(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - شماره 20482

سردار مؤمني خبر داد
کنترل هوشمند 200 کيلومتر از جاده‌هاي کشور
غيبت جراحان کودک در 13 استان کشور
با 100 هزار پرستار طرح بسيج سلامت ايراني‌ها آغاز شد
حوادث کوتاه از کشور
حملات مردان نقابدار در سرخس
کشف 2 ميليارد ريال روغن احتکار شده در فلاورجان
کشف 16 تن برنج خارجي در خيابان مولوي
درياچه شهداي خليج فارس افتتاح شد
انفجار مهيب و آتش‌سوزي آپارتمان مسکوني در قائمشهر
برف و سرما، محصولات باغي خوانسار را از بين برد
انفجار کارگاهي در بازار تهران
سارقان طلا به دام افتادند
توزيع 1000 دستگاه کولر بين زلزله‌زدگان بوشهر
جوشکاري باک کاميون مرگ تعميرکار را به دنبال داشت
توزيع گوشت تقلبي در چين
انفجار مرگبار قطار
تخريب 200 هتل در مدينه منوره
13ميليون يورو خسارت گردباد ايتاليا
سلول هيتلر
   


رئيس پليس راهور با تشريح اقدامات دستگاه‌ها و پليس براي طرح تابستاني گفت: تا قبل از تابستان 200 کيلومتر از جاده‌هاي کشور تحت نظارت تصويري قرار مي‌گيرد.
سردار اسکندر مؤمني ديروز در جلسه هماهنگي طرح تابستاني اظهار داشت: جلسه امروز با دو موضوع ارزيابي طرح نوروزي و مشخص شدن ضعف و قوت‌هاي اجراي اين طرح در نوروز 92 و همچنين برنامه‌ريزي براي طرح تابستانه سال 92 برگزار شده است.
وي در ادامه گفت: در طرح نوروزي 92 همکاري مردم بسيار عالي بود و احساس يک حرکت جمعي کاملاً قابل مشاهده بود که اين باعث شد همبستگي و همکاري دستگاه‌هاي مرتبط با طرح نوروزي به صورت خوبي اجرا شود و موفقيت در اين طرح محصول يک تلاش جمعي است.
سردار مؤمني در ادامه افزود: ايجاد شور و نشاط عمومي در طرح نوروزي و احساس امنيت بالا از طرف هموطنان از ويژگي‌هاي طرح امسال بود که نقش رسانه‌ها در اين طرح در اجراي موفق اين طرح بسيار نقش درخشاني بوده است.
وي گفت: در طرح نوروزي امسال شاهد افزايش حداقل 12 درصدي سفرها بوديم که ميزان آمار تردد جاده‌اي و افزايش ده درصد مصرف سوخت بيانگر اين مسئله است و حدود 23 روز طرح نوروزي امسال به طول انجاميد و خوشبختانه با در نظر گرفتن تمام افزايش‌هاي مدت سفرها و مقدار سفرها شاهد کاهش سوانح و حوادث رانندگي بوده‌ايم.
سردار مؤمني گفت: امسال برخلاف گذشته چند نکته دراطلاع‌رساني اعمال شد که شاهد آمار کاهش تلفات استان‌ها و افزايش تلفات آنها به صورت مجزا و همچنين آمارهايي مانند ساعات تصادف و خودروهايي که بيشتر تصادف کردند بوديم که موجب بوجود آمدن کاهش تلفات تصادفات رانندگي شد و با اجراي اين رويه اميدواريم روند تلفات حوادث رانندگي کاهش داشته باشد.
سردار مؤمني در خصوص آمار دقيق تلفات رانندگي گفت: مرجع اعلام آمار دقيق پزشکي قانوني مي‌باشد و آماري که دستگاه‌هاي مختلف اعم از پليس و اورژانس ارائه مي‌کنند آمار سرصحنه و لحظه‌اي است اما پزشکي قانوني آمار تلفات حتي تا يک ماه بعد از حادثه را در نظر مي‌گيرد و طبيعي است که اين آمار با هم مغايرت داشته باشد و اگر مغايرت نداشته باشد بايد به صحت آن شک برد.
رئيس پليس راهور ناجا در ادامه در خصوص طرح تابستانه گفت: امسال پيش‌بيني مي‌شود به خاطر تعطيلي زودتر مدارس سفرهاي تابستاني افزايش داشته باشد و اين جلسه براي هماهنگي دستگاه‌هاي مرتبط با اجراي طرح تابستانه تشکيل شده است که دستگاه‌ها برنامه‌هاي خود را اعلام کنند و با معرفي يک نماينده کارگروه ويژه‌اي در اين خصوص تشکيل شود.
مؤمني افزود: پيش‌بيني مي‌شود با توجه به تعطيلات نيمه خرداد به مناسبت ارتحال امام که 4 الي 5 روز به طول مي‌انجامد افزايش سفرهاي برون شهري را داشته باشيم که اگر طرح تابستانه زودتر از تاريخ نيمه خرداد شروع شود که اين تعطيلات در طرح قرار مي‌گيرد و اگر اين طور نشود بايد توجه ويژه‌اي به تعطيلات نيمه خرداد توسط دستگاه‌هاي مربوط انجام شود.
وي گفت: در طرح نوروزي امسال تصادفات خودروهاي عمومي نسبت به سال‌هاي گذشته کمتر شده است که اين مهم با کنترل دستگاه‌هاي حمل و نقل عمومي و بازآموزي رانندگان وسايل حمل و نقل عمومي صورت گرفت که اين مسئله را بايد در طرح تابستانه در نظر بگيريم.
وي در ادامه گفت: ايجاد استراحتگاه‌هاي بين‌راهي به دليل پهناوري کشور و طولاني بودن برخي از سفرهاي برون‌شهري امر مهمي است تا رانندگان بتوانند در هنگام رانندگي به استراحت بپردازند و در نظر داريم با ايجاد امکانات در پايگاه‌هاي دستگاه‌هاي مستقر در جاده‌ها امکان اسکان موقت براي رانندگان را در طرح تابستانه در نظر بگيريم.

