(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 30  آبان  1391 - شماره 20362

حديث دشت عشق
پيروزي دشوار پرسپوليس بر تيم 9 نفره ذوب آهن
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد
پرسپوليس به فكر جبران ، ثامن به دنبال برد خانگي
ايران با 16كشتي گير در جام علي اف
2 جلسه محروميت براي ضارب داور در ليگ واليبال
ليگ قهرمانان اروپا يوونتوس ميزبان قهرمان اروپا
اعزام تيم ملي جودو به تونس


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمد گلشيرازي»
شهادت را هوايي كرده بودي
پيكر تو به زخم عادت داشت و دوكوهه به تو.
خرمشهر تو را هوايي خود كرده بود و تو شهادت را.
بيت المقدس شجاعتت را به مزايده گذاشته بود و تو جانت را.
شلمچه تو را مي خواند و تو خدا را. رمضان ماه ميهماني تو شد و سرانجام آسمان شلمچه آيه آيه، باران را رو به پيشاني تو نشانه گرفت. چرخ، چرخيد و آسمان چرخيد و بغض تاريخ ناگهان تركيد.
خونت به جوش آمد، زمين تر شد. هجده بهار بيشتر نداشتي كه جواني ات به خزان نشست و روحت به بهار آسمان پيوست. تمام هجده سالگي ات را در كفن پيچيدند و بر دوش شهر تشييع كردند. چه مردانه جنگيدي و زود قد كشيدي و چه زود جان دادي.سطرسطر تو را بايد آسمان ادامه دهد و جاودانگي ات را بايد شهر شهر، كران تا كران بنويسد. تو چشمه اي؛ بايد بنوشيمت و جرعه جرعه، تو را زندگي كنيم.
فرازي از وصاياي شهيد:از شما مي خواهم كه زير پرچم اسلام و براي انقلاب فعاليت نماييد و درصف انقلابيون باشيد و نگذاريد خون شهيدان پايمال شود و ادامه دهنده راه شهدا باشيد و در هر لحظه و هرجا از ياد خدا غافل نشويد و تمام كارهايتان براي رضاي خدا باشد. بسيجي شهيد «محمد گلشيرازي» در 23/4/1361 در عمليات رمضان، (شلمچه) به شهادت رسيد.
يادواره شهداي هيئت بني فاطمه اصفهان
 


