(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - شماره 20488

سرويس‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي بار ديگر به توان موشکي حزب‌الله اعتراف کردند
سران فتح و حماس فردا در قاهره ديدار مي‌کنند
هاآرتص از افتتاح دفتر نمايندگي اسرائيل در امارات متحده خبر داد
تشکيل تيپ مقاومت در سوريه براي آزاد کردن جولان اشغالي
مسلمانان بحرين در محل مساجد تخريب شده نماز خواندند
آتش حمايت از تروريست‌ها در سوريه دامن ترکيه را هم گرفت
براساس نتايج اوليه شمارش آرا اعلام شد
نواز شريف پيروز انتخابات پارلماني در انتخابات پاکستان
وزير دفاع مصر از همه گروه‌هاي سياسي خواست اختلاف‌ها را کنار بگذارند
معترضان در اسرائيل از آغاز بهار عبري خبر دادند
سرکوب معترضان نظام سرمايه‌داري در پايتخت دانمارک
مرحله دوم رزمايش دريايي آمريکا در خليج‌فارس آغاز شد
آغاز شمارش آرا در انتخابات پارلماني بلغارستان
   


سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل بارديگر به توان موشکي بالاي حزب‌الله براي حمله به سکوهاي استخراج گاز اين رژيم در آب‌هاي ساحلي لبنان اذعان کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها به نقل از روزنامه فلسطيني المنار، در گزارش سرويس‌هاي اطلاعاتي ارتش اسرائيل تاکيد شده است، حزب‌الله از قدرت و توان موشکي بالايي براي انهدام سکوهاي استخراج گاز اسرائيل در سواحل لبنان برخوردار است و قادر است اين تاسيسات را به طور کامل منهدم کند.
در اين گزارش آمده است، اسرائيل از نگراني انهدام اين تأسيسات توسط حزب‌الله مرزهاي لبنان با سوريه را به طور جدي کنترل مي‌کند به گفته منابع آگاه اطلاعاتي اسرائيلي، حزب‌الله هم‌اکنون ذخيره موشک‌هاي هوا به زمين بسيار بالايي دارد و اين توان بالاي موشکي حزب‌الله مي‌تواند قدرت هوايي اسرائيل را در آينده به خطر بيندازد.

 


رهبران جنبش‌هاي حماس و فتح براي از سرگيري مذاکرات آشتي ملي فردا در قاهره ديدار مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، عزام‌ الاحمد رئيس هيئت اعزامي جنبش فتح در اين مذاکرات اعلام کرد، در اين نشست درباره تشکيل دولت تکنوکرات که پيشتر رهبران فتح و حماس درباره آن به توافق رسيده‌اند گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد شد.موسي ابومرزوق از مقام‌هاي ارشد حماس نيز گفت، جنبش حماس آماده است تا هر آنچه که براي پايان دو دستگي و تفرق داخلي فلسطين لازم است مهيا کند.فتح و حماس با وجود توافقنامه آشتي ملي سال 2011 به ميانجي‌‌گري مصر نتوانستند اقداماتي براي اجراي اين توافقنامه صورت دهند و مذاکرات قبلي آنها نتايج چنداني به همراه نداشت.خبر ديگر اينکه محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان روز چهارشنبه با رئيس‌جمهور مصر در قاهره ديدار خواهد کرد.

 


