(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 اردیبهشت 1392 - شماره 20480

حديث دشت عشق
گزارشي از کنگره سالانه فوتبال آسيا و چگونگي انتخاب شيخ سلمان بحريني
انتقاد شديد کفاشيان از آمريکايي ها در کنگره AFC پول هاي فوتبال ايران را پس بدهيد
اخبار کوتاه از فوتبال
اعلام جديدترين رده‌بندي تکواندوکاران
حضور مستقيم مردان طلايي المپيک در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي
جزئيات دستگيري آقاي دلال در ساختمان سازمان ليگ
معرفي قهرمان نخستين مرحله ليگ دوچرخه سواري
قهرمان سابق کشتي جهان بر سر دو راهي
تائيد نشدن اساسنامه کميته ملي المپيک از سوي IOC صحت ندارد
آيت‌الله نوري همداني تاکيد کرد
قدرت‌آفريني نظام با انتخابات چند ده ميليوني
   


از نوشته سرباز شهيد «مهرزاد تنوري»
ما بايد مي‌رفتيم تا اسلام بماند
هميشه پيرو خط امام باشيد که اگر اينطور بود هيچ خطري شما را تهديد نمي‌کند رهنمودهاي امام را با گوش دل بشنويد و در اجراي فرامينش کوشا باشيد.
دوست دارم بدانيد که من به خاطر رضاي خدا و اسلام و بخاطر عشق به امام زمان(عج) و نائب بر حقش امام خميني با آگاهي کامل و به اميد اينکه بتوانم به اسلام و انقلاب اسلامي خدمت کنم اين راه را انتخاب کردم. اما تو مادر عزيز نمي‌داني که چقدر تو را دوست داشتم و تو را از دست دادن چقدر مشکل است اما تو بدان که در آن دنيا جلوي حضرت زينب کبرا(س) رو سفيد و سرافراز خواهي بود. امثال من نياز بود بروند و مانند سرور شهيدان حسين(ع) شهيد شوند تا اسلام حفظ شود.
سرباز شهيد «مهرزاد تنوري»، سال 1344 متولد شد و در 25 اسفند 1363 در شرق دجله به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي استان فارس

 


