(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 30  آبان  1391 - شماره 20362

هلاكت تروريست هاي غيرسوري در حمله ارتش به شهر حمص
حمله تروريستي به مراسم عزاداري شيعيان در كراچي
تلاش متحدان منطقه اي اسرائيل براي تحميل آتش بس به حماس
زنان و كودكان غزه زير آتش هوايي صهيونيست ها
مقاومت فلسطين: موشكباران اسرائيل را ادامه مي دهيم
گسترش تظاهرات ضد حكومتي در شهرهاي اردن
با سوءاستفاده از تعاليم تورات خاخام هاي اسرائيلي:
كشتن كودكان غزه گناه نيست
يورش نظاميان آل خليفه به هيئت هاي عزاداري امام حسين(ع)
تداوم اعتراض هاي ضد صهيونيستي در چند شهر جهان
چهارسوي پنج قاره
اوباما پس از قتل عام مسلمانان تحريم هاي ميانمار را لغو كرد
سفر دبير كل سازمان ملل به يمن
آغاز به كار اجلاس سران آسه آن در كامبوج


هلاكت تروريست هاي غيرسوري در حمله ارتش به شهر حمص

تعدادي از تروريست هاي غيرسوري كه تابعيت عربستاني، مصري و تونسي دارند در حمله يگان هاي ارتش سوريه در شهر حمص كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، تعدادي از تروريست هاي غيرسوري كه تابعيت عربستاني، مصري و تونسي دارند در حمله ارتش به شهر حمص كشته شدند ارتش در اين عمليات خودروهاي نظامي و بخشي از مهمات اين تروريست ها را نيز منهدم كرد.تروريست هاي غيرسوري با حمله به منازل مردم و ايجاد رعب و وحشت و ضرب و شتم آنان از مردم مي خواستند كه در مبارزه با ارتش سوريه با تروريست ها همدست شوند و در صورتي كه شهروندان سوري از اين اقدام سرباز مي زدند آنان را تيرباران مي كردند.در همين رابطه كانال تلويزيوني روسيه به نقل از خبرنگار اين تلويزيون اعلام كرد تروريست ها با بيش از 400 خودرو مجهز به سلاح هاي سنگين از گذرگاه هاي مرزي تركيه با سوريه وارد سوريه مي شوند.
 


حمله تروريستي به مراسم عزاداري شيعيان در كراچي

در پي حمله تروريستي به مراسم عزاداري شيعيان كراچي كه چهار شهيد و 21 مجروح برجاي گذاشت، دبير كل شوراي وحدت مسلمين پاكستان هدف از اين حملات را ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني دانست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، تروريست ها يكشنبه يك مراسم عزاداري محرم در منطقه «عباس تاون» كراچي را با انفجار موتورسيكلت حامل بمب هدف قرار دادند و سپس با قطع كردن برق منطقه، عزاداران را به رگبار بستند. تحقيقات اوليه نشان داد كه انفجار موتورسيكلت به شيوه كنترل از راه دور انجام گرفت. در پي اين واقعه، كه چهار شهيد و 21 مجروح برجاي گذاشت، علامه «امين شهيدي» دبير كل شوراي وحدت مسلمين گفت تروريست ها با اين گونه حملات، وحدت ميان شيعه و سني را هدف قرار مي دهند. نخست وزير پاكستان نيز واقعه مزبور را به شيعيان تسليت گفت.
 


