(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 28  آبان  1391 - شماره 20360

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
براي فروش نيست ! (يادداشت روز)
قطار (گفت و شنود)
جوسازي هاي دوباره آژانس عليه ايران
در گزارش جديد به شوراي حكام
در اقدامي مغاير با موازين بين المللي
آمريكا مانع حضور هيئت ايراني در كميته حقوق بشر سازمان ملل شد
كيهان و خوانندگان
سرخور اپوزيسيون: نه ما و نه غرب قادر به براندازي نيستيم (خبر ويژه)
ولايتي ديگر مناسب نيست چون عليه فتنه موضع گرفت (خبر ويژه)
پشت مانيتور خزيده ايم و با اسم مستعار مي جنگيم! (خبر ويژه)
اسرائيل نمي داند در غزه كدام دام منتظر اوست (خبر ويژه)


براي فروش نيست ! (يادداشت روز)

1- مي گويند در گذشته هاي نه چندان دور، يكي از روستائيان، الاغ خود را به بازار مال فروشان آورده و جار مي زد كه قصد فروش آن را دارد. الاغ چموش اما، هريك از مشتريان را كه از روبرو مي آمد، گاز مي گرفت و اگر خريدار از پشت مي آمد با لگد الاغ روبرو مي شد و مي گريخت. جماعتي كه شاهد ماجرا بودند به روستايي گفتند؛ افسار الاغت را بگير و برگرد، هيچكس اين الاغ چموش را نمي خرد. روستايي در جواب گفت؛ الاغ را براي فروش نياورده ام! فقط مي خواستم همه مردم بدانند كه من از دست اين حيوان چه مي كشم، تا اگر يك روز شنيدند كه او را به قصد كشت زده و شرش را از سر مردم كوتاه كرده ام به دفاع از او كمپين حمايت از حقوق حيوانات تشكيل ندهند و كميته مربوطه در سازمان ملل متحد در اعتراض به سقط شدن اين حيوان چموش، قطعنامه صادر نكند!
2- «موشه دايان» يكي از معروف ترين فرماندهان نظامي رژيم اشغالگر قدس بود. او در جريان اشغال فلسطين و قتل عام وحشيانه مردم مظلوم اين سرزمين نقش موثري داشت و بعدها به فرماندهي كل ارتش رژيم صهيونيستي رسيد و با سفارش اكيد و مشترك دولت وقت انگليس و لابي صهيونيست ها در آمريكا به وزارت جنگ اسرائيل منصوب شد. او به خونريزي و جنايت و مخصوصا قتل عام زنان و كودكان فلسطيني شهرت داشت. روزنامه اكسپرسيون فرانسه در شماره 12 اكتبر 2012 خود - 21 مهرماه91- به نقل از مقامات رژيم صهيونيستي نوشت؛ «ژنرال موشه دايان معتقد بود كه سران اسرائيل بايد روشي را در پيش بگيرند كه ديگران از آنها تلقي يك «سگ هار» را داشته باشند»! سگي كه بي ملاحظه به هر كه بخواهد حمله مي كند و گاز مي گيرد و مي كشد! گفتني است موشه دايان در جريان جنگ جهاني دوم بر اثر اصابت گلوله چشم چپ خود را از دست داده بود ولي تا پايان عمر1981(1360) يك چشم بند سياه به چشم داشت و حاضر به استفاده از چشم مصنوعي و يا عينك دودي نبود و گفته مي شد موشه دايان براساس همان ديدگاه ياد شده اصرار داشته است كه چهره مخوفي داشته باشد!
2 ماه قبل- 26مهرماه 91 (17اكتبر2012) راديو فردا كه از سوي سازمان «سيا» و براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران راه اندازي شده است، تهديدهاي اسرائيل عليه ايران را تبليغاتي و بدون پشتوانه و توان عملياتي دانسته و گفت؛ دولت اسرائيل در مقابل ايران به سياست «من ديوانه شده ام، بياييد مرا زنجير كنيد»! متوسل شده است تا جامعه جهاني را از احتمال حمله نظامي خود به تاسيسات هسته اي ايران بترساند!
3- بعد از حمله اخير اسرائيل به غزه، اگرچه مقامات آمريكايي و اروپايي از جمله باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا، ديويد كامرون نخست وزير انگليس، اولاند رئيس جمهور فرانسه، كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، حمله اسرائيل به غزه را «حق طبيعي»! رژيم اشغالگر قدس براي قلع و قمع حماس دانستند ولي بسياري از ناظران و صاحب نظران غربي، براين باورند كه اسرائيل با اين اقدام نسنجيده در دام خطرناكي گرفتار شده است، چرا كه اسرائيل تجربه دو شكست سخت و پي در پي در جنگ 33 روزه سال 2006 با حزب الله لبنان و جنگ 22 روزه سال 2008 با حماس را در كارنامه خود دارد. اسرائيل در سال 2008 در حالي به غزه حمله كرد و با شكست روبرو شد كه از 18 ماه قبل از حمله، منطقه كم دامنه غزه در محاصره كامل غذايي، دارويي، برق، گاز و آب بود. رژيم مبارك به نمايندگي از اسرائيل، گذرگاه رفح را بسته بود و حتي اجازه ارسال غذا و دارو به مردم غزه را نمي داد. در آن هنگام پيروزي اسرائيل قطعي به نظر مي رسيد ولي آن حمله وحشيانه با شكست سختي روبرو شد تا آنجا كه «كميته وينوگراد» ارتش اسرائيل را به ناتواني و ژنرال زئيف شف- استراتژيست معروف اسرائيلي- نظاميان رژيم صهيونيستي را به شدت ملامت كرده و گفت سربازان اسرائيلي براي حمله به افراد غيرمسلح در پياده روها تربيت شده اند!...
امروزه اما، تمامي شرايط به نفع مقاومت و به زيان رژيم صهيونيستي رقم خورده است. متحدان سينه چاك و جنايتكار اسرائيل در منطقه با انقلاب هاي اسلامي حذف شده اند و كشورهاي اسلامي آزاد شده به جبهه مقاومت پيوند خورده اند. توان نظامي و مخصوصا موشكي حماس در مقايسه با سال 2008 چند برابر شده است ضمن آن كه امروزه از موشك هاي جديد با برد دهها- و بعدها شايد معلوم شود كه صدها- كيلومتر برخوردار است. ملت هاي مسلمان منطقه براي رودررويي مستقيم با نظاميان كودك كش اسرائيل لحظه شماري مي كنند و به قول ژنرال پترائوس -فرمانده نظامي اسبق آمريكا در منطقه و رئيس سابق سازمان سيا كه اخيرا بعد از رسوايي كثيف جنسي ناچار به كناره گيري شد- «آمريكا ديگر در منطقه، غريبه تلقي مي شود و مردم از نگاه ايران به ما و متحدان ما مي نگرند». بنابراين از هم اكنون مي توان نتيجه گرفت اسرائيل با يك محاسبه غلط- كه بايد آن را لطف خداي سبحان و مصداق كلام حضرت سجاد(ع) دانست- با پاي خود به مهلكه آمده است.
4- ديروز، شبكه خبري و راديو تلويزيوني اروپايي و فراگير «يورونيوز» در گزارشي از قول پاسكال يونيفاس مديرموسسه روابط بين المللي در پاريس، احتمال داده بود كه حمله اخير رژيم صهيونيستي به غزه براي اسرائيل پاياني نظير جنگ 22 روزه سال 2008 داشته باشد و آورده بود «سناريوي اسرائيل جنگ گسترده نيست. آنها مي دانند كه در اينصورت بيش از هميشه حمايت جامعه جهاني را از دست خواهند داد، در حال حاضر، هدف اسرائيل برجسته كردن نقش ايران به عنوان دشمن شماره يك و خطر اصلي در منطقه است». پاسكال يونيفاس در ادامه مي گويد «شرايط كنوني براي اسرائيل خطرناكتر از سال 2008 است. حماس نسبت به گذشته مسلح تر شده و تسليحات پيچيده اي در اختيار دارد- اشاره به سرنگوني جنگنده F16، موشك باران تل آويو، شليك به ناو اسرائيل در مديترانه و...- حماس مي تواند تانك هاي اسرائيل را از دور و بدون آن كه افسر تانك متوجه جهت شليك باشد، منهدم كند و... در نتيجه حمله نظامي به غزه يك دام براي اسرائيل است كه علاوه بر پاياني تلخ تر- شما بخوانيد شيرين تر- از حمله 2008، افكار عمومي جهانيان را نيز عليه اسرائيل برمي انگيزد».
5- اگر در چند دهه گذشته رژيم كودك كش اسرائيل مي توانست به قول موشه دايان، براي ترساندن اين و آن، از خود تصوير يك «سگ هار» را به نمايش بگذارد، امروزه با موج فراگير بيداري اسلامي كه از انقلاب اسلامي در ايران الگو گرفته است، اين «سگ هار» فقط پارس مي كند بي آن كه كسي را بترساند تا آنجا كه وقتي نتانياهو اداي همان سگ هار را درمي آورد، با تمسخر ارگان سازمان «سيا» روبرو مي شود.
سال گذشته 16 مركز اطلاعاتي و امنيتي آمريكا با صدور بيانيه اي چندده صفحه اي اسرائيل را بزرگترين خطر براي امنيت ملي آمريكا معرفي كردند. اقدامي كه در آمريكا نه فقط سابقه نداشت بلكه به شدت دور از انتظار تلقي مي شد و رسانه هاي آمريكايي اين اقدام را پاسخي به اعتراض مردم آمريكا در تظاهرات گسترده موسوم به جنبش ضد وال استريت، تفسير كردند. جنبشي كه ضديت با اسرائيل، مخالفت با نظام سرمايه داري و جلوگيري از هزينه كردن پول ماليات دهندگان آمريكايي و اروپايي براي رژيم صهيونيستي، شعار و خواسته هاي بارها اعلام شده آن است.
6- چه كسي و كدام دست پنهان، اسرائيل را به مهلكه اخير - يا به قول يورونيوز به اين دام خطرناك- كشانده است؟ و آيا همه شواهد و قرائن حكايت از آن ندارند كه اين سگ هار- به قول موشه دايان- و الاغ چموش - به گفته آن روستايي در صدر اين يادداشت- با حمله اخير به غزه، براي دير باورترين اذهان مردم دنيا نيز كمترين ترديدي باقي نگذاشته است كه مرگ تنها راه پاك كردن جغرافياي سياسي منطقه از اين رژيم كودك كش است؟! مخصوصا آن كه امروزه ملت هاي مسلمان براي مقابله رودررو و انتقام از اين جرثومه هاي فساد و تباهي لحظه شماري مي كنند.

