(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 9  آذر  1391 - شماره 20368

حديث دشت عشق
پيروزي پرگل سپاهان در اصفهان و توقف پرسپوليس در انزلي
برخورد استقلال به مانع فولادي
رونمايي از قهرمان نيم فصل در هفته آخر
اخبار كوتاه از فوتبال
نحوه برگزاري ليگ قهرمانان تغيير مي كند
تاييد سهميه 1+3 ايران در آسيا
موافقت وزير ورزش با اصلاح اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي
درخواست 17 ميلياردي كميته المپيك
چهره هاي سرشناس كشتي جهان در راه ايران
رقابت خارج از خانه مدعيان ليگ برتر بسكتبال
خواندني از ورزش ايران
سفر علي آبادي و خسروي وفا به برزيل


حديث دشت عشق


به ياد بسيجي شهيد «مصطفي پورشبان نجف آبادي»
هم آرپي جي زن بود، هم امام جماعت و هم...
سرپل ذهاب راهي بود پر مخاطره و پر سنگلاخ، با مرداني مرد كه گام هاي استوارشان حكايت از رسوخ ايمان در جانشان داشت. ساعت يك و نيم بعد از نيمه شب در مسير قله 1100 در حال حركت بودند. يك شب پياده روي تا ساعت 30/7 صبح كه با نزديك شدن به مزدوران عراقي عمليات و جانفشاني ها براي عقب راندن دشمن بعثي شروع شد، اما تقدير او شهادت بود و سعادت ابدي. شهيد پورشبان نجف آبادي مجاهدي كه پيكر مطهرش يك سال در همان منطقه ماند و پس از آن بر دستان با كفايت مردم نجف آباد تشييع شد.
از ويژگي هاي روحي و اخلاقي اش كه مي پرسي مي گويند:«در قيد مال دنيا نبود، اگر مبلغي از راه نماز و روزه استيجاري به دست مي آورد به مصارف عمومي مي رساند، ساده زيست بود و هميشه لبخند برچهره داشت.»
شهيد مصطفي در كنار تحصيل به كار كشاورزي به پدر كمك مي كرد. او همواره چند شغله بود؛ در جبهه هاي نور نيز هم آرپي جي زن بود، هم امام جماعت و مبلغ دين. شهيد مصطفي پورشبان نجف آبادي در سال 1342در نجف آباد متولد شد و در تاريخ 17/6/1360 در سرپل ذهاب به شهادت رسيد.
 