 


رئيس انجمن جراحان کودکان ايران گفت: با اينکه 30 تا 40درصد جمعيت ايران زير سن بلوغ هستند اما متأسفانه هنوز در 13 استان کشور جراح کودک وجود ندارد.
احمد خالق‌نژاد طبري در بيست‌ويکمين کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ايران گفت: جراحي کودکان يک رشته فوق تخصصي است که جراحان عمومي بعد از گذراندن 3سال آموزش به سمت جراح کودکان ارتقاء مي‌يابند.
رئيس انجمن جراحان کودکان ايران ادامه داد: کودکان از زمان تولد تا سن بلوغ براي درمان نياز به متخصص جراحي کودکان دارند چرا که با بزرگسالان کاملا فرق دارند و براي اينکه نتيجه درماني خوبي به دست آيد مي‌بايست کودکان براي جراحي به متخصص جراحي کودک مراجعه کنند.
خالق‌نژاد افزود: خوشبختانه در ايران نزديک به 40 سال است که آموزش جراحي کودکان را داريم و حدود 80 جراح کودک درسراسر کشور فعاليت مي‌کنند.
وي با بيان اين مطلب که 30 تا 40درصد جمعيت ايران زير سن بلوغ هستند و نياز به تعداد جراحان از اين تعداد بيشتر است، گفت ما بايد 150نفر جراح کودک داشته باشيم اما متأسفانه عليرغم جمعيت جوان کشورمان هنوز در 13 استان کشور جراح کودک وجود ندارد.
رئيس انجمن جراحان کودکان ايران، استان‌هاي سمنان، اردبيل، کردستان، کهگيلويه‌وبويراحمد، ايلام، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، بوشهر، چهارمحال‌وبختياري و سيستان‌وبلوچستان را فاقد جراح کودک دانست و گفت: اگر يک کودک در اين استان‌ها دچار حادثه يا بيماري شود مي‌بايست به نزديکترين استان که جراح کودک دارد مراجعه کند که اين مسئله هم زحمت زيادي براي انتقال کودک دارد و هم ممکن است براي درمان دير شود.رئيس انجمن جراحان کودکان ايران تصريح کرد: در ايران باتوجه به جمعيت کنوني ميزان تولد زنده، در سال 55هزار کودک داريم که با نقص تکاملي به دنيا مي‌آيند که تعداد زيادي از اين کودکان نيازمند مداخله جراحي براي درمان نقص تکاملي خود هستند.
وي افزود: علاوه بر اين در سرطان‌هاي کودکان، حوادث، تروما و بيماري‌هاي عفوني نيز نيازمند جراحي در کودکان هستيم که اين مسئله، نياز به آموزش و گسترش تعداد جراحان کودکان در ايران را بيش از پيش نمايان مي‌سازد.رئيس مرکز تحقيقات جراحي کودکان مفيد افزود: طبق آمار وزارت بهداشت بين 20 تا 25درصد مرگ و مير کودکان به دليل اختلالات تکاملي و ژنتيکي است.
وي موضوع امسال کنگره را «بيماري‌هاي تکاملي و اکتسابي دستگاه ادراري و تناسلي کودکان» دانست و گفت: در اين کنگره 5سخنران ميهمان داريم که از کشورهاي مختلف نظير آمريکا، لهستان، بلژيک، انگلستان و ايران در زمينه بيماري‌هاي مرتبط با دستگاه ادراري و تناسلي کودکان سخنراني خواهند کرد و 61 مقاله نيز درمورد بيماري‌هاي مختلف دستگاه ادراري و تناسلي ارائه مي‌شود.