تلاش متحدان منطقه اي اسرائيل براي تحميل آتش بس به حماس

پس از شكست سنگين اسرائيل در عمليات هوايي خود در غزه، رايزني متحدان منطقه اي اين رژيم براي تحميل آتش بس به حماس آغاز شد.
در اين طرح كه رئيس جمهور مصر، امير قطر و نخست وزير تركيه به نيابت از آمريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال تحميل آن به حماس هستند، قرار است، اسماعيل هنيه نخست وزير دولت قانوني حماس، جايگزين محمود عباس شود و رژيم صهيونيستي از سرزمين هاي اشغالي 1967 عقب نشيني كند، در مقابل حماس نيز مالكيت رژيم اسرائيل را بر سرزمين هاي اشغالي فلسطين در سال 1948 كه 78 درصد خاك فلسطين و 100 درصد منابع آب آن را شامل مي شود، به رسميت بشناسد. علاوه بر اين دولت حماس بايد متعهد شود كه ارتش خود را كنار بگذارد و حق بازگشت 5 ميليون آواره فلسطيني نيز طبق اين طرح آمريكايي- عربي- صهيونيستي منتفي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري ها، مذاكره كننده ارشد اسرائيل براي مذاكره با مقامات مصر به عنوان ميانجي گري درگيري ها بين حماس و اسرائيل، راهي قاهره شده تا پيش نويس توافقنامه آتش بس را به مقامات امنيتي مصر تحويل دهد كه در آن رژيم صهيونيستي متعهد شده تا گذرگاه هاي نوار غزه را بگشايد و به محاصره نوار غزه پايان دهد.
در پيش نويس اين توافقنامه كه هم اكنون در قاهره در دست بررسي است ديگر شرط اصلي حماس يعني توقف ترور رهبران حماس نيز وعده داده شده و اسرائيل ملزم شده كه به ترورهاي هدفمند خود پايان دهد اما در مقابل گروه هاي مقاومت نيز بايد به موشك پراكني هاي خود خاتمه دهند.
هنوز سمت و يا اسم مذاكره كننده ارشد رژيم صهيونيستي كه به قاهره فرستاده شده، اعلام نشده است.
پيشتر محمد مرسي، رئيس جمهور مصر اعلام كرده بود شواهد و نشانه هايي در دست است كه نشان مي دهد به زودي آتش بس ميان دو طرف اعلام مي شود.
محمد مرسي در همين رابطه با هيئت حماس به رهبري خالد مشعل، رئيس دفتر سياسي جنبش حماس ديدار كرد و درباره شروط حماس براي پذيرش آتش بس بحث و مذاكره كردند.
در اين ديدار هيئت جنبش حماس پذيرش توافق آتش بس با رژيم صهيونيستي را به توقف تمامي اشكال تجاوز و ترور رژيم صهيونيستي و لغو كامل محاصره غزه مشروط كرده است.
حماس اعلام كرد، مقاومت فلسطين خواستار آتش بس فراگير و بدون پذيرش شرايط اسرائيل است.
يكي از رهبران حماس در اين باره گفت، توافق آتش بس درازمدت به علت ادامه اشغالگري اسرائيل در نوار غزه يا كرانه باختري تحقق نخواهد يافت. ناظران سياسي مي گويند كه به دليل ضربات سنگين مقاومت انتظار مي رود كه اسرائيل آتش بس پيشنهادي را بپذيرد.
گفتني است خالد مشعل با محمد مرسي رئيس جمهور مصر ديدار و درباره شرايط آرام سازي نوار غزه با ميانجيگري قاهره با وي گفت وگو كرد.
 


