(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 28  آبان  1391 - شماره 20360

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روايت سرلشكر فيروزآبادي
از نقش رهبر انقلاب در آزادسازي سوسنگرد
بسيجيان با آرمان هاي امام و انقلاب تجديد ميثاق كردند
پاي درس علي (ع)
رايزني هاي دستگاه ديپلماسي ايران براي مهار جنايات اسرائيل در غزه
وزير اطلاعات:
نقش آفريني بسيج در همه عرصه ها تاثيرگذار بوده است
جزئيات بزرگترين گشت اقيانوس شناسي خليج فارس اعلام شد
كسينجر:آمريكا بايد تحريم هاي ايران را كاهش دهد
با تصويب هيات وزيران كارت هوشمند ملي چند منظوره
براي اتباع ايراني تا سال 94 صادر مي شود
دولت سوئيس تأكيد كرد
از تحريم هاي ضد ايراني تبعيت نمي كنيم
امروز برگزار مي شود
تهران ميزبان اولين نشست گفت وگوي ملي سوريه
رئيس سازمان سنجش:
مصاحبه قبولي هاي دكتري 92 قبل از تابستان برگزار مي شود
مشاور عالي سازمان سنجش:
ارشدي ها براي ديدن نتيجه آزمون وارد سايت شوند
اخبار ادبي و هنري
امام جمعه گنبدكاووس:
سكوت در قبال كشتار مردم غزه به معناي تاييد اين جنايات است
انجام عمل پيوند مفصل از جسد در مشكين شهر
با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
مجهزترين بيمارستان اعصاب و روان كشور در كاشان به بهره برداري رسيد
آغاز بهره برداري از مجهزترين بيمارستان در جنوب كشور
مدير كانون پرورش فكري كودكان گلستان:
ترويج فرهنگ مطالعه كتاب در جامعه يك ضرورت است
افتتاح مسجد روستاي آق قلا توسط انواري
هيئت هاي عزاداري از لامپ هاي كم مصرف استفاده كنند
قائم مقام دانشگاه فرهنگيان كشور خبر داد
تربيت دانشجو تا مقطع دكترا در دانشگاه فرهنگيان


روايت سرلشكر فيروزآبادي

از نقش رهبر انقلاب در آزادسازي سوسنگرد

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كشورمان در سي ودومين سالگرد آزادسازي سوسنگرد به تبيين اين حماسه و نقش مقام معظم رهبري در اين رويداد پرداخت.
سرلشكر سيدحسن فيروز آبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم گراميداشت سالگرد حصر و آزاد سازي سوسنگرد به واكاوي و تبيين چگونگي پيروزي رزمندگان اسلام و همچنين نقش بي بديل رهبر معظم انقلاب در اين پيروزي پرداخت.
وي با اشاره به اوضاع جبهه ها در هفته هاي آغازين جنگ تحميلي گفت: «آقا در تهران بودند. به ايشان اطلاع دادند كه عراق سوسنگرد را به محاصره خودشان درآورده و جواناني كه در شهر سوسنگرد در برابر عراقي ها مقاومت مي كردند به محاصره درآمدند و در 24 ساعت آينده همه آنها شهيد خواهند شد. آقا بلافاصله سر از پا نشناخته به اهواز آمدند براي نجات جان جواناني كه ايشان آنها را فرشته ناميدند و در خطي دفاع مي كردند كه خط اميد صدام براي گرفتن خوزستان بود.
سرلشكر فيروزآبادي ضمن اشاره به خيانت هاي بني صدر در جنگ گفت:
آقا به اهواز آمدند وضعيت را ارزيابي كردند و گفتند براي نجات جواناني كه در سوسنگرد در محاصره هستند بايد به سمت آنجا حركت كنيم و محاصره را بشكنيم. آقا همراه شهيد چمران در خط نشستند و نيروها را برآورد كردند و شهيد چمران نيروهاي ستاد جنگ هاي نامنظم را كه تحت فرماندهي خودشان بود آماده كرد.
همچنين وضعيت لشگر 92 را بررسي كردند ديدند كه يك يگان از شوش به اهواز برگشته و درخواست كردند كه اين يگان آماده شود براي شركت در عمليات كه با مخالفت بني صدر مواجه شد. همان شب آقا ساعت 10، يازده شب با امام تماس گرفتند و شرايط را تشريح كردند و گفتند كه امكانات با طرحي كه آماده شده نياز به شركت لشگر 92 در اين عمليات است.
رئيس كل ستاد نيروهاي مسلح درباره چگونگي آزادسازي سوسنگرد گفت: امام خميني(ره) فرمودند: فردا بايد سوسنگرد آزاد شود و شما از اين يگان استفاده كنيد. بعد از اينكه آقا از امام اجازه را گرفتند نامه نوشتند به سرهنگ قاسمي و شرايط را بازگو و خطر حادثه را متذكر شدند و شهيد چمران هم ذيل اين نامه حساسيت موجود را اعلام كرد. ساعت دو شب اين نامه ها نوشته شد و با پيك براي فرمانده يگان لشكر 92 فرستاده شد. ايشان هم از فرمان امام تبعيت كردند آمدند تحت امر حضرت امام خامنه اي عزيز قرار گرفتند، با نيروهاي جنگ هاي نامنظم و نيروهاي سپاه به سمت سوسنگرد حركت كردند.
سرهنگ قاسمي يگان خودش را در يك سمت سوسنگرد قرار داد و شهيد چمران با نيروهايش در سمت ديگر حركت كردند به طرف سوسنگرد و آقا هم نيروها را تا نزديكي شهر سوسنگرد همراهي كردند. عمليات نظامي معجزه آسايي در آنجا صورت گرفت. كسي اميد آزادسازي سوسنگرد از طرف نيروهاي داخل شهر را نداشت و نيروهاي تحت امر حضرت آقا در مسير جاده سوسنگرد رفتند و ابتدا، شرق جاده و بعد هم در غرب جاده موفق شدند، دشمن چندين برابر خود را سركوب و از سر راه بردارند و محاصره سوسنگرد را بشكنند و شوق و شادي و تكبير را در سوسنگرد با همراهي فرشتگان به آسمان بفرستند.
بعد از اين عمليات بود كه نيروهاي سپاه خودشان رادر شمال سوسنگرد سازماندهي و مستقر كردند و عمليات عقب راندن دشمن از اين به بعد آغاز شد و سپاه شش عمليات كرد تا رسيد به بستان چون عمليات ها كوچك طراحي مي شد و فقط براي عقب راندن دشمن تا اينكه در نهايت بستان در فتح المبين آزاد شد.
 


