(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 30  آبان  1391 - شماره 20362

سردار مؤمني:
بدون تجهيزات ايمني اجازه تردد نمي دهيم
موافقت احمدي مقدم با بازديد مجلسي ها از بازداشتگاه رباط كريم
معاون امور دانشجويان داخل:
بازگشت دانشجويان ايراني به داخل آسان تر شد
شركت واحد اتوبوسراني اعلام كرد
جابجايي شبانه روزي عزاداران در تاسوعا و عاشورا
داروهاي بيهوشي كمياب شدند
حاجي بابايي خبر داد
استخدام يكصد معلول در آموزش و پرورش
پايان مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك
كميته امداد خبر داد
توزيع صندوق صدقات چوبي
حمله وحشيانه 2 موتورسوار براي سرقت لپ تاپ
راز قتل داماد پس از گذشت 43 سال فاش شد
مرگ راننده كاميون بر اثر گاز منو اكسيد كربن
گاز منواكسيد كربن جان 4 عضو يك خانواده را گرفت
يافتن سرپناه بزرگترين مشكل بازماندگان سندي
تصادف در آلمان
راهكار ژاپني براي ماشين هاي خلافكار
480آمريكايي مبتلا به مننژيت
طولاني ترين سخنراني جهان
مسجد شناور در درياي سرخ


سردار مؤمني:

بدون تجهيزات ايمني اجازه تردد نمي دهيم

سرويس اجتماعي-
جلسه هماهنگي طرح زمستاني در جاده هاي كشور بين پليس راهور، اورژانس، جمعيت هلال احمر، پزشكي قانوني، راهداري، بيمه ها و برخي ديگر از دستگاه هاي خدماتي ديروز صبح برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان؛ سردار اسكندر مؤمني، رئيس پليس راهور در اين جلسه خواستار افزايش توان، نيروها وتجهيزات دستگاه ها در طرح زمستاني شد و گفت: اگر هر دستگاهي 30 درصد به توان خود اضافه كند مي توانيم شاهد كاهش تلفات جاده اي در زمستان باشيم.
وي با اشاره به اينكه كنترل ها در 5 استان پرحادثه كشور شامل لرستان، قزوين، آذربايجان غربي و شرقي و خوزستان در فصل زمستان تشديد خواهد شد، اظهار كرد: امسال كنترل پليس روي 15 پاسگاه كه بيشترين تلفات را در سال گذشته داشتند، تشديد خواهد شد.
مؤمني در ادامه صحبت هايش از برخورد جدي با خودروهاي فاقد تجهيزات زمستاني بخصوص زنجير چرخ و تجهيزات گرمايش خبر داد و گفت: پليس در اين رابطه هيچ گذشتي در اعمال قانون نمي كند.سردار رحيمي، رئيس پليس راهور تهران نيز در اين جلسه در مورد آخرين طرح هاي ترافيكي اجرا شده در پايتخت گفت: طرح برخورد با سرعت غيرمجاز در پايتخت تشديد شده است و پليس با سرعت هاي غيرمجاز به ويژه در شب برخورد مي كند همچنين طرح برخورد با كاميون هاي ميكسر متخلف آغاز و اين خودروها توقيف و راننده آن بايد آموزش ببيند.
نصب 40 دستگاه هواشناسي در گردنه ها
بنابراين گزارش شهريار افندي زاده، معاون وزير راه و شهرسازي نيز در ادامه اين نشست با اشاره به اينكه سالانه 2 تا 3 هزار كيلومتر راه به كشور اضافه مي شود افزود: با دستور وزير راه و شهرسازي از اين پس كارگاه هاي پروژه هاي راهداري تبديل به راهدارخانه شده و در كنار آن پاسگاه پليس راه نيز احداث مي شود كه اين امر مي تواند به افزايش توان نگهداري جاده كمك فراواني كند.
وي از هماهنگي 11هزار و 500 راهدار براي طرح زمستانه و افزايش راهدارخانه ها به 640 راهدارخانه، خبر داد و گفت: استفاده از ماشين آلات راهداري نيز در طرح زمستانه امسال افزايش مي يابد. از سوي ديگر 200 انبار شن و نمك و حدود 600 هزار تن مخلوط شن و نمك براي زمستان امسال پيش بيني شده است. ضمن اينكه در طرح امسال از 85 خودروي برف بر و 580 خودروي مكانيزه برف پاش استفاده مي شود.
وي از نصب 40 دستگاه پيش بيني هوا توسط سازمان هواشناسي در گردنه هاي كشور خبر داد و افزود: اين دستگاه ها هر 3 دقيقه مي توانند رطوبت و يخ زدگي را كنترل و پيش بيني كنند.
معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه جلسه از راه اندازي پايگاه هاي امداد و نجات در گردنه هاي برفگير خبر داد و گفت: تجهيزات و پايگاه ها امسال دوبرابر مي شود.
وي با اعلام اينكه سامانه 147آماده دريافت پيامك و تماس هموطنان براي امدادرساني است، خواستار همكاري اوقاف به منظور اسكان در راه ماندگان در امامزاده ها و مساجد شد.
حيدري يكي از مشكلات زمستان پارسال را يخ زدگي گازوئيل خودروهاي سنگين عنوان كرد و گفت: انتظار مي رود مسئولان راهداري و امدادي يا خودروهايي را براي جابجايي اين دسته از وسايط نقليه در راه مانده اختصاص دهند و يا آنكه ستاد حمل ونقل و مديريت مصرف سوخت كشور مايعات ويژه اي مانند الكل را در اختيار اين دسته از رانندگان قرار دهند تا به گازوئيل خود اضافه كرده و از يخ زدگي جلوگيري كنند.
وي با اشاره به اينكه توقف اتوبوس ها در پايانه ها و فصل زمستان افزايش مي يابد، افزود: اين امر موجب مي شود اتوبوس ها در طول مسير با سرعت بيشتري تردد كنند كه در اين زمينه مسئولان بايد فكر اساسي كنند.
در ادامه اين نشست دكتر احمد شجاعي رئيس سازمان پزشكي قانوني اظهار كرد: مرگ 10 هزار و 609 نفر در شش ماه آمار كمي نيست حال آنكه بيشتر كشته شدگان را قشر جوان و فعال جامعه تشكيل مي دهند.
وي با بيان اينكه 50 درصد علت فوت در تصادفات رانندگي ضربه به سر و 20درصد شكستگي ها است، افزود: متأسفانه بيش از 3/50درصد مرگ ها در صحنه و 7/8درصد حين انتقال و 8/39نيز در بيمارستان ها رخ مي دهد اين در حالي است كه اين آمارها بايد كاهش يابد.
گفتني است طرح زمستان امسال از 15 آذر آغاز و تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت.

 


