(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - شماره 20481

5 نظامي آمريکايي درجنوب افغانستان به هلاکت رسيدند
درخواست 16سازمان بين المللي براي جلوگيري ازتخريب خانه فلسطيني‌ها
مالکي: زير بار تجزيه عراق نخواهيم رفت
افشاگري ديرهنگام مامور برجسته اف‌بي‌آي آمريکا خط مي‌داد
بن لادن اجرا مي‌کرد
استقرار ارتش ليبي براي مهار ناآرامي‌هاي پايتخت
اعتراض جهاني عليه تخريب مقبره صحابي پيامبر(ص) به دست تروريست‌ها در سوريه
اهانت نمايندگان به وزير سياهپوست در پارلمان ايتاليا
اعتراض فلسطيني‌ها به طرح سازشکارانه دولت قطر
در پي اظهارات مداخله‌جويانه دولت ليما مادورو سفير ونزوئلا را از پرو فرا خواند
تجمع گسترده در شهرهاي اندونزي به قتل‌عام مسلمانان ميانمار پايان دهيد
شيخ عيسي قاسم: ملت بحرين از مطالبات انقلابي خود کوتاه نخواهد آمد
چهار سوي پنج قاره
   


پنج نظامي آمريکايي بر اثر انفجار بمب در جنوب افغانستان به هلاکت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري رويتر ، سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ( ناتو ) با انتشار بيانيه اي از کشته‌شدن پنج سرباز آمريکايي براثر انفجار بمب در جنوب افغانستان خبر داد . اين سازمان درارتباط با محل دقيق اين انفجار توضيحي نداد.آمريکايي ها معمولا خبر هاي مربوط به تلفات خود در افغانستان را پوشش نمي دهند. شبه نظاميان طالبان اخيرا اعلام کرده بودند که عمليات گسترده بهاره خود را آغاز کرده اند.هم اکنون شرايط در افغانستان به گونه اي است که عناصر طالبان هر وقت وهر جا که اراده کنند مي توانند نظاميان آمريکايي و ناتو را هدف قرار دهند.طبق وعده باراک اوباما ،آمريکا بايد تا 11دي 1393خاک افغانستان را ترک کند.

 


16سازمان بين‌المللي حقوق بشري و امدادرساني با امضاي دادخواستي از رهبران جهان خواستند با اعمال فشار بر مقامات اسرائيلي، تخريب خانه‌هاي فلسطينيان و ساخت‌وساز شهرك‌هاي يهودي‌نشين را متوقف كنند.
به گزارش خبرگزاري ايكنا ،در پي اقدام نيروهاي اشغالگر اسرائيلي به تخريب 57 منزل متعلق به فلسطيني‌ها در مناطق اشغالي، 16 سازمان بين‌المللي از رهبران جهان خواستند كه با رژيم اسرائيل به خاطرنقض قوانين بين‌المللي و گسترش تخريب خانه‌ فلسطينيان و اخراج اجباري آ‌نهابرخورد كنند.در اين بيانيه اعلام شد كه تخريب خانه‌ فلسطينيان از سوي رژيم اسرائيل به يك مسئله سيستماتيك تبديل شده و صدها نفر را در كرانه باختري بي‌خانمان كرده است.

 


