(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - شماره 20483

از سوي چمران اجراي نرخ جديد کرايه تاکسي ابلاغ شد
سردار احمدي‌مقدم: استاندارد يورو 4 بايد به خودروسازان ابلاغ شود
زمين‌خوار بزرگ تهران دستگير شد
مادر سهل‌انگار
انهدام باند جعل اسناد دولتي
دستبرد شبانه به موزه تاريخي آذربايجان در تبريز
با توافق وزارت بهداشت و نظام پزشكي ويزيت پزشکان 30 درصد افزايش يافت
کمبود داروهاي بيماران پيوندي
تحميل91درصد هزينه‌هاي دندانپزشکي به مردم
سارقان محموله‌هاي آهن به دام افتادند
کاهش 35 ميليارد توماني يارانه دارويي
حوادث کوتاه از کشور
انتقال 9 دانشکده خواجه نصير به پرديس شهيدرضايي‌نژاد
برگزاري کنگره انجمن اورولوژي ايران در تهران
سقوط هواپيما در اسپانيا
وحشتناک اما ديدني
مرگ 5 زن در خودرو
عروس با موتور به خانه بخت رفت
تصميم عجيب
   


رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با ابلاغ مصوبه اجراي نرخ جديد کرايه تاکسي به فرمانداري تهران و شهرداري تهران، تأکيد کرد: اين مصوبه قطعي و لازم‌الاجراست.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، مهندس مهدي چمران با صدور نامه‌اي به عنوان فرماندار تهران يادآور شد: پيرو ابلاغيه‌اي به تاريخ 26/12/91 مبني بر «تعيين نرخ کرايه انواع تاکسي در شهر تهران در سال 92»، هيچ گونه اعتراضي از سوي فرمانداري در مهلت مقرر قانوني پيش‌بيني شده در ماده هشتادم قانون شوراها به شوراي اسلامي شهر تهران واصل نشده است.
مهندس چمران در اين نامه خطاب به فرماندار تهران با اشاره به سپري شدن مهلت مقرر قانوني به منظور اعتراض فرمانداري، تأکيد کرد: مصوبه نرخ جديد کرايه تاکسي عملاً قطعي و لازم‌الاجرا تلقي مي‌شود.
بنابراين گزارش سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني تهران براساس پيش‌بيني‌هاي قبلي و برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده، ظرف چند روز آينده نسبت به اعمال نرخ‌هاي جديد کرايه انواع تاکسي در پايتخت اقدام خواهد کرد.
اين گزارش مي‌افزايد مصوبه «تعيين نرخ کرايه انواع تاکسي در شهر تهران در سال 92» در جلسه علني مورخ 20/12/91 شوراي اسلامي شهر تهران با اکثريت آراي موافق اعضاي شورا مورد تصويب قرار گرفته و در مورخ 26/12/91 نيز از سوي رئيس شورا ابلاغ شده بود.

 


فرمانده نيروي انتظامي گفت: استاندارد خودروها بايد امسال به صورت يورو 4 اعمال شود اما دولت و محيط زيست اين را با فرصتي چند ماهه عقب انداختند.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي ديروز در همايش ملي توسعه استاندارد و مديريت زنجيره تامين ناجا گفت: آمار و پشتيباني مجموعه مهم يک سازمان است که قائم بر تمام ماموريت‌هاي بخش‌هاي ديگر نيروي انتظامي است و چنين واحدي بايد منعطف و پاسخگو باشد.
وي در ادامه تاکيد کرد: دغدغه‌اي که اين واحد دارد تامين سريع و به موقع خصوصا در يگان‌هاي نيروي انتظامي که تعطيلي ندارد است و اين کار يکي از پيچيده‌ترين و مهمترين ماموريت‌هاي ناجا است در حالي که يگان‌هاي مختلف زمان عمليات خود را اعلام مي‌کنند اجراي اين زمان تا حد زيادي منوط به عملکرد پشتيباني است.
احمدي‌مقدم در ادامه گفت: اساسا موضوع تامين بايد هماهنگ با محيطي باشد که در آن صورت مي‌گيرد.
وي افزود: محيط نيروي انتظامي بايد مورد مطالعه قرار بگيرد و نيروي انتظامي يک نهاد بسته نيست و کاملا يک نهاد مردمي است تا جايي که مي‌توان گفت نيروي انتظامي بدون مردم فاقد مفهوم است چرا که رفتار اين سازمان در جامعه تاثير مستقيم دارد.
احمدي‌مقدم تصريح کرد: استاندارد سطح مورد انتظار را بايد تعريف کنيم که ميثاقي بين توليدکننده و مصرف‌کننده است. استاندارد بايد با سطح نياز هماهنگ باشد. استاندارد در فرآيند و در کالاها و در سيستم حمل و نقل بايد از طريق مديريت در بخش تامين و توسعه ارائه شود.
به گزارش فارس، فرمانده پليس کشور ادامه داد: امروزه با شيوه‌هاي تحقيق و روش‌هاي جديد و همچنين توسعه دانشگاه‌ها با چينش فرآيندهاي مختلف و بررسي و گزينش مي‌‌توانيم بهترين استانداردها را در سازمان اجرا کنيم.
وي افزود: استاندارد بايد با قدرت و قاطع اجرا شود براي مثال دولت و محيط زيست ابلاغ کنند که استاندارد خودروها بايد در امسال به صورت يورو 4 اعمال شود اما اين را با فرصتي چند ماهه عقب انداختند و اين براي ما خوب نيست.
سردار احمدي‌مقدم گفت: استاندارد يک موضوع پيش‌رونده است و بايد در آن عواملي مانند سازگاري با روحيه انسان، محيط زيست و تجهيزات کارآمد و به روز بودن در نظر گرفته شود.

