(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - شماره 20484

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اخبار ادبي و هنري
در سفر صالحي به امان صورت گرفت
تاکيد وزراي خارجه ايران و اردن بر حفظ تماميت ارضي سوريه
طي نامه‌اي به رياست شوراي امنيت ايران خواستار رسيدگي شوراي امنيت به تجاوز اخير اسرائيل عليه سوريه شد
درخواست رئيس ديوان عالي و دادستان کل کشور براي مجازات عاملين هتک حرمت از صحابي رسول‌الله(ص)
تاثير افزايش قيمت‌ها در وجوب حج
محکوميت اقدام زشت سلفي‌ها توسط علماي شيعه و سني کرمانشاه
معاون وزير نفت: توسط رئيس‌جمهوري مجتمع بنزين‌سازي پالايشگاه اصفهان اواخر ماه جاري به بهره‌برداري مي‌رسد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اهانت به مقدسات اسلامي نشانه خباثت و عصبانيت دشمنان است
راهپيمايي مردم همدان در اعتراض به هتک حرمت مزار صحابي پيامبر(ص)
رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس: تصويب 400 ميليارد تومان براي تهيه تجهيزات سرمايشي و گرمايشي مدارس کشور
وزير آموزش و پرورش: پرداخت حق مرزي به فرهنگيان، نيازمند مصوبه مجلس است
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد
افزايش اعتبارات بخش بهداشت و درمان در بودجه سال 92
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس: اقتدار ايران در عرصه بين‌الملل در حال افزايش است
مهمان‌پرست: هتک حرمت به صحابي پيامبر در سوريه حاصل فتنه‌هاي صهيونيستي است
باقري: روند انتخابات مسير پيشرفت‌هاي فني هسته‌اي را تشديد مي‌کند
از سوي سازمان بازرسي كل كشور مستندات مربوط به ماجراي450 ميليون يورويي منتشر شد
برگزاري جشنواره بهارنارنج در لنگرود
رئيس سازمان حج و زيارت: تركيه از زائران حج تمتع خود دوبرابر ما پول دريافت مي‌کند
هديه به خوانندگان
همزمان با رونمايي از سامانه پيشرفته مين شکار آغاز شد
رزمايش مين‌روبي نيروي دريايي ارتش در درياي عمان
در پرتو وحي
   


ميزان تخلفات
در نمايشگاه کتاب امسال
مسئول کميته نظارت محتوايي بيست‌و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران ميزان تخلفات صورت گرفته در بخش ناشران بين‌الملل را در يک در هزار و در بخش داخلي را نزديک به صفر دانست!
مجيد حميدزاده، رئيس کميته نظارت محتوايي، در گفت‌وگو با خبرنگار کيهان، ميزان تخلف دربخش بين‌الملل را بر حسب آمار يک در هزار عنوان کرد و گفت: اگر شما 300 عنوان کتاب را که جمع‌آوري شده است را در بين 280 تا 300 هزار جلد ببينيد، ميزان تخلف اندکي صورت گرفته است و در بخش ناشران داخلي هم تقريبا صفر است.
او با اشاره به بزرگ‌نمايي آمار تخلفات افزود: حوزه فرهنگ مکتوب نسبت به حوزه‌هاي ديگر فرهنگي سالم‌تر است. اين موضوع را به دو شکل مي‌توان نگاه کرد؛ نيمه پر ليوان و خالي آن. شما بايد آمارها را مقايسه کنيد.
بزرگداشت تئاتر خياباني
براي خليج‌فارس
جشنواره تئاتر خياباني خليج‌فارس از 21 ارديبهشت آغاز مي‌شود.
سيداحسان قاضي‌زاده دبير اين جشنواره و مديرکل ارشاد استان تهران گفت: در اين جشنواره توجه‌مان به تقويت فرهنگ ملي، جزاير سه‌گانه، مفاهيم ايثارگري، وطن‌دوستي، حفظ هويت ملي و ديني و... است.
وي افزود: افتتاحيه اين جشنواره همزمان با جشن ارديبهشت تئاتر استان تهران 21 ارديبهشت در کاخ گلستان برگزار مي‌شود؛ در اين برنامه وزير فرهنگ و ارشاد و جمعي از هنرمندان پيشکسوت و جوان تئاتر حضوردارند. اختتاميه آن نيز هم 27 ارديبهشت در برج ميلاد برگزار مي‌شود.
قاضي‌زاده تصريح کرد: در بخش بزرگداشت اين جشنواره نيز از امير دژاکام به دليل فعاليت‌هايي که در حوزه نمايش انجام داده و به ويژه کارگرداني نمايش «روياي خليج‌فارس» تجليل خواهيم کرد.
وي گفت: اثر برگزيده جشنواره تئاتر خياباني خليج‌فارس تهران به جشنواره تئاتر فجر راه مي‌يابد.
مديرکل ارشاد استان تهران همچنين از برگزاري جشنواره تئاتر خياباني «خرداد» خبر داد و گفت: خردادماه امسال مصادف با پنجاهمين سالگرد قيام خونين پانزده خرداد است و قرار است جشنواره تئاتر خرداد به همين مناسبت در ري، ورامين، پيشوا و مرقد امام(ره) برگزار شود.
سعيد زمانيان دبير اجرايي اين جشنواره نيز گفت: بيش از 100 اثر از 22 استان کشور متقاضي حضور در جشنواره تئاتر خياباني خليج‌فارس بودند که اکثر آنها توليد گروه‌هاي شهرستاني هستند.
وي ادامه داد: مکان‌هاي ميزبان اجراهاي اين جشنواره پارک‌ها، بوستان‌ها، دانشگاه‌ها، درياچه مصنوعي شهداي خليج‌فارس، برج ميلاد، ميدان آزادي، تئاتر شهر و ... خواهد بود.
انتشار رمان جديد اميرحسين فردي
به تعويق افتاد
انتشار رمان جديد مرحوم اميرحسين فردي با عنوان «گرگ‌سالي» که بنابر اعلام ناشر اين کتاب، قرار بود در نمايشگاه کتاب تهران رونمايي شود، به تعويق افتاد.
به گزارش خبرنگار کيهان، مراسم گراميداشت نويسنده متعهد و برجسته کشورمان، اميرحسين فردي، با حضور خانواده آن مرحوم و رئيس حوزه هنري در محل بيست و ششمين نمايشگاه کتاب تهران برگزار شد. پيش از اين از سوي حوزه هنري اعلام شده بود که رمان آخر فردي در اين مراسم رونمايي مي‌شود، اما انتشار کتاب «گرگ‌سالي» به مراسم يادبود چهلمين روز درگذشت اين نويسنده موکول شد.
محسن مومني شريف، رئيس حوزه هنري در پاسخ به خبرنگار کيهان درباره علت اين تعويق گفت: خواست آقاي فردي اين بود که کتاب جديدش در نمايشگاه کتاب منتشر نگردد. به دليل بحراني شدن قيمت کاغذ، مرحوم فردي سفارش کردند که ابتدا آثار ديگري که در نوبت چاپ هستند انتشار يابند. ما هم براي احترام به خواست ايشان از نشر کتاب در اين زمان پرهيز کرده و به مراسم اربعين درگذشت وي موکول کرديم.
در اين مراسم همچنين مهندس مريم فردي، دختر مرحوم اميرحسين فردي گفت: پدرم هميشه از شعار دادن و عمل نکردن خسته بود و مي‌گفت که کارهاي انجام نشده زيادي براي انقلاب بر زمين مانده است. به همين دليل هم خودش بي‌وقفه براي عملي ساختن بخشي از اين امور، کار مي‌کرد و حتي با وجود کسالت، تمام طول تعطيلات عيد نوروز را به تحقيق براي نگارش جلد سوم رمان «اسماعيل» اختصاص داد.
توليد «ايرباس» به کارگرداني طالب‌زاده
و با حضور بازيگر مسلمان آمريکايي
فيلم سينمايي «ايرباس» با موضوع حمله ضدانساني آمريکا به هواپيماي مسافربري ايران در حال توليد است.
اين فيلم به کارگرداني نادر طالب‌زاده و پکستون وينترز در دست توليد است. طبق اعلام روابط عمومي موسسه رسانه‌هاي تصويري، «ايرباس» که صحنه‌هايي از آن نيز در آمريکا فيلمبرداري مي‌شود با نقش‌آفريني بازيگران مطرح ايراني و خارجي همچون «شان علي استون» (فرزند اوليور استون که سال گذشته در تهران مسلمان شد) و «ول کيمر» ساخته مي شود. نويسندگي اين فيلم نيز بر عهده اسکات فرانک و مينا معصومي است.