زنان و كودكان غزه زير آتش هوايي صهيونيست ها

مقاومت فلسطين: موشكباران اسرائيل را ادامه مي دهيم

سرويس خارجي -
مبارزان فلسطيني در پاسخ به حملات وحشيانه صهيونيست ها به غزه و به شهادت رساندن و مجروح كردن بيش از 800 فلسطيني تل آويو و چند شهر ديگر را هدف موشك هاي خود قرار دادند.
شهرهاي تل آويو، اشكلون، اشدود، حلون، رمات غان، ايلات و ابن ابرك هدف ده ها موشك دوربرد قرار گرفت. گردان هاي قسام شليك اين موشك ها را پاسخ به كشتار كودكان بي گناه در غزه اعلام و تاكيد كردند كه موشكباران ادامه خواهد داشت.
سخنگوي گردان هاي قسام گفت، پنج ميليون اسرائيلي در تيررس موشك هاي نيروهاي مقاومت قرار دارند.
همچنين يك جنگنده صهيونيستي ديگر هدف حملات مبارزان فلسطيني قرار گرفت.
سخنگوي حماس اظهار داشت، اين سومين هواپيماي رژيم صهيونيستي است كه طي روزهاي اخير هدف حملات موشكي قرار گرفته و سقوط كرده است.
يك فروند هلي كوپتر آپاچي رژيم صهيونيستي نيز در شمال نوار غزه هدف قرار گرفت و سقوط كرد.
تلويزيون الميادين از صحنه سرنگوني اين هلي كوپتر فيلمي منتشر كرد.
ناوچه هاي جنگي اسرائيل نيز از سوي مبارزان مقاومت گلوله باران شدند.
جنبش حماس اعلام كرد برد موشك هاي مقاومت به 80 كيلومتر مي رسد و قادر است به دورترين شهرهاي سرزمين هاي اشغالي شليك كند.
از سوي ديگر، گردان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين از اعلام آمادگي خود براي شكار تانك هاي صهيونيستي و نبرد زميني با نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي خبر داد.
گردان هاي قدس اعلام كرد بيش از 5000 نيرو براي مقابله با تانك هاي اسرائيل به حالت آماده باش در آمده اند و در صورت آغاز جنگ زميني همانند جنگ 22 روزه عمليات زميني اسرائيل را ناكام خواهند گذاشت.
تانك هاي اسرائيل در اطراف غزه موضع گرفته اند و هنوز حمله زميني را آغاز نكرده اند.
رژيم صهيونيستي از روز چهارشنبه گذشته حملات خود به نوار غزه را آغاز كرده است و از آغاز اين حمله تاكنون 100 فلسطيني را شهيد و بيش از 700 نفر ديگر را زخمي كرده است.
در تازه ترين جنايت اسرائيلي به غزه يك خانواده فلسطيني 14 نفره در شمال غزه در حملات هوايي اين رژيم به شهادت رسيدند در بين اين شهدا پنج كودك و سه زن به چشم مي خورد. همچنين جسد يك كودك شيرخوار يكساله به نام ابراهيم الدلو از زيرآوار بيرون آورده شد.
تعداد ديگري از شهروندان در منطقه حي الزيتون هدف حملات هوايي رژيم صهيونيستي قرار گرفتند كه به شهادت چهار نفر و زخمي شدن بيش از 30 نفر ديگر منجر شد.
تاكنون 26 كودك فلسطيني به شهادت رسيده اند و بيشتر شهدا را زنان و سالخوردگان تشكيل مي دادند.
منابع پزشكي فلسطين اعلام كردند حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به منازل مسكوني به حدي است كه بسياري از اجساد تكه تكه شده اند و قابل شناسايي نيستند.
سخنگوي وزارت بهداشت غزه نيز گفت: افزايش شمار شهدا و مجروحان كودك نشان دهنده ورشكستگي آشكار رهبران اسرائيل براي اخلال وارد كردن بر مقاومت مردم فلسطين است.
