(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - شماره 20481

سيل در خيابانهاي خرم‌آباد جاري شد
اعطاي معافيت و تسهيلات به سربازان خانواده‌‌هاي زلزله‌زده
ريزش ساختمان 3طبقه در يافت‌آباد
اعتراف به قتل به خاطر عذاب وجدان
ابتداي تيرماه آخرين مهلت تعويض کارت‌هاي قديمي معافيت و پايان خدمت
دستگيري زورگيران هم مدرسه‌اي
خدمات‌رساني شرکت واحد در فينال جام حذفي فوتبال
طي دو ماه اخير با تقديم 4 شهيدو2 مجروح
7/2 تن انواع موادمخدر در شرق کشور کشف شد
ورود 300 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي
حوادث کوتاه از کشور
هجوم ملخ‌هاي کوهاندار به تاغزارهاي آران و بيدگل
کاهش 5 تا 10 درجه‌اي دماي هوا در نوار شمالي کشور
تعويض لباس ترفندي براي فرار
انفجار هواپيماي نظامي آمريکا در آسمان قرقيزستان
تلفات سيل عربستان
خشم آتش در لس‌آنجلس
   


خرم‌آباد - خبرنگار کيهان:
بارش باران موجب طغيان سيل در بسياري از محله‌ها و خيابانهاي خرم‌آباد شد.
بارش باران که از شب شنبه در خرم‌آباد آغاز شده بود موجب جريان سيل و مختل شدن ترافيک در بسياري از خيابانهاي اين شهر شد.
شهردار خرم‌آباد گفت: با تلاش نيروهاي آتش‌نشاني و گسيل امکانات شهرداري در ساعت سه نيمه‌شب شنبه با وجود طغيان سيل در بسياري محله‌ها با هدايت سيلاب از جاري شدن آب در داخل منازل و مغازه‌هاي مسير سيلاب جلوگيري به عمل آورديم.
مهندس هرمز نصيري گفت: امکانات شهرداري و آتش‌نشاني خرم‌آباد هم‌اکنون نيز در حال آماده‌باش بسر مي‌برند.
شهردار افزود: معابر سيل‌خيز خرم‌آباد به دنبال جريان سيل شناسايي شده‌اند که در فصل تابستان نسبت به اصلاح آنها اقدام خواهيم کرد.
بر پايه اين گزارش رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه لرستان با اعلام اين خبر که ميزان بارندگي شبانه‌روز اخير در پلدختر 97 ميليمتر، کوهدشت 47 ميليمتر و خرم‌آباد 27 ميليمتر بوده است، افزود: ميزان بارندگي در پلدختر طي شب شنبه تا صبح از ميانگين 40 ساله اخير بيشتر بوده و نسبت به ميزان بارندگي سال گذشته 110 درصد افزايش يافته است.
آريايي گفت: تلاش شهرداري و آتش‌نشاني خرم‌آباد در هدايت سيلاب، بازگشايي ساير مسير طغيان سيل و جلوگيري از وارد آمدن خسارت به اموال مردم طي شبانه‌روز اخير در خور تحسين است.
وي گفت: با وجود شدت بارندگي در استان تاکنون خسارت جاني و مالي گزارش نشده است.

 


جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح تسهيلات و معافيت‌هاي مصوب شده براي سربازان و مشمولان زلزله‌زده استان بوشهر را تشريح کرد.
سردار موسي کمالي گفت: سربازان در حال خدمت و آموزش که در زمان وقوع زلزله، خانواده‌هاي آنان در مناطق زلزله‌زده سکونت داشته و به آنان يا واحد مسکوني‌شان 40 درصد يا بالاتر خسارت وارد شده است، به مدت سه ماه مرخصي اضطراري تعلق خواهد گرفت.
جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح اضافه کرد: اين مدت از مرخصي جزو خدمت دوره ضرورت اين افراد محاسبه مي‌شود.
وي همچنين با اشاره به آن دسته از افرادي که پس از شنيدن خبر وقوع زلزله، بدون اخذ مرخصي اقدام به ترک محل خدمت خود کرده‌اند نيز گفت: اين افراد در صورتي که متحمل آسيب‌هاي جاني و مالي (40 درصد يا بالاتر) شوند، در شمول اين مرخصي قرار مي‌گيرند.
کمالي ادامه داد: مابقي افرادي که پس از مراجعه به محل زندگي و اطلاع از وضعيت سلامت خانواده خود، آسيبي به آنان وارد نشده است، بايد ظرف مدت 10 روز به محل خدمت خود مراجعه کنند که اين مدت جزو مرخصي استحقاقي آنان محاسبه خواهد شد.
جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين درخصوص ديگر تسهيلات در نظر گرفته شده براي اين افراد اظهار کرد: همچنين آن دسته از سربازاني که خانواده‌شان در مناطق زلزله‌زده سکونت داشتند و آسيب به افراد خانواده يا واحدهاي مسکوني‌شان از 40 درصد يا بالاتر وارد شده، به نزديک‌ترين يگان نظامي و انتظامي محل سکونت خود منتقل مي‌شوند.
نحوه محاسبه اعزام با تاخير
سربازان زلزله‌زده
وي همچنين درخصوص نحوه محاسبه تاريخ اعزام مشمولان شهرستان‌هاي زلزله‌زده استان بوشهر نيز گفت: در صورتي که به خانواده يا واحدهاي مسکوني مشمولان اين مناطق 40 درصد يا بالاتر صدمه وارد شده باشد، اين افراد مي‌‌توانند به مدت شش ماه تا 30 شهريور ماه سال جاري، اعزام خود را به تاخير بياندازد.
کمالي با بيان اين که اين دسته از مشمولان در صورت تقاضا، مي‌توانند زودتر از اين موعد نيز اعزام شوند، خاطرنشان کرد: اين افراد پس از گذراندن دوران آموزشي، در نزديک‌ترين يگان نظامي يا انتظامي محل سکونت خود مشغول به خدمت خواهند شد.
شرايط بهره‌مندي زلزله‌زدگان از معافيت
جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين در خصوص معافيت‌هاي اختصاص‌يافته براي سربازان مشمولان مناطق زلزله‌زده استان بوشهر نيز گفت: آن دسته از افرادي که همه يا حداقل دو تن از اعضاي درجه يک خود را در زلزله از دست داده باشند، از انجام خدمت ضرورت معاف خواهند شد.
وي همچنين با اشاره به آن دسته از افرادي که سرپرست خانواده خود را از دست داده يا سرپرست خانواده‌شان به علت معلوليت ناشي از زلزله، قادر به اداره امور خود نباشد نيز گفت: در صورتي که فرزند ديگري که سرپرستي خانواده را بر عهده بگيرد، در اين خانواده نباشد يا در استان حضور نداشته باشد، اين افراد نيز مي‌توانند از معافيت بهره‌مند شوند.
به گفته کمالي، تشخيص صلاحيت افراد در اين زمينه برعهده هيئتي متشکل از بخشدار، نماينده وظيفه عمومي، نماينده دادستاني، نماينده سپاه پاسداران، اعضاي شوراي اسلامي شهر و ... است.
به گزارش ايسنا، جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين درباره سربازان متاهل داراي فرزند که فرزند يا همسر خود را در اين زلزله از دست دادند يا آنان به هر دليل قادر به اداره امور خود نباشند نيز اظهار کرد: به اين افراد نيز معافيت تعلق مي‌گيرد.به گفته وي، سربازان متاهلي که پدر، پدر همسر يا هر دو را در زلزله از دست داده باشند، در صورتي که همسر آنان در محل سرپرستي نداشته باشد، از خدمت سربازي معاف مي‌شود.
کمالي همچنين با اشاره به آن دسته از افرادي که منزل مسکوني‌شان به شکل صد در صد تخريب شده، گفت:‌اين دسته از افراد نيز در شمول بهره‌مندي از معافيت قرار خواهند گرفت.

