(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 - شماره 20491

فرمانده نيروي انتظامي کشور: کانديداها روش غربي‌ها را در تبليغات به کار نبرند
در آستانه پايان دوره سوم شوراي شهر عنوان شد
ابراز تاسف شديد چمران از ناکامي شوراي سوم در بازسازي بافت‌هاي فرسوده
انهدام باند جعل رواديد كشورهاي اروپايي
ساجدي‌نيا خبر داد
بازداشت 74 اراذل و اوباش ديگر در تهران
نتايج اوليه آزمون دکتراي تخصصي دانشگاه آزاداعلام شد
دزد صرافي، دختر صاحب مغازه را قرباني کرد
در محور فيروزکوه رخ داد
يک کشته و 16 مجروح در واژگوني اتوبوس
کشف 80 هزار ليتر سوخت قاچاق در آب‌هاي قشم
مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسي ارشد تا شنبه
کشف 2کيلو شيشه و 140هزار دلار در فرودگاه تبريز
40هزار تن هندوانه از ايرانشهر به خارج صادر شد
از سوي وزارت بهداشت تعرفه‌هاى پزشکي سال 92 ابلاغ شد
رؤساي 3 بانک طعمه کلاهبرداران تلفني شدند
ريزش ساختماني در رواندا
معدن طلاي اندونزي قرباني گرفت
مسموميت دانش‌آموزان افغان اين بار در بلخ
سونامي يخ در مينه‌سوتا
خودسوزي مرد ايتاليايي
   


