(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - شماره 20483

تبادل آتش مرزي ميان نيروهاي افغانستان و پاکستان
پارلمان ليبي قانون پاکسازي عوامل قذافي را تصويب کرد
مردم بحرين عليه حکم دادگاه آل‌خليفه به خيابان‌ها ريختند
اعلام وضعيت قرمز در اسرائيل از وحشت انتقام سوريه
چهار سوي پنج قاره
زد و خورد خونين معترضان با پليس بنگلادش در داکا
ائتلاف حاکم مالزي پيروز انتخابات پارلماني شد
ادامه اعتراض‌ها به نبش مقبره مطهر حجربن عدي در سوريه
بغداد: ترکيه از مخالفان عراقي حمايت مي‌کند
طرح ترور نخست‌وزير مصر نافرجام ماند
مخالفت گسترده مردم فرانسه با سياست‌هاي اقتصادي اولاند
15 کشته و 50 مجروح در انفجار شمال غرب پاکستان
آغاز رزمايش مشترک آمريکا و کره‌جنوبي
   


در پي افزايش اختلافات مرزي ميان افغانستان و پاکستان، نظاميان دو کشور عليه يکديگر با سلاح‌هاي سنگين دست به تبادل آتش زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، نيروهاي مرزي افغانستان و پاکستان در منطقه «گوشته» با هم درگير شدند. در اين منازعه مرزي طرفين عليه يکديگر از سلاح‌هاي سنگين از جمله توپ و موشک استفاده کردند. اواخر هفته گذشته نيز ميان نظاميان دو کشور درگيري رخ داد و 15 کشته و مجروح برجاي گذاشت. دولت افغانستان مدعي است نظاميان پاکستاني با ورود به خاک افغانستان در منطقه گوشته پايگاه نظامي احداث کرده‌اند.اما علت درگيري، نامشخص بودن خطوط مرزي است؛ سخنگوي وزارت خارجه افغانستان با اشاره به خط مرزي «ديورند» که پاکستان آن را به رسميت مي‌شناسد، اعلام کرد: کابل اين مرز فرضي را هرگز به رسميت نخواهد شناخت.

 


پارلمان ليبي قانون پاکسازي نهادهاي اداري اين کشور از عوامل رژيم سرنگون شده «معمر قذافي» را تصويب کرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، نمايندگان پارلمان ليبي قانون جنجالي پاکسازي سياسي را تصويب کردند. براساس اين قانون که از مجموع 160نماينده حاضر در مجلس، 157تن به آن رأي مثبت دادند، کساني که در نظام سرنگون شده قذافي داراي پست و مقام بوده‌اند، ديگر نمي‌توانند پست‌هاي دولتي را برعهده بگيرند. کارشناسان اين قانون را داراي ابهامات مي‌دانند؛ چراکه اولاً‌سطوح پست‌هايي که بايد پاکسازي شوند، را مشخص نکرده است و ثانياً، عوامل رژيم سابق در سطوح پايين‌تر همچنان حضور خواهند داشت. طبق قانون جديد، «علي زيدان» نخست‌وزير و «محمد مقريف» رئيس پارلمان نيز بايد برکنار شوند، چرا که در زمان قذافي پست داشته‌اند.

 


مردم بحرين در اعتراض به صدور حکم زندان عليه 31 شهروند تظاهرات گسترده‌اي را در نواحي مختلف بحرين برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، شرکت کنندگان در اين تظاهرات ضمن اعلام همبستگي با زندانيان سياسي بحرين احکام صادر شده عليه تظاهرکنندگان را ظالمانه خوانده و آن را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان در حالي که شعارهايي عليه آل‌خليفه سر مي‌دادند جنايت‌هاي اين خاندان را محکوم کردند و احکام صادره از سوي مراجع قضايي بحرين را غيرقانوني و بي‌ارزش خواندند.
اين تظاهرات در حالي برگزار شد که نيروهاي امنيتي بحرين به تظاهرکنندگان حمله و با پرتاب گاز اشک‌آور و گلوله‌هاي ساچمه‌اي آنها را متفرق کردند.
دادگاهي در بحرين 31 معترض به رژيم آل‌خليفه را به اتهام حمله به يک گشتي پليس در روستاي ستره به 15 سال زندان محکوم کرد.
متهمان اين اتهامات را رد کردند و گفتند به دليل شکنجه مجبور به قبول اين اتهامات شده‌اند.
رژيم آل‌خليفه از آغاز تظاهرات مردمي، حبس‌هاي طولاني مدت را به عنوان بخشي از سرکوب مخالفان در نظر گرفته است.
يک دادگاه نظامي در سال 2011 عبدالهادي الخواجه فعال برجسته حقوق‌بشري و حسن مشيمه رهبر مخالفان را به خاطر شرکت در تظاهرات عليه خاندان آل‌خليفه به حبس ابد محکوم کرد.

