(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 9  آذر  1391 - شماره 20368

براي نخستين بار در كشور انجام مي شود
توليد 3 مكمل غذايي با فناوري نانو
چمران در گفت وگو با خبرنگاران:
شوراي شهر مسئول پاسخگويي شهردار به مردم درباره بافت هاي فرسوده نيست
10 تقاطع بزرگراه امام علي(ع) به بهره برداري رسيد
احمدي مقدم:
غرب استان تهران نبايد خوابگاه مجرمين شود
نجات بارج 12هزار تني از غرق شدن در آب هاي خارك
ممنوعيت توليدخودرو با استاندارد يورو2
هواشناسي پيش بيني كرد
 14 استان كشور زير صفر درجه
براي نخستين بار در تهران
مدارس براساس وضعيت هوشمندسازي رتبه بندي مي شوند
توفان شن موجب انسداد راه هاي مواصلاتي در فهرج شد
دستگيري كلاهبردار 2 ميليارد و 270 ميليون ريالي در خوزستان
ديروز و در جريان برگزاري مانور زلزله مدارس كشوريك دقيقه لرزيد
خسارات جزيي زمين لرزه در ازنا
حوادث كوتاه از كشور
كودكان رتيل خوار!
سيل در انگليس
سقوط معجزه آميز!
حمله وحشيانه به زن محجبه در لندن


براي نخستين بار در كشور انجام مي شود

توليد 3 مكمل غذايي با فناوري نانو

مديركل نظارت بر مكمل ها و غذاهاي ويژه وزارت بهداشت از توليد 3 مكمل غذايي با فناوري نانو براي نخستين بار در كشور تا پايان امسال خبر داد.
به گفته ويدا كاظمي اين 3 مكمل غذايي نانو شامل 2 نوع ويتامين مينرال و يك نوع غذاي مايع مخصوص سالمندان و بيماران بستري در بيمارستان هاست كه همه مراحل آزمايش و تاييد آنها در وزارت بهداشت انجام شده و اميدواريم تا دهه فجر امسال شاهد رونمايي و ورود آنها به بازار باشيم.
وي ادامه داد: اين مكمل ها و غذاهاي جديد با فناوري نانو توليد شده اند و به همين علت اثربخشي بالاتري نسبت به مكمل ها و غذاهاي معمولي دارند، بسته بندي اين اقلام نيز براي بهبود شرايط نگهداري با فناوري نانو انجام شده است و بعد از ورود به بازار در دسترس همه مردم و بيماران نيازمند به اين مواد غذايي پيشرفته كه به صورت كپسول و غذاي مايع هستند، قرار مي گيرد.
كاظمي گفت: غذاهاي ويژه شامل دسته بندي هاي مختلفي هستند كه يكسري از آنها غذاهاي مايعي است كه براي بيماران بستري در بيمارستان ها استفاده مي شود زيرا اين بيماران براي بهبود سريع تر نيازمند تغذيه از طريق معده هستند اما به علت بيماري توان غذا خوردن را ندارند.
وي افزود: به همين علت غذاهاي مايع براي آنان توليد مي شود و از طريق لوله وارد معده اين بيماران مي شود تا با تغذيه مناسب زودتر درمان شوند.
 


چمران در گفت وگو با خبرنگاران:

شوراي شهر مسئول پاسخگويي شهردار به مردم درباره بافت هاي فرسوده نيست

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به انتقاد خبرنگار كيهان مبني بر مسكوت ماندن پروژه مقاوم سازي و بازسازي بافت هاي فرسوده تهران گفت: نوسازي بافت هاي فرسوده نيازمند همكاري و همدلي ميان دولت، شهرداري، بانك ها، سازمان ثبت اسناد و... است و شوراي شهر هيچ مسئوليتي در ايجاد اين همدلي ندارد.
مهندس مهدي چمران تاكيد كرد: ما در شوراي شهر با وجود محدوديت اختيارات قانوني را تصويب كرديم تا صد درصد عوارض نوسازي در بافت هاي فرسوده تهران بخشيده شود در حالي كه در كل كشور تنها 50 درصد آن بخشيده مي شود كه اين موضوع سبب رونق ساخت و ساز در اين بافت ها شد.
خبرنگار ما پرسيد شايد ايجاد همدلي ميان مسئولان شهري وظيفه شوراي شهر نباشد اما آيا استيضاح يا پاسخگو كردن شهردار در مقابل مردمي كه در اين بافت با نگراني شب را صبح مي كنند با شوراي شهر نيست. آيا زلزله آذربايجان نبايد براي ما مايه عبرت باشد و آيا حتما مشابه اين زلزله در تهران نيز بيايد تا همه به جنب و جوش درآيند؟
رئيس شوراي عالي استان ها در پاسخ تاكيد كرد: متاسفانه اطلاعات شما در اين زمينه كامل نيست. بنده سال هاي سال روي اين مسئله كار كرده ام حتي قبل از اينكه وارد شوراي شهر بشوم.
وي تصريح كرد: بنده هم معتقدم نبايد منتظر باشيم تا فاجعه اي پيش بيايد بعد وارد عمل شويم اما ايجاد همدلي در ميان مسئولين شهري نيز وظيفه من و شوراي شهر نيست.
مهندس چمران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در ارتباط با همين موضوع و استيضاح شهردار توسط شوراي شهر از بررسي طرحي در مجلس خبر داد كه براساس آن از اختيارات شوراها كاسته شده و در صورت تصويب نهايي از اين پس استيضاح شهردار توسط اعضاي شوراي شهر مبناي بركناري وي نخواهد شد.
وي با اشاره به اينكه اختيارات شوراها در حال كم شدن است اما انتظارات از شوراها بالاست گفت: در صورت تصويب چنين طرحي مجلس به جاي تقويت اختيارات شوراها يك حقي را هم از آنها خواهد گرفت.
رئيس شوراي عالي استان ها در پاسخ به اين سوال خبرنگار ما كه كيهان تاكنون شش گزارش مفصل درباره بافت هاي فرسوده و اظهارنظر صاحبنظران رده اول كشور چاپ كرده است پس چطور ادعا مي كنيد اطلاعاتمان درباره بافت هاي فرسوده ناكافي است گفت: همه گزارش هاي شما را خوانده ام، سراغ كساني رفته ايد كه حتي يك بار پاي شان به بافت هاي فرسوده نرسيده است.
مهندس چمران در عين حال گفت وگوي كيهان با دو عضو برجسته شوراي شهر، رئيس سازمان بازرسي كل كشور و اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس را مستثني از افرادي دانست كه منظور نظرش بود.خبرنگار كيهان مجددا پرسيد مردم پس از زلزله آذربايجان انتظار داشتند اعضاي شوراي شهر تحت فشار گذاشتن مسئولين شهري به ويژه شهردار را براي سرعت بخشيدن به طرح بازسازي و مقاوم سازي بافت هاي فرسوده بار ديگر در دستور كار خود قرار دهند اما متاسفانه پس از چند ماه هيچ تحركي در اين رابطه در جلسات شورا ديده نمي شود و اعتراض و انتقاد بنده از اين بابت است.
چمران در پاسخ تاكيد كرد: شما زلزله آذربايجان را كنار بگذاريد و به بافت هاي فرسوده تهران ارتباط ندهيد. در خصوص همين محله سيروس كه در سوالتان به آن اشاره كرديد طرح تفصيلي جزيي آن حدود چهار سال پيش تهيه شده است. همان موقع شركتي درست شد كه بيايند خودشان اجرا كنند و خودشان بازسازي كنند اما متاسفانه نتوانستند خوب كار كنند و وضعيت امروز اين محله نتيجه عدم موفقيت آن زمان است.
وي تاكيد كرد: براي اصلاح امور قاعدتا بايستي تعاوني هايي در اين زمينه درست شود تا بتوان كارها را به سامان رساند. بنابراين نه شهرداري مي تواند به تنهايي موفق باشد و نه وزارت مسكن، خود مردم هم به تنهايي قادر به انجام اين كار نيستند.
گفتني است در پايان اين گفت وگوي كوتاه اما صريح، مهندس چمران به درخواست خبرنگار ما وعده يك گفت وگوي اختصاصي در خصوص بافت هاي فرسوده تهران، كارهايي كه تاكنون صورت گرفته و عوامل و موانع موجود بر سر راه ريشه كني اين بافت ها داد كه اميدواريم محقق شود.

