(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یک شنبه 08 اردیبهشت 1392 - شماره 20475

PDF  نسخه

5 نظامي آمريكايي در غرب افغانستان به هلاكت رسيدند
تحريم دانشگاه هاي رژيم صهيونيستي از سوي يك نهاد مطالعاتي در آمريكا
در اعتراض توطئه ضد سوري كاخ سفيد اردني ها پرچم آمريكا را به آتش كشيدند
واكنش روسيه به زمينه چيني غرب براي مداخله نظامي در سوريه
پهپادهاي «پستچي»!
راهپيمايي گسترده مردم بحرين در همبستگي با زندانيان سياسي
مخالفت نوري مالكي با عقب نشيني نظاميان از مناطق ناآرام عراق
11كشته و 45مجروح در عمليات تروريستي شهر كراچي
تاييد نقض حقوق بشر در فرانسه
درگيري شديد آشوب طلبان با پليس مقابل كاخ رياست جمهوري مصر
تقلب انتخاباتي اوباما و هيلاري كلينتون در سال 2008 تاييد شد
هزاران يوناني عليه رياضت اقتصادي به خيابان ها ريختند
احتمال دست داشتن سيا در انفجارهاي بوستون قوت گرفت
   

5 نظامي آمريكايي در غرب افغانستان به هلاكت رسيدند


يك دستگاه تانك پيشرفته اشغالگران در غرب افغانستان منهدم شد و پنج نظامي آمريكايي به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «يوسف احمدي» سخنگوي گروه طالبان اعلام كرد، يك دستگاه تانك آمريكايي در شهرستان «كرخ» استان «هرات» بر اثر برخورد با مين منهدم شد و آتش گرفت. به گفته وي، در اين حادثه پنج نظامي آمريكايي كه سرنشين تانك بودند، به هلاكت رسيدند.
منابع رسمي افغان انهدام تانك را تاييد كردند اما مدعي شدند كه در اين حادثه به كسي آسيبي نرسيده است.خبر ديگر اينكه، نيروهاي دولتي افغان و شبه نظاميان طالبان حملات عليه يكديگر را شدت بخشيدند. طالبان طي بيانيه اي اعلام كرد، عمليات گسترده بهاره خود را در سراسر افغانستان آغاز كرده است.

 

تحريم دانشگاه هاي رژيم صهيونيستي از سوي يك نهاد مطالعاتي در آمريكا


انجمن مطالعات آسيا و آمريكا، دانشگاه هاي اسرائيل را به علت همدستي در نقض قوانين بين المللي تحريم كرد.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، اين نهاد دانشگاهي در آمريكا دانشگاه هاي اسرائيل را به علت همدستي با رژيم صهيونيستي در نقض مداوم حقوق فلسطينيان از جمله تداوم شهرك سازي تحريم كرد.
اين نخستين بار است كه يك گروه دانشگاهي در آمريكا موسوم به انجمن مطالعات آسيا و آمريكا دانشگاه هاي اسرائيل را تحريم مي كند.
هدف از اين تحريم منزوي كردن رژيم اسرائيل است تا تل آويو را به ترك رفتار ظالمانه و تبعيض آميز در قبال فلسطينيان وادار سازد.از سوي ديگر، اتحاديه اروپا در بيانيه اي تخريب واحدهاي مسكوني فلسطينيان در بيت المقدس و رام الله از سوي سربازان ارتش رژيم صهيونيستي را محكوم كرد.

 

