(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 اردیبهشت 1392 - شماره 20480

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور دکتر جليلي و کاترين اشتون انجام مي‌شود
مذاکرات دوجانبه ايران و اتحاديه اروپا 25 ارديبهشت در اسلامبول
چه کسي بايد شرمنده باشد؟! (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
شعر (گفت و شنود)
وزير اطلاعات در قم تأکيد کرد
برگزاري انتخابات در کمال آرامش نمي‌گذاريم فتنه را بازسازي کنند
اخبار ضد و نقيض از بازداشت ديپلمات سابق وزارت خارجه
دفعه قبل که قيامت کرديد
براي هفت پشت ما کافي است!(خبر ويژه)
نوه پالاني نيستم
اگر انتخابات را تحريم نکنم!(خبر ويژه)
حيرت نشريه آلماني از ميزان وقاحت دولت آمريکا(خبر ويژه)
جواب خدا و امام را با حمايت از فتنه‌گران مي‌شود داد؟!(خبر ويژه)
يکي ديگر به نفع اسرائيل!(خبر ويژه)
قاضي سراج: علني يا غيرعلني بودن دادگاه مهدي هاشمي در روز دادگاه معلوم مي‌شود
 


مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا براي انجام دور ديگري از گفت‌وگوها با دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، 25 ارديبهشت در اسلامبول با وي ديدار مي‌کند.
خبرگزاري فرانسه با اعلام اين خبر افزود: «دفتر کاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام کرد که اين گفت و گوها ادامه آخرين دور از مذاکراتي است که در آلماتي (در تاريخ پنج و شش آوريل) برگزار شد.»
اشتون به نمايندگي از اعضاي گروه موسوم به 1+5 متشکل از اعضاي دايم شوراي امنيت و آلمان با ايران مذاکره مي‌کند.
براساس اين گزارش اشتون اعلام کرده است که اين کشورها همچنان در انتشار مشاهده «تعامل جدي» ايران درباره پيشنهادشان مبني بر لغو برخي تحريم‌ها در ازاي پذيرش محدوديت‌هايي از جانب تهران در زمينه برنامه هسته‌اي هستند.
خبرگزاري فرانسه افزود: ايران اصرار دارد که غني‌سازي اورانيوم به عنوان «حق» اين کشور به صورت بين‌المللي به رسميت شناخته شود.
«مايکل مان» سخنگوي «کاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در اين باره در گفت و گو با فارس اعلام کرد که نشست روز 25 ارديبهشت «سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و اشتون به صورت دوجانبه بوده و نمايندگان گروه 1+5 در اين نشست حضور ندارند.
وي از آماده شدن پاسخ کشورهاي 1+5 به پيشنهاد مطرح شده توسط ايران در نشست آلماتي 2 اظهار بي‌اطلاعي کرد و گفت اين موضوع در نشست دوجانبه جليلي و اشتون مشخص خواهد شد.
خبرگزاري رويترز نيز با اعلام اين خبر به نقل از ديپلمات‌هاي غربي گزارش داد که نتيجه اين دور از مذاکرات ممکن است براي تصميم‌گيري درباره اين که آيا دور جديدي از مذاکرات مي‌تواند انجام شود يا خير حياتي باشد.
براساس اين گزارش، مذاکرات کشورهاي عضو 1+5 با ايران براي حل آنچه کشورهاي غربي به آن «نگراني‌ها از برنامه هسته‌اي تهران» مي‌گويند، انجام مي‌شود.ايران و 1+5 در آخرين مذاکراتي که در اين راستا برگزار کرده‌اند، روزهاي 8 و 9 اسفند و 16 و 17 فروردين در شهر آلماتي پايتخت قزاقستان با يکديگر ديدار کردند.

 


