(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - شماره 20488

حديث دشت عشق
وقتي رفتار منفعلانه مسئولان ناراحتي اهالي فوتبال را به دنبال دارد
لغو بازي ايران و عراق از سوي امارات
فدراسيون فوتبال بازهم سکوت مي کند؟!
اخبار کوتاه از فوتبال
حضور علي اکبري در تمرينات تيم ملي کشتي فرنگي
دعوت مجدد از قهرمانان المپيک
تاکيد مدير تيم هاي ملي واليبال براي حضور قدرتمند در ليگ جهاني
1065 گل در طولاني ترين مسابقه فوتبال جهان !
دعوت از پسر سرمربي به اردوي تيم ملي کاراته
خواندني از ورزش ايران
پيروزي نماينده ايران در بسکتبال غرب آسيا
توضيحات برزگر در خصوص غيبت در جام تختي
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «منوچهر مهرابي»
شهيد خوش‌خط ‌خط‌امام
شهيد منوچهر مهرابي طلبه مخلص و نابي از حوزه علميه نجف‌آباد و عاشق بي‌تابي در طريق جهاد براي وصال يار بود. تحصيلات خود را در مقطع ديپلم در رشته اتومکانيک به پايان رساند و تحصيلات حوزوي خود را ادامه داد. او با شنيدن خبر عمليات محرم، از طريق جهاد سازندگي به سوي جبهه‌هاي حق عليه باطل شتافت و در همان عمليات جانش را با چراغ شهادت برافروخت. دوازده سال پيکر پاکش در منطقه عملياتي محرم ماند و پس از آن در تابوتي سبکبار، در تاريخ 6/8/73 تدفين شد.
شهيد مهرابي خط بسيار زيبايي داشت و همواره به همراه دوستان خود در کلاس‌هاي عقيدتي و آموزش قرآن بسيج شرکت فعال داشت. از ويژگي‌هاي ممتاز اين شهيد والامقام توجه به خودسازي و معنويت بود. روزهاي دوشنبه و پنج‌شنبه را روزه مي‌گرفت، به نماز شب اهميت مي‌داد، از کارها و فعاليت‌هاي خود زياد سخن نمي‌گفت، در نگهباني‌هاي شبانه بسيج شرکت و همواره صبر و توکل را به ديگران توصيه مي‌کرد.
طلبه بسيجي شهيد «منوچهر مهرابي»، سال 1342 در اصفهان متولد شد و در 11/8/1361 در منطقه عملياتي محرم به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
مسئولان فدراسيون فوتبال ايران بايد توضيح دهند که اصرار زيادشان براي برگزاري اردوهاي تيم ملي در امارات براي چيست؟ مگر به جز مملکت کوچک امارات، هيچ جاي ديگري در اين جهان نيست که تيم ملي بتواند اردوي خود را در آن برگزار کند و مورد توهين قرار نگيرد؟!
ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال ايران با عراق که قرار بود در تاريخ ششم خرداد ماه در دوبي برگزار شود با کارشکني دوباره اماراتي‌ها لغو شد . اماراتي ها در توجيه لغو اين بازي دوستانه اعلام کردند که مسئولان کنفدراسيون فوتبال آسيا قصد دارند از امکانات اين کشور بازديد کنند. از سوي ديگر ديدار فينال جام حذفي امارات نيز در همان تاريخ برگزار خواهد شد و به همين دليل نمي توانند ميزبان ديدار ايران و عراق باشند. بدين ترتيب به راحتي آب خوردن برنامه ريزي تيم ملي در آستانه بازي هاي حساس خرداد ماه دستخوش تغييرات شد تا بار ديگر منتظر شنيدن صداي اعتراض کارلوس کي روش باشيم . اما در توضيح رفتار