(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 07 اردیبهشت 1392 - شماره 20474

حديث دشت عشق
فيفا، درخواست ايران را به عجيب ترين شكل ممكن پاسخ داد
انتخاب «داوران ضعيف » براي بازي ايران ـ قطر
فدراسيون فوتبال: دوباره اعتراض مي كنيم
اخبار كوتاه از فوتبال
دعوت از 20 تيم خارجي براي شركت در رقابت هاي كشتي جام تختي حتي يك تيم هم اعلام آمادگي نكرده است!
بازگشت ملي پوش المپيكي به اردوي تيم ملي
سليمي: اميدوارم وزنه برداري به شرايط عادي بازگردد
تقابل كشتي ايران و آمريكا در نيويورك و لس آنجلس
چلسي و فنرباغچه در يك قدمي فينال ليگ اروپا
حمايت دارنده مدال نقره المپيك از كاپيتان پيشين تيم ملي تكواندو
رويارويي نمايندگان ايران و عراق در مرحله نيمه نهايي واليبال باشگاه هاي آسيا
خواندني از ورزش ايران
   
حديث دشت عشق


به ياد طلبه بسيجي شهيد «جعفر سميعياني»شهادت در خونين شهر
از اولين روزهايي كه وارد مهديه (مدرسه علميه خوانسار) شد مورد توجه استادان و مديران مدرسه قرار گرفت. گويي آينده اي روشن را براي او پيش بيني مي كردند. چند صباحي در مدرسه علميه به فراگيري علوم اسلامي پرداخت و در تاريخ 30/10/60 براي دوره نظامي به اصفهان رفت و آنگاه عازم جبهه شد. در عمليات بيت المقدس شركت نمود و پس از مجاهدت بسيار در خونين شهر، گلوله اي قلب و سينه او را نواخت و به كاروان شهيدان پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «جعفر سميعياني» سال 1343 در خوانسار متولد شد و در 16/2/1361 در عمليات بيت المقدس در خرمشهر (خونين شهر) به شهادت رسيد.

 

فيفا، درخواست ايران را به عجيب ترين شكل ممكن پاسخ داد
انتخاب «داوران ضعيف » براي بازي ايران ـ قطر
فدراسيون فوتبال: دوباره اعتراض مي كنيم


