(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 - شماره 20491

حديث دشت عشق
سرمربي باشگاه پرسپوليس امروز يا فردا معرفي مي شود
دايي نيامد، مايلي کهن شانس دارد
حمايت جريان خاص از برانکو
اخبار کوتاه از فوتبال
لغو سفر برترين پرتابگران ديسک به آلمان
نسخه هايي که « آقاي راننده » براي فدراسيون کشتي مي پيچد!
اقدام انسان دوستانه مهاجم مسلمان چلسي
مدير تيم هاي ملي کشتي در آمريکا مطرح کرد
کشتي قسمتي از فرهنگ و تاريخ ايرانيان است
خواندني از ورزش ايران
3 کشور اروپايي گزينه‌هاي تيم ملي بسکتبال
پشت پرده صادر نشدن ويزاي وزنه برداران
12 تکواندوکار در اردوي تيم ملي تکواندو
   


از نوشته پاسدار شهيد «امان‌الله جزيني» خدا داده بود و خدا پس گرفت
بنده بعنوان يک مسلمان وظيفه خود ديدم به دفاع از اين انقلاب که دشمن از هر طرف به آن حمله کرده است پرداخته. لذا چند تذکر را در اين رابطه مي‌دهم، اولين تذکر بنده به مادر مهربانم است که اي مادر از شهادت من اندوهگين نشو. امانتي است که خداوند به تو داده است و حال هم امانت خود را پس گرفت و چه بهتر که اين امانت را با يک معامله پس مي‌گيرد.
اي مادر من! اگر عاطفه مادري نگذاشت که آرام گيري بياد آور فرزند عزيز زهرا(حسين‌ابن‌علي(ع)) در شب عاشورا که رو کرد به بعضي از اصحاب و گفت اگر کسي مي‌خواهد برود بيعت از او برداشته است و بعضي از آنها که ثروت دنيا و حب دنيا آنها را اسير کرده بود فرزند زهرا را در ميان هزاران دشمن رها کرده و رفتند.
مادر! تو افتخار کن که فرزندت به اولاد حسين(ع) دست بيعت داده و تا پاي جان ايستاده. اي مادر! بياد آور ظهر عاشورا را که حسين فرياد برآورد (هل من ناصر ينصرني) و اين فرياد هنوز در گوش انسان‌هاي بيدار طنين افکن است و جواب آن را به خميني لبيک مي‌گويند. اي مادر! بياد آور ام‌ليلا را در مرگ علي‌اکبر چه جوابي داد که صدها همچون من به پاي او نمي‌رسيم. اي مادر اگر صبر و مقاومت کردي اجر مقاومت حفظ است.

 