 


رئيس سازمان نظام پرستاري کشور از آغاز طرح بسيج ملي ارتقاي سلامت ايراني‌ها و عملي نشدن وعده کمک 27 ميلياردي معاون اول رياست جمهوري خبر داد.
محمد ميرزابيگي ديروز در رابطه با اجراي طرح بسيج ملي ارتقاي سلامت ايرانيان گفت: متأسفانه وزارت بهداشت در دوره قبلي اجراي اين طرح را جدي نگرفت اما معاونت بهداشتي در حال حاضر با مديريت جديد وزارتخانه اين طرح را با جديت پيگيري کردند.
وي با بيان اينکه بيماري‌هاي غيرواگير از درون جامعه حمله مي‌کنند و نامريي است ادامه داد: آمار مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي غيرواگير به اندازه تصادفات جاده‌اي تلفات دارد و به عنوان قاتل خاموش مطرح شده است و با توجه به سالمند شدن جامعه بايد بيماري‌هايي مانند فشارخون، ديابت، بيماري‌هاي قلبي و ... بيشتر شناخته شود.
ميرزابيگي گفت: صد هزار نيروي پرستار در بسيج ملي ارتقاي سلامت ايرانيان شرکت کرده است اما با دو نقص روبرو هستيم از طرفي تبليغات مناسبي در اين زمينه نشده تا مردم متوجه اهميت موضوع شوند و سازمان صدا و سيما نيز دير به صحنه آمد.
وي ادامه داد: از سوي ديگر از نظر پشتيباني و حمايت‌هاي بودجه‌اي در مضيقه هستيم و براي اجراي طرح از بضاعت موجود استفاده کرده‌ايم. تجهيز پايگاه‌ها به دستگاه فشارخون، ترازو و انتشار فرم‌هاي آموزشي از بودجه غيردولتي سازمان پرداخت شده است که اميدواريم بعد از اجراي اين طرح اين اعتبارات به ما برگردانده شود.
رئيس سازمان نظام پرستاري کشور افزود: معاون اول رياست جمهوري وعده تخصيص 27 ميليارد تومان را براي اجراي طرح داده بود اما تاکنون ريالي از آن پرداخت نشده است.
وي ادامه داد: همچنين بحث حمل و نقل از مشکلات ديگر اجراي اين طرح است چرا که از ميان صد هزار پرستار 60 هزار نفر آنها دانشجو هستند و بايد به محل‌هاي ارائه خدمت منتقل شوند.
کارت ملي فراموش نشود
وي ادامه داد: بنابراين مردم در اين هفته با در اختيار داشتن شماره و کارت ملي خود به مراکز درماني مراجعه کنند تا ضمن آگاهي از بيماري فشار خون و وزن خود پرونده الکترونيک آنها نيز کامل شود.
همچنين چنانچه فردي به فشار خون بالا مبتلا بود ارجاع فوري براي وي انجام مي‌شود تا مراحل درماني‌اش آغاز گردد.وي با اشاره به اينکه از هر 3 نفر يک نفر به بيماري فشار خون مبتلا است، ادامه داد: طرح بسيج ارتقاي سلامت ايرانيان که از روز گذشته آغاز شده در شهرستان‌ها با استقبال مناسبي مواجه شده اما هنوز زود است که قضاوت کنيم در اين برنامه چه تعداد از جمعيت هدف را مي‌توانيم معاينه کنيم.