اسناد وزارت خارجه رژيم صهيونيستي خبر محرمانه افتتاح نمايندگي اين رژيم در يکي از کشورهاي حوزه خليج‌فارس را «لو» داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روزنامه «هاآرتص» با انتشار بخشي از طرح وزارت خارجه رژيم صهيونيستي براي سال 2013 تا 2014 که قرار است در همين هفته براي تصويب به کابينه ارائه شود، خبر افتتاح مخفيانه نمايندگي رژيم صهيونيستي در يکي از کشورهاي حوزه خليج‌فارس افشا شده است.
براساس اين طرح رژيم صهيونيستي از سال 2010 تاکنون 11 سفارت و نمايندگي ديپلماتيک در سرتاسر جهان افتتاح کرده که نام همه آنها به جز مورد خليج‌فارس منتشر شده است. «هاآرتص» احتمال داده اين کشور عربي، امارات متحده عربي است.
وزارت خارجه اسرائيل اعلام کرده نمي‌تواند در اين باره اظهارنظر کند. براساس اين گزارش، نمايندگي‌هاي ديپلماتيک جديد اسرائيل شامل، سفارت در نيوزيلند، غنا، آلباني، ترکمنستان و يک سفارت در درياي کارائيب، کنسولگري در گوانگجو چين، مونيخ آلمان و سائوپائولو برزيل، يک هيئت ديپلماتيک در جزاير اقيانوس آرام و يک دفتر ديپلماتيک در خليج‌فارس است.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: روابط اسرائيل با کشورهاي حوزه خليج‌فارس مسئله بسيار حساسي است. «يعکوف هندلزمن»، سفير اسرائيل در آلمان، فوريه 2012 در مقاله‌اي که در موسسه مطالعات امنيت ملي منتشر شد، نوشت اسرائيل و کشورهاي خليج‌فارس منافع استراتژيک و اقتصادي مشترکي دارند.هاآرتص نوشت: کشوري که اسرائيل با آن روابط ديپلماتيک مخفي برقرار کرده، امارات متحده عربي است. طبق يک سند محرمانه وزارت خارجه آمريکا که مربوط به مارس 2009 است، هندلزمن به يک ديپلمات آمريکايي گفته، «شيخ عبدالله بن زايد»، وزير خارجه امارات متحده عربي با «تزيپي ليوني»، وزير خارجه سابق اسرائيل روابط شخصي خوبي دارد.

 