بسيجيان با آرمان هاي امام و انقلاب تجديد ميثاق كردند

جمعي از بسيجيان و فرماندهان سازمان بسيج مستضعفين با حضور در حرم بنيانگذار انقلاب اسلامي، با آرمان هاي امام راحل (ره) تجديد ميثاق كردند.
مراسم تجديد ميثاق بسيجيان با آرمان هاي امام راحل به مناسبت آغاز هفته بسيج برگزار شد.
اين مراسم صبح ديروز با حضور سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين، حجت الاسلام تويسركاني مسئول نمايندگي ولي فقيه در بسيج و جمعي از فرماندهان و بسيجيان در حرم مطهر امام خميني(ره) برگزار شد.
سردار محمدرضا نقدي در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران، درباره حمله رژيم صهيونيستي به غزه گفت: اقداماتي كه كشورهاي منطقه تاكنون انجام داده اند در حد فراخوان سفير بوده است كه اقدام قابل قبول و جدي محسوب نمي شود.
وي با بيان اينكه «ما انتظار داريم مسلمانان و بويژه همسايگان فلسطين و غزه و حتي كشور مصر غيرت خود را به نحو مطلوب در اين رابطه نشان دهند»، افزود: انتظار داريم مصر اقتدار بيشتري از خود نشان دهد و براي دفاع از غزه به طور جدي وارد ميدان شود. اگر مصر بخواهد به طور جدي وارد شود حركت مردم مصر موجب مي شود اقدامات و جنايات رژيم صهيونيستي در غزه تمام شود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد: بسيجيان براي صدور فرمان آزادي بيت المقدس لحظه شماري مي كنند و اين مختص بسيجيان ايران نيست بلكه بسيجيان همه دنيا اين موضوع را خواستارند و ما فقط منتظر صدور فرمان از طرف مقام معظم رهبري هستيم.
نقدي خاطرنشان كرد: با وجود جنگ غزه، رژيم صهيونيستي به طور كامل از بين خواهد رفت و شك نكنيد نابودي اين رژيم بسيار نزديك است.
 


پاي درس علي (ع)

اينقدرگله و شكوه نكنيد!
اميرالمؤمنين علي(ع) فرموده اند:
كسي كه مصيبت هاي كوچك را بزرگ بشمارد، خدا او را به مصائب بزرگ مبتلا خواهد كرد!
نهج البلاغه
حكمت 448
 


رايزني هاي دستگاه ديپلماسي ايران براي مهار جنايات اسرائيل در غزه

همزمان با گسترش حملات رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه، رايزني هاي ديپلماتيك وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران براي مهار اين جنايات ادامه دارد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در تماس هاي تلفني جداگانه اي با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس و رمضان عبدالله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين همبستگي كامل جمهوري اسلامي ايران را با مردم فلسطين اعلام و حملات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي عليه غزه را محكوم كرد.
صالحي در اين تماس هاي تلفني در جريان آخرين وضعيت غزه و فلسطين قرار گرفت و با توجه به نيازهاي بهداشتي و درماني مردم غزه، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي ارسال كمك هاي فوري دارويي و پزشكي به غزه اعلام كرد.
خالد مشعل و رمضان عبدالله نيز ضمن قدرداني از اين تماس هاي تلفني و با ابراز خرسندي از توانمندي مقاومت در دفاع از غزه و فلسطين، جنايات اخير رژيم صهيونيستي را تداوم ضعف و شكست تل آويو دانستند و از حمايت هاي سياسي و معنوي جمهوري اسلامي ايران قدرداني كردند.
همچنين، در نشست وزراي خارجه عضو سازمان همكاري اسلامي در جيبوتي، وزير امور خارجه كشورمان حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي به غزه را محكوم كرد.
علي اكبر صالحي از دبيركل سازمان ملل، دبيركل سازمان همكاري اسلامي، دبيركل اتحاديه عرب، رئيس شوراي امنيت سازمان ملل و اتحاديه اروپا درخواست كرد با توجه به حملات رژيم صهيونيستي و تاثيرات نامطلوب آن بر صلح و امنيت مردم فلسطين، در راستاي دفاع از فلسطين و غزه اقدام فوري كنند و همه گونه حمايت سياسي و انساني را با هدف كاهش درد مردم فلسطين بعمل آورند.
وي صدور بيانيه اي قوي و با اجماع وزراي خارجه عضو سازمان همكاري اسلامي مبني بر محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم مظلوم فلسطين را خواستار شد.
هيئت پارلماني ايران
به غزه سفر مي كند
به دنبال تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه هيئت پارلماني ايران به رياست رئيس كميسيون امنيت ملي به غزه سفر خواهد كرد.
منصور حقيقت پور نايب رئيس كميسيون امنيت ملي در اين رابطه گفت: اعضاي كميسيون امنيت ملي به همراه تعدادي از جانبازان و ايثارگران به غزه سفر خواهند كرد.
وي با بيان اين كه زمان دقيق اين سفر هنوز مشخص نيست، افزود: اين سفر با هدف دلجويي از مردم غزه و اعلام حمايت از مقاومت آن ها انجام مي شود و هماهنگي هاي لازم در خصوص اين سفر از سوي وزارت امور خارجه با كشور مصر در حال انجام است.
خبر ديگر اينكه رئيس فراكسيون حقوق بشر مجلس از نامه اعتراضي اين فراكسيون به دبيركل سازمان ملل خبر داد و بان كي مون را شريك جنايات رژيم صهيونيستي دانست.
فاطمه آليا رئيس فراكسيون حقوق بشر مجلس با اشاره به تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه، گفت: همه مسلمانان جهان بايد درك كنند كه رژيم صهيونيستي دشمن مشترك مسلمانان است.
وي با بيان اينكه براي ايران مسلمان بودن مردم غزه در اولويت است، افزود: برادران و خواهران اهل سنت ما در فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي موشك باران مي شوند كه ما براساس مباني شيعي خود دفاع از برادران مسلمان را وظيفه خود مي دانيم.
آليا از نگارش نامه اعتراضي فراكسيون حقوق بشر به بان كي مون دبيركل سازمان ملل در روزهاي آينده خبر داد و گفت: سكوت دبيركل سازمان ملل به مثابه شراكت در كشتار مردم فلسطين است؛ بان كي مون با سكوتي كه در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي داشته، تفكرات ضد اسلامي خود را محرز كرده است.
رئيس فراكسيون حقوق بشر مجلس در گفت و گو با فارس افزود: مسلمانان جهان براي دفاع از برادران ديني خود بايد متحد باشد و به صورت يكپارچه از مردم فلسطين دفاع كنند.