پيروزي دشوار پرسپوليس بر تيم 9 نفره ذوب آهن

سرويس ورزشي-
پرسپوليس در روزي كه ذوب آهن 9 نفره بود توانست 3 امتياز بازي خانگي مقابل اين تيم را كسب كند.
تيم هاي فوتبال پرسپوليس و ذوب آهن اصفهان در هفته پانزدهم روز گذشته در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه سرخپوشان با نتيجه سه بر دو به پيروزي رسيدند. پيام صادقيان (5)، محمد رضا نورمحمدي (15 گل به خودي) و مهدوي كيا ( 1+45) و محمد نوري (75) و كريم انصاري فرد (6+90) گل هاي اين ديدار را به ثمر رساندند. در پايان نيمه نخست اين بازي كه قضاوت آن برعهده محسن تركي بود تيم ذوب آهن با برتري 2 بر يك از پرسپوليس ميزبان بازي پيش افتاد. پيام صادقيان(5) و عليرضا نورمحمدي(15- گل به خودي) ابتدا براي ذوب آهن گل زدند اما ضربه ايستگاهي مهدي مهدوي كيا در دقيقه 45 با برخورد به ديوار دفاعي حريف و تغيير مسير وارد دروازه حريف اصفهاني شد. در اين نيمه سعيد عبدالله پور مدافع ذوب آهن در دقيقه 25 از زمين مسابقه اخراج شد. هادي نوروزي از تيم پرسپوليس و پيام صادقيان از ذوب آهن، بازيكنان اخطاري اين بازي بودند. پس از اخراج بازيكن ذوب آهن، مانوئل ژوزه سرمربي پرتغالي پرسپوليس دست به يك تغيير تاكتيكي زد و در دقيقه 35 غلامرضا رضايي را به جاي مهرداد پولادي وارد زمين مسابقه كرد. مسعود همامي دروازه بان ذوب آهن عملكرد بسيار خوبي را در نيمه نخست از خود ارائه كرد و با واكنش هاي مناسب بارها مانع از گلزني تيم پرسپوليس شد.
در نيمه دوم پرسپوليسي ها هجومي تر ظاهر شدند و از همان دقيقه نخست به سمت دروازه ذوب آهن هجوم بردند. در دقيقه 52 محمد نوري در ميانه ميدان صاحب توپ شد و آن را به هادي نوروزي رساند، او هم با دروازه بان تك به تك شد و همامي ترجيح داد تا با پنالتي روي اين بازيكن و به جان خريدن يك كارت قرمز مانع گل شدن اين توپ شود. با اين اخراج كارتيم ميهمان دشوارتر شد و ذوب آهن مجبور شد با 9 بازيكن به بازي ادامه دهد. در ادامه داركو بوژوويچ پس از اخراج همامي درون دروازه ايستاد و در حالي كه مقابل او مهدي مهدوي كيا ايستاده بود تا ضربه پنالتي را بزند، توانست اين توپ را دفع كند. با از دست رفتن اين پنالتي سرخپوشان به حملات خود ادامه دادند تا اينكه در دقيقه 75 با چند پاس تك ضرب به دروازه ذوب آهن نزديك شدند و در نهايت محمد نوري توانست از برتري عددي تيمش در محوطه جريمه استفاده كند و با يك ضربه بغل پا دروازه ذوب آهن را باز كند. اما اين پايان كار نبود؛ حملات بي وقفه پرسپوليس سرانجام در دقيقه 96 جواب داد و كريم انصاري فرد از روي ارسال مهدوي كيا و پاس محمد نوري گل پيروزي پرسپوليس را وارد دروازه ذوب آهن كرد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تصميم گيري درباره آينده كميته فوتسال و جوانان
سرمربيان تيم هاي ملي فوتسال و فوتبال جوانان در جلسه چهارشنبه هيات رئيسه فدراسيون گزارش مي دهند. جلسه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال با محوريت بررسي عملكرد تيم هاي ملي فوتسال و فوتبال جوانان و همچنين تيم ملي بزرگسالان فردا برگزار مي شود.در اين جلسه اكبر محمدي، سرمربي جوانان، فريدون معيني، رئيس كميته جوانان، علي صانعي، سرمربي تيم ملي فوتسال و عباس ترابيان، رئيس مستعفي كميته فوتسال هم حضور خواهند داشت و گزارش عملكرد تيمهاي خود را ارائه خواهند كرد.اعضاي هيات رئيسه درباره فعاليت يا عدم فعاليت روساي اين كميته ها و چگونگي همكاري بعدي با سرمربيان تيم هاي ملي بحث و بررسي خواهند داشت و تصميم گيري مي كنند.
سقوط يك پله اي فوتسال ايران
