(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - شماره 20482

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجر بن عدي يک بار ديگر قيام کرد(يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
سردار شهيد (به جاي گفت و شنود)
کدخدايي و اميري تشريح کردند؛
سازوکار جديد شوراي نگهبان براي تشخيص توانايي هاي نامزدها
ششمين جلسه دادگاه پرونده کهريزک برگزار شد
دادگاه انقلاب با تقاضاي مهلت مهدي هاشمي موافقت کرد
شاخص انحراف در کلام امام(ره) سايت هاشمي عليه خود حکم داد (خبر ويژه)
قاتلان 15 هزار شهروند ايراني پرچم شرافت گروه‌هاي مسلح در سوريه! (خبر ويژه)
رئيس اداره خلع سلاح وزارت خارجه:کميته مقدماتي کنفرانس بازنگري در ان‌پي‌تي دستاورد محتوايي نداشت
روايت عبدي از بازنده‌هاي انتخابات (خبر ويژه)
معمار معتمد صهيونيست‌ها اينجا چه مي‌کند؟! (خبر ويژه)
 


تخريب حرم و سپس دزديدن بدن مطهر حضرت «حجر بن عدي» و انتقال به نقطه‌اي نامعلوم موجي از نگراني و خشم را در ميان مسلمانان و غيرمسلمانان پديد آورده است. هتک حريم صحابه رسول خدا-ص- به غير از آن که هتک مقدسات است، امنيت جاني، روحي و رواني را از مسلمانان سلب مي‌کند. از اين رو شاهد واکنش فراواني در سطح جهان اسلام بوديم.
حجر بن عدي کندي به تصريح کتب تراجم و رجال از جمله «طبقات ابن سعد»، «اسد الغابه»، «اصابه»، «استيعاب»، «مستدرک حاکم»، «تاريخ ابن کثير» و «تاريخ الاسلام ذهبي» صحابي بزرگ پيامبر-ص- و از ياران برجسته و بصير اميرالمومنين و امام مجتبي- سلام‌الله عليهما- بود و در جريان جنگ با خوارج نهروان، فرماندهي سپاه اميرالمومنين(ع) را در دست داشت. در زماني که «ابوموسي اشعري» حاکم کوفه اجازه پيوستن مردم به سپاه اميرالمومنين(ع) را نمي‌داد و درباره اين جنگ شبهه مي‌کرد، حجربن عدي بپاخاست و با منطق قوي قرق ابوموسي را شکست و جمعيت زيادي را به حمايت از امام گسيل کرد.
حجر از شخصيت‌هاي بانفوذ کوفه بود به گونه‌اي که وقتي در مسجد به جانشين «زيادبن ابيه» (يعني عمرو بن حريث) به سختي اعتراض کرد، ابن حريث به زياد نوشت «اگر به کوفه نياز داري شتاب کن». زياد بي‌درنگ به کوفه آمد و پس از وادارکردن 70 نفر به شهادت دادن عليه حجر، او و يارانش را نزد معاويه فرستاد و او دستور داد آنان را به «مرج عذرا» - در اطراف دمشق امروزي- ببرند و به قتل برسانند. نقل شده است که حجربن عدي از قاتلش خواست، پيش از شهادت دو رکعت نماز بخواند. او نمازش را طول داد. پرسيدند از ترس مرگ بود پاسخ داد «هرگز وضو نگرفته‌ام مگر آنکه با آن نماز به جاي آورده‌ام و هرگز نمازي بدين سبکي و شتاب نخوانده‌ام و اگر هم بترسم بعيد نيست زيرا شمشيري آخته و کفني آماده و گوري کنده شده در برابر خود ديده‌ام.»
با مرور سرگذشت و مطالبي که از حجر بن عدي در صفحات تاريخ ثبت شده مي‌توان فهميد که او مجاهدي بصير، مومني نستوه، عالمي فعال، امام ‌شناسي ثابت‌ قدم، عابدي عارف، دشمن شناسي تيزبين و زاهدي خالص بوده است. با اين وصف او يک صحابي در رديف ساير صحابه هم نبوده بلکه جزو برجسته‌ترين آنان بوده و مصداق برجسته «من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا» (احزاب آيه 23) بوده است. چنين شخصيت سترگي براي هميشه تاريخ و براي همه مردمان«اسوه حسنه» است و هر عقل سليمي حکم مي‌کند که هر چه نشانه‌اي از چنين شخصيتي است بايد حفظ شود تا راه او که مردمان را به خداوند متصل مي‌کند، استمرار يابد.
حمله وهابي‌هاي تکفيري به چنين بارگاه و بقعه‌اي در واقع حمله به فضايل و اصول اسلام عزيز است چرا که حجر و امثال او اين همه را در پرتو همين دين کسب کرده که وهابي‌ها يکي از اين خصوصيات را هم ندارند. وقتي بن باز ملعون مفتي وهابي مي‌گويد ارزش عصاي من از بارگاه پيامبر بيشتر است و من هرگز به زيارت قبر پيامبر نمي‌آيم در واقع نشان مي‌دهد که آنان با حمله به بارگاه منور حجر در واقع به پيامبري که حجر را آنگونه پروريده که سکوت در برابر جنايات آل ابي‌سفيان را روا نمي‌دانند، حمله کرده‌اند و اگر اجازه مي‌يافتند همين معامله را با قبر و بدن منور رسول‌خدا-ص- مي‌کردند.
