(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - شماره 20479

PDF نسخه

حدیث دشت عشق
وقتي تغييرات شرايط فدراسيون را پيچيده تر کرد
چالش جديد پيش روي قايقراني استعفاي سرمربي، از دست دادن رقابت بين المللي
اخبار کوتاه از فوتبال
فهرست 22 نفره تيم ملي واليبال براي حضور در ليگ جهاني
يک هيات فوتبال و 2 رئيس!
تيراندازانِ بي‌فشنگ در راه مسابقات جهاني
کناره‌گيري دومين تيم با سابقه از ليگ دوچرخه‌سواري
14 ارديبهشت ، آغاز ثبت نام از نامزدهاي رياست فدراسيون کاراته
اعلام آمادگي روسيه براي حضور در جام تختي
اعزام 29 تکواندوکار به تورنمنت بين‌المللي اسپانيا
   


به یاد بسیجی شهید «احمدرضا تاج» در راه دفاع از ولایت هیچ خوفی به خود راه ندهید
مرداد ماه سال 1338 در خانواده‌ای متدین و زحمت‌کش کودکی پا به عرصه حیات نهاد که نامش را احمدرضا گذاشتند.
به واسطه مشکلات مالی فقط توانست تا مقطع سیکل همراه علم‌آموزان باشد.
در طلیعه انقلاب که زائران کاروان نور دستان سبز خورشید را فشردند او نیز همراه دیگر مردم کشورش فعالانه در تظاهرات و درگیری‌های خیابانی شرکت می‌نمود تا در بیرون راندن تاریکی سهمی داشته باشد.
وجود احمدرضا آیت صبر و مهربانی و ارتباطش با دیگران بر محور تواضع و فروتنی بود. با شروع جنگ تحمیلی با وجودی سرتا پا مشتاق برای یاری اسلام، از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. چون در خطاطی و کلیشه‌سازی تبحری فراوان داشت تبلیغات لشکر 30 زرهی را بر عهده گرفت و در هنگامه عملیات، با گردان تخریب موسی بن جعفر(علیه السلام) به خط می‌رفت. و سرانجام اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر در طلاییه آسمانی شد.
فرازی از نوشته شهید: بدانید که این ملت مسلمان تا روزی با عزت و قوت هستند که دستورات و فرامین خداوند حکیم را در زندگی خود به اجرا درآورده و طبق دستورات قرآن مجید از ولایت‌فقیه و اولی‌الامر اطاعت نموده و او را در هیچ شرایطی تنها نگذاشته و رهنمودهای او را در امور به کار گرفته و در این راه هیچ ترسی و خوفی به خود راه ندهند.
دبیرخانه یادواره 180 شهید هیئت بنی‌فاطمه اصفهان

 


