(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - شماره 20482

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
در چهارمين دوره از سفرهاي استاني دولت
استقبال مردم اروميه از احمدي‌نژاد
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
در تماس تلفني وزراي خارجه ايران و مصر مطرح شد
راه حل بحران سوريه سياسي است
با حضور فرماندهان نيروي زميني ارتش جديدترين سامانه شبيه‌ساز بالگرد 214 هوانيروز رونمايي شد
موسسه جي‌بي‌سي: تحريم ايران بازارهاي نفتي اروپا را تهديد مي‌کند
برداشت 3 هزار تن برگ سبز چاي توسط چايکاران شمال
سردار شريف: مرزهاي جمهوري اسلامي ايران از امن‌ترين مرزهاي دنياست
آيت‌الله يزدي در ديدار عالم بحريني: مطمئن هستيم مردم بحرين به حقوق خود مي‌رسند
رئيس حزب نهضت اسلامي تاجيکستان: جريان بيداري اسلامي رابطه مستقيمي با انقلاب اسلامي ايران دارد
واکاوي در لجنه
(نقش بهائيان در پيدايش و استمرار رژيم پهلوي)
نماينده مردم بناب در مجلس: رئيس‌جمهور آينده بايد سازمان برنامه و بودجه را احيا کند
سخنگوي کميسيون تلفيق خبر داد
اختصاص رديف بودجه جداگانه براي همه دانشگاه‌هاي کشور
علي نيکزاد: در دولت‌هاي نهم و دهم 11 هزار کيلومتر خط ريلي ساخته شد
توسط هلا‌ل‌احمر ايران صورت گرفت
تامين 100 قلم داروي مورد نياز کشور
مديرکل کميته امداد امام‌خميني استان: مددجويان فاقد مسکن مازندران امسال خانه‌دار مي‌شوند
معاون توسعه تجارت ايران: مسئله راهبردي صادرات گز در کشور تدوين مي‌شود
همايش خيرين سلامت برگزار شد
رئيس جهاد دانشگاهي خبر داد
راه‌اندازي مرکز درمان سرطان خاورميانه در ايران
بهره‌مند شدن معلمان مدارس استثنايي کشور از مزاياي سختي کار
سقوط هواپيماي آموزشي در اطراف باند فرودگاه کرمان
   


شهيد محراب، آيت‌الله مدني(ره): شخصي از روي منيت، «من» بگويد و زير بار حق نرود، نتيجه‌اش اين است که به ذلت مبتلا شود، خوار شود و به جاي اين که به مقام بالايي برسد، پائين‌تر رود.

 


اروميه-خبرنگار کيهان:
رئيس‌جمهور پس از ورود به اروميه در آذربايجان‌غربي از سوي مردم اين شهر مورد استقبال قرار گرفت.
محمود احمدي‌نژاد در اروميه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آذربايجان‌غربي در طول تاريخ منشأ خير و برکت و رحمت براي ملت ايران و سرشار از مردان و زنان مومن، پرتلاش و سودمند بوده و مرزباناني غيور و شجاع در صيانت از عزت و استقلال ملت ايران بوده است.
وي ظهر ديروز (يکشنبه) پس از ورود به فرودگاه اروميه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم آذربايجان‌غربي با نشاط، اميد و دلسوزي در مسير ارتقاي سطح استان خود در عرصه‌هاي گوناگون قرار دارند و اقدامات خوبي در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت، تجارت و فرهنگ صورت گرفته است.
رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: مردم آذربايجان‌غربي با همدلي، همراهي و همگرايي، نمونه والايي از زندگي، تلاش برادرانه و کار جمعي را به نمايش گذاشته‌اند.
وي افزود: مردمان اين ديار در طول تاريخ پرفراز و نشيب عالمان، اديبان و مجاهدان فراواني را در دامان خود تربيت کرده و هميشه در خط اسلام ناب و عشق به پيامبرگرامي اسلامي(ص) و آل‌ ايشان قرار داشتند.
احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: استان آذربايجان‌غربي در دوره انقلاب از کانون‌هاي فعال و در دوران دفاع مقدس نيز در دفاع از ملت و سرزمين ايران پيشگام بود.
رئيس‌جمهور با اشاره به برنامه‌هاي چهارمين دور از سفر استاني به آذربايجان‌غربي گفت: در جريان اين سفر براي عرض ارادت در اجتماع مردم حضور خواهم يافت و وزرا و معاونان به تک‌تک شهرستان‌ها سفر کرده و با شرکت در شوراهاي اداري روند کارها و مصوبات را مورد بررسي قرار داده و در جلسه استاني مطرح خواهند کرد.
براساس گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي مردم اروميه با در دست داشتن پرچم‌هاي سه رنگ جمهوري اسلامي ايران و سر دادن شعارهاي حماسي به استقبال از محمود احمدي‌نژاد آمدند. انبوه جمعيت در مسير حرکت خودروي رئيس‌جمهور و هيئت‌همراه تا مکان سخنراني مشاهده مي‌شد. همين خبرگزاري آورده است: مردم با سر دادن شعارهايي همچون «دسته‌گل‌محمدي، به شهر ما خوش‌آمدي»، «رئيس‌جمهورمحبوب، خوش‌آمدي به شهر ما» و «صلي‌علي محمد، ياور رهبر آمد» و با در دست داشتن پوسترهايي از رئيس‌جمهور و نواختن سازهاي محلي به استقبال احمدي‌نژاد آمدند. شايان ذکر است در جريان اين سفر چند پروژه افتتاح مي‌شود و در کارگروه‌هاي کشاورزي، صنعت و معدن و جلسه استاني هيئت دولت، روند پيشرفت استان بررسي و تصميم‌گيري خواهد شد.