جالب اين است که اهانت‌کنندگان به دردانه‌هاي پيامبر(ص)، مضاجع امثال حجر و حتي مضجع پيامبر را نمادهاي شرک به حساب مي‌آورند و هتک و هدم آنان را در دستور قرار داده‌اند ولي اگر يک نفر به يک مفتي وهابي کمترين خطابي داشته باشد، او را مصداق ياغي و خارجي به حساب آورده و ريختن خون او را واجب مي‌دانند. يکي از وهابيون سوري- ابن دمشقي- گفته است ما بايد از شام شروع کنيم و به عراق برويم و تمامي نمادها را تخريب کنيم. همين‌ها پيش از اين حرم امامان هادي و عسکري (عليهماالسلام) در سامره را تخريب کردند در حالي که اين حرم‌ها و حرم حجر از بارزترين مصاديق آيه 36 سوره نور است که مي‌فرمايد: «في بيوت اذن‌الله ان ترفع و يذکر فيها اسمه يسبح له فيها بالغدو والاصال»- آن نور هدايت در خانه‌هايي است که خدا رخصت داده که ارجمندش دارند و نام خدا در آنها ياد شود. در آن خانه‌ها هر بامداد و شامگاه خدا را نيايش مي‌کنند- بر اين اساس مي‌توان گفت وهابي‌ها با هتک مضاجع شريف در واقع به جنگ با خدا و نفي ذکر او مي‌روند.
اما در مورد حمله به بارگاه ملکوتي حجر و ربودن پيکر او نکته ديگري هم برملا شد. حجر هنوز زنده است و در برابر آل ابوسفيان و آل زياد و آل مروان زمانه مقاومت مي‌کند و برخلاف زمانه او که کالاي امثال ميثم و حجر بازاري نداشت امروز اين کالا سکه رايج است. حجر يک عبد زاهد مجاهد بصير ولي‌شناسي بود که زرق و برق کاخ‌هاي سبز و سرخ شام او را جبون و يا مفتون نساخت و تا پاي جان به افشاي آنان ادامه داد.
با همين تصوير امروز به جبهه مشترک «قارون‌هاي شهوت‌ران» عرب و «گلادياتورهاي خونريز» نگاه کنيد. پادزهر آنان مقاومت امثال حجر است و اين همان است که امروز از ايران تا عراق، سوريه، لبنان، يمن، فلسطين، بحرين، کشمير و... عرصه را بر قارون‌ها و گلادياتورها تنگ کرده است. آنان که از پس حجر زمانه برنمي‌آيند سراغ نسخه صدر اسلام مي‌روند و عقده‌گشايي مي‌نمايند. مگر نه اين است که در هفته‌هاي اخير صدها نفر از اين گلادياتورهاي اجير شده قارون‌هاي شهوت‌ران در مصاف با ملت و ارتش سوريه به هلاکت رسيدند؟
از يک منظر ديگر حمله به مرقد و بدن مطهر حجربن عدي يک نقشه حساب شده آمريکايي- اسرائيلي است. يکي از مراکز تخصصي آمريکا که به وزارت امور خارجه اين کشور تعلق دارد دو سال پيش در تحليلي نوشته بود: «با جنگ مذهبي ما مي‌توانيم جان نيروهاي خود را حفظ کنيم و ضربات سختي را به حريف وارد کنيم بدون آنکه متحمل هزينه‌هايي شبيه هزينه‌هاي جنگ افغانستان و عراق بشويم.» از نظر سرويس‌هاي اطلاعاتي، حمله به مرقد بزرگان شيعه، شيعيان و علويان سوريه را بر عليه اهل سنت وارد ميدان مي‌کند و متقابلا سنيان را به جنگ با شيعيان ترغيب مي‌کند. مدت‌هاست که سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريکا، انگليس، فرانسه، ترکيه،‌ عربستان، قطر و رژيم صهيونيستي به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که با اقدامات يک طرفه تروريستي و در شرايطي که فقط ارتش سوريه در برابر تروريست‌ها قرار دارد، نمي‌توان اميدي به سقوط بشار اسد داشت. چرا که از يک سو چنين جنگي مشروعيت اخلاقي و سياسي ندارد: چرا که بدست گرفتن اسلحه و مقابله مسلحانه با ارتش قانوني يک کشور در هيچ کجا مشروع نيست اما اگر درگيري دو طرف مردمي داشته باشد، دشمن بيروني بدون تحمل تلفات سنگين و هزينه‌هاي کلان، اهداف خود را دنبال مي‌کند.
از منظر طراحان حمله به مرقد و بدن مطهر حجر بن عدي که به انواع امکانات و پوشش‌هاي اطلاعاتي- امنيتي مجهز بوده‌اند، اين حمله صبر شيعيان را به پايان رسانده و آنان را ناشکيبانه وارد ميدان مي‌نمايد. و حال آنکه واکنش به اين جنايت متقابلا سبب فعال شدن تندروهاي سني عليه شيعيان و علويان مي‌شود و اين به جنگي با نتيجه معلوم مي‌انجامد. نگاهي به تصاوير مربوط به نبش قبر و پراکنده کردن منظم قطعات ضريح مطهر حجر به خوبي نشان مي‌دهد که اين عمليات از جنس عمليات‌هاي مرسوم تروريستي نبوده و گويا مجريان از فرصت و امکانات فراواني برخوردار بوده‌اند که قبر تخريب نشده و قطعات ضريح آسيب نديد‌ه‌اند و حال آنکه اگر به اقدامات مشابه آنان در عراق نگاه بياندازيم مي‌بينيم که عناصر وهابي با استفاده از مواد منفجره سراغ ضرايح و مضاجع رفته‌اند. اقدام 7 سال پيش آنان عليه حرم عسکريين(ع) در سامرا از جمله اين‌گونه اقدامات بوده است. اين به آن معناست که دست‌هاي زيادي درهم تنيده شده‌اند تا اين اتفاق در مورد حرم حجربن عدي بيفتد.
در اين ميان واکنش شيعيان و سني‌ها خيلي حساب شده، انقلابي و در عين حال دلسوزانه بود. از يک طرف علماي سني سوريه، عراق و مصر در محکوم کردن اين اقدام پيشقدم بودند، ثانيا شيعيان در ضمن واکنش‌هاي خشم‌آلود خياباني، برادران اهل سنت خود را مبري از چنين اهانتي دانسته و همديگر را به آرامش دعوت کردند. آنچه در پس رخداد دردناک 12ارديبهشت حومه دمشق مي‌توان گفت اين است که حجر يک بار ديگر قيام کرد، يک بار ديگر به خون غلتيد و بارديگر در قطعه‌اي از «مرج عذرا» به وديعت گذاشته شد.
سعدالله زارعي