رنكينگ بين المللي فوتسال جهان بعد از پايان مسابقات جام جهاني اعلام شد كه بر اين اساس تيم فوتسال برزيل موفق شد جاي اسپانيا را در صدر جدول بگيرد و ايران هم رده هفتم را كسب كند. تيم فوتسال برزيل كه پيش از مسابقات جام جهاني در رده دوم فوتسال دنيا قرار داشت، پس از شكست اسپانيا و رسيدن به مقام قهرماني جهان، با 1981 امتياز به عنوان تيم نخست دنيا انتخاب شد. اسپانيا هم با يك پله سقوط در رده دوم جاي گرفت. بعد از اين دو تيم، ايتاليا، روسيه، پرتغال و آرژانتين قرار دارند.تيم فوتسال ايران هم كه در مسابقات جام جهاني مقابل كلمبيا شكست خورده بود و از دور مسابقات حذف شد، با 1519 امتياز و با يك پله سقوط در رده هفتم قرار گرفت. طبق اين رده بندي و در قاره آسيا، ايران همچنان تيم نخست است و پس از آن ژاپن و تايلند قرار دارند.
فتح الله زاده: بايد من را بكشند تا لقبم را بگيرند!
مديرعامل باشگاه استقلال كه از سوي مركز تحقيقات و نوآوري مديريت اروپا لقب شواليه را دريافت كرده است، گفت كه اين نشان وقتي به فردي داده شود، ديگر كسي از آن كشور در اين زمينه نمي تواند اين لقب را دريافت كند. علي فتح الله زاده كه به تازگي از سفر به آلمان و بلژيك و با كسب لقب شواليه به ايران برگشته است، درباره نشاني كه دريافت كرد، گفت:مركز مديريت اينوا در بروكسل هر سال از هر كشور چند نفر را نامزد دريافت اين نشان مي كند كه البته تنها افراد ورزشي نيستند، در زمينه هاي مختلف هم اين نشان داده مي شود، تاكنون دو نخست وزير، چندين وزير و دانشمند، اين نشان را گرفته اند. حالا هم كه اين نشان به من داده شده است، موضوعي نيست كه سال به سال تغيير كند. اين عنوان تا آخر عمر و تا زماني كه در قيد حيات باشم باقي خواهد ماند و فكر مي كنم اگر كسي بخواهد به اين نشان دست پيدا كند بايد من را بكشد!
اخراج اكبرپور از سرمربيگري تيم ماشين سازي تبريز
عليرضا اكبرپور از سمت مربيگري ماشين سازي بركنار و اعتباري جايگزين وي شد. پس از اينكه باشگاه دسته اولي ماشين سازي تبريز به مؤسسه مالي - اعتباري جوانان خير واگذار شد، مالكان اين باشگاه نشستي را برگزار كرده و پس از بررسي نتايج اين تيم در فصل جاري، دست به تغيير كادر فني زده و علي اصغر اعتباري را جايگزين اكبرپور كردند.تيم ماشين سازي تبريز هم اكنون در گروه نخست ليگ دسته اول با انجام 10 بازي، دو برد و 7 باخت در مكان سيزدهم جدول رده بندي قرار گرفته است.
شكست فولهام در شب نيمكت نشيني دژاگه
در تنها ديدار باقي مانده از هفته دوازدهم رقابتهاي ليگ برتر انگليس تيم فولهام در خانه مغلوب ساندرلند شد. در اين ديدار كه در حضور نزديك به 26هزار تماشاگر ورزشگاه كراون كاتج برگزار شد فولهام با نتيجه 3 بر يك مغلوب ميهمان خود شد.برد هانگلند مدافع فولهام در دقيقه 31 بازي از زمين اخراج شد و همين كار دست شاگردان مارتين يول داد. آنها در نيمه دوم 3 بار دروازه خود را باز شده ديدند و تنها موفق شدند يكي از گل ها را جبران كنند.اشكان دژاگه بازيكن ايراني فولهام در اين بازي 90 دقيقه روي نيمكت بود و فرصت حضور در ميدان را پيدا نكرد.
بلاتر: فوتسال در صف انتظار المپيك است
رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) اعلام كرد كه دور بعد جام جهاني فوتسال هم با حضور 24 تيم برگزار خواهد شد.
سپ بلاتر، رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال فيفا پس از پايان اين رقابت ها در نشستي با مسئولان برگزاركننده اين رقابت ها با بيان اين كه دور بعد هم با 24 تيم برگزار خواهد شد، گفت: درباره اين رقابت ها هم بگويم كه اين براي نخستين بار بود كه جام جهاني با حضور 24تيم برگزار شد. بر اين باورم كه اين روش درستي بود و در آينده هم آن را ادامه خواهيم داد. رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال فيفا درباره امكان اضافه شدن فوتسال به بازي هاي المپيك، گفت: پيش از اين تلاش كرديم تا فوتبال ساحلي را به المپيك اضافه كنيم، چرا كه همان زميني را كه براي فوتسال ساحلي استفاده مي شود مي توان براي واليبال ساحلي هم به كار برد. فوتسال هم جزو رشته هايي است كه مي خواهيم به المپيك اضافه كنيم، اما در حال حاضر در صف انتظار هستيم.
 


هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد

پرسپوليس به فكر جبران ، ثامن به دنبال برد خانگي

ليگ برتر كشتي آزاد به ايستگاه دوم خود رسيد.
رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد كم كم به شرايط عادي نزديك مي شود و پس از اين كه در هفته اول با انصراف و اضافه شدن تيم ها روبرو شد و تنها دو مسابقه برگزار گرديد، در اين هفته هشت تيم در دو گروه با يكديگر رقابت مي كنند.
در گروه اول ثامن الحجج(ع) سبزوار مدافع عنوان قهرماني كه در هفته نخست با پيروزي مقابل پرسپوليس جويبار شروع بسيار خوبي داشت، در خانه ميزبان سايپاي شمال است. تيم پرستاره محسن كاوه در حالي به مصاف حريف مازندراني خود مي رود كه تيم سايپا در هفته اول مسابقه نداده و تا حدودي ناشناخته به نظر مي رسد. در ديگر مسابقه گروه اول نيز پرسپوليس جويبار در خارج از خانه برابر صدراي زير آب قرار مي گيرد و بايد به فكر جبران شكست خانگي در هفته اول باشد. بايد ديد غلامرضا محمدي آيا ريسك مي كند و به كشتي گيران درجه دوم خود ميدان مي دهد يا اين كه با همان نفرات اصلي به زير آب مي رود.
اما در گروه دوم اين رقابت ها تيم فولاد ماهان سپاهان كه در مسابقه نخست خود صاحب برد خانگي مقابل گاز مازندران شده بود در اين هفته ميهمان تيم قدرتمند داماش بابل است. بابلي ها در حالي ليگ را شروع مي كنند كه از كشتي گيران شاخصي مانند احسان لشگري، مسعود اسماعيل پور و عبدالسلام گاديسوف روسي بهره مي برند و هدايت اين تيم با تقي اكبرنژاد است. البته منصور برزگر نيز مدير اين تيم است. ماهاني ها براي اين مسابقه تيم خود را تقويت كرده و با واسيل فدروشين اوكرايني قرارداد بستند.در ديگر ديدار گروه دوم، گاز مازندران برابر شهداي ساري كه به عنوان تيم هشتم به ليگ برتر اضافه شد قرار مي گيرد تا سالن سيد رسول حسيني شهر ساري ميزبان يك مسابقه تمام مازندراني باشد.
برنامه هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد به ترتيب زير است:
گروه يك:
¤ صدراي زيرآب- پرسپوليس جويبار
¤ ثامن الحجج(ع) سبزوار- سايپا شمال
گروه دو:
¤ شهداي ساري- گاز مازندران
¤ داماش بابل- فولاد ماهان سپاهان
 


ايران با 16كشتي گير در جام علي اف

تيم منتخب كشتي آزاد ايران با 16 كشتي گير در رقابت هاي بين المللي جام علي اف روسيه شركت مي كند.
تيم منتخب ايران با تركيبي از نفرات اعزامي به رقابت هاي جام جهاني آذربايجان، كشتي گيران مدال آور جوانان در رقابت هاي قاره اي و جهاني، نفرات برتر رقابت هاي بين المللي جام تختي (مرحله دوم انتخابي تيم ملي)، و يك چهره مستعد در وزن 55كيلوگرم در اين مسابقات شركت مي كند. اين مسابقات به عنوان مبناي ارزيابي از وضعيت كشتي گيران در اوزان مختلف براي حضور در رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد (اسفندماه 91) است.
حضور محمدرضا آذرشكيب و پرويز هادي در سنگين وزن مي تواند جالب باشد. احتمالا كشتي گير برتر از بين اين دو به همراه كميل قاسمي در وزن 120كيلوگرم جام جهاني كشتي بگيرند. اسامي نفرات اعزامي به اين رقابت ها كه روزهاي 8 تا 10 آذرماه در شهر ماخاچ كالاي جمهوري داغستان روسيه برگزار مي شود، به شرح زير است:
55 كيلو: محمدحسين سلطاني- محمد طهماسبي زاده
60 كيلو: بهنام احسان پور- آرش دنگسركي
66كيلو: محمد نادري- ميثم نصيري
74كيلو: مصطفي حسين خاني- ايمان محمديان
84كيلو: احسان اميني- محمدجواد ابراهيمي
96كيلو: عباس طحان- حامد طالبي زرين كمر- مهران ميرزايي- الياس بختياري
120كيلو: پرويز هادي- محمدرضا آذرشكيب
 


