(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - شماره 20479

PDF نسخه

تقدير از 120 مادر و همسر شهيد در برج ميلاد
35 هزار نفر عضو بانک خون بند ناف رويان هستند
فرمانده ناجا از به کارگيري تمام نيروها و تجهيزات براي امنيت انتخابات خبر داد
سردار رحيمي اعلام کرد
تمهيدات ترافيکي نمايشگاه کتاب
محدوديت‌هاي ترافيکي امروز و فردا
اهداي گل آغازي براي اجراي مرحله جديد طرح امنيت اخلاقي
همزمان با آغاز نمايشگاه کتاب انجام شد
خدمات‌رساني شرکت واحد به جانبازان و معلولان
خدايي خبر داد
قبولي 115 هزار داوطلب در آزمون ارشد 92
سياست جمعيتي وزارت بهداشت تغيير کرد
6 فرزند براي هر خانواده ايراني
بنا به گفته مدير کل آموزش و پرورش همدان
بکارگيري نيروي حق‌التدريس در آموزش و پرورش برچيده شد
کودکي با ناي پرورش يافته از سلول‌هاي بنيادي
تصادف خودروي حامل همراهان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
برخورد کاميون و اتوبوس در محور فهرج - زاهدان 4 کشته داشت
امدادگران حادثه‌ديده «جانباز خدمتي» محسوب مي‌شوند
رهايي مسافران کشتي بعد از دو سال
دوقلوهايي که با فاصله 3 ماه متولد شدند
مرگ 13 نفر در سيل عربستان
باند بزرگ قاچاق اعضاي انسان
   


مراسم تجليل و تکريم از مقام والاي مادران و همسران شهدا، 10 ارديبهشت ماه در گنبدآسمان برج ميلاد برگزار شد.
بنابر گزارش رسيده همزمان با ولادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) از مادران و همسران شهدا تجليل به عمل آمد. در اين مراسم بعد از انجام مولودي خواني دروصف بانو فاطمه زهرا (س)، لوح و تنديس برج ميلاد تهران به مادران و همسران شهيد اهدا گرديد.
در انتهاي مراسم نيز به صورت نمادين 120 کبوتر به دست مادران شهيد بر فراز آسمان تهران به پرواز درآمدند.
گفتني است در اين مراسم رئيس شوراي شهر تهران، قائم مقام معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري و جمعي از مسئولان بنياد شهيد نيز حضور داشتند.

 


مدير فني بانک خون بند ناف رويان گفت: هم‌اکنون 35 هزار نفر در کشور عضو بانک خون بند ناف هستند که بيشتر آنان از استان‌هاي تهران، اصفهان و خراسان رضوي هستند.
سعيد آبرون در حاشيه افتتاح دفتر بانک خون بند ناف رويان ساوه در گفتگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينکه بانک خون بند ناف در قالب عمومي و خصوصي فعال است، اظهار کرد: در بانک خون عمومي افراد مالکيتي نسبت به خون ذخيره شده نداشته و براي درمان افراد نيازمند مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: در بانک خون خصوصي، خون ذخيره شده براي خود کودک و افرادي که با او تطابق ژنتيکي داشته باشند، استفاده مي‌شود.
آبرون گفت: از سلول‌هاي بنيادي و خون ذخيره شده از بند ناف مي‌توان براي درمان بيماري‌هاي تالاسمي، سرطان خون، کم‌خوني و بسياري از بيماري‌هاي ديگر بهره برد، که اين مهم گامي بلند در درمان بيماري‌ها و حرکت به سوي فن‌آوري است.
وي افزود: ايران بزرگترين بانک خون بند ناف خاورميانه و مقام سوم آسيا بعد از کشورهاي ژاپن و چين را در اختيار دارد.
مدير فني بانک خون با اشاره به اينکه مهمترين اولويت ما در گسترش بانک خون بند ناف و تعداد نمونه‌هاي ذخيره شده در کشور است، اظهار کرد: اين مهم نيازمند اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي در اين خصوص است.
وي بيان کرد: تقويت بانک‌هاي خون بند ناف به عنوان يک راهبرد مهم در ارتقاي سلامت جامعه بايد توسط متوليان مورد توجه قرار گيرد.
مدير فني بانک خون بند ناف رويان با بيان اين که خون بند ناف اکنون به سبب ناآگاهي والدين و پزشکان، به عنوان زباله بيولوژيکي دور انداخته مي‌شود، ادامه داد: بانک خون بند ناف فرآيندي است که در آن خون خارج شده از بند ناف و جفت نوزاد بعد از تولد براي استفاده‌هاي پزشکي جمع‌آوري، منجمد و ذخيره مي‌شود.آبرون گفت: سلول‌هاي بنيادين استخراجي از بند ناف نوزاد، بسيار پرتوان است و در اثر تکثيرهاي پي درپي دچار پيري نمي‌شود به طوري که با تزريق يا جايگزيني آنها در مناطقي که به صورت جدي آسيب ديده، مي‌توان به بهبود بيمار کمک کرد.
وي افزود: ذخيره‌سازي خون بند ناف در سال 84 به همت پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي و با همکاري شرکت گسترش صنعت علوم زيستي، شرکت فن‌آوري بن ياخته‌هاي رويان فعاليت خود را آغاز کرد.
مدير فني بانک خون بند ناف رويان اظهار کرد: بانک خون بند ناف در ايران درسال 85 موفق به اخذ مجوز فعاليت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي شد و هم‌اکنون بانک خون بند ناف اين شرکت خدمات جمع‌آوري، جداسازي و ذخيره‌سازي سلول‌هاي بنيادي خون بند ناف نوزادان را با توافق والدين برعهده دارد.در سالروز ميلاد حضرت فاطمه(س)، نخستين دفتر بانک خون بند ناف رويان ساوه روز چهارشنبه در بيمارستان حضرت فاطمه(س) اين شهرستان افتتاح شد.

