(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 19  آذر  1391 - شماره 20376

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روزنامه تركي «زمان»:
قدرت ايران در تمام منطقه گسترده شده است
در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت گرفت
بررسي سياست هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني
پاي درس علي (ع)
ناوشكن جماران در بندر سودان پهلو گرفت
با پيام رئيس جمهور
كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي برگزار شد
مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع:
 ايران در حوزه پهپاد بين المللي شده است
مراسم قاليشويان مشهد اردهال كاشان ثبت جهاني شد
پاسخ مستند مديركل حقوقي سازمان امور دانشجويان
خانم ابتكار! دانشجويان در دوره اصلاحات ستاره دار مي شدند نه اكنون
گزارش اداره حسابرسي دولت آمريكا
از بي اعتنايي شركت هاي خارجي به تحريم ها عليه ايران
از سوي اوباما
فرمانده نيروهاي آمريكا در خاورميانه و آسياي مركزي منصوب شد
ايران آزمايش هسته اي آمريكا را محكوم كرد
حذف كنكور در رشته هاي حقوق و حسابداري
آغاز مهاجرت پرندگان وحشي به تالاب هاي گيلان
بروجردي:
آمريكا چاره اي جز اعلام شكست پروژه تحريم ها عليه ايران ندارد
آزمون دكتراي دانشگاه آزاد تستي شد
اخبار ادبي و هنري
بررسي راهكارهاي علمي براي نجات درياچه اروميه
توسط معلمي در شهرستان جم صورت گرفت
اهداي زمين يك ميليارد توماني براي عزاداري امام حسين(ع)
واكنش حاجي بابايي به نمايندگاني كه خواستار استعفايش هستند
مردم مراقب خبرنگار نماها باشند
برگزاري مسابقه طراحي سازه هاي محافظ در دانشگاه پارس آباد
ايران به جمع كشورهاي صادركننده خاويار پرورشي پيوست
معاون راهداري كشور:
 650 ميليارد تومان براي ايمن سازي راه هاي كشور اختصاص يافت
تخصيص وام اشتغال 9 ميليوني براي خانواده زندانيان
يونسكو مهر اصالت بر هنر دستي مازندراني ها زد
سرپرست اوقاف و امور خيريه كشور:
اطلاعات وقف نامه هاي كشور در سامانه جامع ثبت شده است


روزنامه تركي «زمان»:

قدرت ايران در تمام منطقه گسترده شده است

روزنامه «زمان» چاپ تركيه در مقاله اي تحليلي اذعان كرد كه ايران در تمامي منطقه حضور دارد و يكي از اركان اصلي در رويدادهاي خاورميانه است.
«عبدالحميد بيلجي» در اين مقاله نوشت: «در سالهاي اخير ما تركها هر جايي كه مي رويم با حضور ايران در آنجا مواجه مي شويم. اين ادعايي مرتبط به نظريه «توطئه» نيست كه آن را ادعايي غيرقابل باور قلمداد كنيم بلكه تحليلي بر پايه واقعيت است. اين تحليل بر پايه گزارشات رسمي و نيمه رسمي رسيده از دستگاه هاي اطلاعاتي است.»
وي در ادامه افزود: «شايد شگفت زده شويم اما ايران در همه جا حضور دارد از مبارزه عليه تروريست هاي پ ك ك گرفته تا حل بحران سوريه و تا نقش آفريني در روابط لبنان و عراق. اين مسئله كاملا به ضرر تركيه است. ايران همواره رقيب تركيه بوده و خواهد بود، رقابتي كه در برخي مواقع به خصومت انجاميده است. در اين ميان تكليف روابط دوجانبه ما با ايران چه خواهد بود. براي بررسي اين مسئله نبايستي به ويژگي هاي ژئوپوليتيك و پيشينه روابط بي توجه بود. براي پاسخ به اين بايستي از احساسات گرايي اجتناب كرد و به نقش تاريخي ايران در ايجاد توازن در منطقه توجه نمود.»
سوريه بهانه
و هدف ايران است
همچنين «لارنس ويلكرسون» مشاور و رئيس ستاد «كالين پاول» وزيرخارجه پيشين آمريكا اظهار داشت كه سوريه هرگز از سلاحهاي شيميايي استفاده نخواهد كرد و اذعان نمود كه آمريكا به دنبال بدست آوردن بهانه اي براي مداخله نظامي در سوريه است.
او همچنين بيان احتمال حمله سوريه عليه تركيه را «احمقانه» خواند و اظهار داشت «حقيقت آن آست كه آمريكا با طرح اين مسائل خود را آماده مداخله نظامي در سوريه مي كند. تركيه به موشك هاي پاتريوت و دفاع نظامي ما نيازي ندارند.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران وي تبعات مداخله نظامي آمريكا در سوريه را «فاجعه بار» تر از تجاوز آن كشور به عراق در سال 2003 دانست. وي مداخله آمريكا در امور سوريه را ابزاري براي مقابله با نقش ايران در منطقه دانست.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد علاقه يا عدم علاقه آمريكائي ها به جنگي ديگر اشاره كرد كه طي ديدارهاي اخير خود با نمايندگان كنگره و سناي آمريكا به اين نتيجه رسيده كه آنان مايل به جنگي ديگر نيستند و حتي از اوباما به دليل عدم مشورت وي در جنگ عليه ليبي نيز خرده گرفته اند.
وي اذعان كرد كه هدف نهايي آمريكا «ايران» است و نه سوريه.
 