اخير اماراتي ها بايد تاکيد کرد که از اين دست رفتارها در گذشته نيز ديده شده است. سال گذشته بود که فدراسيون فوتبال امارات در اقدامي سياسي و نابخردانه ديدار دوستانه‌اش را با ايران به صورت يک طرفه لغو کرد و مسئولان فدراسيون فوتبال اين کشور عربي ادعاهاي واهي سياستمداران خود را در خصوص جزاير سه گانه ايراني و خليج هميشه فارس مطرح کردند. پس از اين اتفاق رئيس فدراسيون فوتبال ايران در گفت‌وگوهاي فراواني اعلام کرد که ديگر با فوتبال امارات هيچ مراوده‌اي نخواهيم داشت.
کفاشيان حرف خودش را نقض کرد
خلاف گفته کفاشيان اما خيلي زود ثابت شد، چرا که تيم ملي فوتبال ايران قرار است اردوي آينده خود را باز هم در دوبي برگزار کند. اين يعني اينکه ما بازهم با اماراتي هايي که تمايل ندارند با ما مراوده ورزشي داشته باشند، ارتباط خواهيم داشت. اما اي کاش مناسبات ما با اين کشور کوچک تنها به همين موضوع ختم مي شد زيرا شنيده مي شود که درانتخابات رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا نيز فدراسيون فوتبال کشورمان حمايت ويژه اي از « يوسف سرکال اماراتي » داشته است؛ همان فردي که در انتخابات شکست سنگيني را از نماينده کشور بحرين پذيرا شد. هر چند که کفاشيان صراحتا نگفت که دراين انتخابات به چه کسي راي داده اما شواهد و قراين حکايت از آن داشت که راي وي به يوسف سرکال بوده است. رئيس خوش خنده اي فدراسيون فوتبال حتي پيش از انتخابات نيز اين موضوع را با شبکه الکاس قطر در ميان گذاشته و تاکيد کرده بود « ايران در انتخابات رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا از نمايندگان عربستاني ( از انتخابات کناره گيري کرد ) و بحريني حمايت نخواهد کرد. » به عبارت ديگر راي ايران در اين انتخابات به يوسف سرکال اماراتي خواهد بود.
رفتار منفعلانه فدراسيون فوتبال
حالا ديگر ايراني ها به بداخلاقي هاي اماراتي ها عادت کرده اند چون در طول سال هاي گذشته به خوبي از ميزان دشمني دستگاه ورزش اين کشور به ايران بزرگ آگاه شده اند. تعجب ايرانيان در اين زمينه فقط و فقط در قبال رفتار غير قابل توجيه مسئولان فوتبال ايران است. شايد بهترين واکنش در قبال چنين رفتاري اتخاذ يک سياست درست از سوي وزارت ورزش يا فدراسيون فوتبال باشد، چيزي که تا به امروز هرگز مشاهده نشده است. مسئولان فدراسيون فوتبال ايران بايد توضيح دهند که اصرار زيادشان براي برگزاري اردوهاي تيم ملي در امارات براي چيست؟ مگر به جز مملکت کوچک امارات، هيچ جاي ديگري در اين جهان نيست که تيم ملي بتواند اردوي خود را در آن برگزار کند و مورد توهين قرار نگيرد؟!
مسلما در چنين شرايطي فوتبال دوستان ايراني منتظر پاسخ شفاف مسئولان فدراسيون فوتبال ايران هستند، دبيرکل و روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال که در چند وقت اخير در قبال چنين رفتارهايي منفعلانه عمل کرده‌اند،‌ بايد کمي به خود بيايند و پاسخي محکم به اين توهين‌ها بدهند.