 


فرمانده ناجا گفت: پليس تمام توان خود را براي برقراري نظم انتخابات تا پايان برگزاري آن و حتي بعد از آن به کار مي‌گيرد و با کمک از نيروها و تجهيزات خود حضور گسترده‌اي براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده را دارد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سرتيپ اسماعيل احمدي‌مقدم روز چهارشنبه در صبحگاه نيروهاي انتظامي استان يزد افزود: نيروي انتظامي از مدت‌ها قبل همه تمهيدات لازم براي انجام وظايف محوله و برقراري نظم و امنيت را در انتخابات پيش رو در نظر گرفته است.
وي انجام وظايف محوله و برقراري امنيت را موجب برگزاري انتخاباتي قانونمند، پرشور و طبق مقررات و توام با نظم و آرامش دانست.
وي از ديگر ماموريت‌هاي ناجا در امر برگزاري انتخابات امسال را اشراف اطلاعاتي و شناسايي آسيب‌هاي اجتماعي دانست.احمدي‌مقدم با اشاره به اينکه براي برقراري امنيت بخش‌‌هاي مختلف مشکلي نداريم،‌ از آمادگي کامل ناجا براي برقراري همايش‌ها و اجتماعات کانديداهاي مورد تائيد شوراي نگهبان خبر داد.وي همچنين با بيان اينکه 66 هزار شعبه اخذ راي در انتخابات امسال داير مي‌شود، گفت: طبق مقررات، امنيت شعب و حراست از صندوق‌هاي اخذ راي بر عهده نيروي انتظامي است.

 