پيروزي پرگل سپاهان در اصفهان و توقف پرسپوليس در انزلي

برخورد استقلال به مانع فولادي
رونمايي از قهرمان نيم فصل در هفته آخر

سرويس ورزشي-
با شكست استقلال و برتري سپاهان، تكليف قهرمان نيم فصل مسابقات ليگ برتر هفته آينده مشخص مي شود.
پس از يك هفته تعطيلي رقابت هاي ليگ برتر از ديروز با انجام 8 ديدار وارد هفته شانزدهم شد؛ ديدارهايي كه با تساوي اكثر تيم ها به پايان رسيد. با اين حال سپاهان تنها تيم ميزبان بود كه توانست در خانه خود به 3 امتياز كامل بازي دست يابد. سپاهان با نتيجه 3 بر صفر از پس داماش گيلان برآمد. محمدرضا خلعتبري (50 و 84) و محرم نويدكيا (66) سه گل تيم دوم جدول را به ثمر رساندند. اين دومين پيروزي متوالي سپاهان پس از باخت برابر استقلال تهران بود. در ديگر ديدار مهم ديروز، پرسپوليس در انزلي با نتيجه 2 - 2 برابر ملوان انزلي به تساوي رسيد. مازيار زارع (5) و احمد آهي (62) گل هاي ملوان را به ثمر رساندند و هادي نوروزي (50) و اميرحسين فشنگچي (54) گل هاي پرسپوليس را وارد دروازه ملوان كردند.
تراكتورسازي ديگر تيم بالانشين جدول در خانه با نتيجه يك بر يك برابر آلومينيومي متوقف شد كه از 15 بازي گذشته خود تنها 15 امتياز كسب كرده بود. هادي دهقاني (61) براي آلومينيوم و احسان حاج صفي (73) براي تراكتورسازي گل هاي اين ديدار را به ثمر رساندند. راه آهن كه در اين فصل خوب نتيجه گرفته ديگر تيمي بود كه موفق شد 3 امتياز اين هفته را به دست بياورد. اين تيم در قم با تك گل دقيقه 54 بهادر عبدي برابر صباي قم به پيروزي رسيد. اما گهر دورود با محمد مايلي كهن در ديداري خانگي با تك گل رضا عنايتي كه در دقيقه 78 به ثمر رسيد، برابر مس كرمان شكست خورد. در ديگر ديدارهاي ديروز، نفت تهران برابر سايپا با نتيجه بدون گل متوقف شد و نفت آبادان در خانه با ذوب آهن به تساوي يك - يك دست يافت. فجر سپاسي هم پس از جدا شدن دو مهره كليدي اش، رضا حقيقي و عباس محمدرضايي در شيراز با نتيجه صفر - صفر برابر پيكان متوقف شد.
اما آخرين ديدار هفته شانزدهم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال بين دو تيم استقلال و فولاد خوزستان برگزار شد كه تيم استقلال برابر فولاد خوزستان با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد. عبدالله كرمي (62)، آرش افشين (73) و مهرداد جماعتي (88) براي فولاد گلزني كردند و جواد نكونام (65 پنالتي) و آرش بر هاني (75) دو گل تيم ميزبان را وارد دروازه تيم خوزستاني كردند. اين نتيجه در شرايطي ثبت شد كه تيم اهوازي موقعيت هاي بهتري براي باز كردن دروازه تيم استقلال داشت اما اين فرصت ها بيشتر از سه بار به بار ننشست تا سومين شكست استقلال در هفته شانزدهم رقم بخورد. استقلال با اين شكست 31 امتيازي باقي ماند تا با توجه به پيروزي سپاهان برابر داماش، تيم اصفهاني را در فاصله يك امتيازي خود ببيند. استقلال براي قهرماني در نيم فصل به پيروزي در بازي هفته آينده برابر داماش گيلان در رشت نياز دارد. اين در حالي است كه سپاهان نزديك ترين تعقيب كننده استقلال در صدر هفته آينده مهمان آلومينيوم هرمزگان است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