موافقت احمدي مقدم با بازديد مجلسي ها از بازداشتگاه رباط كريم

فرمانده ناجا با درخواست مجلس براي بازديد از بازداشتگاه رباط كريم موافقت كرد.
اسماعيل احمدي مقدم درباره همكاري ناجا با كميته امنيت كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس براي پيگيري نحوه مرگ ستار بهشتي (وبلاگ نويس)، گفت: نمايندگان نيروي انتظامي توضيحات لازم را به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دادند و نتيجه گزارش نيز در صحن مجلس قرائت شد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: همچنين افرادي از سوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس براي تحقيق درباره مرگ ستار بهشتي، منصوب شدند.
وي تصريح كرد:امروز علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نامه اي براي من نوشت كه مهدي دواتگري را در آن به عنوان نماينده اين كميسيون براي بازديد از بازداشتگاه رباط كريم، اعلام كرد كه من دستور همكاري با مجلس را صادر كردم.
همچنين احمدي مقدم درباره برخورد با عاملان اين مساله، گفت: هنوز در مرحله تحقيقات قرار داريم و اول بايد اصل مساله روشن شود.
وي درباره دلايل حضور در كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات، گفت: با نزديكي به دوره بودجه ريزي، گزارشي درباره آخرين عملكردهاي ناجا در سال جاري ارائه داديم.
پزشكي قانوني: «ستار بهشتي» به مرگ طبيعي فوت كرده است
رئيس سازمان پزشكي قانوني مرگ «ستار بهشتي» را طبيعي بدون آثار خفگي، ضرب و شتم و مسموميت در بدن وي دانست.
دكتر احمد شجاعي ديروز در گفت وگو با مهر تاكيد كرد: آزمايشات انجام شده روي جسد ستار بهشتي هيچ گونه آثار خفگي و سم در بدن وي پيدا نشد و از نظر ما اين فرد بر اثر مرگ طبيعي جان خود را از دست داده است.
وي ادامه داد: البته ممكن است اين فرد بر اثر استرس هاي وارد شده جان خود را از دست داده باشد چرا كه قبل از مرگ نيز قرص قلب مصرف كرده است. اين دسته از متهمان وقتي قرار است مورد بازجويي قرار بگيرند دچار استرس مي شوند كه اين استرس هورمون هايي را در بدن ترشح مي كند كه باعث آريتمي قلب مي شود.رئيس پزشكي قانوني در مورد كبودي هاي روي بدن اين فرد گفت: ممكن است كبودي هايي روي بدن او بر اثر ضرب و شتم باشد اما اين كبودي ها نمي توانند عامل مرگ باشد.
وي در پايان گفت: نتيجه قطعي آزمايشات در مورد علت اصلي مرگ طي روزهاي آينده اعلام مي شود اما از نظر ما اين فرد به مرگ طبيعي مرده است. در آزمايش هاي سم شناسي نيز مورد مشكوكي پيدا نشده است. البته منتظر جواب چند آزمايش ديگر هستيم تا به جمع بندي نهايي برسيم.
 


معاون امور دانشجويان داخل:

بازگشت دانشجويان ايراني به داخل آسان تر شد

معاون امور دانشجويان داخل از تسهيل روند بازگشت دانشجويان ايراني خارج از كشور به دانشگاه هاي داخل خبر داد و تأكيد كرد: براي شرط معدل اين دانشجويان تخفيفاتي در نظر گرفته شد.
مجتبي بذرافشان در حاشيه پنجاه ودومين همايش معاونان دانشجويي دانشگاه ها در يك نشست خبري با اشاره به فراهم كردن شرايط بازگشت دانشجويان ايراني خارج از كشور به دانشگاه هاي داخل گفت: براي انتقال دانشجويان ايراني به داخل كشور آيين نامه خاصي تدوين شده بود كه دانشجويان با سه شرط مدت زمان اقامت، معدل و اعتبار دانشگاه امكان ورود به دانشگاه هاي داخل را داشتند، اما با توجه به مشكلاتي كه دشمنان براي كشور ايجاد كرده اند، بسياري از دانشجويان بورسيه و غيربورسيه خواهان بازگشت به داخل كشور هستند و پيش بيني مي كنيم 5 هزار دانشجو خواهان بازگشت باشند.وي در ادامه با بيان اينكه اين دانشجويان در تمام دانشگاه هاي كشور از جمله مؤسسات آموزش عالي غيردولتي، پيام نور، علمي كاربردي و آزاد اسلامي امكان تحصيل دارند، درباره ارائه تخفيفاتي در شرط معدل اين دانشجويان گفت: در مقطع كارداني در صورتي كه 12 واحد درسي گذرانده شده باشد مي تواند به تحصيل بازگردد.
بذرافشان درباره معدل مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته نيز گفت: دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته بايد به جز دروس جبراني 6 واحد درسي را گذرانده باشد.
به گفته معاون امور دانشجويان داخل، براي كارشناسي ارشد پيوسته، دكتراي حرفه اي و دامپزشكي 30 واحد درسي بايد گذرانده و معدل حداقل 13 باشد. وي درباره دانشجويان مقطع دكترا هم تأكيد كرد: در آيين نامه انتقال خارج و داخل به معدل دانشجويان دكترا اشاره نشده، اما مدت زمان اقامت كه شامل دو نيمسال به صورت حضوري يا نيمه حضوري است از شرايط بازگشت به داخل اين عده از دانشجويان به شمار مي آيد.
بذرافشان در خصوص اعتبار دانشگاه هايي كه دانشجويان ايراني در آن تحصيل مي كنند، گفت: تا پيش از اين اگر مدرك دانشگاه هايي كه دانشجويان در آن تحصيل مي كردند، اعتبار داشت شرايط حضور دانشجويان را در دانشگاه هاي هم تراز داخل كشور فراهم مي كرديم، اما در صورتي كه دانشجويان در دانشگاه هاي غير معتبر نيز تحصيل كرده باشند به آنها اجازه تحصيل در داخل كشور داده مي شود.
اين مقام مسئول در وزارت علوم در خصوص شهريه اين دانشجويان براي تحصيل در داخل كشور افزود: فعلاً در خصوص شهريه هيچ تصميمي گرفته نشده، اما صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم براي دانشجويان مقطع تحصيلات تكميلي تخفيفاتي ارائه مي دهد.
 