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي توقف را براي بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران اعلام کرد.
سردار حسين رحيمي با بيان اينکه از امروز چهارشنبه طرح ويژه ترافيک در محدوده محل برگزاري نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران اجرا مي‌شود، گفت: براين اساس توقف کليه وسايط نقليه در طول خيابان قنبرزاده تحت هر شرايطي ممنوع بوده و مأموران پليس در صورت مواجهه نسبت به انتقال خودروهاي توقف کننده به پارکينگ اقدام مي‌کنند.
وي افزود: همچنين از تقاطع تختي در خيابان شهيد بهشتي تا پمپ‌بنزين پاکستان و در طول خيابان رسالت بعد از تونل رسالت نيز هرگونه توقف وسايل نقليه ممنوع است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينکه 3 پارکينگ مصلي امام خميني(ره)، پارکينگ لجستيک ارتش و پارکينگ گل‌گشت با ظرفيت حدود 6 هزار خودرو براي پارک خودروهاي شخصي مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است افزود: همچنين براي موتورسيکلت‌سواران هم 2 پارکينگ در نظر گرفته شده که ورودي اين پارکينگ‌ها نيز از ابتداي خيابان شهيد قنبرزاده است.
وي در خصوص تردد غرفه‌داران نيز به ايسنا گفت: در طول ايام برگزاري نمايشگاه کتاب، تردد غرفه‌داران نمايشگاه کتاب با ارايه کارت، در محدوده زوج و فرد اطراف محل برگزاري مجاز است و طرح زوج و فرد نيز طبق روال عادي در اين خيابان‌ها براي مراجعه کنندگان اجرا خواهد شد و مأموران پليس راهور از ورود خودروهاي غيرمجاز از بزرگراه رسالت به خيابان قنبرزاده جلوگيري مي‌کنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خاطرنشان کرد: براساس هماهنگي‌هاي انجام شده با سازمان تاکسيراني، تعدادي ون براي جابجايي بازديدکنندگان در داخل مصلي امام خميني(ره) در نظر گرفته شده و همچنين تعدادي ون در ضلع شمالي مصلي براي جابجايي سريع بازديدکنندگان و جلوگيري از بوجود آمدن ترافيک مستقر شده‌اند.
وي با اشاره به اين که شرکت مترو آمادگي کامل دارد تا با کمترين سرفاصله نسبت به جابجايي مسافران به مقصد نمايشگاه کتاب تهران اقدام کند افزود: از 5 ميدان اصلي شهر تهران شامل ميدان تجريش، راه‌آهن، آزادي و ميدان صنعت و ميدان انقلاب نيز پيش‌بيني‌هاي لازم براي انتقال علاقه‌مندان به محل نمايشگاه کتاب صورت گرفته است و اتوبوس‌هاي شرکت واحد نيز به منظور جابجايي مسافران خدمات ويژه‌اي ارايه خواهند داد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در عين حال به شهروندان توصيه کرد که براي بازديد از نمايشگاه کتاب تهران از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده کنند.

 


محدوديت‌هاي ترافيکي امروز پنج‌شنبه 12/2/92 طي اطلاعيه‌اي از سوي پليس راه ناجا اعلام شد.
براساس اين اطلاعيه عبور و مرور وسايل نقليه زير در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه به قرار زير مي‌باشد:
تردد انواع موتورسيکلت از ساعت 12 روز پنج‌شنبه 12/2/92 تا ساعت 22 روز جمعه 13/2/92 در محورهاي کرج-چالوس، هراز، فيروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.
تردد انواع تريلر و کاميون از محور کرج-چالوس کماکان ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15:00 تا ساعت 22:30 روز جمعه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت 18 تا ساعت 22:30 از 15 کيلومتر بالاي مرزن‌آباد (دزبن) به سمت کرج يک طرفه خواهد بود.
در جاده هراز، تردد تمام کاميون‌ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا ساعت 21:30 روز پنج‌شنبه و از ساعت 7 تا ساعت 21:30 روز جمعه ممنوع و همچنين تردد تمامي تريلرها نيز همچنان از اين محور ممنوع است.
در جاده دماوند نيز تردد تمام تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 7 تا ساعت 21:30 روز جمعه از تهران به طرف قائم شهر و بالعکس ممنوع است.
همچنين تردد تمامي تريلرها و کاميون‌ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 16 تا ساعت 20 روزهاي پنج‌شنبه و جمعه از محور زاهدان- زابل و بالعکس ممنوع است.

 


مرحله جديد طرح امنيت اخلاقي در پايتخت با اهداي گل به بانواني که حجاب و پوشش مناسب داشتند آغاز شد.
در ادامه اجراي طرح امنيت اخلاقي و طي سنوات گذشته همزمان با نيمه فصل بهار و نزديک شدن به تابستان مرحله جديد طرح امنيت اخلاقي در تهران از بعد از ظهر سه‌شنبه آغاز شد.
در نخستين روز اجراي اين طرح ماموران پليس امنيت اخلاقي با استقرار در ميادين مهم شهر ضمن اهداي گل به بانواني که حجاب و پوشش مناسب داشتند به افراد بدپوشش تذکر دادند.اجراي اين طرح طي روزهاي آتي در ساير نقاط پايتخت توسعه مي‌يابد.