 


وزير اطلاعات:

نقش آفريني بسيج در همه عرصه ها تاثيرگذار بوده است

وزير اطلاعات تاكيد كرد كه امروز بسيج در هر كجا كه به ايفاي نقش مي پردازد تاثيرگذاربوده و نقش اساسي را ايفا مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در نشست كاربردي پيشكسوتان جهاد و شهادت حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين كه با حضور جمعي از بازنشستگان (وابستگان) و كاركنان اين سازمان برگزار شد اظهار داشت: بسيج مجموعه اي از ثمرات ارزشمندي است كه نقش اين شجره طيبه در ابعاد مختلف انقلاب اسلامي روز به روز بيشتر نمايان مي شود.
مصلحي با بيان خاطراتي از دوران مسئوليت خود در سازمان بسيج گفت: دوراني كه بنده در بسيج خدمتگزاري مي كردم، در ابعاد مختلف آموزنده بود كه از مهمترين آنها مي توان صفاي باطن و ويژگي هاي بلند معنوي بسيجيان را نام برد.
وي بصيرت افزايي در حوزه هاي مختلف را از جمله ضروريات پايگاه هاي مقاومت بسيج توصيف و تصريح كرد: با راه اندازي تشكيلات عقيدتي سياسي در پايگاه هاي مقاومت بسيج تحول عميق و نقش تاثيرگذاري در مباحث معنوي و فرهنگي ايفا شد.
وزير اطلاعات خمير مايه اصلي بسيج را از مساجد دانست و اظهار داشت: امروز بسيج در هر كجا كه به ايفاي نقش مي پردازد تاثيرگذار بوده و نقشي اساسي را ايفا مي كند.
 


جزئيات بزرگترين گشت اقيانوس شناسي خليج فارس اعلام شد

 رئيس مؤسسه ملي اقيانوس شناسي با اعلام آغاز بزرگترين گشت تحقيقات اقيانوس شناسي خليج فارس و درياي عمان اظهار كرد: در اين گشت اقيانوس شناسي كه از پنجشنبه بيست و پنجم آبان آغاز شده و يك سال به طول مي انجامد، براي اولين بار طي چهار فصل مختلف سال، اطلاعات جمع آوري مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر وحيد چگيني روز پنجشنبه در حاشيه مراسم آغاز بزرگترين گشت اقيانوس شناسي خليج فارس و تنگه هرمز و درياي عمان در جمع خبرنگاران افزود: اين گشت از چند لحاظ حائز اهميت است. طي اين گشت مطالعات اقيانوس شناسي در 6 شاخه مختلف انجام شده و در برخي نقاط راهبردي دستگاه هاي ثابتي نصب كرده ايم كه هر سه ماه يك بار اطلاعات اقيانوس شناسي را از آنها جمع آوري مي كنيم.
به گفته وي، در اين گشت براي اولين بار از 70 متخصص داخلي استفاده مي شود و ايران تنها كشور منطقه به شمار مي رود كه قادر به انجام گشتي به چنين گستردگي با اتكا به نيروهاي داخلي است.
چگيني با اشاره به اين كه گشتي با چنين گستردگي در منطقه تنگه هرمز انجام نشده است، اظهار كرد: اين گشت در محدوده تنگه هرمز 18 ماه به طول مي انجامد.
وي در خصوص مطالعاتي كه در اين گشت انجام مي شود، گفت: طي اين گشت دريايي مطالعات شيمي دريا از قبيل بررسي ph، كدورت، اكسيژن محلول، كلروفيل A و همچنين بررسي رسوبات كف دريا، رسوبات زير بستر دريا، موجودات دريا مثل انواع پلانكتون ها، مطالعه پارامترهاي هواشناسي دريا، محيط زيست دريا، فلزات كف دريا، موجودات زيردريايي و همچنين اجراي مدل هاي عددي فرآيند فيزيكي دريا و بررسي تغييرات فصلي دما انجام مي شود.
گفتني است مراسم افتتاح رسمي اين گشت اقيانوس شناسي صبح پنجشنبه با حضور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، قائم مقام معاون پارلماني رئيس جمهور، فرمانده نيروي دريايي ارتش، معاون فرهنگي وزير علوم، نماينده دبير اجرايي كميسيون بين دولتي اقيانوس شناسي و جمعي از مسئولان استاني و محلي در تالار وحدت جزيره قشم برگزار شد.
تمامي عمليات اين گشت توسط نيروهاي متخصص ايراني و بدون اتكا به متخصصان خارجي انجام مي شود.
 


كسينجر:آمريكا بايد تحريم هاي ايران را كاهش دهد

وزير خارجه اسبق آمريكا در مقاله اي با تاكيد بر استفاده از ديپلماسي براي حل موضوع برنامه هسته اي ايران گفت: آمريكا بايد كاهش تحريم هاي ايران را در دستور كار خود قرار دهد.
«هنري كسينجر» در مقاله خود كه در روزنامه «واشنگتن پست» به چاپ رسيد، با اشاره به سياست هايي كه تاكنون در قبال برنامه هسته اي ايران به كار گرفته شده است، افزود كه تاكنون مذاكرات با ايران نتيجه چشمگيري نداشته است و اگر محدوديتي براي اين فرايند قائل نشويم، پيشرفت هاي فني ايران بر رخدادها غالب مي شود.
وي ادعا كرد كه مسئله اي كه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري 2012، با آن روبرو است اين است كه چگونه از تسليحاتي شدن برنامه هسته اي ايران جلوگيري كند.
وزير خارجه اسبق آمريكا درخصوص دليل لزوم مذاكره با ايران اينگونه گفت كه شرايط به گونه اي نگران كننده است كه استفاده از ديپلماسي احتمالا مي تواند پيامدهاي مورد توافقي براي طرفين داشته باشد يا شكست ديپلماسي مي تواند مردم آمريكا و جهان را بسيج كند.
وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اين مطلب كه ايران بايد اولويت اوباما باشد، تاكيد كرد كه تصميم گيري در خصوص رويارويي با ايران بايد توسط رئيس جمهور اتخاذ شود.
كسينجر در ادامه افزوده است كه استفاده از ديپلماسي مي تواند دلايل شيوع بحران تا سطح فشار نظامي يا موافقت نهايي با برنامه هسته اي ايران را توضيح دهد كه هر دو اين پيامدها نيازمند اين است كه يك نفر تمايل داشته از طريق اجرايي شدن اين شيوه شاهد نتيجه اين پيامدها باشد.
وي اينگونه ادامه داد: عامل اصلي نگراني هاي امنيتي ايران از جمله كاهش تحريم ها بايد جدي گرفته شود و در عين حال محدوديت هايي درخصوص غني سازي اورانيوم ايران اجرايي شود اما زمان نيز مهم خواهد بود.
وزير اسبق خارجه آمريكا در پايان تاكيد كرد كه يك ديپلماسي خلاقانه كه با يك استراتژي معين همراه باشد، هنوز نيز قادر است از يك بحران جلوگيري كند به شرط آنكه آمريكا نقش مصممي را در تعريف پيامدهاي مجاز آن ايفا كند.
 