 


کم‌فروشي و گرانفروشي
موجب فساد است
قرآن عظيم:
حق پيمانه را ادا کنيد ( و کم فروشي نکنيد!) و (با کم فروشي و گرانفروشي) به ديگران خسارت نزنيد. و با ترازوي درست (و پيمانه‌هاي صحيح) وزن کنيد و حق مردم را کم نگذاريد.
و در زمين (با کم‌فروشي و گرانفروشي) تلاش براي فساد نکنيد!
سوره شعرا
آيات (18 تا 183)

 


«گرگ سالي» اميرحسين فردي
امروز رونمايي مي‌شود
رمان «گرگ سالي» آخرين کتاب زنده‌ياد مرحوم اميرحسين فردي امروز در نمايشگاه کتاب رونمايي مي‌شود.
به گزارش خبرنگار کيهان، رمان «گرگ سالي» در ماه‌هاي آخر زندگي مرحوم فردي نگارش يافت. اين کتاب جلد دوم رمان قبلي اميرحسين فردي با عنوان «اسماعيل» است و به حضور آمريکايي‌ها در ايران عصر ستمشاهي و مبارزات مردم کشورمان در آن دوران مي‌پردازد.
مراسم رونمايي از رمان «گرگ سالي» با حضور محسن مومني‌شريف رئيس حوزه هنري، و جمعي از اصحاب قلم و رسانه ساعت 11 امروز دوشنبه 16 ارديبهشت در غرفه انتشارات سوره مهر در بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران رونمايي مي‌شود.
حمايت دولتي از فيلم مبتذل
و قطع حمايت از فيلم دفاع‌مقدس!
بنياد سينمايي فارابي که خود سرمايه‌گذار ساخت فيلم «ملکه» است در اقدامي تامل‌برانگيز، اين فيلم دفاع‌مقدسي را به دفتر پخش ديگري واگذار کرده و در مقابل از اکران يک فيلم مبتذل حمايت نموده است!
فيلم «ملکه» به کارگرداني محمدعلي باشه‌آهنگر با مضمون دفاع‌مقدس در حالي از چهارشنبه هفته گذشته در سينماهاي تهران و برخي شهرستان‌ها اکران شد که بنياد سينمايي فارابي حاضر به حمايت از اين اثر ارزشي نشده و پخش اين فيلم را به يک دفتر پخش خصوصي واگذار کرده است. اما اقدام عجيب‌تر بنياد سينمايي فارابي اين است که از اکران يک فيلم با مضمون خيانت‌زن و شوهر حمايت کرده است!
تقدير وزير سابق ارشاد
از يک فيلم مستند
محمدحسين صفارهرندي از فيلم مستند «مصاف» تقدير کرد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي روز شنبه 14 ارديبهشت، پس از تماشاي مستند «مصاف» گفت: اين مستند اثري دلنشين و داستان‌واره است که مخاطب را با خود همراه مي‌کند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اين مستند، به خصوص براي نسلي که در آن ايام داراي دغدغه بودند و با مسائل آن دوران درگير بودند تجديدخاطره و براي نسل جوان‌تر هم که از اين موضوعات بي‌اطلاعند، در عين ايجاز و فشردگي، گذر پرمطلبي است.
صفارهرندي در پايان با توجه به زمان مناسب ساخت اين مستند، گفت:گرچه انتشار اين اثر در زمان کنوني بسيار مناسب است ولي هر چقدر هم زمان بگذرد و حتي از انتخابات هم عبور کنيم باز هم چنين آثاري در وقايع تاريخي، توسعه معرفت و دانايي است.
گفتني است، مستند «مصاف» فردا سه‌شنبه 17 ارديبهشت در تالار شهيد چمران دانشگاه تهران رونمايي خواهد شد. اين مستند که نتيجه بيش از دو سال تحقيق و پژوهش ميز سياسي مرکز مستند سفير است، به تاريخ سياسي سال‌هاي 68 تا 88 جمهوري اسلامي ايران پرداخته و ريشه‌هاي حوادث سال 88 را هدف بررسي قرار مي‌دهد.
بازيگر آمريکايي
مامور ترويج فمنيسم در افغانستان
يک بازيگر بدنام آمريکايي که به همکاري با سازمان سيا مشهور است در تازه‌ترين مأموريت خود مدرسه‌اي را با محوريت آموزش فمنيسم در افغانستان راه‌اندازي کرده است.
رسانه‌ها چندي پيش خبر دادند که آنجليناجولي در اقدامي خيرانه يک مدرسه را در افغانستان تأسيس کرده است. اما خيلي زود مشخص شد که اين اقدام به ظاهر خيرخواهانه نيز بخشي از مأموريت اين بازيگر-که سابقه بستري شدن در تيمارستان به خاطر بيماري رواني را دارد- در خاورميانه براي بسط فرهنگ غربي است چرا که در مدرسه‌اي که توسط وي راه‌اندازي شده است، دختران افغاني با رفتارها و انديشه‌هاي فمنيستي آشنا مي‌شوند.
طي سال‌هاي اخير و با ناکامي غربي‌ها در اشغال نظامي کشورهاي اسلامي، آن‌ها به سوي استفاده از سلاح‌هاي فرهنگي براي تداوم سلطه بر اين کشورها استفاده مي‌کنند.
آنجلينا جولي داراي سابقه همجنس‌گرايي است.
بازداشت 2 بازيگر هاليوودي
به جرم برهم زدن نظم عمومي
دو بازيگر هاليوودي به جرم بر هم زدن نظم عمومي بازداشت شدند.
به گزارش جام، ريزي ويترسپون و همسرش جيم‌توث به جرم بر هم زدن نظم عمومي دستگير شدند.
در واکنش به اين جرم، دادگاه برگزار شده و براي جيم توث 40 ساعت کار خدماتي و براي ويترسپون هم حکم 12 جلسه شرکت در کلاس‌هاي ترک الکل صادر کرده است.

