(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 07 اردیبهشت 1392 - شماره 20474

سردار رحيمي اعلام كرد
اجراي 19 طرح انضباط ترافيكي اجتماعي تهران از امروز
معاون استاندار بوشهر: زلزله دو هزار و 200 ميليارد ريال به دشتي خسارت زد
اعلام تبعات غيبت مشمولان سربازي
وزير بهداشت خبر داد
دارو با نرخ مبادلاتي خارج از سيستم بانك مركزي فروخته مي شود
برخورد 2 قطار در پل جواديه
بانك هاي برتر در پرداخت وام ازدواج تجليل مي شوند
كشف 160 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي بوشهر
دستگيري 2 متجاوز به زنان خدماتي شركت ها
حوادث كوتاه از كشور
جريمه 1/5 ميلياردي رنگ فروش در آستانه اشرفيه
آتش سوزي در بيمارستان رواني
بيكاري بي سابقه در فرانسه
تراژدي مرگبار ريزش ساختماني در داكا
سيل و زلزله در افغانستان
ترفند عجيب يك مدرسه!
   
سردار رحيمي اعلام كرد
اجراي 19 طرح انضباط ترافيكي اجتماعي تهران از امروز


سرويس اجتماعي-
19 طرح مهم انضباط ترافيكي و اجتماعي و برخورد با خودروهاي فاقد پلاك و خودروهايي كه پلاك خود را به هر شكلي جابجا مي كنند از امروز اجرا مي شود.
سردار رحيمي در حاشيه همايش رؤساي راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اظهار كرد: امسال طرح برخورد با تخلفات 7 گانه موتورسواران در دستور كار قرار دارد كه اين تخلفات شامل موتورسواران بدون كلاه ايمني و حادثه ساز مي شود. همچنين موتورسواراني كه در جهت مخالف مسير تردد و در خطوط ويژه ورود مي كنند و آنهايي كه اقدام به حمل بار غيرمجاز و يا از چراغ قرمز عبور مي كنند جزء موارد برخورد اين طرح خواهد بود.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: امسال با فعال سازي 7 تيم تست كنترل سلامت در بزرگراه ها و كلانتري هاي پنج گانه با رانندگاني كه از مواد مخدر روانگردان و مشروبات الكلي در هنگام رانندگي استفاده مي كنند، برخورد خواهد شد و در صورت احراز 10 نمره منفي در پرونده آنها ثبت خواهد شد. كه اگر اين خودرو عمومي باشد 20 نمره منفي كسب كرده و گواهي نامه راننده به مدت 6 ماه ضبط و وسيله توقيف خواهد شد و بعد از آن به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
وي در خصوص برخورد با خودروهايي كه وارد طرح زوج و فرد مي شوند گفت: در 125 گلوگاه ورودي طرح زوج و فرد به صورت ويژه كنترل تردد را اجرا خواهيم كرد و علاوه بر نيروهاي عملياتي پليس راهور، حدود 7 منطقه در اين طرح شركت دارند كه از تردد تاكسي ها و خودروهاي عمومي غيرتهراني در محدوده زوج و فرد و طرح ترافيك جلوگيري خواهند كرد.
سردار رحيمي، يكي از طرح هاي ويژه پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در سال جاري را كنترل گذرگاه عابرپياده عنوان كرد و گفت: هم اكنون 60 دوربين اين گذرگاه ها فعال شده اند و بدون فلاش زدن، نسبت به ثبت جريمه براي رانندگاني كه به گذرگاه عابرپياده تجاوز كنند، اقدام مي كنند.
به گفته وي، تا پايان سال شماره دوربين ها به 120 دستگاه افزايش خواهد يافت.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ افزود: انتظار داريم رانندگان نيز ضمن رعايت قوانين و مقررات رانندگي، به هيچ عنوان بر روي خط عابر پياده توقف نكنند.سردار رحيمي همچنين از اجراي طرح برخورد با خودروهاي آلاينده دودزا به عنوان يكي ديگر از طرح هاي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در سال جاري نام برد و گفت: علي رغم كاهش تعداد خودروهاي آلاينده دودزا در پايتخت، با معدود خودروهاي آلاينده امسال به طور جدي برخورد مي كنيم.
وي تصريح كرد: خودروهاي داراي نقص فني با نصب پلاك تعميرگاه، فك پلاك شده و ملزم مي شوند نسبت به رفع مشكل خودروي خود اقدام كنند.