در اعتراض توطئه ضد سوري كاخ سفيد اردني ها پرچم آمريكا را به آتش كشيدند


تظاهركنندگان اردني در شهرهاي مختلف اين كشور در اعتراض به حضور نيروهاي آمريكايي در خاك كشورشان پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مردم اردن در مخالفت با حضور نيروهاي آمريكايي در خاك كشورشان و تبديل شدن خاك اردن به گذرگاهي براي اجراي توطئه آمريكا و كشورهاي عربي عليه سوريه تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان حضور آمريكا در كشورشان را به زيان حاكميت ملي اردن ارزيابي كرده و شعار مي دادند: در كشور اردن هيچ جايي براي حضور آمريكايي ها وجود ندارد، ما به آمريكايي ها خوشامد نمي گوييم. سربازان آمريكايي خاك اردن را به خون آلوده كرده اند.
مردم اردن همچنين تصاويري از جنايات آمريكايي ها در دست داشتند و اعلام كردند اين تصاوير نشان دهنده حقوق بشر آمريكايي است!
تظاهركنندگان از دولت خواستند ارتش اردن را به جنگي كه هيچ ربطي به آن ندارد وارد نكند.
مردم اردن به دولت هشدار دادند كه اين تظاهرات يك پيام به تصميم گيرنده اصلي در اين كشور است و اگر خلاف اين عمل شود در روزهاي آينده تصميم لازم گرفته خواهد شد.
تظاهركنندگان حوادث عراق و درد و رنج هاي امت عربي را پس از حمله به اين كشور يادآوري كردند.
گفتني است به رغم اين درخواست ها و محكوم كردن حضور نيروهاي آمريكايي در خاك اردن دولت اين كشور همچنان بر حضور نيروهاي آمريكايي در اردن تاكيد مي كند.
تحليلگران معتقدند همه آنچه در اردن يا كشورهاي منطقه مي گذرد تنها يك هدف دارد و آن هم تاسيس پايگاه هاي جديد نظامي آمريكا در منطقه است.

 