شركت واحد اتوبوسراني اعلام كرد

جابجايي شبانه روزي عزاداران در تاسوعا و عاشورا

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با صدور اطلاعيه اي فعاليت شبانه روزي ناوگان خود را در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است:
در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني علاوه بر خطوط سامانه هاي تندرو «بي آرتي» كه به صورت شبانه روزي نسبت به جابجايي عزاداران اقدام مي كنند، از ميادين و پايانه هاي بزرگ پايتخت سرويس هاي ويژه اي به هيئت هاي مذهبي سطح شهر و همچنين مسجد امام حسين(ع) واقع در ميدان امام حسين(ع) در نظر گرفته شده است.
همچنين با تقويت خطوط منتهي به مهديه تهران و امامزاده صالح و حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، در روزهاي تاسوعا و عاشورا سرويس هاي ويژه اي تدارك ديده شده كه دسترسي سريع عزاداران به مساجد، تكايا، بقاع و اماكن متبركه را ممكن مي سازد.
گفتني است بنابراين اطلاعيه مطابق معمول همه ساله و به علت حركت دستجات عزاداري در طول خيابان هاي 17شهريور، خيابان شوش، ميدان امام حسين(ع) تا ميدان راه آهن و به سبب جلوگيري از برخورد علم ها و پرچم هاي عزاداري با دكل هاي برق و بروز خطر از تاريخ 4/9 الي 5/9 خطوط سامانه اتوبوس هاي برقي تعطيل بوده و در مسيرهاي قابل عبور با استفاده از اتوبوس هاي عادي نسبت به جابجايي شهروندان اقدام خواهد شد.
 


داروهاي بيهوشي كمياب شدند

رئيس انجمن بيهوشي ايران گفت: داروهاي بيهوشي كمياب شده اند و مجبور شده ايم از داروهاي نسل قبل استفاده كنيم. نگران سلامت بيماران نيازمند عمل جراحي هستيم اما متاسفانه مسئولان در اين زمينه پاسخگو نيستند.
محمدمهدي قيامت در گفت وگو با فارس، افزود: داروهاي بيهوشي كه در دو دهه گذشته به دليل كيفيت پايين از فهرست دارويي حذف شده بود هم اكنون به دليل كمياب شدن داروها وارد بازار شده است.
وي ادامه داد: داروي بيهوشي يك بحث استراتژيك است و وقتي دچار كمبود شود عوارض شديدي متوجه بيماران مي شود و وضعيت را به گونه اي كرده است كه نه تنها نگران كيفيت خدمات هستيم بلكه نگران جان بيماران شده ايم.
قيامت از عنوان كردن نام داروهاي از رده خارج شده امتناع كرد و گفت: اين مجموعه داروها مي توانند عوارض كبدي، تاخير در شل شدن عضلات را در پي داشته باشند. بنابراين احساس خطر جدي مي كنيم.
وي افزود: عمل هاي جراحي متوقف نمي شوند اما شاهد استفاده از داروهايي هستيم كه در گذشته استفاده مي شدند و داروهاي جديد بيهوشي كمياب شده است. اين مشكل هم در بخش خصوصي و هم در بخش دولتي وجود دارد.
 