حسين شريعتمداري
 


قطار (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: يك ضد انقلاب فراري به نام «هوشنگ-م» در وبلاگ شخصي خودش خطاب به اردشير اميرارجمند، مشاور ارشد موسوي كه به فرانسه پناهنده شده نوشته است؛ تعارف چرا؟ كيهان راست ميگه كه همه ما نهايتاً در خدمت اسرائيل هستيم».
گفت: خب! ديگه چي؟!
گفتم: نوشته است؛ رژيم در برابر اسرائيل ايستاده و ما كه عليه رژيم فعاليت مي كنيم، چه بخواهيم و چه نخواهيم در كنار اسرائيل ايستاده ايم.
گفت: بابا يارو چه خوب فهميده.
گفتم: يكي از كاربران براي «هوشنگ-م» كامنت گذاشته و نوشته «نبايد همه اپوزيسيون را يكسان حساب كني».
گفت: عقلش نرسيده...وگرنه مي فهميد كه همه گروه هاي اپوزيسيون سوار قطار اسرائيل هستند!
گفتم: اي ول!... يارو توي كوپه قطار به شخصي كه روي صندلي روبرويي نشسته بود گفت؛ سفر خوش گذشت؟ مي بينم كه داريد از سفر برمي گرديد؟!
 


جوسازي هاي دوباره آژانس عليه ايران

 در گزارش جديد به شوراي حكام

سرويس سياسي-
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در تازه ترين گزارش خود به شوراي حكام آژانس درباره فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان ضمن اذعان به پيشرفت اين برنامه در سايه تشديد تحريم ها و فشارهاي غرب، بار ديگر ادعاهاي خود درباره پارچين را تكرار كرد.
«يوكيا آمانو» جمعه شب به وقت وين، گزارش 13صفحه اي خود را در قالب «گزارش فصلي مديركل» درباره فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران در اختيار اعضاي شوراي حكام آژانس قرار داد.
آمانو در اين گزارش ضمن اعلام ذخاير اورانيوم 5 و 20درصد ايران، تعداد ماشين هاي سانتريفيوژ نصب شده در نطنز و فردو كه پيشرفت قابل چشمگيري با گزارش قبلي آژانس داشته و همچنين تصميم ايران براي راه اندازي راكتور آب سنگين اراك در سال 2013 بار ديگر ادعا كرد كه عدم دسترسي بازرسان آژانس به سايت پارچين، مانع راستي آزمايي وي درباره برنامه هسته اي ايران شده است.
بر اين اساس، پاراگراف هاي 4-6 گزارش آمانو به اين موضوع اختصاص دارد كه يك مداليته (رويكرد ساختاري) هنوز ميان ايران و آژانس نهايي نشده است. اما آژانس در اين گزارش ها به محتواي مسئله و استدلال هاي ايران هيچ اشاره اي نكرده است. ايران عقيده دارد الگوي مداليته اوت 2007 نمونه خوبي براي تدوين هر نوع مداليته جديد است و مداليته جديد بايد تمام كننده باشد.
در پاراگراف 7، آژانس بر اين نكته مهم تاكيد مي كند كه حتي تاسيساتي كه در آن قطعنامه هاي شوراي امنيت اجرا نمي شود، تحت پادمان است. اين نشان دهنده آن است كه ايران با زورگويي قدرت هاي غربي مشكل دارد نه با عمل به تعهدات پادماني اش در مقابل آژانس.
ذخاير اورانيوم 5 و 20درصد
مطابق پاراگراف 10 گزارش، ايران تاكنون 7611 كيلوگرم اورانيوم 5درصد و 8/232كيلوگرم اورانيوم 20درصد توليد كرده است. اين نشان دهنده رشد توليد مواد غني شده در ايران و تاثيرناپذيري از فشارهاست.
مطابق همين پاراگراف، ايران 3/96كيلوگرم از ذخيره اورانيوم 20درصد خود را به كارخانه توليد صفحه سوخت (FPFP) براي تبديل به U3O8 (صفحات سوخت راكتور تهران) تزريق كرده است. اين مقدار بيش از 50 درصد ذخيره اورانيوم 20 درصد ايران است و نشان مي دهد برخلاف تبليغات غربي ها، هدف اصلي ايران از غني سازي 20درصد، نه انباشت مواد، بلكه تامين سوخت راكتور تهران است كه اين كشورها از فروش آن به ايران خودداري كردند.
تعداد سانتريفيوژهاي
نصب شده در نطنز
مطابق پاراگراف 11 ايران 10414 ماشين در نطنز نصب كرده است. اين عدد نشان دهنده آن است كه ايران از گزارش قبلي تاكنون 991 ماشين ديگر به نطنز افزوده است.
آژانس در پاراگراف 14 اذعان مي كند كه نطنز از سال 2007 دقيقا همانگونه كه ايران اعلام كرده فعاليت نموده است. در پاراگراف 21 اين موضوع را درباره بخش تحقيق و توسعه نطنز نيز تاييد مي كند. پاراگراف 25 اين مسئله را در مورد فردو هم تاييد مي كند. در پاراگراف 28 تاكيد مي كند كه راكتور آب سنگين اراك هم تحت پادمان آژانس قرار دارد. به اين ترتيب روشن مي شود كه تمامي بخش هاي برنامه هسته اي ايران تحت پادمان است.
تكميل ظرفيت فردو
آژانس همچنين در پاراگراف 22 اعلام كرده است كه ايران تاكنون 2784 ماشين نوع اول در فردو نصب كرده است. با توجه به اينكه ظرفيت تاسيسات فردو كلا 3000 ماشين بيشتر نيست، مي توان نتيجه گرفت كه ظرفيت فردو تكميل شده است. ايران از زمان گزارش قبلي مديركل به اين سو 644 ماشين ديگر در فردو نصب كرده است.
زمان راه اندازي راكتور اراك
يك خبر مهم كه در پاراگراف 29 اعلام شده اين است كه ايران تلاش دارد راكتور آب سنگين اراك را در 3 ماهه اول سال 2012 عملياتي نمايد. مطابق پاراگراف 37 هم ايران به آژانس اطلاع داده توليد سوخت نمونه (مجازي) براي راكتور اراك را تكميل كرده است.
مطابق پاراگراف 38 ايران اكنون قادر بوده 46 صفحه سوخت 20 درصد براي راكتور تهران توليد نمايد.
يوكيا آمانو مديركل آژانس در بخش هاي ديگري از گزارش خود درباره ايران يك بار ديگر «بر راستي آزمايي آژانس در خصوص انحراف نداشتن مواد هسته اي اعلام شده در تاسيسات هسته اي و مكان هاي خارج از تاسيسات هسته اي اعلام شده از سوي ايران كه تحت توافق نامه پادمان هستند» تاكيد كرده و اعلام مي كند: «به فعاليت هاي راستي آزمايي ادامه مي دهد.»
با اين حال آمانو مدعي شده است كه «از آن جا كه ايران همكاري لازم را از جمله در مورد اجراي پروتكل الحاقي به عمل نمي آورد، آژانس قادر نيست درباره فعاليت ها و مواد هسته اي اعلام نشده اطمينان موثقي ارائه دهد، بنابراين نمي تواند نتيجه گيري كند كه تمامي مواد هسته اي در ايران براي فعاليت هاي صلح آميز هستند.»
در بند 54 از بخش نتيجه گيري آمده است: «برخلاف قطعنامه هاي نوامبر 2011 و سپتامبر 2012 و با وجود گفت وگوي فشرده بين آژانس و ايران از ژانويه 2012 تاكنون، هيچ نتيجه ملموسي جهت حل و فصل موضوعات باقي مانده به دست نيامده است و از جمله آن كه ايران رويكرد ساختاري را منعقد و اجرا نكرده است. بنابر اين مديركل قادر به گزارش هيچ گونه پيشرفتي در شفاف سازي موضوعات مربوط به ابعاد محتمل نظامي برنامه هسته اي ايران نيست.»
جوسازي درباره پارچين
مديركل آژانس در بند 55 گزارشش با اشاره به موضوع بازرسي از سايت نظامي پارچين نسبت به آن چه «فعاليت هاي گسترده و مهم انجام شده از فوريه 2012 تاكنون در مكان واقع شده در سايت پارچين كه آژانس خواستار دسترسي به آن شده است» خوانده اعلام نگراني كرده و مدعي شده است: «اين فعاليت ها توانايي آژانس جهت راستي آزمايي را به شدت كاهش داده است.»
آمانو ادامه مي دهد: «آژانس درخواست خود را مبني بر اين كه ايران بدون تاخير بيشتر دسترسي به اين مكان و پاسخ هاي محتوايي به سوالات ريز آژانس در خصوص سايت پارچين و كارشناس خارجي را فراهم كند، تكرار مي كند.»
در خصوص سايت پارچين ايران بارها اعلام كرده است كه هيچ مشكلي با اجازه بازرسي از اين سايت را ندارد اما بايد اين كار در چارچوب يك «مداليته» معين انجام شود و تا بعد از عدم مشاهده انحراف در اين مركز آژانس بار ديگر ادعاي خود را درباره مطالعات ادعايي نظير آنچه در سال 2007 رخ داد، مطرح نكند. ضمن اين كه آژانس سال 2005 دو بار از اين سايت بازرسي به عمل آورده است.
زمان نشست فصلي
شوراي حكام
گزارش مديركل آژانس 10روز تا يك هفته پيش از برگزاري نشست فصلي شوراي حكام، آماده و براي مطالعه در اختيار كشورهاي عضو آژانس قرار مي گيرد.
نشست آينده شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در تاريخ 29 نوامبر (نهم آذر) در مقر آژانس در وين آغاز خواهد شد.
يوكيا آمانو، دو هفته پيش نيز گزارش سالانه خود درباره فعاليت هاي هسته اي كشورمان در اختيار اعضاي مجمع عمومي سازمان ملل قرار داده بود.
 


