(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 اردیبهشت 1392 - شماره 20480

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
آيت‌الله امامي کاشاني در خطبه‌هاي نماز‌جمعه تهران: نامزدها در سياست‌هاي کلي دخالت نکنند
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
امام جمعه قم: کانديداها وعده‌هاي پوچ و انجام نشدني ندهند
عرضه 457هزار عنوان کتاب جشن کتاب با استقبال علاقه مندان رونق گرفت
مهمانپرست رفتارهاي افراطي در ميانمار را محکوم کرد
همزمان با نمايشگاه کتاب منتشر شد
امپراطوري وحشت(ساواک از آغاز تا پايان)
آيت‌الله نوري همداني تاکيد کرد
قدرت‌آفريني نظام با انتخابات چند ده ميليوني
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري: لازمه تحقق حماسه سياسي، حضور پررنگ در انتخابات 24 خرداد است
آيت‌الله طاهري اصفهاني در بيمارستان بستري شد
سومين همايش فاطمه‌شناسي در اصفهان برگزار شد
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ترويج ندادن پوشش ايراني اسلامي مساوي با پذيرفتن لباس بيگانگان است
براي نخستين بار در کشور صورت گرفت
برپايي مسابقات حفظ و قرائت قرآن کريم تاکسيرانان در زنجان
ثبت جشن ميلاد حضرت زهرا(س) در فهرست آثار ملي کشور
ثبت 10 هزار اختراع جديد در 5 سال اخير
امروز در اصفهان صورت مي‌گيرد
گشايش هم‌انديشي ملي فيزيولوژي در روانشناسي
بنا بر گفته دستيار ويژه رئيس‌جمهور
400 پروژه مهر ماندگار تاکنون در کشور به بهره‌برداري رسيده است
   

رهبر معظم انقلاب: عزت امروز اسلام و مسلمين، ثمره خون شهداست.

 


خطيب موقت نماز‌جمعه تهران گفت: کانديداها نبايد در کارها و سياست‌هاي کلي دخالت کنند و مثلا بگويند با آمريکا چنين و چنان؛ چرا که اين کار نه در توان و نه در اختيار رئيس‌جمهور است.
به گزارش فارس، آيت‌الله امامي کاشاني خطيب موقت نماز‌جمعه تهران در خطبه دوم به بيداري اسلامي در دنيا اشاره کرد و اظهار داشت: بيداري جهاني در دنيا بوجود آمده و دشمنان جهان اسلام را احاطه کرده است و اين باعث تاسف است که جنگ بين مسلمانان به نام اسلام درگرفته و سبب خونريزي مي‌شود و تاسفبارتر کساني هستند که خود را مفتي معرفي مي‌کنند.
وي به حديثي از پيامبر عظيم‌الشان اسلام در آخرين سفر حج خود اشاره کرد و يادآور شد: رسول اکرم به مسلمانان در آن سفر تاکيد کردند که خون مسلمان بر مسلمان حرام است حتي مال و زمين آنها نيز همينطور؛ مسلمانان حق ندارند؛ آبروي يکديگر را ببرند.
آيت‌الله امامي کاشاني در ادامه سخنان خود به اهميت انتخابات رياست‌جمهوري ايران اشاره کرد و گفت: دشمنان مي‌خواهند جمهوري اسلامي را در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي احاطه کنند تا نظام، اسلام و خيمه جمهوري اسلامي را بر زمين بخوابانند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران خطاب به کانديداي يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري ايران، گفت: کسي که کانديدا مي‌شود بايد برنامه، قدرت، توان مديريت و طرح داشته باشد و هنگامي که براي تبليغات به جمع مردم مي‌رود بايد در خصوص برنامه و اولويت‌هاي برنامه‌اش صحبت کند.
وي ادامه داد: کانديدا بايد به عنوان مثال بگويد که اولين اولويت ما اقتصاد است اما نه اينکه کلي بگويد اقتصاد، در خصوص کشاورزي اگر شعارش اين است که مي‌خواهد اين حوزه را رشد دهد به مردم بگويد با کدام ابزار، بنابراين کانديداها بايد ريز ريز برنامه‌اش را به مردم بگويند.
وي با بيان اينکه کانديدا نبايد در کارها و سياست‌هاي کلي دخالت کند، تاکيد کرد: اينکه بيايند و بگويند ما با آمريکا چنين و چنان مي‌کنيم نه در توان رئيس‌جمهور است و نه در اختياررئيس‌جمهور چرا که اصل 101 قانون‌اساسي به صراحت آمده که اين بايد در اختيار کسي باشد که واجد صفات رهبري است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: رئيس‌جمهور در حد اجرا بايد وظايف خود را ترسيم و بيان کند حال ببينند آيا در حد عرض اندام کردن درچنين کارهايي هستند يا خير، اگر هم نه، انصراف بدهند.
خطيب نمازجمعه تهران هم‌چنين در خطبه اول ضمن تبريک روز مادر و زن به حديثي از پيامبر عظيم‌الشان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: پيامبر اسلام مي‌فرمايد که بهشت زير پاي مادران است و اين به معناي شخصيت عظيم و والاي زن و مادر در اسلام است.
آيت‌الله امامي کاشاني به تشريح داستاني از مردي که مادر خود را بر پشت داشته و طواف کعبه مي‌کرده است پرداخت و گفت: اين مرد که مادر خود را بر دوش داشت و طواف مي‌کرد نزد پيامبر آمد و گفت: رسول‌الله آيا حق مادرم را ادا کردم که پيامبر به او جواب داد، خير؛ اصلا اين کاري که تو کردي حتي يک ناله مادر را نيز تلافي نکرد.
قابل ذکر است حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه تهران ضمن تبريک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، روز معلم، و گراميداشت ياد و خاطره 40 هزار شهيد دانش‌آموز و معلم به خصوص شهيد مطهري، به مراحل تدوين سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در تدوين سند تحول آموزش و پرورش 500 الي 600 صاحب‌نظر از حوزه و دانشگاه نظر دادند.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اولين نکته اين است که بايد آموزش و پرورش براساس فلسفه تعليم و تربيت اسلامي که مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، اقدام کند؛ از مهدکودک تا پيش‌دبستاني تا به دانشگاه، بايد کارها تحت نظارت آموزش و پرورش دنبال شود.