 


رژيم‌صهيونيستي از ترس انتقام احتمالي سوريه در تمامي سفارتخانه‌ها و نمايندگي هاي خود در جهان حالت آماده باش کامل اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، مقامات رژيم‌صهيونيستي در تمامي سفارتخانه‌ها و کنسولگري‌ها و نمايندگي‌هاي اين رژيم در کشورهاي مختلف براي جلوگيري از حملات انتقام‌جويانه نسبت به حمله اين رژيم به سوريه فرمان آماده‌باش کامل اعلام کردند.
شبکه 10 تلويزيون رژيم‌صهيونيستي نيز به نقل از شهردار حيفا اعلام کرد وي خواستار تخليه تمامي انبارهاي آمونياک در اين شهر شده است.
وي هدف از اين درخواست را احتمال هدف قرار گرفتن اين انبارها از سوي سوريه اعلام کرده است.
بوستون گلوب در گزارشي اظهار داشت، پس از حملات رژيم‌صهيونيستي به خاک سوريه تقاضاي شهروندان صهيونيست براي دريافت ماسک ضدگاز شيميايي چهار برابر شده است.
بوستون‌گلوب افزود، از بيم حملات تلافي‌جويانه سوريه، وحشت سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را فرا گرفته است. به همين خاطر دولت تل‌آويو براي بررسي نحوه پاسخ دمشق جلسه اضطراري تشکيل داد که مفاد آن در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفته است.
آماده‌باش در سوريه
تلويزيون دولتي سوريه اعلام کرد، مقامات رسمي دمشق به ارتش اين کشور اعلام کرده‌اند در صورت هرگونه حمله اسرائيل به سوريه بدون آنکه منتظر دستور فرماندهي عالي باشند مي‌توانند پاسخ مناسب دهند.
در عين حال اين شبکه تلويزيوني اعلام کرد سوريه به فلسطيني‌ها چراغ سبز نشان داده است تا از بلندي‌هاي جولان تحت اشغال اسرائيل عليه صهيونيست‌ها اقدام کنند.
عمران الزعبي وزير اطلاع‌رساني سوريه نيز پس از جلسه اضطراري دولت سوريه در نشستي خبري اعلام کرد، تجاوز اسرائيل به سوريه حاکي از ارتباط اين رژيم با گروه‌هاي تروريستي از جمله جبهه النصره است.
وي افزود، دمشق هرگز تجاوز به حاکميت ملي و امنيتي‌اش را نخواهد پذيرفت.
از سوي ديگر وزارت خارجه سوريه در نامه‌اي به شوراي امنيت سازمان‌ملل درباره حمله هوايي به اين کشور شکايت کرد و ادعاي رژيم‌صهيونيستي مبني بر هدف قرار دادن انبارهاي سلاح در سوريه را کذب محض دانست.
همچنين منابع نظامي اعلام کردند که دولت سوريه دستور استقرار سامانه‌هاي موشکي ساخت روسيه از نوع زمين به زمين و زمين به هوا را صادر کرده است. حملات رژيم‌صهيونيستي به سوريه در شرايطي صورت گرفت که سران، مقامات و شخصيت‌هاي مختلف جهان اين جنايت غيرانساني را محکوم و خواستار اتخاذ موضع‌گيري مناسب در اين زمينه شده‌اند.
فيصل‌المقداد معاون وزير خارجه سوريه در اين باره گفت، تجاوز رژيم‌صهيونيستي به سوريه وجود ارتباط بين اين رژيم و آمريکا، انگليس، عربستان و القاعده را اثبات کرد.
مقامات مختلف فلسطيني، مصر، تونس، اتحاديه عرب، يمن، الجزاير، لبنان، عراق، فرانسه، کشمير، اردن حمله هوايي جنگنده‌هاي ارتش رژيم‌صهيونيستي به دمشق را محکوم کردند و خواستار پاسخگويي به موقع مجامع بين‌المللي به اين تجاوز غيرانساني شدند.
در همين رابطه جمعي از احزاب و گروه‌هاي سياسي اردن با تجمع در نزديکي سفارت اسرائيل در امان حملات اخير اسرائيل به سوريه را محکوم کردند.
بان‌کي‌مون دبيرکل سازمان ملل با صدور بيانيه‌اي بدون محکوم کردن تجاوز آشکار رژيم‌صهيونيستي تنها به ابراز نگراني و درخواست از دو طرف براي حفظ خويشتنداري بسنده کرد.
روزنامه آمريکايي واشنگتن تايمز در مقاله‌اي نوشت، واشنگتن در حالي منتظر سقوط نظام سوريه بود که در شرايط فعلي بشار اسد همچنان قدرت را در دست دارد و واشنگتن بايد به دنبال تغيير استراتژي خود در قبال دمشق باشد.
آلون ليئل مدير سابق در وزارت خارجه اسرائيل گفت، حمله اسرائيل به مناطقي در سوريه با هماهنگي آمريکا صورت گرفته است.
همچنين هشام تلاوي تحليلگر مسائل سياسي اظهار داشت: خيال‌پردازي اسرائيل براي رهبري منطقه خاروميانه پس از سقوط اسد به شوخي شبيه است.
وي تأکيد کرد: ميان شورشيان مورد حمايت غربي‌ها و اسرائيل ارتباط وجود دارد.
از سوريه نيز خبر مي‌رسد که ارتش سوريه در بيشتر مناطق اين کشور به پيشروي‌هاي قابل ملاحظه‌اي دست يافته و موفق شده که تعداد بي‌شماري از تروريست‌ها را به هلاکت برساند.
تروريست‌هاي مسلح در تلاش براي گفت و گو با ارتش و زمين گذاشتن سلاح خود هستند.
ارتش سوريه موفق شد منطقه استراتژيک القصير را از وجود گروه‌هاي تروريستي به طور کامل پاکسازي کند.
اين در حالي است که گروه‌هاي مسلح با شليک چهار موشک گراد فرودگاه نظامي لازقيه در شمال غرب سوريه را هدف قرار دادند.
همچنين اعضاي گروهک تروريستي جبهه النصره با تيربارهاي آمريکايي اهالي الرقه را هدف قرار دادند.
ساير رويدادها
* ترکيه در استان جنوبي آدانا در نزديکي مرز با سوريه مانور نظامي برگزار خواهد کرد.
* قانونگذاران آمريکايي از اوباما خواستند زمينه آموزش شورشيان مخالف دمشق را فراهم کند.
* سازمان ملل اعلام کرد، مخالفان سوري از گاز سارين استفاده کرده‌اند نه دولت سوريه.

