(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 28  آبان  1391 - شماره 20360

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير دفاع خبر داد
آزمايش موفق جديدترين تجهيزات و تسليحات وزارت دفاع در رزمايش ولايت 4
اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري به صحن علني مجلس رسيد
در مكتب امام
عبداللهي تاكيد كرد
 نشست ها و تدابير امنيتي وزارت كشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري
مراسم معارفه فرماندار جديد تهران برگزار شد
وسوسه هاي فكري و عملي( بخش سوم وپاياني)
ورود هيئت نظارت به مناقشات درباره بودجه مجلس
ملكه دانمارك: ايران كشوري بزرگ با فرهنگ و تمدني كهن است
ولايتي: دولت آمريكا شريك جرم صهيونيست ها در غزه است
مدير كل سياسي دفتر رئيس جمهور خبر داد
جلسات هر روزه رئيس جمهور براي كنترل و تنظيم بازار
شهاب الدين صدر خواستار شد
 اقدام عاجل دولت براي تأمين ارز مورد نياز بخش سلامت و دارو
لنكراني: با جريان حاشيه ساز دولت به نامزد مشترك نمي رسيم
صفارهرندي:
 دشمن با تشديد تحريم ها به دنبال ايجاد تفرقه در كشور است
عراقچي: ايران و روسيه مواضع يكساني در قبال تحولات سوريه دارند


وزير دفاع خبر داد

آزمايش موفق جديدترين تجهيزات و تسليحات وزارت دفاع در رزمايش ولايت 4

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: جديدترين سامانه هاي تسليحاتي در حوزه هاي پدافند هوايي، الكترونيك، رديابي و ديده باني مشترك مدافعان آسمان «ولايت 4» با موفقيت آزمايش و مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در سومين همايش بهبود و تعالي فرهنگ سازماني وزارت دفاع خاطرنشان كرد: رزمايش مشترك و سراسري مدافعان آسمان ولايت 4 از اهميت بسياري برخوردار بود.
وي اظهار داشت: الحاق تجهيزات و تسليحات نوين به قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران علاوه بر افزايش توان پدافند هوايي كشور، يك بار ديگر قابليت و توانمندي فرزندان رشيد ملت ايران در صنعت دفاعي را در اثبات ناكارآمدي تحريم هاي دشمنان به نمايش گذاشت.
بنابراين گزارش رزمايش مشترك و سراسري مدافعان آسمان «ولايت 4» كه از روز دوشنبه (22 آبان ماه) در گستره اي به وسعت بيش از 950 هزار كيلومتر مربع در مناطقي از شرق، جنوب و شمال شرق كشور آغاز شده بود، روز پنج شنبه (25 آبان ماه) با موفقيت خاتمه يافت.
حملات صهيونيست ها به غزه مصاديق بارز
جنايت جنگي است
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم و مقاوم غزه را از مصاديق بارز جنايات جنگي ذكر كرد.
وحيدي اظهار داشت: توقف جنايات رژيم صهيونيستي فقط با يكپارچگي، اقدام انقلابي و مقابله به مثل جهان اسلام امكان پذير است.
وي، از سردمداران رژيم جنگ افروز صهيونيستي به عنوان يزيديان زمان ياد كرد و گفت: آنان بيشرمانه مردم مظلوم، زنان و كودكان فلسطيني را به خاك و خون مي كشند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، بخشي از مسئوليت حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را متوجه كساني دانست كه به جاي آن كه اين رژيم را آماج مبارزات مسلمانان و كشورهاي اسلامي قرار دهند با منحرف كردن اين موضوع به سوي موضوعات ديگري مانند ايجاد بحران در سوريه، دشمن صهيونيستي را گستاخ كرده اند.
 


اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري به صحن علني مجلس رسيد

مجلس شوراي اسلامي در هفته جاري طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات رياست جمهوري را در دستور كار قرار خواهد داد.
كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس از ابتداي دوره نهم اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري را در دستور كار خود قرار داده بود.
پس از مدتها كش وقوس طرح نهايي كميسيون شوراها اين هفته در مجلس شوراي اسلامي مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
طرح كميسيون شوراها در مورد اصلاح قانون انتخابات تاكنون واكنش هاي متعددي را به همراه داشته است، در مهمترين اين موارد سخنگوي شوراي نگهبان گفته بود: اگر قانوني وضع شود كه اختيارات شوراي نگهبان را محدود كند با ايراد مواجه خواهد شد.
عباسعلي كدخدايي ادامه داد: در راستاي برخي مصوبات ارسالي از ادوار گذشته به شوراي نگهبان، نگاه اعضاي شوراي نگهبان اين است كه شرايط اصل 115 قانون اساسي حصري است و احراز آنها توسط شوراي نگهبان بايد انجام شود، بر اين اساس اگر قانوني بخواهد وضع شود كه اختيارات شوراي نگهبان را محدود كند ممكن است در آينده با ايراد مواجه شود.
در اين راستا عضو كميسيون شوراها و سياست داخلي مجلس با بيان اينكه رايزني هاي رئيس مجلس شوراي اسلامي با شوراي نگهبان درخصوص اصلاح قانون انتخابات تاكنون به نتيجه نرسيده است گفت: شوراي نگهبان تعيين مصداق رجل سياسي و مذهبي را حق خود مي داند و معتقد است مجلس نمي تواند شرايطي براي اين مصداق تعيين كند.
دخيل عباس زارع زاده در گفت وگو با مهر با اشاره به مخالفت شوراي نگهبان با يك ماده از اصلاحيه قانون انتخابات اظهار داشت: شوراي نگهبان با ماده اي از اصلاحيه قانون انتخابات كه مربوط به شرايط تعيين رجل سياسي و مذهبي است مخالف است.
وي درخصوص انتقاد برخي نمايندگان مبني بر اينكه كميسيون شوراها بايد قبل از بررسي اين اصلاحيه در خصوص مواد آن با شوراي نگهبان رايزني مي كرد، گفت: پيش از بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات با شوراي نگهبان رايزني هاي لازم صورت گرفته بود و شورا هم نظر مثبت داشت اما بعدا با برخي از مواد مخالفت كرد.
زارع زاده با بيان اينكه هيئت رئيسه كميسيون شوراها در حال رايزني با شوراي نگهبان براي رفع اختلاف نظرها است تصريح كرد: در صورتي كه مخالفت شوراي نگهبان با اين ماده از قانون انتخابات ادامه يابد اصلاحيه قانون انتخابات بدون اين ماده به صحن علني ارسال مي شود، در غير اين صورت اصلاحيه قانون انتخابات به طور كامل به صحن علني مجلس ارسال خواهد شد.
عضو كميسيون شورا و سياست داخلي تصريح كرد: شوراي نگهبان با ماده اي از قانون انتخابات كه مربوط به نظارت بر اجراي قانون انتخابات توسط كميته اي بالاتر از وزارت كشور است مخالفت ندارد، چون مصداق اين نظارت در شهرستان ها در حال پياده شدن است.
وي با اشاره به بررسي اصلاحيه قانون انتخابات با حضور رئيس و نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در كميسيون شوراها و سياست داخلي تاكيد كرد: آقاي لاريجاني هم درخصوص اصلاح ماده مربوط به تعيين رجل سياسي با شوراي نگهبان رايزني هايي داشته اما تاكنون به نتيجه نرسيده است.
در اصلاحيه قانون انتخابات رياست جمهوري كه چندي پيش در كميسيون شوراها و سياست داخلي مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد مقرر شده بود كه رجل مذهبي بودن نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به تاييد علماي حوزه علميه قم و رجل سياسي بودن نامزدها به تاييد 150 نفر از نمايندگان مجلس و سياسيون برسد.
 


در مكتب امام

پيامبران براي اجراي عدالت اجتماعي آمده اند
پيغمبرها تاريخشان معلوم است و اينها آمده اند كه بسيج كنند اين مستمندان را كه بروند و اين غارتگرها را سرجاي خودشان بنشانند. و عدالت اجتماعي درست كنند.
صحيفه نور - ج720 - ص 205
 


عبداللهي تاكيد كرد

نشست ها و تدابير امنيتي وزارت كشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري

معاون امنيتي انتظامي وزير كشور از برگزاري نشست ها و تدابير امنيتي اين وزارتخانه در آستانه انتخابات رياست جمهوري خبر داد.
علي عبداللهي در گفت وگو با فارس افزود: يكي از فرصت هايي كه دشمن هميشه هدف قرار مي دهد و مي خواهد از آن براي ايجاد ناامني استفاده كند، شرايط انتخابات است.
معاون امنيتي نظامي وزير كشور به انتخابات مجلس و رياست جمهوري كه از حساسيت بيشتري برخوردار است، اشاره و اظهار كرد: انتخابات مجلس از بعد امنيتي و ديگر ابعاد خوب برگزار شد و تلاش مي كنيم انتخابات رياست جمهوري هم در همين امنيت و آرامش باشد.
وي با توجه به نشست مديران امنيتي و انتظامي كل كشور خاطرنشان كرد: همايش ما با مديران كل امنيتي و انتظامي مروري بر وضعيت امنيتي و جمع بندي از روند عملكرد آنها در استان ها بود.
معاون امنيتي انتظامي وزير كشور با بيان اينكه مجموع بررسي و گزارشات حاكي از اين است كه شرايط امنيتي خوبي داريم، تصريح كرد: امنيت موضوعي است كه مراقبت دائمي و شبانه روزي را مي طلبد و فاصله امنيت و ناامني به اندازه تار مو است.
وي با تاكيد بر اينكه دشمنان در همسايگي ما تلاش مي كنند گروه هاي تروريستي و معاند را حمايت و پشتيباني كرده و تجهيزات و امكانات در اختيار آنها مي گذارند، افزود: عمده مباحث ما موضوعاتي است كه از بيرون مرزها در مورد مسائل امنيتي وارد مي شود.
عبداللهي از اقدامات و تدابير امنيتي لازم براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري خبر داد و افزود: نشست هايي در اين زمينه به زودي برگزار مي شود.
 


مراسم معارفه فرماندار جديد تهران برگزار شد

جلسه توديع و معارفه فرماندار سابق و جديد تهران با حضور مرتضي تمدن استاندار تهران برگزار شد.
مراسم توديع و معارفه فرماندار سابق محسن نايبي و فرماندار جديد تهران عيسي فرهادي روز شنبه در ساختمان فرمانداري برگزار شد.
در اين جلسه علاوه بر مرتضي تمدن، استاندار تهران و فرمانداران جديد و قديم، معاونان استانداري، تعدادي از نمايندگان مجلس، بخشداران تهران، نمايندگاني از نيروي انتظامي و اعضاي شوراي اداري شهرستان تهران و تعدادي از ائمه جماعات حضور داشتند.
به گزارش مهر، عيسي فرهادي استاندار سابق البرز و سرپرست استانداري خراسان جنوبي هفته گذشته از سوي استاندار تهران به عنوان فرماندار تهران منصوب شد.
 