در اقدامي مغاير با موازين بين المللي

آمريكا مانع حضور هيئت ايراني در كميته حقوق بشر سازمان ملل شد

سرويس سياسي-
در پي تصميم جمهوري اسلامي براي حضور يك هيئت حقوق بشري از كشورمان جهت شركت در كميته سوم سازمان ملل متحد در نيويورك، آمريكا در اقدامي غيرقانوني و در راستاي پايبند نبودن به تعهدات بين المللي، مانع حضور اين هيئت ايراني شد.
تحليلگران و كارشناسان ضمن تاكيد بر سوءاستفاده آمريكا از موقعيت خود در عدم صدور رواديد براي هيئت ايراني معتقدند ارايه مواضع روشن و اسنادغيرقابل انكار جمهوري اسلامي در كميته سوم سازمان ملل باعث اين تصميم عجزآلود دولت آمريكا شده است.
خاطر نشان مي شود اين رفتارهاي عجزآلود مدعيان حقوق بشري مسبوق به سابقه است و پيش از اين نيز هر چند ادعاي نقض حقوق بشر در ايران را در بوق و كرنا مي كردند ولي در مجامع حقوق بشري سازمان بين الملل اجازه دفاع به هيئت ايراني نمي دادند.
سال گذشته نيز پس از حضور هيئت ايراني در نيويورك و پاسخ هاي مستدل و قاطعانه به ادعاهاي واهي مدعيان حقوق بشر، نماينده آمريكا سخنان دكتر جواد لاريجاني رئيس هيئت ايراني را قطع كرد.
در آن جلسه، رئيس هيئت ايراني در انتقاد به گزارش احمد شهيد درباره وضعيت حقوق بشر كشورمان، پرده از برنامه هاي دولت آمريكا و همكاران اروپايي اش در تحريك، هدايت و حمايت گروه هاي تروريستي خشني كه در ترور دانشمندان هسته اي ايران نقش داشتند برداشت و اينجا بود كه نماينده آمريكا خشمگين شده و سخنان او را قطع كرد.
اكنون صادر نشدن ويزا براي هيئت ايراني جهت شركت در كميته سوم سازمان ملل در نيويورك نشانه اي روشن از ترس و عجز آمريكايي ها از افشاگري هاي هيئت حقوق بشري ايران است كه پاسخ هاي قاطعانه به ادعاهاي مدعيان حقوق بشر نيز در بردارد.
در همين حال روز گذشته، ستاد حقوق بشر قوه قضائيه طي بيانيه اي اعلام كرد: عليرغم اقدام هيئت جمهوري اسلامي ايران مبني بر درخواست ويزا در ماه قبل از تاريخ عزيمت و پيگيري موضوع از طريق مجاري رسمي و نمايندگي هاي دائم جمهوري اسلامي ايران در مقر ژنو و مقر نيويورك، معذالك رواديد اعضاي هيئت تاكنون صادر نشده است. دولت آمريكا با عدم صدور ويزا براي اعضاي هيئت جمهوري اسلامي ايران كه قصد داشت با حضور در جلسه مذكور مواضع روشن جمهوري اسلامي ايران را در مورد مسائل حقوق بشر اعلام دارد، خواسته است امكان حضور هيئت را از بين ببرد و مانع انجام مأموريت اعضاي آن در تعامل و همكاري با سازمان ملل متحد شود. اين اقدام بر خلاف تعهدات بين المللي كشور مقر سازمان ملل متحد است كه علي الاصول وظيفه دارد تسهيلات لازم را از جهات مختلف از جمله صدور بهنگام ويزا براي هيئتهايي كه قصد شركت در جلسات بين المللي سازمان ملل متحد را دارند، فراهم نمايد.
در اين بيانيه تصريح شده است؛ آمريكا با عدم ايفاء تعهدات بين المللي خود در واقع از استقرار مقر سازمان ملل متحد در نيويورك سوءاستفاده مي كند و ممانعت دولت آمريكا از صدور رواديد براي هيئت ايراني دليل آشكار اين سوءاستفاده است. ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران از رئيس مجمع عمومي سازمان ملل متحد و شخص دبيركل و همچنين مسئول كميته مقر انتظار دارد دولت آمريكا را از ايجاد چنين موانعي بر حذر دارند و ضرورت اجراي تعهدات بين المللي آن كشور را به عنوان كشور مقر متذكر شوند تا دولت آمريكا نتواند مانع تعامل و همكاري كشورهاي عضو و هيئت هاي آنها با نهادهاي سازمان ملل متحد گردد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه30002323
¤ سران كشورهاي عربي- عبري سلاح هاي زيادي براي انقلابيون كشورهاي خود ذخيره كرده اند كه بايد گفت دستشان درد نكند كه زحمات انقلابيون را در آينده كمتر كرده اند.! اين سلاح ها براي آن زمان كه انقلابيون مسلمان براي ساقط كردن رژيم صهيونيستي وارد عمل شوند ذخيره مي شود.
7414---7390
¤ نمايش توان موشكي ايران در رزمايش ولايت خستگي و دلهره اي را كه از سوء مديريت در پاره اي از امور اقتصادي بر مردم مستولي كرده بود از بين برد و ترس و دلهره در دل دشمنان اسلام انداخت. بي شك جاي شهدا در اين عرصه اگر چه خالي است ولي دين حاصل از فداكاري و جان نثاري آنها به دين و مملكت پشتيبان رهروان آن عزيزان است و شكي نيست كه ره توشه آنان چراغ روشن و پرفروغي در مسير قله دست يافتني دلاور مردان ايران زمين در تمامي عرصه هاست.
محمودي
¤ نايب رئيس مجلس گفته سؤال از رئيس جمهور پابرجاست و قابل تغيير نيست اما آنچه مهم است سياست انفعالي وزارت خارجه است چرا تا به حال نديديم كه نمايندگان براي سؤال پرسيدن از وزير خارجه امضاء جمع كنند در حالي كه كار در دستگاه ديپلماسي هم بايد مورد نقد و بررسي نمايندگان قرار گيرد.
مسعود اميدوار
¤ گزارشي از وضعيت درمان يك جانباز در اخبار 30:20 پخش شد كه نشان مي داد علي رغم دستور رياست محترم جمهوري مسئولين بنياد در اعزام اين جانباز به خارج براي درمان كوتاهي كرده اند در نتيجه مشكلاتش بيشتر و بيشتر شده است. بنده به عنوان يك جانباز درد كشيده انقلاب با پخش اين گزارش به اين نتيجه رسيدم كه وقتي به مشكل جانباز سفارش شده از سوي رئيس جمهور رسيدگي نمي كنند امثال ما كه دسترسي به هيچ مسئولي نداريم چه بايد بكنيم.
صادقي
¤ سبزه ميدان اصفهان محل تجمع مراسم هاي مذهبي بود اما تحت نام توسعه آن را تخريب و سپس با ايجاد زيرگذر، وسط فلكه را به مغازه تبديل كرده اند و 200 تا 300 ميليون تومان پيش فروش مي كنند بدين ترتيب ديگر امكان برگزاري مراسم در اين ميدان وجود ندارد چه كسي به اين مشكل ايجاد شده براي عزاداران حسيني رسيدگي مي كند؟
7937---0913
¤ از كساني كه در آستانه ماه محرم لامپ هاي گازي در جلوي حسينيه ها روشن مي كنند تقاضا داريم اولاً از تيرهاي چراغ برق سيم نگيرند و ثانياً از لامپ هاي كم مصرف استفاه كنند تا در اين شبهاي عزيز روستائيان ما مجبور نباشند در تاريكي زندگي كنند.
موسوي از شركت توانير
¤ از دولت خدمتگزار درخواست مي شود فكري براي استخدام فارغ التحصيلان دانشگاهي نمايد.
موسوي- تبريز
¤ آيت الله مكارم شيرازي چند روز قبل فتوايي صادر كردند كه جريمه اي كه بانكها جهت ديركرد از مردم مي گيرند حرام است و حكم ربا را دارد. تقاضا داريم نمايندگان مجلس مصوبه اي را بگذارند كه بانكها جريمه ديركرد را نگيرند و برخي از مؤسسات دولتي و بانكها آنقدر جريمه و بازپرداخت وام هاي كلاني از مردم مي گيرند كه از خود مبلغ وام بيشتر مي شود. در اين قضايا حرمت ربا هم از بين رفته است. و اين كارها باعث بروز مشكلات زيادي براي جامعه مي شود همچنين برخي از اين مؤسسات با سوءاستفاده از نام ائمه معصومين«ع» اقدام به اين كارها مي كنند. خواهشمنديم بانك مركزي نظارت بيشتري بر اين مسائل داشته باشند.