كريمي: بايد مجسمه شهدا و اسرا را بسازند نه من را
علي كريمي بازيكن 34 ساله تيم پرسپوليس در كنفرانس مطبوعاتي يك روز پيش از مراسم انتخاب بهترين هاي سال آسيا كه امروز در هتل ماندارين اورينتال كوالالامپور برگزار مي شود، مي گويد: كاري براي ملت نكردم كه مجسمه من ساخته شود. اين بازيكن پس از نشست خبري خود پيش از برگزاري مراسم برترين هاي فوتبال آسيا در پاسخ به اين سوال كه مطرح شده بعد از كسب اين عنوان بايد مجسمه تان را بسازندگفت: من فكر نمي كنم كار خاصي براي اين كشور و مردم كرده باشم كه بخواهند مجسمه من را در محله سابقم بسازند. وي تصريح كرد: به اندازه كافي آدم هاي از خود گذشته داشتيم و داريم. افرادي كه در زمان جنگ از جان خود گذشتند تا اينكه ما الان اينجا راحت زندگي كنيم. همچنين اسرايي داشتيم كه بهترين سال هاي زندگي خود را در اسارت و به دور از پدر و مادر و خانواده گذرانده اند. همچنين ما دانشمندان و پروفسورهايي داريم كه در تمام دنيا آنها را مي شناسند و طبيعتا اگر قرار است مجسمه كسي ساخته شود بايد مجسمه آنها ساخته شود.
كريمي بازيكن سال فوتبال آسيا در سال 2004 در فهرست نامزدهاي مرد سال 2012 همراه با لي كيون هو ستاره اولسان هيونداي و ژنگ ژي هافبك دفاعي گوانگژو اورگراند قرار گرفته است.
3هزار دلار بده نشان شواليه بگير!
مدير عامل يكي از تيم هاي ليگ برتري از دريافت پيشنهاد موسسه اينووا براي دريافت نشان شواليه خبر داد و تاكيد كرد به خاطر رقمي كه اين موسسه براي دادن چنين نشاني دريافت مي كرد از پذيرش پيشنهاد آنها خودداري كرده است. به گزارش مهر، مركز تحقيقات و نوآوري مديريت اروپا كه يكي از شاخه هاي موسسه «اينووا» در بروكسل است در حالي نشاني تحت عنوان «شواليه» را به مديرعامل استقلال داده كه قبل از اين نيز با حضور نماينده اش در تهران نشان را به برخي مديران اهدا كرده بود!خبر دادن لقب شواليه به علي فتح الله زاده در شرايطي چندين روز به يكي از سوژه هاي رسانه هاي ورزشي تبديل شده بود كه يكي از مديران ليگ برتري در گفتگو با مهر زواياي جديدي از دادن اين نشان به مديران را برملا كرد.براساس اعلام اين مدير عامل، خردادماه سال گذشته وي نامه اي از موسسه اينووا دريافت كرده بود كه طي آن از وي خواسته شد تا با ارسال مدارك و البته مبلغ 3 هزار دلار براي دريافت اين نشان آماده شود كه مدير عامل مذكور از اين كار خودداري كرده است. اين در حالي است كه پس از مطرح شدن دريافت نشان شواليه توسط علي فتح الله زاده، مديران بسياري در حوزه هاي مختلف براي دريافت اين نشان دست به كار شده اند اما ظاهرا نمي دانند كه بايد براي اين نشان مبلغي را پرداخت كنند!
استعفاي زيكو از مربيگري تيم فوتبال عراق
زيكو با بيان اينكه فدراسيون فوتبال عراق به تعهدات خود به طور كامل عمل نكرده از مربيگري تيم فوتبال اين كشور استعفا كرد. زيكو بر روي سايت شخصي خود نوشت: دوست دارم از طريق اين سايت به اطلاع برسانم كه من كناره گيري خود را به فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا و اتحاديه فوتبال عراق ابلاغ كرده ام. قرارداد من با اتحاديه فوتبال عراق از آنجا كه مسئولان اين اتحاديه در تعهدات خود كوتاهي كرده اند، بي اعتبار است.مسئولان كنفدراسيون فوتبال برزيل هفته گذشته با مانو منه زس قطع همكاري كردند و اكنون بعيد نيست زيكو براي اين سمت برگزيده شود هرچند وي قبلا با بيان اينكه فشار در برزيل زياد است، حضور در تيم هاي برزيلي را رد كرده است.
برگزاري كلاس توجيهي براي داوران
رئيس دپارتمان داوري از برگزاري كلاس توجيهي داوران ليگ برتر از 19 تا 22 آذر در آكادمي ملي فوتبال ايران خبر داد. حسين عسگري در مورد كلاس توجيهي داوران در نيم فصل گفت: كلاس توجيهي نيم فصل داوران ليگ برتر فوتبال به مدت سه روز از 19 تا 22 آذر در هتل آكادمي ملي فوتبال ايران برگزار مي شود.
خداحافظي گاس هيدينك با مربيگري
«گاس هيدينك» اعلام كرد در پايان اين فصل از رقابت هاي فوتبال پس از 30 سال از عرصه مربيگري خداحافظي مي كند. مربي تيم فوتبال آنژي ماخاچ كالاي روسيه در گفتگو با يك شبكه تلويزيوني هلندي از تصميم خود مبني بر كناره گيري از مربيگري فوتبال خبر داد.وي در اين خصوص اظهار داشت: هنوز سرشار از انرژي هستم و هر بار كه قدم به زمين مي گذارم حسي واقعي دارم اما بايد مراقب باشم كه براي مدت زمان زيادي اينجا نمانم. فوتبال آنقدر باشكوه است كه بعضي وقت ها دچار ترديد مي شوم كه اين محيط را ترك كنم.وي افزود: نمي دانم چكار خواهم كرد. شايد سرپرستي بازيكنان جوان را بر عهده بگيرم و يا به مربيان مشاوره بدهم. مي خواهم به ديگران بياموزم كه چطور با مسائل اساسي در فوتبال مواجه شوند و يا اينكه چطور نقشه راه خود را ترسيم كنند. به نظر جذاب مي آيد.
 