وسوسه هاي فكري و عملي( بخش سوم وپاياني)

راه رهايي از وسوسه شيطان
از مطالب بسيار زيباي قرآن داستان گفتگوي دو گروه از اهل جهنم در عالم قيامت است. گروه مستضعف و مستكبر كه نماد پيروان نخبه و غير نخبه و يا خواص و عوام هستند كه در جهنم با يكديگر نزاع و دعوا مي كنند :«يقول الّذ ين استضع فوا ل لّذ ين استكبروا لو لا أنتم لكنّا مؤم ن ين«(1)؛ انسان هاي عادي، به نخبگان در جهنم مي گويند اينكه ما كافر و گناهكار و به عذاب دچار شديم، تقصير شما بود. شما ما را منحرف كرديد تا به اين راه بياييم. آنها جواب مي دهند پس از آنكه هدايت براي شما آمد مگر شما را مجبور به گناه كرديم؟ تقصير خود شما است. سرانجام در پاسخ مي گويند :«بل مكر اللّيل و النّهار».
گفتگوي ديگري كه در قرآن ذكر شده گفت و گوي مردم گمراه شده با شيطان در جهنم است. گمراهان خطاب به شيطان مي گويند: تو بودي كه ما را گمراه كردي. شيطان در پاسخ مي گويد: » وعدتكم فأخلفتكم ما كان ل ي عليكم م ن سلطان لاّ أن دعوتكم«(2)؛ هنر من آن بود كه به شما وعده دروغ دادم سپس آشكار مي شد كه وعده هاي من توخالي و پوچ است اما شما فريب وعده هاي دروغ من را مي خورديد. من كسي را به زور مجبور به گناه نكردم جز آنكه شما را دعوت كردم تا بياييد، با آنكه مي ديديد وعده هاي من خلاف و دروغ است اما باز، فريب مي خورديد: «فلا تلومون ي و لوموا أنفسكم ما أنا ب مصر خ كم و ما أنتم ب مصر خ يّ»؛ در پايان نيز شيطان اعتراف مي كند كه هم من و هم شما گناهكاران مقصريم. نه من مي توانم به فرياد شما برسم و نه شما مي توانيد به فرياد من برسيد.
كاشت بذر كينه و دشمني با شراب و قمار
قرآن مي فرمايد شيطان در آغاز به انسان مي آموزد كه از نعمت خوب خدا، و انگورهاي خوب و شيرين، مشروب و خمر بسازد. اين تعليم شيطان است. سپس انسان را تشويق مي كند تا از ماده تلخ بدمزه سكرآور، بنوشد و از خود بي خود شود :«زيّن لهم الشّيطان أعمالهم»؛ پس از آنكه انسان را به مستي و بي عقلي رسانيد هرگونه فاجعه و مصيبتي را به واسطه اين مستي ايجاد مي كند. كساني كه در جلسات فساد و فحشا به جان يكديگر افتاده و با چاقو يكديگر را زخمي كرده و از پاي درمي آورند به واسطه بي عقلي و مستي ناشي از نوشيدن شراب مرتكب چنين جناياتي مي شوند. در قمار نيز همين گونه است. اگر آمار زندانيان بررسي شود آن وقت مشخص خواهد شد كه چه درصد از آنان مشروب خوار و قمار باز هستند. شراب و قمار هر دو باعث دشمني بين انسان هامي شوند. « نّما ير يد الشّيطان أن يوق ع بينكم العداوه و البغضاء ف ي الخمر و الميس ر »(3). شيطان مي خواهد در اين دنيا انسان ها با هم دوستي نداشته باشند و هميشه با كينه و دشمني و عداوت و كدورت زندگي كنند. براي همين ،انسان ها را وسوسه مي كند تا خمر بنوشند و قمار بازي كنند. قمار سود بي زحمت داشته و سرگرمي به ظاهر لذت آوري است. كاري كه شيطان انجام مي دهد، وسوسه كردن در دل انسان هاست. با آنكه بيش از ده كار در قرآن به شيطان نسبت داده شده، حرف خيلي دور از واقعيتي نيست گفته شود كه همه آن ده كار، به وسيله وسوسه انجام مي شود.
همنشيني با اهل معرفت
براي دور ماندن از وسوسه شيطان
وسوسه چيست؟ وسوسه يا در فكر انسان تأثير و شبهه ايجاد مي كند و نمي گذارد انسان به چيزي يقين پيدا كند يا نسبت به چيزي بيش از حد گرايش غيرعادي اي پيدا مي كند. اگر انسان بخواهد از خطرهاي شيطان محفوظ بماند نخست بايد فكر را از وسوسه هاي شيطاني حفظ كند. انسان بايد راه درست فكر كردن را بياموزد. استدلال هاي صحيح را ياد گرفته و از كساني كه اهل معرفت و فهم و تعقل هستند كمك بگيرد تا در مقام شناخت، تسليم شيطان نشود.
