(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - شماره 20485

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
رهبر معظم انقلاب در ديدار وزير، معلمان و فرهنگيان سراسر کشور: آموزش و پرورش مي‌تواند در خلق حماسه نقش‌آفرين باشد
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
پس از بازگشت از دمشق
وزير خارجه: پيروزي‌هاي ارتش سوريه در سرکوب تروريست‌ها چشمگير است
آغاز ساخت بزرگترين کتيبه سفال زرين فام جهان در شاهرود
اعلام برائت ائمه جمعه اهل سنت گلستان از هتاکان
معاون سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها: روزانه 49 هزار تن پسماند در کشور توليد مي‌شود
دانشجوي ارشد اقدام به برداشت اينترنتي از حساب شهروندان کرمانشاهي مي‌کرد
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري:اساتيد و دانشجويان بر امر انتخابات نظارت مي‌کنند
مؤذن بنابي در مسابقات کشوري اول شد
معاون دانشگاه علوم پزشکي اصفهان: داروهاي توليد داخل قابل رقابت با کشورهاي مهم است
رئيس جهاد کشاورزي استان خبر داد
توليد بيش از 25 درصد گياهان دارويي کشور در آذربايجان شرقي
امام‌جمعه کرج: تعطيلي هر کارخانه زنگ خطري براي استقلال کشور است
رئيس قوه قضائيه: قانون فصل‌الخطاب‌در برگزاري انتخابات است
در ديدار با رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس ايران
هاوانا حمله مستقيم و غيرمستقيم به سوريه را محکوم کرد
اظهارات پرسش برانگيز مادر مهدي هاشمي در حاشيه جلسه دادگاه
سفير ايران در بيروت: آمريکا و اسرائيل طراح اصلي بحران سوريه هستند
   


شهيد بزرگوار آيت‌الله بهشتي(ره): شهادت در راه آرمان الهي «معشوق» ماست. آيا شنيده‌اي عاشقي را از معشوق بترسانند؟!

 


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگيان سراسر كشور، آموزش و پرورش را يك دستگاه بسيار مهم و اساسي و زير ساخت اصلي براي شكل گيري جامعه اي پيشرفته و برخوردار از خصلت‌‌هاي والاي انساني و سبك زندگي اسلامي دانستند و تأكيد كردند: ادامه مسير پرشتاب پيشرفت كشور در ابعاد مختلف نيازمند حركت جهشي و خلق حماسه سياسي و حماسه اقتصادي است و آموزش و پرورش در اين عرصه قطعاً نقش آفرين است.
در اين ديدار كه به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد آيت الله مطهري و همچنين شهداي معلم و دانش آموز، جايگاه و منزلت شغل معلمي را در جامعه اسلامي بسيار بالاتر و متفاوت تر از ساير مشاغل دانستند و افزودند: معلم در واقع شكل دهنده و پردازنده گوهرهاي گران بهايي است كه كودكان و نوجوانان كشور هستند و بر همين اساس، شغل معلمي را نمي توان در رديف ديگر مشاغل قرار داد.
ايشان خاطر نشان كردند: رسيدن يك جامعه به سرافرازي، رفاه، غنا، پيشرفت علمي، شجاعت، خردمندي، آزادگي و عقلانيت، در گرو آموزش و تربيت صحيح كودكان و نوجوانان است و بخش عمده اي از اين وظيفه بسيار مهم نيز برعهده معلمان است.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: تأكيد مكرر بر لزوم تحول بنيادين در آموزش و پرورش به اين علت است كه ايجاد هرگونه تحول در جامعه، مبتني بر وجود زير ساخت اصلي يا همان آموزش و پرورشِ برخوردار از جهت گيري اسلامي است.
سند تحول آموزش و پرورش
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تصويب و ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش، اجرايي شدن آن را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: البته در اجراي سند تحول آموزش و پرورش بايد از هرگونه شتابزدگي پرهيز كرد و با در نظر گرفتن همه جوانب و با تدبر و تأمل پيش رفت.
ايشان تحول در آموزش و پرورش را كاري عميق خواندند و خاطرنشان كردند: كارهاي عميق، كوتاه مدت و زود بازده نيستند و بر همين اساس اجراي سند تحول آموزش و پرورش نيازمند كارهاي تحقيقاتي متعدد در بخش‌هاي مختلف آن است تا ريل گذاري صحيحي انجام گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم پشتيباني مالي دولت و مجلس از آموزش و پرورش، به موضوع دانشگاه فرهنگيان نيز اشاره كردند و افزودند: اين دانشگاه با دانشگاه‌‌هاي ديگر متفاوت است زيرا در آن، شخصيت معلمان ساخته مي شود ، بنابراين آموزش عالي بايد پشتيباني هاي لازم را از دانشگاه فرهنگيان انجام دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي كتاب هاي درسي را نيز يكي از موارد بسيار مهم در آموزش و پرورش برشمردند و تأكيد كردند: همواره بايد با چشمي بينا، بر محتواي كتابهاي درسي نظارت كرد تا به تناسب نيازها و پيشرفتها و جنسيت دانش آموزان، معارف الهي و اسلامي و مدني و تمدن ساز و انسان ساز گنجانده و برخي موارد غير مناسب اصلاح شوند.
ايشان با قدرداني از معلمان و زحماتي كه براي تعليم و تربيت دانش آموزان متحمل مي شوند، به ايستادگي معلمان در پاي منافع انقلاب اسلامي و هوشياري آنان، در طول 34 سال گذشته، اشاره كردند و افزودند: امسال كه سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نامگذاري شده است، قطعاً آموزش و پرورش مي تواند در تحقق اين حماسه نقش آفرين باشد.
رهبر انقلاب اسلامي، تحقق حماسه را نيازمند شور و نشاط و نقش آفريني همه آحاد مردم از جمله معلمان و دانش آموزان دانستند و خاطرنشان كردند: دانش آموزان اگرچه به لحاظ قانوني داراي شرايط رأي دادن نيستند اما مي توانند بر خانواده هاي خود تأثيرگذار باشند و معلمان نيز مي توانند هم در مسئله انتخابات به عنوان نقطه برجسته حماسه سياسي و هم در حماسه اقتصادي كه بلندمدت است، نقش آفريني كنند.
موفقيت ملت ايران در حماسه سياسي و اقتصادي
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه افزودند: كشور و ملت بزرگ ايران، با توجه به اهداف و آرمانهايي كه دارد، نيازمند حماسه سازي و حركت جهشي در بخش هاي مختلف است.
ايشان با اشاره به پيشرفت هاي شگرف ملت ايران در سه دهه گذشته بويژه پيشرفت هاي علمي، تأكيد كردند: سرعت پيشرفت هاي علمي ايران بگونه اي بوده است كه مجامع جهاني چاره اي جز اعتراف به آن نداشته اند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: سرعت پيشرفت ملت ايران در زمينه هاي سياسي، اجتماعي، سازندگي، آگاهي، بصيرت عمومي، اقتدار ملي و آبروي بين‌المللي نيز بالا بوده است اما بدخواهان ملت در تبليغات خود به اين مسائل اشاره اي نمي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: با وجود همه اين پيشرفت ها، ملت ايران براي رسيدن به اهداف و آرمانها، و جايگاه شايسته خود نيازمند پيشرفت هاي بيشتر و شگرف تر است، و لازمه چنين پيشرفت ها و جهش هايي خلق حماسه است.
ايشان با اشاره به تجربه موفق خلق حماسه در دوران دفاع مقدس، تأكيد كردند: به لطف خداوند، ملت ايران در خلق حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نيز موفق خواهد شد و آن را به چشم خود خواهد ديد.
در ابتداي اين ديدار آقاي حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش با اشاره به تصويب سند تحول بنيادين گفت: براي اجراي اين سند مهم، تدوين و آماده سازي 6 سند پايين دستي و نقشه راه تحول بنيادين در دستور كار قرار گرفت كه تاكنون سند برنامه درسي ملي رونمايي شده است.
وزير آموزش و پرورش، اجراي نظام جديد آموزشي، هدايت دانش آموزان به سوي رشته هاي فني و حرفه اي، توجه ويژه به دانش آموزان نخبه و ارتقاي كمي و كيفي المپيادها، استفاده از فناوري هاي جديد در مدارس و تأسيس دانشگاه فرهنگيان را از جمله زيرساخت هاي ضروري براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش برشمرد.




