(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - شماره 20488

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ماشاءالله‌،‌حزب‌الله... (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
افتخار‌! (گفت و شنود)
رسانه هاي غربي با استناد به بازتاب ثبت نام 686 نفر در انتخابات رياست جمهوري
تعداد فراوان نامزدها مظهر دموکراسي در ايران است
سخنگوي شوراي نگهبان: همراهي انتخاباتي احمدي‌نژاد با مشايي جرم قابل پيگيري است
تشديد نزاع در گروه‌هاي معارض
بشار اسد قدرتمندتر شده است(خبر ويژه)
کولاک پول و آگهي در نشريات اجاره‌اي !(خبر ويژه)
داگان: اسرائيل بر لبه پرتگاه است
ما نمي‌توانيم خود را اداره کنيم(خبر ويژه)
از خط مقدم پرهياهو تا پشت جبهه متلاشي اپوزيسيون(خبر ويژه)
 


1- آوردگاه «جمل» است. آتش جنگ فرو نشسته و امير مؤمنان عليه‌السلام در حالي که چشم فتنه را کور کرده‌اند، با تأسف به کشته شدگان سپاه فريب مي‌نگرند و در وصف جنگ‌افروزان فتنه‌گر که بعد از آنهمه رجزخواني و خط و نشان کشيدن‌ها به سختي شکست خورده و به خاک مذلت افتاده‌اند مي‌فرمايند؛
«و قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذين الامرين الفشل ولسنا نرعد حتي نوقع و‌لانسيل حتي نمطر... اصحاب فتنه جمل چون رعد غريدند و مثل برق جرقه زده و از جاي برآمدند اما، علي‌رغم آنهمه لاف گزاف، هنگام کارزار، ناتوان و ترسان بودند و از هم گسيخته و پراکنده شدند، ولي ما، خروش برنمي‌داريم مگر آن که دست به عمل مي‌زنيم و هرگز نمي‌باريم مگر آن که سيل به راه مي‌ اندازيم».
حضرت پيش از آغاز جنگ و هنگامي که پرچم را به دست فرزندش محمد حنفيه مي‌سپرد، خطاب به او فرموده بود؛ «اگر کوه‌ها از جاي کنده شدند، تو بر جاي خويش بمان، دندان‌ها را بر هم بفشار، جمجمه‌ات را به خدا بسپار، پاي بر زمين کوب و چشم به دور دست‌هاي سپاه دشمن بدوز، بيم به خود راه مده و بدان که پيروزي از جانب خداست».
2- بعد از ثبت‌نام آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان نامزد انتخابات رياست‌‌جمهوري يازدهم، که متأسفانه در قاب مشترک اصحاب فتنه و حلقه انحرافي صورت پذيرفت، رسانه‌ها و مقامات خارجي و دنباله‌هاي داخلي آنها در اقدامي هماهنگ و مانند دهها مورد مشابه ديگر، صدا به هلهله بلند کردند و صفحات اول روزنامه‌ها و خروجي سايت‌ها را از اين توهم انباشتند که چه نشسته‌ايد؟! کار نظام و انقلاب تمام شد! و حزب‌الله مي‌رود که خانه‌نشيني پيشه کند! و...
اين همه هياهو در حالي است که وقتي به صحنه نگاه مي‌کني به وضوح مي‌بيني که هيچ اتفاق تازه‌اي نيفتاده است. آمريکا به عنوان حامي رسماً اعلام شده ائتلاف فتنه و انحراف، همان آمريکاست که به قول هفته‌نامه «ويکلي استاندارد» تمامي رؤساي جمهور آمريکا از کارتر تا اوباما در يک نقطه با امام خميني(ره) به اشتراک نظر رسيده‌اند و آن، اين که «آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند». مردم، همان مردم هستند که فتنه آمريکايي- اسرائيلي88 -جنگ احزاب- را علي‌رغم آنهمه برنامه‌ريزي بيروني و ائتلاف همه دشمنان داخلي و خارجي به ديوار بصيرت 9 دي کوبيدند. همان‌ها که بعد از آنهمه رجزخواني مشترک دشمنان بيروني و دروني، حماسه بي‌نظير 22 بهمن را آفريدند. همان مردمي که با وجود تحريم انتخابات مجلس نهم از سوي مدعيان اصلاحات، به مراتب بيشتر و گسترده‌تر از انتخابات‌هاي قبلي پاي صندوق‌هاي رأي آمدند و...
و اما، اصحاب فتنه و حلقه انحرافي نيز همان‌ها هستند که بودند و تاکنون هرچه کوشيده‌اند و خروشيده‌اند، راه به جايي نبرده و در نهايت اعتراف کرده‌اند که براي «هيچ» بيهوده به خود پيچيده‌اند! بنابراين چه فاکتور جديدي به ائتلاف فتنه و انحراف اضافه شده است که تاکنون نبوده است؟! اگر پاسخ «هيچ» است- که هست- بي‌ترديد اين همه سر و صداي مشترک بيروني و داخلي نيز براي هيچ است. نيست؟!
3- اکنون بايد پرسيد حضور آقاي هاشمي رفسنجاني در قاب نامزد مشترک فتنه و انحراف چه تغييري مي‌تواند در معادلات قبلي اين دو جريان ايجاد کند؟ و چه ارزش افزوده‌اي براي اين ائتلاف بي‌ارزش در پي خواهد داشت؟ مگر جناب هاشمي بيرون از جبهه مدعي اصلاحات طرفداران ديگري هم دارد؟ پاسخ منفي است يعني کساني که از آقاي هاشمي طرفداري مي‌کنند همان‌ها هستند که پيش‌‌از‌‌اين و طي چند سال گذشته در ميان طرفداران و حاميان فتنه و انحراف حضور داشته‌اند بنابراين آقاي رفسنجاني جمع جديدي را به طيف ياد شده اضافه نکرده و نمي‌کند که اينهمه هياهو براي آن قابل اعتناء باشد. مگر مدعيان اصلاحات بارها اعلام نکرده‌اند که هاشمي رفسنجاني سردار بي سپاه است؟! و مگر کارگزاران و مدعيان اصلاحات قبل از اين با يکديگر در ائتلاف نبوده‌اند که حالا پيوند آنان، يک حرکت و اتفاق جديد تلقي شود؟! و به قول کودکانه يکي از اصحاب فتنه، نامزدي هاشمي به منزله «انفجار بمب در ميان اصولگرايان»! باشد؟!... خب! با اين حساب بايد پرسيد، آن اتفاق مهمي! که دشمنان بيروني و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف در بوق و کرنا کرده‌اند چيست؟!
4- حالا به اين نکته مي‌رسيم که وقتي نامزدي آقاي رفسنجاني هيچ تغيير جديدي در جبهه فرو ريخته و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف پديد نمي‌آورد، اصرار فتنه‌گران براي نامزدي ايشان با چه هدف و منظوري صورت پذيرفته است؟ پاسخ به اين سؤال اگرچه فصل جداگانه‌اي مي‌طلبد ولي در اين مختصر به دو نکته اشاره مي‌کنيم.