 


حادثه رانندگي در سوادکوه
باشگاه خبرنگاران جوان- سوادکوه: ديروز يک دستگاه تريلر حامل بار در ورودي تونل شيرگاه به زيراب دچار انحراف شد.
يک دستگاه خودروي «بي‌ام‌و» و پژو «جي‌ال‌ايکس» نيز در اين منطقه با سانحه روبه‌رو شدند که در اثر آن سرنشين پژو فوت کرد و 4 مصدوم ديگر با اقدامات اوليه جمعيت هلال‌احمر به مراکز درماني انتقال يافتند.
همچنين در برخورد يک دستگاه تريلر حامل نفت سياه با حاشيه جاده ورودي شهر شيرگاه به سمت قائمشهر، راننده و شاگرد وي جان سپردند.
آتش‌سوزي خودرو پرايد
بابل- خبرنگار کيهان: يک دستگاه خودرو پرايد در خيابان شهرداري بابل به دليل حريق در زير داشبورد آتش گرفت که با حضور ماموران آتش‌نشاني حريق خاموش شد. در اين حادثه به کسي آسيب نرسيد.
تصادف 2 خودرو در خوانسار
خوانسار- خبرنگار کيهان: برخورد 2 دستگاه خودرو سواري پژو در جاده خوانسار- دامنه در استان اصفهان 8 مجروح بر جاي گذاشت. مجروحان حادثه که 5 نفر آنان دانشجوي دختر هستند به بيمارستان فاطميه (س) خوانسار منتقل شدند.

 