سرويس ورزشي-
بدترين گزينه از نظر كادرفني تيم ملي فوتبال كشورمان، به عنوان داور بازي ايران و قطر انتخاب شد.
روز گذشته خبرگزاري هاي رسمي كشور از موافقت فيفا با درخواست ايران مبني بر » استفاده نكردن از داوران عرب زبان براي بازي هاي تيم ملي » خبر دادند؛ خبري كه به ظاهر مثبت بود اما در اصل حكايت از ماجراهاي ديگر داشت. گويا پس از آن كه تيم ملي فوتبال ايران در بازي هاي گذشته خود در رقابت هاي انتخابي جام جهاني از قضاوت داوران لطمات زيادي ديد، فدراسيون فوتبال ايران با ارسال نامه اي به فيفا درخواست كرد كه در بازي هاي باقي مانده پيش رو از داوران عرب استفاده نشود. فيفا در پاسخ به اين درخواست با ارسال نامه اي به ايران اعلام كرد كه با اين پيشنهاد موافقت كرده است. فيفا به فدراسيون فوتبال ايران اعلام كرده است كه براي بازي هاي ايران برابر قطر، لبنان و كره جنوبي به ترتيب از داوران سنگاپوري، ژاپني و چيني استفاده خواهد شد. اما تيم داوري سنگاپوري كه قرار است بازي ايران و قطر را قضاوت كنند همان « عبدالمالك عبدالبشير » و همكارانش هستند كه بازي رفت ايران و كره جنوبي را در ورزشگاه آزادي سوت زدند؛ مسابقه اي كه اگرچه با پيروزي ايران به پايان رسيد اما كي روش و تيمش تاوان سنگيني براي آن دادند. اين داور سنگاپوري در حضور بيش از 100 هزار نفر ، مسعود شجاعي و كارلوس كي روش را اخراج كرد و در گزارش خود نوشت سرمربي ايران «ديوانه» خطابش كرده است تا تيم ملي در دو بازي از داشتن سرمربي بر روي نيمكت محروم شود. جالب اينكه در آن مقطع زماني كي روش صحبت هايي را در خصوص اين داور انجام داد و گفت: «من فيفا را درك نمي كنم. چطور براي بازي ايران و كره ، دو غول فوتبال آسيا داوراني از سنگاپور مي گذارند كه اصلا فوتبالي در اين سطح را تجربه نكرده اند. واقعا اين تصميم ها خنده دار است. »
آغاز تلاش هاي فدراسيون فوتبال
اما واكنش فدراسيون فوتبال در قبال اين اتفاق چه بود؟! خبرهاي دريافتي از فدراسيون حكايت از آن دارد كه مسئولان مجددا نامه اي را به فيفا فرستاده اند تا شايد بتوانند آنها را مجاب كنند كه از اين داور سنگاپوري براي بازي با قطر استفاده نشود. تلاش هاي فدراسيون از آن جهت است كه كي روش نيز از اين انتخاب ناراحت بوده و فدراسيون مي خواهد پس از ناكامي در بخشش محروميت كي روش ، حداقل بتواند تيم داوري را تغيير دهد. سرپرست حقوقي كميته تدوين مقررات فدراسيون فوتبال در اين باره به سايت خبرآنلاين مي گويد: « تغيير مجدد داور بازي با قطر غيرممكن نيست اما خيلي دشوار است. فيفا انتخاب هاي بهتري مثل گزينه هاي استراليايي و ژاپني هم داشت كه مشخص نيست چرا از آنها استفاده نكرده است. البته پيشتر در اين مرحله داوران غير آسيايي استفاده نشده اما سابقه داشته كه در پلي آف از داوران اروپايي ، آمريكاي جنوبي و آفريقايي استفاده كنند. ايران اگر بتواند براي شان دلايلي محكمه پسند بياورد شايد اين تغيير داوران هم عملي شود. ولي من به شخصه خيلي اميدوار به اين اتفاق نيستم.»
موافقت فيفا با تغيير ساعت بازي
اگرچه انتخاب داور سنگاپوري براي بازي ايران و قطر خوشايند فوتبال ايران نبود اما تصميم ديگر فيفا مبني بر همزمان شدن بازي هاي روز پاياني انتخابي جام جهاني در قاره آسيا براي ما ايده آل است. فدراسيون فوتبال ايران هفته پيش با ارسال نامه اي به فيفا درخواست كرد تا بازي ايران و كره جنوبي و همچنين ازبكستان و قطر كه چهره دو تيم راه يافته به جام جهاني 2014 از گروه اول انتخابي آسيا را مشخص مي كند، به صورت همزمان برگزار شود. پس از ارسال اين نامه فيفا به درخواست ايران پاسخ داد و اعلام كرد ديدار كره جنوبي - ايران و همچنين بازي ازبكستان و قطر در روز آخر اين رقابت ها به صورت همزمان برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام فيفا بازي ايران و كره جنوبي ساعت 21 آغاز خواهد شد.

 

