(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 اردیبهشت 1392 - شماره 20480

سفر گزيد از اين کوچه باز، هم‌نفسي (نامه وارده)
اعتراض مردم مهدي‌شهر به شهرستان شدن شهميرزاد
کمک 82 ميلياردي خيران همداني به مدرسه سازي
صدور کارت هوشمند براي تاکسيداران کرجي
ايران در کيهان
سد سيمره 150 اثر مهم باستاني و تاريخي را مي‌بلعد
برگزاري روز هنر در بيت تاريخي امام خميني در خمين
صرفه‌جويي 10ميليارد ريالي در مرکز درماني آيت‌الله کاشاني اصفهان
مراکز آلوده‌کننده منابع آب در مازندران شناسايي شد
پژواک
دولت، چايکاران شمال را نااميد کرده است (يادداشت خبرنگار)
معاون دانشگاه علوم پزشکي استان: داروهاي ضروري و ناياب‌بيماران استان همدان تأمين مي‌شود
احداث بخش اطفال در بيمارستان ولي عصر(عج) بردسکن توسط خيرين
بنابرگفته استاندار
اشتغالزايي در زنجان 17درصد بيش از تعهد است
مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري:ارائه آموزش‌هاي مهارتي مادام‌العمر است
   


... چهره‌اش آرام بود و در حيطه موهايي خاکستري نمايان‌تر مي‌نمود، لحن سخنانش آرام و با کلماتي شمرده سخن مي‌گفت. همواره لبخندي بر لبان داشت.
ده سال پيش از اين بود که «دبيري جشنواره ملي ادبيات داستاني بسيج» را به او پيشنهاد کرديم پس از مدتي گفت‌وگو که توام با تامل بود و تفکر، پاسخي زيبا و هوشمندانه‌اي دادند که پيش از هر چيز، نشان از دينداري و روح تعهد در شخصيت ايشان داشت. مي‌گفت: «مثل بسياري، در آغاز انقلاب، پايگاه اصلي فعاليت‌هايم، در مسجد بود. و افسوس که بنابر دلايل بسيار و دل‌مشغولي‌هاي کاري و فکري فراوان، اين توفيق و حضور کمي رنگ باخته و من براي جبران آن کاستي و باانگيزه الهي و خدمت به انقلاب و حضور بيشتر در «مسجد» آن را مي‌پذيرم.»
اين سرآغاز حضور ساليان پي‌درپي وي در سمت دبيري جشنواره ملي ادبيات بسيج شد و ماحصل آن، سواي معنويت حاکم و حضور انديشمندانه و پرشور او، تهيه و انتشار چهار عنوان از داستان‌هاي برگزيده شد. علاوه بر اين برپايي کارگاه‌هاي متعدد آموزشي و حضور چهره‌هاي برجسته و قابل توجه نويسندگان و بزرگان قلم در حوزه ادبيات داستاني در اين دوره‌ها بود که به طور مستمر در استان‌هاي ميزبان جشنواره، حضور مي‌يافتند.
حضور اين گروه راهيچ انگيزشي توجيه نمي‌کرد، مگر وجود استاد «فردي» در جايگاه دبيري جشنواره‌ها.
حدود دو هفته قبل از حادثه ناگوار زلزله «بم»، ميزباني يکي از جشنواره‌ها در شهر کرمان اتفاق افتاد. قريب به سي تن از نويسندگان برجسته کشور، از ارگ بم بازديد کرده و بعدها بر قلم‌هاي ايشان اين رويداد تلخ- که حاکي از توصيف واقعه و عمق اندوهشان بود، از زواياي نگاهشان جاري شد که هر کدام بيان دردي مشترک را روايت مي‌کرد. يکي از اين آثار که از جمله دلنشين و شيواترين بيان و برداشت از آن حادثه بود، نوشتاري بود که به قلم استاد «اميرحسين فردي» خلق شده بود...
روحشان در جوار ايزد منان شاد باد.
اراک- مصطفي مشايخي
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