 


سازمان آتش‌نشاني از ريزش ساختمان سه طبقه و ناپديد شدن دختر 10 ساله در اين حادثه خبر داد.
بنابر گزارش رسيده ساعت 13 و 8 دقيقه امروز ريزش آوار در يافت‌آباد، خيابان باقري به سازمان آتش‌نشاني اعلام شد، که با توجه به حساسيت موضوع آتش‌نشانان دو ايستگاه خود را به محل حادثه رساندند.
در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد گودبرداري در يک زمين 200 متري و به عمق پنج متر انجام شده و ضلع شرقي يک ساختمان سه طبقه در مجاورت اين زمين فرو ريخته بود. در طبقه همکف اين ساختمان يک سوپرمارکت بود که به گفته اهالي زمان حادثه يک دختر 10ساله در محل حادثه بوده است.

 


عذاب وجدان جواني را پس از يک سال قتل ناپدري‌اش وادار به معرفي خود به پليس آگاهي کرد.
سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: اين جوان که حميدرضا و 33 سال سن دارد با مراجعه به اداره دهم پليس آگاهي و معرفي خود به عنوان عامل جنايت در شهر اصفهان اعتراف کرد که يک سال پيش ناپدري‌اش به نام محمدتقي 60 ساله را در اين شهر به قتل رسانده و تاکنون فراري بوده است.
متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «براي تهيه وام خريد خودرو مبلغ دو ميليون به ناپدري‌ام پرداخت کرده اما پس از گذشت مدتي او هيچ اقدامي براي تهيه وام نکرد؛ تصميم گرفتم تا مبلغ دو ميليون تومان خود را از او باز پس بگيرم و همين موضوع زمينه اختلافات بعدي من با وي شد.»
متهم در خصوص روز حادثه نيز به کارآگاهان گفت: «در مورخه 19/1/1391 با مقتول در خصوص بازپس دادن پولم درگير شدم؛ فقط مي‌خواستم پولم را به من برگرداند اما زماني که مدعي شد من نزد او پولي ندارم با سنگي که در حياط بود ضربه‌اي به سرش زدم؛ وقتي که بر روي زمين افتاد، چند ضربه ديگر به سرش زدم؛ بعد از اين اتفاق، چهار يا 5 دقيقه آنجا بودم و آن موقع بود که متوجه شدم چه اتفاقي افتاده است.
وي گفت: پس از اين جنايت به سراغ کمد مقتول رفتم و کيف دستي حاوي مدارک و يک سري کاغذ را برداشتم تا نشان دهم که کسي به قصد سرقت وارد کارگاه شده و سپس از آنجا خارج شدم.
متهم در خصوص مدت زمان متواري بودن خود و مراجعه به پليس، به کارآگاهان گفت: پس از جنايت به تهران آمده و مدت يک ماه در قهوه‌خانه‌اي مشغول به کار بودم. پس از اين مدت به مشهد رفته و مدتي را نيز به کارهاي مختلف مشغول بودم، در تمام طول اين مدت سعي مي‌کردم تا موضوع را فراموش کنم ولي نتوانستم و اکثر شب‌ها کابوس ديده و نمي‌توانستم راحت بخوابم تا اينکه تصميم گرفتم خود را معرفي کنم.

 


جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: براي تعويض کارت‌هاي معافيت قديمي تا ابتداي تير ماه امسال فرصت وجود دارد.
سردار موسي کمالي در اين رابطه اظهار کرد: تمامي متقاضيان تعويض کارت‌هاي معافيت و پايان خدمت داخل کشور بايد به دفاتر پليس +10 مراجعه کنند و مشمولان خارج کشور نيز بايد به نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در کشور محل اقامتشان رجوع کنند.وي افزود: پس از اتمام مهلت اعلام شده براي تعويض کارت‌هاي پايان خدمت، با اين افراد همچون مشمولان غايب و فراري برخورد مي‌شود و مجازات‌هايي که براي اين دسته از افراد در نظر گرفته شده، برايشان اعمال مي‌شود.