 


Email:SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده‌اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينکه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروايي است که به تو زده‌اند و آنان که بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي‌دانند، آمدنت که در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را مي‌خوانند، ظهورت را از خدا مي‌طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي‌شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي‌گزند با تعجب مي‌گويند که تو را پيش از اين هم ديده‌اند. و راست مي‌گويند، چرا که تو در ميان مائي، زيرا امام مائي، جمعه که از راه مي‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي‌دهند و قرار ازکف مي‌نهند و قافله دل‌هاي بي‌قرار روي به قبله مي‌کنند و آمدنت را به انتظار مي‌نشينند...
و اينک اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه‌اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي‌کنيم.
تو را دوست دارم
تو آبي‌تر از آسماني، تو را دوست دارم
گل آويز اين بوستاني، تو را دوست دارم
چو عطر هوسناک گلهاي وحشي در اين دشت
هميشه رواني، رواني، تو را دوست دارم
تو با لحظه‌هاي قشنگ سحر مي‌زني موج
به دريايي از زندگاني، تو را دوست دارم
از آن سوي ديوارهاي بلند جنوبي
مرا همدل و همزباني، تو را دوست دارم
دعا مي‌کنم تا بيايي به ويرانه من
گل مهرباني نشاني، تو را دوست دارم
همين قدر مي‌دانم از تو که مانند خورشيد
جلودار اين کارواني، تو را دوست دارم
تو زيباترين‌هاي احساس را مي‌شناسي
تو اين باغ را باغباني، تو را دوست دارم
سيمين‌دخت وحيدي

بهار نيست
آمد بهار و حيف که ما را بهار نيست
وين جرعه‌ها به کام دلم خوشگوار نيست
گفتم بهار آمد و پر شد جهان ز گل
ديدم نيامدي تو و گفتم بهار نيست
***
يک کرشمه
خوشا آن زمان که برآيد به يک کرشمه دو کار
يکي ظهور امام و يکي شروع بهار

روزگار تو
چشم‌ها خسته مانده‌اند، خسته از انتظار تو
چشمه‌ها خشک و تشنه‌اند، تشنه چشمه‌سار تو
آه اي آشناي ما، اين غريبي دگر بس است
خوش بود روزگار ما، گر رسد روزگار تو
ما همينيم عاشقيم، عاشق و مست چشم تو
ما همينيم بي‌خوديم، بي‌ خود و بي‌قرار تو
صبح بي‌تو چقدر شب! شام با تو چقدر صبح!
اي همه صبح‌هاي تو، خجل از شام تار تو
نيمه شب که مي‌شوم، با تو در عالم نياز
مي‌برم بوسه‌اي از آن، گونه گل نگار تو
کاش بوديم مثل آن، کفتران هواي تو
کاش بوديم لاله‌اي در دل لاله‌زار تو
سيدحبيب حبيب‌پور

 