حاجي بابايي خبر داد

استخدام يكصد معلول در آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش از جذب يكصد معلول از طريق آزمون استخدامي خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي ديروز در حاشيه همايش علمي امر به معروف و نهي از منكر در حوزه تعليم و تربيت در جمع خبرنگاران افزود: اين وزارتخانه تنها وزارتخانه اي است كه اقدام به جذب و استخدام معلولين كرده است به طوري كه امسال از ميان 40هزار نفري كه از طريق آزمون استخدامي جذب آموزش و پرورش شده اند، 100 نفر مختص معلولين مي باشد.وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا امسال نيز آزمون استخدامي برگزار خواهد شد يا نه، افزود: امسال آزمون استخدامي در آموزش و پرورش برگزار نخواهد شد.حاجي بابايي تصريح كرد: چنانچه بخواهيم نيرويي جذب كنيم، براساس رشته هاي مورد نياز خواهد بود كه البته هنوز جمع بندي اين مسئله انجام نشده اما در برخي از رشته ها مثل فني و حرفه اي كه در اولويت است براي سال آينده به جمع بندي خواهيم رسيد.
وي در مورد جلسه هيئت دولت در مورد استخدام يك تا چهارهزارنفر از سوي استان ها گفت: آموزش و پرورش يك دستگاه ملي است و استاني نيست و تمام تصميمات ما در سطح ملي اتخاذ مي شود. فعاليت هايي كه در آموزش و پرورش انجام مي شود به صورت ملي است بنابراين بايد براساس نياز ملي درباره استخدام تصميم گيري كنيم.
حاجي بابايي در مورد استفاده از فضاي مجازي براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري گفت: در مجلس شوراي اسلامي اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته تا مدارس از اين گونه فعاليت ها دور شود.
 


پايان مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك

سرويس اجتماعي-
قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافيك گفت: 30 آبان مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك به اتمام خواهد رسيد.
سيدمهدي حسيني پويا، با عنوان اين خبر افزود: تاكنون 47 هزار نفر جهت ثبت نام آرم طرح ترافيك ثبت نام كرده اند.
وي اظهار كرد: از 30 آبان سايت ثبت نام بسته مي شود و نسبت به بررسي تقاضاي متقاضيان اقدام مي شود.
حسيني پويا با تاكيد بر اين كه نتايج و اسامي افراد واجد الشرايط تا نيمه آذر اعلام مي شود، گفت: نتايج از طريق سايت شهرداري و سامانه ثبت نام آرم طرح ترافيك اعلام خواهد شد تا متقاضيان بتوانند اسناد و مدارك خود را به دفاتر خدمات الكترونيك ارائه دهند تا پس از بررسي پرونده و مدارك آنها نسبت به صدور آرم طرح ترافيك برايشان اقدام شود.
وي تاكيد كرد: تمامي مراحل ثبت نام و واگذاري آرم ها به صورت الكترونيك خواهد بود و شهروندان جدا از هر گونه مراجعه حضوري به سازمان حمل و نقل و ترافيك خودداري كنند.
 


كميته امداد خبر داد

توزيع صندوق صدقات چوبي

7 ميليون صندوق صدقات كوچك و 270 هزار صندوق صدقات بزرگ پايه دار در سراسر كشور توزيع شد.
سعيد ستاري با اعلام جمع آوري 15 درصد از صدقات از طريق صندوق صدقات الكترونيك و شبكه بانكي الكترونيك افزود: طبق برنامه پنجم توسعه بايد اين رقم به بيش از 45 درصد افزايش يابد.معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد در ادامه از اجراي دريافت صدقه الكترونيك از طريق كارت هاي شهروندي در شهرهاي شيراز، رشت، سنندج، قزوين و دورود خبر داد.
 


