(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 9  آذر  1391 - شماره 20368

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آملي لاريجاني:
غربي ها سيلي محكمي از مقاومت اسلامي خورده اند
يك روز پس از بيانات رهبر انقلاب صورت گرفت
اعتراف صريح مقام آمريكايي ايران امروز دست برتر را دارد
صالحي:
گفت وگوهاي ملي سوريه در سطح وسيع تري برگزار مي شود
در مكتب امام
عباسي در دومين سالگرد شهيد شهرياري خبر داد
بازبيني نهايي نيروگاه بوشهر براي تحويل به ايران
بركات وجود معصومان (ع)و وظايف ما (بخش سوم وپاياني)
راه هاي تقويت رابطه با اهل بيت(ع)
آيت الله جوادي آملي:
بايد از انجام اقدامات تفرقه افكن اجتناب شود
سردار نقدي در گردهمايي بزرگ بسيجيان:
حلقه هاي صالحين ميدان خودسازي است
سردار جزايري تشريح كرد
عملكرد راهبردي نيروي دريايي ارتش در نقش آفريني فرامنطقه اي ايران
اسحاق آل حبيب تاكيد كرد
لزوم همكاري بين المللي براي حل موضوع پناهندگان و موادمخدر
مشايي به دادگاه شكايت عليه فضلي نژاد نيامد
سنايي راد معاون سياسي سپاه شد


آملي لاريجاني:

غربي ها سيلي محكمي از مقاومت اسلامي خورده اند

رئيس قوه قضاييه تصريح كرد كه مشكل آمريكا و غربي ها تنها حكومت بشار اسد نيست، بلكه آن ها با جبهه مقاومت مشكل دارند و غربي ها كه سيلي محكمي از مقاومت اسلامي خورده اند، قصدشان شكست مقاومت است
آيت الله آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسولان عالي قضايي با اشاره به اوضاع كشور سوريه گفت: متاسفانه با دخالت هاي نابجاي كشورهاي غربي و سران نادان و جاهل برخي كشورهاي عربي، اوضاع سوريه بغرنج شده و البته مقاومت ملي و همه جانبه اين كشور در مقابل تمام فشارها بويژه در برابر آمريكا، كه براي سقوط بشار اسد بسيار عجله داشت تمام دشمنان اين كشور را سردرگم كرده است.
رئيس دستگاه قضا مقاومت سوريه در مقابل توطئه هاي خارجي را پيروزي بزرگي براي جبهه مقاومت دانست و تصميم كشورهاي غربي و برخي كشورهاي عربي براي ارسال سلاح به تروريست هاي اين كشور را راه حلي «بسيار عجيب» توصيف و تاكيد كرد: بسيار عجيب است كه كشورهاي مدعي دموكراسي در برابر كشوري كه حكومت مستقر دارد و سران آن حاضر به برگزاري انتخابات ولو به قيمت بركنار شدن خود در انتخاباتي آزاد هستند، تصميم به ارسال اسلحه مي گيرند.
آملي لاريجاني با اشاره به اين كه «آمريكايي ها و غربي ها بخوبي مي دانند سوريه از محورهاي اصلي مقاومت است» افزود: مشكل آمريكا و غربي ها تنها حكومت بشار اسد نيست، بلكه آن ها با جبهه مقاومت مشكل دارند و غربي ها كه سيلي محكمي از مقاومت اسلامي خورده اند، قصدشان شكست مقاومت است.
وي گفت: اميدواريم غربي ها به روش هاي مردم سالارانه تن بدهند و به دور از غوغاسالاري و جنگ افروزي بگذارند مردم سوريه خودشان، براي آينده تصميم بگيرند، نه اين كه از آن سوي دنيا و با كمك برخي كشورهاي عربي مردم اين كشور را به خاك و خون بكشند.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه ، در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي، رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گزارشي درخصوص اصلاح فرآيندها و ارائه خدمات ثبتي در محيط مجازي ارائه كرد.

 