نخست‌وزير عراق در واکنش به مطالبات مخالفان اعلام کرد، زير بار خواسته‌هاي مغاير با قانون اساسي نمي‌رود و به تجزيه عراق تن نمي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، «نوري مالکي» به اظهارات خطباي جمعه شش استان سني‌نشين عراق مبني بر جدا شدن مناطق سني‌نشين از ديگر مناطق اين کشور واکنش نشان داد و گفت: ما به تقاضاهايي چون زير پا گذاشتن قانون اساسي، تجزيه عراق و قوم‌گرايي تن نخواهيم داد و محال است اين خواسته‌ها را برآورده سازيم. ما مقابل چنين درخواست‌هاي نابجايي مي ايستيم.
مالکي که با روزنامه «الحيات» سخن مي‌گفت، با اشاره به اعتراضات روزانه ضددولتي در شمال و غرب عراق گفت: اگر تظاهرات و اعتصابات مشابهي در هر يک از کشورهاي عربي رخ مي‌داد، محل‌هاي تجمع را با هواپيما بمباران مي‌کردند، ولي ما مقابل آنها صبوري مي‌کنيم، زيرا آنها را از ملت خود مي‌دانيم و اميدواريم که ملت اعم از شيعه و سني بر بحران فائق آيد. با اين حال، مالکي بخشي از مطالبات مخالفان را قانوني دانست.
مالکي در مورد گسترش دامنه قوميت‌گرايي در منطقه نيز هشدار داد و گفت: پيشتر نيز خطر را گوشزد و بارها تکرار کردم که بوي خون از رواج طايفه‌گرايي ميان مسلمانان به مشام مي رسد. اين امر به سود هيچ‌کس نبوده بلکه خدمتي به دشمنان است. قوم‌گرايي مرزي نمي‌شناسد و به عراق و عربستان و لبنان ختم نمي‌شود.
وي تصريح کرد: طايفه‌گرايي چون بادي است که همه موانع و همه مرزها را پشت سر مي‌گذارد. اختلاف در مواضع و افکار سياسي تناقضي با اعتقادات ديني ما ندارد. همه ما مسلمانيم، اختلاف در گرايش‌هاي سياسي مجوزي براي کشتار ديگران نيست.جمعه گذشته شماري از خطباي جمعه استان‌هاي الانبار، نينوا، موصل، صلاح‌الدين، کرکوک و سامرا گفتند اگر مالکي کنار نرود، آنها اقدام به تشکيل منطقه مستقل سني‌نشين مي‌کنند.پس از نماز جمعه نيز طبق معمول در اين مناطق تظاهرات ضددولتي برگزار کردند.در همين حال، «عبدالهادي کربلايي»، نماينده آيت‌الله «سيدعلي سيستاني» از همه احزاب سياسي خواست زبان مذاکره را به عنوان بهترين راهکار برگزينند.خبر ديگر از عراق حاکي است، ناآرامي و درگيري‌هاي جداگانه در اين کشور 23 شهيد و شماري مجروح بر جاي گذاشت.

 