اخبار كوتاه از فوتبال


آغاز اردوي تيم ملي فوتبال از 24 ارديبهشت
شاگردان كارلوس كي روش از 24ارديبهشت خود را براي بازي هاي مقدماتي جام جهاني آماده مي كنند.با پايان رقابت هاي ليگ برتر و جام حذفي ملي پوشان ايران پس از استراحتي چند روزه از 24 ارديبشهت بايد خود را به كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي معرفي كنند.اردوي تيم ملي براي سه بازي حساس در مرحله مقدماتي جام جهاني از 24 ارديبهشت در تهران آغاز مي شود. تيم ملي 30ارديبهشت راهي مسقط پايتخت عمان مي شود تا اول خرداد در بازي تداركاتي به مصاف اين تيم رود. سپس كاروان ايران براي استراحت كوتاه به تهران باز مي گردد و سپس پنجم خرداد تيم ملي راهي امارات مي شود و ششم خرداد در اين كشور با عراق بازي تداركاتي ديگري را برگزار مي كند.شاگردان كي روش 13 خرداد به دوحه سفر مي كند تا روز 14 خرداد اولين بازي حساس خود مقابل قطر را برگزار كنند.
مشخص شدن حريفان تيم فوتبال جوانان
قرعه كشي مسابقات قهرماني جوانان آسيا در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا در كوالالامپور انجام شد كه تيم ملي جوانان ايران در اين مسابقات در گروه چهارم با تيم هاي عربستان، لبنان و تاجيكستان هم گروه شد. مسابقات گروه چهارم در ايران برگزار مي شود.
همگروهي نوجوانان با امارات
قرعه كشي مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا روز گذشته برگزار شد و كشورهاي شركت كننده در اين رقابت ها حريفان خود را شناختند. تيم نوجوانان ايران در گروه پنج مسابقات با تيم هاي امارات، پاكستان و سريلانكا هم گروه شد. فينال مسابقات قرار است در كشور تايلند برگزار شود. كشورهاي كويت، ازبكستان، نپال ، اردن، پاكستان و قرقيزستان، مسابقات منطقه غرب را ميزباني خواهند كرد. تيم هاي برتر 10 گروه به همراه پنج تيم برتر دوم به همراه تايلند در دور بعدي مسابقات حضور خواهند داشت.
فينال رفت و برگشت در ليگ قهرمانان آسيا
رئيس مالزيايي دپارتمان مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا درباره چگونگي برگزاري بازي فينال ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاري اظهار داشت: طبق برنامه اي كه از قبل تنظيم كرديم،اين بازي به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.
آخرين وضعيت ليگ يك از زبان نايب رئيس فدراسيون
آيت اللهي نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال در خصوص وضعيت ليگ يك و تعويق مسابقه پلي آف گفت:مدارك و مستندات لازم در اين خصوص جمع آوري شده و در هفته آينده رأي صادر مي شود. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال عدم صعود شهرداري تبريز به ليگ برتر وجود دارد، اظهار داشت: اگر به اين نتيجه برسيم كه تباني صورت گرفته تيم را محروم مي كنيم اما اگر تباني انجام نشده باشد ولي افرادي اقدام براي اين كار تلاش كرده باشند آن وقت اين افراد محروم مي شوند.
انتقاد دبير فدراسيون فوتبال از مجري برنامه 90
دبير فدراسيون فوتبال در تازه ترين صحبت هاي خود به انتقاد از مجري برنامه نود پرداخت. مهدي محمد نبي با اشاره به برنامه اخير 90 و حضور علي كفاشيان در برنامه اظهار داشت: ما نبايد مسايل را به شوخي بگيريم.نبايد به كسي كه 40 سال در ورزش مملكت فعال است بگوييم سرمان را مي كوبيم به ميز. اين درست نيست. وي افزود:از اين طرف چنين حركتي انجام مي دهيم و از طرف ديگر براي كسي كه دو روز است به فوتبال آمده و معلوم نيست چه عياري دارد، بيش از اندازه ارزش قائل مي شويم. اين رفتارها در فوتبال درست نيست.
ماجراي حذف تراكتورسازي و مذاكره با ابراهيم زاده
پس از شكست تراكتورسازي برابر حريف اماراتي و حذف از ليگ قهرمانان آسيا خبرهايي در خصوص تغيير كادرفني و احتمال حضور ابراهيم زاده دراين تيم مخابره شد. جعفري مديرعامل اين باشگاه در واكنش به انتشار اين اخبار گفت: در مطبوعات مي خوانم كه با مربيان ديگر نظير ابراهيم زاده مذاكره كرده ام اما در واقعيت ، فكر و ذكرمان به دو بازي آتي تيم و همچنين برنامه اي است كه از توني خواسته ايم.
كهكشان در تاريكي مطلق
تيم فوتبال بوروسيا دورتموند با برتري 4 بر يك پيروزي قاطعانه اي را مقابل رئال مادريد در دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا بدست آورد تا براي رسيدن به فينال بسيار اميدوار باشد. ستاره بي چون و چراي ميدان بدون شك روبرت لواندوفسكي بود كه موفق شد به تنهايي با به ثمر رساندن 4 گل كهكشاني هاي مادريدي را خاموش كند.
فالكائو هديه آبراموويچ به آقاي خاص
روزنامه بيلد مدعي شد كه ژوزه مورينيو فصل آينده هدايت چلسي را در دست خواهد داشت. روزنامه آلماني نوشت: سرمربي پرتغالي آماده ترك نيمكت رئال مادريد در ژوئن براي بازگشت به ليگ برتر انگليس است.بر اساس اين گزارش آبراموويچ مالك روسي آبي پوشان در نظر دارد به عنوان هديه خوش آمد گويي به آقاي خاص، رادامل فالكائو را جذب كند. بايد به ياد داشته باشيم كه قيمت پايه براي فسخ قرارداد مهاجم كلمبيايي با آتلتيكو مادريد 60 ميليون يورو است.