اين روزها برخي از اصحاب فتنه و دست‌اندرکاران دولت‌هاي موسوم به سازندگي و اصلاحات با استناد به برخي از ايرادهاي جدي و مواضع غيراصولي دولت آقاي احمدي‌نژاد که طي دو سال گذشته بروز و ظهور داشته است، زبان به طعنه اصولگرايان و توده‌هاي عظيم مردمي که به وي رأي داده و از او حمايت کرده بودند، گشوده و ادعا مي‌کنند حق با آنها بوده است که از ابتدا با رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد مخالفت کرده بودند و با حالتي عوامانه اداي افراد هوشمند و اهل‌‌بصيرت! را درمي‌آورند و اين ترجيع‌بند را عليه اصولگرايان تکرار مي‌کنند که «ديديد حق با ما بود»؟!
درباره اين شگرد دم دستي و اينکه حق با چه کساني بوده است، گفتني‌هايي هست؛
1- ابتدا بايد ديد که اصحاب فتنه و برخي از دست‌اندرکاران دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات با کدام احمدي‌نژاد مخالفت مي‌کردند و کداميک از ويژگي‌ها و خصوصيات ايشان را نمي‌پسنديدند؟! و در همان حال اصولگرايان از کدام احمدي‌نژاد حمايت کرده و براي ادامه رياست جمهوري ايشان در دوره دهم توان فراواني را به ميدان آورده بودند؟ آقاي دکتر احمدي‌نژاد سال 88 داراي خصوصيات و امتيازات برجسته‌اي بود که نه فقط هيچيک از رؤساي جمهور و دولتمردان دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات از آن-يا بسياري از آن امتيازات- برخوردار نبودند بلکه در مواردي يکصد و هشتاد درجه با آن امتيازات برجسته و کم‌نظير فاصله داشتند. از جمله آن امتيازات مي‌توان به چند نمونه زير اشاره کرد:
الف- دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات حلقه بسته‌اي از مديران و مسئولان را پديد آورده و مسئوليت‌ها را به گونه‌اي که انگار ارثيه پدري آنهاست، در ميان خود تقسيم کرده بودند و اين مسئوليت‌ها را با تغيير دولت‌ها به يکديگر پاس مي‌دادند. احمدي‌نژاد اين حلقه بسته را شکافت و مسئوليت‌ها را به نيروهاي جديد و تازه‌‌‌نفسي واگذار کرد که علي‌رغم توانمندي‌هاي فراوان هرگز به آنان اجازه و فرصت ورود به حلقه مورد اشاره، داده نشده بود.
2- احمدي‌نژاد امکانات و ثروت ملي را به تهران و چند شهر بزرگ ديگر اختصاص نداد بلکه دورافتاده‌ترين نقاط کشور را نيز از اين موهبت برخوردار کرد.
3- دولت نهم با سفرهاي استاني، از نزديک با مشکلات مردم و نيازهاي آنان آشنا شد و به تعبير آقاي احمدي‌نژاد کابينه 70 ميليوني تشکيل داد. اعضاي هيئت دولت در اين سفرها به نقاط دورافتاده‌اي از ايران اسلامي رفتند که تا آن هنگام پاي هيچ مسئول درجه چندمي هم به آنجا نرسيده بود.
4- دولت نهم با ساده‌زيستي و مردم دوستي خود، زندگي اشرافي برخي از دولتمردان و مسئولان دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات را با چالش جدي روبرو کرد.
5- ميزان عمران و آباداني که از سوي دولت نهم در سراسر کشور انجام گرفت در بسياري از موارد کم‌نظير و دهها برابر دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات بود و در برخي از نمونه‌ها نيز بي‌نظير بوده است.
6- برخلاف دولتمردان سازندگي و اصلاحات، دولت نهم بيشترين خدمت‌رساني را به اقشار محروم و مستضعف جامعه- يعني ولي نعمت‌هاي انقلاب- اختصاص داده بود.
7- رئيس دولت نهم برخلاف دولتمردان سازندگي و اصلاحات در مقابل اخم وتشر و باج‌خواهي قدرت‌هاي استکباري کوتاه نيامده و از حقوق ملت و نظام دفاع جانانه مي‌کرد، که چالش هسته‌اي يکي از بارزترين نمونه‌هاي اين ايستادگي شجاعانه است.
8- دولت نهم، گفتمان امام و انقلاب را سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار داده بود تا آنجا که رهبر معظم انقلاب اين دولت را در ميان دولت‌هاي ايران از مشروطه تا آن هنگام بي‌نظير معرفي کردند.
9 و 10 و 11 و 12 و...
کداميک از اين امتيازات برجسته دولت نهم که به نمونه‌هايي از آن اشاره شد قابل انکار است؟!
ب: اکنون بايد پرسيد که آيا دولتي با اين امتيازات برجسته و بعضا منحصربفرد قابل حمايت و شايسته تقدير نبود؟! و آيا افراد و جرياناتي که در آن هنگام با دولت احمدي‌نژاد مخالفت مي‌کردند نبايد از آن همه مخالفت و سنگ‌اندازي خود شرمنده و خجالت‌زده باشند؟!
به بيان ديگر و با توجه به امتيازات ياد شده، حمايت از رياست جمهوري احمدي‌نژاد در انتخابات 84 و 88 يکي از برجسته‌ترين افتخارات اصولگرايان و توده‌هاي مردم خداجوي و انقلابي بوده است و از سوي ديگر درباره افراد و جرياناتي که در آن هنگام با دولت احمدي‌نژاد مخالفت مي‌ورزيدند، با جرأت مي‌توان گفت که فقط يک لکه ننگ پاک نشدني بر پيشاني خود نهاده‌اند. چرا که در آن هنگام مخالفت با دولت احمدي‌نژاد بدون کمترين ترديدي به مفهوم مخالفت با ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي بود و جريانات مخالف تنها به اين علت که احمدي‌نژاد حلقه بسته مسئوليت‌هاي موروثي آنها را شکسته، ثروت ملي را به ميان توده‌هاي مردم کشانده، در مقابل زورگويي قدرت‌هاي استکباري ايستاده و دهها ويژگي مثبت ديگر دولت احمدي‌نژاد به مخالفت با آن برخاسته بودند و آيا، اين مخالفت در آن هنگام ننگ‌آور نبود و مخالفان آن روز- از جمله دولتمردان سازندگي و اصلاحات- نبايد به خاطر آنهمه مخالفت‌ها وکينه‌توزي‌هاي خود، از خجالت آب شده و در زمين فرو بروند؟