تأثير وسوسه بر بينش و گرايش
افعال اختياري انسان به دو عامل بستگي دارد؛ نخست شناخت و سپس ميل و اشتياق به انجام عمل. عامل «دانش و بينش»؛ و عامل «گرايش و ميل»؛ دست به دست هم داده و عمل انجام مي گيرد. اما اگر انسان يا نداند و يا تمايلي نداشته باشد، عمل را انجام نمي دهد. شيطان در هر دو مرحله، در ذهن انسان تأثير مي گذارد. يا در مقام شناخت نمي گذارد شناخت صحيح پيدا شود و انسان را مبتلا به شك مي كند يا پس از شناخت صحيح، انسان را بي ميل و اشتياق مي كند. اگر انسان بخواهد در هر دو مرحله به دام شيطان گرفتار نشود در مقام شناخت بايد تلاش كند، شناخت صحيح را بدست آورده و قدرت تعقل را تقويت نموده و با عقلاء رفت و آمد داشته باشد. در زندگي با افراد متخصص و مورد اعتماد مشورت كند و با كساني كه اهل معصيت و گناه هستند؛ رابطه نداشته باشد. دين را بايد از كسي ياد گرفت كه دنيازده و به دنبال مقام و رياست نباشند؛ در غير اين صورت به تعبير روايات «أولئ ك قطّاع الطّر يق»(4)؛ عالمي كه مفتون دنيا و به دنبال لذائذ دنيا، پست و مقام دنيا باشد، راهزن و دزد است. دين انسان را مي دزد. »فاتّه موه علي د ين كم«؛ نسبت به او اعتماد نكنيد. دين را از كسي ياد بگيريد كه علم كافي داشته و تقواي آن كار را داشته باشد. اين در مقام شناخت است. اما در مقام عمل بايد عادت كند به اينكه آرام آرام طبق برنامه صحيح، با عبادتها انس بگيرد. خداي متعال نصرت و امداد را براي اهل خير قرار داده است: «كلاًّ نم دّ هؤلاء و هؤلاء»؛ كساني كه در آغاز مقداري سختي هاي عبادت را تحمل كنند، پس از مدتي كم كم آنچنان علاقمند مي شوند كه اگر عبادت را ترك كنند، ناراحت مي شوند، گويا گمشده اي دارند.
به عمل خير معتاد شويد
روايتي از اهل سنت به نقل از ابن اثير در نهايه نقل شده است كه پيغمبر اكرم (ص) مي فرمايد: «ان للخير ضراوه كضراوه الخمر»؛ همانگونه كه انسان به بعضي امور معتاد مي شود، به عمل و كار خير و خوب نيز اعتياد پيدا مي كند. براي پرهيز از گناهان انسان جايي كه احساس مي كند يكي مي گويد «اين خيلي خوب است، نگذار از دست برود، چه صداي خوبي، چه نوشيدني خوبي، چه ديدني خوبي»؛ بايد بداند كه اين وسوسه شيطان است. آيا صداي شيطان را مي شود شنيد؟ بله! اگر درست دقت كنيم، صداي شيطان را نيز خواهيم شنيد وآن زماني است كه انسان تشويق به گناه مي شود و حس مي كند كه عامل ديگري انسان را به طرف گناه، سوق مي دهد و مي گويد: «اين زمان را از دست نده! بعدها توبه مي كني!»؛ با آنكه عقل مي گويد عمل معصيت، حرام است.
كوچك شمردن گناه، رمزهايي از دام شيطان
مواظب باشيم كه حرمت هاي الهي را حفظ كنيم. هيچ گناهي را كوچك نشماريم. اين سّر محفوظ بودن ازخداع شيطان و راز نيفتادن در دام شيطان است. اولين چيزي كه باعث مي شود انسان از مسير صحيح منحرف بشود و آهسته آهسته به راه شيطان كشيده شود، آن است كه گناهان را كوچك بشمارد. «استصغار الذنب». زماني كه انسان به بهانه هاي گوناگون يك نگاه حرام يا شنيدن موسيقي حرام (به بهانه يادگرفتن دستگاه موسيقي) را كوچك شمرد، پس از مدتي به گناه معتاد مي شود. از همان ابتدا نبايد به گناهان كوچك و اندك ، خود را آلوده كنيم تا در دام شيطان گرفتار نشويم.
بيانات آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در دفتر مقام معظم رهبري - قم - 2/7/87 - رمضان 1429
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. سبأ / 31 2. ابراهيم / 22 3. مائده / 91.
4. الكافي، ج 1، ص 46، باب »المستأكل بعلمه و المباهي به«.
زلال بصيرت دردهه اول محرم روزهاي فرد منتشر مي شود.
 