واكنش روسيه به زمينه چيني غرب براي مداخله نظامي در سوريه


روسيه از سازمان ملل به دليل برخورد سياسي با مسئله سلاح شيميايي در سوريه انتقاد و تاكيد كرد اين اتهامات مقدمه اي براي جنگ است.
به گزارش خبرگزاري ها، وزارت خارجه روسيه از مقامات سازمان ملل به خاطر برخورد سياسي با قضيه به كارگيري سلاح شيميايي در سوريه و هدايت از سوي افرادي با نيات مسموم براي دخالت در بحران اين كشور به شدت انتقاد كرد.
در بيانيه وزارت خارجه روسيه تاكيد شده است، تصور اين مسئله بسيار مشكل است كه چرا مقامات دبيرخانه سازمان ملل ترجيح مي دهند تحت تاثير افرادي هدايت شوند كه تمام تلاششان سرنگوني رژيم قانوني سوريه است.
در اين بيانيه آمده است، درخواست سازمان ملل از سوريه براي ورود محققان اين سازمان به همه مكان ها بدون هيچ قيد و شرطي براي تحقيق درباره وجود سلاح هاي شيميايي دقيقا شبيه چيزي است كه در عراق اتفاق افتاد.
در همين رابطه يكي از نمايندگان مجلس دوماي روسيه ضمن رد اتهامات غرب عليه سوريه مبني بر استفاده از سلاح شيميايي در اين كشور اعلام كرد، اين اتهامات مقدمه اي براي جنگ عليه سوريه است.
آمريكا و برخي كشورهاي غربي اخيرا در راستاي فراهم كردن مقدمات دخالت نظامي در سوريه موضوع سلاح شيميايي در اين كشور را مطرح كرده اند. كاخ سفيد روز پنجشنبه مدعي شد كه نظام سوريه براي مبارزه با مخالفان اين كشور از سلاح شيميايي استفاده مي كند.
يكي از مسئولان برجسته كاخ سفيد نيز در راستاي سياست هاي ضد سوري آمريكا اعلام كرد در صورتي كه استفاده از سلاح شيميايي در سوريه اثبات شود تمامي گزينه ها عليه سوريه مطرح است. «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا نيز در اين رابطه گفت: در صورت به كارگيري سلاح شيميايي در سوريه قواعد بازي در اين كشور تغيير خواهد كرد. اسناد موجود در اين زمينه هنوز ابتدايي است و ما به تحقيقات خود درباره استفاده از سلاح شيميايي در سوريه ادامه خواهيم داد.
به دنبال جنجال تبليغاتي غرب درباره كاربرد جنگ افزار شيميايي در سوريه رئيس گروه تحقيق سازمان ملل درباره حمله شيميايي در سوريه قرار است فردا به نيويورك برود و با دبير كل سازمان ملل درباره آخرين روند ماموريت اين گروه ديدار و گفت وگو كند.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل از «اكه سلستورم» رئيس گروه تحقيق در سوريه خواسته است گزارشي از ماموريت خود در سوريه درباره سلاح هاي شيميايي در اين كشور به وي ارائه دهد.
ماه گذشته پس از انتشار گزارش هايي درباره كاربرد جنگ افزار شيميايي در استان حلب، دمشق رسما از سازمان ملل خواست كه وارد عمل شده و گروه تحقيق به آن كشور بفرستد.
به دنبال اين درخواست رسمي، دبيركل سازمان ملل تصميم گرفت كه هيئتي كارشناسي براي بررسي كاربرد جنگ افزار شيميايي در حلب روانه آن كشور شود.
با وجود اين، به دنبال دخالت فرانسه و انگليس اعلام شد كه اين گروه تحقيق بايد به مناطق ديگر سوريه اعزام شود كه با مخالفت دولت دمشق روبه رو شد و دسترسي نامحدود اين گروه تحقيق به تمامي نقاط كشور برخلاف حاكميت سوريه عنوان شد.
از سوي ديگر كارشناسان سازمان ملل شواهدي كه مقامات آمريكا و اسرائيل براي اثبات استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه به آن استناد مي كنند را غير معتبر و فاقد استانداردهاي لازم مي دانند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، ادعاي مطرح شده توسط مقامات آمريكايي و اسرائيلي درباره استفاده سوريه از سلاح هاي شيميايي با استانداردهاي تيم متشكل از كارشناسان سازمان ملل متحد كه خواهان آزمايش هاي ميداني در خاك سوريه هستند، مطابقت ندارد.
اين بازرسان تسليحاتي براي تعيين شواهد استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه تهيه نمونه هايي از خاك اين كشور و آزمايش آنها در آزمايشگاه هاي معتبر را ضروري دانسته و استناد به عكس، گلوله باران هاي گاه و بيگاه و رديابي مواد سمي، چنانكه مقامات آمريكايي و اسرائيلي كرده اند، را فاقد اعتبار دانسته اند.
همچنين عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه اعلام كرد سلاح هاي شيميايي كه گروه هاي تروريستي از آنها استفاده مي كنند از تركيه به سوريه منتقل مي شود.وي افزود: موشكي كه حامل سلاح هاي شيميايي بود از منطقه اي در كنترل گروه هاي تروريستي نزديك مرز تركيه شليك شد.
در همين رابطه روزنامه آيدينليك چاپ تركيه در مطلبي نوشت كه بيش از 90 درصد شبه نظاميان خارجي براي نبرد با نظاميان سوريه از طريق تركيه وارد اين كشور مي شوند.
انجمن صلح تركيه با اعتراض به همراهي آنكارا با غرب عليه سوريه تاكيد كرد كه دولت رجب طيب اردوغان بايد از مردم سوريه و تركيه عذرخواهي كند. اين انجمن در بيانيه خود اظهار داشت، دولت تركيه بايد از هرگونه اقدامي براي مسلح كردن مخالفان نظام سوريه پرهيز كند و نبايد زمينه ساز مداخله و اشغال سوريه توسط قدرت هاي امپرياليستي باشد.
يك روزنامه سوئيسي نيز تاكيد كرد، خطر مداخله نظامي در سوريه براي آمريكا بالا است و امكان عملي كردن چنين اقدامي به بهانه ادعاي اخير اين كشور مبني بر احتمال كاربرد سلاح هاي شيميايي از طرف دولت سوريه بسيار بعيد است.
واكنش مقاومت فلسطين
احمد جبرئيل دبيركل جبهه ملي آزاد فلسطين تاكيد كرد، اگر به سوريه حمله شود گروه هاي مقاومت فلسطيني دست روي دست نخواهند گذاشت.
وي افزود، آمريكا از سال 2003 به دنبال دخالت در سوريه بوده است و آنچه در سوريه روي مي دهد يك توطئه خارجي است.
جبرئيل گفت، گروه هاي مقاومت از جنگ وحشتي ندارند و همانگونه كه هميشه آماده جنگ با اسرائيل هستند در صورت حمله به سوريه نيز در كنار مردم سوريه خواهند جنگيد.
پاكسازي مناطق مختلف سوريه
ارتش سوريه با سرعتي بيش از انتظار در حال انجام عمليات منحصر به فرد براي پاكسازي مناطق مختلف از حضور تروريست ها است و اكنون «برزه» در حومه دمشق كاملا پاكسازي شده است.
نيروهاي ارتش تلاش گروه هاي تروريستي براي كنترل منطقه بني يونس در لازقيه را خنثي و مقادير زيادي سلاح و مهمات و تجهيزات جنگي از تروريست ها كشف و ضبط كردند.
همچنين ارتش سوريه عمليات تعقيب گروه هاي تروريستي را در حلب و حومه اين شهر ادامه دادند و خسارت هاي مالي بسياري را به تروريست ها تحميل كردند.
امنيت در بيشتر روستاهاي بخش غربي منطقه قصير در استان حمص برقرار و اين روستاها از وجود تروريست هاي عضو جبهه النصره پاكسازي شده است.در شهر حمص نيز ارتش موفق شد اعضاي يك گروه تروريستي را به هلاكت برساند.