 


رئيس کلانتري 118 ستارخان از دستگيري چهار زورگير هم مدرسه‌اي که با خودروي پرايد اقدام به زورگيري مي‌کردند خبر داد.
سرهنگ اميرحسين رضايي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در پي چندين فقره زورگيري از هموطنان، پليس تهران جهت شناسايي و دستگيري متم يا متهمان اقدامات خود را آغاز کرد.
رئيس کلانتري 118 ستارخان افزود: در اين راستا ماموران اطلاعات و تخصصي اين کلانتري با گفت‌وگو با مالباختگان متوجه شدند که چهار نوجوان با يک دستگاه خودروي پرايد در مناطق خلوت شهر اقدام به زورگيري از هموطنان مي‌کنند.
اين مقام مسئول انتظامي گفت: به دنبال اين موضوع ماموران به طور نامحسوس در نقاط جرم‌خيز و خلوت اقدام به گشت‌زني هدفمند کرده و توانستند چهار نوجوان را در حوالي بزرگراه جناح با مشخصات ظاهري اخذ شده مشاهده کنند.
وي افزود: متهمان پس از آگاهي از حضور پليس بلافاصله بر سرعت خود افزوده و اقدام به فرار کردند که در نهايت پس از چند دقيقه تعقيب و گريز متوقف و دستگير شدند.
سرهنگ اميرحسين رضايي تاکيد کرد: در بازرسي از متهمان چهار قبضه قمه و پس از بررسي از خودرو 3 کوله پشتي حاوي اموال مسروقه کشف و ضبط شد.
رئيس کلانتري 118 ستارخان خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتري توسط مالباختگان شناسايي شدند و همچنين در بررسي بيشتر از متهمان مشخص گرديد که با يکديگر همکلاسي بوده و در يک دبيرستان درس مي‌خوانند.

 


شرکت واحد اتوبوسراني تهران از اختصاص 1500 دستگاه اتوبوس و ميني‌بوس براي جابجايي تماشاگران در روز يکشنبه 15/2/92 به مناسبت برگزاري مسابقه فوتبال فينال جام حذفي در ورزشگاه بزرگ آزادي بين تيم‌هاي سپاهان اصفهان و پرسپوليس خبر داد.
بنابراين گزارش محل استقرار اتوبوس‌هاي شرکت واحد به شرح زير مي‌باشد:
1- اتوبوس‌هايي که در ضلع شرقي ورزشگاه مستقر مي‌باشند مسير بزرگراه حکيم - سيدخندان - بزرگراه رسالت به سمت شرق تهران را پوشش خواهند داد.
2- اتوبوس‌هايي که در ضلع غربي ورزشگاه مستقر مي‌شوند مسافران عازم به سه راه‌آذري - ميدان آزادي، فلکه دوم نازي‌آباد را جابجا خواهند نمود.
3- اتوبوس‌هاي مستقر در پارکينگ 19 و 20 ورزشگاه آزادي به مسافراني که قصد عزيمت به ميدان‌هاي آزادي - انقلاب اسلامي، امام‌حسين(ع) - خراسان - ميدان راه‌آهن را دارند سرويس‌دهي خواهند نمود.شرکت واحد اتوبوسراني تهران ضمن تشکر از تماشاگران فهيم فوتبال درخواست مي‌نمايد از آنجايي که بهترين اتوبوس‌هاي موجود جهت تکريم اين عزيزان در نظر گرفته شده است مانند هميشه خدمت‌گزاران خود را با استفاده بهينه و دقت در نگهداري اتوبوس‌هاي اعزامي جهت ارائه خدمات بهتر ياري فرمايند.

 


معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: يگان‌هاي کشور طي دو ماه گذشته 10 ميليارد تومان خسارت به قاچاقچيان و اشرار وارد آورده‌اند.
سردار بهرام نوروزي افزود: جلوگيري از ترانزيت و توزيع مواد مخدر به داخل کشور، کشورهاي همسايه و جلوگيري از آلودگي جوانان و دفع نفوذ شرارت قاچاقچيان در عمق کشور از اهداف مهم مقابله يگان‌هاي کشورمان با کاروان‌هاي متجاوز مرزي است.معاون مقابله با عرضه ستاد با اشاره به گزارش‌هاي واصله از شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان‌ها گفت: طي دو ماهه اخير، تنها در عمليات‌هايي در مناطقي از شرق کشور که منجر به شهادت چهار نفر و مجروحيت 2 نفر از غيورمردان و مجاهدان عرصه مبارزه شد، بيش از 2 تن و 700 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 9 نفر از اشرار و حاملين قاچاق مواد مخدر به هلاکت رسيدند و تعدادي سلاح، مهمات، خودرو، دوربين ديد در شب کشف شد.به گفته وي، خسارات وارد شده به قاچاقچيان و اشرار تنها در اين عمليات‌ها، حدود 10 ميليارد تومان برآورد شده است.

