(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یک شنبه 08 اردیبهشت 1392 - شماره 20475

PDF  نسخه

پيوند اعضاي بدن جوان مرگ مغزي به بيماران نيازمند
اعزام تيم هاي بسيج جامعه پزشكي به مناطق محروم
سقوط پاراگلايدر جان جوان گلستاني را گرفت
از ماه آينده انجام مي شود اجراي پزشك خانواده در تهران
با تقدير از فرهنگيان جانباز مبتكر جشنواره ملي فناوري «فاوا» گشايش يافت
سيلاب به 430 هكتار از مزارع گندم شهرستان مراوه تپه خسارت وارد كرد
سرويس رساني شركت واحد به بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب
با موافقت دولت شماره گذاري خودروهاي داخلي از سر گرفته مي شود
متولدين 77 شناسنامه رايانه اي دريافت مي كنند
برف و سرما به محصولات گردو و فندق رحيم آباد خسارت وارد كرد
ورود جراحان عمومي غيرمتخصص به جراحي كودكان
قمشه خبر داد
اعتبار 24هزار ميلياردي كميته امداد در بودجه92
اسماعيلي: زمان جابه جايي زندان اوين قطعي نيست
برگزاري جشنواره «جوان سرباز» در خرداد
زور مردم به زورگيرهاي مسلح چربيد
آزمون سمپادي ها آخر هفته برگزار مي شود
دستگيري 2 متهم در حادثه داكا
نابغه اي با ضريب هوشي 147
دو سر در يك بدن
دستگيري 140مسلمان در نمازجمعه مسكو
   

پيوند اعضاي بدن جوان مرگ مغزي به بيماران نيازمند


رحيم آباد- خبرنگاركيهان:
6 عضو بدن جوان مرگ مغزي اهل روستاي شوك رحيم آباد رودسر به بيماران نيازمند اهدا شد.
حمزه قلي نيا جوان 28 ساله اهل روستاي شوك از مناطق ييلاقي رحيم آباد رودسر دچار مرگ مغزي شد كه با موافقت خانواده اش دو كليه، كبد، پانكراس، دريچه قلب و بسياري از بافت هاي بدنش به بيماران نيازمند اهدا شد.
اين جوان مرگ مغزي كه از كارگران شركت آب و فاضلاب چالوس و نوشهر بود از 22 فروردين ماه سال جاري بر اثر مرگ مغزي در بيمارستان آيت الله طالقاني بستري شده بود.
با اهداي اعضاي بدن جوان مذكور چندين بيمار حيات دوباره يافتند.

 

اعزام تيم هاي بسيج جامعه پزشكي به مناطق محروم


همزمان با هفته مقاومت و به مناسبت گراميداشت سالروز فتح خرمشهر؛ تيم هاي بهداشتي، درماني و آموزشي بسيج جامعه پزشكي سپاه حضرت قمر بني هاشم عليه السلام به مناطق محروم استان چهار محال و بختياري اعزام مي شوند.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي؛ سرهنگ پاسدار دكتر حسن اسحاقي در اين رابطه گفت: كانون هاي بسيج جامعه پزشكي استان، تيم هاي امدادي و درماني خود را به مناسبت هاي مختلف براي خدمت رساني به مناطق كمتر برخوردار و عشايري استان اعزام مي كنند و امسال نيز همزمان با هفته مقاومت و سالروز فتح قهرمانانه خرمشهر، اين اقدام خداپسندانه انجام مي شود.
مسئول بسيج جامعه پزشكي استان تهران ادامه داد: تيم هاي بهداشتي، درماني و آموزشي بسيج جامعه پزشكي استان و كانون بسيج جامعه پزشكي بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد روز دوم خرداد براي ارائه خدمات پزشكي به منطقه عشاير نشين بازفت اعزام مي شوند.
وي ادامه داد: ارائه خدمات آموزشي بهداشتي و ويزيت رايگان مردم هميشه در صحنه استان توسط پزشكان بسيجي در مطب هاي شخصي از ديگر برنامه هاي اين هفته مي باشد.
دكتر اسحاقي اظهار داشت: تجليل از جانبازان، ايثارگران و ديدار با خانواده هاي شهدا از ديگر برنامه هايي است كه به مناسبت هفته مقاومت، توسط بسيج جامعه پزشكي استان برگزار مي شود.
اسحاقي اجراي طرح سنجش سلامت دانش آموزان مناطق محروم را از ديگر برنامه هاي اين سازمان در هفته مقاومت عنوان كرد و گفت: تجديد ميثاق با شهيدان در سراسر استان به همين مناسبت برگزار خواهد شد.