سردار رحيمي از ممنوعيت تردد موتورسيكلت هاي سه چرخ در پايتخت خبر داد و گفت: برابر تدابير اتخاذ شده، ظرف يك ماه آينده تمامي موتورسيكلت ها از پايتخت جمع آوري و مأموران پليس نيز در صورت مشاهده، حتماً نسبت به توقف آنها اقدام مي كنند.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: گروه ويژه اي براي برخورد با كساني كه فاقد پلاك هستند و يا پلاك خود را مخدوش كرده و يا به هر طريقي پلاك خود را مي پوشانند با 10 دستگاه خودرو در مبادي مورد نظر حاضر شده و با اين رانندگان برخورد جدي خواهد شد كه پس از توقيف به مراجع قضايي فرستاده خواهد شد.
وي در ادامه تصريح كرد: در طرح ديگر پليس راهور در سال 92 با خودروها و موتورسواراني كه در خطوط ويژه اتوبوسراني تردد مي كنند برخورد جدي خواهد شد خطوط ويژه فقط براي تردد اتوبوس ها و خودروهاي امدادي در حين مأموريت، خودروهاي حمل و نقل سفراي كشورها در صورت حضور سفير و نصب پرچم برروي خودرو و همچنين وسايل نقليه اي كه از طرف پليس داراي مجوز هستند مي توانند تردد كنند و اگر خودروهاي ديگر وارد خطوط ويژه شود علاوه بر اعمال قانون به مبلغ 50 هزار تومان، خودرو توقيف و به پاركينگ منتقل مي شود.
سردار رحيمي در ادامه افزود: امسال با استفاده نكردن از كمربند ايمني و استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي به طور ويژه برخورد خواهد شد و همچنين يكي ديگر از طرح هاي پليس راهور برخورد با حمل بار غيرمجاز و نامتعارف و عدم مهار بار توسط خودروهاي باري است و در طرحي ديگر امسال با تخلفات آژانس ها و مسافربرهاي شخصي كه خارج از ضوابط و مقررات فعاليت ها مي كنند و مجوز اين كار را ندارند برخورد جدي خواهد شد.
توقيف 3 هفته اي خودروي بدحجابان و مزاحمين نواميس
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توقيف سه هفته اي خودروي بدحجابان، مزاحمين نواميس و رانندگاني كه ايجاد آلودگي صوتي كنند خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به دستور اخير دادستان تهران در مورد تشديد برخورد با مظاهر علني فساد، گفت: براساس طرح امنيت اخلاقي و برخورد با مظاهر علني فساد در مورد جرايم مشهود، خودروي متخلفان علاوه بر اعمال قانون سه هفته توقيف مي شوند.
وي تصريح كرد: خودروي افراد بدون حجاب، بدحجاب يا افرادي كه رفتارهاي خلاف عفت عمومي در خودرو انجام دهند، مزاحمين نواميس و خودروهايي كه داراي آلودگي صوتي باشند مشمول اجراي اين طرح خواهند بود.

 

معاون استاندار بوشهر: زلزله دو هزار و 200 ميليارد ريال به دشتي خسارت زد


معاون امور عمراني استانداري بوشهر گفت: در جريان زلزله بيستم فروردين شهرستان دشتي دوهزار و 200 ميليارد ريال به تاسيسات زيربنايي، واحدهاي مسكوني و اداري بخش هاي شنبه و طسوج و كاكي خسارت وارد شد.
به گزارش ايرنا از بوشهر، شاپور رستمي پنجشنبه در گردهمايي مشترك شهرداران استان بوشهر در منطقه زلزله زده شنبه افزود: در حادثه زلزله 1/6 ريشتري شهرستان دشتي سه هزار و 300 واحد مسكوني خسارت ديدند كه خسارت دوهزار و 300 واحد 30 تا 100 درصد و يكهزار واحد نيز زير 30 درصد است و در مجموع يكهزار و 500 واحد مسكوني بايد از نو ساخته شوند.
وي تاكيد كرد: مديريت بحران استان بوشهر در رسيدگي سريع به آسيب ديدگان دشتي، به عنوان مديريت پايلوت در كشور مطرح است.
رستمي گفت: شهرداران در خدمات رساني به مناطق زلزله زده فعاليت هاي مهمي انجام دادند و اكنون براي بازسازي و بهسازي اين مناطق به نيروي انساني متخصص، ماشين آلات و كمك هاي مالي شهرداران نياز است.
معاون امور عمراني استانداري بوشهر، تامين ماشين آلات حمل زباله و آب پاش، ماشين حمل نخاله، لودر و كاميون براي مناطق زلزله زده را ضروري خواند و افزود: شهرداران در تامين اين امكانات حداكثر همكاري را با مديريت بحران به عمل آوردند.