 


علي‌اکبر صالحي در تماس تلفني با همتاي مصري خود، اوضاع منطقه را مورد بحث و بررسي قرار داد.
محمدکامل عمرو وزير امور خارجه مصر در تماس تلفني با وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات منطقه و در راس آن بحران سوريه، بر تمايل کشورش براي فعال شدن ابتکار چهارجانبه رئيس‌جمهور مصر و تقويت رايزني‌ها در اين خصوص تاکيد کرد.
علي‌اکبر صالحي نيز با تاکيد بر ضرورت پايبندي همه طرف‌ها به توقف سريع خشونت و رد هرگونه دخالت خارجي و ورود سلاح و تروريسم به سوريه، هتک حرمت اماکن مقدس و جسارت به مراقد شخصيت‌هاي بزرگ جهان اسلام در سوريه را غيرقابل قبول دانست و مغايرت اين گونه اقدامات وحشيانه با اصول اوليه انساني و بشري را خاطرنشان کرد.
در اين گفت‌وگو، طرفين همچنين تمسک به راه حل سياسي و فرآيند گفت‌وگوي ملي را به عنوان تنها راه قابل پذيرش براي حل و فصل بحران سوريه مورد تاکيد قرار دادند.
همچنين«نزيه النجاري» معاون سخنگوي وزارت امور خارجه مصر درباره بازگشت کاردار مصر به دمشق گفت: مصر کاردار خود در دمشق را از آنجا خارج نکرده بود بلکه وي در قاهره در مرخصي بود و بازگشت وي به دمشق طبيعي است.
النجاري هرگونه اعمال فشار ايران بر قاهره در پرونده سوريه را رد و تاکيد کرد: هيچ‌گونه اعمال فشاري از سوي ايران بر مصر در پرونده سوريه وجود ندارد و کميته چهارجانبه همچنان فعاليت دارد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اليوم السابع، وي که در برنامه «اينجا پايتخت» در شبکه سي‌بي‌سي سخن مي‌گفت، اظهار داشت که وزارت خارجه مصر خروج کاردار خود از دمشق را اعلام نکرده است و کاردار به مدت يک ماه در قاهره در مرخصي بوده است.
النجاري تصريح کرد که ديدگاه‌هاي مشترکي بين مصر و روسيه در قضيه سوريه وجود دارد و مصر خواهان راه حل سياسي توافقي با کمترين خسارت است.

 


همزمان با رونمايي از شبيه‌ساز پايه متحرک بالگرد 214، فرمانده هوانيروز ارتش از طراحي و ساخت شبيه‌ساز تمامي بالگردها در کشور خبر داد.
امير «احمدرضا پوردستان» فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه مراسم رونمايي از شبيه‌ساز پايه متحرک بالگرد 214 که صبح ديروز در مرکز تحقيقات و جهاد خودکفايي نزاجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ايران دومين کشوري است که اين شبيه‌ساز را توليد مي‌کند و تاکنون فقط کشور سازنده بالگرد، آن را داشته است و اين قابليت بالاي صنعتگران ما را نشان مي‌دهد.
وي افزود: در گذشته فقط از شبيه‌سازهاي استاتيک يا ثابت استفاده مي‌کرديم ولي الان شبيه‌سازهاي متحرک را توليد مي‌کنيم.
پوردستان تأکيد کرد: شبيه‌ساز بالگرد 214، صددرصد متحرک با قابليت ايجاد تمامي شرايط جوي است.
فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به بالا رفتن سطح دانش نيروهاي متخصص در اين عرصه شبيه‌سازي را يک امر مهم در بالا بردن اعتماد به نفس نيروها دانست و گفت: با توجه به هزينه داشتن تمرينات و آموزش و همچنين ميزان ريسک و خطرپذيري آن و تحريم‌هاي موجود عليه جمهوري اسلامي امروز شبيه‌سازي يک راهکار براي بالا بردن سطح دفاعي رزمي و اعتماد به نفس نيروهاي نظامي است.
وي افزود: ارتش در اين خصوص قدم‌هاي بسيار بلندي برداشته، حفظ و ارتقاي بنيه دفاعي از تأکيدات مقام معظم رهبري و در دستور کار نيروهاي مسلح است.
پوردستان ادامه داد: نيروي انساني با بنيه‌هاي ديني و اعتقادي و تجهيزات مبتني بر دکترين و طرح‌هاي دفاعي و بحث آموزش از مهمترين مؤلفه‌هاي آمادگي رزمي است.
فرمانده نيروي زميني با تأکيد بر اينکه امروز بستر تمامي فعاليت‌هاي اين نيرو مبتني بر آموزش است، اظهار داشت: در حال حاضر پيشرفته‌ترين شبيه‌سازها متناسب با نياز کشور را در نيروي زميني ارتش توليد مي‌کنيم.
پوردستان در ادامه خاطر نشان کرد: مرکز آموزشي شهيد وطن‌پور هوانيروز بزرگترين مرکز آموزش خلباني کشور و منطقه است و آمادگي پذيرش دانشجو از کشورهاي دوست و همسايه را داراست.
وي در پايان با تأکيد بر اينکه پروژه قادر 3 (شبيه‌ساز بالگرد 214) پروژه بزرگ و ارزشمندي است، گفت: در ماه‌هاي آينده پروژه قادر 5 که شبيه‌ساز بالگردهاي 209، کبري و شنوک است رونمايي مي‌شود.
طراحي و ساخت شبيه‌ساز
تمامي بالگردهاي هوانيروز
سرتيپ خلبان «هوشنگ ياري» نيز با اشاره به ويژگي استفاده از شبيه‌سازها تصريح کرد: استفاده بهينه از بالگرد، صرفه‌جويي در مصرف قطعات بالگردها، کاهش ريسک‌پذيري در پروازها، صرفه‌جويي در سوخت و مهمات، افزايش زمان مدت آموزش و... از جمله اين ويژگي‌ها است.
فرمانده هوانيروز ادامه داد: استفاده صحيح و بهينه از شبيه‌سازها توان رزمي خلبانان را افزايش مي‌دهد.
ياري تأکيد کرد: اين پروژه از نوع شبيه‌سازهاي رده C است و تمام شرايط يک بالگرد واقعي را ايجاد مي‌کند و پروژه گسترده‌اي بود که به دليل مشکلاتي از جمله تحريم حدود 15 ماه متوقف شده بود اما در سال 91 تست‌هاي نهايي خود را گذراند.
فرمانده هوانيروز در پايان خاطرنشان کرد: پروژه قادر 5، شبيه‌ساز متحرک بالگرد 209 نيز در دست اقدام است که در آينده رونمايي مي‌شود و با اين پروژه سيميلاتور (شبيه‌ساز) تمام بالگردها در هوانيروز توليد شده است.