الف: برخي از مدعيان اصلاحات و چند رسانه بيگانه طي همين 48 ساعت گذشته با صراحت اعلام کرده‌اند نبايد انتظار داشت که نامزدي آقاي رفسنجاني، پايگاه از دست رفته جبهه اصلاحات را به آنان بازگرداند چرا که هاشمي يک بار در همين ميدان حضور داشته و نگاه مردم به ايشان با اندکي تفاوت همان نگاه به اصلاح‌طلبان است ولي نامزدي آقاي رفسنجاني- به قول بي‌بي‌سي- مي‌تواند پوششي براي فعاليت انتخاباتي اصلاح‌طلبان باشد و زمينه‌اي براي بازگشت آنها به درون حلقه نظام فراهم آورد. ولي از اين فرصت- به گفته تحليلگر راديو فردا- نبايد انتظار تجديد حيات اصلاح‌طلبان را داشت.
ب: و اما، اکنون به خبري اشاره مي‌کنيم که مي‌دانيم جناب هاشمي رفسنجاني مي‌تواند با تحقيق و بررسي دقيق از صحت آن اطمينان حاصل کند. تحقيق در اين زمينه براي ايشان دشوار نيست.
آقاي خاتمي بعد از اصرار آقاي هاشمي براي کانديدا شدن به چند تن از افراد بسيار نزديک خود مي‌گويد؛ آقاي رفسنجاني مي‌داند که شوراي نگهبان صلاحيت مرا رد مي‌کند و قصد دارد بعد از رد صلاحيت من، بدون آن که هزينه‌اي پرداخته باشد، آراي اصلاح‌طلبان را به صندوق کانديداي تحت فرمان خود منتقل کند. خاتمي مي‌گويد؛ نامزد مورد نظر او هم راي نمي‌آورد ولي شکست وي به حساب هاشمي نوشته نمي‌شود و هاشمي مي‌تواند کماکان منتقد شرايط کنوني باقي بماند بي آن که جايگاه خود را به راي مردم گذاشته باشد. در همين حال و هوا، جلسه‌اي در «...» تشکيل مي‌شود. در اين جلسه آقاي «م» پيشنهاد مي‌کند مي‌توانيم با اين توضيح- بخوانيد ترفند و توجيه- که خرابکاري‌هاي احمدي‌نژاد باعث رويگرداني مردم از ايشان شده است و فرصت براي نامزدي آقاي هاشمي فراهم است و... توافق هاشمي را براي کانديداتوري جلب کنيم و تاکيد مي‌کند که اگرچه آقاي هاشمي فاقد پايگاه مردمي است و شکست مي‌خورد ولي اين شکست به حساب اصلاح‌طلبان نوشته نمي‌شود، چرا که هيچکس هاشمي را اصلاح‌طلب نمي‌داند! و سابقه همراهي او با نظام را فراموش نمي‌کند. در پي همين تصميم است که از يکسو آقاي خاتمي روي نامزدي آقاي هاشمي اصرار مي‌ورزد و سخن «کاش هاشمي مي‌آمد» او در رسانه‌هاي داخلي و خارجي بازتاب گسترده داده مي‌شود و از سوي ديگر برخي از افراد مطرح در همين طيف ماموريت مي‌يابند که تاکيد ‌کنند هاشمي همان عاليجناب سرخپوش است!... و بدين ترتيب بار ديگر آقاي هاشمي به عنوان «پل» در اختيار مدعيان اصلاحات قرار مي‌گيرد. يعني همان‌ها که بيشترين اهانت‌ها را عليه وي روا‌داشته بودند و هرگز از آن همه اهانت و دشمني ابراز پشيماني نکرده و نمي‌کنند!
پيش از اين با محاسبه شرايطي که مي‌دانستيم از نگاه آقاي رفسنجاني پنهان نيست پيش‌بيني کرده بوديم ايشان نامزد نمي‌شود ولي فاکتورهاي ديگري که به برخي از آنها اشاره شد در ميدان محاسبات وي قرار گرفت و ايشان را در معرض يک شکست قطعي و غيرقابل اجتناب ديگر قرار داد.
5- در اين ميان پيوند حلقه انحرافي با اصحاب فتنه نيز در فريب جناب هاشمي بي‌تاثير نبوده است. توضيح آن که حلقه انحرافي به پايان عمر خود رسيده است و با خاتمه دولت احمدي‌نژاد، بايد از قطاري که بي بليت سوار آن شده بود پياده شود. بنابراين حلقه انحرافي براي ادامه حيات خود چاره‌اي جز پيوند با يک جريان سياسي ديگر نداشت. اما براي ائتلاف با اصحاب فتنه مانند هر معامله ديگري پاي داد و ستد در ميان است. حلقه انحرافي اگرچه هويت ندارد ولي دست گشاده‌اي بر رانت قدرت و ثروت دارد. و اين همان امتيازي است که به اصحاب فتنه داده است و از سوي ديگر اصحاب فتنه در مقابل برخورداري از رانت قدرت و ثروت حلقه انحرافي، اين حلقه را در بازي بعدي مي‌پذيرد. حضور غيرقانوني آقاي احمدي‌نژاد در جريان ثبت نام مشايي و اعلام حمايت از وي که علي‌رغم اعتراض‌هاي فراوان صورت گرفت در همين بستر قابل ارزيابي است. آقاي احمدي‌نژاد با اين اقدام انتحاري خود به اصحاب‌فتنه پيام مي‌دهد که براي تنش‌آفريني و فتنه‌انگيزي آماده است و مي‌توانند روي قانون‌گريزي و ساختارشکني حلقه انحرافي حساب باز کنند. پيام‌هاي پنهاني رد‌و‌بدل شده بماند براي فرصتي ديگر.
6- تنها تغيير قابل توجه در صورت مسئله اين روزها، حضور پرشورتر از هميشه در انتخابات رياست جمهوري يازدهم است، چرا که از يکسو مردم در مشاهده همراهي و همخواني بيگانگان با اصحاب فتنه و انحراف، انگيزه قوي‌تري براي حضور در انتخابات يافته‌اند و از سوي ديگر حضور همه سليقه‌ها، آراي انبوه‌تري را به صندوق‌ها سرازير مي‌کند.
و بالاخره اصحاب فتنه و انحراف مي‌دانند و آزموده‌اند که اگر بار ديگر خيال فتنه و آشوب در سر داشته باشند، حزب‌الله يعني همان مردم پاکباخته حتي به اندازه چند ساعت نيز به آنها امان نمي‌دهند و به قول مولايشان حضرت امير عليه‌السلام، وقتي نوبت باريدن به آنها مي‌رسد، سيل به راه مي‌اندازند. به اعتراف واشنگتن‌پست، فدائيان رهبر ايران- حضرت آقا- از چند هزار کيلومتر فاصله بحران سوريه را مديريت مي‌کنند و در لبنان و فلسطين حضور دارند. نبايد مقابله اين نيروي عظيم با آشوب‌هاي داخلي را ناديده گرفت... ياد مرحوم حاج بخشي به‌خير، گوش کنيد! هنوز فريادش طنين‌انداز است که؛ ماشاءالله، حزب‌الله.