 


سمنان- خبرنگارکيهان:
جمع کثيري از مردم مهدي‌شهر در اعتراض به قول رئيس‌جمهور به مردم شهميرزاد مبني بر ارتقاء اين بخش به شهرستان راهپيمايي کردند.
معترضان پس از تجمع مقابل ساختمان شوراي اسلامي شهر مهديشهر با سردادن شعارهايي عليه دولت و استاندار به محل فرمانداري حرکت کردند و خواستار لغو اين تصميم دولت شدند.
رئيس شوراي اسلامي شهر مهديشهر در گفت‌وگو با کيهان گفت: بخش شهميرزاد يکي از بخش‌هاي توابع مهديشهر است در اين اقدام کاملا بدون رعايت روال قانوني انجام گرفته است.
منوچهر مستخدمين حسيني افزود: اين اقدام جز ايجاد تفرقه حاصلي نداشته است.
يکي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي مهديشهر نيز گفت: انجام اين اقدام لزوما موجب خارج شدن مهديشهر از حيث شهرستان بودن خواهد شد.
حاج وردي نوراني افزود: اين تصميم خلاف قانون است و از دولت اسلامي انتظار چنين تصميم هايي نمي‌رود.
گفتني است رئيس جمهور در سفر استاني به سمنان به مردم شهميرزاد قول داد که اين بخش را به شهرستان ارتقاء دهد.»
اين در حالي است که دولت نهم 6 سال پيش شهميرزاد و روستاهاي اطراف آن را از توابع مهديشهر محسوب و مهديشهر را به شهرستان ارتقاء داد و اينک تصميم به تجزيه اين منطقه گرفته است.

 


