(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - شماره 20488

رادان خبر داد
گزارش تخلفات داوطلبان انتخابات رياست جمهوري به شوراي نگهبان
تردد 24 هزار اتوبوس در مراسم ارتحال امام
قيمت تجهيزات پزشکي 3 برابر شد
زلزله آب لوله‌کشي گوهران را گل‌آلود کرد
آغاز تعويض کارت‌هاي پايان خدمت سال 70 به بعد
حوادث کوتاه از کشور
استاد دانشگاه صنعتي شريف تشريح کرد
خطرغلظت ذرات معلق براي سلامت تهراني ها
تخلف 10 ميليارد توماني فروشنده شکر
شيوع بالاي سرطان مثانه در کشور
تداوم بارش ها در پايتخت
مستقيم خبر داد
نظارت 800 ناظر بر ثبت‌نام دانش‌آموزان
اصلاح و پوزش
خسارت 10 هزار ميليارد ريالي به کشاورزي خوزستان
فرار 8 زنداني نپالي
تجربه 9 بار مرگ!
28 چيني قرباني انفجار معدن
17 روز زير آوار
85 کودک در زندا‌ن‌هاي ترکيه
   


جانشين فرمانده نيروي انتظامي از گزارش تخلفات برخي از کانديداهاي رياست جمهوري مقابل وزارت کشور به شوراي نگهبان خبر داد.
سردار احمدرضا رادان،‌جانشين فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با برخورد پليس با رفتار برخي از کانديداهاي رياست جمهوري مقابل وزارت کشور به فارس گفت: اقدامات صورت گرفته توسط بعضي از کانديداهاي رياست جمهوري در مقابل وزارت کشور توسط نيروي انتظامي بصورت گزارش از تمامي موارد و تخلفات تنظيم شده و از سوي نيروي انتظامي به شوراي نگهبان منعکس شده است.

 