جبهه مردمي براي تغيير و آزادي سوريه به منظور آزادي بلندي‌هاي اشغالي جولان تيپ مقاومت تشکيل داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) رياست جبهه مردمي براي تغيير و آزادي در بيانيه‌اي اعلام کرد، براي آزادسازي اراضي اشغالي از جمله جولان از اشغالگران تيپ‌ مردمي تشکيل شده است.
وي افزود، باب عضويت در اين تيپ باز است و هر يک از شهروندان مي‌توانند درآن عضو شوند.
اين در حالي است که «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه و «سيد حسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان پيشتر اعلام کرده بودند که از تشکيل چنين جبهه‌اي حمايت مي‌کنند.
«سيد حسن نصرالله» دبيرکل حزب‌الله لبنان اخيرا طي سخناني گفت: ما اعلام مي‌کنيم که ما در کنار مقاومت مردمي سوريه ايستاده‌ايم و براي آزادي جولان سوريه به آنها آموزش مي‌دهيم.
پيش از اين «بشاراسد»، رئيس‌جمهور سوريه در نشست خود با کميته امنيتي اين کشور تصميم گرفت که جبهه جولان را به روي گردان‌هاي مقاومت مردمي بگشايد.
به گزارش المنار، حزب جبهه مردمي تغيير و آزادي سوريه با همکاري تشکل‌هاي سياسي اين کشور تشکيل شده است.
از سوي ديگر سفير آمريکا در سوريه به مخالفان دولت سوريه اعلام کرد براي گفت‌وگو با نظام سوريه براساس توافق واشنگتن با مسکو آماده باشند.
پيشتر يک مقام آمريکايي گفت که «رابرت فورد» سفير آمريکا در سوريه که اين کشور را دو سال قبل ترک کرده به طور مخفيانه و غيرقانوني از مرزهاي شمالي وارد سوريه شده و با رهبران گروه‌هاي مخالف ديدار کرده است.
اين مقام آمريکايي در اظهاراتي در شبکه اي‌بي‌سي نيوز افزود فورد براي مدت کوتاهي از طريق مرز ترکيه وارد سوريه شده است.
يک مقام وزارت خارجه آمريکا نيز سفر مخفيانه فورد به سوريه را تاييد کرد و گفت که وي با اعضاي تشکلي موسوم به ارتش آزاد سوريه ديدار کرده و بسته‌هاي غذاي آماده را در اختيار افراد مسلح قرار داده است.
راديو ملي آمريکا هم به نقل از فعالان سوري گزارش داد که فورد با رهبر مخالفان در حلب در شمال سوريه ديدار کرده است.
فورد پس از همراهي «جان کري» وزير خارجه آمريکا در سفر روسيه، روز چهارشنبه به ترکيه سفر کرد.
در همين رابطه مسئولان بلندپايه آمريکايي و عربي فاش کردند: شماري از رهبران کشورهاي عربي همپيمان آمريکا، در ديدار اخيرشان با اوباما نسبت به خطر تندروي‌هاي قطر و ترکيه در مورد سوريه هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، در ديداري که اخيرا با حضور ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، محمدبن زايد آل نهيان، وليعهد امارات و سعود الفيصل، وزير خارجه عربستان در کاخ سفيد برگزار شد حاضران نگراني خود را با باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا نسبت به پيامدهاي ادامه اين کمک‌هاي نظامي قطر و ترکيه به گروه‌هاي تندرو مسلح درميان گذاشتند.
رهبران کشورهاي عربي مذکور همچنين از اوباما خواستند با توجه به وجود اختلافات در مواضع کشورهاي جهان درباره سوريه، واشنگتن زمام امور را در اين باره به دست بگيرد.
بنا به نوشته روزنامه وال‌استريت ژورنال نيز، مسئولان سه کشور مذکور در ديدار با مقامات واشنگتن نسبت به کمک‌هاي قطر به گروه‌هاي تندرو در سوريه ابراز نگراني کرده‌اند.
يکي از مسئولان عرب که خواست نامش فاش نشود در اين باره گفت: تنها اوباما و آمريکا مي‌توانند نقش قطر را در سوريه کاهش دهند.
پاکسازي تروريست‌ها
ارتش سوريه در حومه دمشق و شهر القصير در حمص در آستانه پيروزي کامل بر گروه‌هاي مسلح قرار گرفت. ارتش سوريه شهر القصير را به محاصره کامل خود درآورد و شروع به پاکسازي گروه‌هاي مسلح کرد.
اين در حالي است که تعدادي از نيروهاي ويژه اسرائيل براي کمک به نيروهاي جبهه النصره وارد شهر القصير شده بودند. اين نظاميان قصد داشتند مانع از پيشروي ارتش به داخل القصير شوند که با عمليات گسترده ارتش مواجه شدند.
نيروهاي سوري اعلام کردند يگان‌هاي نظامي ارتش پس از پيشروي به سوي القصير حملاتي را عليه گروه‌هاي مسلح به خصوص جبهه النصره (وابسته به القاعده) انجام داده‌اند.
نيروهاي سوري همچنين در حومه دمشق در آستانه مسلط شدن بر شهر داريا و نابود کردن مهمترين دژها و پناهگاه‌هاي گروه‌هاي مسلح در غوطه غربي قرار دارند.
ارتش سوريه تعدادي از مناطق و روستاهاي حومه شرقي القصير از جمله روستاي الغسانيه را آزاد کرد.
مردم اين روستا ضمن قدرداني از ارتش سوريه اظهار داشتند که آماده‌اند با ارتش عليه تروريست‌ها مقابله کنند.
در درگيري ارتش با تروريست‌ها در مناطق ديگر سوريه نيز از جمله ادلب، درعا، خربه غزاله نيز تعداد زيادي تروريست کشته شدند. در ميان کشته‌شدگان اتباع غيرسوري نيز ديده مي‌شوند.
ساير رويدادها
* بر اثر سه انفجار تروريستي در بازار طلافروشان لاذقيه خسارت‌هاي مادي فراواني به بارآمد.
تروريست‌هاي سوري به صومعه‌اي مسيحي به نام سنت الياس در منطقه القصير حمله کردند و مجسمه حضرت الياس را شکستند.
* يکي از نمايندگان پارلمان لبنان گفت، جنگ با اسرائيل اکنون به نفع سوريه نيست.
* بر اثر اصابت شش خمپاره به منطقه المزه پنج نفر زخمي شدند.
* وزير خارجه تونس تاکيد کرد جوانان تونسي که براي پيوستن به گروه‌هاي مسلح در سوريه به اين کشور اعزام شده‌اند فريب خورده‌اند.

