت و يا سازمان بهزيستي) مراجعه كنند.
وي درباره استفاده از عناويني مانند «مراكز تخصصي و نيمه تخصصي درمان اعتياد» و همچنين افتتاح مركزي با همين عنوان براي درمان اعتياد بانوان كه اخيراً صورت گرفته، گفت: طبق آيين نامه ماده 15 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر، در تعريف مراكز درمان اعتياد واژه هاي «تخصصي» يا «نيمه تخصصي» عنوان نشده است و چنين تعريفي نداريم.
رئيس اداره پيشگيري، درمان و كاهش آسيب اعتياد وزارت بهداشت تأكيد كرد: مراكزي تحت چنين عناويني، مجوزي از دانشگاه هاي علوم پزشكي وزارت بهداشت ندارند. هر چند ممكن است اين مركز از سازمان بهزيستي مجوز گرفته و مجاز به فعاليت باشد اما با عناويني نظير «مركز تخصصي يا نيمه تخصصي درمان اعتياد» نمي تواند فعاليت كند. در مجموع افراد نمي توانند با استفاده از عناوين خاص نسبت به تأسيس و افتتاح مراكز درمان و كاهش آسيب اعتياد اقدام كنند.


 


رويداد هاي خارجي

انگليس ميزبان بزرگترين دروغگوهاي جهان!

سالانه دروغگوهاي با تجربه از سرتاسر جهان در روستاي كوچكي در شمال غرب انگليس دور هم جمع مي شوند و در رقابت بزرگترين دروغگوهاي جهان شركت مي كنند.
به گزارش ايسنا، رقابت بزرگترين دروغگوهاي جهان سالانه در ماه نوامبر برگزار مي شود و شركت كنندگان آن سعي مي كنند با بازگو كردن غيرقابل باورترين داستان ها پيروز رقابت شوند.
شركت كنندگان در اين رقابت تنها پنج دقيقه مهلت دارند تا بزرگترين و در عين حال متقاعد كننده ترين دروغ جهان را بدون آن كه از نوشته اي استفاده كنند، نقل كنند.
يكي از مشهورترين دروغگوهاي جهان در تاريخ فردي به نام «جان گراهام» است كه از سال 1994 ميلادي تا سال 2008 ميلادي هفت عنوان دروغگوي جهان را به خود اختصاص داد.
گفتني است، در رقابت بزرگترين دروغگوي جهان، سياستمداران و وكلا حق شركت ندارند.
 


صادركننده كارت هوشمند املاك كلاهبردار از آب درآمد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با تلاش كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي اصفهان فردي كه به بهانه صدور كارت هوشمند املاك از شهروندان اين شهر كلاهبرداري مي كرد، دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينكه فردي به بهانه صدور كارت هوشمند اراضي ملكي از آنان وجوه نقد دريافت كرده و متواري شده است.
كارآگاهان پليس آگاهي موفق شدند مخفيگاه فرد مورد نظر را شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير كنند.
سرهنگ حسين حسين زاده اظهار داشت: متهم به نام «م-س» 23 ساله با جعل عنوان و اسناد يكي از ادارات دولتي به در منازل مردم رجوع مي كرد و به بهانه صدور كارت هوشمند املاك، از هر شهروند در قبال تكميل فرم، مبلغ 50 هزار تومان اخذ مي كرد.

 


پادشاه عربستان زير تيغ

رسانه ها از منتقل شدن پادشاه عربستان به بيمارستاني در رياض براي انجام عمل جراحي خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري عربستان، عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان كه از درد كمر رنج مي برد، ديروز در بيمارستاني در رياض جراحي شد.
پيشتر در اكتبر سال گذشته نيز، پادشاه عربستان تحت عمل جراحي قرار گرفت، عبدالله دو سال پيش دو بار در آمريكا عمل شده بود و به مدت سه ماه نيز خارج از عربستان به سر برد. عبدالله 88 ساله از سال 2005 ميلادي در پي مرگ ملك فهد، زمام امور عربستان را به دست گرفته است، اما وضعيت جسماني وي چندان رضايت بخش نيست.
 