يك روز پس از بيانات رهبر انقلاب صورت گرفت

اعتراف صريح مقام آمريكايي ايران امروز دست برتر را دارد

سرويس سياسي-
پس لرزه هاي جنگ غزه ادامه دارد و پس از اعلام كناره گيري وزير جنگ رژيم صهيونيستي از قدرت، اكنون رسانه هاي آمريكايي و صهيونيستي نزديك به مراكز تصميم گيري در واشنگتن و تل آويو اسرار يك كودتاي شكست خورده را برملا كردند و از سوي ديگر بر نمايش قدرت ايران با موشك هاي فجر اذعان نمودند تا جايي كه جان بولتون در تحليل شرايط كنوني جمهوري اسلامي گفت ايران دست برتر را دارد.
در همين ارتباط پايگاه خبري دبكا فايل وابسته به موساد گزارش داد:جنگ 8روزه غزه ميان رژيم صهيونيستي و حماس كودتايي بود كه از سوي سه گروه اداره شده بود: «تامير پاردو» رئيس سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي، «هاكان فيدان» رئيس دستگاه امنيتي تركيه و «شيخ جاسم آل ثاني» نخست وزير قطر كه در راس دستگاه امنيتي آن كشور قرار دارد و با سيا هم در ارتباط نزديكي بوده است.
دبكا در ادامه افزود: هدف آنان قطع ارتباط تهران با حماس بوده است. اين كودتا بخشي از توطئه طرح ريزي شده از سوي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا بوده است تا از طريق آن ادامه روند «بيداري اسلامي» مختل شود و در راستاي منافع آمريكا قرار گيرد.
اين گزارش در ادامه مدعي شده است شركاي اوباما در اين طرح نيز مرسي رئيس جمهوري مصر، اردوغان نخست وزير تركيه و نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي بوده اند.
هدف اوباما از اجراي اين برنامه آن بود كه با اجراي عمليات «ستون ابرها»ي رژيم صهيونيستي حماس از مواضع خود عقب نشيني كند. اما تمامي اين ماجرا در نهايت با شكست مواجه شد.
در همين حال، شبكه فاكس نيوز پيرامون جنگ 8 روزه غزه به مصاحبه با جان بولتون سفير سابق آمريكا در سازمان ملل پرداخت.
بولتون كه معمولا مواضعي راديكال عليه ايران اسلامي را بر مي گزيند اين بار در تحليل جنگ غزه اذعان كرد: متأسفانه ايران بر اثر جنگ غزه قدرتمندتر از گذشته شده است.
وي گفت: من فكر نمي كنم كه جنگ 8روزه مسئله اي بين حماس و اسرائيل بود، در واقع اين درگيري مسئله اي ميان ايران و اسرائيل بوده است.
وي افزود: ايران مي داند كه اسرائيل درگير انتخابات آتي خود است و از اين فرصت بخوبي استفاده كرده و از آسيب پذيري اسرائيل در اين زمان بهره مي برد.
وي مي افزايد: «عليرغم تمركز رسانه هاي ارتباط جمعي بر آتش بس در هفته گذشته، واقعيت اصلي آن است كه هنوز هم مبارزه اي پنهان بر سر كسب منافع استراتژيك در خاورميانه وجود دارد. و در اين ميان ايران زمين بازي را بدست آورده است.
وي افزود: طبق گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در روز 16 نوامبر، ايران با سرعت در حال توسعه برنامه هاي اتمي خود مي باشد بولتون در تحليل شرايط كشورمان اذغان كرد مشخص است كه ايران اكنون دست بالا و برتر را دارد.
خاطر نشان مي شود رهبرمعظم انقلاب روز سه شنبه در ديدار فرماندهان و مسئولان نيروي دريايي ارتش تاكيد كرده بودند اوضاع منطقه و جهان به خوبي دست برتر جمهوري اسلامي را نشان مي دهد.
بولتون در ادامه اين مصاحبه اعلام كرد موشك هاي فجر5 از سوي تهران به حماس براي شليك به سوي تل آويو داده شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بولتون در مصاحبه با فاكس نيوز جنگ اخير غزه را آزموني خوب براي موشك هاي ايراني دانست.
وي در پايان اذعان كرده كه در صورت حمله احتمالي رژيم صهيونيستي عليه ايران و پاسخ ايران در سطح منطقه اي، ارتش آن رژيم قادر به مديريت جنگ در چنين سطحي نخواهد بود. بنابراين ايران توانايي ضربه زدن به رژيم صهيونيستي را دارد و توجه به حمله پيش دستانه ايران عنصري مهم و مدنظر هر دولتي در رژيم صهيونيستي خواهد بود.
 


صالحي:

گفت وگوهاي ملي سوريه در سطح وسيع تري برگزار مي شود

وزير امور خارجه درباره نشست اخير تهران درباره سوريه گفت: با تلاش جمهوري اسلامي ايران و با حضور گروه هاي مختلف سوريه گفت وگوهاي ملي اين كشور در سطح وسيع تري برگزار خواهد شد.
علي اكبر صالحي در حاشيه ديدار بسيجيان نهاد رياست جمهوري با اعضاي كابينه در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: كميته اي براي پيگيري مسائل نشست تهران تشكيل شده و اين كميته همچنين تماس هايي با ساير گروه هاي سوري داشته است تا دامنه گفت وگو وسيع تر شود و تلاش مي كنيم كه نشست ديگري در اين زمينه در يكي دو هفته آينده برگزار شود كه جزييات آن به زودي اطلاع رساني خواهد شد.
وي در پاسخ به سوالي درباره زمان سفرش به نوار غزه گفت: من در اين باره با وزير امور خارجه مصر تماس گرفته ام و در حاشيه اجلاس دي 8 نيز رايزني هايي در اين باره انجام شد.
وي افزود: به محض اينكه پاسخ مثبت از طرف وزارت امور خارجه مصر دريافت شود سفرمان نيز انجام خواهد شد.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره سفر هيئتي از مجلس شوراي اسلامي به نوار غزه اظهار داشت: ما هنوز هيچ پاسخ رسمي از سوي مصري ها در اين باره دريافت نكرده ايم اما اميدواريم با صدور ويزاي مصر اين امر انجام شود چرا كه تنها راه ورود به نوار غزه گذرگاه رفح در كشور مصر است.
وزير امور خارجه كشورمان درباره آخرين تحولات مربوط به گفت وگوهاي ايران و 1+5 و ارائه يك بسته پيشنهادي جديد از سوي اين گروه به ايران گفت: من در اين خصوص اطلاع خاصي ندارم اما براي انجام مذاكرات خانم اشتون بايد با آقاي جليلي تماس بگيرد تا زمان و مكان مشخص شود.
 