در ديدار با مديران کانون پرورش فکري اتفاق افتاد
پيام پدر يکي از شهداي حزب‌الله لبنان
به رهبر انقلاب
پدر يکي از شهداي جديد حزب‌الله لبنان در پيامي به مقام معظم رهبري گفت: مبارزان لبناني هرگز رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت.
پدر شهيد حسن محمود نصرالدين (امجد) از شهداي جديد مقاومت اسلامي لبنان در جريان حضور سيدصادق رضايي، مديرعامل و چند تن از مسئولان کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در مراسم يادبود دو شهيد مقاومت عنوان کرد که پيامي براي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مقام معظم رهبري دارد و آن‌گاه گفت: «به ايشان بگوييد اگر يک اشاره چشم به ما داشته باشند، ما آماده‌ايم از جان و مال و خانواده‌ و همه داشته‌هايمان بگذريم، از درياها عبور کنيم و براي نجات اسلام به ايشان کمک کنيم و در اين راه اهل کوفه نيستيم که تنهايشان بگذاريم.»
در ادامه پس از صحبت‌هاي اين پدر شهيد - که با تاييد جمعي از حاضران و نزديکان شهيد همراه شد - مديرعامل کانون پرورش فکري با تاکيد بر اين که شهدا ذخائر عالم بقا هستند عالمي که جاويد و ابدي است، خاطرنشان کرد: ما خداوند را به خاطر ميزان ايمان و تقواي شما شاکريم و بي‌ترديد نگاه و پيام شما را به دفتر مقام معظم رهبري منتقل خواهيم کرد.
رضايي در ادامه با عرض تسليت به مادر، خواهر و همسر شهيد، به بيان سخناني در مقام شهيد و لياقت خانواده شهدا پرداخت و بخش‌هايي از بيانات حضرت امام خميني‌(ره) را براي اين خانواده شهيد لبناني بازگو کرد.
هيئت ايراني کانون که در لبنان به سر مي‌برند، به همراه جمعي از مسئولان موسسه کشاف‌المهدي(عج) لبنان براي قرائت فاتحه و ابراز همدردي در مراسم دو تن از شهيدان مقاومت اسلامي لبنان شرکت کردند.
مراسم اربعين نويسنده متعهد
حجت‌الاسلام غفوري برگزار مي‌شود
مراسم چهلمين روز رحلت روحاني مجاهد و نويسنده متعهد،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين منصور غفوري امروز پنجشنبه 19 ارديبهشت از ساعت 17 تا 19 در مسجد وليعصر(عج) شهرک شهيد محلاتي برگزار مي‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمين غفوري امام جماعت،‌کارشناس ارشد علوم ارتباطات، نويسنده و فعال فرهنگي بود که صبح جمعه 9 فروردين امسال در اثر عارضه ناگهاني قلبي، ‌در سن 51 سالگي به ديدار حق شتافت. مرحوم غفوري سردبير هفته‌نامه وظيفه و امام جماعت برتر ائمه جمعه اهل قلم (براي چند سال) بود. وي همچنين چند کتاب، شامل سخنان امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره انتخابات، عزاداري‌ها، پيامبر اعظم(ص) و... را به رشته تحرير درآورد. از ديگر فعاليت‌هاي زنده‌ياد غفوري مي‌توان به حضور در جبهه‌هاي دفاع مقدس، بازرس ويژه شوراي نگهبان، فعاليت در شوراي عالي امنيت ملي، معاون سياسي اجتماعي شوراي سياستگذاري ائمه جماعات کشور، فعاليت در معاونت سياسي دادگاه ويژه روحانيت، امام جماعت مسجد حضرت وليعصر(عج) و... اشاره کرد.
کتابخانه عمومي حجر بن عدي
در کرمانشاه افتتاح مي‌شود
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه از افتتاح کتابخانه عمومي حجربن عدي با حضور رئيس کتابخانه‌هاي عمومي کشور و جمعي از علما و بزرگان اهل سنت در روز شنبه 21 ارديبهشت در کرمانشاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار کيهان، محمد آفتابي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه افزود: اين تصميم به واسطه هتک حرمت کفار و گروه‌هاي تروريستي بود که به قبر مبارک حجربن عدي صحابه رسول‌الله(ص) و يار امام علي(ع) روا داشتند.
وي گفت: اهانت به صحابه پيامبر اعظم(ص) در سوريه مورد تأييد هيچ مسلماني اعم از شيعه و سني نيست و اقدامي نفرت‌انگيز است.
اين اقدام پسنديده اداره ارشاد اسلامي کرمانشاه در حالي صورت مي‌گيرد که جمعي از روحانيون و بزرگان اهل سنت اين استان از جمله ملا محمد محمدي امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نيز در مراسم افتتاح حضور خواهد داشت.آفتابي تصريح کرد: زمان افتتاح اين کتابخانه روز شنبه 21 ارديبهشت ماه سال جاري و مکان آن شهرک ظفر کرمانشاه است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه همچنين ادامه داد: اين کتابخانه در مساحتي بالغ بر 600 متر مربع و در بخش‌هاي مختلفي چون مرجع، کودک و نوجوان و سالن مطالعه خواهران و برادران، سالن پژوهش و تحقيق و سالن عرضه محصولات فرهنگي خواهد بود مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه از ثبت‌نام و عضويت رايگان در روز افتتاح اين کتابخانه خبر داد.
تقدير از مجيدي در همايش ديپلماسي
و قدرت نرم در سيره پيامبراعظم(ص)
مجيد مجيدي به همراه سه تن از پژوهشگران و نويسندگان در حوزه مکتب پيامبر اسلام(ص) در همايش ديپلماسي و قدرت نرم در سيره پيامبر اعظم(ص) تقدير شدند.
در اين همايش که در تالار همايش‌هاي صدا و سيما با حضور علي‌اکبر صالحي وزير امورخارجه و مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد از تعدادي از پژوهشگران و محققان برجسته در زمينه سيره پيامبر(ص)تقدير و قدرداني به عمل آمد.
علامه سيدمرتضي عاملي از علماي بزرگ لبنان براي تأليف کتاب 12 جلدي «سيره صحيح پيامبر اعظم(ص)» و همچنين ترويج و ترغيب اسلام ناب محمدي(ص) و حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) براي تأليف کتاب‌هاي متعدد با موضوعيت پيامبراعظم به زبان‌هاي مختلف و همچنين از «ظفر بنگاشت» مدير موسسه انديشه اسلامي تورنتو کانادا و نويسنده کتاب ديپلماسي صلح عادلانه و مجيد مجيدي کارگردان برجسته کشورمان و سازنده فيلم محمد رسول‌الله(ص) که مراحل ساخت آن تقريبا به پايان رسيده است، قدرداني شد.
کلاهبرداري از يک نويسنده در لندن
حنيف قريشي نويسنده پرفروش و دورگه انگليسي در يک سرمايه‌گذاري، 120 هزار پوند از دست داد.
به گزارش مهر به نقل از گاردين، اين نويسنده که ساکن لندن و برنده جوايز متعدد ادبي است، به پيشنهاد کارگزار ادبي‌اش، همه ذخيره‌اش را در کار ملک سرمايه‌گذاري کرد و بعد متوجه شد که فرد دريافت‌کننده پول، کلاهبردار است.قريشي که ادعا مي‌کند فرد کلاهبردار را کار گزارش به او معرفي کرده، مي‌گويد به او گفته شد که نويسندگان زيادي مشتري او در انجام چنين سرمايه‌گذاري‌هايي هستند.او پس از چندماه و وقتي متوجه شد کارگزار ادبي‌اش با فردي که معرفي کرده ديگر همکاري نمي‌کند، سعي کرد تا پولش را پس بگيرد، اما جوابي که به او داده شد اين بود که بايد به وکيلش رجوع کند.حنيف قريشي 59 ساله متولد لندن، نويسنده، نمايشنامه‌نويس و کارگردان پاکستاني-انگليسي است.