مأمور اف‌.بي‌.‌آي از همکاري گسترده وزارت خارجه آمريکا، سيا و پنتاگون با رهبران القاعده از جمله «بن‌لادن» پرده برداشت.
به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني «گلوبال ريسرچ» «سيبل ادموندز» از کارکنان پليس اف.بي.آي و مسئول مکاتبات آمريکا با گروه‌هاي تندرو به تازگي در خصوص همکاري‌هاي بين واشنگتن و گروه‌هاي تروريستي مثل القاعده افشاگري‌هاي بي‌سابقه‌اي کرده که نشان مي‌دهد بن‌لادن و ايمن الظواهري با ناتو، پنتاگون، وزارت خارجه آمريکا و سيا در بسياري از حملات تروريستي همکاري داشته‌اند. به گفته اين مأمور اف.بي.آي که مکاتبات بين دو طرف پس از حملات 11 سپتامبر را ترجمه مي‌کرده، اين گروه‌هاي تروريستي 3 ماه پس از حملات 11 سپتامبر براي ايجاد بي‌ثباتي در منطقه قفقاز همکاري‌هاي خود را آغاز مي‌کنند؛ اين عمليات تحت عنوان عمليات «گلاديو» صورت مي‌گرفت.
«ادموندز» گفت: اطلاعات محرمانه‌اي که طي 11 سال گذشته به دست آورده نشان مي‌دهد آمريکا عمليات تروريستي در قفقاز و آسياي مرکزي را مديريت، تجهيز و حمايت کرده وبن‌لادن و ايمن‌الظواهري نيز تحت فرماندهي آمريکا و ناتو مسئول اجرايي اين عمليات بوده است.
وي همچنين افزود: اسناد اف.بي.آي طي سال‌هاي 1996 تا 2002 از ارتباط مستقيم اين عمليات تروريستي با آمريکا حکايت دارد. «ادموندز» اعلام کرد اين اسناد همچنين به چگونگي جلب موافقت کنگره از سوي وزارت خارجه براي اختصاص بودجه به سازمان‌هاي غيردولتي و شرکت‌ها به منظور حمايت مالي از گروه‌هاي تروريستي در اين منطقه اشاره دارد. «گلوبال ريسرچ» در تأييد گفته‌هاي «ادموندز» به اظهارات مشاور سابق امنيت ملي آمريکا اشاره مي‌کند که اذعان کرده بود آمريکا بن‌لادن را در افغانستان روي کار آورد تا با اتحاد جماهير سابق شوروي مبارزه کند. مشاور سابق امنيت ملي آمريکا همچنين سال 1997 در کتابي نوشت مناطق قفقاز و آسياي مرکزي يعني همان دو منطقه‌اي که به گفته «ادموندز»، ناتو و آمريکا مسئوليت ايجاد بي‌ثباتي در آنجا را به بن‌لادن و ايمن‌الظواهري واگذار کردند، براي اين کشور بسيار کليدي هستند. همکاري آمريکا و ناتو با القاعده تنها منوط به منطقه قفقاز نمي‌شود. نخست‌وزير سابق ايتاليا، يکي از قضات اين کشور و رئيس سابق سازمان اطلاعات ايتاليا نيز پيش از اين اذعان کرده بودند در چارچوب عمليات «گلاديو»، ناتو با پشتيباني پنتاگون و سيا بمبگذاري‌هاي تروريستي را در ايتاليا و ديگر کشورهاي اروپايي در دهه 1950 انجام داد و کمونيست‌ها را مسئول آن اعلام کرد تا حمايت مردم را از دولت‌هاي اروپايي در مقابله با کمونيسم جلب کند.
در حال حاضر نيز ايالات متحده آمريکا همکاري‌هاي کاملاً آشکاري را با گروه‌هاي تروريستي مثل القاعده در جنگ سوريه دارد. وزير دفاع آمريکا همين چند روز پيش نسبت به ارائه کمک‌هاي بيشتر به اين گروه‌هاي تروريستي تأکيد کرد.
گفتني است ايالات متحده آمريکا القاعده را مسئول حملات 11 سپتامبر معرفي کرده است. در صورت صحت اين موضوع مي‌توان نتيجه گرفت اظهاراتي که از سوي بسياري از کارشناسان درباره دست‌داشتن آمريکا در حادثه 11 سپتامبر گفته مي‌شود نيز صحت دارد. به اعتقاد اين کارشناسان ايالات متحده به بهانه حملات 11 سپتامبر به خاورميانه لشکرکشي کرد. به عبارت ديگر اين کشور با انهدام چند ساختمان و قتل‌عام هزاران نفر از شهروندان خود اقدام به اشغال دو کشور و چپاول ثروت‌هاي عراق و افغانستان کرد!
ايالات متحده آمريکا چند ماهي است بحث مذاکره با گروه تروريستي طالبان را نيز با جديت دنبال مي‌کند! اقدامي که با اعتراض حامد کرزاي هم رو به رو شده است.
يکي از مسائلي که بر افشاگري‌هاي مأمور اف.بي.آي صحه مي‌گذارد اين است که همواره بين صاحب‌نظران اين سؤالات مطرح بوده که ايالات متحده چطور با آن همه تجهيزات نمي‌توانست بن‌لادن را دستگير کند؟ و چطور چند ماه مانده به انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سال 2013 خبر دستگيري منتشر شد؟ و اينکه چرا هرگز جسد وي ديده نشد؟ يا چطور در عمليات نظامي آمريکا تنها کساني که آسيب نمي‌ديدند بن‌لادن، ملاعمر و ايمن الظواهري بودند؟ واقعيت اين است که بن‌لادن‌ها با همکاري‌هاي مثلث آمريکا، عربستان و پاکستان ايجاد شده‌اند و اگر فقط يک دليل براي اثبات اين ادعا وجود داشته باشد، منافعي است که آمريکا از اين گونه عناصر به دست آورده و مي‌آورد. کافي است نگاهي به بيانات اخير جبهه «النصره» در سوريه که رسماً زير شاخه القاعده فعاليت مي‌کند انداخت. ناظران سياسي اروپايي اين افشاگري مأمور برجسته اف‌بي‌آي را ديرهنگام ارزيابي کرده‌اند.

 


