(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - شماره 20484

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
در جلسه غيرعلني اتفاق افتاد
دولت و مجلس متعهد شدند مهار تورم و گراني
درمکتب امام
هاشمي رفسنجاني: معلمان نماد نجابت جامعه هستند
نامه 90 نماينده مجلس در اعتراض به اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني
رايزني‌هاي همسر رئيس‌جمهور عراق با مقامات کشورمان در تهران
هفتمين جلسه دادگاه کهريزک برگزار شد
رجب صفراف:ايران بهترين دموکراسي را در جهان دارد
حمايت هزار تن از اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران از شوراي نگهبان
   


چند شعبه شدن اصلاح طلبان
در حالي که محسن مهرعليزاده اعلام کرد تا زماني که نتيجه ائتلاف اصلاح طلبان مشخص نشود، هيچ‌کدام از اعضاي ائتلاف ثبت‌نام نخواهند کرد، کواکبيان از نامزدهاي جريان اصلاحات در روز نخست ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه و نام نويسي کرد.
مهرعليزاده نامزد احتمالي جريان اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري يازدهم در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در ابتدا ائتلافي بين بنده، عارف و جهانگيري شکل گرفت که در ادامه شريعتمداري نيز به اين ائتلاف اضافه شد و قرار است از بين ما 4 نفر، يک نفر تعيين شود.
وي در مورد ثبت‌نام مصطفي کواکبيان و حسن روحاني در روز اول ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري گفت: اين دو نفر در اين اجماع شرکت نداشتند.
از سوي ديگر، کواکبيان ديگر نامزد جريان اصلاحات پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور با تاکيد بر اينکه هيچ اجماعي بين اصلاح طلبان صورت نگرفته است، گفت: هيچ جلسه مشترکي بين اصلاح طلبان نبوده است، البته جلساتي به صورت انفرادي بين بنده و برخي از افراد برگزار شده است.
جليلي محبوب‌تر از لنکراني
عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اينکه قطعا جليلي نسبت به لنکراني محبوب‌تر است، گفت: 4 سال است که جليلي روي آنتن است و جايگاه وي جايگاه اقتدار ملي است و همه او را دوست دارند.
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در پاسخ به اين سوال که اگر آقاي جليلي بيايد، آقاي لنکراني کنار خواهند کشيد؟ اظهار کرد: خير، زيرا جبهه پايداري دو بار تصميم نمي‌گيرد و ستادها تشکيل شده و بعيد مي‌دانم جليلي بيايد و احتمال آمدن وي خيلي کم است.
عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري خاطرنشان کرد: در حالي که جليلي و فتاح عضو جبهه پايداري نبودند اما جبهه پايداري با اين سه نفر به اجماع رسيد و برخلاف برخي ائتلاف‌ها که نظرسنجي راه مي‌اندازند تا به اجماع برسند، براي ما معلوم شد که آقايان جليلي و فتاح نمي‌آيند و آقاي لنکراني نامزد جبهه پايداري شد.
نوباوه جايگزين بذرپاش شد
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي تهران، از جايگزيني نوباوه به دنبال استعفاي بذرپاش در سمت عضويت هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاي استان تهران خبر داد.
