(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 اردیبهشت 1392 - شماره 20480

اجراي طرح شافي در بيمارستان‌هاي زير پوشش وزارت بهداشت
طرح بيمه فراگير به هيئت رئيسه مجلس ارائه شد
وزارت جوانان پيشنهاد داد
ثبت اول ‌‌‌ذي‌الحجه به عنوان روز ملي بدون طلاق
به علت گودبرداري غيراصولي در ايران زمين
خانه‌‌هاي مجاور بازارچه قديمي با خطر ريزش مواجه‌است
در جاده اهواز- اصفهان
سبقت گرفتن 17 مسافر اتوبوس را به کام آتش برد
اشتغال 215 ميليون کودک در جهان
شوراي شهر تصويب کرد
نام «شهداي خليج‌فارس» براي درياچه چيتگر
ظرفيت گرمخانه‌هاي تهران دو برابر مي‌شود
بارش شديد باران کهگيلويه، دزفول و بوشهر را دچار خسارت کرد
دستگيري کلاهبردار 5 ميلياردي در داخل کمد
به علت ايمن نبودن راه‌پله‌ها اتفاق افتاد
سقوط دردناک دختر دانش‌آموز از طبقه چهارم مدرسه
حوادث کوتاه از کشور
برج يک کيلومتري
100 سوداني قرباني ريزش معدن
قتل دختر 2 ساله به دست برادر 5 ساله!
آدمخواري در آمريکا
شعله‌هاي آتش در خانه‌هاي صدها آمريکايي
   


همدان-خبرنگار کيهان:
معاون وزير بهداشت گفت: رعايت حقوق بيماران و موازين شرعي در بيمارستان‌ها با اجراي طرح شافي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
دکتر محمدحسين آيتي در مراسم تجليل از برگزيدگان طرح شافي استان همدان افزود: در اين طرح، شاخص‌‌ها و معيارهاي مشخص و از پيش تعيين شده براي بررسي و ارزيابي بيمارستان‌ها و مراکز درماني در نظر گرفته شده و وضعيت هر يک از آنها بر اساس شرايط موجود ‌و فاصله با معيارها بخش و امتيازبندي مي‌شود.
وي ادامه داد: رعايت حريم خصوصي بيمار، پوشش مناسب بيماران در بخش‌ها و اتاق عمل، پيگيري نارضايتي بيماران، بررسي رفتار کارکنان، ميزان رضايت‌مندي بيماران و همراهان، رعايت قواعد اخلاقي و نحوه پوشش کادر درماني و اداري، رعايت موازين شرعي و اداري فريضه نماز در بيمارستان‌ها، از جمله شاخص‌‌هايي است که براي اجراي طرح شافي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
آيتي خاطرنشان ساخت: طرح شافي (شاخص‌هاي اعتباربخشي و فرهنگي) هر ساله در تمام بيمارستان‌هاي زير پوشش وزارت بهداشت اجرا مي‌شود که آثار مثبتي در ارتقاي شاخص‌ها خواهد داشت.
معاون دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تاکيد کرد: براي تاثيرگذاري بيشتر، بيمارستان‌هاي داراي امتياز بالا مورد تشويق و تقدير قرار مي‌گيرند و مراکز با امتياز کم نيز بايد تنبيه شوند.
در اين مراسم رؤساي بيمارستان‌هاي مهر ملاير، فاطميه و فرشچيان همدان به عنوان برگزيدگان طرح شافي مورد تقدير قرار گرفتند.