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* پشت تمام جنايات سازمان يافته در سوريه دست صهيونيست‌هاي پيداست از نبش قبور بزرگان دين تا انفجارهاي در کوچه و خيابان. نشانه‌اش همين حمله هوايي صهيونيست‌ها در حمايت از تروريست‌هاي وهابي است.
مرادي
* هتک حرمت مرقد مطهرحجربن عدي کندي- صحابي والامقام پيامبر(ص) را به همه آزادگان جهان و به ويژه مؤمنان تسليت عرض مي‌کنم قطعاً پشت پرده اين جنايت هولناک صهيونيست‌ها قرار دارند چون مي‌خواهند حوادث تلخ و تابوشکني کنند و قبح يک سري اعمال شنيع را بين جريانهاي مرتد بردارند تا راه براي اهداف خودشان در فلسطين باز شود. صهيونيست‌ها در اين مسير مي‌خواهند بگويند شما معابد خود را خراب مي‌کنيد پس تخريب مکان‌هاي مقدس در فلسطين که از ابتدا مال ما بوده اشکالي ندارد. به نظر من اگر با تروريست‌ها برخورد مرگبار صورت نگيرد خداي ناکرده اين حرکات گسترده مي‌شوند. بايد با هرگونه ايجاد اختلافات قومي و مذهبي مبارزه کرد.
رفيعي
* در قرآن کريم به مسلمانان بشارت داده شده است که خداوند تبارک و تعالي آنها را در برابر مشرکان و لو به تعداد زياد آنها را ياري خواهد کرد. آمريکا و رژيم صهيونيستي اين دشمنان قسم خورده اسلام بدانند سوريه مانند کوهي استوار با تکيه بر قدرت لايزال الهي به نيرويي شکست‌ناپذير تبديل شده است.
حسيني- يک شهروند از تهران
* چرا اسرائيل غاصب با موشکهاي نابودگرمقاومت مورد هدف قرار نمي‌گيرد، اصابت اين موشک‌ها بر لانه عنکبوت صهيونيست‌ها مايه وحدت و همدلي مسلمين خواهد شد.
4528---0912
* اهانت بي‌شرمانه جنايتکاران تروريستي به مرقد مقدس حجربن عدي يار وفادار حضرت علي(ع) و امام حسن مجتبي(ع) را به شدت محکوم مي‌کنيم و خواستار برخورد جهاني با اين حرکات ددمنشانه که به جان و دين مسلمانان رحم نمي‌کنند هستيم.
سليماني
* در پاسخ به اوباما که مي‌گويد همه گزينه‌ها روي ميز است بايد گفت تاريخ مصرف گزينه‌هايي که بوي تهديد و فشار مي‌دهند تمام شده و بوي تعفن آنها جز تأثير نامطلوب بر احساس و ادراک و اراده امپرياليسم و صهيونيسم و ايجاد خماري و توهم و خواب‌آلودگي و هذيان برايشان چيز ديگري نيست.
رکني
* در حالي که خود اصلاح‌طلبان چند سال قبل فاتحه اصلاحات را خوانده‌اند معلوم نيست آقاي علي مطهري چرا خواهان بازگشت اصلاح‌طلبان است. خيانت و بعضاً جنايت اکثر اصلاح‌طلبان به ويژه در فتنه 88 بر کسي پوشيده نيست.
سوري از تهران
* از فحاشي و ناسزاگويي دشمنان داخلي و خارجي انقلاب به مدير مسئول محترم روزنامه کيهان ناراحت مي‌شوم ولي بايد عرض کنم آنها منطقشان در مقابل روشنگري‌هاي کيهان غيرفحش نمي‌تواند باشد. اما کيهان از اين فحش‌ها که دليل بر عجز و ناتواني ضد انقلاب است باکي نداشته باشد.
9309---0937
* تفاوت فتنه محتمل 92 با فتنه 88 در اين مي‌تواند باشد که اولاً زمان اين فتنه برخلاف فتنه سال 88 به قبل از انتخابات بيفتد و ثانياً دو گروه فتنه و انحراف در اين فتنه جديد هم افزايي مي‌کنند. چرا که هر دو گروه اصولگرايي را مانع خود مي‌بينند.
2644---0916
* هفته معلم را به بزرگترين معلم کشورمان امام خامنه‌اي تبريک عرض مي‌کنم.
عابدي
* دولت‌هايي که سرکار آمدند و رفتند مي‌توانستند طي يک برنامه‌ريزي علمي حداقل پنج نوع خودرو برپايه دانش‌ملي توليد کنند ولي در حال حاضر خودرويي که توليد مي‌شود افسارش دست خودروسازان خارجي است. چرا بايد چنين باشد؟
3441---0916
* اميدواريم اجراي طرح امنيت اخلاقي توسط نيروي انتظامي با ايده جديد تقديم هديه به رعايت‌کنندگان حجاب و عفاف تأثيرات مثبتي به دنبال داشته باشد.
سليمان بلغار
* طرح پاکسازي سواحل در درياي شمال کشور خيلي ناموفق است. ساحل زيباي شمال‌کشور با حجم زيادي از زباله و آشغالهاي شهروندان پرشده است و کارگران شهرداري شمال کشور هيچ توجهي به نظافت اين مناظر زيباي طبيعت ندارند.
پيکر

 