 

اعلام تبعات غيبت مشمولان سربازي


معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي گفت: مشمولاني كه مدت غيبت اوليه آنها بيش از يك سال باشد، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، فراري محسوب شده و به مراجع صالحه قضايي معرفي مي شوند.
سرهنگ رحمان عليدوست در اين زمينه اظهار داشت: برابر ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارك براي اعزام يا عدم مراجعه به موقع در تاريخ اعزام مشخص شده غايب محسوب مي شوند.
وي در خصوص مهلت معرفي مشمولان گفت: مشمولاني كه قبل از ورود به سن مشموليت (18 سال تمام) فارغ التحصيل شده، انصراف داده، ترك تحصيل كرده يا اخراج شده اند با ورود به سن مشموليت حداكثر 6 ماه فرصت دارند تا وضعيت خدمتي خودشان رامشخص كنند. همچنين مشمولاني كه پس از ورود به سن مشموليت (18 سال تمام) فارغ التحصيل شده اند، انصراف داده، ترك تحصيل كرده يااخراج شده اند از تاريخ مذكور حداكثر به مدت يك سال فرصت دارند تا وضعيت خدمتي خويش را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس 10+) مشخص كنند.
عليدوست با اشاره به رفتارهايي كه با مشمولان غايب در صورت معرفي يا دستگيري مي شود، گفت: مشمولاني كه مدت غيبت اوليه آنان سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غيبت اوليه آنان بيشتر از 3 ماه باشد به 6 ماه اضافه خدمت تنبيه مي شوند. مشمولاني نيز كه مدت غيبت اوليه آنان بيش از يك سال باشد علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت فراري نيز محسوب شده و به مراجع صالحه قضائي معرفي مي شوند.
معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي افزود: مشمولان غايب كه تاكنون براي تعيين تكليف وضعيت خدمتي خود اقدام نكرده اند با مشكلات اجتماعي نظير عدم امكان ادامه تحصيل در مقاطع دانشگاهي، عدم امكان درخواست معافيت كفالت، ممنوعيت خروج از كشور، عدم امكان اخذ گواهينامه و دريافت تسهيلات بانكي و... مواجه مي شوند. اين افراد بايد وضعيت خدمتي را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مشخص كنند. مشمولان متولد 1355 تا فروردين 1374 كه تاكنون وضعيت خدمتي خود را مشخص نكرده و وارد غيبت شده اند بايد براي تعيين تكليف وضعيت خدمتشان اقدام كنند.

 