3- متأسفانه طي 2 سال اخير دولت احمدي‌نژاد به هر علت- از جمله نفوذ حلقه انحرافي و مشکوک- سير قهقرايي داشته و به مواضع و عملکردي روي آورده که با مواضع و عملکرد اوليه در دولت نهم و اوايل دولت دهم فاصله‌اي پرنشدني و در برخي از موارد تفاوت يکصد و هشتاد درجه‌اي دارد و همين تغيير مسير و زاويه گرفتن با خط اصيل اسلام و انقلاب رويگرداني اصولگرايان و انتقاد و اعتراض‌هاي فراوان به دولت آقاي احمدي‌نژاد را در پي داشته است که در اين باره گفتني است؛
الف: نه فقط حمايت اوليه اصولگرايان از دولت احمدي‌نژاد به دليل آن که حمايت از گفتمان امام و انقلاب بوده است، سند افتخار اصولگرايان است بلکه اصولگرايان با اعتراض و انتقاد به مواضع کنوني دولت نيز، سند افتخار ديگري به کارنامه سياسي خود افزوده‌اند. اين نکته بديهي‌تر از آن است که به توضيح بيشتري نياز داشته باشد. چرا که اصولگرايان با حمايت از دولت احمدي‌نژاد، در آن هنگام که گفتمان امام و انقلاب را دنبال مي‌کرد، نشان دادند که بر اصول و مباني انقلاب تکيه و تاکيد دارند و هنگامي که دولت از خط اصيل انقلاب و همراهي با مردم فاصله گرفت اصولگرايان با انتقاد و اعتراض خود بار ديگر ثابت کردند که آنچه نزد آنها از اهميت و احترام برخوردار است، اصول و مباني اسلام و انقلاب است و افراد و شخصيت‌ها در هر مرتبه و درجه‌اي که باشند اگر از اصول و مباني فاصله بگيرند به همان اندازه مورد اعتراض و انتقاد اصولگرايان خواهند بود. به بيان ديگر اصولگرايان نشان دادند که «قبيله‌گرا» يا «حزب‌گرا» و «گروه‌گرا» نيستند و به توصيه اميرمؤمنان عليه‌السلام افراد را با حق مي‌سنجند و محک مي‌زنند و نه حق را با افراد و يا به تعبير حضرت امام(ره) «ميزان» را حال فعلي افراد مي‌دانند، بنابراين اصولگرايان حق دارند که هم به حمايت اوليه خود از دولت احمدي‌نژاد افتخار کنند و هم اعتراض و انتقاد اين روزها به برخي از مواضع و عملکرد دولت را سند افتخار خود بدانند. گفتني است، دولتمردان سازندگي و اصلاحات از اين نقطه نظر دقيقا در مقابل اصولگرايان قرار دارند و به شدت قبيله‌گرا و حزب‌گرا هستند. تا آنجا که بعد از پناهندگي دهها نفر از حزب و گروه خود به آمريکا و انگليس، باز هم حاضر به مرزبندي با آنها نيستند و دهها نمونه ديگر که شرح آن فرصت ديگري مي‌طلبد.
و اما، مخالفت‌ها و دشمني‌هاي جريان مدعي اصلاحات و سازندگي با دولت احمدي‌نژاد در آن هنگام که دولت پا به پاي گفتمان امام و انقلاب حرکت مي‌کرد فقط مي‌تواند لکه ننگ ديگري باشدکه بر پيشاني آنها نقش بسته و پاک شدني نيست، چرا که آنان در آن هنگام، آشکارا با گفتمان امام و انقلاب دشمني ورزيده بودند. و البته در جريان فتنه آمريکايي - اسرائيلي 88 با وطن‌فروشي و جنايات خود نشان دادند که نه فقط رفيق قافله امام و انقلاب نيستند بلکه با راهزنان فالوده مي‌خورند و دستورات ديکته شده دشمنان بيروني را مو به مو دنبال مي‌کنند.
ب: اکنون به برخي از عملکردها و مواضع اخير دولت که مورد انتقاد و اعتراض اصولگرايان است، نگاهي بيندازيد. چه مي‌بينيد؟ آيا اين دسته از عملکردها و مواضع اخير دولت دقيقا و بي‌کم و کاست، با مواضع و عملکرد دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات همخواني ندارد؟! رها کردن مسائل اقتصادي و معيشتي مردم، حاشيه‌سازي به جاي انجام وظايف قانوني، رويکرد به جريانات فاسد و بي‌هويت، حمايت از مفسدان اقتصادي و... آيا غير از اين است؟!
خب! حالا به آساني مي‌توان نتيجه گرفت که اصولگرايان به آن بخش از مواضع و عملکرد دولت آقاي احمدي‌نژاد اعتراض و انتقاد دارند که از اصول و مباني اسلام و انقلاب منحرف شده و به مواضع و عملکرد دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات نزديک شده است.
ج: در پايان اين وجيزه بي‌آن که قصد مقايسه مثل به مثل باشد و تنها به عنوان يک نکته عبرت‌انگيز و درس‌آموز بايد پرسيد؛ آيا حضرت امير عليه‌السلام مادام که طلحه و زبير در رکاب رسول خدا(ص) شمشير مي‌زدند، از آنها تقدير و حمايت نمي‌کرد؟ ولي پس از آن که به انحراف کشيده شدند، ابتدا آنان را نصيحت کرد و سرانجام وقتي به مقابله با حاکميت عدل اميرالمؤمنين عليه‌السلام برخاستند در مقابل آنها ايستاد و کار به جنگ جمل کشيده شد.
حالا بايد از آن دسته از دولتمردان سازندگي و اصلاحات و اصحاب فتنه که به حمايت اوليه اصولگرايان از دولت آقاي احمدي‌نژاد- باز هم تاکيد مي‌شود که قصد مقايسه مثل به مثل نيست- اعتراض مي‌کنند، پرسيد؛ اگر در دوران حضرت‌‌امير(ع) حضور داشتيد، به حمايت اوليه آن حضرت از طلحه و زبير اعتراض نمي‌کرديد؟!... يادتان هست که در جريان حاکميت دولت و مجلس اصلاحات مي‌گفتيد ائمه‌‌اطهار(ع) هم قابل نقد هستند؟!