 


وزير امور خارجه کشورمان پس از بازگشت از سوريه و ديدار با بشار اسد با حضور در جمع خبرنگاران شرايط ميداني حاکم بر سوريه را خوب توصيف کرد و از پيروزي‌هاي ميداني ارتش سوريه خبر داد.
«علي‌اکبر صالحي» وزير خارجه کشورمان پيش ازظهر ديروز در حاشيه اجلاس بين‌المللي ديپلماسي نرم و سيره پيامبر اعظم(ص) در خصوص سفر خود به اردن و سوريه، با اشاره به تحولات منطقه گفت: جمهوري اسلامي به طور دائم با کشورهاي مختلف منطقه‌اي درتماس است تا آثار سوء برخي تحولات در کشورهاي منطقه به کل منطقه سرايت نکند.
وي افزود: در همين راستا با مسئولين اردني ديدارهايي داشتيم که تحولات منطقه و مسائل دوجانبه را مورد بحث و بررسي قرار داديم که خوشبختانه اتفاق نظرهاي ما خيلي بيش از اختلافاتي است که ممکن است داشته باشيم.
صالحي با اشاره به سفر خود به سوريه نيز گفت: اين سفرها با هم پيوسته است و در ديدار با بشار اسد در جريان تحولات منطقه قرار گرفتيم و گفتمان سياسي در سطح منطقه و بين‌المللي در مورد بحران سوريه را با وي در ميان گذاشتيم که تصميمات خوبي گرفته شد.
وزير خارجه شرايط ميداني سوريه را خوب توصيف کرد و يادآور شد که ارتش پيروزي‌هاي ميداني خوبي داشته است و بر اکثر مناطق اين کشور مسلط شده است و ديروز مسير فرودگاه بين‌المللي دمشق به اين شهر باز شد.
وي با اشاره به حمايت مردمي از حکومت و ارتش سوريه گفت: آنها متوجه شدند که مزدوراني که در اين کشور دست به قتل‌عام مي‌زنند خيرخواه هيچ‌کس نيستند و اميدواريم معارضه اصلي هرچه زودتر خود را از تروريست‌هاي مخالف جدا کند و با حکومت سوريه برسر ميز مذاکره بنشيند که بشار اسد آمادگي خود را در اين باره اعلام کرده است.
وزير خارجه همچنين پيشنهاداتي نظير نشست ژنو1، پيشنهاد مرسي و پيشنهاد جمهوري اسلامي را زمينه‌ساز يک تحول براي برون‌رفت از اين بحران خواند.
تقدير بشار اسد از مواضع جمهوري اسلامي
وزير امور خارجه کشورمان در ديدار از سوريه با بشار اسد، رئيس‌جمهور اين کشور ديدار و آخرين تحولات روابط دو کشور و مسائل منطقه را مورد بحث و رايزني قرار داد.
به گزارش ايسنا، علي‌اکبر صالحي در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام مقامات عاليه کشورمان به رئيس‌جمهور سوريه و اعلام حمايت دولت و ملت ايران از دولت و مردم سوريه، از مقاومت آنها در قبال اقدام اخير رژيم صهيونيستي در حمله به سوريه تمجيد کرد.
وي تلاش‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران در زمينه بازگشت صلح، ثبات و آرامش به سوريه را تشريح و تنها راه حل بحران سوريه را از طريق گفت‌وگوهاي سياسي سوري- سوري و عدم دخالت نيروهاي خارجي در اين کشور دانست.
صالحي ادامه اقدامات تروريستي گروه‌هاي افراطي در سوريه را زمينه‌اي براي درک واقعيت‌هاي بحران در اين کشور از سوي ساير کشورها و تغيير نگاه آنها و توجه بيشتر به راه حل سياسي براي برون رفت از بحران سوريه ارزيابي کرد.
وزير امور خارجه کشورمان با تقبيح اقدام گروه‌هاي تندرو در هتک حرمت مراقد شخصيت‌هاي بزرگ اسلامي و تخريب مساجد آن را دليلي بر ديدگاه افراط‌گرايانه و به دور از منطق اين گروه‌ها دانست که بدون توجه به باورهاي اعتقادي مسلمانان نسبت به اين گونه اقدامات مبادرت مي‌نمايند.
بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه نيز در اين ديدار با تشکر از مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه بر عزم دولت و مردم اين کشور براي مواجهه با کليه توطئه‌هايي که در صحنه داخل و خارج عليه اين کشور در جريان است تاکيد کرد.
وي ضمن بي‌نتيجه دانستن اقدامات گروه‌هاي تروريستي در سوريه آينده را از آن مردم کشور و ديدگاه‌هاي معتدل و خواهان روند سياسي در اين کشور دانست و حمايت مجدد خود از خط مقاومت در منطقه را مورد تاکيد قرار داد.
رئيس‌جمهور سوريه در اولين اظهارنظر درباره تجاوز رژيم صهيونيستي به خاک کشور که پس از ديدار با علي‌اکبر صالحي صورت گرفت، از توان مقابله‌اي دمشق با اين رژيم خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه در اين باره گفت: دمشق «توانايي مقابله با اقدامات مخاطره‌آميز اسرائيل را دارد.»
بشار اسد اين اظهارات را پس از ملاقات با علي‌اکبر صالحي، وزير خارجه ايران که به سوريه رفته است، بيان کرد.
رئيس‌جمهور سوريه همچنين گفته اسرائيل از تروريست‌ها در کشورش حمايت مي‌کند.

 


شاهرود-خبرنگار کيهان:
سازنده بزرگترين خشت‌‌هاي جهان از ساخت بزرگترين کتيبه سفال زرين فام جهان در شهر شاهرود خبر داد و گفت: اين کتيبه به دست هنرمندان جوان شاهرودي در ابعاد هشت متر مربع به صورت يکپارچه با نام امام رضا«ع» در حال ساخت است.
رضا نوري درباره علت طولاني شدن زمان ساخت آخرين رکورد خود که دو متر از کتيبه يکپارچه سفالي نينوا بزرگتر است گفت: مشکل تامين هزينه‌هاي بالاي مواد اوليه و زمانبري براي تخمين و خواباندن و آماده شدن گل مورد نياز از دلايل اين امر بود.
مسئول هنرهاي تجسمي بسيج هنرمندان شاهرود اين کتيبه را از فاخرترين آثار سفالي اهل بيتي خواند و در رابطه با ويژگي‌هاي آن نيز گفت اين خشت مزين به 55 آيه و 56 سوره مبارکه مائده که در حاشيه و دور خشت به صورت نقش برجسته با خط کوفي کار شده است مي‌باشد و در چهار گوشه آن چهار لچک وجود دارد که در هر کدام هشت آهوي نقش برجسته طراحي شده است. وي افزود در مرکز خشت تصوير گنبد و بارگاه امام رضا(ع) با لعاب طلا طراحي شده که دور آن نقش برجسته شمسه هشت و به حديث رضوي سلسله الذهب مزين شده است و در قسمتي از آن نيز عبارت لا‌اله الا‌ الله و السلام عليک يا علي‌بن موسي‌الرضا(ع) با لعاب زرين فام مي‌درخشد.