سرويس ورزشي-
هنوزچند روز از حضور خسرو ابراهيمي به عنوان سرپرست جديد فدراسيون قايقراني نگذشته که استعفاي سرمربي تيم ملي آب‌هاي آرام و از دست دادن کاپ جهاني مجارستان، اين فدراسيون را با چالشي جديد مواجه ساخت.
ايرج اقليمي که به عنوان سرمربي تيم ملي آ‌ب‌هاي آرام هدايت ملي پوشان را برعهده داشت ديروز از سمت خود استعفا کرد. او با بيان اينکه مي خواهم کمي استراحت کنم و دليل استعفايم تغيير و تحولات نيست، گفت: خودم ديگر نمي‌خواهم کار کنم و اگر لازم باشد در آينده صحبت خواهم کرد.وي ادامه داد: مشکل من وضعيت قايقراني نبود. آرامش داشتيم و کار مي کرديم و ملي پوشان در تمرين هستند. مشکل من خود آقاي ابراهيمي بود که نمي توانم با او کار کنم. پس از اين کناره گيري خبر ديگري از فدراسيون قايقراني روي خروجي خبرگزاري ها قرار گرفت؛ خبري با اين مضمون « با توجه به اينکه فدراسيون قايقراني ايران همچنان توسط فدراسيون‌هاي جهاني تعليق است، تيم ملي آب‌هاي آرام کاپ جهاني مجارستان را از دست داد.» هر چند فدراسيون قايقراني ايران براي ثبت نام و حضور ورزشکاران در اين رقابت ها اقدام کرده بود اما شرايط حضور ملي پوشان در اين رقابت ها مهيا نشد تا نخستين رقابت بين‌المللي قايقرانان در سال جديد به دليل تعليق از دست برود.
اما اين پايان مشکلات فدراسيون قايقراني نيست. اين فدراسيون کماکان در عرصه بين المللي با مشکلاتي دست‌وپنجه نرم مي کند و تحولات اخير آن چنان نتوانسته در عرصه بين المللي براي فدراسيون مثمر ثمر واقع شود. احمد دنيا مالي رييس برکنار شده فدراسيون قايقراني در پاسخ به اين پرسش که آيا اين تغييرات مي‌تواند قايقراني را از بند تعليق خارج کند؟ مي گويد: اين تغييرات تفاوتي در حل مشکلات قايقراني نخواهد داشت. اتفاقا اين جابجايي‌ها مجامع جهاني را بيشتر به اين موضوع ترغيب مي‌کند که چرا در ايران، شرايط اين گونه است. اين رويه موضوع را پيچيده تر مي‌کند. اميدوارم که با اين جابجايي شرايط حضور ورزشکاران در کاپ هاي جهاني و مسابقات بين‌المللي فراهم شود و از اين پس وضعيت بهتري داشته باشند.
وي با بيان اينکه من از حضور ابراهيمي در فدراسيون حمايت مي‌کنم و هر کمکي که ابراهيمي نياز داشته باشد حاضرم براي ورزشکاران انجام دهم، گفت:اميدوارم اين تغييري که ايجاد شده، مسائل فني را بهتر کند و آرامش بيشتري براي قايقراني همراه داشته باشد. دنيامالي در پايان گفت:در اين مدت هر مربي و ورزشکاري که از من سوال مي‌کرد، به آنها توصيه مي‌کردم که شرايط مالي فدراسيون را درک کنند، چرا که همه فدراسيون‌ها با مشکلات مالي مواجه بودند. به نظرم دوستاني که اين تصميمات را مي‌گيرند و به دنبال ايجاد تغيير هستند به جاي گرفتن تصميمات نادرست و مختل کردن کار فدراسيون‌ها بايد مشکلات مالي ورزش را حل کنند و به اصلاح اساسنامه کميته ملي المپيک و فدراسيون‌ها بپردازند.

 