 


موسسه جي‌بي‌سي انرژي اعلام کرد به دنبال اعمال تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه نفت ايران، عرضه نفت خام با درجه سولفور بالا در اروپا با کمبود روبه‌رو شده است.
گروهي از تحليلگران موسسه جي‌بي‌سي انرژي به رهبري ديويد وچ در وين اتريش در اين باره اعلام کردند: با توجه به افزايش سود عرضه نفت خام کوره به بازارهاي آسيايي و رشد صادرات نفت خام اورال روسيه در ماه ژوئن، ادامه نبود نفت خام ايران در بازارهاي اروپايي مي‌تواند سبب کمبود عرضه نفت خام ترش در قاره سبز شود.
آمارهاي جمع‌آوري شده به وسيله بلومبرگ نشان مي‌دهد، قيمت نفت خام اورال روسيه در معاملات روز گذشته بازار با 6 سنت کاهش نسبت به بهاي نفت خام برنت در بازارهاي مديترانه معامله شده است.
نفت خام اورال براي مدت کوتاهي در ماه‌هاي ژوئيه و اوت تابستان سال گذشته گرانتر از نفت خام برنت معامله شد.
برنامه‌هاي بارگيري نفت خام اورال در درياي سياه و درياي بالتيک در چند روز آينده اعلام مي‌شود.اين گزارش نشان مي‌دهد، افزايش سود حاشيه‌اي نفت خام کوره، محدوديت عرضه نفت خام اورال در ماه مه، تحريم‌هاي اتحاديه اروپا براي خريد نفت ايران نيز از دلايل اصلي تقويت بهاي نفت خام اورال به شمار مي‌روند.به گزارش واحد مرکزي خبر، موسسه جي‌بي‌سي انرژي همچنين از ادامه ترديدها و نااطميناني به عرضه نفت خام کرکوک در شمال عراق و بازگشت روزانه يک ميليون و 400هزار بشکه ظرفيت پالايش نفت خام از زمان آغاز عمليات نگهداري در مقايسه با ماه آوريل خبر داد.

 


رشت خبرنگار کيهان :
رئيس سازمان چاي کشور گفت: کشاورزان چايکار استان‌هاي شمالي، از ابتداي ارديبهشت‌ماه امسال تاکنون سه هزار تن برگ سبز چاي برداشت کرده‌اند.
علي محرر روز يکشنبه اظهار کرد: برداشت اين مقدار برگ سبز چاي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 65 درصد بيشتر است که ارزش اقتصادي اين ميزان برگ سبز چاي 27 ميليارد ريال است.
رئيس سازمان چاي ادامه داد: با برداشت سه هزار تن برگ سبز چاي 670 تن چاي خشک در کارخانه‌هاي چايسازي گيلان و مازندران توليد شده است.
به گفته محرر حدود 180 کارخانه چاي در استان‌هاي گيلان و مازندران کار عمل‌آوري و تبديل برگ سبز چاي به چاي خشک را بر عهده دارند.
وي بيان کرد: در فصل زراعي گذشته 110 هزار تن برگ سبز چاي به ارزش 506 ميليارد ريال برداشت که از اين مقدار برگ سبز چاي 25 هزار تن چاي خشک توليد شد.
استان‌هاي گيلان و مازندران داراي 32 هزار هکتار باغ چاي هستند و حدود 60 هزار خانوار به امر چايکاري اشتغال دارند. برگ سبز چاي همه ساله در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاييزه برداشت مي‌شود.
قيمت هر کيلوگرم برگ سبز چاي درجه يک در سال جاري 9 هزار ريال و برگ سبز درجه دو پنج‌هزار ريال تعيين شده است.

 


مسئول روابط عمومي کل سپاه تاکيد کرد مرزهاي ايران از امن‌ترين مرزهاي دنياست و امنيت بي‌نظير در کشور مي‌تواند فرصت‌هاي خوبي براي خدمت بيشتر مسئولان کشور باشد.
سردار رمضان شريف مسئول روابط عمومي کل سپاه پاسداران در گفت‌وگويي در حاشيه يادواره شهداي رفسنجان با اشاره به ماموريت‌هاي محوله به سپاه در عرصه‌هاي مختلف اظهار داشت: مهم‌ترين ماموريت سپاه، حفاظت و پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن است.
وي ادامه داد: سپاه متناسب با نوع تهديدات دشمنان انقلاب و نظام اسلامي در تمامي عرصه‌ها آمادگي دفاع و مقابله با آن تهديدات را دارد. مسئول روابط عمومي کل سپاه با تاکيد بر قدرت بازدارندگي دفاعي جمهوري اسلامي برابر توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان انقلاب اسلامي اظهار کرد: ترکيب مقتدر توانمندي‌هاي سپاه و ارتش پس ازجنگ تحميلي استکبار جهاني، با پيشرفت‌هايي که در حوزه‌هاي موشکي، شناوري، رزم انفرادي وتجهيزات نيروي زميني در عرصه نظامي داشته‌ايم موجب شده است تا دشمنان چشم طمع به انقلاب اسلامي نداشته باشند هرچند که همچنان تهديدات زباني خود را تداوم مي دهند.
به گزارش روابط عمومي سپاه، شريف با بيان اينکه مرزهاي جمهوري اسلامي ايران از امن‌ترين مرزهاي کشورهاي دنياست، خاطرنشان کرد: امنيت بي نظير در کشور مي‌تواند بيش از پيش فرصت‌هاي خوبي براي خدمت مسئولان کشور براي رفاه، عمران و آباداني ايران اسلامي و الگوسازي انقلاب اسلامي براي ساير کشورها ايجاد کند.