 


معاون دادستان تهران و مسئول رسيدگي به پرونده‌هاي زمين‌خواري از دستگيري يکي از زمين‌خواران بزرگ تهران با همکاري ماموران نيروي انتظامي خبر داد.
مرتضي تورک در گفت‌و‌گو با مهر اعلام کرد: روز يکشنبه با حضور ماموران نيروي انتظامي، نمايندگان وزارت راه و شهرسازي و نمايندگان دادسراي ويژه مبارزه با زمين‌خواري از اراضي دولتي رفع تصرف شد.
وي افزود: متراژ اين زمين 9500 متر است و از اراضي با ارزش منطقه دارآباد تهران محسوب مي‌شود که مدتها در اختيار زمين‌خواران بود. پس از ايجاد پرونده و انجام مراحل بازپرسي و احراز اسناد و تخلفات، قاضي پرونده متهمان اين پرونده را به يک سال حبس محکوم کرد.

 


يک مادر به جرم سهل‌انگاري که منجر به مرگ دختر 2 ساله‌اش شده بود به وسيله پليس آيداهو بازداشت شد.
به گزارش پليس آيداهو، ‌محاکمه اين مادر سنگدل شنبه گذشته در آيداهو برگزار شد.
ورونيکا هررا که مادر 3 کودک بود هنگامي که متوجه شده دختر 2 ساله‌اش بخاطر سهل‌انگاري او با آتش بخاري سوخته و جان سپرده است، از 2 فرزند ديگر خود براي دفن جسد او کمک گرفت.
اين زن از 2 کودک خردسال خود خواسته بود در دفن جسد خواهرشان به او کمک کنند. ورونيکا پس از بازداشت در جلسه دادرسي خود اعتراف کرد دختر 2 ساله‌اش از روي صندلي روي بخاري افتاده و بشدت از ناحيه سر سوخته بود که پس از گذشت يک ساعت ديگر نفس نکشيد و او مجبور شد براي پنهان کردن جسدش از 2 فرزند ديگر خود کمک بگيرد.
اين مادر سهل‌انگار به قاضي گفت چون نگران بوده حضانت ديگر فرزندانش را از دست بدهد دست به چنين کاري زده و موضوع را پنهان کرده است.
هنگام وقوع حادثه مادر در خواب بوده و هنگامي که بيدار شده پي به حادثه برده است. قاضي پرونده اين مادر را گناهکار شناخته و وکيلش مي‌گويد مجازات اين زن 15 تا 40 سال زندان است.