 


خرم‌‌آباد- خبرنگار کيهان:
طرح بيمه فراگير اجتماعي به منظور تحت پوشش قرار دادن آحاد مردم فاقد بيمه تقديم هيئت رئيسه مجلس شده که تصويب و اجراي آن موجب ريشه‌کني فقر در جامعه خواهد شد.
نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي افرود: اين طرح کارشناسي شده و تقديم هيئت رئيسه مجلس شده که اميدواريم حداقل در نيمه دوم امسال به قانون تبديل شود و مردم بتوانند از مزاياي آن بهره‌مند شود.
دکتر ايرج عبدي گفت: با تصويب و اجراي اين طرح، همه کساني که تحت پوشش هيچ بيمه‌اي نيستند اعم از عشاير، روستاييان، کارگران فصلي، زنان سرپرست خانوار، رانندگان و افراد بيکار از مزاياي اين بيمه شامل ازکارافتادگي، فوت و بازنشستگي بهره‌مند خواهند شد.
وي گفت: در اصل 29 قانون اساسي نيز به تکميل بيمه‌هاي اجتماعي تاکيد شده که اميدواريم با اجرايي شدن اين اصل معطل مانده قانون اساسي، مردم محروم از مزاياي آن بهره‌مند شوند.
عبدي با بيان اين مطلب که مردم از پارتي‌بازي متنفرند، خاطرنشان ساخت: طرح قانونمند شدن نحوه استخدام نيروها تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است.
وي تلاش براي ايجاد زيرساخت‌ها را از اولويت برنامه‌هاي خود برشمرد و تصريح کرد: با توجه به نقش زيرساخت‌ها در امر سرمايه‌گذاري و ايجاد اشتغال با پيگيري‌هاي به عمل آمده جهش عظيمي در تخصيص بودجه به 10 استان محروم کشور از جمله لرستان صورت گرفته است و با عنايت به اين که از 9 هزار ميليارد تومان از اين محل فقط حدود يک هزار و 80 ميليارد تومان پرداخت شده بيانگر تخلف دولت از ماده 180 است.
عبدي با قدرداني از تلاش‌هاي دکتر دهمرده استاندار لرستان به عنوان نيرويي تحول‌آفرين، گفت: در همه امور فعالانه براي پيشبرد استان تلاش مي‌کند.

 


معاون امور فرهنگي و تربيتي وزارت ورزش و جوانان از پيشنهاد اين وزارتخانه مبني بر ثبت اول ذي الحجه سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان روز بدون طلاق خبر داد.
سيدباقر پيشنمازي در گفت و گو با ايسنا تأکيد کرد: در صورت تصويب اين پيشنهاد، در اين روز دفاتر ثبت اسناد حق ثبت هيچ‌گونه طلاقي را نخواهند داشت.وي افزود: سال گذشته طي پيشنهادي نامگذاري روز بدون طلاق به وزارت دادگستري ارائه شد و وزير محترم دادگستري نيز طي نامه‌اي به رياست محترم قوه قضائيه اعلام کردند و از قرار اطلاع به دفاتر ثبت اسناد براي رعايت موضوع ابلاغ گرديد.
پيشنمازي گفت: اين طرح هنوز به شکل ملي تصويب نشده است و دفتر برنامه‌ريزي ازدواج و تعالي خانواده اين معاونت در تلاش است تا در سال 92 با پيگيري اين موضوع، اول ذي‌الحجه را «روز بدون طلاق» اعلام کرده و هيچ دفترخانه‌اي در آن روز طلاقي را ثبت نکند.

 