صدها نفر از طرفداران و مخالفان پاکسازي نهادهاي کشوري و لشکري ليبي از عناصر رژيم سابق در پايتخت اين کشور با هم درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، روز جمعه ابتدا صدها نفر از مردم طرابلس با اجتماع در ميدان «الجزاير» اين شهر، عليه شبه‌نظامياني که ادارات را به تصرف در آورده بودند شعار دادند. بر روي پلاکاردها و دست‌نوشته‌هايي که اين معترضان با خود داشتند، نوشته شده بود: «دوران شبه‌نظاميان به سر آمده است» و «حمله به وزارتخانه‌‌ها را متوقف کنيد». منظور اين تظاهرکنندگان، شبه‌نظامياني بودند که اوايل هفته گذشته به بهانه حضور عناصر رژيم «معمر قذافي» در ادارات، وزارتخانه‌‌هاي کشور، خارجه و دادگستري را اشغال کرده بودند.تظاهرکنندگان سپس از ميدان الجزاير به سمت ميدان «شهدا» رفتند و در آنجا با تجمع‌کنندگان حامي پاکسازي ادارات درگير شدند. از تلفات و يا زخمي‌هاي احتمالي اين درگيري خياباني گزارشي نرسيده است.نيروهاي ارتش نيز براي حفظ امنيت تاسيسات و نهادهاي دولتي، در اين مراکز مستقر شدند. براساس گزارشات، هرچند شبه‌نظاميان طي روزهاي اخير ساختمان‌هاي وزارتخانه‌ها را ترک کرده‌اند، ولي هنوز در طرابلس حضور دارند. اين شبه‌نظاميان به سلاح‌هاي نيمه سنگين و حتي تانک و خودروهاي زرهي نيز مجهز هستند!در همين حال، اخوان‌‌‌المسلمين ليبي عليه کساني که خواستار مداخله خارجي هستند، موضع گرفت؛ «حزب عدالت و سازندگي» وابسته به اخوان‌المسلمين اعلام کرد: تحولات سياسي جاري در ليبي يک موضوع داخلي است و خود مي‌توانيم آن را حل و فصل کنيم و دخالت خارجي را در اين زمينه نمي‌پذيريم. هم‌اکنون مناطق مختلف ليبي ناآرام است و شبه‌نظاميان عملا کنترل برخي مناطق را در دست دارند.

 