تکميل ساختمان کميته با افزايش 400 درصدي وروديه
سازمان ليگ فوتسال با افزايش 400 درصدي وروديه تيم‌ها هزينه ساخت‌وساز ساختمان جديدش را فراهم مي‌کند. خبرهاي دريافتي از کميته فوتسال حکايت از آن دارد که وروديه تيم‌ها در حالي افزايش 400 درصدي داشته است که به نظر نمي‌رسد هزينه برگزاري مسابقات ليگ تا اين حد با افزايش مواجه شده باشد. منصوري، عضو هيات رييسه سازمان ليگ فوتسال در اين باره گفت: ساختمان جديد فوتسال قرار است در کمپ تيم‌هاي ملي احداث شود و با توجه به هزينه بالاي ساخت و سازش در نظر داريم قسمتي از اين هزينه را از تيم‌ها بگيريم.
اردوي پرسپوليس در پرتغال
تيم فوتبال پرسپوليس پيش از آغاز فصل آينده ليگ برتر، در پرتغال اردو مي‌زند.مدير روابط بين‌الملل باشگاه پرسپوليس با اعلام اين خبر اظهار کرد: زماني که براي مذاکره با وينگادا به پرتغال رفته بودم، با باشگاه بيرامار و همين طور رييس سازمان ليگ پرتغال تفاهمنامه‌هايي امضا کرديم. اگر مشکل خاصي پيش نيايد، بعد از پايان جام حذفي و پيش از آغاز فصل بعدي ليگ برتر، اردوي 10 تا 20 روزه‌اي در پرتغال همراه با انجام چند ديدار دوستانه با تيم‌هاي ليگ برتر اين کشور برگزار خواهيم کرد.
قلعه‌نويي: از سرگروهي در گروه مرگ خوشحالم
سرمربي تيم استقلال ايران پس از صعود برتري يک بر صفر تيمش برابر العين و صعود مقتدرانه به مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا، گفت که از سرگروهي در "گروه مرگ" خوشحال است. قلعه نويي اظهار داشت: خوشحالم که با وجود قرار گرفتن در گروه مرگ و حضور سه تيم که سابقه قهرماني در آسيا را دارند، به عنوان سرگروه به مرحله بعد راه پيدا کرديم.
دليل انتخاب پروين از سوي AFC
سرپرست کميته بين‌الملل فدراسيون فوتبال مي‌گويد علي پروين به خاطر افتخارات بيشترش در مقايسه با همايون بهزادي و علي جباري براي حضور در مراسم AFC به مالزي دعوت شده است.
انتقادي که 3 ميليون آب خورد
پس از انتقادهاي مهدي رحمتي دروازه بان تيم استقلال از سرمربي تيم ملي ايران، کميته انضباطي او را به پرداخت 3 ميليون تومان جريمه محکوم کرد و متذکر شد که تکرار رويه مذکور در آينده موجب صدور حکم مبني بر محکوميت از همراهي تيمي که وي در آن بازي مي کند، خواهد بود.
جلسه ويژه با فدراسيون عربستان براي حل مشکلات
امروز قرار است در حاشيه مراسم برگزاري انتخابات رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا هيئتي متشکل از علي کفاشيان، مهدي محمد نبي و جمالي با هيئتي از فدراسيون فوتبال عربستان ديدار و گفت‌و‌گو داشته باشند تا مشکلات پيش آمده بين باشگاه‌هاي دو کشور در جريان ليگ قهرمانان آسيا را حل و فصل کنند.
ناراحتي منصوريان از فدراسيون فوتبال
سرمربي تيم اميد در تازه ترين صحبت هاي خود انتقاداتي را متوجه فدراسيون فوتبال کرد. منصوريان گفت: تيمي که بايد هم و غم فدراسيون باشد و پشتوانه تيم ملي بزرگسالان شود ماه هاست که رها شده و فقط و فقط مي گويند نتيجه مي خواهيم. مگر من چقدر مي توانم بازيکنان تيمم را با زبان نگه دارم و از روي آنها خجالت مي کشم. از فدراسيون ناراحت هستم چون هيچ وقت به حرفم گوش نکرد و از اين همه تبعيض که ميان ما و تيم ملي وجود دارد، دلم گرفته است.
دورتموند پس از 16 سال به آرزويش رسيد
دور برگشت از مرحله نيمه‌نهايي رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با برگزاري يک ديدار آغاز شد که طي آن رئال مادريد در حضور بيش از 75 هزار تماشاگر ورزشگاه سانتياگوبرنابئو با نتيجه 2 بر صفر ميهمان خود دورتموند را شکست داد اما اين پيروزي تلخ نتوانست آنها را به فينال ليگ قهرمانان اروپا برساند.رئال که ديدار رفت را با نتيجه 4 بر يک به دورتموند واگذار کرده بود در ديدار برگشت تنها با يک پيروزي 3 بر صفر مي توانست به فينال راه پيدا کند. رئال در نيمه نخست نتوانست دروازه دورتموند را باز کند و تا دقيقه 82 بازي، نتيجه همچنان بدون گل دنبال مي شد اما دو گل کريم بنزما (83) و سرخيو راموس (88) رئال را در آستانه صعود به فينال قرارداد.با وجود اينکه داور وقت تلف شده طولاني مدتي گرفت اما شاگردان ژوزه مورينو نتوانستند گل سوم را به ثمر برسانند تا دورتموند در مجموع دو بازي رفت و برگشت با نتيجه 4 بر 3 به پيروزي برسد و براي نخستين بار در طول 16 سال گذشته به فينال ليگ قهرمانان راه پيدا کند.