 


افسوس که از وضع ستمکاران گذشته عبرت نمي‌گيريد!
قرآن کريم:
(آري شما بوديد که) در منازل (پست‌ها و کاخ‌هاي) کساني که به خودشان ستم کردند، قرار گرفتيد!
و برايتان روشن شد که با آنها چگونه رفتار کرديم (و چگونه گرفتار عواقب کارهايشان شدند!)
و براي (عبرت) شما، مثل‌ها (از سرگذشت گناهکاران و ظالمان) زديم (اما افسوس که باز هم بيدار نشديد!)
سوره ابراهيم
آيه 45

 


بازار داغ نشر کتاب غيرقانوني
در ترکيه
برمبناي اطلاعات منتشر شده، پرفروش‌ترين کتاب بازار سياه سال گذشته ترکيه مشخص شد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري آناتولي، اتحاديه حرفه‌اي ناشران و رسانه‌هاي ترکيه ليست کتاب‌هاي زيرزميني اين کشور را منتشر کرد.
بر اساس اين داده‌ها در سال 2012 در 29 ايالت ترکيه حدود 220 هزار جلد کتاب چاپ شده غيرقانوني به ارزش پنج ميليون لير کشف و ضبط شدند. در حين عمليات، پليس کتاب‌هايي را نيز پيدا کرد که قرار بود به زودي به صورت غيرقانوني چاپ شوند. همچنين تعدادي دستگاه چاپ هم کشف شدند.
دولت حدود 220 هزار کتاب را توقيف کرد و به اين ترتيب پنج ميليون لير به دست آورد. به اين ترتيب حدود يک و نيم ميليون لير به بخش ماليات‌هاي دولتي خسارت وارد شده است.
انتشار غيرقانوني کتاب‌ها در بازار سياه موجب مي‌شود تا اين کتاب‌ها به کتابفروشي‌ها راه پيدا کنند و باعث تقويت چاپ غيرقانوني شود.
گسترش رسوايي‌ اخلاقي
در BBC
رسوايي‌هاي جنسي مجريان و سوء استفاده جنسي تهيه کنندگان و دست اندرکاران بي بي سي ابعاد جديدي پيدا کرده است.
به گزارش واحد مرکزي خبر، استيوارت هال تهيه کننده بي بي سي ديروز اعتراف کرد در فاصله سال‌هاي 1967 تا 1985 به 14 دختر، از جمله يک دختر 10 ساله، تعرض کرده است.
سريال افشاي رسوايي هاي جنسي مجريان و سوء استفاده جنسي تهيه کنندگان و دست اندرکاران بي بي سي، همچنان در انگليس در حال پخش است. وکيل اين تهيه کننده پيشين بي بي سي در پايان جلسه دادگاه گفت که موکلش از قربانيان سوء استفاده جنسي، پوزش خواسته است.
حکم دادگاه در روز دوشنبه 27 خرداد صادر خواهد شد و تا آن روز، استيوارت هال با دادن وثيقه، آزاد است.
استيوارت هال مدت نيم قرن، از گويندگان، مجريان و تهيه کنندگان بي بي سي بود و پارسال، از دريافت کنندگان لقب افراد برجسته انگليس در سال 2012 بود.
برگزاري بزرگداشت هفتمين شب رحلت اميرحسين فردي
هفتمين شب درگذشت نويسنده ادبيات انقلاب، مرحوم امير حسين فردي با حضور جمعي از اهالي فرهنگ برگزار شد.
در اين مراسم كه ساعت 14 روز پنجشنبه 12 ارديبهشت در مسجد نور برگزار شد، شخصيت هايي چون حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه کيهان، محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، حسين محمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، احمد مسجد جامعي عضو شوراي شهر، و ... حضور داشتند.
ناصر نادري از اعضاي شوراي نويسندگان مسجد جواد الائمه (ع) متني را خواند كه در بخشي از اين متن آمده است:ما عهد مي كنيم با تمام توان به ادبياتي دلمان را مشغول كنيم كه دغدغه شما بوده ، ادبيات اخلاقي و انساني مبتني بر فرهنگ ملي و ديني خودمان و عهد مي كنيم در جهاني كردن اين ادبيات تلاش كنيم. شوراي نويسندگان مسجد جواد الائمه را پا بر جا نگه داريم و به جذب و آموزش نوجوانان نوقلم همت كنيم. عهد مي كنيم يادگار گرانقدر در شما، جشنواره كتاب سال حبيب غني پور راغني تر و پر شور تر اجرا كنيم.
امير حسين فردي نويسنده آثاري چون «گرگ‌سالي»، «اسماعيل»، «آشيانه در مه»، «سياه‌چمن»، «يك دنيا پروانه» و «كوچك جنگلي» پنجم ارديبهشت به ديار باقي شتافت.

 


امام جمعه قم گفت: کانديداها وعده‌هايي به مردم بدهند که بتوانند آن را اجرايي کنند و از بيان سخنان سست و وعده‌هاي انجام نشدني پرهيز کنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي ديروز در خطبه‌هاي نماز جمعه قم در سخناني با تبريک سالروز ميلاد حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مقام حضرت زهرا(س) به قدري والاست که فراتر از درک بشر عادي است.
امام جمعه قم با اشاره به برگزاري اجلاس جهاني علماي اسلام در تهران تصريح کرد: در اين اجلاس 700 نفر از علماي اسلام از 80 کشور دنيا گرد هم آمدند و با برگزاري اين اجلاس ظرفيت‌هاي جهان اسلام و نقش ايران اسلامي در زنده نگه داشتن موج بيداري بيش از پيش مشخص شد.
وي با اشاره به اينکه به فضل الهي بيداري اسلامي خاموش شدني نيست اضافه کرد: غربي‌ها و معاندين مي‌دانند بيداري اسلامي برخاسته از قيام مردم ايران است و بايد سکه اين انقلاب‌ها را به نام رهبر کبير انقلاب و به نام خلف صالح ايشان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ضرب زد.
امام جمعه قم افزود: همه معاندان بدانند نهضت جهاني عليه کفر، شرک و نفاق تا حصول نتيجه نهايي به راه خود ادامه خواهد داد.
سعيدي با اشاره به برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و حضور کانديداها در اين عرصه اظهار کرد: کانديداهاي رياست جمهوري که وارد اين عرصه مي‌شوند بايد مراقب رفتارها، ارتباطات و وعده‌هايي که به مردم مي‌دهند باشند. کانديداها وعده‌هايي به مردم بدهند که بتوانند آن را اجرايي کنند و از بيان سخنان سست و وعده‌هايي انجام نشدني پرهيز کنند.