 


رئيس پليس امنيت تهران از انهدام باند جعل اسناد دولتي و دستگيري 4 متهم افغاني اين پرونده خبر داد.
سرهنگ عليرضا محرابي ضمن اشاره به دستگيري چهار جاعل اسناد و اوراق شناسايي همچون گذرنامه، اوراق هويتي و رواديد در محدوده شهرستان ري گفت: از مدت‌ها پيش تيم‌هاي عملياتي اداره اتباع خارجه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، از فعاليت‌‌هاي مجرمانه يک باند جعل اسناد و اوراق هويتي در محدوده شهرستان ري باخبر شده و تحقيقات خود را پيرامون فعاليت‌ها و محل اختفاي اعضاي اين باند آغاز کردند تا اينکه اين اقدامات در هشتمين روز ارديبهشت ماه امسال نتيجه داد و ماموران موفق شدند محل اختفاي متهمان را که چهار نفر بودند شناسايي کنند.
وي ادامه داد: در تحقيقات بعدي مشخص شد که اين چهار متهم از اتباع افغاني هستند که با همدستي هم اقدام به جعل گذرنامه، رواديد و صدور گواهينامه مي‌کنند.
رئيس پليس امنيت تهران افزود: در يک عمليات بسيار حساس و ضربتي ماموران موفق شدند هر چهار متهم مذکور را هنگام تحويل گذرنامه‌هاي افاغنه و مبادله 600 هزار تومان وجه نقد بين جاعلان و متقاضي دريافت گذرنامه جعلي، بازداشت کرده و هر چهار نفر را براي تحقيقات به معاونت عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل کردند.
سرهنگ محرابي تاکيد کرد: هر چهار عضو اين باند جعل اسناد در تحقيقات انجام شده به جرايم خود اعتراف کرده و با اقرار به اينکه با همدستي هم اقدام به جعل اسناد و اوراق دولتي مي‌‌کنند، اعتراف کردند که يکي از اين افراد، اتباع خارجي را که ورود غيرقانوني به کشور دارند را پيدا کرده و با دريافت مبالغ مختلف از آنها اقدام به فروش گذرنامه، اوراق هويتي و رواديد جعلي به آنها مي‌کنند.
گفتني است، در بازرسي از محل اختفا و فعاليت متهمان نيز چهار جلد گذرنامه افغاني با تمديد اقامت جعلي، يک فقره گواهينامه جعلي افغاني و يک جلد گواهينامه سفيد بدون درج مشخصات و همچنين چند بطري مشروبات الکلي کشف شد که در اين راستا متهمان و پرونده تکميلي براي رسيدگي قضايي به دادسراي ناحيه 9 فرودگاه ارجاع شدند.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي از دستبرد سارقان به موزه تاريخي آذربايجان در شب يکشنبه خبر داد.
سرهنگ صابر عباس‌زاده گفت: شب يکشنبه، فرد يا افرادي با استفاده از تاريکي شب و به دليل پايين بودن ضريب امنيتي ساختمان، به موزه آذربايجان دستبرد زدند.
وي اظهار کرد: با توجه به اين که در ساختمان موزه آذربايجان موارد حفاظتي و امنيتي به درستي رعايت نشده و دوربين‌هاي نصب شده در محل کيفيت مناسبي ندارند و گذشته از اين‌ها ساختمان فقط يک نفر نگهبان (با دست معلول) دارد که موقع سرقت نيز در خواب بوده است، سارق يا سارقان به راحتي وارد ساختمان شده‌اند.
رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي تاکيد کرد: سارقان 5 عدد بشقاب نقره‌اي متعلق به دوره ساساني را به سرقت برده‌اند و ارزش ريالي اشياي مسروقه هنوز مشخص نشده است.
عباس‌زاده با بيان اينکه از نگهبانان و کارمندان موزه تحقيقات به عمل آمده است، افزود: هنگام ورود سارق به داخل موزه دوربين يکي از مغازه‌هاي محل تصوير ضعيفي را ضبط کرده که در حال بررسي است و افراد مظنون نيز براي بازجويي به پليس آگاهي احضار شده‌اند.

 