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از افزايش 20 درصدي زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام(ره) خبر داد.
سردار حسين رحيمي در جلسه هماهنگي کميته حمل و نقل و ترافيک مراسم بيست و چهارمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) با بيان اينکه مراسم ارتحال امام(ره)، مراسم بسيار بزرگي است و همه ساله باحضور 5/1 ميليون زائر و شيفته آن حضرت و هزاران خودروي موتوري و نقليه برگزار مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه به نظر مي‌رسد امسال، مراسم ارتحال امام از شوق و ذوق بيشتري برخوردار است و بايد برنامه‌ريزي‌ها به‌گونه‌اي انجام شود که بتوان به اين جمعيت انبوه به نحو احسن و در کمترين زمان ممکن خدمت‌رساني کرد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينکه اين پليس از روز سيزدهم خرداد در عوارضي تهران-قم مستقر خواهد شد، گفت: با توجه به اينکه امسال شاهد افزايش 20 درصدي زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام(ره) هستيم، بايد برنامه‌ريزي‌هاي سازمان‌‌هاي خدماتي به نحو احسن صورت گيرد.
وي با اشاره به اينکه يکي از بزرگترين اقدامات در مراسم ارتحال، بحث جابجايي و حمل و نقل زائراني است که از اقصي نقاط کشور به تهران مراجعه مي‌کنند، گفت: پوشش و ارائه خدمات‌دهي زائران، نيازمند برنامه‌ريزي گسترده همه دستگاه‌هاي خدماتي است.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ با بيان اينکه 4000 اتوبوس تنها در تهران فعاليت کرده و وظيفه جابجايي زائران پايتخت را برعهده دارند، گفت: براي اين حجم اتوبوس راهکارهاي منسجم در نظر گرفته شده و توصيه مي‌شود رانندگان اتوبوس از مسيرهاي تعيين شده تردد کرده و نسبت به حل نقص فني اتوبوس‌ها اقدام کنند.
همچنين در ادامه اين جلسه سردار بيگلري، رئيس کميته عمليات و جانمايي ضمن پيشنهاد جابجايي پارکينگ سمنان به پارکينگ ديگري، گفت: سال گذشته پارکينگ استان سمنان حد فاصل مترو و درب ورودي بود که اين مسئله موجب تداخل تردد شده بود که پيشنهاد مي‌شود پارکينگ استان سمنان به پارکينگ ديگري که گنجايش بيشتري دارد، منتقل شود که اين مسئله موجب رضايت زائران نيز مي‌شود.
وي در ادامه از سازماندهي ايستگاه‌هاي صلواتي در بيست و چهارمين مراسم ارتحال امام‌(ره) خبر داد و گفت: امسال کليه ايستگاه‌هاي صلواتي تحت پوشش شهرداري خواهند بود، به‌گونه‌اي که براي ايستگاه‌هاي مستقر از جمله صلواتي، حمل و نقل، گمشدگان و... مجوز صادر خواهد شد که اين مجوز ضمن معرفي مسئول ايستگاه، معرف مشخصات نيز خواهد بود.
به گفته بيگلري، ايستگاه‌هاي صلواتي به‌‌گونه‌اي جانمايي خواهند شد که موجب ايجاد ترافيک نخواهند شد.وي همچنين با اشاره به نصب بنرهاي زائران، گفت: در نصب و طراحي اين بنرها بايد ارتفاع و وضوح به خوبي رعايت شود و پيشنهاد مي‌شود در دو سمت درهاي خروجي اين بنرها نصب شود.
استقرار270 دستگاه خودروي آتش‌نشان در مسير
نماينده سازمان آتش‌نشاني از استقرار 270 دستگاه خودروي عملياتي همزمان با برگزاري مراسم ارتحال امام خميني(ره) خبر داد.
معماريان با بيان اينکه امسال سازمان آتش‌‌نشاني با 270 دستگاه موتوري و عملياتي در مراسم ارتحال امام(ره) شرکت خواهد کرد، گفت: از اين ميان 80 دستگاه موتور نيز براي پوشش حوادث احتمالي در داخل مراسم و همچنين افزايش سرعت پاسخگويي به عمليات‌ها در نظر گرفته شده است.وي با بيان اينکه اين خودروها در مسيرهاي منتهي به حرم مستقر خواهند شد، گفت: همچنين پيش‌بيني‌هاي لازم براي استقرار چادر در نظر گرفته شده است، به‌گونه‌اي که اين چادرها نسبت به پشتيباني نيروهاي پياده اقدام خواهند کرد.
معماريان با بيان اينکه جانمايي استقرار خودروهاي آتش‌نشاني با توجه به استانداردها در نظر گرفته مي‌شود، گفت: ايستگاه‌هاي موقتي نيز در اطراف حرم برپا خواهد شد.

 


رئيس انجمن علمي جراحان ارتوپدي ايران با اشاره به افزايش حدود 3 برابري قيمت تجهيزات پزشکي به ويژه در حيطه ارتوپدي اعلام کرد: به رغم وجود مشکلات اقتصادي در شرکتها و کارخانه‌هاي توليدکننده و واردکننده دارو و تجهيزات پزشکي، تاکنون با کمبود تجهيزات پزشکي در حوزه ارتوپدي مواجه نشده‌ايم.
دکتر سيدتقي نوربخش با اشاره به مسئله افزايش هزينه‌هاي درماني در کشور بر ضرورت توجه به اصل 29 قانون اساسي تاکيد کرد و گفت: براساس اين اصل، دولت موظف است خدمات بهداشتي-درماني و مراقبتهاي پزشکي را که حق همگاني است براي تک‌تک افراد جامعه تامين کند.
وي ادامه داد: علاوه بر اين برنامه‌هاي چهارم و پنجم توسعه نيز نقشه راه را به خوبي مشخص کرده‌اند.
عضو سابق شوراي عالي نظام پزشکي با بيان اينکه براساس سياستهاي کلي برنامه‌هاي چهارم و پنجم توسعه سهم مردم از پرداخت هزينه‌هاي سلامت بايد به 30 درصد برسد، گفت: اين در حالي است که در حال حاضر بيش از 70 درصد هزينه‌هاي درمان از جيب مردم پرداخت مي‌شود و با بروز تحريمها و نوسانات ارزي هم هزينه‌هاي سنگين‌تري بر دوش آنها تحميل شده است.
نوربخش با اشاره به افزايش حدود 3 برابري قيمت تجهيزات پزشکي بويژه در حيطه ارتوپدي، افزود: در اينجا اين پرسش مطرح است که مابه‌التفاوت تغيير نرخ ارز مرجع به مبادله‌اي را چه کسي جبران خواهد کرد. اگر بناست بيمه‌ها اين وظيفه را بر دوش بگيرند، آيا سطح تعهدات خود را براي اين منظور بالا برده‌اند.
وي افزود: قطعا مردم متحمل افزايش قيمت دارو و تجهيزات مي‌شوند.