سرويس خارجي ـ
تخريب و نبش قبر حجربن‌عدي صحابي پيامبر(ص) و حضرت علي(ع) به دست گروه تروريستي النصره با واکنش شديد علماي شيعي و سني و مردم جهان عرب و اسلام رو‌به‌رو شد و بسياري از حوزه‌هاي علميه و مراکز مسلمانان به نشانه اعتراض تعطيل شد.
واکنش‌ها به تخريب و نبش قبر حجربن‌ عدي همچنان ادامه دارد و در کنار علماي شيعي، علماي اهل تسنن نيز اين اقدام شنيع و هتک حرمت به اماکن مقدس را به شدت محکوم کردند.
بسياري از مقامات ديني و سياسي در جهان اسلام اين اقدام را محکوم کرده و خواستار واکنش جدي در برابر اين‌گونه اقدامات شدند. تروريست‌‌هاي وهابي النصره وابسته به القاعده که از حمايت غربي‌ها و برخي کشورهاي عربي برخوردارند پنجشنبه گذشته به منطقه‌اي در حومه دمشق حمله کرده و در يک اقدام غيرانساني به نبش قبر صحابي جليل پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين(ع) پرداخته و پيکر پاک وي را به مکان ديگري انتقال دادند.
اين در حالي است که روز گذشته نيز گروه‌‌هاي تکفيري تندرو در اردن به حرم جعفر طيار در جنوب اين کشور حمله برده و اين مکان مقدس را به آتش کشيدند.
دولت اردن ضمن در پيش گرفتن سياست سکوت نسبت به اين جنايت از انتشار خبر حمله به مقبره جعفر طيار در رسانه‌هاي اين کشور ممانعت به عمل آورد.
در مصر علماي اهل تسنن از شيخ الازهر خواستند واکنش نشان دهد و از اين اقدامات جنايتکارانه جلوگيري کند.
دبير کل اتحاديه نيروهاي صوفي و تجمع آل‌البيت در مصر نيز اظهار داشت جهان اسلام بايد يکپارچه در برابر تکفيري‌ها بايستد و از تخريب ميراث مسلمانان جلوگيري کند.
مراجع شيعه و اهل سنت عراق نيز اين اقدام را محکوم کرده و خواستار واکنش جدي در برابر اين‌گونه اقدامات شدند.
علماي اهل سنت لبنان و مغرب نيز هتک حرمت به اماکن مقدس مسلمانان را توهين به مسلمانان ارزيابي کرده و از جامعه جهاني خواستند نسبت به اين اقدامات توهين‌آميز سکوت نکنند.
حوزه‌هاي علميه نجف و مغرب نيز در واکنش به اين اقدام به حالت تعطيل در آمد.
وزارت اوقاف سوريه نيز با صدور بيانه‌اي حمله گروه‌هاي تکفيري و تروريستي سوريه به مقبره حجربن عدي را محکوم و آن را تجاوز آشکار به حرمت اسلام و مسلمانان دانست. آيت‌الله‌ العظمي سيدعلي سيستاني مرجع عاليقدر شيعيان عراق در اعتراض به اين حمله تروريستي اعلام کرد، تمامي حوزه‌‌هاي علميه تعطيل است و مسلمانان بايد در قبال اين توهين ساکت ننشينند.
مردم کشورهاي عربي نيز با اعلام انزجار از اين جنايت تروريستي اظهار داشتند هيچ توجيهي براي اين اقدام وجود ندارد.
همزمان با اعلام انزجار جهاني نسبت به هتک حرمت به مزار حجربن عدي يکي از عناصر وهابي گروهک تروريستي النصره با انتشار تصاوير جديدي از اين اقدام وقيحانه تهديد کرد که به زودي مشابه همين کار را با مزار حضرت زينب(ع) و حضرت رقيه(ع) انجام خواهند داد.
هلاکت تروريست‌ها
نيروهاي ارتش سوريه با هدف قرار دادن نشست و تجمع سرکردگان گروه‌‌هاي تروريستي در شهر ادلب ده‌ها فرد مسلح را به هلاکت رساندند.
در جريان اين حمله بيش از 74 فرد مسلح کشته و صدها تروريست ديگر زخمي شدند و چندين دستگاه خودرو وابسته به اين افراد مسلح منهدم شد که حامل پلاک‌هايي با شماره کشور ترکيه بود.
شمار ديگري از افراد مسلح تروريست در شهرهاي درعا، حلب، حومه دمشق به دست نيروهاي ارتش کشته شدند که در ميان آنان اتباع غيرسوري نيز ديده مي‌شد.
ارتش سوريه آخرين مخفيگاه تروريست‌‌ها در غوطه شرقي در حومه دمشق را نيز منهدم کردند و کنترل کامل اين منطقه را به دست گرفتند.
حمله هوايي به سوريه
رسانه‌هاي آمريکايي اعلام کردند همزمان با تداوم موفقيت ارتش سوريه در پاکسازي مناطق تحت کنترل شورشيان رژيم اسرائيل به سوريه حمله هوايي کرد.
شبکه خبري سي‌ان‌ان مدعي شد که هدف اين حمله هوايي يک کارخانه توليد اسلحه و يک کاروان سلاح بوده که براي نيروهاي حزب‌الله در لبنان ارسال مي‌شده است.
رسانه‌هاي اسرائيلي نيز اين حمله را تاييد کردند، اين درحالي است که ارتش سوريه با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد اخباري که اخيرا درباره حمله جنگنده‌هاي اسرائيلي به سوريه منتشر شده کذب محض است.
بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد نيز اظهار داشت، اطلاعاتي درباره حمله اسرائيل به سوريه در اختيار ندارد.
در همين حال سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه اعلام کرد که کشورش براي مذاکره با همه گروه‌‌هاي مخالف سوري آمادگي دارد.
حزب الله لبنان
« ابراهيم امين السيد» رئيس شوراي سياسي حزب الله لبنان تاکيد کرد که حزب الله آماده است تا مانع از حاکميت تل آويو و واشنگتن بر سوريه شود.
وي که ديروز در مراسم گراميداشت سالروز شهيد« قاسم غسان شرف الدين» در بعلبک سخن مي گفت افزود: اين يک اقدام راهبردي است و به معناي ورود به بحران سوريه نيست،بلکه به معناي ورود به بحران مبارزه با آمريکا و اسرائيل است.
وي افزود: ما دخالتي در بحران سوريه و خواست ملت سوريه نداريم، بلکه از اين ملت و از حرکتش جهت دستيابي به وضعيتي که در آن احساس آزادي و کرامت و شرکت در فرآيند سياسي کنند، حمايت مي کنيم.
امين السيد تاکيد کرد: ملت سوريه نمي خواهد توسط تل‌آويو و واشنگتن و يا کشورهاي خائن ومزدور اسرائيل اداره شود.
ساير رويدادها
* منابع آگاه گفتند باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا در جريان ملاقات اخير خود با امير قطر به وي درباره حمايت از گروه النصره وابسته به القاعده در سوريه هشدار داده است.
* رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله گفت، تنها راه حل بحران سوريه گفت‌وگو و مذاکره است.
* رهبر حزب وطن ترکيه با اشاره به سياست‌هاي خصمانه آمريکا عليه سوريه اظهار داشت، آمريکا خواستار طولاني شدن بحران در سوريه است.
* با ادامه ماجراجويي‌هاي دولت ترکيه، مردم اين کشور از وقوع حمله شيميايي در شهرهاي مرزي نگران هستند.
* منابع ديپلماتيک عرب اظهار داشتند، بيل کلينتون رئيس‌جمهور اسبق آمريکا احتمالا جاي اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه را خواهد گرفت.
* رهبر حزب ضدصهيونيستي فرانسه هشدار دارد آنچه در سوريه مي‌گذرد توطئه‌‌اي عليه اسلام است.
* يک منبع ديپلماتيک مصر از بازگشت کاردار اين کشور به دمشق خبر داد.

