(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - شماره 20483

حديث دشت عشق
دو عضو هيات مديره خواستار کناره گيري رويانيان و گل محمدي شدند
پس لرزه هاي يک فصل ناکامي تغييرات احتمالي در باشگاه پرسپوليس
اخبار کوتاه از فوتبال
اصلاح اساسنامه کميته المپيک در حضور وزير ورزش
واکنش سرپرست نسبت به غيبت نامداران در تيم ملي کشتي فرنگي
وزير ورزش حرف آخر را زد ايران نمي‌تواند ميزباني کشورهاي اسلامي را قبول کند
انتخاب تکواندوکاران براي مسابقات جهاني سخت‌تر شد
اميدواري ستاره جودو به کسب مدال طلاي جهان
اعلام آمادگي آذربايجان براي حضور در جام تختي
موافقت AFC با لغو تحريم مالي ايران
   


از نوشته سردار شهيد «حسن جزيني» دعاگوي امت حزب‌الله
اگر خداوند بر اين بنده گنهکار خود منت نهاد و شهادت را نصيبم کرد بر سر مزارم نيايند و من باز هم به اين جاهلات در لجن‌زار ظلمت تپيده مي‌گويم که من اين راهم همان راه حسين و علي مي‌باشد و مرگ در اين راه را بهتر از زندگي با ذلت مي‌دانم و باز هم خدا را شکر مي‌کنم که بر اين بنده حقير خود منت نهاد و سال‌هاي عمر را تا فرا رسيدن يدا... قراردادي اکنون يوم‌ا... ديگري است که پيروز همان يو‌ا... حسين مي‌باشد همان يوم‌الهي که در 1300 سال و اندي پيش از حسين در ميدان شهادت در آن روز نداي هل من ناصر ينصرني را سر داد اينک ما مي‌گوئيم که اي حسين جان! اگر آن روز در آن فضاي گرم و خونين کسي نبود که به فريادت برسد و نداي تو را لبيک گويد ما پيروانت در فضاي گرم و خونين ايران زمين دست مردانگي مشت کرده و به نداي غريبي و تنهائي حسين لبيک مي‌گوئيم. حسين جان! لبيک اي قرآن خدا، لبيک اي پيروان حسين، لبيک اي مهدي قائم، و بالاخره لبيک اي وارث حسين، لبيک اي پيشتاز و اي رهبر لبيک، لبيک اللهم لبيک براي اسلام و غريبيت و براي استحکام بخشيدن اسلام و قرآنت. من اين وصيت‌نامه را نوشتم تا چنانچه شهادت که آرزوي من است نصيبم شد پيامم به برادران هموطنم اين باشد، آنها که مشت شربت شهادت نوشيدند کار حسيني کردند...
دعاگوي امت حزب‌الله - حسن جزيني 62/2/21

 