 


بخش ادب و هنر-
اين روزها نمايشگاه کتاب ، بزرگترين رويداد فرهنگي کشور در حال برگزاري است . همين خبر کوتاه کافي ست تا شور و حال هيجان مضاعفي در ميان اهالي علم و فرهنگ و انديشه جريان يابد . بسياري از مردم ساعت بهاريشان را با زمان برگزاري اين نمايشگاه بزرگ فرهنگي تنظيم مي کنند .
تاکيدات مکرر رهبر معظم انقلاب در رابطه با گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خواني و بازديد هر ساله ايشان از نمايشگاه کتاب و گپ و گفت صميمانه شان با ناشران و نويسندگان و برگزارکنندگان نمايشگاه از اهميت اين رويداد بزرگ فرهنگي خبر مي دهد .
  اسلام دين «علم» و «پايبندى به ارزشهاى معنوى» است؛
   امروز كتابخوانى و علم‏ آموزى، نه تنها يك وظيفه ملى، كه يك واجب دينى است؛
   در جامعه‏ ي اسلامى، كتابخوانى بايد همگانى و فراگير شود؛
   فرآيند كمال بشرى به وسيله‏ ى كتاب تحقق مي ‏يابد؛
   كتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.
اين ها گزيده اي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با کتاب و کتاب خواني است که نشان توجه خاص و گستره ايشان به اين موضوع دارد و خود رهنمود روشني براي مسئولين مرتبط با حوزه کتاب و نشر است .
براساس آمار اعلام شده از سوي دبيرخانه بيست‌و‌ششمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران، در نمايشگاه کتاب امسال 457 هزار عنوان كتاب به معرض فروش گذاشته شده است كه سهم ناشران داخلي كه تعدادشان دو هزارو 545 واحد صنفي است، 207 هزار عنوان و سهم ناشران خارجي كه تعدادشان يک هزار و 600 واحد صنفي است و از 77 كشور جهان آمده‌اند، 250 هزار عنوان كتاب است .
در بخش لاتين، ناشران كشورهاي اروپايي، آمريكايي، شرق دور و روسيه با 160 هزار عنوان كتاب و در فضايي به مساحت هفت هزارو500 متر مربع حضور دارند. در بخش عرب نيز حدود 80 هزار عنوان كتاب از ناشران آثار عرب‌زبان در فضايي به وسعت يک هزارو 500 متر مربع به نمايش گذاشته شده‌اند. امسال دو هزارو500 متر به فضاي نمايشگاه اضافه شده است .