 


نامه عذرخواهي ، کليد بازگشت به تيم ملي
نشست دروازه بان تيم استقلال با رييس فدراسيون فوتبال برگزار شد.در اين جلسه که در محل فدراسيون فوتبال برگزار شد،علي کفاشيان،مهدي محمد نبي،اميد نمازي و مهدي رحمتي حضور داشتندو درباره بحث بازگشت رحمتي به تيم ملي ميان طرفين بحث و تبادل نظر شد.رحمتي در اين نشست با تاکيد بر اينکه حضور در تيم ملي را افتخار بزرگي براي خود مي داند،گفت در صورتيکه کادر فني تيم ملي صلاح بداند با تمام وجود در خدمت تيم ملي خواهد بود. در همين حال برخي اخبار مبني بر اين منتشر شده که فدراسيون پيشنهاد داده رحمتي در نامه اي از کي روش عذرخواهي کند اما دروازه بان استقلال فعلا به اين موضوع واکنشي نشان نداده است.
معرفي مديرعامل جديد تراکتورسازي
در پايان جلسه هيات مديره باشگاه تراکتورسازي که عصر ديروز برگزار شد، حميد زيني زاده به عنوان مديرعامل باشگاه منصوب شد. وي پيش از اين و پس از کناره گيري محمد حسين جعفري به عنوان سرپرست موقت باشگاه فعاليت مي کرد.
حالا که رويانيان کمي کار ياد گرفته، مي‌خواهند برکنارش کنند!
رئيس سابق فدراسيون فوتبال مي‌گويد حالا که رويانيان کمي از فوتبال سر در آورده برکناري‌اش اشتباه است. دادکان در گفت و گويي با خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: پس از بحث‌هايي که درباره حضور رويانيان در پرسپوليس مطرح شده بود، او با من تماس گرفت و گفت که آقاي رييس جمهور از من خواسته‌اند که به پرسپوليس بروم. حالا هم امروز برگشته‌اند و گفته‌اند که مي‌خواهند رويانيان را برکنار کنند. مگر ورزش کشور و احساس مردم بي‌ارزش است؟ پرسپوليسي‌ها و فوتبال دوستان يعني اينقدر بي‌ارزش شده‌اند که هر کس را که مي‌خواهند مي‌آورند و هر کسي را که نمي‌خواهند بر مي‌دارند. وي افزود: رويانيان اگر کار بلد نبود که من هم معتقدم در فوتبال اين طور بود، چرا او را آورديد؟ و حالا که کمي سر از فوتبال در آورده چرا مي‌خواهيد او را برداريد؟
رويانيان با قدرت به کارش ادامه مي‌دهد
رئيس هيئت مديره باشگاه پرسپوليس گفت: کنار رفتن رويانيان از پرسپوليس کذب است و او با قدرت کارش را دنبال مي‌کند.فداحسين مالکي در مورد شايعه کنار گذاشتن محمد رويانيان از پرسپوليس اظهار داشت: اين مورد که اعلام مي‌کنند رويانيان از پرسپوليس کنار رفته کذب محض است و من که رئيس هيئت مديره هستم اطلاعي از اين موضوع ندارم.وي با بيان اينکه رويانيان با قدرت کار خود را دنبال خواهد کرد در پاسخ به سؤالي که چرا بقايي ماموريت او را تمديد نکرده، گفت: يک سري مسائل اداري است که ايشان در رسانه‌ها اعلام کرده اما اين موضوع به زودي با پيگيري‌هاي انجام شده حل خواهد شد. رويانيان بدون مورد خاصي با قدرت کار خود را آغاز خواهد کرد تا انشاءالله بتوانيم ناکامي فصل گذشته را جبران کنيم.
سرمربي فولاد زير تيغ جراحي
حسين فرکي سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان که موفق شد اين فصل با تيم فولاد خوزستان به عنوان چهارم ليگ و سهميه ليگ قهرمانان آسيا دست يابد امروز پاهايش را جراحي مي‌کند.حسين ابن قاسم سرپرست فولاد در اين خصوص گفت: رباط و مينيسک پاهاي فرکي از زماني که بازي مي‌کرد، پاره شده بود. اين مسئله مشکلات زيادي را براي فرکي به همراه داشت. به همين خاطر ايشان امروزهر دو پايش را جراحي مي‌کند.فرکي به احتمال زياد دو هفته ديگر براي مذاکره با باشگاه فولاد به اهواز سفر خواهد کرد.
انصراف سيدصالحي از حضور در تيم ملي
سيد مهدي سيد صالحي، مهاجم باشگاه تراکتورسازي از حضور در اردوي تيم ملي انصراف داد. مهاجم تراکتورسازي که نامش در اسامي بازيکنان فاز اول و در فاز دوم کمپ تيم ملي وجود داشت به دليل پاره‌اي مشکلات شخصي و خانوادگي ضمن عذرخواهي از کادرفني تيم ملي از حضور در اردوي تيم ملي انصراف داد.
همه مربيان دنيا در ليست پرسپوليس هستند!
مديرعامل باشگاه سپاهان گفت: هدف باشگاه حفظ کرانچار است و گزينه ديگري نداريم.عليرضا رحيمي در مورد اينکه قصد دارند براي فصل آينده زلاتکو کرانچار را حفظ کنند يا خير اظهار داشت:‌ هدف باشگاه سپاهان حفظ کرانچار است و اتفاقا يکي دو نوبت هم صحبت هايي داشتيم که خوب بوده است.وي در خصوص شايعاتي مبني بر مذاکره پرسپوليس با کرانچار و يا نزديک شدن گل‌محمدي و قلعه نويي به نيمکت سپاهان عنوان کرد: اين چيزها را در روزنامه‌ها مي نويسند و خبري نيست. فعلا که همه مربيان دنيا در ليست پرسپوليس هستند. من که مديرعامل سپاهان هستم تا اين لحظه فقط با کرانچار صحبت کرده ام و گزينه ديگري نداريم.