 


ترک‌خوردگي منبع آب شرب گوهران سبب گل‌آلود شدن آب لوله‌کشي اين شهر شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از بندرعباس مستقر در منطقه گوهران و انگهوران بشاگرد واقع در شرق مرکز هرمزگان، خطوط ارتباطي بي‌سيم و ثابت تلفن در منطقه گوهران که از ساعت 11 پيش‌ازظهر شنبه قطع شده بود، يکشنبه ساعت 6 صبح مجدد وصل شده است.
هرچند که چند کاميون آب معدني به سمت گوهران و مناطق زلزله‌زده همجوار ارسال شده است، اما گويا به دليل کمبود آب معدني و گل‌آلود بودن آب شبکه لوله‌کشي شهر گوهران در برخي از بخش‌هاي شهر، آب معدني در اين شهر کمياب شده است و بيم آن مي‌رود که کودکان کم سن و سال دچار مشکلات گوارشي شوند.
همچنين گفته مي‌شود گل‌آلود شدن آب شبکه شهر گوهران ناشي از ترک‌خوردگي منبع آب شهر و همچنين اخلال در خطوط به دليل لرزه‌هاي متعدد است. براساس همين گزارش، مغازه‌هاي شهر گوهران بسته است و مردم مجبورند مايحتاج خود را از مرکز شهرستان يعني شهر سردشت در 15 کيلومتري تهيه کنند.
از طرفي کمبود کنسرو و مواد غذايي ديگر نيز در اين شهر محسوس بوده و مردم منطقه درخواست کمک بيشتري در اين بخش دارند.
گفته شده است 200 چادر در بين مردم شهر گوهران توزيع شده است.
در پي وقوع زمين‌لرز‌ه 2/6 ريشتري شنبه، حدود 50 زمين‌لرزه بزرگ و کوچک ديگر تا لحظه تنظيم خبر شهرستان بشاگرد و به‌ويژه شهر گوهران و روستاهاي اطراف را لرزانده است. به گزارش ايرنا از بجنورد، معاون بازسازي و مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي خراسان شمالي اعلام کرد: زلزله چهار و دو دهم ريشتري جمعه شب بجنورد به 27 واحد مسکوني روستايي اين شهرستان خسارت وارد کرده است.
علي روحاني واحدهاي مسکوني خسارت ديده را مربوط به روستاهاي «مطرانلو، رشوانلو، برج و کلاته نقي» در جنوب شهرستان بجنورد عنوان و بيان کرد: براي بازسازي و مقاوم‌سازي واحدهاي مزبور 30 تا 50 ميليون ريال تسهيلات پيش‌بيني شده است.

 