در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت گرفت

بررسي سياست هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني

در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام بررسي و تدوين سياست هاي كلي توليد و حمايت از كار و سرمايه ايراني پيگيري شد.
در اين جلسه ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي توليد و حمايت از كار و سرمايه ايراني پيگيري شد و با تصويب سه بند ديگر، جمع اين سياست ها به 26 بند رسيد.
در اين جلسه علاوه بر اكثريت اعضا و روساي قواي مجريه و مقننه، وزراي صنعت، معدن و تجارت و وزير نفت، روساي كميسيون هاي اقتصادي و اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي، معاون ارزي بانك مركزي و رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران نيز حضور داشتند، جلوگيري از انحصار در چرخه توليد و تجارت، تنظيم و تدوين راهبردهاي توليد ملي در بخش هاي مختلف اقتصادي براساس سياست هاي كلي و كارآمدسازي، هماهنگي و هم افزايي نهادهاي نظارتي مصوبات جلسه ديروز مجمع بودند.
پيشنهاد رئيس جمهور درباره تمركز مديريت اقتصادي كشور
در همين حال دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رئيس جمهور در جلسه روز شنبه مجمع پيشنهاد تمركز در مديريت اقتصادي كشور را مطرح كرد.
محسن رضايي در نشست خبري پس از جلسه ديروز مجمع با اعلام اين خبر گفت: در اين زمينه بحثي صورت نگرفته است و قرار است كميسيون اقتصادي مجمع با رئيس جمهور جلسه اي داشته باشند و موضوع را بررسي كنند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه دلايل رئيس جمهوري براي تمركز بر مديريت اقتصادي چه بوده است؟ گفت: اين موضوع را از خودشان بپرسيد چرا كه اين پيشنهاد به صورت كلي مطرح شده و نظر ايشان اين است كه مركز واحدي براي تصميم گيري اقتصادي موردنياز است تا اختلاف نظر نباشد.
رضايي در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين كه رئيس جمهوري اخيرا كاركرد مجمع را زيرسؤال برده است و آيا در اين زمينه با وي صحبت كرده ايد يا خير؟ گفت: انتقاد كردن حق همه مردم و مسئولان كشور بوده و خوب است.
وي با بيان اين كه فضاي گفت و گو در كشور بايد تقويت شود، اظهار داشت: هر چه از اين مساله فاصله بگيريم هزينه هاي آن را مردم بايد بپردازند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: حضور احمدي نژاد و وزراي ايشان در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام بيانگر اين است كه رئيس جمهوري مجمع را نهادي كارآمد مي داند و امروز نيز بر اين مسئله تاكيد كرد و بدين ترتيب فكر نمي كنم ايشان قصد تضعيف مجمع را داشته باشد.
رضايي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين كه رهبري عناوين كلي سياست هاي انتخابات را به مجمع ابلاغ كرده اند، چه زمان در دستور كار قرار مي گيرد؟ و آيا به انتخابات آتي رياست جمهوري مي رسد يا خير؟ گفت: بعيد مي دانم، چون بحث ها ادامه دارد و بايد اين سياست ها در مجمع مورد بررسي قرار گيرد و پس از آن خدمت مقام معظم رهبري تقديم شود تا ايشان به قواي سه گانه ابلاغ كنند.
رضايي در پاسخ به اين كه اصلاح قانون انتخابات را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ گفت: پيشنهاد خوبي در مجلس ارايه شده و با توجه به اين كه مجلس نظر شوراي نگهبان را محور مي داند، فكر نمي كنم مشكلي به وجود آيد و اگر اختلافي باشد به مجمع تشخيص مصلحت ارجاع خواهد شد.
 


پاي درس علي (ع)

بهترين شهر
براي هر كس
هيچ شهري براي تو، از شهر ديگر بهتر نيست.
بهترين شهرها (براي تو) آن (شهر) است كه پذيراي تو باشد.
نهج البلاغه
حكمت 442

 


ناوشكن جماران در بندر سودان پهلو گرفت

ناو گروه بيست و سوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران متشكل از ناوشكن جماران و ناو بالگرد بوشهر در بندر سودان پهلو گرفت.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، ناوگروه بيست و سوم نداجا متشكل از ناوشكن جماران و ناو بالگردبر بوشهر پس از عبور از تنگه استراتژيك باب المندب و انجام مأموريت موفقيت آميز خود در درياي سرخ در بندر سودان پهلو گرفت و فرماندهان اين ناوگروه پس از استقبال رسمي مقامات سودان با فرماندهان ارشد نيروي دريايي اين كشور ديدار كردند.
در اين مراسم عبدالله المطري فرمانده ارشد نيروي دريايي سودان با ابراز خوشحالي از حضور ناو گروه ايراني در كشورشان خواهان ادامه و گسترش روابط دوستانه نظامي بين دو كشور شد و گفت: در آينده نزديك به ايران سفر خواهد كرد.
وي همچنين ضمن اشاره به وجه مشترك ديني و اجتماعي دو كشور، برقراري امنيت دريايي را يكي از اولويت هاي ايجاد روابط دانست و پيروزي و موفقيت را براي نيروهاي دريايي دو كشور و همچنين سرافرازي دين مبين اسلام خواستار شد.
 


با پيام رئيس جمهور

كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي برگزار شد

كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، با پيام محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در تالار وحدت تهران برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد در پيام خود به كنگره جهاني كارگزاران مسلمان با اشاره به توطئه هاي روزافزون دشمنان اسلام اظهار كرد:
با عنايت به موج بيداري حق طلبان در مقابل توطئه هاي روزافزون، دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهاي مختلف اطلاع رساني و توسل به سنگين ترين جنگ هاي رواني رسانه اي به صف آرايي در برابر معتقدان به حاكميت الله و مشتاقان اهتزاز پرچم نبوت خاتم الانبيا(ص) ايستاده اند و مناسبات جهاني را در جهت منافع خود هدايت مي كنند.
رئيس جمهور در بخشي از پيام خود با تحسين گفتمان اسلامي در عرصه اطلاع رساني تاكيد كرد: اهتمام به اعتلاي همبستگي هاي ديني و فراهم آوردن شبكه اي شاخص با هدف حفظ و تقويت «گفتمان اسلامي در عرصه اطلاع رساني» حركتي قابل ستايش و تحسين است.
 


مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع:

ايران در حوزه پهپاد بين المللي شده است

مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران در حوزه پهپادها به قابليت هايي در حد و اندازه هاي بين المللي دست يافته است.
منوچهر منطقي با اعلام خبر برگزاري ششمين نمايشگاه بين المللي هوايي ايران از 21 تا 24 آذر در جزيره كيش اظهار كرد: اين نمايشگاه به منظور نمايش توانمندي هاي ايران در عرصه هوايي برگزار مي شود و كشورهايي مانند روسيه، اكراين، چين، اندونزي، فرانسه، انگليس و لهستان در آن حضور خواهند داشت.
مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع درباره عرضه پهپادها در نمايشگاه بين المللي هوايي گفت: با توجه به اين كه پهپادها در حوزه هاي مختلفي مانند تشخيص و شناسايي، مسيريابي و در مسائل محيط زيستي مانند تشخيص آتش سوزي ها و آلودگي ها كاربرد دارد، در اين نمايشگاه نيز مورد توجه قرار گرفته است و به نمايش گذاشته خواهند شد.
منطقي تاكيد كرد: قابليت هاي ما در حوزه پهپادها در حد و اندازه بين المللي است و ما تلاش مي كنيم توانايي خود را در اين عرصه در حوزه هاي تجاري، پشتيباني و نظارتي بالا ببريم.
مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع از رونمايي برخي زيرمجموعه هاي اساسي صنعت ساخت و اورهال هواپيما مانند موتور هواپيما در ششمين نمايشگاه بين المللي هوايي ايران خبر داد و گفت: ما هواپيماهاي دونفره و چهارنفره توليد كرده ايم و در اين نمايشگاه از طراحي هواپيماهاي شش نفره و دو نوع هواپيماي آب نشين و خشكي نشين رونمايي خواهيم كرد.
وي با بيان اين كه از دو مدل بالگرد نيز كه طراحي آنها آغاز شده است، در اين نمايشگاه رونمايي خواهيم كرد، افزود: اين دو نوع بالگرد، در كلاس متوسط و نيمه سنگين هستند. همچنين 10 تا 12 فروند هواپيماهاي 52 نفره وارد ناوگان هوايي شده است و توليد خواهد شد.
منطقي در پايان اظهارات خود، از آغاز پروژه هاي هواپيمايي در سطح كشورهاي اسلامي خبر داد و افزود: ما در اين عرصه مي توانيم با شناسايي نيازهاي كشورهاي اسلامي در عرصه هوايي نقش محوري در اين حوزه ايفا كنيم.