 


اميرعلي اکبري به جمع اردونشينان تيم ملي کشتي فرنگي اضافه شد.
اميرعلي اکبري قهرمان سال 2010 جهان و دارنده مدال برنز 2009 جهان، با حضور در اردوي تيم ملي کشتي فرنگي، تمرينات خود را با ساير اردونشينان آغاز کرد.علي‌اکبري که آخرين روزها از محروميت دو ساله اش را پشت سر مي‌گذارد، از وزن 96 کيلوگرم به 120 کيلوگرم صعود کرده است تا بشير باباجانزاده يک رقيب جدي را در کنار خود احساس کند. پيش از اين علي‌اکبري مورد توجه کشورآذربايجان قرار گرفته بود و حتي اين کشتي گير مدتي در باکو تمرين کرد اما تابعيت کشور آذربايجان را نپذيرفت و به ايران برگشت. اما خبر ديگر از کشتي فرنگي اينکه مرحله جديد اردوي آمادگي تيم ملي کشتي فرنگي روزهاي 25 ارديبهشت تا 5 خرداد ماه و با دعوت از 22 کشتي گير در خانه کشتي شماره يک برگزار مي شود. اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو به اين شرح است:
55 کيلوگرم: حميد سوريان و ابراهيم ترنج
60 کيلوگرم: اميد نوروزي، عبدالمحمد پاپي، امين سوري و ابوذر نورزاد
66 کيلوگرم: مهدي زيدوندو افشين اسلامي
74 کيلوگرم: هادي عليزاده پورنيا،عادل بالي تبار و محمد سرخه نژاد
84 کيلوگرم: طالب نعمت پور، داود عابدين زاده و مهدي محمدي
96 کيلوگرم: قاسم رضايي ، داودگيل نيرنگ ،سامان نوروزي و مهدي عسگرزاده
120 کيلوگرم: بشير باباجانزاده، اميرعلي اکبري، بهنام مهدي زاده و مهدي نوري .

 


مدير تيم‌هاي ملي واليبال با اشاره به اهميت مسابقات ليگ جهاني در توسعه بسترهاي زيربنايي، تاکيد کرد بايد گام اول را در مسابقات ليگ محکم برداريم.
اميرحسين منظمي گفت: خدا را شکر براي نخستين بار در تاريخ واليبال ايران موفق شديم که به ليگ جهاني راه پيدا کنيم. اين موضوع سکو و آغاز خوبي براي ورود به رقابت با بهترين تيم‌هاي واليبال جهان است. ما حضور در المپيک و ليگ جهاني را در کلکسيون افتخارات واليبال ايران کم داشتيم. خدا را شکر که سهميه ليگ را بدست آورديم. وي افزود: حالا فرصت مناسبي داريم تا نقاط ضعف خود را برطرف کنيم. همچنين شناخت مناسبي از حريفان داشته باشيم تا بازي‌هاي خوبي مقابل حريفان پرقدرت خود در ليگ جهاني داشته باشيم. البته نبايد فراموش کنيم که اين نخستين حضور ايران در ليگ جهاني واليبال است. براي موفقيت در هر کاري تجربه لازم است. بايد بتوانيم از تجربه ساير کشورها بهره ببريم و گام‌هاي درست و محکمي برداريم.

 


طولاني‌ترين بازي فوتبال جهان پس از سه روز بين دو تيم آماتوري در شهر منچستر انگليس به پايان رسيد.
در يک اتفاق کم‌سابقه دو تيم آماتوري فوتبال در شهر منچسترانگليس به مدت 3 روز به بازي پرداختند. اتفاقي که به نظر رکورد طولاني‌ترين بازي تاريخ فوتبال جهان را در اختيار خود گرفته است. در اين بازي فوتبال 36 بازيکن آماتور به مدت 72 ساعت با يکديگر به رقابت پرداختند. مدت زماني که برابر با 48 بازي فوتبال است. در اين بازي هر تيم 5 ساعت فشرده به بازي مي‌پرداخت و سپس بازيکنان اصلي جاي خود را به بازيکنان ذخيره مي‌دادند و خود در کمپ کنار زمين استراحت مي‌کردند. اين بازي خيريه به منظور جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي براي بيمارستاني محلي برگزار شد. رکورد طولاني‌ترين بازي فوتبال پيش از اين 62 ساعت بود اما اکنون اين بازي فوتبال در منچستر به عنوان طولاني‌ترين بازي فوتبال به کتاب رکورد‌هاي گينس پيوست. اين ديدار در نهايت با پيروزي 603 بر 462 يکي از تيم‌هاي آماتور بر تيم ديگر به پايان رسيد؛ به اين معنا که بازي به طور متوسط هر 4 دقيقه يک‌بار يک گل داشته است.