تمام افرادي که از سال 1370 به بعد خدمتشان به اتمام رسيده مي‌توانند از اول خرداد ماه نسبت به تعويض کارت‌شان با مراجعه به پليس +10 اقدام کنند.
سردار ابراهيم کريمي، از اجراي فاز دوم طرح تعويض کارت‌هاي قديمي پايان خدمت با کارت هوشمند خبر داد.
جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا اظهار داشت: کليه افرادي که از سال 1370 به بعد خدمتشان به اتمام رسيده مي‌توانند از اول خرداد ماه نسبت به تعويض کارت‌هاي قديمي خود با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10 اقدام کنند.
به گفته وي دارندگان اين کارت‌ها تا اول آذرماه سال 92 مهلت دارند تا نسبت به تعويض کارت خود اقدام کنند و بعد از آن کارت‌هاي قديمي فاقد اعتبار است.
وي افزود: فاز اول اجراي اين طرح مربوط به دارندگان کارت‌هاي قديمي پايان خدمت سال 1385 به بعد بود که از مهرماه سال 91 آغاز و متقاضيان تا پايان همان سال مهلت داشتند تا با مراجعه به اين دفاتر براي تعويض کارت خود اقدام کنند.
سردار ابراهيم کريمي، درباره تمديد مهلت تعويض کارت‌هاي مربوط به سال 85 به بعد گفت: دارندگان اين کارت‌ها فقط تا اول تير ماه امسال فرصت دارند تا نسبت به تعويض کارت‌هاي قديمي خود اقدام کنند، بديهي است بعد از اين تاريخ، کارت‌هاي قديمي از درجه اعتبار ساقط و براي انجام کارهاي اداري فاقد اعتبار است.

 


برخورد دستگاه سه‌چرخه با علمک گاز
سبزوار- خبرنگار کيهان: ورود غير مجاز يک دستگاه سه‌چرخه به پياده‌رو در خيابان سهراب در شهر سبزوار و برخورد آن با علمک گاز موجب نشت گاز و نگراني اهالي از وقوع حادثه انفجار شد اما مأموران آتش‌نشاني با حضور در محل نشتي گاز را مهار کردند.
پلمب 3 واحد توليدي
اصفهان- خبرنگار کيهان: مدير کل اداره استاندارد استان اصفهان گفت: 3 واحد توليد آجر، بتن آماده و لوله‌هاي پلي‌اتيلن به دليل ارائه محصول فاقد کيفيت و غيراستاندارد پلمب و خط توليد آنها متوقف شد.
شفيعي افزود: واحد توليد آجر و لوله‌هاي پلي‌اتيلن علاوه بر توليدات بي‌کيفيت، اقدام به جعل نشان استاندارد و تقلب در توليد و توزيع خود کرده و واحد بتن آماده نيز علي‌رغم تذکرات قبلي اين اداره کل، به توليد انبوه و عرضه بتن غيراستاندارد پرداخته است.
کشف کالاي احتکاري
خوانسار- خبرنگار کيهان: به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس اصفهان، در راستاي ساماندهي صنوف و برخورد با متصديان متخلف، مأموران پليس امنيت عمومي شهرستان خوانسار 2 محتکر اقتصادي را دستگير کردند، از انبارهاي متعلق به متهمان 25 تن شکر کشف شد و ديگر عاملان احتکار دستگير شدند.

 


يک استاد دانشگاه صنعتي شريف گفت: غلظت ذرات معلق موجود در هواي تهران با ميزان مرگ و مير تهراني‌ها رابطه خطي دارد و به عبارتي هر چه ميزان تراکم اين ذرات بالاتر برود، ميزان آمار تلفات ناشي از آلودگي هوا نيز افزايش پيدا خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، دکتر وحيد حسيني افزود: متأسفانه شاهد هجوم ذرات معلق به تهران و وفور اين ذرات در شهرمان هستيم و در اين ميان ذراتي که از سوخت‌هايي مانند سوخت ديزل توليد مي‌شوند، قطعاً سرطان‌زا هستند.اين استاد دانشکده مکانيک دانشگاه شريف با تأکيد بر اين که آلوده‌کننده‌هاي هوا مانند کارخانجات خودروساز خودشان بايد هزينه‌هايي را که بر شهر و شهروندان تحميل مي‌کنند بپردازند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروي پيکان و ساير خودروهاي کاربوراتوري به دليل آلودگي بالايي که توليد مي‌کنند، نبايد اجازه تردد داشته باشند.
همچنين مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران نيز در اين ارتباط گفت: تهران به کلکسيوني از انواع آلاينده‌هاي زيست محيطي و تلنباري از قوانيني که به صورت مستقيم و غير مستقيم با محيط زيست سر و کار دارند اما هرگز اجرا نشده‌اند، تبديل شده و در حال حاضر قوانين آلودگي هوا قوانيني فانتزي محسوب مي‌شوند.دکتر يوسف رشيدي با اشاره به اين که بسياري علت اصلي آلودگي هوا را کيفيت نامناسب بنزين‌هاي مصرفي اعلام مي‌کنند، افزود: عدد اکتان بنزين‌هاي داخلي بالاست، ضمن اين که ترکيبات آروماتيک سرطان‌زا در بنزين‌هاي توليد داخل دو تا سه برابر و ميزان گوگرد و ديگر ناخالصي‌هاي آن نيز 5/3 برابر استاندارد يورو 4 است.
اين استاد دانشگاه در زمينه روش‌هاي کنترل آلودگي هوا در پايان خاطرنشان کرد: متأسفانه خودروسازان داخلي ضريب تراکم باک خودروهاي توليدي خود را دستکاري مي‌کنند که اين کار فرآيند آلودگي هوا را تا 40 درصد افزايش مي‌دهد، ضمن اين که دارندگان خودروهاي نسل جديد حتماً بايد از بنزين سوپر استفاده کنند.