 


10 تقاطع بزرگراه امام علي(ع) به بهره برداري رسيد

معاون فني و عمراني شهردار تهران اعلام كرد: تمامي تقاطع هاي بزرگراه امام علي(ع) تا دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش ايسنا، سيدمازيار حسيني در مراسم بهره برداري از 10 پل متعلق به تقاطع هاي بزرگراه امام علي(ع) اظهار داشت: بزرگراه امام علي(ع) 35 كيلومتر طول دارد كه 10 كيلومتر آن در سالهاي گذشته ساخته شده و هم اكنون ساخت 25 كيلومتر باقيمانده اين مسير در حال انجام است.
وي با بيان اينكه اين بزرگراه 25 تقاطع دارد، اظهار داشت، در اين ميان 11 تقاطع اصلي محسوب مي شود و 14 تقاطع آن فرعي است.
وي با بيان اينكه ادامه بزرگراه امام علي(ع) از 6 منطقه پايتخت عبور مي كند، خاطر نشان كرد: نهايتا اين بزرگراه از شمالي ترين نقطه پايتخت در بزرگراه لشگر به جنوبي ترين نقطه در مجاورت مرقد امام خميني(ره) خواهد رسيد.به اعتقاد حسيني افتتاح تقاطع هاي شرقي-غربي بزرگراه امام علي(ع) مي تواند دسترسي محلي لازم را فراهم كند و به اين ترتيب از بار ترافيكي بخشي از بزرگراه ها و شريان هاي اصلي كاسته مي شود.
معاون شهردار تهران با بيان اينكه اغلب در پروژه هاي عمراني-ترافيكي معبري وجود دارد كه تعريض مي شود و يا پل و تونلي در زير يا روي آن احداث مي شود، گفت: اما در بزرگراه امام علي(ع) با هدف نوسازي بافت فرسوده، اين بزرگراه از ميان بافت فرسوده مسكوني عبور كرد و به اين ترتيب بي سابقه ترين پروژه رفع معارض شهري كليد خورد.
وي خاطر نشان كرد: بزرگراه امام علي(ع) 7هزار واحد مسكوني معارض دارد كه در قالب تملك چهارهزار پلاك رفع شده است.
حسيني با بيان اينكه تقريبا كل بخش هاي زيرمجموعه شهرداري درگير پروژه امام علي(ع) هستند، گفت: حدود سه دهه بود كه مديريت شهري به سمت اجراي اين پروژه نمي رفت چرا كه حجم معارضان ملكي آن بسيار بالا بوده و اجراي آن با دشواري هايي مواجه است.
وي ادامه داد: بلاتكليف ماندن اين پروژه مشكلاتي را براي شهروندان ساكن املاك قرار گرفته در طرح ايجاد كرده بود به طوري كه شهرداري جواز ساخت و ساز به آنها نمي داد و از طرفي بافت فرسوده اين مناطق هم روز به روز فرسوده تر مي شد.
معاون فني و عمراني شهردار تهران با بيان اينكه اجراي طرح ادامه بزرگراه امام علي(ع) تا حرم امام خميني(ره) از مردادماه سال گذشته آغاز شد، افزود: با وجود اينكه اين پروژه از ميانه سال در دستور كار قرار گرفت اما شوراي شهر تهران براي تامين بودجه آن همراهي كرد و به اين ترتيب ساخت آن در دستور كار قرار گرفت و تا ميلاد امام علي(ع) مصادف با پنجم خردادماه سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با اشاره به فعاليت چهار پيمانكار در پروژه امام علي(ع) اظهار داشت: در اين پروژه 13 مهندس مشاور فعال است كه 6 مشاور به حوزه عمليات اجرايي و سويل مي پردازد و هفت مشاور نيز بحث مديريت آبهاي سطحي پروژه را برعهده دارند.
حسيني خاطر نشان كرد: بزرگراه امام علي(ع) يك باند شمالي-جنوبي وسيع است كه كانال بزرگي نيز در ميانه بخش شمالي اين بزرگراه قرار دارد و اين نگراني وجود دارد كه در درازمدت جمع آوري آبهاي سطحي در اين بزرگراه مشكل ساز شود به همين خاطر مطالعات مربوط به جلوگيري از وقوع سيل و مديريت آبهاي سطحي توسط چند شركت مشاور حل و فصل خواهد شد.
معاون شهردار تهران با اشاره به افتتاح 10 پل كه متعلق به تقاطع هاي بزرگراه امام علي(ع) است اظهار داشت: ساخت هر يك از اين پل ها در گذشته دو تا سه سال طول مي كشيد اما از آنجا كه استراتژي شهرداري اين است كه ابتدا مشكلات زندگي مردم محلي را برطرف كند، ساخت تقاطع ها در بزرگراه امام علي(ع) در اولويت قرار گرفت.
گفتني است در اين مراسم، بهره برداري از دو تقاطع اصلي بزرگراه امام علي(ع) با خيابان مدني و خيابان پيروزي و نيز هشت تقاطع فرعي با خيابان هاي حيدري، لطيف اكبرنژاد، اصفهاني، صفا، عزيزي، نيك نام، صاحب الزمان(عج) و منصور به بهره برداري رسيد. طول اين پل ها از 43 تا 66 متر متغير بوده و عرض آنها نيز بين 14 تا 45 متر است. به اين ترتيب با بهره برداري از 10 پل اصلي و فرعي، 541 متر به طول معابر شرقي-غربي پايتخت اضافه خواهد شد.
 