 


شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد: همزمان با آغاز به کار نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران از علاوه بر سرويس‌دهي معمول شرکت واحد که در اطلاعيه قبلي مفاد به اطلاع بازديد کنندگان محترم و رسانه‌هاي ارتباط جمعي رسيده است از صبح ديروز تا پايان کار نمايشگاه جهت رفاه حال جانبازان و معلولان محترم مقرر گرديده تا دو دستگاه اتوبوس مجهز به تجهيزات رفاهي اين قشر عزيز در محل نمايشگاه مستقر و در داخل محوطه نمايشگاه کتاب به جانبازان و معلولان سرويس دهي نمايد.
استقرار نيروهاي امداد در نمايشگاه
مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور اقدامات و پوشش امدادي خود را در بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران اعلام کرد.
به گزارش مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي کشور، مرکز اورژانس تهران جهت پوشش امدادي بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب، تعداد 4 دستگاه کانکس به همراه 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 8 دستگاه آمبولانس با همياري 4 دستگاه موتورلانس و 2 دستگاه موتور ATV (موتور چهار چرخ برانکاردار) امدادرساني مي‌کند.
همچنين اورژانس با برپايي 4 ايستگاه سلامت (با حضور پزشک مقيم جهت اقدامات اوليه درماني) و جمعاً حدود 60 نفر پرسنل اعم از پزشک، پرستار و تکنسين‌هاي فوريتهاي پزشکي از روز دهم ارديبهشت ماه 92 به مدت 10 روز در محل برگزاري نمايشگاه (مصلي تهران) مستقر است و شرکت کنندگان در اين مراسم را تحت پوشش امدادي- فوريتي خود قرار مي‌دهد.
از روز شنبه نيز هر روز يک دستگاه آمبولانس جهت پوشش امدادي عوامل اجرايي نمايشگاه در مصلي بزرگ تهران مستقر هستند.

 


رئيس سازمان سنجش آموزش کشور از پذيرش 115 هزار نفر در آزمون ارشد 92 خبر داد.
ابراهيم خدايي در گفت‌وگو با مهر، افزود: تا صبح امروز در پرتال سازمان سنجش تعداد 90 هزار ظرفيت پذيرش دانشجوي کارشناسي ارشد از سوي دانشگاه‌ها اعلام شده است.وي با بيان اينکه تعدادي از اين ظرفيت‌ها نيز خارج از پرتال اعلام شده‌اند، گفت: با احتساب نزديک به 20 هزار دانشجوي استعداد درخشان و پذيرش دانشجو در مرحله تکميل ظرفيت، پيش بيني مي‌شود بين 110 تا 115 هزار دانشجوي کارشناسي ارشد براي سال تحصيلي آينده پذيرفته شوند.وي درباره زمان اعلام نتايج کارشناسي ارشد تاکيد کرد: نتايج اوليه اين آزمون شامل کارنامه 22 ارديبهشت اعلام مي‌شود.

 


رئيس جديد مرکز سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت گفت: رشد جمعيت کشور در زمان حاضر حدود 8/1 درصد است که بايد دو برابر و به حدود 6/3 تا 8/3 درصد برسد بر اين اساس به طور متوسط هر خانواده ايراني بايد 5 تا 6 فرزند داشته باشد.
علي سنگي که ديروز حکم خود را به عنوان رئيس مرکز سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت از معاون وزير بهداشت دريافت کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: سياست جمعيتي وزارت بهداشت در سال‌هاي گذشته با محوريت تنظيم خانواده دنبال و نتايج موثري در کنترل جمعيت و کاهش مواليد در کشور داشت.
وي گفت: اما اکنون اين سياست عوض شده و براساس منويات مقام معظم رهبري مبني بر افزايش جمعيت و رشد مواليد به سمت تشويق زاد و ولد و افزايش فرزندآوري تغيير مي‌کند و بر اين اساس طرحي از دو سال پيش در وزارت بهداشت تدوين شده که با کميسيون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کميسيون اصلي و کميسيون اجتماعي مجلس به عنوان کميسيون فرعي در حال جمع‌بندي نهايي آن هستيم.سنگي تاکيد کرد: تلاش وزارت بهداشت اين است که از کاهش رشد جمعيت که متاسفانه در سالهاي اخير رخ داده جلوگيري کند و برنامه کنترل جمعيت کشور را که قبلا اجرا مي‌شده است اجرايي کند البته اين برنامه اجباري نيست و افرادي که خودشان بخواهند جمعيت خانواده‌‌شان را کنترل کنند، روشهاي جلوگيري از بارداري با هزينه خودشان براي آنها در کشور وجود دارد و کسي مانع آنها نمي‌شود.
وي افزود: هدف وزارت بهداشت اين است که همزمان با افزايش نرخ رشد جمعيت شاخص‌ها و دستاوردهاي مهمي که در سال‌هاي گذشته در زمينه کنترل و کاهش مرگ و مير مادران و مرگ ‌و‌ مير کودکان زير يک سال داشته‌ايم را هم حفظ کنيم.