 


مراسم قاليشويان مشهد اردهال كاشان ثبت جهاني شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مراسم قاليشويان مشهد اردهال كاشان در فهرست جهاني يونسكو ثبت شد.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه در خرداد 89، آئين قاليشويان مشهد اردهال كاشان با شماره 150 به ثبت ميراث معنوي رسيد گفت: به دنبال آن واحد مردم شناسي اداره ميراث فرهنگي كاشان در سال 89 مطابق فرمت ثبت جهاني ميراث ناملموس، اقدام به مطالعه ميداني، مستندنگاري با استفاده از عكس، فيلم، مدارك سوابق تاريخي، طومارها و رضايت نامه هاي حقيقي و حقوقي كرده و پس از تدوين و جمع بندي پرونده پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور به دفتر يونسكو ارسال شد.
حسين يزدانمهر اظهار داشت: به دليل رفع اشكال، اصلاح و تكميل پرونده پس از تجديدنظر در مطالعه ميداني و تدوين اسناد و مدارك لازم پرونده مذكور در تيرماه امسال به دفتر ثبت جهاني يونسكو ارسال شد و آئين قاليشويان مشهد اردهال كاشان 15 آذرماه جاري و در هفتمين اجلاس كميته بين المللي ميراث فرهنگي ناملموس در مقر يونسكو و پاريس، به تصويب اين كميته رسيد.
همچنين مهارت سنتي فرش بافي كاشان در سال 88 و باغ فين كاشان در سال 90 در فهرست جهاني يونسكو به ثبت رسيد.
 


پاسخ مستند مديركل حقوقي سازمان امور دانشجويان

خانم ابتكار! دانشجويان در دوره اصلاحات ستاره دار مي شدند نه اكنون

مديركل حقوقي سازمان امور دانشجويان با انتشار سندي، ادعاي معصومه ابتكار در مورد ستاره دار شدن دانشجويان در دوره فعلي را تكذيب كرد.
پنجشنبه گذشته معصومه ابتكار- عضو اصلاح طلب شوراي شهر تهران- در يك برنامه زنده تلويزيوني مدعي شد فضاي دانشگاه ها در دوره فعلي بسته است و دانشجويان منتقد ستاره دار شده و با مشكل مواجه مي شوند.
مديركل حقوقي سازمان امور دانشجويان، با تكذيب ادعاي فوق، اعلام كرد كه در حال حاضر حتي يك دانشجوي ستاره دار نداريم.
حسين شمسيان درباره اظهارات عضو شوراي شهر تهران در خصوص ستاره دار شدن دانشجويان منتقد با بيان اينكه گوينده اين سخنان در آستانه روز دانشجو با اين سخنانش به دنبال كسب پرستيژ براي خود بوده، اظهار داشت: ابتدا بايد از فردي كه به ستاره دار شدن دانشجو اشاره مي كند سؤال كرد تعريفش از «ستاره دار» بودن چيست و اصلاً دانشجو به چه علت بايد ستاره دار شود؛ اين افراد تنها كلي گويي مي كنند و حتي نمي دانند ستاره دار شدن چرا اتفاق مي افتد.
وي با تأكيد بر باز بودن فضاي دانشگاه ها نسبت به زمان اصلاحات، گفت: فضاي كنوني دانشگاه ها اگر نسبت به زمان اصلاحات بازتر نباشد اما به همان اندازه باز است.
مديركل حقوقي سازمان امور دانشجويان با اشاره به مصوبه اي در سال 77 گفت: در زمان اصلاحات مصوبه اي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي با امضاي رئيس جمهور وقت به تصويب رسيد كه براساس آن اگر عليه دانشجويي در هر كميته انضباطي حكمي صادر شود هيچ مرجع ديگري حتي ديوان عدالت اداري كه تنها مرجع تظلم خواهي است، حق ورود به اين پرونده را ندارد.
اين مقام مسئول در وزارت علوم با تأكيد بر ابطال اين مصوبه در زمان فعلي، ادامه داد: در حال حاضر طبق هماهنگي وزارت علوم با ديوان عدالت اداري، دانشجويان عليه هر رأيي كه برايشان صادر شده در ديوان عدالت اداري حق اعتراض دارند و مصوبه زمان اصلاحات در واقع هيچگونه قابليت اجرايي ندارد.
مديركل حقوقي سازمان امور دانشجويان با تأكيد بر اينكه حتي يك دانشجوي ستاره دار هم نداريم، تصريح كرد: اگر دانشجو به صورت مستند اعلام كند كه تمام شرايط پذيرش را از نظر قانوني در مقاطع تحصيلي داشته اما به علت موارد انضباطي اين حق از وي سلب شده است، ما آمادگي داريم كه از اين شخص رفع تظلم كنيم.
به گزارش مهر، متن مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص ممنوعيت حق اعتراض دانشجويان به آراء كميته انضباطي در سال 77 به اين شرح است:
احكام و آراي تنبيهي صادره از كميته انضباطي دانشگاه ها
مصوبه جلسه 439، 25/12/1377 شوراي عالي انقلاب فرهنگي
موضوع استفسار ديوان عدالت اداري در خصوص قابليت يا عدم قابليت تجديد نظر در احكام و آراي تنبيهي صادره از كميته انضباطي دانشگاه ها در آن ديوان مطرح و مقرر شد: احكام و آراي تنبيهي از كميته انضباطي دانشگاه ها، غيرقابل رسيدگي در ديوان عدالت اداري است.

 