بوربور
¤ با توجه به مطلب صفحه 11 روزنامه كيهان در تاريخ 20/8/91 و توضيحاتي كه در ارتباط با ماده 69 مصوبه داخلي سازمان بيان شده است لطفاً مسئولان پاسخ دهند هزينه هاي اجرايي اين مصوبه به سال 1387 در سراسر ايران چه مبلغي بوده كه به صورت مابه التفاوت به حساب بازنشستگان همكار سازمان پرداخت گرديده است اين هزينه ها در سالهاي بعد به لحاظ افزايش هاي سالانه افزايش يافته است نظر به اينكه اين پرداختها از سرمايه مشتركين صندوق هاي ساير بازنشستگان دستگاه هاي اجرايي و جامعه كارگري است، آيا اين حق الناس نيست.
3684---0913
¤ مسئولان بايد با پول نفت براي مردم شغل ايجاد كنند، پول دادن به مردم صورت خوشي ندارد وباعث تورم هم مي شود.
يك شهروند
¤ اضافه كاري نيروهاي قراردادي كار معين آموزش و پرورش از فروردين 91 تاكنون واريز نشده است. از وزير محترم تقاضا دارم در اين خصوص رسيدگي كنند.
آخونديان
¤ سازمان هدفمندي يارانه ها چند شماره تلفن براي پيگيري تغييرات و نظرات مردمي دارد، اما متأسفانه با هيچ يك از شماره ها نمي توان مشكلات را مطرح كرد.
طاهري
¤ قبل از بازنشستگي 000/353/1 تومان حقوقم بود پس از بازنشستگي به 000/130/1 تومان كاهش يافت. سازمان بازنشستگي رتبه عالي آموزش و پرورش را قبول ندارد آيا در كشور نبايد قانون يكسان اعمال شود.
يك فرهنگي
¤ گفتند درس بخوانيد تا وارد بازار كار شويد الان كه چند سال است فارغ التحصيل شده ايم اولاً هر كجا كه مي رويم صحبت از مدرك تحصيلي نيست. ثانياً درخواست سابقه مي كنند. كسي نيست كه به اين آقايان بگويد كه بايد كار از سوي مسئولين براي امثال ما مهيا باشد تا بتوانيم بر سر كار برويم كه بعداً سابقه كار ارائه دهيم... انتظار مي رود مسئولين دولتي فكر اساسي براي به كارگيري جوانان فارغ التحصيل نمايند.
1403---0917
¤ بيش از 7 سال است كه در پروژه مسكن شهرستان ملاير (ميدان جهاد- روبروي فروشگاه رفاه- پروژه مسكن غدير) ثبت نام نموده ايم علي رغم وعده و وعيدهاي مسئولين اجرايي، كار پروژه پيشرفت چنداني نداشته است و اعضاي آن سرگردان و بي پناه مانده اند. با توجه به افتتاح پروژه هاي مسكن متعدد در اكثر نقاط كشور چرا اين پروژه بايد با اين روند كند و با گذشت 7 سال افتتاح نگردد؟ از مسئولين استان و شهرستان درخواست مي شود عنايت بيشتري به چنين پروژه هاي شهرستان ملاير و... نمايند.
يكي از اعضاي پروژه مسكن غدير ملاير
¤ تعدادي از كارگران اخراجي شركت شيميار در شهرستان جلفا هستيم كه به دليل كمبود بودجه بيكار شده ايم در حال حاضر مشكل ما با بيمه در ارتباط با بيمه بيكاري است كه متأسفانه به جاي اينكه مرهمي بر زخم ما باشند سنگ اندازي مي كنند.
3522---0937
¤ به مسئولين شهرداري عرض مي كنم اگر عدم ارائه بليت و يا عدم پرداخت وجه به هنگام استفاده از وسايل نقليه عمومي مثل اتوبوس و مترو نشانه شخصيت شهروندان است پاسخ بدهند افزايش كرايه اين وسايل علي رغم پايين آمدن كيفيت ارائه خدمات نشانه چيست؟
احمدزاده
¤ خيابان دربند- افروز- شهيد محمدي در تاريكي مطلق است دو ماه است كه با اداره برق و شركت هاي مربوط تماس گرفته ايم اما كسي تاكنون پاسخگو نبوده است.
الماسي
¤ از مسئولين اداره راه و شهرسازي استان خوزستان درخواست مي شود نسبت به آسفالت جاده ميداود به روستاي سرحاني شهرستان باغملك كه بيش از 500 متر نيست و 4 سال است كه به حال خود رها شده اقدام نمايند.
عيوضي
¤ از زحمات برادران زحمتكش در نيروي انتظامي كه در زير بارانهاي چند روز گذشته شبانه روز براي باز كردن گره ترافيك تلاش كردند، تشكر مي كنم.
يك شهروند
¤ از وزارت كشور انتظار مي رود به عملكرد فرماندار ... در استان اصفهان بيشتر نظارت داشته باشد با باندبازي مردم را به جان هم انداخته و هر كجا هم گفتيم و نوشتيم ترتيب اثر داده نشد.
1237:0913
¤ اگر تمامي آحاد ملت ايران عمق خيانت اصلاح طلبان راحت طلب را بدانند مطمئن باشيد خودشان آنها را از اين مملكت بيرون خواهند كرد.
4147:0937
¤ در خيابان شهيد اسكويي منطقه پل چوبي چند نمايشگاه ماشين مانند قارچ رشد كرده و سرتاسر پياده روها را هم اشغال نموده اند از مسئولين پليس راهور و شهرداري درخواست رسيدگي دارم.
مجيد رسولي
¤ فرزندم در حال عقد است ولي براي تهيه جهيزيه توان مالي ندارم و عروسي را به امروز و فردا موكول مي كنم از افراد خير درخواست مي شود عنايت نمايند.
بابانوري
¤ براي تهيه جهيزيه دخترم در مضيقه هستم از خيرين دلسوز درخواست مساعدت دارم.
درويشي
¤ اصلا حسين خبر غمش فرق مي كند
اين راه عشق پيچ و خمش فرق مي كند
اينجا گدا هميشه طلبكار مي شود
اينجا كه آمدي كرمش فرق مي كند
شاعر شدي براي سرودن برايشان
اين خانواده محتشمش اش فرق مي كند
صد مرده زنده مي شود با ذكر يا حسين
عيساي اين خانواده دمش فرق مي كند
6765:0919
¤ متاسفانه در خرداد ماه نتوانستم از كارت سوختم استفاده كنم و كل بنزين ذخيره شده ام حذف شد سوخت منطقه اي فارس اعلام كرد كه نمي توانيم برگردانيم امثال ما از شهرستان بايستي به كجا مراجعه و چگونه مشكل خود را حل كنيم؟
4607:0919
¤ يارب از دلهاي ما شور و محبت را مگير
اين توكل اين توسل اين ارادت را مگير
هستي ما بستگي دارد به عشق اهل بيت
هرچه مي خواهي بگير اما ولايت را مگير
سيدهادي ميري
¤ علي رغم تبليغات گستره اي كه صدا و سيما براي خريد محصولات خوراكي و مواد غذيي از فرهنگسراي بهمن پخش مي كند، وقتي براي خريد به اين مركز مراجعه كردم به دليل عدم پاركينگ مناسب، بنابه توصيه ماموران راهنمايي و رانندگي در خيابان مجاور پارك كردم و در كمال ناباوري مرا 40 هزار تومان جريمه كردند.علاوه بر اينكه قيمت هاي اين مركز فروش با بيرون فرقي نداشت يك خسارت مضاعف هم به ما وارد شد.
9549:0912
¤ رسانه ها گزارش داده بودند كه احتمالا در آينده در صورتي كه وزارت خارجه روسيه موافق باشد ناوگان هاي دريايي روسيه مي توانند از برنامه دريايي ايران بازديد و برنامه هاي مشتركي داشته باشند اما گرچه روسيه سياستش با آمريكا و اروپا صددرصد همسان نيست اما در مورد ايران اشتراكات فراواني با دول غربي دارد كه يكي از اينها هم داستاني آنها در ممانعت از قدرت يابي ايران است كه نمونه آن را در برنامه هسته اي مي بينيم گرچه او خباثت آمريكا را ندارد، اما با تحريم هايي عليه ما همراهي كرده و در تمام قطع نامه هاي ضدايراني راي مثبت داده است، لذا سياست درست ما بايد نه شرقي نه غربي باشد.