همدان- خبرنگارکيهان:
در پانزدهمين جشنواره خيران مدرسه‌ساز استان همدان، 82ميليارد ريال به امر مدرسه‌سازي اختصاص داده شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين جشنواره که با حضور پرشور خيران مدرسه‌ساز برگزار شد، مديرکل آموزش‌وپرورش همدان گفت: از سال1377، که سال آغاز فعاليت مجمع خيران بوده، 580خير مدرسه‌ساز در استان در اين امر فعال بوده و به عضويت درآمده‌اند.
عباس حسني محتشم افزود: حاصل مشارکت اين خيران، احداث 190 باب مدرسه با 120هزار مترمربع زيربنا و صرف يک هزار و 80ميليارد ريال اعتبار بوده است.
وي ادامه داد: درحال حاضر نياز آموزش‌وپرورش، تأمين تجهيزات هوشمندسازي براي مدارس استان است که بايد کمک‌هاي خيران بيشتر در اين زمينه انجام بگيرد.
در پايان ضمن تجليل از خيران مدرسه‌ساز همدان، ميزان کمک‌هاي خيران در جشنواره پانزدهم 82ميليارد ريال اعلام شد.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
مديرعامل سازمان نظارت بر تاکسيراني از صدور کارت هوشمند براي تاکسيداران کرجي در آينده‌اي نزديک خبر داد.
پرويز اسکندري گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، صدور کارت هوشمند براي تاکسيداران در برنامه کاري اين سازمان قرار گرفته است که اميدواريم با صدور اين کارت بتوانيم به اين قشر خدمت‌رساني کنيم.
وي افزود: اين کارت داراي مزاياي فراواني مانند اخذ مرخصي و انجام کارهاي مالي تاکسيداران است آنان مي‌توانند بدون حضور در سازمان تاکسيراني از اين خدمات به صورت شبانه‌روزي استفاده کنند.
اسکندري يادآور شد: کارت‌هاي هوشمند قابليت فعاليت در هرگونه کارت خوان در کرج را دارد.
وي در پايان از افزايش تعداد خطوط تاکسيراني در کرج خبر داد و گفت: اين خطوط به 20 درصد افزايش يافته است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کيهان: نمايندگي ثبت احوال بخش داشلي برون شهرستان گنبدکاووس در شهر مرزي اينچه‌برون آغاز بکار کرد.
معاون امور عمراني و برنامه‌ريزي فرماندار گنبدکاووس گفت: اين بخش مرزي 70 درصد وسعت 5 هزار کيلومتري و 8 درصد جمعيت 326 هزار نفري گنبدکاووس را تشکيل مي‌دهد که بعد مسافت 65 کيلومتري با مرکز شهرستان و پراکندگي جمعيت ضرورت راه‌اندازي نمايندگي ثبت احوال در داشلي برون را دوچندان کرده بود.
همدان- خبرنگار کيهان: دومين همايش داروشناسي با محوريت داروهاي گياهي از سوي کانون هلال احمر دانشگاه پيام نور همدان در اين دانشگاه برگزار شد. در اين همايش داروشناسي نحوه استفاده صحيح از داروهاي گياهي بيان شد. دبير کانون هلال‌احمر دانشگاه گفت: گياهان دارويي هم قيمت بسيار پايين‌تري نسبت به داروهاي شيميايي دارند و هم عوارض آنها کمتر و نيز طول درمان بيماران کوتاهتر است.