احمدي مقدم:

غرب استان تهران نبايد خوابگاه مجرمين شود

فرمانده نيروي انتظامي از اختصاص 20 ميليارد تومان اعتبار و 1000 نيرو به فرماندهي غرب استان تهران خبرداد.
سردار اسماعيل احمدي مقام صبح ديروز در حاشيه بازديد از ستاد فرماندهي ويژه غرب استان تهران گفت: اگر بتوانيم با توجه به سرعت تاسيس شهرك ها و رشد جمعيت امكانات مورد نياز انتظامي منطقه غرب را تامين كنيم، با چالش هاي امنيتي زيادي روبرو خواهيم شد.
فرمانده ناجا افزود: اعتبارات لازم براي استقرار اين ساختارها و به خصوص ساخت فرماندهي شهرستان هايي همچون بهارستان، ملارد، شهرقدس و همچنين ساخت ستاد فرماندهي ويژه غرب استان تهران پيش بيني شده است.
احمدي مقدم با اشاره به افزايش اعتبارات اين فرماندهي گفت: بالغ بر 20ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است كه اين اعتبار به غير از 200دستگاه خانه سازماني است كه تا پايان سال آينده كار آن آغاز مي شود
احمدي مقدم با اشاره به تغيير آمايش انتظامي اين فرماندهي گفت: 1000 پليس به اين فرماندهي اضافه خواهند شد و براساس جداول انتظامي يگان خودرويي نيز تكميل و به نظر مي رسد اين مهم تا پايان سال آينده محقق شود.
به گفته وي بايد نيازهاي فرماندهي غرب تامين شود تا عقب ماندگي آن نسبت به ساير استان ها برطرف شود.
احمدي مقدم در ادامه با بيان اينكه يكي از مطالبات اصلي مردم امنيت اجتماعي است گفت: اين منطقه به دليل رشد سريع جمعيت دچار برخي سكونتگاه هاي غيرقانوني است كه در حال توسعه مي باشد و چالش و آسيب اجتماعي زيادي به وجود آورده است.
وي افزود: اگر به اين مسائل توجه نكنيم اين منطقه مي تواند به منطقه خوابگاهي مجرماني بدل شود كه در تهران جرم انجام داده اند.
فرمانده ناجا با اشاره به سير نزولي جرايم در اين منطقه گفت: سرقت به عنف و زورگيري تا حد زيادي در اين منطقه كنترل و كاهش داشته است كه موجب افزايش احساس رضايت مردم شده است، اما تا رسيدن به نقطه مطلوب بايد سريع تر و پرشتاب تر عمل كنيم

 