اين روزها که دل مومنان از غم اهانت وهابي‌هاي مزدور اسرائيل به ساحت مرقد مطهر حجربن عدي صحابي بزرگوار رسول خدا(ص) سوگوار است اين ستون را به سه پيامک از ميان انبوه پيامک‌هايي که دلدادگان به اسلام ناب محمدي(ص) در اين سوگ براي يکديگر ارسال کرده‌اند اختصاص مي‌دهيم:
تاريخ ز تکرار خودش گريان است
با نوح بگو که نوبت طوفان است
از مرقد حجربن عدي فهميدم
از چيست مزار فاطمه(س) پنهان است
* * *
اين روزها به توفيق حجربن عدي، سردار شهيدي که هنوز بعد از 1383 سال، سنگ مولا را به سينه مي‌زند و گرگ‌ها پيکرش را که به محبت علي عليه‌السلام با طراوت است به دندان گرفته‌اند، غبطه مي‌خوريم. مگر نه اين که اصحاب صديق اهل بيت عليهم‌السلام را به بلا آزموده‌اند؟ سردار باوفاي علي! شهادت دوباره‌ات مبارک.
* * *
آمريکا منتظر انتقام سخت ما باشد

 


دو عضو حقوقدان شوراي نگهبان با تشريح ساز وکار جديد اين شورا براي تشخيص توانايي?هاي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري تاکيد کردند در انتخابات بايد شخص کانديدا احراز صلاحيت شود.
در همين رابطه، عباسعلي کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان با شرکت در يک برنامه تلويزيوني با اشاره به آيين نامه جديد شوراي نگهبان درباره بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، گفت: ما نيازمند ملاک?هايي براي ملموس تر شدن سنجش معيارهايي چون مدير و مدبر بودن بوديم تا زماني که اسامي نامزدها اعلام شد، زمينه هم فکري در شوراي نگهبان وجود داشته باشد.
وي با بيان اينکه قصد داريم سازوکاري براي تشخيص توانايي‌‌هاي نامزدها در نظر بگيريم، اظهار کرد: اگر اعضاي شوراي نگهبان موافق باشند، ممکن است که از نامزدها بخواهيم که برنامه?هايشان را هم جزء مدارکشان ارائه دهند و حتي در گفت?وگويي با نامزدها با حضور متخصصين امر، برنامه?ها و توانمندي علمي آنها را محک بزنيم.
کدخدايي‌همچنين درخصوص تاکيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر حضور نامزدهايي از همه سلايق سياسي که معتقد به نظام هستند، خاطرنشان کرد:  ما ميثاقي با عنوان قانون اساسي داريم. اعتقاد نامزدها به نظام بر همين اساس قابل سنجش است. اگر کسي رفتاري در نقض اصول قانون اساسي داشته باشد، صلاحيتش براي ما محل ترديد است. کساني که مي گويند قانون اساسي را به جز چند اصل قبول دارند، مثل اصل مترقي ولايت فقيه، قطعا مشکل دارند و به مباني جمهوري اسلامي ايمان ندارند. رفتار و گفتار افراد نسبت به اصول قانون اساسي بررسي مي‌شود تا صلاحيتش احراز شود. اگر کسي صحبتي نکرده باشد، اصل بر صحت نظر وي است.
وي در پاسخ به سوالي درباره رويکرد شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت افراد منتسب به فتنه و جريان انحرافي گفت: قانون اساسي و قوانين عادي در درجه اول و دوم در بررسي صلاحيت افراد موثر هستند نه برچسب?ها و عضويت افراد در احزاب و گروه?ها.
سخنگوي شوراي نگهبان يادآور شد: دو نفري که آن قانون‌شکني?ها را در انتخابات 88 بوجود آوردند مورد تاييد شوراي نگهبان واقع شدند. با اينکه از يک جناح ديگر بودند. اما پس از انتخابات مشي ديگري را در پيش گرفتند.
کدخدايي افزود: رفتار فرد بسيار مهم است. اگر فردي رفتار قانون‌شکنانه داشته و يا از اين رفتار حمايت کرده است، تاييد نمي?شود. فتنه?اي که شکل گرفت، از سوي افرادي بود که به حسب وظيفه شخصي?اشان آن مسائل را شروع کردند. کساني که آن رفتارها را داشتند انتظار نداشته باشند که با دسته گل به سراغشان برويم! اما کساني که در فتنه دخالتي نداشتند و رفتارشان صحيح بوده تاييد مي?شوند.
از سوي ديگر، حسينعلي اميري از اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان با اشاره به اينکه شوراي نگهبان براي هر کانديدا يک پرونده تشکيل مي دهد، گفت: داخل اين پرونده استعلاماتي از وزارت اطلاعات، دستگاههاي امنيتي، اداره کل انتخابات شوراي نگهيان و قوه قضاييه وجود دارد که تمامي اين دستگاهها بايد جزييات پرونده‌هاي تشکيل شده کانديدا را به شوراي نگهبان اعلام کنند.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان در مورد بررسي پرونده هاي مربوط به کانديداها، اظهار داشت: بعد از اخذ استعلامات اعضاي شورا در مورد ويژگيهاي کانديدا بر اساس اصل 115 قانون اساسي بحث و بررسي مي کنند.
اميري در گفت وگو با مهر و در پاسخ به اين سوال که آيا شوراي نگهبان امسال دلايل رد صلاحيت نامزدها را اعلام مي کند يا خير؟ خاطرنشان کرد: شوراي نگهبان هميشه براي رد صلاحيت ها دليل داشته است، البته اين را بايد بگويم که براي رياست جمهوري بايد شخص کانديدا احراز صلاحيت شود. گاهي شرايط به نحوي است که وقتي کانديدا به شوراي نگهبان مراجعه کند دلايل احراز نشدنش به او اطلاع داده مي شود و اين اطلاع تنها به خود کانديدا گفته مي شود و نبايد رسانه اي شود.