 

دعوت از 20 تيم خارجي براي شركت در رقابت هاي كشتي جام تختي حتي يك تيم هم اعلام آمادگي نكرده است!


مسئول برگزاري رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي مي گويد حتي يك تيم خارجي نيز براي حضور در اين جام اعلام آمادگي نكرده است.
رحيم جدي گفت: به خاطر اين كه مازندران هميشه ميزبان خوبي بوده شخصا مايلم اين رقابت ها در بابلسر برگزار شود، اما اگر به هر دليلي مازندران از ميزباني انصراف دهد گزينه بعدي براي ميزباني تهران خواهد بود.امروز جلسه نهايي را با حضور آقايان خطيب، رنگرز و عوامل اجرايي در خصوص تصميم گيري نهايي براي نحوه برگزاري، تعداد تيم ها و محل برگزاري اين رقابت ها برگزار خواهيم كرد و نتيجه آن را اعلام مي كنيم. قرار است كمتر از دو هفته ديگر جام تختي برگزار شود اما هنوز يك تيم خارجي هم براي حضور در تورنمنت بين المللي ايران اعلام آمادگي نكرده است. جدي در اين باره اظهار داشت: من ابلاغ خود را حدود 10 روز پيش گرفتم و نمي توانم درباره دعوتنامه ها كسي را محكوم كنم. اما چند روز قبل از حضور من، روابط بين الملل فدراسيون دعوتنامه هاي تيم ها را ارسال كرده بود و من تنها مسئول پيگيري پاسخ آنها هستم. اين رقابت ها در تقويم فيلا گنجانده شده و تيم ها تاريخ برگزاري آن را مي دانند و اگر بخواهند در آن شركت كنند، براي حضور خود برنامه ريزي مي كنند، ولي فرستادن دعوتنامه هم بايد انجام گيرد. مسئول برگزاري جام تختي در پايان گفت: از حدود 20 كشور براي حضور در اين رقابت ها دعوت كرده ايم كه اميدوارم با اعلام حضور آنها اين رقابت ها در تاريخ مقرر برگزار شود.

 

بازگشت ملي پوش المپيكي به اردوي تيم ملي
سليمي: اميدوارم وزنه برداري به شرايط عادي بازگردد


سهراب مرادي ملي پوش المپيكي وزنه برداري ايران، پس از اعلام آمادگي براي حضور در اردوي تيم ملي، از سوي كوروش باقري به جمع اردونشيان فراخوانده شد.
پيش از اين كادر فني تيم ملي، شرط حضور ملي پوشان المپيكي در اردوي تيم ملي را آمادگي 85 درصدي آنها در قياس با ركوردهاي شخصي شان عنوان كرده بود كه سهراب مرادي با رسيدن به اين سطح، براي حضور در اردو اعلام آمادگي كرد. اين وزنه بردار 85 كيلويي كه دو مدال طلاي آسيا را در كارنامه دارد از صبح امروز تمرينات آماده سازي خود را در كمپ تيم هاي ملي از سر خواهد گرفت. پيش از اين كادر فني از جابر بهروزي هم براي حضور در اردوي تيم ملي دعوت كرده بود تا جمع نفرات اردونشيان از هفته آينده به 16 نفر افزايش پيدا كند. حسن گل پرور (56 كيلوگرم)، مجيد عسكري (62 كيلوگرم)، ميلاد خسروي (69 كيلوگرم)، رسول تقيان و حسين بيرانوند (77 كيلوگرم)، وحيد خدادادي (85 كيلوگرم)، ياسين باقري و امين زارعي (94 كيلوگرم)، كيا قدمي، عماد باقري و محسن بهرام زاده (105 كيلوگرم) و بهادر مولايي، رشيد شريفي و امير حسين نظام الرعايا (105+ كيلوگرم) ديگر نفراتي هستند كه براي رقابت هاي قهرماني جوانان و بزرگسالان آسيا آماده مي شود.
سليمي: تا توان دارم در خدمت مردم هستم
اما خبر ديگر از وزنه برداري اينكه بهداد سليمي در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: شرايطي كه هم اكنون بر فدراسيون وزنه برداري حاكم است، به وزنه برداري لطمه خواهد زد. با اين شرايط اميدوارم بار ديگر شرايط عادي به فدراسيون و اردو بازگردد. وي ادامه داد: در جلسه اي كه ملي پوشان با رضا زاده رئيس فدراسيون داشتند، خواسته هايمان را ارائه داديم. سليمي در پايان تصريح كرد: تا توان و قدرت در بدن دارم و تا زماني كه بتوانم براي كشورم مدال كسب كنم در خدمت مردم باوفاي ايران هستم تا دلشان را شاد كنم.