 


بارزاني پيشمرگ
« مسعود بارزاني» رئيس منطقه کردستان عراق گفت: از زماني که من براي اين منصب انتخاب شدم، نگفتم من رئيس هستم؛ من يک پيشمرگ بوده و خواهم بود و هيچ منصبي را مقدس‌تر از پيشمرگ بودن نمي‌دانم. نيروهاي مسلح منطقه خودمختار کردستان عراق «پيشمرگ» خوانده مي‌شوند.
آماده باش در غزه
جنبش‌هاي حماس و جهاد اسلامي فلسطين در نوار غزه براي مقابله با حمله احتمالي رژيم صهيونيستي در آماده باش به سر مي‌برند. گروه‌هاي فلسطيني مي‌گويند هر لحظه احتمال حمله رژيم اسرائيل به نوار غزه وجود دارد و اين رژيم فقط منتظر چراغ سبز آمريکاست.
سوداي تازه يهوديان افراطي
يهوديان افراطي صهيونيست امروز قصد دارند به طور دستجمعي به مسجدالاقصي يورش ببرند. اين حمله به بهانه سالگرد وقايع اشغال مسجدالاقصي در سال 1967 صورت مي‌گيرد. همزمان با فراخوان صهيونيست‌ها براي انجام اين يورش، سازمان فلسطيني «الاقصي» نيز از اعراب و مسلمانان خواست عليه اين اقدام صهيونيست‌ها موضعگيري کنند.
طاهر قادري به پاکستان برمي‌گردد
طاهر قادري رهبر حزب «تحريک عوامي» ديروز از لندن عازم پاکستان شد. وي قبل از عزيمت به خبرنگاران گفت، مردم پاکستان روز 21 ارديبهشت به پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند و با رأي خود، نظام فاسد را ريشه‌کن و يک حکومت مردمي را پايه‌گذاري مي‌کنند. قادري سال گذشته اعتراضات هزاران نفري عليه دولت را رهبري کرد.