 


شهروندان بحريني با برپايي نماز در مساجد تخريب شده بار ديگر تاکيد کردند اهانت به مقدسات اسلامي آنان را از پيگيري مطالباتشان باز نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري‌ها، صدها شهروند بحريني در مساجد تخريب شده نماز خواندند و به تعلل دولت بحرين در بازسازي مساجد تخريب شده اعتراض کردند.
مردم بحرين تاکيد کردند، تخريب اماکن مقدس مسلمانان تاثيري در اهداف انقلابيون براي سرنگوني رژيم آل خليفه ندارد و مردم همچنان خواستار تغيير رژيم هستند.
ميثم السلمان مسئول بخش آزادي‌هاي ديني سازمان حقوق بشر بحرين نيز در اين باره گفت، محکوميت اين جنايت از سوي جامعه بين‌المللي اين مسئله را حل نخواهد کرد و بهتر است آل‌خليفه به خاطر اهانت به مقدسات مسلمانان و ناديده گرفتن ارزش‌هاي دين اسلام از خدا و مردم عذرخواهي کند.
وي تاکيد کرد همه تلاش‌ها براي ايجاد درگيري فرقه‌اي در بحرين به برکت هوشياري و آگاهي مردم و تمايل آنها به وحدت ملي ميان همه اقشار و پافشاري بر مبارزه با نژادپرستي با شکست مواجه خواهد شد.
از سوي ديگر، احزاب و گروه‌هاي مخالف رژيم آل‌خليفه از گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درخواست کردند به بحرين سفر کند و از نزديک جنايات و شکنجه‌هايي که رژيم آل‌خليفه نسبت به زندانيان سياسي اعمال مي‌کند را مشاهده کند.
گفتني است مقامات آل‌خليفه تاکنون به بهانه‌هاي مختلف از عزيمت گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل به بحرين خودداري کرده‌اند.

 


مردم و احزاب سياسي ترکيه «رجب طيب اردوغان» را مسئول انفجارهاي خونين شهر «ريحانلي» دانستند و خواستار استعفاي وي شدند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، انفجارهاي پي‌در‌پي شهر «ريحانلي» واقع در جنوب ترکيه که عصر شنبه رخ داد، جان 43 نفر را گرفت و بيش از 100 مجروح برجاي گذاشت. از اين انفجارها خسارات مالي زيادي نيز بر جاي ماند. شهر 60 هزار نفري ريحانلي در هشت کيلومتري مرزهاي سوريه واقع شده است و تروريست‌‌هاي فعال در سوريه، به راحتي در اين شهر رفت‌وآمد مي‌کنند. به همين خاطر، برخي منابع ترک اين انفجارها را به شبکه القاعده و «جبهه النصره» نسبت مي‌دهند. دولت آنکارا در مورد عوامل انفجارها چيزي را اعلام نکرد و فقط از دستگيري پنج مظنون خبر داد.
در همين حال، «دولت باغچه‌لي» رهبر حزب «حرکت ملي» ترکيه طي بيانيه‌اي اعلام کرد: امنيت مرزي ترکيه از ميان رفته است و رفتارهاي موجود در زمينه عقب‌نشيني نيروهاي حزب کارگران کرد ترکيه (پ.ک.ک) و سياست‌هاي اشتباه دولت ترکيه امنيت در مرزهاي اين کشور را از بين برده است.
اردوغان در واکنش به کساني که انفجارها را به گردن اعضاي پ.ک.ک مي‌اندازند نيز اينگونه اظهارنظر کرد: دو انفجاري که در شهرک ريحانلي رخ داد، يا توسط دولت سوريه و يا حزب پ.ک.ک صورت گرفته است.«بولنت آرنيچ» معاون نخست‌وزير ترکيه نيز مدعي شد: دولت سوريه مشکوک به دست داشتن در انفجارهاي ريحانلي است.
اما مردم و گروه‌هاي سياسي نظر ديگري دارند؛ مردم شهر ريحانلي ديروز در يک تظاهرات خودجوش، نخست‌وزير را مسئول اين انفجارها دانستند و خواستار استعفاي او شدند. مردم ترکيه مي‌گويند اين انفجارها حاصل مداخلات ترکيه در بحران سوريه است. «ايلم منصور اوغلو» سخنگوي «مخالفان مداخلات امپرياليستي در سوريه» که در جمع تظاهرکنندگان سخنراني مي‌کرد، اظهار داشت، گروه‌هاي تروريستي القاعده و النصره مسئول اين انفجارها هستند. آنان آزادانه در خيابان‌هاي ريحانلي مي‌گردند.
وي افزود: دولت ترکيه به خاطر حمايتي که از اين گروه‌هاي تروريستي مي‌کند، در حادثه فوق مقصر است.
در عرصه بين‌المللي نيز ناتو، سازمان ملل و دولت آمريکا انفجارهاي ريحانلي را به شدت محکوم کردند.