خرم‌آباد - خبرنگار کيهان:
کانديداها اگر از هيچ پوستر و بنري استفاده نکنند و روش غربي‌ها را در تبليغات به کار نبرند، مردم براحتي مي‌توانند نظرشان را اعلام کنند.
فرمانده نيروي انتظامي کشور که در جمع پرسنل نيروي انتظامي لرستان سخن مي‌گفت، افزود: تجمع عده‌اي هنگام ثبت‌نام نامزدها شايسته نيست و وجهه قانوني ندارد، عرصه انتخابات مبارزه براي قدرت نيست و چه قدرت طلبي و چه تلاش براي حفظ بقاي قدرت برازنده رئيس‌جمهور نيست.
سرتيپ اسماعيل احمدي‌مقدم با بيان اين مطلب که کشتي ولايت نجات دهنده است ادامه داد: کسي که از کشتي ولايت پياده شود عزتش را از دست مي‌دهد و غرق در تباهي مي‌شود و اگر مي‌خواهيم هدف را گم نکنيم و از طوفان در امان بمانيم، بايد در کشتي ولايت باشيم.
وي با بيان اين مطلب که به برکت آگاهي و بصيرت مردم، تبليغات رسانه‌هاي بيگانه رنگ باخته است، خاطرنشان ساخت، مردم به جوسازي‌هاي رسانه‌هاي دشمنان بي‌اعتنا هستند و هوشيارانه حماسه ديگري را رقم خواهند زد و دشمنان را مأيوس خواهند کرد.
فرمانده انتظامي کشور با بيان اين مطلب که براي رسيدن به مقصد و انتخاب مجري قانون‌اساسي بايد از مجراي قانون حرکت کنيم، خاطرنشان ساخت: همه بايد تلاش کنيم حاشيه‌هايي را که در انتخابات سال 88 طراحي و اجرا شد شاهد نباشيم.
احمدي‌مقدم تصريح کرد: در کشوري که ولايت‌فقيه، ولي امر مسلمين، فرزانه و فهيم مورد قبول نخبگان و آحاد مردم هست و دنيا به حکمت رهبر عزيز انقلاب ما اعتراف دارد تلاش کنيم با چنگ زدن به ريسمان ولايت‌تقويت کننده انقلاب باشيم.
وي گفت: با رهبري ولي‌فقيه و نايب امام زمان قدم‌هاي بزرگي برداشته شده بگونه‌اي که قدرت‌هاي بزرگ از تحقق اهدافشان ناکام مانده و پشت در ايران مانده‌اند که نه تنها گامي پيش نمي‌برند بلکه عقب‌نشيني نيز کرده‌اند.
سرتيپ احمدي‌مقدم با قدرداني از تلاش‌هاي سرتيپ کاظم عليزاده فرمانده انتظامي لرستان به خاطر ارتقاي نظم و امنيت در استان، گفت: اهتمام دکتر دهمرده استاندار لرستان و رئيس شوراي تامين و اعضاي اين شورا در ايجاد همدلي و وحدت حاکم بر استان الگويي مثال‌زدني و شايسته قدرداني است.
فرمانده انتظامي کشور با قدرداني از مردم لرستان، گفت: مردم کم توقع، سلحشور و هميشه حاضر در صحنه‌هاي دفاع از انقلاب واقعيتي مثال‌زدني در کشورند.
وي گفت: نيروي انتظامي لرستان طي دو ماه اخير در همه ابعاد پيشرفت‌هاي قابل قبولي داشته که کاهش تصادفات، سوانح و درگيري بسيار قابل توجه است و اغلب جرائم خشن در استان نظير سرقت‌هاي مسلحانه و آدم‌ربايي نزديک به صفر بوده است.
فرمانده انتظامي کشور گفت: نيروي انتظامي از تبليغات واجتماع نامزدها در چارچوب قانون در مکان‌هاي ورزشي، حسينيه‌ها، مساجد و سالن‌ها حمايت مي‌کند و انتظار داريم نامزدها و هواداران‌شان مراعات قانون را کنند تا مثل فتنه 88 شاهد بي‌نظمي و قشون‌کشي در خيابان‌ها نباشيم و با توجه به اينکه نامزدهايي از همه سلايق حضور پيدا کرده‌اند انتخابات پرشور داشته باشيم.
وي با بيان اين مطلب که وعده بعضي نامزدها مبني بر تعطيلي برخي قوانين غيرقابل تحقق است، گفت: شعارهاي غيرقابل اجرا از سوي نامزدها موجب بدبيني مردم به آنان مي‌شود.
احمدي‌مقدم گفت: با توجه به همزماني برپايي انتخابات شوراها با رياست‌جمهوري احتمال حاشيه‌هاي محلي درمورد شوراها وجود دارد و نيروي انتظامي براي مقابله با نزاع‌هاي قومي، قبيله‌اي و طايفه‌اي آمادگي دارد.
فرمانده نيروي انتظامي کشور گفت: اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي براي مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان ماموريت هميشگي نيروي انتظامي است و محدود به ايام انتخابات نيست.
احمدي‌مقدم در مورد انسداد مرزها، گفت: همين امروز از سيستان و بلوچستان به خرم‌آباد آمده‌ام که در آنجا براي تشديد اقدامات امنيتي در خلأ 200 کيلومتر از مرزهاي سراوان که بيشترين محل تردد قاچاقچيان سوخت، کالا و موادمخدر و اشرار مسلح است تصميمات قطعي انجام شد که در صورت رفع موانع اعتباري، ظرف يک سال تا 14 ماه با احداث جاده مرزي و استقرار مرزداران، خلأ را تکميل مي‌کنيم و حاکميت نسبي در همه مرزهاي شرق کشور داريم و در غرب کشور نيز اين اتفاق از قبل افتاده و مي‌توانيم جلوي تردد اشرار، قاچاقچيان و سوداگران مرگ را بگيريم.

 


رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با ابراز تاسف از بر زمين ماندن برخي وظايف مهم در شوراي سوم تاکيد کرد: بازسازي بافت‌هاي فرسوده تهران مهمترين وظيفه ما بود اما ميسر نشد.
مهندس مهدي چمران در گفت‌وگوي صريح با ايسنا تاکيد کرد: نوسازي بافت‌هاي فرسوده از مهم‌ترين کارهايي است که متاسفانه در شوراي سوم به نوعي بر زمين ماند و با وجود پي‌گيري‌هاي مکرر و مصوبات مختلف در اين باره به نتيجه مطلوب نرسيديم و حقوق مردم در اين رابطه ضايع شد.
رئيس شوراي عالي استان‌ها در اين گفت‌وگو با تاکيد بر اين مطلب که پيشرفت نوسازي بافت‌هاي فرسوده توسط شهرداري قابل قبول نبود گفت: عملکرد شهرداري در اين خصوص کمتر توانست رضايت شوراي شهر سوم را جلب کند و اهداف از پيش تعيين شده در اين حوزه محقق نشد.
وي با اشاره به معضل آلودگي هواي پايتخت، تاکيد کرد: هنوز هم مشکل آلودگي هوا به قوت خود باقي است، چرا که در حوزه حمل و نقل و ترافيک به اهداف از پيش تعيين شده به طور کامل دست پيدا نکرديم و در نتيجه گره آلودگي هواي تهران در اين دوره مديريت شهري باز نشده است.
چمران در عين حال به اجرايي شدن طرح تفصيلي شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار مي‌رود که مسائل شهرسازي و ساخت‌وسازهاي تهران نيز با اين طرح منطبق باشد اما اين انتظار نيز هنوز به طور کامل برآورده نشده است.
رئيس شوراي شهر تهران در عين حال به تلاش‌هاي مديريت شهري در دوره اخير اشاره و تاکيد کرد: اگرچه برخي از کارهاي شهر تهران بر زمين مانده، اما در اين دوره پروژه‌هاي زيربنايي انجام شده از نظر ابعاد و ريال و ساير ويژگي‌ها، انجام شد که با هيچ دوره شهرداري قابل قياس نيست. به‌ويژه اينکه توسعه شهر در برخي از بخش‌ها نظير مترو، بدون محقق شدن بودجه‌هاي دولتي رخ داده است.