گودبرداري غيراصولي در خيابان ايران زمين سبب ايجاد شکاف در خانه‌هاي همجوار اين زمين يک هکتاري شده است.
اين درحالي است که ستاد بحران نيز خواستار تخليه ساکنان اين خانه‌ها شده است.
بنابر گزارش مهر چند هفته‌اي است که حادثه در کمين ساکنان شهرک قدس، خيابان ايران زمين، خيابان گلستان چهارم نشسته است. ترک‌هاي ديوار و رانش زمين خبر از احتمال وقوع فاجعه‌اي دردناک را در اين منطقه مي‌دهد.
بازارچه قديمي اين منطقه در حال تبديل شدن به ساختمان‌هاي بلند است. زميني يک هکتاري که گودبرداري آن سبب شده ترک‌هاي عميقي در خانه‌هاي حاشيه‌اي آن ايجاد شود.
بنابر اظهارات ساکنان ساختمان‌هاي منطقه، ساختمان‌هاي شهرک قدس، خيابان ايران زمين، خيابان گلستان، چهارم گذر فروردين و ارديبهشت با فاجعه رانش زمين مواجه است که ستاد بحران نيز درخواست تخليه ساکنان آن را داده است.
گفته مي‌شود بازارچه شهرک واقع در تقاطع خيابان ايران زمين و گلستان جنوبي که بيش از يک هکتار است و قبلا براي خدمات به اين منطقه مسکوني پيش‌بيني شده بود بدون رعايت اصول ايمني و مهندسي تا عمق 30 متر گودبرداري و باعث رانش زمين‌هاي بخش شمالي آن شده است. همچنين ترک‌هاي برشي در مقطعي وسيع در ساختمان‌هاي گذرهاي فوق‌الذکر پديدار شده است.
اهالي پس از پيگيري‌هاي متعدد از شهرداري متوجه مي‌شوند که مجوز گودبرداري صرفا براي 15 متر بوده، کارفرما بدون توجه به اين بحران قصد دارد 40 متر در عمق خاکبرداري کند و در اين قطعه زمين 330 هزار متر مربع بنا احداث کند.

 


مديريت بحران خوزستان گفت: براساس بررسي‌هاي اوليه، تصادف جاده اهواز- اصفهان، اتوبوس شناخته شده که در حال سبقت بوده است.
محمدرضا آملازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: علت حادثه دلخراش تصادف جاده اهواز- اصفهان که 17 کشته بر جاي گذاشت همچنان در حال بررسي و پيگيري است.
وي افزود: براساس بررسي‌هاي اوليه، مقصر اين حادثه، اتوبوس شناخته شده که در حال سبقت بوده است. مديريت بحران خوزستان اضافه کرد: با به وقوع پيوستن اين حادثه و سوختن اتوبوس، سه نفر از مسافران در حين سوختن از ماشين به بيرون پرتاب شده‌اند.وي ادامه داد: با ورود اورژانس به محل حادثه، مجروحان به بيمارستان اهواز انتقال داده شدند که يکي از آنها 100درصد دچار سوختگي، ديگري با 80 درصد و مجروح سوم با 70درصد سوختگي در حال مداوا هستند.
آملازاده در پايان گفت: حال عمومي يکي از مجروحان نيز خوب گزارش شده و نهايت تا دو روز ديگر ترخيص مي‌شود.

 


سازمان جهاني کار اعلام کرد: 215 ميليون کودک کار در نقاط مختلف جهان فعاليت دارند و از اين بين 115 ميليون کودک نيز درگير بدترين اشکال کار هستند؛ از سويي 60 درصد کودکان کار نيز در بخش کشاورزي به کار گرفته مي‌شوند.
سازمان جهاني کار در تازه‌ترين گزارش خود درباره کار کودکان و لزوم حمايت از کودکان شاغل اعلام کرد: اقدمات حفاظت اجتماعي مي‌‌تواند به کاهش بروز کار کودکان کمک کند. هم‌اکنون حدود 215 ميليون کودک در سراسر جهان به کار مشغول هستند.
با اين حال، ريشه‌کن کردن کار کودکان يک مسئله دشوار و پيچيده است چرا که برخي از خانواده‌ها فرزندان خود را به کار مي‌گمارند با وجودي که کودکان علاقه‌اي به اين کار ندارند. ممکن است اين‌‌گونه خانواده‌ها توان پرداخت هزينه‌‌هاي مدرسه و سلامت کودکان را بدون کار آنان نداشته باشند.
اجراي برنامه‌هاي حمايت اجتماعي مي‌تواند کودکان کار را از خطر قرار گرفتن در فقر مطلق نجات دهد. اين‌گونه حمايت‌ها مي‌تواند اغلب به صورت قرار دادن کودکان در مدرسه و جلوگيري از کار کودکان دنبال شود. محققان سازمان جهاني کار مي‌گويند کار کودکان مي‌تواند عوارض جانبي بسيار مهمي داشته باشد.
يک تحقيق نشان مي‌دهد در برخي کشورها مانند توگو و زامبيا وقتي که يکي از اعضاي خانواده مريض مي‌شود، به طرز چشمگيري استفاده از کودکان براي کار افزايش مي‌يابد. استفاده از کار کودکان در کشور زامبيا به ميزان 9 درصدا افزايش يافته است. کاهش حضور کودکان در مدرسه به خطر انداختن چشم‌انداز آينده کودکان است.
بررسي‌ها نشان مي‌‌دهد که گواتمالا وقتي يکي از اعضاي خانواده تحت پوشش بيمه درماني باشد، احتمال استفاده از کودکان براي کار کمتر است. بين 50 تا 60 درصد از کودکان يتيم در بوتسوانا، مالاوي، ناميبيا، آفريقاي جنوبي، تانزانيا و زيمبابوه با پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگي مي‌کنند. مطالعات انجام شده در آفريقاي جنوبي و برزيل نشان مي‌دهد که حقوق بازنشستگي کمک قابل توجهي در کاهش کار کودکان به شمار مي‌رود و نتايج مناسب‌تري در تحصيل آنان دارد.