سرويس ورزشي-
بدون ترديد شکست مقابل سپاهان معادلات سرخپوشان را بر هم زده و روند فعلي حکايت از تغييراتي دارد که به زودي رخ خواهد داد.
تيم فوتبال پرسپوليس روز يکشنبه با شکست مقابل سپاهان قهرماني جام حذفي را از دست داد تا انتقادات از عملکرد يحيي گل‌محمدي و محمد رويانيان اوج بگيرد. در همين خصوص رويانيان از اعضاي کميته فني درخواست کرده است تا اين هفته جلسه‌اي را تشکيل بدهند و عملکرد پرسپوليس در بازي با سپاهان را بررسي کنند. هر چند کميته فني پرسپوليس مدت‌هاست جلسه‌اي را برگزار نکرده اما شنيده مي شود رويانيان قصد دارد کميته فني پرسپوليس را براي تصميم گيري درباره مربي فصل بعد پرسپوليس تشکيل دهد تا به اين ترتيب تصميمات خود را به اطلاع افکار عمومي برساند. تمام اين اتفاقات در شرايطي رخ داده که گفته مي‌شود از شروط قرار داد گل محمدي براي ادامه کار او در فصل آينده، کسب عنوان قهرماني يا حداقل سهميه آسيايي بود که چنين چيزي محقق نشد.
انتقاد عضو هيات مديره از مديرعامل و سرمربي
بدون ترديد شکست پرسپوليس مقابل سپاهان معادلات سرخپوشان را بر هم زده است، به طوريکه ديروز محمدحسين نژاد فلاح عضو هيات مديره پرسپوليس خواستار استعفاي رويانيان و گل محمدي شد. وي با انتقاد شديد از يحيي گل‌محمدي و محمد رويانيان گفت: از آقاي مديرعامل و سرمربي تيم گله‌مندم. چندين بار در جلسات هيات مديره از مديرعامل تيم خواهش و التماس کردم که استعفا دهد. اگر طي يکي، دو روز آينده خود اين آقايان تصميمي بر استعفا نگيرند، طي صحبتي که با مالکي، رييس هيات مديره داشتم، قرار مي‌گذاريم تا هيات مديره در مورد آنها تصميم بگيرد. همينجا از َآقاي رويانيان و گل محمدي مي‌خواهم که استعفا دهند. البته آنها بايد پس از شکست مقابل سپاهان استعفا مي‌دادند ولي با روحيه‌اي که از اين دو نفر مي‌شناسم، آنها اهل استعفا نيستند. وي ادامه داد: مطمئن باشيد که اگر رويانيان در فصل بعد هم در پرسپوليس بماند شرايط ما بهتر از اين نخواهد بود و بايد خودش برود. آن زمان که در ميانه‌هاي فصل مديرعامل پرسپوليس شد، گفت من تيم را نبسته‌ام و نمي‌شد انتظار ديگري هم داشت، اما فصل بعد که تيم را خودش بست چرا اين نتايج به بار آمد؟ آقاي مديرعامل الان جوابگو باشد.
کادرفني و بازيکنان مقصر اصلي ناکامي‌اند
هنوز چند ساعت از انتقادات تند نژاد فلاح نگذشته بود که فداحسين مالکي رئيس هيات مديره باشگاه پرسپوليس هم با انتشار بيانيه‌اي کادر فني و بازيکنان پرسپوليس را مقصر اصلي ناکامي اين تيم در فينال جام حذفي دانست. وي در بيانيه خود پس از تعريف و تمجيد از صبر هواداران پرسپوليس در طول يک فصل، گفت: «مقصر اصلي اين شکست آن هم در مقابل چشمان بغض زده بيش از 100 هزار نفر در استاديوم و ديدگان مبهوت ميليون ها نفر در پاي تلويزيون، متوجه همه کادر