حمله وحشيانه 2 موتورسوار براي سرقت لپ تاپ

سرويس اجتماعي
ماه گذشته فردي با مراجعه به كلانتري 104 عباس آباد به ماموران اعلام كرد: «سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت طرح هوندا 125، پس از خروج پسرم از خانه به او حمله ور شده و ضمن ضرب و جرح وي با چاقو اقدام به سرقت لپ تاپ همراه او كردند و در حال حاضر نيز پسرم به علت شدت جراحات در بيمارستان جم تحت عمل جراحي قرار گرفته است.»
با ارجاع پرونده به اداره پنجم پليس آگاهي، شاكي پرونده در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «در ساعت 15:9 مورخه 9/7/1391 اينجانب به همراه همسر و پسرم جهت رفتن به محل كار از خانه واقع در اتوبان مدرس- مسير جنوب به شمال- نرسيده به خيابان زهره خارج شديم؛ به علت پارك ماشين در ابتداي كوچه محل سكونتمان، پسرم در حاليكه كيف لپ تاپش را به همراه خود داشت به سمت محل پارك ماشين حركت كرد كه ناگهان دو نفر موتورسوار با چاقو به سر مسير راهش رفته و او را با چاقو از ناحيه شانه و ران پا مجروح كردند؛ زماني كه براي كمك به علي خود را به اين دو موتورسوار رساندم، آنها براي من نيز چاقو كشيده و پس از سرقت كيف لپ تاپ به سرعت از محل متواري شدند.»
شاكي در ادامه اظهارات خود با اشاره به ماندن كيف جيبي يكي از سارقان در محل سرقت، به كارآگاهان گفت: «بعد از فرار سارقان من و همسرم مشاهده كرديم كه خون زيادي از علي رفته است؛ در يك لحظه، علي با اشاره به كيف جيبي كوچكي عنوان كرد كه كيف متعلق به يكي از سارقان است كه در لحظه درگيري از داخل جيبش بر زمين افتاده و سارق در آن لحظه متوجه افتادن كيف نشده و پس از آن نيز به علت شدت خونريزي بيهوش شد كه بلافاصله او را به بيمارستان جم رسانديم كه تحت عمل جراحي قرار گرفت.»
با توجه به اظهارات شاكي پرونده، كارآگاهان اداره پنجم با بررسي محتويات داخل كيف به جاي مانده در محل سرقت موفق به شناسايي جواني 18ساله به هويت «خالق.ك» در منطقه پاكدشت شدند.
با شناسايي محل سكونت خالق در منطقه پاكدشت و در تحقيقات نامحسوس پليسي، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه متهم از افراد شرور محل مي باشد كه بيشتر اوقات خود را با يكي از بستگانش به هويت مجيد.ت (19ساله) سپري مي كند؛ با شناسايي هويت مجيد و خالق، بلافاصله تصاوير متهمان از سيستم جامع پليس استخراج شد و «مجيد» به عنوان يكي از سارقان توسط شاكي پرونده (پدر علي) مورد شناسايي قرار گرفت.
با مواجهه حضوري ميان متهمان و پسر شاكي پرونده، مجيد.ت مورد شناسايي قرار گرفت و شاكي در ادامه اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «متهم [مجيد.ت] همان نفري است كه با بنده درگير شد و با چاقو به من حمله ور شد و اموالم شامل لپ تاپ و متعلقات همراهش را سرقت كرد.»
مجيد نيز در ادامه صراحتا به زورگيري از شاكي اعتراف و با معرفي خالق به عنوان همدست خود به كارآگاهان گفت: «در زمان سرقت ها من با تهديد چاقو زورگيري مي كردم و خالق نيز به خاطر مهارت بالا در موتورسواري هميشه راننده موتور بود.»
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به اعتراف صريح متهمان به سرقت هاي زورگيري با استفاده از موتورسيكلت و تعدد سرقت ها به اين شيوه و شگرد در مناطق مختلف سطح شهر تهران، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتكابي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند؛ لذا از كليه مالباختگاني كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت، زورگيري، تهديد با سلاح سرد و بعضا ضرب و جرح توسط سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت طرح هوندا و يا پولسار قرمز رنگ قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند.»
 