سرخس-خبرنگار کيهان:
در دو حادثه جداگانه مردان نقابدار با حمله توسط چوب و چاقو و مجروح کردن دو شهروند سرخسي از محل گريختند.
در حادثه اول پنج مرد نقابدار با بستن سر و صورت خود و با ضربات چوب و چاقو، يک شهروند سرخسي 55 ساله را در نزديکي منزل مسکوني‌اش به شدت مجروح کرده و سپس متواري شدند. اين در حالي است که قبلاً مصدوم تهديد شدن تلفني خود از سوي افراد ناشناس را به پليس اطلاع داده بود. برپايه اين گزارش، خانواده مصدوم (الف-م) در گفت و گويي با خبرنگار ما اظهار داشتند: افراد نقابدار روز چهارشنبه پس از پياده شدن از يک خودروي نقره‌اي 405 و با پوشيدن پلاک خودرو و چسب زدن به آن در حالي که 2 تن از آنان لباس محلي و 3 تن لباس معمولي به تن داشتند به اين شهروند سرخسي حمله و با ضربات چوب به ساق پاي چپ ابتدا او را زمين‌گير کرده و سپس با 6 ضربه عمقي چاقو به پهلو، سينه و زير شانه راست، ريه و شش وي را دريده و با ضربه ديگري به بخشي از گردن آسيب رسانده و نصف لاله گوش وي را قطع کردند. مردان نقابدار در حالي که به قصد کشتن اين شهروند با وي درگير شده بودند با فريادهاي کمک وي مواجه شده و دانش‌آموزان مدرسه‌اي که نزديک محل حادثه بودند به کمک اين شهروند شتافتند. ضاربان با مشاهده دانش‌آموزان با استفاده از خودروي خود که شماره پلاک آن را محو کرده بودند از محل متواري شده و مصدوم با کمک خانواده‌اش به بيمارستان لقمان حکيم سرخس رسانده شد. بر پايه اين گزارش مصدوم پس از رسيدن به بيمارستان در بخش آي‌سي يو بستري و توسط دکتر آزادمند جراح و متخصص مورد جراحي ريه و ساير اعضاي زخمي و پيوند گوش قرار گرفت و با تزريق روزانه دو واحد خون براي ادامه درمان ابتدا به بيمارستان کسراي مشهد و سپس در بخش آي‌سي‌يوي بيمارستان طالقاني مشهد بستري و عمل جراحي بر روي ساق پا و ساير معالجات انجام شد. مصدوم از بيمارستان مرخص شده و حالش رضايت‌بخش است.
به گزارش خبرنگار ما مأموران نيروي انتظامي در چند مرحله در بيمارستان سرخس حاضر و در ادامه تحقيقات مقام‌هاي دادگستري سرخس دستور دستگيري ضاربان را صادر کردند. خبرنگار ما در گزارش خود مي‌افزايد: در حادثه مشابهي که تقريباً همزمان با اين حادثه در شهر سرخس روي داد فرد جواني به نام «ر» مورد حمله 4 نفر مردان نقابدار ديگر قرار گرفت. مردان نقابدار نيز که سر و صورت خود را با دستمال پوشيده بودند با زدن 4 يا 5 ضربه چوب به سر مصدوم وي را به شدت زخمي کرده و از محل گريختند.
مضروب حالش نامساعد و به کما رفته است. فرمانده نيروي انتظامي شهرستان سرخس با تأييد اين خبرها گفت: گرچه شکايتي هنوز از مصدوم دوم به دست پليس نرسيده است اما پليس به وظيفه خود عمل نموده و با افراد خاطي برخورد و ضاربان را دستگير و تحويل مقامات قضايي مي‌دهد. سرهنگ محمدرضا روحي افزود: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي هم پليس طي بازرسي‌هاي متعدد از منازل محله آسياباد سرخس در مجموع 14 نفر خرده‌فروش مواد مخدر را به همراه 400 گرم مواد مخدر دستگير که تحقيقات از آنان ادامه دارد.
خبرنگار ما در انتهاي گزارش خود مي‌افزايد: با تأسف در سنوات گذشته در موارد متعددي اين وقايع در شهر سرخس رخ داده است که مردان نقابداري با پوشيدن سر و صورت خود در روز روشن و حتي در ملأ عام اقدام به مجروح کردن افراد بي‌گناه به همين شيوه عمل کرده و در برخي موارد منجر به فوت مصدومان شده که ضاربان آنها مشخص نشده است. از جمله مي‌توان به کشتن رئيس اسبق بانک کشاورزي سرخس در مقابل منزلش و همچنين مضروب شدن رئيس اسبق تعاون روستايي سرخس در مقابل منزلش و رئيس اسبق کشت و صنعت سرخس در ملأ عام و در يکي از خيابان‌هاي اصلي سرخس اشاره کرد.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از شناسايي و دستگيري محتکر روغن‌نباتي به ارزش 2 ميليارد ريال خبر داد.
سرتيپ عبدالرضا آقاخاني افزود: عوامل پليس آگاهي استان به همراه ماموران انتظامي شهرستان فلاورجان دو نفر محتکر کالاي اوليه و اساسي مردم را در اين شهرستان شناسايي کردند که با هماهنگي قضايي و به همراه نماينده صنعت و معدن و اداره تعزيرات حکومتي به شهرستان فلاورجان اعزام و در بازرسي از انبار موصوف تعداد يک هزار و 150 کارتن انواع روغن نباتي داخلي با مارک‌هاي مختلف کشف کردند.
وي ادامه داد: همچنين ماموران از انبار مذکور مقاديري کالاي غيربهداشتي و قاچاق بدون ليبل بهداشتي کشف و ضبط کردند.
آقاخاني، ارزش ريالي روغن‌هاي احتکار شده را برابر فاکتورهاي کشف شده 2 ميليارد ريال ذکر کرد و گفت: در اين زمينه دو متخلف دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان همچنين از توقيف يک دستگاه تريلر کانتينردار و کشف کالاي قاچاق به ارزش 8 ميليارد ريال خبر داد.
وي افزود: در بازرسي از بار کاميون مقدار 18 تن انواع ظروف چيني و بلور قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکي کشف و 2 متخلف دستگير شدند.

 


معاون حقوقي تعزيرات استان تهران از جريمه 44 ميليون توماني يک محتکر برنج خارجي در خيابان مولوي خبر داد.
بزرگمهر صادقي نيچکوهي در گفت‌وگو با خبرنگار کيهان افزود: اين محتکر بالغ بر 16 هزار کيلو برنج پاکستاني و اروگوئه‌اي را در يکي از انبارهاي خيابان مولوي انبار کرده بود و گشت سيار سازمان تعزيرات در بازرسي از انبارهاي موجود در اين منطقه موفق به کشف و ضبط آن شد.
وي افزود: پرونده اين تخلف به همراه ادله کافي بر احتکار برنج‌ها تشکيل و برنج‌ها با حکم شعبه تعزيرات استان تهران جهت توزيع به نرخ رسمي در بين شهروندان ضبط شد.
وي تاکيد کرد: رئيس شعبه در ادامه حکم صادر شده محتکر کننده را به پرداخت جزاي نقدي به ميزان 440 ميليون ريال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