رئيس سازمان نظام پزشکي کشور از توافق اوليه وزارت بهداشت و نظام پزشکي براي رشد 30 درصدي تعرفه درماني پزشکان عمومي براي سال92 خبر داد و گفت: پيشنهاد قبلي نظام پزشکي رشد 40 درصدي بود.
عليرضا زالي در گفت‌وگو با فارس افزود: براي احياي طب عمومي نيازمند پزشکان عمومي هستيم تا خدمات آنها به صورت منطقي جبران شود به همين دليل در نظام تعرفه‌گذاري خدمات درماني با کمک وزارت بهداشت افزايش نرخ اين تعرفه را شاهد خواهيم بود.
وي ادامه داد: بنابر پيشنهاد سازمان نظام پزشکي رشد 40 درصدي تعرفه پزشکان عمومي به وزارت بهداشت اعلام شد اما بر سر رشد اوليه 30 درصدي توافق شده است.
رئيس کل سازمان نظام پزشکي کشور گفت: همچنين در وزارت بهداشت با همکاري وزارت رفاه قرار شده پزشکان عمومي که بالاي 15 سال سابقه کار دارند علاوه بر رشد 30 درصدي رشد اضافه 15 درصدي تعرفه را نيز داشته باشند.
زالي افزود: به اين ترتيب پزشکان عمومي با سابقه 15 سال به بالا در سال 92 با رشد تعرفه 45 درصدي مواجه هستند البته به دليل اينکه قدر مطلق رشد، پايين است ممکن است چشمگير نباشد.
وي در پاسخ به اين سوال که با افزايش تعرفه پزشکان عمومي تمايل بيماران به مراجعه پزشکان متخصص بيش از گذشته مي‌شود گفت: من به عنوان يک متخصص اولين پيشنهادي که مي‌کنم مراجعه به پزشکان عمومي است چرا که در کشورهاي توسعه‌يافته نيز بيمار در مرحله اول به پزشک عمومي مراجعه مي‌کند.

 


رئيس بخش پيوند قلب بيمارستان شريعتي گفت: کمبود داروهاي بيماران پيوند به ويژه داروهاي ضد ويروس، روند پيوند در کشور را با شکست مواجه خواهد کرد.
دکتر محمدحسين ماندگار در حاشيه برگزاري دوازدهمين سمينار انجمن ملي پيوند اعضاي ايران که همزمان با سي و هفتمين کنگره علمي سالانه جامعه جراحان در مرکز همايش‌هاي رازي در حال برگزاري است، گفت: وزارت بهداشت، در راستاي رشد و گسترش پيوند اعضا در کشور تلاش و حمايت‌هاي خوبي مبذول کرده است اما متاسفانه با وجود تحريم‌ها و گران بودن قيمت دارو و کمبود يا نبود برخي لوازم و تجهيزات اکنون بيماران با مشکلات تامين داروهاي روزانه (مادام‌العمر ماهانه 300 هزار تومان) خود روبرو بوده و از اين رو موفقيت پيوند نيز در معرض شکست است.
وي افزود: پيوند کبد در کشور از حمايت‌هاي پيشگيري نسبت به ساير ارگانها برخوردار است.
ماندگار گفت: از سال 72 تاکنون بيش از 176 مورد پيوند قلب با موفقيت انجام شده و اکنون مسير پيوند به سوي پيوند چند ارگان همزمان رسيده است. پيوند قلب و ريه، قلب و کليه، کبد، پانکراس و روده به طور همزمان و... با روند مناسب انجام مي‌گيرد.

 