 


معاون مالي و اداري شهرداري تهران از ورود 300 دستگاه اتوبوس جديد بي‌آر‌تي به ناوگان حمل و نقل عمومي تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، حسين محمد پورزرندي گفت: بعد از پيگيري‌هاي مکرر شهرداري براي خريداري و ورود اتوبوس‌هاي خطوط تندرو، اين اتوبوس‌ها اواخر سال گذشته وارد گمرک شد.
وي با اشاره به انجام اقدامات مربوط به ترخيص اتوبوس‌ها از سوي شهرداري تهران افزود: اصلاح اسناد بانکي مربوط به ترخيص اتوبوس‌ها و استفاده از رديف معافيت شهرداري‌ها براي خروج اتوبوس بدون پرداخت هزينه گمرکي صورت گرفته و 300 دستگاه اتوبوس جديد وارد تهران خواهد شد.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران با اشاره به هزينه 133 هزار يورويي شهرداري براي خريداري اتوبوس‌هاي خطوط تندرو تاکيد کرد: البته به اين رقم، هزينه‌هاي مربوط به حمل و نقل و انتقال اتوبوس‌ها نيز افزوده مي‌شود.
پورزندي با بيان اينکه طبق قانون بايد 82/5 درصد هزينه تامين اتوبوس‌هاي شهري از سوي دولت و 12/5 درصد از سوي شهرداري‌ها پرداخت شود، تصريح کرد: در مورد اتوبوس‌هاي جديد خطوط بي‌آرتي، صددرصد هزينه‌ها از سوي شهرداري تهران تامين شده است.
به گفته وي، اتوبوس‌هاي جديد خطوط اتوبوسراني تندرو تهران از کشور چين خريداري شده و داراي کيفيتي مناسب و خدمات پس از فروش از سوي توليدکننده است.
قرار است اتوبوس‌هاي جديد خطوط تندرو در خط 4 اتوبوس‌هاي تندرو در بزرگراه رسالت فعال شوند.

 


مادر و فرزند قرباني اسلحه غيرمجاز
خرم‌آباد- خبرنگار کيهان: اسلحه غيرمجاز که در اختيار يک خانواده بود، جان مادر و جنين هفت ماهه‌اش را به طرز دلخراشي گرفت.
در اين حادثه که در روستاي ماسور رخ داد شوهر اين زن به دنبال اختلافات خانوادگي، نيمه‌هاي شب به ضرب گلوله همسر و جنين 7 ماهه‌اش را به قتل رساند.
متهم به قتل توسط مأموران پليس دستگير و تحويل مقام قضايي شد.
شناسايي خودروي حامل مواد مخدر
پل‌سفيد- خبرنگار کيهان: مأموران انتظامي شهرستان سوادکوه در بازرسي خودروي رها شده در کنار جاده موفق شدند، بيش از 140 کيلوگرم ترياک را که در بسته‌هاي 10 کيلويي بطرز ماهرانه‌اي در کف صندوق عقب خودرو جاسازي شده بود، کشف و ضبط کنند.
تلاش براي شناسايي مالک خودرو و متهمان فراري با هماهنگي مرجع قضايي همچنان ادامه دارد.
تصادف منجر به مرگ
رشت- خبرنگار کيهان: بي‌احتياطي راننده سواري پرايد مرگ مادر باردار و 2 فرزندش را رقم زد. راننده 28 ساله خودرو به علت عدم توانايي در کنترل وسيله نقليه، با زني 28 ساله که دو قلو باردار بود به شدت برخورد کرد که به مرگ اين زن به همراه 2 فرزند دوقلويش براثر شدت جراحات وارده در بيمارستان انجاميد.
کشف تريلر مسروقه
خرم‌آباد- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي لرستان همچنين از کشف تريلر 18 چرخ حامل زغال سنگ در شهرستان کوهدشت خبر داد و افزود: 2 نفر از شرکا به خاطر اختلاف مالي 22 ميليون توماني مبادرت به سرقت تريلر طرف مقابل با محموله آن کرده بودند که به دنبال اعلام سرقت راننده، مأموران پليس کمتر از 8 ساعت تريلر مذکور را که در مسيري فرعي در گل فرو رفته بود يافتند.
متهمان پرونده همراه با تريلر مکشوفه و محموله آن تحويل مقام قضايي شدند.