سرويس ورزشي-
رويانيان پس از يک سال و اندي مديريت در پرسپوليس تا حدودي با زير و بم فوتبال آشنا شده و انتظار مي رود در انتخاب سرمربي خارجي تمام جوانب را در نظر بگيرد. خصوصا درباره برانکو که جرياني او را به شدت حمايت مي کند، تا جايي که هنوز نيامده براي او نظرسنجي مي گذارند و از محبوبيتش مي گويند!
به نظر مي رسد امروز و فردا کردن هاي مديريت باشگاه پرسپوليس براي انتخاب سرمربي جديد در حال به پايان رسيدن است، زيرا از اين باشگاه خبر مي رسد که جانشين يحيي گل محمدي امروز يا شايد هم فردا معرفي مي شود. محمد رويانيان که روز گذشته خبر موافقت ستاد کل نيروهاي مسلح براي تداوم همکاري اش با پرسپوليس رسانه اي شد در خصوص آخرين شرايط کادرفني تيمش گفت: « قطعا سرمربي جديد تا روز جمعه معرفي مي شود. در حال حاضر سه گزينه اصلي داريم. مايلي‌کهن، درخشان و دايي گزينه‌هاي ما هستند و در کنار آنها با برانکو هم صحبت مي‌کنيم. خيلي‌ها مي‌گويند که چرا با مربيان مختلف حرف مي‌زنيد. اما بايد بگويم اشکالي ندارد ، پرسپوليس بزرگ است. روز سه شنبه هم دو گزينه ديگر به اين جمع نفرات مورد نظر اضافه کرديم.» رويانيان در حالي که نمي‌خواست از دو گزينه جديد نامي ببرد، ادامه داد: « سال گذشته انتخاب سرمربي طول کشيد و پرسپوليس از اين بابت ضرر کرد اما امسال به هواداران قول مي‌دهم که سرمربي زودتر معرفي شود. » اما بخش ديگري از صحبت هاي مديرعامل باشگاه پرسپوليس حکايت از تمايل او براي همکاري با علي دايي دارد. رويانيان مي گويد: « علي دايي به پرسپوليس تعلق دارد و به عنوان يک پرسپوليسي اگر دوست داشته باشد که مي دانم دارد، مي تواند سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس شود. مطمئن باشيد اگر اشکالي در پيوستن علي دايي به پرسپوليس باشد، در جاي ديگر است.» به نظر مي رسد قسمت پاياني صحبت هاي رويانيان طعنه به مديران باشگاه راه آهن باشد که پيش از اين اعلام کرده بودند دايي با اين باشگاه قرارداد دارد و فصل آينده هم هدايت راه‌آهن را بر عهده خواهد داشت.
دايي: چيزهايي است که بعدا مي گويم
پاسخ دايي به رويانيان متفاوت از آن چيزي بود که مديرعامل باشگاه پرسپوليس انتظارش را داشت. وي گفت: « من به صورت مستقيم هيچ صحبتي با مديران پرسپوليس نداشته ام اما آنها به صورت غيرمستقيم تلاش‌هايي کرده‌اند و پيغام‌هايي فرستاده‌اند. حتي خيلي تلاش مي‌کنند که بتوانند با من جلسه بگذارند اما بنده قبول نکرده‌ام.» دايي در ادامه به موضوع تمديد قراردادش با باشگاه راه آهن اشاره مي کند و مي گويد: « ما سند همکاري امضا کرده‌ايم و مي‌خواهيم يک کار اساسي بکنيم. من در حال حاضر به تنها چيزي که فکر مي‌کنم باشگاه راه‌آهن است و دوست دارم فصل بعد نتايج خوبي با اين تيم بگيرم. براي پرسپوليس هم آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم که بتواند در فصل بعد نتايج خوبي بگيرد. به هرحال يک چيزهايي وجود دارد که هر وقت شرايط آرام‌تر شد درباره آنها صحبت مي‌کنم. الان اگر وارد جزييات نشويم بهتر است.»
حمايت شديد از برانکو
اظهار نظرات رويانيان و دايي نشان مي دهد که بايد پرونده بازگشت دايي به پرسپوليس را بست؛ به اين ترتيب بايد شانس سه گزينه ديگر را براي تصدي سمت سرمربيگري پرسپوليس بالا دانست. در شرايطي که تا 48 ساعت گذشته محمد مايلي کهن شانس بسياري براي سرمربي شدن داشت، خبرهاي دريافتي حکايت از آن دارد که عده اي تلاش مي‌کنند پاي برانکو را به باشگاه پرسپوليس باز کنند. همان «برانکو » يي که روزگاري سرمربيگري تيم ملي را بر عهده و علاقه بسياري به استفاده از بازيکنان درجه سه يا چهار يکي از باشگاه هاي شهرستاني داشت. اين علاقه که بعدها مشخص شد به دليل ارتباطات دلالي بوده تا جايي ادامه يافت که در يک مقطع زماني 5 بازيکن اين تيم شهرستاني، پيراهن تيم ملي را بر تن داشتند. حالا مسئولان باشگاه پرسپوليس با علم به اين موضوع مدعي هستند که برانکو يکي از گزينه هاي آنهاست و مديرعامل اين باشگاه هم صراحتا مي گويد: « با او حرف زديم و پالس هاي مثبتي گرفتيم . » رويانيان پس از يک سال و اندي مديريت در پرسپوليس تا حدودي با زير و بم فوتبال آشنا شده و انتظار مي رود در انتخاب سرمربي خارجي تمام جوانب را در نظر بگيرد. خصوصا درباره برانکو که جرياني او را به شدت حمايت مي کند، تا جايي که هنوز نيامده براي او نظرسنجي مي گذارند و از محبوبيتش مي گويند!