 


شوراي اسلامي شهر تهران نام «شهداي خليج فارس» را براي بزرگترين درياچه مصنوعي کشور در منطقه چيتگر تهران تصويب کرد.
اين نامگذاري با پيشنهاد شهرداري و تصويب کميته نام‌گذاري معابر و اماکن صورت گرفته است.
اين درياچه که در محدوده عمومي چيتگر احداث و به زودي به بهره‌برداري مي رسد به عنوان بزرگ‌ترين درياچه مصنوعي کشور شناخته مي‌شود.
معصومه‌آباد عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين که فضايي مشابه اين درياچه نداشته‌ايم و اين فضاي تفريحي منحصر به فرد در کنار پارک جنگلي چيتگر، بوستان آبشار و دو شبکه بزرگراهي قرار دارد، گفت: درياچه «شهداي خليج‌فارس» کارکرد ملي دارد و هدف مديريت شهري از ايجاد آن، توسعه فضاهاي تفريحي و تفرج گاهي براي شهروندان است.
وي اعلام کرد: جزاير مصنوعي داخل درياچه «شهداي خليج‌فارس» نيز به اسم شهداي جزاير سه‌گانه خليج هميشگي فارس نام‌گذاري خواهند شد.

 


معاون امور اجتماعي سازمان خدمات، رفاه و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران گفت: تکميل گرمخانه بزرگ منطقه 9 به اين دوره مديريت شهري نمي‌رسد.
رضا جاگيري با بيان اينکه قرار بود در سال گذشته سه گرمخانه بزرگ در تهران افتتاح شود، اظهار کرد: دو گرمخانه در مناطق 13 و 16 که نياز بيشتري به چنين فضاهايي داشت، افتتاح شده است، اما گرمخانه منطقه 9 در سال گذشته به بهره‌برداري نرسيد و به جاي آن گرمخانه کوچکي براي رفع نيازهاي اين منطقه پيش‌بيني شد.
به گفته معاون سازمان رفاه شهرداري تهران، گرمخانه بزرگ منطقه 9 يک مجتمع بزرگ عمراني است که کار ساخت و ساز آن هنوز به سرانجام نرسيده و در چند ماه آينده هم تکميل نخواهد شد.
جاگيري با بيان اينکه در سال گذشته براي رفع نياز پايتخت به گرمخانه، فضاهايي به عنوان گرمخانه منطقه‌اي افتتاح شد، افزود: به اين ترتيب با افتتاح گرمخانه‌هاي جديد تهران در سال 91، ظرفيت پذيرش به دو برابر افزايش يافته و به سه هزار و 400 نفر رسيده است.به گزارش ايسنا، شهرداري تهران سال گذشته وعده داده بود که سه گرمخانه بزرگ در سه منطقه تهران را در آستانه فصل زمستان بهره‌برداري کند تا مشکل کمبود گرمخانه در تهران بويژه در فصل سرما تا حدي برطرف شود.
اما به گفته معاون سازمان رفاه شهرداري تهران، سال گذشته دو گرمخانه افتتاح شد و گرمخانه بزرگ منطقه 9 که يکي از مناطقي داراي شمار قابل توجه افراد بي‌خانمان است، در اين دوره مديريت شهري تکميل نخواهد شد.