اصلي باشگاه از هئيت مديره، مدير عامل، کادر فني به خصوص سرمربي و علي الخصوص بازيکنان خواهد بود و هيچ کس از اين قاعده مستثني نيست، اما کادر فني و بازيکنان بيشتر بايد سنگيني اين همه احساس پاک را مي‌فهميدند، بايد اعتراف نمود که تيمي که در مقابل سپاهانِ بازي کرد در حد قد و قواره پرسپوليس پرافتخار گذشته و نه چندان دور نبود، از تعويض‌ها گرفته تا بي تفاوتي برخي بازيکنان و در نهايت انتخاب پنالتي‌‌زن‌ها، مبين اين واقعيت‌ها بود.» رئيس هيات مديره باشگاه پرسپوليس در پايان بيانيه خود نيز از تحولي اساسي و بنيادي در اين باشگاه خبر داد.
پاسخ رويانيان به اعضاي هيات مديره
«متاسفانه وقتي درختي در آستانه افتادن است هر کس تبري را بر مي دارد و ضربه اي به اين درخت مي زند و همين کار را با تيم پرسپوليس هم کردند اما ما با قدرت به کارمان ادامه مي دهيم و حاضريم دو سال درجا بزنيم اما بعد با قدرت ظاهر شويم و اگر سهميه آسيايي کسب مي کنيم ، بتوانيم قهرمان شويم.» مدير عامل پرسپوليس که تاب انتقادات شديد نژاد فلاح را نداشت با بيان جملات فوق در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص استعفايش گفت: در جمع اعضاي 4 نفره هيات مديره ، فکر مي کنم نژاد فلاح به دليل دو شغله بودن مي بايستي از باشگاه جدا شود و در مورد استعفاي من که وجود خارجي ندارد خودم تصميم مي گيرم .من در حال حاضر بايستي با کار ريشه اي آينده پرسپوليس را با کمک دلسوزان بسازم و هنوز تصميم به جدايي نگرفته ام . مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره احتمال برکناري‌اش هم خاطرنشان کرد: آنقدر در پرسپوليس مي‌مانم تا حذفم کنند. مدير نبايد در نتايج تيم گرفتار شود. مدير باشگاه بايد به اصول خودش پايبند باشد. به همين خاطر ما بايد سريع در تيم تغييرات و اصلاحاتي انجام دهيم. اظهار نظرات اعضاي هيات مديره و مديرعامل پرسپوليس نشان دهنده آن است که حداقل دو عضو آن اعتقاد به تغييرات در سطوح مديريت و کادرفني دارند. با اين تفاصيل بايد منتظر جلسه هيات مديره و تغييرات احتمالي باشگاه پرسپوليس بود.
پايان يک فصل ناکامي
به هر حال غروب 15 ارديبهشت سال 92 پايان يک فصل کابوس‌وار براي پرسپوليس بود؛ پايان يک فصل پرهزينه؛ پايان ريخت‌وپاش‌هاي آنچناني؛ پايان افسانه پورشه‌سواران؛ پايان تئوري اينکه « من پول دارم، پس موفق مي‌شوم.» پرسپوليس در اين فصل چيز خاصي نداشت و هر آنچه را هم که داشت از دست داد؛ از خداحافظي دو بازيکن محبوبش گرفته تا آن انسجام تيمي اي که در سال هاي گذشته از پرسپوليس ديده مي شد. بدون ترديد نقطه مقابل پرسپوليس، استقلال بود. تيمي که از نظر مالي مشکلاتي به مراتب بزرگ تر از پرسپوليس داشت اما به لطف برنامه ريزي مناسب و استفاده به جا از دارايي هايش هم در ليگ موفق بود و هم در آسيا.