 


رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاکيد کرد رهبران انقلاب بحرين نبايد هراسي از طولاني و مشکل بودن مسير داشته باشند زيرا راهي که در پيش گرفته‌اند مسير الهي است.
آيت‌الله محمد يزدي در ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمجيد المشعل رئيس مجلس علماي شيعه بحرين با اشاره به انقلاب مردم اين کشور اظهار کرد: شرايط بين‌المللي و تجربه انقلاب ايران نشان مي‌دهد اين حرکت حق‌طلبانه و طبيعي است زيرا حق گرفتني است.
وي ادامه داد: زماني که در يک قيام مردمي رهبر وجود داشته باشد آنگاه اقشار مختلف جامعه از تفرقه مصون خواهند بود؛ اختلاف بزرگ‌ترين عامل شکست بوده و دشمنان اسلام همواره از اين حربه يعني اختلاف‌افکني، به ويژه زماني که علما و بزرگان ديني در حال وحدت بوده‌اند سود برده‌اند.
آيت‌الله يزدي رعايت وحدت به ويژه از سوي رهبران قيام و علماي اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: گزارش رئيس مجلس علماي شيعه بحرين نشان مي‌دهد وحدت در ميان اين افراد وجود دارد و سبب تقويت انقلاب خواهد شد.
استاد برجسته حوزه علميه قم اضافه کرد: ضروري است جلساتي به صورت منظم و مدون بين علما در بحرين برگزار شود و خروجي اين برنامه‌ها هم تصميم‌هايي براي پيشبرد انقلاب باشد تا همچنان وحدت ميان مردم و علما و بزرگان حفظ شود.
وي شرايط امروز بحرين را مورد توجه قرار داد و افزود: در حال حاضر حکومت بحرين تجمعات و خواسته‌هاي مردمي را با تندترين برخوردها جواب مي‌دهد؛ در اين ميان حکومت‌هاي مردمي با رهبري واحد و توجه به شرايط زمان و مکان گامي مثبت در راستاي موفقيت خواهد بود و هر چه شناخت صحيح‌تري از اوضاع وجود داشته باشد اهداف اصلي و قابل اعلام هم روشن‌تر مي‌شوند.
آيت‌الله يزدي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر ايجاد ارتباط با سازمان‌هاي بين‌المللي از سوي انقلابيون بحرين عنوان داشت: البته نبايد به کمک‌هاي گسترده آنها اميد بست اما مي‌توان خواسته‌ها و مطالبات خود را به گوش آنها رساند و به کمک‌هاي حداقلي انديشيد ضمن اين که اين کار سبب مي‌شود سکوت برخي مجامع در مورد جنايات عليه شيعيان شکسته شود.

 


رئيس حزب نهضت اسلامي تاجيکستان تاکيد کرد انقلاب اسلامي ايران افق جديدي را به ساير مسلمانان در عرصه حکومت‌داري ديني نشان داد.
وي با اعلام اين مطلب تصريح کرد: بيداري اسلامي رابطه مستقيمي با انقلاب اسلامي ايران دارد.
«محي‌الدين کبيري» روز يک شنبه در نشست خبري با پژوهشگران و اصحاب رسانه با اشاره به جريان بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه اظهار داشت: جنبش بيداري اسلامي حرکت تازه‌اي نيست بلکه ثمره حداقل 100 سال تلاش علماي جهان اسلام است.
وي با بيان اينکه در سال 1991 ميلادي نيز انقلابي از جانب مردم تاجيک صورت گرفت، افزود: جريان بيداري اسلامي کشورهاي عربي همچون مصر چندين ماه طول کشيد تا مردم به خواسته‌هايشان برسند اما مردم تاجيکستان فقط با 52 روز اعتراض توانستند حکومت وقت را سرنگون کنند.
کبيري ادامه داد: هرچند مردم تاجيکستان بسيار زودتر از مردم کشورهاي عربي انقلاب کردند اما بايد اذعان کرد که انقلاب‌هاي کشورهاي عربي بسيار فراگيرتر از ما بود.
به گزارش ايرنا، رئيس حزب نهضت اسلامي تاجيکستان اظهار کرد: يکي از دلايل موفقيت انقلاب‌هاي مردمي کشورهاي عربي در مقايسه با تاجيکستان، بهره نگرفتن افراد از حکومت‌هاي قبلي بود که متاسفانه اين امر در بعد از انقلاب مردم ما رعايت نشد.
وي در ادامه با انتقاد از برخي سياست‌هاي دولت دوشنبه گفت: اين سرزمين متعلق به شخص و يا گروه خاصي نيست، بلکه خانه تمامي مردم تاجيک اعم از هر نوع سليقه است.
کبيري، دولت دوشنبه و تمام احزاب سياسي را به گفت‌وگوي فراگير ملي براي مشخص کردن راه‌هاي رشد کشور دعوت و تاکيد کرد که در شرايط کنوني اين کار را براي منافع ملي ضروري و مهم مي‌داند.

 


چهل و نهمين جلد از مجموعه کتاب‌هاي «نيمه پنهان» با عنوان «واکاوي در لجنه» (نقش بهائيان در پيدايش و استمرار رژيم پهلوي) نوشته خانم مريم صادقي همزمان با برگزاري نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، منتشر شد.
نويسنده در مقدمه کتاب مي‌نويسد:
«داستان از آنجا شروع شد که يکي از دوستانم در مترو با خانمي مواجه شده بود که سي‌دي مستندي را با موضوع بهائيت به وي داده بودند.
سرتاسر آن تعريف و تمجيد ناروا و به دروغ از بهاء و عبدالبها از قول کساني مانند «ادوارد براون» انگليسي همراه با شعارهاي حقوق بشري جماعت بهايي بود.
ديدن اين سي‌دي موجب شد من به اين فکر بيفتم که درباره بهائيت و ادعاهايي که در آن سي‌دي مطرح شده بود تحقيق کنم تا براي جوانان و مخاطباني که با اين موضوع آشنا نيستند و ممکن است تحت تاثير اين مطالب دروغ فريب بخورند کتابي پيرامون اين مسئله پديد آيد.»
در اين کتاب روشنگر ابتدا تاريخچه مختصر بهائيت مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد و بعد به تفاوت فرقه بهائيت و بابي‌ها پرداخته مي‌شود و اينکه چگونه عبدالبها وصيت «بهاالله» در مورد برگزيدن جانشين خودش را زير پا مي‌گذارد.
ديگر عناوين کتاب به قرار زير است:
نگاهي به بيت‌العدل اعظم- شبکه بهائيت و سياست- نفوذ بهائيان در جريان نهضت مشروطه- فعاليت‌هاي تروريستي بهائيان- کميته مجازات- نفوذ بهائيان در نهضت جنگل- بهائيت در عصر پهلوي اول- بهائيت در عصر پهلوي دوم.
نفوذ بهائيان در عرصه مناصب دولتي و نفوذ بهائيان در ارتش و فعاليت بهائيان در عرصه فرهنگ: مدارس و دانشگاه‌ها- فرخ‌رو پارساي- ليلي آهي- محمد باهري- هوشنگ سيحون- احسان يارشاطر- عباس امانت- قاسم اشراقي- راديو و تلويزيون و مطبوعات...
بهائيان و فعاليت در عرصه اقتصاد:
امين امين- حبيب ثابت‌پاسال- هژبر يزداني- کمپاني نفت- فواد روحاني- مهري آهي- علي‌اکبر فروتن- ذبيح‌الله قربان
بخش اسناد و تصاوير نيز در پايان کتاب آمده است. کتاب حاضر همزمان با بيست و ششمين نمايشگاه کتاب تهران همراه با 3 جلد ديگر از جديدترين آثار دفتر پژوهش‌هاي موسسه کيهان با نام‌هاي «راز قطعنامه» (چرايي و چگونگي پايان جنگ تحميلي)- فرياد ملت (سيري در زندگي و مبارزات آيت‌الله کاشاني)، امپراطوري وحشت (ساواک از آغاز تا پايان) توسط انتشارات کيهان واقع در نمايشگاه کتاب، راهرو 19، غرفه 19 در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 