مهرداد ضيايي
¤ پل عابر پياده شهرك ستاره در جاده ساوه مدتهاست كه نصب شده اما راه اندازي نشده است. اين موضوع براي عابران خيلي مشكل ساز شده است.
فواد كاسب
¤ با وجود دهها ميليون گوشي تلفن همراه در دست هم وطنان در سراسر كشور ايجاد يك سامانه اينترنتي براي ثبت گوشي هاي مفقودي و سرقتي با هماهنگي مخابرات و نيروي انتظامي به منظور جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي يك ضرورت مي باشد اميدواريم مورد توجه مسئولين قرار گيرد.
8949---0912
¤ دارندگان رتبه هاي اول تا سوم آزمون سراسري دانشگاهها را در رسانه ها معرفي مي كنند و در صدا و سيما صدا و تصوير آنان نيز پخش مي شود ولي در رشته فني- حرفه اي دريغ از اينكه افراد ممتاز را مورد تشويق قرار بدهند. اين تبعيض براي چيست؟
9178---0912
¤ مسئولين قوه قضائيه اگر در عمل قاطعانه با مفسدين برخورد كنند آمار بسياري از جرائم پايين مي آيد. در حال حاضر بسياري از مفسدين مطمئن هستند اگر هم گرفتار قانون بشوند ضرر نكرده اند.
رشكي
¤ مسئولين كشور در جريان باشند برخي از مردم به دليل گراني گوشت و لبنيات رو به گياه خواري آورده اند. عرض مي كنيم وقتي از نزاع و جنجال با يكديگر خسته شدند فكري به حال مردم بيچاره بكنند.
1689---0919
¤ بازنشسته تأمين اجتماعي هستم. قبلا كه در منطقه جنت آباد ساكن بودم براي دريافت مستمري خود مشكلي نداشتم ولي اخيرا كه به خيابان فردوس شرقي نقل مكان كرده ام در شعبه بانك رفاه خيابان آيت الله كاشاني براي پرداخت حقوق مبلغ 6هزار ريال پول مي گيرند. در غير اين صورت هيچ گونه خدماتي ارائه نمي دهند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
رمضان ناصري
¤ توليدكنندگان، توزيع كنندگان و خرده فروشان هركدام به سهم خود در شيوع بيماري سرطان در بين افراد جامعه سهيم و مقصر هستند. چرا با پرداخت بيمه بي كاري به كارگران و كارمندان شركت دخانيات در جهت ريشه كن شدن اين معضل از سطح كشور اقدام اساسي صورت نمي گيرد؟
1249---0935
¤ در صدا و سيما اخيرا در مورد روغن موتور ايرانول به اسم رويال پخش مي شود. رويال يك اسم سلطنتي است كه در انگليس تمام شركتهاي بزرگ اين اسم را يدك مي كشند. حال چطور مسئولان به اين مسئله توجهي ندارد. ما كه طاغوت و سركردگان آن را از كشور اخراج كرده ايم شايسته نيست تبليغات انگليسي در رسانه ملي داشته باشيم.
يك بسيجي
¤ از مناظره آقاي شريعتمداري با آقاي اصغرزاده لذت برديم اصغرزاده گويا به نمايندگي از گروه موسوم به اصلاح طلب آمده بود كه پرچم سازش را به دشمنان اين نظام نشان دهد و به آن ها بگويد كه ما تسليم هستيم ولي كور خوانده اند مردم با بصيرت ايران اسلامي ديگر فريب آن ها را نخواهند خورد.
محمد ملا
¤ پمپ گاز خودرو شهرستان پاكدشت اول خاتون آباد مدت زيادي است كه تعطيل است از مسئولين امر درخواست راه اندازي مجدد آن را دارم.
7642---0919
¤ هرچه كه به اصحاب فتنه و انحرافيون آسان بگيريم افسارشان را بلندتر مي بندند؟
4147-0937
¤ «غدير كربلاي عوام بود و كربلاي غدير خواص، در غدير با آنكه بيعت گرفته شد جفا شد و در كربلا با آنكه بيعت برداشته شد وفا شد.» با علي از ياعلي يك نقطه كم دارد ولي يا علي گفتن كجا و با علي بودن كجا؟
2007-0911
¤ علت اين همه تعلل در پرداخت وام ازدواج چيست؟ سه ماه است كه ثبت نام كرده ام هر موقع به سايت سر مي زنم خبري نيست. ما دل خوشيمان به اين وام بود تا بتوانيم ازدواج كنيم خواهشمندم آن را از ما دريغ نداريد.
4592-0918
¤ از مسئولين محترم درخواست مي شود براي يك بار هم كه شده به جاي تعديل نيروهاي كارشناسي و كارمندي از مديران هم شروع به تعديل نمايند.
رضا جعفري از ارمنستان
¤ اينجانب مدت يك سال مدير مدرسه راهنمايي غيردولتي آرش كمانگير واقع در منطقه 5تهران بودم، اما مسئولين از پرداخت حقوق بنده خودداري مي كنند. قرار بود كه مسئولان فدراسيون تير و كمان نسبت به پرداخت حقوقم اقدام كنند كه اظهار مي دارند بودجه نداريم؟! مسئولين مدرسه نيز زيربار پرداخت نمي روند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
سيدابوالحسن حسيني
¤ حركت اتوبوس هاي خاوران به آزادي از ساعت 7صبح به كندي صورت مي گيرد و مردم ساعت ها معطل اتوبوس هستند رسيدگي شود.
1607-0918
¤ به نمايندگان عرض مي كنم بخش قابل توجهي از مخاطبان مقام معظم رهبري در سخنراني ها و پيام ها شما برگزيدگان ملت هستيد والا مردم در خيلي از صحنه ها خيلي خوب درخشيده اند و نمره قبولي گرفته اند.
1510-0914
¤ چرا بايد بنده كه پدر و مادرم هر دو فوت كرده اند و يك خواهر معلول دارم در خدمت سربازي باشم. آيا قانوني براي معافيت چنين فردي با اين مشكلات وجود ندارد؟ در ضمن بنويسيد از مشكلات مالي نيز رنج مي برم.
جمشيد سرباز پادگان مالك اشتر آمل
¤ شهرداري منطقه هفت تهران خانواده اي سه نفره را در يكي از منازل كوچه اميري منشعب از خيابان شهيد نامجو سكونت داده است مشكل اين است كه بوي تعفن از اين خانه بلند مي شود و همسايگان را اذيت مي كند.
7331-0912
¤ مردم عزيز كشورمان مي توانند با اعلام كمك به مردم آسيب خورده و طوفان زده آمريكا نشان بدهند با ملت اين كشور مشكل ندارند بلكه دولتمردان و حكومت آن را ظالمانه و استكباري مي دانند.
3422-0912
¤ ما مخلص رشادت هاي شهيد حسن باقري از شهداي جنگ تحميلي هستيم ولي چه كنيم كه شبكه يك سيما به بهانه پخش سريال زندگي نامه اين شهيد به تبليغ غيرمستقيم يكي از كانديداهاي احتمالي رياست جمهوري مي پردازد.
9005-0913
¤ اگر در كشور قانون حاكم است نبايد اجازه داده شود در ساعات نيمه شب در خيابان ميمنت- كوچه دروديان با بيل مكانيكي اقدام به گودبرداري بكنند.
5590---0935
¤ ساعت 12 ظهر در ميدان راه آهن شهرستان ازنا كارگر ساختماني با چشماني گريان اظهار مي كرد سه روز است كه كسي او را براي كارگري نبرده و نزد خانواده اش شرمنده و خجالت زده است.
عرض مي كنم چه مي شد كه مسئولان با درك مشكلات قشر محروم جامعه ميزان يارانه را زياد مي كردند.
3573---0916
¤ از مسئولين سيماي جمهوري اسلامي درخواست داريم سريال كره اي به نام «دونگي» را مجددا از اول پخش كنند. ديدن اين فيلم براي مسئولين كشور بسيار مفيد فايده خواهد بود. مي توانم بگويم مخاطب اصلي اين سريال مسئولين هستند.
نظري
¤ با اتفاق هايي كه براي نظام سرمايه داري در حال وقوع است و حوادث كشور سوريه اميدواريم احاديث و روايت هايي كه مربوط به آخرالزمان است به تدريج مصداق هاي عيني خود را پيدا كند. ان شاءالله.