حسين طلا با اشاره به استعفاي مهرداد بذرپاش از عضويت هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاي استان تهران اظهار داشت: به دنبال استعفاي مهرداد بذرپاش از سمت عضويت هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاي استان تهران، بيژن نوباوه به عنوان جايگزين وي معرفي شد.
تشخيص مدير و مدبر بودن نامزدها
با بررسي برنامه‌ها
سخنگوي شوراي نگهبان اعلام کرد اگر نامزدي سوابق اجرايي نداشته باشد مي‌توان براي مشخص شدن مدير و مدبر بودنش حداقل از او درخواست برنامه کرد.
عباسعلي کدخدايي با اعلام اين مطلب افزود: شوراي نگهبان تاکنون در خصوص تعداد افرادي که صلاحيت آنها احراز مي‌شود محدوديتي قائل نشده است.
اعلام حمايت هاشمي از نامزدي روحاني
سخنگوي انتخاباتي حسن روحاني اخبار منتشره مبني بر حضور هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات را رد کرد و از حمايت وي از روحاني خبر داد.
محمدباقر نوبخت با اشاره به مطلب فوق افزود: در آخرين ملاقاتي که با هاشمي رفسنجاني داشتم، خود ايشان اعلام کردند که براي آمدن و کانديداتوري برنامه‌اي ندارند.
سخنگوي حسن روحاني حضور اين کانديدا به منظور کمک به هاشمي رفسنجاني براي ورود به عرصه انتخابات را گمانه‌زني دانست و گفت: آقاي هاشمي بارها نظر مساعدشان را نسبت به آقاي روحاني به ما منتقل کردند و خودشان در اين عرصه حضور نمي‌يابند و قطعا در زمان مناسب نيز در اين باره اظهار نظر خواهند کرد.
تاکيد بر اجماع اصولگرايان
آيت‌الله مصباح‌ يزدي تاکيد کرد وقتي بيم اين برود که با آمدن همه اصولگرايان کار دست ديگران بيافتد، مابقي بايد براي اينکه کار دست نااهلان نيافتد کنار روند و بر روي يک نفر که اصلح‌ است اجماع کنند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي با اشاره به اينکه اگر کسي ابتدا خودش را اصلح مي‌داند به حسب وظيفه شرعي واجب است خود را عرضه کند گفت: اما اگر کار به جايي برسد که اگر کنار نرود کار دست نا اهل مي‌افتد بنابراين بايد کنار برود، براي اين مسئله بايد خطرات منحرفين براي مردم تبيين شود تا مردم به سراغ آن‌ها نروند.
منطق شکست خورده «بگم بگم ها»
کانديداي احتمالي دوره يازدهم رياست جمهوري با بيان اينکه براي آنهايي که لفظ «بگم‌بگم» به کار مي‌برند متأسفم ، گفت: اين يک منطق شکست خورده و مضر براي کشور است و تاکنون حاضر به استفاده از اين عبارت نشده‌ام.
مصطفي پور محمدي با اعلام اين مطلب افزود: هر دولتي براي موفقيت نياز به فضايي آرام دارد که اگر دنبال حاشيه‌سازي باشد، باخته و شکست خورده است و حاشيه‌سازي و دامن زدن به اختلافات براي هر دولت بحران است.
گزينه ائتلاف پنجگانه امروز معرفي مي شود
محمدرضا باهنر در خصوص گزينه نهايي ائتلاف پنجگانه تاکيد کرد نشست ائتلاف پنجگانه براي خروجي واحد امروز برگزار مي شود.
دبير جامعه مهندسين با بيان اينکه طبق نظرسنجي‌ها هر کس که بالاتر باشد انتخاب خواهد شد، اظهارکرد: بنده فعلا نمي‌توانم بگويم چه کسي در نظرسنجي‌ها جلوتر است اما ما حدود 6 نظرسنجي انجام داديم که آنها را تقاطي مي‌کنيم و بر اين اساس گزينه نهايي را معرفي خواهيم کرد.
عضو ائتلاف پنجگانه افزود: بنده به اين سازوکار معتقدم و اگر اول شوم حتما مي‌مانم .