 


در جريان سفر صالحي به امان، وزراي خارجه ايران و اردن بر حفظ تماميت ارضي سوريه و حل بحران اين کشور از طريق مذاکره و گفت‌وگو ميان طرفين درگير تاکيد کردند.
«علي‌اکبر صالحي» ديروز در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با «ناصر جوده» همتاي اردني خود گفت: بحران سوريه به شيوه مسالمت‌آميز و داخلي بايد حل شود و مردم اين کشور سرنوشت خود را بر اين اساس تعيين کنند.
صالحي تاکيد کرد:جمهوري اسلامي ايران هرگونه مداخله خارجي در سوريه را رد مي‌کند و خواستار جلوگيري از گسترش بحران در اين کشور است.
رئيس دستگاه ديپلماسي کشورمان با بيان اين که سوريه اکنون در محنت قرار دارد گفت: تبعات آثار اين بحران بر دوش برادرانمان به ويژه در اردن است.
صالحي اظهار داشت: ايران آمادگي آن را دارد که از نظر مالي به اردن کمک کند تا بخشي از مشکلاتي که به دليل ورود پناه‌جويان سوري به اين کشور دارند، جبران شود.
صالحي در پاسخ به - سوالي مبني بر اين که انقلابيون سوريه ايران را به کمک به نظام اين کشور متهم مي‌کنند، گفت: ايران همواره تاکيد کرده است که در کنار دولت و ملت سوريه قرار دارد و از دو سال پيش با معارضين مذاکره کرده و خواستار حل منطقي و مسالمت‌آميز بحران سوريه شده‌ايم.
وزير امور خارجه ادامه داد: ابتدا اين مذاکرات با معارضين منطقي، نه با جبهه تروريستي النصره که قبور صالحين را نبش قبر مي‌کنند، صورت گرفت.
صالحي با بيان اين که تروريست‌ها همه زيرساخت‌هاي سوريه را ويران کرده و ايران را متهم مي‌کنند، افزود: ما نيز آنان را متهم مي‌کنيم که آنها راه را براي ورود تروريست‌ها هموار کرده‌اند همان‌طور که نمونه آن را امروز در اين کشور شاهد هستيم.
وزير امور خارجه اردن نيز در اين کنفرانس خبري مشترک گفت: اردن درباره موضوع سوريه بر موضع خود درباره توقف خشونت و ضرورت ورود به مرحله انتقالي فراگير با حضور همه قشرهاي سوري با حفظ وحدت ارضي اين کشور تاکيد دارد.
«جوده» با تاکيد بر اين که همه بايد بخشي از راه‌حل سوريه باشند، گفت: نشست‌هاي گسترده‌اي وجود دارد و اردن به اين گفت‌وگوها و نشست‌ها ايمان دارد.
ديدار با پادشاه اردن
وزير امور خارجه کشورمان با «عبدالله دوم» پادشاه اردن نيز ديدار کرد و با اشاره به حساسيت منطقه خواستار حل و فصل مسالمت‌آميز بحران سوريه شد.
شاه اردن نيز در اين ديدار با تاکيد براي جايگاه مهم جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان اسلام و ضرورت هم‌افزايي دو کشور در مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي ابراز اميدواري کرد که روند مناسبات تهران و امان در راستاي خدمت به منافع دو کشور تقويت شود.
تائيد سفر نخست‌وزير قطر به تهران
صالحي همچنين در بدو ورود به فرودگاه امان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص خبرهاي منتشر شده درباره سفر نخست‌وزير قطر به تهران، اين خبر را تائيد کرد.
وي از تاريخ دقيق سفر شيخ «حمد بن جاسم آل‌ثاني» نخست‌وزير و وزير امور خارجه قطر به تهران خودداري کرد ولي در عين حال گفت‌ که به احتمال قوي وي چهارشنبه هفته آينده به تهران سفر خواهد کرد.

 


نماينده دائم ايران در سازمان ملل با ارسال نامه‌اي براي رئيس شوراي امنيت، خواستار رسيدگي به تجاوز هوايي رژيم صهيونيستي به سوريه شد.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد درنيويورک، در نامه‌اي به رئيس شوراي امنيت اين سازمان، تجاوز هوايي رژيم صهيونيستي عليه سوريه ظرف روزهاي اخير را تحريک‌کننده و غيرقابل توجيه خواند و آن را قويا محکوم کرد.
سفير و نماينده دائم کشورمان در اين نامه که رونوشت آن به طور همزمان براي دبيرکل و رئيس مجمع عمومي سازمان ملل ارسال شده است، تصريح کرد: ما معتقديم که اينگونه اقدامات جنايتکارانه و غيرمسئولانه بايستي توسط جامعه بين‌المللي و به ويژه سازمان ملل و نهادهاي ذيربط آن به دلايل متعدد مورد بررسي قرار گيرد.
خزاعي افزود: اين اقدام به تجاوز از سوي رژيم صهيونيستي نقض جدي قوانين بين‌المللي به ويژه ضوابط و اصول منشور ملل متحد از جمله ماده مربوط به منع استفاده از زور عليه دولت‌هاي عضو است.
وي تاکيد کرد: هيچ چيزي نمي‌تواند استفاده از زور و اقدام به تجاوز عليه يک کشور مستقل را توجيه کند و متجاوز بايد پاسخگوي عواقب ناشي از اقدام نامشروع خود که صلح و امنيت بين‌المللي را در معرض خطر قرار داده باشد.
سفير و نماينده دائم کشورمان خاطرنشان کرد: روشن است که اين حملات رژيم صهيونيستي باعث افزايش جدي تنش در منطقه شده و عامل موثري در بي‌ثبات‌تر شدن منطقه است.
خزاعي در پايان از دبيرکل سازمان ملل درخواست کرد، تا موضوع تجاوزات رژيم صهيونيستي به سوريه را براساس اصول منشور ملل متحد در جهت حفظ صلح و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي در دستور کار قرار داده و از تجاوزهاي بيشتر اين رژيم جلوگيري به عمل آورد.
سفير و نماينده دائم کشورمان همچنين درخواست کرد تا اين نامه و همچنين ضمائم آن به عنوان سند شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل ثبت و منتشر گردد.