راز قتل داماد پس از گذشت 43 سال فاش شد

رشت- خبرنگار كيهان:
در پي نزاع خانوادگي بين 2 برادر 61 و 72 ساله، راز قتلي كه 43 سال پيش در يكي از مناطق روستايي شهرستان شفت رخ داده بود برملا شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان شفت با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت فردي 45ساله مبني بر اين كه 43 سال پيش دايي اش پدر وي را كشته و جسدش را در جنگل دفن كرده و به دروغ گفته بود پدرش گم شده است موضوع توسط پليس مورد بررسي قرار گرفت و فرد متهم كه 72 سال دارد دستگير شد.
فرداد فكوري با بيان اين كه يكي از 2 برادر هنگام نزاع خانوادگي اين راز را فاش كرد افزود: متهم در بازجويي هاي پليس و همچنين در مواجهه با بستگان درجه اول مقتول كه به نوعي از موضوع مطلع بودند به بزه انتسابي خود اعتراف كرد و عنوان داشت: به دليل اختلافات خانوادگي با تبر دامادمان را به قتل رساندم و در داخل مزرعه پشت منزلم دفن كردم و پس از گذشت چند روز با همكاري برادرم او را از زير خاك بيرون آورده و در داخل جنگل به خاك سپرديم.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان شفت اضافه كرد: با توجه به گذشت زمان شناسايي محل دقيق دفن جسد توسط متهم امكان پذير نبوده ولي تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.برپايه اين گزارش، متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
 


مرگ راننده كاميون بر اثر گاز منو اكسيد كربن

سرخس - خبرنگار كيهان:
راننده كاميون ترانزيت بر اثر استنشاق گاز منواكسيد كربن در كابين راننده در سرخس جان باخت.
فرمانده انتظامي شهرستان سرخس با اعلام تائيد اين خبر گفت: راننده فوت شده به نام ايزدي حدودا 40 ساله اهل شيراز است. سرهنگ محمدرضا روحي افزود: اين حادثه در محوطه پاركينگ شهرداري مقابل گمرك سرخس اتفاق افتاد كه با انجام تشريفات قانوني به بازماندگان تحويل شد. به گزارش خبرنگار ما اين پاركينگ امكانات رفاهي مطلوبي براي رانندگان ندارد و همه ساله شاهد اتفاقات اين چنيني همزمان با ايام سرد سال هستيم.
 


گاز منواكسيد كربن جان 4 عضو يك خانواده را گرفت

مدير روابط عمومي مركز فوريت هاي پزشكي استان البرز گفت: چهار نفر اعضاي يك خانواده بر اثر مسموميت با گاز منواكسيد كربن در كرج جان باختند.
«آرش رحمتي» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: افراد يك خانواده شامل مادر 45 ساله، دختر 20ساله، پسر 18 ساله و پسربچه چهار ساله شب گذشته در يك واحد مسكوني در شهرك سهرابيه كرج جان خود را از دست دادند.
وي ادامه داد: اجساد قربانيان از طريق پايگاه اورژانس كمالشهر تحويل نيروي انتظامي شد.
مدير روابط عمومي اورژانس البرز گفت: اين حادثه بر اثر رعايت نكردن اصول ايمني در نصب وسايل گرمازا رخ داد.
 


يافتن سرپناه بزرگترين مشكل بازماندگان سندي

قربانيان طوفان سندي براي يافتن سرپناهي جديد مشكل دارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني سي بي اس، با گذشت سه هفته از توفان عظيم سندي كه ايالت هاي شرقي آمريكا را در برگرفته مشكلات متعددي نظير قطع برق، سرماي هوا و نداشتن سرپناه همچنان براي قربانيان اين توفان وجود دارد. 47 هزار نفر از ساكنان نيويورك درخواست نامه هايي را براي دريافت كمك هاي فدرال در بازسازي خانه هاي آسيب ديده خود پر كرده اند. در حال حاضر يافتن سرپناهي دائمي براي قربانيان طوفان سندي بزرگترين چالش است و اين در حالي است كه اجاره بهاي مسكن در نيويورك بسيار بالاست و به طور ميانگين به سه هزار دلار در ماه بالغ مي شود.
با وجودي كه در نيوجرسي بخشي از تأسيسات نظامي براي اسكان خانواده هاي آسيب ديده تخصيص يافته و به آنها كمك هاي نقدي هم مي شود، اما كافي نيست.
 