معاون دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت رفاه از ضعف عملکرد وزارت بهداشت در ارتقاي سلامت دندان ايرانيان، 7 تا 8 برابر شدن قيمت تجهيزات پزشکي و پرداخت 91درصد هزينه‌هاي دندانپزشکي از جيب مردم خبر داد.
رضا حسين‌پور، ديشب در جمع خبرنگاران در پنجاه و سومين کنگره بين‌المللي انجمن دندانپزشکي ايران با اعلام خدمات دندانپزشکي به عنوان سومين خدمت پرهزينه گفت: بعد از بستري و دارو، دندانپزشکي پرهزينه‌ترين خدمت است.
معاون دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در ادامه به پروتکل درماني اشاره کرده و افزود: متاسفانه وزارت بهداشت در اين زمينه خوب عمل نکرده و در مقابل خدمات ارائه شده، خروجي مطلوبي نداشته‌ايم چرا که با افزايش تعداد دندانپزشکان سطح شاخص سلامت بهداشت دهان و دندان مردم افزايش نيافته است.
وي ادامه داد: ما در بحث دندانپزشکي و تعرفه آن با دو جزء مواجه‌ايم. يک جزء فني و دوم جزء حرفه‌اي که جزء فني به دست عمل‌‌کننده و همان دندانپزشک است اما جزء حرفه‌اي به تجهيزات و امکانات خدمات دندانپزشکي برمي‌گردد.
حسين‌پور به تجهيزات، مواد و وسايل مصرفي دندانپزشکي اشاره کرد و گفت: هرچقدر قيمت اين تجهيزات بالا برود مسلما تعرفه‌ها نيز بالا مي‌رود چرا که در دو سال اخير ما دو پيک افزايش تجهيزات داشته‌ايم که يک بار پس از تحريم که قيمت‌ها 2 تا 3 برابر بالا رفت و يک بار هم پس از بالا رفتن قيمت ارز که متاسفانه در نهايت با 7 تا 8 برابر افزايش قيمت مواجه بوده‌ايم.
معاون دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي تصريح کرد: مردم در دسترسي به خدمات مشکل دارند يا پزشکان بايد سوبسيد بدهند يا اينکه مسئولان از طريق پوشش بيمه‌اي و کاهش نرخ تجهيزات به مردم کمک کنند.
سيد مصطفي فاطمي نيز در ادامه اين نشست گفت: افزايش نرخ ارز برروي مسائل و تجهيزات مورد نياز دندانپزشکان تاثير زيادي گذاشته است چرا که مواد اوليه و همچنين قطعات تجهيزات دستگاه‌هاي مورد نياز پزشکان از خارج از کشور وارد مي‌شوند که اين افزايش نرخ ارز، باعث افزايش هزينه‌هاي دندانپزشکي نيز شده است.
مسئول کميته اطلاع‌رساني پنجاه و سومين کنگره بين‌المللي انجمن دندانپزشکي ايران ادامه داد: با افزايش نرخ ارز به 2 تا 3 برابر، هزينه سرباري دندان و دندانپزشکي 5/2 تا 3 برابر شد و در کنار آن ما با معضل بعدي که هزينه‌هاي جنبي مطب است مواجه بوديم مثل افزايش نرخ آب، برق، گاز که اين هزينه‌ها نيز بر تعرفه دندانپزشکي تاثير خود را گذاشت.
فاطمي تصريح کرد: متاسفانه وزارت بهداشت در اين رابطه هيچ نقش حمايتي ندارد و اعلام کرده که فقط نقش نظارتي دارد و به همين خاطر بار افزايش هزينه‌ها بر دوش بيمار و دندانپزشک است.
فاطمي ادامه داد: دندانپزشکان هم از سويي چاره‌اي جز مدارا با بيمار ندارند اما به هرحال 90درصد از هزينه‌هاي جاري از جيب بيمار تامين مي‌شود.
مسئول کميته اطلاع‌رساني پنجاه و سومين کنگره بين‌المللي انجمن دندانپزشکي ايران اظهار اميدواري کرد که سياستگذاران در قالب بودجه‌بندي فکري براي سلامت دهان و دندان مردم داشته باشند.

 


باند سرقت محموله‌هاي آهن در هنگام فروش يک محموله بار آهن، توسط مأموران آگاهي شناسايي و دستگير شدند.
در ساعت19:00روز هشتم ارديبهشت سال جاري مأموران کلانتري 168 سيزده‌آبان در حين گشت‌زني در آدرس يکي از روستاهاي حاشيه اتوبان بهشت‌زهرا(س) به يک دستگاه خودرو خاور برخورد مي‌کنند که در حال بارگيري محموله آهن از داخل يک گاوداري است.
در زمان مراجعه مأموران کلانتري جهت بررسي موضوع احدي از افراد حاضر در محل بلافاصله با يک دستگاه موتورسيکلت از محل متواري، اما مأموران موفق به دستگيري سه نفر ديگر در محل شدند که در تحقيقات اوليه مشخص شد که محموله آهن در حال بارگيري مسروقه بوده و سارقان قصد فروش آن را داشته‌اند که در ادامه مال‌خر به همراه خودرو خاور و مبلغ 20 ميليون تومان وجه نقد جهت خريد محموله آهن مسروقه به همراه دو متهم ديگر، به کلانتري منتقل شدند.
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت محموله و آغاز رسيدگي به پرونده و برابر اعترافات متهمان، کارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ اطلاع پيدا کردند که محل گاوداري توسط فردي به نام اصغر اجاره و در اختيار آنها قرار گرفته است که بلافاصله اين شخص به عنوان يکي از مجرمان حرفه‌اي در زمينه سرقت محموله و متهم سابقه‌دار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ مورد شناسايي قرار گرفت.
برابر سوابق بدست آمده از متهم اصغر 45 ساله، وي آخرين بار و در سال گذشته نيز به اتهام سرقت محموله و توسط کارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي دستگير و روانه زندان شده، اما با طي مدت کوتاهي از دوران محکوميت و با تأمين قرار وثيقه از زندان آزاد و بلافاصله پس از آزادي از زندان و اجاره گاوداري، مجدداً سرقت‌هاي خود را به همراه دو تن از متهمان دستگير شده به نام‌هاي رضا 27 ساله و رضا 34 ساله از سر گرفته است.
برابر اعترافات بدست آمده از متهمان و با بهره‌گيري از اطلاعات بدست آمده در خصوص محل‌هاي تردد و ديگر اقدامات پليسي به عمل آمده، کارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي موفق به شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه ميدان شوش شده و پس از اطمينان از حضور متهم در مخفيگاه، وي را دستگير و به پايگاه نهم آگاهي منتقل کردند.