 


مجموعه تفريحي گردشگري درياچه شهداي خليج فارس در منطقه 22 با حضور شهردار تهران به بهره‌برداري رسيد.
محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم افتتاح فاز نخست درياچه چيتگر که به عنوان «شهداي خليج فارس» نامگذاري شده است، تأکيد کرد: شهر بزرگ تهران با جمعيت بيش از 10 ميليون نفر نيازمند فرصت‌هايي براي گذران اوقات فراغت است و به همين خاطر توسعه فضاهاي تفرجگاهي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي در دستور کار شهرداري تهران قرار داشته است.
وي ادامه داد: در منطقه چيتگر و در مجموعه درياچه شهداي خليج فارس، علاوه بر فضاهاي فراغتي طبيعي، محيط ورزشي و فرهنگي نيز تدارک ديده شده و در عين حال اين مجموعه در تلطيف هواي شهر تهران نيز مؤثر است.
همچنين مهندس مرادي  شهردار منطقه ضمن ارائه اطلاعاتي در خصوص اين پروژه عظيم گردشگري گفت: « اين درياچه با وسعت کلي بالغ بر 250 هکتار، شامل 130 هکتار حوزه آبگير و مابقي حوزه ساحلي به استناد طرح جامع شهر تهران با هدف ايجاد فضاي متفاوت و متمايز با توجه به وجود عنصر آب، تفريگاهي مدرن و ارزان با عنايت به منويات مقام معظم رهبري همچنين توسعه فضاي سبز با استفاده از گونه هاي گياهي براي شهر تهران و منطقه 22، شکل گرفته است. »

 


قائمشهر- خبرنگار کيهان:
انفجار مهيب و آتش‌سوزي يک آپارتمان مسکوني در قائمشهر موجب خسارات به چند واحد مسکوني اين مجتمع و ساختمان‌ها و مغازه‌هاي اطراف شده است.
شدت انفجار اين حادثه به حدي بود که تا شعاع يک کيلومتري، موج آن احساس شد.اين حادثه ساعت شش بعدازظهر روز شنبه در خيابان آيت‌الله صالحي مازندراني رخ داد.
در اين سانحه با همکاري به موقع مردم و با حضور سازمان آتش‌نشاني باعث شد تا زن جواني که در ميان شعله‌هاي آتش در يک واحد مسکوني گرفتار شده بود از آپارتمان خارج و توسط عوامل اورژانس به بيمارستان سوانح سوختگي شهيد زارع ساري منتقل شود.مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني قائمشهر علت حادثه را نشت گاز اعلام کرد.
نکته قابل توجه در اين حادثه فداکاري يک شهروند قائمشهري است که در حين گذر از محل حادثه قبل از ماموران سازمان آتش‌نشاني جان زني را که در طبقه دوم آپارتمان در ميان دود و آتش گرفتار شده بود نجات داد.

 


خوانسار-خبرنگار کيهان:
مدير جهادکشاورزي شهرستان خوانسار، گفت: در دومين ماه فصل بهار با ريزش برف و برودت دماي هوا محصولات باغي اين شهرستان شامل آلو، گردو، زردآلو، انگور و بادام دچار سرمازدگي و خسارت از 60 تا 90 درصد شدند.
حميدرضا مشايخي اضافه کرد: با وجود اينکه ميزان بارندگي در سال زراعي جاري با 10 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 326 ميلي‌متر رسيده انتظار مي‌رفت که کشاورزان وضعيت مطلوبي داشته باشند اما سرمازدگي خسارت زيادي به کشاورزان وارد کرد.
وي از کشاورزان اين شهرستان خواست با بيمه محصولات خود از خسارت بيشتر جلوگيري کنند.

 


سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از انفجار کارگاهي در محدوده بازار تهران حوالي ساعت 10 صبح ديروز خبر داد.
بنابر گزارش رسيده اين حادثه در يک ساختمان سه طبقه مسکوني که از آن به عنوان کارگاهي براي چاپ سيلک استفاده مي‌شد، رخ داد و ساختمان را دچار انفجار و حريق کرد.
در اين حادثه 4 کارگر ميان شعله‌هاي آتش محبوس شدند که به کمک ماموران آتش‌نشاني نجات يافتند.
کارگران که دچار سوختگي شده بودند به بيمارستان منتقل شدند.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران درباره علت وقوع اين حادثه اظهار کرد: ظاهرا کارگران در حال حمل بنزين در اين کارگاه بودند که مجاورت آن با شعله روشن، سبب وقوع انفجار و آتش‌سوزي در اين محل شد.