در مكتب امام

پيامبر اسلام از پدر براي ملت ها مهربانتر بود
پيغمبر اسلام براي اينكه مردم تربيت نمي شدند، عضه مي خورد. به طوري كه خداي تبارك و تعالي او را تسليت مي داد. در مشقت بود. خداي تبارك و تعالي به او خطاب مي كند كه ما قرآن را نفرستاديم كه تو در مشقت باشي.
او براي ملت ها از پدر براي اولادش، از پدر مهربان براي اولادش بر ملت هاي عالم بيشتر غصه مي خورد.
صحيفه نور- ج16- ص2
 


عباسي در دومين سالگرد شهيد شهرياري خبر داد

بازبيني نهايي نيروگاه بوشهر براي تحويل به ايران

رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به انجام اقدامات نهايي رآكتور بوشهر گفت: در حال حاضر بازبيني نهايي آن براي تحويل به بهره بردار ايراني در مرحله انجام است.
مراسم دومين سالگرد شهادت دكتر مجيد شهرياري و يادواره 118 شهيد دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد.
در اين مراسم دكتر فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي، دكتر محمد مهدي طهرانچي رئيس دانشگاه شهيد بهشتي، اعضاي خانواده آن شهيد و شمار زيادي از استادان و دانشجويان اين دانشگاه حضور داشتند.
عباسي طي سخناني در اين مراسم با اشاره به شايعه سازي هاي دشمنان در مورد نيروگاه هاي هسته اي كشورمان، گفت: كارخانه هاي كشور از ايمني كافي برخوردارند و كاركنان آن نيز تجربه كافي دارند ولي در هر كارخانه اي امكان بروز حادثه وجود دارد.
به گفته وي علي رغم اينكه با اقدامات تروريستي مواجه هستيم، نيروهاي امنيتي ما به نحوه مطلوب عمل مي كنند.
عباسي با تاكيد بر اينكه اقدمات دشمن از نظر عملياتي ارزشي ندارد، گفت: اين اقدامات مذبوحانه است و جلوي پيشرفت كشور را نخواهد گرفت. در حال حاضر كارهاي نهايي رآكتور بوشهر در حال انجام است و بازبيني نهايي آن قبل از تحويل به بهره بردار ايراني صورت خواهد گرفت.
رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: به زودي رآكتور وارد مدار مي شود و شاهد برق پايدارتر در مدار خواهيم بود.
وي درباره رآكتور اراك كه رسانه هاي غربي شايعاتي در مورد آن مطرح مي كنند، گفت: اين رآكتور بدون مشكل در حال پيشرفت است و فقط ما به جهت تلاش دشمن براي ايجاد مشكلات در آن ملاحظات امنيتي داريم والا نه مشكل فني و نه مشكل مالي درباره اين رآكتور وجود ندارد.
عباسي ادامه داد: تمام تجهيزات اين رآكتور تهيه شده است و صنعت داخلي نيز به نحو مطلوب وظيفه خود را انجام داده است و در آينده نزديك شاهد فعاليت اين رآكتور با سوخت مجازي براي انجام تست خواهيم بود.
همچنين عباسي در جمع خبرنگاران از حضور ناكارتس- معاون آمانو - در تهران در آذر ماه خبر داد.
وي ادعاي رسانه هاي غربي در مورد بروز مشكلات جسمي براي ساكنان اطراف نيروگاه اصفهان را تكذيب كرد.
وي در پاسخ به سوالي درباره نو شدن قلب رآكتور تهران گفت: در حال حاضر توليد صفحات سوخت و تبديل آنها به مجتمع ها در كارخانه اصفهان ادامه دارد. ظرفيت فعلي ما نيز حدود دو مجتمع سوخت در ماه است كه اين رقم به سه مجتمع نيز قابل افزايش است.
عباسي با بيان اينكه در حال حاضر به رآكتور تهران 4 يا 5 بسته سوختي منتقل شده است، گفت: اين رآكتور مي تواند به كار خود با تركيب سوخت نو و سوخت هاي استفاده شده ادامه دهد.
به گفته وي روند توليد سوخت در كشور طبق معمول ادامه پيدا مي كند و تمام توليدات پس از اينكه به رؤيت بازرسان آژانس رسيد پلمب و در انبار نگهداري مي شود تا رآكتور تهران مطالبه آن سوخت را داشته باشد.
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه بايد سوخت هاي كافي را به اندازه كافي مصرف كنيم، گفت: از نظر اقتصادي انتقال سوخت بايد به صرفه باشد. در حال حاضر با ورود 4 يا 5 بسته سوختي كه توليد و به رآكتور منتقل شده، مشكل خاصي در راه اندازي رآكتور تهران و توليد راديو دارو نداريم و به تدريج سوخت هاي مصرف شده را با سوخت هاي نو جايگزين مي كنيم.
 


بركات وجود معصومان (ع)و وظايف ما (بخش سوم وپاياني)

راه هاي تقويت رابطه با اهل بيت(ع)