خرم‌آباد- خبرنگار کيهان: اقشار محروم جامعه در اولويت خدمات‌دهي دستگاههاي لرستان قرار دارند. معاون سياسي- امنيتي لرستان گفت: نظام خدمات ارزنده به اين اقشار ارائه کرده است اما به دليل ابعاد و عمق محروميت‌هاي ديرينه در استان هنوز با اقشار محروم مواجهيم که ارائه خدمات به آنان به عنوان ضرورت در اولويت برنامه‌هاي استان قرار دارد.
قم- خبرنگار کيهان: مسئول گروه جهادي دانشگاه قم گفت: توسط کارگروه عمران اين گروه در روستاي گشميران مسجدي با مساحت 250 مترمربع در حل احداث است. وي افزود در راستاي اشتغالزايي يک کارگاه حصيربافي راه‌اندازي شد و يک واحد مرغداري هم در حال احداث در اين روستا است.
زنجان- خبرنگار کيهان: استاندار زنجان گفت: در حال حاضر بيش از 90 درصد مدارس استان زنجان يک نوبتي هستند و پيش‌بيني مي‌شود تا دو سال آينده تمامي مدارس استان يک نوبتي شوند. رئوفي‌نژاد افزود: استان زنجان سال گذشته مقام دوم کشور را در عرصه مدرسه‌سازي خيرين کسب کرد. وي افزود: کمک خيرين استان در چهاردهمين دوره 18 ميليارد تومان مي‌باشد.
فيروزآباد فارس- خبرنگار کيهان: امسال در ايام نوروز در اماکن مذهبي شهرستان طرحي جهت آشنايي مردم و اسکان ميهمانان و زائران نوروزي در اماکن متبرکه به نام آرامش بهاري اجرا شد. در اين طرح روحانيون اعزامي مسائل شرعي، قرآن و احکام و آداب زيارت را براي مراجعين بيان مي‌کردند.
ايوان غرب- خبرنگار کيهان: همايش خيرين مدرسه‌ساز شهرستان ايوان غرب در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد. مدير آموزش و پرورش ايوان طي سخناني از خيرين مدرسه‌ساز اين شهرستان تقدير کرد. خيرين مدرسه‌ساز ايوان غرب هشتاد ميليون ريال بابت مدرسه‌سازي کمک کردند.
هشترود- خبرنگار کيهان: بخشدار نظر کهريزي گفت: مردم ايران اسلامي در 24 خرداد حماسه ماندگار ديگري در تاريخ انقلاب خلق خواهد کرد. وي با توجه به انتخابات شوراهاي اسلامي و روستا گفت: بخشداري نظر کهريزي همچون ديگر نقاط کشور از مدت‌ها قبل آماده برگزاري انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا مي‌باشد. وي از ثبت‌نام 264 داوطلب از 53 روستا براي انتخابات شوراها خبر داد.
رحيم‌آباد- خبرنگار کيهان: دومين جلسه شوراي اداري رودسر در سال 92 برگزار شد. در اين جلسه طي حکمي از سوي شوراي سياست‌گذاري ائمه‌جمعه کشور حجت‌الاسلام والمسلمين عبداله‌زاده باشاکي امام جمعه رودسر معرفي و از حجت‌الاسلام تقي‌زاده امام جمعه که مدت 6 سال در اين شهرستان مشغول بود قدرداني به عمل آمد.
گنبدکاووس- خبرنگار کيهان: محفل انس با قرآن ويژه بزرگداشت روز ارتش در محل پادگان سرلشگر شهيد هوشنگ اسدالله پور گنبدکاووس برگزار شد. در اين مراسم که در نمازخانه اين سربازخانه برگزار شد تعدادي از پرسنل پايور و وظيفه اين پادگان به قرائت آياتي از قرآن مجيد پرداختند.