 

سقوط پاراگلايدر جان جوان گلستاني را گرفت


رئيس مركز امداد و فوريت هاي پزشكي استان گلستان گفت: يك مهندس جوان گلستاني بر اثر سقوط از يك پاراگلايدر جان خود را از دست داد.
محمدجواد مقسمي گفت: اين حادثه روز جمعه در محور داشلي برون گنبدكاووس روي داده است.
وي اضافه كرد: دليل مرگ اين جوان شكستن پا و جراحات وارد شده بر سر و كمر بر اثر سقوط ناگهاني از پاراگلايدر اعلام شده است.
عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان در گفت وگو با فارس و با توصيه به علاقه مندان به ورزش هايي از جمله پاراگلايدر يادآور شد: با توجه به تغييرات جوي در فصل بهار و احتمال وزش باد در ارتفاعات، علاقه مندان اين رشته ورزشي سعي كنند با احتياط بيشتري به آن بپردازند.
مقسمي تصريح كرد: به همراه داشتن كمك هاي اوليه و انجام گروهي اين چنين رشته اي آن هم با نظارت افراد با تجربه مي تواند حوادث اين رشته را به حداقل برساند.

 

از ماه آينده انجام مي شود اجراي پزشك خانواده در تهران


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از اجراي برنامه پزشك خانواده از ماه آينده در استان تهران خبر داد.
به گزارش وزارت بهداشت «محمد حسن طريقت منفرد» گفت: بودجه برنامه پزشك خانواده در رديف هاي متفرقه قرار دارد كه تأمين و پرداخت رديف هاي متفرقه بعد از خرداد ماه ميسر مي شود اما معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور قول همكاري داده و آمادگي پرداخت بودجه پزشك خانواده از ماه آينده را اعلام كرد.وي افزود: با همكاري معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، اميدواريم از ماه آينده اجراي برنامه پزشك خانواده در استان تهران آغاز و سپس به ساير استان ها تسري مي يابد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اجراي برنامه پزشك خانواده را مهم ترين اولويت وزارت بهداشت دانست و تأكيد كرد: براي ساماندهي نظام بهداشت و درمان كشور راهي جز احياي جايگاه طب عمومي ديروز و پزشك خانواده امروز نداريم.
وي يادآور شد: پزشك خانواده امروز طبيب عمومي است كه نظام بهداشت و درمان را مديريت مي كند و اگر بخواهيم حرمت و تقدس پزشكي را در جامعه حفظ كنيم هيچ راهي به جز اجراي برنامه پزشك خانواده نداريم.

 

با تقدير از فرهنگيان جانباز مبتكر جشنواره ملي فناوري «فاوا» گشايش يافت


جشنواره ملي «فاوا» اولين روز خود را با ثبت بيش از 480 اختراع از دانش آموزان تهراني و تجليل از فرهنگيان جانباز در عرصه فناوري ارتباطات و اطلاعات سپري كرد.
در اين مراسم كه ديروز با حضور وزير آموزش و پرورش در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران گشايش يافت فرهنگيان جانبازي كه در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات فعاليت هاي ارزنده اي انجام داده اند، مورد تقدير قرار گرفتند.
بنابراين گزارش در اين جشنواره اختراعات دانش آموزان و فرهنگيان كه 480 اثر به ثبت رسيده است در رشته هاي توليد محتواي الكترونيكي، ساخت بازي هاي رايانه اي، برنامه نويسي، رباتيك و سازه، ايروكاپ، طراحي تارنما و وبلاگ و هنرهاي ديجيتال به نمايش گذاشته شده است.
حميدرضا حاجي بابايي در اين مراسم تاكيد كرد: اگر مي خواهيم مرزهاي علمي را در آسيا، منطقه و جهان بشكنيم بايد بدانيم كه راه آن از آموزش و پرورش عبور مي كند و بايد به آن توجه ويژه گردد.
يوسف نوري معاون فناوري وزير آموزش و پرورش نيز با اشاره به اينكه از صد غرفه اين نمايشگاه 55 غرفه ويژه فرهنگيان و دانش آموزان است، گفت: امسال در گرايش هاي جديد از جمله ايروفضا، ايروكاپ و محتواي الكترونيكي شاهد دستاوردهاي خوبي هستيم.
به گفته وي از 79 هزار اثري كه در بخش مسابقات به دبيرخانه جشنواره ارسال شده، 67 درصد مربوط به دانش آموزان و 33 درصد مربوط به فرهنگيان است.
نوري تصريح كرد: استقبال از بخش محتواي الكترونيكي نشان مي دهد كه اين موضوع به عنوان يك رويكرد در بين دانش آموزان و فرهنگيان نهادينه شده است، به طوري كه از كل آثار رسيده به جشنواره 31 هزار اثر مربوط به محتواي الكترونيكي است.
وي ادامه داد: توليد محتواي الكترونيكي بخشي از مهمترين دستاوردهاي مدارس هوشمند است كه در اين نمايشگاه به خوبي خود را نشان مي دهد.