 


معاون داروي سازمان غذا و دارو، يارانه امسال دارويي را 4000 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: اين رقم در سال گذشته 435 ميليارد تومان بود.
دکتر محمدرضا شانه‌ساز ديروز در نشست مشترک معاونان درمان و غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور در ستاد وزارت بهداشت گفت: يارانه سال قبل 435 ميليارد تومان بود که با توجه به کاهش اين رقم لزوم صرفه‌جويي در هزينه‌کرد منابع بيشتر مي‌شود.
وي افزود: البته حدود 1800 ميليارد تومان مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع و ارز مبادله‌اي نيز در بودجه امسال براي پرداخت به وزارت بهداشت پيش‌بيني شده است.
شانه‌ساز، مصرف دارو در حوزه بيماري‌هاي آنکولوژي (سرطانها) را بالا توصيف کرد و گفت: در حوزه داروهاي يارانه‌اي بيشترين مصرف مربوط به بيماران سرطاني است به طوري که سال گذشته 400 ميليارد تومان منابع يارانه‌‌اي به اين بيماران اختصاص يافت.
وي افزود: به عبارت ديگر اين بيماران 10 درصد کل ارزش ريالي دارو را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.
نشست مشترک معاونان درمان و غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور با حضور رئيس سازمان غذا و دارو و معاون درمان وزارت بهداشت در ستاد مرکزي وزارتخانه برگزار شد.

 


سارقان طلاي کودکان به دام افتادند
اراک-خبرنگار کيهان: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر اين که فرد ناشناسي به هنگام بازي دختر 5 ساله‌اش، 2 عدد النگوي وي را ربوده است و با يک دستگاه خودرو آردي سفيد رنگ از محل متواري شدند، پيگيري موضوع و شناسايي سارق يا سارقان در دستور کار قرار گرفت.
چند ساعت بعد خودرو سارقان در يکي از خيابان‌هاي شهر مشاهده و سارقان را در حالي که با يک دستگاه خودرو اقدام به سرقت مي‌کردند دستگير کردند.
وي اظهار داشت: سارقان که خود را زن و شوهر معرفي کردند به کلانتري منتقل شده و به 18 فقره سرقت طلاي کودکان در ساوه اعتراف کردند.
تصادف خودرو در زرنديه
* برخورد يک دستگاه خودرو تويوتا با 2 دستگاه پژو 206 در جاده قديم زرنديه-تهران يک کشته و 2 مجروح برجاي گذاشت.
در اين سانحه رانندگي يکي از رانندگان خودرو 206 به علت شدت جراحات در دم فوت کرد و 2 سرنشين ديگر بشدت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.کارشناس پليس‌راه علت وقوع اين سانحه رانندگي را انحراف به چپ خودرو تويوتا اعلام کرد.
کشف سموم کشاورزي تقلبي
اصفهان-خبرنگار کيهان: فردي که با راه‌اندازي يک کارگاه خانگي غيرمجاز ضمن توليد يک هزار و 980 ليتر سموم تقلبي، آن را با برچسب‌هاي معتبر داخلي به صورت کاملاً جعلي به بازار عرضه مي‌کرد در شاهين‌شهر اصفهان شناسايي و دستگير شد.
حمل مواد مخدر در پوشش بارداري
* مأموران انتظامي مستقر در گلوگاه شهيد امامي شهرستان شهرضا حين کنترل يک دستگاه اتوبوس مسافربري که از سمت يکي از شهرهاي جنوبي در حرکت بود به يک مسافر زن مشکوک و وي را با همکاري عوامل انتظامي نسوان مورد بازرسي قرار دادند.
در بررسي ها مشخص شد وي در پوشش زن باردار اقدام به حمل مواد مخدر کرده است. متهم با معرفي به مراجع قضايي طي حکمي روانه زندان شد.
شناسايي شيرخشک قاچاق
اراک-خبرنگار کيهان: پليس آگاهي فرماندهي استان مرکزي از کشف محموله 20 تني شيرخشک قاچاق در شهرستان دليجان خبر داد. اين محموله از يکي از استان‌هاي غربي کشور بارگيري شده، و به مقصد تهران در حرکت بود.