با تصويب هيات وزيران كارت هوشمند ملي چند منظوره

براي اتباع ايراني تا سال 94 صادر مي شود

هيات وزيران بنا به پيشنهاد وزارتخانه هاي كشور، ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و به استناد بند (د) ماده (46) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران ـ مصوب1389ـ آيين نامه اجرايي بند ياد شده را تصويب كرد.
بر اساس آيين نامه اجرايي بند(د) ماده(46) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه،سازمان ثبت احوال كشور موظف است براي ثبت، ذخيره سازي، تكميل و به روزرساني اطلاعات هويتي با توجه به امكانات به گونه اي اقدام كند كه امكان بازيابي آخرين و مطمئن ترين اطلاعات هويتي هر ايراني، از طريق پايگاه الكترونيك اطلاعات هويتي فراهم شود.
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دولت، همچنين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف است به منظور فراهم سازي بستر مناسب جهت ارائه خدمات الكترونيك از طريق كارت هوشمند ملي چند منظوره، زيرساخت نرم افزاري مشترك و درگاه لازم براي استفاده دستگاه ها را طراحي و تا پايان سال 1391 عملياتي كند. بر اساس اين مصوبه، سازمان ثبت احوال كشور موظف است با رعايت قوانين و مقررات مربوط براي ايجاد و بهره برداري از مركز صدور امضاي الكترونيكي اقدام كند.
 


دولت سوئيس تأكيد كرد

از تحريم هاي ضد ايراني تبعيت نمي كنيم

كابينه سوئيس در پاسخ رسمي به اعضاي پارلمان اين كشور اعلام كرد: حاضر نيست مقررات تجارت نفتي با ايران را سخت تر كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز كابينه سوئيس اعلام كرد قصد ندارد خود را به گزارش دادن درباره داد و ستد شركت هاي بازرگاني نفت فراساحلي اين كشور با ايران ملزم كند.
كابينه سوئيس بدين ترتيب با پيشنهادهاي مطرح شده از سوي جناح چپ پارلمان اين كشور مخالفت كرد.
كابينه سوئيس در پاسخي رسمي به اعضاي پارلمان اين كشور اعلام كرد: شركت هاي تابعه شركت هاي سوئيسي كه از لحاظ قانوني استقلال دارند، تحت تأثير تحريم هاي اجرا شده در كشور ميزبان قرار نمي گيرند.
تصميم سوئيس مبني بر اتخاذ موضعي خنثي در قبال تحريم هاي نفتي ايران باعث شده است فشارهاي بروكسل و واشنگتن عليه سوئيس در اين خصوص افزايش پيدا كند.
سوئيس يكي از مهمترين مراكز تجارت نفت است و حدود يك سوم نفت تجارت شده در جهان به تنهايي در ژنو داد و ستد مي شود.
 


امروز برگزار مي شود

تهران ميزبان اولين نشست گفت وگوي ملي سوريه

اولين نشست گفت وگوي ملي سوريه يكشنبه (امروز) با حضور حدود 200 شخصيت سياسي اين كشور در تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها، نشست يك روزه گفت وگوي ملي سوريه با شعار «خشونت نه؛ مردم سالاري آري» با حضور نمايندگان احزاب، گروه ها، اقوام، منتقدان، احزاب سياسي مخالف و هم چنين علي حيدر، وزير آشتي ملي سوريه به عنوان نماينده دولت بشاراسد امروز در هتل استقلال تهران آغاز كار مي كند. «علي حيدر»، وزير آشتي ملي سوريه پنج شنبه وارد تهران شده است.
شخصيت هاي سياسي از احزاب مختلف شامل حزب دموكراتيك اجتماعي، حزب دموكراتيك سوريه، حزب دموكراتيك لائيك، انجمن جوانان مستقل، حزب ملي اكراد، جبهه نجات ملي، انجمن پيروزي وحدت ملي، و ده ها حزب و گروه ديگر از جمله حاضران در نشست گفتگوي ملي سوريه در تهران هستند. همچنين تعدادي از نمايندگان مجلس سوريه نيز در اين نشست شركت مي كنند. شخصيت هاي برجسته سياسي از كشورهاي سودان، الجزاير، تركيه، مصر، لبنان و عراق نيز قرار است در اجلاس تهران شركت داشته باشند.
«حسين اميرعبداللهيان» معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه روز چهارشنبه (24آبان ماه) در جمع سفرا و روساي نمايندگي هاي سياسي و بين المللي خارجي مقيم تهران با اعلام برگزاري اين نشست اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران تمامي تلاش هاي مجدانه خود را براي برقراري آرامش در سوريه به منظور شكل گيري گفت وگوي فراگير ملي و ايجاد ساز و كار مناسب براي عبور از بحران كنوني در اين كشور در راستاي منافع آحاد ملت جمهوري عربي سوريه به كار مي گيرد.
 