حسين شريعتمداري

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* زهرا که وجودش سبب خلقت ماست
صد شکر که نور مهر او قسمت ماست
فرمود امام عسگري در وصفش
ما حجت خلق و فاطمه حجت ماست
ايام ميلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) مبارک.
7983---0912
* خدا را سپاسگزاريم از اينکه نعمت ولايت‌فقيه بر سر ماست و رهبر معظم انقلاب در جمع علماي اسلامي مظلوميت شيعيان بحرين و حقيقت واقعيت سوريه و خباثت صهيونيست‌ها را براي همه تبيين کردند اين ما را آرام کرده به ويژه آنکه انفعال و فرصت‌سوزي حاکم بر ديپلماسي دولت دهم متأثر از جريان‌ انحرافي باعث نگراني شده بود. کاش رئيس‌جمهور به جاي اينکه بخواهد خودسرانه نظر خود را عيان کند مطلقاً مطيع رهبري بود و در فضاي حساس خاورميانه بيش از پيش به داد برادران مظلوم مي‌شتافت ويژگي رئيس‌جمهور آينده همگامي و هم قدمي با رهبر معظم انقلاب است.
احد مرتضوي
* بيانات حکيمانه رهبر معظم انقلاب در جمع علماي اسلامي در همايش بيداري اسلامي، سرشار از حکمت بود غرق در بهجت شدم و خداي کريم را به خاطر داشتن چنين رهبري الهي که کلامش جز حق و منطق نيست شکر نموده و دو رکعت نماز شکر به جا آوردم. اين سخنان بايد در سرلوحه عمل عالمان جهان اسلام قرار گيرد.
3499---0912 و يک شهروند ديگر
* امير قطر بي‌خود تلاش نکند طومار ارتجاع با بيداري اسلامي درهم پيچيده شده و فضايي براي دم و بازدم آنها وجود ندارد. سرنوشت قذافي، مبارک و... دير يا زود در انتظار او، قارونهاي نفتي و شيوخ مرتجع عرب و شاهزاده اردن است.
محمودي
* کانديدايي که به مقامات آمريکايي چراغ سبز نشان مي‌دهد آنها نيز از هم‌اکنون حمايت خود را از او اعلام مي‌دارند، نبايد در کشور عزيز اسلامي ايراني ما مورد تأييد قرار گيرد.
8575---0937
* نوشته بوديد انگليس اجازه نمي‌دهد شرکت نفتي شل در قبال بدهي‌هاي خود به ايران متقابلاً دارو و مواد غذايي و غله به ايران صادر کند. اين خباثت‌ها از سوي انگليس خبيث اصلاً تازگي ندارد کساني که با تاريخ معاصر آشنا باشند مي‌دانند به راه انداختن قحطي بزرگ در ايران که به کشته شدن 10 ميليون ايراني در سالهاي جنگ جهاني انجاميد نقشه‌اي کاملاً حساب شده از سوي انگليس بود. اين برنامه به زعم آنها براي تشديد نارضايتي در ايران است ما نبايد از اين سياستهاي انگليس تعجب کنيم ما با دانشي که امروز داريم نبايد از چيزهايي که مورد تحريم هستيم مثل دارو، وابسته به کشورهايي باشيم که دشمن هستند يا در مدار دشمن قرار دارند.
مسعود رحيمي
* مضامين نامگذاري از سالهاي 89 تا 92 مربوط به اهميت و پيشرفت امور کار و چرخه اقتصاد است که بحمدا... آثار مفيدي مثل افزايش توليدات داخلي تا در حد صادرات را به دنبال داشته است و همين امکان جذب و اشتغال بخشي از نيروهاي بيکار را فراهم نموده است.
6263---0938
* در فتنه 88 مردم با جان و دل فهميدند که تنها با دل سپردن به ولايت مي‌توانند از فتنه ها سالم عبور کنند اميدواريم در انتخابات پيش روي تمام دل‌ها متوجه کسي بشود که بيشترين تبعيت را از ولايت داشته باشد.
6910---0913
* طرف از نيش پشه داخل خانه‌اش ناراحت بود براي رفع اين مشکل خانه‌اش را با ديناميت منفجر کرد. حالا حکايت افراد داخل حلقه انحرافي نفوذي در دولت شده که گمان مي‌کنند مردم به خاطر ناراحتي از اشرافي‌گري‌هاي بعضي‌ها به نامزد انحرافي آنان راي مي‌دهند. ولي کور خوانده‌اند.
8853---0912
* اينکه روابط عمومي برخي وزارتخانه‌ها و شهرداري‌ها نسبت به طرح مشکلات و مسائل در ستون کيهان و خوانندگان اهتمام نشان مي‌دهند و اقدام به ارسال پاسخ مي‌کنند قابل تقدير است ولي بايد مواظب باشند که خداي ناکرده آلوده به توجيه غيرموجه کوتاهي‌هاي مديريتي خويش نشوند و بدانند مردم شاهد و قاضي هميشگي امور هستند و چيزي از چشمان آنها پنهان نمي‌ماند.
محمودي
* براي مسکن مهر شهريار از هر کدام اعضا مبلغ 33 ميليون پول گرفتند قرار بود مرداد ماه 91 تحويل نمايند ولي با گذشت قريب 10 ماه از موعد مقرر هيچ خبري از تحويل اين واحدها نيست و متأسفانه کسي هم پاسخگو نيست. تکليف مردم در اين بين چيست خواهشمندم مسئولين امر پاسخ دهند.
6492---0937
* ملت به سخن رسانه‌ها که قيمت‌هاي جديد خودروها را اعلام مي‌کنند توجه کند يا به آنچه که خودروسازان مي‌گويند. معلوم نيست چه کسي دستور دهنده و تعيين کننده نهايي است.
7758---0918
* قيمت برخي اقلام خوراکي که روي آنها درج شده با اتيکتي که درکنار آنها نصب شده همخواني ندارد. اين اتفاق براي قوطي‌هاي روغن نباتي در فروشگاه‌ها بسيار ديده مي‌شود.
7899---0912
* قريب 2 سال است که ساخت پروژه غير هم سطح در حوالي جاده ملارد و فلکه پنجم فرديس مي‌گذرد اما متاسفانه اين پروژه مدت زيادي است که رها شده و کسي هم پاسخگو نيست. ضمن اينکه ساخت اين پروژه مشکلات زيادي از لحاظ عبور و مرور ايجاد کرده است.
کاظمي
* براي دريافت شناسنامه المثني اقدام کرده‌ام. مي‌گويند در پايان خردادماه آماده مي‌شود. امثال بنده براي شرکت در انتخابات 24 خرداد که هم انتخابات رياست‌جمهوري و هم انتخابات شوراها برگزار مي‌شود چه کار بايد بکنيم؟
داوودي
* آگهي‌هاي تبليغاتي در خصوص ضرر و زيان کشيدن قليان در مراکز درماني زياد به چشم مي‌خورد. لطف کنند اين آگهي‌ها را در قهوه‌خانه‌ها و چاي‌خوري‌ها که قليان کشيدن معمول شده در معرض چشم مردم قرار بدهند.
6333---0911