آلمان، چين، ژاپن، عمان، كره، آذربايجان، ونزوئلا، روسيه، مكزيك، تركيه، كويت، قزاقستان، بلژيك، تركمنستان، آمريكا، كانادا، افغانستان، اسپانيا، لهستان و هند از جمله كشورهاي شركت كننده در نمايشگاه امسال كتاب تهران هستند.
با وجود اينکه طي سال گذشته گراني کاغذ باعث تورم چندين برابري قيمت کتاب شد اما براساس شواهد خبرنگاران کيهان از نخستين روزهاي برگزاري اين دوره از نمايشگاه، گراني کتاب باعث کم رونقي در شمار بازديد کنندگان از نمايشگاه کتاب نشده است چرا که کتاب ضروري ترين کالاي سبد فرهنگي خانواده هاست و چشم پوشي از آن با وجود هزينه هاي گزاف ممکن نيست و ديگر آنکه به مدد تخفيف‌هايي که ناشران مي دهند هر چند کم و بن هايي که وزارت ارشاد به اهالي فرهنگ مي دهد هرچند اندک، کمي از فشار هزينه خريد کتاب کاسته مي شود و همين مي تواند دليلي خوبي براي چشمگيرتر شدن حضور مردم در اين جشنواره بزرگ علمي و فرهنگي باشد .
هر چند نمايشگاه کتاب حسب ظاهر از دهم ارديبهشت‌ماه شروع شده است اما در واقع مسئولين برگزار کننده و ناشران کتاب از مدت ها پيش شروع به فعاليت براي برگزاري منظم تر و با شکوه تر نمايشگاه کرده اند . طبعا در برگزاري نمايشگاه کاستي هايي در شکل اجرايي آن وجود خواهد داشت اما اغلب با تذکر رسانه ها و همت مجريان برطرف مي‌شود . اينکه کارت خوان ها در روز اول نمايشگاه نيمه فعال بودند يا فلان سالن سيستم تهويه مناسبي نداشت موضوعات لاينحل و غير قابل اغماضي نيست. هر چند انتظار مي رود پس از گذشت 26 دوره از برگزاري نمايشگاه کتاب فضاي مناسبي براي حضور ناشران و بازديدکنندگان بوجود آمده و کاستي ها و خلل هاي حتي اندک هم از ميان برداشته شده باشد . يکي از مسير هاي نيل به وضعيت مطلوب مطالعه و بررسي دوره هاي پيشين نمايشگاه و واکاوي نقاط مثبت و منفي آن است . نه اينکه هر سال با يک مجموعه مبتدي و به صورت تجربي نمايشگاه برگزار شود .
نظارت بر آثار عرضه شده
يکي از مهمترين موضوعات، نظارت وزارت ارشاد بر کتاب هاي عرضه شده در نمايشگاه است . سال گذشته هر چند مجريان برگزار کننده برخي از ناشران را به دليل رعايت نکردن قوانين نشر از حضور در نمايشگاه منع کردند اما با اين وجود کتاب هايي هم در نمايشگاه به معرض فروش گذاشته شد که حتي باعث اعتراض برخي از مراجع تقليد شد . به گفته علي اسماعيلي دبير بيست و ششمين نمايشگاه کتاب تهران، در اين دوره ، راه اندازي کميته بررسي و نظارت محتوايي ،از سلامت نسبي کتابها خبر مي دهد.
رغبت به بخش بين الملل
با وجود تمهيدات انديشيده شده ، باز هم مهمترين موضوعي که خريداران کتاب در نمايشگاه بيست و ششم با آن دست به گريبان هستند، قيمت کتاب است . چه آنکه در مقابل رشد چند برابري قيمت کتاب به بن هاي دانشجويي تنها 50 هزار ريال اضافه شده است که مبلغ ناچيزي است . در حالي که بايد يارانه بيشتري به دانشجويان و اساتيد براي خريد کتاب پرداخت مي شد .
البته انتظار مي رفت که در بخش بين‌الملل به دليل رشد نرخ ارز شاهد رونق خوبي نباشيم اما با حمايت هاي صورت گرفته در بخش کتاب هاي بين الملل ، ناشران با استفاده از ارز دولتي توانسته اند محصولاتشان را با قيمت مناسب تري به مشتريان ارائه دهند . چنان که برخي از آنها کتاب هايشان را با تخفيف 40 تا 70 درصدي به فروش مي رسانند . براساس برخي گزارش هاي مکتوب و تصويري ، همين عامل باعث شده است بسياري از پژوهشگران و دانشجويان با رغبت بيشتري به سمت غرفه هاي بين الملل بروند .
بازنمايي کارنامه نشر انقلاب
سالن ياس براي بازنمايي کارنامه نشر انقلاب اسلامي تدارک ديده شده است که با حضور پررنگ ناشران بخش خصوصي برپا شده است و کتاب هاي پرفروش سالهاي قبل هم در آن حضور دارند .
نشست هاي اهل قلم
برپايي نشست هاي فرهنگي هنري در سراي اهل قلم، برگزاري پنج‌شب شعر در بخش «ترنم کلمات» با حضور شاعران برجسته کشور و همچنين برگزاري جشني به مناسبت بزرگداشت مقام زن، از جمله برنامه‌هاي حاشيه نمايشگاه کتاب امسال است. متوليان برگزاري نمايشگاه اعلام کرده‌اند، محتواي اين نشست‌ها ناظر بر مسائل فرهنگي هنري، پژوهشي و ديني منطبق بر نياز روز جامعه و وضعيت کتاب و کتابخواني در کشور هستند که بخشي از نياز مخاطبان را برطرف مي‌کنند. همچنين موضوع «حماسه سياسي، حماسه اقتصادي» که به‌عنوان شعار سال مطرح شده، يکي از محورهاي مطرح شده در اين بخش است. بزرگداشت شهيد حسن باقري، جوان‌ترين فرمانده ايران در دوران جنگ هشت ساله از جمله برنامه‌هاي بخش جنبي نمايشگاه امسال کتاب تهران است.
همزمان با آغاز بکار نمايشگاه کتاب به همت نهاد کتابخانه‌هاي عمومي سراسري کشور شبکه تلويزيوني کتاب افتتاح و پخش آزمايشي آن آغاز شد ،با راه اندازي اين شبکه شاهد برنامه هاي آموزنده اي در حوزه کتاب و کتابخواني در فضاي مجازي و در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه مفيد خواهيم بود .
آثار جديد دفتر پژوهشهاي کيهان در نمايشگاه کتاب
امسال نيز دفتر پژوهشهاي موسسه کيهان، با چهار عنوان کتاب تازه، در نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران حاضر شده است.
1- راز قطعنامه (چرايي و چگونگي پايان جنگ تحميلي)، جلد چهل و هشتم از مجموعه نيمه پنهان و يکي از چالش‌برانگيزترين کتابهايي است که از سوي دفتر پژوهش‌هاي موسسه کيهان، به تاريخ‌پژوهان هديه شده است.
در اين کتاب تلاش شده به اين پرسش پاسخ داده شود که در فاصله تصويب قطعنامه 598 در تير 1366 در سازمان ملل متحد تا پذيرش آن توسط حضرت امام(ره)، که از آن به «جام زهر» ياد کردند، چه کساني کوشيدند تا برتري نظامي بر عراق در سال 66 را وارونه جلوه دهند؟!
نويسنده کتاب ياد شده همچنين سعي کرده است تا پاسخ به پرسش بالا و ابهامات مسائل مربوط به پايان جنگ تحميلي را، با ارائه مستندات و اظهارنظر افرادي نظير آقاي هاشمي رفسنجاني، محسن ‌رضايي و برخي ديگر از چهره‌هاي شاخص سياسي و اجتماعي بودند، عرضه کند.
راز قطعنامه را، کامران غضنفري به رشته تحرير درآورده است.
2- «فرياد ملت» نيز، کتاب تازه ديگر موسسه کيهان است. جلد چهل و هفتم نيمه پنهان به روايت و بازخواني زندگي و مبارزات آيت‌الله‌کاشاني مي‌پردازد.
3- «امپراطوري وحشت» عنوان کتاب تازه منتشره ديگر است که به عنوان جلد چهل و ششم نيمه پنهان معرفي شده است. در اين کتاب خواندني، به چگونگي شکل‌گيري ساواک- دستگاه اطلاعاتي و سرکوب رژيم پهلوي دوم-پرداخته شده و از جنايات و عملکرد ضدمردمي آن سخن‌ها و مستنداتي ارائه گرديده است.
4- در جلد چهل و نهم نيمه پنهان که با عنوان واکاوي در لُجنه منتشر شده، نقش بهائيان در پيدايش و استمرار رژيم پهلوي دستمايه روايت و تحليلي تاريخي قرار گرفته است.
کتاب ياد شده را با قلم مريم صادقي مي‌خوانيد.
غرفه انتشارات کيهان، در راهروي 19 نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران قرار دارد. و پذيراي علاقه‌مندان به کتاب و کتابخواني مي‌باشد.
سه کتاب از معلم شهيد
"صدرا " ناشر آثار استاد مطهري ، سه کتاب از معلم شهيد را در نمايشگاه کتاب تهران عرضه مي کند . اين سه کتاب براي اولين بار در نمايشگاه کتاب در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت .
استقبال از مفاتيح الحيات
چاپ صد و بيست و دوم اثرارزشمند مفاتيح الحيات نوشته تأليف استاد جوادي آملي به تعداد هر چاپ پنج هزار نسخه در نمايشگاه کتاب تهران و با همان قيمت قبلي به مخاطبان عرضه شده است .براساس گزارش منابع خبري، اثر ياد شده يکي از پرفروشترين هاي اين دوره از نمايشگاه باشد.
نامه نيمه خرداد
با فرارسيدن پنجاهمين سالگرد حماسه 15 خرداد سالني با عنوان 15 خرداد در نمايشگاه برپا شده است و از اقدامات انجام شده در آن ارائه رايگان کتابي با نام "نامه نيمه خرداد" که بررسي تاريخي 15 خرداد مي‌پردازد به بازديدکنندگان است .
حاشيه ها
حضور نويسندگان در غرفه هاي انتشاراتي هايي که کتاب هايشان را منتشر کرده است از نکات قابل توجه نمايشگاه است.
براي اقامه نماز مکان هايي در نظر گرفته شده است که به دليل ازدحام جمعيت محيط نامناسبي در وقت نماز در آن شاهديم . بهتر بود با مهيا کردن فضاي مناسب در مکان هاي باز شکوهمندي نماز جماعت بيشتر جلوه گري مي کرد .
درهاي مصلي تا 21 ارديبهشت همه روزه از ساعت 10 تا 20 به روي بازديدكنندگان باز خواهد بود. امسال تمامي بازديدكنندگان نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از خدمات بيمه مسئوليت مدني بهره مند خواهند شد. در اين راستا با پنج بيمارستان امام حسين(ع)، 15 خرداد، طرفه، شهداي تجريش و طالقاني براي پذيرش مصدومان احتمالي در نمايشگاه هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته است.
- امسال مركز فوريت‌هاي پزشکي ، گروه هاي هلال احمر، مخابرات، برق و آتش‌نشاني در محل مصلاي تهران مستقر شده اند .