 

پهپادهاي «پستچي»!


فكر نكنيد كه پهپادها كارشان صرفا جاسوسي و آدمكشي است و فقط هم در ارتش و يا مواقع جنگ كارآيي دارند. چرا كه، حالا سازندگان اين پرنده هاي كوچك آهني - كه ناگفته نماند از استفاده نظامي آنها كلي سود برده اند - اخيراً تصميم گرفته اند اين استفاده را به زمينه غيرنظامي هم گسترش دهند!
و حالا، شركت پست «اوورني» فرانسه تصميم دارد از ماه مه از تعدادي از اين پهپادها به عنوان «پستچي» استفاده كند!
براي شروع كار هم، 20 پستچي اش را مامور كرده «خلباني» اين پهپادهاي نامه بر را ياد بگيرند. ظاهرا، پهپادهاي پستچي كه مخصوص همين كار ساخته شده اند، مي توانندتا 50 متر از زمين بلند شوند و بنابراين خيلي راحت از خيلي موانع - مثل ديوار يا نرده هاي خانه ها - عبور كنند. و بايد گفت كه، شركت پست «اوورني» وقت خوبي را براي اعلام خبر استفاده از پهپادها انتخاب كرده است، چرا كه خيلي از شهروندان اين روزها از بي نظمي شركت پست شهرشان و كم كاري پستچي هاي تنبل شكايت دارند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 

راهپيمايي گسترده مردم بحرين در همبستگي با زندانيان سياسي


هزاران بحريني براي ابراز همبستگي با اسيران و بازداشت شدگان در زندان هاي رژيم آل خليفه در منامه پايتخت اين كشور راهپيمايي كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مخالفان بحريني با برگزاري اين تحصن و تظاهرات گسترده اعتراض خود را نسبت به بازداشت فعالان سياسي ابراز و تاكيد كردند راه مسالمت آميز انقلاب تا تحقق همه خواسته ها ادامه دارد.
خليل مرزوق معاون دبيركل جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين در اين مراسم اظهار داشت، نظامي كه در آن قدرت به دست يك نفر يا يك گروه انباشته مي شود بايد از راه انقلاب آن را تصحيح كرد.
وي افزود، بايد ملت منشا قدرت باشد نه يك فرد يا گروه خاص.
فعالان سياسي شركت كننده در اين تحصن نيز با تاكيد بر اين مسئله كه موج جديد بازداشت ها براي حذف رهبران مخالف است از مجامع حقوق بشري خواستند نسبت به دستگيري فعالان و رهبران سياسي بي تفاوت نباشند.
ابراهيم العرادي فعال بحريني در اين باره گفت، تشديد برخورد با معترضان نشان دهنده وجود يك حكومت شبه نظامي در بحرين است كه به ملت اجازه نفس كشيدن نمي دهد. وظيفه اين دولت تنها حمله به خانه هاي مردم و انتقام گرفتن از آنهاست.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين نيز با اشاره به اينكه مردم اين كشور در مطالبه حق و حقوق خود همچنان پافشاري مي كنند تاكيد كرد، سياست رعب و وحشت حكومت، مردم بحرين را از مطالبه حقوقشان باز نمي دارد.