 


براساس نتايج اوليه شمارش آراي انتخابات پارلماني پاکستان، حزب «مسلم ليگ» تحت رهبري «نواز شريف» از ديگر احزاب اين کشور پيشي گرفته است.
به گزارش واحد مرکزي خبر، براساس شمارش بيش از 60 درصد آراي انتخابات پارلماني پاکستان که شنبه برگزار شد، حزب مسلم ليگ شاخه «نواز» در مقايسه با ديگر احزاب پيشتاز بوده و توانست 119 کرسي مجلس ملي را فتح کند. «نواز شريف» پس از اين پيروزي، در شهر لاهور و در جمع هواداران خود گفت: بايد خدا را شکر کنيم که به حزب مسلم ليگ فرصتي ديگر براي خدمت به شما و خدمت به پاکستان اعطا کرد.
شريف که تعهد داد اقتصاد پاکستان را احيا کند افزود: از همه احزاب مي‌خواهم دور هم جمع شوند و با من دور يک ميز بنشينند تا بتوانيم مشکلات کشور را حل کنيم.
شريف قبلا گفته بود در صورت پيروزي حزب مسلم ليگ، او برادر خود «شهباز شريف» را به نخست‌وزيري پاکستان برمي‌گزيند.
شريف 63 ساله تاکنون دو بار (سال‌هاي 1990 و 1997) به عنوان نخست‌وزير پاکستان انتخاب شده بود، اما در دور نخست به دست «غلام اسحاق‌خان» رئيس‌جمهور وقت کنار گذاشته شد و در دور دوم نيز ژنرال «پرويز مشرف» عليه وي کودتا کرد.
مجلس ملي پاکستان 342 نماينده دارد و از مجموع اين تعداد، 272 نماينده به طور مستقيم (با راي مردم) و 70 نماينده ديگر به صورت فهرست سهميه‌بندي انتخاب مي‌شوند.
در پي اعلام پيروزي حزب مسلم ليگ، هزاران نفر از پيروان اين حزب در خيابان‌هاي لاهور به شادماني پرداختند.پس از حزب مذکور، حزب «عدالت» تحت رهبري «عمران خان» و حزب «مردم» به رهبري «آصف علي زرداري» رده‌هاي دوم و سوم را کسب کرده‌اند.
به اعتقاد ناظران، حزب مسلم ليگ به تنهايي نمي‌‌تواند دولت تشکيل دهد و مجبور است که با ديگر احزاب ائتلاف کند.در همين حال، کميسيون انتخابات پاکستان دستور داد در بيش از 30 مرکز اخذ راي شهر کراچي مجددا انتخابات برگزار شود. علت اين تصميم، اعتراضات در مورد وقوع تقلب اعلام شده است.
مشارکت مردم در انتخابات روز شنبه نيز 60 درصد اعلام شده است. اين ميزان مشارکت در سه دهه اخير بي‌سابقه بوده است.
خبر ديگر از پاکستان اينکه عصر روز شنبه از نوار قبايلي شمال غرب پاکستان بيش از 60 موشک به سمت استان «کنر» افغانستان شليک شده است. از تلفات احتمالي اين حمله گزارشي نرسيده است. در همين حال، کاخ سفيد اعلام کرد که آمريکا خط مرزي «ديورند» را به عنوان مرز ميان افغانستان و پاکستان به رسميت مي‌شناسد. مقامات کابل خط مرزي ديورند را به رسميت نمي‌شناسند.