حسين شريعتمداري

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* شيرها همان فرزندان ملت ايران اسلامي هستند که جنگ 8ساله را با پايمردي و مقاومت جانانه و حماسي و از جان‌گذشتگي به پايان رساندند و تاکنون از انقلاب و رهبري و دستاوردهاي آن به شايستگي دفاع کردند و نمود آن در فتنه 88 بود که بيني دشمنان را به خاک مذلت ماليدند. همانان که به دنبال سهم‌خواهي از نظام و انقلاب نبودند و به ساده‌زيستي عادت کرده بودند و پول بيت‌المال را تحت عناوين مختلف به انگليس و آن سر دنيا به تاراج نبرده‌اند و در انتخابات 92 نيز آنان هستند که حماسه سياسي را معني مي‌کنند فتنه‌گران بايد بدانند که شيرها همچنان در ميدانند.
بختياري
* از شوراي محترم نگهبان درخواست مي‌شود با زدن مهر رد، پرونده زندگي سياسي فتنه‌گران و حاميان فتنه و منحرفين را با اقتدار و بدون ترحم ببندد.
0987---0912
*يک‌بار ديگر تحليل کيهان درست از آب درآمد چندي پيش و قبل از بحث انتخابات اشاره داشتيد حلقه انحرافي و اصلاح‌طلبان در يک زنجيره جمع خواهند شد برخي نشست‌ها و نوشته‌هاي حلقه انحرافي هرگونه شائبه در اين زمينه را از بين برد.
طالعي
* آقاي احمدي‌نژاد رياست محترم جمهوري استقبال باشکوه مردم در سراسر کشور در چند سال پيش از سفرهاي استاني ايشان را با کاهش شديد جمعيت مردم در سفرهاي دوره چهارم مقايسه داشته باشد و عبرت بگيرد. از قديم گفته‌اند در خانه اگر کس است يک حرف بس است.
9671---0915
* آناني که نام خود را جامعه عرب نهاده‌اند، حمله رژيم جعلي اسرائيل به يک کشور عربي را چگونه توجيه مي‌کنند؟ مطمئن باشند که بعد از سوريه نوبت کشورهاي عربي است که مورد تعرض قرار گيرند و به سلاح خود هم ننازند که اربابشان سلاح مدرن‌تري از آنها در اختيار دارد که آنها را به آهن قراضه تبديل کند!
نصيري
* تروريست‌هاي وهابي با هتک حرمت صحابي رسول ‌خدا، گور خود و اربابانشان را کندند. از تمامي برادران اهل سنت مي‌خواهيم به صورت رسمي و علني اين عمل ددمنشانه فرقه سلفي وهابي را محکوم کنند.
1395---0917
* صدور فتواهاي ضداسلامي علماي درباري وهابي، معرفي اسلام آمريکايي، صهيونيستي است و اگر پيروان آنها ذره‌اي فهم از اسلام داشته باشند متوجه مزدوري علماي درباري خواهند شد.
4147---0937
* اولين کساني که به خاطر ارتباطشان با القاعده بايد در زندان گوانتانامو زنداني بشوند اوباما و دارودسته‌اش هستند.
6858---0919
* اگر به مقوله‌ فرهنگ اسلامي توجه ويژه‌اي نشود با توجه به تلاش استکبار براي تغيير نگرش مردم کشورهاي اسلامي منطقه؛ قطعا به خواسته‌هاي تمدن نوين اسلامي نخواهيم رسيد.
1468---0938
* اعتقاد به انسان کامل ناجي بشر که مي‌تواند کسي غير از فرزند امام حسن عسکري(ع) باشد انحراف کامل از مسير امامت شيعه است و فاقد ارزش و اعتبار مي‌باشد.
4147---0937
* طبق فراخوان دولت در خصوص طرح تعويض خودروهاي فرسوده‌ اقدام به تحويل خودروهاي فرسوده خود از طريق ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت نموده‌ايم که طبق قرارداد بايد ظرف 60 روز خودروي جايگزين را تحويل مي‌گرفتيم. اما متأسفانه پس از گذشت 9ماه از دريافت حداقل 17ميليون از هر مشتري و امروز و فردا کردن، ستاد مذکور ما را به مجتمع قضايي خارک جهت احقاق حق‌وحقوق‌مان راهنمايي مي‌کند.
جمعي از مالباختگان طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده
* بانک ملي کرايه يک ساله صندوق امانت را از 22 هزار تومان به 42 هزار تومان افزايش داده و مبلغ وديعه را نيز از 180 هزار تومان به 635 هزار تومان رسانده است. کرايه صندوق امانت چه ربطي به قيمت دلار دارد که آن را گران کرده‌اند؟
زم
* وقتي کليه اجناس و اقلام حتي خدمات افزايش قيمت پيدا کرده و تا چندين برابر گران شده چرا نرخ سود سپرده‌ها را در بانک‌ها افزايش نمي‌دهند. اگر در اين مورد هيچ تغييري به وجود نيايد مردم ترجيح مي‌دهند سرمايه‌هاي خود را بيرون بکشند.
1788---0939
* در روزنامه‌فروشي‌هاي سطح شهر مجله‌اي به فروش مي‌رسد که تبليغ و ترويج زندگي بازيگران سريال‌هاي مبتذل و مستهجن ماهواره‌اي را مي‌کند. عرضم اين است که چرا هيچ مرجعي از اين کار خلاف قانون و خلاف عفت عمومي جلوگيري نمي‌کند؟
4020---0912
* احداث مجتمع فرهنگي علامه آشتياني در دور اول سفر استاني آقاي رئيس‌جمهور به شهرستان آشتيان مصوب شد. بعد از گذشت 7 سال فقط 50 درصد اين پروژه ساخته شده است. جوانان اين شهر با اين پروژه نيمه‌‌کاره چه کار بايد بکنند؟
2220---0912
* کارخانه موزائيک‌سازي و سنگ‌کوبي محله مسکوني ولدان اصفهان آسايش و آرامش براي مردم نگذاشته است. از مسئولين شهرستان تقاضا داريم فقط براي چند ساعت زندگي در چنين فضاي آلوده‌اي را تجربه کنند شايد قدري از مشکلات و سختي زندگي ما را بتوانند درک کنند و چاره‌اي بينديشند.
1955---0913
* آيا دردآور نيست که کل مبلغ اتومبيل پيش ثبت‌نام شده را بپردازيم ولي بعد از چند ماه خبري از تحويل خودرو نباشد، وقتي هم پيگير موضوع مي‌شويم جواب سر بالا بشنويم.
9440---0912
* از رئيس بازرسي وزارت ورزش و جوانان و ديگر متوليان امر درخواست مي‌شود با انجام بازرسي غيرمحسوس از فدراسيون‌هاي ورزشي لوکس مانع سوءاستفاده مالي و فساد در اين فدراسيون‌ها شوند.
1254---0912