 


يزد-خبرنگار کيهان:
در پي افزايش وقوع سرقت طلاجات از اطفال و کودکان زير 5 سال، شناسايي سارق يا سارقين به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.
با بررسي‌هاي انجام شده يک نفر زن در حين سرقت دستگير شد و در آگاهي يزد در بازجويي‌هاي فني و تخصصي به 13 فقره سرقت طلاجات از اطفال اعتراف کرد. همچنين مشخص شد سارق يک همدست زن ديگر داشته است که وي نيز به همراه 6 مالخر که اقدام به خريد طلاي مسروقه مي‌کردند شناسايي و دستگير شدند.

 


با حضور رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر و جمعي از مسئولان استان بوشهر يک هزار دستگاه کولر گازي که از محل کمک‌هاي مردمي و منابع جمعيت هلال‌احمر تهيه شده بود در اختيار زلزله‌زدگان منطقه شنبه و روستاهاي تابع آن توزيع شد.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر، محمود مظفر در حاشيه بازديد از مناطق زلزله‌زده گفت: پس از وقوع زلزله بحث اسکان اضطراري براي ما در اولويت قرار داشت و در حال حاضر با توجه به شروع فصل گرما و اينکه زلزله در يکي از گرم ترين مناطق کشور روي داده است تهيه کولرهاي گازي در اولويت قرار گرفت.
وي با تأکيد بر اينکه با توجه به وقوع سيل در چند روز گذشته اولين اقدام ما تعويض چادرهاي آسيب‌ديده بود گفت: در حال حاضر کمبود چادر وجود ندارد و اکثر خانواده‌ها در دو چادر اسکان گرفته‌اند.

 


خوانسار- خبرنگار کيهان:
در انفجار باک يک دستگاه کاميون در خوانسار يک تعميرکار خودرو بشدت مصدوم شد و پس از چند روز بستري در بيمارستان جان خود را از دست داد.
تعميرکار مذکور که پس از تخليه تانکر گازوئيل يک خودروي سنگين قصد داشت بخشي از آن را جوشکاري کند با انفجار گاز و بخار داخل باک بشدت مصدوم و به اصفهان منتقل شد اما پس از چند روز بستري بودن به علت شدت حادثه فوت کرد.
انفجار به حدي بود که شيشه‌هاي منازل اطراف را تا يک کيلومتري لرزاند و منجر به مصدوميت راننده کاميون نيز شد.

 


پليس چين از انهدام باند توزيع محصولات تقلبي حاوي گوشت موش و روباه و فروش آنها به جاي گوشت دام در اين کشور خبر داد.
به گزارش ايسنا، در آخرين رسوايي توزيع مواد غيربهداشتي و ناسالم در اين کشور، اين باند که اقدام به فروش گوشت موش و روباه کرده بودند، شناسايي و منهدم شدند.وزارت امنيت داخلي چين اعلام کرد: در اين بررسي بيش از 380 مورد فروش اين محصولات تقلبي ارزيابي و 904 مظنون دستگير شدند.63 تن از دستگيرشدگان گفتند پس از تهيه گوشت روباه، موش و گوشت حيوانات ديگر، بدون بررسي کيفيت و سلامتي آنها، گوشت اين حيوانات را به مواد افزودني آغشته کرده و به‌عنوان گوشت دام به فروش رسانده‌اند.
به رغم موارد متعددي از رسوايي‌هاي غيربهداشتي مواد غذايي در چين، مقامات اين کشور تاکنون قادر نبوده‌اند سلامت محصولات غذايي را تأمين کند.دادگاه عالي چين نيز دستورالعملي را صادر کرد و خواستار اعمال مجازات‌هاي جدي‌تر براي عوامل فروش محصولات غذايي ناسالم در ميان مردم اين کشور شد.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، دادگاه عالي چين اعلام کرد: در سال‌هاي 2010 تا 2012 ميلادي 1533 پرونده در مورد سلامت مواد غذايي در اين کشور بررسي شده و 2088 تن نيز تحت پيگرد قانوني قرار گرفته‌اند.