 


کانون مربيان يا کانون خبرنگاران ورزشي؟!
در حالي که کمتر از چند روز از تشکيل کانون مربيان تهران مي گذرد، اما و اگرهاي بسياري در خصوص هيات مديره اين کانون مطرح شده است. چند روز قبل بود که خبري در خصوص تشکيل کانون مربيان استان تهران منتشر شد. در متن خبر به انتخاب برخي افراد تحت عنوان اعضاي هيات مديره اشاره و عنوان شده بود که اين کانون در بخش فرهنگي، آموزشي و حقوقي به صورت رسمي پيگير امور مربيان تهراني خواهد بود. اما نکته مهم در انتخاب همين اعضاي هيات مديره کانون مربيان بود؛ از 8 نفر انتخاب شده 4 نفر فعاليت مطبوعاتي داشته و با يدک کشيدن عنوان خبرنگار ورزشي (!) به چنين تشکيلاتي راه يافته اند. البته در خصوص همين 4 نفر نيز گفتني هاي بسياري از جمله فعاليت دلالي چشمگير يکي از آنها در گذشته اي نه چندان دور وجود دارد، که در صورت لزوم کيهان به آن اشاره خواهد کرد. مسلما نفس تشکيل چنين کانوني مثبت بوده اما لازم است در گزينش افراد دقت شود و افرادي به عنوان اعضاي هيات مديره انتخاب شوند که حداقل نام و نشاني در فوتبال پايتخت داشته باشند!
آسيب ميليوني ورزشگاه تختي اهواز
دبير هيات فوتبال خوزستان گفت: طبق برآورد اوليه، 60 تا 70 ميليون تومان خسارت در پي ديدار فولادخوزستان و استقلال تهران به ورزشگاه تختي اهواز وارد شده است.
تبريک فدراسيون فوتبال به استقلال و سپاهان
فدراسيون فوتبال، سومين قهرماني استقلال در تاريخ رقابتهاي ليگ برتر فوتبال ايران را به کادر مديريتي و فني، بازيکنان و همه دست اندرکاران و هواداران باشگاه استقلال تهران تبريک گفت. فدراسيون فوتبال همچنين قهرماني باشگاه فولاد مبارکه سپاهان که براي بار چهارم در تاريخ رقابتهاي جام حذفي باشگاههاي کشور رخ داد، را به کادر مديريتي و فني، بازيکنان و همه دست اندرکاران و هواداران اين باشگاه تبريک گفت.
ماندن قلعه نويي در استقلال و تکذيب خبر خداحافظي مجيدي
فتح الله زاده مديرعامل باشگاه قهرمان ليگ برتر در تازه ترين صحبت هاي خود مي‌گويد استقلال مي‌تواند در ليگ قهرمانان آسيا هم پيش برود. او خيلي سفت و محکم از ماندن امير قلعه‌نويي حرف مي‌زند و البته بحث خداحافظي فرهاد مجيدي از فوتبال پس از بازي جمعه را هم يک شايعه مي‌داند.
استعفا پس از درگيري
امير فراشي، مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي فوتسال ايران که چهارشنبه هفته قبل در تمرين عصر اين تيم با مصطفي نظري، دروازه‌بان تيم ملي درگير شده بود، ديروز از تيم ملي کناره‌گيري کرد.
نويدکيا: بتوانم به تيم ملي مي‌آيم
نويدکيا کاپيتان سپاهان در خصوص احتمال بازگشتش به تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: وضعيت بدني‌ام نرمال نيست و نمي‌توانم مانند يک فوتباليست معمولي تمرين کنم. الان پايم بسيار درد مي‌کند و شايد نتوانم در آخرين بازي فصل، سپاهان را همراهي کنم. مسلما هر فوتباليستي دوست دارد به تيم ملي کمک کند. اگر بتوانم بله، به تيم ملي مي‌آيم و براي آن بازي هم خواهم کرد.
رحيمي خيال بازگشت به سپاهان را ندارد
عليرضا رحيمي که پس از قهرماني سپاهان در جام حذفي اعلام کرد از اين سمت استعفا داده است ديروز اين استعفا را کتبي به مديران باشگاه خود ارائه کرد.اعضاي هيئت مديره باشگاه سپاهان با استعفاي رحيمي مخالفت کردند. رحيمي در اين خصوص گفت: با وجود مخالفت با استعفايم من حاضر به بازگشت به مديرعاملي نيستم. چون نمي گذارند که کار کنم و امکان ندارد از تصميم خودم منصرف شوم.
وقتي مربي براي باشگاه 200 ميليون قرض گرفت
معاون اجرايي باشگاه استقلال تهران پس از قهرماني اين تيم با اشاره به مشکلات باشگاه دراين فصل اظهار داشت: در بسياري از مواقع با مشکل مالي روبرو بوديم. تيم مي خواست به شهرستان برود اما پول نداشت. مي خواستيم برويم انزلي اما پول هواپيما نداشتيم، از يکي از معاونان پول گرفتيم. تيم مي خواست به رياض برود پول نبود.آقاي قلعه نويي 200 ميليون تومان از دوستش قرض گرفت.
مهدوي کيا در کنار تيم فوتبال نوجوانان
مهدي مهدوي کيا قصد دارد همراه با تيم فوتبال نوجوانان ايران به امارات برود. شاگردان علي دوستي مهر،روز چهارشنبه براي برگزاري يک اردوي تدارکاتي به کشور امارات مي روند و مهدوي کيا هم قصد دارد اين تيم را در اين سفر همراهي کند. تيم نوجوانان ايران در اردوي امارات،دو مسابقه دوستانه با تيم زير 17 سال اين کشور برگزار خواهد کرد.