نجات بارج 12هزار تني از غرق شدن در آب هاي خارك

مدير عمليات شركت پايانه هاي نفتي ايران گفت: كاركنان اين شركت در پايانه هاي نفتي جزيره خارك بارج توفان زده 12هزار تني را از غرق شدن در خليج فارس نجات دادند.
به گزارش ايرنا از بوشهر به نقل از روابط عمومي شركت پايانه هاي نفتي ايران محمد كاظم نيك نام افزود: اين بارج لوله هاي زير دريايي از بندر خرمشهر به سمت عسلويه حمل مي كرد، عصر سه شنبه در حوالي جزيره خارك دچار توفان زدگي شد و در آستانه غرق شدن قرارگرفت.
وي اضافه كرد: 10نفر از كاركنان عمليات دريايي شركت پايانه هاي نفتي ايران در جزيره خارك توانستند از غرق شدن اين بارج 12هزار تني در خليج فارس جلوگيري كنند.
نيك نام ديروز ادامه داد: هم اكنون همه كاركنان اين بارج در سلامت هستند و براي خروج آب مخازن اين شناور اقدام شده است.
جزيره خارك از توابع شهرستان بوشهر بزرگ ترين پايانه صادرات نفت كشور است و در فاصله 57 كيلومتري شمال غرب بوشهر در آب هاي خليج فارس واقع است.
 


ممنوعيت توليدخودرو با استاندارد يورو2

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: خودروسازان فرصت دارند تا پايان سال جاري استانداردهاي توليدات خود را از يورو2 به يورو4 ارتقا دهند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمدي زاده تصريح كرد: براساس توافقات صورت گرفته با خودروسازان مي بايست تا پايان سال جاري استانداردهاي توليدات خود را از يورو 2 به يورو 4 ارتقا دهند.
وي خاطرنشان كرد: به خودروسازان داخلي فرصت داده شده تا نسبت به ارتقا استانداردهاي توليدات خود هرچه سريعتر اقدام كنند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: اگر تا پايان سال مقدمات توليد خودرو با استاندارد يورو4 را فراهم نكنند از ابتداي سال92 مجاز به توليد خودروهاي استاندارد يورو2 نمي باشند.

 


هواشناسي پيش بيني كرد

 14 استان كشور زير صفر درجه

سازمان هواشناسي كشور پيش بيني كرد امروز حداقل دماي 14 استان كشور صفر و زير صفر خواهد شد.
به گفته مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي، استان چهارمحال و بختياري با حداقل دماي 6 درجه سانتي گراد زير صفر سردترين و هرمزگان با حداكثر دماي 27درجه سانتي گراد بالاي صفر گرمترين استان هاي كشور هستند.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري افزود: همچنين دماي هوا در استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختياري، زنجان، قزوين، قم، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، مركزي و همدان به صفر يا زير صفر خواهد رسيد.
وي با اشاره به سكون هوا در تهران و شهرهاي صنعتي گفت: بر اين اساس روزهاي يكشنبه و دوشنبه هفته آينده اوج آلودگي هوا را خواهيم داشت.
اميدوارشهري گفت: با توجه به كاهش تردد پيش بيني مي كنيم امروز و فردا ميزان غلظت آلاينده هوا به ميزان قابل توجهي افزايش نداشته باشد.مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اينكه سامانه جديدي از چهارشنبه هفته آينده كشور را فرا مي گيرد، گفت: بر اين اساس انتظار مي رود غلظت آلاينده ها روند نزولي به خود گيرد اما هنوز قضاوت در اين خصوص زود است.مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور همچنين تا روز شنبه براي خليج فارس و تنگه هرمز آسماني توفاني پيش بيني كرد.
گفتني است حداقل و حداكثر دما در پايتخت 3 و 12 درجه سانتي گراد بالاي صفر است.
 