 

مخالفت نوري مالكي با عقب نشيني نظاميان از مناطق ناآرام عراق


نخست وزير عراق ضمن مخالفت با طرح عقب نشيني نيروهاي ارتش از مناطق ناآرام شمالي و غربي عراق، آن را توطئه اي براي ضربه زدن به جايگاه ارتش دانست.
به گزارش واحد مركزي خبر، «نوري مالكي» پس از ديدار با «عمار حكيم» رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق گفت: درخواست عقب نشيني نيروهاي ارتش از مناطق بي ثبات، توطئه اي براي ضربه زدن به شكوه ارتش است. مالكي كه فرماندهي نيروهاي مسلح عراق را نيز برعهده دارد، تأكيد كرد ارتش در مناطق امن نبايد حضور داشته باشد و در اين مناطق مسئوليت هاي امنيتي بايد به ديگر سازمان ها منتقل شود. نخست وزير عراق ادامه داد: حضور نيروهاي ارتش در اين مناطق مانند نجف توجيهي ندارد. منظور مالكي از اين اظهارات، تمركز ارتش در مناطق ناآرام است. مالكي از عشاير عراق نيز خواست مقابل كساني كه اوضاع امنيتي كشور را به خطر مي اندازند، بايستند. نخست وزير عراق با اشاره به درخواست رئيس شوراي بيداري براي تشكيل «ارتش عشاير»، آن را ارتش القاعده و بعثي ها توصيف كرد.
«عمار حكيم» نيز پس از ديدارش با مالكي، خواستار خودداري از در دست گرفتن سلاح عليه نيروهاي امنيتي عراق شد.
مالكي نگفت كه چه گروهي خواستار خروج ارتش از مناطق ناآرام عراق شده است.
ادامه ناآرامي ها
تروريست هاي مسلح ديروز طي دو حمله جداگانه، پنج نظامي و پنج نيروي شوراي بيداري عراق را در شهرهاي «الرمادي» و «تكريت» كشتند. بمبي نيز در جنوب شهر موصل منفجر شد كه جراحت 12 نفر از جمله سه كودك و يك زن را در پي داشت. انفجارهاي ديگري در شهرك «صدر» و منطقه «الدوره» بغداد 10 شهيد و 40 مجروح برجاي گذاشت.
در همين حال، «سيد احمد صافي» نماينده آيت الله سيستاني و خطيب نماز جمعه كربلا گفت، مرجعيت ريختن خون افراد بي گناه را محكوم مي كند. صافي افزود: مسئولان و شخصيت هاي بزرگ همه اقوام و گروه ها در اين شرايط حساس و خطرناك بايد به وظيفه خود براي حل اختلاف ها و توقف خشونت ها عمل كنند. نماينده آيت الله سيستاني در ادامه درباره بازگشت كشور به دوران گذشته و به هم خوردن امنيت و ثبات كشور به شدت هشدار داد. وي خاطرنشان كرد: بهترين گزينه در شرايط فعلي اين است كه مسئوليت حل بحران به نمايندگان پارلمان عراق واگذار شود، زيرا نمايندگان همه گروه ها و طيف هاي كشور در پارلمان حضور دارند. صافي تصريح كرد پارلمان بايد به نقش نظارتي و قانونگذاري خود عمل و مشكلات اصلي كشور را حل كند. نماينده آيت الله سيستاني تأكيد كرد: معلوم نيست چرا در شرايط حساس و بحراني كشور نمايندگان از شركت در جلسات پارلمان خودداري مي كنند. وي افزود: اعضاي پارلمان در واقع نماينده اصلي مردم عراق هستند و بايد در اين شرايط با خطر ناامني و بي ثباتي رو به رو است، به مسئوليت واقعي خود عمل كنند.
در همين حال، «مارتين كوبلر» نماينده ويژه سازمان ملل در عراق هشدار داد: در صورتي كه خشونت ها مهار نشوند، عراق وارد مرحله خطرناكي خواهد شد.

 

11كشته و 45مجروح در عمليات تروريستي شهر كراچي


حمله تروريستي عليه يك گردهمايي انتخاباتي در كراچي پاكستان، 11كشته و 45مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، افراد ناشناس جمعه گذشته با جاگذاري حدود 15كيلوگرم مواد منفجره در يك موتور سه چرخه و انفجار آن در گردهمايي انتخاباتي «حزب ليبرال دموكرات» كه در شهر كراچي برگزار شده بود، 11 نفر را كشتند. شش نفر از قربانيان كودك هستند. هدف از اين عمليات تروريستي كه 45 مجروح نيز بر جاي گذاشت، «بشيرخان» رهبر حزب ملي عوامي» بوده است، اما به او آسيبي نرسيده است. حال 15 تن از مجروحان نيز وخيم اعلام شده است. گروه شبه نظامي «تحريك طالبان» مسئوليت اين عمليات تروريستي را برعهده گرفته است.
در همين حال، «رحمان مالك» وزير كشور سابق پاكستان گفت: گروه طالبان سعي دارد كاري كند كه سه حزب بزرگ «مردم»، «متحده قومي» و عوامي ملي نتوانند در انتخابات پيروز شوند. انتخابات پارلماني پاكستان 21 ارديبهشت برگزار مي شود.
خبر ديگر اينكه، طالبان پاكستان درصدد ربودن «پرويز مشرف» رئيس جمهور سابق كشور است. سازمان اطلاعات پاكستان اين خبر را اعلام كرد.مشرف هم اكنون در زندان به سر مي برد.