 


جلسه غيرعلني مجلس به منظور بررسي علل افزايش نرخ برخي کالاهاي اساسي برگزار شد و در اين جلسه نمايندگان دولت تعهد دادند براي مهار تورم، گراني‌هاي اخير و تامين ارز لازم براي دارو و کالاهاي اساسي اقدام کنند.
عباس فلاحي باباجان نماينده مردم اهروهريس در اين زمينه گفت: عدم حذف ارز مرجع کالاهاي اساسي مهمترين مطالبه نمايندگان است چرا که در غير اين صورت خسارت عظيمي به مردم وارد مي‌شود.
مطالبه‌اي که تحقق پيدا کرد و بنا به گفته سخنگوي هيئت رئيسه مجلس نمايندگان دولت در جلسه غيرعلني تعهد دادند که دولت براي مهار تورم، گراني‌هاي اخير و تامين ارز لازم براي دارو و کالاهاي اساسي اقدام کند.
عبدالرضا مصري بعد از جلسه غيرعلني مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمع‌بندي جلسه اين بود که با اولويت اول، ارز لازم براي دارو که مورد نياز مردم است تامين شود و با همين اولويت کالاهاي اساسي هم توسط دولت تامين شود همچنين دولت ضمن تامين ارز دارو بايد درتهيه و توزيع کالاهاي اساسي تصميم خردمندانه‌اي بگيرد تا ثبات در بازار ايجاد شود و مردم از ترس افزايش قيمت اقدام به ذخيره کالا نکنند.
وي اضافه کرد: همچنين مقرر شد دستورالعمل‌هايي که در نظام اقتصادي زلزله ايجاد مي‌کند و در بازار بي ثباتي به وجود مي‌آورد از ثبات برخوردار شود.
مصري ادامه داد: براساس نتايج جلسه غيرعلني ال‌سي‌هايي که واحدهاي توليدي براي خريد مواد اوليه از خارج کشور تامين مي‌کنند به سي درصدي که در گذشته گشايش اعتبار مي‌کردند برگردد، زيرا اکنون ميزان گشايش اعتبار 130 درصد است که از خريد نقدي بيشتر است و توجيهي ندارد، لذا بنا شد اين موضوع به مسير اصلي خود برگردد تا توليدکنندگان بدون دغدغه نسبت به گشايش اعتبار اقدام کنند.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس مهار تورم و نقدينگي را از ديگر تعهدات تيم اقتصادي کابينه به مجلس در جلسه غيرعلني عنوان کرد و گفت: برابر آمارها نقدينگي در سال 91 نسبت به سال 90 دو برابر شده و اگر ما سرعت آن را محاسبه نکنيم رشد آن اثر مستقيمي روي تورم دارد، لذا قرار شد در سال 92 نقدينگي رشدي متناسب با رشد اقتصادي داشته باشد تا تورم کنترل شود.
وي با اشاره به طرح موضوعاتي در خصوص نابرابري‌هاي اقتصاد اجتماعي در جلسه غيرعلني اظهار کرد: قرار شد دولت محصولات کشاورزي به ويژه گندم را به نحوي از کشاورزان خريد کند که حاصل دسترنج کارگر با سودي به او داده شود و اين رقم متناسب با قيمت خارجي باشد تا گندم به سيلوها برگردد.
مصري با اشاره به وجود مشکلاتي در تخليه کشتي‌هاي حامل کالاهاي اساسي اظهار کرد: در حال حاضر کشتي‌هاي زيادي که بار کالاي اساسي دارند در بنادر به دليل تاخير در تخليه معطل مانده‌اند و جرائمي بابت آنها پرداخت مي‌شود.
وي ادامه داد: در جلسه غيرعلني مقرر شد تخليه کالاها سرعت بگيرد تا کالاهاي اساسي در بازار توزيع شود البته گفته شده که ذخيره مناسبي از کالاهاي اساسي وجود دارد. وي همچنين اظهار کرد: بنا بر سخنان تيم اقتصادي کابينه در جلسه غيرعلني يقين داريم و معتقديم آنها تعهداتي که به مجلس ارايه دادند عملياتي خواهند کرد.
مصري دغدغه مجلس براي گراني، تورم، عدم مهار، قيمت‌ها و بي‌ثباتي را از جمله دلايل برگزاري جلسه غيرعلني مجلس عنوان کرد و گفت: اين جلسه از ساعت 8 صبح تا 12:20 ادامه داشت، نمايندگان در اين جلسه ديدگاه‌هاي خود را در خصوص بازار دارو، ارز، کالاهاي اساسي، محصولات کشاورزي و خودرو مطرح کردند و در مقابل رئيس کل بانک مرکزي و وزراي صنعت و کشاورزي مطالب عمده‌اي مطرح کردند.
گلايه دولتي‌ها از دست‌هاي پنهان!
ابراهيم نکو عضو هيئت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا در تشريح رويدادهاي جلسه غيرعلني ديروز مجلس گفت: وزيران کابينه دست‌هاي پنهان و علت‌هاي بيروني را عامل گراني‌هاي اخير عنوان کردند.