 


وزير دفاع مصر در هشداري شديداللحن به همه گروه‌هاي مصري تاکيد کرد با آتش ارتش بازي نکنند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از نشريه المصري اليوم، «عبدالفتاح السيسي» وزير دفاع مصر از همه گروه‌هاي سياسي در کشور خواست تا به تفاهم دست يافته و اختلاف‌ها را کنار بگذارند.
السيسي که در جمع شماري از نويسندگان و روزنامه‌نگاران و هنرمندان سخن مي‌گفت، اظهار داشت: ما مي‌خواهيم به ملت اين اطمينان را بدهيم که ارتش مصر واقعا قدرتمند است و تواناست و شعار «ملت و ارتش يک دست هستند» باقي خواهد ماند.وزير دفاع مصر همچنين گروه‌هاي سياسي را به تفاهم دعوت و تاکيد کرد: اين ارتش آتش است اما اين آتش عليه مردم خود نيست.

 


هزاران نفر از ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي در اعتراض به برنامه بودجه و تدابير رياضتي رژيم صهيونيستي تظاهرات کردند و از آغاز بهار عبري خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از خبرگزاري فرانسه، هزاران اسرائيلي در تل‌آويو و شهرهاي ديگر سرزمين‌هاي اشغالي در اعتراض به سياست‌هاي جديد رياضتي اين رژيم به خيابان‌ها ريختند.
موج اصلي تظاهرات، انتقاد از وزير جديد دارايي رژيم صهيونيستي بود و معترضان به طرح‌هاي جديد دولت براي افزايش ماليات‌ها و کاهش دستمزدها اعتراض داشتند.
تظاهرکنندگان شعار مي‌دادند، مردم چيزهاي مختلفي مي‌خواهند. بهار عبري آغاز شده است. ملت عدالت مي‌خواهد نه صدقه، ما 99 درصدي هستيم.
تظاهرات روز شنبه در اسرائيل ادامه همان تظاهراتي است که 9 ماه پيش در اعتراض به وضعيت بد اقتصادي و بي‌عدالتي اجتماعي صورت گرفت. تظاهرکنندگان اعلام کردند در اين مدت مقامات اسرائيلي هيچ تلاشي براي خواسته‌هاي مردم اسرائيل انجام ندادند و همچنان فقر و مشکلات اقتصادي گريبانگير آنان شده است.
قيمت انواع حامل‌هاي انرژي و در راس آن بنزين در هفته‌هاي اخير به شدت افزايش يافته است. مسئولان دولت صهيونيستي در ماه‌هاي اخير ادعا کرده بودند در حالي که اعتراض‌هاي مردم در بخش‌هاي وسيع اروپا و نيز ناآرامي کشورهاي عرب همسايه به اوج خود رسيده ثبات سياسي و اقتصادي اسرائيل بيانگر عملکرد درست دولت است اما اکنون از سرگيري تظاهرات مردمي ادعاي دولتمردان را زير سوال برده است.
به نوشته روزنامه هاآرتص مردم اسرائيل خود را بخشي از اعتراض‌هاي جهاني وال‌استريت مي‌دانند و معتقدند همچنان بر فاصله طبقاتي در اسرائيل اضافه مي‌شود.