 


رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي از انهدام باند جعل رواديد كشور هاي خارجي بويژه اروپايي خبر داد.
سردار محمود صادقي ديروز گفت: در پي دريافت گزارشات و شكايت هاي مردمي مبني بر دريافت پيامك از تلفن همراه براي اخذ رواديد كشورهاي اروپايي و درج آدرس سايت، تلفن ثابت و همراه، موضوع در دستور كار پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا قرار گرفت.
وي اظهار داشت: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد، افرادي با هويت معلوم در يكي از ساختمان هاي مناطق شمالي شهر تهران در قالب شركت تجاري كه فاقد هرگونه تابلو با عنوان اخذ رواديد يا ويزا است، اقدام به اخذ رواديد با مدرك جعلي مي كنند.
رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا درباره شيوه كار مجرمان، ادامه داد: كلاهبرداران با قانوني جلوه دادن فعاليت خود، پس از جذب مشتري و دعوت مسافران متقاضي به كشورهاي اروپايي با الصاق تابلوهاي فريبنده و بروشورهاي مربوط به اخذ رواديد كشورهاي خارجي، نسبت به فريب آنان اقدام مي كردند.
به گفته صادقي، اعضاي اين باند پس از اخذ مدارك مسافرتي و وجوه نقد، مسافران را با اسناد و گاهي رواديد جعلي براي خروج از كشور روانه فرودگاه ها مي كردند كه به علت جعلي بودن رواديد، مسافران يادشده، دستگير مي شدند.
اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان كرد: ماموران اين پليس با انجام اقدامات پليسي و نيز سرنخ هاي بجامانده از كلاهبرداران، موفق شدند مخفيگاه آنها را شناسايي و طي يك عمليات ضربتي اعضاي باند كه متشكل از چهار مرد و سه زن بود، را دستگير كنند.
صادقي افزود: در بازرسي از مخفيگاه متهمان، مقادير زيادي گذرنامه، اسناد، مدارك و نيز سربرگ هاي جعلي مربوط به شركت هاي مسافرتي كشف شد.
وي ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست صرف دريافت پيامك از طريق تلفن همراه و آگهي روزنامه هاي كثيرالانتشار مراتب را قانوني جلوه نداده و فريب افراد و گروه هاي شياد را نخورند.
صادقي تصريح كرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشكوك و نيز باندهاي كلاهبرداري مراتب را بلافاصله به پليس 110 اطلاع داده و يا با شماره تلفن 88800000 – 021 پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا تماس بگيرند.

 