0524---0910
¤ يك جوان نابينا هستم كه موفق به اخذ مدرك ليسانس در رشته علوم سياسي شده ام. به دليل ورزشكار بودن مدال نيز آورده ام. مع الوصف بي كار مي باشم.دوست دارم تشكيل خانواده بدهم ولي لازمه اش اين است كه قبل از هر چيز شغل داشته باشم. از مسئولين و مردم درخواست حمايت دارم.
2043---0919
¤آن كساني كه به بهانه حادثه كشته شدن تعدادي دانش آموز راهيان نور از روي غرض پيشنهاد توقف اين اردوها را كردند آيا در خصوص مسافرت هاي هم وطنان به شمال كشور هم كه هر ساله چند هزار نفر در اثر تصادف ناشي از اين سفرها كشته و مجروح مي شوند پيشنهاد توقف اين مسافرت ها را مي دهند؟
0490---0913
¤نداشتن يك روز هواي پاك در طول سال براي ده ميليون تهران نشين زنگ خطر بزرگي است كه سلامت و زندگي آنان را به شدت تهديد مي كند. تدابير اساسي و بسيج عمومي براي گسترش فضاي سبز و كاهش آلودگي هواي پايتخت بشدت مورد نياز است.
6263---0938
¤در خبر 30:20 شبكه دوم سيما يك فرهنگي باسابقه را به خاطر يك اشتباه غيرعمد در جلو ميليون ها بيننده وادار به عذرخواهي كردند اگر راست مي گويند غارتگران بيت المال را مجبور به عذرخواهي بكنند.
8717---0913
¤مگر مرد براي دستياري پزشك در كشور كم داريم كه در بيشتر مراكز درماني براي دستياري پزشكان از دختران جوان استفاده مي كنند. وزير محترم بهداشت در اين مورد توضيح بدهد.
2773---0913
¤با توجه به اينكه قضاوت برخي از قضات گاهي براساس استنباط شخصي آنهاست و متاسفانه هيچ گونه توجهي به مدارك و مستندات ارائه شده ندارند و حكم را براين اساس صادر نمي نمايند بايد شاهد از بين رفتن حقوق بسياري از مردم بويژه قشر مستضعف باشيم. حال با توجه به ناتواني مالي چگونه مي توان به حقوق از دست رفته خود رسيد؟ از مسئولين دستگاه قضا مي خواهم كه به اين موارد توجه جدي نمايند. لازم به ذكر است كه بنده در دادگاه بدوي حاكم بوده ام.
زاهدي از شاهرود
¤ چند روز قبل در شهرستان زنجان گرفتار يك كلاهبردار شدم وقتي با نيروي انتظامي تماس گرفتم خيلي سريع حضور پيدا كردند و فرد كلاهبردار دستگير شد. وظيفه خودم مي دانم از سرعت عمل نيروي انتظامي در امنيت خاطربخشيدن به شهروندان تقدير و تشكر بكنم.
4967-0912
¤ يكي از مسئولين رده بالاي شهرستان سميرم 5سال است كه قبل از ساعت 9 در محل كارش حاضر نشده جالب اينكه هيچ گاه از كسي و مقامي تذكر دريافت نكرده چرا كه نظارتي در كار نيست.
1337-0913
¤ وقتي نمايندگان خواسته يا ناخواسته مسائل سياسي را رسانه اي مي كنند و به اختلافات دامن مي زنند و سؤال از رئيس جمهور را مطرح مي كنند اين واقعا به ضرر مردم است. انرژي الآن بايد صرف سازندگي شود . اين اختلافات بايد بين خود نمايندگان و دولتمردان حل شود به جاي اينكه وقت صرف امضاء جمع كردن شود بايد صرف حل مشكلات مردم شود. دولتي ها هم بايد با هماهنگي ديگر قوا در فكر حل اين مشكلات باشند.
يك شهروند
¤ طبق آيه شريفه 138 و 139 سوره مباركه نساء، كساني كه با كفار پيمان دوستي مي بندند، منافقند. قابل توجه سران عرب
سيديوسف مجيدي
¤ به اين همه تفاوت و تبعيض در كشور اسلامي چه كسي بايد پاسخگو باشد يك دبير ساعتها بايد براي دانش آموزان صحبت كند و تنها 600 هزار تومان حقوق بگيرد و در مقابل كساني با تحصيلات مشابه كه در برخي از شركتها و ادارات كار مي كنند حقوقهاي ميليوني بگيرند. اين روش، رسم جوانمردي نيست.
5443-0912
¤ مراتب تقدير و تشكر خود را از آقاي حاج علي اكبر حسيني ابيانه ساكن تهران كه اقدام به لوله كشي گاز مساجد و حسينيه ها و ساخت مصلاي محله چشمه پايين روستاي ابيانه براي ماه محرم نمودند اعلام مي نمايم.
يكي از اهالي روستا
¤ مناظره هاي تلويزيوني فرصتي است كه به خودي خود جبهه هاي واقعي حق و باطل نمايان مي شود.
سليمان بلغار
¤ از مرداد سال جاري براي تك برگي كردن سند ملك خريداري شده در اسلامشهر به اداره ثبت اسناد مراجعه نمودم. طي 4 ماه بارها و بارها پيگيري كردم و به نتيجه نرسيدم دوباره وقتي چند روز قبل مراجعه كردم، اعلام كردند پرونده مفقود شده است، قوه قضائيه چنانچه ساختار اداري منسجمي ندارد، به چه دليلي اقدام به اين عمليات (الكترونيكي كردن اطلاعات) مي كند؟ همچنين روند كار در اين اداره ثبت اسناد بسيار كند است.
8154-0912
¤ آيا آقايان وزرا و نمايندگان مجلس هنوز حقوق خود را نگرفته اند كه فكري به حال ما بازنشستگان نمي كنند.
يك شهروند
¤ كساني كه مبارزه را نمي شناسند و تضاد ميان ايدئولوژيهاي ايران و آمريكا را نمي بينند ليبرال هستند آن ها حتي اگر نماز بخوانند و قرآن سربگيرند بايد هوشيار بود. آمريكا الآن دنبال اسلام آمريكايي است. با اين همه اقتدار رهبر و ملت ايران كه براي همه جهانيان الگو است، ليبرالها اشك تمساح مي ريزند. بايد مراقب بود و گول اين اشكها را نخورد.
تبياني
¤ سازمان محيط زيست براي تحقيق و پژوهش مقابله با ريزگردها طي يك تفاهم نامه، 120 ميليارد تومان به دانشگاه شهيد چمران اهواز داده است. با اين رقم مي توان مالچ پاشي، طبيعت سازي و پوشش طبيعي در عراق كرد، همچنين مبلغ 50 ميليارد تومان هم به دانشگاه تهران داده است. كمك به آموزش عالي يك وظيفه است اما اگر قرار است روي ريزگردها كه طي اين سالها اين همه در مورد آن تحقيق شده باز هم هزينه هاي ميلياردي صرف شود چه فايده اي دارد ؟ در شرايطي كه آموزش و پرورش و دستگاه هاي فرهنگي ديگر مشكل دارند، چطور است كه 500 ميليارد تومان در سازمان محيط زيست صرفا براي كارهاي پژوهشي هزينه مي شود ؟
7321-0919
¤ جريان انحرافي آن طور كه خودشان اذعان دارند قصد دارند با به هم ريختن اوضاع اقتصادي كشور حاميان نظام و اصولگرايان را تحت فشار قرار دهند و به طور ساختگي و مصنوعي التهاباتي را در جامعه ايجاد كنند و قدرت دشمن و تحريم ها را مؤثر نشان دهند و براي انتخابات آينده از آن بهره برداري نمايند. در حالي كه 90 درصد اين مشكلات به خاطر سوءتدبير و عدم مديريت است.
يك شهروند
¤ سه ماه قبل در شركت پارس خودرو ال 90 با قيمت 17ميليون تومان ثبت نام كردم. در حالي كه قراربود طبق گفته وزير براي كساني كه قبل از افزايش قيمتها ثبت نام كرده اند، اين افزايش قيمت لحاظ نشود، درحالي كه چند روز قبل قيمت اين خودرو را براي من 23ميليون تومان اعلام كردند. نمي دانيم حرف وزير را بايد قبول كنيم يا سخن نمايندگان پارس خودرو را.
يك شهروند
¤ چرا پس از گذشت سي و سه سال از عمر پربركت انقلاب اسلامي قشر عظيمي از جامعه بايد هنوز شاهد توزيع ناعادلانه ثروت در جامعه باشند.
يك شهروند
 