گزارش اداره حسابرسي دولت آمريكا

از بي اعتنايي شركت هاي خارجي به تحريم ها عليه ايران

اداره حسابرسي دولت آمريكا به عنوان يكي از ديده بان هاي دولت اين كشور از فعاليت شركت هايي از چين، هند، كره جنوبي و آفريقاي جنوبي، در بخش نفت و گاز ايران با وجود تحريم ها عليه اين كشور خبر داد.
به گزارش رويترز، اداره حسابرسي دولت آمريكا به عنوان يكي از ديده بان هاي دولت اين كشور اعلام كرد: با وجود تحريم ها، حداقل 7 شركت از چين، هند، كره جنوبي و آفريقاي جنوبي به سرمايه گذاري در بخش هاي نفت و گاز ايران در سال 2012 ادامه داده اند.
براساس اين گزارش، با امضاي قانوني در ماه آگوست در آمريكا، دولت اين كشور مجوز تحريم شركت هايي را كه به توسعه بخش هاي انرژي ايران به عنوان منبع كليدي درآمد اين كشور كمك مي كنند، دريافت كرد.
اداره حسابرسي دولت آمريكا (GAO) براساس اين قانون براي ارائه گزارش به كنگره اين كشور، گزارش ها و اطلاعات در دسترس را بررسي كرده است و با شركت هاي فعال در ايران براي آگاهي از اين كه آيا اين شركت از ايران خارج شده اند، يا نه تماس گرفته است.
براساس اين گزارش، آمريكا خريداران نفت ايران را به كاهش چشمگير در واردات نفت از اين كشور مستلزم كرده است و در غير اين صورت اين كشورها توسط سيستم مالي اين كشور تحريم مي شوند. اما اكثر اين شركت هاي فعال در بخش هاي نفتي ايران از كشورهايي هستند كه روز جمعه معافيت 6 ماهه از تحريم هاي ايران دريافت كردند.
به گزارش اداره حسابرسي دولت آمريكا، فعاليت هاي چين شامل سهم 51 درصدي شركت «سينوپك» در ميدان نفتي يادآوران و منافع شركت ملي نفت چين در پروژه توسعه ميدان آزادگان است.
شركت صنعتي «دائليم» كره جنوبي در توسعه ميدان هاي گازي پارس جنوبي و همچنين در پروژه گاز طبيعي مايع «تمبك» در ايران فعال است.
همچنين 3 شركت هندي شركت ملي نفت هند، «ا ان جي سي» وديش و «ا يل اينديا» كه در ميدان گازي بلوك «فارسي» سهم دارند به «جي اي ا» اعلام كردند كه قراردادهاي خدمات اكتشافي آنها تمام شده است و آنها هيچ برنامه اي براي دنبال كردن اين پروژه ندارند.
شركت «ساسول» آفريقاي جنوبي در يك سرمايه گذاري مشترك با ايران فعال بوده، اما اخيرا اعلام كرده است كه در تلاش براي كناره گيري از اين همكاري است.
اداره حسابرسي دولت آمريكا در گزارش خود خاطر نشان كرد: 8 شركت ديگر از چين، مالزي، هند، كرواسي و ونزوئلا وجود دارند كه اثبات فعاليت اخير آنها در ايران مشكل است.
اعتراف اداره حسابرسي دولت آمريكا به ناكامي تحريم ها عليه ايران در حالي منتشر شد كه هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا عصر جمعه (71آذر) طي بيانيه اي اعلام كرد: من اعلام مي كنم كه چين، هند، مالزي، كره جنوبي، سنگاپور، آفريقاي جنوبي، سريلانكا، تركيه و تايوان به مدت 081 روز ديگر از تحريم نفتي ايران معاف مي شوند. من در اين زمينه به كنگره گزارش خواهم كرد.
 


از سوي اوباما

فرمانده نيروهاي آمريكا در خاورميانه و آسياي مركزي منصوب شد

رئيس جمهور آمريكا، ژنرال آستين را به فرماندهي نيروهاي اين كشور در خاورميانه و آسياي مركزي منصوب كرد.
باراك اوباما ژنرال «لويد آستين» را به سمت فرمانده «سنت كام» منصوب كرد.
اين خبر از سوي «لئون پا نه تا» وزير دفاع آمريكا اعلام شد.
در بيانيه پانه تا در اين باره آمده است: «آستين تركيبي از تفكرات راهبردي، شناخت منطقه و نيز خردورزي را براي يكي از حساس ترين سمت ها در وزارت دفاع به ارمغان خواهد آورد.»
سنت كام با سرفرماندهي مركزي آمريكا قرارگاهي است كه فرماندهي نيروهاي آمريكايي در 20 كشور خاورميانه و آسياي مركزي را بر عهده دارد.
آستين از اين پس عالي رتبه ترين مقام نظامي است كه مستقيما با ايران رويارو خواهد بود.
پيش از اين ژنرال «جيمز ماتيس» اين مسئوليت را بر عهده داشت.
ژنرال آستين بخش زيادي از دهه اخير عمر خود را در عراق سپري كرده است. وي در حمله سال 2003 آمريكا به عراق فرمانده لشكر سوم پياده نظام بود. وي همچنين مدتي را نيز در افغانستان سپري كرده است. آستين از سال 2008 تا سال 2011 فرمانده مجموع نيروهاي آمريكايي در عراق بود. وي پس از خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، معاون فرمانده ستاد كل ارتش آمريكا بوده است.
 


ايران آزمايش هسته اي آمريكا را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با محكوم كردن آزمايش هسته اي اخير آمريكا، اقدام اين كشور را بي توجهي به خواسته ديرينه افكار عمومي بين المللي مبني بر خلع سلاح كامل هسته اي دانست.
رامين مهمانپرست با يادآوري نقض مكرر تعهدات بين المللي توسط آمريكا در زمينه خلع سلاح شيميايي، اقدام مزبور را بخشي از رفتار مزورانه اين دولت در زمينه خلع سلاح دانست كه موجبات تضعيف صلح و ثبات بين المللي را در پي خواهد داشت.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي با اشاره به فشار همه جانبه آمريكا براي لغو كنفرانس بين المللي خاورميانه عاري از سلاح هسته اي، آزمايش اتمي آمريكا را ادامه سياست اتكا به سلاحهاي كشتار جمعي دانست.
وي تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از قربانيان سلاحهاي كشتار جمعي، هدف ارزشمند خلع سلاح را در چارچوب فتواي رهبر معظم انقلاب مبني بر حرمت توليد، نگهداري و كاربرد اين نوع سلاحها، تا تحقق كامل صلح در عرصه بين المللي دنبال خواهد كرد.
 


حذف كنكور در رشته هاي حقوق و حسابداري

تازه ترين تصميمات درباره حذف كنكور در دانشگاه آزاد اسلامي به گفته رئيس دانشگاه آزاد و مديركل دفتر گسترش به مرحله اعلام رشته ها براي پذيرش بدون كنكور رسيده است.
پس از اعلام آمادگي دانشگاه آزاد براي حذف كنكور در مقطع كارشناسي، فرهاد دانشجو رئيس اين دانشگاه اعلام كرد كه به احتمال زياد حذف كنكور در رشته هاي پرطرفدار مثل حقوق و حسابداري اعمال خواهد شد.
وي با يادآوري اينكه 3 هزار رشته محل مجوز پذيرش بدون آزمون را از وزارت علوم در دانشگاه هاي پيام نور، آزاد و غيردولتي خواهند گرفت، ادامه داد: در اين هفته اسامي رشته هايي كه بدون كنكور دانشجو مي پذيرند با برگزاري جلساتي توسط مركز آزمون دانشگاه آزاد و سازمان سنجش اعلام خواهند شد.
به گزارش مهر، رئيس دانشگاه آزاد پيش از اين اعلام كرده بود كه وزارت علوم اجازه حذف كنكور را در مقطع كارشناسي اين دانشگاه داده است.
در همين باره ابوالفضل حسني- مديركل دفتر گسترش وزارت علوم اظهار داشت: هنوز در اين باره تصميم جدي گرفته نشده و بايد ابلاغيه اي به اين دانشگاه اعلام شود.
وي در عين حال افزود: به علت خالي بودن صندلي ها در دانشگاه ها ابتدا لازم است با زير نظام ها جلساتي برگزار شود كه در اين زمينه هم اكنون در حال برگزاري جلساتي با دانشگاه پيام نور هستيم.
به گفته اين مقام مسئول در وزارت علوم، پس از نتيجه گيري با پيام نور، اين جلسات با دانشگاه آزاد برگزار مي شود و همانطور كه رئيس دانشگاه آزاد اعلام كرد پذيرش بدون كنكور از بهمن ماه عملي خواهد شد.
 