 

سيلاب به 430 هكتار از مزارع گندم شهرستان مراوه تپه خسارت وارد كرد


شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
بارندگي هاي روزهاي اخير و طغيان رودخانه اترك به 430 هكتار از مزارع گندم شهرستان مراوه تپه خسارت وارد كرد.
اسكندر اسكندري فرماندار شهرستان مراوه تپه با اعلام اين خبر افزود: براساس ارزيابي هاي اوليه كارشناسان، خسارت وارده به مزارع گندم اين شهرستان از 10 تا 100 درصد برآورد شده است.
همچنين از بازگشايي جاده شمالي مراوه تپه به گنبدكاووس خبر داد و گفت: بر اثر بارندگي هاي اخير كيلومتر 30 مراوه تپه به گنبدكاووس تخريب و عبور و مرور قطع شده بود.

 

سرويس رساني شركت واحد به بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب


شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با صدور اطلاعيه اي به مناسبت آغاز نمايشگاه كتاب از تاريخ 11/2/92 در مصلي بزرگ امام خميني(ره) اعلام كرد: اين شركت همه روزه از ساعت 8بامداد تا زمان خاتمه كار نمايشگاه از ميادين بزرگ شهر تهران اقدام به خدمت رساني به بازديدكنندگان خواهد بود.
بنابراين اطلاعيه محل استقرار اتوبوس ها به شرح زير است:
ميدان هفتم تير، ميدان راه آهن، ميدان آزادي، ميدان خراسان و ميدان صنعت.
ضمنا با تقويت خطوط منتهي به ايستگاه هاي مترو و خطوط منتهي به پايانه شهيد بهشتي واقع در ضلع جنوبي مصلي (خيابان شهيدمفتح) و خطوط عبوري از ضلع شمالي و جنوبي محل برگزاري نمايشگاه به بازديدكنندگان محترم سرويس رساني خواهد گرديد.
1- خط (2722) ميدان امام حسين(ع)- پايانه شهيد بهشتي
2- خط (3011) بيمارستان امام خميني(ره)- پايانه شهيد بهشتي
3- خط (6211) انتهاي بلوار ارتش (شهرك شهيد محلاتي- پايانه شهيد بهشتي
4- خط (6315) ميدان انقلاب اسلامي (اول خيابان كارگر شمالي)- پايانه بيهقي
5- خط( 2718) چهارراه خاقاني (خيابان دماوند)- پايانه شهيدبهشتي
6- خط (8406) ميدان رسالت (ضلع شمال ميدان)- ميدان ونك (چهارراه جهان كودك)
7- خط (8809) ميدان رسالت- ميدان صنعت
8- خط (8803) رسالت- مطهري
9- خط (8804) فلكه سوم تهرانپارس- شهيدمطهري
10- خط پنج سامانه تندرو (BRT) پايانه علم و صنعت- پايانه بيهقي
بازديدكنندگان مي توانند با استفاده از اتوبوسهاي خطوط عمومي اين شركت (رديف 1-2-3-4-5و 6) به پايانه شهيد بهشتي واقع در ضلع جنوب مصلي حضرت امام(ره) مراجعه و با استفاده از خطوط (رديف 7-8-9-10و 11) نيز در ايستگاه هاي ضلع شمال و جنوب مصلي جهت مراجعه به نمايشگاه اقدام نمايند.