 


شرق گلستان- خبرنگارکيهان:
جمعي از امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با محکوم کردن هتک حرمت به قبور دو تن از صحابه پيامبر مکرم اسلام(ص)، هتاکي به اماکن متبرکه را توطئه دشمن براي تفرقه بين مسلمانان ذکر کردند.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس، هتک حرمت به قبور صحابه پيامبرگرامي اسلام(ص) را توطئه بي‌شرمانه دشمنان براي اختلاف ميان مسلمانان بيان کرد.
آخوند عبدالباسط نوريزاد گفت: امروز لازم است نه‌تنها مسلمانان جهان بلکه تمام جويندگان حقيقت درسراسر گيتي بدانند، کساني که با اسم دفاع از اسلام، به کشتار بي‌رحمانه مردم بي‌دفاع سوريه اقدام مي‌کنند و از هيچ جنايتي فروگذار نکرده‌اند، نه شيعه و نه سني هستند.
حاج‌آخوند غراوي امام‌جمعه شهرستان مراوه‌تپه نيز ضمن اعلام تسليت به محضر مقام معظم رهبري و تمامي مسلمين جهان، اين فاجعه دردناک را محکوم کرد و گفت: هتک حرمت و نبش قبر صحابي جليل‌القدر پيامبراکرم(ص) و يار باوفاي حضرت علي(ع) سبب برانگيختن خشم مسلمين جهان شده است.
حاج‌آخوند غراوي با بيان اينکه آرامگاه اصلي ياران پيامبر در واقع درقلب همه مسلمين است، گفت: ما با تمام وجود اين اقدام را محکوم مي‌کنيم و از جوامع جهاني و سازمان ملل مي‌خواهيم تا با عاملان اين جنايت برخورد کنند.
ائمه جمعه اهل سنت شهرهاي کلاله، سيمين‌شهر، گميشان، نقطه مرزي قازانقايه، شهر خواجه‌نفس، انبار الوم، نگين شهر نيز با صدور بيانه‌هايي هتک حرمت به قبور صحابه پيامبر گرامي اسلام را توطئه دشمنان اسلام ذکر کرده و آن را محکوم کردند.
براساس اين گزارش آخوند عبدالحي ميرزاعلي امام جمعه اهل سنت آق‌قلا، آخوند عابدي‌کر امام‌جمعه اهل سنت شهرستان ترکمن نيز ضمن محکوم کردن جنايتکاراني که به نام اسلام دست به هر اقدام پليدي مي‌زنند، گفتند: با ربودن پيکر مطهر حجربن‌عدي و به آتش کشيدن مزار شريف جعفر طيار، قلب همه ارادتمندان رسول اکرم(ص) را به درد آوردند و باعث شگفتي، تأثر و تأسف جامعه با وجدان بشري شدند.
اين علما افزودند: مزدوران بي‌دين بايد بدانند که تمامي مسلمانان راستين و آزاده اين اقدامات وحشيانه را بدون پاسخ نخواهند گذاشت و با بصيرت کامل و حفظ اتحاد توطئه‌هاي شوم آنان را نقش بر آب خواهند کرد. تحريک احساسات مسلمانان و شخصيت‌هاي مورد احترام آنها براي افروختن فتنه طايفه‌اي و مذهبي طراحي شده است، اما عاملين اصلي اين اقدامات ضدانساني بايد بدانند که با اين کار مردم جهان و همه مسلمانان از آنان بيزار و متنفر خواهند شد.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها از توليد روزانه 49 هزار تن پسماند در کشور خبر داد.
معاون سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها در نخستين جشنواره ملي فرهنگي هنري طلاي کثيف اعلام نمود که روزانه 49 هزار تن پسماند در کشور توليد مي‌شود که از اين مقدار سهم پسماند شهري 38 هزار تن است.
غلام‌زاده افزود که سرانه توليد پسماند در کشور 710 گرم است که در صورت کاهش 200 گرمي اين مقدار به ازاي هر نفر روزانه شاهد کاهش 10 ميليارد ريالي در هزينه‌هاي مديريت پسماند خواهيم بود.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر تنها 20 درصد از جمعيت کشور تحت پوشش تفکيک زباله‌اي از مبدأ هستند اظهار داشت حدود 420 شهر کشور داراي طرح مدون و جامع پسماند هستند که به زودي اين تعداد به 720 شهر خواهد رسيد.
همچنين در اين مراسم معاون آموزش و پژوهش محيط زيست کشور نيز طي سخناني با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن موضوع مهندسي دفع پسماند در کشورهاي در حال توسعه گفت: براساس سند ملي محيط زيست کشوري؛ سلامت محيط زيست، بالندگي آن، فرصت آفريني و زيبايي محيط اصولي هستند که بايد مورد توجه قرار گيرند. يازرلو در بخشي ديگر از راه‌اندازي مرکز مانيتورينگ آلودگي‌هاي شهري در آينده نزديک به کمک شهرداري و محيط زيست اين شهر خبر داد.

 


کرمانشاه- خبرنگار کيهان:
فرمانده انتظامي استان کرمانشاه گفت: فردي که اقدام به هک اطلاعات بانکي 41 نفر از شهروندان کرمانشاهي و برداشت 400 ميليون ريال از حسابشان کرده بود دستگير شد.
کريم کشوري اظهار داشت: متهم که دانشجوي کارشناسي ارشد يکي از دانشگاه‌ها است پس از طراحي يک نرم‌افزار بسيار پيچيده جاسوسي تحت عنوان پروژه دانشجويي اقدام به نصب آن بر روي سيستم‌هاي رايانه چند کافي‌نت در شهرستان‌هاي کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب کرده بود و از اين طريق اقدام به برداشت غيرمجاز از شهروندان مي‌کرد.
وي افزود: طبق تحقيقات کارشناسان پليس فتا اين نرم‌افزار به نحوي طراحي شده است که پس از مراجعه مالباختگان که اکثر آنان دانشجو بوده‌اند به کافي‌نت‌هاي مذکور و خصوصا هنگام پرداخت اينترنتي شهريه، اطلاعات حساب بانکي آنها ذخيره و به ايميل متهم انتقال داده مي‌شد.
فرمانده انتظامي استان کرمانشاه در ادامه گفت: متهم پس از برداشت وجوه مالباختگان و با استفاده از هويت‌هاي جعلي مختلف اقدام به خريد اينترنتي تعداد قابل توجهي لپ‌تاپ و گوشي تلفن همراه کرده و براي فرار از شناسايي و رديابي در مراحل مختلف ارتکاب جرم از اينترنت کشورهاي اروپايي استفاده مي‌کرد.
وي خاطرنشان کرد: در بازرسي‌هاي انجام شده از منزل مسکوني متهم، مشخصات و اطلاعات بانکي تعداد 1200 نفر از شهروندان که طعمه‌هاي بعدي وي بودند کشف شد. کشوري گفت: در اين رابطه دو همدست و 6 متهم ديگر دستگير شده‌اند.