آغاز مهاجرت پرندگان وحشي به تالاب هاي گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
مهاجرت پرندگان وحشي به تالابها و آبگيرهاي گيلان با چند هفته تاخير آغاز شد.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان گيلان با اعلام اين خبر گفت: به علت دير سرد شدن هواي اروپاي شمالي و سيبري مهاجرت پرندگان وحشي به تالابها و آبگيرهاي گيلان امسال با چند هفته تاخير آغاز شد.
امير عبدوس با اشاره به اينكه در چند روز اخير حدود 150 هزار قطعه انواع پرنده براي زمستان گذراني، تالابها و آبگيرهاي استان را انتخاب كرده اند افزود: قو، غاز، آنفوت سرسبز، خوتكا، فيلوش، گيلار و انواع اردك بيشترين پرندگاني هستند كه به تالابها و آبگيرهاي گيلان مهاجرت كرده اند.
وي در ادامه يادآور شد: سال گذشته 201 هزار پرنده وحشي زمستانشان را در تالابها و آبگيرهاي استان گيلان گذراندند.
برپايه اين گزارش، تالاب بين المللي انزلي، سلكه صومعه سرا، بوجاق كياشهر و اميركلايه لاهيجان مهمترين زيستگاه هاي پرندگان مهاجر گيلان است.
 


بروجردي:

آمريكا چاره اي جز اعلام شكست پروژه تحريم ها عليه ايران ندارد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأكيد كرد كه آمريكا به زودي شكست پروژه تحريم ها عليه ايران را اعلام خواهد كرد.
علاءالدين بروجردي، در گفت وگو با تسنيم، معاف كردن 9 كشور از حلقه تحريمي عليه ايران از سوي آمريكا را نشان از شكست و انزواي كاخ سفيد در سياست هاي تحريمي دانست و گفت: امروز شاهد آن هستيم كه دوستان قديمي آمريكا حاضر به تمكين از قوانين يك جانبه آمريكا نيستند.
روز جمعه (7 دسامبر 2012) وزارت خارجه آمريكا در بيانيه اي اعلام كرد كه كشورهاي چين، هند، كره جنوبي، مالزي، سنگاپور، آفريقاي جنوبي، سريلانكا، تركيه و تايوان را از شمول قانون تحريم ايران معاف مي كند. اين معافيت به مدت 6 ماه معتبر خواهد بود.
بروجردي در ادامه با بيان اين مطلب كه «كشورهاي معاف شده از سوي آمريكا 7 ماه قبل تر هم معاف شده بودند»، افزود: به مرور زمان، آمريكا كشورهاي بيشتري را از ليست خود براي تحريم ايران خارج خواهد كرد و اين نشان مي دهد كه سران كاخ سفيد با ترديد بزرگي روبرو هستند.
وي تصريح كرد: «آمريكا براي اينكه ابهت خود را زير پا نگذارد، آرام آرام به بياني غير مستقيم، رسماً شكست تحريم ها عليه ايران را اعلام كرده و در سياست هاي خود در قبال جمهوري اسلامي تجديد نظر خواهد كرد.»
پيشتر، آمريكا 20 كشور به همراه تايوان را از حلقه تحريم هاي مالي عليه ايران مستثني كرده بود. منابع خبري در اروپا دو روز پيش خبر دادند كه معافيت 11 كشور ديگر از جمله بلژيك، انگليس، جمهوري چك، فرانسه، آلمان، يونان، ايتاليا، هلند، لهستان، اسپانيا و ژاپن نيز ماه مارس بررسي خواهد شد.
براساس اين گزارش، معافيت اين 20 كشور، به اين معناست كه بزرگترين خريداران نفت ايران و اصلي ترين شركاي تجاري تهران، از تحريم هاي آمريكا معاف شده اند؛ هم اكنون قيمت نفت برنت به حدود 106 دلار رسيده و اين امكان وجود دارد كه قيمت نفت افزايش بيشتر داشته باشد.
 


آزمون دكتراي دانشگاه آزاد تستي شد

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون دكتراي امسال دانشگاه آزاد براي نخستين بار تستي برگزار مي شود.
ناصر اقبالي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر افزود: از امسال آزمون دكتراي دانشگاه آزاد نيز مانند آزمون دكتراي وزارت علوم به صورت تستي برگزار مي شود.
وي افزود: براين اساس داوطلبان آزمون دكتراي اسفند امسال بايد در تمام رشته ها خود را براي شركت در آزمون تستي آماده كنند و پس از آن پذيرفته شدگان اين آزمون براي مصاحبه دعوت مي شوند.
وي در مورد دليل برگزاري آزمون دكتراي اين دانشگاه به صورت تستي، گفت: آزمون تشريحي براي تعداد محدودي از داوطلبان امكان پذير است و با افزايش تعداد داوطلبان آزمون دكترا ديگر شرايط براي برگزاري آزمون تشريحي مهيا نيست و آزمون به صورت تستي برگزار مي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

سرود «مرگ بر اسرائيل» ساخته شد
«اسفنديار قره باغي» خواننده سرود «آمريكا، آمريكا، ننگ به نيرنگ تو» از ساخت سرود «مرگ بر تو اي اسرائيل» خبر داد.
قره باغي در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: كار آهنگسازي و خوانندگي سرود «مرگ بر تو اي اسرائيل» به پايان رسيده است و براي پخش از رسانه ملي تحويل خانه سرود انقلاب اسلامي وابسته به موسسه اوج داده شده است.
وي درباره اينكه هنوز اين سرود از تلويزيون پخش نشده، توضيح داد: ما كار را تحويل داده ايم ولي اينكه چرا هنوز در رسانه ملي پخش نشده را نمي دانم.
فيلم سفارشي مجرم امنيتي براي جشنواره هاي ضدايراني!
يك كارگردان كه به خاطر اتهامات امنيتي ممنوع الفعاليت شده، در حال ساخت فيلم جهت شركت در جشنواره هاي غربي است.
منابع خبري روز گذشته گزارش دادند كه ساخت فيلم جديد جعفر پناهي-مجرم امنيتي- مراحل پاياني خود را مي گذراند و اين در حالي است كه يكي از محكوميت هاي وي، ممنوعيت براي ساخت فيلم است. نكته قابل تأمل اين است كه اين فيلم نه تنها فاقد مجوز قانوني است كه با سفارش جشنواره اي ضد ايراني غربي در حال توليد است.
گفتني است، جعفر پناهي در سال 88 با حضور در جشنواره هاي غربي، به تبليغ عليه نظام و حمايت از كودتاي آمريكايي-صهيونيستي مي پرداخت. وي در حال ساخت فيلمي زيرزميني با مضموني وطن فروشانه بازداشت شد.
استقبال از «حجاب» در روسيه
ويرايش جديد ترجمه روسي كتاب «مسئله حجاب» اثر شهيد مطهري از سوي بنياد مطالعات اسلامي در مسكو چاپ و منتشر شد.
به گزارش تسنيم، «مسئله حجاب» از روز نخست نمايشگاه نان فيكشن مسكو، در غرفه بنياد مطالعات اسلامي عرضه شده و با استقبال خوب بازديدكنندگان مواجه شد. اين اثر با ويراستاري خانم دكتر ايرينا تايراوا آماده شده و با طرح جلد جديد در 240 صفحه قطع رقعي، ماه نوامبر 2012 چاپ و منتشر شده است.
با توجه به حضور بيش از 20 ميليون مسلمان در روسيه امروز «حجاب» به عنوان يكي از چالش هاي اجتماعي فدراسيون روسيه محسوب مي شود.
فيلم ضد ايراني سه شنبه در مجلس بررسي مي شود
رئيس سازمان صداوسيما سه شنبه با حضور در كميسيون فرهنگي مجلس درباره فيلم «يك خانواده محترم» توضيح مي دهد.
به گزارش مهر، ارائه گزارش كارشناسان شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص پيوست فرهنگي، ساماندهي دستگاههاي فرهنگي و رصد فرهنگي و ادامه بررسي طرح اداره صداوسيما دستور كار جلسه روز يكشنبه كميسيون فرهنگي مجلس است. ارائه توضيحات رئيس سازمان صداوسيما در مورد فيلم «يك خانواده محترم» و ادامه بررسي طرح اداره صداوسيما نيز دستور كار جلسه روز سه شنبه اين كميسيون است.
«يك خانواده محترم» فيلمي توهين آميز عليه مردم، انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و ارزش هاي اسلامي است.
معرفي هيئت انتخاب بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر
هيئت انتخاب بخش بين الملل سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر معرفي شدند و اين هيات بزودي كار ارزيابي و انتخاب آثار رسيده در بخش بين الملل جشنواره را آغاز مي كند. برپايه اين خبر؛ اسامي هيئت پنج نفره انتخاب بين الملل جشنواره به اين ترتيب معرفي شدند: پرويز شيخ طادي، مجيد شاه حسيني، سيدعلي اكبر محمودي مهريزي، محمدحسين معززي نيا، محمدمهدي يادگاري.
تاكنون، 221 عنوان فيلم از 58كشور جهان به دبيرخانه رسيده و مهلت دريافت آثار اين بخش تا 15 آذر (پنج دسامبر) ادامه دارد.