 


سخنگوي وزارت خارجه کشورمان، تهاجم گروه‌هاي قومي افراطي در شهر اوکان ميانمار و تخريب اماکن مقدسه و مسکوني متعلق به مسلمانان در اين شهر را محکوم کرد.
رامين مهمانپرست با بيان اينکه درگيريها در ميانمار موجب جريحه‌دار شدن افکار عمومي جهان اسلام و به خطر افتادن دستاوردهاي اصلاحات سياسي و اقتصادي در آن کشور مي‌شود از تخريب اماکن مقدسه و تهديد جان مسلمانان اظهار تاسف کرده و از استمرار اين رفتار غيرانساني به شدت اظهار نگراني کرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان ضرورت برخورد ريشه‌اي و قاطع با عاملان اين حوادث را يادآور شد و اظهار اميدواري کرد که دولت ميانمار با سازمان همکاري اسلامي و گروه تماس به منظور جلوگيري از تکرار افراط‌گريها و درگيريها سيستماتيک در اين کشور همکاري لازم را انجام دهد.

 


به برکت پيروزي انقلاب اسلامي، سيطره جهنمي ساواک بر همه شئون سياسي- اجتماعي- فرهنگي- آموزشي و تربيتي مردم ايران به پايان رسيد و هنگام فرو افتادن پرده‌ها، بخشي از رازهاي پنهان و جنايت‌هاي خاموش ساواک توسط رسانه‌ها افشا شد، و مردم از بند رسته ايران، شکنجه‌گاه‌هاي مخوف و ابزار و ادوات پيشرفته شکنجه وارداتي از اسرائيل و آمريکا و اروپا- اين مدعيان حقوق بشر- را در شهرهاي مختلف کشور به چشم ديدند. و تشکيلات ساواک به عنوان نقطه سياهي در تاريخ ايران به ثبت رسيد اما با اين همه برخي از دژخيمان ساواک امروز پس از سي و ‌اندي سال، از دخمه‌هاي خود در اسرائيل و آمريکا سر بر آورده‌اند و با مصاحبه‌ها و انتشار کتاب و انجام مصاحبه‌هايي سعي در توجيه و تطهير عملکرد سياه ساواک و عناصر اين سازمان جهنمي نموده‌اند. سناريويي که توسط آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها طراحي شده و توسط رسانه‌هاي ماهواره‌اي آنها مورد پشتيباني قرار گرفته است تا به هر نحو ممکن حقايق مسلم تاريخي را مخدوش ساخته و افکار عمومي نسل دوم و سوم پس از انقلاب اسلامي را تحت‌الشعاع مهندسي تبليغات دروغين خويش قرار بدهند.
کتاب امپراطوري وحشت از سري کتابهاي «نيمه پنهان» جلد 46 تلاشي است در جهت روشنگري تاريخي، پيرامون عملکرد جنايتکاراني که امروز با وقاحت مدعي مي‌شوند: «چيزي به نام شکنجه در ساواک وجود نداشته است و آنچه بوده مربوط به خودزني زندانيان سياسي بوده است.»
در اين کتاب خواننده با نحوه شکل‌گيري ساواک آشنا مي‌شود، سپس در جريان کارنامه سياه رؤساي ساواک قرار مي‌گيرد و ضمن بررسي موضوعاتي همچون ساواک و بهائيت، ساواک و گروه‌هاي مارکسيستي و التقاطي به سرانجام عناصر دژخيم و همکاران ساواک مي‌پردازد.
عناوين برخي از سرفصل‌هاي کتاب به قرار زير است:
پيشينه تشکيلات اطلاعاتي در ايران، ساواک اينگونه آغاز کرد، ساواک مولود بيگانه، معرفي رؤساي ساواک، جرم و مجرم از منظر ساواک، شکنجه در ساواک، ساواک و بهائيت، ساواک و گروه‌هاي مارکسيستي و التقاطي
کتاب حاضر همزمان با برپايي نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران توسط انتشارات کيهان چاپ و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 


بروجرد- خبرنگار کيهان:
آيت‌الله نوري همداني گفت: به منظور قدرت‌آفريني نظام و ضربه زدن به دشمنان بايد انتخابات چند ده ميليوني داشته باشيم.
اين مرجع تقليد در سفر به بروجرد در جمع هزاران تن از مردم اين شهرستان افزود: احزاب و جريان‌هاي سياسي بايد به گونه‌اي عمل کنند که آراي مردم شکسته نشود و انشاءالله رئيس‌جمهور ولايي و شجاع انتخاب شود.
آيت‌الله نوري همداني در بخش ديگري از سخنان خود که در مسجد تاريخي امام خميني بروجرد ايراد مي‌شد اظهار داشت: ولي‌فقيه وارث اسلام است. مردم دين و فقها را دوست دارند و گواه آن مقاومت و ايستادگي ملت ايران در 8 سال جنگ تحميلي است. وي تصريح کرد: امروز به برکت ولي فقيه در نظام ولايي شاهد امنيت، اقتدار و توسعه علم هستيم. شما مي‌توانيد شرايط کشور را با عراق و افغانستان مقايسه کنيد.