اين در حالي است كه مردم غزه به رغم تداوم حملات هوايي رژيم صهيونيستي به تشييع پيكر شهداي فلسطيني پرداخته و تاكيد كردند كه انتقام خون شهدا را مي گيرند.
شبكه تلويزيوني الاقصي با پخش اين مراسم اعلام كرد مردم غزه از بمباران و موشك هراسي ندارند و شهداي خود را تشييع مي كنند.
ساير رويدادها
¤ انجمن جهاني پارلمان هاي اسلامي در بيانيه اي از همه كشورهاي عربي و اسلامي خواست تا موضع واحدي براي فراخواني سفراي خود از اسرائيل اتخاذ كنند.
¤ اتحاديه عرب از درخواست فلسطين براي برگزاري نشست فوق العاده اين اتحاديه در سطح سران كشورهاي عضو براي بررسي اوضاع نوار غزه خبر داد.
¤ جنگنده هاي رژيم صهيونيستي با ورود به آسمان گذرگاه رفح حريم هوايي مصر را نقض كردند.
¤ به رغم تداوم جنايات رژيم صهيونيستي در غزه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين خواستار اقدامات مسالمت آميز ملت فلسطين در قبال رژيم اشغالگر قدس شد.
¤ رژيم صهيونيستي از ترس حملات موشكي مقاومت مسير حركت هواپيماهاي خود را تغيير داد.
¤ رژيم صهيونيستي دفتر شبكه خبري العالم را هدف قرار داد.
¤ تلويزيون رژيم صهيونيستي از شليك راكت از صحراي سينا به سوي مرزهاي فلسطين اشغالي خبر داد.
¤ وزراي خارجه آمريكا و روسيه در حاشيه نشست «آسه آن» در كامبوج اوضاع كنوني غزه را بررسي كردند.
¤ شهرك نشينان صهيونيست روز گذشته يك مسجد فلسطينيان در كرانه باختري رود اردن را آتش زدند.
¤ وزير بهداشت غزه خواستار كمك كشورهاي عربي و اسلامي براي درمان زخمي ها و ارسال دارو و تجهيزات پزشكي به غزه شد.
¤ دبير كل جبهه مبارزه فلسطين تأكيد كرد كه سكوت كشورهاي عربي در قبال تجاوزات اسرائيل عليه غزه بيانگر حجم همدستي اين كشورها عليه ملت فلسطين است.
¤ حدود 500 فعال مصري براي اعلام همبستگي با مردم غزه وارد اين منطقه تحت محاصره شدند.
¤ نخست وزير قطر طي اظهاراتي اعتراف كرد كه كشورهاي عربي در محاصره غزه نقش دارند.
¤ شبكه تلويزيوني يورونيوز اعلام كرد، دفاع ضد موشكي گنبد آهنين ناكارايي خود را در طول اين چند روز نشان داده است.
¤ رئيس رژيم صهيونيستي گفت، قصد حمله زميني به غزه را نداريم.
¤ دبير كل سازمان ملل خواستار آتش بس فوري در غزه شد.
¤ 70 كارخانه رژيم صهيونيستي به دليل حملات موشكي مقاومت فلسطين تعطيل شده است.
¤ روزنامه آلماني زود دويچه نوشت، اسرائيل با حماس چهار سال پيش طرف نيست. مقاومت توانايي خود را افزايش داده است.
¤ دستگاه اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي برآورد كرد كه حماس 10 هزار موشك در اختيار دارد.
¤ برخي شهرك نشينان و نظاميان اسرائيلي براي در امان ماندن از موشك هاي مقاومت در لوله هاي فاضلاب مخفي مي شوند.
¤ موشك هاي مقاومت دانشگاه بن گوريون در بئرالسبع را تعطيل كرد.
¤ وزير خارجه فرانسه در تل آويو گفت، جنگ راه حل نيست بايد درگيري متوقف شود.
¤ منابع رسانه اي اسرائيل اعلام كردند هزينه عمليات نظامي اسرائيل در غزه در صورت تداوم به ميلياردها «شكل» مي رسد (هر چهار شكل يك دلار).
 