 


گفت: يکي از نامزدهاي احتمالي جبهه اصلاحات گفته است اگر رئيس جمهور بشوم اقتصاد کشور را ظرف چند ماه سر و سامان مي‌دهم.
گفتم: يکي ديگر از همين جبهه گفته است؛ گراني‌ها را در فاصله کوتاهي مهار مي‌کنم.
گفت: از عملکردشان در دوره‌هاي اصلاحات و سازندگي پيداست که الان هم دارند لاف مي‌زنند.
گفتم: چه عرض کنم؟! به لاک‌پشت گفتند؛ شعر بخوان گفت؛ دويدم و دويدم، سر کوهي رسيدم!!

 


حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات با تشريح اهداف و تاکتيک‌هاي دشمن در انتخابات پيش رو، تأکيد کرد ما به دنبال برگزاري انتخابات در کمال آرامش و امنيت هستيم.
پنجشنبه هفته گذشته وزير اطلاعات به قم رفت تا در همايش سراسري هيئت رزمندگان اسلام شرکت کند. سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در اين جمع چنان قاطع و صريح بود که مورد توجه تمام رسانه‌هاي داخلي و خارجي قرار گرفت.
وزير اطلاعات با بيان اينکه دشمنان نظام و انقلاب در دو سطح راهبردي و تاکتيکي سناريوهايي را عليه انقلاب و نظام طراحي کرده‌اند ابراز داشت: در سطح راهبردي دشمنان سعي مي‌کنند با تبديل کردن انتخابات به فرصتي براي براندازي نرم به هدف اصلي خود در سرنگوني نظام دست يابند.
مصلحي ادامه داد: هدف مياني آنها نيز نفوذ در بدنه قدرت و پيگيري مطالباتشان از طريق گروه‌هاي داخلي همسو با آنهاست که اين مورد کار ما را در انتخابات سخت مي‌کند، دشمن و استکبار از اول انقلاب دو استراتژي را دنبال کرده‌اند، يکي براندازي نظام که در دوران دفاع مقدس در آن به بن بست رسيدند و ديگري تغيير رفتار در مسئولان بود و در جاهايي نيز از آن جواب گرفتند.
دشمن به دنبال تغيير رفتار مسئولان
وزير اطلاعات با تأکيد بر تغيير رفتار مسئولان در دوران سازندگي اظهار داشت: ديديم که اين تغيير رفتار توسط آقايان و فرزندان آنها به کجا رسيد و امروز همان اشخاص به دنبال منجي سازي از خود هستند. در دوران اصلاحات نيز تغيير رفتار چه بر سر انقلاب و نظام آورد و بايد بدانيم که اين استراتژي همچنان توسط دشمن دنبال مي‌شود.
مصلحي با بيان اينکه در سطح راهبردي هدف حداقلي دشمن از بين بردن مشروعيت نظام است، تصريح کرد: مشروعيت‌زدايي از نظام اسلامي در فتنه 88 با گفتن تقلب آغاز شد و آنها مي‌خواستند با اين کار و به دنبال آن مشغول‌سازي در کشور به اهداف خود برسند.
وي ادامه داد: در اطلاعاتي که از سرويس‌هاي جاسوسي غربي و آمريکا به دست آورديم، آنها قائل هستند با ايجاد فشار و مشغول‌سازي در کشور تعادل جامعه را از بين ببرند. تحريم، تورم و طرح تقسيمات کشوري از همين رويه است، در نظرسنجي‌هاي صورت گرفته 15 درصد مردم گراني‌ها را بر اثر تحريم دانسته‌اند و اين يک واقعيت است.
وزير اطلاعات افزود: در سطح تاکتيکي از منظر آمريکا و سرويس‌هاي اطلاعاتي در انتخابات 92 اين راهبرد پيگيري مي شود که مسئولان بگويند اشتباه کرديم و با اين ترفند مي‌خواهند به محاسبات و موضع‌گيري‌هاي رهبري و نظام خدشه وارد کنند؛ دومين تاکتيک ايجاد تغيير نگرش در جامعه نسبت به گفتمان امام و رهبري است.
تاکتيک کاهش مشارکت
مصلحي با تأکيد بر اينکه شرطي کردن ا قتصاد کشور به نتيجه مذاکرات از جمله اين نقشه‌ها است گفت:‌ آنها همچنين به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات هستند، انتخابات بايد در کمال آرامش برگزار شود و اين خواسته رهبري و مردم است و ما نيز بر روي اين مسئله کار کرده‌ايم، انتخابات مجلس نهم در کمال امنيت و آرامش برگزار شد، انتخابات رياست جمهوري نيز همين است و ما به دنبال اين هستيم که در کمال آرامش اين اتفاق رخ دهد.
وي ادامه داد: تاکتيک چهارم دشمن، بي‌ثبات‌سازي اجتماعي و فرهنگي است و طرح مسائلي همچون تقسيمات کشوري در چنين شرايط حساسي در کشور و تبديل شدن برخي روستاها به شهر و به جان هم انداختن مردم از جمله اين اقدامات است که نسبت به اجرايي نشدن آن تذکرات جدي داده‌ايم.
وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به گسترش گراني‌ها از 22بهمن سال گذشته و توطئه دشمن براي فشار به مردم و وادار کردن آنها به خروج از صحنه حمايت از نظام و انقلاب ابراز داشت: آقاياني که پشت فتنه بودند، امروز مي‌گويند کشور در بحران است و بايد آن را از بحران نجات داد.
مصلحي با تأکيد بر اينکه گفتمان امام و رهبري دولت نهم و دهم را شکل داد و موجب شد بسيجي‌ها وارد ميدان شوند تصريح کرد: اگر امروز عده‌اي توجه به گفتمان را کنار گذاشته و مسير خود را پيش گرفته‌اند نبايد کل گفتمان را مورد هجوم قرار داد.
وي ادامه داد: در بحث مسکن مهر اگر حزب‌اللهي‌ها نبودند به هيچ عنوان اين کار شکل نمي‌گرفت، اگر يک نفر دچار مشکل شده نبايد گفتمان را زير سؤال برد. اين گفتمان امام و رهبري بود که موفقيت‌هاي دولت نهم و دهم را شکل داده و در دولت‌هاي گذشته نيز اگر نقاط قوت بوده در تبعيت از اين گفتمان کسب شده است.
طر ح آمريکايي انتخابات آزاد
وزير اطلاعات تشکيک در سلامت انتخابات، طرح انتخابات آزاد از سوي دستگاه‌هاي جاسوسي آمريکا و اسرائيل و طرح آن در داخل کشور توسط برخي افراد را از جمله برنامه‌هاي پيش روي دشمن براي انتخابات دانست و گفت:‌ گذشته از اين موارد نبايد از تجهيز و سازماندهي بدنه اجتماعي فتنه در کشور غافل شد، هم‌افزايي و ائتلاف بين مخالفين درون و خارج از کشور نيز به شکل بي‌سابقه‌اي صورت گرفته است، ايجاد فشار اجتماعي به نظام با فشارهاي اقتصادي و طي آن شکل‌گيري حرکت‌هاي اجتماعي در اعتراض به اين فشارها نيز از برنامه‌هاي دشمن است.
مصلحي گفت: بحراني نشان دادن وضعيت کشور توسط فتنه‌گران و مخالفين، القاي مذاکره با آمريکا و تنش‌زدايي به عنوان تنها گزينه موجود براي حل مشکلات کشور، سياه‌نمايي اوضاع کشور و هيجاني کردن رفتار اجتماعي مردم، تخريب نامزدهاي همسو با نظام و تخريب چهره بسيج و سپاه و ديگر مجموعه‌هاي پاي کار انقلاب برنامه ديگر دشمن است که در داخل نيز توسط برخي افراد دنبال مي‌شود.
وي ادامه داد: هجمه عليه مقام معظم رهبري و القاي دخالت ايشان در انتخابات، القاي ياس در مردم نسبت به نظام و نهايتاً منجي سازي از يک فرد که خود سامان‌دهنده اين نابساماني‌ها است، برنامه‌اي است که فتنه‌گران براي روي کار آمدن طراحي کرده‌اند، حال بايد پرسيد چه کسي منجي نظام است؟ در اين نظام تنها منجي ولايت است، اين حرف فقط به معناي زدن ولايت و منجي‌سازي کاذب است.
پيشگو يا باني فتنه؟!
وزير اطلاعات افزود: کسي که خودش را پيشگوي فتنه حوادث 88 اعلام مي‌کند، عملاً‌ پيشگويي نکرده و خودش ايجاد فتنه کرده و نقشي اساسي در فتنه داشته است و اگر به واسطه برخي ملاحظات مانند آن دو نفر با وي برخورد نشده و آزادي عمل دارد امروز طلبکار نظام نباشد. امروز امر به وي مشتبه شده و مي‌خواهد چهره فتنه را تطهير کند، چنين فردي در مقاطع بعدي انقلاب نيز کم مي‌آورد.
مصلحي ادامه داد: اين فرد با تحريک‌ سران ساده‌لوح فتنه و اطرافيانش مارش فتنه را مي‌زد و امروز چشمان بيدار نظام تحرکات وي را رصد مي‌کند و به هيچ عنوان اجازه نخواهد داد اتفاقي مانند سال 88 در کشور رخ دهد.
وي با بيان اينکه انتخابات و مشارکت مردم در آن مهم‌ترين حماسه است گفت: رهبر انقلاب اسلامي نيز به تدريج نکات کليدي در اين خصوص را ذکر مي‌کنند، اما آنچه در اين انتخابات خودش را نشان مي‌دهد اين است که اين انتخابات رقابت گفتمان‌هاست و حدود 12 گفتمان وجود دارد.
وزير اطلاعات گفتمان امام و رهبري را گفتمان غالب بر ديگر گفتمان‌ها دانست و گفت: وظيفه ما اين است تا معيار نامزد اصلح را براساس اين گفتمان براي مردم تبيين کنيم.
به گزارش خبرگزاري‌ها، مصلحي با اشاره به فرموده مقام معظم رهبري مبني بر ورود تمام سلايق و جريان‌هاي سياسي پايبند به نظام در انتخابات گفت:‌تمام جرياناتي که مي‌خواهند در انتخابات حاضر شوند بايد مرزشان را با فتنه و فتنه‌گران به وضوح مشخص کنند و ولايتمداري خود را نيز به اثبات عملي برسانند.