وزير بهداشت خبر داد
دارو با نرخ مبادلاتي خارج از سيستم بانك مركزي فروخته مي شود


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: داوطلبان زيادي براي ورود دارو به كشور با نرخ مبادلاتي بدون انتقال ارز اعلام آمادگي كرده اند.
به گزارش خبرگزاري ها محمدحسن طريقت منفرد در حاشيه آزمون دستياري در خصوص واردات دارو با ارز مبادله اي گفت: در جلسه اخير كه با دست اندركاران حوزه دارو برگزار شد، مقرر شد آن مقداري كه به دليل تغيير نرخ ارز افزايش قيمت در دارو ايجاد مي كند با كافي كردن يارانه دارو جبران شود.
وي ادامه داد: ما حدود يك ميليارد و 400 ميليون تا يك ميليارد و 500 ميليون دلار ارز دارو داريم كه اگر قيمت آن دو برابر شود نزديك به 1500ميليارد تومان افزايش قيمت خواهيم داشت كه به اين منظور در بودجه امسال 2200 ميليارد تومان ديده شده است البته قرار است اين رقم مقداري نيز افزايش پيدا كند تا مطمئن شويم بار افزايش قيمت به مردم منتقل نمي شود.
طريقت منفرد با اشاره به سيكل معيوب بدهكاري و طلبكاري در حوزه توزيع و پخش دارويي ادامه داد: اين مشكل به دليل سرمايه در گردشي است كه همه گرفتارش هستيم؛ در گمرك دارو با نرخ ارز مرجع آورده مي شود و براي واردكننده فرقي نمي كند كه با نرخ مبادله اي قيمت گذاري شود اما اين داستان فقط گرفتاري گردش مالي ما را بيشتر مي كند.
وزير بهداشت تصريح كرد: اتفاق مقبولي افتاده و اين از زماني است كه ارز دارو مبادله اي شده، داوطلبان زيادي پيدا شده اند تا دارو را با نرخ مبادله اي وارد كرده و آن را بفروشند.
وي افزود: تنها چيزي كه براي ورود آزاد است دارو و مواد غذايي است، بنابراين عده اي از افراد كه مي خواهند از پول خود استفاده كنند و به عنوان ارز مستقيم از طريق بانك مقدور نيست تا از ارز خود استفاده كنند و بهترين راه خريد و فروش دارو است.
طريقت منفرد گفت: به تعداد اين داوطلبان مرتب افزوده مي شود و به اين ترتيب دارو با نرخ سازمان غذا و دارو وارد بازار خواهد شد.وزير بهداشت در پاسخ به اينكه آيا خريد و فروش با نرخ مبادله اي خارج از سيستم بانكي باعث اختلال مي شود، گفت: اين اختلال زماني است كه ارز كافي نباشد و دارو را نياز داشته باشيم، هم اكنون دو راه وجود دارد كه يك راه سيستم بانكي و يك راه هم با موافقت سيستم بانكي است كه اگر رياست جمهوري و سيستم بانكي موافقت كنند اين مسئله ساماندهي مي شود يعني مشابه آن روش هايي كه ارز بدون اطلاع وارد كشور مي شود اتفاق نخواهد افتاد.طريقت منفرد با بيان اينكه مواد اوليه اي كه با ارز مرجع وارد بازار شده اند در بازار قابل ارائه نيست و با حساب و كتاب در كارخانه هاي توليدكننده وارد شده است، گفت: داروهاي وارداتي نيز كه با ارز مرجع آمده است، همه داراي شماره سريال و مشخصات سازمان غذا و دارو است و كاملاً مشخص است كه آن را به كدام بخش ها داده اند.
وي ادامه داد: مسئله ديگر اين است كه معمولاً تقاضاي داروخانه ها از مراكز پخش مشخص است يعني با تفاوت خيلي كمي توزيع دارو در آبان و آذر ماه سالهاست كه ثبت شده است و امكانپذير نيست كه داروخانه اي ناگهان درخواستي بيش از آنچه كه به طور معمول داشته است، ارائه دهد.
وزير بهداشت تأكيد كرد: اگر داروخانه ها بخواهند دارو را نفروشند و نگهدارند تا ارز تغيير كند دو مسئله اتفاق مي افتد، يكي اينكه قيمت داروها در روي آن درج شده است و بايد اين قيمت را خط بزنند و قيمت جديد بنويسند كه اين مسئله مجاز نيست و ديگر اينكه داروخانه اي كه هميشه دارو مي گرفته است و تا آخر ماه ذخيره نيز داشته است، ناگهان دارو درخواست كند، اين مسئله وضعيت را برملا مي كند.

 

برخورد 2 قطار در پل جواديه


اورژانس تهران برخورد دو قطار و آسيب ديدگي 11نفر در روز پنجشنبه را تأييد كرد.
بنابر گزارش رسيده، درحادثه برخورد دو قطار كه ساعت 06/8 صبح روز پنجشنبه در پل جواديه رخ داد 11نفر به شدت مصدوم و به بيمارستان هاي سينا و لقمان منتقل شدند.
به گزارش روابط عمومي اورژانس تهران برخورد دو قطاركوچك راه آهن (درزين) در پل جواديه رخ داد.
در پي اين گزارش، بيدرنگ 6 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و 11مصدوم حادثه پس از اقدامات درماني اوليه به بيمارستانهاي لقمان و سينا منتقل شدند.