 


همدان- خبرنگار کيهان:
مدير کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به کارگيري نيروي حق‌التدريس در آموزش و پرورش براي هميشه برچيده شد.
عباس حسني محتشم در گفتگو با خبرنگاران افزود: نظام حق‌التدريسي از آموزش و پرورش حذف شده و مطابق اين قانون، تبديل وضعيت اين نيروها در همه استانها انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: در استان همدان تبديل وضعيت کل نيروي انساني و معلمان حق‌التدريس انجام شده و هيچ نيروي بلاتکليف نداريم و حال در پي ساماندهي مربيان پيش‌دبستاني هستيم.
وي معلمان را پرچمداران تحول بنيادين دانست و اظهار داشت: معلمان اولين و برترين گروه به لحاظ مرجعيت اجتماعي بوده و ديده‌باني مرزهاي فرهنگي و علمي کشور را برعهده دارند و از اين رو نقش آنان در اجراي طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش، بسيار مهم تلقي مي‌شود.
وي يادآور شد: در استان همدان، احکام افزايش حقوق همه فرهنگيان در دو نوبت به ميزان 20 درصد در مرحله اول و 5 درصد مرحله دوم، از فروردين ماه صادر و اعمال شده است.حسني محتشم اعلام کرد: 26 هزار نفر معلم در استان فعاليت دارند که براي انتخاب معلم نمونه، تعداد 4012 نفر از آنها فرم مربوط را پر کردند و در نهايت 555 نفر مطابق امتياز کسب شده انتخاب شدند.وي خاطر نشان ساخت: از تعداد مذکور، دو نفر نمونه کشوري هستند که پاداش آنان 120 ميليون ريال به صورت نقدي و سفر معنوي حج است و نيز 44 نفر نمونه استاني و 508 نفر نيز شهرستاني انتخاب شدند که به ترتيب 5 ميليون ريال و 3 ميليون ريال پاداش گرفتند.مدير کل آموزش و پرورش استان همدان در پايان گفت: بيمه طلايي فرهنگيان با افزايش مبلغي همچنان برقرار است اما بيمه طلايي بازنشستگان فرهنگي به علت عمل نکردن دستگاههاي ذيربط به تعهدات خود و در نتيجه بدهي 350 ميليارد ريالي آموزش و پرورش متوقف شد که البته بيمه مکمل براي اين افراد وجود دارد.

 


دختر بچه دوساله‌اي که بدون ناي متولد شده بود، کوچک‌ترين بيمار جهان است که از يک اندام زيست مهندسي شده که پزشکان از سلول‌هاي بنيادي خود بيمار توليد کرده بودند، برخوردار شده است.
هانا وارن از زمان تولد در سال 2010 در کره‌جنوبي قادر به تنفس، خوردن، نوشيدن يا بلع با اتکا به خود نبود.
اين کودک تا عمل جراحي 9 آوريل در بيمارستان کودکان ايلينويز تمام عمر خود را در بيمارستاني در سئول گذرانده بود و به گفته پزشکان آنجا هيچ اميدي براي ادامه زندگي وي وجود نداشت.
حنجره‌ هانا نيز به همين دليل به درستي رشد نکرده بود و قادر به صحبت نبود.
سلول‌‌هاي بنيادي مورد استفاده براي توليد اين اندام از مغز استخوان‌ هانا بدست آمده که با يک سوزن خاص از درون استخوان لگن اين کودک استخراج شده بودند. اين سلول‌ها در يک آزمايشگاه بر روي يک چارچوب پلاستيکي پرورش يافتند و در کمتر از يک هفته تکثير شده و يک ناي جديد را تحويل دادند.
اين ناي به اندازه يک لوله ماکاروني 6/7 سانتيمتري در يک عمل جراحي 9 ساعته در بدن هانا کاشته شد.
علائم اوليه نشانگر عملکرد موفق اين ناي بوده اگرچه هانا هنوز در يک دستگاه تنفس مصنوعي قرار دارد، اما بدون نياز به لوله نفس مي‌کشد. پزشکان اميدوارند که هانا در نهايت بتواند در خانه و بطور عادي زندگي کند. آنها همچنين انتظار دارند که حنجره‌ هانا رشد کرده و عملکرد عادي خود را بدست بياورد. در عين حال وي ازگفتاردرماني نيز بهره خواهد برد.
تنها يکي از هر 50 هزار کودک در سراسر جهان با نقص ناي متولد مي‌شوند. شيوه توليد اندام از سلول‌ بنيادي بيمار براي توليد سير ارگانها نيز استفاده شده و اميد مي‌رود بتوان از آن براي درمان ديگر نقص‌هاي مادرزاد و بيماري‌هاي کودکي بهره برد.