براي نخستين بار در تهران

مدارس براساس وضعيت هوشمندسازي رتبه بندي مي شوند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران از رتبه بندي وضعيت هوشمندسازي مدارس شهر تهران به سه سطح مقدماتي، مياني و پيشرفته براي نخستين بار خبر داد.
محمود حسيني با بيان اين مطلب گفت: طرح ارزيابي و رتبه بندي مدارس شهر تهران با هدف ارتقاي كيفيت هوشمندسازي مدارس اجرا مي شود و تاكنون دو هزار مدرسه دولتي و غيردولتي شهر تهران اطلاعات خود را درباره سخت افزار و نرم افزار در سايت آموزش و پرورش شهر تهران ثبت كرده اند.
وي افزود: براساس مدل مفهومي كه براي مدارس هوشمند طراحي شده است، چارچوبي براي فرآيند هوشمندسازي معين و شاخص هايي از سوي كارشناسان و طراحان مشخص شده است. براساس اين چارچوب، براي مدارس هوشمند سه مرحله مقدماتي، مياني و پيشرفته درنظر گرفته شده است.
به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، 50 شاخص ارزيابي مدارس هوشمند انتخاب شده است كه ارزيابي معلمان در ساختن پست الكترونيكي و ارتباط با دانش آموزان از ديگر شاخص هاي انتخاب شده است. به گفته مهر، اين مقام مسئول تاكيد كرد: كار ارزيابي دو هزار مدرسه ثبت نام شده در سايت آغاز شده است و احتمالا تا دو هفته آينده وضعيت مدارس شهر تهران درباره هوشمندسازي و مسير آنها براي ارتقاي اين فناوري مشخص و رتبه بندي مي شود.
 


توفان شن موجب انسداد راه هاي مواصلاتي در فهرج شد

در حالي كه غرب استان كرمان شاهد بارندگي بود توفان شديد شن شرق شهرستان كرمان و فهرج را فرا گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، توفان شديد شن از عصر سه شنبه در شهرستان فهرج در شرق استان كرمان و بخش هايي از شهرستان ريگان آغاز شد و تا شامگاه ادامه يافت و موجب بروز خسارتهايي در بخشهاي زيربنايي و بسته شدن راه هاي اصلي و روستايي شد.
شدت توفان شن در بخش نگين كوير فهرج بيشتر از ساير نقاط بود به طوري كه ميزان ديد به كمتر از 100متر كاهش يافت و اين امر رفت و آمد در اين بخش و روستاهاي اطراف را با مشكل مواجه كرد و موجب بروز مشكلاتي براي مردم شد.

 


دستگيري كلاهبردار 2 ميليارد و 270 ميليون ريالي در خوزستان

اهواز-خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان خوزستان از دستگيري كلاهبردار دو ميليارد و 270 ميليون ريالي و نيز دستگيري 3 نفر همدست وي، در اين استان خبر داد.
سرهنگ حفيظ الله خواجوي با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت شركت فولاد خوزستان مبني بر اختلاس يك ميليارد و 400 ميليون ريال بن كارمندي اين شركت توسط افراد ناشناس، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس با هماهنگي مقام قضايي و با بررسي دلايل و مدارك و اسناد موجود شركت فولاد خوزستان، تنخواه گردان اين شركت به هويت «ا.ن» را دستگير كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، خواجوي خاطرنشان كرد: متهم در ابتدا منكر هرگونه بزهي شد كه در نهايت به بزه انتسابي خود با همدستي 3 نفر به هويت هاي «ع.ز»، «ح.چ» و «ف.ا» اعتراف كرد.
رئيس پليس آگاهي خوزستان تصريح كرد: در پي اعتراف متهم، ماموران پليس آگاهي با هماهنگي مقام قضايي و در يك اقدام سريع، متهم رديف اول كارمند شركت فولاد خوزستان و متهمان رديف دوم و سوم غرفه داران فروشگاه رفاه اهواز كه در امر نقد كردن بن هاي شركت فولاد نقش داشته اند را دستگير كردند.
سرهنگ خواجوي ادامه داد: متهمان دستگير شده پس از مشاهده اسناد غير قابل انكار به همدستي خود با تنخواه گردان شركت اعتراف كرد، تاكنون دو ميليارد و 270 ميليون ريال، از اين راه به دست آوردند. گفتني است، كليه متهمان دستگير شده براساس دستور مقام قضايي با قرار مناسب روانه زندان شدند.

 