 

بانك هاي برتر در پرداخت وام ازدواج تجليل مي شوند


بانك هاي نمونه و برتر در پرداخت وام ازدواج به زودي مورد تجليل قرار مي گيرند.
مسعود اميني نماينده وزارت ورزش و جوانان در كارگروه وام ازدواج در گفت و گو با فارس با اعلام اين خبر افزود: در سال جاري حداقل سه ميليون تومان به هر شخص پرداخت مي شود و اولويت پرداخت با كساني است كه در نيمه دوم سال گذشته ثبت نام كرده اند.
نماينده وزارت ورزش در كارگروه وام ازدواج تصريح كرد: منابع قرض الحسنه اي كه سال قبل به بانك ها پرداخت شده بود، از ده بانك كه متولي پرداخت وام ازدواج بودند موجودي سپرده هاي 8 بانك تمام شده بود و دو بانك ملت و بانك صادرات تا چند روز پيش اين كار را انجام مي دادند كه سه بانك ديگر هم به آنها اضافه شد و منابع قرض الحسنه جديدي به آنها داده شد.وي تأكيد كرد: از برنامه هاي ديگر اين كارگروه در سال جاري تجليل از سه بانك برتري است كه سريع تر مبادرت به پرداخت وام ازدواج مي كنند يا فراگيرتر عمل مي كنند.
وي خاطر نشان كرد: بانك برتر و نمونه در پرداخت وام ازدواج ظرف ماه آينده و يا همين ماه معرفي و از آن تجليل مي شود.

 

كشف 160 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي بوشهر


فرمانده درياباني استان بوشهر از توقيف دو شناور عراقي در 40 مايلي آب هاي بوشهر و كشف بزرگترين محموله سوخت قاچاق در اين استان خبر داد.
قلندر لشكري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: ماموران درياباني استان بوشهر پنجشنبه گذشته در فاصله 40 مايلي در آب هاي بوشهر دو فروند شناور عراقي را توقيف كرده و از اين دو شناور 160 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوييل كشف و ضبط كرده اند.
وي افزود: ارزش ريالي اين ميزان سوخت قاچاق حدود 4 ميليارد و 800 ميليون ريال بوده و در اين ارتباط 10 نفر دستگير شده اند.فرمانده درياباني استان بوشهر اضافه كرد: سال گذشته نيز دو فروند شناور عراقي كه حامل 70 هزار ليتر قاچاق بودند را شناسايي و توقيف كرديم.
لشكري گفت: محموله اي كه پنجشنبه كشف شد بزرگترين محموله سوخت قاچاق در تاريخ درياباني استان بوشهر محسوب مي شود.

 