 


انتصاب يک زن سياهپوست به عنوان وزير مهاجرت ايتاليا، موجي از حملات نژادپرستانه از سوي رهبران سياسي اين کشور را به همراه داشته است.
يک هفته پس از انتصاب يک زن سياهپوست به عنوان «وزير» در ايتاليا، سياستمداران وابسته به احزاب راستگراي افراطي و نمايندگان آنها در پارلمان اين کشور موجي از اهانت‌هاي نژادپرستانه را عليه وي به راه انداخته‌اند.
به گزارش شبکه تلويزيوني «يورو نيوز» «سسيل کينگه»، که يک چشم‌پزشک کنگويي تبار است هفته گذشته عنوان «نخستين وزير زن سياهپوست» ايتاليا لقب گرفت اما برخي نمايندگان با صراحت اعلام مي‌‌کنند که نژادپرست هستند و به اين وزير اهانت مي‌‌کنند.
گزارش‌هاي دريافتي حاکي است اين اهانت‌ها علاوه بر شبکه‌‌هاي تلويزيوني و سايت‌هاي اينترنتي در صحن علني مجلس و در حضور شخص وزير نيز صورت مي‌گيرد.رئيس مجلس نمايندگان ايتاليا (که زن است) در اين باره گفت رفتاري تهديدآميز و تبعيضي با وي در پيش گرفته شده است. برخي از نمايندگان مي‌گويند اولين حضور «سسيل کينگه» در صحن پارلمان با موجي از اهانت‌هاي نژادپرستانه همراه بود. شماري از نمايندگان او را ميمون کنگويي ناميدند و از الفاظ و واژگاني رکيک و نژادپرستانه استفاده کردند. روزنامه «لارپوبليکا» نوشت نمايندگان پارلمان که نماد ارزش‌هاي کشور به شمار مي‌روند، متاسفانه چنين رفتاري در پيش گرفته‌اند و نفرت خود را اين طور ابراز مي‌کنند. «ماريو بورگزي» از اعضاي حزب اتحاد شمال در پارلمان اروپا يکي از اين افراد است در اين باره گفته «اين وزير سنت‌هاي قبيله‌اي را بر کشور تحميل خواهد کرد.» «ارمينيو بوسو» نماينده حزب اتحاد شمال در پارلمان ايتاليا نيز گفته است: «من نژادپرست هستم و هرگز اين مسئله را پنهان نکرده‌ام.در اين ميان واکنش اين وزير نيز جالب توجه است. وزير مهاجرت ايتاليا مي‌گويد: من رنگين پوست نيستم بلکه سياهپوستم و به آن افتخار مي‌کنم.
يادآور مي‌شود، در جامعه ايتاليا علاوه بر نژادپرستي، بحث «زن‌ستيزي» نيز رواج دارد. بنابراين اين حجم اهانت به «کينگه» در اين کشور، زياد هم نبايد غيرطبيعي به نظر برسد! اين در حالي است که ايتاليا خود را يکي از حاميان حقوق بشر در جهان معرفي کرده است!

 