 

با موافقت دولت شماره گذاري خودروهاي داخلي از سر گرفته مي شود


مصوبه دولت درباره بلامانع بودن ادامه شماره گذاري خودروهاي سواري يورو 2 به سازمان هاي ذي ربط ابلاغ شد، به اين ترتيب شماره گذاري خودروهاي داخلي به زودي از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش ايسنا، پليس راهنمايي و رانندگي از ابتداي امسال شماره گذاري خودروهاي داخلي را به دليل عدم ارتقاء به استاندارد آلايندگي يورو 4 متوقف كرد.
اين در حالي است كه طبق قانون از ابتداي سال 92 وزارت نفت بايد سوخت متناسب با استاندارد آلايندگي يورو 4 را توزيع كرده و خودروسازان نيز بايد محصولات خود را به اين استاندارد ارتقاء مي دادند.
با اين حال به دليل عدم اجراي اين قانون و توقف شماره گذاري خودروها، هيات وزيران در جلسه هجدهم فروردين ماه خود به پيشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه مهلت جديدي به خودروسازان براي ارتقاء محصولات توليدي به استاندارد آلايندگي يورو 4 موافقت و مقرر شد كه از ابتداي تير ماه اين كار صورت گيرد.
با ابلاغ اين مصوبه به وزارت كشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محيط زيست انتظار مي رود پليس راهنمايي و رانندگي شماره گذاري خودروهاي داخلي را آغاز كند.

 

متولدين 77 شناسنامه رايانه اي دريافت مي كنند


مدير كل امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور از صدور شناسنامه رايانه اي عكس دار به متولدين سال 77 خبر داد.
«محسن اسماعيلي» ديروز در گفت وگو با ايرنا، افزود: اكنون 175 دفتر پيشخوان دولت در سراسر كشور خدمات ثبت احوال مانند صدور شناسنامه را به متقاضيان ارايه مي دهند.
وي با بيان اينكه هزينه عكس دار كردن شناسنامه 25 هزار ريال است، گفت: در حال حاضر افرادي كه به سن 15 سالگي رسيده و قصد عكس دار كردن شناسنامه خود را دارند در اولويت تعويض شناسنامه قرار دارند.
اسماعيلي، از صدور سالانه يك ميليون و 200 هزار شناسنامه رايانه اي (جديد) توسط سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: حدود 900 هزار شناسنامه رايانه اي در سال، به عنوان شناسنامه اصلي صادر شده و مابقي مربوط به صدور شناسنامه المثني است.
وي تصريح كرد: شناسنامه هاي رايانه اي، 18 كد امنيتي دارد و داراي چاپ اختصاصي برجسته، زمينه و هولوگرام حفاظتي، عكس اسكن شده، طراحي ايراني چاپي، شماره ملي، باركد شماره ملي، شماره سريال پانچ شده و صفحه مهرهاي ضروري پرس شده است.

 

برف و سرما به محصولات گردو و فندق رحيم آباد خسارت وارد كرد


رحيم آباد- خبرنگار كيهان:
برف و سرماي بهاري خسارت زيادي به درختان گردو و فندق در مناطق اشكورات رحيم آباد وارد ساخت.
بخشدار رحيم آباد با اعلام اين خبر افزود: بارش 5 تا 10 سانتي متري برف در 30 روستاي اشكورات رحيم آباد خسارات زيادي به محصولات گردو و فندق باغداران اين مناطق وارد كرده كه موجب نگراني زيادي در بين كشاورزان شده است. نادر علي نيا گفت: محصول گردو و فندق باغداران اين مناطق كه در مرحله گل دهي قرار دارند بر اثر سرما و بارش برف دچار يخ زدگي و نابودي قرار گرفته است. وي سطح برداشت فندق در مناطق اشكورات را 12 هزار هكتار اعلام كرد و گفت: اين بخش در زمينه توليد فندق رتبه نخست كشور را داراست.
برداشت فندق هر ساله از نيمه دوم مردادماه آغاز مي شود. بارش برف در دومين فصل از بهار امسال در مناطق اشكورات بي سابقه بوده است.