رئيس سازمان سنجش:

مصاحبه قبولي هاي دكتري 92 قبل از تابستان برگزار مي شود

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد: با توجه به برگزاري آزمون نيمه متمركز دكتري 92 در اسفند ماه امسال، دانشگاه ها فرصت دارند تا قبل از شروع تابستان، مصاحبه معرفي شدگان چند برابر ظرفيت را انجام دهند.
«ابراهيم خدايي» گفت: برگزاري آزمون دكتري سال 92 در تاريخ 18 اسفند ماه 91 قطعي شده است و سازمان سنجش در ماه فروردين، نتايج اوليه و اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت را اعلام خواهد كرد.
وي افزود: دانشگاه ها مي توانند مصاحبه و ديگر مراحل گزينش دانشجويان دكتري را در ماه هاي ارديبهشت و خرداد و قبل از فرا رسيدن تعطيلات تابستان به انجام برسانند.
خدايي يادآور شد: در آزمون دكتري سال 91 كه 25 فروردين ماه امسال برگزار شد دانشگاه ها فرصت چنداني براي مصاحبه نداشتند و اكثر مصاحبه ها در فصل تابستان و تعطيلي دانشگاه ها انجام شد كه استادان گروه هاي آموزشي مجبور بودند تعطيلات خود را نيمه كاره گذاشته و براي مصاحبه از داوطلبان حضور پيدا كنند كه همين امر در برخي جاها دقت و كيفيت مصاحبه ها را كاهش داد.
وي تاكيد كرد: با انجام مصاحبه معرفي شدگان چند برابر ظرفيت آزمون دكتري در طول ترم تحصيلي و ايام فعاليت دانشگاه ها ديگر شاهد كاهش كيفيت مصاحبه ها نخواهيم بود.
وي در مورد تغييرات آزمون دكتري سال 92 نسبت به آزمون امسال نيز گفت: تاثير ضرايب مصاحبه و آزمون علمي در آزمون دكتري 92 به ميزان يكسان و 50 درصد اعمال خواهد شد.
به گفته رئيس سازمان سنجش، در رشته گرايش هاي جديد آزمون دكتري سال 92 نيز سعي مي شود حداقل يك تا دو درس تخصصي از مقطع كارشناسي ارشد يا كارشناسي همان رشته گرايش در طراحي سوالات پيش بيني شود.
 


مشاور عالي سازمان سنجش:

ارشدي ها براي ديدن نتيجه آزمون وارد سايت شوند

مشاور عالي سازمان سنجش گفت: نتايج نهايي مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 امروز (يك شنبه 28 آبان) اعلام مي شود.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اعلام نتايج نهايي مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد در ساعت 18 امروز از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، گفت: اسامي نهايي حدود 20 هزار داوطلب پذيرفته شده در مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 به همراه اطلاعيه سازمان سنجش درخصوص ثبت نام پذيرفته شدگان اعلام شده است.
مشاور سازمان سنجش با بيان اينكه براساس برنامه زماني پيش بيني شده، پذيرفته شدگان بايد در روزهاي سه شنبه 7 و چهارشنبه 8 آذر براي ثبت نام به دانشگاه هاي محل قبولي مراجعه كنند، گفت: اگر دانشگاهي به غير از اين برنامه اي داشته باشد بايد از طريق سايت خود اعلام كند.
 


اخبار ادبي و هنري

«هفت» را چه مي شود؟
مجموعه برنامه «هفت» در اقدامي تعجب برانگيز به يك منتقد شناخته شده ضد انقلاب تريبون داد!
برنامه سينمايي «هفت» شبكه سوم سيما، جمعه گذشته با دعوت از (خسرو-ن) منتقد درجه چندم ضد انقلاب، فضاي طرح را براي عنصري معلوم الحال فراهم نمود.
يكي از دلايل بركناري فريدون جيراني از تهيه كنندگي و اجراي «برنامه هفت»، ميدان دادن وي به سينماگران و منتقدان مخالف نظام ديني بود. با اين وصف؛ مشي اخير سري جديد «هفت» يعني تجليل از «مسعود كيميايي» فيلم ساز هدف عنايت «ساواك»، دادن تريبون به مشاور هنري يكي از سران فتنه و قابل تامل است.
نيرومند: مدعي العموم درباره «يك خانواده محترم» بايد وارد شود
«محمدحسين نيرومند» با بيان اينكه «يك خانواده محترم» بدترين فيلم ايراني بوده كه تا به حال ديده گفت: به نظر من مدعي العموم بايد وارد شود و از دست اندركاران فيلم بخواهد ادعاهاي خود در فيلم را ثابت كنند. نبايد اين طور باشد كه هر كسي به اسم هنرمند، هر اراجيفي را كه خواست بگويد.
محمدحسين نيرومند استاد گرافيك، فعال فرهنگي و نويسنده و كارشناس سينمايي كشور ما در گفت وگو با رجانيوز اظهار داشت: كارگردان فيلم «يك خانواده محترم» براي خوش خدمتي دروغ گفته است. او مواردي را در فيلمش آورده است تا جايزه جشنواره هايي چون ابوظبي را بگيرد. پس «مسعود بخشي» هم مثل شخصيت منفي فيلمش محتكر است. كاراكتر «صافي» هم در فيلم هر كاري را مي كند تا اعتبار مادي كسب كند، درست مثل «مسعود بخشي» كه مي خواهد با اين دروغ ها و كم فروشي ها اعتبار معنوي در جشنواره هاي خارجي و در ادامه از قبل اين اعتبار معنوي، اعتبار مادي كسب كند و اين خيلي نامردي است.
همچنين مسعود فراستي، منتقد سينما نيز «يك خانواده محترم» را اثري خائنانه و ضد ملي توصيف كرد.
وي در بخشي از برنامه گذشته «هفت» درباره فيلم «يك خانواده محترم» گفت: اين فيلم يك اثر ضد ملي است كه تصوير بسيار مخدوشي از ايران، ايراني، جنگ و دفاع ارائه مي كند. تصوير اين فيلم از ما به خارج از كشور خائنانه و ضد ملي است.
همراهي برخي مسئولان فرهنگي دولت اصلاحات
با يك جريان ضد اسلامي
براساس گزارشي كه خبرگزاري مهر منتشر كرده است، برخي از مسئولان فرهنگي دولت موسوم به اصلاحات و هنرمندنماهاي فعال در كودتاي مخملين سال 88 در حال همكاري با موسسه انگليسي كريستي در دوبي هستند. اين موسسه به مكاني براي توهين به اسلام و انقلاب تبديل شده است.
برپايه اين گزارش، عليرضا سميع-آذر كه در دولت خاتمي و از سال 1377 تا 1384 مدير مركز هنرهاي تجسمي بوده كار انتخاب آثار را بر عهده دارد و نامش در كاتالوگ هاي حراج به عنوان «مشاور» درج مي شود. مژگان والي پور مدير گالري والي و از مديران موسسه «ماه مهر» از ديگر عوامل اين حراج است كه در حراج هاي اين موسسه در دوبي حضور دارد. اين افراد طي يكي دو سال گذشته در دفتر مجله «هنر فردا» امور مربوط به حراج كريستي را انجام مي دهند. آنها همچنين امتياز شركت حمل و نقل آثار هنري با عنوان «البرز» را براي انتقال آثار به دوبي توسط شخصي به نام هادي جوادي در اختيار دارند. موسسه كريستي در آخرين حراج خود در دوبي كه 23 و 24 اكتبر (دوم و سوم آبان) برپا شد، تصاويري از شاه مخلوع ايران و همسرانش از فردي به نام «افسون»، نقاشي هايي با مضامين براندازي جمهوري اسلامي از برادران فراري «حائري زاده» و همچنين عكس هايي از شيرين نشاط را در سالن «باله امارات تاورز» به حراج گذاشت.
پايان جشن كتابخواني دفاع مقدس در ندامتگاه ها
طي يك طرح شش ماهه و با همكاري نزديك تعدادي از نويسندگان و راويان زن عرصه ادبيات دفاع مقدس آخرين مرحله مسابقه و جشن كتابخواني با محوريت كتاب «دا» در ندامتگاه زنان شهرري برگزار شد. هدف از برگزاري اين مجموعه مسابقه، هنر درماني با ارائه الگوهاي قهرمان در مقاومت و پايداري و با توجه به موفقيت كتاب هاي دفاع مقدس در تغيير نگرش افراد، براي اصلاح روش زندگي بود. يكي از برگزيدگان اين مسابقه، ثمره انجام اين طرح را صميميت بيشتر بين پرسنل و مددجويان بعد از خواندن مشترك كتاب هاي دفاع مقدس دانست تا همگي همچون دوران جنگ با دوري از خودخواهي هاي نفساني به درك و ياري همديگر در رفع مشكلات بپردازند.
يك مددجوي مسيحي كه جزو برندگان بود نيز اعلام كرد: اگر اين تجربه گرانقدر قبل از زندان به ما منتقل مي شد چه بسا اكثريت ما امروز در اينجا نبوديم. در ادامه جشن و با هماهنگي هاي انجام شده با مددكاري زندان چند تن از مددجويان نيازمند نيز شناسايي و معرفي شدند كه با پي گيري و گلريزان نويسندگان و هنرمندان مشكلاتشان رفع و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
 