 

 
در جاده رشت - قزوين
بر اثر تصادف خودروي همراهان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درجاده رشت -قزوين يک نفر مصدوم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رودبار، خودروي حامل همراهان محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مسير جاده رشت، قزوين تصادف کرد.
خودروي همراهان وزير ارشاد در برخورد با گاردريل حاشيه جاده رشت - قزوين موجب مصدوم شدن يک نفر از محافظان وزير شد.
مصدوم با يک خودرو به رشت اعزام شد.
وزير ارشاد در مزار پنج شهيد گمنام دفاع مقدس رودبار حضور يافت و با شهدا پيمان دوباره بست.

 


برخورد يک دستگاه کاميون با اتوبوس مسافربري در محور فهرج - زاهدان چهار کشته و 9 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش فارس ساعت 4 بامداد چهارشنبه برخورد يک دستگاه کاميون با اتوبوس مسافربري در کيلومتر پنج محور فهرج - زاهدان چهار کشته و 9 زخمي برجاي گذاشت.
اين اتوبوس با 25 نفر سرنشين از يزد به مقصد زاهدان در حرکت بوده است، علت اين حادثه انحراف به چپ کاميون و به علت خواب آلودگي راننده کاميون بوده است.

 


رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با ابلاغ رئيس جمهور از اين پس امدادگران جمعيت هلال احمر که در حين امدادگري دچار مصدوميت شده يا فوت کنند «جانباز و شهيد خدمتي» محسوب مي‌شوند.
محمود مظفر در اين رابطه اظهار داشت: طي ابلاغ مصوبه شوراي عالي مديريت بحران توسط رئيس جمهور از اين پس امدادگران آسيب‌ديده در بحران‌ها و حوادث از امتيازات متناظر با قواعد بنياد شهيد براي جانبازان و شهدا برخوردار مي‌شوند.وي اضافه کرد: براساس اين مصوبه از اين پس امدادگران حادثه ديده تحت عنوان «جانباز خدمتي و شهيد خدمتي» ياد خواهند شد.

 


دزدان دريايي سومالي شش سرنشين يک کشتي دانمارکي را که از 2 سال پيش به گروگان گرفته بودند، در مقابل دريافت باج آزاد کردند.
به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع، دولت دانمارک روز سه‌شنبه اعلام کرد که شش ملوان از جمله دو دانمارکي که دو سال پيش سوار بر کشتي خود در خليج عدن از سوي دزدان دريايي به اسارت گرفته شده بودند، آزاد شدند.

 