 

ورود جراحان عمومي غيرمتخصص به جراحي كودكان


رئيس انجمن جراحان كودكان ايران گفت: منشأ 30 تا 40 درصد عفونت هاي ادراري در كودكان مربوط به نقص تكاملي دستگاه ادراري از بدو تولد است كه بي توجهي به علت و درمان اين عفونت ها موجب از دست رفتن كليه ها مي شود.
دكتر احمد خالق نژاد طبري در آستانه برپايي «بيست و يكمين كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران» كه 15 تا 18 ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي رازي تهران برپا مي شود، سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود: دلايل ابتلا به عفونت هاي ادراري در نوزادان و كودكان مي بايست به طور جدي بررسي شود و عفونت هاي مكرر ادراري را نبايستي به سرماخوردگي يا ديگر بيماري هايي كه به سادگي درمان مي شود، نسبت داد، زيرا در موارد زيادي مشاهده شده كه اهمال در درمان عفونت هاي ادراري سبب از دست رفتن كليه ها، دياليزي شدن كودك و نياز وي به كليه پيوندي شده است.
وي خاطرنشان ساخت: با توجه به اهميت موضوع عفونت هاي ادراري در كودكان، يكي از محورهاي بيست و يكمين كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران به اين موضوع اختصاص داده شده است.
رئيس انجمن جراحان كودكان ايران تصريح كرد: متأسفانه در حال حاضر بسياري از جراحان عمومي بدون آموزش كافي در رشته جراحي كودكان ورود پيدا كرده اند، اين در حاليست كه جراحي كودكان از جمله رشته هاي فوق تخصصيست و جراحي كودكان نيازمند آموزش تكميلي و آشنايي جراح با آناتومي و فيزيولوژي خاص كودكان است.
وي گفت: جراحان كودكان، جراحاني هستند كه پس از فارغ التحصيل شدن در رشته جراحي عمومي به مدت سه سال آموزش متعدد ديده و در زمينه انجام جراحي هاي نوزادان و كودكان صلاحيت لازم را پيدا مي كنند، بنابراين، توصيه مي شود، جراحاني كه اين آموزش ها را نديده اند، براي حفظ سلامت كودكان از ورود و مداخله در حوزه جراحي كودكان خودداري كنند.
دكتر خالق نژاد با اشاره به حيطه فعاليت جراحان كودكان اظهار داشت: رشته جراحي كودكان، جراحي هاي نوزادان را از بدو تولد و در مواردي از دوره جنيني تا سن 18 سالگي در برمي گيرد كه با توجه به جوان بودن جمعيت ايران و اينكه 40 درصد جمعيت كشور زير سن بلوغ هستند، نيازمند تربيت جراحان كودكان بيش از تعداد فعلي هستيم.
وي گفت: بيماري هاي نقص تكاملي به معناي بيماري هايي است كه نوزاد از بدو تولد به آن دچار بوده و به طور مصطلح و به غلط «بيماري هاي مادرزادي» ناميده مي شود و عوام منشأ آن را به مشكل از سوي مادر نسبت مي دهند؛ اين در حاليست كه بيماري هاي نقص تكاملي كه نقص تكاملي دستگاه ادراري و مجاري تناسلي يكي از آنهاست، علل مختلف دارند كه يكي از آنها منشأ ژنتيكي است.

 

قمشه خبر داد
 اعتبار 24هزار ميلياردي كميته امداد در بودجه92


معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني(ره) از بودجه 24هزار ميليارد و 743ميليون ريالي اين نهاد در لايحه بودجه سال92 و افزايش 7/1درصدي آن خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد منصور قمشه، در گردهمايي سراسري مديران كل اين نهاد با اشاره به بخش تأمين اجتماعي در لايحه بودجه، افزود: مجموعا در ارتباط با امور حمايتي، توان بخشي و توانمندسازي 46هزار و 300ميليارد ريال درنظر گرفته شده كه نسبت به سال گذشته حدود 8/14درصد افزايش داشته است.
امنيت غذا و تغذيه با 138درصد رشد
وي بيشترين ميزان رشد در اعتبارات اين نهاد را مربوط به امنيت غذا و تغذيه با 138درصد معرفي كرد و يادآور شد: كمك به تأمين سلامت نيازمندان با 54درصد و بيمه اجتماعي حدود 12درصد رشد داشته است.
وي به كاهش 21درصدي اعتبارات اين نهاد در بخش حمايتهاي اجتماعي اشاره كرد و افزود: اعتبارات حوزه اشتغال و كارآفريني اين نهاد حدود 5/5درصد كاهش داشته است.