 


هيات اجرايي کميته ملي المپيک فردا براي بررسي آخرين اشکالات اساسنامه با وزير ورزش و جوانان ديدار مي‌کنند.
حدود يک هفته قبل اساسنامه کميته ملي المپيک با ايرادات جديدي براي دومين بار از سوي IOC براي کميته فرستاده شد. با اينکه مسئولان اين کميته بنا به ملاحظاتي خواستار منتشر نشدن اخبار مربوط به اساسنامه از سوي رسانه‌ها بودند، در نهايت خبرهايي در اين باره روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت. اگرچه IOC دوباره اشکالاتي را از اساسنامه ارسالي ايران گرفته بود اما ايرادات اساسي نبوده و کميته بين‌المللي المپيک تنها روي يکي،‌ دو مورد از اساسنامه ايراد گرفته که قرار است امروز در جلسه محمد عباسي با هيات اجرايي کميته ملي المپيک در مورد آن تصميم‌گيري شود و پس از اصلاح اشکالات اساسنامه براي IOC ارسال شود. بهرام افشارزاده اعلام کرده بود که تا هفته آينده اساسنامه کميته ملي‌ المپيک نهايي و بلافاصله زمان مجمع انتخابات تعيين خواهد شد.

 


سرپرست تيم ملي کشتي فرنگي ايران مي‌گويد که درباره کشتي گيراني که در اردوي تيم ملي حاضر نشده‌اند در شوراي فني تصميم گرفته خواهد شد.
بهرام مشتاقي اظهار کرد: از حميد سوريان، اميد نوروزي و امير علي اکبري براي حضور در تيم ملي دعوت ‌کرده‌ايم، اما در تمرينات حضور نيافته اند که درباره آنها در شوراي فني تصميم خواهيم گرفت. البته سوريان تلفني با آقاي چمن‌گلي هماهنگ کرده و به خاطر مشکلات شخصي در تمرينات حضور ندارد ، ولي اميد نوروزي با ما تماسي نداشته است. وي همچنين درباره رقابت‌هاي انتخابي مرحله اول تيم ملي کشتي فرنگي گفت: با قانون جديد کشتي‌ها زيبا شده و تماشاگران جذب مي‌شوند. در کشتي هاي ديروز ضربه فني، اجراي فن و فنون بالاي فرنگي را زياد مي‌بينيم و کشتي در هل دادن خلاصه نمي‌شود. البته براي جا افتادن قانون جديد به زمان نياز داريم.

 


وزير ورزش و جوانان اعلام کرد ايران آمادگي لازم براي ميزباني از مسابقات کشورهاي اسلامي را ندارد.
محمد عباسي درباره برگزاري مسابقات همبستگي کشورهاي اسلامي گفت: اين مسابقات قرار بود به ميزباني اندونزي برگزار شود که در مدت زمان کم باقيمانده به اجراي آن، مسئولان اين کشور از عدم آمادگي در برگزاري آن خبر دادند. ايران در صورتي مي توانست ميزباني اين مسابقات را بپذيرد که فرصت کافي در اختيار داشته باشد و با اين اوصاف اندونزي مجبور به قبول ميزباني اين مسابقات خواهد بود. وزير ورزش در حالي چنين موضوعي را مطرح مي کند که پيش از اين کميته ملي المپيک از آمادگي ايران براي ميزباني کشورهاي اسلامي خبر داده بود.
عباسي در خصوص تاييد اساسنامه کميته ملي المپيک ايران گفت: اصولا اين اساسنامه نياز به تاييد نداشت چرا که موجب به تاخير افتادن انتخابات مجمع شده و اعتراض اعضاي مجمع را نيز به دنبال داشته است. اقدامات قانوني در اين راستا انجام شده و در جهت شفاف سازي اين مساله از دستگاه هاي مربوطه خواسته ايم تا شتاب بيشتري داشته باشند.

 