وي ادامه داد: در اين جلسه تيم اقتصادي حاضر شده دولت در مجلس شامل خليليان، غضنفري و بهمني فقط به توجيه دلايل گراني پرداختند.
وي افزود: تيم اقتصادي دولت معتقدند که مشکلات به وجود آمده در حوزه اقتصاد مربوط به دولت نيست و يا حداقل در حد بسيار جزيي متوجه آنها است.
نکو اظهار داشت: اين توضيحات تنها اين موضوع را در ذهن تداعي مي‌کند که از بيرون دولت، دستهايي دولت را هدايت مي‌کند.
احتمال افزايش قيمت
خريد تضميني گندم
صفر نعيمي نماينده مردم آستارا نيز با اشاره به جلسه غيرعلني صبح ديروز مجلس اظهار داشت: وزير جهاد کشاورزي در اين جلسه از احتمال افزايش قيمت خريد تضميني گندم خبر داده است.
شهباز حسن‌پور عضو کميسيون برنامه و بودجه نيز گفت: وزير صنعت عدم همکاري بانک‌ها با بخش توليد و صنعت را از مهمترين مشکلات تأمين ارز کالاهاي اساسي عنوان کرده است.
وي افزود: بهمني نيز در اين جلسه گفت که در حد مقدورات ارز کالاهاي اساسي را تأمين کرده‌ايم و باز هم پيگيريم که ارز را با قيمت مرجع براي کالاهاي اساسي در نظر بگيريم.
توضيح تيم اقتصادي دولت
قانع کننده نبود
اسماعيل جليلي عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به توضيحات رئيس بانک مرکزي و وزراي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي در جلسه غيرعلني امروز مجلس براي بررسي دلايل افزايش قيمت کالاهاي اساسي و گراني‌هاي اخير گفت که توضيحات تيم اقتصادي دولت قانع کننده نبود.
جليلي در ادامه در مورد دلايل مطرح شدن حذف ارز مرجع از کالاهاي اساسي و ساير کالاها گفت: از آنجا که مبناي فعاليت در سال 92 حذف تدريجي ارز مرجع است طبيعتاً ديگر وجود ارز مرجع معنايي ندارد. بنابراين قرار است به بخش‌هاي اولويت‌دار يارانه دولتي معادل مابه‌تفاوت ارز مرجع و مبادلاتي بدهند.
اين نماينده اصولگراي مجلس گفت: گزارش‌هاي نمايندگان دولت در مورد گراني‌ها و عدم ثبات در بازار به هيچ عنوان براي شرايط نابسامان کنوني قانع‌کننده نيست، آنها گزارش‌هاي روتين و معمولي را مطرح کرده که موضوع خاصي در آن نيست به همين دليل نمايندگان از اين گزارش‌ها قانع نشده‌اند.
گويا مديريت در نابساماني‌ها
نقشي نداشته است!
رئيس کميسيون صنايع و معادن نيز با اشاره به حضور تعدادي از اعضاي تيم اقتصادي دولت در جلسه غير علني مجلس، گفت: سخنان غضنفري،‌خليليان و بهمني بيشتر متوجه بيان مشکلات دستگاه‌هاي متبوع خود و تحريم‌هاي بين‌المللي بود، گويي مديريت در نابساماني‌هاي اقتصادي نقشي نداشته است.
رضا رحماني گفت: مگر مقام معظم رهبري نگفتند از توليد حمايت شود، پس چرا 10 درصد سهم بخش صنعت و معدن از منابع ارزي پرداخت نشد و چرا تسهيلات ارزي صندوق با وجود آنکه در اين صندوق وجود دارد به صنعتگران پرداخت نشد؟
وي افزود: عدم پرداخت تسهيلات ارزي و ريالي به صنعتگران در کنار سه برابر شدن نرخ ارز در بازار و پرداخت نشدن 100 هزار ميليارد تومان سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي موجب تشديد نابساماني‌هاي اقتصادي شده است.
فرهاد شبيري عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس نيز گفت: در جلسه غير علني ديروز براي بررسي دلايل گراني‌هاي اخير مقرر گرديد مجلس و دولت با همدلي و هماهنگي همه جانبه در جهت تهيه اجناس با قيمت مناسب و جلوگيري از رانت‌خواري تلاش کنند.
وي در توضيح دستاورد و نتيجه جلسه غيرعلني مجلس به توضيحات رئيس کل بانک مرکزي اشاره و اظهار کرد: طبق توضيحات آقاي بهمني وزارت بهداشت مکلف شده است که به صورت مشخص و مکتوب به بانک مرکزي اعلام کند که براي واردات دارو احتياج به چه نوع ارزي دارد.
سيد مهدي موسوي نژاد نماينده دشتستان در مجلس نيز گفت: رئيس بانک مرکزي و وزير جهاد کشاورزي به منظور ارائه گزارشي در خصوص تورم اخير و بالا رفتن قيمت کالاهاي اساسي در جلسه غيرعلني مجلس حاضر شدند که توضيحات بهمني نمايندگان را قانع نکرد.