 


رئيس ديوان عالي کشور و دادستان کل و جمعي از قضات دستگاه قضا از محاکم بين‌المللي خواستار مجازات عاملين هتک حرمت از مزار صحابي شريف رسول‌الله(ص) شدند.
به گزارش دفتر سخنگوي قوه قضاييه، در جلسه ديروز هيئت عمومي ديوان عالي کشور که به رياست آيت‌الله محسني گرکاني و حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي دادستان کل کشور برگزار شد حاضرين در جلسه اقدام وقيحانه و بي‌شرمانه افراطيون تکفيري در تعرض و هتک حرمت به مزار شريف صحابي رسول‌الله(ص) را شديدا محکوم کردند.
حاضرين از مجامع حقوقي و بين‌المللي خواستار اقدام فوري، برخورد قاطع و مجازات عاملين و مسببين اين اقدام غيرانساني شدند.

 


همزمان با آغاز نام نويسي دور جديد حج تمتع و افزايش هزينه‌هاي حج، نقل و قول‌هاي مختلفي درباره افزايش قيمت‌ها و تمكن مالي زائران مطرح شده واين سوال را براي عده‌اي از ثبت‌‌نام‌‌کنندگان بوجود آورده که آيا گران شدن قيمت حج ،تاثيري بر استطاعت و وجوب اين فريضه دارد؟
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي موسوي شاهرودي، در پاسخ به اين سؤال كه آيا افرادي كه سال‌هاي قبل مستطيع بوده و فيش حج خريده‌اند اما حالا كه اولويت‌هاي آنها اعلام شده، توان مالي رفتن به حج را ندارند، موظف به رفتن به حج هستند، گفت: استطاعت حج مركب از سه بخش استطاعت مالي ،بدني و طريقي (راه) است. اين سه استطاعت هر گاه با هم جمع شود، وجوب حج حاصل شده است ولي اگر هر كدام از اين سه نباشد حج بر شخص واجب نشده است و در طول مدتي كه فرد براي حج اسم‌نويسي كرده و نوبت وي فرا نرسيده است، در واقع فكر مي‌كرده مستطيع بوده، اما در واقع مستطيع نبوده است. (چرا كه راه براي وي باز نبوده است).
اين كارشناس فقهي مباحث حج، با اشاره به اينكه در خصوص استطاعت بدني نيز همين مسئله صادق است، گفت: اگر كسي ?? سال در نوبت حج بود ولي وقتي زمان تشرف وي فرا مي‌رسد (اولويت وي براي ثبت‌نام اعلام مي‌شود)، دچار بيماري شده و توان جسماني حج را ندارد «انکشاف واقع» مي‌شود كه تاكنون نيز مستطيع نبوده و واجب نيست به حج برود.

وي اضافه كرد: حتي اگر شرايط جامعه اينگونه نبود و سفر حج گران هم نشده بود ولي فردي پس از مدت‌ها ثبت‌نام، در سال تشرف خود ،متوجه شود كه مثلاً پول حج را براي تعمير خانه و رفع ضرورت‌هاي زندگي نياز دارد و پول انجام هر دو كار را ندارد، در اين صورت صرف پول براي ضروريت‌هاي زندگي تقدم دارد.
حجت‌الاسلام موسوي شاهرودي تصريح كرد: استطاعت مالي و بدني و طريقي در هنگام سال تشرف بايد جمع شود و به هيچ وجه راه‌حج و وجوب حج واجبي نيست كه انسان و مكلف را به زحمت بيندازد و با زحمت بخواهد به حج مشرف شود. بلكه استطاعت به معني سهولت عرفي براي تشرف به حج است.
نويسنده كتاب «جامع الفتاواي حج» در تشريح فقهي اين مسئله كه هميشه امكان تهيه فيش آزاد و رفتن به حج براي افراد مستطيع وجود دارد، اگر فردي از اين طريق اقدام نكرده و منتظر فرا رسيدن نوبت خود شود و استطاعت خود را از دست دهد چه حكمي دارد، گفت: استطاعت طريقي يعني بايد از طرق عادي بتواند به حج مشرف شود و خلاف قانون كشوري عمل كردن (چه قانون كشور ميزبان و چه كشور خودش) كار صحيحي نيست و با تخلف ، به حج مشرف شدن صحيح نيست. اگر فرد با خريد فيش آزاد حج تخلفي مرتكب نمي‌شود و پول براي خريد فيش آزاد را مي‌تواند پرداخت كند، حج بر وي واجب است و بايد اقدام كند.
حجت‌الاسلام موسوي شاهرودي به بحث استقرار حج بر برخي نيز اشاره كرد وگفت: وقتي حج بر فردي مستقر شد حتي اگر هر سه استطاعت خود را از دست داده باشد باز هم مكلف است به حج مشرف شود.
وي در تشريح استقرار حج گفت: اگر براي كسي استطاعت طريقي، مالي و بدني در يك سال فراهم بود (يعني اولويت وي اعلام شد و استطاعت مالي و جسماني هم داشت) بايد همان سال به حج مشرف شود و اگر مسامحه كرد وهمان سال مشرف نشد و حجي كه بر وي واجب بود را به تأخير انداخت حج بر وي مستقر شده است و به هر نحوي كه شده حتي اگر استطاعت مالي و جسماني خود را از دست داده باشد بايد به حج برود.

 