دستگيري 2 متجاوز به زنان خدماتي شركت ها


رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري دو متجاوز به عنف زنان خدماتي در بيابان هاي اطراف تهران خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان تأكيد كرد: اين دو نفر به نام هاي مهران 27 ساله و علي 38 ساله به بهانه برگزاري جشن تولد از شركت هاي خدماتي درخواست خدمه زن مي كردند اما پس از سوار كردن خدمتكاران كه اغلب جوان بودند به قصد تجاوز به عنف راهي بيابان هاي اطراف تهران مي شدند و پس از آزار و اذيت اموال آنها را نيز به سرقت مي بردند.
بنابراين گزارش زن جواني به هويت مشخص با مراجعه به دادگاه كيفري استان و طرح شكايت با موضوع «آزار و اذيت جنسي»، عنوان كرد كه سرنشينان يك دستگاه خودرو سواري پيكان سفيد رنگ، پس از انتقال من به بيابان هاي جاده خراسان، با تهديد چاقو مرا مورد آزار و اذيت قرار داده و پس از ضرب و جرح و سرقت كليه وجوه نقد و گوشي تلفن همراهم، مرا در همانجا پياده كرده و متواري شدند كه با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «آزار و اذيت جنسي» و به دستور رئيس شعبه 75 دادگاه كيفري استان، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
شاكيه پس از حضور در اداره شانزدهم به كارآگاهان گفت: من به عنوان نيروي خدماتي در يك شركت واقع در ميدان انقلاب كار مي كنم كه روز حادثه فرد ناشناسي از طريق آگهي روزنامه با شركت تماس گرفت و ضمن معرفي خود به نام مهندس رضايي، مدعي شد كه براي پذيرايي در مراسم جشن تولد دخترش احتياج به يك كارگر زن دارد و منشي شركت نيز مرا معرفي كرد؛ با شماره تلفن همراه اين شخص (مهندس رضايي) تماس گرفتم تا آدرس منزل ايشان را بگيرم كه عنوان داشت، در ايستگاه مترو جوانمردقصاب منتظر من است. حدوداً ساعت 19 يك دستگاه خودرو پيكان سفيد با دو سرنشين به ايستگاه مترو جوانمردقصاب آمد؛ فردي كه خود را مهندس رشته معماري و به نام مستعار معرفي كرد، مدعي شد كه ماشين شخصي اش خراب شده و به همين علت با ماشين شركت به دنبالم آمده و راننده را نيز به عنوان راننده شركت معرفي كرد. زماني كه سوار ماشين شدم، مهندس رضايي مدعي شد كه سيستم برق كشي منزلش خراب شده و به همين علت قصد دارد، مراسم جشن تولد دخترش را در منزل خواهرش برگزار كند.
هنوز مدت زيادي از حركت ماشين نگذشته بود كه متوجه شدم از تهران خارج شده ايم! بلافاصله اعتراض كردم كه ناگهان مهندس رضايي چاقويي را در زير گلويم گذاشت؛ هرچه التماس كردم فايده اي نداشت و حتي مورد ضرب و شتم نيز قرار گرفتم؛ پس از آنكه با تهديد چاقو مرا مورد آزار و اذيت قرار دادند، تمامي وجوه نقد و تلفن همراهم را سرقت كردند و در تاريكي شب و در داخل بيابان رهايم كرده و از محل متواري شدند.
با تشكيل تيم ويژه اي از كارآگاهان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و كارآگاهان با شناسايي تعدادي از شركت هاي خدماتي سطح شهر تهران به ويژه در مناطق مركزي وارد عمل شدند تا اينكه چند روز بعد مدير يكي از شركت هاي خدماتي در محدوده انقلاب در تماس با كارآگاهان از يك تماس مشكوك و درخواست خدمه زن براي برگزاري ميهماني به شيوه مشابه خبر داد.
بلافاصله تحقيقات در خصوص تماس اخير آغاز و كارآگاهان در تحقيقات پليسي خود اطمينان پيدا كردند كه فرد تماس گيرنده، همان فردي است كه خود را به نام مهندس رضايي معرفي كرده است كه با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص محل تردد متهمان در حوالي ايستگاه مترو شهرري و همچنين مشخصات خودرو شخصي پيكان سفيد رنگ، كارآگاهان اين محل را تحت مراقبت هاي نامحسوس قرار دادند.
به محض اطمينان از هويت متهمان عمليات دستگيري آغاز شد.
سرهنگ محمديان خاطرنشان كرد متهمان در اولين مرحله از اين عمليات تلاش براي فرار از معركه داشتند اما با شليك تير از سوي كارآگاهان وپنچر شدن هر چهار چرخ خودروي آنها، هر دو متجاوز دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه ضمن تأكيد بر شناسايي متهمان توسط چند شاكي از كليه شكات احتمالي ديگر كه بدين شيوه و توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پيكان سفيد رنگ مورد تهديد، آزار و اذيت و ضرب و جرح قرار گرفته اند خواست تا جهت طرح شكايات خود به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه يا با شماره تلفن هاي 51055516 و 51055672 تماس حاصل كنند.