 


نفي عصبيت‌ها در اسلام
اسلام همه افرادي که ايمان به خدا آورده‌اند، همه آنها را برادر مي‌داند و حساب جداگانه‌اي ندارد که حسابي براي عرب باز کرده باشد، يک حسابي براي عجم باز کرده باشد، يک حسابي براي ايران باز کرده باشد و يک حسابي براي کجا.
اين حساب‌هايي که پيش مردم مادي مطرح است که ما ايراني هستيم و براي ايران بايد چه بکنيم يا اينکه بگوييم ما عراقي هستيم و براي چه، اين حساب‌ها در اسلام نيست.
اسلام مي‌خواهد که همه دنيا يک عائله باشد و يک حکومت در همه دنيا آن هم حکومت عدل برقرار باشد و همه افراد، افراد همان عائله باشند.
صحيفه نور ج 13 - ص 50

 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت گفت: رسالت معلمان که همان اساس رسالت انبياست، هدايت انسان‌ها در مسير دانش، کرامت و ارزش‌هاي اخلاقي است و در اين مسير مقدس بزرگاني گام نهاده‌اند که شهيد مطهري از جمله آنهاست.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديروز در ديدار جمعي از فرهنگيان کشور با تأکيد بر اينکه هيچ‌کس نمي‌تواند نقش و جايگاه رفيع مقام معلم را در جامعه منکر شود، افزود: نبايد به مسئوليت معلم به عنوان يک حرفه نگريست، چون دين مبين اسلام و ساير اديان الهي براي امر تعليم و تربيت ارزش زيادي قائل شده اند. بنابراين بايد دغدغه‌هاي معلمان بويژه مشکلات معيشتي و نگراني از افت کيفي نظام آموزشي مورد توجه قرار گيرد.
وي با تاکيد بر اينکه «با درد دل‌هاي معلمان و مطالب عنوان شده از سوي آنها آشنايي کامل دارم»، افزود: معلمان از جمله قشرهاي قانع، سازنده و معتمد هستند، چون بهترين سرمايه‌هاي مردم يعني فرزندان آنها براي تعليم و تربيت به آنها سپرده مي‌شود.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينکه همه مردم به دليل تعليم خود يا فرزندانشان به نوعي مديون معلمان و استادان هستند، گفت: نبايد اجازه داد تأثيرگذارترين قشر جامعه، دغدغه معيشتي داشته باشند و بايد شرايطي فراهم شود تا معلمان با آسودگي خاطر در کلاس‌هاي درس به وظيفه تعليم و آموزش بپردازند، چراکه حضور شاداب و چهره متبسم معلم در مراکز آموزشي به دانش‌آموزان نيز منتقل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تحسين صبر و استقامت جامعه فرهنگي کشور در قبال مشکلات موجود، معلمان و استادان را نماد نجابت جامعه و جايگاه آنان را در قلوب مردم عنوان کرد.
معاون اول قوه قضائيه:
استفاده از امکانات دولتي
براي حمايت از کانديداها پيگرد قضايي دارد
معاون اول قوه قضائيه تأکيد کرد: سوء استفاده از امکانات دولتي در جهت حمايت از کانديداهاي انتخابات خلاف شرع و قانون بوده و مرتکب آن تحت تعقيب قرار خواهد گرفت.
«حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي» در رابطه با نقش قوه قضاييه در پيشگيري از جرايم انتخاباتي اظهار داشت: تاکنون شمار زيادي از ستادهاي پيشگيري از جرايم انتخاباتي توسط دادگستري‌ها در سراسر کشور تأسيس شده و جلساتي را براي پيشگيري از جرايم انتخاباتي برگزار کرده است.
وي با بيان اينکه اميدواريم در اين انتخابات شاهد کمترين تخلف باشيم به باشگاه خبرنگاران گفت: به همه کانديداها و هوادارانشان توصيه مي‌کنيم که «قانون‌مداري و اخلاق‌مداري» را سرلوحه کار خود قرار داده و اجازه تخطي از قانون را به خود و هوادارانشان ندهند.
معاون اول قوه قضاييه با بيان اينکه گزارش‌هايي مبني بر سوء استفاده از امکانات دولتي در جهت حمايت از کانديداها به قوه قضاييه ارسال شده است، تصريح کرد: استفاده از امکانات دولتي و متعلق به مردم، خلاف شرع و قانون است و مرتکب اين جرم از نظر قانوني تحت تعقيب قرار مي‌گيرد.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا کاهش بودجه دستگاه قضا تأثيري بر نظارت قوه قضاييه بر تخلفات انتخاباتي خواهد داشت، خاطر نشان کرد: کاهش بودجه دستگاه قضا تأثيري بر نظارت قوه قضاييه بر انتخابات و تخلفات انتخاباتي نخواهد داشت و دستگاه قضا مانند گذشته به تخلفات رسيدگي کرده و انجام وظيفه مي‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي در پايان با توجه به آغاز نام‌نويسي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، بر رعايت اخلاق انتخاباتي توسط کانديداها و هوادارانشان تأکيد کرد.
« وزير شعار »بستري شد
محمود مرتضايي‌فر معروف به وزير شعار و بنيانگذار شعارتكبير بعد از انقلاب در ايران بيش از 10 روز در بخش آي‌سي‌يو بستري است و وضعيت جسماني مناسبي ندارد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمود مرتضايي‌فر معروف به «وزير شعار ايران» كه سال ها نيز مجري مراسم برائت از مشركان در صحراي عرفات و همچنين دعاي نوراني كميل در بين‌الحرمين مدينه منوره بود در بيمارستان ميلاد تهران بستري شد.
بنابراين گزارش، وضعيت جسماني وي از روز جمعه هفته گذشته رو به وخامت گذاشت و ديروز پزشكان معالج براي سومين بار وي را تحت عمل جراحي قرار دادند و در حال حاضر ايشان در «‌ آي‌سي‌يو» بستري است و شرايط جسماني مناسبي ندارد.
گفتني است، مرتضايي‌فر بنيان‌گذارشعار تكبير بعد از انقلاب بود و الله اكبر‌هاي او در بدو ورود امام خميني (ره) در خاطره‌هاي انقلابيون ماندگار شد. وي بعدها به واسطه حضورش در تريبون نماز جمعه به «وزير شعار» معروف شد. ايشان سالها مراسم برائت ازمشركان را در صحراي عرفات برگزار مي‌كرد.