سرخور اپوزيسيون: نه ما و نه غرب قادر به براندازي نيستيم (خبر ويژه)

يك سلطنت طلب ناكام در انجام كودتا پس از سه دهه اعلام كرد: ما اساساً قادر به براندازي رژيم نيستيم.
جواد خادم وزير مسكن در دولت مستعجل شاپور بختيار كه پس از فرار از كشور، در هماهنگي كودتاي نافرجام نوژه با سازمان سيا همكاري داشت آن حركت كور باعث به دام افتادن و اعدام برخي جاسوسان شد. نامبرده پس از سالها انزوا به خاطر افتضاح مذكور، چند سالي است كه زير پرچم امثال رضا ربع پهلوي و در كنار مهره هاي سلطنت طلبي چون شهريار آهي فعال شده و هر از چندگاهي اقدام به برگزاري نشست هايي براي به كارگيري طيف هاي مختلف ضد انقلاب در خدمت سلطنت طلبان مي كند. وي چند ماه به همراه شهريار آهي ميزبان دو نشست گروهك ها در استكهلم و بروكسل بود. آنها همچنين نشست مشابهي را در پراگ پايتخت چك (ايستگاه سازمان سيا) تدارك ديده اند كه ضمن دعوت از طيف چپ هاي موسوم به اتحاد جمهوري خواهان، با حضور عناصري مانند عبدالله مهتدي (رئيس كومله)، عليرضا نوري زاده، حسن شريعتمداري، فريدون احمدي، باقر پرهام، محسن سازگارا و... برگزار مي شود.
اين كودتاچي ناكام، در عين حال در مصاحبه با يكي از سايت هاي ضد انقلاب خارج كشور درباره براندازي گفته است: «ما اساساً قادر به براندازي اين رژيم نيستيم و هركسي به شما بگويد اپوزيسيون خارج از كشور قادر به سرنگوني اين رژيم هست، اشتباه مي كند ما به عنوان مخالفان خارج از كشور نمي توانيم اين رژيم را سرنگون كنيم و حتي غرب هم نمي تواند اين كار را انجام دهد. عده اي ما را محكوم به چلبي سازي كردند كه اين يك نگاه مسخره به كار ماست. زمان اين بازي ها تمام شده است و نه غرب به دنبال يك احمد چلبي ايراني است و نه ما به دنبال چنين نقشي هستيم، چرا كه همه مي دانند مردم ايران چنين طرحي را نمي پذيرند.»
وي همچنين با بيان اينكه امكان كودتاي نظامي عليه جمهوري اسلامي وجود ندارد، درباره اپوزيسيون گفت: من به اين موضوع اعتقاد ندارم كه اپوزيسيون در خارج بايد پيرو حركت داخل باشد.
هماهنگ كننده كودتاي نوژه همچنين درباره نشست اخير طيف هايي از اپوزيسيون چپ (موسوم به اتحاد جمهوري خواهان) در كلن گفت: من در آن نشست كه باز بود شركت كردم و اين امكان وجود داشت كه نظر چند نفر از آنها را براي شركت در نشست خودمان در پراگ جلب كنم تا در آن شركت داشته باشند. دروازه نشست ما خيلي بزرگ تر خواهد بود و هر كس مي تواند شركت داشته باشد. ما هم به احتمال زياد از بيشتر كساني كه در جلسه آنها شركت كرده بودند، دعوت مي كنيم كه در نشست ها حضور داشته باشند.
 


ولايتي ديگر مناسب نيست چون عليه فتنه موضع گرفت (خبر ويژه)

علي مطهري در مصاحبه با دو روزنامه زنجيره اي خواستار حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري شد. او مي گويد به معناي لغوي اصولگراست اما به معناي متداول سياسي نه.
وي در مصاحبه با روزنامه آرمان با بيان اينكه «شخصيت هايي همچون آيت الله هاشمي رفسنجاني و آقاي ناطق مظهر جريان اعتدال و ميانه روي هستند»، گفت: به معناي لغوي خود را اصولگرا مي دانم اما به معني متداول سياسي نه.
خبرنگار مي پرسد «اما شما در مجلس هشتم با اين اسم به مجلس آمديد» و مطهري در حالي كه جزو 10 نفر مورد حمايت رئيس جمهور دولت اصولگرايان بود، پاسخ مي دهد «همان زمان [سال 86] هم اين نام گذاري ها برايم مهم نبود». خبرنگار مجددا مي پرسد مشخص نيست كه بالاخره شما اصولگرا هستيد يا اصلاح طلب؟ مطهري مي گويد: خودم هم نمي دانم چه هستم اما معتدلين هر دو جناح من را قبول دارند. به هر حال من اين ديواركشي ها و دسته بندي ها را قبول ندارم.
اين نماينده درباره نقش هاشمي در انتخابات گفته است: فكر مي كنم ايشان داراي پايگاه اجتماعي خوبي هستند، هم ميان حزب اللهي ها و هم ميان منتقدان [؟!] پايگاه دارند و به همين علت مي توانند در ايجاد مشاركت حداكثري در انتخابات موثر باشند. حمايت ايشان از يك كانديداي خاص هم مي تواند موثر باشد. آيت الله هاشمي بايد در انتخابات فعال باشند.
برخلاف اين ادعا هاشمي رفسنجاني نه در نامزدي انتخابات سال 84 و نه در حمايت خود از موسوي در سال 88 نتوانست موفق باشد. علي مطهري در بخش ديگري از اين گفت وگو به تغيير موضعش نسبت به دكتر ولايتي اشاره كرده و گفته است: پيش از حوادث سال 88 از آنجايي كه من به دنبال كانديداتوري آقاي ولايتي بودم، ملاقات هايي با سران اصولگرا و اصلاح طلب داشتم. ما در تلاش بوديم كه فردي غير از احمدي نژاد كانديداي اصولگرايان شود من با برخي از سران اصلاح طلب هم در اين مورد صحبت كردم كه آنها هم موافق بودند و مي گفتند كه اگر اصولگرايان توافق كنند آنها هم به صحنه نخواهند آمد. حتي آقاي خاتمي اعلام كرد كه در صورت كانديداتوري آقاي ولايتي نه خودشان و نه آقاي موسوي در انتخابات شركت نمي كنند و آقاي هاشمي هم اعلام كرد كه كاري مي كند كه هيچ كدام از اين دو نفر به صحنه انتخابات نيايند. اما عملا اين اتفاق نيفتاد و اصولگرايان گفتند كه تشخيص مي دهند نظر به آقاي احمدي نژاد است و بنابراين هر كس كه فرد ديگري را مطرح كند از اصولگرايي خارج است.
خبرنگار پرسيد: در حال حاضر چطور؟ باز هم به دنبال كانديداتوري آقاي ولايتي هستيد؟
مطهري گفت: نه. در شرايط فعلي ايشان را مناسب نمي دانم. بخصوص به اين دليل كه مواضع آقاي ولايتي در فتنه 88 منصفانه نبود(!)
وي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد نيز شركت كرده و گفته است: اگر هاشمي بيايد از مشكلات عبور مي كنيم... من اطلاع دقيقي از نامزدي آقاي هاشمي ندارم. اما شخصا معتقدم كه با توجه به وضع كشور كه اكنون در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سياست خارجي دچار مشكل هستيم حضور ايشان در يك دوره چهارساله مي تواند راه گشا باشد. اگر آقاي هاشمي بيايد و مردم هم به ايشان راي بدهند اين حضور كمك مي كند كه ما زودتر از بحران خارج بشويم. چون شخص ديگري مانند آقاي هاشمي نمي تواند نيروها و گروه هاي مختلف سياسي را با نگرش ها و سليقه هاي مختلف دور هم جمع كند. ايشان بيايد تا كشور سر و سامان پيدا كند و بعد براي چهار سال بعدي كشور را به يك نفر ديگر بسپارند.
يادآور مي شود هاشمي رفسنجاني چند هفته پيش در مصاحبه اي عنوان كرده بود «به آقاي ناطق گفتم ديگر نمي توانم [در انتخابات] بيايم و وضع جسماني شما بهتر از من است، شما بياييد. آقاي ناطق هم عذرهايي داشت.»
 