 


يزد- خبرنگار کيهان:
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: با وزارت کشور و شوراي نگهبان جهت نظارت دانشجويان و اساتيد در امر برگزاري انتخابات در حال مذاکره هستيم.
دکتر غلامرضا خواجه‌سروي در جمع اعضاي هيئت علمي مجتمع آموزش عالي اردکان از اهتمام اين وزارتخانه جهت حضور حداکثري دانشگاهيان در انتخابات 24 خردادماه خبر داد و افزود: در دو ماهه گذشته 110 نشست انتخاباتي در دانشگاه‌ها برگزار شده و 50 نشست ديگر نيز مجوز برگزاري دريافت کرده‌اند.
خواجه‌سروي نقش و کارکرد تربيتي و ديني اساتيد را بسيار مهم ارزيابي کرد و از اساتيد خواست چهره‌هايي چون شهيد مطهري را الگوي خود قرار دهند.
معاون وزير علوم افزود: اساتيد بايستي بيش از پيش به بعد تربيتي دانشجويان در کنار بعد علمي و تخصصي توجه کنند و اين مهم نيازمند نهضت جدي در سطح مراکز آموزش عالي کشور است.
وي با اشاره به اين که در همه حال بايستي شأن علمي و فرهنگي دانشگاه‌ها حفظ گردد، ايجاد پيوند بين استاد و دانشجو را در تقويت فعاليت‌هاي حوزه فرهنگي و اجتماعي موثر دانست.
دکتر خواجه‌سروي همچنين شاگردپروري را از ويژگي‌هاي بزرگان و علما عنوان و تاکيد کرد: اساتيد بايستي به عنوان گروه‌هاي مرجع در جهت تربيت نسلي که براي کشور مفيد واقع شود، بکوشند.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
مؤذن بنابي در نهمين دوره مسابقات کشوري اذان و قرآن خانواده‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران رتبه نخست را کسب کرد.
در اين مسابقات که به مدت 4 روز در مشهد مقدس برگزار شد، 69 نفر در بخش اذان شرکت کرده بودند.
ايوب مؤدب به عنوان نماينده خانواده بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي توانست با کسب رتبه نخست، به گروه اختران (نخبگان) اين مسابقات راه پيدا کند.
وي کارمند بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان بناب و از مؤذنان متبحر و مربيان باسابقه قرآن کريم در منطقه است.

 


معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان گفت: داروهاي توليد کشور از کيفيتي بالا برخوردارند و قابل رقابت با کشورهاي مهم هستند.
غلامحسين صادقيان در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس افزود: حدود 5/96 درصد از داروهاي مصرفي ما توليد داخلي است و از کيفيت بالايي برخوردارند.
وي ادامه داد: مواد اوليه درصد کمي از اين داروها از خارج وارد مي‌شود که توليد آن متوقف شده و بنابراين با کمبود بعضي از داروها مواجه هستيم.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان گفت: داروهاي بيماران خاص ماهانه وارد استان مي‌شود و مشکل کمبود دارو براي بيماران خاص وجود ندارد. وي ادامه داد: داروهاي ايراني مشابه خارجي دارند و مي‌توانند بهترين جايگزين داروهاي خارجي و حتي رقيب داروهاي خارجي باشند. معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در مورد غيرقانوني بودن داروهاي چاقي و لاغري تاکيد کرد: داروهايي که از داروخانه‌ها تهيه نمي‌شود شايد داراي پروانه تاسيس باشند، اما فاقد تاييديه اداره بهداشت بوده و استاندارد نيستند و عوارض بدي براي بيمار دارد و بايد از تهيه اين داروها اجتناب کرد.

 


رئيس جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي از توليد 25 درصد از گياهان دارويي کشور، همچنين 53 گونه از 90 گونه مورد استفاده در استان خبر داد.
رئيس جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام اينکه 25 درصد از گياهان دارويي کشور و 53 گونه از 90 گونه گياهان دارويي قابل استفاده در اين استان کشت مي‌شود افزود: همچنين اين استان بعد از کردستان دومين تنوع گياهان دارويي در کشور را داراست.
مسعود محمديان با بيان اينکه توسعه تعامل با نهادهاي اجتماعي براي ممانعت از عرضه خام و فله‌اي گياهان دارويي، گسترش فرهنگ فرآوري و بسته‌بندي اين محصولات مي‌تواند جايگاه اين توليدات ارزشمند را در بازارهاي مصرف داخلي و منطقه‌اي به صورتي قابل توجه افزايش دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از روابط‌عمومي اين سازمان، محمديان با اشاره به اينکه برداشت، خشک کردن و فرآوري گياهان دارويي مهمترين حلقه‌هاي اين صنعت هستند که مورد غفلت واقع شده است. مي‌توان با ايجاد تحرک بيشتر در عرصه تحقيق و پژوهش راه را براي برنامه‌ريزي درست در زمينه توسعه اين صنعت نوپا در کنار تامين نياز کارخانه‌هاي توليدات دارويي، غذايي، لوازم آرايشي و صنايع عطرسازي ارزش افزوده درخور توجهي را براي توليدکنندگان به همراه داشته باشد.
وي با بيان اينکه هم‌اکنون هفت مرکز از 72 شرکت فعال در عرصه گياهان دارويي کشور در آذربايجان شرقي به توليد محصولات و گياهان دارويي مشغول هستند اظهار داشت: با توسعه فعاليت ايستگاه تحقيقاتي تيمکه‌داش با وسعت 300 هکتار، جهاد کشاورزي درصدد توليد انبوه اين نوع از گياهان است.

 


کرج - خبرنگار کيهان:
امام‌جمعه کرج گفت: تعطيل شدن هر کارخانه زنگ خطري براي استقلال کشور است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسن کازروني افزود: بايد از واردات بي‌رويه برخي کالاهاي خارجي جلوگيري شود به دليل اينکه واردات هر کالا مي‌تواند به بيکار شدن جوان ايراني منجر شود.
وي با تاکيد بر حمايت از توليدات داخلي تصريح کرد: نبايد اجازه دهيم يک واحد توليدي تعطيل شود يا تعديل نيرو کند. زيرا اين خطري براي استقلال کشور محسوب مي‌شود.
امام‌جمعه کرج تاکيد کرد: دولت و بخش خصوصي بايد تمام تلاش خود را براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي به کار گيرند تا استقلال کشور حفظ شود و آسيب‌هاي فردي و اجتماعي کاهش يابد.