 


ششمين جلسه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه کهريزک به رياست قاضي مديرخراساني و در شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران برگزار شد.
«ع – ح» از قضات تعليقي متهم در اين پرونده پيش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طي چند جلسه‌اي که دادگاه برگزار شده و دفاعياتي که ما داشته‌ايم تقريبا ثابت شده که ما هيچ تقصيري در پرونده کهريزک نداريم.
وي با اشاره به ايجاد 30 تغيير در کيفر خواست اوليه متهمان افزود: نماينده دادستان در دادگاه فقط در مقام دفاع از کيفر خواست و آنچه که در کيفرخواست مطرح شده حق حضور دارد اما علي‌رغم اين موضوع نماينده دادستان در قالب تقديم لايحه دفاعيه دادستاني اقدام به تغيير مفاد دادخواست اوليه عليه قضات کرده است.همچنين وکيل خانواده جوادي‌فر در پايان ششمين جلسه رسيدگي به پرونده قضات تعليقي کهريزک با اشاره به اينکه در اين جلسه دادگاه، معاون وقت نظارت بر زندان‌ها به عنوان شاهد در دادگاه حضور پيدا کرد، تصريح کرد: بقيه شهود که متهمان کهريزک بودند حضور نداشتند.
وي با اشاره به اين مطلب که کيفرخواست جديدي عليه «ع – ح» مطرح نشده است، گفت: کيفرخواست جديدي نبوده بلکه نماينده دادستان در 30 مورد دلايل «س – م» و وکيل «ع – ح» را رد کرده است.
کامراني يکي از شکات پرونده کهريزک نيز در پايان ششمين جلسه رسيدگي به اين پرونده با حضور در جمع خبرنگاران تاکيد کرد: ما از روند دادرسي تا حدودي راضي هستيم و اميدواريم در جلسات بعدي اين روند بهتر شود.
به گزارش خبرگزاري ها، حائري وکيل خانواده روح‌‌الاميني در پايان ششمين جلسه دادگاه نيز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  بعد از گذشت شش جلسه از دادگاه «س – م» فرصت خواسته تا مجدداً پرونده را مطالعه کند تا بتواند پاسخگوي نماينده دادستان باشد.
وي افزود:‌ از روند برگزاري دادگاه راضي هستيم و خواسته ما از دادگاه اين است که رأي برحق را صادر کند و رسيدگي دقيقي داشته باشد و تاکنون هيچ شائبه‌اي مبني بر اينکه از بي‌طرفي خارج شده نداشته‌ايم.
براساس اعلام دادگاه جلسه بعدي در روز سه‌شنبه ?? ارديبهشت برگزار خواهد شد.

 


اولين جلسه رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي صبح يکشنبه در دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي ناصر سراج برگزار شد.
جلسه دادگاه مهدي هاشمي بر‌‌اساس اعلام قبلي روز يکشنبه آغاز و مهدي هاشمي به همراه فائزه و فاطمه هاشمي و همچنين وکيل مدافع اش محمود عليزاده وارد دادگاه انقلاب شدند.
خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها در مقابل محل برگزاري دادگاه حضور داشتند و اطلاعي از علني يا غيرعلني برگزار شدن دادگاه به آنها داده نشده بود.
با گذشت حدود يک ساعت از زمان برگزاري دادگاه، مهدي هاشمي به همراه وکيل مدافعش از دادگاه خارج شده و به خبرنگاران اعلام کرد که با تقاضاي استمهالش موافقت شد.
به گزارش ايسنا، مهدي هاشمي در هنگام خروج از دادگاه در مواجهه با اصرار خبرنگاران درباره اين جلسه، گفت: اطلاع‌رساني اين جلسه از طريق قوه قضاييه انجام خواهد شد.
همچنين فائزه هاشمي در هنگام خروج از دادگاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تقاضاي استمهال برادرم موافقت شد و هرگونه اطلاع‌رساني در مورد اين پرونده از طريق قوه قضاييه انجام مي‌شود.
وي همچنين درباره‌ آخرين جزييات پرونده خود با عنوان اخلال در نظم زندان مدعي شد: دستگاه قضايي مي‌خواهد من را دو بار مجازات کند که اين موضوع بر خلاف قانون است. از پرونده جديد خود اطلاعي ندارم و فعلا به دادسرا نرفتم.
فائزه هاشمي با بيان اينکه اتهاماتي که به من نسبت مي‌دهند صحت ندارد، گفت: اگر بر فرض مثال اين اتهامات به عنوان اخلال در نظم زندان باشد بايد به موجب قانون داخل زندان باشد که من نيز اين محکوميت را سپري کردم و 5 روز انفرادي را در زندان تحمل کردم.
محمود عليزاده وکيل مدافع مهدي هاشمي نيز در جمع خبرنگاران فقط به اين جمله اکتفا کرد که اطلاع‌رساني در مورد اين دادگاه از طريق قوه قضاييه انجام مي‌شود.

 