مجازات جالب زن راننده

قاضي دادگاهي در آمريكا براي يك خانم كه هنگام رانندگي براي اتوبوس مدرسه مزاحمت ايجاد كرده بود و سپس با سبقت گرفتن از آن و ورود به پياده رو جان سرنشينان اين اتوبوس را به خطر انداخته بود، حكم جالبي صادر كرد.
به گزارش مشرق «شينا هاردين» 32 ساله بايد ساعت 45:7 تا 45:8 دقيقه روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در حالي كه تابلويي با مضمون (تنها يك احمق براي سبقت از اتوبوس مدرسه وارد پياده رو مي شود) به گردن دارد، در يك تقاطع پر رفت و آمد بايستد.
البته گفته مي شود علاوه بر مجازات فوق وي به پرداخت 250 دلار جريمه نقدي نيز محكوم شده است.
اين خانم هنگامي جرمش ثابت شد كه راننده اتوبوس از سبقت او فيلم گرفت و در تحقيقات پليس نيز ساكنان محله تأييد كردند كه اين كار هر روزه اين خانم است.
 


توفان در پرتغال

براثر وقوع توفان در مناطقي از كشور پرتغال 8 تن به دليل جراحت روانه بيمارستان شدند.
وقوع اين طوفان در مناطقي از پرتغال موجب شد تا شماري از خانه هاي مسكوني آسيب ببينند، شيشه ها بشكنند و تعدادي از وسايل نقليه واژگون شوند.همچنين براثر اين حادثه طبيعي صدها تن مجبور شدند خانه هاي خود را ترك كنند و چندين درخت از ريشه كنده شده و مسير رفت و آمد را مسدود كرد.
نيروهاي امداد و نجات پس از انتقال مصدومان به بيمارستان اظهار داشتند كه بيشتر حادثه ديدگان از داخل خودروهاي واژگون شده بيرون آورده شدند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري اسكاي نيوز، وقوع طوفان در كشورهاي اروپايي امري متداول نيست اما گاهي اوقات در بخش هاي جنوبي و شمال غربي آن اتفاق مي افتد.
 


سقوط مرگبار هواپيماي كوچك

براثر سقوط يك فروند هواپيماي كوچك در آمريكا سه سرنشين آن جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام پليس محلي ايالت «مين»، اين فروند هواپيماي كوچك بلافاصله پس از بلند شدن از باند فرودگاه دچار حادثه شد و در يك منطقه جنگلي سقوط كرد.يكي از شاهدان حادثه گفت: ناگهان هواپيما شعله ور شد و ابر غليظي از دود منطقه را فرا گرفت.
پليس محلي ايالت «مين» اعلام كرد: سه سرنشين اين هواپيما جان خود را از دست دادند اما نيروهاي امداد در حال بررسي بيشتر منطقه حادثه هستند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، جزئيات علت سقوط مرگبار اين هواپيماي كوچك در حال بررسي است.
 


مرگ 47 دانش آموز مصري

وزير راه و ترابري مصر به دليل مرگ 47 دانش آموز در تصادفي در جنوب اين كشور استعفا كرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي مصر، صبح ديروز به دليل تصادف اتوبوس دانش آموزان با قطاري در جنوب مصر، 47 نفر از 60 دانش آموز خردسال كشته شدند.
اين خبرگزاري اضافه كرد: بعد از اين حادثه، «محمد رشاد المتيني» وزير راه و ترابري مصر استعفاي خود را تسليم رئيس جمهور كرد و گفت كه اين اقدام را در راستاي مسئوليتش انجام داده است.
قبل از وزير راه و ترابري، رئيس سازمان راه آهن مصر نيز استعفا كرده بود. وزير راه و ترابري قبل از استعفاي خودش، استعفاي او را پذيرفت و وي را براي تحقيق به دستگاه هاي ذيربط معرفي كرد.
نكته قابل توجه اينجاست كه اين استعفاها، تنها چند ساعت بعد از وقوع حادثه انجام شدند.شاهدان عيني گفته اند كه تقاطع جاده و ريل آهن، هنگام عبور اتوبوس مدرسه، باز بود و اين اتوبوس با قطار برخورد كرد. در اين حادثه 4 دانش آموز و دو زن هم به شدت زخمي شدند.
رويترز نيز به نقل از شاهدان محلي نوشت: در اين حادثه، قطار، اتوبوس مدرسه را در مسيري به طول سه كيلومتر بر روي ريل كشيد. در اين اتوبوس 60 دانش آموز دختر و پسر حضور داشتند.
اين حادثه در شهر «منفلوط» در نزديكي شهر اسيوط واقع در 300 كيلومتري جنوب قاهره روي داد.
در همين حال رئيس جمهور محمد مرسي به وزيران كابينه دستور داد تا به خانواده هاي قربانيان اين حادثه، كمك كنند. او همچنين به استاندار اسيوط هم دستور داد تا تحقيقات را در اين باره آغاز كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10