 


آيت‌الله آملي‌لاريجاني مهم‌ترين ركن و محور برگزاري انتخابات را مشاركت گسترده مردم در اين انتخابات اعلام كرد وگفت:‌ ايجاد نااميدي يا تحريك مردم به مشاركت نكردن در انتخابات از سوي هر فرد يا گروهي، بازي در زمين دشمن است.
رئيس قوه قضاييه در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالي قضايي با تاكيد بر اين‌كه تمام روش‌ها، منش‌ها و عمل افراد و گروه‌هاي مختلف بايد به سوي ايجاد شور و نشاط انتخاباتي جهت‌گيري شود، برگزاري انتخابات پرشور و مشاركت بالاي مردم را مهم‌ترين عامل در تضمين امنيت و اقتدار ملي توصيف كرد و افزود: اقتدار، امنيت ملي و توانايي در حركت‌ به سمت اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران در حضور گسترده مردم نهفته است و تشويق به عدم حضور مردم در انتخابات دقيقا و قطعا بازي در زمين دشمن است.
رئيس قوه قضاييه، قانون را فصل‌الخطاب تمام امور از جمله در برگزاري انتخابات پرشور اعلام و تاكيد كرد: در فتنه سال 1388 نيز عده‌اي خواستند از مرز قانون عبور كنند در حالي كه اگر به قانون تمكين مي‌كردند و شكايت‌ها و اعتراض خود را در مسير قانوني پيش مي‌بردند آن مسائل پيش نمي‌آمد و موجب رانده شدن‌شان از سوي مردم نمي‌شد.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با يادآوري اين نكته كه در زمان فتنه پس از انتخابات سال 88 در شوراي نگهبان حضور داشته و شاهد روند رسيدگي به اعتراض‌ها بوده است، گفت: در زماني كه ادعاي تقلب مطرح شد، شوراي نگهبان اعلام كرد كه هر مقدار فكر مي‌كنيد و هر صندوقي كه مدنظر داريد، بازبيني كنيد و با اين‌كه زمان قانوني نيز گذشته اين مدت با نظر ولايي مقام معظم رهبري تمديد شد، اما نپذيرفتند.
عضو سابق فقهاي شوراي نگهبان در ادامه افزود: در جلسه‌اي كه بعد از انتخابات و با شركت تمام مدعيان و معترضان نتيجه انتخابات در حضور مقام معظم رهبري تشكيل شد، باز هم به معترضان و مدعيان تقلب انتخاباتي گفته شد كه آمادگي بازبيني صندوق‌هايي كه آنان بخواهند وجود دارد اما آنها اعلام كردند كه ما قبول داريم در تعداد آرا و نتيجه كلي انتخابات تقلبي نشده است، بلكه در روند برگزاري كارهايي خلاف قانون از جمله استفاده از امكانات دولتي صورت گرفته است كه سخني بهانه‌جويانه بود.
رئيس قوه قضاييه تصريح كرد: مساله تقلب در انتخابات را عده‌اي از افراد در سايت‌ها و رسانه‌ها مطرح كردند درحالي كه خود مدعيان و معترضان به اعلام نتيجه انتخابات، اذعان كردند كه معلوم نيست با بازبيني مجدد نتيجه انتخابات تغيير كند.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني تاكيد كرد: مرجع رسيدگي و تشخيص صلاحيت‌ها شوراي نگهبان است و در تمام دنيا نيز مكانيزمي براي تشخيص صلاحيت‌ها وجود دارد و فصل‌الخطابي بايد در اين زمينه باشد كه اين فصل‌الخطاب در جمهوري اسلامي ايران، شوراي نگهبان است و اگر بناست تشكيكي در تشخيص شوراي نگهبان صورت گيرد، آنوقت بايد پرسيد كه از كجا  اين تشكيك در نظر شورا درست است و اين سلسله تشكيك‌ها را پاياني نيست؟
رئيس قوه قضاييه افزود: اگر تمام مردم و مسئولان و كانديداها و حاميان آنها قانون را معيار عمل خود قرار دهند، همچون هميشه انتخاباتي خوب و با مشاركت بالا صورت مي‌گيرد و اطمينان داريم كه اين انتخابات نيز به صورت گسترده و پرشور برگزار خواهد شد و حماسه سياسي تحقق خواهد يافت.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني دربخش ديگري از سخنان خود به شرايط كشور سوريه و حمله هوايي رژيم صهيونيستي به اين كشور اشاره كرد و آن را نشانه‌اي از نااميدي غربي‌ها و تروريست‌ها در دستيابي به اهداف خود در سوريه دانست .
آملي‌لاريجاني حمله رژيم صهيونيستي به سوريه را نشانه‌اي از طرح جديد كشورهاي سلطه براي مقابله با جبهه مقاومت برشمرد و گفت:‌ معلوم است كه غربي‌ها خواب جديدي براي خاورميانه ديده‌اند و متاسفانه برخي كشورهاي اسلامي و عربي غافل از نيات پليد غربي‌ها و رژيم صهيونيستي از آنان حمايت كرده‌اند، با اين حال بر حسب گزارش‌هاي موثق، با مقاومت مردم، دولت و ارتش سوريه اوضاع اين كشور رو به بهبود است و جبهه مقاومت همچون گذشته مقتدرانه به حركت خود ادامه خواهد داد.
رئيس دستگاه قضا اهانت به ساحت صحابي بزرگ پيامبر (ص) را نشانه ديگري از طرح دشمنان اسلام براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان دانست و با تاكيد بر ضرورت هوشياري در برابر اين‌ توطئه‌ها اظهار كرد: اين حركت شنيع نشانگر تفكر وهابي‌ها و البته تفكر غلطي است كه همكاري با جنايتكاران عليه بشريت را مجاز مي‌داند اما حرمت گذاشتن به صحابي پيامبر را مجاز نمي‌داند.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني وهابيت را تفكر وارداتي غرب و استعمار به جهان اسلام با هدف ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان دانست و گفت:‌ گروه‌هاي تندرو و افراطيِ وارداتي به دايره تفكر متين و عقلاني اسلام، به هيچ منطقي پايبند نيستند.
رئيس قوه قضاييه افزود: هدف اين تفكر ايجاد اختلاف و حتي ايجاد جنگ و درگيري ميان مسلمانان است و تمام مسلمين بايد نسبت به اين مساله هوشيار باشند و در واكنش‌هاي خود به محكوم كردن چنين اقدامات شنيعي مراقب باشند تا در دام طرح و نقشه استكبار نيفتند.
به گزارش روابط‌عمومي قوه قضاييه، در اين جلسه رئيس ديوان عالي كشور گزارشي از عملكرد اين ديوان و مسائل و مشكلات آن را ارايه كرد.
همچنين در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي بحث و بررسي پيش‌نويس آيين‌نامه نحوه بازرسي، نظارت و ارزشيابي رفتار و عملكرد قضات ادامه يافت.