گردانندگان سايت‌ هاشمي رفسنجاني بر عليه وي حکم دادند.
دست‌اندرکاران اين سايت با استناد به بيانات حضرت امام خميني(ره) در جمع مسئولان بنياد شهيد (25) آبان 1360، تيتر زده‌اند؛ «پيشگويي سي سال قبل امام از انحراف امروز» و سپس از حضرت امام نقل کرده‌اند «امروز ما از روزهاي قبل بيشتر احتياج به همبستگي داريم، امروز ما مواجه با همه قدرت‌ها هستيم و آنها در خارج و داخل دارند طرح‌ريزي مي‌کنند؛ براي اينکه اين انقلاب را بشکنند و اين نهضت اسلامي و جمهوري اسلامي را شکست بدهند و نابود کنند و اين يک تکليف الهي است براي همه که اهم تکليف‌هايي است که خدا دارد؛ يعني،‌ حفظ جمهوري اسلامي از حفظ يک نفر - ولو امام عصر باشد - اهميتش بيشتر است؛ براي اينکه امام عصر هم خودش را فدا مي‌کند براي اسلام. همه انبيا از صدر عالم تا حالا که آمدند، براي کلمه حق و براي دين خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پيامبر اکرم(ص) آن همه مشقات را کشيد و اهل بيت معظم او آن همه زحمات را متکفل شدند و جانبازي‌ها را کردند؛ همه براي حفظ اسلام است. اسلام يک وديعه الهي است پيش ملت‌ها که اين وديعه الهي براي تربيت خود افراد و براي خدمت به خود افراد هست و حفظ اين بر همه کس واجب عيني است؛ يعني، همه مکلف هستيم حفظ کنيم تا آن وقتي که يک عده‌اي قائم بشوند براي حفظ او، که آن وقت تکليف از ديگران برداشته مي‌شود. امروز ايجاد اختلاف؛ هر اختلافي باشد، و کارهايي که اختلاف‌انگيز است؛ هر کاري باشد و با هر اسمي باشد، اين مضر به اسلام است و مضر به انقلاب است. و از همين رشته است اين که باز يک جرياني در کار است که نسبت به علماي بلاد، نسبت به اهل علم، نسبت به ائمه جماعات اهانت بکنند. و اين يک چيزي است که، جرياني است که چنانچه - خداي نخواسته - اين جريان به توفيق خودش، که به خيال خودش اين است که روحانيت را از مردم بگيرد، اگر اين امر به توفيق خودشان برسد، شما مطمئن باشيد که شکست خواهيم خورد؛ براي اين که، روحانيون در همه بلاد، حافظ اسلامند و حافظ مقاصد اسلامي هستند و از اول هم بوده‌اند.»
اکنون از باب قاعده «الزموهم بما الزمو انفسهم» جاي طرح اين سوال است که چرا همان جريان‌هاي ضد انقلاب که با بي‌انصافي لقب عاليجناب سرخپوش به آقاي هاشمي مي‌دادند، طي 8-7 سال اخير در زمره حاميان و ترويج‌کنندگان وي در آمده‌اند؟ اگر حفظ اسلام و جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است و شريف‌ترين جان‌ها نيز بايد فداي همين راه شود، پس چرا صف آقاي هاشمي با صف محافل ضد انقلاب در فتنه سبز که دم از حذف جمهوري اسلامي و ولايت‌فقيه مي‌زدند و به مساجد حمله مي‌کردند و به ساحت قدسي امام حسين(ع) در روز عاشورا جسارت کردند و مرهم بر زخم‌هاي استکبار و اسرائيل گذاشتند، يکي شد؟ آيا جمهوري اسلامي و مردم منحرف شده بودند که پاي اسلام و انقلاب ايستادند يا آنها که حمله اوباش ضد انقلاب را ديدند و شنيدند و با اين همه در خطبه نماز جمعه و پس از آن، به سوي همان‌ها غلتيدند؟ مي‌توان پرسيد که آيا خيانت نابخشودني حلقه انحرافي (معارض دين و روحانيت و قانون اسلامي) کمتر از خيانت جريان سرسپرده‌اي بود که اسلام و روحانيت را ارتجاع شمرده و تقليد از مرجعيت معظم را - نعوذبالله - با کار ميمون شبيه دانستند و فقه و فقيه و فقاهت را با طالباني‌گري و ديکتاتوري مقايسه کردند؟
يادآور مي‌شود برخي مواضع آقاي هاشمي طي ساليان اخير در زمينه نرمش با آمريکا و اسرائيل خدشه در سياست‌هاي کلي جمهوري اسلامي، در تعارض و تناقض صريح با سيره انقلابي حضرت امام خميني(ره) است. از جمله آقاي هاشمي اخيرا و در حالي که سران بي‌سر و پاي رژيم صهيونيستي علي‌الدوام - و البته به گزافه - جمهوري اسلامي را تهديد به حمله نظامي مي‌کنند، مدعي شده که «ما با اسرائيل سر جنگ نداريم»؛ حال آن که حضرت امام با صراحت فرمودند «اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود»

 


وبسايت راديو فرانسه در گزارشي به جزئيات همکاري سازمان منافقين با گروه‌هاي تروريستي و بقاياي رژيم صدام در سوريه پرداخت.
در اين گزارش با بيان اينکه اعضاي سازمان مجاهدين (منافقين) در کنار ارتش آزاد و گروه‌هاي وابسته به القاعده در جنگ عليه سوريه شرکت دارند، آمده‌است: آنها جزو اتباع 38 کشوري هستند که در سوريه و در جنگ عليه حکومت بشار اسد حضور دارند. مجاهدين خلق (منافقين) در مناطق مرزي اردن و سوريه به ايجاد پايگاه مبادرت کرده‌اند و آن را بيمارستان مي‌خوانند اين مرکز از جمله حلقه‌هاي ارتباطي سازمان و ارتش آزاد سوريه است.
اين گزارش مي‌افزايد: همکاري‌هاي مجاهدين با ارتش آزاد سوريه بيشتر در مناطق مرزي آن کشور با اردن متمرکز و در رابطه با گروه تحت فرمان عزت ابراهيم معاون سابق صدام صورت مي‌گرفت. سالهاي طولاني حضور نيروهاي سازمان در عراق روابط لازم را براي ادامه همکاري‌هاي اين گروه و طرفداران صدام، بعد از سقوط رژيم بعثي در بغداد، فراهم آورد و اين همکاري‌ها با آغاز جنگ در سوريه ابعاد تازه‌اي يافت.
راديو فرانسه اضافه کرد: موضوع حضور نفرات وابسته به سازمان در جنگ داخلي سوريه زماني ابعاد تازه‌اي يافت که گزارش‌هايي غيررسمي پيرامون کشته شدن دو تن از وابستگان آنها در ضمن درگيري با نيروهاي امنيتي سوريه منتشر شد. محتواي اين گزارش با اطلاعات رسمي انتشار يافته از سوي دولت انگليس و گزارش رسمي اخضر ابراهيمي کاملاً همسو به نظر مي‌رسد.
راديو فرانسه با اشاره به اينکه «حضور افراد وابسته به مجاهدين خلق [منافقين] در ترکيه و انتقال آنها به سوريه بدون اطلاع مقامات امنيتي دولت آنکارا تا حدودي غيرقابل هضم است نوشت: اعضاي اين سازمان در شهر استانبول کاملاً فعال هستند و دولت ترکيه در حد امکان تحرک آنها را از نزديک زير نظر دارد.
وب‌سايت راديو فرانسه در ادامه با مرور سوابق خيانت‌آميز سازمان تروريستي منافقين در جنگ تحميلي صدام عليه ملت ايران نوشت: سازمان در سال 1367 و تنها شش روز پس از قبول قطعنامه 598 شوراي امنيت مبني بر اعلام آتش‌بس با عراق توسط دولت جمهوري اسلامي با ايران مستقيماً درگير جنگ شد. عمليات نظامي ياد شده که جمهوري اسلامي آن را مرصاد مي‌خواند و مجاهدين از آن به نام فروغ جاودان ياد مي‌کنند، بدنبال نقض آتش‌بس توسط ارتش صدام و پيشروي آنها به سمت خرمشهر آغاز شد. مسعود رجوي وعده داده بود که در فاصله 48 ساعت به تهران خواهد رسيد اما عمليات نظامي ياد شده به شکست کامل سازمان ختم شد و هزاران کشته و مجروح از سازمان برجاي ماند. اکنون از تعداد اعضاي سازمان کاسته شده و ماندگان در سازمان نيز به سن سالخوردگي رسيده‌اند.
يادآور مي‌شود سازمان منافقين قادر به عمليات جنگي نيست و نوعا در عمليات تروريستي و غافلگيري و قتل‌عام افراد بيگناه مشارکت مي‌کند.
اين سازمان بيش از 15 هزار شهروند بيگناه را در ايران به شهادت رسانده و از اين حيث کلکسيون افتخارات! گروه‌هاي مسلح تروريستي در سوريه و حاميان آمريکايي- سعودي آنها را کامل مي‌کند. آمريکا به تازگي سازمان منافقين را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خارج کرده بود و وزير خارجه اوباما در مقابل اعتراض يکي از سناتورها که به اين اقدام اعتراض داشت گفته بود؛ اين سازمان مي‌تواند براي آمريکا مفيد باشد!