نام دوقلوهاي ايرلندي که در وضعيتي فوق‌العاده خاص و بسيار نادر به فاصله 87 روز از يکديگر بدنيا آمدند به زودي به عنوان رکوردي تازه در کتاب گينس ثبت مي‌شود.
مقامات ثبت رکوردهاي جهاني گينس آماده هستند تا نام اين دو قلوهاي خوش‌شانس را که در فاصله زماني حدود سه ماه از يکديگر متولد شدند به عنوان رکوردي تازه به ثبت برسانند.
ماريا زماني که باردار بوده است دچار مشکلاتي شده که مجبور مي‌شود يکي از فرزندانش را نزديک به 3 ماه زودتر به دنيا آورد اما در موردي نادر فرزند دومش زنده ماند و به حياتش در دل مادر ادامه داد.
قل دوم نيز پس از 87 روز به دنيا آمد تا يکي از رکوردهاي گينس نيز شکسته شود. «امي» و «کتي» دو قلوهايي هستند که هنوز وارد دنيا نشده رکورد طولاني‌ترين فاصله بين دوقلوها را بشکنند. رکورد قبلي اين رشته مربوط به سال 1996 است که فاصله بين يک دوقلوي آمريکايي 84 روز است.
زنده ماندن بچه اول نيز يکي از معجزات بوده است به طوري که او تنها! يک کيلوگرم وزن داشته به همين علت چند روزي را در دستگاه زنده ماند ولي از اين موضوع جان سالم به در برد. اين دو کودک اين روزها در سلامت کامل هستند.

 


منابع عربستاني اعلام کردند که براثر بارش شديد باران و جاري شدن سيل در مناطق مختلف اين کشور در سه‌شنبه شب، 13 نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سرهنگ «عبدالله الحارثي» سخنگوي سازمان دفاع شهري عربستان در مصاحبه با خبرگزاري رسمي عربستان گفت: براثر بارش شديد باران و جاري شدن سيل در منطقه «رياض»، «الباحه» در جنوب، «حائل» در شمال و «القويعيه» در غرب اين کشور، دست کم 13 نفر کشته و چهار نفر نيز مفقود شدند.
وي از شهروندان عربستاني خواست به راهنمايي‌ها و هشدارهاي مقام‌ها توجه کنند و خطرهاي اعلام شده در مورد دگرگوني شرايط آب و هوا و همچنين بارش باران را کم اهميت نشمارند.
الحارثي در ادامه از نزديک شدن به دره‌ها در زمان جاري شدن سيل هشدار داد.
گفتني است از روز جمعه گذشته تاکنون، مناطق مختلف عربستان شاهد بارش شديد باران بوده است و بنابر اعلام کارشناسان عربستاني، ميزان بارش‌هاي اخير در اين کشور از 25 سال پيش تاکنون بي‌سابقه است.

 


بي‌بي‌سي نوشت: يک دادگاه اروپايي در «کوزوو» پنج نفر را به جرم قاچاق و تجارت اعضاي بدن انسان محکوم کرد.
اين پنج نفر متهم هستند که در درمانگاهي در شهر «پريشتينا»، پايتخت کوزوو به طور غيرقانوني ده‌ها عمل پيوند عضو انجام داده‌اند.
اقدامات غير قانوني اين باند قاچاق زماني آشکار شد که يک مرد ترکيه‌اي بعد از بيرون آوردن يکي از کليه‌هايش در کلينيک از هوش رفت.
«لطفي درويشي»، اهل آلباني و متخصص مجاري ادرار از جمله متهمان اصلي اين پرونده است که به جرم قاچاق اعضاي بدن انسان به هشت سال زندان محکوم شده است. همچنين پسر اين پزشک هم به هفت سال و سه ماه زندان محکوم شده است. سه متهم ديگر در ارتباط با اين پرونده نيز به يک تا سه سال حبس محکوم شده‌اند.
براساس شهادت‌هايي که در دادگاه مطرح شد، درمانگاه «مديکوس» در شهر «پريشتينا» از شهروندان فقير 20 کشور اروپاي شرقي و آسياي ميانه استفاده مي‌کرده و به آنها وعده مي‌داده‌اند که در ازاي برداشتن اعضاي بدنشان، 15 هزار يورو، معادل 19 هزار دلار دريافت خواهند کرد.
اين اشخاص که بيشتر از کشورهاي ترکيه، قزاقستان، روسيه و جمهوري مولداوي به کوزوو مي‌آمدند در فقر مطلق و وضعيت اقتصادي بسيار بد زندگي مي‌کردند.
اين در حالي است که گيرنده‌هاي عضو پيوندي گاهي حتي تا 100 هزار يورو براي دريافت عضو جديد به درمانگاه پرداخت مي‌کردند.
دادستان دادگاه اروپايي در کوزوو مي‌گويد: در سال 2008 ميلادي حداقل 30 کليه به صورت غيرقانوني در درمانگاه مديکوس پيوند زده شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10