 


معاون وزير خارجه کوبا در ديدار با رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي حملات مستقيم و غيرمستقيم عليه سوريه از جمله حمله اخير رژيم صهيونيستي را محکوم کرد.
روهليو سيرا دياز معاون سياسي وزارت امور خارجه کوبا در ديدار با علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ضمن مروري بر روابط دوجانبه و همکاري‌هاي پارلماني دو کشور آخرين تحولات منطقه به‌ويژه سوريه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.
معاون وزير خارجه کوبا با تاکيد بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه خاورميانه، حملات مستقيم و غيرمستقيم عليه سوريه از جمله حمله اخير رژيم صهيونيستي را محکوم کرد.
روهليو سيرا دياز در اين ملاقات از اقدامات جمهوري اسلامي ايران براي برقراري صلح و ثبات در سوريه قدرداني کرد و گفت: واقعيت اين است که امروز آمريکا به عامل اساسي ايجاد ناامني و تشنج در منطقه تبديل شده است.


 


«عفت مرعشي» همسر آيت‌الله هاشمي در حاشيه نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي رفسنجاني گفت: انتخاباتي وجود ندارد، مگر براي اينها کاري دارد که راي‌ها را عوض کنند!
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عفت مرعشي مادر مهدي هاشمي رفسنجاني که براي شرکت در اولين جلسه دادگاه پسرش به دادگاه آمده بود، در جمع برخي از خبرنگاران گفت: اتهامات وارده به خانواده هاشمي و مرعشي وارد نيست.
 وي در مورد علت حضورش در دادگاه انقلاب اظهار داشت: به خاطر دادگاه مهدي هاشمي به اينجا آمده‌ام اما از آنجا که نمي‌دانستم آنها دادگاه را ترک کرده‌اند، اکنون دادگاه را ترک مي‌کنم و آنها زودتر رفته‌اند.
 مرعشي ادامه داد: دادگاه را به وقت ديگري موکول کردند و از تاريخ بعدي برگزاري دادگاه اطلاعي ندارم.
 عفت مرعشي همچنين درباره حضور آيت الله هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات بيان کرد: «حاج آقا مطمئنا وارد عرصه انتخابات نمي‌شود. »
 وي در پايان ادعا کرد: انتخاباتي وجود ندارد، مگر براي اينها کاري دارد که راي‌ها را عوض کنند!
گفتني است ؛ دادگاه مهدي هاشمي رفسنجاني يک شنبه گذشته برگزار شد که در ادامه دادگاه تقاضاي استمهال وي را پذيرفت .

 


سفير ايران در بيروت با تاکيد بر حل بحران سوريه از طريق گفت‌وگو، آمريکا و رژيم صهيونيستي را طراح اصلي اين بحران دانست.
هيئتي از فعالان بين‌‌المللي حقوق بشر از اروپا، آمريکا، آمريکاي لاتين، استراليا و... به رياست خانم «ميريد ماغوايير» برنده جايزه بين‌‌المللي صلح نوبل از ايرلند شمالي با حضور در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت با غضنفر رکن‌آبادي سفير کشورمان ملاقات کرد.
رکن‌آبادي در اين ملاقات در پاسخ به سوالات مطرح شده، به تشريح آخرين وضعيت تحولات سوريه و تلاش‌هاي کشورمان براي حل بحران آن کشور پرداخت و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از ابتداي بحران، ضمن تاکيد بر خواسته مردم مبني بر انجام اصلاحات به رهبري بشار اسد، معتقد بود که بحران سوريه تنها از طريق گفت‌وگو قابل حل بوده و در اين راستا طرحي شش ماده‌اي براي حل آن ارائه کرد.
سفير جمهوري اسلامي ايران ضمن محکوم کردن حمله هواپيماهاي رژيم صهيونيستي به سوريه گفت: آمريکا و رژيم صهيونيستي طراح اصلي بحران سوريه هستند و حمله اخير هواپيماهاي رژيم صهيونيستي به اين کشور بهترين گواه اين مسئله بوده و ثابت مي‌کند بين گروه‌‌هاي تکفيري که ازخارج به سوريه آمده‌اند با آن رژ‌يم هماهنگي کامل وجود دارد. جمهوري اسلامي ايران مخالف هرگونه دخالت خارجي در سوريه بوده و از تمامي طرف‌هاي خارجي خواسته است تا با قطع کمک‌هاي تسليحاتي و مالي به گروه‌هاي مسلح، به وظيفه بين‌‌المللي خود براي حل بحران سوريه پايبند باشند.
رکن‌آبادي با اشاره به ترور علامه شهيد محمد سعيد رمضان البوطي از شخصيت‌هاي بارز اهل سنت سوريه توسط گروه‌هاي تکفيري ابراز داشت: رسانه‌هاي غربي با دروغ‌پردازي‌‌هاي خود چنين وانمود مي‌کنند که بحران سوريه، درگيري بين شيعه و سني است در حالي که علامه شهيد البوطي که خود قرباني جنايت گروه‌هاي تروريستي در سوريه شد، از بارزترين شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي اهل سنت سوريه به شمار مي‌رفت.
خانم ميريد ماغوايير رئيس هيئت نيز ضمن محکوم کردن تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به سوريه، خواستار توقف حمايت کشورهاي خارجي از کمک‌هاي تسليحاتي به گروه‌هاي مسلح در سوريه شد و اظهار داشت: ما نبايد به قتل و خونريزي کمک کنيم بلکه بايد حامي محبت و صلح و دوستي باشيم. جهان، امروز نيازمند محبت و صلح است و ملت‌هاي منطقه و جهان بايد اميدي براي زندگي کردن داشته باشند. ما به سوريه مي‌رويم تا با دولت و ملت سوريه ابراز همدردي کرده و حمايت خود را از تمامي تلاش‌‌هايي که در راستاي برقراري صلح و گفت‌وگو صورت مي‌گيرد، اعلام کنيم. ما عازم سوريه هستيم و بنا داريم در سوريه با دولت و نيز تک تک گروه‌‌هاي مخالف گفت‌وگو کرده و زمينه گفت‌وگوي گسترده مخالفان با دولت را فراهم کنيم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10