 


بررسي راهكارهاي علمي براي نجات درياچه اروميه

معاون اول رئيس جمهور از احتمال وقوع گرد و غبارهاي نمكي با خشك شدن كامل درياچه اروميه خبر داد.
به گز ارش خبرنگار مهر از اروميه، محمدرضا رحيمي پيش از ظهر شنبه در آيين گشايش نخستين همايش بين المللي درياچه اروميه «چالش ها و راهكارها» با بيان اينكه خشك شدن درياچه اروميه مصيبتي بزرگ براي مردمان ايران و كشورهاي همسايه خواهد بود اظهار داشت: با توجه به بحران خشك شدن درياچه اروميه بادهاي نمكي علاوه بر استانهاي همجوار اين درياچه، تهران و كشورهاي همسايه را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد.
رحيمي تصويب 12 طرح اضطراري به همراه تصويب 24 طرح ويژه براي احياي درياچه اروميه را از اقدامات اين ستاد ذكر كرد و گفت: دولت با تمام توان و همكاري نهادهاي ذي ربط در جهت احياي اين تالاب تلاش مي كند.
رحيمي با بيان اينكه درياچه اروميه براي بازگشت به حالت عادي نيازمند سالانه 3 ميليارد متر مكعب آب است گفت: امسال 7/1 ميليارد متر مكعب آب به درياچه تزريق شده است.
شناخت چالش ها و ارائه راهكارهايي براي بهبود وضعيت درياچه اروميه و رفع مشكلات زيست محيطي و بحران كم آبي اين درياچه، احياي درياچه اروميه به شيوه هاي علمي، ارتقاي دانش عمومي و فني، بهره مندي از تجارب ملي و بين المللي از اهداف برگزاري اين همايش 3 روزه است.
در اين همايش بيش از 500 نفر مقامات كشوري، استاني، اساتيد دانشگاه ها و پژوهشگران داخلي و خارجي با برگزاري نشست هاي علمي و تخصصي، ارائه مقالات به صورت شفاهي و پوستر آخرين يافته هاي علمي خود را براي نجات درياچه اروميه مورد بحث و بررسي قرار مي دهند.
 


توسط معلمي در شهرستان جم صورت گرفت

 اهداي زمين يك ميليارد توماني براي عزاداري امام حسين(ع)

بوشهر - خبرنگار كيهان:
معلم خير زمين يك ميليارد توماني خود را براي برپايي مراسم عزاداري به هيئت مذهبي امام حسين(ع) شهر جم اهدا كرد.
«ايشاد كوشكزاد» معلم خير شهرستان جم گفت: اين زمين به مساحت 700 متر مربع روبه روي اداره مخابرات شهرستان جم قرار دارد و ارزش تقريبي آن يك ميليارد تومان است.
وي با اشاره به صرورت گسترش فرهنگي ديني اظهار داشت: فرهنگ اصيل ديني و مذهبي در جامعه ارزش زيادي دارد و همه بايد در اين مسير اهتمام ورزيم.
كوشكزاد افزود: مردم شهرستان جم عاشق ائمه اطهار(ع) و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) هستند و تلاش براي برگزاري مطلوب مراسم عزاداري سالار شهيدان بايد بيشتر شود. وي با اشاره به جنگ نرم دشمنان براي زير سوال بردن ارزش هاي اسلامي گفت: بايد با نهادينه كردن فرهنگ اسلامي در برابر دشمنان ايستادگي كنيم.
 