 


درگيري بين مسلمانان و پليس ضد شورش بنگلادش 28 کشته و صدها مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري‌ها ده‌ها هزار نفر از مسلمانان بنگلادش در دو روز گذشته با ريختن به خيابان‌ها و مسدود کردن مسيرهاي اصلي داکا خواستار تصويب «قانون جديد ممنوعيت توهين به مقدسات» شدند.
نيروهاي پليس براي مقابله با معترضان از گاز اشک‌آور و گلوله‌هاي پلاستيکي استفاده کردند که براثر اين درگيري‌ها 28 نفر کشته و صدها نفر زخمي شدند.معترضان مي‌گويند، بايد قوانين جدي‌تري براي توهين کنندگان به اسلام اتخاذ شود. با اين حال،‌ رئيس جمهوري بنگلادش قوانين موجود را کافي دانسته است.
نخست‌وزير بنگلادش با شدت گرفتن اعتراضات اعلام کرد که بسياري از 13 خواسته مطرح شده معترضان را بررسي خواهد کرد. اين در حالي است که وي پيشتر تصويب قانون ممنوعيت توهين به مقدسات را رد کرده بود.
13 درخواست معترضان از جمله شامل تصويب قانون ممنوعيت و برخورد با توهين‌کنندگان به مقدسات، مجازات وبلاگ‌نويس‌هاي کافر و ورود قوانين اسلامي به قانون اساسي مي‌شود.

 


ائتلاف جبهه ملي مالزي به رهبري نخست‌وزير اين کشور برنده انتخابات پارلماني روز يکشنبه شد.
به گزارش خبرگزاري‌ها کميسيون انتخابات مالزي اعلام کرد ائتلاف جبهه ملي به رهبري «نجيب رزاق» نخست‌وزير با فاصله زياد نسبت به ائتلاف مخالفان دولت و به رهبري انور ابراهيم موفق به پيروزي در انتخابات شده است.براساس اعلام اين کميسيون، ائتلاف جبهه ملي که طي 56 سال گذشته بر سر قدرت بوده است موفق به کسب 133 کرسي و ائتلاف مخالفان موفق به کسب 89 کرسي از مجموع 222 کرسي پارلمان شدند.
بدين ترتيب نجيب رزاق نخست‌وزير و رهبر ائتلاف جبهه ملي پس از پيروزي قاطع ائتلافش در انتخابات روز يکشنبه مقابل پادشاه اين کشور سوگند ياد کرد و مجددا مامور تشکيل کابينه شد.
نجيب رزاق در حالي در مقابل پادشاه سوگند ياد کرد که انور ابراهيم، رهبر مخالفان دولت با شنيدن خبر اوليه شکست در انتخابات اعلام کرد که نتايج را به دليل وجود شواهد مسلمي مبني بر تقلب قبول ندارد و کميسيون انتخابات بايد در اين خصوص شفاف‌سازي کند.
وي در يک کنفرانس خبري با حضور نمايندگان رسانه‌هاي داخلي و خارجي گفت که کميسيون انتخابات نتوانسته است وظيفه خود را به درستي انجام دهد و همين امر باعث شده است تا در برخي از مناطق ائتلاف متبوعش با اختلاف بسيار کم ميدان را به حريف واگذار کند.
وي در اين کنفرانس خبري از طرفداران خود خواسته بود تا آرامش خود را حفظ کرده و ضمن رساندن صداي اعتراض خود به گوش مسئولان از انجام کارهايي که باعث بي‌ثباتي در کشور مي‌شود خودداري کنند.