علماي شيعه و سني کرمانشاه اقدام زشت سلفي‌ها و وهابيون در نبش قبر حجربن‌عدي و آتش زدن مقبره جعفر طيار را به شدت محکوم کردند.
ماموستا ملاقادري امام جمعه پاوه در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس ضمن ابراز تاسف از نبش قبر صحابه پيامبر در سوريه اظهار داشت: هتک حرمت مزار صحابه پيامبر(ص) و حامي مخلص حضرت علي(ع) خلاف شرع اسلام بوده و تنها نتيجه آن تشديد عداوت ميان پيروان مذاهب و افزايش خونريزي و برادرکشي در بلاد اسلامي خواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: در روايات آمده است که رسول‌الله(ص) در خطبه حجه‌الوداع در مني فرمودند: «لا ترجعوا بعدي کفارا يضرب بعضکم رقاب بعض» يعني بعد از من اعمال کافران را پيشه خود نکنيد به‌گونه‌‌اي که در مقابل همديگر قرار گيريد و خون يکديگر را به ناحق بريزيد و اين امر گوياي نگراني پيامبر(ص) از تفرقه ميان مسلمانان بوده است.
امام جمعه پاوه تصريح کرد: اسلام دين مهرباني و برادري است و کساني که با نام اسلام دست به جنايت و خونريزي مي‌زنند جايي در ميان مسلمانان نداشته و وحدت اسلامي را نشانه گرفته‌اند.
اين روحاني متنفذ اهل سنت نبش قبر «حجربن‌ عدي» در منطقه «مرج عذرا» در حومه دمشق را تهديدي جدي براي مصلحت مسلمانان دانست و گفت: يکي از اهداف اين اعمال غيرانساني در امتداد توطئه پوسيده مخدوش کردن چهره مسلمانان انجام مي‌گيرد و اين اقدام ضمن آن که خلاف شرع است از سوي هر گروه و جرياني انجام گرفته باشد، محکوم است.
وي به جان هم انداختن مسلمانان در سرزمين‌‌هاي اسلامي را توطئه مشترک صهيونيستي غربي عنوان کرد و گفت: کساني که به نام مذهب مبادرت به قتل برادران و خواهران ديني خود مي‌کنند بايد بدانند در دامي افتاده‌اند که دشمنان اسلام سال‌هاست براي تنيدن آن تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند.
ماموستا قادري خشونت، ترور، توهين و خونريزي را از نظر اسلام محکوم دانست و گفت: بازگشت به تعاليم نجات‌بخش اسلام در مقطع کنوني تنها راه به زانو در آوردن دشمنان اسلام عزيز است.
وي وظيفه علماي اسلام را در شرايط کنوني بسيار خطير دانست و تاکيد کرد: آتش فتنه‌‌اي که در مقطع کنوني در منطقه روشن شده است تنها دنياي اسلام را متضرر خواهد کرد و وظيفه همه ماست که با هوشياري و بصيرت با مسائل برخورد کنيم.
آيت‌الله حسن ممدوحي نماينده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري هم با بيان اينکه هتک حرمت مقبره حجربن عدي که از اصحاب رسول خدا(ص) و امام علي(ع) بوده، از طرف صهيونيسم صورت گرفته است، افزود: شيوخ عرب که خود را منادي اسلام و مسلمانان مي‌دانند، با چنين هتک حرمتي تنها شرمساري و خجالت براي آنان به جا خواهد ماند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، تصريح کرد: بي‌شک اقدام چنين بي‌حرمتي خالي از مسائل سياسي نيست و مسلمانان اعم از اهل تسنن و تشيع بايد آگاه بوده و همواره وحدت خود را حفظ کنند.

 


اصفهان-خبرنگار کيهان:
معاون وزير نفت گفت: مجتمع بنزين‌سازي پالايشگاه اصفهان اواخر ارديبهشت ماه جاري توسط رئيس‌جمهوري به بهره‌برداري مي‌رسد.
«عليرضا ضيغمي» افزود: بقيه پروژه‌‌هاي مربوط به بهبود و بهينه‌سازي فرآيند پالايشگاه اصفهان که باهدف ارتقاء کيفيت محصولات و کاهش خوراک اين واحد صنعتي تعريف شده است به طور جدي دنبال مي‌شود. مديرعامل شرکت‌هاي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران اظهار داشت: مجتمع بنزين‌سازي پالايشگاه اصفهان به منظور افزايش توليد بنزين و ارتقاي کيفيت محصولات پالايشگاه تا سطح استانداردهاي جهاني به بهره‌برداري مي‌رسد. وي افزود: طرح بنزين‌سازي پالايشگاه اصفهان مشتمل بر سه واحد است که واحد تصفيه هيدروژني نفتا (NHT) با ظرفيت 60 هزار بشکه در روز تکميل شده و تحويل بهره‌بردار قرار گرفته است.
وي اضافه کرد: واحد تبديل کاتاليستي با احياي مداوم (CCR) با ظرفيت 30 هزار بشکه در روز 95 درصد و واحد آيزومريزاسيون (ISO) با ظرفيت 27 هزار بشکه در روز تاکنون 90 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است. ضيغمي تصريح کرد: با راه‌اندازي مجتمع بنزين‌سازي اين شرکت در اواخر ارديبهشت ماه جاري روزانه حدود 3 ميليون ليتر به توليد بنزين در واحدهاي فرايندي اضافه خواهد شد.
به گفته معاون وزير نفت، کيفيت بنزين توليدي نيز به عدد اکتان (درجه آرام‌سوزي) 98 و 87 ارتقا مي‌يابد و توليد بنزين پالايشگاه اصفهان، از 9 ميليون ليتر به 12 ميليون ليتر مي‌رسد. وي هزينه پيش‌بيني شده براي اجراي اين طرح را 4 هزار و 700 ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: از اين ميزان تاکنون 4 هزار ميليارد ريال هزينه شده است که مابقي صرف تکميل برخي واحدها و تامين مواد شيميايي از جمله کاتاليست‌ها مي‌شود.
ضيغمي خاطرنشان کرد: با بهره‌برداري از اين طرح، استاندارد بنزين پالايشگاه اصفهان تا حد استانداردهاي اروپا ارتقاء مي‌يابد و پالايشگاه نيز در زمينه مواد اکتان افزا به خودکفايي مي‌رسد.

 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هتاکي‌هاي مکرر دشمنان به مقدسات ديني و اسلامي بيانگر خباثت و عصبانيت آنها از نفوذ روز افزون اسلام در جهان است.
دکتر سيد محمد حسيني در آيين پاياني کنگره بزرگداشت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در سالن همايش‌هاي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز در کرج افزود: در چنين شرايطي وظيفه ما اين است که از دشمنان اصلي و نظام سلطه غفلت نکنيم.
وي در ادامه به نقش و حضور جعفربن ابي‌طالب(ع) در هجرت به حبشه اشاره کرد و گفت: جسارت به چنين شخصيت‌هايي بعد از قرن‌ها نشان مي‌دهد که دشمنان همچنان با مکتب اهل‌بيت(ع) مخالف هستند.
حسيني با اشاره به برگزاري کنگره بزرگداشت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در استان البرز اظهار داشت: اين کنگره بخشي از زندگي‌نامه با برکت حضرت زهرا(س) از ولادت تا شهادت را در قالب برنامه‌هاي مختلف به تصوير کشيد.
به گزارش ايرنا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اهميت دو انتخابات پيش‌رو در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري در بيانات بين هفته بار ديگر بر حضور پرشور مردم در انتخابات تاکيد فرمودند.
حسيني افزود: سردر گريبان خود بردن خدمت به مکتب اهل‌بيت(ع) نيست؛ بلکه حضور درصحنه‌هاي اجتماعي، سياسي و... مي‌تواند حرکتي براي معرفي مکتب اهل‌بيت(ع) باشد؛ بنابراين شرکت در انتخابات علاوه بر وظيفه ملي خدمت به مکتب اسلام است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: مديريت اجرايي کشور کار مهم و بزرگي است؛ يک کلمه حرف و يا اقدام بزرگ يا کوچک تاثيرات عميقي دارد؛ اين بدان معناست که بايد با حضور گسترده و انتخاب اصلح تاثيرگذار باشيم.
در اين آيين حجت‌الاسلام محسن کازروني عضو مجلس خبرگان رهبري و امام‌جمعه کرج به بخشي از ويژگي‌هاي والاي شخصيت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و منزلت مقام مادر اشاره کرد و گفت: آن حضرت اسوه پاکدامني و عطوفت و مهرباني در دو جهان است.
وي از دست‌اندرکاران برگزاري اين کنگره قدرداني کرد.