 


خبر بازداشت يک ديپلمات سابق وزارت امور خارجه در تهران به سوژه جديد برخي رسانه‌ها تبديل شده است.
خبرگزاري‌ رويترز براي اولين بار در گزارشي از بازداشت يک ديپلمات عضو نمايندگي ايران در مقر سازمان ملل در نيويورک خبر داده بود.
به نوشته رويترز، اين ديپلمات ايراني نيمه ماه مارس گذشته (اسفند 91) در تهران بازداشت شده است.
در همين رابطه، نمايندگي کشورمان در سازمان ملل اعلام کرد: هيچ يک از ديپلمات‌ها يا کارکنان شاغل اين نمايندگي بازداشت نشده‌اند. به گزارش واحد مرکزي خبر از نيويورک، روابط عمومي نمايندگي کشورمان نزد سازمان ملل در پاسخ به سوالي درباره خبر منتشره مبني بر بازداشت يکي از ديپلمات‌هاي نمايندگي ايران در مقر سازمان ملل تاکيد کرد هيچ يک از ديپلمات‌ها يا کارکنان شاغل در اين نمايندگي بازداشت نشده‌اند و معرفي فرد مذکور به عنوان يکي از ديپلمات‌هاي شاغل در اين نمايندگي توسط برخي رسانه‌هاي خارجي صحت ندارد. علي اکبر صالحي وزير امور خارجه کشورمان نيز روز پنجشنبه در حاشيه رونمايي از چند کتاب جديدالانتشار وزارت خارجه در محل نمايشگاه تهران، درباره دستگيري يک ديپلمات کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: باعث تاسف است که در مورد جناب آقاي باقر اسدي به عنوان يکي از کارشناسان بسيار زبده و ارزشي وزارت خارجه که پيشينه خوبي دارند و ما جز تلاش براي تامين منافع کشور از ايشان چيزي نديده‌ايم، سوءتفاهمي پيش آمده است که اميدواريم اين سوءتفاهم برطرف شود.
وي ادامه داد: هر نهادي در جمهوري اسلامي ايران مسئوليت خود را دارد، يکي از نهادهاي محترم کشور، يک مساله‌اي را بيان کردند که اميدواريم اين امر صحت نداشته باشد و يک سوءتفاهم باشد. ما آقاي باقر اسدي را با توجه به شناختي که از او داريم، او را انساني متدين، عامل به احکام و از خانواده بسيار شريف و از کارمندان خوشنام و با سوابق بسيار درخشان مي‌دانيم و ان شاءالله اين سوءتفاهم برطرف خواهد شد و شاهد آزادي ايشان به لطف الهي خواهيم بود.
همچنين برخي رسانه‌هاي داخلي از جمله خبرگزاري‌‌هاي فارس و ايسنا به نقل از مقامات وزارت خارجه خبر بازداشت ديپلمات ايراني را تائيد کردند اما به جزئيات بيشتري از علت دستگيري نامبرده نپرداختند.

 


يک پايگاه اينترنتي وابسته به اعضاي متواري حزب مشارکت، مدعيان حمايت از خاتمي و نامزدي او را به طنز گرفت.
«نداي سبز آزادي» در تحليلي آميخته به طنز خود نوشت: فعلا فشارها روي آقاي خاتمي زياد است که بيايد براي نامزدي. ايشان هم هي به تلميح و تصريح مي‌گويد که اگر بيايد از همان مرحله تاييد شوراي نگهبانش مشکل دارد تا الي آخر. جماعت فشارآور هم مي‌گويند شما بياييد ما پشت شما ايستاده‌ايم. يک جوري هم مي‌گويند که انگار اگر شوراي نگهبان، خاتمي را رد صلاحيت کند آنها خاک فلسطين را به توبره مي‌کشند.
اين نوشته مي‌افزايد: آقاي خاتمي که طفلکي ماخوذ به حياست رويش نمي‌شود بگويد همانقدر که پشت آقاي موسوي ايستاديد براي هفت پشت هر دو تاي ما (چهار پشت شما و سه پشت آقاي خاتمي) بس است! تازه اين حجم از پشت شما ايستادن در حالي بود که شما از همان نيمه شب برگزاري انتخابات شجاعانه ايستاديد و تا به حال تسليم نشديد و تاکيد مي‌شد که موسوي دستگير بشه ايران قيامت ميشه. نداي سبز همچنين با به تمسخر گرفتن ادعاي فتنه‌گران درباره تقلب و... نوشت: تازه سد شوراي نگهبان که رد شود مکافات تبليغات فرا مي‌رسد و ابزارهايي که يکسره دست حکومت است. بعد نوبت به برگزاري انتخابات و حمله به ستادها و کمبود تعرفه‌ها و اينها مي‌رسد. بعد محشر شمارش آرا زير نظر نمايندگان شوراي نگهبان و بسيج و سپاه و وزارت کشور است. همه اينها که با انداختن يه تومن به آش، به خير خوشي تمام شود نوبت تجميع آرا در ستاد انتخابات وزارت مي‌شود که قبلا يک بار 8 ميليون راي را دستکاري کرده‌اند و الان که خبره هستند بعيد است دستشان با کمتر از ده دوازده ميليون گرم شود(!)
يادآور مي‌شود باندهاي فتنه‌گر مدعي تقلب 11 ميليوني در انتخابات سال 88 هرگز توضيح نداده‌اند که با چه رويي مي‌خواهند به صحنه برگردند و مجددا دعوت به حضور در انتخابات کنند؟ اين در حالي است که اصل ادعاي تقلب نيز صرفا اسم رمز براي انجام پروژه از پيش طراحي شده آشوب و ساختارشکني بود به نحوي که از دل اين فتنه‌گري حمله به مقدسات اسلامي پديد آمد. در اين زمينه نيز دست‌اندرکاران فتنه و از جمله کساني مانند خاتمي جزو مجرمان و خيانتکاران اصلي هستند که فضا را براي ميدان‌داري گروهک‌هاي ورشکسته ضد انقلاب فراهم کردند.

 


فرزند و نوه دو ديکتاتور کودتاچي در ايران خواستار تحريم انتخابات رياست جمهوري شد.
رضا ربع پهلوي فرزند محمدرضا پهلوي و نوه رضا خان ميرپنج (پالاني) است که به واسطه کودتاي انگليسي سوم اسفند 1299 و کودتاي انگليسي- آمريکايي 28 مرداد 1332 به ملت ايران تحميل شدند و بالغ بر 50 سال انتخابات و جمهوريت و حاکميت مردم بر سرنوشت خويش را تعطيل کردند. او در مصاحبه با روزنامه لوموند خواستار تحريم انتخابات شده و علت آن را عدم امکان تغيير رژيم توصيف کرده است!
ربع پهلوي گفته است: نمي‌توان در رژيمي که صلاحيت نامزدها را بررسي مي‌کند و برخي اعضاي جنبش سبز در بازداشت هستند، از انتخابات واقعي صحبت کرد.
وي همچنين خواستار تشديد تحريم‌ها عليه ملت ايران شد و درباره اين سؤال که «آيا بازگشت به سلطنت را آرزو داريد؟» گفت: امروز آرزويم اين است که نقش متحد کننده را در اپوزيسيون بازي کنم [اما] اگر يک سلطنت مشروطه مانند اسپانيا بخواهند، چرا که نه.
يادآور مي‌شود شاهزاده ناکام پهلوي به هنگام آشوبگري فتنه‌گران در سال 1388 تصريح کرده بود من و موسوي و کروبي و اصلاح‌طلبان در يک تقاطع به هم رسيده‌ايم.