 


رئيس سابق مرکز مطالعات بين‌الملل دانشگاه بغداد جنايت تخريب بارگاه حجربن عدي از صحابي پيامبر(ص) را جزئي از توطئه‌چيني عليه سوريه دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس، «ستار جابر الجابري» با اشاره به هتک حرمت مقبره حجربن‌عدي اظهار داشت، امت اسلامي به اين گونه جنايت‌ها از سوي تکفيري‌ها و تروريست‌ها عادت کرده است.
اين استاد دانشگاه بغداد با يادآوري هشدارهاي صورت گرفته توسط علما و انديشمندان مسلمان نسبت به اهداف تفرقه‌انگيزي تکفيري‌ها گفت، اين جماعت سعي در راه‌اندازي فتنه‌اي ميان مسلمانان و ناکام گذاشتن وحدت و اتحاد ميان آحاد مختلف جامعه اسلامي هستند.
«حکم امهز» کارشناس لبناني نيز هتک حرمت به مرقد حجربن عدي را نتيجه صدور فتواهاي تکفيري دانست و افزود، مي‌توان اين‌گونه مفتي‌ها را مفتي‌هاي غرب، ناتو و رژيم‌صهيونيستي ناميد زيرا در راستاي خدمت به منافع آنها گام برمي‌دارند.
علماي الازهر نيز اقدام گروه‌هاي مسلح در سوريه را به نبش قبر حجر بن عدي صحابي پيامبر اسلام (ص) و انتقال پيکر او به محل نامعلوم را اهانت به دين توصيف کردند.
عبدالغفار هلال استاد دانشگاه الازهر گفت نبش قبر صحابي جليل‌القدر را کار کساني دانست که از دين و امت اسلام خارج شده‌اند.
امام جمعه مسجد جامع شيعيان دهلي نيز گفت، سکوت جهان اسلام در قبال اهانت به مقبره حجربن‌عدي شگفت‌آور است.
مولانا سيد محسن تقوي اظهار داشت، تروريست‌هاي تکفيري که طبق خواسته رژيم‌صهيونيستي و آمريکا اوضاع سوريه را به هم ريخته‌اند به دنبال ايجاد اختلاف و فتنه بين مسلمانان و ايجاد جنگ مذهبي هستند. وي همچنين دولت‌هاي عربي را که از تروريست‌ها در سوريه حمايت مي‌کنند محکوم کرد.
مولانا تقوي تصريح کرد، تروريست‌ها با توهين به مزار اصحاب رسول اکرم(ص) خواسته رژيم‌صهيونيستي و آمريکا را برآورده کردند.

 


سرپرست وزارت دفاع عراق با متهم کردن ترکيه به حمايت از تظاهرات مخالفان دولت عراق اين تحصن‌ها را پناهگاهي براي تروريست‌ها و حاميان فتنه خواند.
به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه خبري الجزيره، سعدون دليمي، سرپرست وزارت دفاع عراق در مراسم خاکسپاري پنج تن از نظاميان اين کشور که در حملات پراکنده کشته شده بودند، گفت: برخي کشورهاي خارجي پشت تظاهرات در عراق هستند و آن را سازماندهي و تحريک مي‌کند و آنکارا همچنان تصور مي‌کند استان الانبار و شهرهاي موصل و سامرا با وجود گذشت مدت‌ها از آزادي‌شان همچنان جزو امپراتوري عثماني هستند.
وي ادامه داد: بازگذاشتن عرصه براي ترکيه و يا هر کشور ديگري براي به راه انداختن تظاهرات به هيچ وجه قابل قبول نيست چراکه تظاهرکنندگان نه تنها پشتيباني براي تروريست‌ها و قاتلان هستند بلکه از طريق تحصن‌ در ميدان‌ها دوستي خود را به يک کشور ديگر نشان مي‌دهند.
عراق از اواخر سال گذشته ميلادي شاهد تجمع‌ها و تظاهرات مخالفان نوري مالکي، نخست وزير اين کشور بوده است. اين مخالفان استعفاي مالکي و اصلاحات گسترده را در کشور خواستارند. برخي ناظران معتقدند عربستان، قطر و ترکيه سه کشوري هستند که تروريسم و ناآرامي هاي عراق را مديريت مي کنند و هدفشان نيز بي ثباتي سازي عراق است.
محور غربي-عربي- عبري پس از ناکامي در ساقط کردن دولت سوريه به دنبال فشار بر متحدين منطقه اي دولت بشار اسد است، که عراق در اين ميان با توجه به همسايگي با سوريه جايگاه
ويژه اي دارد.