2 جلسه محروميت براي ضارب داور در ليگ واليبال

رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال از جريمه بازيكن شهرداري اروميه خبر داد و گفت: شيركوند به دو جلسه محرميت، 10 ميليون تومان جريمه نقدي و دو جلسه محروميت تعليقي محكوم شد.
منوچهر پورحسن درباره اقدام احسن الله شيركوند مبني بر كتك زدن داور بازي سايپا و شهرداري اروميه تصريح كرد: جلسه رسيدگي به اين اتفاق در غياب اعضاي باشگاه شهرداري برگزار شد. در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه شيركوند را به دو جلسه محروميت از همراهي تيمش، پرداخت 10 ميليون تومان و دو جلسه محروميت تعليقي جريمه كنيم. وي افزود: البته شيركوند از اين حركتش اظهار ندامت كرده و گفته بود كه به خاطر مشكلات خانوادگي و تحت تاثير گرفتن شرايط مسابقه چنين كاري كرده است. اين بازيكن تاكيد كرد كه ديگر چنين حركتي از او نخواهيم ديد. پورحسن در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر نمي كنيد اين جريمه نسبت به اتفاق رخ داده سبك در نظر گرفته شده است؟ يادآور شد: قبول دارم شايد اين حكم سبك باشد ولي يكي از جريمه ها تعليقي است و در صورتي كه يكبار ديگر چنين حركتي تكرار شود اين حكم اجرايي خواهد شد. در هفته ششم ليگ برتر واليبال تيم سايپا و شهرداري اروميه به مصاف هم رفتند. در حالي كه دو تيم با نتيجه نزديك بازي را دنبال مي كردند شيركوند ليبروي تيم واليبال شهرداري اروميه در اعتراض به راي داور و گرفتن كارت زرد، به سوي سكوي داور اول رفت و يزدان پناه را كه قضاوت مسابقه را بر عهده داشت از سكو پايين كشيد.

 


ليگ قهرمانان اروپا يوونتوس ميزبان قهرمان اروپا

هفته پنجم از مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا از امشب با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود كه در يكي از مهم ترين ديدارها تيم يوونتوس در تورين ميزبان چلسي خواهد بود.
ديدار تيم هاي فوتبال يوونتوس- چلسي در گروه E رقابت ها را بايد جذاب ترين ديدار اين هفته از رقابت ها برشمرد. در ديدار رفت تيم چلسي در حالي كه با نتيجه 2 بر صفر از حريف خود پيش بود در نهايت با تساوي به كار خود در استمفوردبريج پايان داد. شكست در اين ديدار براي هر كدام از اين دو تيم حتي مي تواند منجر به صعود نكردن از گروه باشد البته به شرطي كه شاختار در زمين نوردسيالند به برتري برسد. ديدار تيم هاي والنسيا- بايرن مونيخ در گروه F هم از حساسيت بالايي برخوردار است. نماينده آلمان در ديداري دشوار در مستايا كه به آشيانه خفاش ها شهرت دارد با والنسياي اسپانيا ديدار مي كند. برنامه كامل مسابقات اين هفته به شرح زير است:
¤ نوردسيالند دانمارك- شاختار دونتسك اوكراين ¤ يوونتوس ايتاليا- چلسي انگليس ¤ باته بوريسف بلاروس- ليل فرانسه ¤ والنسياي اسپانيا- بايرن مونيخ آلمان ¤ بنفيكاي پرتغال- سلتيك اسكاتلند ¤ اسپارتاك روسيه- بارسلوناي اسپانيا ¤ كلوژ روماني- براگاي پرتغال ¤ گالاتاسراي تركيه- منچستريونايتد انگليس.
 


اعزام تيم ملي جودو به تونس

اعضاي تيم ملي جودو براي برپايي يك اردوي مشترك پنجم آذرماه راهي تونس مي شوند.
تيم ملي جودو كشورمان به دعوت فدراسيون جودو تونس براي برپايي يك اردوي 15 روزه با 12 جودوكار پنجم آذرماه تهران را به مقصد دوحه ترك كرده و از آنجا راهي تونس مي شود. كليه هزينه هاي اين اردو از سوي ميزبان پرداخت مي شود.
بهزاد وحداني، احمد قاسمي، قاسم نوري زاده، بهزاد محرمي، الياس علي اكبري، سعيد مولايي، امير قاسمي نژاد، عليرضا شيري نوكنده اي، محمد جمالي، شايان نصيرپور، فرشاد پيري پور، ابراهيم قجر و جواد محجوب 12 جودوكار اعزامي كشورمان به اردو مي باشند.
آرش ميراسماعيلي نايب رئيس فدراسيون به عنوان سرپرست، مسعود حاجي آخوندزاده و عطاالله عباس نژاد به عنوان مربي اين تيم را همراهي مي كنند. تيم ملي كشورمان 21 آذرماه در پايان اردوي مشترك خود به تهران باز مي گردد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10