اصفهان- خبرنگار کيهان: اولين عمل پيوند قلب سال 92 در مرکز آموزشي درماني تخصصي قلب شهيد دکتر چمران اصفهان با موفقيت انجام شد. اين عمل جراحي توسط تيم پيوند قلب مرکز آموزشي درماني تخصصي قلب شهيد دکتر چمران انجام گرفت. عضو پيوندي، قلب خانم 29 ساله‌اي بود که دچار مرگ مغزي شده بود و با رضايت خانواده‌اش بر روي بيمار 20 ساله‌اي پيوند زده شد.
رحيم‌آباد- خبرنگار کيهان: رئيس اداره چاي شهرستان رودسر از توزيع 450 تن کود شيميايي بين چايکاران خبر داد. وي افزود: چايکاران رودسري سال گذشته 20 هزار تن برگ سبز چاي توليد و برداشت کردند که بيش از 90 ميليارد ريال سودآوري داشته است. رودسر با 6 هزار هکتار باغ چاي و 8 هزار نفر چايکار مقام دوم چاي کشور را دارد.
بردسکن- خبرنگارکيهان: رئيس اداره منابع طبيعي بردسکن گفت: باغ گياه‌شناسي طبيعي بردسکن مرکز تحقيقات دانشجويان قرار گرفته است. وي افزود: به لحاظ اهميت ذخيره‌گاه ارغوان در بردسکن، دانشجوياني که در رشته گياهان دارويي مشغول به تحصيل هستند، از دانشگاه فردوسي مشهد، دانشکده محيط زيست دانشگاه آزاد اسلامي و جهاد دانشگاهي کاشمر براي تحقيقات بيشتر در اين منطقه حضور پيدا مي‌کنند و عملاً اين منطقه مرکز تحقيقات دارويي دانشجويان قرار خواهد گرفت.
رشت- خبرنگارکيهان: مدير شبکه بهداشت و درمان آستارا از برگزاري يک نمايشگاه متفاوت با ديگر نمايشگاه‌ها خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه بيش از 3تن مواد غذايي فاسد و تاريخ مصرف گذشته به نمايش گذاشته شده است. اين مواد در 20روز گذشته و با بازديد مأموران کشف و ضبط شده است.
گنبدکاووس- خبرنگارکيهان: 200 ميليارد ريال اعتبار به پروژه‌هاي مليراه‌سازي در استان گلستان اختصاص يافته که اين اعتبار در اختيار پيمانکاران اين پروژه، قرار گرفت. مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور در بازديد از پروژه‌هاي استان گلستان گفت: محور ويژه جنگل گلستان از جمله اين پروژه‌هاست که بخش مهمي از بزرگراه گرگان- بجنورد را تشکيل مي‌دهد و استانهاي مازندران، خراسان شمالي را به خراسان رضوي و بارگاه امام‌رضا (ع) متصل مي‌کنند.
تبريز- خبرنگارکيهان: رئيس ستاد انتخاباتي آذربايجان شرقي گفت: بيش از 200 نفر درروز اول ثبت‌نام شوراهاي اسلامي شهر و روستا ثبت‌نام کردند.
محمدعلي نصرتي گفت: از اين تعداد 39نفر در حوزه شوراي شهري و 162نفر در شوراهاي اسلامي روستاها ثبت نام کردند. وي از پيش‌بيني 346شعبه اخذ رأي براي انتخاب شوراها و 3292 صندوق براي انتخابات رياست‌جمهوري خبر داد.
شهرکرد- خبرنگارکيهان: معاون سياسي و امنيتي استان چهارمحال‌بختياري گفت: 25هزار نفر در چهارمحال‌بختياري انتخابات را برگزار مي‌کنند.
وي از پيش‌بيني 971صندوق اخذ رأي خبر داد. جلالي افزود: در چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهري و روستايي چهارمحال‌بختياري 3300نفر عضو اصلي و علي‌البدل انتخاب مي‌شوند. از اين تعداد 300 نفر عضو شهري و 3هزار نفر عضو روستايي خواهند بود.