 


عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان از نامه 90 نماينده مجلس در اعتراض به اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني در مورد رژيم صهيونيستي خبر داد.
جواد کريمي قدوسي گفت: آقاي هاشمي رفسنجاني در صحبت‌‌هاي اخيرش بيان کرده است که ما با اسرائيل سر جنگ نداريم ولي اگر اعراب با آنان بجنگند ما حمايت مي‌کنيم در حالي که اين سخنان خلاف آرمان‌‌هاي امام راحل است.
کريمي قدوسي به ايرنا گفت: امام خميني همواره مي‌فرمودند که جنگ با اسرائيل تنها جنگ اعراب و اين رژيم نيست بلکه جنگ صهيونيست‌ها با دنياي اسلام است.
وي گفت: آقاي هاشمي مي‌گويد ولايت در چارچوب 14 نور مقدس است که اين سخن به معناي آن است که وي منکر ولايت بجز اين 14 نور مقدس مي‌شود.
کريمي قدوسي با اشاره به اين که برخي اعضاي هيات رئيسه مجلس نيز اين نامه را امضا کرده‌اند ادامه داد: اين نامه پس از جمع‌‌آوري امضا از ساير نمايندگان در صحن علني مجلس قرائت مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين نامه براي عدم حضور هاشمي رفسنجاني در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تنظيم شده است يا خير؟ گفت: اين نامه ربطي به حضور آقاي هاشمي رفسنجاني در انتخابات ندارد بلکه ما به دليل صحبت‌‌هايي که وي اخيرا داشته اين نامه را تنظيم کرده‌ايم.
روح‌‌الله حسينيان عضو کميسيون اصل 90 مجلس نيز به فارس گفت: ما نه تنها مخالف حضور آقاي هاشمي در انتخابات رياست جمهوري نيستيم بلکه از وي درخواست داريم که در انتخابات شرکت و بار ديگر مردم را تجربه و پاسخ آنها را عملا دريافت کنند.
حسينيان با اشاره به متن نامه تهيه شده، نمايندگان خطاب به هاشمي تصريح کرد: در اين نامه آمده است که جناب آقاي هاشمي! آزادي فلسطين يکي از آرمان‌هاي حضرت امام(ره) بوده است و ايشان تصريح کرده‌اند که بايد اسرائيل از صحنه روزگار محو شد و تلاش کردند تا مسئله فلسطين را از مسئله عربي خارج و به يک مسئله اسلامي تبديل کنند و واقعيت نيز همين بوده است.
به گفته وي در اين نامه آمده: جناب آقاي رفسنجاني! وجود سازمان‌هايي مانند حزب‌‌الله، جهاد اسلامي و حماس بر مبناي مبارزات اسلامي به دليل همين تيزهوشي و نظريه امام(ره) است که مسئله فلسطين را از مسئله عربي به اسلامي تبديل کردند.
نماينده تهران با اشاره به سخنراني هاشمي مبني بر اينکه خداوند اجازه ولايت را تنها به 12 امام(ع) داده‌اند، بيان داشت: خدمت وي گفته‌ايم که مسئله ولايت نيز يکي ديگر از ‌آرمان‌هاي حضرت امام(ره) بوده و ايشان فرموده‌اند که ولايت فقها، همان ولايت رسول‌‌الله است و ولايت فقها ولايت بزرگان و در امتداد ولايت فقيه است.