ما بايد از اين مقاماتي كه اهل بيت دارند، به صورت هاي مختلفي و متناسب با خودمان، استفاده كنيم. نخست، بايد از همان پيام هاي لفظي ايشان درست استفاده كنيم؛ پيام هايي كه هزار و چند صدسال پيش داده اند. عالمان زحمت كشيده اند و با خون دل اين روايت ها را ضبط كرده اند. دستگاه چاپ و نشر نبوده است و آنها بايد با قلم و مركب، روي كاغذ حديث ها را مي نوشتند و آن را از چشم دشمنان پنهان مي كردند. گاه، آنها كتاب هايي را كه با زحمت فراوان فراهم كرده بودند، از ترس دشمنان، زير خاك دفن مي كردند؛ شبيه آنچه در زمان طاغوت و پيش از انقلاب بود كه بسياري از فعالان و مبارزان بسياري اسناد را دفن مي كردند كه به دست ساواك نيفتد و سپس موقع حاجت، بيرون مي آوردند. بسياري از اصحاب امام صادق و امام موسي بن جعفر(ع) مدت ها، روايات اهل بيت را دفن كردند و بعدها وقتي از زير خاك بيرون آوردند، بسياري از آنها پوسيده بود. با چنين مشقت هايي كلمات اهل بيت را به ما رسانده اند. تصورش را بكنيد و ببينيد كه چقدر در چنين فضايي كاركردن سخت است. آنها با دشواري روايات را حفظ كردند و براي نسل هايي گذاشتند كه هزاران سال بعد مي آيند. آن زحمت ها براي اين تحمل شد كه امروز من و شما به پيام هاي امامان دسترسي داشته باشيم و با امامان ارتباط برقرار كنيم. اهل بيت(ع)اين پيام ها را با همين زبان جسماني و از همان مقام مادي خودشان گفتند و كساني هم شنيدند.
حال، آيا ما واقعاً از اين پيام هايي كه از وجود مقدس ولي عصر و پدرانشان(ع) به ما رسيده ، بدرستي، استفاده مي كنيم؟! ما چقدر با كلمات اهل بيت آشنائيم؟ چند تا كتاب درباره روايات اهل بيت خوانده ايم؟ الحمدلله، بزرگان و عالمان آنها را مي خوانند، درباره آنها تحقيق مي كنند و حاصلش را هم تاآنجاكه به عمل ما مربوط است، در رساله هاي عمليه، مي نويسند؛ اما اينها يك صدم مطالبي است كه از معصومان نقل شده است. بسياري از مطالب ايشان به عمل روزانه ما مربوط نيست، بلكه درباره معارف است يا درباره اخلاق است. معارف دقيقي از اهل بيت به جا مانده است كه ما سراغش نمي رويم. اين معارف لابه لاي كتاب ها و در كتابخانه ها قرار دارد، اما در پي بهره بري از آنها نيستيم. بايد به ميراثي توجه كنيم كه از اهل بيت به ما رسيده است. آيا انصاف است كه ما دنبال همه جور اطلاعاتي برويم و اين همه با كامپيوتر و اينترنت كار كنيم، اما سراغ چند روايت از اميرالمؤمنين(ع)نرويم. دست كم نهج البلاغه كه در دسترس همه هست، چرا كوتاهي مي كنيم؟ اينها تازه بركاتي است كه از ناحيه مقام عادي امامان به ما رسيده است؛ پيامي است كه بطورعادي بين دو انسان ردوبدل شده است. علم امروز از كتاب هايي استفاده مي كند كه هزاران سال پيش نوشته شده است. براي مثال، پزشكي از نوشته هاي محمدبن زكرياي رازي استفاده مي كند. دست كم، ما هم به همين اندازه به كتاب ها و نوشته هايي اهميت بدهيم كه از اهل بيت(ع) به ما رسيده است. اين يك نوع ارتباطي است كه بايد با امام زمان و ديگر اهل بيت(ع) برقرار كرد. اگر روزي ما با امام عصر(عج) روبه رو شويم و ايشان به ما بگويد من از هزار سال پيش، براي شما پيام فرستاده ام، آيا شما گوش كرديد؟ آيا خوانديد؟، ما چه پاسخي داريم؟ پس چرا اينقدر شما مي گفتيد يا صاحب الزمان منتظريم و آقا دلمان تنگ است؟ امام به ما خواهد گفت: آن روايت ها پيام هاي من بود، چرا نخوانديد؟ اگر هم مرا مي ديديد، من همين ها را به شما مي گفتم؛ مگر آنهايي كه من را مي ديدند از من چه مي شنيدند؟ اين اولين وظيفه اي است كه ما دربرابر اهل بيت و وجود مقدس ولي عصر داريم.
معناي توسل به ائمه اطهار
دوم، مسئله توسلات است. در اين زمينه، برداشت ها مختلف است و مثل همه زمينه ها، افراط و تفريط وجود دارد. بعضي خيال مي كنند معناي توسل اين است كه انسان همه چيز را كنار بگذارد و فقط دعا كند. يعني، اگر مريض هم شديم، دكتر و دارو را كنار بگذاريم، رعايت بهداشت را كنار بگذاريم و فقط دعا كنيم. براي مثال، اگر سرمان درد گرفت، فلان دعا را بخوانيم. مي دانيم كه سيره خود اهل بيت و پيغمبراكرم و اصحابشان(ع) اينگونه نبوده است. خود امامان نيز به هنگام دشواري از توسل استفاده كرده و دعا مي كردند. گاه، امام باقر(ع) هنگام مريضي، نذر مي كردند كه كسي را به زيارت سيدالشهدا(ع) بفرستند. دقت كنيد، خود ايشان امام است و همه چيز دست اوست، اما او هم وظيفه بندگي دارد. او هم مثل همه انسان ها بايد نماز بخواند و روزه بگيرد. او بايد خودش را مثل هر انسان ديگري، در پيشگاه خدا، فاقد همه چيز ببيند؛ حتي او بايد بيش از ديگران فقر خودش را درك كند. منظور از دعا و توسل اينچنين چيزي است و منظور اين نيست كه ما چيزي را جانشين اين نظامي بكنيم كه خداي عالم براساس حكمتش در عالم برقرار كرده. خواص داروها را خدا خلق فرموده است و افرادي زحمت كشيده اند و آنها را كشف كرده اند. توسل و دعا به معناي پشت كردن به اين ابزارها و وسيله ها نيست.
دنياي علل واسباب