گسترش تظاهرات ضد حكومتي در شهرهاي اردن

دهها هزار تن از مردم اردن با برگزاري تظاهرات گسترده از شمال تا جنوب اين كشور خواستار كناره گيري شاه اردن از قدرت شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، دهها هزار شهروند اردني يكشنبه شب از شهر «اربد» در شمال تا شهر «الطفيله» در جنوب دست به تظاهرات ضد حكومتي زدند. مردم در اين تظاهرات كه پنجمين تظاهرات طي يك هفته اخير محسوب مي شود، علاوه بر تغيير نخست وزير، تغيير كل نظام پادشاهي در اين كشور را نيز خواستار شدند.
طي اين تظاهرات حدود 100 حادثه خشونت آميز روي داده است.
شمار مجروحان اين حوادث 70 نفر اعلام شده است و يك تن نيز جان باخت. نيروهاي امنيتي 200 معترض را نيز دستگير كردند.
بيشترين درگيري از شهر «امان» پايتخت اردن گزارش شد. شركت كنندگان در تظاهرات امان، كه در سه منطقه اين شهر برگزار شد، كناره گيري عبدالله دوم را خواستار شدند. تشكيل دولت نجات ملي از ديگر خواسته هاي تظاهركنندگان بود.
هرچند از آغاز شكل گيري جنبش بيداري اسلامي در منطقه، اردن نيز شاهد تظاهرات بود، اما طي هفته هاي اخير اين اعتراضات شدت گرفته است.
 


با سوءاستفاده از تعاليم تورات خاخام هاي اسرائيلي:

كشتن كودكان غزه گناه نيست

شوراي خاخام هاي اسرائيل در كرانه باختري از تل آويو خواست به كودكان فلسطيني رحم نكند چرا كه تورات كشتار كودكان در زمان جنگ را جايز مي داند!
به گزارش شبكه خبر، شوراي خاخام هاي اسرائيل دركرانه باختري در بيانيه اي از تل آويو خواست دستور كشتار غيرنظاميان غزه را به ارتش بدهد.
در اين بيانيه ادعا شده است، تورات كشتار زنان و كودكان را در زمان جنگ جايز مي داند و هر كه به كودكان غزه رحم كند به كودكان اسرائيلي رحم نكرده است. خاخام هاي اسرائيلي شهروندان لبناني و فلسطيني را دشمن خود خواندند و از ارتش خواستند طبق متن تورات دشمنان را نابود كنند. بيانيه شوراي خاخام هاي اسرائيلي از شبكه هفت رژيم صهيونيستي پخش شد.
 


يورش نظاميان آل خليفه به هيئت هاي عزاداري امام حسين(ع)

نيروهاي آل خليفه با حمله به مناطق مختلف بحرين پرچم هاي امام حسين(ع) و پلاكاردهاي ماه محرم را پاره كردند.
به گزارش پايگاه خبري العالم، نظاميان آل خليفه با يورش به مناطق مختلف بحرين اقدام به پاره كردن پرچم ها و پلاكاردهاي ماه محرم كرده شماري از مبلغان و مسئولان هيئت هاي عزاداري را به دادگاه احضار كردند.
جمعيت الوفاق با انتشار بيانيه اي، ضمن تاييد اين خبر اعلام كرد: حمله به هيئت ها و مراسم عزاداري و شخصيت هاي مذهبي از شنبه شب و در مناطق مختلف بحرين آغاز شده و شماري از عزاداران حسيني و مسئولان هيئت ها دستگير شده اند. براساس اين بيانيه، براي برخي افراد نيز برگ احضاريه صادر شده است.
در همين حال روزنامه «الوسط» چاپ بحرين به نقل از جمعيت الوفاق اين كشور «حملات نظام مند به هيئت هاي عزاداري» آن هم با اين «حجم بالا» را كه با دستورات مقامات بلند پايه بحريني صورت مي گيرد، كم سابقه عنوان كرد و نوشت: اين حملات درحالي صورت مي گيرد كه ملت بحرين صدها سال است به عزاداري امام حسين(ع) مي پردازند.
از سوي ديگر «هشام الصباغ» عضو ارشد جمعيت «عمل اسلامي» بحرين نيز در گفت وگو با شبكه خبري العالم خبر دستگيري وعاظ و خطيبان مذهبي را تاييد كرد و افزود: رژيم آل خليفه تعداد زيادي از اين افراد را دستگير كرده است.
وي درخصوص علت انجام اين حمله نيز گفت: اماكن مذهبي جايي براي ايجاد محبت و وحدت است. چنين وحدتي همواره در ايام محرم بين شيعه و سني ديده مي شود. رژيم بحرين دقيقا همين موضوع را نشانه گرفته و مي خواهد بين مردم وحدت نباشد.
خبر ديگر اينكه، رژيم آل خليفه با برپايي تظاهرات مردم اين كشور براي همبستگي با مردم غزه مخالفت كرده است.
منابع بحريني اعلام كردند: جمعيت هاي سياسي بحريني قصد داشتند كه تظاهراتي عصر روز يكشنبه در منامه و در مقابل دفتر سازمان ملل در بحرين با عنوان «غزه را نجات دهيد» برگزار كنند كه مقامات رژيم اجازه برگزاري اين تظاهرات را ندادند.
شايان ذكر است كه نماينده رژيم بحرين يك روز قبل در نشست ويژه وزيران خارجه اتحاديه عرب، مدعي حمايت از حقوق بشر و حمايت از فلسطيني ها شده بود.
 