 


رئيس اداره خلع سلاح وزارت خارجه تاکيد کرد دومين کميته مقدماتي کنفرانس بازنگري در «ان‌پي‌تي در 2015» به لحاظ اينکه نتيجه ملموسي درباره برگزاري کنفرانس عاري از سلاح هسته‌اي نداشت فاقد دستاورد محتوايي است.
«رضا نجفي» اظهار داشت: در دومين کميته مقدماتي کنفرانس بازنگري در ان‌پي‌تي در 2015 بحث‌هاي جدي از جمله انتقاد به کشورهاي هسته‌اي و برگزار نشدن کنفرانس 2015 خاورميانه عاري از سلاح هسته‌اي صورت گرفت و از اين جهت کنفرانس مثبت و مفيد بود، اما نتيجه ملموسي مثلا اين که درباره برگزاري کنفرانس عاري از سلاح هسته‌اي تاريخ جديدي تصويب شود، نداشته است و مي‌توان گفت اين کميته دستاورد محتوايي نداشت.
وي با اشاره به خروج مصر از دومين کميته مقدماتي در ژنو که در اعتراض به عدم اجراي قطعنامه کنفرانس هلسينکي فنلاند در 2012 مبني بر خاورميانه عاري از سلاح هسته‌اي صورت گرفت، اظهار داشت: سياست کلي ايران درباره حضور در تمامي مجامع بين‌المللي مخالفت با «صندلي خالي» است. ما معتقديم حضورمان بيش از حضور نيافتن‌مان منافع کشور را تامين مي‌کند، بنابراين مثل مصر عمل نکرديم.
به گزارش ايسنا، در نشست دو هفته‌اي دومين کميته مقدماتي برگزاري کنفرانس بازنگري در ان‌پي‌تي در 2015 که در ژنو سوييس برگزار شد و رياست آن با کورنل فروتا، نماينده روماني بود، 106 کشور از 190 کشوري که معاهده ان.پي.تي را امضا و تصويب کرده‌اند به همراه پنج سازمان بين‌المللي و 53 سازمان غيردولتي شرکت داشتند.
اولين کميته مقدماتي برگزاري کنفرانس بازنگري در ان‌پي‌تي در 2015 سال 2012 در وين برگزار شد.
نجفي درباره نتايج دومين کميته مقدماتي برگزاري کنفرانس بازنگري در ان‌پي‌تي در 2015 تصريح کرد: جلسات کميته مقدماتي عموما گزارش محتوايي ندارد و گزارش‌هايش شکلي است.
رئيس اجلاس صرفا يک جمع‌بندي تهيه مي‌کند که اين جمع‌بندي متشکل از ديدگاه‌ها و بيانيه‌هايي است که کشورهاي عضو در اين کميته ارائه کردند. اما متاسفانه جمع‌بندي نهايي مورد موافقت برخي کشورها از جمله ايران و نيز جنبش غيرمتعهدها قرار نگرفت، چرا که معتقد بودند اين جمع‌بندي متوازن نيست و تمامي بحث‌هايي که در کميته مطرح شده است، از جمله در زمينه خلع سلاح هسته‌اي را در بر نمي‌گيرد و نقص دارد؛ جنبش غيرمتعهدها رسما اين موضع را در جلسه پاياني اعلام کرد.


 