ورود هيئت نظارت به مناقشات درباره بودجه مجلس

يك عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس با بيان اينكه برخي نمايندگان از كامران در مورد ادعاي بودجه 700 ميليارد توماني مجلس شكايت كرده اند، گفت: هيئت نظارت به اين شكايت رسيدگي مي كند.
غلامرضا اسداللهي اظهار كرد: بعد از ادعاي آقاي كامران در مورد بودجه 700 ميليارد توماني مجلس و درخواست آقاي لاريجاني در مورد رسيدگي به اين موضوع تعدادي از نمايندگان از آقاي كامران به هيئت نظارت در خصوص طرح اين ادعا شكايت كردند.
وي افزود: با توجه به گذشت چند هفته از طرح اين شكايت اگر ظرف يك يا دو هفته آينده آقاي كامران براي ارائه مستندات و توضيحات در مورد ادعاي بودجه 700 ميليارد توماني مجلس در هيئت نظارت حاضر نشود اين هيئت راسا به شكايت نمايندگان رسيدگي مي كند.
اين عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس در گفت وگو با ايسنا، خاطرنشان كرد: ما همچنان منتظر حضور آقاي كامران براي ارائه توضيحات هستيم، در صورت عدم حضور وي، هيئت نظارت بعد از رسيدگي هاي خود طبق اختياراتش و مستند به قانون نظارت بر رفتار نمايندگان مجازاتهايي را اعمال خواهد كرد.
وي يادآور شد كه بودجه مجلس حدود 150 ميليارد تومان است.
معاون نظارت مجلس نيز با اشاره به اين موضوع گفت: گزارشي درباره بودجه مجلس به زودي در صحن علني مجلس قرائت مي شود.
حسين مظفر در گفت وگو با تسنيم با بيان اينكه ادعاي حسن كامران مبني بر استفاده مجلس از بودجه 700 ميلياردي غلط است، افزود: اين بودجه مربوط به كل دريافتي مجلس اعم از بودجه هاي عمراني، جاري و تجهيزاتي است و اينكه آقاي كامران بودجه را تقسيم بر تعداد نمايندگان كرده اند و عنوان مي كنند كه هر نماينده اي چقدر گيرش مي آيد دروغ و غلط محاسباتي است.
اگر حرف من درست نبود استعفا مي دهم
حسن كامران نماينده مردم اصفهان نيز در اين زمينه گفت: بنده خودم به هيئت نظارت پيشنهاد دادم بودجه مجلس را بررسي كند كه اگر حرف من درست نبود من استعفا كنم اگر هم حق با آقاي لاريجاني نبود ايشان استعفا دهد.
 


ملكه دانمارك: ايران كشوري بزرگ با فرهنگ و تمدني كهن است

مارگارت دوم ملكه دانمارك، از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري بزرگ با فرهنگ و تمدني كهن نام برد و ابراز اميدواري كرد كه همكاري هاي دو كشور در همه زمينه ها توسعه يابد.
به گزارش ايرنا،مارگارت دوم،روز جمعه در ديدار سفير جديد ايران در دانمارك و دريافت استوارنامه وي با اشاره به تاريخ طولاني مناسبات دو كشور، افزود: سابقه همكاري هاي تهران - كپنهاگ به سال هاي بسيار دور باز مي گردد.
ملكه دانمارك در ادامه ابراز اميدواري كرد كه همكاري ها و مراودات دو كشور در همه زمينه ها توسعه يافته و شاهد گسترش ارتباطات مردمي ميان دو ملت ايران و دانمارك باشيم.
 


ولايتي: دولت آمريكا شريك جرم صهيونيست ها در غزه است

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: حملات صهيونيست ها به نوار غزه، بار ديگر چهره خونخوار گرگ هاي صهيونيست را از پشت پرده تزوير سالهاي اخير بيرون آورد و خطر حضور اين غده سرطاني را در قلب سرزمين هاي امت اسلام، به غافلان و مسامحه كاران گوشزد كرد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل در بيانيه اي ، با يادآوري دور جديد خشونت ها از جمله حملات موشكي و پرتاب صدها موشك عليه شهروندان غيرنظامي در غزه كه به جنايت هولناك و قتل عام ده ها مرد و زن و كودك مظلوم انجاميده است، افزود: مصيبت اين حادثه هولناك براي هر مسلمان بلكه هر انسان با و جدان و با شرف، درهر نقطه جهان بسي گران و كوبنده است.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي تصريح كرد: دولت آمريكا در آغاز دوره چهار ساله جديد با همدستي در اين جنايت بزرگ، خود را بيش از پيش رو سياه كرد و پرونده جرائم خود را به عنوان جنايتكار جنگي قطور تر ساخت.
وي با انتقاد از سكوت دولت هاي اروپايي در قبال تجاوزات رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: دولت هاي اروپايي با بي تفاوتي و شايد همراهي خود در اين فاجعه ، يكبار ديگر دروغ بودن ادعاهاي طرفداري از حقوق بشر را ثابت كردند و شركت خود در جبهه ضديت با اسلام و مسلمين را نشان دادند.
ولايتي تاكيد كرد: برخورد هاي مزورانه غرب به رهبري آمريكا و اروپا و استفاده ابزاري در سياست ها و روش ها و اتخاذ شيوه هاي دوگانه عليه مسلمانان از يك سو و حمايت از صهيونيسم بين الملل از سوي ديگر، شيوه اي شناخته شده است كه مسلمانان را بر آن مي دارد تا با درك صحيح و واقعي از آن به ويژه پس از تحولات بيداري اسلامي با وحدت و انسجام لازم در مقابل دشمن ددمنش و در حمايت از ملت مظلوم فلسطين به پا خيزند.
وي اضافه كرد: اين برخوردهاي مزورانه همچنين مسلمانان را بر آن مي دارد تا با همدلي و همكاري، دشمن صهيونيستي را در رسيدن به اهداف پليد خويش ناكام گذارند و توانمندي هاي جهان اسلام را در بازدارندگي هر چه بيشتر دشمنان اسلام نشان دهند.
ولايتي تصريح كرد: دبيرخانه مجمع جهاني بيداري اسلامي با محكوم كردن حمله رژيم صهيونيستي به غزه، حمايت همه جانبه خويش را از مردم مظلوم فلسطين اعلام مي كند و از دولت ها، جريان ها و ملل اسلامي و عربي دعوت مي كند با حمايت هاي سياسي، معنوي و مادي، پشتيبان و حامي مردم مظلوم و ستمديده غزه باشند.
 