 


گنبدکاووس-خبرنگار کيهان:
متولي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني(ع) لازمه تحقق حماسه سياسي را حضور پررنگ مردم در انتخابات 24 خرداد دانسته و برآن تاکيد کرد.
آيت‌الله‌محمد محمدي‌ري شهري در مراسم جشن بزرگ ميلاد کوثر که در امامزاده يحيي بن زيد(ع) شهر گنبدکاووس برگزار شد، گفت: حضور پرشور در انتخابات يک وظيفه ملي و شرعي است و همه واجدان شرايط بايد در اين حماسه بزرگ حضوري پررنگ داشته باشند.
وي با بيان اينکه حضور پررنگ مردم در انتخابات توطئه‌هاي دشمنان را خنثي و آنان را مأيوس مي‌کند، افزود: با تحقق حماسه سياسي و انتخاب رئيس‌جمهوري شايسته و توانمند بر اساس شاخص‌هايي که رهبري انقلاب فرمودند، حماسه اقتصادي نيز تحقق خواهد يافت.
محمدي ري‌شهري همچنين با تبريک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و سلاله پاکش حضرت امام خميني(ره) با تاکيد بر انجام کارهاي خداپسندانه و عبادات خالصانه براي خدا، تاکيد کرد: هرچه کارها و عبادات ما به دور از هواي نفس و فقط براي رضاي خدا باشد، خداوند متعال نيز بهترين مصلحتها را براي ما تقدير خواهد کرد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گنبد‌کاووس نيز در ابتداي اين مراسم با تبيين اهميت انتخابات 24 خردادماه امسال، بر لزوم حضور گسترده مردم در اين انتخابات و انتخاب فرد اصلح تاکيد کرد.
سرهنگ رمضانعلي بادلي با بيان اينکه ولايت‌مداري بايد مهمترين شاخص در انتخاب رئيس‌جمهور آينده باشد، افزود: يقينا مردم آگاه و هوشيار ايران اسلامي اين شاخصه مهم را مدنظر دارند زيرا رئيس‌جمهوري که همراه رهبري باشد، امورات کشور را به خوبي پيش خواهد برد. در پايان اين آيين که با مديحه‌سرايي بود از تعدادي بانوان بسيجي فعال با اهداي هدايايي تجليل شد.

 


رئيس دانشگاه علوم پزشکي اصفهان گفت: امام جمعه سابق اصفهان در بخش آي‌سي‌يو (ICU) يکي از بيمارستان‌هاي اين شهر بستري شد.
دکتر «شاهين شيراني» در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا به آخرين وضعيت جسماني آيت‌الله سيدجلال طاهري اشاره کرد و افزود: وي بامداد يکشنبه گذشته به دليل تشديد عارضه تنگي نفس و اختلال سطح هوشياري در بخش آي‌سي‌يو (ICU) يکي از بيمارستان‌هاي اصفهان بستري شد. وي گفت: از زمان بستري وي در بيمارستان، يک تيم متخصص و فوق‌تخصص در زمينه‌هاي مختلف، کار درماني آقاي طاهري را برعهده گرفتند و در چند روز گذشته هم اقدامات لازم را انجام دادند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اصفهان تصريح کرد: آقاي طاهري پيش از اين به بيماري مزمن ريه مبتلا بود که اينک به دليل کهولت سن، شرايط جسماني و عفونت ريوي، اين بيماري تشديد شده است.
وي با اشاره به تاکيد مسئولان استان اصفهان مبني بر رسيدگي ويژه به وضعيت درماني آقاي طاهري گفت: تاکنون اقدامات لازم انجام شده و در صورتي که در وضعيت حال وي تغييراتي ايجاد شود، اطلاع‌رساني خواهد شد.

 


سومين همايش ملي تخصصي فاطمه‌شناسي با حضور اساتيد کشوري و استاني همراه با نشست‌هاي تخصصي و عمومي روز پنجشنبه در اصفهان برگزار شد.
به گزارش ايرنا، اين همايش در محورهاي نوع نگرش حضرت زهرا(س) به ولايت، تبيين ابعاد شخصيتي پيامبر(ص) از ديدگاه‌ آن حضرت، تربيت فرزند و آيين همسرداري و فعاليت‌هاي اجتماعي ايشان برگزار شد.
در اين همايش کارگاه‌هاي آموزشي و مسابقه ويژه کودکان، شب شعر و داستان‌نويسي ويژه دانشجويان و طلاب و مسابقه وبلاگ‌نويسي اهل‌بيت(ع) برپا شد.
راه‌اندازي سايت و کتابخانه‌ مجازي کتب حضرت فاطمه(س)، مسابقه اختصاصي خانواده‌هاي مسئولان کشور براي آشنايي با همايش فاطمه‌شناسي و مسابقه انشاءنويسي دانش‌آموزان از برنامه‌هاي جنبي سومين کنگره تخصصي فاطمه‌شناسي بود.
رئيس ستاد احياي زکات کشور در اختتاميه همايش فاطمه‌شناسي گفت: عميق‌ترين و رساترين راه در شناخت حضرت زهرا(س) توجه و دريافت سخنان خدا و رسول‌اسلام(ص) است.
آيت‌الله «حسن عالمي» اظهار کرد: درباره فاطمه زهرا(س) محققان و اهالي فکر و قلم مطالب بسياري گفته‌اند که همگي برگرفته از قرآن مجيد است.
وي افزود: برحسب ظاهر اينگونه تصور مي‌شود که اهل سنت در مورد بانوي بزرگ اسلام به گونه‌اي که شايسته اين حضرت است سخن به ميان نياورده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين ادامه داد: اهل تسنن بيش از 180 آيه را به فضائل حضرت زهرا تفسير کرده‌اند که اين آيات در 65 سوره کتاب وحي آورده شده و اين مطالب در بيش از 30 منبع از کتاب‌هاي ذخيره و غني اهل تسنن آمده است.
عالمي اظهار کرد: شيعيان نيز در 3 تفسير از «علي‌بن‌ابراهيم‌امي» و «بحراني» و نيز تفسير نورالثقلين روايات فراواني از اين بزرگوار ذکر کرده‌اند.
وي ضمن اشاره به روايتي از امام محمدباقر(ع)، بهترين راه براي عبادت خداوند را تسبيحات حضرت زهرا(س) عنوان کرد.
در مراسم پاياني اين کنگره از کتاب «فاطمه بنت‌النبي» که توسط حجت‌الاسلام والمسلمين «سيدحميد صادق‌زاده» گردآوري شده است رونمايي شد.
در پايان اين کنگره از 14 چهره برگزيده بخش ارائه مقاله در سومين کنگره فاطمه‌شناسي همراه با اهداي تنديس کنگره، لوح‌هاي سپاس و جوايز نقدي تجليل شد.