 


کاشان- خبرنگار کيهان:
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آران و بيدگل از هجوم شديد ملخ‌هاي کوهان‌دار به تاغزارهاي اين شهرستان خبر داد.
ابوالفضل معيني نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون يک هزار هکتار از کانون‌هاي طغيان ملخ‌هاي کوهاندار تاغ در اين شهرستان توسط گروه پيش‌آگاهي و مبارزه با آفات شناسايي شده است.
وي با بيان اينکه هجوم ملخ‌هاي کوهان‌دار به اين کانون‌ها روز به روز بيشتر شده و در حال پيشروي و گسترش به ديگر مناطق است، تصريح کرد: اين ملخ‌ها از درختان تاغ تغذيه کرده و موجب خشکي و نابودي تاغزارها و در نهايت زمينه‌ساز ورود ماسه‌هاي بادي و شن‌هاي روان به مناطق مسکوني مي‌شوند.وي خاطرنشان کرد: به منظور جلوگيري از بروز مشکلات ذکر شده اقداماتي نيز در زمينه مبارزه با اين نوع آفت توسط اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آران و بيدگل صورت گرفته است.وي پيش‌بيني کرد: به دليل وسعت زياد کانون‌هاي طغيان ملخ‌هاي کوهان‌دار در اين مناطق اعتباري افزون بر 250 ميليون ريال مورد نياز است.شهرستان آران و بيدگل با دارا بودن 120 هزار هکتار جنگل‌هاي دست کاشت تاغ 40 درصد از تاغزارهاي استان اصفهان را در خود جاي داده است.

 


مديرکل پيش‌بيني سازمان هواشناسي از ورود موج جديد سرما به کشور خبر داد و گفت: به سبب ورود اين سامانه دماي هوا در نوار شمالي کشور 5 تا 10 درجه سانتيگراد کاهش مي‌يابد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت‌و‌گو با فارس افزود: اين سامانه بارشي سه‌شنبه وارد کشور مي‌شود و تا پايان هفته نوار شمالي به ويژه سواحل درياي خزر را تحت تاثير قرار مي‌دهد.وي درباره وضعيت هواي پايتخت گفت: براي کلانشهر تهران طي هفته جاري پديده جوي خاصي پيش‌بيني نمي‌شود.

 


يک زنداني پاکستاني در زندان بارسلون با پوشيدن لباس برادرش موفق به فرار شد.
به گزارش شبکه خبري يورونيوز، اين دو برادر جاي خود را در زندان بارسلون عوض کردند و برادر زنداني به سادگي فرار کرد.
عصر روز چهارشنبه هنگام ملاقات اعضاي خانواده در اتاق بازديد زندان «مودلوي بارسلون»، دو برادر لباس‌هاي خود را عوض کردند و به اين ترتيب برادر بيگناه در زندان ماند.
البته وي اکنون در بازداشت به سر مي‌برد و شايد در آينده هم‌سلولي برادرش شود.

 


قرقيزستان اعلام کرد: اجساد 2 خلبان که هواپيماي آنها در اين کشور سقوط کرده بود پيدا شد.
وزارت حالت‌هاي اضطراري قرقيزستان اعلام کرد اجساد 2 خلبان در محل سقوط هواپيماي آمريکايي متعلق به پايگاه نظامي «ماناس» صبح ديروز پيدا شد.
بنا به اين گزارش از سرنوشت خلبان سوم خبري نيست و برخي منابع، از وجود پنج خلبان در اين هواپيماي آمريکايي خبر داده‌اند.
اين گزارش مي‌افزايد: حدود 50 نفر از مأموران نهادهاي مختلف قرقيزستان به دنبال ديگر سرنشينان اين هواپيما مي‌گردند.
منابع نزديک به پايگاه نظامي ماناس اعلام کردند که اين هواپيماي آمريکايي که ظهر روز جمعه با 90 تن نفت سفيد به مقصد افغانستان در حال حرکت بود پس از چند دقيقه پرواز در 100 کيلومتري بيشکک سقوط کرد.
براساس نتايج بازرسي مقدماتي، علت سقوط هواپيما انفجار در سالن هواپيما عنوان شده است.
اين در حالي است که شاهدان حادثه نيز گفته‌اند که هواپيما در هوا آتش گرفته و پس از آن به زمين سقوط کرده است.