روزي، حضرت موسي(ع)مريض شد. به خداوند عرض كرد: خدايا من مريض شده ام، مرا شفا بده. خطاب شد: نزد فلان پزشك برو و او فلان دارو را به تو مي دهد تا شفا بيابي. حضرت موسي خودش آن دارو را تهيه كرد و خورد، اما درمان نيافت. بار ديگر كه براي مناجات با خدا رفته بود، گفت: خدايا دارويي را كه گفته بودي، استفاده كردم، اما بهبود نيافتم. خطاب شد: به تو گفتيم نزد فلان پزشك برو تا او به تو دارو بدهد. در اين عالم، بايد اين اسباب وجود داشته باشد تا بسياري از حكمت هاي آفرينش، در سايه اين اسباب و ارتباطات، فراهم بشود. اگر اين روابط نباشد، تكليف ها به وجود نمي آيد و اگر تكليفي نباشد، رشد و پيشرفتي در عالم وجود نخواهد داشت. اگر تكليف نسخه نويسي بر عهده پزشك نباشد، او در تشخيص بيماري دقتي نمي كند و پژوهش هاي پزشكي ادامه نمي يابد. اگر اين باب بسته شود، ديگر در عالم رشدي وجود نخواهد داشت. براي مثال، اگر بنا شد هر كس گرسنه مي شود به خدا بگويد من گرسنه ام پس مرا سير كن، ديگر نه زراعتي پيدا مي شود و نه كارخانه آسيابي و نه نانوايي. پس اصلاً اين عالم براي چه خلق شده است؟ اين اسباب براي چه فراهم شده اند؟
دعاكردن براي اين است كه انسان درهرحال به خدا توجه كند و بداند كه اين اسباب خودشان مستقلاً اثر نمي كنند؛ بلكه خداست كه از راه اين ها شفا مي دهد. وقتي نمرود به حضرت ابراهيم(ع)گفت تو چه كسي را مي پرستي و خداي تو چه كسي است، ابراهيم گفت: ¤الّذ ي خلقن ي فهو يهد ين ¤والّذ ي هو يطع من ي ويسق ين*و ذا مر ضت فهو يشف ين»،(شعرا/78) خداي من آن كسي است كه به من غذا مي خوراند. او نگفت خداي من كسي است كه مرا خلق مي كند و غذاي من را مي دهد. يطعم، يعني غذا به كسي دادن و حتي پول دادن به كسي براي روزي. دقت كنيد، نمي گويد اطعام كرد، در اطعام فقط غذا مي دهند. اما ابراهيم گفت: خداي من آن كسي است كه غذا به من مي خوراند و آب را به من مي نوشاند. انسان بايد طوري بشود كه همه اينها را ابزار دست خدا بداند؛ يعني كار اصلي را خدا مي كند. پس معناي توسل اين نيست كه ما نظام عالم را نديده بگيريم و از حكمت هايي كه خدا در آفرينش قرار داده است، صرف نظر كنيم. توسل به معناي آن نيست كه بگوييم من از خدا مي خواهم فقط خود او مرا شفا بدهد. توسل به معناي آن است كه رابطه مان را با امام زمان(عج) حفظ كنيم؛ بدانيم هرچه داريم از بركت اوست؛ بدانيم كه اگر انقلابي شد و پيروز شديم از ناحيه اوست؛ بدانيم اگر امامي داشتيم و اگر رهبري داريم كه خدا بر طول عمرش بيفزايد، همه شعاعي از نور وجود مقدس ولي عصرارواحنافداه است؛ بدانيم با اشاره اوست كه كارها پيش مي رود. بنابراين، اگر ما لياقتش را داشته باشيم و ايشان اشاره بفرمايند، كارمان به سامان مي رسد. اين مرحله دوم ارتباطي است كه ما بايد با امام زمان برقرار كنيم؛ يعني در حل مشكلاتمان، بايد توجه مان به او باشد. ما بايد كار و تلاش كنيم اما بايد توجه داشته باشيم كه اثر حقيقي از خداي متعال است كه با وساطت وجود مقدس ولي عصر به ما مي رسد.
تلاش براي نزديك شدن به جايگاه معصومان
سوم، سعي كنيم آن ويژگي هايي را به دست آوريم كه امام به وسيله آنها به مقام امامت رسيده است. امام براي اين امام مي شود كه مردم را هدايت كند و دست آنها را بگيرد و به جايي برساند كه خودش رسيده است. وظيفه ما در مقابل امام اين است كه وقتي فرمود بيا اين راه را برويم، به همراه او برويم، نه اينكه فقط مسئله اش را بدانيم و كتابش را بخوانيم. آنچه پيغمبر و امام را به اين مقام رساند، عبوديت بود. انسان بايد در مقابل خدا، اراده خودش را ببازد و بگويد حكم آنچه تو فرمايي. هر قدر ما اين مسئله را تمرين كنيم و اراده مان را تابع اراده خدا كنيم، به مقام اهل بيت نزديك مي شويم. حال، اراده خدا چيست؟ خدا اراده اش را به وسيله انبيا و ائمه معصومين به ما ابلاغ كرده است. بنابراين، سعي كنيم موبه مو، دستورهاي آنها را اجرا كنيم، آن وقت شعاعي از نورانيت آنها بر ما هم مي تابد. اگر آن راه را برويم، خداوند به ما نيز كراماتي عطا مي كند؛ همانطوركه گاه ديده ايد بعضي از بزرگان نمونه اي از كرامات اهل بيت را داشته اند؛ بزرگاني كه با اشاره اي مشكلي را حل مي كردند و بيماري را شفا مي دادند. اين كرامت ها به سبب همان عبوديتي است كه از ائمه ياد گرفته بودند.
پس ما سعي كنيم روابط مان را با امام زمان(عج) تقويت كنيم. اين تقويت از سه راه صورت مي گيرد: نخست، به پيام هايي كه داده اند، به دقت گوش كنيم و آنها را درست ياد بگيريم. دوم، در مشكلات مان به اهل بيت توسل كنيم. منظور فقط مشكلات مادي فردي نيست، بلكه بايد براي حل مشكلات اجتماعي مان نيز توسل كنيم؛ مانند مشكلاتي كه شيعيان امروز، بويژه بحرين، به آن مبتلا هستند. سوم، سعي كنيم راه امامان را بپيماييم تا به مرتبه اي از مراتبي دست يابيم كه آنها دست يافته اند.
بيانات آيت الله مصباح يزدي (دام عزه) در جمع بسيج دانشجويي خوزستان و دانشگاه شهيد چمران اهواز - قم، مؤسسه امام خميني (ره)، 17/4/1391 .
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