جنبش حماس در واکنش به طرح قطر درباره مبادله زمين تاکيد کرد، فلسطيني‌ها حتي از يک وجب از خاک خود چشم‌پوشي نخواهند کرد.
به گزارش واحد مرکزي خبر، محمود الزهار رهبر ارشد حماس در واکنش به طرح مبادله زمين با رژيم صهيونيستي اظهار داشت، حتي اگر همه کشورهاي جهان هم خشمگين شوند امکان ندارد قبول کنيم که ذره‌اي از خاک اين سرزمين به مالکيت رژيم اشغالگر غاصب درآيد.
صلاح البردويل يکي ديگر از رهبران حماس تاکيد کرد، حماس به هيچ‌وجه با چنين طرحي موافقت نخواهد کرد و با اصل پذيرش مبادله اراضي مخالف است.
گفتني است شيخ حمد ‌بن جاسم ‌آل‌ثاني نخست‌وزير قطر که در حال حاضر کشورش رياست کميته پيگيري طرح صلح عربي را عهده‌دار است اظهار داشته که توافق براساس راه‌حل تشکيل دو کشور بايد با امکان مبادله اراضي بين طرفين استوار باشد.منابع فلسطيني نيز تاکيد کردند طرح نخست‌وزير قطر نه تنها طرحي عربي نيست بلکه حتي طرحي قطري نيز نيست و در آمريکا و با مشارکت اسرائيل برنامه‌ريزي شده است.اين منابع افزودند، چنين طرحي در جريان سفر امير قطر به آمريکا و همچنين گفت‌وگو با مقامات تل‌آويو تهيه شده است.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاکيد کرد، همه سرزمين فلسطين متعلق به فلسطيني‌ها است.اسماعيل هنيه نخست‌وزير منتخب دولت فلسطين نيز گفت، طرف‌هاي خارجي حق ندارند سرنوشت ملت فلسطين را تعيين کنند و فلسطين براي فروش يا تجارت نيست و بايد مقاومت را تقويت کرد.حزب‌الله لبنان نيز در واکنش به اين طرح اعلام کرد کساني که طرح تبادل اراضي بين فلسطيني‌ها و رژيم صهيونيستي را مطرح کردند در آينده امتيازات بيشتري خواهند داد و مسائل ديگري را مطرح خواهند کرد.

 


رئيس جمهور ونزوئلا در اعتراض به اظهارات اخير وزير خارجه پرو درباره اوضاع کشورش، سفير خود را از ليما فراخواند.
به گزارش فارس به دنبال اظهارات وزير خارجه پرو مبني بر گفت‌وگوي دولت و مخالفان ونزوئلا، «نيکلاس مادورو» سفير خود را از اين کشور فراخواند.«رافائل رونکاگليولو»، وزير خارجه پرو علاوه بر مطرح کردن اين اظهارات، از اتحاديه کشورهاي آمريکاي جنوبي که در حال حاضر کشورش رياست موقت آن را عهده‌دار است نيز خواسته تا بيانيه‌اي را عليه مادورو صادر کرده و خواستار خويشتنداري وي شوند.
مادورو روز جمعه اعلام کرد که اين اظهارات نشان مي‌دهد پرو براي دموکراسي ونزوئلا هيچ احترامي قائل نيست.برپايه اين گزارش دو تن از رهبران مخالف ونزوئلا هفته گذشته به پرو رفته بودند تا درباره اوضاع داخلي کشورشان با مقامات ليما مذاکره کنند.براساس اين گزارش، به دنبال پيروزي مادورو در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا احزاب مخالف ونزوئلا اعلام کردند که رياست جمهوري وي را به رسميت نمي‌شناسند و خواستار برگزاري مجدد انتخابات رياست جمهوري در ونزوئلا شده‌اند. حزب حاکم نيز اعلام کرده است تا زماني که نمايندگان مخالف در پارلمان ونزوئلا، رياست جمهوري مادورو را به رسميت نشناسند، حق اظهارنظر در جلسات پارلماني را ندارند.
انريکه کاپريلس رهبر مخالفان ونزوئلا همچنان در تلاش است تا نتايج انتخابات اخير اين کشور و در نتيجه رياست جمهوري مادورو را به چالش بکشد.

 


هزاران نفر از مردم اندونزي در سه شهر اين کشور عليه نسل‌کشي مسلمانان در ميانمار تظاهرات کردند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، ديروز شهرهاي «جاکارتا»، «سولو» و «مدان» شاهد تظاهرات مردمي عليه دولت ميانمار بود. در جاکارتا صدها نفر با پوشيدن لباس‌هاي سفيدرنگ خواستار اعزام به ميانمار براي دفاع از مسلمانان شدند. معترضان پلاکاردهايي در دست داشتند که بر روي آنها نوشته شده بود: «ما مي‌خواهيم براي جهاد به ميانمار برويم.» و «نسل‌کشي را در ميانمار متوقف کنيد».پليس، راه‌هاي منتهي به سفارت ميانمار را مسدود کرده بود.
علاوه بر پايتخت، شهرهاي «سولو» در استان «جاوه» و «مدان» در استان «سوماترا» هم شاهد تظاهرات مشابه بود.مسلمانان ميانمار که طي 60 سال اخير بدترين تبعيض‌ها و ستم ها را از جانب بودائيان و مقامات اين کشور متحمل شده‌اند، در سال‌هاي جاري به طور هدفمند قتل‌عام و آواره مي‌شوند و همه اموال منقول آنها به غارت مي‌رود و اموال غيرمنقول متعلق به مسلمانان نيز تخريب و سوزانده مي‌شود.
هرچند سازمان ملل اعلام کرده است، از لحاظ اعمال تبعيض و فشار، اقليت مسلمان ميانمار نخستين رتبه را در جهان دارد، ولي دنياي غرب نسبت به اين مسئله ساکت است و حتي با دولت ميانمار مناسبات خود را گسترش داده است.