واكنش حاجي بابايي به نمايندگاني كه خواستار استعفايش هستند

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه نگاه ما به دانش آموز نگاه معلم به دانش آموز است، با مصدومان حادثه روستاي شين آباد همدردي كرد.
حميدرضا حاجي بابايي بعد ازظهر جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبني بر تقاضاي برخي نمايندگان مجلس به استعفاي وزير و بركناري مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي به دليل بروز حادثه آتش سوزي در دبستان شين آباد گفت: شما چي؟ شما را بركنار كنيم يا نه اگر به موقع خبر مي داديد مواظب مدرسه شين آباد پيرانشهر باشيد اين اتفاق روي نمي داد.
وي با تقدير از خدمات رساني به مصدومان توسط استان هاي آذربايجان غربي و شرقي گفت: در نشست با پزشكان هم اعلام كردم هر نيازي از جمله مكان و دارو بدون كوچكترين محدوديت تأمين مي شود.
حاجي بابايي وضعيت عمومي دانش آموزان مصدوم را رو به بهبودي عنوان و اعلام كرد: تمامي مخارج درماني دانش آموزان مصدوم پرداخت مي شود.
وزير آموزش و پرورش در زمينه علت وقوع حادثه گفت: ساختمان مدرسه و كلاس فرسوده و كهنه نبوده، بخاري كلاس هم داراي مهر استاندارد است ولي اين حادثه به دليل خام سوزي و مشكلي كه در انتقال بخاري به بيرون كلاس به وجود آمده روي داده اما علت اصلي در درست بررسي است.
اين مسئول تأكيد كرد: تنها 2 سال است كه دولت با كمك مجلس رديفي با عنوان گرمايشي و سرمايشي مصوب كرده كه اجراي آن نيازمند زمان و اعتبار مشخص است.
از سوي ديگر رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني آذربايجان غربي گفت: حال دانش آموزان حادثه ديده در آتش سوزي پيرانشهر رو به بهبود است و هيچ يك مشكل حاد تنفسي ندارند.
دكتر كوروش ساكي در جمع خبرنگاران در اروميه افزود: ميزان سوختگي آسيب ديدگان اين حادثه از 5 تا 36درصد است و خوشبختانه هيچ كدام دچار مشكل تنفسي خاصي نيستند فقط بنا بر احتياط دو تن از مصدومان توسط دستگاه تنفس مصنوعي استنشاق مي كند.
وي ادامه داد: اين دو دانش آموز خوشبختانه دچار سوختگي دستگاه تنفسي نشده اند فقط در اثر استنشاق دود كمي دچار گرفتگي مجاري تنفسي هستند.
ساكي گفت: خوشبختانه حال دانش آموزان حادثه ديده خوب است و تا چند روز ديگر 8-9 نفر از آنان از بيمارستان مرخص مي شوند.
به گزارش خبرگزاري مهر، رئيس سازمان تجهيز و نوسازي مدارس نيز گفت: در حال حاضر 30درصد مدارس كشور براي گرمايش از بخاري نفتي كاربراتوري استفاده مي كنند.
مرتضي رئيسي با بيان اينكه هم اكنون 500 هزار كلاس درس در كشور موجود است افزود: از اين تعداد 30درصد كلاس هايي كه قدمت بالا داشته و عمدتاً در روستاها قرار گرفته اند از بخاري نفتي كاربراتوردار استفاده مي كنند.
رئيس سازمان تجهيز و نوسازي مدارس همچنين ادامه داد: براساس قانون مقررات ملي ساختمان استفاده وسايل گرمايشي گازسوز در ساختمان هاي عمومي به ويژه مدارس ممنوع است.
وي يادآور شد: 2 نوع سيستم گرمايشي شامل «سيستم حرارت مركزي» و «بخاري نفتي كاربراتوري استاندارد» براي مدارس پيش بيني شده كه متناسب با شرايط، در مدارس كشور استفاده مي شود.
رئيسي با تأكيد بر اينكه بخاري نفتي كاربراتوردار كم خطرترين وسيله گرمايش مدارس است گفت: بايد در زمينه استفاده از اين وسايل گرمايشي نهايت دقت و احتياط را داشت.
رئيس سازمان تجهيز و نوسازي مدارس به منظور بررسي ابعاد حادثه آتش سوزي در يك دبستان دخترانه پيرانشهر سفري به آذربايجان غربي داشت.
در حادثه آتش سوزي كه سحرگاه روز چهارشنبه در مدرسه ابتدايي روستاي شين آباد شهرستان مرزي پيرانشهر روي داد 29 دانش آموز زخمي شدند و معلم يكي از كلاس ها و سريدار مدرسه نيز در ميان مصدومان هستند.
از اين تعداد تاكنون 12 نفر از دانش آموزاني كه جراحات آنها شديد بوده به بيمارستان سيناي تبريز منتقل و بقيه در بيمارستان امام خميني(ره) اروميه تحت درمان قرار دارند.
 


مردم مراقب خبرنگار نماها باشند

گرگان- خبرنگار كيهان:
در پي تماس هاي مكرر مردم گرگان در طول ماه گذشته اظهار داشتند مبني بر اينكه عده اي با عنوان هاي جعلي خبرنگار كيهان اقدام به اخذ اطلاعات از خانواده ها و كسبه ها مي كنند.
به گزارش خبرنگار ما در پي اطلاع اين خبر به اطلاع مردم عزيز و شهيد پرور گرگان مي رساند كه خبرنگار كيهان گرگان داراي كارت شناسايي و مشخصات لازم است لذا هر كسي در هر لباس بدون كارت شناسايي اقدام به اخذ اطلاع از شهروندان كند خبرنگار كيهان نيست. ضمن اينكه خبرنگار كيهان گرگان در طول اين مدت هيچ گونه مراجعه به منازل و اماكن عمومي را نداشته در صورت مشاهده چنين حركات مرموزانه مراتب را به دفتر سرپرستي روزنامه كيهان در گرگان و يا به نيروهاي انتظامي اطلاع دهند.
 


برگزاري مسابقه طراحي سازه هاي محافظ در دانشگاه پارس آباد

پارس آبادمغان- خبرنگاركيهان:
مسابقه طراحي سازه هاي محافظ تخم مرغ در دانشگاه علمي و كاربردي شهرستان پارس آباد مغان برگزار شد.
در اين مسابقه كه با شركت 15 تيم برگزار شد، تيم آذرخش از رشته معماري مقام اول را كسب كرد و تيم هاي بتا و سيب 2 هر دو از رشته نرم افزار به ترتيب در مكان هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
اين سازه ها از ارتفاع 12متري پرتاب شده و سالم رساندن تخم مرغ، سبكي و كوچكي سازه، تعادل در فرود، سالم رساندن سازه، طراحي و ديناميك سازه ها از جمله معيارهاي مد نظر هيئت داوران براي امتيازدهي بود.
 


ايران به جمع كشورهاي صادركننده خاويار پرورشي پيوست

رشت-خبرنگار كيهان:
ايران به جمع كشورهاي صادركننده خاويار پرورشي پيوست.
مدير كل دامپزشكي گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: پس از ماهها تلاش سازمان دامپزشكي كشور و رايزني با دفتر دامپزشكي و غذاي اتحاديه اروپا، جمهوري اسلامي ايران توانست به جمع كشورهاي مجاز صادركننده خاويار پرورشي به اتحاديه اروپا بپيوندد.
بشري معاف اضافه كرد: در حال حاضر 5 گونه ماهي در خطر انقراض شامل تاس ماهيان شيپ، تاس ماهي ايران، فيل ماهي، ازون برون و تاس ماهي روسي در بيش از 24 مزرعه پرورش اين ماهيان در استانهاي گيلان، گلستان، مازندران، تهران و قم پرورش داده مي شوند كه مي توان خاويار اين ماهيان را به اتحاديه اروپا صادر كرد. وي افزود: پيش بيني مي شود در سال جاري بيش از يك تن خاويار از اين مزارع استحصال شود.
 


معاون راهداري كشور:

 650 ميليارد تومان براي ايمن سازي راه هاي كشور اختصاص يافت

اراك - خبرنگار كيهان:
650 ميليارد تومان اعتبار براي ارتقاي سطح ايمني و بهبود وضعيت راه هاي كشور در سال جاري اختصاص يافته است.
معاون راهداري سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور در جريان بازديد از راهدار خانه ها و تجهيزات زمستاني اداره كل راه و شهرسازي استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: سازمان راهداري كشور نيز در راستاي آمادگي بيشتر براي عمليات راهداري زمستاني و كاهش ضعف ها اقدام ها و تعاملات سازنده با ادارات كل استانها انجام داده است.
به گزارش خبرنگار ما، حسن نيا افزود: با در پيش بودن فصل سرما، سطح آمادگي راهدار خانه ها و ماشين آلات و عوامل راهداري استان مركزي در حد مطلوب است.
خرمي قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان مركزي هم گفت: در حال حاضر 50 دستگاه «اليسوزو» گشت راهداري مجهز به دستگاه «جي پي اس» 16 دستگاه تردد شمار، 14 دستگاه دوربين نظارتي، 350 دستگاه ماشين آلات راهداري و بيش از 500 نفر از عوامل راهداري آماده انجام عمليات راهداري زمستاني هستند.
 