سرويس ورزشي-
رئيس فدراسيون فوتبال ايران در کنگره سالانه AFC از مواضع خصمانه دولت آمريکا عليه فوتبال ايران انتقاد کرد.
کنگره سالانه AFC و مراسم انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا صبح پنجشنبه هفته گدشته در کوالالامپور مالزي برگزار شد و شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه، رئيس فدراسيون فوتبال بحرين موفق شد با کسب 33 راي به عنوان رئيس جديد کنفدراسيون فوتبال آسيا تا سال 2015 انتخاب شود. در اين انتخابات نماينده تايلند 7 راي و يوسف سرکال اماراتي 6 راي بدست آوردند. انتخاب به عنوان رئيس فوتبال قاره کهن تمام موفقيت هاي شيخ بحريني نبود، زيرا شيخ سلمان در انتخاباتي ديگر با کسب 28 راي يعني 10 راي بيشتر از حسن الذوادي از قطر به عضويت « کميته اجرايي فيفا » درآمد.
پيام تسليت بن همام
پس از انتخاب شيخ سلمان به عنوان رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا تا سال 2015 و همچنين نماينده‌ قاره‌ کهن در فيفا، بن‌همام، رئيس اسبق اين کنفدراسيون که به علت اتهام فساد و دادن رشوه از فعاليت ورزشي بصورت مادام العمر محروم شد، گفت: ديگر عمر کنفدراسيون فوتبال آسيا با انتخاب اين آقا به پايان رسيد، من به اين مناسبت به همه تسليت عرض مي کنم. بن‌همام همچنين با کنايه به نقش دخالت‌هاي مستقيم احمد الفهد کويتي در انتخاب شيخ سلمان به رياست AFC اشاره کرده و گفت: از اين پس عملکرد کنفدراسيون فوتبال آسيا در زمينه هاي مختلف اعم از اجرايي وبرنامه ريزي به سبک و شيوه هاي فدراسيون هندبال آسيا درخواهد آمد.
کفاشيان به چه کسي راي داد؟
اما پرسشي که پس از اين انتخابات براي اهالي فوتبال مطرح شد، اين بود که علي کفاشيان به چه کسي راي داده است؟ در حالي که پيش از اين خبرهايي مبني بر حمايت وي از يوسف سرکال اماراتي ( نامزد بازنده اين انتخابات ) مطرح شده بود، کفاشيان گفت: راي ما مخفي بود و حتي پس از انتخاب رييس جديد اي‌اف‌سي نيز آن را اعلام نکرديم. کفاشيان در ادامه صحبت هاي خود جمله ديگري را به زبان آورد که احتمال حمايت او از يوسف سرکال اماراتي را قوت بخشيد: « توجه داشته باشيم که فرد منتخب به عنوان رئيس اي ‌اف ‌سي اختيارات محدودي دارد. به گفته کفاشيان انتخاب شيخ سلمان تاثيري بر شرايط فوتبال ايران ندارد. »
انتقاد از بلوکه شدن پول فدراسيون فوتبال
اما شايد مهمترين بخش کنگره AFC ، صحبت هاي کفاشيان و انتقادات او از بلوکه شدن پول هاي فدراسيون فوتبال بود. جايي که او گفت: « الان نزديک به 3 سال است که بانک هاي آمريکايي پول هاي فوتبال ايران را بلوکه کردند و به ما پس نمي دهند. يکي از مهمترين شعارهاي فيفا جدايي فوتبال از سياست است اما پولي را که فيفا و AFC براي توسعه فوتبال به ايران مي پردازند را بانک هاي آمريکايي بي دليل و به خاطر مسائل سياسي ضبط کرده اند. اين کارشان ضربه بزرگي به توسعه فوتبال در ايران زده و ما خواهان برخورد جدي از سوي فيفا و AFC براي بازپس گيري حقوق فوتبال کشورمان هستيم. » بعد از صحبت‌هاي رئيس فدراسيون فوتبال ايران اعضاي مجمع به نشانه موافقت با او شروع به دست زدن کردند.کفاشيان در پايان اين مراسم و در پاسخ به اين پرسش که چرا اين بحث را در کنگره AFC مطرح کرديد، اظهار داشت: «بحث پرداخت يک ميليون دلار به ايران در همين کنگره تصويب شده بود. نکته مهم تر اين که بلاتر و والکه دبير فيفا هم در جلسه بودند و من اعتراضم را جلوي همه آنها مطرح کردم تا همه حرف هايم را بشنوند و رسيدگي کنند. فکر مي کنم سياست ما سياست درستي بود چون شعار اصلي فيفا اين است که فوتبال بايد از سياست جدا باشد. به خاطر سياست نبايد حق فوتبال ايران را بخورند و آن را زير پا بگذارند. » لازم به يادآوري است در حالي که مسئولان فيفا و کشورهاي غربي بارها در صحبت‌هاي خود به اين مسئله اشاره داشته اند که فوتبال از سياست جداست، تحريم هاي آمريکا عليه ايران گريبان فدراسيون فوتبال را نيز گرفته است. چند سال قبل فيفا جهت کمک به فوتبال ايران يک ميليون دلار به حساب بين المللي فدراسيون فوتبال واريز کرد که اين پول توسط دولت آمريکا بلوکه گرديد.

 