 


رئيس دانشگاه خواجه‌
نصيرالدين از انتقال دانشکده‌هاي اين دانشگاه به پرديس شهيد رضايي‌نژاد خبر داد و گفت: اين انتقالات در راستاي طرح و توسعه جامع دانشگاه تمام دانشکده‌ها به جز 3 دانشکده، برق و مکانيک و عمران به اين پرديس صورت مي‌گيرد.
دکتر مجيد قاسمي با بيان اينکه 9 دانشکده در اين پرديس مستقر خواهند شد، افزود: دانشگاه در حال حاضر 7 دانشکده دارد و 5 دانشکده جديد نيز به دانشکده‌هاي موجود اضافه شد که با حذف 3 دانشکده مکانيک، برق و عمران، 9 دانشکده در پرديس شهيد رضايي‌نژاد مستقر خواهد شد.
رئيس دانشگاه خواجه نصير با اشاره به سند بالادستي پنج ساله دانشگاه تأکيد کرد: براساس اين سند قرار است تا دانشگاه خواجه نصير داراي 13 تا 17 دانشکده شود.
وي افزود: طرح توسعه دانشگاه در سال 85 در هيأت دولت به تصويب رسيد و براساس آن بناست تا پنج هکتار به مساحت پرديس دانشگاه صنعتي خواجه نصير اضافه شود.

 


شانزدهمين کنگره انجمن اورولوژي ايران از سوي انجمن اورولوژي ايران و با همکاري دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور 24 تا 27 ارديبهشت ماه در پژوهشگاه نيروي تهران برپا مي‌شود.
دکتر محمدعلي زرگر، نايب رئيس انجمن اورولوژي ايران با اعلام اين خبر گفت: هدف از برپايي اين کنگره، ارايه دستاوردهاي جديد علمي به متخصصان رشته اورولوژي و ديگر رشته‌هاي مرتبط است.
وي افزود: در اين کنگره مباحث مربوط به ناباروري مردان و عقيمي (اندرولوژي)، اورولوژي اطفال و ناهنجاري‌هاي پيش از تولد (پره‌نتال)، اورولوژي زنان، بي‌اختياري ادرار، پيوند کليه، صدمات (تروما) دستگاه ادراري و جراحي‌هاي ترميمي وابسته به آن مورد بحث و تبادل‌نظر قرار مي‌گيرد.
دکتر زرگر اظهار داشت: از آنجا که تشخيص به موقع تومورها به ويژه تومور پروستات نقش مهمي در حفظ سلامت و بقاي بيمار دارد در شانزدهمين کنگره انجمن اورولوژي ايران، مباحث نوين مربوط به تشخيص زودهنگام و جراحي تومورهاي دستگاه ادراري و غدد فوق کليوي به متخصصان ارايه خواهد شد.
وي از درمان‌هاي طبي و جراحي سنگ‌هاي ادراري به ويژه سنگ کليه و مباحث ديگري همچون عفونت‌هاي ادراري به عنوان ديگر مباحث اين کنگره چهار روزه نام برد.
نايب رئيس انجمن اورولوژي ايران گفت: همچنين در اين کنگره، لاپارسکوپي در اورولوژي؛ روش‌هاي تشخيص، درمان طبي و جراحي ناتواني جنسي؛ پرستاري اورولوژي و... عنوان خواهد شد.
وي ادامه داد: از ديگر مباحث اين کنگره مي‌توان به «يورو دايناميک» يا تشخيص اختلالات کارکردي مثانه به کمک نوار مثانه نام برد که اين نوار کارکردي شبيه نوار قلب دارد و اختلالات کارکردي، حسي، حرکت، تخليه و قدرت پرتاب ادرار را مشخص مي‌کند.
دکتر زرگر يادآور شد: به دليل اهميت موضوع يورو‌دايناميک در کنگره امسال سه سخنراني مهم و کلاس آموزشي به اين موضوع اختصاص يافته است.