 

حوادث كوتاه از كشور


زمين لرزه در دهرم
ايرنا- تهران: زمين لرزه اي به بزرگي چهار و سه دهم درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) روز جمعه دهرم را در استان فارس تكان داد.
شبكه هاي لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، زمان وقوع اين زمين لرزه را ساعت 7 و 21 دقيقه و 2 ثانيه گزارش كرده اند.
مختصات و موقعيت اين زمين لرزه 49/28 درجه عرض شمالي و 31/52 درجه طول شرقي اعلام شده و تاكنون هيچ گزارشي درباره خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است.
انهدام باند سرقت
فارس- ايلام: به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ايلام، ماموران انتظامي استان در عمليات هاي جداگانه 4 باند سرقت اموال شامل 15 سارق حرفه اي را در شهرستان هاي ايلام، دهلران و ملكشاهي دستگير كردند، بيشتر اموال مسروقه تحويل مالباختگان و تعدادي نيز براي تعيين تكليف نهايي در اختيار پليس است.
كمپرسي حادثه آفريد
فارس - اردبيل: طي حادثه اي در يكي از خيابان هاي مشگين شهر كه در سراشيبي نسبتا تندي واقع شده بود، حركت يك دستگاه كمپرسي و بي احتياطي راننده آن سبب شد تا به بخشي از تاسيسات شهري و خودروهاي پارك شده در محل مورد نظر آسيب وارد شود.
خودرو بالاخره با برخوردي كه با ديوار يكي از منازل داشت، متوقف شد و به دليل نامناسب بودن وضعيت جسمي راننده وي به بيمارستان منتقل شد.

 

جريمه 1/5 ميلياردي رنگ فروش در آستانه اشرفيه


رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل تعزيرات حكومتي استان گيلان از جريمه نقدي ميلياردي يك رنگ فروش خبر داد.
رضا قشقايي گفت: اين رنگ فروش در شهرستان آستانه اشرفيه در بطريهاي يك و چهار ليتري نفت مي ريخت و بجاي تينر به خريداران عرضه مي كرد.وي ادامه داد: اين متخلف به پرداخت يك ميليارد و 508 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.

 

آتش سوزي در بيمارستان رواني


در پي آتش سوزي در يك بيمارستان رواني در نزديكي مسكو 38 نفر جان باختند.
به گزارش شبكه خبري «روسيا اليوم»، اين اتفاق بامداد جمعه روي داد و تاكنون جسد 12 نفر از قربانيان پيدا شده است.
اين گزارش مي افزايد: 3 نفر از جمله يك پرستار و دو بيمار بعد از آتش سوزي موفق به فرار شدند اما 41 نفر ديگر در ساختمان بودند.پليس احتمال داده كه اين حادثه به دليل اتصال برق اتفاق افتاده باشد.امروز در حومه مسكو عزاي عمومي اعلام شده است.

 

بيكاري بي سابقه در فرانسه


شمار افراد كاملا بيكار فرانسه به رقم بي سابقه سه ميليون و 224 هزار و 600 نفر رسيد.
ايرنا به نقل از وزارت كار فرانسه گزارش داد: اين تعداد افراد كاملا بيكار در تاريخ فرانسه بي سابقه است و اين كشور تنها در سال 1997 ميلادي شاهد سه ميليون و 195 هزار و 500 نفر بيكار بوده است.
آمار مزبور نشان مي دهد كه شمار بيكاران در گروه-آ مشتمل بر افرادي است كه فاقد هرگونه شغل هستند كه طي يك سال گذشته 5/11درصد رشد نشان مي دهد.
دولت سوسياليست فرانسه نيز تاكنون براي مقابله با موج روند رو به رشد بيكاري در كشور تنها به اين اميد دل بسته است كه با برنامه ريزي بتواند ظرف ماه هاي پاياني امسال بيكاري در كشور را مهار كند.
اين در حالي است كه كارشناسان امكان مقابله با روند رو به رشد نرخ بيكاري در فرانسه را به دليل محقق نشدن زمينه رشد اقتصادي در اين كشور در سال گذشته و سال جاري بعيد مي دانند.
آمار ارايه شده از سوي وزارت كار فرانسه همچنين نشان مي دهد كه با لحاظ كردن گروه هاي كاري «ب و ث» كه شامل افراد قراردادي، كارفصلي و موقت مي شود، شمار افراد متقاضي كار در جريان ماه مارس به چهار ميليون و 741 هزار و 100 نفر رسيده است.