 

اسماعيلي: زمان جابه جايي زندان اوين قطعي نيست


غلامحسين اسماعيلي در گفت وگو با فارس درباره خروج زندان ها از شهر گفت: براي خروج زندان ها از شهر يك سياست اصولي وجود دارد و تا امروز بخشي از زندان ها از شهر خارج شده است.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور به خروج زندان قصر از شهر تهران اشاره كرد و ادامه داد: خروج زندان ها از شهر شتاب لازم را نداشته است.
اسماعيلي به خروج زندان اوين از تهران اشاره كرد و گفت: تاكنون جلسات متعددي در اين زمينه با حضور مسئولان شهرداري تهران برگزار شده و مذاكرات خوبي صورت گرفته است.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور افزود: هنوز موضوعات نهايي نشده است ولي هر دو طرف از اين موضوع استقبال كرده اند.
وي به تجربه خروج زندان قصر از شهر اشاره كرد و گفت: مشكلاتي درخصوص جابه جايي داشتيم كه در پي اين هستيم اين بار اين مشكلات كمتر باشد.
وي تاكيد كرد: قبل از تحويل زندان اوين بايد اقدامات لازم براي انتقال انجام شود و كليد به كليد زندان را تحويل مي دهيم.اسماعيلي در خصوص زمان نهايي مذاكرات براي تحويل زندان اوين گفت: هنوز زمان نهايي قطعي نشده است.



 

برگزاري جشنواره «جوان سرباز» در خرداد


جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از برگزاري پنجمين جشنواره «جوان سرباز» به ميزباني وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خبر داد.
سردار موسي كمالي با بيان اينكه جشنواره «جوان سرباز» در 10 محور برگزار مي شود، اظهار كرد: برگزاي جشنواره در محورهايي نظير دفاع و امنيت، دينداري و بصيرت، سازندگي و تفكر بسيجي، امور فرهنگي و هنري، نظم و انضباط اجتماعي، خلاقيت و فناوري، ورزش و تربيت بدني و خواهد بود.
وي همچنين درباره نحوه انتخاب سربازان در اين جشنواره ها نيز به ايسنا گفت: همه ساله در نيروهاي مسلح از ميان پايين ترين رده هاي خدمتي، افراد داراي شايستگي انتخاب شده و به يگان، استان و صعود پيدا مي كنند.

 

زور مردم به زورگيرهاي مسلح چربيد


رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي از مقابله پيروزمندانه اهالي محله اي در شرق تهران با زورگيران مسلح و دستگيري آن ها خبر داد.
سرهنگ كارآگاه رضا موذن با اشاره به ماجراي دستگيري دو زورگير سابقه دار به نام هاي «احسان» 19 ساله و «مهدي» 34 ساله در جريان درگيري شهروندان در منطقه پاسداران، خيابان جوان شير گفت: اين دو زورگير مجهز به قمه و چاقو و شوكر بودند و در درگيري با اهالي از هر سه سلاح استفاده كرده بودند اما نتوانسته بودند در برابر اراده اهالي كه به كمك يك زن مالباخته شاكي اين حادثه زورگيري آمده بودند، مقاومت كنند.
شاكيه در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «ساعت 20 مورخه 17/12/1391، در ابتداي خروجي اتوبان امام علي منتظر تاكسي ايستاده بودم كه ناگهان يك دستگاه خودرو پرايد در حالي كه يك پسر جوان در صندلي عقب - به عنوان مسافر - نشسته بود، در مقابل پاي من توقف كرد و من نيز به مقصد ميدان رسالت سوار شدم؛ هنوز مسافت زيادي در اتوبان طي نشده بود كه سرنشين صندلي عقب يك دستمال بر روي دهان و يك چاقو در زير گلويم گذاشت و ضمن زدن چاقو به دست راستم كيف دستي ام را به زور از من گرفت».
اين زن جوان در ادامه درخصوص چگونگي دستگيري متهمان، به كارآگاهان گفت: «پس از سرقت، سارقان مرا به داخل كوچه اي خلوت در نزديكي اتوبان بردند و از ماشين به بيرون پرتاب كردند اما هنوز چند متري از محل دور نشده بودند كه ماشين شان كه پرايد نقره اي رنگ بود خاموش شد و ديگر روشن نشد، من نيز از فرصت استفاده كرده و با فرياد «دزد-دزد» از اهالي كمك خواستم.اهالي محل با شنيدن فريادهاي من، از منازلشان خارج و به كمكم آمدند اما سارقان كه هر دو نفر چاقو، قمه و شوكر همراه داشتند با آنها درگير شدند كه اين درگيري و تلاش براي روشن كردن ماشين و فرار از محل ادامه داشت تا اينكه با حضور ماموران كلانتري در محل، هر دو نفر دستگير شدند».
با آغاز تحقيقات، هر دو متهم صراحتا به زورگيري از شاكيه و ده ها فقره زورگيري به شيوه مشابه و با استفاده از خودرو پرايد نقره اي متعلق به همسر «مهدي.م» اعتراف كردند؛ متهمان در اعترافات خود عنوان داشتند كه سرقت هاي خود را در «شرق» و «شمال شرق» تهران به ويژه در سه راه تهرانپارس، اتوبان امام علي، خيابان جشنواره، ميدان پروين، سازمان آب، ميني سيتي و همزمان با تاريكي هوا آغاز و تا پيش از روشن شدن هوا نيز ادامه مي دادند.
سرهنگ كارآگاه موذن از كليه شكات و مالباختگاني كه به نحوي در ارتباط با اين دو زورگير مورد ضرر و زيان قرار گرفته اند خواست تا جهت شناسايي متهمان و طرح شكايت به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران واقع در سيد خندان خيابان ابوذر غفاري مراجعه كنند.