 

تاييد نقض حقوق بشر در فرانسه


دولت فرانسه از سوي ديوان حقوق بشر اروپا به نقض حقوق بشر متهم شد.
دولت فرانسه بار ديگر به علت «اوضاع وخيم حاكم بر زندان هاي» اين كشور از سوي ديوان حقوق بشر اروپا محكوم شد. اين خبر را روز گذشته روزنامه «لوموند» فرانسه با اشاره به خبرهايي كه از اوضاع «رقت بار» زندان «نانسي» اين كشور منتشر شده اعلام كرده است. اين محكوميت در حالي صورت مي گيرد كه زندان فوق در سال 2009 با افشاگري هاي يك زنداني تعطيل شد.
به گفته اين زنداني شرايط زندان قديمي «نانسي» به لحاظ بهداشتي به قدري نامناسب بود كه «سوسك از بدن زندانيان بالا مي رفت.»
به دنبال محكوميت دولت فرانسه از سوي ديوان حقوق بشر اروپا، اين كشور مكلف به پرداخت 10هزار يورو به زنداني شاكي شد. جريمه اي كه تا اين لحظه دولت فرانسه حاضر به پرداخت آن نشده است.
خبر ديگر اينكه نماينده ويژه وزارت خارجه روسيه در امور حقوق بشر نيز با اشاره به اوضاع حاكم بر زندان هاي آمريكا در عراق، افغانستان و خود آمريكا، خواستار محاكمه مقامات مسئول آمريكا در دادگاه شد.
خبرگزاري «ريانووستي» در اين باره نوشت: نماينده ويژه وزارت خارجه روسيه گفت: در زندان هاي آمريكا با زندانيان برخورد بسيار خشن و بدي مي شود و اين مسئله شامل بازپرسان ويژه زندان گوانتانامو و زندان هاي نظامي اين كشور در عراق و افغانستان و ساير كشورهاي جهان هم مي شود.
اين مقام روسي كه با استناد به يك گزارش حقوق بشري صحبت مي كرد افزود: در اين گزارش آمده كه به كارگيري غيرقانوني و گسترده مسئولان زندان هاي آمريكا از روش هاي خشن بازپرسي و شكنجه، به هيچ وجه با ضوابط بين المللي در اين خصوص مطابقت ندارد.

 