 


پسر سرمربي تيم ملي کاراته به جمع ملي پوشان اين رشته ورزشي ملحق شد.
مسابقه‌هاي انتخابي تيم اميد کاراته کشورمان برگزار شد که در وزن 68- کيلوگرم داديار رهنما پسر سرمربي تيم ملي به اردوي ملي پوشان راه يافت. مسعود رهنما سرمربي تيم ملي کاراته در واکنش به چنين اتفاقي به خبرنگاران گفت: مسابقه‌هاي انتخابي تيم ملي اميد بر اساس برنامه از قبل تعيين شده فدراسيون اجرا شد و همه مسئولان، اصحاب رسانه و مربيان حريفان ، در آنجا حضور داشتند. بهترين داوران هم کار قضاوت مسابقات را بر عهده داشتند. پسر من هم مانند بقيه در مسابقه شرکت کرده بود و با شکست حريفانش براي اردوها انتخاب شد. حتما شرايط فني او خوب بوده که توانسته حريفان را شکست دهد.
وي با اشاره به اينکه نتايج پسرش در مسابقه‌هاي قهرماني کشور هم نشان دهنده توان او است افزود: من اصلا در انتخابي‌ها دخالت نمي‌کنم. ضمن آنکه در زماني که پسرم مسابقه داشت آن سوي سالن تيم بزرگسالان تمرين داشت و من آنجا در حال تمرين دادن تيم بودم و اصلا مبارزه پسرم را نديدم.

 


*با پايان مهلت نام‌نويسي از کانديداهاي احراز پست رياست فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو چهار نفر براي کسب کرسي رياست اين فدراسيون نام‌نويسي کردند.محسن رضواني، سرپرست فدراسيون، خان‌بابان، پورسعيد و اميني چهار نامزد حضور در انتخابات رياست فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو هستند.شنيده مي‌شود قرار است انتخابات اين فدراسيون به همراه ساير فدراسيون‌هايي که از نامزدهاي آن‌ها ثبت نام به عمل آمده است، پيش از پايان دوره وزارت فعلي انجام شود.
*سرانجام پس از بررسي مسئولان فدراسيون هندبال کادر فني و دستياران "رافائل" سرمربي تيم ملي معرفي شدند تا به وي در تمرينات تيم ملي کمک کنند.در همين راستا حميد شجاع و عزت‌الله رزمگر به عنوان دستيار و فريد‌علي مرادي (مربي دروازه‌بان) و علي بخشي (بدنساز) با "رافائل" همکاري مي‌کنند.

 


پتروشيمي در نخستين ديدارش از باشگاه‌هاي غرب آسيا به پيروزي رسيد.
تيم بسکتبال پتروشيمي در نخستين ديدارش در چهاردهمين دوره باشگاه‌هاي غرب آسيا به مصاف «کرخ» عراق رفت و 78 بر 68 حريفش را شکست داد.
ماهان و پتروشيمي دو نماينده ايران در باشگاه غرب آسيا هستند که به ترتيب در ديدار نخست «شانفيل» و «کرخ» را از پيش‌رو برداشتند.

 


عضو کميته فني رقابت‌هاي کشتي آزاد جام تختي دليل حاضر نشدنش در سالن رقابت‌ها را دعوت نشدن از سوي فدراسيون کشتي دانست.
منصور برزگر گفت: نه کتبي و نه تلفني به من اطلاعي ندادند که براي حضور در کميته فني به سالن بروم. ظاهرا من بايد از طريق سايت اين مسئله را متوجه مي‌شدم که اهل سايت، نيستم! وي درباره اين رقابت‌ها گفت: جام تختي امسال رانديدم ولي همانقدر که اطلاع پيدا کردم متاسفانه مهره‌هاي شاخص در اين جام حضور نداشتند که اين مسئله خود به ‌خود باعث پايين آمدن سطح رقابت‌ها مي‌شود. البته نمي‌توانم تحليل دقيقي داشته باشم. سرمربي سابق تيم ملي ادامه داد: ما يک مسابقه داريم که همين جام تختي است اما متاسفانه از نظر مالي حمايت نمي‌شود که همين مسئله خود به خود انگيزه‌ها را پايين مي‌آورد. من به رقابت‌هاي امسال کاري ندارم ولي کلا جام تختي هر سال رنگ و بوي خود را از دست مي‌دهد. بايد روابط بين‌المللي خود را قوي‌تر کنيم و در کشتي‌گيران انگيزه ايجاد کنيم تا تيم‌ها و نفرات بهتري در اين جام شرکت کنند. برزگر در پايان درباره شايعه اختلافش با عسگري محمديان و حاضر نشدن در جام تختي به خاطر حضور او، تصريح کرد: من با عسگري خيلي رفيقم و در چند جلسه هم با يکديگر ديدار کرده‌ايم و مشکل خاصي ندارم. اين‌ها همه شايعه است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10