ديروز و در جريان برگزاري مانور زلزله مدارس كشوريك دقيقه لرزيد

زنگ زلزله همزمان با اجراي چهاردهمين مانور سراسري زلزله و ايمني صبح چهارشنبه به طور همزمان در مدارس سراسر كشور نواخته شد.
مانور سراسري زلزله به صورت نمادين در مدرسه شهيد آويني با حضور معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش و همچنين مسئولان هلال احمر و پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي در مدرسه شهيد آويني اجرا شد.
هدف از اجراي اين مانور افزايش سطح آگاهي دانش آموزان درباره پديده طبيعي زلزله و ايجاد آمادگي براي انجام واكنش هاي صحيح و سريع در برابر آن، آشنايي دانش آموزان با حوادث طبيعي و چگونگي مقابله با آن جهت ايجاد آرامش رواني و برانگيختن حس كنجكاوي دانش آموزان نسبت به پديده هاي طبيعي است.
ايجاد فرهنگ ايمني و مقاوم سازي، كاهش تلفات و خسارات ناشي از زلزله از ديگر اهداف اجراي چهاردهمين مانور سراسري زلزله و ايمني است.مانور «زلزله و ايمني» از سال 1375 به پيشنهاد پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله در مهدكودك ها و مدارس ابتدايي تهران به اجرا درآمد و در سال 1378 سراسري شد.
در حاشيه اين مراسم كيومرث هاشمي معاون تربيت بدني و سلامت وزير آموزش و پرورش گفت: براساس مكاتباتي كه با سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي اين وزارتخانه انجام شده است، بحث آموزش صحيح و ايمني در برابر زلزله وارد كتاب هاي درسي مي شود.
وي با بيان اينكه در ايران به طور ميانگين هر ساله 140 زلزله كمتر از 4 ريشتر رخ مي دهد، اضافه كرد: زلزله هاي بالاي 6 ريشتر آسيب زا هستند كه بايد به دانش آموزان آگاهي هاي لازم را داد، زيرا دانش آموزان بيشترين آسيب و صدمات را در زلزله ها دارند.

 


خسارات جزيي زمين لرزه در ازنا

رئيس آموزش و پرورش ازنا در استان لرستان از خسارات جزيي زلزله به 8 آموزشگاه اين شهرستان خبرداد.
محمد حسن مرادي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پي زلزله 9/4 ريشتري اخير در شهرستان ازنا 8 واحد آموزشي اين شهرستان دچار خسارت جزيي از جمله ترك در ديوارها و سقف شدند.
وي همچنين از تعطيلي 2 روزه مدارس اين شهرستان خبرداد و بيان داشت: براي پيشگيري از هرگونه حوادث احتمالي علاوه بر روز سه شنبه، روز چهارشنبه نيز مدارس شهرستان هاي دورود و ازنا تعطيل اعلام شد.
بنابراين گزارش ساعت 9 و 52 دقيقه و 27 ثانيه روز سه شنبه هفته جاري زلزله اي به شدت 9/4 ريشتر شهرستان ازنا در استان لرستان را تكان داد كه اين زمين لرزه علاوه بر ازنا در شهرستان هاي دورود و اليگودرز نيز احساس شد.
اين در حاليست كه با توجه به احتمال وقوع زمين لرزه هاي ديگر مدت 48 ساعت در نيمه شمالي استان اعلام آماده باش شده است.
همچنين استاندار لرستان نيز ضمن بازديد از شهرستان ازنا در جريان امور و فعاليت هاي انجام شده قرار گرفت.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف مواد در خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان از كشف 121 كيلو و 450 گرم مواد مخدر از نوع ترياك در اين استان خبر داد. به گفته وي در همين ارتباط 4 نفر قاچاقچي دستگير شدند.
انهدام باند سرقت در شوش
اهواز- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان شوش از انهدام باند 6 نفره سارقان مغازه و كشف 8 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ بهروز حسنوند با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت مغازه در هسته مركزي اين شهرستان شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت و ماموران پليس پس از هماهنگي با مقام قضايي، در يك عمليات غافلگيرانه اين باند 6 نفره را دستگير كردند و در بازرسي محل مخفيگاه سارقان، تعدادي گوشي موبايل، سيستم رايانه، پوشاك، لوازم صوتي و تصويري و... از آنان كشف و ضبط شد.
دستگيري مجرمان اينترنتي در گيلان
سرويس شهرستان ها: در پي شكايت تعدادي از بانوان گيلاني مبني بر هك پروفايل شخصي و سرقت تصاوير و ويدئوهاي خصوصي آنان از اينترنت، با پيگيري هاي پليس فتا، متهم شناسايي و دستگير شد.
 


كودكان رتيل خوار!