 


گفت: يکي از اصلاح‌طلبان فراري در سايت ضدانقلابي بالاترين خطاب به خاتمي نوشته؛ اين دفعه ديگر قرار است چند نفر را از ايران فراري بدهيد؟!
گفتم: چرا؟! واسه چي؟!
گفت: نوشته؛ باز هم که داريد همان حرف‌ها و ادعاهاي سال 88 را تکرار مي‌کنيد، پس حتما در ادامه اين راه، يک عده ديگر را بدبخت و آواره خواهيد کرد!
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: نوشته است من و خيلي‌هاي ديگر که در اروپا و آمريکا آواره شده‌ايم هنوز نمي‌دانيم چگونه بايد فرار خودمان را توجيه کنيم؟!
گفتم: راست ميگه! يارو مي‌گفت؛ وقتي به من مي‌گويند به افتخار فلاني دست بزن! گيج ميشم و نمي‌دونم که دقيقا بايد به کجاش دست بزنم!

 


حضور پرشور چهره هاي مختلف سياسي از گروه ها و سلايق فکري مختلف در مرحله ثبت نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري با انعکاس گسترده بين المللي مواجه شده و نويد انتخاباتي پرشور مي دهد.
بعد از ظهر روز شنبه پرونده اولين مرحله از رقابت جدي انتخاباتي براي رفتن به پاستور بسته شد و گمانه زني ها براي حضور افراد و چهره هاي مختلف نيز به پايان رسيد. وزارت کشور آخرين رقم ثبت نام کنندگان را 686 تن اعلام کرد که البته اغلب آنها خود نيز مي‌‌دانند در خط شروع مسابقه جايي نخواهند داشت.
اما در اين ميان ثبت نام ده‌ها چهره سياسي در اين دوره از انتخابات – بخصوص در روز پاياني ثبت نام- نويد رقابتي سخت و نفسگير را مي‌‌دهد. موضوعي که از هم اکنون مورد توجه جدي رسانه هاي منطقه اي و فرامنطقه اي قرار گرفته است و هر کدام مي کوشند از دريچه منافع خود به آن نگاه کنند.
روزنامه‌ آمريکايي نيويورک تايمز با اشاره به حضور اسفنديار رحيم مشايي و علي اکبر هاشمي رفسنجاني براي ثبت نام در انتخابات جمهوري اسلامي ايران در گزارشي با عنوان دو کانديدا با ورودشان در لحظه آخر، رقابت انتخابات رياست‌جمهوري ايران را به لرزه درآوردند نوشت: رقابت انتخاباتي ايران روز شنبه وقتي دو سياستمدار تغيير دهنده بازي در دقايق پاياني دوره‌ پنج روزه ثبت نام، به عنوان کانديدا ثبت نام کردند، به مرحله جديد و پيش ‌بيني نشده‌اي وارد شد.
کانديداهاي دقيقه‌ آخر
روزنامه‌ واشنگتن پست نيز در گزارشي با عنوان کانديداهاي دقيقه‌ آخر شکل تازه‌اي به عرصه انتخابات رياست‌جمهوري ايران بخشيدند، نوشت: دو تن از جنجالي‌ترين شخصيت‌هاي ايران روز شنبه اعلام کردند که درصدد کانديداتوري براي جانشيني محمود احمدي‌نژاد به عنوان رييس‌جمهور ايران هستند.
اين روزنامه همچنين به حضور محمد باقر قاليباف، غلامعلي حداد عادل و علي اکبر ولايتي، سعيد جليلي و رامين مهمانپرست توجه نشان داد. واشنگتن پست نوشت: دست کم 20 تن از سياستمداران عالي رتبه در ميان افرادي بودند که براي کانديداتوري ثبت نام کردند اما اين حضور رفسنجاني و مشايي در دقايق پاياني ثبت نام بود که توجه خبرنگاراني را جلب کرد که از صبح منتظر بودند ببينند آيا اين دو ثبت نام خواهند کرد يا خير.
روزنامه گاردين نيز با اشاره به حضور هاشمي رفسنجاني در گزارشي با عنوان اکبر هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري ايران شرکت مي‌کند نوشت: رييس جمهور پيشين ايران به بيش از 680 کانديدايي پيوست که اسفنديار رحيم مشايي، متحد نزديک محمود احمدي‌نژاد نيز در ميان آنها قرار دارد.
اين روزنامه به کانديداهاي ديگر از جمله جليلي، روحاني و ديگران نيز اشاره داشت.
خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي با اشاره به حضور هاشمي رفسنجاني نوشت که حضور دقيقه‌ي 90 رفسنجاني رقابت در ايران را تغيير مي‌دهد.
در اين گزارش ضمن اشاره به ديگر کانديداها از جمله مشايي و جليلي به نقل از يک تحليلگر گروه بين‌المللي بحران نوشت: در هر صورت کانديداتوري جليلي احتمالا ديپلماسي هسته‌يي را براي مدتي متوقف مي‌کند. او نمي‌تواند گفت‌وگوهاي هسته‌اي و رقابت انتخاباتي را همزمان دنبال کند.
خبرگزاري آ‌سوشيتدپرس نيز با اشاره به حضور هاشمي در گزارشي با عنوان رفسنجاني براي رقابت انتخابات رياست‌جمهوري ثبت نام کرد نوشت: رييس‌جمهور قدرتمند پيشين ايران به رقابت انتخابات‌رياست جمهوري که در ماه ژوئن برگزار مي‌شود، وارد شد.
اين گزارش حاکي است: به طور همزمان اسفنديار رحيم مشايي، فرد مورد اعتماد و نزديک احمدي‌نژاد نيز در دقايق پاياني و پيش از پايان مهلت ثبت نام در روز شنبه ثبت نام کرد.
خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي به حضور سعيد جليلي توجه‌ نشان داد و ضمن انتخاب عنوان مذاکره کننده هسته‌اي ايران اکنون به رياست جمهوري چشم دارد براي اين گزارش افزود: سعيد جليلي، مذاکره کننده هسته‌اي ايران روز شنبه، 11 مه، به طور غير منتظره به انتخابات رياست جمهوري وارد شد.
رويترز نيز در گزارشي ديگر حضور جليلي را به عنوان مذاکره کننده هسته‌اي ايران مورد توجه قرار داد و به سوابق کاري او پرداخت.
روزنامه‌ فايننشال تايمز هم حضور هاشمي رفسنجاني را مورد توجه قرار داد و روزنامه‌ نيوز با انتخاب عنوان سياستمداران ايراني براي رقابت انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کردند به انتشار خبر ثبت نام‌ها در ايران پرداخت.
روايت بي بي سي
وبسايت شبکه سلطنتي انگليس (بي‌بي‌سي) با نام بردن از هاشمي به عنوان حامي اصلاحات در ايران، به انعکاس خبر ثبت‌نام هاشمي و اسفنديار رحيم مشايي در انتخابات يازدهم پرداخت.
بي بي سي همچنيين نوشت: پس از اعلام نتايج در دوره قبل و اعتراض شديد اصلاحات به آن و حضور در خيابان ها، نااميدي بر جبهه اصلاحات حکمفرما شد که با حضور هاشمي در اين دور، بار ديگر اميدهايشان براي حضور مجدد در عرصه سياسي ايران بالا رفت.
رسانه هاي غربي با توصيفاتي مانند قوي ترين رئيس جمهور ايران، تغييردهنده بازي سياسي، نااميد کننده اصولگرايان و چالشي براي ولايت فقيه به استقبال کانديداتوري هاشمي رفتند. ادعاي کاهش قيمت دلار در پي ثبت نام هاشمي نکته قابل توجه ديگري بود که برخي رسانه هاي جريان فتنه به آن پرداختند.
بي‌بي‌سي در ادامه از ثبت‌نام– اسفنديار رحيم مشايي – دقايقي پيش از هاشمي خبر داده و او را ناسيوناليست تندرو خواند.
رويترز نيز درباره حضور هاشمي نوشت: مهمترين حامي شديدترين ناآرامي هاي پس از انقلاب ايران (فتنه سال 88) در انتخابات رياست جمهوري ايران ثبت نام کرد.
اين خبرگزاري حضور چهره هاي شاخص سياسي در اين دوره از انتخابات را بي سابقه توصيف کرد.
همچنين دانيل بولتن در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت هر يک از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در ايران مي‌توانند با آزادي برنامه‌‌هاي خود را ارائه کرده و اين کار نشان دهنده فضاي دمکراتيک وآزاد در ايران است.وي در ادامه با بيان اينکه روند سياسي و دمکراتيک ايران با تمامي کشورهاي خاورميانه تفاوت دارد افزود رسانه هاي غربي ايران را کشوري دشمن و عربستان را همپيمان بزرگ خود معرفي مي‌کنند.
بولتن در ادامه تصريح کرد ايران به دليل برنامه هسته اي خود از سوي غرب تحريم شده است در حاليکه هيچگونه انحرافي از مسير خود در اين برنامه ندارد.
اين پژوهشگر انگليسي همچنين با انتقاد از ريخت و پاش هاي کشورهاي غربي در زمان تبليغات انتخاباتي ،اقدام اين کشورها را رسوايي خواند.

 