 


سرمربي تيم ملي واليبال ايران فهرست اوليه تيم ملي واليبال ايران را براي شرکت در رقابت‌هاي ليگ جهاني اعلام کرد.
"خوليو ولاسکو" سرمربي تيم ملي واليبال ايران در آخرين روز مهلت معرفي بازيکنان ليگ جهاني 2013، اسامي 22 بازيکن ايران را براي حضور در اين رقابت‌ها معرفي کرد.سعيد معروف، مهدي مهدوي، محمدطاهر وادي، شهرام محمودي، امير غفور، رضا قرا، پوريا فياضي، رحمان داودي، فرهاد قائمي، آرش کشاورزي، حمزه زريني، عليرضا مباشري، محمد موسوي، آرمين تشکري، عادل غلامي، عليرضا جديدي، مسعود غلامي، سامان فائزي، فرهاد ظريف، آرش کمالوند، مجتبي يوسفي و ناصر رحيمي‌پناه، 22 بازيکن معرفي شده به فدراسيون جهاني واليبال هستند که چند روز مانده به آغاز مسابقات 12 بازيکن براي حضور در مسابقه انتخاب و معرفي شدند.مسابقات تيم ملي واليبال ايران در ليگ جهاني واليبال به ترتيب با تيم‌هاي روسيه، صربستان، ايتاليا، کوبا و آلمان خواهد بود.
برنامه مسابقات ايران در ليگ جهاني 2013 به شرح زير است:*17 و 18 خرداد: روسيه – ايران*31 خرداد و 2 تير: ايران – صربستان*7 و 9 تير: ايتاليا – ايران*14 و 15 تير: کوبا – ايران*21 و 22 تير: ايران – آلمان.

 


کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان که صبح ديروز به منظور برکناري ابرقويي نژاد به هيات فوتبال استان اصفهان آمده بودند بعد از نزديک به ?? دقيقه اين هيات را ترک کردند
علي اکبرابرقويي نژاد ، رئيس هيات فوتبال منتخب اصفهان حاضر به ترک پست خود نيست. اين اتفاقي است که در يک سال گذشته در هياتهاي فوتبال استان هاي مختلف ايران به انحاي مختلف روي داده است . جايي که اداره کل تربيت بدني هر استان به قصد تملک هيات وارد عمل مي شود و البته پشت رئيس هيئت به فدراسيون و فيفا گرم است. روز گذشته سايت گل گزارش داد کارمندان اداره کل تربيت بدني ( که دستور به عزل ابرقويي داده است ) بر اساس شايعات و صحبت‌هايي که از دفتر رئيس هيات فوتبال استان به گوش مي رسيد، براي برکناري ابرقويي نژاددر دفتر هيات جمع شدند اما زماني که با واکنش تند رئيس هيات فوتبال مواجه شدند دفتر اين هيات را ترک کردند. کارمندان حاضر در هيات فوتبال نزديک به 30 دقيقه در دفتر ابرقويي نژاد بودند و با او صحبت کردند اما وي حاضر به درخواست آنها مبني بر استعفا يا کنار رفتن نشد. ابرقويي نژاد نامه کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال را که در واکنش به صدور حکم سرپرستي غلام ابراهيمي صادر شده است را براي آنها قرائت و اعلام کرد به عنوان رئيس قانوني هيات فوتبال از سمت خود کنار نمي رود.
اسماعيلي، عضو گروه بازرسي اداره کل، شايسته مسوول امور شهرستان ها و ظفريان کارشناس اداره امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان کساني بودند که براي برکناري ابرقويي نژاد در دفتر هيات فوتبال استان اصفهان حاضر شدند. اين افراد بعد از خروج از دفتر ابرقويي نژاد در پاسخ به سوالات خبرنگاراني که دليل حضور آنها در هيات فوتبال را جويا شدند عنوان کردند: صرفاً براي سرزدن به هيات فوتبال به دفتر ابرقويي نژاد آمده بودند! گفتني است اين افراد طي دو روز گذشته نيز دو بار به هيات فوتبال استان اصفهان رفته و خواستار برکناري ابرقويي نژاد شده بودند که به نتيجه نرسيدند.