رئيس پليس تهران از بازداشت 74 اراذل و اوباش در مرحله دوم طرح امنيت محله محور در سال جاري خبر داد.
سردار حسين ساجدي‌نيا ديروز در حاشيه اجراي دومين مرحله طرح امنيت محله محور و برخورد با اراذل و اوباش و سارقان زورگير محدوده جنوب و شرق تهران گفت: با توجه به درخواست‌هاي شهروندان مبني بر برخورد با سارقان، زورگيران و اراذل و اوباش محدوده‌هاي جنوبي و شرقي شهر تهران، اقدامات مأموران براي شناسايي متهمان آغاز شد و در عمليات مشترک پليس‌هاي آگاهي و امنيت اين متهمان دستگير شدند.
وي ادامه داد: در دومين مرحله اين طرح که طي 24 ساعت انجام شد مأموران موفق شدند 74 تن از اراذل و اوباش، سارقان به عنف و زورگيران را شناسايي و دستگير کنند.ساجدي‌نيا با اشاره به اينکه طرح مذکور دومين مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در سطح شهر تهران در سال 92 است، تأکيد کرد: اين طرح تا جلب رضايت شهروندان و ريشه‌کني جرم در شهر تهران ادامه دارد.به گفته ساجدي‌نيا با اجراي طرح‌هاي امنيت محله محور از سال گذشته تاکنون شاهد بوده‌ايم که جرايم خشم در سطح شهر تهران به صورت چشمگيري کاهش داشته و مي‌توان گفت در سال جديد نه تنها رشد جرايم نداشته‌ايم بلکه اين گونه جرايم به مرحله تثبيت رسيده است.ساجدي‌نيا با اشاره به اعدام چند تن از افراد دستگير شده در دوره‌هاي قبلي طرح مبارزه با اراذل و اوباش يادآور شد به طور حتم متهمان مسلح مشيريه نيز به زودي اعدام خواهند شد.
رئيس پليس تهران گفت: بنا بر تجربه و مشاهدات بايد گفت که سن جرم در پايتخت کاهش يافته است و اغلب جوانان مرتکب بزه مي‌شوند.

 


نتايج اوليه آزمون دکتري تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي (PHD) اعلام شد.
دکتر ناصر اقبالي، رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين خبر،‌گفت: داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.com کارنامه خود را مشاهده کنند.
وي در مورد داوطلبان بدون آزمون، نيز اظهار داشت: اين دسته از داوطلبان نيز مي‌توانند با مراجعه به سايت www.azmoon.com از امکان حضور خود در مرحله مصاحبه مطلع شوند.
اقبالي به زمان مصاحبه پذيرفته‌شدگان اين مرحله اشاره و تصريح کرد: تاريخ، محل و چگونگي مصاحبه رشته‌هاي مختلف از اول خرداد به تدريج بر روي سايت www.azmoon.net قرار مي‌گيرد و متقاضيان مي‌توانند از زمان، محل و جزئيات مصاحبه خود مطلع شوند.
مشاور رئيس دانشگاه آزاد درباره ظرفيت پذيرش امسال خاطرنشان کرد: امسال بيش از 1800 نفر در دوره با آزمون و 400 نفر در دوره بدون آزمون پذيرش خواهند شد که حاکي از رشد 22 درصدي پذيرش نسبت به سال گذشته است.
وي در مورد نحوه ارزشيابي اين دوره با آزمون، افزود: در آزمون دکتري تخصصي امسال 75 درصد آزمون کتبي و 25 درصد امتياز براي مصاحبه در نظر گرفته شده است.
اقبالي درباره زمان اعلام نتايج قطعي آزمون نيز گفت: نتايج نهايي پذيرفته‌شدگان در نيمه دوم شهريور ماه سال جاري اعلام خواهد شد که از طريق روابط عمومي مراکز آزمون در موعد مقرر اطلاع‌رساني مي‌شود.
وي در پايان تصريح کرد: چنانچه داوطلبان درباره اين آزمون با سوال يا ابهامي مواجه شدند، مي‌توانند با ارسال ايميل به آدرس porsesh@azmoon.net با کارشناسان مرکز آزمون ارتباط حاصل و در اسرع وقت پاسخ خود را دريافت کنند.

 