 


بارندگي شديد در دزفول، کهگيلويه و ‌بوشهر موجب خسارت به تاسيسات شهري و آب‌گرفتگي معابر و منازل شد.
به گزارش ايرنا در گفت‌وگو با کارشناس هواشناسي کهگيلويه و بويراحمد باران بهاري در حالي در اين استان باريدن گرفته که کشاورزان مناطق گرمسيري کهگيلويه و بويراحمد مشغول برداشت محصولات گندم،‌ جو و حبوبات هستند و در نتيجه اين بارش خسارت‌هايي را به آنها وارد کرده است.
به گفته کشاورزان، هر چند بارش شديد باران به رونق غلات ديم مناطق سرحدي شهرستان‌هاي «بويراحمد» و «دنا» کمک مي‌کند اما خسارت‌هايي را نيز به صيفي‌کاران وارد کرد.همچنين فرماندار دزفول در مورد خسارت وارده به دزفول به ايرنا گفت: بارش 90 ميليمتر باران طي 24 ساعت گذشته موجب آب‌گرفتگي برخي مناطق شهري و ايراد خسارت به وسايل شهروندان به‌خاطر ورود آب به منازل شد.
«عبدالرضا احساني‌نيا» افزود: تندباد، رعد و برق و بارندگي شديد همچنين موجب شکستن تعدادي از تيرهاي برق در سطح شهر دزفول و قطع برق برخي مناطق شهري و نيز بخش‌‌هاي سردشت، شهيون و برخي روستاها شده است.فرماندار دزفول گفت: به دنبال بارش شديد باران ستاد بحران در محل اين فرمانداري تشکيل و نيروهاي امدادي براي کمک‌رساني به آسيب‌ديدگان وارد عمل شده‌اند.همچنين بارندگي‌هاي دو روز گذشته در استان بوشهر خسارت قابل توجهي به تاسيسات زيربنايي، اراضي کشاورزي و اماکن مسکوني وارد کرده است.
معاون امور عمراني استاندار بوشهر در گفت‌وگو با فارس در بوشهر با بيان اينکه بارندگي دو روز گذشته در استان در اغلب ايستگاه‌هاي هواشناسي گزارش شده گفت: بيشترين ميزان بارندگي در شهر زلزله‌زده شنبه با 107 ميليمتر گزارش شده که باعث بروز خساراتي به تاسيسات زيربنايي از جمله راه‌هاي مواصلاتي، سيل‌بندها، معابر، تاسيسات آبرساني، برق‌رساني و پل‌ها شد.

 


فرمانده انتظامي شهرستان شادگان از دستگيري کلاهبردار 5 ميلياردي در داخل کمد لباس خبر داد.
سرهنگ ظفر فراشي، گفت: اين کلاهبردار با عنوان شرکت و با استفاده از شگردهاي خاص مجرمانه، مبالغ هنگفتي را از تعدادي پيمانکار واقع در تهران و شهرستان‌هاي استان خوزستان از جمله دشت آزادگان، اهواز، دزفول و ديگر شهرستان‌هاي استان کلاهبرداري کرده است.
وي افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي شهرستان شادگان با انجام کارهاي اطلاعاتي و پليسي، مخفيگاه کلاهبردار را شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي، در يک عمليات غافلگيرانه متهم را که به طرز ماهرانه‌اي خود را در يکي از کمدهاي منزل مخفي کرده بود، دستگير کردند.فراشي گفت: متهم در بازجويي فني و تخصصي با مشاهده مدارک و مستندات پرونده،‌ در اعتراف به تخلفات خود اظهار داشت که وي با اغفال پيمانکاران و استفاده از انواع شگردهاي مجرمانه مبلغ 5 ميليارد ريال از آن‌ها کلاهبرداري کرده است.