 


خرم‌آباد- خبرنگارکيهان:
سد سيمره 150 اثر بسيار مهم باستاني و تاريخي مهم ثبت شده در فهرست ملي را مي‌بلعد.
اين منطقه باستاني به شهر بردقباله و محوطه کاخ قلعه‌گوري شهرت دارد که براي نخستين بار کتيبه‌هايي به خط پهلوي ساساني درآن کشف شده و مقر بسياري از حکومت‌ها در اعصار مختلف بوده است.
برپايه اين گزارش سد سيمره واقع در 170 کيلومتري جنوب غربي کوهدشت و حدود 170 کيلومتري غرب خرم‌آباد در مساحتي به وسعت 40 کيلومتر مربع حدود 150 اثر تاريخي متعلق به هزاره نهم قبل از ميلاد را که ثبت آثار ملي شده‌اند در زيرآب مدفون مي‌کند.
ساخت سد سيمره درسال 73 آغاز و درسال 90 آبگيري شد و به بهره‌برداري رسيد که آثار فراوان پيش از تاريخ ميلادي شامل مفرغ، نوسنگي، مس، سنگ تا دوره تاريخي اشکاني، ساساني و دوره اسلامي در درون سد قرار گرفت و غرق شد و بسياري نيز دچار آسيب شدند.
به دنبال نياز سد کرخه به آب و لزوم تامين آب اراضي کشاورزي استان خوزستان سال گذشته آب اين سد تخليه شد و آثار مذکور و صدها اثر ديگر از زير آب خارج گرديد.
اين آثار باستاني که شهر و کاخ ساساني و دهها اثر تاريخي مهم ديگر از جمله آنهاست قبلا کاوش شده‌اند اما مسئولان وقت در اقدامي سؤال برانگيز مجوز احداث سد مذکور را صادر کرده‌اند.
سد سيمره هم‌اکنون تخليه شده و آب آن حدود 50 متر از حد تراز پايين‌تر رفته و در صورت آبگيري مجدد منجر به غرق آثار مذکور و نابودي آنها خواهد شد.
همين گزارش حاکي است مهندس محمد رهبر مجري طرح سد و نيروگاه سيمره قبلا اعلام کرده است: اجراي اين طرح 14 روستا از توابع شهرستان کوهدشت لرستان و 7 روستا از توابع شهرستان دره شهر استان ايلام را زيرآب درياچه سد برده است.
سد و نيروگاه سيمره توسط شرکت منابع آب و نيروي ايران اجرا شده و از نوع بتني دو قوسي است که ارتفاع آن از پي 180 متر و طول تاج آن 202 متر مي‌باشد و توان ذخيره 2/3 ميليارد متر مکعب آب و توليد 480مگاوات برق را دارد.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
در آييني که به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامي در بيت تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در خمين برگزار شد، از هنرمندان برجسته استان مرکزي قدرداني شد.
در اين آيين، رئيس حوزه هنري استان مرکزي گفت: هنر انقلاب اسلامي زير مجموعه‌اي از هنر ديني، متعهد و اسلامي و پويا، زنده، فعال و نقش‌آفرين است.
سينا دلشادي افزود: هنرمند انقلابي بايد درک، تحليل و فهم درستي از وقايع و حقايق داشته باشد تا بتواند حقايق را به جامعه منعکس کند.
در اين مراسم برنامه‌هاي جنبي شامل نمايشگاه عکس منتخب، آثار هنرمندان عکاس حوزه هنري، کارگاه عملي هنرهاي تجسمي با حضور هنرمندان اين حوزه، اجراي تعزيه و محفل ادبي، شعر و داستان با حضور شاعران و نويسندگان استان مرکزي به اجرا درآمد.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
با حذف فيلم راديولوژي و سي‌تي‌اسکن درمرکز آموزشي درماني آيت‌الله کاشاني اصفهان سالانه حدود 10ميليارد ريال صرفه‌جويي اقتصادي شده است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، مرکز آموزشي درماني آيت‌الله کاشاني براي اولين بار در استان درسال 1387 با خريد دو دستگاه eR راديولوژي را از آنالوگ به ديجيتال تغيير وضعيت داد و با راه‌اندازي سيستم paes موجب صرفه‌جويي در مصرف فيلم راديولوژي شد.
اين گزارش حاکي‌است، روند صرفه‌جويي در مصرف فيلم از نيمه دوم سال 90 با حذف کامل فيلم راديولوژي شدت گرفت و ماهانه حدود 500 ميليون ريال صرفه‌جويي اقتصادي براي مرکز شامل شد همچنين از نيمه دوم سال 91 با ارتقاي سيستم paes به تحت وب فيلم سي‌تي‌اسکن نيز حذف شده و با استفاده از اين روش ماهانه حدود 850ميليون ريال در واحد پرتونگاري مرکز صرفه‌جويي شده است.
بنابراين گزارش، از مزاياي سيستم paes مي‌توان به داشتن بايگاني ديجيتال و مطمئن و امکان دسترسي به اطلاعات بيماران در کليه واحدهاي مرکز و حتي درسطح شهر و کشور (به دليل تحت وب بودن)، عدم آلودگي محيط زيست (با حذف تاريکخانه و فيلم)، امکان چاپ گرافي بيمار روي فيلم، کاغذ، سي‌دي و فلش مموري، جلوگيري از دادن اشعه اضافي به بيمار، امکان انجام تغييرات کيفي و تکنيکي گرافي‌ها از قبيل: بزرگ‌نمايي و تغيير کنتراست، کاهش استهلاک دستگاه‌هاي راديولوژي با توجه به کاهش تکرار گرافي‌ها، کم هزينه بودن با توجه به حذف فيلم نام برد.