 

تقابل كشتي ايران و آمريكا در نيويورك و لس آنجلس


تيم ملي كشتي آزاد ايران علاوه بر نيويورك در لس آنجلس هم به مصاف تيم ملي آمريكا مي رود.
مسابقه سه جانبه كشتي بين تيم هاي ملي ايران، آمريكا و روسيه در نيويورك تنها ديداري نيست كه كشتي گيران ايراني در آمريكا پيش رو دارند، بلكه قرار است چهار روز پس از آن يعني در تاريخ 29 ارديبهشت يك ديدار دوستانه نيز بين تيم هاي ملي كشتي ايران و آمريكا در سالن Los Angeles Memorial برگزار شود. اين ديدار نيز در راستاي اتحاد جهاني جامعه كشتي براي نجات از خطر حذف اين رشته كهن از بازي هاي المپيك انجام مي شود كه «اتحاد براي كشتي» نامگذاري شده است. فدراسيون كشتي آمريكا اعلام كرده است كه يك موسسه خيريه ايراني در آمريكا اسپانسر برگزاري اين مسابقه در لس آنجلس شده است. همچنين ريچ بندر، مدير اجرايي فدراسيون كشتي آمريكا در اين باره مي گويد: اين رقابت ها يك فرصت هيجان بر انگيز براي كشتي است تا نشان دهد كه جهان چگونه توانايي كنار هم قرار دادن ملت ها با تفاوت هاي فرهنگي، سياسي و جغرافيايي را دارد. ما از اين كه در مسابقات «ماه جهاني كشتي» شركت مي كنيم خوشحاليم.

 

چلسي و فنرباغچه در يك قدمي فينال ليگ اروپا


دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ اروپا با برتري تيم هاي چلسي و فنرباغچه برابر حريفانشان آغاز شد .
در سوئيس تيم چلسي موفق شد با نتيجه دو بر يك بازل را شكست دهد. در اين ديدار ابتدا ويكتور موسي در دقيقه 12 چلسي را پيش انداخت تا نيمه نخست اين بازي با برتري مهمان به پايان برسد. در نيمه دوم مسابقه و در دقيقه 87 فابين چار موفق شد از روي نقطه پنالتي گل تساوي بازي را به ثمر برساند اما در آخرين ثانيه هاي بازي داويد لوئيز هافبك برزيلي چلسي موفق شد گل دوم مهمان را به ثمر برساند تا چلسي دست پر از سوئيس برگردد . در ديگر ديدار اين مرحله در تركيه، فنرباغچه موفق شد با يك گل بنفيكا را شكست دهد. تك گل فنرباغچه را اگمان كوركماز (72) به ثمر رساند. البته تيم تركيه اي در دقيقه 47 يك ضربه پنالتي را از دست داد . بازي هاي برگشت اين مرحله هفته آينده برگزار مي شود .

 