 


سرويس اجتماعي-
کوتاه بودن حفاظ پله‌هاي يک مدرسه پنج طبقه باعث سقوط يک دختر دانش‌آموز از طبقه چهارم شد.
«محبوبه ناصري» دانش‌آموز مدرسه دولتي «گل ياس» واقع در منطقه 2 ‌آموزش و پرورش (ميدان توحيد) صبح دوشنبه هفته گذشته از طبقه چهارم سقوط کرد و با سر در طبقه همکف در مقابل ديدگان يک دانش‌آموز ديگر به شدت به زمين خورد.
به گفته شاهدان هنگامي که اين اتفاق براي محبوبه دانش‌آموز سال دوم رشته حسابداري افتاد، دانش‌آموزان ديگر سر کلاس درس حضور داشتند و او با اجازه از معلم براي مطالعه درسي ديگر از کلاس خارج شده بود.
بنا به اين گزارش وي پس از خروج از کلاس به نرده کم‌ارتفاع تکيه داده بود که ناگهان تعادلش را از دست داد و با پشت سر پائين افتاد و دچار ضربه مغزي شد.
در پي اعلام اين حادثه دردناک عوامل اورژانس نيم ساعت بعد از تماس در محل حاضر شدند و مصدوم را در حالي که از ناحيه بيني و گوش دچار خونريزي بود، به بيمارستان منتقل کردند.
والدين دانش‌آموز اين مدرسه که به شدت از وقوع اين حادثه متأثر شده‌اند، از فرسودگي و ناامني پله‌‌هاي اين مدرسه 5 طبقه نگرانند و مي‌گويند با وجود اعلام اين موضوع به مسئولان مدرسه تاکنون هيچ اقدامي براي ايمن‌سازي آن صورت نگرفته است. يکي از اين والدين به خبرنگار ما گفت: چند دانش‌آموز ديگر بايد قرباني سهل‌انگاري مسئولان آموزش و پرورش شوند تا ايمن‌سازي مدارس در اولويت کاري آنان قرار بگيرد؟

 