پشت مانيتور خزيده ايم و با اسم مستعار مي جنگيم! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي ضد انقلاب اذعان كرد بسياري از عناصر ضدانقلاب به دلايلي كه الزاما ارتباطي به جمهوري اسلامي ندارند و به مشكلات درون اپوزيسيون مربوط مي شود، ترجيح مي دهند با اسم مستعار فعاليت كنند.
راديو زمانه به نقل از يكي از عناصر ضدانقلاب كه وي را معرفي نكرده و داراي سابقه فعاليت 15 ساله و زنداني خوانده مي نويسد: انتخاب اسم مستعار بعضا بعد امنيتي ندارد. برخي از نوشته هايي كه با اسم مستعار مي نويسيم داراي منع امنيتي نيست اما جامعه سياسي قدرت هضم و پذيرش آنها را ندارد. اين يك واقعيت است. تو نمي تواني دوست خودت را، هم خط خودت را از نظر فكري يا سياسي نقد كني، چرا كه دير يا زود دوستي به پايان رسيده و يك دشمن به دشمنان شما اضافه مي شود. وقتي پاي نقد دوستان در ميان است يا مسائلي كه بعد سياسي و فكري خود را از دست داده و تبديل به يك موضوع احساسي شده اند چاره اي نيست جز استفاده از اسم مستعار.
ارگان اپوزيسيون مقيم هلند مي افزايد: محسن... مي گويد من در طول اين 15 سال، بيش از 10 اسم مستعار داشته ام. خلاف اخلاقيات من و البته مغاير با رعايت مسائل امنيتي است وگرنه نشاني هاي الكترونيكي كه اين سال هاي نزديكتر براي اين اسم ها ساخته ام را باز مي كردم و به شما نشان مي دادم «رياكاري» چقدر در بين فعالان سياسي گسترده شده است.
وي مي افزايد: با اطمينان مي گويم كه مسئله فقط امنيت اپوزيسيون نيست، يك مثال ساده مي زنم. چرا افرادي كه در خارج از كشور زندگي مي كنند از اسم مستعار استفاده مي كنند؟ شايد عده اي بگويند به دليل ترس از اذيت و آزار خانواده آنها كه در ايران باقي مانده اند. اما بعضي از افرادي كه اتفاقا بيش از ديگران عادت به استفاده از اسم مستعار دارند، حتي باغبان هايشان را هم از ايران برده اند. بعضي ديگر قبل از سال 57 از ايران رفته اند. پس موضوع اين افراد امنيت نيست. در اين سال ها نكته اي كه متوجه شده ام اين است كه فعالان سياسي هرچه مسن تر مي شوند نسبت به گذشته خود احساس عدم امنيت بيشتري مي كنند. عده اي از اين كه در رژيم ديكتاتوري گذشته داراي منصب بودند خجالت زده هستند. عده اي به اين خاطر كه در زندان و بازجويي بريده اند از كار خود خجالت مي كشند. بعضي عقايد سياسي خود را تغيير داده اند و نمي خواهند اين تغيير بر سر آنان كوبيده شود. عده اي نمي خواهند مخالف نظر يك جمع بزرگ باشند، به طور مثال در جريان انتخابات افراد زيادي در ظاهر طرفدار موسوي بودند اما با اسم مستعار او را نقد مي كردند يا مي كوبيدند.
محسن[...] ادامه مي دهد: «صدايي از درون كشور شنيده نمي شود و اگر هم به گوش مي رسد با واسطه رسانه هايي است كه كنترل بر آنها در خارج ايران رقم مي خورد. فعالان سياسي با مردم بي ارتباط شده اند. وقتي ارتباط يك فعال سياسي با مردم جامعه قطع مي شود، هويت خود را از دست مي دهد، يا در يك كانون قدرت ديگر ذوب شده و مردم ستيز مي شود و يا اسم مستعاري مي سازد و در فضاي محدود كوچكي كه با آن اسم مستعار كار مي كند دچار دگرديسي مي شود. فرد در اين حالت، چون تبعات قانوني، ديگر چندان او را تهديد نمي كند در كلام تند مي شود، اما در عمل محافظه كار مي شود. درباره فعالان سياسي مي بينيد كه به پشت كيبوردها و مانيتورها مي خزند و در آنجا مثل يك سنگر احساس امنيت مي كنند. چون دنياي كوچك مجازي تفاوت اساسي با دنياي واقعي دارد به اين توهم دچار مي شوند كه مردم آنها را نمي فهمند يا از آن بدتر مردم اصولا هيچ چيز را نمي فهمند.
وي همچنين گفته است: «اسم مستعار امكان سوءاستفاده سياسي را افزايش مي دهد!»
به گزارش راديو زمانه «او چند مورد مشخص را سراغ دارد و نام مي برد كه افرادي در خارج ايران از اسم مستعار استفاده كرده و خودشان را افرادي در داخل ايران معرفي كرده اند. اين نكته را نيز نبايد فراموش كرد كه معمولا اخبار و گزارش هاي جعلي نيز با نام هاي مستعار منتشر مي شوند.» محسن همچنين مي گويد: «اسم هاي واقعي در خارج ايران به صورت جبري در محدوده تنگ و بسته يك دوگانگي جعلي (غرب/جمهوري اسلامي) اسير مي شوند. هر عملي را كه از سوي كشورهاي غربي صورت بگيرد بايد بپذيرند و از ترس محكوم شدن به حمايت از جمهوري اسلامي حاضر به نقد اين تصميمات نيستند. اسامي مستعار هم چون برش هويت هاي واقعي را ندارند، كاري براي شكستن اين دوگانگي جعلي نمي توانند انجام دهند.»
به گزارش راديو زمانه، حرف هاي محسن غيرقابل چشم پوشي و تكان دهنده است؛ او مي گويد «ما حتي ديگر جرات نداريم به اسم واقعي خودمان زندگي كنيم يا خودمان باشيم.»
 


اسرائيل نمي داند در غزه كدام دام منتظر اوست (خبر ويژه)

كارشناسان معتقدند نوار غزه به مثابه يك تله سياسي و نظامي براي رژيم صهيونيستي است.
پاسكاس بونيفاس مدير مؤسسه روابط بين المللي در پاريس به يورونيوز گفت: سناريوي اصلي اسرائيل جنگي گسترده مانند سال 2008 نيست. آنها مي دانند كه در اين صورت بيش از هميشه حمايت جامعه جهاني را از دست خواهند داد. در حال حاضر هدف اسرائيل برجسته كردن نقش ايران به عنوان خطر اصلي در منطقه است. علاوه بر اين، حمله نظامي به غزه پيچيده تر از گذشته به نظر مي آيد. حماس مسلح تر و مجهزتر از سال 2008 است. در نتيجه، حمله نظامي به غزه ممكن است نه تنها به يك دام نظامي براي نيروهاي اسرائيل كه به يك دام سياسي نيز تبديل شود.
وي همچنين مقاومت حماس در برابرحملات رژيم صهيونيستي را موجب افزايش محبوبيت اين جنبش در ميان مردم فلسطين توصيف كرد.
از سوي ديگر پايگاه اطلاع رساني فلسطين اليوم از قول كارشناسان نظامي نوشت: فراخوان 75 هزار سرباز اسرائيلي ذخيره، جنگ رواني است. اين تعداد نياز به آموزش و پايگاه هاي نظامي دارد. همچنين اگر فرض كنيم كه اسرائيل دست به عمليات زميني بزند اوضاع به وضعيت جنگ قبلي شبيه نخواهد بود زيرا سلاحي كه اكنون گروه هاي فلسطيني در غزه در اختيار دارند به خصوص موشك ها پيشرفته تر شده اند. هر گونه تانك و يا خودروي نظامي كه وارد غزه شود امكان هدف قرار دادنش از دور بدون آنكه افسر تانك محل شليك موشك را ببيند وجود دارد.
اين گزارش حاكي است: موشك هاي كورنيت خمپاره هاي RPG نيستند ولي از سلاح هاي پيشرفته هستند و بعيد نيست كه گروه هاي فلسطيني داراي موشك هاي پيشرفته تري از موشك هاي كورنيت باشند. همه اين پيش بيني ها را ارتش رژيم صهيونيستي در محاسبات خود قرار داده است. اما مسأله دوم اين است كه اسرائيل با همه هواپيماهاي جاسوسي و جنگنده ها و آپاچي هنوز نتوانسته محل شليك موشك ها و يا سكوهاي پرتاب موشك را رهگيري كند و اين مسأله موجب آزار ارتش اين رژيم شده است.
در همين حال روزنامه انگليسي گاردين در تحليلي نوشت: نخست وزير اسرائيل خيال مي كند با حمله به غزه مي تواند برنده انتخابات پارلماني شود اما مرور گذشته نشان مي دهد كه تمام دولت هاي اسرائيلي كه در سال هاي 1996، 2008و 2009 به قصد پيروزي در انتخابات نسخه حمله به غزه يا لبنان را تجويز كردند، همگي شكست خوردند. اسرائيل به اين حقيقت توجه نمي كند كه در مصر، همسايه مهم غزه، همه چيز تغيير كرده و اين تغيير مي تواند پيمان كمپ ديويد را كه حكم مرگ و زندگي را براي اسرائيل دارد، به خطر بيندازد.
دويچه وله آلمان نيز معتقد است: اسرائيل اشتباه استراتژيك بزرگي را مرتكب شد و در حالي اقدام به حمله كرد كه فراموش كرده وضعيت فعلي با سال 2008 فرق مي كند. اكنون مصر تغيير كرده و در غزه كساني حكومت مي كنند كه اشتراكات فكري با اخوان المسلمين حاكمان جديد مصر دارند. سفر نخست وزير مصر به غزه در روز حمله مؤيد اين نكته است و نشان مي دهد كه فلسطين براي آنها مهم است. اين نشانه تغيير معادلات در منطقه است و اسرائيل و آمريكا بايد اين واقعيت را درك كنند.
روزنامه فرانسوي فيگارو نيز در تحليلي خاطرنشان كرد: با شليك موشك به بيت المقدس، پاي درگيري هاي غزه ناگهان به اين شهر و پايتخت اسرائيل (تل آويو) نيز كشيده شد. اين حملات اولين ضربه جدي به دولت اسرائيل از سال 1991 و جنگ خليج فارس است. اين حملات موشكي نمايانگر آن است كه در طي 600 حمله هوايي انجام شده در طول چهار روز گذشته، اسرائيل نتوانسته است مخفيگاههاي موشك هاي دوربرد حماس و ساير گروههاي فلسطيني از جمله جهاد اسلامي را نابود كند.
اين روزنامه مي نويسد: كارشناسان معتقدند به همين دليل اسرائيل براي مقابله با اين پيروزي تمام روز جمعه را تلاش كرد تا با بسيج كردن ارتش و نيروهاي ذخيره اين كشور نشان دهد دست به يك حمله زميني عليه غزه خواهد زد اما به گفته يكي از نزديكان بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل علي رغم اين فشارها، اسرائيل نمي تواند شتابزدگي به خرج دهد.
فيگارو مي نويسد: حمله سال 2009 اسرائيل به نوار غزه باعث شد شاخه نظامي حماس با كمك ايران نه تنها انبارهاي راكتي خود را تامين كند بلكه به موشك هاي پيشرفته تر و با برد طولاني تر دست يابد. حماس اكنون راكت هاي گراد و فجر و كاتيوشاي ساخت ايران را در اختيار دارد و براي مقابله با حمله احتمالي اسرائيل (از نوع حمله به لبنان در سال 2006)، با يك سيستم پيچيده ارتباطي و موشكي رهبري شده ساخت ايران مجهز شده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10