نحوه برگزاري ليگ قهرمانان تغيير مي كند

تاييد سهميه 1+3 ايران در آسيا

رئيس فدراسيون فوتبال با بيان خبر تائيد سهميه 1+3 باشگاه هاي ايران در ليگ قهرمانان فصل آينده آسيا، گفت: برگزاري مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا از سال 2015 تغيير خواهد كرد.
علي كفاشيان درباره نشست كميته مسابقات حرفه اي فوتبال آسيا ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين نشست صبح ديروز برگزار و مباحث مختلفي در اين جلسه مطرح شد. همچنين اعطاي سهميه 1+3 باشگاه هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا تائيد شد. وي افزود: كميته مسابقات با توجه به همه معيارها و فاكتورها اين سهميه را به فوتبال ايران داده كه امروز در جلسه كميته اجرايي تعداد سهميه هاي نهايي تصويب و به صورت رسمي اعلام خواهد شد. رئيس فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: در جلسه كميته مسابقات، تلاش كرديم سهميه هاي فوتبال ايران بيشتر شود اما مسئولان اين كميته به ما اعلام كردند بايد برخي از كشورها حذف شوند كه چنين امكاني به وجود آيد.
وي درباره بازه زماني و تقويم رقابت هاي ليگ قهرمانان و اينكه آيا براي تغيير زمان اين رقابت ها كه در حال حاضر در منطقه غرب آسيا دو فصل را در بر مي گيرد، اقدامي انجام شده است يا خير؟ تصريح كرد اين مورد هم مطرح شد و قرار شد مسابقات تا سال 2014 به همين منوال برگزار شود. بررسي هايي انجام شده كه از سال 2015 رقابت ها در يك فصل شروع و به پايان برسد.
 


موافقت وزير ورزش با اصلاح اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي

عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك خبر موافقت وزير ورزش و جوانان با اصلاح اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي را تاييد كرد.
مهدي هاشمي درباره با موافقت محمد عباسي با اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك و حضور نمايندگان IOC و OCA در ايران، اظهار داشت: در نشست هيات اجرايي گزارش اجمالي از سفر به ماكائو و پيش بيني هايي كه براي اصلاح اساسنامه مي شد ارائه شد. كميته شش نفره متشكل از سه نماينده وزارتخانه و سه نماينده كميته ملي المپيك قرار است پيش نويس اصلاحيه اساسنامه را آماده كنند تا اين پيش نويس توسط هيات اجرايي كميته ملي المپيك و مسئولان وزارت ورزش و جوانان مورد بررسي و رسيدگي قرار بگيرد تا اساسنامه با كمترين اصلاحات ممكن در بالاترين سرعت انجام شود تا طي يكي، دو ماه آينده با مجامع جهاني به توافق و تفاهم نهايي برسيم. عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك با بيان اين كه يكي از توافقات نشست ماكائو حضور نمايندگان IOC و OCA در ايران بوده است، به ايسنا گفت: براي اين كه سرعت روند اصلاح اساسنامه بالا برود و مجامع جهاني از نزديك شاهد تغييرات باشند و همچنين با مسئولان ما مذاكرات حضوري داشته باشند، قرار است نمايندگاني از IOC و OCA به ايران بيايند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين پرسش كه چطور شده كه وزير ورزش و جوانان پس از ماه ها با اصلاح اساسنامه موافقت كرده است، آن هم در شرايطي كه تا پيش از اجلاس ماكائو بارها اعلام كرده بود تعليقي در كار نيست و جاي هيچ نگراني وجود ندارد، اظهار كرد: من پس از اجلاس ماكائو با عباسي صحبت خاصي نداشتم، ولي اين تفاهم نتيجه نشست ماكائو است. بازخورد اين نشست اين بوده كه كميته اي براي اصلاح اساسنامه تشكيل شود و وزارتخانه با تغييرات موافقت كند. اين نشست نتايج مثبتي داشته و نشان مي دهد كه رفت و آمدها منجر به تفاهم ميان مسئولان ورزش ايران با IOC و OCA شده است.
 