سخنگوي شوراي نگهبان تاکيد کرد اقدام رئيس جمهور در همراهي با مشايي در هنگام ثبت‌نام در انتخابات عنوان مجرمانه دارد و ما اين موضوع را به قوه قضاييه اعلام کرديم.
عباسعلي کد خدايي با اشاره به جلسه روز يکشنبه شوراي نگهبان، اظهار داشت: جلسات هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري آغاز شده است و اعضا مشغول بررسي صلاحيت ها هستند و اميدواريم که بر اساس ماده ?? قانون انتخابات رياست جمهوري بتوانيم در موعد مقرر نتايج را اعلام کنيم.
سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينکه وزارت کشور ليست 686 نفره ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات رياست‌جمهوري را براي ما ارسال کرده است ، تاکيد کرد: هيئت مرکزي نظارت هر روز در جلسات خود به بررسي صلاحيت‌ افراد اقدام مي‌کند.
وي در‌خصوص احتمال استفاده از تمديد ? روزه فرصت شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت کانديداهاي رياست جمهوري،گفت: استفاده از ? روز دوم تبصره قانون به بررسي هاي هيئت نظارت در روزهاي آينده بستگي دارد و اگر نيازمند زمان بيشتر براي بررسي باشيم اين کار در مهلت ده روز انجام خواهد شد.
سخنگوي شوراي نگهبان درباره اقدام رئيس جمهور در همراهي اسفنديار رحيم مشايي براي ثبت نام در انتخابات، اظهار کرد: اين موضوع در جلسه هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به جايگاه رياست جمهوري، به اتفاق آرا اکثريت اعضا هيئت معتقد بودند که اقدام اخير رئيس جمهور در معرفي يکي از افراد به عنوان نامزد انتخابات تخلف بوده و عنوان مجرمانه دارد و قرار شد که مراتب آن به قوه قضاييه اعلام شود.
کدخدايي تاکيد کرد: ما مراتب اين موضوع را به قوه قضاييه اعلام کرديم که پس از آن تصميم گيري بر اساس قانون و بر عهده دستگاه قضايي است.
وي در پاسخ به سوالي درباره راه اندازي کارناوال تبليغاتي از سوي اسفنديار رحيم مشايي و هاشمي رفسنجاني، اظهار داشت: هرگونه حرکتي که نشان دهنده تبليغات باشد بر اساس قانون ممنوع است و ما از قبل، اين تذکر را به افرادي که تمايل به ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري را دارند، داده بوديم و از آنها خواسته بوديم‌که از اين گونه اقدامات خود‌داري کنند.
به گزارش خبرگزاري ها، سخنگوي شوراي نگهبان تصريح کرد: به هر حال اتفاقاتي افتاد که اميدوار بوديم دستگاه‌هاي اجرايي و ذيربط با آن برخورد موردي داشته باشند و ما الان در جريان نيستيم که با آنها چه برخوردهايي شده است؛ اين موضوع در بررسي صلاحيت‌ها يکي از مواردي است که مدنظر قرار مي‌گيرد.
کدخدايي همچنين در پاسخ به اينکه روند بررسي صلاحيت کانديداها ابتدا به چهره‌هاي شاخص اختصاص دارد، گفت: ما بر اساس فهرستي که وزارت کشور از کانديداها به ما مي‌دهد صلاحيت‌ها را بررسي مي‌کنيم و هيچ تفاوتي بين کانديداهاي شاخص و يا افراد ديگر وجود ندارد.

 


بشار اسد در ماه‌هاي اخير در مقابل گروه‌هاي معارض قدرتمندتر شده است.
اولريش تيلگنر گزارشگر تلويزيون سوئيس با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با روزنامه سوييسي «20 مينوتن» تصريح کرد: وضعيت بشار اسد رئيس جمهور سوريه بهتر شده و در مقابل، اپوزيسيون سوريه بيشتر و بيشتر متحمل شکست شده، زيرا ميزان کمک‌ها از سوي قطر و عربستان سعودي کمتر شده است.