تداوم اعتراض هاي ضد صهيونيستي در چند شهر جهان

ده ها هزار تن از معترضان به كشتار زنان و كودكان فلسطيني به دست سربازان رژيم صهيونيستي، با برپايي تظاهرات در شهرهاي جهان جنايات اسرائيل را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران تن از مردم يمن با برگزاري تظاهرات خودجوش كشتار مردم بي گناه فلسطين در غزه را محكوم كردند.
براساس اين گزارش تظاهركنندگان با سردادن شعار «غزه را نجات دهيد»، مرگ بر اسرائيل، فلسطين تنها نيست، پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
معترضان كه شمار آنها به چندين هزار نفر مي رسيد تلاش كردند تا با تجمع در مقابل سفارت آمريكا در صنعا به حمايت كاخ سفيد از نسل كشي فلسطينيان اعتراض كنند، اما پليس ضد شورش و نيروهاي امنيتي مانع از اين كار شدند.
گزارش شبكه خبري «العالم» حاكي است، تظاهرات مشابهي از سوي مردم مسلمان يمن در ديگر شهرهاي اين كشور برگزار شد و راهپيمايان خواستار تحرك كشورهاي عربي و اسلامي براي حمايت از مردم غزه شدند.
از سوي ديگر، مردم «يونان» با برپايي تظاهرات گسترده در روز يكشنبه، خشم و انزجار خود را از كشتار زنان و كودكان بي گناه فلسطين از سوي اسرائيل ابراز كردند. به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، يوناني ها با سردادن شعارهايي خواستار پايان حملات رژيم صهيونيستي به غزه شدند. اين تظاهرات همزمان با تدابير شديد امنيتي در اطراف سفارتخانه هاي آمريكا و اسرائيل در آتن برگزار شد و معترضان با همراه داشتن تصاويري از قربانيان حملات اسرائيل به غزه، پرچم رژيم صهيونيستي را آتش زدند.
در اتريش نيز صدها تن از معترضان ضد جنگ، با برگزاري تجمع و راهپيمايي در پايتخت اين كشور، از مردم بي دفاع غزه حمايت كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر، تجمع كنندگان با سردادن شعارهايي خواستار توقف حملات رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه شدند و از جامعه جهاني خواستند كه با همبستگي خود، جنايات اسرائيل در غزه را محكوم كنند.
معترضان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضمون «غزه بايد زنده بماند» نسبت به سكوت مجامع غربي در قبال كشتار كودكان و زنان فلسطيني توسط رژيم صهيونيستي در اين منطقه به شدت اعتراض كردند. در همين حال مجلس سناي افغانستان در واكنش به حملات هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه خواهان برخورد جدي جامعه جهاني در برابر رژيم غاصب اسرائيل شدند.
همچنين سازمان «امور ديانت تركيه» با صدور بيانيه اي با تشبيه فجايع غزه به حادثه كربلا، جنايات رژيم صهيونيستي را به شدت محكوم كرد و تحرك دولتمردان تركيه براي پايان دادن به تجاوز اسرائيل را خواستار شد.
 