 


رئيس سازمان تعزيرات حکومتي استان تهران از تشکيل يک فقره پرونده گرانفروشي يک فروشنده شکر از سوي سازمان حمايت خبر داد و گفت: اين گرانفروش به بالغ بر 9 ميليارد و 700 ميليون تومان جريمه محکوم شده است.
اسدالله ملکي در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: در تشکيل پرونده‌هاي گران‌فروشي که به تعزيرات ارجاع مي‌شود يک پرونده بزرگ به ارزش تخلف 9 ميليارد و 700 ميليون تومان در شعب تعزيرات استان تهران تشکيل شده است.
وي افزود: در صورت احراز اين تخلف، براساس قانون اين فروشنده حداقل به حدود 20 تا 50 ميليارد تومان جريمه نقدي محکوم خواهد شد. البته هنوز نتيجه بررسي‌ها مشخص نيست و نمي‌توان اعلام رسمي کرد.
معاون تعزيرات کشور در مورد پرونده جريمه 200 ميليارد توماني يکي از خودروسازان کشور به دليل گران‌فروشي گفت: پرونده همچنان در دادگاه تجديدنظر است.
تلفن متخلفان
قطع مي‌شود
معاون حقوقي و ارجاع احکام سازمان تعزيرات استان تهران از قطع تلفن‌هاي ثابت متخلفان خبر داد.
بزرگمهر صادقي نيچکوهي گفت: در صورت تخلفات از قبيل گرانفروشي،‌ تقلب در کسب، کم‌فروشي، احتکار و تخلفات ديگر با متخلفين برابر قانون و در راستاي اجراي حکم برخورد مي‌شود.
وي تاکيدکرد: بر همين اساس در صورتي که تخلفي صورت گيرد و طي حکم صادره واحدي پلمب يا تعطيل و يا متخلفي محکوم شود تلفن متخلف در راستاي اجراي حکم تا زمان پرداخت نشدن جريمه قطع خواهد شد.

 