 


روحاني برجسته بحريني تأکيد کرد، مردم بحرين از خواسته‌هاي انقلابي خود عقب‌نشيني نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، شيخ عيسي قاسم در خطبه‌ نماز جمعه در مسجد جامع امام صادق(ع) در منطقه الدراز گفت، اگر آل خليفه فکر مي‌کند ملت بحرين از خواسته‌ها و مطالبات برحق خود عقب‌نشيني مي‌کند در اشتباه است. وي افزود، مردم اصلاحات مي‌خواهند و از رژيم آل خليفه انتظار دارند با ظلم و ستم، فساد و عقب‌ماندگي و تبعيض موجود در کشور مقابله کند.
شيخ عيسي قاسم همچنين تأکيد کرد، تنها راه حل عادلانه وضعيت کنوني توجه به خواسته‌هاي مردم است و سياست سرکوب، خشونت و مشت آهنين نتيجه عکس خواهد داد و بحران را طولاني‌تر خواهد کرد.
شيخ علي سلمان دبير کل جمعيت الوفاق بحرين نيز اعلام کرد اعتراضات در اين کشور تا تحقق کامل اهداف انقلابيون ادامه خواهد داشت.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اليوم السابع، وي در تجمع اعتراض‌آميز در منطقه ستره در جنوب منامه اظهار داشت، اعتراضاتي که از دو سال پيش آغاز شده تا زمان تحقق اهداف مخالفان ادامه خواهد داشت حتي اگر بيش از 20 سال طول بکشد.سلمان تصريح کرد، قدرت و ثروت در اختيار يک خاندان است و مردم در تصميم‌گيري‌هاي کشور مشارکت ندارند.وي در عين حال راه‌حل بحران کنوني را گفت‌وگو با مردم و توافق سياسي مبتني بر احترام به خواسته ملت دانست.

 


نماينده جديد آمريکا در پاکستان و افغانستان
«جان‌کري» وزيرخارجه آمريکا، «جيمز دابينز» ديپلمات کهنه‌کار آمريکايي را به عنوان نماينده ويژه اين کشور در امور پاکستان و افغانستان اعلام کرد. اين پست قبلا در اختيار «ريچارد هالبروک» و بعد از او هم در اختيار «مارک گراسمن» بود.
سفارت فلسطين در فنلاند و دانمارک
دولت‌هاي فنلاند و دانمارک دفاتر ديپلماتيک فلسطين در اين دو کشور را به سفارت فلسطين ارتقاء دادند. «سووندال» وزير خارجه دانمارک در اين مورد گفت: اين اقدام به آن معناست که سفارت فلسطين موقعيتي مانند سفارتخانه‌هاي ساير کشورهاي جهان در دانمارک و فنلاند دارد.
اقدام حزب پرويز مشرف
در پي حکم ديوان عالي پاکستان مبني بر محروميت دايمي «پرويز مشرف» رئيس‌جمهور سابق اين کشور از اشتغال به کارهاي دولتي، حزب «مسلم ليگ» وابسته به مشرف اعلام کرد که شرکت در انتخابات را تحريم مي‌کند. انتخابات پارلماني پاکستان 21 ارديبهشت برگزار مي‌شود.
پرونده جنايات صهيونيست‌ها
نيروهاي رژيم صهيونيستي طي سه ماه نخست سال جاري ميلادي ( از 11 دي تا 11 فروردين) 16 فلسطيني را به شهادت رساندند و 1227 فلسطيني ديگر را نيز بازداشت کردند. در ميان بازداشت‌شدگان از کودک زير هشت سال تا پير سالخورده وجود دارد. به جز 11 نفر، بقيه فلسطيني‌هاي مزبور در کرانه غربي و بيت‌المقدس بازداشت شده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10