 


ساري- خبرنگار کيهان:
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي مازندران گفت: 275 مورد از مراکز آلوده‌کننده منابع آب در اين استان شناسايي شد.
«رمضان طهماسبي» به خبرنگار کيهان گفت: اين شناسايي که از سوي ماموران ماده 30 قانون توزيع عادلانه آب شرکت آب منطقه‌اي مازندران انجام شد، به متخلفين اخطار داده شد تا از ورود آلاينده‌ها به منابع آب جلوگيري کنند.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي مازندران افزود: همچنين ماموران موفق به نمونه‌برداري از 115 مورد مدخل فاضلاب خروجي مراکز آلوده‌کننده منابع آب شده و 18 مورد از تخلف آلودگي را به مراجع قضايي جهت صدور احکام گزارش کردند.
وي گفت: ماموران قانون توزيع عادلانه آب در مازندران علاوه بر آگاه‌سازي افراد حقيقي و حقوقي در زمينه صيانت از منابع آبي محيط کارشان، از 223 مورد برداشت غيراصولي شن و ماسه جلوگيري کردند. برداشت غيراصولي شن و ماسه سبب تشديد آلودگي منابع آبي مي‌شود.

 


رونمايي از کتاب روايت‌شناسي
اراک- خبرنگار کيهان: کتاب «روايت شناسي راهنماي درک و تحليل ادبيات داستاني» در حوزه هنري استان مرکزي-اراک رونمايي شد.
اين کتاب در قالب 331 صفحه و دربرگيرنده 15 مقاله است که توسط ابوالفضل حري عضو هيئت علمي دانشگاه اراک تاليف و بوسيله حوزه آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري استان مرکزي به چاپ رسيده است.
بهره‌برداري از ساختمان
گناباد- خبرنگار کيهان: ساختمان جديد انجمن سينماي جوانان گناباد به بهره‌برداري رسيد. اين ساختمان در زميني به مساحت 651 مترمربع و زيربناي 201 مترمربع با صرف هزينه‌اي افزون بر 800 ميليون ريال ساخته شده است. همچنين هزينه ساخت 3 فيلم حرفه‌اي و 5 فيلم آماتور در دفاتر انجمن سينماي جوانان استان‌ها تامين شده است.

 


چايکاران خطه شمال با‌توجه به عدم دريافت مطالبات سال گذشته خود امسال هيچ گونه رغبتي به برداشت محصول باغ‌هاي خود ندارند.
کشاورزان معتقدند قبلا بهاي برگ سبز چاي در مدت کوتاهي به ما پرداخت مي‌شد و ما نيز آن را صرف هزينه‌هاي کارگر و زندگي خود مي‌کرديم اما متاسفانه طي سالهاي اخير نه تنها مطالبات ما به موقع پرداخت نمي‌شود بلکه هيچ اميدي به وضعيت زراعي آينده اين محصول نداريم. به طور مثال هنوز، مطالبات سال گذشته خود را دريافت نکرده‌ايم و اين امر باعث شده تا هيچ گونه اميدي به اين وضعيت نداشته باشيم و لذا باغ‌هايي که مي‌بايد هرسال در فصل زمستان با انجام هرس و ديگر مراقبت‌ها براي برداشت محصول آماده شود به دليل بلاتکليفي و بي‌رغبتي چايکاران به حال خود رها شده و بعضا به صورت جنگل درآمده طوري که محل امن حيوانات وحشي شده و بر اثر هجوم اين حيوانات به ديگر محصولات کشاورزان از جمله مرکبات کيوي و صيفي‌جات که در مجاورت باغ‌هاي مخروبه چاي قرار دارند، خسارت زياد وارد مي‌کنند.
از طرفي شاهديم که هر روزه چاي خشک مغازه‌ها گران‌تر از قبل به فروش مي‌رسد اما برگ سبز چاي (اين نعمت خدادادي) در باغ‌هاي سرسبز چاي نابود مي‌شود و شغل عده زيادي از چايکاران که از زمان پدران خود مشغول بودند، گرفته شده و هم اکنون بيکار و يا روانه شهر و در جست‌و جوي کارهاي ديگرند.
بايد مسئولان با توجه جدي، فکر اساسي براي اين مشکل بينديشند.
تنکابن- خبرنگار کيهان

 