رئيس انجمن اورولوژي ايران از بالا بودن ميزان شيوع سرطان مثانه در کشور به دليل مصرف گسترده سيگار و ترياک خبر داد و گفت: سيگار و ترياک از علل مساعد کننده ابتلا به سرطان مثانه در افرادي است که از زمينه خانوادگي ابتلا به اين بيماري برخوردارند.
دکتر محمد سناديزاده در آستانه برپايي «شانزدهمين کنگره انجمن اورولوژي ايران» که 24 تا 27 ارديبهشت ماه در پژوهشگاه نيروي تهران برگزار مي‌شود، سخن مي‌گفت با اعلام اين خبر افزود: يافته‌هاي پژوهشي نشان مي‌دهد، سيگار عامل ابتلا به 30 درصد سرطان‌هاي مثانه است.
وي ادامه داد: نکته جالب اين پژوهش‌ها آن است که پس از ترک سيگار، اثر سرطاني آن در بدن کمتر مي‌شود، ولي اين اثر تا 15 سال در بدن باقي مي‌ماند.
وي ادامه داد: مواد ازتي مانند «نيتروزامين» موجود در هوا که از اگزوز ماشين‌ها خارج مي‌شود، تماس با کربن‌هاي سنگين از قبيل مواد نفتي، تماس با رنگ‌هاي آنيليني (گروهي از رنگ‌هاي شيميايي صنعتي که در رنگرزي قالي از آن استفاده مي‌شود) و «بتانفتيل آمين» (نوعي کربن سنگين که در کارخانه‌هاي لاستيک‌سازي کاربرد دارد) از علل ابتلا به سرطان مثانه شناخته شده است.رئيس انجمن اورولوژي ايران يادآور شد: در کنگره امسال انجمن اورولوژي ايران، يافته‌هاي جديد در مورد درمان سرطان‌هاي دستگاه ادراري از قبيل سرطان مثانه و سرطان پروستات به متخصصان ارايه خواهد شد.

 


کارشناس ارشد هواشناسي از تداوم بارندگي در استان‌هاي واقع در نيمه شمالي کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها در پايتخت تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.
محمد اصغري در گفت‌وگو با فارس افزود: اوج بارندگي در استان‌هاي واقع در نيمه شمالي کشور تا روز سه‌شنبه خواهد بود.
کارشناس ارشد هواشناسي اظهار داشت: بارندگي‌ها در استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي، کردستان، کرمانشاه، ايلام، خوزستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، ارتفاعات زاگرس، کهگيلويه و بويراحمد، اردبيل، قزوين، البرز، تهران، مرکزي، قم، اصفهان، سمنان و خراسان شمالي و رضوي طي اين هفته از شدت بيشتري برخوردار مي‌شود.وي يادآور شد: کلان‌شهر تهران نيز تا اواسط هفته جاري شاهد بارش باران، تگرگ، رگبار و رعد و برق و همچنين وزش باد خواهد بود.اصغري درباره تغييرات دماي هوا در اين کلان‌شهر بيان داشت: تغييرات دماي هوا در پايتخت ملموس نخواهد بود به طوري که پيش‌بيني مي‌شود در اواخر هفته دماي هواي تهران حدود 2 درجه سانتي‌گراد کاهش يابد.

 


دبير ستاد مرکزي نظارت و رسيدگي به امر ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش، از نظارت 800 مسئول و کارشناس ارزيابي در کشور بر امر ثبت‌نام دانش‌آموزان خبر داد.
قاسم مستقيم با بيان اين که دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتي، فقط هزينه بيمه را پرداخت مي‌کنند، گفت: براي حسن اجراي دستور‌العمل ثبت‌نام، علاوه بر فعاليت ناظران در استان‌ها و مناطق، بازرسان و ناظراني از سوي اداره کل ارزشيابي و رسيدگي به شکايات به صورت محسوس و نامحسوس از واحدهاي آموزشي دستاوردهاي ثبت‌نام در سراسر کشور، بازديد مي‌کنند.
وي افزود: ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در سطح استان، شهرستان، منطقه و ناحيه علاوه بر بررسي مشکلات مشترک و يافتن شيوه‌هاي مناسب براي سهولت انجام کار بويژه در شهرهاي بزرگ، وضعيت واحدهاي آموزشي را از نظر جنسيت، پذيرش، نوع مدرسه و دوره تحصيلي با تاکيد بر يک نوبته بودن مدارس تا قبل از آغاز ثبت‌نام مشخص و سازماندهي خواهد کرد.
مستقيم، زمان ثبت‌نام از دانش‌آموزان در تمامي پايه‌هاي تحصيلي را از 16 خرداد تا 15 تيرماه اعلام کرد و گفت: اولياي دانش‌آموزان پايه اول ابتدايي قبل از آغاز ثبت‌نام بايد با مراجعه به مدارس، فرم سنجش سلامت فرزندان خود را دريافت کنند.
وي تصريح کرد: مديران مدارس دولتي ملزم هستند از دانش‌آموزان ميان پايه بدون حضور آنان و اوليا محترمشان، در فرصت مقرر ثبت‌نام کنند.مستقيم، بيشترين علت مراجعه اوليا به ستادهاي ثبت‌نام را درخواست ثبت‌نام در خارج محدوده واحدهاي آموزشي عنوان کرد و افزود: ثبت‌نام در مدارس همجوار و منطقه آموزشي، با تشخيص ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش انجام خواهد شد.
وي با بيان اين که مديران مدارس مي‌توانند از فرزندان کارکنان دولت در آموزشگاه‌هاي نزديک محل کار والدين آنان متناسب با ظرفيت مدارس ثبت‌نام کنند، يادآور شد: مديران و مسئولان ثبت‌نام، رعايت احترام و شأن ارباب رجوع بويژه همکاران فرهنگي مراجعه‌کننده به مدارس را مورد توجه قرار دهند.
مستقيم در پايان شماره تلفن‌هاي ستاد مرکزي رسيدگي به امر ثبت‌نام در وزارت آموزش و پرورش را به شرح زير عنوان کرد:
82287072-82282223-82282221-82282214-82282226-82282229-82287073