 


يک نشريه آلماني، گزارش‌هاي سالانه آمريکا درباره وضعيت حقوق‌بشر در ديگر کشورها را وقيحانه خواند.
نشريه يونگه‌ولت نوشت: پس از يک دهه از دست رفته در عرصه سياست خارجي، بعبارت ديگر پس از شکست آمريکا در انديشه و نقشه «خاورميانه بزرگ»، اينک واشنگتن براي تحکيم هژموني سياسي و نظامي خويش بر آسيا، بر تلاش خود مي‌افزايد. آمريکا مي‌کوشد تا با چشم‌بندي گزارش درباره حقوق‌بشر به جهانيان چنين وانمود کند که گويا در موضع اخلاقي برتر قرار دارد.
اين تحليل مي‌افزايد: واشنگتن رياکارانه و با قيافه حق به جانب خود را بر مسند قضاوت درباره 190 کشور ديگر جهان مي‌نشاند، در حاليکه وقتي موضوع حقوق ‌بشر در خود آمريکا مطرح مي‌شود ناگهان «از هر دو چشم نابينا مي‌شود» و در اين مورد حتي يک کلمه گفته نمي‌شود.
در ادامه اين گزارش تحليلي آمده است: ده‌ها سال است که آمريکا به خود اجازه مي‌دهد در گزارش ساليانه حقوق‌بشر، درباره ديگر کشورها به قضاوت نشسته و با چهره‌اي حق به جانب خطاهاي کشور خود را نبيند. نديدن خطاهاي خود به علت مغزشويي طولاني مدت و نظام‌مند امکان‌پذير است. بيشتر آمريکايي‌ها معتقدند که ايالات متحده آمريکا پيوسته در جانب فرشتگان مي‌جنگند براساس همين باور آمريکا را ملتي استثنايي با رسالت ويژه مي‌دانند که آزادي و دموکراسي را براي جهان -به شيوه آمريکايي- حتي با بمب و نارنجک به ارمغان مي‌آورد. بعد از پايان «امپراتوري شرّ» اتحاد شوروي، آمريکا جنگ‌هاي ويران‌کننده نظامي و اقتصادي را بر بسياري از مناطق جهان تحميل کرد. اين جنگ‌ها ميليون‌ها قرباني به ويژه ميان مردم غيرنظامي به همراه داشت. اين روند در داخل آمريکا با کاسته شدن از دموکراسي و حقوق‌بشر همراه بود تا آن جا که کار به صدور دستور رسمي شکنجه دستگيرشدگان رسيد.
يونگه ولت نوشت: با اين تفاصيل، اوج وقاحت است که وزارت خارجه آمريکا در گزارش مفصل سالانه «نقض حقوق‌بشر» در بيش از 190 کشور جهان اظهار‌نظر مي‌کند. اما چندي است که جمهوري خلق‌چين ديگر اين وضعيت را بر نمي‌تابد. پکن به نوبه خود اطلاعاتي را درباره نقض حقوق‌بشر در آمريکا به عنوان آينه‌اي مقابل واشنگتن منتشر کرده است. اين‌بار نيز در پي انتشار گزارش سالانه توسط آمريکا در 19 آوريل، چين هم قرائت خود را مطرح کرد.
نشريه آلماني نوشت: آنچه براي تهيه‌کنندگان گزارش حقوق‌بشر در آمريکا مطرح است، سر به راهي و همراهي خط‌مشي کشورها با خط سياست خارجي آمريکاست که آيا به توصيه‌هاي واشنگتن عمل کرده‌اند يا خير. به اين ترتيب ديگر جاي تعجب ندارد که در فهرست وزارت خارجه آمريکا نام بشاراسد رئيس‌جمهور سوريه را تحت عنوان «خشونت وحشتناکش» به عنوان متهمان اصلي، مي‌توان يافت. در اين گزارش اما نمي‌توان پيرامون بي‌رحمي‌ بخش بزرگي از شورشيان مطلبي يافت. اين رفتار در خصوص ايران نيز اتخاذ شده؛ دولت ايران به تهديد صلح منطقه‌اي و جهاني متهم است و به علت «سرکوب جامعه مدني» محکوم مي‌شود در حاليکه اين اتهامات همواره به اسرائيل و آمريکا وارد است.
يونگه ولت همچنين خاطر نشان کرد: مورد عجيب‌تر، کشور بحرين است؛ اين منطقه شيخ‌نشين با قرار دادن يک پايگاه دريايي آمريکا در خاک خود به عنوان يکي از مهم‌ترين متحدان واشنگتن در خليج‌فارس مطرح است. طبق گزارش سالانه حقوق‌بشر آمريکا، اکثريت شيعيان بحرين که توسط نيروهاي امنيتي سني حاکم و تحت حمايت عربستان‌سعودي سرکوب مي‌شوند، مقصر شناخته شده‌اند!
نشريه آلماني با اشاره به لحن انتقادي گزارش‌هاي آمريکا در برابر کشورهاي مخالف نوشت: در مقابل، متحدان باوفاي آمريکا بدون در نظر گرفتن شرايط واقعي کشورشان، با کلامي آتشين مورد تحسين قرار مي‌گيرند. در اين گزارش به تظاهرکنندگان غيرمسلح بحرين اتهام «خشونت‌هاي مرگبار عليه نيروهاي امنيتي» وارد شده تا سرکوب سبوعانه مخالفان توجيه شود. اما در سوريه که مخالفان مسلح هستند، نيروهاي امنيتي اسد براي دفاع از خود، حقوق‌بشر را نقض مي‌کنند. سياست «يک بام و دو هوا» در تمام گزارش‌هاي کشور آمريکا ديده مي‌شود.