بناب-خبرنگارکيهان:
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي گفت: تأخير در ارائه بودجه يکي از بدعتهاي دولت آقاي احمدي‌نژاد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين شيخ محمد باقري بنابي درباره آخرين وضعيت بودجه سال جاري گفت: به دليل تأخير در ارائه بودجه، مجلس مجبور به تصويب لايحه سه دوازدهم شد و در مورد وضعيت فعلي بودجه هم، بودجه در کميسيون تلفيق مطرح شده و از 15 ارديبهشت در صحن علني مجلس بررسي خواهد شود.
وي مشخص نشدن هزينه‌ها و درآمدهاي کشور را موجب نگراني دانست و افزود: بايد متذکر شويم که ارقام پيشنهادي دولت بويژه در بحث هدفمندي غيرواقعي بود که يکي از دلايل اصلي آن انحلال سازمان برنامه و بودجه است.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه رئيس‌جمهور آينده بايد هر چه زودتر سازمان برنامه و بودجه را احيا کند، تأکيد کرد: مغز متفکر اقتصادي کشور بايد مجددا تشکيل و احيا شود.
وي در عين حال اظهار کرد: احتمال بررسي اين موضوع در مجلس و تصويب آن به شکل قانوني وجود دارد.

 


سخنگوي کميسيون تلفيق بررسي لايحه بودجه 92 از اختصاص رديف بودجه مستقل براي همه دانشگاه‌هاي کشور خبر داد.
جعفر قادري سخنگوي کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 92 در نشست خبري ديروز خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه روز شنبه بحثي در مورد هيئت ‌امناي دانشگاه‌ها داشتيم و مسايل زيادي در خصوص آن مطرح شد و در نهايت اين موضوع مراعا ماند.
وي افزود: مشکل بحث اين بود که هيئت ‌امنا استقلال عمل دارند و قانون برنامه اين اجازه را به آنها داده تا در مورد حقوق و ساير مزايا، پرسنل و اعضاي هيئت علمي تصميم‌گيري کنند.
به گفته قادري اين موضوع در چند سال اخير مشکلاتي را براي دولت به وجود آورده و نوعي دوگانگي بين دانشگاه‌ها به وجود آورده است.
بر همين اساس دولت در لايحه بودجه پيشنهاد داده بود تا اختيارات هيئت‌امنا کاهش يابد و ما بر سر اين بحث کرديم که اختيار حقوق و مزايا از آنها گرفته شود اما ساير اختيارات باقي بماند. و در نهايت اين موضوع مراعا ماند و مقرر شد تا بعد از جمع‌بندي نهايي در مورد اين موضوع مصوبه داشته باشيم.
قادري گفت: همچنين براساس مصوبه‌اي ديگر مقرر شد تمامي شرکت‌هاي دولتي نيم تا سه درصد از اعتبارات خود را به استثناي هزينه‌هاي مستقيم توليد براي انجام امور پژوهشي هزينه کنند.
وي گفت: براساس مصوبه‌اي ديگر که در مورد ارائه تسهيلات به جانبازان بود مقرر شد که اصلاحاتي را در پيشنهاد دولت براي ارائه تسهيلات به 100 هزار جانباز انجام دهيم؛ براساس مصوبه کميسيون کف جانبازي از 25 درصد به 20 درصد رسيد و ساير ايثارگران هم مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده کنند؛ البته اين تسهيلات براي شهرهاي مختلف متفاوت است و براي کلان‌شهرها 60 ميليون و مراکز استان‌ها 50 ميليون و ساير شهرها 40 ميليون و روستاها 20 ميليون باشد.
سخنگوي کميسيون تلفيق گفت: کارمزد اين تسهيلات 4 درصد است و افرادي که بيش از اين از اين تسهيلات استفاده کرده‌اند اما رقم آن کمتر بوده و افرادي که مسکن نامناسب دارند مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده کنند. البته مشکلي که وجود داشت اين بود که با کاهش کف جانبازي تعداد متقاضيان افزايش مي‌يابد که ممکن است اين باعث تضييع حقوق جانبازي با درصد بالا باشد لذا مقرر شد که با در نظر گرفتن اولويت درصد جانبازي اين تسهيلات ارائه شود.

 


شرق گلستان- خبرنگار کيهان:
پنج‌هزار و 500 کيلومتر خط‌آهن در کشور در دست ساخت است.
وزير راه و شهرسازي در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي حمل و نقل استان گلستان ضمن اعلام مطلب فوق ميزان خطوط ريلي ساخته شده در دولت‌هاي نهم و دهم را 11 هزار کيلومتر ذکر کرده و گفت: اين در حالي است که در دولت‌هاي قبلي بيش از 300 کيلومتر راه‌آهن ساخته شد.
اتصال خط آهن گرگان- اينچه برون به ترکمنستان، ميانه-پارس‌آباد به جمهوري آذربايجان، قزوين-رشت- آستارا به روسيه، خرمشهر به بندر بصره در عراق، خواف به هرات در افغانستان و چابهار-زاهدان-مشهد به جنوب و درياي مديترانه از جمله پروژه‌هاي در دست اجراست.
مهندس علي نيکزاد افزود: هم‌اينک 20 استان کشور از ارتباط ريلي برخوردار هستند و در 11 استان ديگر نيز ساخت راه‌آهن در دست اجراست.
وي ادامه داد: در برنامه است که با تاکيد رئيس‌جمهور، خط ريلي گرگان-گنبد کاووس-بجنورد- مشهد که هم‌اينک آستان قدس رضوي آماده اجراي اين پروژه است، به انجام برسد.
به گفته نيکزاد، 15 درصد اعتبار موردنياز اجراي اين پروژه از طريق دولت تامين شده که از طريق آن، استان گلستان از بن‌بست ريلي خارج مي‌شود.