واکنش متفاوت نسبت به اخراج
در شرايطي که باشگاه تراکتورسازي اعلام کرده توني اوليويرا از کار برکنار شده اما اين مربي پرتغالي مي گويد اخراجش را قبول ندارد و همچنان به کارش ادامه مي دهد. توني اوليويرا در گفتگو با روزنامه رکورد پرتغال گفت: با توجه به اينکه باشگاه هنوز مکاتبه اي با من نداشته و با من تسويه حساب نکرده است، خودم را مربي اخراج شده نمي‌دانم و به کارم در تراکتورسازي ادامه مي دهم. من هنوز سرمربي تراکتور سازي هستم. سرمربي تراکتورسازي معتقد است تا زماني که حقوق معوقه خود را دريافت نکند به کارش در اين تيم ادامه مي دهد و سرمربي تراکتورسازي است. توني تاکيد کرد چندي پيش باشگاه از او برنامه اي براي تمديد قرارداد با اين باشگاه خواسته بود اما نمي دانم باشگاه چطور تصميم خود را تغيير داد و تصميم به برکناري من گرفت.
خبر روزنامه عربستاني و تکذيب فدراسيون فوتبال
روزنامه الشرق عربستان مدعي شد که رييس فدراسيون ايران در ديدار با احمد عيد با اعتراف به اشتباه کشورش در ميزباني ديدار استقلال با الهلال قول داده چنانچه عربستان شکايت خود را از AFC پس بگيرد ضمانت‌هايي در اين باره به آنها خواهد داد! جالب اينکه فدراسيون فوتبال پس از انتشار اين خبر مدعي شد چنين چيزي صحت ندارد.
محروميت مادام العمر مربي فوتبال
خبرهاي دريافتي از فدراسيون فوتبال حکايت از آن دارد يکي از مربياني که در موضوع تباني ليگ دسته اول، اتهاماتش ثابت شده به احتمال زياد براي هميشه از فوتبال کنار گذاشته خواهد شد. اين خبر در حالي روز گذشته منتشر شد که دبير ستاد منشور اخلاقي پيش از اين در گفت و گو با روزنامه کيهان چنين خبري را عنوان کرده بود. تحقيقات در خصوص پرونده تباني ادامه دارد و روز گذشته نيز بهروان مسئول برگزاري مسابقات ليگ دسته اول خواسته بود که آراي محکومان هر چه سريعتر اعلام شود.
پرتغالي زدايي در ليگ برتر!
با اخراج توني از باشگاه تراکتورسازي، سومين مربي پرتغالي فوتبال ايران را ترک کرد. وقتي ليگ دوازدهم آغاز شد ، جدا از تيم ملي که هدايت آن در اختيار کارلوس کي روش پرتغالي بود و هست، 3 هموطن او به نام هاي آلبرتو کاستا در صنعت نفت ، مانوئل ژوزه در پرسپوليس و توني اوليويرا در تراکتورسازي هم حضور داشتند که حالا هيچ اثري از آنها در فوتبال ايران نيست. در حال حاضر کارلوس کي روش آخرين بازمانده نسل پرتغالي ها در فوتبال ايران است که اگر تيم ملي ايران نتواند از موقعيت دشوار فعلي به سلامت عبور کرده و خود را به برزيل برساند، کي روش هم مجبور به ترک ايران خواهد شد.
جايزه اي که به هيچ کس تقديم نمي شود
علي پروين ستاره اسبق فوتبال ايران پس از دريافت نشان ستاره طلايي کنفدراسيون فوتبال آسيا ابراز اميدواري کرد که فوتبال ايران و آسيا هر چه بيشتر به سطح بالاي فوتبال در اروپا نزديک شود. پروين در ادامه و در پاسخ به اين سوال که جايزه خود را به چه کسي تقديم مي کند، گفت: من جايزه‌ام را به هيچ کس تقديم نمي کنم! در خانه‌مان اتاقي دارم که همه جايزه‌هاي من در آن قرار دارد.
پايان اختلافات دور از چشم همه بازيکنان
جواد نکونام و مهدي رحمتي دو بازيکن استقلال تهران پس از مدت ها در امارات به اختلافات خود پايان دادند. در حالي که طي هفته هاي گذشته برخي مديران، مربيان و فرهاد مجيدي تلاش بسياري داشتند که اين دو را با يکديگر آشتي دهند؛ نکونام و رحمتي دور از چشم همه استقلالي ها در منزل دوست نزديک مهاجم سابق استقلال که ساکن دبي است، به اختلافات خود پايان دادند.
زمان بازگشت مورينيو به چلسي
سرمربي حال حاضر تيم فوتبال رئال مادريد در تاريخ اول ژوييه (10 تير) به چلسي بازمي‌گردد.هر دو باشگاه چلسي و رئال مادريد تا زماني که اين انتقال قطعي نشود از اعلام رسمي آن صرفنظر کرده‌اند. بر پايه گزارش سان، "خوزه مورينيو" با باشگاه رئال مادريد قرارداد دارد اما مي‌تواند با پرداخت 10 ميليون پوند شرايط بازگشت خود به استمفوردبريج را هموار کند.
فينال تمام آلماني در ويمبلي
با برتري 3 بر صفر بايرن مونيخ برابر بارسلونا، فينال تمام آلماني در ورزشگاه ويمبلي لندن برگزار مي شود. دربازي برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا تيم هاي بارسلونا و بايرن در ورزشگاه نيوکمپ به مصاف يکديگر رفتند که در پايان نماينده آلمان موفق شد با 3 گل حريف خود را شکست دهد. با اين نتيجه بايرن در مجموع دو بازي رفت و برگشت به برتري خيره کننده 7 بر صفر رسيد تا حريف دورتموند ديگر تيم آلماني در بازي فينال شود.