چهارسوي پنج قاره

اعتراض كرزاي به حبس هاي خودسرانه
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان به حبس هاي خودسرانه مردم افغان به دست نيروهاي آمريكايي به شدت انتقاد كرد. كرزاي گفت اين نوع اقدامات، توافقنامه امضا شده كابل- واشنگتن را نقض مي كند. طبق اين توافقنامه، آمريكا بايد بازداشت شدگان افغان را به دولت كابل تحويل دهد، اما واشنگتن از اين اقدام سرباز مي زند.
آموزش نظامي به كودكان 5 ساله
طالبان و القاعده به كودكان پنج ساله در پاكستان آموزش مي دهند. اين افراد كودكان يتيمي هستند كه پدران آنها كشته شده اند.اين كودكان آموزش مي بينند كه چگونه از هفت تير و كلاشينكف استفاده كنند.القاعده تصاويري از صحنه هاي آموزش اين كودكان را در پايگاه اينترنتي خود قرار داده است.
هشدار مالكي به نيروهاي پيشمرگ
در پي اقدام نيروهاي پيشمرگ كردستان عراق به تقويت مواضع خود در مناطق مورد اختلاف با دولت عراق، «نوري مالكي» نخست وزير اين كشور به نيروهاي پيشمرگ در مورد هرگونه اقدام عليه نظاميان عراقي هشدار داد.كركوك، دياله و صلاح الدين از مناطق مورد مناقشه طرفين است.
درگيري هاي قومي در كنيا
ديروز نايروبي پايتخت كنيا شاهد درگيري قومي ميان كنيايي ها و سوماليايي ها بود. اين درگيري شماري زخمي برجاي گذاشت. يكشنبه گذشته نيز هفت نفر در كنيا بر اثر انفجار انتحاري كشته شدند. در پي ورود ارتش كنيا به سومالي در سال 2011 براي مقابله با شبه نظاميان اسلامگرا، شهر نايروبي هدف حملات قرار مي گيرد.
رزمايش مشترك فرانسه- ساحل عاج
دولت فرانسه كه تلاش مي كند نفوذ خود را در آفريقا گسترش دهد، هم اكنون سرگرم برگزاري رزمايش مشترك با ساحل عاج است.اين رزمايش كه از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده تا 10 روز ديگر ادامه مي يابد.
 


اوباما پس از قتل عام مسلمانان تحريم هاي ميانمار را لغو كرد

اوباما همزمان با سفرش به ميانمار، تحريم هاي اين كشور را بدون توجه به قتل عام مسلمانان لغو كرد.
به گزارش خبرگزاري ها دولت آمريكا همزمان با سفر باراك اوباما به ميانمار و ديدار با رئيس جمهور اين كشور اعلام كرد كه تحريم هاي وارداتي را از ميانمار لغو كرده است. به گفته مقامات آمريكا اين اقدام تشويقي با هدف بهبود اوضاع اقتصادي ميانمار انجام شده است. يكي از مقامات دولت آمريكا نيز اعلام كرد كه اوباما در سفر به ميانمار متعهد مي شود كه مبلغ 170 ميليون دلار به عنوان كمك به اين كشور در دو سال آينده پرداخت كند. ناظران سياسي منطقه لغو تحريم ها را هديه اوباما به دولت ميانمار پس از قتل عام مسلمانان ارزيابي كرده اند.
ديدار اوباما با آنگ سان سوچي
رئيس جمهور آمريكا در ادامه سفر آسيايي خود با سفر به ميانمار با رئيس جمهور و نيز برنده جايزه صلح حقوق بشر اين كشور ديدار كرد. اوباما در كنفرانس مطبوعاتي خود با «آنگ سان سوچي» گفت: به رغم اصلاحات صورت گرفته در ميانمار ما همچنان شاهد درگيري و مشكلات در اين كشور هستيم.
رئيس جمهور آمريكا در پايان اظهار داشت كه هدفش از سفر به ميانمار و ديدار با مسئولان اين كشور اعلام حمايت سياسي آمريكا از ميانمار است.
اوباما در حالي به حمايت سياسي از ميانمار اذعان كرد كه تنها در يك ماه گذشته بيش از 200 نفر از مسلمانان ميانمار ساكن در منطقه راخين قتل عام شده اند و بيش از 100 هزار نفر نيز از خانه و كاشانه خود آواره شده اند.
طبق يك گزارش سازمان حقوق بشري مستقر در نيويورك نيز همه روستاها و بيشتر شهرهاي مسلمان نشين ميانمار توسط ارتش و بوداييان افراطي و در حمايت كامل دولت سوخته و به خاكستر تبديل شده اند.
 