همزمان روزنامه العرب چاپ لندن فاش کرد در پي شکست‌هاي گروه‌هاي معارض در سوريه، اختلاف ميان رژيم سعودي و قطر رو به شدت گذاشته است. اين روزنامه از منازعات پشت پرده ميان رژيم سعودي و قطر بر سر فرماندهي عناصر مسلح ضد سوريه و اجبار آمريکا براي خالي شدن عرصه به نفع سعودي‌ها پرده برداشت و نوشت: «مصطفي صباغ» دبير کل ائتلاف مخالفان سوري و برخي از نزديکان او در ترکيه اعلام کرده‌اند که پرونده بحران سوريه از قطر گرفته و به رژيم سعودي سپرده شده است.
يک منبع نزديک به مخالفان سوري در استانبول هم به العرب گفت: قطري‌ها به صباغ گفته‌اند که زير فشارهاي شديد آمريکا و همپيمانانش، آنها از بحران سوريه خود را کنار کشيده‌اند.
اين منبع خاطرنشان کرد: «جرج صبرا» رئيس (به اصطلاح) ائتلاف مخالفان سوري در قالب هيأتي از اعضاي شوراي اجرايي مخالفان از جمله «محمد فاروق طيفور» نماينده ناظر اخوان‌المسلمين سوريه و نايب رئيس شوراي به اصطلاح ملي و «عبدالاحد صطيفو» رهبر جريان مسيحيان آشوري سرياني به عربستان سفر کرده و در آن جا با «بندر بن سلطان» رئيس سازمان اطلاعات و «سعودالفيصل» وزير خارجه رژيم سعودي ديدار کرده‌اند.
از سوي ديگر خبرگزاري يونايتدپرس از وجود شکاف بين نيروهاي نظامي سوريه و پيوستن اعضاي ارتش آزاد سوريه به جبهه النصره خبر داد و نوشت: افرادي که در ارتش آزاد سوريه با نيروهاي دولتي مي‌جنگند از آن جدا شده و به جبهه النصره پيوسته‌اند.
يونايتدپرس اينترنشنال به نقل از نشريه گاردين نوشت که جنگجويان مخالف نظام سوريه در ارتش آزاد از اين گروه جدا شده و به دليل تجهيز و تأمين مالي بيشتر به جبهه النصره پيوسته‌اند.
اين گزارش مي‌افزايد: فرماندهان ارتش آزاد سوريه اعتراف کرده‌اند که آنان اختيار يگان‌هاي کامل خود را اخيراً از دست داده و افراد يگان‌ها به جبهه النصره پيوسته‌اند.

 


سلسله روزنامه‌هاي زنجيره‌اي - اجاره‌اي‌ روز گذشته به دکه تبليغاتي هاشمي و مشايي تبديل شدند.
در حالي که در آخرين روز ثبت‌نام نامزدها، چهره‌هاي سياسي پرتعدادي ثبت‌نام کرده بودند اما روزنامه خورشيد (تأمين اجتماعي)، شهروند (هلال‌احمر)، هفت صبح (وابسته به حلقه انحرافي)، آرمان، آفتاب، شرق، اعتماد و بهار و... (طيف روزنامه‌هاي اجاره‌اي- زنجيره‌اي وابسته به مافياي سياسي- اقتصادي) تمام يا بخش اعظم صفحه اول خود را به بزرگ‌نمايي ثبت‌نام مشايي و هاشمي رفسنجاني اختصاص دادند.
روزنامه خورشيد با پرده‌برداري از اين ادعاي دروغ که شعار زنده‌باد بهار خطاب به امام زمان(عج) است، عکس اول خود را به مشايي اختصاص داد و تيتر بزرگ زنده‌باد بهار را - با وجود تکذيب‌هاي قبلي- در کنار آن منتشر کرد.
روزنامه هلال‌احمر (شهروند) نيز احساس مسئوليت کرد که با عکس‌هاي مشايي و هاشمي براي خود دوقطبي مطلوب تشکيل دهد حال آن که شگردها و سلايق هر دو طرف به ميزان زيادي به هم نزديک و مشابه شده است. روزنامه زرد هفت‌صبح نيز اقدام مشابهي کرده و در کنار عکس هاشمي و مشايي «سرنوشت انتخابات» را «در هشت دقيقه» تعيين کرده و پرونده را بسته است.
در اين ميان روزنامه‌هاي آرمان و آفتاب و اعتماد تمام نيم‌تاي بالاي صفحه اول خود را به عکس هاشمي و آمدن او اختصاص دادند و آفتاب تيتر زد «آن مرد براي باران آمد»(!) بهار و شرق نيز در کنار تيتر و عکس اول، صفحات و ستون‌هاي متعددي را به آگرانديسمان ثبت نام هاشمي اختصاص داده‌اند. اين پروپاگانداي رسانه‌اي در حالي است که مشابه آن در سال 84 براي هاشمي تکرار شد اما با وجود غوغاي انبوه رسانه‌اي، جمهور مردم به اين نشريات «نه» گفتند؛ اتفاق مشابهي که اخيرا در سفرهاي تبليغاتي مشايي به شهرها و تقليل استقبال‌کنندگان رئيس از جمعيت‌هاي چندصدهزار نفري به چند هزار نفري- به خاطر مشايي- قابل مشاهده است.