ظهر روز سه‌شنبه جواني با مراجعه به صرافي امين در ميدان فردوسي،‌ دختر صاحب صرافي را به قتل رساند و با مقادير معتنابهي دلار و يورو و پوند از مغازه گريخت.
به گزارش خبرنگار ما، حدود ساعت 11:30 روز سه‌شنبه جواني به صرافي امين مراجعه و ادعا کرد که قصد خريد دلار دارد. وي چند دقيقه‌اي در صرافي نشست و وقتي علتش را از وي جويا شدند گفت که منتظر است تا دوستش کارت ملي‌اش را بياورد. اما اين نه تنها پايان ماجرا نبود بلکه آغازي تلخ براي خانواده مالباخته بود. وقتي صرافي خلوت شد و صاحب صرافي براي لحظاتي به بيرون مغازه رفت. وي به دختر صاحب صرافي حمله‌ور شد و وي را با قمه مجروح کرد و شتابان با مقاديري دلار و يورو و پوند از مغازه فرار کرد.
پدر دختر مجروح را به هر بيمارستاني که براي پذيرش مي‌برد به علت اينکه جراحت با چاقو ايجاد شده با جواب منفي مواجه شد.
سرانجام بيمارستان دادگستري او را پذيرش کرد و دکتر بيمارستان هم اظهار داشت که حال دختر خوب است و با 5 بخيه او را راهي منزل کرد. اما حال دختر همين‌طور بدتر شد.
پدر دختر را به يک بيمارستان ديگر منتقل مي‌کند و در آنجا پزشکان اوضاع دختر را بسيار وخيم عنوان و او را فوراً عمل جراحي کردند و طحال و يک کليه او را درآوردند.
با اين همه، دختر صاحب صرافي ظهر روز گذشته به علت شدت وخامت فوت کرد. لازم به ذکر است عکس‌ها و فيلم‌هاي گرفته شده توسط دوربين مدار‌بسته صرافي براي شناسايي و دستگيري مجرم به اداره آگاهي ارائه شده است.

 


واژگون شدن يک دستگاه اتوبوس مسافربري در محور فيروزکوه 17 مسافر را راهي بيمارستان کرد که يک نفر آنان درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از شرق استان تهران، اين سانحه سه‌شنبه در سرازيري منطقه امين‌آباد فيروزکوه نرسيده به تونل دليچاي رخ داد.
پليس راه فيروزکوه، علت اين حادثه را لغزندگي جاده در اثر باران و تخطي راننده از سرعت مطمئنه دانست و اعلام کرد: اين عوامل باعث شد اتوبوس به کوه برخورد کند و سپس واژگون شود.
مسئول فني بيمارستان امام خميني فيروزکوه گفت: در اثر واژگون شدن اتوبوس مسافربري 17 مصدوم اين حادثه با کمک عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شدند.هدايت آخوندي افزود: از اين تعداد 8 نفر زن و 9 نفر مرد بودند که 6 نفر از مجروحان در بخش جراحي و دو نفر در بخش ارتوپدي بستري شدند.
وي از اعزام دو نفر از مجروحان به بيمارستان شهداي تجريش تهران خبر داد و تصريح کرد: اين افراد که در زمان انتقال به بيمارستان کاملا هوشيار بودند، از ناحيه مهره گردن و سر آسيب ديدند.
آخوندي خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 7 نفر از مجروحان حادثه ترخيص شده‌اند که در سه مورد با رضايت خودشان بوده است.مسئول فني بيمارستان امام خميني فيروزکوه با اشاره به ثبت يک مورد فوتي اين حادثه بيان داشت: «مريم يازرلو»، 40 ساله از اهالي گرگان به علت شدت جراحات وارده و ايست قلبي و تنفسي در بيمارستان جان سپرد.

 


قشم- خبرنگار کيهان:
فرمانده يگان درياباني قشم از کشف 80 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل در آب‌هاي اين جزيره خبر داد.
سرهنگ عبدالله لشکري گفت: ماموران اين يگان موفق شدند از يک فروند لنج 80 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل کشف و ضبط کنند.
فرمانده يگان درياباني قشم افزود: در اين عمليات 11 متهم دستگير و با تشکيل پرونده همراه با سوخت مکشوفه تحويل مقامات قضايي شدند.
وي در پايان تاکيد کرد: يگان درياباني قشم اجازه بروز هيچگونه تخلفي را در آب‌هاي نيلگون خليج‌فارس نمي‌دهد.

 


مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز انتخاب رشته آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 92، گفت: تا ساعت هشت صبح ديروز، 10 هزار داوطلب انتخاب رشته کرده‌اند.
دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به 362 هزار و 938 نفري داوطلبان مجاز در اين آزمون اظهار داشت: داوطلبان بايد پس از دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته و مطالعه دقيق آن و پس از اعمال موارد و اصلاحات لازم حداکثر 100 کدرشته محل را از ميان کدرشته‌ محل‌هاي کدرشته امتحاني مجاز، انتخاب و آنها را به ترتيب اولويت علاقه و پس از اطمينان از صحت، در فرم الکترونيکي انتخاب رشته ثبت کنند.
وي با بيان اينکه انتخاب رشته داوطلبان مجاز تا ساعت 24 روز شنبه 28 ارديبهشت ادامه خواهد داشت، تصريح کرد:‌ در صورت انجام صحيح مراحل انتخاب رشته، کد 15 رقمي از طريق سايت سازمان در اختيار داوطلبان قرار مي‌گيرد که نشانگر انجام مراحل طي شده به طور صحيح است.
توکلي افزود: چنانچه داوطلبي به هر دليل موفق به دريافت کد 15 رقمي نشود، به منزله آن است که انتخاب رشته وي در سايت سازمان ثبت نشده و مجددا بايد انتخاب رشته را تکرار کند.

 


تبريز- خبرنگارکيهان:
پليس فرودگاه بين‌المللي تبريز موفق به کشف 2کيلوگرم شيشه و 140هزار دلار آمريکا شد.
رئيس پليس فرودگاه تبريز گفت: پليس، يک چمدان بزرگ حاوي 2کيلو و دويست گرم شيشه را که در قالب 4بسته جاسازي شده بود کشف کرد.
به گزارش پليس استاني، وي افزود: از قسمت امانات فرودگاه نيز يک چمدان حاوي 140هزار دلار آمريکا کشف شد.
سرهنگ زيرک در ادامه خبر از دستگيري دونفر در اين رابطه داد.

 


مدير جهاد کشاورزي ايرانشهر گفت: افزون بر 40هزار تن هندوانه توليدي در مزارع اين شهرستان به خارج از کشور از جمله عراق و ترکيه صادر شده است.
«مجتبي پيري» در گفت‌وگو با ايرنا گفت: روزانه بيش از هزار تن هندوانه از شهرستان ايرانشهر به خارج از کشور صادر مي‌شود.
وي افزود: از شروع فصل برداشت هندوانه از زمين‌هاي کشاورزي ايرانشهر تاکنون بيش از 60هزار تن از اين محصول برداشت و به بازارهاي داخل و خارج از کشور روانه شده است.
مدير جهاد کشاورزي ايرانشهر گفت: در سال زراعي جاري بيش از چهار هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي اين شهرستان به کشت هندوانه اختصاص يافته است.
پيري متوسط برداشت هندوانه از زمين‌هاي کشاورزي ايرانشهر را 30 تا 40تن در هر هکتار عنوان و پيش‌بيني کرد: امسال بيش از 130 هزار تن هندوانه از زمين‌هاي کشاورزي اين شهرستان برداشت شود.
وي افزود: کشورهاي عراق وترکيه به علت کيفيت بالا و مرغوب بودن هندوانه ايرانشهر، جزو خريداران اصلي اين محصول هستند.

 


معاون درمان وزارت بهداشت از افزايش 18 درصدي تعرفه درماني بخش دولتي و 29 درصدي بخش خصوصي خبر داد.
حسن امامي‌رضوي با اعلام ابلاغ اين تعرفه‌ها به کليه بيمارستان‌ها گفت: بيشترين علت افزايش تعرفه‌هاي خصوصي در بخش هتلينگ است که اميدواريم اين افزايش بتواند مشکلات مالي مراکز درماني را کاهش دهد و از طرف ديگر فشاري بر مردم از لحاظ پرداخت هزينه‌هاي درماني وارد نکند.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در جلسه روز سه‌شنبه شوراي عالي بيمه که با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، نماينده سازمان‌هاي بيمه و قائم‌مقام سازمان نظام پزشکي برگزار شد تعرفه‌هاي سال 92 در بخش دولتي و خصوصي تعيين شد.
امامي‌رضوي خاطرنشان کرد: جزئيات افزايش اين تعرفه‌ها در چند روز آينده اعلام خواهد شد.