 


جديدترين رده بندي بهترين تکواندوکاران جهان اعلام شد که طي آن يوسف کرمي همچنان صدرنشين است اما نصرآزاداني جاي خود در صدر را به نماينده کانادا داده است.
در جديدترين رنکينگ اعلام شده از سوي فدراسيون بين‌المللي تکواندو (WTF) در پايان ماه آوريل، در وزن 87– کيلوگرم يوسف کرمي کاپيتان سابق تيم ملي ايران همچنان صدرنشين است. او با 75 امتياز تنها ايراني است که در اين ماه در صدر رده بندي قرار دارد.عليرضا نصر آزاداني که در وزن 74- کيلوگرم صدرنشين بود با يک پله سقوط در جاي دوم قرار گرفت.نصر آزاداني که مدتها صدرنشين اين وزن بود در رده بندي اين ماه با 71.90 امتياز دوم است و جاي خود را به ماکسيم پاتوين از کانادا داده است. اين کانادايي با 89.79 امتياز صدرنشين است. در وزن 68 – کيلوگرم محمد باقري معتمد همچنان با 146.82 امتياز در مکان دوم قرار دارد

 


نايب رئيس فدراسيون کشتي گفت: در جلسه شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي فرنگي مقرر شد، طلايي‌هاي المپيک به صورت مستقيم در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي شرکت کنند.
حسن رنگرز ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: علاوه بر حميد سوريان، قاسم رضايي و اميد نوروزي که سه کشتي‌گير طلايي ما در المپيک لندن بودند با توجه به گزارش رقابتهاي آسيايي، شش فرنگي کار ديگر اين رقابتها نيز مي توانند به صورت مستقيم در مرحله نهايي شرکت کنند. وي ادامه داد: بر اساس طرح فرآيند انتخاب تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان حداکثر هشت نفر برتر رقابتهاي قهرماني کشور و مرحله اول انتخابي تيم ملي و همچنين چهار نفر از فرنگي کاران برتر جام يادگار مي توانند علاوه بر اين کشتي گيران در مرحله نهايي شرکت کنند. رنگرز تصريح کرد: اين مسابقات بدون ارفاق وزن و با انجام تست دوپينگ روز 21 تيرماه برگزار مي شود که محل انجام اين رقابتها متعاقبا اعلام خواهد شد. ضمنا انجام تست دوپينگ در راستاي اين امر انجام مي شود تا بهترين کشتي گيران راهي رقابتهاي جهاني مجارستان در اواخر شهريورماه شوند. همچنين رقابتهاي جام يادگار امام در قم نيز در برنامه هاي تيم ملي کشتي فرنگي قرار دارد و برخي نفرات سرشناس نيز در اين رقابتها شرکت مي کنند.

 


کميته رسيدگي به تخلفات فوتبال ضمن بيان خبر دستگيري يکي از دلالان فوتسال، جزييات جديدي را از دستگيري و نحوه فعاليت او منتشر کرد.
احمدي، مسئول دبيرخانه اين کميته گفت: شخصي در برخي تيم‌هاي فوتسال فعاليت مي‌کرد، به عناوين مختلفي از مردم پول مي‌گرفت تا آن‌ها را وارد تيمهاي فوتسال کند. سال گذشته پرونده او مفتوح شد و مورد بررسي و گردش کاري کميته رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي قرار گرفت. طي ماه هاي گذشته شاکياني به اين کميته مراجعه کرده و اظهارات‌شان را بيان کردند. پس از بررسي هاي انجام شده با هماهنگي مراجع قضايي و انتظامي حکم جلب اين شخص صادر شد. در حالي که گفته مي‌شد روي نيمکت بعضي از تيم‌ها مي‌نشيند ما از کميته فوتسال فدراسيون استعلام گرفتيم تا ببينيم چه نوع آي دي کارتي براي او صادر شده که کميته فوتسال پاسخ داد اين شخص هيچ سمتي رسمي در تيم‌ها ندارد و آي دي کارتي هم برايش صادر نشده است!
وي ادامه داد: اين دلال که توانسته بود از برخي شاکيانش رضايت بگيرد و فکر مي‌کرد ما از ساير شاکيان اطلاعي نداريم، به منظور گرفتن حکم برائت و تداوم فعاليتش به سازمان ليگ آمد، همان زمان بود که ما به کلانتري اطلاع داديم و با توجه به اقراري که از او درباره شاکيان ديگر از جمله خانمي که براي فرزندش از يک سال و نيم پيش مبلغ 15 ميليون تومان به او داده بود، گرفتيم، نهايتا شخص متخلف دستگير و روانه بازداشتگاه شد. هدف ما از رسانه‌اي کردن خبر دستگيري متهم نيز اين بود که شاکيان او براي پيگيري مطالباتشان به نهادهاي قانوني مراجعه کرده و اين شخص نتواند در يک فضاي ابهام‌آميزي اقدام به جلب رضايت برخي از شاکيان خود به عناوين مختلف کند.
وي در پاسخ به اينکه " م . گ" با چه سمتي در فوتبال فعاليت مي‌کرد و آيا فقط در اين رشته ورزشي فعال بود نيز گفت: او به عنوان آناليزور وارد فوتسال شده بود و فعاليت مي‌کرد. البته در يکي دو مورد از اشخاصي پول گرفته بود تا آنها را وارد تيم‌هاي فوتبال کند اما ساير موارد همگي مربوط به فوتسال مي‌شدند.