دستگيري سارقان تراکتور
اراک - خبرنگار کيهان: ماموران پليس در شهرستان زرنديه استان مرکزي 2 دستگاه تراکتور مسروقه و ديگر ادوات کشاورزي را در يک مجتمع کشاورزي از توابع استان تهران کشف کردند.
در اين ارتباط 5 نفر دستگير شدند متهمان به 5 فقره سرقت در زرنديه اعتراف کردند.
برخورد تريلي و خاور قرباني گرفت
فارس - قم:روز پنجشنبه بر اثر برخورد يک دستگاه تريلي با يک خاور در جاده قديم قم-تهران يک نفر جان خود را از دست داد.
در اين حادثه يک نفر ديگر به شدت مجروح شد که با توجه به وخامت حال وي به مرکز درماني منتقل شد.
کشف موادغذايي احتکاري
ايرنا - اهواز: در پي اطلاع واصله مبني بر احتکار روغن نباتي، در يکي از انبارهاي پخش شهرستان اهواز، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاي پليس آگاهي خوزستان با انجام کار اطلاعاتي و پليسي، محل انبار روغن احتکار شده را شناسايي، و پس از هماهنگي با سازمان تعزيرات حکومتي با بازرسي از انبار، مقدار 27 تن و 268 کيلو و 400 گرم انواع روغن نباتي، شامل 528 بطري روغن 675 گرمي، 2 هزار و 240 حلب روغن 4/5 کيلويي، و تعداد يک هزار و 52 حلب روغن 16 کيلويي را کشف و ضبط کردند. و در اين ارتباط يک نفر دستگير و تحويل مرجع قضايي شد.
شناسايي احشام قاچاق
ايرنا - بندرعباس، ماموران گشت پليس راه‌ميناب-جاسک حين کنترل خودروهاي عبوري 6 دستگاه کاميون حامل احشام قاچاق را شناسايي و متوقف کردند در بازرسي از خودروها 420 راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز قانوني کشف شد.
در همين ارتباط 6 نفر از عوامل قاچاق احشام دستگير و خودروها و احشام قاچاق کشف شده براي سير مراحل قانوني به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ميناب انتقال داده شدند.
سارق حرفه اي به دام افتاد
فارس - پلدختر: فرمانده انتظامي پلدختر از دستگيري يک سارق حرفه‌اي سابقه‌دار در اين شهرستان خبر داد.
سارق به هويت «س.ب» ساکن بخش رومشگان از توابع شهرستان کوهدشت است. در تحقيقات ماموران انتظامي کلانتري مرکزي پلدختر يک دستگاه خودروي پرايد کشف و سارق به همراه پرونده تحويل مرجع قضايي شد.
تصادف در زنجان
فارس - زنجان: پيش از ظهر جمعه 10 خودرو به صورت زنجيره‌اي در پل زيرگذر بسيج زنجان تصادف کرده و موجب ايجاد راهبندان در اين محور شدند.
هنوز علت اين تصادف مشخص نيست و از افراد جان باخته و خسارت‌ديده گزارشي به دست نيامده است.
کشف سوخت قاچاق
فارس - شيراز: در ادامه شدت گرفتن فعاليت عليه قاچاقچيان سوخت در اين شهرستان، طي يک عمليات موفقيت‌آميز، ماموران نيروي انتظامي لار 90 هزار ليتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کردند.
وي افزود: اين ميزان سوخت در 4 تانکر حامل سوخت جاسازي شده بود که با هوشياري ماموران انتظامي اين شهرستان در محور لار - بندرعباس کشف و ضبط شد و رانندگان اين خودروها تحويل مقامات قضايي شدند.
حادثه رانندگي در محمودآباد
فارس - ساري: رئيس مرکز مديريت حوادث مازندران از وقوع تصادف خودرو پرايد و کاميون در محمودآباد خبر داد و گفت: در اين حادثه 4 نفر مجروح شدند.
مصدومان پس از انجام اقدامات پيش بيمارستاني براي ادامه به بيمارستان شهداي محمودآباد منتقل شدند.
به گفته بزرگي، سه مصدوم حادثه راننده و سرنشين خودرو پرايد و يکي ديگر از مصدومان راننده کاميون بود، علت حادثه در دست بررسي است.

 


بلندترين برج جهان به ارتفاع يک کيلومتر پس از برج خليفه در شيخ‌نشين دوبي احداث خواهد شد.
به گزارش ايسنا، شرکت «اعمار» مجري احداث دومين برج جهاني در شيخ‌نشين دوبي خواهد بود.عمليات احداث اين برج در نيمه دوم سال‌جاري ميلادي آغاز مي‌شود و سال 2018 ميلادي افتتاح خواهد شد.گفتني است، برج خليفه با ارتفاع 830 متر بلندترين برج جهان است که توسط شرکت ساخت و ساز «اعمار» در دوبي احداث شده است.

 


بر اثر ريزش يک معدن طلا در منطقه دارفور سودان بيش از 100 کارگر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از خارطوم، 9تن از اعضاي گروه امداد و نجات نيز هنگامي که زمين زيرپاي آنها روز پنجشنبه فرو ريخت، ناپديد شدند.
مقامات محلي دارفور با تاييد اين خبر اعلام کردند: مشخص نيست چه تعداد کارگر ديگر هنوز در ميان آوار محبوس باشند اما انتشار بوي بد ناشي از جسد کشته‌شدگان که از معدن به بيرون نفوذ کرده احتمال زنده ماندن آنان را ضعيف کرده است.
گفتني است، فرو ريختن اين معدن بدون مجوز واقع در صحراي جبل‌امير از روز دوشنبه آغاز شده است و امدادگران از ترس ريزش بيشتر معدن از ابزارهاي دستي به جاي ابزارهاي مکانيکي استفاده مي‌کنند.
به گزارش يک منبع بشردوستانه نزديک 70هزار کارگر در جبل امير براي يافتن طلا حفاري مي‌کنند.