 


رئيس سابق سازمان جاسوسي موساد اعلام کرد تهديد واقعي براي اسرائيل، سياست‌هاي کنوني تل‌آويو است و اين خطر به مراتب بزرگتر از برنامه هسته‌اي ايران است.
مئير داگان در مصاحبه با جروزالم‌پست اظهار داشت: ريشه تهديد واقعي که اکنون اسرائيل با آن روبروست در سياست‌هاي کنوني تل‌آويو نهفته است
وي تصريح کرد: اسرائيل به نقطه‌اي رسيده است که نمي‌تواند خود را اداره کند.
داگان درباره قرار گرفتن اسرائيل در آستانه پرتگاه هشدار داد و گفت: با پيشامدهاي بدي در آينده مواجه هستيم.
وي با اشاره به اولويت‌هايي که از سوي احزاب کوچک تعيين شد و اساس ائتلاف در پارلمان و دولت جديد را تشکيل داد، افزود، در سايه اين وضعيت است که برخي کار مي‌کنند، ماليات مي‌پردازند، در ارتش خدمت مي‌کنند و هيچ گونه حمايتي از سوي دولت نمي‌شوند و در عين حال، برخي کار نمي‌کنند، مالياتي هم نمي‌پردازند و در ارتش هم خدمت نمي‌کنند.
در همين حال هانگبي رئيس سابق کميته روابط خارجي پارلمان اسرائيل (کنست) با ابراز نااميدي نسبت به تاثير تحريم‌ها در مهار ايران گفت: در دو سال گذشته دولت اوباما شديدترين فشارهاي تحريمي را عليه ايران به مورد اجرا گذاشته، افزود: اما هيچ نشانه‌اي از اين که اين فشارها منجر به تغيير سياست و رويکرد دولت ايران شده باشد، وجود ندارد.
به گزارش روزنامه اسرائيل هايوم هانگبي با اشاره به نادرست بودن برخي تحليل‌ها مبني بر تغيير سياست‌هاي هسته‌اي ايران پس از انتخابات رياست جمهوري، گفت: در ايران سياست‌هاي استراتژيک از سوي رهبري نظام اتخاذ مي‌شود و انتخابات و رئيس جمهور آينده تاثيري در برنامه هسته‌اي ايران نخواهد داشت.
اين مشاور نتانياهو در سخنراني خود در موسسه مطالعات خاور نزديک در واشنگتن خواستار حمله به ايران تا پايان سال ميلادي جاري شد و گفت ما نمي‌توانيم سرنوشت خود را به دست آمريکا بسپاريم.

 