امام جمعه گنبدكاووس:

سكوت در قبال كشتار مردم غزه به معناي تاييد اين جنايات است

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
سكوت برخي دولتهاي اسلامي و مجامع بين المللي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي در غزه به معناي تاييد جنايات مزدوران صهيونيسم در فلسطين اشغالي است.
امام جمعه شهرستان گنبدكاووس در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ضمن اعلام مطلب فوق افزود: لشكركشي خون آشام صهيونيست ها به غزه سبب به شهادت رساندن افراد زيادي از مردم اعم از زن و كودك شده است.
به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين سبحاني گفت: با وجود كشتار مردم مظلوم فلسطين در نوار غزه از سوي سربازان رژيم صهيونيستي، سكوت مردم مسلمان كشورهاي مختلف عربي و اسلامي جاي تاسف است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تسليت ماه محرم و شهادت سالار شهيدان امام حسين(ع) گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و شروع هفته امر به معروف و نهي از منكر، همه مسلمانان بايد در اجراي اين فريضه الهي تلاش كنند.
سبحاني به هفته بسيج و پنجم آذر روز صدور فرمان حضرت امام مبني بر تشكيل بسيج اشاره كرده و گفت: بسيجيان لشكر مخلص خدا هستند چرا كه آنان در طول دوران دفاع مقدس كارنامه پرافتخاري از خود بر جاي گذاشتند.
اين گزارش مي افزايد در شهرستان هاي شرق گلستان همزمان با سراسر كشور، نمازگزاران شهرها و روستاهاي مختلف شرق استان گلستان، پس از نماز عبادي سياسي جمعه، طي يك راهپيمايي منسجم حملات ناجوانمردانه رژيم غاصب اسرائيل به نوار غزه را محكوم كردند. مردم مسلمان شرق استان گلستان، اعم از شيعه و سني ضمن تجديد بيعت با آرمان هاي امام خميني و رهبر معظم انقلاب اسلامي، خواستار مجازات عاملان اين حملات وحشيانه شدند.
راهپيمايان در اين مراسم شعارهاي الله اكبر، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا سر دادند و خواستار توقف اين جنايات و نابودي اسرائيل شدند.
 


انجام عمل پيوند مفصل از جسد در مشكين شهر

مشكين شهر- خبرنگار كيهان:
جراح و متخصص بيمارستان ولي عصر(عج) شهرستان مشكين شهر از انجام موفقيت آميز عمل پيوند مفصل در اين بيمارستان خبر داد.
دكتر اميرحسين امين شريفي در اين زمينه گفت: با توجه به ميزان آسيب وارده به زانوي بيمار 18 ساله تنها راه معالجه وي انجام عمل پيوند بود كه اين كار پس از هماهنگي هاي لازم و تهيه عضو مورد نياز در يك عمل موفقيت آميز به پاي فرد آسيب ديده صورت گرفت.
وي افزود: انجام اين نوع عمل از نظر علم پزشكي داراي اهميت بوده و قابل طرح در نشريات علمي جهان است.
لازم به توضيح است كه مفصل و غضروف پاي چپ اين فرد در اثر سانحه رانندگي كاملا از بين رفته بود و با استفاده از اندام مشابه يك جسد در بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) شهرستان مشكين شهر تعويض شد.
 