تخصيص وام اشتغال 9 ميليوني براي خانواده زندانيان

معاون اجتماعي انجمن حمايت از خانواده زندانيان مركز گفت: خانواده هاي زندانيان نيازمند استان تهران مي توانند از وام هاي اشتغال 9 ميليون توماني بهره مند شوند.
عباس سنگانيان افزود: اين خانواده ها براي بهره مندي از اين تسهيلات بايد تحت پوشش اين انجمن بوده و همچنين واجد شرايط اشتغال زايي باشند.
وي اضافه كرد: در نيمه نخست امسال، 40 ميليون تومان كمك هزينه ايجاد اشتغال به خانواده هاي زندانيان نيازمند استان تهران پرداخت شده است.
معاون اجتماعي انجمن حمايت از خانواده زندانيان مركز با بيان اينكه هم اكنون حدود 37 هزار خانواده زنداني نيازمند در استان تهران وجود دارد گفت: از اين تعداد پنج هزارو 450 نفر از خانواده زندانيان تحت پوشش اين انجمن قرار دارند و مابقي زير پوشش خدمات كميته امداد امام (ره) هستند.
وي با بيان اينكه مددكاران اين انجمن در پنج زندان استان مستقر هستند گفت: در نيمه نخست امسال 10 هزار و 407 خانواده زنداني، به مددكاران انجمن در سالن هاي ملاقات زندان ها مراجعه كرده اند كه از اين تعداد 250 نفر تحت پوشش انجمن قرار گرفته و اكنون مستمري دريافت مي كنند.
سنگانيان حداكثر و حداقل مستمريهاي اين انجمن به خانواده هاي زندانيان نيازمند را به ترتيب 100 و 50 هزار تومان عنوان كرد و افزود: البته خانواده هاي تحت پوشش پس از مدتي به كميته امداد امام خميني(ره) معرفي مي شوند تا از خدمات بيشتري بهره مند شوند.
اين مقام مسئول در انجمن حمايت از خانواده زندانيان مركز با يادآوري اينكه، مستمري ها به صورت دوره اي به خانواده ها پرداخت مي شود گفت: در نيمه نخست امسال 450 خانواده تحت پوشش مستمري دريافت كرده اند كه هر دوره 50 خانواده از اين تعداد كاسته و 50 خانواده جديد اضافه مي شود.
سنگانيان پرداخت كمك هزينه هاي زندگي به خانواده زندانيان نيازمند را از ديگر اقدامات اين انجمن خواند و افزود: پرداخت كمك هزينه بازسازي مسكن، خريد لوازم منزل، پرداخت اجاره معوقه و... از جمله خدمات انجمن به اين خانواده ها است.
معاون اجتماعي انجمن حمايت از خانواده زندانيان مركز با بيان اينكه در نيمه نخست امسال در مجموع چهار ميليون تومان كمك هزينه اجاره معوقه به 85 خانواده زنداني نيازمند استان تهران پرداخت شده است گفت: همچنين در شهريور و مهرماه امسال به 120 نفر از خانواده هاي تحت پوشش انجمن، كمك هزينه تحصيلي پرداخت شده است.
سنگانيان در ادامه از افزايش يك هزار نفري خانواده هاي تحت پوشش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: هم اكنون پنج هزار و 450 نفر از خانواده هاي نيازمند زندانيان استان تهران تحت پوشش انجمن قرار دارد كه اين رقم سال گذشته چهار هزار و 500 نفر بود.
به گفته وي پيش بيني مي شود با توجه به افزايش خانواده هاي تحت پوشش، خدمات اين مجموعه تا پايان سال 15 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.
سنگانيان كمك به زندان ها به منظور تامين هزينه هاي زندانيان و كمك به ساخت و تجهيز زندان ها را از ديگر خدمات اين انجمن خواند و افزود: در شش ماه نخست امسال 63 ميليون تومان به منظور تامين هزينه هاي زندانيان و 50 ميليون تومان نيز براي ساخت و تجهيز زندان ها استان تهران كمك شده است.
به گفته معاون اجتماعي انجمن حمايت از خانواده زندانيان مركز، در نيمه نخست امسال در مجموع 90 ميليون تومان كمك هزينه زندگي به خانواده هاي زندانيان نيازمند تحت پوشش پرداخت شده است.

 


يونسكو مهر اصالت بر هنر دستي مازندراني ها زد

بابل- خبرنگاركيهان:
سازمان يونسكو مهر اصالت بر هنر دستي يك زن بابلي زد.
مديركل ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: رويا واحدي با استفاده از مواد طبيعي پارچه اي تهيه و تكه دوزي كرد و سازمان جهاني يونسكو مهر خود را پاي آن زد.
سيف الله فرزانه افزود: هنرمندان مازندراني با ارسال آثار دست ساز خود به سازمان يونسكو موفق شدند مهر اصالت اين سازمان را پاي 10 اثر هنري دست ساز خود ثبت كنند. به گفته وي مازندران بعد از اصفهان رتبه دوم دريافت مهر اصالت از يونسكو را در سطح كشور دارد.
 


سرپرست اوقاف و امور خيريه كشور:

اطلاعات وقف نامه هاي كشور در سامانه جامع ثبت شده است

همدان -خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: تمامي اطلاعات وقف نامه هاي كشور در سامانه جامع اوقاف ثبت شده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي در ديدار با امام جمعه ملاير، افزود: در سامانه جامع موقوفات، نيات واقفان خيرانديش به تفكيك و به طور مشخص قابل دسترسي است و سازمان اوقاف و امور خيريه موظف به اجراي بند بند وقف نامه هاست.
وي ادامه داد: عمل به نيات واقفان، يكي از وظايف شرعي و قانوني اين سازمان است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد.
محمدي ضمن تأكيد بر لزوم تشويق و ترغيب مردم به پرداخت حق موقوفات توسط علما و روحانيان، اظهار داشت: اگر فردي بدون اداي حق وقف، در ملك موقوفه زندگي كند، زندگي وي غصبي و شبهه ناك است.
وي يادآور شد: متأسفانه تعدادي از مردم حق و حقوق موقوفات را نمي پردازند كه اين امر در خدمت رساني وقف، به جامعه اخلال ايجاد مي كند.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور خاطرنشان ساخت: اگر حق و حقوق موقوفات عادلانه پرداخت شود، مردم از بركات وقف بهره مند مي شوند.
در اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين فاضليان امام جمعه ملاير با سخت و دشوار شمردن عمل به نيات واقفان، گفت: در اجراي نيات واقف بايد مواظبت و دقت بسياري لحاظ شود كه طبق وقف نامه انجام بگيرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي همچنين از موقوفات شهرستان ملاير ديدار به عمل آورد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10