آيت الله جوادي آملي:

بايد از انجام اقدامات تفرقه افكن اجتناب شود

يكي از مراجع تقليد شيعيان با اشاره به بعضي اقدامات غيرضروري كه گاها رخ مي دهد، گفت: بايد از اقدام هايي كه باعث كدورت و دوري ميان كشورها مي شود اجتناب كرد.
آيت الله جوادي آملي در ديدار حجت الاسلام سيد احمد موسوي رئيس سازمان حج و زيارت كه در موسسه اسراء قم برگزار شد اظهار كرد: خداوند سبحان در مراسم حج ميزبان بندگان خويش بوده و هيچ تبعيضي ميان آنها قائل نشده است اما هنگامي كه خود بخواهد ميهمان شود هر كسي لياقت آن را نخواهد داشت.
وي اضافه كرد: در زماني كه خداوند ميزبان است زمان و مكان آن مشخص شده است و از هر كجا ميهمان آمده باشد آن را مي پذيرد اما وقتي خداوند بخواهد ميهمان شود زمان و مكان مشخصي ندارد و تنها در كنار دل هاي شكسته ميهمان مي شود و مال و ثروت تاثيري در اين زمينه ندارد و اين مفهوم در حديثي قدسي به صراحت بيان شده است.
به گزارش مهر، اين مفسر قرآن كريم از حج به عنوان يكي از عناصر محوري اسلام نام برد و تصريح كرد: ائمه معصومين(ع) فاقد قدرت سياسي بودند اما به اقامه حج مي پرداختند به طوري كه امام حسن مجتبي(ع) چندين بار با پاي پياده به سفر حج رفتند.
فرق بين حج گزاردن
و اقامه حج
وي با اشاره به اينكه حج گزاردن غير از اقامه حج است گفت: حاجيان حج مي گزارند اما مسئولان بعثه رهبري وظيفه اقامه حج را بر عهده دارند و اين تغيير حج گزاردن به صورت انفرادي به حالت جمعي از بركات بنيانگذار انقلاب اسلامي و خون شهدا حاصل شده است.
آيت الله جوادي آملي گفت: برگزاري موفق حج امسال نتيجه بيداري اسلامي در منطقه است و حجي كه همراه با دعاي كميل و برائت از مشركين باشد داراي پيام هاي بسياري است و ما امروز به وضوح اين پيام ها را در منطقه مشاهده مي كنيم.
اسلام جهاني است يعني براي تمام جهان حرف دارد
وي بيان داشت: زماني كه اسلام ادعاي سخن جهاني مي كند به اين معنا نيست كه همه عالم اهل نماز شود بلكه به اين معناست براي همه عالم حرف دارد.
استاد برجسته حوزه با اشاره به اين نكته كه نبايد بر زخم ديگران حتي كفار و غير مسلمانان نمك پاشيد گفت: معنايي ندارد كه وقتي وليعهد كشوري فوت مي كند جلوي سفارت آن كشور شيريني پخش شود زيرا اين موضوع نه واجب و نه مستحب است بايد از چنين اقداماتي كه باعث كدورت و دوري ميان كشورها مي شود اجتناب كرد.
آيت الله جوادي آملي تاكيد كرد: بايد طوري رفتار كنيم كه كسي قدرت نقد نداشته باشد.
 


سردار نقدي در گردهمايي بزرگ بسيجيان:

حلقه هاي صالحين ميدان خودسازي است

 رئيس سازمان بسيج مستضعفين با ذكر خاطره اي از شهيد بالازاده گفت: وقتي امام راحل سخنان اين جوان 13 ساله را شنيد، از مسئولان خواست او را نزد ايشان ببرند و در توصيف او گفت كه گاهي بسيجيان راه صد ساله را يك شبه مي روند.
سردار محمدرضا نقدي كه در تجمع 7 هزار نفري حلقه هاي صالحين بسيجيان در مصلاي تهران سخن مي گفت، اظهار داشت: اگر بخواهيم جامعه اي به دور از فساد، آلودگي از مواد مخدر، ظلم و زورگويي، تجاوز به حقوق ديگران، جنگ و بي سوادي و فقر و گرسنگي داشته باشيم بايد در آن جامعه، انسان ها خود را بسازند.
وي افزود: در اين جامعه آرماني اگر بخواهيم جامعه را مانند بنا تصور كنيم، انسان ها مانند خشت و سنگ آن هستند و راه رسيدن به يك جامعه امن، آزاد و فهيم، خودسازي است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب از ما بسيجيان خواسته اند كه تلاش عظيمي را وقف خودسازي كنيم و خود را براي مسئوليت هاي بزرگ آماده كنيم.
سردار نقدي خاطرنشان كرد: در گذشته بسيجيان با حضور در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل و با ديدن چهره شهادت طلبانه و ايثارگر رزمندگان خود را مي ساختند اما امروز كه جبهه و آن فضا نيست، در حلقه هاي صالحين، بسيجيان خود را خواهند يافت.
وي با بيان اينكه حلقه هاي صالحين براي نمايش نيست، گفت: حلقه هاي صالحين بايد هر هفته تشكيل شود و بسيجيان گرد هم آيند و كار ياد بگيرند و كارها را پيش ببرند؛ اساس حلقه صالحين اين است كه ما به ياري هم بشتابيم و دست همديگر را بگيريم و براي بالا رفتن و نزديك شدن به خدا تلاش كنيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: دشمن امروز دام هاي گسترده اي را براي ما پهن كرده است كه مي توان شبكه هاي فاسد ماهواره اي، اينترنتي و خانه هاي فساد را نام برد، عفاف و حجاب و شبهه در موضوع ولايت از ترفندهاي دشمن است تا نسل جوان را به زانو درآورد.
سردار نقدي با بيان اينكه نسل قبل از شما افتخارات بزرگي را رقم زدند، خاطرنشان كرد: ما 76 هزار بسيجي شهيد كه بيشتر آنان نوجوانان و دانش آموز بودند به انقلاب هديه داديم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه سخنان خود به شهيد مهرداد عزيزاللهي اشاره و تصريح كرد: شهيد مهرداد عزيزاللهي يك دانش آموز13 ساله شهيد بود كه به جبهه رفت و وقتي دست اندركاران صدا و سيما به جبهه آمدند تا با رزمندگان مصاحبه كنند همه مهرداد عزيزاللهي را به آنها معرفي مي كردند.
سردار نقدي اضافه كرد: اين شهيد آنقدر خوب سخن مي گفت كه وقتي امام راحل سخنان اين جوان 13 ساله را شنيد، از مسئولان خواست كه اين شهيد را به نزد او ببرند و امام (ره) در آن ديدار شهيد عزيزاللهي را در آغوش گرفت و بر بازوي اين بسيجي 13 ساله بوسه زد و گفت: گاهي اين بسيجيان راه صد ساله را يك شبه مي روند.
وي گفت: آنقدر شهيد مهرداد عزيزاللهي اين بسيجي 13ساله عظمت داشت كه امام (ره) به عرفا و بزرگان دين توصيه كرد كه براي خداشناسي وصيت نامه شهيدان و بسيجيان 13 ساله را بخوانند.
وي تصريح كرد: امروز ميدان تيرباران دشمن و ميدان مين همين ماهواره ها، مواد مخدر و خانه هاي فساد هستند و ما بايد در اين حلقه صالحين تلاش كنيم اخلاق خود را بهتر كنيم و با قرآن بيشتر آشنا شويم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه مهمترين كار حلقه هاي صالحين، مرور فرمايشات مقام عظماي ولايت است، تاكيد كرد: يك بسيجي بايد بداند كه ولي اش از او چه مي خواهد و تكليفش چيست و اگر امروز اقتصاد مقاومتي وظيفه ماست آيا اين وظيفه فقط مربوط به دولت است يا بسيجيان و مردم نيز بايد در آن مشاركت كنند.
سردار نقدي در پايان تصريح كرد: حلقه هاي صالحين نبايد به جلسات مساجد خلاصه شود بلكه بايد ارتقا پيدا كند و در تمام دوران زندگي بسيجيان جريان داشته باشد و آنان هميشه دست همديگر را بگيرند.
 