 


خبرگزاري اي‌اف‌اي اسپانيا گزارش داد: حادثه برخورد يک هواپيما با آشيانه هواپيماها در نمايشگاه هوايي مادريد در روز يکشنبه يک خلبان کشته و هجده تن ديگر زخمي شدند.
براساس اين گزارش، سه افسر پليس، پنج کارگر و ده تن از تماشاگران که روز يکشنبه براي تماشاي نمايش‌هاي هوايي و حرکات آکروباتيک هواپيماها در کوآترو وينتوس تجمع کرده بودند بر اثر اين حادثه زخمي شدند.
حدود سه هزار نفر براي تماشاي نمايش هوايي در اين محل تجمع کرده بودند. پايگاه اينترنتي هوفينگتون پست دات‌کام به نقل از سخنگوي وزارت دفاع اسپانيا اعلام کرد: خلبان کشته شده در اين حادثه لاديسلائو تيدور رومرو سي‌و‌پنج ساله خلبان با تجربه جت و از مشاوران پدرو مورنس وزير دفاع اسپانيا بود. به گزارش خبرگزاري رويانووستي از مسکو، اين هواپيما از نوع HA- 200 Saeta بود که در دهه هزار و نهصد و پنجاه به عنوان جت آموزشي پيشرفته از سوي نيروي هوايي اسپانيا موسوم به Hispano Aviacion ساخته شده بود. ماموران تحقيق در حال کار براي تعيين علت سقوط اين هواپيما هستند و فرودگاه کوآترو وينتوس - که در حدود هشت کيلومتري مادريد قرار دارد - موقتا بسته شده است.

 


طول تمساح‌هاي عظيم‌الحثه ساکن رودخانه آدلايد در نزديکي شهر داروين استراليا به شش متر نيز مي‌رسد.
به رغم ظاهر ترسناک، تغذيه اين تمساح‌ها توسط انسان به يکي از جاذبه‌هاي محبوب در امتداد اين رودخانه مبدل شده و لقب «تمساح پرشگر» به آنها داده است.
بازديدکنندگان مي‌توانند شاهد پرش اين غول‌هاي سنگين وزن از درون آب براي دريافت غذا باشند. ميزان پرش بلند تمساح‌هاي آدلايد با توجه به اندازه و وزنشان شگفت‌انگيز است.

 


يک خودرو ليموزين به دلايلي نامعلوم در ايالت «کاليفرنيا» آمريکا آتش گرفت و 5 زن سرنشين آن جان خود را از دست دادند، اما راننده زنده ماند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدترس، يک خودرو ليموزين حامل 5 سرنشين خانم در حاليکه عازم يک ميهماني در کاليفرنيا بود، به دلايلي که هنوز مشخص نيست، آتش گرفت و تمامي سرنشينان آن کشته شدند.
براساس اين گزارش، اجساد اين 5 زن به شدت سوخته بود و پليس اعلام کرد که سرنشينان اين اتومبيل تمامي تلاش خود را به کار گرفته بودند که از طريق پنجره فرار کنند.
گزارش‌هاي رسيده حاکي از آن است که آتش با سرعت بسيار بالايي در قسمت عقب ليموزين آغاز شد و زنان تلاش کردند تا از خودرو فرار کنند.
پليس مي‌گويد که زنان عازم هتلي بودند تا جشن ازدواج يکي از زناني که با آنها در آتش سوخت را جشن بگيرند. راننده ليموزين زخمي نشد.

 


اگرچه امروزه عروس و دامادهاي جوان علاقه زيادي به ريخت و پاش در عروسي براي متفاوت برگزار کردن آن دارند، ولي در بين اين افراد هنوز هم کساني يافت مي‌شوند که به ساده برگزار کردن مراسم معتقدند.از جمله اين افراد مي‌توان به يک زوج جوان اردني اشاره کرد که داماد با گل زدن به موتور خود عروسش را به خانه بخت برد.

 


در حالي که زمان مراسم عروسي کروستين گرويز به سرعت در حال نزديک شدن بود، نگراني و استرس او در مورد وزن و چهره‌اش روز به روز بيشتر مي شد تا اينکه او تصميم عجيبي گرفت.
گرويز براي اينکه روز عروسي‌اش اعتماد به نفس بالايي داشته باشد تصميم گرفت يک سال قبل از مراسم عروسي آينه را از زندگي‌اش محو کند.سرانجام او موفق شد 52 هفته وسوسه نگاه کردن به آينه را تحمل کند و در روز عروسي، پس از آرايشگاه، صورت خود را تنها در آينه ماشين نگاه کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10