 

آزمون سمپادي ها آخر هفته برگزار مي شود


رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش از برگزاري آزمون ورود به مدارس راهنمايي و متوسطه اعم از تيزهوشان و نمونه دولتي در پنج شنبه و جمعه همين هفته در سراسر كشور خبر داد.
عبدالامير عرفي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به ثبت نام قطعي 676 هزار و 617 داوطلب در آزمون سمپاد، گفت: در دوره راهنمايي تعداد داوطلبان 230 درصد افزايش يافته است.
وي افزود: براي آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتي در دوره راهنمايي 370 هزار و 176 نفر و براي دوره متوسطه 312 هزار و 522 نفر ثبت نام كرده اند كه اين آمار نهايي ثبت نام شدگان است.
به گفته وي، اين آمارها نشان مي دهد تعداد شركت كنندگان در آزمون سمپاد 92 به طور كلي در هر دوره راهنمايي و متوسطه 62 درصد افزايش داشته است.
وي تصريح كرد: آزمون ورود به مدارس متوسطه اعم از تيزهوشان و نمونه دولتي 19 ارديبهشت ماه و آزمون داوطلبان دوره راهنمايي براي اين مدارس 20 ارديبهشت ماه در ساعت 9 صبح به طور همزمان در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

 

دستگيري 2 متهم در حادثه داكا


پليس بنگلادش در پي حادثه ريزش ساختمان يك كارخانه در پايتخت اين كشور كه تاكنون به مرگ 324 كارگر منجر شده، دو مالك كارخانه را دستگير كرد.
پليس بنگلادش اعلام كرد: نيروهاي امداد، اجساد 324 تن را از زير آوار بيرون كشيدند و همچنين توانستند تا روز شنبه 47 تن ديگر را نجات دهند.
پليس بنگلادش ساعاتي پس از دستور نخست وزير اين كشور مبني بر دستگيري مالكان كارخانه، دو تن از آنان را دستگير كرد. همچنين همسر يكي از اين دو متهم براي بازجويي هاي بيشتر به اداره پليس احضار شده است.
در پي ريزش ساختمان اين كارخانه، خانواده قربانيان حادثه با حضور در محل با نيروهاي پليس درگير شدند و اصرار داشتند كه سه طبقه اين ساختمان غيرقانوني ساخته شده بود.
يكي از نيروهاي آتش نشاني بنگلادش گفت: تاكنون 47 تن زنده از ميان آوار بيرون كشيده شدند و تلاش شده با ايجاد حفره هايي آب و مواد غذايي به افراد گير افتاده در ميان آوار داده شود.
به گفته مقامات محلي داكا، اين كارخانه 3122 كارگر داشته است اما مشخص نيست در زمان وقوع حادثه چند نفر داخل ساختمان بوده اند.