با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

مجهزترين بيمارستان اعصاب و روان كشور در كاشان به بهره برداري رسيد

كاشان- خبرنگاركيهان:
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي چند طرح پزشكي درماني را در كاشان به بهره برداري رساند.
بيمارستان اعصاب و روان كارگرنژاد كاشان كه كار احداث آن از سال 86 در زميني به مساحت 6 هزار و600مترمربع آغاز شده بود با هزينه اي بالغ بر 70ميليارد ريال توسط جواد كارگرنژاد و منابع دانشگاه علوم پزشكي كاشان احداث و توسط دكتر دستجردي به بهره برداري رسيد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در مراسم افتتاحيه، از بيمارستان 101 تختخوابي كارگرنژاد به عنوان يكي از زيباترين و مجهزترين بيمارستان هاي بخش اعصاب و روان كشور نام برد.
با احداث اين بيمارستان تعداد تخت هاي بستري اعصاب و روان كاشان از 45تخت موجود در ساختمان قديمي بيمارستان اخوان به 101 تخت افزايش يافت.
اين بيمارستان در قالب 6 بخش فوق تخصصي شامل روانپزشكي زنان، روانپزشكي مردان، اورژانس روانپزشكي زنان، اورژانس روانپزشكي مردان، روانپزشكي اطفال دختران و روانپزشكي اطفال پسران است.
همچنين با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مركز فوريت هاي پزشكي كاشان به بهره برداري رسيد.
عمليات احداث اين مركز از سال 89 در زميني به مساحت يك هزار مترمربع آغاز شد و با 7ميليارد و500 ميليون ريال هزينه از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي كاشان و كمك هاي نيكوكاران به بهره برداري رسيد.
وزير بهداشت در سفر به شهرستان آران و بيدگل، پلي كلينيك تخصصي و فوق تخصصي بوعلي اين شهرستان كه عمليات ساخت آن از سال 89 در زميني به مساحت 504 مترمربع آغاز شده و با 3 ميليارد و500 ميليون ريال هزينه از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي كاشان احداث شده بود را افتتاح كرد.
در اين سفر وزير بهداشت، مسكن تخصصي شهيد رجايي آران و بيدگل را كه در مدت 2 سال ساخته شده بود افتتاح كرد.
كار احداث اين پروژه از سال 86 در زميني به مساحت 600 مترمربع با صرف 3ميليارد و500 ميليون ريال هزينه، از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي كاشان آغاز شده بود.
وحيد دستجردي همچنين در سفر به كاشان، كار ساخت بيمارستان 280تختخوابي كاشان را در بلوار امام رضاي اين شهرستان آغاز كرد.
پروژه بيمارستان 280 تختخوابي كاشان از مصوبات سفر استاني هيئت دولت به استان اصفهان است كه در زميني به مساحت 5 هكتار و با اعتباري افزون بر 250ميليارد ريال ساخته خواهد شد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حاشيه بهره برداري از طرح هاي پزشكي درماني كاشان در جمع خبرنگاران گفت: با وجود پيگيري هاي معاونت درمان وزارتخانه هنوز سازمان هاي بيمه گر پوشش 202 قلم دارو را انجام نداده اند.
وحيد دستجردي حمايت از بيماران صعب العلاج را در رديف طرح هاي بزرگ كشور و وزارت بهداشت اعلام كرد و با اشاره به رونمايي از 14قلم دارو، اظهار داشت: 12قلم از اين داروهاي رونمايي شده مربوط به بيماران صعب العلاج است.
به گفته وي، پنجاه درصد از بودجه بيماري هاي صعب العلاج توسط وزارت بهداشت تامين مي شود.
وي از تهيه زيرساخت هاي اجراي طرح پزشك خانواده خبر داد و اظهار اميدواري كرد اين طرح تا سال آينده در سراسر كشور اجرا شود.
وي با اشاره به اينكه از 50 دانشگاه كشور 35 دانشگاه به صورت صد درصد آماده اجراي طرح پزشك خانواده است، اذعان داشت: سازمان هاي بيمه گر اعتبارات و بودجه هاي لازم را از طريق معاونت نظارت راهبردي رئيس جمهوري تامين و همزمان با اين وزارتخانه، طرح را حمايت كنند.
وي از اضافه شدن 16هزار تخت بيمارستاني به تخت هاي بيمارستاني كشور خبر داد.
 


آغاز بهره برداري از مجهزترين بيمارستان در جنوب كشور

بوشهر- خبرنگار كيهان:
مجهزترين بيمارستان منطقه جنوب و يكي از پيشرفته ترين بيمارستان هاي كشور با حضور معاون اول رئيس جمهور افتتاح شد.
در مراسم بهره برداري از بيمارستان شهداي خليج فارس استان بوشهر كه صبح ديروز افتتاح شد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزير راه و شهرسازي نيز حضور داشتند.
اين بيمارستان با مساحت 22 هزار و پانصد متر زيربنا در هفت طبقه احداث شده است و داراي 200 تختخواب، شامل 40 تخت ويژه است كه با بهره برداري از آن بسياري از اعزام هاي قبلي بيماران به استان هاي همجوار جلوگيري خواهد شد.
بيمارستان شهداي خليج فارس بوشهر مجهز به پيشرفته ترين تجهيزات روز دنيا از برندهاي معتبر است كه با وجود فضاي بسيار خوب بيمارستان و جذب نيروهاي جديد تحول بزرگي در خدمات درماني در استان بوشهر صورت خواهد گرفت.
اين بيمارستان از مصوبات سفر هيات دولت به استان بوشهر است كه عمليات اجرايي آن از سال 85 آغاز شد و به بهره برداري رسيده است.
به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر با حضور محمدرضا رحيمي طرح هاي متعددي از جمله چهار هزار و 500 واحد مسكن مهر، طرح هاي راه سازي در نقاط مختلف استان به بهره برداري رسيد.
اولين برنامه معاون اول رئيس جمهور و هيئت همراه، بهره برداري از مجتمع 340 واحدي مسكن مهر گناوه بود كه با افتتاح اين طرح، چهار هزار و 500 واحد مسكن مهر به صورت همزمان در استان بوشهر افتتاح شد.
از سوي ديگر طي مراسمي كه با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير راه و شهرسازي و شماري از مسئولان استان بوشهر برگزار شد، آزادراه بوشهر به عالي شهر به طول 87. كيلومتر با صرف هزينه اي بالغ بر 40 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. عالي شهر در 25 كيلومتري بوشهر قرار دارد. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با حضور در دانشگاه علوم پزشكي بوشهر 3 طرح آموزشي و ورزشي را در آن شهر افتتاح كرد. در حاشيه اين مراسم مرضيه وحيد دستجردي از اختصاص 50 درصد بودجه بيماري هاي صعب العلاج به وزارت بهداشت و مطالعه، طراحي و ساخت 66 هزار تخت بيمارستاني در سطح كشور خبر داد.
 