 


واگن يک قطار حامل مواد سمي در بلژيک آتش گرفت و منجر به تلفات زيادي شد.
به گزارش شبکه خبري يورونيوز، در پي آتش‌سوزي در چندين واگن يک قطار حامل ماده سمي «اکريلو نيتريل» در بلژيک، مقامات اين کشور از تخليه صدها نفر از ساکنان منطقه اطراف محل وقوع حادثه خبر دادند.
بنابر گزارش‌ها، در اين حادثه که نيمه‌شب يکشنبه در فاصله بين شلبل و وترن در شمال بلژيک رخ داد يک نفر کشته و 17 نفر زخمي شدند.
يکي از مسئولان آتش‌نشاني گفت: از آنجا که مهار اين آتش با آب باعث متصاعد شدن بخارات سمي مي‌شد، اجازه داديم واگن‌ها به طور کامل بسوزند.
گفتني است، تغيير مسير ناگهاني اين قطار که با سرعت در حال حرکت بود باعث ايجاد اين حادثه شده است.
بر اثر اين حادثه 6 واگن از 13 واگن واژگون شده در آتش سوختند.

 


تخريب 200 هتل در مدينه منوره براي توسعه حرم نبوي دو ماه قبل آغاز شده است.
در گزار شي که پايگاه اطلاع‌رساني العربي منتشر کرده، توسعه بخش شرقي اولين مرحله از اجراي طرح توسعه حرم نبوي است و در آن 16 ساختمان بلندمرتبه قرار دارد که برخي از آنها تخريب شده يا در آينده مسطح مي‌شوند تا به صحن مسجد ملحق شوند.
مدت زمان اجراي اين طرح دو سال پيش‌بيني شده، اما به نظر مي‌رسد در مراحل طراحي دچار تغييراتي باشد، چرا که برخي ساختمان‌هاي در معرض خراب شدن، هنوز به طور کامل بهره‌برداري نشده‌اند.
در تصاويري که از ماکت‌هاي طرح توسعه حرم نبوي منتشر شده، علاوه بر توسعه صحن، بناي مسجد نبوي نيز تغييرات وسيعي کرده و نهايتاً اين طرح در سه مرحله به بهره‌برداري خواهد رسيد.
گفتني است، با توسعه حرم نبوي ظرفيت آن به حدود 2 ميليون نمازگزار مي‌رسد.

 


مقامات محلي اعلام کردند وقوع گردبادهاي شديد در ايتاليا منجر به خسارات 13ميليون يورويي شده است.
به گزارش شبکه خبري يورونيوز، گردبادهاي شديد خسارات زيادي حدود 13ميليون يورو را در ناحيه‌اي بين شهرهاي «مودنا»، «بولونيا» و «فرارا» وارد کرده است.
مأموران امداد ايتاليا موفق شده‌اند تاکنون 100 نفر از ساکنان مناطق آسيب‌ديده را به اماکن امن منتقل کنند.
وقوع گردبادهايي به اين شدت در اين منطقه از جهان کم‌سابقه است و به همين دليل مقامات محلي اعلام وضعيت فوق‌العاده کرده‌اند.
در اين منطقه زلزله‌خيز پس از گردباد، زمين نيز چندين بار لرزيده و به خرابي‌ها افزوده است.

 


سلولي که هيتلر در آن زنداني بود و در زندان مرکزي شهر مونيخ قرار داشت، هم‌اکنون محل نگهداري آخرين بازمانده گروه زيرزميني نئونازي‌هاست.
خانم «بيت ژائپه» 38 ساله به همراه 4 مرد ديگر متهم هستند در 10 سال گذشته بيش از 10 نفر از مهاجران خارجي را که هشت تن از آنان ترک‌تبار هستند به دليل گرايش‌هاي نژادپرستانه‌شان کشته‌اند.
اين سلول هم‌اکنون اقامتگاه اين مظنون زن است. اين سلول 10 متري پنجره‌اي به فضاي باز دارد و داراي تخت، ميز تحرير، تلويزيون و دستشويي و ديگر امکانات است. گفتني است در سال 1922 نيز آدولف هيتلر ديکتاتور سابق آلمان به مدت يک ماه به جرم اخلال در نظم عمومي در اين زندان حبس کشيده بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10