 

نابغه اي با ضريب هوشي 147


يك كودك 5 ساله توانست با گذراندن تست هاي مختلف به عنوان جديدترين عضو «منسا» شناخته شود.
«گاس دورمن» با ضريب هوشي 147 در 18 ماهگي توانست مجله و كتابهاي مختلف را بخواند.
در حال حاضر كودكان با هوش مي توانند پس از موفقيت در آزمون هاي مختلف و كسب حداقل 135 نمره وارد كلوپ منسا شوند.
اين كلوپ اين روزها نزديك به 110 هزار عضو از 100 كشور مختلف دنيا دارد كه تنها نام كودكان نابغه در آن قرار دارد. جديدترين عضو اين گروه پسر بچه 5 ساله اي است كه آزمون ها را با نمره باور نكردني 147 گذرانده است.
در حالي كه بسياري از بچه ها در خواندن الفبا مشكل دارند او مي تواند ضرب و تقسيم هاي مختلف را انجام دهد. همچنين گاس به نام و نقشه تمام كشورهاي دنيا مسلط است. او همچنين تمامي اعضاي جدول عناصر را به خوبي مي شناسد.
والدين گاس مي گويند او به طور اتفاقي شروع به خواندن نوشته هاي روي ديوار كرد و آنان توانستند با راهنمايي مشاورين هوش او را از آنچه هست بيشتر كنند.
وي در تست هوش ورودي منسا 98/99 درصد سوالات را درست حل كرد و به راحتي وارد كلوپ با هوش ترين كودكان دنيا شد.

 

دو سر در يك بدن


«آبي هنسل» و «بريتني هنسل» دوقلوهاي به هم چسبيده اي هستند كه تلاش مي كنند به رغم وضعيت خاص جسمي شان، زندگي معمولي داشته باشند.
آبي و بريتني همچون ديگر افراد هم سن و سال خود دوست دارند تا ساعت هايي را با دوستانشان بگذرانند، به تعطيلات بروند، رانندگي كنند و ورزش هايي همچون واليبال انجام دهند.
اين دو قلوي به هم چسبيده كه ساكن ايالت «مينه سوتا» آمريكا هستند پس از آن كه از دانشگاه فارغ التحصيل شدند، شغل خود را به عنوان معلم يك مدرسه ابتدايي آغاز كرده اند. اگرچه آنان دو گواهينامه تدريس دارند اما يك تفاوت با افراد ديگر دارند و اين كه تنها يك حقوق دريافت مي كنند.
اين خواهران دو قلو همديگر را به خوبي مي شناسند، آن دو اغلب در مورد يك موضوع صحبت مي كنند يا جملاتشان را شبيه به هم تمام مي كنند و در تمام جنبه هاي زندگي حامي يكديگر هستند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي، بررسي هاي 500 سال گذشته نشان مي دهد كه حدود 600 دو قلوي به هم چسبيده در دوران نوزادي جان سالم به در برده اند كه بيش از 70 درصد آنان دختر بوده اند.
آبي و بريتني، دو قلب، دو جفت ريه، دو شكم، يك كبد و يك روده بزرگ دارند و از دوران كودكي آموخته اند كه بدنشان را هماهنگ با هم حفظ كنند. در واقع آبي مسئول كنترل سمت راست و بريتني مسئول كنترل سمت چپ بدنشان است.
به رغم آن كه اين دو خواهر اغلب با هم هماهنگ هستند اما در موضوعاتي نيز اختلاف نظر دارند به طور مثال بريتني از اضافه وزن وحشت دارد يا آبي به علوم و رياضي علاقه مند است. همچنين واكنش بدن آن دو به قهوه متفاوت است، ضربان قلب بريتني با نوشيدن قهوه افزايش مي يابد اما در آبي تغييري ايجاد نمي شود.

 

دستگيري 140مسلمان در نمازجمعه مسكو


پليس و آژانس هاي امنيتي روسيه 140تن از نمازگزاران مسجدي را روز جمعه در مسكو بازداشت كردند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، آژانس امنيتي فدرال روسيه در بيانيه اي اعلام كرد بازداشت شدگان روز جمعه 30 تن از شهروندان كشورهاي خارجي بودند اما مليت آنها را مشخص نكرد.
به گزارش يكي از آژانس هاي خبري تاجيكستان، اكثر بازداشت شدگان تاجيك هستند و به پاسگاه هاي مختلف پليس منتقل شده اند. 25 تن از بازداشت شدگان نيز به يكي از پاسگاه ها منتقل شدند كه پس از چند ساعت هشت تن از آنها آزاد شدند.
افرادي كه هنوز در اين پاسگاه در بازداشت به سر مي برند، به خبرنگاران گفته اند كه آنها بدون اتهام و بي دليل دستگير شده اند.
اين بازداشت ها يك هفته پس از آنكه دو مظنون چچني به اتهام بمب گذاري در مسابقات ماراتن بوستون دستگير شدند، صورت گرفته است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10