مدير كل سياسي دفتر رئيس جمهور خبر داد

جلسات هر روزه رئيس جمهور براي كنترل و تنظيم بازار

مدير كل امور سياسي دفتر رئيس جمهور از جلسات هر روزه احمدي نژاد براي كنترل و تنظيم بازار خبر داد.
مجيد اميدي شهركي در گفت وگو با فارس، با اشاره به تلاش دولت براي ساماندهي وضعيت ارز و همچنين تنظيم بازار گفت: تقريباً جلسات هر روزه اي با محوريت بررسي بازار ارز به رياست رئيس جمهور تشكيل مي شود. وي افزود: البته اين مسأله به هيچ عنوان مسأله تازه اي نيست و ممكن است به دليل شرايط خاص نياز باشد كه دولت توان مضاعفي در اين باره بگذارد.
مدير كل امور امنيتي سياسي دفتر رئيس جمهور تصريح كرد: پيش از اين نيز رئيس جمهور توجه ويژه اي به بحث اقتصاد و شرايط معيشتي مردم داشته است و برگزاري اين جلسات به اين شكل كاملاً مسبوق به سابقه است.
قرارگاه اقتصادي كشور تشكيل مي شود
از سوي ديگر؛ طرح جديدي كه از سوي يكي از ارگان هاي رسمي كشور براي تشكيل قرارگاه اقتصادي تدوين شده است، براي اعلام نظر به قواي سه گانه مجريه، مقننه و قضاييه ارسال شد.
براساس جزئيات اين طرح، بين 10 تا 15 موضوع مهم اقتصادي كشور كه بايد براي آنها تصميمات ويژه اتخاذ شود، تعريف شده و قرار است در صورت نهايي شدن تشكيل اين قرارگاه، نمايندگاني از سه قوه و برخي ارگان هاي ديگر در اين قرارگاه عضو شوند و براي اين موضوعات مهم تصميمات رسمي و قانوني اتخاذ كنند تا براي اجرا به دستگاه ها ابلاغ شود.
به گزارش تسنيم، تعداد نمايندگان سه قوه در اين قرارگاه تعيين شده ولي هنوز نهايي نشده است و طرح مذكور براي تعيين تكليف نهايي در اختيار سه قوه قرار گرفته تا نظرات نهايي خود را درباره ساختار قرارگاه اقتصادي و موارد ديگر اعلام كنند.
 