 


منابع خبري از حمله مسلحانه به خودروي حامل هشام قنديل در قاهره خبر مي‌‌دهند.
خبرگزاري «رويترز» به نقل از پليس مصر نوشت، روز يکشنبه جواني که اقدام به تيراندازي به سمت خودروي هشام قنديل، نخست‌وزير مصر کرده بود دستگير شد. به گفته منابع امنيتي در جريان اين تيراندازي به نخست‌وزير آسيبي نرسيد.در عين حال، وزارت کشور مصر با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد هيچ انگيزه سياسي پشت اين حادثه نبوده است.شبکه تلويزيوني العربيه با انتشار اين خبر نوشت، در جريان اين تيراندازي يک نفر زخمي شده است.خبر ديگر اينکه، محمد مرسي، رئيس‌جمهوري مصر دستور تشکيل هيئت مشاوره حقوقي رياست جمهوري را صادر کرد. اين هيئت مشاوره، شامل اعضاي هيئت‌هاي مختلف قضايي، استادان دانشگاه و وکلاي حقوقي است. اسامي اعضاي اين هيئت 16 نفره نيز منتشر شده است. اوايل هفته آينده مرسي با اين اعضا ديدار خواهد داشت.

 


در اولين سالگرد رياست‌جمهوري «فرانسوا اولاند» ده‌ها هزار نفر از مردم فرانسه با برپايي تظاهرات سياست‌هاي رياضتي دولت را محکوم کردند.
پاريس، پايتخت فرانسه روز يکشنبه با دعوت رهبر ائتلاف چپ اين کشور و در اعتراض به «سياست‌هاي سنگين رياضت اقتصادي» دولت اولاند شاهد برپايي يک تجمع 180هزار نفري بود. سازمان‌دهندگان اين تظاهرات که همزمان با نخستين سالگرد رياست‌جمهوري «فرانسوا اولاند» برگزار شد، اعلام کردند 180هزار نفر از مردم براي مجاب کردن دولت براي توقف اجراي سياست‌هاي رياضتي به خيابان‌ها آمدند. پليس فرانسه شمار معترضان را 30هزار نفر اعلام مي‌کند.
«ژان لوک‌ملانشون»، کانديداي سابق رياست‌جمهوري فرانسه طي سخناني در جمع معترضان اعلام کرد: «اولاند وعده‌هاي انتخاباتي‌اش را زير پا گذاشته و با اجراي سياست‌هاي رياضتي، مردم را در رنج بي‌پايان قرار داده است.»
وي سپس افزود: مردم فرانسه نيز همچون مردم اروپا ادامه چنين وضعي را تحمل نخواهند کرد.
به گزارش شبکه فرانس24، در تظاهرات روز يکشنبه پاريس بسياري از چهره‌هاي سياسي، نمايندگان پارلمان و رهبران احزاب حضور داشتند.
يکي از نمايندگان اتحاديه کارگري گفت: سياست اولاند ادامه سياست نيکلا سارکوزي است و ما براي ادامه اين سياست‌ها به او رأي نداديم، ما به اولاند براي «تغيير» رأي داديم. يکي ديگر از تظاهرکنندگان گفت: اولاند به کمک ما رئيس‌جمهور شد، اما او نه تنها اين نکته را فراموش کرده بلکه ما را تحقير مي‌کند. فرانسويان از دومين سال رياست‌جمهوري فرانسوا اولاند انتظارات بسياري دارند و اصلي‌ترين خواسته آنها «افزايش قدرت خريد و کارآفريني» است.
يادآور مي‌شود «اولاند» با مخالفت‌هايي که نسبت به سياست‌هاي اقتصادي سارکوزي ابراز داشت توانست وي را شکست داده و شگفتي‌ساز شود. اما پس از گذشت 12ماه وي نه‌تنها نتوانسته به وعده‌هايش عمل کند بلکه در عمل همان سياست‌ها را در پيش گرفته است.
برپايي اين تظاهرات اما، با واکنش انفعالي و تند نخست‌وزير اين کشور روبه‌رو شد. «ژان مارک‌ارو»، يکشنبه شب و ساعاتي پس از برگزاري اين تظاهرات با حضور در يک برنامه تلويزيوني عليه معترضان موضع گرفت. نخست‌وزير فرانسه مدعي شد دولت او از همان اول «اصلاحات عميقي» را شروع کرد، اصلاحاتي که سال‌ها از آن پرهيز شده بود. وي با اعلام اينکه او رئيس يک دولت «واقع‌گرا» است افزود: اصلاحات آنها در بسياري زمينه‌ها بي‌سابقه است!
باوجود اين اظهارات اما نظرسنجي‌هاي صورت گرفته چيز ديگري را نشان مي‌دهد. آنطور که شبکه تلويزيوني فرانسه 24 اعلام مي‌کند، اولاند به دليل عملکرد بدش در طول همين يکسال تبديل به منفورترين رئيس‌جمهور، جمهوري پنجم شده است. وي ششم مه 2012 با شعار «کاهش بيکاري و اصلاح کسري بودجه» به رياست‌جمهوري رسيد اما در طول 12 ماه اوضاع را وخيم‌تر کرد. نظرسنجي مؤسسه «ايپسوس» نشان مي‌دهد وي که با حمايت 53درصدي وارد کاخ اليزه شد اکنون با محبوبيت 26درصدي روبه‌رو شده است. اين درحالي است که سارکوزي با محبوبيت 64درصدي رئيس‌جمهور شد و پس از گذشت يک سال محبوبيت وي به 40درصد کاهش پيدا کرد. بنابراين در جمهوري پنجم فرانسه تاکنون هيچ رئيس‌جمهوري مثل اولاند منفور نبوده است!