 

تراژدي مرگبار ريزش ساختماني در داكا


سقوط يك ساختمان بزرگ در منطقه «ساوار» كه يك منطقه صنعتي در حومه «داكا» پايتخت بنگلادش است، باعث مرگ 275 نفر شد.
اين ساختمان حدود 30 كيلومتري پايتخت بنگلادش واقع شده و گفته مي شود چندين كارگاه دوزندگي با حدود دو هزار كارگر در آن مستقر بودند.
پليس يك روز قبل با ديدن ترك هايي در ديوار ساختمان هشدار داده بود كه ساختمان بايد كاملا تخليه شود اما مديران اين كارگاه از اين هشدار چشم پوشي كردند و در حال حاضر متواري هستند.
بنابه گزارش هاي رسيده، نيروهاي امداد ده ها نفر را يك روز پس از وقوع اين حادثه دلخراش از زير آوار زنده بيرون كشيدند.
ريزش اين ساختمان يادآور آتش سوزي در يك كارخانه لباس دوزي در ماه نوامبر سال گذشته است كه بيش از يكصد نفر را كشت و باعث انتقاد از بي توجهي به شرايط ايمني در كارگاه هاي اين كشور شد.
به همين دليل اين روزها بنگلادش در اعتراض به بي توجهي به امنيت كارگاه ها صحنه تظاهرات هاي مردمي بوده است. خبرگزاري فرانسه خبر داده در تظاهراتي كه ديروز به همين منظور برگزار شد، معترضان به زد و خورد با پليس پرداختند.
پليس بنگلادش براي متفرق كردن جمعيت از گاز اشك آور استفاده كرد و به سمت معترضان گلوله هاي پلاستيكي شليك كرد.
گفتني است، در بنگلادش، چند هزار كارگاه بزرگ و كوچك دوزندگي فعاليت دارند كه بسياري از آنها، توليدكننده اقلامي هستند كه به سفارش شركت هاي خارجي و براي فروش در بازارهاي اين كشورها توليد مي شود.

 

سيل و زلزله در افغانستان


زمين لرزه اي به بزرگي 7/5 ريشتر افغانستان را لرزاند و در هند و پاكستان نيز احساس شد.
وقوع اين زمين لرزه كه روز چهارشنبه در كابل احساس شد، جان 18 تن را گرفت. همچنين جاري شدن سيل در همان روز در نواحي شمالي افغانستان به مرگ 20 تن ديگر منجر شد.
بنا به اعلام دفتر رياست جمهوري افغانستان بر اثر اين زمين لرزه 130 تن زخمي شدند و 345 ساختمان مسكوني خسارت ديد.
بي بي سي نيز گزارش داد، جاري شدن در ولايت هاي مركزي و شمالي افغانستان خسارات مالي و جاني در پي داشته اما هنوز گزارشي از جزئيات آن در دست نيست.

 

ترفند عجيب يك مدرسه!


مسئولان يكي از مدارس ايالت «مينه سوتا» آمريكا براي نجات جان دانش آموزان و معلمان اقدام به ساخت و توزيع وايت بردهاي ضدگلوله كرده اند.
در سال 2003 ميلادي و پس از آن كه در حادثه تيراندازي در اين مدرسه دو دانش آموز دچار جراحت شدند، مسئولان اين مدرسه تصميم گرفتند تا براي حفظ جان دانش آموزانشان از اين سپرهاي دفاعي استفاده كنند.
بنابر گفته توليدكننده وايت بردهاي ضد گلوله، اين وسيله قابليت آن را دارد تا هنگام آموزش به عنوان وايت برد استفاده شود و در زمان هاي اضطراري نيز به عنوان سپر براي حفاظت از جان كاربران بكار رود. همچنين در قسمت پشت اين وايت برد دسته هايي وجود دارد كه فرد مي تواند آن را در مواقع اضطراري مانند سپر در مقابل خود بگيرد.
به گفته مديرمدرسه، هر چند اين وايت بردها قابليت دفاع از دانش آموزان و معلمان را دارند اما با اين حال بهتر است دانش آموزان در زمان حادثه از محل فرار كنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10