سفر دبير كل سازمان ملل به يمن

دبير كل سازمان ملل متحد وارد صنعا پايتخت يمن شد و با رئيس جمهور اين كشور گفت و گو كرد .
به گزارش فارس به نقل از «المصدر آنلاين»، بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد صبح ديروز براي ديدار چند ساعته وارد صنعا شد و با عبدربه منصور هادي رئيس جمهور يمن گفتگو كرد.
بنا بر اين گزارش، نيروهاي امنيتي در امتداد جاده بين فرودگاه تا خانه هادي در خيابان حضور داشتند.
همزمان با سفر بان كي مون به صنعا، «عبد اللطيف الزياني» دبير كل شوراي همكاري خليج فارس نيز روز شنبه وارد صنعا شده بود.
بر اساس اين گزارش ها، در اين ديدار مسائل مختلف يمن از جمله تحولات سياسي اخير يمن مطرح شده است.
 


آغاز به كار اجلاس سران آسه آن در كامبوج

بيست و يكمين اجلاس سران آسه آن در ميان تدابير شديد امنيتي در پنوم پن پايتخت كامبوج برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها در اين اجلاس سه روزه كه امروز به كار خود پايان مي دهد، علاوه بر سران كشورهاي جنوب شرق آسيا (آسه آن) روساي جمهور چين، آمريكا و كره جنوبي و همچنين نخست وزيران ژاپن و هند نيز حضور داشتند.
«هون سون» نخست وزير كامبوج كه كشورش رياست آسه آن را برعهده دارد در اين اجلاس يادآور شد آغاز مذاكرات رسمي براي ايجاد يك موافقتنامه تجاري آزاد با كشورهاي چين، ژاپن، كره جنوبي، استراليا، زلاندنو و هند منطقه را به يك بازار يكپارچه براي بيش از 3 ميليارد نفر تبديل خواهد كرد.
توجه ويژه كشورهاي جهان به منطقه جنوب شرق آسيا به عنوان يك بازار مستعد اقتصادي باعث شده است كه سران كشورهاي غير عضو نيز در اين اجلاس حضور داشته باشند.
اهميت منطقه جنوب شرق آسيا براي آمريكا در برابر گسترش قدرت و نفوذ چين باعث شد كه رئيس جمهور آمريكا در آخرين دور از تور آسيايي خود وارد كامبوج شود. وي با نخست وزير كامبوج ديدار و گفت وگو كرد و در ضيافت شام كشورهاي عضو آسه آن كه در پنوم پن برگزار شد؛ شركت كرد. بيش از 10هزار نيروي پليس تامين امنيت اين اجلاس را برعهده داشتند.
اتحاديه كشورهاي جنوب شرق آسيا «آسه آن» در سال 1967 تاسيس شده و كشورهاي برونئي، كامبوج، اندونزي، لائوس، مالزي، ميانمار، فيليپين، سنگاپور، تايلند و ويتنام عضو آن هستند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10