همدان- خبرنگار کيهان:
معاون دانشگاه علوم پزشکي همدان گفت: داروهاي ضروري و ناياب در استان را براي بيماران تهيه مي‌کنيم.
دکتر وحيدي‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در صورتي که نبود داروهاي ضروري در داروخانه‌هاي استان براي برخي بيماران، به اين معاونت اطلاع داده شود، سريعا اقدام کرده و با پيگيري از مرکز يا ساير استان‌ها داروهاي مورد نياز را تهيه مي‌کنيم.
وي ادامه داد: نحوه توزيع دارو در سطح کشور از سوي وزارت بهداشت برنامه‌ريزي مي‌شود اما در عين حال داروخانه‌هاي استان نيز تحت نظارت و رصد هستند تا کمبودهاي موجود به وزارتخانه اعلام و برطرف شود.
وحيدي‌نيا افزود: البته گاهي داروهاي ضروري در استان ما ناياب مي‌شود اما در مرکز يا استان‌هاي همجوار وجود دارد و ممکن است برعکس باشد و بر اين اساس خواستار اصلاح برنامه توزيع دارو از سوي وزارت بهداشت هستيم.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي، درماني همدان تاکيد کرد: علي‌رغم افت و خيزهايي که با توجه به شرايط اقتصادي و تحريم‌ها، در تامين دارو پيش آمد، نياز اغلب مردم در داخل استان برطرف مي‌شود.

 


بردسکن- خبرنگار کيهان:
مديرعامل مجمع خيرين سلامت شهرستان بردسکن از کمک خيري به نام عبدالمحسن محسني براي احداث بخش اطفال در بيمارستان ولي عصر اين شهرستان خبر داد.
مديرعامل مجمع خيرين سلامت بردسکن افزود: خوشبختانه در حوزه سلامت شهرستان بردسکن افراد خيري هستند که در همه زمينه‌ها اعلام آمادگي کرده‌اند. مدرس با اشاره به اينکه بخش اطفال و دياليز شهرستان در 2 طبقه هر يک با زيربناي 400مترمربع در حال احداث است گفت: هزينه ساخت بخش دياليز را خيري به نام نعيمي تقبل کرده است. وي اظهار اميدواري کرد: با توجه به اينکه اسکلت اين پروژه به اتمام و مراحل سقف آن در حال اجراست. پيش‌بيني مي‌شود تا شهريورماه امسال هر 2 بخش مراحل ساخت آن به اتمام و مورد بهره‌برداري قرار بگيرد. به گفته وي تاکنون بالغ بر 200 ميليون تومان در اجراي اين پروژه از محل کمک‌هاي خيرين هزينه شده است.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
استاندار زنجان گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود، شرايط اشتغال در اين استان همواره مساعد خواهد بود.
دکتر محمد رئوفي‌نژاد در کار گروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان با اعلام اين خبر که استان زنجان درسال گذشته 17درصد بيشتر از سهميه ابلاغي عمل کرده است، گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در استان، شرايط اشتغال همواره مساعد خواهد بود.
وي تصريح کرد: درسال 92 مسئوليتي بر دوش مديران و مسئولان کشوري و استاني خواهد بود که تحقق حماسه اقتصادي سال را برآورده سازند. وي تاکيد کرد: ايجاد اشتغال يکي از رويکردهاي اساسي تحقق شعار سال است.

 


شهرکرد- خبرنگارکيهان:
با عنايت به تصويب و ابلاغ نظام ملي مهارت و فناوري و با هدف فراهم کردن آموزش‌هاي مهارتي مادام‌العمر تحصيلي، وظيفه تربيت و افزايش کارآيي نيروي انساني انجام شده است.
مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در سال 1391 بيش از دوميليون و 302هزار و 894نفر ساعت آموزش مهارتي به 11هزار و 117نفر متقاضي به صورت رسمي در آموزشگاه‌هاي دولتي در قالب 117رشته ارائه شده است.
نورالله سعيدي همچنين گفت: افزون بر يک‌ميليون و 536هزار و 16نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌هاي آزاد و تحت‌نظر سازمان فني و حرفه‌اي استان ارائه شده که از اين تعداد آموزش‌ديدگان 80درصد آنان خانم هستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10