اعلام نامزدي هاشمي رفسنجاني بازتاب‌هاي متفاوتي در محافل مخالف جمهوري اسلامي داشته است.
وبسايت شبکه دولتي انگليس در اين باره ضمن تحليلي، خبر از «بازگشت رفسنجاني به خط مقدم سياست» داده و نوشت: بازگشت او بدون ترديد تهديدي جدي براي اصولگرايان محسوب مي‌شود.
بي‌بي‌سي با اشاره به حمايت هاشمي از فتنه‌گران در سال 88 نوشت: در صحنه سياسي رفسنجاني هميشه به عنوان عالي‌ترين نمود عملگرايي زيرکانه و مصلحتي شناخته شده است. مخالفين جمهوري اسلامي رفسنجاني را عامل قتل‌هاي زنجيره‌اي و پدرخوانده مافياهاي مالي مي‌دانند. اما کساني که خواستار تغييرات تدريجي در حکومتند او را مرد مؤثري مي‌شناسند که يک دست در امور حکومت و يک دست در بساط مخالفين دارد و شايد بتواند از اين طريق جامعه را به فضاي بازتري سوق دهد.
بي‌بي‌سي با اشاره به ناکامي هاشمي در سال 84 مي‌نويسد: براي اينکه رفسنجاني اين بار پيروز شود او نيازمند ائتلاف وسيعي از مراکز ذينفع قدرت، فعالين خط ميانه و اصلاح طلب و اقشار متوسط است.
شبکه دولتي انگليس در تحليل ديگري با اشاره به ائتلاف هاشمي و اصلاح‌طلبان نوشت: هاشمي رفسنجاني به همراه خاتمي، در صحنه سياسي قدرت نمايي کردند و ثابت کردند که ائتلاف آنها مي‌تواند اصولگرايان را تا سرحد تب و لرز متشنج کند(!) اما با اين حال نبايد گول اين عرض‌اندام را خورد و تصويري غلط از قدرت اين دو و حاميانشان ترسيم کرد. در پايان روز اصولگرايان هم ثابت کردند با اين بادها نخواهند لرزيد و به اين آساني‌ها تسليم نخواهند شد. شرکت در انتخابات در حالي که سران جنبش سبز در حصرند و روزنامه‌هايشان محدود و نامزدهايشان در شوراها رد صلاحيت مي‌شوند حکايت از واقعيت سرد و بي‌تعارفي دارد که ميزان قبضه قدرت در دست اصولگرايان را بيان مي‌کند.
در همين حال محسن حيدريان از اعضاي مرکزيت حزب منحله توده در مطلبي با عنوان «آقاي رفسنجاني خوش‌آمدي»، نامزدي هاشمي را هوشمندي سياسي توصيف کرد و نوشت: يکي از مشکلات رفسنجاني بخشي از کارنامه سياسي او بعنوان يکي از قدرتمندترين سکانداران پس از انقلاب است. ادعاي مشارکت او در قتل‌هاي زنجيره‌اي بي‌دفاع گذاشتن مردان کليدي خود نظير عبدالله نوري و کرباسچي در دادگاه و عدم شفافيت سياسي و اقتصادي گوشه‌اي از آنهاست. اما طبيعي است که در مکتب فکري رفسنجاني بعنوان يک سياست‌ورز پراگماتيست نمي‌توان توقع بازخواني انتقادي کارنامه گذشته را داشت. ولي نگاه او به گذشته گيج نيست، بلکه جهت‌دار است. او از «تندرويهاي انقلابي» و «تسخير سفارت آمريکا»، بارها سخن گفته است. به نوشته اين چپ آمريکايي، هاشمي در سن بازنشستگي به سياست برگشته است.
اما پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به طيفي از گروهک‌هاي سابقا چپ مقيم آلمان نسبت به تعميق شکاف ميان گروه‌هاي معارض جمهوري اسلامي به خاطر نامزدي هاشمي هشدار داد و نوشت: با نامزدي هاشمي دو گرايش در صفوف اپوزيسيون شکل گرفته است. گرايش نخست، با استدلالهاي گوناگون دعوت به شرکت در انتخابات و رأي دادن به رفسنجاني خواهد کرد. اين استدلالها از اين قبيل خواهد بود؛ مقايسه وضعيت کنوني با هشت سال پيش و ضرورت استفاده از فرصت انتخابات براي بازگشت به دوره رياست‌جمهوري خاتمي يا رفسنجاني، استفاده از کارزار انتخاباتي براي طرح خواستهاي خود و غيره. گرايش دوم، بر پيشينه رفسنجاني در تحکيم استبداد مذهبي و تصفيه خونين مخالفان در دهه‌هاي 1360 و 1370 و نيز بر محافظه‌کاري وي انگشت خواهد گذاشت يا بر اين نکته که تلاش براي پيشبرد اصلاحات در جمهوري اسلامي از طريق تن دادن به چارچوب قانون‌اساسي جمهوري اسلامي و قواعد تعيين شده از سوي حکومت و دستگاه ولايت‌فقيه قبل از اين هم آزموده شده و ره به جايي نبرده است، و از اين رو رأي دادن به رفسنجاني جز مشروعيت بخشيدن به شبه انتخابات پيش رو نتيجه‌اي نخواهد داشت.
اخبار روز با هشدار مجدد نسبت به تعميق اختلافات ميان اپوزيسيون مي‌نويسد: مخالفان براي دفاع از گرايش خود، لازم نيست از رفسنجاني و پيشينه او دفاع کنند. اصرار در کتمان نقش رفسنجاني در برقراري استبداد مذهبي، حواله کردن مسئوليت فجايع دوران نزديک به بيست ساله قدر قدرتي رفسنجاني به مخالفان، طرح ادعاهايي مانند اين که رفسنجاني در کشتارهاي دهه 60 نقشي نداشته است و اتخاذ مواضعي افراطي که گاه انسان در جدل سياسي ناخواسته به دام آن در مي‌غلتد، براي مدافعان شرکت در انتخابات هيچ ضرورتي ندارد. توقع اين است که مخالفان بکوشند روان‌هاي زخم‌خورده از سي‌وچهار سال حکومت رفسنجاني، ياران و جانشينانش را درک کنند نه اينکه با تقديس و تطهير رفسنجاني و انکار واقعيات تاريخي، بر آن زخمها نمک بپاشند.
نويسنده در پايان خاطر نشان مي‌کند: آرزوي قلبي من اين است که ارزيابي بدبينانه فعلي من از چشم‌انداز انتخابات 92 نادرست از کار درآيد و مخالفان نفسي بکشند و بار ديگر تبديل به يأس نشود. اما اگر بخواهم به قول کانت به گونه‌اي رفتار کنم که با آگاهي فعلي من، اين رفتار بتواند به عنوان راهنماي عمومي نيز به کار آيد، بايد از رونق دادن به نمايشي که انتخابات نام دارد، احتراز کنم.
از سوي ديگر پايگاه اينترنتي خودنويس نيز حمايت فعالان اپوزيسيون و روزنامه‌نگاران همسو از هاشمي و خاتمي را بازي دو سر باخت توصيف‌ کرد و نوشت: اين چنين تلاش‌ها در مجموع به تداوم رژيم جمهوري اسلامي کمک مي‌کند و به انتخابات رونق مي‌بخشد. بايد ديد اقدام ما به قوام و تداوم جمهوري اسلامي کمک نمي‌کند؟
گويانيوز ديگر سايت وابسته به محافل ضدانقلاب نيز در نوشته مفصلي استدلال کرد که نامزدي امثال هاشمي، به مفهوم انتخابات آزادي که اپوزيسيون مي‌خواهد نيست و بدين ترتيب فقط اپوزيسيون سربازگيري مي‌شود.
و بالاخره شبکه ضدانقلابي بالاترين اين‌گونه تحليل کرده است که: «اي هاشمي قدرقدرت، اي قهرمان، اي اکبرشاه، بيا اين فلک‌زدگان را از بيچارگي و دربدري نجات بده...!» يک عده دهن ما را سرويس کردند اين چند روزه!! خوب مي‌خواهد بيايد مي‌خواهد نيايد!! ببين بدبختي و حقارت يک عده به کجا رسيده است که دست به دامن يک آخوند 80 ساله شده‌اند!! آنچنان از اين پيرمرد[...]سخن مي‌گويند که گويي وي منجي بزرگي است که قرار است سوار بر اسبي سفيد و بالدار، از آسمانها به زمين فرود آيد و ما فلک‌زدگان و بيچارگان را از حضيض ذلت و بدبختي برهاند. حداد، قاليباف، هاشمي... اينها چه فرقي با هم دارند. انتخاب بين بد و بدتر تا کي؟ چندبار بايد از چاه به چاله و از چاله به چاه بيفتيم؟ بس است ديگر! اين شوي انتصابات ديگر تکراري شده.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10