 


به دنبال چاپ خبري در شماره ديروز تحت عنوان «دستگيري معاون مديرکل صنعت، معدن و تجارت ايلام» يادآور مي‌شود نامبرده دستگير نشده اما به علت سوءمديريت از سمت خود برکنار شده است. فرد دستگير شده يکي از بازاريان ايلام است. بدين وسيله ضمن پوزش از اشتباه پيش آمده، خبر فوق اصلاح مي‌شود.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
بر اثر بارندگي‌هاي اخير در خوزستان، 10 هزار ميليارد ريال به بخش کشاورزي اين استان خسارت وارد شد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان خوزستان افزود: بر اثر بارندگي‌هاي اخير سطحي بيش از 613 هزار هکتار از اراضي کشاورزي دچار خسارت شد.کيخسرو چنگلوايي گفت: يک ميليون و 263 هزار و 400 تن محصولات توليدي زراعي و باغي از بين رفته و يا در شرف نابودي برآورد شده است.رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان خوزستان، ميزان خسارت در شهرستان‌هاي شوش، انديمشک، دزفول و بخش بستان از توابع شهرستان دشت آزادگان را بيشتر از ساير نقاط استان ذکر کرد و گفت: حجم بالاي نزولات آسماني، باعث آب ماندگي در مزارع شده که خسارات سنگيني را به بار آورده است.

 


پليس نپال اعلام کرد هشت زنداني شنبه شب با حفر يک تونل هشت متري از زنداني در غرب نپال گريختند.
خبرگزاري کيودو از کاتماندو گزارش داد هنگام فرار 11نفر در اتاقي زنداني بودند که سه نفر از آنان پيش از ورود به تونل بازداشت شدند.
گزارش روزنامه‌هاي محلي حاکيست که در اين زندان که براي نگهداري 35 زنداني احداث شده بيش از 80 زنداني نگهداري مي‌شوند.
اين زندان در 300 کيلومتري غرب کاتماندو قرار دارد و پليس جستجو براي فراريان را آغاز کرده است.

 