كودكان كامبوجي با شكار رتيل شكم خود را سير مي كنند!
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از «اي تي وي»، اين كودكان در جنگل هاي موسمي كشور كامبوج زندگي مي كنند و به دليل نبود خوراكي هاي دامي، خوردن رتيل براي آنها عادت شده است. اين كودكان با گرفتن رتيل ها و سرخ كردن آنها در درون روغن داغ آنها را مي خورند و حتي بزرگسالان نيز در غذاي آنها سهيم اند.
كودكان كامبوجي علاوه بر رتيل، از خوردن عنكبوت سرخ شده نيز غافل نمي مانند.
 


سيل در انگليس

بارش سنگين باران و افزايش ارتفاع سيل هاي جاري شده در انگليس ساكنان بيش از 9000 خانه در اين كشور را آواره كرده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «نشناك ترك»، انگليس همچنان مشغول تلاش براي مقابله با افزايش ارتفاع سيل هاي جاري شده بعد از بارش باران سنگيني است كه هزاران نفر از شهروندان و رانندگان اين كشور را گرفتار كرده است.به دنبال غيرقابل سكونت شدن بسياري از خانه ها در پي وقوع سيل بيش از 900 خانه در انگليس تخليه شده اند كه اين امر به آشفتگي خيابان هاي اين كشور منجر شده است.
بارندگي هاي سيلابي از جنوب غرب تا شمال «ولز» و بخش شمالي انگليس گسترانيده شده و منجر شده است كه سازمان محيط زيست اين كشور بيش از 500 هشدار وقوع سيل در سراسر انگليس صادر كند.ارتفاع سيل هاي جاري شده همچنان رو به افزايش است.
براساس اين خبر، سيل در سراسر انگليس سه كشته بر جاي گذاشته و حدود 900 خانه را نيز تخليه كرده است.
همزمان با ادامه بارش سنگين باران در شمال انگليس و ولز كه در حال حركت به سمت جنوب است، همچنان خطر وقوع سيل وجود دارد اما انتظار مي رود كه از شدت وزش باد و بارش باران در طول روزهاي آتي كاسته شود.
 


سقوط معجزه آميز!

در پي سقوط يك فروند هواپيماي مسافربري در اقيانوس هند، تمامي سرنشينان آن نجات يافتند.
به گزارش ايسنا، اين هواپيماي مسافربري پس از بلند شدن از فرودگاه جزاير «كومور» بر فراز اقيانوس هند دچار حادثه شد اما تمامي 29 سرنشين آن زنده از ميان آب بيرون آورده شدند.
بنابر اعلام مقامات هواپيمايي جزاير «كومور»، اين هواپيما شب گذشته از فرودگاه اصلي اين منطقه بلند شد اما مدتي بعد ارتفاع لازم را از دست داد و سقوط كرد.گفته شده است خلبان اين هواپيما بلافاصله پس از بلند شدن متوجه وجود نقص فني در آن شد و قصد بازگشت به فرودگاه را داشت اما كار از كار گذشته بود.
بنا بر اعلام مقامات هواپيمايي جزاير «كومور» نيروهاي امداد و نجات به سرعت پس از وقوع حادثه به محل اعزام شدند و تمامي 29 سرنشين آن را نجات دادند.
 


حمله وحشيانه به زن محجبه در لندن

براساس فيلمي كه به تازگي منتشر شده، فردي به طور وحشيانه اي به يك زن محجبه كه در حال راه رفتن در خيابان هاي لندن است، حمله مي كند.
به گزارش فارس، به دنبال افزايش خشونت عليه مسلمانان در انگليس، شوراي اسلامي بريتانيا كه بزرگترين سازمان اسلامي در اين كشور است، فراخواني را براي اتخاذ اقداماتي واقعي جهت مبارزه با پديده اسلام هراسي يا اسلاموفوبيا، اعلام كرده است.
فيلم جديدي كه به تازگي منتشر شده، نشان مي دهد فردي به طور وحشيانه زن محجبه اي را كه در حال راه رفتن در يكي از خيابان هاي لندن است، مورد حمله قرار مي دهد.
پليس لندن اعلام كرده است از آوريل 2009 تاكنون به علت پديده اسلام هراسي 762 فقره جرم اتفاق افتاده است كه 333 فقره آن در سال هاي 2010 و 2011 بوده است، و 57 مورد آن نيز از آوريل گذشته تاكنون اتفاق افتاده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10