 


همدان-خبرنگار کيهان:
در اعتراض به هتک حرمت مزار حجربن‌ عدي صحابي گرانقدر پيامبر اسلام(ص)،‌ اقشار مختلف مردم همدان، تجمع و راهپيمايي باشکوهي برگزار کردند.
جمع کثيري از مردم شهر همدان اعم از روحانيون، دانشگاهيان، فرهنگيان، دانش‌آموزان، کسبه و بازاريان، بسيجيان، پرسنل نظامي و انتظامي و... با تجمع در ميدان امام خميني شهر همدان و با سر دادن شعارهايي همچون «سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن، مهدي صاحب زمان تسليت تسليت، مرگ بر سلفي، مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل و...»، از عمل جنايت‌کارانه سلفي‌هاي متحجر در سوريه نسبت به مزار صحابي رسول اکرم(ص)، اعلام انزجار کردند.
به گزارش خبرنگار ما، تجمع‌کنندگان سپس از ميدان امام خميني به سمت ميدان امام‌زاده‌عبدالله‌(س) راهپيمايي کردند.
در پايان، آيت‌الله غياث‌الدين محمدي نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه همدان طي سخناني، با اشاره به عمل زشت و جنايت سلفي‌هاي گوش به فرمان آمريکا و اسرائيل، گفت: وهابي‌ها و سلفي‌هاي کثيف با اين عمل شنيع، خود را در سراسر دنيا لجن‌مال کردند و اگر جلوي اينها گرفته نشود، ارزش‌هاي مسيحيت، يهوديت، اسلام، زرتشت و همه ديانت‌‌هاي آسماني را هتک مي‌کنند.
وي افزود: چرا که آنها بسيار پليد بوده و اعمالشان ضد همه ارزشهاي الهي و انساني است.
امام جمعه همدان از حضور گسترده اقشار مختلف مردم همدان در اين تجمع و راهپيمايي تقدير کرد و اظهار داشت: قلب به درد آمده مولايمان حضرت حجت(عج) و نيز رهبر معظم انقلاب از اين حادثه، با اين حضور پرشکوه مردم، شفا مي‌گيرد و انتظار است که در سراسر کشور نيز چنين راهپيمايي و تجمع‌هايي برگزار شود.

 


رشت - خبرنگار کيهان:
رئيس کميسيون آموزش مجلس از اختصاص 400 ميليارد تومان براي تجهيز سيستم گرمايشي و سرمايشي مدارس کشور خبر داد.
رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در مراسمي که به مناسبت گراميداشت روز زن در رشت برگزار شد اعلام کرد: امسال 400 ميليارد تومان براي تهيه تجهيزات گرمايشي و سرمايشي در مدارس کشور به تصويب رسيده است که اين مبلغ از محل افزايش 25 ريالي عوارض هر متر مکعب گاز تامين خواهد شد تا ديگر شاهد حوادث دلخراش در مدارس کشور نباشيم.
محمدمهدي زاهدي همچنين از بررسي قانون سنجش و پذيرش دانشجويان در اين کميسيون خبر داد و افزود: سوابق تحصيلي دانش‌آموزان در آموزش و پرورش بايد براساس استانداردهاي بين‌المللي ثبت شود و تدبيري اتخاذ شود تا حداکثر 15 درصد ورودي‌هاي دانشگاه‌ها از طريق کنکور و مابقي از طريق سابقه تحصيلي جذب شوند.

 


وزير آموزش و پرورش درباره پرداخت حق نوار مرزي گفت: در اين باره نياز به مصوبه است و مجلس بايد به آموزش و پرورش کمک کند تا اين موضوع انجام شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از نوشهر، «حميدرضا حاجي بابايي» در نشستي با فرهنگيان شهرستان‌هاي نوشهر و چالوس در سالن اجتماعات دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر افزود: آموزش و پرورش تنها نهادي است که نقشه راه «تحول بنيادين» را دارد.
وي ميزان رشد و پيشرفت جامعه را به اندازه رشد معلمان دانست و گفت: اگر آموزش و پرورش يک استان راه بيفتد آن وقت همه چيز آن استان متحول مي‌شود.
حاجي بابايي گفت: آنچه که امروز در آموزش و پرورش اتفاق افتاد تحول نيست بلکه تازه شروع تحول است و هر روزي که در اين کشور وارد کلاس درس شديم و از دانش‌آموزان سؤال شود که مي‌خواهيد در آينده چکاره شويد و اگر نيمي از کلاس ابراز تمايل به معلم شدن کردند آن وقت اين نشانه به نتيجه رسيدن سند تحول بنيادين است.
وزير آموزش و پرورش درباره شغل فرهنگيان اظهار کرد: معلمان و فرهنگيان بهترين، فرهيخته‌ترين و خدوم‌ترين افراد جامعه هستند و حريم معلمي حريم پيامبري، امامت و تربيت است. وي عنوان کرد: معلم جايگاه علمي، پژوهشي و تحقيقي دارد و همواره با عزت زندگي کردند.

 


عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از افزايش بودجه بخش بهداشت و درمان براي سال 92 خبر داد.
محمد قسيم عثماني ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: آنچه در کميسيون تلفيق ارائه شده است در همه بخش‌ها اعم از بهداشت و درمان، فرهنگي، عمراني، بخش هدفمندسازي يارانه‌ها، حوزه دفاعي و... تغييراتي صورت مي‌گيرد ولي تاکنون بودجه دقيقي براي بخش‌هاي مختلف مشخص نشده است.
وي افزود: جمع‌بندي بودجه بخش‌هاي مختلف در بندهاي جداگانه بعدازظهر دوشنبه در کميسيون تلفيق جمع‌بندي شد.
عثماني با بيان اينکه انبساط بودجه در سال 92 نسبت به سال گذشته داريم، تصريح کرد: آنچه که مسلم است نسبت به سال گذشته بودجه بخش‌هاي مختلف در همه بخش‌ها به ويژه در بخش بهداشت رشد دارد.
وي با اشاره به اينکه سال گذشته بودجه به بخش بهداشت به صورتي که بايد تخصيص پيدا نکرد، خاطر نشان کرد: بودجه بخش بهداشت را در سال 92 قدري افزايش داده‌ايم و در هدفمندسازي هم برنامه‌ريزي شده تا 10 درصد خالص هدفمندي به بخش بهداشت داده شود.
عضو کميسيون برنامه و بودجه و مناسبات مجلس افزود: اين افزايش در بودجه بخش بهداشت، مي‌تواند تا حدودي بخشي از مشکلات را در حوزه بهداشت در سال 92 حل کند. وي در مورد هدفمندسازي يارانه‌ها، اعلام کرد: رقم مصوب براي هدفمندسازي يارانه‌ها 50 هزار ميليارد تومان است که از اين ميزان 42 هزار ميليارد تومان سهم پرداخت به خانوار و مابقي 8 هزار ميليارد تومان بابت حوزه بهداشت و حمايت از توليد خواهد بود.