 


ملي پوشان تيراندازي در شرايطي خود را براي مسابقات جهاني اهداف ثابت مونيخ آماده مي کنند که در روزهاي باقي مانده تا زمان اعزام هيچ فشنگي براي تمرينات خود ندارند، اين درحالي است که دبير فدراسيون هم معتقد است ، تا قبل از اعزام امکان رساندن مهمات به اردوي تيم ملي امکان پذير نيست.
نواب نوري درباره آخرين وضعيت مهمات براي تيم ملي تيراندازي اظهار کرد: تنها 20 روز تا زمان اعزام تيم ملي به مسابقات جهاني باقي مانده و در اين مدت نمي توانيم مهمات را تامين کنيم.وي ادامه داد: فدراسيون براي حل مشکلات مهمات دو راهکار را پيش رو داشت که يکي تامين مهمات از طريق وزارت دفاع بود و اگر چنين راهکاري اجرايي شود تا دو سال آينده ديگر مشکل فشنگ نخواهيم داشت. راهکار ديگر هم گرفتن قرضي مهمات براي تيراندازان است که هر چند زمان کمتري مي خواهد اما تا بعد از مسابقات جهاني چنين امکاني وجود ندارد.دبير فدراسيون تيراندازي درباره اين که با چنين شرايطي فکر مي کنيد ملي پوشان مي توانند در رشته خفيف نتيجه بگيرند؟ گفت: ملي پوشان ما در کنار تمرينات تفنگ بادي، تمرينات خشک خود را داشته اند اما ما قطعا به دنبال نتيجه در تفنگ خفيف نيستيم.تيم ملي تيراندازي ايران در بخش اهداف ثابت اوايل خرداد براي حضور در مسابقات جهاني به مونيخ اعزام خواهد شد.

 


پس از انحلال تيم دوچرخه‌سواري پيکان، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي هم با توجيه تغيير سياست، تصميم گرفته‌اند به يکه تازي تيم دانشگاه آزاد در ليگ برتر براي هميشه پايان بخشند.
«دانشگاه آزاد متولي ورزش دانشگاهي است نه ورزش حرفه‌اي . همچنين قرار نيست هر سالي که تيم مي‌دهيم الزاما سال بعد نيز تيمداري کنيم.» معاون اداره کل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي ضمن بيان مطلب فوق درباره انحلال تيم دوچرخه‌سواري دانشگاه آزاد، اظهار کرد: با توجه به اين که فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشگاهي تشکيل شده، ما بايد در راستاي اهداف فدراسيون حرکت کنيم و با برنامه‌هاي آن هماهنگ شويم. سياست دانشگاه آزاد اسلامي اين است که ليگ دانشجويي در سطح کشور و بين تمام ارگان‌ها برگزار و بيشتر براي ورزش دانشجويي هزينه کند، بنابراين به احتمال 90 درصد تيم دوچرخه‌سواري دانشگاه آزاد اسلامي منحل مي‌شود. عزيز خاني با اشاره به حذف رشته دوچرخه‌سواري از رقابت‌هاي جهاني يونيورسياد(المپيک دانشجويان)، تصريح کرد: برنامه‌هاي ما کلان تر از کار کردن بر روي يک رشته ورزشي خاص است. اين همه شرکت‌هاي خصوصي وجود دارند، آنها بروند تيم داري کنند. تيم دوچرخه‌سواري دانشگاه آزاد اسلامي از سال 85 تا 91 عنوان قهرماني ليگ برتر را از آن خود کرده و تاکنون موفق شده مقام بسياري در رقابت‌هاي بين‌المللي به دست آورد.