 


معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از انهدام باند هشت نفره کلاهبرداري تلفني از روساي شعب سه بانک خبر داد.
سرهنگ مهرداد اميدي در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: چندي پيش رئيس شعبه يکي از بانک‌هاي شهرستان رشت با اعلام شکايتي عنوان کرد که فردي با تماس تلفني با شعبه وي، خود را رئيس يکي از بيمارستان‌هاي معروف رشت معرفي کرده و درخواست داشت که مبلغ 390 ميليون تومان را براي خريد دستگاه ‌MRI به حساب وي واريز کند.
به گفته اين رئيس شعبه، کلاهبردار تلفني خود را يکي از افراد شناخته شده در رشت معرفي کرده بود، که پس از مدتي مشخص شد که رئيس بيمارستان به هيچ عنوان با بانک تماسي نداشته و اين رئيس شعبه نيز در دام کلاهبرداران تلفني افتاده است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اينکه تحقيقات براي واکاوي زواياي پنهان اين پرونده ادامه داشت تا اين که رئيس يکي ديگر از شعب بانک در بروجرد نيز طي شکايتي عنوان کرد که به شيوه مشابه مبلغ 60 ميليون تومان را به حساب کلاهبرداران واريز کرده است. وي گفت: تحقيقات ادامه داشت تا اين که پرونده سومي تحت اين عنوان از شهرستان اليگودرز به معاونت مبارزه با کلاهبرداري ارجاع شد.
اميدي با بيان اينکه با ثبت شکايت اين سه رئيس شعبه بانک، مشخص شد که سارقان مبلغ 514 ميليون تومان را به شيوه تلفني ربوده‌اند، گفت: سارقان با شناسايي مشتريان خوش‌حساب و معروف شعب، از طريق برقراري تماس تلفني خود را مشتري خوش‌حساب شعبه معرفي کرده و اقدام به کلاهبرداري ميليوني مي‌کردند.
وي با بيان اينکه ماموران در تحقيقات و بررسي حساب‌هايي که پول به آن منتقل شده، به حساب بانکي زني در شهرستان شهريار رسيدند، گفت: اين زن در تحقيقات پليسي عنوان کرد که در ازاي دريافت مبلغ دو ميليون تومان از مردي، اقدام به باز کردن حساب بانکي کرده و همچنين با دريافت سه ميليون تومان پول نقد، اقدام به خريد 268 قطعه سکه از يک صرافي کرده‌‌اند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اينکه بررسي پليسي نشان داد که اعضاي اين باند در اقدامي دوباره، تعداد 68 سکه را خريداري کرده‌اند، گفت: دستگيري اين افراد در دستور کار قرار گرفت و هشت تن در راستاي رسيدگي به اين پرونده دستگير شدند.
اميدي با بيان اينکه اعضاي اين باند را شش مرد و دو زن تشکيل داده بودند، گفت: اين افراد با شناسايي مشتريان خوش‌حساب و افتتاح حساب در بانک‌هاي مختلف، اقدام به کلاهبرداري تلفني از روساي سه بانک کردند.

 


وزارت مديريت بلاياي رواندا اعلام کرد: 100 کارگر و عابر بر اثر ريزش يک ساختمان در حال احداث در شمال شرقي اين کشور زير آوار مدفون شده‌اند.
«تئوس بادج»، سخنگوي پليس رواندا اعلام کرد آمارهاي اوليه از کشته شدن سه تن و زخمي شدن 21 نفر ديگر حکايت دارد.بنا به اين گزارش، ساختماني که ريزش کرده است، ساختماني چهار طبقه واقع در کنار خياباني در نياگاتار بوده است و به دليل واقع شدن اين ساختمان در کنار خيابان اصلي تعداد زيادي زير آوار مدفون شده‌اند.

 


به دنبال ريزش تونل يک معدن طلا و مس در اندونزي 31 نفر محبوس و 2 نفر نيز کشته شدند.
مقامات اندونزي اعلام کردند؛ تعداد نامشخصي از کارگران يک معدن مس و طلا بعد از ريزش يکي از تونل‌هاي معدن «فري پورت‌مک موران» در آن محبوس شدند و خبري از سرنوشت آنها نيست.
شرکت فري پورت در بيانيه‌اي اعلام کرد؛ تيم‌هاي امداد و نجات گزارش کردند که 4 کارگر را نجات دادند و تا کنون 2 نفر از آنها کشته شده‌اند.گفته مي‌شود در زمان ريزش تونل در اين معدن، 37 کارگر در آن مشغول کار بودند.رئيس پليس محلي به خبرگزاري فرانسه گفته، نجات‌يافتگان بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند اما از شرايط سلامت آنها ابراز بي‌اطلاعي کرد.معدن طلا و مس «فري پورت مک‌موران» که دومين معدن بزرگ جهان است، در غرب استان پاپوآ قرار دارد و گفته مي‌شود 24 هزار نيروي کار قراردادي و غيرقراردادي دارد.