سردار جزايري تشريح كرد

عملكرد راهبردي نيروي دريايي ارتش در نقش آفريني فرامنطقه اي ايران

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: حضور مقتدرانه و نقش پذيري نيروي دريايي ارتش در آب هاي بين المللي و دور دست بيانگر ظرفيت هاي راهبردي جمهوري اسلامي در نقش آفريني هاي فرامنطقه اي است.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح، سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به فرا رسيدن روز نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: ماموريت حفاظت از منافع جمهوري اسلامي ايران در آب هاي بين المللي، نيروي دريايي ارتش را از جايگاهي راهبردي برخوردار كرده است به گونه اي كه اين نيرو با حضور هوشمندانه در آب هاي فرامنطقه اي و خطوط مواصلاتي اقتدار ايران اسلامي را نمايان كرده است.
وي افزود: درياهاي آزاد متعلق به همه ملت هاست و اين نيرو توانسته با مقابله و يا دفع برخي تهديدات دريايي ماموريت خود در عرصه كمك به حفظ امنيت خطوط مواصلاتي در مناطق بحران خيزي مانند خليج عدن و باب المندب را به نحو مطلوب به انجام برساند.
سرتيپ جزايري در ادامه با اشاره به قابليت ها و ظرفيت هاي نيروي دريايي ارتش و سپاه پاسداران براي روزآمد كردن و كيفي سازي سازمان و سامانه هاي دفاعي خود خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش و نيروي دريايي سپاه در چارچوب دكترين دفاعي جمهوري اسلامي ايران مؤثرترين گام ها را براي تحكيم اقتدار نيروي دريايي كشور در آب هاي سرزميني در خليج فارس و درياي عمان برداشته اند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور با تجليل از تلاش نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: روند رو به تكامل نيروي دريايي ارتش با عبور از فرايند بازسازي، نوسازي و بهينه سازي حوزه هاي سخت افزاري و نرم افزاري پس از جنگ تحميلي اينك با اتكاء به توانمندي هاي بومي و دانش متخصصين متعهد و كوشاي خود به نقطه اي رسيده است كه با ساخت و بكارگيري سامانه هاي پيشرفته و مدرن در صحنه ماموريت هاي محوله، تأثيرات انكارناپذيري را در ارتقاي قدرت بازدارندگي و توان دفاعي كشور سبب شده است.
وي وحدت، همدلي، هماهنگي و هم افزايي هاي موجود بين نيروي دريايي ارتش و نيروي دريايي سپاه را خرسند كننده و در راستاي منويات و انتظارات فرماندهي معظم كل قوا توصيف و گفت: اين اتحاد و يكپارچگي نفوذناپذيري سپر دفاع دريايي ايران در آبهاي درياي عمان و خليج فارس و تنگه استراتژيك هرمز را تضمين كرده است و استقرار رزمندگان مؤمن، مصمم، ولايت مدار و انقلابي ارتشي و سپاهي در يگان هايي كه به تجهيزات و سامانه هاي قدرتمند و بومي مسلح هستند، دشمنان انقلاب و ملت ايران را بيمناك و سناريوهاي تهديد، تحريم و تفرقه افكني آنان را خنثي و ناكام ساخته است.
 


اسحاق آل حبيب تاكيد كرد

لزوم همكاري بين المللي براي حل موضوع پناهندگان و موادمخدر

سفير و معاون نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد طي سخناني بر حل مسائل افغانستان از جمله موضوع پناهندگان و موادمخدر در چارچوب همكاريهاي منطقه اي و بين المللي تاكيد كرد.
اسحاق آل حبيب در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل كه در خصوص وضعيت افغانستان تشكيل شده بود با اشاره به روند كاهش نيروهاي خارجي در افغانستان، لزوم تحقق واقعي كاهش نيروهاي خارجي را خاطرنشان ساخت و كمك بين المللي به اين كشور براي ايجاد تغييرات به رهبري خود افغانها را خواستار شد.
آل حبيب افزود: خشونتهاي جاري در افغانستان تنها از سوي گروه هاي افراطي مسلح ناشي نمي شود و تعدادي از شهروندان افغان جان خود را توسط نيروهاي ناتو از دست داده اند.
سفير و معاون نمايندگي كشورمان كشت و توليد موادمخدر را يكي از چالشهاي موجود در قبال افغانستان دانست و توجهات را به هشدار نهادهاي دست اندركار سازمان ملل در خصوص افزايش كشت ترياك در افغانستان جلب نمود و افزود: اين هشدار حاوي اين پيام قوي به جامعه جهاني است كه موضوع افزايش توليد موادمخدر را نمي توان آسان تلقي نمود و دولت افغانستان و طرفهاي بين المللي بايستي با كشت و قاچاق موادمخدر كه زمينه تقويت افراط گرائي مي باشد، مبارزه كنند.
اسحاق آل حبيب موضوع پناهندگان افغاني را از ديگر چالشها براي افغانستان، كشورهاي همسايه افغانستان و جامعه بين المللي خواند و بر تلاش مضاعف در جهت بازگشت پناهندگان افغان به كشور خود تاكيد كرد.
 


مشايي به دادگاه شكايت عليه فضلي نژاد نيامد

رئيس دفتر رئيس جمهور و وكيل وي در دادگاه شكايت عليه پيام فضلي نژاد شركت نكردند.
اسفنديار رحيم مشايي، كه عليه پيام فضلي نژاد پژوهشگر كيهان به اتهام ايراد افترا و نشر اكاذيب به دادسراي فرهنگ و رسانه شكايت كرده است، در اولين جلسه رسيدگي به شكايت خود در شعبه 12 حاضر نشد و حتي وكيل وي نيز از حضور در اين محاكمه استنكاف كرد.
گفتني است؛ با صورتجلسه عدم حضور شاكي و وكيل وي در وقت مقرر (چهارشنبه 8 آذر 1391) پژوهشگر مؤسسه كيهان كه صبح ديروز در محل شعبه حضور داشت، لايحه دفاعيه اي در 22 صفحه را براي دفاع از اتهامات وارده تقديم كرد.
فضلي نژاد همچنين آمادگي خود را براي حضور مجدد در دادسرا اعلام كرده است.
اسفنديار رحيم مشايي تاكنون 2 شكايت را عليه مقالات پژوهشي فضلي نژاد طرح كرده است.
 


سنايي راد معاون سياسي سپاه شد

حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه، طي حكمي سرهنگ پاسدار رسول سنايي راد را به سمت »معاون سياسي سپاه« منصوب كردند.
آيين توديع و معارفه معاون سياسي سپاه، با حضور حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه، معاونين نمايندگي ولي فقيه، مسئولين ادارات معاونت سياسي و مديران سياسي نيروهاي چند گانه سپاه برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه با قدرداني از زحمات برادر علي اشرف نوري (معاون سابق سياسي سپاه) سرهنگ پاسدار رسول سنايي راد را به عنوان معاون سياسي سپاه معرفي كرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10