 


رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: با وجود توطئه‌ها و کارشکني‌ها اقتدار جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌المللي در حال افزايش است.
به گزارش ايرنا بوشهر، علاءالدين بروجردي دوشنبه در همايش راهبرد روابط بين‌الملل با نگاه گذشته، حال و آينده در دانشگاه آزاد اسلامي واحد عاليشهر استان بوشهر افزود: در مقابله با کشوري که در مجلس سناي خود براي براندازي نظام جمهوري اسلامي بودجه تصويب مي‌کند و با ما در چالش است، تشنج‌زدايي معنايي ندارد و بايد از موضع اقتدار رفتار کنيم.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: معادله رابطه قوي و ضعيف و گرگ و ميش ميان آمريکا و ايران تغيير کرده است و ما آمريکا را از برج عاج به پايين کشيده‌ايم. هم‌اکنون جمهوري اسلامي ايران اقتدار اسلام را در عرصه جهاني به نمايش گذاشته است. وي در خصوص چرايي ضرورت پرداخت هزينه‌هاي بسيار در موضوع هسته‌اي گفت: ما کشوري هستيم که داراي بيشترين ذخاير نفت و گاز هستيم و هم‌اکنون دنيا به انرژي ما نياز دارد ولي در همين حال با ما اين گونه رفتار مي‌کنند، تهديد مي‌کنند و قطعنامه صادر مي‌کنند. روزي اين ذخاير تمام خواهد شد و ما مي‌دانيم آن روزي که آنها به ما نياز نداشته باشند چگونه با ما رفتار خواهند کرد، به همين دليل ما بايد در اين موضوع، با پايداري و استقامت، اين دستاورد را حفظ کنيم.
بروجردي رفتار غرب در قبال تامين سوخت رآکتور تحقيقاتي تهران را نمونه‌اي کوچک از رفتار آينده غرب در مورد ايران دانست و اضافه کرد: در شرايطي که ما به سوخت نيروگاه براي تامين داروي 800 هزار بيمار سرطاني نياز داشتيم آنها از احتياج ما سوء استفاده کردند و حاضر نشدند اين سوخت را تامين کنند. دانشمندان ما وقتي اين رفتار را مشاهده کردند به فکر ساخت صفحه‌هاي سوخت افتادند و اين کار را با استفاده از توانمندي داخلي انجام دادند. وي اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌اي غربي‌ها نيز به نقاطي رسيده‌اند که مي‌تواند نقطه عطف توافق باشد و بر همين اساس از برخي مطالبات خود عقب‌نشيني کرده‌اند.

 


سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان اقدام گروه‌هاي تروريستي در هتک حرمت به صحابي پيامبر(ص) را حاصل فتنه‌هاي صهيونيستي و نشان‌دهنده ردپاي رژيم صهيونيستي در دمشق دانست.
رامين مهمان‌پرست در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره برگزاري رزمايش آمريکا در خليج فارس و اظهارات مطرح شده مبني بر اينکه اين رزمايش در راستاي اعمال فشار به ايران است خاطرنشان کرد: همه کساني که در اين منطقه حضور دارند بايد مراقبت کرده و اقدام تحريک‌آميزي را انجام ندهند. ما براي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه با آمادگي کامل همه تحولات را زير نظر داريم.
وي در خصوص دستگيري چند تن از اتباع کشورمان در کنيا و کويت نيز اين موضوعات را جديد و قابل تأمل خواند و گفت: در کنيا دو تن از اتباع ما که سال گذشته با رواديد قانوني و به منظور گردشگري وارد اين کشور شده بودند براساس سناريوي طراحي شده از قبل، بازداشت و اتهاماتي به آنها نسبت داده شد که به هيچ وجه مورد قبول ما نيست.
سخنگوي وزارت خارجه کشورمان در خصوص کويت نيز افزود: سه سال پيش خبري توسط رسانه‌هاي کويتي منتشر شد مبني بر کشف شبکه جاسوسي که عنوان شد برخي از اتباع ايراني در آن حضور دارند که در همان زمان مقامات رسمي کويت و برخي کشورهاي منطقه از جمله وزير کشور عربستان اين خبر را تکذيب کردند و اخيراً نيز يکي از مقامات کويتي اعلام کرد که تاکنون شبکه جاسوسي در کويت رصد نشده است.
مهمان‌پرست ادامه داد: اينکه مجدداً چنين اتهاماتي در اين مقطع زماني مطرح مي‌شود، ارتباط تنگاتنگي با تحولات منطقه و حرکت بيداري اسلامي پيدا مي‌کند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه 1+5 پيشنهاد ايران در آلماتي 2 را رد کرده،‌اظهار داشت: هيچ خبر مستندي در رابطه با اينکه مقامات 1+5 نظرات خاصي را رسماً اعلام کرده باشند، نداريم. طبق قرار قبلي توافق شد خانم اشتون در رايزني در پايتخت‌هاي سياسي 1+5 جمع‌بندي مذاکرات را از طريق مناسب با جليلي مطرح کنند که اين توافق صورت گرفته و قرار است 25 ارديبهشت ماه در استانبول ملاقات دوجانبه‌اي بين اشتون و جليلي صورت گيرد و ما در آنجا منتظر شنيدن پاسخ پيشنهادات خود خواهيم بود.
مهمان پرست در خصوص اظهارات مطرح شده مبني بر ارتباط برخي از اتباع ايراني با القاعده خاطرنشان کرد: اين مسئله ريشه و اساسي ندارد و تفکر مقامات جمهوري اسلامي در رابطه با همه گروه‌هاي تروريستي روشن است. ما بزرگترين قرباني اقدامات تروريستي بوديم و طرح چنين مطالبي در راستاي پروژه ايران هراسي و اسلام‌هراسي دنبال مي‌شود.
خبرنگاري به اظهارات يکي از بازرسان سازمان ملل مبني بر استفاده معارضه در سوريه از سلاح‌هاي شيميايي اشاره کرد و نظر مهمان‌پرست را جويا شد که وي خاطرنشان کرد: اينکه مردم سوريه به اتهام دفاع از کشورشان و اينکه حاضر نيستند با گروه‌هاي تروريستي همکاري کنند، مورد قتل عام قرار گرفته و زنان و کودکان سربريده مي‌شوند و براي کشتار مردم از سلاح‌هاي شيميايي استفاده مي‌شود، موضوعي کاملاً مستند است.
به گزارش خبرگزاري‌ها، بازداشت يکي از اتباع جمهوري آذربايجان در تبريز سؤال ديگري بود که در اين نشست مطرح شد و مهمان‌پرست در اين باره تصريح کرد: هر نوع تحرک غير معمول و غيرمجاز توسط اتباع بيگانه در کشور صورت گيرد با حساسيت مورد رصد مقامات امنيتي ما قرار دارد. اجازه نمي‌دهيم برخي افراد با گرايشات افراطي روابط خوب دو کشور را مخدوش کنند.