درگيري شديد آشوب طلبان با پليس مقابل كاخ رياست جمهوري مصر


هجوم ده ها معترض به كاخ رياست جمهوري مصر در قاهره و مقابله پليس با آنها 20 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها نفر كه صورت خود را پوشانيده بودند، جمعه شب باكوكتل مولوتف به كاخ «الاتحاديه» حمله كردند.
اين افراد ابتدا در حمايت از قضات و عليه «محمد مرسي» رئيس جمهور شعار دادند و سپس به كاخ رئيس جمهور حمله كردند. اين افراد كه علاوه بر نقاب هاي سياه، پرچم هاي سياه نيز در دست داشتند، به ساختمان محل اقامت مرسي نيز حمله كردند. نيروهاي پليس محل پس از مشاهده اين حملات، از نيروهاي امنيتي نيز براي مقابله با مهاجمان كمك خواستند. به گفته منابع اورژانس، زد و خورد ميان طرفين 20 مجروح برجاي گذاشت، كه البته به جز يكي بقيه مداوا شدند. اين يك نفر نيز كه احتمال شكستگي استخوان وي وجود داشت، به بيمارستان منتقل شد. علت مصدوميت بيشتر اين افراد، استنشاق گاز اشك آور اعلام شده است.
مخالفان مرسي در مناطق ديگري از پايتخت نيز تظاهرات كردند.
در دستگاه قضايي مصر هنوز طرفداران ر ژيم سابق حضور دارند. كارشناسان احتمال مي دهند كه «حسني مبارك» توسط قضات مصر بي گناه تشخيص داده شده و از زندان آزاد گردد. وي تاكنون از بسياري از اتهامات منتسب به خود، تبرئه شده است.
اخوان المسلمين
«احمد عارف» سخنگوي رسمي «جماعت اخوان المسلمين» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس اظهارات اخير «احمد الزند»، رئيس سنديكاي قضات مصر كه طي آن خواستار دخالت آمريكا در امور داخلي مصر شده بود، را محكوم كرد.
سخنگوي رسمي جماعت اخوان المسلمين تأكيد كرد كه چنين سخناني از سوي قاضي الزند محكوم است و او بايد به خاطر اين سخنان مورد بازخواست قرار گيرد و در اين راستا ما منتظر اقدام شوراي عالي قضات مصر در لغو مصونيت قضايي از قاضي الزند هستيم تا وي به خاطر اين اظهارات مورد بازخواست قرار گيرد.
عارف در ادامه افزود كه شوراي عالي قضات مصر پيشتر تأكيد كرده بود كه مصونيت قضايي الزند ظرف دو هفته آينده لغو خواهد شد، اما با كمال تأسف هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
وي گفت: من از اظهارات قاضي الزند تعجب نمي كنم زيرا، پيشتر نيز بارها چنين سخناني از جانب وي بيان شده و بابت آنها حتي عذرخواهي كرده بود و اين به ضعف در دستگاه قضايي مصر بازمي گردد كه موجب شده وي هر روز جرئت بيشتري در بيان چنين سخناني داشته باشد.
خبر ديگر اينكه، «احمد الخطيب» شيخ الازهر براي تبريك گفتن عيد مسيحيان، ديروز به منزل پاپ «تئودروس دوم» رهبر قبطي هاي مصر رفت. تئودروس در اين ديدار بحران جاري مصر را گذرا دانست و در مورد همزيستي مسلمانان و مسيحيان در مصر نيز سخناني را ايراد كرد.

 

تقلب انتخاباتي اوباما و هيلاري كلينتون در سال 2008 تاييد شد


دادگاهي در ايالت «اينديانا» آمريكا فاش كرد در انتخابات مقدماتي سال 2008 اين كشور به نفع باراك اوباما و هيلاري كلينتون تقلب شده بود.
خبرگزاري مهر به نقل از شبكه خبري «فاكس نيوز» با اعلام اين خبر افزود: دو نفر از اعضاي هيئت انتخاباتي اين ايالت پس از حاضر شدن در دادگاه و شنيدن اتهاماتشان در خصوص تخلفات انتخاباتي، همه اتهامات را پذيرفتند.براساس اين گزارش «بوچ مورگان»، رئيس حزب دموكرات منطقه «سنت جوزف» و «داستين بليث» از اعضاي سابق كميته انتخابات ايالت اينديانا محكوم به «جعل امضاي حمايتي» شدند.
طبق قوانين داخلي آمريكا، هر نامزد بايستي بتواند در هر منطقه انتخاباتي حداقل 500 امضا در حمايت از خود جذب كند تا بتواند در انتخابات مقدماتي شركت كند. اين دو عضو با جعل امضا كمبود امضاهاي هيلاري كلينتون و باراك اوباما را جبران كرده اند.
به نوشته فاكس نيوز، مورگان متهم است كه مغز متفكر اين تقلب بوده و برنامه ها براي به حد نصاب رسيدن امضاها را وي مديريت كرده است.
در انتخابات سال 2008 ميلادي آمريكا، باراك اوباما و هيلاري كلينتون هر دو از حزب دموكرات نامزد اين رقابت ها شده بودند كه در نهايت اوباما به عنوان نامزد اصلي دموكرات ها وارد رقابت ها شد.