عباس عبدي مي‌گويد کساني که در انتخابات شفاف عمل نمي‌کنند ممکن است ببازند.
وي درمصاحبه با نشريه پنجره و درباره مواضع افرادي مانند هاشمي درتأييد و تکذيب نامزدي گفت:‌ گويي اين يک نوع بازي است که همه دوست دارند دستشان خوانده نشود، در حالي که در سياست مدرن انتخاباتي اين حرف‌ها مطرح نيست و همه بايد رو بازي کنند. از شش ماه پيش آدم‌ها، حرف‌ها، موضوع چالش‌ها معلوم است و چيز پيچيده‌اي هم وجود ندارد ولي اين طور که پيش مي‌رود تا ثانيه آخر روز ثبت‌نام نامزدها که هيچ، حتي بعد از آن هم گويا نبايدمشخص شود که چه کسي و چه طوري وارد صحنه مي‌شود. بعضي‌ها فکر مي‌کنند اين زرنگي است، ولي در عالم سياست مطلوب نيست، چون آن موقع ممکن است همه ببازند. به اين دليل واقعا شنيده‌ها را قبول ندارم چون بسياري از آقايان حرف‌هاي واقعي خود را حتي به اطرافيان‌شان هم نمي‌زنند. مثلا يک نفر مي‌گويد که فلاني به من گفت که نامزد نمي‌شوم. اين گفته حتي اگر به درستي شنيده شده باشد من باور نمي‌کنم که گوينده مقصودواقعي خود را گفته است، چه بسا آن فرد مي‌خواهد اين پيام را بدهد که من نمي‌آيم، بعد کاري ديگر انجام دهد.
وي درباره احتمال نامزدي خاتمي گفت: به طور کلي معتقدم نامزدي آقاي خاتمي بسيار بعيد است.
عضو مستعفي حزب مشارکت درباره هاشمي نيز گفته است: به چند دليل اصل بر نيامدن است؛ يکي اينکه سن آقاي هاشمي بالاست، او 79 يا 80 سال دارد وبه لحاظ فيزيکي تحرک برايش خيلي سخت است. دوم اينکه شخصيت ايشان متناسب با انتخابات بعد از دوم خرداد 76 نيست. يک شخصيت نخبه‌گرايانه دارد که در پاليتي بيشتر مطرح است و اينکه برود اين طرف و آن طرف از مردم راي بگيرد برايش جذاب نيست.
او مي‌افزايد: اگر آقاي هاشمي بيايد شخص ايشان موضوع اصلي انتخابات خواهد بود، وزن و وضعيت سياسي آقاي هاشمي اين طور نيست که بتواند در يک بازي وارد شود و همانند ديگر نامزدها يک طرف بازي باشد، بلکه خوداو موضوع بازي مي‌شود و اين ضعف ايشان است، اما شايد آقاي هاشمي توجه کافي به اين مسئله نمي‌کند. او خودش به موضوع انتخابات تبديل مي‌شود تاآنکه يک طرف انتخابات باشد. مثلا ايشان اصلا نمي‌تواند مانند ديگر نامزدها راجع به اقتصاد نظر دهد، بلکه خود تبديل به موضوع انتخابات مي‌شود.



اقدام شهرداري تهران در گودبرداري پروژه برج‌هاي هتل 50 طبقه در مجاورت برج ميلاد، موجب واکنش توأم با احتياط برخي از اعضاي شوراي شهر شد.
در همين ارتباط، بخشي از جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در سوم ارديبهشت ماه سال جاري، به موضوع گودبرداري «هتل دو قلوي 50 طبقه در مجاورت برج ميلاد»، اختصاص يافت. نکته قابل توجه، سکوت معنادار مديران شهرداري در اين خصوص است. آنچه که در جلسه شورا مورد غفلت همه حاضران قرار گرفت، اينکه معمار اين پروژه، خانم زاها حديد (معمار انگليسي و عراقي‌تبار) است. «زاها حديد»؛ در کارنامه معماري خود، همکاري با ملکه انگليس، پادشاه عربستان سعودي و محافل صهيونيستي را يدک مي‌کشد. اين اعتماد تا جايي است که زاها حديد، به عنوان يکي از دو سرپرست اصلي پروژه تخريب مسجدالحرام (در کنار نورمن فاستر؛ مشهورترين معمار فراماسون و همان کسي که برج‌هاي ابليسک را در کنار خانه خدا طراحي کرد و نماد شيطان را در مراسم رمي جمرات، حذف و ديواري را جايگزين آن کرد) انتخاب شد. زاها حديد، علاوه بر اين، در سال 2011 و در مقطعي که شيعيان بحرين بر ضد رژيم ديکتاتوري آل خليفه دست به قيام زدند و مسلمانان جهان شاهد اقدامات جنايتکارانه اين رژيم بودند، 7 ماه پس از آغاز قيام، با بي‌اعتنايي به اين اتفاق، طرحي را جهت «پيست مسابقات اتومبيلراني بحرين» به آل خليفه تقديم کرد. زاها حديد، در سال 2004 ميلادي، جايزه پريتزکز (جايزه‌اي که خانواده متمول و صهيونيست پريتزکز به معماراني که به «آرمان صهيونيسم» خدمت کرده‌اند، اهداء مي‌کند) را دريافت کرده است. زاها حديد يکي از مشهورترين معماران سبک «ديکانستراکشن» مي‌باشد. فلسفه اومانيستي ديکانستراکشن زاييده توهمات ذهني «ژاک دريدا»، فيلسوف پست‌مدرن فرانسوي است. لذا فلسفه ديکانستراکشن، فلسفه ايهام، آشفتگي، ابهام، دوگانگي، عدم ثبات، تزلزل، فريب، عدم سودمندي، چند معنايي و تناقض است. زاها حديد معتقد است که معماري، مسئوليت اجتماعي ندارد و مسائلي همچون گسترش عدالت اجتماعي و بهبود سطح زندگي اقشار ضعيف، هيچ اهميتي براي يک معمار ندارد و بايستي اخلاق، قرباني معماري شود.
بديهي است که اين همکاري با شعار ويژه شهردار محترم يعني «فرهنگ و روحيه جهادي» نمي‌تواند همخواني داشته باشد؟! گفتني است مجله «معماري» که از نشريات همشهري و متعلق به شهرداري است، فصل گسترده‌اي را به تعريف و تمجيد از «زاها حديد» اختصاص داده است و در ضمن اين تعريف و تمجيدهاي سؤال برانگيز، به بخشي از ماهيت وي هم اشاره کرده است. و سؤال ديگر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، و آن اينکه چرا اين نمايندگان، با تأخير زياد در مقابل پروژه‌اي با اين عظمت، واکنش نشان دادند. و سخني نيز با مسئولان اطلاعاتي و امنيتي کشور در ميان است و آن اينکه چرا اينگونه اقدامات و هويت زاها حديد از نگاه شما که بايد تيزبين باشد پنهان مانده است؟!



صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10