 


سايت شخصي هاشمي‌رفسنجاني گزارشي آميخته با تعريف و تملق از ملاقات 10 روز پيش اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با وي منتشر کرد.
در اين نوشته آمده است: اولين روزهاي ارديبهشت 92 در مجمع بوي بهار بيش از هميشه مي‌آيد. بهار فصل اعتدال است و اين روزها بيش از هميشه «رايحه خوش ‌اعتدال» مي‌آيد... اصلاح‌طلبان امروز به ديدن آقاي هاشمي آمده‌اند. تراش خوردن افراط‌ها از قامت اصلاحات رنگ و بويي ديگر به آنان بخشيده. «اصلاحات امروز» بيش از هميشه معتدل به نظر مي‌آيد. مَثَل «اصولگرايان امروز» نيز چنين است. از پس غبار افراطي‌گري‌ها، مسابقه فرخنده‌اي آغاز شده. «سبقتي براي نمايش اعتدال». خود آقاي هاشمي هم‌چنين است. آيت‌الله سالهاست بر خويش هم تراش اعتدال مي‌زند. در جاي جاي خاطراتشان مي‌توان سراغي از تشر يا توبيخ روزانه‌اي بر خود از تندروي‌ها يافت. اعتدال هاشمي پوياست. مثل نگاهش به فقاهت، مثل نگاهش به سياست، مثل نگاهش به دنيا. شايد از همين روست که افراطي‌ها آقاي هاشمي را برنمي‌تابند.
گزارشگر اين سايت با اشاره به دعوت برخي حاضران از هاشمي براي نامزدي مي‌نويسد: با خودم مي‌گويم انگار قرار نيست آقاي هاشمي و انتخابات از هم جدا شوند. گويي 33 سال حضور سياسي و 11بار کانديداتوري انتخاباتي براي آقاي هاشمي کافي نيست. هر 3 سال يکبار کانديداتوري هم براي خودش رکورد جالبي است.
در ادامه اين گزارش آمده است: آقاي هاشمي در ادامه مي‌گويند «من اهل ناز کردن نيستم. اگر احساس کنم که مي‌توانم کشور را از اين شرايط دشوار نجات دهم، مي‌آيم. اين تکليف همه است. هر کسي آبرويي دارد و تواني بايد بيايد.خاتمي و هاشمي هم ندارد». جلسه که تمام مي‌شود، درخواستها دوباره تکرار مي‌شود. همه با هم مي‌گويند «آقاي هاشمي بايد بياييد...». آيت‌الله هم برمي‌گردد و قبل از رفتن مي‌گويد:«من هيچ‌وقت قاطع نگفتم نمي‌آيم چرا که نمي‌دانم در آن صورت جواب خدا، امام و مردم را چه مي‌توانم بدهم؟ تا ببينيم تقدير چه خواهد شد.»
راوي اين گزارش اشاره نمي‌کند که آقاي هاشمي قرار است جواب خدا و امام و مردم را درباره بي‌حرمتي‌هاي بي‌سابقه اوباش و فتنه‌گران عليه امام حسين(ع) و مقدسات اسلامي چگونه بدهد و چگونه همسويي خود با گروهک‌هاي ضدانقلاب را در فتنه‌اي که به حذف نام اسلام از جمهوري اسلامي و اهانت به ولايت‌فقيه و امام خميني(ره) و جانبداري از رژيم صهيونيستي انجاميد توجيه کند؟ و اصلا آيا دادن جواب خدا و امام و مردم مظلومي که در آن فتنه خون دل خوردند و حماسه نهم دي‌ماه را خلق کردند، تکليف خود مي‌داند يا خير؟
هاشمي در انتخابات سال 84 نيز نتوانست مرز خود با گروهک‌هاي قسم خورده ضدانقلاب را جدا کند و به ويژه از آن زمان بود که مکررا در تحليل‌هاي اين محافل به تصريح گفته شد هاشمي مناسب پروژه هزينه‌سازي و دردسرسازي عليه جمهوري اسلامي است. با اين اوصاف جاي سوال است که چگونه مي‌شود هم مسير شدن با فتنه‌گران و دشمنان انقلاب را اعتدال خواند؟



اظهارات اخير هاشمي‌رفسنجاني درباره اسرائيل با استقبال رسانه‌هاي بيگانه ضدانقلاب خارج کشور مواجه شد و تحليل‌هاي خوش‌بينانه آنها را بدنبال داشت.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از روزنامه زنجيره‌اي شرق که ناشر افکار هاشمي است نوشت: «هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از حاميانش گفته که ما با اسرائيل سر جنگ نداريم.» آسوشيتدپرس علت اين اظهارات را تلاش‌هاي فزاينده برخي سياستمداران ايراني براي بهبود وجهه ايران دانسته است! آسوشيتدپرس اين را هم نوشته که «هاشمي از ادامه مسير ديرينه جمهوري اسلامي در قبال اسرائيل خودداري مي‌کند»!
اظهارات هاشمي‌رفسنجاني در حالي بعنوان گامي براي بهبود چهره خارجي نظام مطرح مي‌شود که وي ساليان طولاني، خطيب مراسم پرشکوه روزقدس بوده و تندترين موضع‌گيري‌ها را نسبت به رژيم غاصب و مجعول صهيونيستي انجام داده است. اکنون بايد پرسيد آيا هاشمي که خود را شاگرد حضرت امام خميني(ره) مي‌داند، جمله معروف «اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود» را فراموش کرده است؟
يادآور مي‌شود جريان فتنه‌گر در سال 88 پس از اطمينان از حمايت هاشمي‌ در نمازجمعه تيرماه، با گستاخي بيشتري به اصول بنيادين نظام حمله کرد و از جمله در روز قدس شعار سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي (نه غزه نه لبنان) را تکرار نمود تا ماهيت صهيونيستي فتنه و آشوب آشکارتر شود.

 


قاضي ناصر سراج تصريح کرد همان روز دادگاه و در شروع جلسه، علني بودن يا نبودن دادگاه مهدي هاشمي را اعلام مي‌کنيم.
سراج در گفت‌وگو با فارس در آستانه برگزاري دادگاه مهدي هاشمي گفت: هنوز تصميم قطعي درباره نحوه برگزاري دادگاه گرفته نشده است.
وي افزود: رسانه‌ها بايد صبر کنند زيرا در همان روز برگزاري جلسه و در ابتداي آن تصميم دادگاه درباره علني بودن يا نبودن آن را اعلام مي‌کنيم.
قاضي شعبه اول دادگاه انقلاب همچنين درباره انتخاب روز 15 ارديبهشت براي برگزاري اولين جلسه دادگاه گفت: تلاش کرديم تا دادگاه پيش از سال جديد برگزار شود اما اين مهم محقق نشد.
وي افزود: پس از آنکه موفق نشديم تا در اسفندماه جلسه برگزار شود دادگاه تعيين وقت کرد تا در نيمه ارديبهشت اولين جلسه دادگاه برگزار شود.
مهدي هاشمي در روز 2 مهر سال گذشته پس از چند سال خروج از کشور به ايران بازگشت.
وي فرداي آن روز به دادسراي امنيت مراجعه کرده و با نظر بازپرس پرونده با قرار بازداشت موقت به زندان اوين رفت.
مهدي هاشمي سرانجام پس از 83 روز بازداشت در زندان انفرادي با نظر قاضي پرونده و وثيقه ميلياردي آزاد شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10