تيم ملي تکواندوي ايران در تورنمنت کلاس A جهاني در اسپانيا قهرمان شد، اما نتايجي که برخي از ملي‌پوشان ايران کسب کردند کار را براي انتخاب نفرات اعزامي به مسابقات جهاني مکزيک سخت‌تر کرد.
مسابقات قهرماني جهان قرار است، اواخر خرداد ماه در مکزيک برگزار شود و کادر فني تيم ملي اعلام کرده که بعد از تورنمنت‌هاي اسپانيا و تونس نفرات اعزامي به مکزيک را معرفي خواهد کرد، اما گويا شرايط براي معرفي اين نفرات سخت‌تر شده است. کادر فني در اين سه ماهه چندين مرحله اردو و مسابقه انتخابي را براي ملي‌پوشان در نظر گرفت. مربيان، نفراتي را دعوت کرده و نفراتي را از اردوها کنار گذاشتند که شايد مهم‌ترين فردي که از اردوها رفت يوسف کرمي، کاپيتان تيم ملي بود. کادر فني در اين اردوها در برخي اوزان بازيکناني را براي مسابقات جهاني کنار گذاشته بود و قرار بود در اسپانيا و تونس آنها را محک بزند و پس از آن ترکيب نهايي تيم ملي را اعلام کند، اما برخي از اين ملي‌پوشان که توانسته بودند تا حدي نظر کادر فني را به خود جلب کنند در اسپانيا عملکرد ضعيفي داشتند و شايد همين مساله کار کادر فني را براي انتخاب فرد نهايي در اين اوزان سخت‌تر کرده باشد.شايد مهم‌ترين نفراتي که کادر فني بايد در مورد آنها تصميم گيري کند، عليرضا نصر آزاداني، مهدي خدابخشي، مسعود حجي زواره و ميثم باقري باشد.

 


ملي‌پوش جودوي کشورمان گفت که کسب عنوان قهرماني آسيا ديگر او را قانع نمي‌کند و به دنبال تصاحب مدال طلاي جهاني است.
جواد محجوب گفت: بعد از گرفتن طلاي رقابت هاي قهرماني آسيا به دنبال ايستادن بر روي سکوي قهرماني پيکارهاي جهاني در برزيل هستم و با تمام وجود تمرينات آماده سازي را براي درخشش در اين مسابقات پيگيري مي کنم. مدال آسيا به هيچ وجه مرا قانع نمي کند و به کسب موفقيت هاي بزرگ تر مي انديشيم. وي ادامه داد: در حال حاضر از لحاظ حريف تمريني با مشکل روبرو هستيم و به شخصه اميدوارم بتوانيم تا زمان حضور در رقابت هاي جهاني در چندين اردو و مسابقه برون مرزي حاضر شويم.

 


تيم کشتي آزاد جمهوري آذربايجان به عنوان پنجمين تيم، آمادگي خود را براي شرکت در رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي آزاد جام تختي اعلام کرد.
رئيس کميته روابط بين الملل فدراسيون کشتي با تاييد اين خبر،گفت: پس از هماهنگي با آذربايجاني ها آنها به ما اعلام کردند در جام تختي شرکت مي‌کنند.عراقي ها نيز تمايل به شرکت در اين رقابت‌هاي بين المللي را دارند و به احتمال زياد به تهران خواهند آمد.ترخاق تصريح کرد: پيش از اين تيم‌هاي پورتوريکو، جمهوري داغستان روسيه، گرجستان و تاجيکستان براي شرکت در اين رقابت‌ها اعلام آمادگي کرده بودند. سي‌وسومين دوره رقابت‌هاي بين المللي کشتي آزاد جام تختي روزهاي 19 و 20 ارديبهشت ماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود.

 


مجمع عمومي کنفدراسيون فوتبال آسيا با درخواست ايران براي لغو تحريم بودجه يک ميليون دلاري پروژه هاي توسعه‌اي موافقت کرد.
در نشستي که در مجمع عمومي کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شد، با درخواست فدراسيون فوتبال ايران براي لغو تحريم بودجه پروژه هاي توسعه‌اي اين کشور موافقت شد. بودجه اي که از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا براي تيم هاي پايه ايران در نظر گرفته شده يک ميليون دلار است که اين مبلغ پس از تحريم اقتصادي ايران از سوي کشورهاي غربي بلوکه شد که در نهايت در نشست AFC اين تحريم برداشته شد و ايران از اين پس مي‌تواند از اين کمک اقتصادي کنفدراسيون فوتبال آسيا استفاده کند. شيخ سلمان بن ابراهيم ، رييس جديد کنفدراسيون فوتبال آسيا درخواست ايران را براي رفع تحريم اقتصادي در نشست اعضاي مجمع عمومي کنفدراسيون فوتبال آسيا مطرح کرد که اين درخواست با موافقت اعضا مواجه شد. امارات متحد عربي پس از ناکامي يوسف سرکال در انتخابات رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا حاضر نشد در جلسه مجمع عمومي AFC شرکت کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10