مدير كانون پرورش فكري كودكان گلستان:

 ترويج فرهنگ مطالعه كتاب در جامعه يك ضرورت است

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
توجه به مطالعه و نيز ترويج فرهنگ آن در بين اقشار مختلف جامعه بالاخص در بين كودكان مورد تاكيد فراوان دين مبين اسلام است.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان در مراسم بزرگداشت هفته كتاب و كتابخواني در گنبدكاووس، رسالت اصلي كانون را ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني ذكر كرده و افزود: ابزار فرهنگي در كانون كتاب است و كيفي سازي فعاليت ها و برنامه ها از اهميت ويژه اي براي جذب كودكان و نوجوانان در راستاي رسالت كانون برخوردار است.
حسين سميعي همچنين از خانواده ها و ساير مسئولان فرهنگي جامعه خواست در ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني تلاش هاي مضاعفي داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ما، محمدرضا داورزني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس نيز در اين گردهمايي با گراميداشت هفته كتاب و كتابخواني گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هر ساله كتاب هايي را به مدارس، مراكز فرهنگي و علمي شهرستان اهدا مي كند كه امسال نيز طي هفته كتاب و كتابخواني به 14 واحد آموزشي مقطع راهنمايي و دبيرستان كتاب اهدا كرد.
در اين مراسم كه با اجراي برخي برنامه هاي فرهنگي از جمله نمايش عروسكي همراه بود از چهار جلد كتاب كه توسط دو نويسنده گنبدي در سال 90 و 91 تاليف شده بود، رونمايي شد. ضمن اين كه مريم اسلامي، از نويسندگان مطرح كشوري نيز كه در اين مراسم حاضر بود در سخناني كوتاه از توجه مردم فرهنگ دوست گنبدكاووس به كتاب و كتابخواني قدرداني كرد.
همچنين در پايان اين مراسم نيز از كتابخوانان برتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شماره 2 گنبدكاووس در گروه هاي سني (ب،ج،د، ه) كتابداران نمونه و مربيان اين كانون با اهداي لوح سپاس و هدايايي تجليل شد.

 


افتتاح مسجد روستاي آق قلا توسط انواري

آق قلا- خبرنگار كيهان:
مسجد امام حسين(ع) در روستاي خيوه لي آق قلا با حضور دكتر انواري سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) حاج اكبري مديركل كميته امداد حضرت امام(ره)، فرماندار آق قلا، امامان جمعه و مسئولين استان و شهرستان افتتاح شد.
مسجد روستاي خيوه لي از توابع بخش مركزي آق قلا به متراژ 140 مترمربع و با مساحت 972مترمربع و با اعتباري بالغ بر 600000 ميليون ريال از محل طرح زكات و با همت كميته امداد احداث و پس از افتتاح به خادمين مسجد تحويل شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين مراسم سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور گفت: يكي از مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي وحدت و همدلي بين مردم ايران اسلامي است كه دشمنان اسلام با توطئه هاي مختلف از هر سو سعي بر مخدوش كردن اسلام و انقلاب را دارند.
مديركل كميته امداد امام خميني استان گلستان افزود: با اشاره به اين كه منابع جمع آوري شده حاصل از زكات صرف پروژه هاي حمايتي و عمراني مي شود خاطرنشان كرد: مبلغ 40ميليارد ريال از زكات جمع آوري شده براي پروژه هاي حمايتي و مبلغ 70 ميليارد ريال نيز صرف پروژه هاي عمراني از قبيل احداث مسجد، غسالخانه، سرويس بهداشتي، شن ريزي معابر، خانه عالم و... شده است. ما بايد همچنان در بخش فريضه زكات تلاش و اين فرهنگ را در بين مردم ترويج و توسعه دهيم.
 


هيئت هاي عزاداري از لامپ هاي كم مصرف استفاده كنند

اهواز - خبرنگار كيهان:
شركت توزيع نيروي برق اهواز، با صدور اطلاعيه اي از هيئت هاي برگزاركننده آيين عزاداري ايام محرم درخواست كرد از لامپ هاي كم مصرف و پر بازده استفاده كنند.
در اين اطلاعيه آمده است: از تمامي هيئت هاي عزاداري درخواست مي شود براي تامين برق مورد نياز خود ضمن هماهنگي با شركت توزيع برق از لامپ هاي پرمصرف از قبيل مدادي، خياري و... براي تامين روشنايي تكايا، مساجد و حسينيه ها كه در تضاد با فرهنگ صرفه جويي و اعتدال اسلامي است، استفاده نكرده و به جاي آن از لامپ هاي كم مصرف و پربازده استفاده كنند.
به گزارش خبرنگار ما، اين اطلاعيه مي افزايد: از آنجا كه هيئت هاي برگزار كننده مراسم سوگواري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، به عنوان مكان هايي به شمار مي آيند كه در ترويج آداب و فرهنگ صحيح و اسلامي در جامعه نقش موثري دارند، لذا از تمامي هيئت هاي عزاداري شهرستان اهواز درخواست مي شود در اين ايام براي تامين برق مورد نياز خود، ضمن هماهنگي با اين شركت، از لامپ هاي پرمصرف از قبيل مدادي و خياري كه يك اقدام ضدارزشي است، جهت روشنايي تكايا استفاده نكرده و به عنوان جايگزين آنها از لامپ هاي كم مصرف استفاده كنند.
 


قائم مقام دانشگاه فرهنگيان كشور خبر داد

تربيت دانشجو تا مقطع دكترا در دانشگاه فرهنگيان

ساري- خبرنگار كيهان:
قائم مقام دانشگاه فرهنگيان كشور از تربيت دانشجو تا مقطع دكترا در دانشگاه فرهنگيان خبر داد.
يوسف نجفي در نشست شوراي آموزش و پرورش مازندران گفت: دانشگاه فرهنگيان مورد تاييد شوراي انقلاب فرهنگي است.
وي اضافه كرد: دانشگاه فرهنگيان تنها دانشگاهي است كه دانشجويان آن يا معلم بالفعل هستند و يا دانشجوي فعالي تربيت مي كند كه قرار است در آينده معلم شود.
نجفي با بيان اين كه قرار است در اين دانشگاه تا مقطع دكترا دانشجو تربيت شود گفت: تامين و تربيت نيروي انساني مورد نياز آموزش و پرورش از اهداف اساسي و اصلي دانشگاه فرهنگيان است.
قائم مقام دانشگاه فرهنگيان كشور از راه اندازي مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاههاي فرهنگيان مازندران خبر داد و تصريح كرد: در اين دانشگاه، نيرو و كادر آموزشي مدارس كشور تربيت مي شوند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10