 


پسربچه 5 ساله‌اي در يکي از ايالت‌هاي آمريکا خواهر 2 ساله‌اش را به وسيله اسلحه به قتل رساند.
فارس به نقل از شبکه خبري يورونيوز گزارش داد: يک پسربچه 5 ساله‌ در ايالت «کنتاکي» آمريکا به طور اتفاقي با شليک گلوله‌اي، خواهر 2 ساله‌اش را کشت.
تفنگي که گلوله از آن شليک شده براي کودکان طراحي شده است و گفته مي‌شود به عنوان هديه تولد به اين کودک 5 ساله داده شده بود.
اين اتفاق در شرايطي رخ داده که موضوع محدوديت مالکيت سلاح از موضوعات داغ مطرح در آمريکا است.

 


تحقيقات جديد نشان مي‌دهد نخستين شهروندان انگليسي که در آمريکاي شمالي اقامت داشتند، در قرن هفدهم مجبور به آدم‌خواري شده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از منابع خارجي اين يافته‌ها نشان داد شهروندان انگليسي در يکي از زمستان‌هاي سخت اوايل قرن هفدهم ميلادي ناچار به آدم‌خواري شده بودند.
محققان زماني به اين موضوع پي بردند که روي استخوان‌هاي جسد يک دختر، برش‌هايي غيرمعمول پيدا کردند؛ برش‌هايي که حکايت از «قصابي شدن» اين جسد داشت.
اين جمجمه و استخوان ساق پا که 4 قرن قدمت دارد و متعلق به دختري نوجوان است، سال گذشته در جريان حفاري در شهر «جيمز فورت» (جيمز تاون کنوني) در ايالت ويرجينياي آمريکا پيدا شده است.
اين استخوان‌ها نشان داد که جسد اين دختر در زمستان سخت سال 1609 ميلادي، يعني 403 سال پيش، قصابي شده است.
شهر جيمز فورت در سال 1607 ميلادي بنا شده است. اين شهر که اکنون «جيمز تاون» نام دارد، يکي از شهرهاي «مستعمره ويرجينيا» و نخستين اقامتگاه دائمي انگليس‌ها در قاره آمريکا بوده است.
«داگلاس اوزلي» انسان‌شناس در حوزه پزشکي قانوني از موزه ملي تاريخ طبيعي اسميت سونين (Smithsonian) در واشنگتن‌ گفت: اين مدرک به وضوح نشان داد که گوشت و استخوان بدن اين نوجوان جدا شده است.
مدارک مکتوب پيش‌تر نيز حکايت از آن داشت که مهاجران درمانده به آدم‌خواري رو آورده‌ بودند ولي کشف استخوان‌هاي اين دختر 14 ساله، اولين گواهي علمي محسوب مي‌شود.
محققان موزه اسميت سونين معتقدند: بدن اين کودک، غذاي کساني شده است که تلاش مي‌کردند از زمستان سخت سال 1609 ميلادي (معادل سال 988 شمسي) جان به در ببرند؛ مورخان آن سال را به عنوان «دوره قحطي» مي‌شناسند.

 


مقامات محلي آمريکا در پي گسترش شعله‌هاي آتش در مناطق جنوبي ايالت کاليفرنيا، دستور تخليه صدها ساختمان مسکوني و يک دانشگاه را صادر کردند.
بنابر اعلام نيروهاي آتش‌نشان ايالت کاليفرنيا، شعله‌هاي آتش به سرعت گسترش يافت و حدود 8000 هکتار را سوزاند.
بنا به اين گزارش، شعله‌هاي آتش همچنان 2000 خانه ديگر را تهديد مي‌کند.
اين آتش‌سوزي اوايل صبح روز گذشته در کنار يکي از بزرگراه‌هاي شمال غربي لس‌آنجلس شروع شد و با شدت يافتن وزش باد، سرعت شعله‌هاي آتش گسترش يافت.
نزديک به هزار نيروي آتش‌نشان و مسئول اجرايي براي کنترل شعله‌هاي آتش و محافظت از ساختمان‌هاي در معرض خطر به محل حادثه اعزام شدند و در تلاش براي مهار آن هستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10