 


معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي تأکيد کرد که روند انتخابات آتي رياست جمهوري و شوراها مسير پيشرفت‌هاي فني برنامه هسته‌اي کشورمان را تشديد خواهد کرد.
«علي باقري»، ديروز طي سخناني در جمع دانشجويان دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران با موضوع «پرتگاه سازش، ترديد در مقاومت» با اشاره به دو رويکرد سازش و مقاومت در سياست خارجي ايران در 10 سال گذشته در حوزه هسته‌اي به ارزيابي اين دو رويکرد پرداخت.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي در سخنان خود با نگاهي به تاريخچه موضوع هسته‌اي ايران از سال 81 و با استناد به بخش‌هايي از کتاب حسن روحاني دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي در خصوص فعاليت‌هاي تيم گذشته در حوزه هسته‌اي، گفت: رويکرد تعاملي که اين تيم در پيش گرفت تقابل هر چه بيشتر طرف مقابل را که همان سه کشور انگليس، آلمان و فرانسه بودند را تشديد کرد و عملاً ما هيچ امتيازي در اين دوران از اين سه کشور در گفت‌وگوهاي خود نگرفتيم و صرفاً امتياز داديم و اين در حالي بود که دست خود را نيز در بخش فني با قبول پروتکل الحاقي کاملاً بسته بوديم.
باقري افزود: در واقع در دوره گذشته مذاکره‌اي وجود نداشت بلکه روندي که در پيش گرفته شده بود منافع و امنيت ملي کشور را به طور جدي مخدوش کرده و به آن صدمه زد.
وي گفت: در آن دوره واژه‌هاي مجهولي را ما پذيرفتيم که حتي در هيچ کدام از متن‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي وجود نداشت. واژه‌اي مانند تعليق و چون ما تعليق را انجام نداديم در نهايت موضوع ما به شوراي امنيت رفت.
معاون دبير شوراي امنيت ملي با بيان اينکه در دوره گذشته عملاً عرصه فني هسته‌اي را خودمان جمع کرديم و طرف مقابل نيز به ما اعلام کرد که بايد چرخه سوخت را جمع کنيد. آن دوران به نظر من دوره ناکامي بوده است و امروز نبايد کساني که وابسته به آن گروه هستند فکر ‌کنند مي‌توانند مجدد رجعت کنند به آن دوره چرا که امکان‌پذير نيست.
باقري در خصوص دوره اخير يا دوره مقاومت با اشاره به روند گفت‌وگوها از زمان روي کار آمدن کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به عنوان سخنگوي گروه 1+5 عنوان کرد: در اين دوره ما توانستيم با مقاومت گروه 1+5 را وادار کنيم تا در مذاکرات با ما به سمت تعامل حرکت کند به طوري که در آلماتي يک، شاهد بوديم پيشنهادات نشست بغداد با تغييراتي براي اولين بار ارائه شد.
وي گفت: براي اولين بار در سه عرصه خواسته‌هاي مابه‌ازاها و دوره زماني شاهد انعطاف و تغيير و پيشنهادات 1+5 بوديم به طوري که ديگر سخني از توقف غني‌سازي 20 درصدي که در بغداد مطرح شد، نبود بلکه تبديل به تعليق شد. در جاي ديگر تعليق فردو به کاهش آمادگي فردو تغيير پيدا کرد. همچنين انتقال اورانيوم 20 درصد تغيير پيدا کرد تبديل به 5 درصد، در بخش مابه‌ازاها و محدوده زماني نيز براي اولين بار تغيير ايجاد شد.
باقري با اشاره به نشست آلماتي 2، گفت: زماني که آنها پيشنهادات ما را شنيدند پاسخي نداشتند تصميم گرفتند به پايتخت‌هاي خود بروند و مشورت کنند و اين نشان داد که ما اهل مذاکره هستيم نه آنها. برهمين اساس هم هفته آينده چهارشنبه 25 ارديبهشت قرار است اشتون پاسخ 6 کشور را به سعيد جليلي در استانبول ارائه دهد.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي در خصوص انتخابات پيش روي رياست جمهوري نيز گفت: مطمئناً روند انتخابات مسير پيشرفت‌هاي فني را تشديد خواهد کرد و دست ما درعرصه سياست خارجي باز خواهد شد و هرگز نمي‌گذاريم اين روند به دوره گذشته رجعت کند چرا که امکان‌پذير هم نيست.

 


در پي تكذيب ماجراي 450 ميليون يورويي از سوي معاون اجرايي رئيس جمهور، سازمان بازرسي كل كشور مستندات مربوط به ماجراي 450 ميليون يورويي را منتشر كرد.
در بخشي از گزارش منتشر شده از سوي روابط عمومي سازمان بازرسي کل کشور آمده است؛ در سال 1388 به پيشنهاد وزير مسكن و شهرسازي و تصويب رئيس جمهور، مقرر مي‌شود براي برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد (در سال 1391)، سالن مناسبي در تهران احداث شود. وزارت مسكن و شهرسازي، مبالغ قابل توجهي را هزينه مي‌كند؛ سپس، بدون مطالعه و ارائه دليل منطقي، محل اجراي پروژه از تهران به كيش منتقل مي‌شود. در اين جزيره نيز، پس از تحميل مبالغ سنگين به بيت‌المال، موضوع انتقال پروژه به شيراز و اصفهان، مطرح و مبالغ كلاني نيز هزينه مي‌شود و در نهايت، دوباره تصميم به اجراي پروژه در تهران گرفته مي‌شود؛ با اين توضيح كه اين بار پروژه نه در محل پيش‌بيني شده قبلي در تهران، بلكه در جنب سالن اجلاس سران احداث مي‌شود كه نهايتا مجموعه‌ احداثي به موقع آماده نشده و به بهره‌برداري نمي‌رسد.
در ادامه اين گزارش به تخلفات صورت گرفته در انتخاب مجري پروژه تالارهاي بين المللي کيش (يحيي فيوضي يوسفي و دخترش پانته‌آ، هر دو مقيم آمريكا) و نامه نگاري هاي متعدد دولتي براي تامين هزينه 450 ميليون يورويي اين طرح اشاره شده است.

 


رشت- خبرنگارکيهان:
نخستين جشنواره بهارنارنج در بخش کومله شهرستان لنگرود برگزار شد.
دبير اين جشنواره طي سخناني با اشاره به اينکه بهارنارنج به شکوفه‌هاي مرکبات نظير نارنج، پرتقال و نارنگي گفته مي‌شود افزود: هر ساله با فرا رسيدن فصل بهار کار برداشت شکوفه‌هاي بهار نارنج از اواسط فروردين‌ماه تا اواسط ارديبهشت‌ماه انجام مي‌شود از اين رو جشنواره بهارنارنج با هدف آشنايي شهروندان با خواص اين گياه و توسعه فرهنگ استفاده از داروهاي گياهي در بخش کومله شهرستان لنگرود برگزار شد.
آشفته‌پور ادامه داد: در جشنواره بهارنارنج نمايشگاه صنايع دستي و غذاهاي محلي برپا و در کنار آن موسيقي نيز نواخته شد.
از اين شکوفه‌ها براي تهيه مربا، عرق، دمنوش و شربت استفاده مي‌شود.