 


مخالفان نظام سرمايه ‌داري در دانمارک با پليس ضد شورش به شدت درگير شدند.
يکشنبه شب صدها نفر از مخالفان نظام سرمايه‌داري در «کپنهاگ» پايتخت دانمارک پس از برگزاري يک تجمع ضد دولتي از سوي پليس ضد شورش به شدت سرکوب شدند.آنطور که سايت خبري «دموئيکس» ذيل تصاوير اين ناآرامي‌ها نوشته، در جريان اين درگيري‌ها معترضان با سنگ، چوب، تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگي و همچنين با آتش زدن لاستيک در خيابان‌ها به مقابله با پليس ضد شورش پرداختند.
رسانه‌هاي محلي اين شهر نوشتند، پليس دستکم 22 معترض را بازداشت کرده است.
پليس کپنهاگ مي‌گويد معترضان 200 نفر از طرفداران چپ‌هاي راديکال بودند که با ورود آنها به صحنه پراکنده شدند.

 


مرحله دوم رزمايش دريايي آمريکا در خليج‌فارس با مشارکت بيش از 40 کشور آغاز شد.
شبکه تلويزيوني پرس‌تي‌وي روز گذشته از آغاز مرحله دوم رزمايش دريايي بيش از 40 کشور در خليج‌فارس به رهبري آمريکا خبر داد.
براساس اين گزارش اين رزمايش در آب‌هاي بحرين در حال برگزاري است. فاز نخست اين رزمايش شامل واکنش به نشت نفت، محافظت از کشتي‌ها، حفاظت از پايه‌هاي دريايي، مين‌روبي و پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين ششم ماه مه (16 ارديبهشت) در خليج‌فارس برگزار شد.
فرمانده نيروي دريايي آمريکا در بحرين با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد اين مانور بزرگترين رزمايش در نوع خود در منطقه است. براساس اين گزارش فاز سوم اين رزمايش با مشارکت 35 کشتي، 18 زيردريايي و هواپيماهاي بدون سرنشين برگزار مي‌شود.
اين رزمايش در حالي در آب‌هاي بحرين برگزار مي‌شود که اين کشور دو سال است شاهد وقوع يک انقلاب تمام عيار مردمي عليه آل‌خليفه و حضور نظاميان آمريکا در خاک اين کشور است.
ايالات متحده از ترس از دست دادن پايگاه نظامي خود در اين کشور با تمام توان در حال حمايت از آل‌خليفه در برابر انقلابيون اين کشور است.

 


شمارش آراي انتخابات پارلماني بلغارستان در حالي آغاز شده که منابع خبري از احتمال پيروزي نامزد حزب محافظه‌کار «گرب» خبر مي‌دهند.
مردم بلغارستان، فقيرترين کشور عضو اتحاديه اروپا روز گذشته در حالي پاي صندوق‌هاي رأي رفتند که منابع خبري اين کشور احتمال پيروزي «بويکو بوريسوف« محافظ و نخست‌وزير سابق اين کشور را که رهبري حزب «گرب» را برعهده دارد بيش از ساير نامزدها مي‌دانند.
اين کشور حدود 3 ماه پيش به دنبال افزايش شديد قيمت‌هاي انرژي به ويژه برق شاهد وقوع شورش‌هاي خونين و در نهايت استعفاي دولت بود.
اين کشور در جريان ناآرامي‌هاي خود يکي از بزرگترين تظاهرات ضددولتي در 16 سال گذشته‌اش را تجربه کرد.
آنطور که خبرگزاري فرانسه نوشته حزب سوسياليست «بي‌اس‌پي» نيز رقابت تنگاتنگي با حزب «گرب» دارد.
در اين حال خبرهايي نيز از احتمال وقوع تقلب در اين انتخابات حساس پارلماني در رسانه‌هاي عمدتاً اپوزيسيون منتشر شده است. مقامات اين کشور نگران تکرار ناآرامي‌هاي چند ماه گذشته در اين کشور هستند. نتايج انتخابات روز سه‌شنبه و فردا اعلام مي‌شود.
بلغارستان يکي از اعضاي ناتو است و در ميان کشورهاي اروپايي اوضاع اقتصادي به مراتب ضعيفي دارد.
شبکه تلويزيوني الجزيره نيز طي گزارشي اعلام کرد، در انتخابات پارلماني اين کشور حدود هفت ميليون نفر واجد شرايط رأي دادن هستند و نمايندگان 36 حزب نيز در آن حضور دارند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10