شهاب الدين صدر خواستار شد

اقدام عاجل دولت براي تأمين ارز مورد نياز بخش سلامت و دارو

سرويس اجتماعي -
رئيس كل سازمان نظام پزشكي گفت : اقدام عاجل دولت براي تأمين اعتبار و ارز مورد نياز بخش سلامت و دارويي و تأمين تجهيزات پزشكي ضروري است در غير اين صورت مراكز بهداشتي و درماني ورشكسته مي شوند و سهم پرداخت از جيب مردم غيرقابل تحمل مي گردد.
به گزارش كيهان دكتر سيد شهاب الدين صدر، ديروز در نشست خبري در محل سازمان نظام پزشكي گفت: تحريم دارو و تجهيزات پزشكي به هيچ وجه جنبه قانوني ندارد و قابل توجيه نيست. تحريم نبودن دارو و تجهيزات پزشكي كه از سوي غرب اعلام مي شود، يك دروغ آشكار است؛ زيرا واقعيت ها جور ديگري است.
وي ادامه داد: دولت بايد در شرايط فعلي به حوزه بهداشت و درمان كمك كند نه اينكه با اختصاص ندادن ارز و اعتبارات لازم به اين مشكلات دامن بزند.
دكتر صدر تأكيد كرد: هرچند اكنون مشكلي جدي در زمينه دارو و تجهيزات پزشكي نداريم اما دولت بايد تمهيدات لازم را اتخاذ كند تا در آينده با مشكل مواجه نشويم. مديريت عرصه اقتصاد كشور مطلوب نبوده و تزلزل در حوزه اقتصادي كشور به ويژه مديريت ارزي در چند ماه اخير سبب افزايش سرسام آور قيمت ها در حوزه سلامت شده است. اين اتفاقات در محاسبات قيمت هاي حوزه سلامت بايد با اقدام به موقع دولت و اصلاح مسير مديريت ارزي، رفع شود.
وي با اشاره به مشكلات موجود حوزه درمان گفت: اقدام عاجل دولت براي تأمين اعتبار و ارز مورد نياز بخش سلامت و دارويي و تأمين تجهيزات پزشكي ضروري است و اگر قرار باشد اين تجهيزات و داروها با ارز شناور و آزاد خريداري شود، مراكز بهداشتي و درماني ورشكست مي شوند و سهم پرداخت هزينه درمان از جيب مردم از وضع موجود هم بيشتر و غيرقابل تحمل خواهد شد.
صدر با اشاره به نياز 2 ميليارد دلاري ارز براي دارو، افزود: در هشت ماه گذشته در تخصيص ارز دارو خوب عمل نشده است، لازم است ارز مرجع براي دارو و تجهيزات پزشكي در نظر گرفته شود و ارز دارو به موقع تأمين و تخصيص داده شود. برخي داروها در كشور توليد مي شوند كه ممكن است انواع وارداتي آن با مشكل مواجه شده باشد. وزارت بهداشت بايد اين موارد را به مردم اطلاع دهد تا نگراني نداشته باشند؛ چرا كه نوع داخلي همان دارو در كشور فراهم است. ما نيز به جامعه پزشكي اطلاع رساني مي كنيم كه از نوع داخلي آن داروها تجويز كنند.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي در رابطه با سهم پرداخت هزينه درمان از جيب مردم گفت: دو سال پيش براساس اعلام وزارت بهداشت اين ميزان 54درصد بود كه اكنون بنابر اعلام اين وزارتخانه به 60 درصد رسيده است و هر روز نيز در حال افزايش است.
دكتر صدر در ادامه بدهي بيمارستان هاي دولتي به شركت هاي پخش دارويي را 750 ميليارد تومان و بدهي بيمه ها به بيمارستان هاي دولتي را 1400ميليارد تومان دانست و ادامه داد: بيمارستان هاي خصوصي نيز تنها از بيمه هاي تكميلي 200ميليارد تومان طلب دارند. مجموعه چنين عواملي سبب مي شود تا حوزه سلامت در گردش اقتصادي خود با مشكل روبرو شده و بار اين افزايش هزينه ها به مردم تحميل شود.
وي اضافه كرد: طي يكسال گذشته شركت هاي واردكننده دارو از 3 شركت به 120شركت و تعداد شركت هاي توزيع دارو از 6 شركت به 134شركت افزايش پيدا كرده اند كه اين روند برخلاف سياست حمايت از توليد ملي است كه متأسفانه در دولت پيگيري شده است.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي ادامه داد: كارمزد ال سي براي واردات دارو نيز از 20 درصد به 120درصد افزايش پيدا كرده است كه اين موضوع سبب بروز اختلال در محاسبات قيمت داروها مي شود.
دكتر صدر خاطرنشان كرد: طي يكسال گذشته قيمت تجهيزات پزشكي 245 درصد رشد داشته، فيلم راديولوژي 240درصد گرانتر شده، گازهليوم براي دستگاه ام آر آي 677 درصد گرانتر شده، صافي و ست دياليز 328 درصد افزايش قيمت داشته و كيسه خون 357 درصد گرانتر شده است.
وي افزود: هزينه آب نيز بعد از هدفمندي يارانه ها براي مراكز بهداشتي و درماني 6/5 برابر، هزينه گاز 11برابر و هزينه برق 7/2برابر شده است.
دكتر صدر گفت: در اين ميان تعرفه خدمات پزشكي با قيمت تمام شده خدمات فاصله زيادي دارد و در اين ميان آزمايشگاه هاي تشخيص طبي به علت گران شدن تجهيزات بيش از همه در معرض تعطيلي و ورشكستگي هستند و حتي تعدادي از آنها نيز تعطيل شده اند و يا برخي از آزمايشات را انجام نمي دهند.
وي افزود: اگر گاز هليوم دستگاه آم آرآي يا تبوب دستگاه سي تي اسكن نباشد كل دستگاه مي خوابد و مركز تعطيل مي شود.
دكتر صدر گفت: در اين ميان حمايت دولت از ارائه كنندگان خدمات سلامت و به خصوص حمايت بيمه ها از مردم بسيار ضروري است در حالي كه تخصيص اعتبار 6 هزار ميليارد توماني يارانه ها براي سلامت متوقف شده، از 220ميليارد تومان پزشك خانواده نيز فقط 50 ميليارد تومان تخصيص پيدا كرده است.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي در بخش ديگري از صحبت هايش اظهار كرد: وقتي دولت خودش هزينه بليت هواپيما را 65درصد گران مي كند و شاهد افزايش نرخ، آب، برق و گاز هستيم، جامعه پزشكي هم جزئي از همين مردم هستند كه با افزايش هزينه مواجه شده اند.
وي درباره طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع نيز گفت: نظام پزشكي در مقاطع مختلف نظر خود را در اين باره اعلام كرده است. ما معتقديم برنامه پزشك خانواده براي اصلاح نظام سلامت ملي بسيار لازم است. البته انتقادهايي كه در مجامع مختلف به اين برنامه وارد مي شود، مربوط به نسخه 02 است.
عدم لحاظ اعتبارات كافي و ناديده گرفتن نقش برخي گروه هاي پزشكي مانند دندانپزشكان، داروسازان، ماماها و ... از جمله انتقاداتي است كه به نسخه 02 برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع وارد است. از ابتدا معتقد بوديم كه لازم است ابتدا اشكالات اين برنامه برطرف و سپس اجرا شود، اما آهنگي كه اكنون وجود دارد، مي خواهد اين برنامه به هر قيمتي اجرا شود.
دكتر صدر افزود: افرادي كه در اين طرح مشاركت كرده اند، اكنون با مشكلاتي روبرو هستند. درخواست سازمان نظام پزشكي آن است كه با برنامه پزشك خانواده به صورت كارشناسي برخورد شود. نگاه سياسي و شعاري به اين برنامه ضربه مي زند. از طرف ديگر به عنوان مثال بايد بگويم كه براي اجراي برنامه پزشك خانواده در كشور آلمان 40 سال زمان گذاشته شد، چرا كه آموزش پزشكان و همچنين فرهنگسازي براي مردم بسيار مهم است.
 