تصادف در آلمان

سانحه رانندگي در يكي از بزرگراه هاي آلمان 6 كشته و 5 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش ايسنا، حادثه حدود ساعت 6 بامداد يكشنبه به وقت محلي در بزرگراه(A5) در استان «بادن وورتم برگ» رخ داد.
در اين تصادف يك ميني ون حامل پنج سرنشين با يك خودروي سواري كه در مسير خلاف جاده در مه غليظ حركت مي كرد، به شدت برخورد كرد.
به گزارش شينهوا، ماموران پليس محلي تأييد كردند كه تمام سرنشينان خودروي سواري در دم جان سپردند.
همچنين يك راننده زن كه در صحنه حادثه قصد كمك به مصدومان را داشت بر اثر برخورد يك خودروي سواري ديگر به شدت آسيب ديد كه حال وي وخيم است.
 


راهكار ژاپني براي ماشين هاي خلافكار

پليس راهنمايي و رانندگي ژاپن دست به ابتكار جالبي براي انتقال خودروهاي خلافكار به پاركينگ زده است كه نه نياز به جرثقيل دارد و نه باعث وارد آمدن خسارت هاي احتمالي به خودرو مي شود.
پليس هاي ژاپني با اين موتورسيكلت هاي ويژه قادرند بدون حضور نيروي كمكي خودروهاي خلافكار را به پاركينگ انتقال دهند.
 


480آمريكايي مبتلا به مننژيت

مركز كنترل و پيشگيري از بيماري آمريكا اعلام كرد: در حال حاضر 480 نفر به بيماري مننژيت مبتلا هستند كه 33 نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.
به گزارش اين مركز، آخرين فرد فوت شده بر اثر ابتلا به شكل كمياب و قارچي مننژيت در اينديانا كشته شده است.
به نظر مي رسد تمام بيماران مننژيت قارچي كه تا به حال شناسايي شدند آمپول استات متيل پردنيسولون تزريق كرده باشند.
 


طولاني ترين سخنراني جهان

يك مرد فرانسوي توانست ركورد طولاني ترين سخنراني را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به نام خود ثبت كند.
به گزارش ايسنا، «كلت» توانست در يك سخنراني 124 ساعته بدون آنكه استراحتي داشته باشد، اين ركورد را بدست آورد.
ركورد قبلي طولاني ترين سخنراني جهان توسط يك مرد هندي در طول 120ساعت سخنراني به دست آمده بود.
 


مسجد شناور در درياي سرخ

به تازگي مسجدي شناور در شهر جده عربستان سعودي و در ساحل درياي سرخ ساخته شده است.
به گزارش روزنامه اماراتي البيان، اين مسجد به نام مسجد «الرحمه» نامگذاري شده كه مردم آن را مسجد «فاطمه الزهرا» خطاب مي كنند. «مسجد شناور» نيز ديگر نام اين عبادتگاه است زيرا از چهار طرف اين مسجد در دريا قرار دارد.
در اين مسجد از سبك هاي معماري جديد و قديم و معماري اسلامي استفاده شده و روزانه ميزبان تعداد زيادي از نمازگزاران و گردشگران است.
بسياري از گردشگران ترجيح مي دهند در هنگام طلوع و غروب آفتاب به بازديد از مسجد بپردازند زيرا در اين هنگام، نور خورشيد و دريا، زيبايي ويژه اي به اين مسجد مي دهند.
مسجد نه تنها فضاي بزرگي براي عبادت دارد، بلكه شامل مكان هايي براي وضو، سرويس هاي بهداشتي و سالن هايي مجزا و مجهز براي عبادت نيز هست.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10