 


آمار کشته شدگان سيل ناشي از بارش‌هاي فصلي در استان‌هاي جنوبي عربستان به 24 نفر افزايش يافت.
به گزارش آناتولي، بارش باران‌هاي فصلي در جنوب عربستان و فرو ريختن يک سد خاکي منجر به بالا رفتن تلفات سيل در اين کشور شده است.
5 نفر از کشته‌ها مربوط به استان «العقيق» و 6 نفر نيز در استان‌هاي «الخرج» و «بيشه» هستند.
نيروهاي امدادرساني عربستان موسوم به «دفاع شهري» اعلام کردند جان 641 نفر را نجات داده‌اند.
عربستان هر ساله در فصل بهار شاهد باران‌هاي شديد و طغيان موسمي رودخانه‌هاست؛ سال گذشته نيز شهر مدينه شاهد سيل بود که بر اثر آن ده‌ها نفر کشته و زخمي شدند.

 


آتش سوزي غيرقابل کنترل در منطقه وسيعي از «لس‌آنجلس» ظرف مدت يک و نيم روز از 10 هکتار به 28 هزار هکتار گسترش پيدا کرده و همچنان در حال پيشروي است.
به گزارش شبکه «سي‌ان‌ان»، مسئولان آتش‌نشاني آمريکا اعلام کردند که آتش‌سوزي در منطقه وسيعي از «لس‌آنجلس» ظرف مدت يک روز و نيم از 10 هکتار به 29 هزار هکتار گسترش پيدا کرد و بيش از چهار هزار خانه را در معرض خطر قرار داده است.
اين آتش‌سوزي که از پنجشنبه صبح آغاز شده به 15 خانه، و 5 ساختمان تجاري خساراتي وارد آورد اما هيچ يک از اين ساختمان‌ها تخريب نشدند.
مسئولان لس‌آنجلس، جمعه بعدازظهر دستور تخليه منطقه ثروتمندنشين «ونچورا» در شمال غربي لس‌آنجلس را صادر کردند.
به دنبال خشکي هوا و وزش بادهاي سهمگين، آتش‌سوزي به روز دوم کشيده شد و 300 ساختمان تجاري و 50 ساختمان در معرض خسارت قرار گرفتند.
مقامات اعلام کردند که يک هشدار پرچم قرمز براي خطر بالاي آتش‌سوزي به دليل دماي بالاي هوا، نبود رطوبت و بادهاي سهمگين مطرح شده است.
سازمان آتش‌نشاني لس‌آنجلس اعلام کرد که آتش به اصطلاح بهاري تقريباً در منطقه ونچورا خارج از کنترل شده است. بيش از 950 پرسنل آتش‌نشاني و اجرايي تنها توانسته‌اند 20درصد از شعله‌هاي آتش در نزديکي خانه‌هاي گرانقيمت و قله‌هاي «سانتا مونيکا» را مهار کنند.
سازمان مديريت بحران فدرال اعلام کرد که بودجه فدرال 75 درصد از هزينه‌هاي آتش‌نشاني را پوشش مي‌دهد.
برخي گزارش‌ها حاکي از آن است که شعله‌هاي آتش منطقه ونچورا که احتمالاً به اقيانوس آرام نيز کشيده شده است، از بزرگراه ساحلي اقيانوس آرام که قله‌هاي سانتامونيکا را از دريا جدا مي‌کند، عبور کرد و آتش‌هاي کوچک خساراتي را به يک محدوده شليک نظامي وارد آورد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10