درخواست 17 ميلياردي كميته المپيك

كميته ملي المپيك در نامه اي به معاونت راهبردي رياست جمهوري پرداخت مابقي بودجه ويژه بازي هاي المپيك لندن و بودجه جاري اين كميته را خواستار شد.
درحالي كه با تصويب دولت و مجلس شوراي اسلامي قرار بود براي حضور موفق ايران در بازي هاي المپيك لندن 30 ميليارد تومان به عنوان «بودجه ويژه المپيك» به كميته ملي المپيك پرداخت شود، پيش از آغاز بازي ها حدود 18 ميليارد تومان از اين مبلغ تخصيص يافت، اما با گذشت بيش از چهارماه هنوز پولي از اين محل به كميته ملي المپيك پرداخت نشده است. همچنين از محل بودجه جاري 5/25 ميليارد توماني كميته ملي المپيك نيز پنج ميليارد تومان پرداخت نشده است. به دنبال مشكلات مالي فدراسيون هاي ورزشي، كميته ملي المپيك سه شنبه درنامه اي خطاب به مرادي، معاون راهبردي رياست جمهوري پرداخت 17 ميليارد تومان باقي مانده از محل بودجه ويژه المپيك و بودجه جاري اين كميته درسال 91 را خواستار شد.
 


چهره هاي سرشناس كشتي جهان در راه ايران

تيم هاي مدعي ليگ برتر كشتي ايران با چهار كشتي گير مذاكره كردند و احتمالا چهار چهره شاخص كشتي جهان به ايران سفر مي كنند.
شنيده مي شود تيم پرسپوليس جويبار كه مي تواند از دو كشتي گير خارجي استفاده كند، باب مذاكره را با دنيس چارگوش نفر سوم المپيك لندن در وزن 74 كيلوگرم و دارنده دو مدال طلاي جهان از روسيه و همچنين ولاديمير خينچگاشويلي، نايب قهرمان وزن 55 كيلوگرم المپيك لندن از گرجستان را باز كرده و با آنها به توافق رسيده است. همچنين تيم فولاد ماهان اصفهان كه واسيل فدروشين، نايب قهرمان پكن از اوكراين را به عنوان اولين ملي پوش خود در وزن 60 كيلوگرم جذب كرده قصد دارد حاجي مراد گاتسالوف، دارنده پنج مدال طلاي جهان و المپيك از روسيه را به تيم خود در وزن 96 كيلوگرم اضافه كند. داويد خوتيشويلي نفر سوم وزن 74 كيلوگرم جهان در سال 2011 از گرجستان ديگر كشتي گيري است كه گفته مي شود قرار است به ايران بيايد. گفته مي شود قرار است به ايران بيايد. گفته مي شود مقصد خوتيشويلي تيم ثامن الحجج(ع) سبزوار است، اما اين انتقال با توجه به اين كه مدافع قهرماني ليگ صادق گودرزي را در اين وزن در اختيار دارد و تنها مي تواند از يك خارجي استفاده كند، كمي عجيب است.
داماش بابل كه دو ملي پوش در تركيب دارد (اسماعيل پور و لشگري) پيش از اين سهميه يك كشتي گير خارجي خود را به عبدالسلام گاديسوف روس در وزن 96 كيلوگرم اختصاص داده است. در ليگ برتر كشتي ايران هر تيم مي تواند دو ملي پوش و يك خارجي يا يك ملي پوش و دو خارجي داشته باشد.
 