 


نخستين مرحله از رقابتهاي ليگ برتر دوچرخه سواري در مواد پيست، با کسب مقام قهرماني توسط تيم پيشگامان کوير يزد به پايان رسيد.
نخستين مرحله رقابت‌هاي ليگ برتر کورسي در مواد پيست که با حضور 9 تيم و 66 ورزشکار برگزار شد ، رکابزنان در هشت ماده با يکديگر به رقابت پرداختند که در پايان تيم پيشگامان کوير يزد با کسب 1329 امتياز موفق شد عنوان قهرماني مرحله نخست ليگ برتر دوچرخه سواري در مواد پيست را آز آن خود کند.

 


فرنگي کار وزن 120 کيلوگرم کشورمان که عنوان قهرماني جهان را نيز در کارنامه خود داشته ، بر سر دو راهي حضور در ايران يا ادامه فعاليت در جمهوري آذربايجان قرار دارد.
امير علي اکبري دارنده مدال طلاي جهان که حدود دو سال است به دليل دوپينگ از ميادين کشتي دور است، به دليل دعوت نشدن به اردوي تيم ملي و برخي بي مهري ها، مدتي بود که تمرينات خود را در کشور آذربايجان دنبال مي کرد.علي اکبري با تصميم شوراي فني تيم هاي ملي و کادر فني تيم ملي بزرگسالان به اردوي تيم ملي که از 12 ارديبهشت در خانه کشتي آغاز شد، دعوت شده اما هنوز به جمع اردونشينان ملحق نشده است. به نظر مي رسد علي اکبري هنوز در مورد ادامه فعاليت خود مردد است و يا اين که مبالغ دريافتي از آذري ها مانع وي شده است ولي به هرحال با توجه به پايان محروميت وي در اواسط خردادماه تا آن زمان بايد براي ادامه فعاليت خود تصميم گيري کند.

 


دبيرکل کميته ملي المپيک در واکنش به خبر تائيد نشدن اساسنامه کميته ملي المپيک از سوي IOC گفت: اين خبر صحت ندارد زيرا هنوز پاسخي از IOC به ايران نيامده است.
بهرام افشارزاده در خصوص خبر تائيد نشدن اساسنامه کميته ملي المپيک از سوي IOC گفت: هنوز پاسخي از IOC به ايران نيامده است زيرا اين اساسنامه 54 ماده دارد و تقريبا 70-80 درصد آن مورد بررسي قرار گرفته است.وي همچنين از مکاتبه با IOC در اين خصوص خبر داد و گفت: بسيار اميدواريم تا پايان هفته آينده تائيديه اساسنامه کميته ملي المپيک ايران از سوي IOC به ايران ارسال شود. دبيرکل کميته ملي المپيک همچنين گفت: پس از دريافت تائيديه اساسنامه کميته ملي المپيک ايران از سوي IOC، برگزاري مجمع انتخاباتي به نظر مسئولان وزارت ورزش و جوانان بستگي دارد.

 


بروجرد- خبرنگار کيهان:
آيت‌الله نوري همداني گفت: به منظور قدرت‌آفريني نظام و ضربه زدن به دشمنان بايد انتخابات چند ده ميليوني داشته باشيم.
اين مرجع تقليد در سفر به بروجرد در جمع هزاران تن از مردم اين شهرستان افزود: احزاب و جريان‌هاي سياسي بايد به گونه‌اي عمل کنند که آراي مردم شکسته نشود و انشاءالله رئيس‌جمهور ولايي و شجاع انتخاب شود.
آيت‌الله نوري همداني در بخش ديگري از سخنان خود که در مسجد تاريخي امام خميني بروجرد ايراد مي‌شد اظهار داشت: ولي‌فقيه وارث اسلام است. مردم دين و فقها را دوست دارند و گواه آن مقاومت و ايستادگي ملت ايران در 8 سال جنگ تحميلي است. وي تصريح کرد: امروز به برکت ولي فقيه در نظام ولايي شاهد امنيت، اقتدار و توسعه علم هستيم. شما مي‌توانيد شرايط کشور را با عراق و افغانستان مقايسه کنيد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10