 


مديرعامل سازمان تدارکات پزشکي جمعيت هلال‌احمر ايران از تامين 100 قلم داروي مورد نياز کشور توسط جمعيت هلال‌احمر خبر داد.
دکتر ظاهر رستمي با اشاره به جايگاه شناخته شده جمعيت هلال‌احمر ايران در منطقه و دنيا، اظهار داشت: استراتژي و راهبردي اين سازمان، مشارکت موثر در جهت تامين داروي مورد نياز کشور است.
وي با اشاره به فعاليت 3 شرکت تجهيزات پزشکي و دارويي در زيرمجموعه سازمان تدارکات پزشکي جمعيت هلال‌احمر ايران، افزود: تامين سهم بالايي از تجهيزات پزشکي يکبار مصرف و تهيه داروهاي اساسي و مورد نياز جامعه، توسط اين شرکتها انجام مي‌شود.
رستمي با اعلام اينکه نزديک به 10 قلم داروي مورد نياز کشور اعم از جامدات و مايعات توسط شرکت داروسازي هلال‌احمر تامين مي‌شود، گفت: يکي از اهداف اصلي اين سازمان، ارتقاي کيفيت توليدات دارويي است که خوشبختانه در مسير مطلوبي حرکت مي‌کند.
مديرعامل سازمان تدارکات پزشکي جمعيت هلال‌احمر ايران در ارتباط تاثير تحريمها بر روند تامين داروهاي خاص بيماران در کشور، افزود: با توجه به اينکه جمعيت هلال‌احمر يک نهاد بين‌المللي است که با ساير نهادها همکاري راحت‌تري دارد، به عنوان پل ارتباطي با اين کشورها توانسته در مواقع ضروري، نسبت به رفع کمبودهاي دارويي در داخل کشور، اقدام کند.
رستمي ادامه داد: در واقع، هر وقت که وزارت بهداشت از ما بخواهد نسبت به تهيه و تامين داروهاي مورد نياز و کمياب در جامعه اقدام کنيم، ما راحت‌تر مي‌توانيم اين داروها را تامين کنيم.
وي از تامين داروهاي تک نسخه‌اي و داروهاي خاص توسط هلال‌احمر خبر داد و گفت: يکي از اولويتهاي اين سازمان در سال جاري، تکيه بر منابع انساني و مديريت انقلابي در جهت افزايش کيفيت و توليد بيشتر داروهاي مورد نياز کشور است.

 


ساري - خبرنگار کيهان:
مديرکل کميته امداد امام‌خميني(ره) مازندران گفت: مددجويان فاقد مسکن امسال خانه‌دار مي‌شوند.
ابراهيم باغباني در گردهمايي مديران کميته امداد امام‌خميني مازندران گفت: کميته امداد مازندران اجراي طرح شناسايي ميزان فقر اقتصادي افراد مددجو را در دستور کار قرار دارد که در راستاي اين طرح ميزان فقر اقتصادي مددجويان به صورت کمي به دست مي‌آيد.
وي با اعلام اينکه 4 هزار و 398 زن سرپرست خانوار از مزاياي بيمه تامين اجتماعي بهره‌مند شدند، تصريح کرد: نزديک به 3 هزار نفر از افرادي که سال گذشته از تسهيلات اشتغالزايي استفاده کردند نيز بيمه شدند.
باغباني گسترش خدمات مشاوره را از جمله برنامه‌هاي اين نهاد اعلام کرد و افزود: در بررسي‌هاي انجام شده بيشتر اختلافات خانوادگي افراد عدم داشتن ارتباط عاطفي بين اعضاي خانواده و مشکلات تحصيلي است که بايد از ظرفيت مشاوره‌ها براي حل اين مشکلات استفاده کرد.
مديرکل کميته امداد امام‌خميني مازندران آموزش مهارت‌هاي زندگي به دختران در آستانه ازدواج، ارائه مشاوره براي کمک به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، نظام جامع آموزش به خانواده، توسعه طرح‌هاي اشتغالزايي، تشکيل کلينيک‌هاي جامع مشاوره، بهسازي و مقاوم سازي واحدهاي مسکوني غيرمقاوم در استان، خانه‌دار شدن مددجويان فاقد مسکن را از ديگر برنامه‌هاي کميته امداد در سال 92 عنوان کرد.

 


شهرکرد-خبرنگار کيهان:
با حضور جمعي از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان، متخصصان، توليدکنندگان و صادرکنندگان صنايع غذايي بويژه گز، شيريني و شکلات، نخستين همايش ملي گز در شهرکرد گشايش يافت.
در اين همايش معاون وزير و رئيس سازمان توسعه تجارت ايران اظهار کرد: سند راهبردي توسعه صادرات گز در کشور تهيه، تدوين و اجرا مي‌شود.
حميدرضا صافدل افزايش توليد، صادرات و اشتغال را از مهمترين اهداف سند ياد شده برشمرد.
در اين همايش که مسئولان استان چهارمحال و بختياري نيز حضور داشتند، رئيس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: 77 مقاله به دبيرخانه ملي گز رسيده که از اين تعداد 64 اثر برتر آن انتخاب شده است.
احسان کرمي اضافه کرد: از آثار برتر 12 مقاله آن در همايش ارائه و 48 مقاله ديگر به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وي از بلداجي به عنوان پايتخت گز ايران نام برد و گفت: هم‌اکنون 40 هزار کيلوگرم انواع گز در بلداجي توليد و به بازار مصرف عرضه مي‌شود که اين مقدار گز توليدي بيش از 7هزار و 300 ميليارد ريال براي توليدکنندگان درآمد دارد.
در ادامه همايش مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شرکت شهرکهاي صنعتي ايران اظهار داشت: هم‌اکنون 911 شهرک صنعتي در کل کشور وجود دارد.
فخرالله مولايي افزود: در اين شهرکهاي صنعتي 700هزار نفر مشغول به کار هستند.
وي همچنين تعداد واحدهاي صنعتي در کشورمان را 85 هزار واحد ذکر کرد و گفت: از اين تعداد 4 هزار واحد آن صنايع کوچک هستند.
مولايي ادامه داد: 192 خوشه صنعتي در کشور شناسايي شده که از اين تعداد مطالعات 70 خوشه آن پايان يافته است.