«متيو هاکسلي» پسر 25 ساله‌اي است که تا به حال چندين بار مرگ را دور زده است؛ اين پسر به گفته بسياري از پزشکان خوش‌شانس‌ترين مرد روي زمين است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزانه افراد زيادي در دنيا بر اثر مشکلاتي مانند تصادف‌هاي رانندگي، سکته قلبي و... جانشان را از دست مي‌دهند اما در ميان آنها عده‌اي نيز اين مشکلات را کنار مي‌زنند و به زندگي ادامه مي‌دهند.
«متيو هاکسلي» پسر 25 ساله‌اي که تا به حال چندين بار مرگ را دور زده است. او در طول زندگي‌اش با بسياري از مشکلات خطرناک و کشنده دنيا دست و پنجه نرم کرده است.
اين پسر انگليسي تا به حال توانسته 9 بار مرگ را دور بزند چرا که چندين ايست قلبي، تصادف خطرناک، شکستگي گردن، سرطان و... را پشت سر گذاشته است و هيچ کدام از اين مشکلات نتوانسته‌اند او را دقيقا از پا اندازند.
او ابتدا بر اثر يک شيرجه بد دچار شکستگي گردن شد اما از آن نجات يافت و با ورود به بيمارستان بر اثر مشکلاتي ذات‌الريه گرفت و باز هم از اين مشکل نجات پيدا کرد. بسياري از پزشکان او را ديگر مرده مي‌پنداشتند اما او توانست خيلي زود همه را غافلگير کند.
پس از چند ماه به سرطان روده کوچک مبتلا شد که با درمان‌هاي متعدد باز هم از اين بيماري نجات پيدا کرد. در اين مدت او تصادف‌هاي شديد و سکته قلبي هم داشت که از همه آنها زنده بيرون آمد.
بسياري از پزشکان «متيو» را خوش‌شانس‌ترين آدم روي زمين مي‌دانند اما خودش مي‌گويد بسيار بد شانس بوده که اين همه مدت مرگ را تجربه کرده اما باز هم جان سالم به در برده است. بسياري او را مرد 9 جانه صدا مي‌کنند.

 


انفجار يک معدن ‌ذغال‌سنگ در جنوب غرب چين جان 28 معدنچي را گرفت.
به گزارش بي‌بي‌سي خبرگزاري رسمي شينهوا گزارش داد، اين انفجار در معدني در لوژو در استان سيچوان رخ داده است.
مقامات محلي مي‌گويند که در زمان انفجار بيش از 100 کارگر در عمق معدن کار مي‌کردند.
تاکنون 81 نفر از کارگران معدن توسط نيروهاي امداد نجات يافته‌اند که 16 نفر از آنان در اثر انفجار مجروح شده‌اند.
اين حادثه که عصر روز شنبه اتفاق افتاد، دومين انفجار معدن در طول 24 ساعت بوده است. روز جمعه نيز 12 کارگر بر اثر انفجار گاز در يک معدن ذغال‌سنگ در استان گويژو در جنوب غرب چين جان خود را از دست دادند.
در ماه گذشته (آوريل) نيز انفجار گاز در يک معدن ذغال‌سنگ در استان جيلين در شمال شرق چين 18 کشته و 12مجروح برجاي گذاشت.

 


ماموران امداد و نجات روز جمعه يک زن کارگر دوخت و دوز پوشاک را پس از گذشت 17 روز از ريزش ساختماني در حومه داکا پايتخت بنگلادش سالم بيرون آوردند.
اين در حاليست که شمار تلفات قربانيان اين حادثه در بنگلادش از مرز هزار نفر گذشته و آواربرداري اين ساختمان 8 طبقه هنوز پايان نيافته است.
عمليات جستجو براي يافتن جان‌باختگان و مجروحان اين حادثه از لابه‌لاي بقاياي اين ساختمان همچنان ادامه دارد. گفتني است ساختمان هشت طبقه «رانا پلازا» در 30 کيلومتري داکا، پايتخت بنگلادش سوم ارديبهشت فرو ريخت.

 


وزير دادگستري ترکيه اعلام کرد: 85 کودک به اتهام جرايم تروريستي در زندا‌ن‌هاي اين کشور به سر مي‌برند.
به گفته سعدالله آرگين در مجموع 1916 کودک در زندا‌ن به سر مي‌برند که حکم زندا‌ن 398 نفر از آنان قطعي شده است و محاکمه 1527 کودک نيز ادامه دارد.
وي با اشاره به اينکه حکم زندا‌ن چهار نفر از کودکان متهم به جرايم تروريستي قطعي شده است، گفت: محاکمه 81 کودک به اتهام جرايم تروريستي نيز ادامه دارد.
آرگين افزود: تا سال 2017 ميلادي 11 زندان مخصوص کودکان در ترکيه تاسيس خواهد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10