رقابت خارج از خانه مدعيان ليگ برتر بسكتبال

رقابتهاي هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال در حالي برگزار مي شود كه نفت تهران و شهرداري گرگان در مصاف با يكديگر به دنبال نخستين برد خود در اين فصل هستند.
هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال امروز با ديدار حساس دو تيم همياري زنجان و پتروشيمي بندرامام آغاز مي شود. شاگردان مهران حاتمي كه صدرنشين ليگ و تنها تيم بدون شكست هستند بايد در زنجان به مصاف تيمي بروند كه اين روزها تحت تاثير مصدوميت بازيكنانش قرار گرفته است. كوهيان كه از ابتداي فصل پويا تاجيك را در اختيار نداشت حالا سعيد داورپناه را نيز از دست داده و بايد در غياب آنها به مصاف مدعي فصل برود. البته احتمال زيادي وجود دارد كه پويا تاجيك از اين هفته در تركيب همياري قرار بگيرد. در ديگر رقابت حساس هفته پنجم ليگ برتر شهرداري گرگان ميزبان نفت سپاهان است. اين دو تيم كه با چهار شكست در انتهاي جدول قرار دارند در اين مسابقه براي بدست آوردن نخستين برد خود مبارزه مي كنند و همين مساله حساسيت رقابتشان را مضاعف مي كند. برنامه مسابقات هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر به اين شرح است:
پنجشنبه 9/9/1391
¤ همياري زنجان - پتروشيمي بندرامام ¤استقلال زرين قشم - فولاد ماهان سپاهان ¤ البدر بندر كنگ - مهران تهران ¤ صنايع پتروشيمي ماهشهر - دانشگاه آزاد تهران ¤ شهرداري گرگان - نفت سپاهان.
- تمام ديدارهاي اعلام شده در ساعت 16 برگزار مي شود.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ كريم صفايي رئيس بركنار شده فدراسيون تيروكمان به دليل برخي اتهام هاي مطرح شده 3 روز است كه توسط نهادهاي نظارتي بازداشت شده است . خبرگزاري ايسنا شب گذشته اين خبر را مخابره كرد.
¤ دزد مسلح اموال بازيكنان و اعضاي تيم ملي فوتبال نوجوانان دختر ايران در سريلانكا را به سرقت برد.
¤ تيم هاي دانشگاه آزاد الف وب درنخستين مسابقات خوددر رقابت هاي واليبال ساحلي دانشجويان آسيا حريفان خود را از پيش رو برداشتند. در روز نخست اين مسابقه تيم دانشگاه آزاد الف با تركيب صابر هوشمند چايجان و روح الله صالحي نژاد با نتايج مشابه دو بر صفر از سد كره جنوبي و امارات ب گذشت. تيم دانشگاه آزاد ب هم با تركيب سالمي و حامد وكيلي موفق شد با نتيجه دو بر يك تايلند ب را شكست دهد.دومين دوره مسابقات واليبال ساحلي قهرماني دانشجويان آسيا از 7 آذرماه با حضور 17 تيم در تايلند آغاز شده است و تا دوشنبه هفته آينده ادامه خواهد داشت.
¤ يازدهمين دوره مسابقات ليگ برتر تنيس مردان از 12 آذرماه به ميزباني اصفهان برگزار خواهد شد.
 


سفر علي آبادي و خسروي وفا به برزيل

محمد علي آبادي و محمود خسروي وفا روساي كميته هاي ملي المپيك و پارالمپيك ايران از شنبه عازم برزيل مي شوند.
نخستين نشست مسئولان كميته هاي المپيك و پارالمپيك كشورهاي حاضر در بازي هاي 2016 برزيل قرار است اوايل هفته آينده در برزيل برگزار شود. بر اين اساس محمد علي آبادي و محمود خسروي وفا به عنوان روساي كميته هاي المپيك وپارالمپيك ايران شنبه به اين كشور سفر خواهند كرد. در اين سفر چهار روزه قرار است روساي كميته هاي المپيك كشورهاي حاضر در بازي هاي 2016 ضمن بازديد از امكانات كشور ميزبان، با مسئولان دپارتمان برگزاري بازي هاي المپيكIOC و ستاد برگزاري بازي ها در ريودوژانيرو ديدار كنند تا هماهنگي هاي اوليه براي حضور كشورها در المپيك و پارالمپيك 2016 انجام شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10