 


همسر رئيس‌جمهور عراق در جريان سفر به تهران با رئيس مجلس، وزير امور خارجه، دبير شوراي عالي امنيت ملي و رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو کرد.
محمود احمدي‌نژاد ظهر ديروز (سه‌شنبه) در ديدار هيرو ابراهيم احمد، همسر جلال طالباني رئيس‌جمهور عراق و عضو دفتر سياسي اتحاديه ميهني کردستان، ضمن آرزوي شفاي عاجل براي جلال طالباني وضعيت سلامتي وي را جويا شد و اظهار کرد: روابط دو ملت ايران و عراق بر اساس دوستي و مودت عميق تاريخي استوار است و جلال طالباني در ايجاد همدلي بين دو کشور نقش برجسته‌اي داشته‌اند. ايشان پس از سقوط صدام آگاهانه و هوشمندانه و با برنامه‌ريزي صحيح، وحدت و همدلي را در عراق و در روابط اين کشور با کشورهاي منطقه ايجاد کردند و اميدوارم سلامتي خويش را بازيافته و به نقش‌آفريني خود در مسير پيشرفت و عزت مردم عراق همچنان ادامه دهد.
وي با بيان اينکه «دشمنان با عزت و پيشرفت کشورهاي منطقه مخالف بوده و به دنبال ايجاد ضعف، عقب‌افتادگي و فقر کشورها و ملت‌هاي منطقه هستند»، خاطرنشان کرد: دشمنان با توطئه و دسيسه‌چيني خواستار از بين بردن روابط دوستانه کشورهاي منطقه هستند که بايد ملت‌ها با هوشياري و همراهي يکديگر، نقشه‌هاي آنها را خنثي کنند.
در اين ديدار هيرو ابراهيم احمد، همسر رئيس‌جمهور عراق نيز گزارشي از وضعيت جسمي جلال طالباني ارائه کرد و روند درماني وي را مثبت و اميدبخش دانست.
وي همچنين روابط دو کشور را عميق و دوستانه توصيف کرد و گفت: دو کشور و دو ملت ايران و عراق از اشتراکات تاريخي و فرهنگي و روابط عميق و دوستانه‌اي برخوردار هستند.
همسر رئيس‌جمهور عراق همچنين در جريان سفر به تهران با سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي، علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه و علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و پيرامون تحولات عراق و به ويژه وضعيت جسماني جلال طالباني گفت‌وگو کرد.

 


هفتمين جلسه دادگاه کهريزک روز گذشته برگزار شد
هفتمين جلسه رسيدگي به اتهامات قضات برکنار شده ماجراي کهريزک برگزار و در اين جلسه مشخص شد دادگاه بعدي در تاريخ 23 ارديبهشت تشکيل شود.
عبدالحسين روح‌الاميني از شکات پرونده پس از پايان هفتمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده قضات تعليقي کهريزک با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دادگاه تذکري جدي داده که جزئيات جلسات نبايد منتشر شود و ما هم ملزم به اجراي آن هستيم.
وي افزود: بيان احساس شخصي و تصورات ما از جلسات دادگاه بلامانع است به همين جهت هم مي‌گويم که رضايت زيادي از روند دادگاه داريم و اين رضايتمندي سير صعودي دارد.
روح‌الاميني در خصوص ارائه عکس‌ها از سوي يکي از متهمان در دادگاه گفت: ما چيزي مشاهده نکرديم، در مورد جزئيات دادگاه هم از مقامات قضايي سوال کنيد.
«س.م» يکي از متهمين اين پرونده نيز پس ازپايان جلسه دادگاه، بدون حضور در جمع خبرنگاران محل را ترک کرد.