 


بر اثر وقوع يک انفجار تروريستي در جريان برگزاري يک جلسه انتخاباتي در شمال غرب پاکستان 15نفر کشته و بيش از 50 نفر مجروح شدند.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، «جواد خان» رئيس بخش قبيله نشين کورام در شمال‌غرب پاکستان اعلام کرد که عصر ديروز بر اثر وقوع انفجار در جريان يک کمپين انتخاباتي، متعلق به جمعيت علماي اسلامي 15 نفر کشته و 50 نفر زخمي شدند.
خان افزود که بمب در نزديکي محل سخنراني تعبيه شده بود و 2 تن از رهبران حزب توانستند بدون آسيب از محل فرار کنند.
بنا بر اين گزارش، هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته است.
به اين ترتيب شمار تلفات حملات تروريستي عليه شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي پيش از برگزاري انتخابات پارلماني پاکستان به 82 نفر رسيد.انتخابات پارلماني پاکستان قرار است 11مي(شنبه21ارديبهشت ) برگزار شود.
کورام يکي از هفت منطقه قبيله نشين در مرز بين پاکستان و افغانستان است که شبه نظاميان وابسته به طالبان در آن قدرت زيادي دارند

 


کره‌جنوبي و آمريکا در آب‌هاي محافظت شده درياي غربي شبه‌جزيره کره يک رزمايش مشترک مقابله با زيردريايي‌ها را آغاز کردند.
به گزارش ايسنا، اين رزمايش ضد زيردريايي که تا روز جمعه به طول مي‌انجامد، دومين رزمايش در سلسله رزمايش‌هاي نظامي مشترک برنامه‌ريزي شده براي سال جاري ميلادي است که آخرين آنها در ماه فوريه برگزار شد. در اين رزمايش دريايي مشترک يک زيردريايي هسته‌اي کلاس لس‌آنجلس، ناوشکن‌ها و زيردريايي‌ها و جنگنده‌هاي نيروي دريايي کره جنوبي شرکت دارند.. يک مقام نظامي کره جنوبي که نام خود را فاش نساخت، گفت: اين رزمايش بخشي از رزمايش‌هاي معمول ساليانه است که به منظور حفظ آمادگي عليه نفوذ زيردريايي‌هاي دشمن برگزار مي‌شود.
رزمايش نظامي اخير پس از آن برگزار مي‌شود که آمريکا و کره‌جنوبي چند روز پيش به رزمايش دو ماهه بزرگ خود که موجب افزايش تنش‌ها در شبه‌جزيره کره شده بود، پايان دادند. اين رزمايش دو ماهه تهديدهاي پيونگ‌يانگ عليه سئول و واشنگتن را به همراه داشت. روز يکشنبه خبرگزاري رسمي کره‌شمالي با محکوم کردن رزمايش دريايي جديد آمريکا و کره جنوبي عنوان کرد که سرنوشت منطقه صنعتي مشترک ميان دو کره وابسته به اقدامات سئول است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10