 


معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر حوزه مد و لباس را ساماندهي نکنيم و پوشش ايراني اسلامي را ترويج ندهيم ديگران مي‌آيند و مد و لباسشان را به تن ما مي‌پوشانند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حميد شاه‌آبادي در اختتاميه نخستين جشنواره مد و لباس ايراني اسلامي در مجتمع فرهنگي هنري امام‌رضا(ع) مشهد اظهار کرد: مد و لباس تنها پوشاک و پوشش نيست بلکه به آن بايد به چشم يک اثر هنري و فرهنگي نگريست.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: بخش مهمي از افکار و فرهنگ بومي در نوع پوشش انسان‌ها پيداست.
وي يادآور شد: از نحوه پوشش افراد بخش مهمي از فکر و طبقه اجتماعي آنها را مي‌توان شناخت و نوع ادبيات خود را در برخورد با افراد مشخص کرد.
شاه‌آبادي با بيان اينکه آراستگي و آراسته‌پوشي يک نياز بشري است، تصريح کرد: جوانان بخش عمده جامعه را تشکيل مي‌دهند و بايد به موضوع پوشش اين بخش از جامعه توجه ويژه‌اي صورت بگيرد.
وي با اشاره به اينکه چادر پوشش برتر است، اضافه کرد: چقدر خوب است که خراسان رضوي نقش کليدي در معرفي پوشش ايراني اسلامي داشته باشد.
شاه‌آبادي تصريح کرد: امروز قرار است که با نوع پوشش خود نشان دهيم که ام‌القراي کشورهاي اسلامي هستيم و مشهد براي برگزاري جشنواره‌هاي منطقه‌اي بسيار مناسب است.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: کشورهاي همسايه از نوع پوشش خود قابل شناسايي هستند؛ ولي در کشور ما روي اين مسئله کار چنداني صورت نگرفته است.
وي با بيان اينکه در عرصه بين المللي پوشش اسلامي جايگاه ويژه‌اي دارد، خاطرنشان کرد: توان کشور در عرصه بين‌الملل را نبايد دست کم گرفت چرا که اين حرکت ارزش اجتماعي بالايي دارد.
شاه‌آبادي با ابراز خرسندي از برگزاري اين جشنواره در جوار بارگاه ملکوتي امام‌رضا(ع) اظهار کرد: حال معنوي انسان در سفر زيارتي به مشهد فرصت عالي براي اين است که پوشش اسلامي را ترويج دهيم.
وي افزود: حال ‌و هواي انسان در سفر به مشهد متفاوت بوده و زماني است که مي‌شود او را با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کرد.
شاه‌آبادي در ادامه گفت: اگر حوزه مد و لباس را ساماندهي نکنيم و پوشش ايراني اسلامي را ترويج ندهيم ديگران مي‌آيند و مد و لباسشان را به تن ما مي‌پوشانند.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
اولين دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کريم تاکسيرانان کشور در مجموعه قرآني دارالقرآن‌الکريم شهرستان زنجان برگزار شد.
مديرعامل اتحاديه تاکسيراني کشور در مراسم گشايش اين مسابقات اظهار داشت: آشنا کردن رانندگان با مفاهيم و ارزش‌هاي اسلام و قرآن باعث تاثيرپذيري آنها از اين امر شده و به نوعي باعث رشد و ارتقاي اصول موردنظر قرآن در جامعه مي شود.
بابک هاشمي تاکسيراني را گسترده‌ترين مجموعه شهرداري دانست و گفت: اين ناوگان عمومي بيشترين حجم جابه‌جايي مسافر را در جامعه بر عهده دارد و روزانه بيش از 12 ميليون نفر توسط حدود 400 هزار تاکسي در سطح کشور جابه‌جا مي‌شوند.
وي تاکيد کرد: اين برنامه قرآني بايد به يک فرهنگ عمومي و فراگير در جامعه تبديل شود و براساس منويات مقام رهبري در مورد تربيت 10 ميليون حافظ قرآن کريم بايد دست‌اندرکاران با جديت و همت مضاعف در تحقق اين دستور تلاش کنند.
مديرعامل اتحاديه تاکسيرانان کشور نقش رانندگان تاکسي را در ترويج و گسترش قرآن مهم دانست و گفت: در اين راستا اين رانندگان چون با مردم بيشتر ارتباط دارند مي‌توانند بسيار موثر واقع شوند. در ادامه مديرعامل سازمان تاکسيراني استان زنجان با اشاره به تلاش انجام گرفته براي فعاليت‌هاي فرهنگي رانندگان تاکسي اظهار کرد: اولين فعاليت طراحي شده براي اين قشر برگزاري مسابقات قرآني است.
ميرابي از حضور بيش از 100 قاري در مسابقات رانندگان تاکسيراني‌هاي کشور خبر داد و گفت: رانندگان اغلب استان‌ها در اين مسابقات حضور داشتند.
در اين مراسم منتخبان مسابقات قرآني به اين ترتيب معرفي شدند: در بخش قرائت يوسف خاکي از مراغه، اسدالله شاهمرادي از زنجان و احمد گلزار از بندرانزلي مورد تقدير قرار گرفتند.
در بخش حفظ حسن چاقمي از کرج، مرتضي زين‌آبادي از قزوين و محمدرضا مظهري صفات از کرمان به مقام‌هاي اول تا سوم دست يافتند.
شايان ذکر است، اين مسابقات براي نخستين بار در کشور، توسط شهرداري زنجان اجرا شده و بيش از 100 قاري و حافظ قرآن از 70 شهر کشور در آن حضور داشتند و زنجان به عنوان دبيرخانه اين همايش انتخاب شد.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
همزمان با ميلاد صديقه کبري(س) مراسم ثبت ملي جشن ميلاد حضرت زهرا(س) در مشهد برگزار شد.
معاون رئيس جمهور در نخستين همايش بين‌المللي گردشگري زيارت در مشهد از ثبت جشن ميلاد حضرت فاطمه (س) در فهرست آثار ملي کشور خبر داد و افزود: اين اقدام به اين روز عزيز جنبه‌اي جهاني مي‌دهد و موجب شادي دل‌هاي شيعيان و همه مسلمانان مي‌شود. ملک‌زاده در ادامه با تاکيد بر اين که بايد جريان انحرافي در کشور شناخته و معرفي شود گفت: جريان انحرافي شامل کساني مي‌شود که مي‌خواهند جلوي رشد و توسعه جاري در کشور را که به خاطر وجود مبارک رهبر معظم انقلاب است، بگيرند. لذا بايد اين جريان معرفي شوند.