حمايت دارنده مدال نقره المپيك از كاپيتان پيشين تيم ملي تكواندو


محمد باقري معتمد براي بازگشت به ميادين تكواندو عجله اي ندارد و مي گويد هدفش حضور موفق در بازي هاي المپيك برزيل است.
دارنده مدال بازي هاي المپيك 2012 لندن گفت: قصد ندارم زود به ميادين برگردم. هدفم طولاني مدت است و بعد از مسابقات جهاني باز مي گردم، مي خواهم در المپيك 2016 برزيل و بازي هاي آسيايي 2014 كره جنوبي حضور موفق داشته باشم و باز هم خودم را نشان دهم. نمي خواهم با بازگشت زود هنگام به ميادين و رفتن به يك مسابقه شرايط را در آينده سخت كنم. وي در مورد شرايطش افزود: بعد از عمل جراحي كه روي پايم انجام دادم و انحراف آن را برطرف كردم، كار با وزنه و بدنسازي را در كنار آب درماني و فيزيوتراپي انجام مي دهم و خدا را شكر شرايط آن پايم كه رباطش پاره بود هم خوب است.
باقري معتمد در مورد ترك اردوهاي تيم ملي توسط يوسف كرمي و اين كه عدم حضور او در مسابقات جهاني روي تيم ملي تاثير منفي مي گذارد، گفت: يوسف كرمي، كاپيتان تيم ملي است . اما شايد عليرضا نصر بتواند نبودش را پر كند. نبود او شايد به تيم ملي ضربه بزند اميدوارم اين خلا نبود يوسف كرمي با جود علي نصر پر شود.وي يادآور شد: از اتفاقي كه براي يوسف كرمي رخ داد و از اردوها رفت خيلي ناراحت شدم، البته در شرايط اردو نبودم و نمي دانم چه اتفاقي افتاده و چون با چشم خودم نديدم ، چيزي نمي توانم بگويم. تنها مي توانم بگويم كه شرايط براي همه در اردو يكسان بوده و نمي شود به اين راحتي از نام يوسف كرمي گذشت. او كاپيتان تيم ملي است و سابقه درخشاني دارد.

 

رويارويي نمايندگان ايران و عراق در مرحله نيمه نهايي واليبال باشگاه هاي آسيا


هشت تيم برتر مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا با پايان يافتن مرحله دوم و نهايي شدن جايگاه شان در اين مرحله از رقابت ها، آخرين رقابت خود براي صعود به مرحله نيمه نهايي را امروز و در قالب مرحله حذفي برگزار مي كنند.
مرحله دوم مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا روز پنجشنبه با برگزاري 6 ديدار از روز دوم و پاياني پيگيري شد. در اين روز تيم كاله در مصاف با ليونينگ چين كه يكي از مدعيان شركت كننده محسوب مي شود موفق شد به برتري قاطع 3 بر صفر دست يابد و روند پيروزي هاي خود به عنوان تنها تيمي كه هيچ گيمي را واگذار نكرده است را ادامه دهد.
طبق برنامه تيم هاي شركت كننده در مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا ديروز استراحت كردند تا از امروز ديدارهاي خود را در قالب مرحله حذفي پيگيري كنند. در اين چارچوب امروز تيم كاله به عنوان صدرنشين گروه E به مصاف تيم چهارم گروه F مي رود. تيم هاي برنده اين مرحله راهي مرحله نيمه نهايي مي شوند. بر اين اساس تيم كاله در صورت پيروزي مقابل گاز عراق براي دومين بار متوالي به مرحله نيمه نهايي مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا صعود خواهد كرد. قهرمان اين مسابقات سهميه شركت در پيكارهاي جهاني برزيل را كسب مي كند.برنامه ديدارهاي مرحله حذفي مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا به شرح زير است:
شنبه 7/2/92
¤ تايوان پاورز چين تايپه - تويودا ژاپن¤ ليونيگ چين - آلماتي قزاقستان¤ كاله ايران - گاز عراق
¤ گاز هند - الريان قطر

 

خواندني از ورزش ايران


¤ فرزاد سپهوند دارنده نشان برنز پارالمپيك لندن در ماده پرتاب ديسك با بيان اين كه افت عجيب و غريبي كرده ام، گفت: چون مربي و برنامه ريزي درست و حسابي نداشته ام، الان حدود 7 متر زير ركورد پارالمپيك خودم ديسك را پرتاب مي كنم و بعيد مي دانم در مسابقات جهاني بتوانم ركوردم را تكرار كنم. وي تأكيد كرد: كسي از مسوولان به فكر ما نيست. وقتي از لندن برگشتيم در استانداري لرستان براي مان مراسم تجليل گرفتند و همان جا مسوولان قول دادند كه ما را سركار مي برند اما همه آن قول ها در حد حرف باقي ماند.
¤ پس از رفع تعليق شدن فدراسيون تيراندازي با كمان از سوي فدراسيون جهاني ، مجمع هم انديشي در خصوص اصلاح اساسنامه جديد اين فدراسيون فردا(يكشنبه) با حضور رؤساي هيئت هاي استان ها از ساعت 15 در سالن كنفرانس فدراسيون تيراندازي با كمان برگزار مي شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10