 


ثبت نام از کانديداهاي احراز پست رياست فدراسيون کاراته از 14 ارديبهشت آغاز مي شود.
علاقه مندان به حضور در انتخابات رياست فدراسيون کاراته مي توانند جهت دريافت فرم ثبت نام و ارائه مدارک لازم از تاريخ 14 ارديبهشت به مدت 10 روز کاري به دبيرخانه مجمع در فدراسيون کاراته مراجعه کرده و براي شرکت در اين انتخابات ثبت نام کنند. عليرضا سمندر حدود سه ماه است که سرپرستي فدراسيون را بر عهده دارد. او سابقه رياست بر فدراسيون را نيز در کارنامه دارد.

 


تيم کشتي آزاد روسيه به عنوان چهارمين تيم براي حضور در رقابتهاي بين المللي کشتي آزاد جام تختي اعلام آمادگي کرد.
تيم روسيه با 11 کشتي گير و همراه در اين رقابتها شرکت مي کند. پيش از اين کشورهاي گرجستان، پورتوريکو و داغستان براي حضور در اين رقابتها اعلام آمادگي کرده بودند. رقابتهاي بين المللي کشتي آزاد جام تختي روزهاي 18 تا 20 ارديبهشت ماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود و ابراهيم جوادي، منصور برزگر، علي بيات، عليرضا سليماني و عسگري محمديان به عنوان اعضاي شوراي فني تيم هاي ملي کشتي آزاد بر اين رقابتها نظارت خواهند داشت.

 


تيم‌هاي ملي تکواندوي مردان و بانوان براي حضور در تورنمنت بين‌المللي اسپانيا با ترکيب 29 هوگوپوش صبح امروز راهي آل‌کانته شدند.
تورنمنت بين‌المللي کلاس A اسپانيا در حالي 14 و 15 ارديبهشت‌ماه در شهر «آل کانته» برگزار مي‌شود که تيم ملي تکواندوي مردان و بانوان براي حضور در اين مسابقات با ترکيب 29 هوگوپوش صبح امروز راهي آل کانته ‌شد.اسامي نفرات دعوت شده به اين مسابقات به شرح زير است:بخش مردان: ابراهيم مرداني، ميثم باقري،هادي مستعان، سيد احسان نقيب زاده، ياسين اکبر نتاج ، سجاد مصطفوي ،محمد خمسه،مجيد رجبي، عباس شيخي، بهنام اسبقي،علي نصر آزاداني، مسعود حجي زواره،محمد امامي ، پوريا عرفانيان، اميد عميدي، مهدي خدابخشي ،سجاد مرداني، مرتضي شيري، پيام قبادي
بخش بانوان:دينا پوريونس ، فريده رشيدي ، پريسا قرباني و ريحانه محمدي ، سوسن حاجي پور، مهين اسماعيل ن‍‍‍‍ژاد،نرگس باقري ، پريسا فرشيدي ، شکرانه ايزدي و اکرم خدابنده از سوي کادر فني براي حضور در رقابتهاي اسپانيا دعوت شدند. ملي پوشان کشورمان پس از حضور در تورنمنت بين المللي اسپانيا، 16 ارديبهشت‌ماه به منظور برگزاري اردوي مشترک و حضور در دومين تورنمنت راهي تونس خواهند شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10