لنكراني: با جريان حاشيه ساز دولت به نامزد مشترك نمي رسيم

سخنگوي جبهه پايداري با هشدار درباره خطر جريان انحرافي گفت: ما اگر با هر گروهي از مجموعه اصولگرايان ائتلاف و مذاكره كنيم، قطعا با اين گروه حاشيه ساز هيچ ائتلافي نخواهيم داشت.
كامران باقري لنكراني در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه در حال حاضر شايعات زياد است و حدود 40 نفر براي انتخابات پيش رو مطرح هستند، تصريح كرد: ورود مصداقي به عرصه انتخابات چند اثر سوء دارد؛ يكي از اثرات آن جزيره اي شدن جامعه است، اثر ديگر آن نيز توهين به منصب رياست جمهوري و تنزل دادن آن در حد يك منصب فردي است چرا كه كسي كه وظيفه اداره قوه مجريه را برعهده مي گيرد بايد متعهد به يك گفتمان و كار جمعي باشد.
سخنگوي جبهه پايداري با تاكيد بر اينكه اگر افراد فقط به صرف مشهور بودن در اين عرصه حاضر شوند، براي خود تعهدي در برابر ارزش ها و برنامه ها قائل نخواهند بود، افزود: متاسفانه برخي دچار اين تلقي غلط شده اند در حالي كه اقبال مردم به افراد، اقبالي گفتماني است لذا اين تعهد گفتماني بايد از ابتدا حفظ شود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا دولت از شما براي نامزدي در انتخابات حمايت خواهد كرد يا خير؟ تصريح كرد: خط قرمز ما در ارتباط با گروه هاي اصولگرا اين است كه به هيچ وجه و در هيچ صحنه اي كانديداي مشترك با آنچه كه به عنوان گروه انحرافي مطرح شده و ما آنها را حاشيه سازان دولت مي دانيم نخواهيم داشت. لنكراني تاكيد كرد: تفكرات گروه انحرافي را داراي انحرافات عميقي مي دانيم كه وقتي با در اختيار داشتن قدرت همراه شد به نوعي بر آينده انقلاب اسلامي تاثيرات ناگواري مي گذارد و منويات استكباري را با ادبيات ديگري دنبال مي كند.
 


صفارهرندي:

دشمن با تشديد تحريم ها به دنبال ايجاد تفرقه در كشور است

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: استكبار جهاني قصد دارد با اعمال تحريم هاي نابرابر و ايجاد فشارهاي اقتصادي بين مردم و مسئولين تفرقه بياندازد.
به گزارش مهر، محمد حسين صفارهرندي ديروز در نشست بصيرت عاشورايي پايوران، پيشكسوتان و اقشار سپاه ناحيه رفسنجان با اشاره به تحريم ها گفت: دشمنان از هر راهي براي ضربه زدن به نظام استفاده مي كنند.
وي با اشاره به اينكه دشمن قصد دارد با اعمال تحريم ها و تشديد فشارها بر مردم، در كشور تفرقه ايجاد كند، افزود: البته مسئله تحريم ها موضوع جديدي نيست و مردم ولايتمدار ايران اسلامي مانند گذشته با اعتقادي راسخ و دلي قرص در راستاي آرمان هاي نظام و انقلاب گام برمي دارند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به نه دي ابراز داشت: دشمنان پس از مشاهده اين حماسه مردمي از رسيدن به اهداف خود مايوس شدند.
صفارهرندي با اشاره به حضور پرشور مردم ولايتمدار ايران در روز نه دي تصريح كرد: حضور و پشتيباني مردم در همه عرصه ها به ويژه در نه دي باعث شد توطئه هاي دشمنان با شكستي سخت مواجه شود. وي با اشاره به اينكه نبايد اجازه دهيم در جامعه تفرقه ايجاد شود، گفت: برخي منافقان قصد دارند با بد جلوه دادن شرايط و فضاسازي در جامعه وحدت در بين مردم را از بين برده و افراد را دچار ترديد كنند. وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: ما بايد با وحدت و همدلي در كنار يكديگر باشيم تا بتوانيم دشمنان را شكست دهيم و نبايد اجازه دهيم فشارهاي مادي ما را دچار ترديد كند زيرا اين امر تنها هدف دشمنان است.
 


عراقچي: ايران و روسيه مواضع يكساني در قبال تحولات سوريه دارند

معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه ايران، با اشاره به ديدارش با مقامات روسيه گفت: ايران و روسيه در خصوص تحولات جاري سوريه مواضع يكسان و مشابهي دارند و هر دو كشور به طور قاطع با هر گونه مداخله خارجي در امور داخلي سوريه مخالفند.
عراقچي كه براي شركت در نشست معاونان وزراي امور خارجه اعضاي سازمان همكاري هاي شانگهاي در خصوص افغانستان به مسكو سفر كرده است، در گفت وگو با ايرنا افزود: مواضع ايران و روسيه در قبال تحولات جاري سوريه تغييري نكرده است و دو كشور با هماهنگي كامل با رويدادهاي سوريه برخورد مي كنند.
معاون وزير امور خارجه ايران در خصوص ديدار و مذاكره اش با كاراسين و مارگليف معاونان وزير امورخارجه روسيه اظهار داشت: در اين ديدارها طيف وسيعي از مسايل مورد علاقه دو كشور در سطوح دوجانبه، منطقه اي و بين المللي مورد بررسي قرار گرفت.
وي اضافه كرد: بحث در خصوص وضعيت سوريه، تحولات جاري افغانستان با محوريت حضور نيروهاي نظامي خارجي در اين كشور، برنامه هسته اي ايران و مسايل مربوط به ثبات و امنيت در آسياي مركزي، قفقاز و درياي خزر از جمله محورهاي ديدار و مذاكره با همتايان روس بود.
وي يادآور شد: در اين ديدارها همچنين به طور مفصل در خصوص راهكارهاي توسعه و گسترش هرچه بيشتر روابط روسيه و ايران و برطرف كردن موانع موجود در اين راه رايزني شد.
عراقچي گفت: خوشبختانه توافق و تفاهم خوبي بين ايران و روسيه به عنوان دو كشور قدرتمند منطقه و همسايه هم در خصوص روابط دوجانبه و بين المللي وجود دارد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10