 

هزاران يوناني عليه رياضت اقتصادي به خيابان ها ريختند


هزاران نفر از مردم «آتن» در اعتراض به اخراج 15هزار نفر از كارگران در قالب اجراي سياست هاي رياضتي تظاهرات ضد دولتي برگزار كردند.
هزاران نفر از كاركنان شهرداري و كارمندان وكارگران قراردادي ادارات دولتي يونان روز جمعه در مركز «آتن» پايتخت يونان در اعتراض به قوانين سخت رياضت اقتصادي تظاهرات كردند.
دولت يونان تصميم دارد در اجراي درخواست جديد تروئيكاي اروپايي براي دريافت كمك هاي مالي، حدود 5/11 ميليارد دلار از محل اخراج 15 هزار نفر تا سال 2014 تأمين كند. حدود 4000 نفر از اين افراد قرار است سال جديد ميلادي از كار بركنار شوند. لايحه اجراي اين سياست رياضتي امروز در پارلمان يونان به راي گذاشته مي شود. آن طور كه سايت شبكه تلويزيوني «يورونيوز» نوشته، معترضان با تجمع مقابل ساختمان وزارت امور عمومي يونان خواستار استعفاي وزير دارايي اين كشور شدند. قرار است شمار زيادي از معترضان نيز امروز مقابل ساختمان پارلمان تجمع كنند.
اوضاع اقتصادي مردم يونان اين روزها به دنبال اجرا شدن سياست هاي رياضت اقتصادي به شدت وخيم و نگران كننده است. همين چند ماه پيش بود كه خبر «فروش جزاير يونان به امير قطر» عمق اين بحران را به نمايش گذاشت. روزنامه «هامبورگر ابندبلات» در اين باره گزارشي منتشر كرده كه براساس آن اوضاع در اين كشور اروپايي بدتر از دوران ديكتاتوري نظامي سال هاي 1967 تا 1972 شده است. در اين گزارش همچنين آمده: بسياري از يوناني ها در حسرت بازگشت به اين دوران ديكتاتوري هستند21. آوريل سالگرد آغاز كودتاي نظامي يونان در سال 1967بود. به همين دليل گروهي از محققان اين پرسش ها را براي مردم يونان مطرح كردند كه آنها دوران ديكتاتوري نظامي 1967 تا 1974 در كشورشان را چگونه مي ديدند، نتيجه اين نظرسنجي شگفت انگيز بود30. درصد پرسش شوندگان در اين نظرسنجي با حسرت آن دوران را يادآوري كردند، 59 درصد از پرسش شوندگان بر اين عقيده بودند كه در آن زمان ما احساس امنيت بيشتري داشتيم و 46 درصد گفتند كه در دوران ديكتاتوري نظامي در يونان كيفيت زندگي مردم بهتر بود.

 

احتمال دست داشتن سيا در انفجارهاي بوستون قوت گرفت


انتشار نتايج يك تحقيق درباره انفجارهاي بوستون، احتمال دست داشتن سازمان سيا در اين حادثه تروريستي را قوت بخشيد.
پس از اظهارات جنجال برانگيز نماينده كنگره آمريكا و انتشار تصاوير منتسب به ماموران اف.بي.آي در صحنه برگزاري دوي ماراتن بوستون، اين بار انتشار نتايج يك گزارش تحقيقاتي در سايت «بيفرايتش نيوز» نظريه دست داشتن سازمان سيا در اين حادثه تروريستي را پررنگ تر كرد.
براساس اين گزارش كه توسط فردي با نام «دانيل هاپسكيپر» تهيه شده، يكي از بستگان نزديك دو متهم اصلي بمب گذاري هاي بوستون، با سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) ارتباطات نزديكي دارد!
اين گزارش مي افزايد، «روسلان تسانير» عموي «جوهر و تيمورلنگ سارنايف» دو برادر چچني تبار و مظنونان انفجارهاي بوستون با سيا همكاري هاي اطلاعاتي دارد و يكي از نيروهاي تامين كننده اطلاعات براي اين مركز مي باشد.اين فرد از سازمان «يو.اس.اي.آي.دي» آمريكا نيز حقوق دريافت مي كند. اين سازمان نيز تحت عنوان يك سازمان فعال در زمينه كمك هاي انسان دوستانه، اقدام به جمع آوري اطلاعات براي سيا مي كند. به گزارش خبرگزاري فارس، نام «تسانير» زماني بر سر زبان ها افتاد كه نامبرده در سال 2011 در حلقه كساني شناخته شد كه در قالب شركت هاي نفتي در سطح بين المللي دست به پول شويي مي زنند.
شايان ذكر است كه ارتباط يكي از بستگان نزديك مظنونان بمب گذاري با سيا، مي تواند ابهاماتي جدي در خصوص پشت پرده اين انفجارها، ايجاد كند. پيش از اين احتمال دست داشتن اف.بي.آي در اين انفجارها مطرح شده بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10