 


رجب صفراف رئيس خبرگزاري روسي ايران نيوز و مشاور مجلس دوماي روسيه تأکيد کرد: به طور قاطعانه اعلام مي‌کنم که هيچ کشوري را در جهان نمي‌شناسيم که دموکراسي به خوبي ايران داشته باشد و حتي هيچ کشوري نيست که دموکراسي‌اش در حد و اندازه ايران باشد.
صفراف در جريان بازديد از خانه ايران در شهر دوشنبه پايتخت تاجيکستان افزود: ايران تنها کشوري است که در دنيا قاطعانه در مقابل زياده‌خواهي‌هاي دشمنانش ايستاده است.
رئيس مرکز مطالعات ايران معاصر در روسيه افزود: استقامت، توانمندي و پيشرفت‌هاي روزافزون ايران، ناشي از فرهنگ ناب ايراني و به دليل سياست‌هاي هوشمندانه‌اي است که از اين فرهنگ برمي‌خيزد.
وي با توجه به توانمندي‌هاي ايران مي‌گويد: هيچ روز يا هفته‌اي نيست که در ايران چندين پروژه مهم به بهره‌برداري نرسد بطوري که ايران در يک سال بيش از چهار هزار مگاوات برق در داخل کشور خودش انتقال مي‌دهد اما روسيه در طول پنج سال هم قادر به اين کار نيست.
به گزارش ايرنا، مشاور ارشد گروه بين‌المجالس روسي- ايراني گفت: با اين وجود غرب مي‌ترسد ابراز کند که سرچشمه بيداري اسلامي از انقلاب اسلامي ايران است و از همين رو، آنها با صرف ميلياردها دلار هزينه و تشکيل گروه‌هاي تروريستي و به هر روشي تلاش مي‌کنند که فقط جلوي ايران را بگيرند.
وي با يادآوري آخرين قطعنامه‌اي که در سازمان ملل عليه ايران به تصويب رسيد و روسيه هم عليه ايران رأي داد، گفت: در آن زمان در يک برنامه نظرسنجي تلويزيوني که وي هم به عنوان کارشناس حضور داشت، 86 درصد مردم اين اقدام روسيه را به شدت محکوم کردند و حرف آنها اين بود که ايران بهترين دوست و شريک استراتژيک روسيه در جهان است و روسيه با اين اقدام به منافع ملي خود خيانت کرد.
صفراف گفت: روسيه بايد ميلياردها دلار هزينه کند تا دوست خوبي مثل ايران داشته باشد بنابراين آن اقدام روسيه با انتقاد شديد مردم روسيه و سياستمدارانش مواجه شد.

 


حدود هزار نفر از اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران با ارسال نامه‌اي به شوراي نگهبان ضمن حمايت همه‌جانبه از اين شورا به بيان مطالبات خود از آن پرداختند.
در قسمتي از اين مطالبات آمده است: «رسالت و جايگاه منحصر به فرد شوراي نگهبان اقتضا دارد که شوراي محترم در مرحله بررسي، احراز و اعلام صلاحيت کانديداهاي رياست جمهوري همه حساسيت‌هاي لازم و دقت‌هاي قانوني را اعمال و به مقتضاي اين امر خطير که مقدمه انتخاب بالاترين مقام اجرايي کشور پس از مقام معظم رهبري است از هرگونه مسامحه، ملاحظه، حمل بر صحت نمودن و گذشتي که احتمال خطا را افزايش مي‌دهد، پرهيز نمايد». اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران همچنين در پايان با تاکيد بر وظيفه شوراي نگهبان مبني بر رعايت اصل بي‌طرفي ميان نامزدهاي رياست جمهوري خود را موظف به حمايت همه‌جانبه از شوراي محترم نگهبان دانسته و تاکيد کرده‌اند در اين خصوص از هيچ گونه کوششي دريغ نخواهند کرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10