 


رييس سازمان حج و زيارت هزينه حج 15 روزه و بدون شام و ناهار توسط كشور تركيه را 4 هزار و 600 دلار اعلام كرد و گفت: بر اين اساس هزينه حج 30 روزه با خدمات شام، ناهار، صبحانه و ساير خدمات ديگري كه ارائه مي‌شود بين 3 هزار و 750 تا 4‌‌هزار و 500 دلار است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، رئيس سازمان حج و زيارت درسفر خود به شهرستان كاشان با بيان اينكه هشت ميليون متقاضي عمره مفرده در نوبت تشرف به سرزمين وحي قرار دارند. گفت: هرسال حدود يك ميليون زائر ازاين افرادبه سرزمين وحي مشرف مي‌شوند.
حجت الاسلام موسوي افزود: يك ميليون و 460 هزار نفر نيز در نوبت حج تمتع هستند. وي با اشاره به اجراي طرح تعديل هزار نفر از عوامل حج گفت: با اجراي اين طرح 100 ميليارد ريال صرفه‌جويي شده است.
رئيس سازمان حج و زيارت افزود: 42 هزار متقاضي حج تمتع از سراسر كشور در مرحله نخست در كاروان‌هاي اعزام ثبت‌نام كرده اند.
حجت‌الاسلام سيد احمد موسوي گفت: افرادي كه فيش‌هاي تا 20 آذر سال 84 را در اختيار دارند مي‌توانند براي مرحله دوم مراجعه و ثبت‌نام كنند و در صورت پرشدن ظرفيت مرحله دوم، به مرحله سوم مي‌روند.
موسوي همچنين ميزان هزينه حج در جمهوري اسلامي را با وجود مشكلات اقتصادي ارزان‌تر از كشورهاي ديگر قلمداد و عنوان كرد: در رابطه با حج عمره با وجود تورم 10 تا 15 درصدي عربستان، اجناس خريداري شده براي عمره به قيمت عربستان سعودي 7 ميليون ريال ارزان‌تر از سال قبل خريداري شده است.
وي هزينه حج 15 روزه و بدون شام و ناهار توسط كشور تركيه را 4 هزار و 600 دلار اعلام كرد و گفت: بر اين اساس هزينه حج 30 روزه با خدمات شام، ناهار، صبحانه و ساير خدمات ديگري كه ارائه مي‌شود بين 3 هزار و 750 تا 4 هزار و 500 دلار است.

 


حضرت امام خميني(ره): بدترين انحراف اين است که انسان در ظاهر يک جوري نمايش دهد که واقعش برخلاف اوست. اين نفاق است و نفاق از بدترين خبرهايي است که در قرآن مجيد آمده است.

 


همزمان با رونمايي از اولين دستاورد بومي کشورمان در حوزه مين‌روبي دريايي، رزمايش تخصصي مين‌روبي با حضور فرماندهان ارتش در شرق تنگه هرمز، محدوده درياي عمان و شمال اقيانوس هند با موفقيت برگزار شد.
سرلشکر «عطاءالله صالحي» فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه عمليات تخصصي مين‌روبي نيروي دريايي ارتش که صبح ديروز در شرق تنگه هرمز و محدوده آب‌هاي درياي عمان و شمال اقيانوس هند برگزار شد با اشاره به رونمايي اولين دستاورد بومي کشورمان در حوزه مين‌روبي دريايي، گفت: امروز روز عيد نيروي دريايي بود که ما نيز توانمندي خود را در اين عرصه با به کارگيري يگان بالگردي خودمان نشان داديم.
صالحي به رزمايش اخير کشورهاي فرامنطقه‌اي در حوزه مين‌روبي اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها با تمام تجهيزات خود و با اين ادعا که به همراه سي کشور ديگر اين رزمايش برگزار کردند، اما آن طور که ما تحرکات آنها را رصد کرديم اين رزمايش موفق نبود و کشورهاي مورد ادعا نيز شرکت نکردند، لذا آنها به دنبال تکرار اين رزمايش هستند.
فرمانده کل ارتش با بيان اينکه اقدامات کشورهاي فرامنطقه‌اي بيشتر تبليغاتي است، اظهار داشت: ما امروز توانمندي خود را در حوزه طراحي، ساخت و عمليات مين‌روبي دريايي نشان داديم و هر کشور ديگري در حوزه اقيانوس هند که اين توانمندي را دارد، آن را به نمايش بگذارد.
در اين عمليات پس از اقدام به مين‌ريزي نيروهاي دشمن در مجاور يگان‌هاي شناوري ايران اين موضوع توسط يگان‌هاي گشت و شناسايي نداجا کشف شد و در ادامه با استفاده از تجهيزات کاوش زيرسطحي از وجود اين مين‌ها اطمينان به عمل آمد.
سپس سامانه جديد و مدرن مين شکار ساخته شده توسط جمهوري اسلامي ايران با به کارگيري يگان بالگردي توانست مين‌هاي کاشته شده در دريا را خنثي و منفجر کند.
ايران به معدود کشورهاي
سازنده مين‌روب دريايي پيوست
در حاشيه اين رزمايش فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: پيش از اين ما در عمل از چنين فناوري برخوردار نبوديم و در ايام دفاع مقدس نيز از طرق ديگر اقدام به مين‌روبي در عرصه درياها مي‌کرديم. اما امروز با طراحي، ساخت و عملياتي شدن اين سامانه مدرن مين‌شکار مي‌توانيم با بکارگيري يگان‌هاي بالگردي ضدمين اقدام به خنثي‌سازي مين‌هاي دريايي و يا شکار آنها کنيم.
وي در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: با دستيابي به اين توانمندي ديگر دشمنان نمي‌توانند در راستاي ايجاد ايران‌هراسي دست به اقداماتي نظير مين‌ريزي در منطقه کرده و آن را به گردن جمهوري اسلامي ايران مي‌اندازند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران نشان داده است که کشورهاي منطقه خودشان مي‌توانند امنيت منطقه را برقرار کرده و در اين خصوص احتياجي به کشورهاي فرامنطقه‌اي نيست.
سياري همچنين به رزمايش مين‌روبي آمريکا اشاره کرد و افزود: آنها ادعا کردند که مي‌خواهند با حضور چندين کشور ديگر اقدام به رزمايش مين‌روبي کنند اما در نهايت ديديم آن سي و چند کشوري که قرار بود در اين رزمايش شرکت کنند نهايتاً به دو-سه کشور تقليل پيدا کرد که آن هم در حد کشورهاي ناظر بود،‌اما ما امروز نشان داديم که خودمان به تنهايي مي‌توانيم عمليات پاکسازي دريا از مين را انجام دهيم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش خاطرنشان کرد: فناوري ساخت و به کارگيري چنين سامانه‌اي در اختيار معدود کشورهاي جهان است که امروز جمهوري اسلامي ايران نيز به آن دست پيدا کرده و ساخت اين سامانه در ارتش‌هاي کشورهايي که از فناوري پايين برخوردارند، مقدور نيست.

 


بدبخت‌ترين انسان‌ها
کساني‌اند که جهنمي شوند
قرآن کريم:
و من (خداوند سبحان) شما را از آتشي که زبانه مي‌کشد مي‌ترسانم!
(و) کسي جز بدبخت‌ترين مردم (که به فکر سعادت خود نبوده و دامن به گناهان آلوده و توبه نکرده) وارد آن نمي‌شود. همان کسي که (آيات خدا را) تکذيب کرد و به آن پشت نمود.
سوره ليل
آيات 14 تا 16

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10