دبيرکل مجمع خيرين سلامت کشور اعلام کرد: با هماهنگي‌هاي انجام شده، بيمه‌اي را پيش‌بيني کرده‌ايم که همه مردم از دارا و ندار با پرداخت تدريجي 6 ميليون تومان در طول 5 سال مادام‌العمر بيمه سرطان شوند و به اين ترتيب در صورت ابتلا به سرطان، ديگر نگران هزينه‌هاي کمرشکن اين بيماري نباشند.
رضا نيري در همايش خيرين سلامت افزود: در حوزه ناباروري زوج‌هاي جوان نيز ترتيبي اتخاذ شده که زوج‌هاي جوان با پرداخت 150 هزار تومان به مدت 10 سال بيمه ناباروري شده و از خدمات درماني آن بهره‌مند شوند.
وي با اشاره به عضويت 25 هزار خير در اين تشکيلات، گفت: از اين تعداد، 5 هزار نفر از افراد خوشنام هيات امناي مجمع هستند و طي سه سال شروع به کار، بيش از 1500 ميليارد تومان به مردم کمک کرده‌اند.
نيري افزود: تاکنون بالاي يک هزار مرکز درماني اعم از بيمارستان، درمانگاه، خانه بهداشت و اورژانس 115 در کشور توسط مجمع خيرين سلامت ساخته شده است.

 


رئيس جهاد دانشگاهي گفت: اين مرکز در زمينه پيشگيري، تشخيص و درمان بيماري سرطان ساخت و راه‌اندازي مرکز درمان سرطان خاورميانه را در دستور کار دارد.
«محمدحسين يادگاري» در گفت‌وگو با ايرنا اظهار داشت: فاز صفر اين مرکز با عنوان بخش کوثر اکنون از سوي واحد جهاد دانشگاهي علوم پزشکي شهيدبهشتي طراحي شده و درحال پيگيري است.
وي افزود: اين مرکز که قرار است برروي انواع سرطان‌ها به ويژه سرطان سينه فعاليت داشته باشد، در محل جهاد دانشگاهي علوم پزشکي شهيدبهشتي تأسيس خواهدشد.
يادگاري گفت: جهاد دانشگاهي علوم پزشکي شهيد بهشتي علاوه بر طراحي فاز صفر اين مرکز، اقدامات اوليه برروي فازهاي بعدي را نيز به منظور منطقه‌اي شدن اين مرکز در دست اجرا دارد که نياز به برنامه‌ريزي‌ها و جذب اعتبارات مناسب است.
وي يادآور شد که مراکز ديگر جهاد دانشگاهي همانند پژوهشگاه‌هاي ابن‌سينا و رويان نيز در زمينه پيشگيري و درمان بيماري سرطان فعاليت‌هايي را از سال‌ها پيش آغاز کرده و در دست انجام دارند.
يادگاري همچنين توليد آنتي‌بادي‌هاي مونوکلونال براي درمان سرطان در پژوهشگاه ابن‌سينا را يکي ديگر از اقدامات جهاد دانشگاهي در حوزه پزشکي عنوان کرد و گفت: تحقيقات علمي لازم در زمينه توليد اين داروها انجام شده و هم‌اکنون آماده سرمايه‌گذاري براي توليد است.
وي افزود: در حوزه علوم پزشکي علاوه بر اقدامات در دست اجرا، توليد فرآورده‌هاي بيولوژيک مورد استفاده درفعاليت‌هاي پژوهشي در بخش سلول‌هاي بنيادي نيز از سوي پژوهشگاه رويان با همکاري سازمان گسترش صنايع‌ نوين و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي درحال پيگيري است.

 


خرم‌آباد- خبرنگارکيهان:
معلمان مدارس استثنايي کشور از مزاياي سختي کار بهره‌مند شدند و بخشنامه اجرايي آن به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شد.
معاون وزير و رئيس سازمان مدارس استثنايي کشور در مراسم تجليل از معلمان نمونه لرستان که در خرم‌آباد برگزار شد، افزود: براساس اصلاحيه صورت گرفته در خصوص تعلق مزاياي سختي کار به معلمان مدارس استثنايي هر 5 سال سنوات خدمت معادل 6 سال محاسبه مي‌شود و علاوه بر اين مزاياي سختي کار از جمله ارتقاي شغلي و بازنشستگي نيز به معلمان اين مدارس تعلق مي‌گيرد.
دکتر نامدار عبداللهيان با عنوان اين مطلب که در 1500 مدرسه استثنايي تعداد 120هزار دانش‌آموز مشغول تحصيل هستند، افزود: 75 هزار نفر از اين دانش‌آموزان در مدارس ويژه و مابقي در مدارس ضميمه درس مي‌خوانند.
مديرکل مدارس استثنايي کشور نيز گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، تا پايان برنامه بايد تمام اين مدارس هوشمندسازي شوند که تاکنون حدود 750 مدرسه هوشمندسازي شده است.

 


يک هواپيماي آموزشي در اطراف باند فرودگاه بين‌المللي کرمان سقوط کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حوالي ساعت 10 صبح روز يکشنبه يک فروند هواپيماي آموزشي از نوع دايموند متعلق به يکي از شرکت‌هاي آموزش خلباني در استان کرمان در هنگام فرود بر روي باند فرودگاه بين‌المللي کرمان از کنترل خلبان خارج شد و سقوط کرد.
خلبان اين هواپيماي آموزشي سالم است اما به هواپيما صدمات زيادي وارد شده است.
خلبان از دانشجويان آموزش خلباني ذکر شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10