 


رئيس اداره آموزش و پرورش ولايت «بلخ» در شمال افغانستان، مسموميت 150 دختر دانش‌آموز را در شهر «مزار شريف» تاييد کرد.
«قيس مهرآيين»، رئيس اداره آموزش و پرورش ولايت بلخ در اين باره گفت: اين دختران دقايقي پس از ساعت هشت صبح که شاگردان وارد محيط مکتب مي‌شوند، دچار حالت ضعف و سردرد شدند.
وي افزود: همه اين دختران به بيمارستان منتقل شدند و 50 نفر از آنها ساعاتي پس از درمان، مرخص شدند.
رئيس اداره آموزش و پرورش بلخ ادامه داد: يک چاه توالت در خانه‌اي در مجاورت مکتب که از مدتي قبل بسته بود توسط صاحب خانه باز شد و در نهايت گازهايي که از آن آزاد شد دختران دانش‌آموز را مسموم کرد.
به گزارش ايسنا به نقل از بي‌بي‌سي، مهرآيين تاکيد کرد: مسموميت اين دانش‌آموزان ناشي از سم‌پاشي عمدي نبوده و سلامت اين دختران هم جاي نگراني ندارد.
بنابراين گزارش، طي چند سال اخير ده‌ها مورد مسموميت دسته‌جمعي دختران دانش‌آموز در مناطق مختلف افغانستان گزارش شده است.

 


ساکنان برخي نواحي ساحلي ايالت «مينه‌سوتا» در آمريکا طي چند روز گذشته شاهد پديده بي‌سابقه «سونامي يخ» در اين منطقه بودند که خسارات مالي نيز برجاي گذاشته است.
به گزارش ايسنا، شناور شدن پهنه‌هاي يخ که تحت عنوان «سونامي يخ» شناخته مي‌شود، موجب شده تا توده‌هاي بزرگ يخي به سمت ساحل به حرکت درآيند و خانه‌هاي زيادي را در مقابل چشمان ساکنان آنها تخريب کنند.
بنابراين گزارش، وزش شديد باد موجب شده تا پهنه‌هاي يخ موجود بر روي سطح رودخانه Milles Lacs به سمت ساحل حرکت کرده و تا مسافت زيادي در ساحل پيشروي کنند و به ساختمان‌هاي اطراف آن برسند.تصاوير منتشره از رسانه‌هاي آمريکايي نشان مي‌دهد که پهنه‌هاي يخ کم‌کم به ساحل رسيده و هر آنچه را که در مسيرش قرار داشته، تخريب کرده و همچنين موجب نگراني و وحشت ساکنان اين منطقه شده است.دپارتمان منابع طبيعي ايالت مينه‌سوتا اعلام کرد: مسافت زيادي از خط ساحلي از پهنه‌هاي يخ پوشيده شده و در برخي نواحي ارتفاع اين توده‌هاي يخي حتي به حدود 9 متر هم مي‌رسد.
مرکز هواشناسي ايالت مينه‌سوتا اعلام کرد: سرعت باد حدود 30 تا 40 مايل در ساعت بوده که موجب شده پهنه‌هاي يخ به سمت ساحل به حرکت درآيند.

 


مرد ايتاليايي در اعتراض به مشکلات اقتصادي و حراج منزلش به دليل ناتواني در پرداخت بدهي خودسوزي کرد.
به گزارش شبکه خبري «يورو نيوز»، پدر يک خانواده سيسيلي در ايتاليا، به علت مشکلات اقتصادي خود را به آتش کشيد.
براساس اين گزارش، اين مرد 64 ساله در اعتراض به حراج منزلش به قيمت 26هزار يورو، به دليل بدهي 10 هزار يوروي‌اش به بانک، اين اقدام را انجام داد. همسر و دختر وي و دو افسر پليس نيز که قصد خاموش کردن آتش را داشتند در اين حادثه مجروح شدند.
در حال حاضر همه اين افراد به جز دختر خانواده به علت سوختگي شديد در بيمارستان بستري شده‌اند.
اين نخستين بار نيست که بحران مالي در اروپا قرباني مي‌گيرد. پيش از اين نيز شهرونداني از ايتاليا و بلغارستان در اعتراض به وضعيت سخت معيشتي خودسوزي کرده بودند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10