 


رئيس بنياد ملي نخبگان کشور اعلام کرد: 10 هزار اختراع جديد در پنج سال اخير از سوي نخبگان و مخترعان کشور به ثبت رسيد.
نسرين سلطانخواه شامگاه پنج‌شنبه در جريان سفر به شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: اختراع‌هاي ثبت شده در کشور در سال‌هاي گذشته در سطوح يک تا سه بوده است.
وي تصريح کرد: از مجموع اين اختراع‌ها، دو هزار اختراع تائيد سطح سه علمي بنياد ملي نخبگان را دريافت کرده و از حمايت‌هاي اين بنياد براي دريافت تسهيلات 30 ميليون ريالي بلاعوض برخوردار شدند.
معاون رئيس‌جمهور تاکيد کرد: مخترعاني که بخواهند فرآيند اختراع خود را به مرحله تجاري‌سازي برسانند، بايد سطح اختراع را از سطح 3 به 2 برسانند.
رئيس بنياد ملي نخبگان کشور تصريح کرد: تعداد مخترعان سطح 2 کشور در پنج سال گذشته، دو نفر بوده که اين تعداد هم اکنون به 20 نفر افزايش يافته است. وي ادامه داد: طي پنج سال اخير، قراردادهاي حق اختراع و مشارکت در سرمايه‌گذاري براي خط توليد اختراعات به ارزش 340 ميليارد ريال با نظارت و مديريت بنياد ملي نخبگان بسته شده که با اجراي اين طرح مسير تجاري‌سازي اختراعات بيش از گذشته فراهم مي‌شود.
رئيس بنياد ملي نخبگان کشور براي شرکت در چهاردهمين نشست روساي بنياد نخبگان استان‌ها و مسئولان بنياد ملي نخبگان کشور به شهرکرد سفر کرده است.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
هم‌انديشي ملي فيزيولوژي در روانشناسي امروز با حضور 1000 نفر از چهره‌هاي ماندگار فيزيولوژي و روانشناسي کشور در اصفهان افتتاح مي‌شود.
دبير علمي اين هم‌انديشي، شعار اين همايش را «دانشگاه کارخانه توليد علم است» بيان کرد و با اشاره به اين که سمپوزيوم ملي فيزيولوژي در روانشناسي با متد جديد برگزار مي‌شود، اضافه کرد: خروجي علمي اين همايش در اختيار ساير نهادهاي علمي، دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي و غيره قرار خواهد گرفت.
دکتر سامان اکبرزاده در نشستي با خبرنگاران گفت: اين هم‌انديشي در محورهاي روش‌هاي نوين درمان اختلالات مغزي و رواني، فارماسايکولوژي، جراحي‌هاي زيبايي و روانشناسي، سلول‌هاي بنيادي و روانشناسي، تشريح سيستم اعصاب مرکزي (CNS) با رويکرد روانشناسي، تشريح اعصاب ارتباطي بدن (PNS) با رويکرد روانشناسي، جنين‌شناسي و روانشناسي، چرخه‌هاي زيستي و روانشناسي، فيزيولوژي و روانشناسي صنعتي و فيزيولوژي و روانشناسي ورزشي با الگوگيري از کشورهاي اروپايي برپا مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه بالغ بر 1000 اثر به دبيرخانه از نقاط مختلف کشور ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از بين 400 اثر انتخابي 200 اثر پس از داوري در 5 قالب مقاله، اسلايد، آموزشي، وبلاگ و پوستر به مدت سه روز ارائه خواهد شد.

 


همدان-خبرنگار کيهان:
دستيار ويژه رئيس‌جمهور و رئيس ستاد مهر ماندگار کشور گفت: 400 پروژه مهر ماندگار کشور تاکنون به بهره‌برداري رسيده است.
مهندس علي‌اکبر محرابيان در جريان بازديد از پروژه‌هاي مهر ماندگار استان همدان و نيز جلسه بررسي وضعيت اين پروژه‌ها در محل استانداري افزود: 920 طرح مهر ماندگار در کشور وجود دارد که اميدواريم تا 3 ماه آينده 520 مورد باقي مانده نيز تکميل و بهره‌برداري شود.
وي ادامه داد: البته اين پروژه‌ها نسبت به مدت زمان پيش‌بيني شده جلوتر هستند و هر مقدار اعتبار براي تکميل آنها نياز باشد، دولت خواهد پرداخت.
دستيار ويژه رئيس‌جمهور اضافه کرد: اعتبار طرح‌هاي مهر ماندگار از محل فروش سهام دولتي شرکت‌ها و اوراق مشارکت تأمين مي‌شود.
محرابيان اعلام کرد: امسال براي 8 استان مجوز فروش اوراق مشارکت صادر مي‌کنيم که همدان نيز يکي از آنها به شمار مي‌رود.
وي يادآور شد: طرح‌هاي مهر ماندگار بسيار خوبي در همدان وجود دارد که از سرعت خوبي نيز برخوردار هستند و تا پايان دولت دهم بايد تکميل و به بهره‌برداري برسند.
در اين جلسه، علي محمد ‌آزاد استاندار همدان، اظهار داشت: استان همدان داراي 34 پروژه مهر ماندگار است که تاکنون 6 پروژه افتتاح شده و يک مورد آماده بهره‌برداري است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10