 


چرا ملي پوشان يکي ، يکي خداحافظي مي کنند؟!
پس از اين که سيدمهدي سيدصالحي به دليل مشکلات شخصي خود اعلام کرد که نمي تواند به اردوي تيم ملي بيايد شهاب گردان دروازه بان تيم ملي نيز از حضور در تيم ملي کناره گيري کرد. به نظر مي رسد کناره گيري بازيکنان سرشناس فوتبال کشورمان از تيم ملي کم کم تبديل به عادت مي‌شود. پيش از گردان و سيد صالحي، مهدي رحمتي ، هادي عقيلي و علي کريمي نيز از تيم ملي کناره گيري کرده بودند. فدراسيون فوتبال بايد اين موضوع مهم را مورد بررسي قراردهد و ببيند که به چه علت ستاره هاي فوتبال کشورمان تمايل ندارند با کي روش کار کنند.
سرمربي تيم ملي قهر کرد و رفت
پس از شروع اردوي نهايي تيم ملي براي انجام سه ديدار پاياني انتخابي جام‌جهاني کارلوس کي‌روش در نشستي خبري پاسخگوي سوالات خبرنگاران بود اما پس از اين‌که کي‌روش بارها درباره لزوم تمرکز تيم ملي در آستانه بازي با قطر توضيح داد، با تکرار سوالات خبرنگاران درباره کريمي، رحمتي و عقيلي به‌يک‌باره نشست خبري را ترک کرد و حتي درخواست بقيه خبرنگاران براي حضور در نشست را نپذيرفت. هر چند اين اقدام کي روش به هيچ عنوان پسنديده نيست اما نبايد فراموش کرد که ديدارهاي حساس تيم ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني در پيش است و طرح پرسش هاي فرعي نيز چندان به صلاح تيم ملي نيست.
فرکي در فولاد ماندني شد
سرپرست فولاد درباره وضعيت حسين فرکي در فولاد گفت: با آقاي فرکي به توافق رسيديم که يک فصل ديگر هم هدايت فولاد را بر عهده داشته باشند. البته اگر او موافقت کند که قراردادمان 10 ساله باشد، با جان‌ودل مي‌پذيريم اما فعلا قراردادمان يک ساله است.
آقاجانيان و منصوريان در کادرفني تيم ملي فوتبال
مارکار آقاجانيان و عليرضا منصوريان به کادرفني تيم ملي فوتبال اضافه شدند. بازيکنان سال‌هاي پيش پاس و استقلال از اين پس در کنار کارلوس کي‌روش، تيم ملي را در بازي‌هاي باقيمانده در راه رسيدن به جام‌جهاني 2014 همراهي خواهند کرد.
واگذاري سهام باشگاهي که مشکلات مالي داشت
مالک باشگاه ملوان انزلي 70 درصد سهام باشگاه که در اختيارش بود را به هيئت مديره واگذار و از فوتبال به طور کامل کناره‌گيري کرد. جالب اينکه آقاي مالک پس از کناره گيري اعلام کرده حاضر است 25 درصد از مبالغ پيش قرارداد فصل آينده بازيکنان را هم پرداخت کند. اين وعده بزرگ در شرايطي سر داده شده است که در زمان مديريت همين مالک ملوان با مشکلات عديده مالي روبرو بوده و بسياري از مربيان و بازيکنان اين تيم نسبت به اين مسئله معترض بوده اند.
جلالي در يک قدمي کوير
مجيد جلالي طي روزهاي آينده قرارداد خود را با باشگاه مس کرمان امضاء مي کند. خبرهاي دريافتي از کرمان حکايت از آن دارد که مذاکرات مس و جلالي مراحل پاياني خود را طي مي کند. مس کرمان در دوازدهمين دوره ليگ برتر در رده ششمي قرار گرفت.مسئولان اين تيم در فصل گذشته 2 بار سرمربي خود را تغيير دادند. لوکا بوناچيچ از نيم فصل دوم هدايت نارنجي‌پوشان را برعهده گرفت، مسئولان با اين مربي کروات صحبت‌هايي انجام دادند اما گويا اين مذاکرات جواب نداده است.
بازيکن تيم ملي با پاي شکسته در اردو
در ليست بازيکنان دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتبال، نام مهرداد پولادي در حالي به چشم آمد که اين بازيکن چند هفته‌اي است که پاي خود را در گچ قرار داده و مشخص نيست سرمربي تيم ملي فوتبال بر چه اساسي اين بازيکن پرسپوليس را به اردو فراخوانده است. پولادي که ديروز هم در اردو حاضر بود با پاي گچ گرفته به سالن فوتسال رفت و در کنار ملي‌پوشان اين رشته به وزنه زدن پرداخت. اين در حالي بود که همزمان بازيکنان تيم ملي فوتبال بر روي زمين چمن کمپ تيم هاي ملي در حال تمرين بودند. قرار است معاينات نهايي را پزشک متخصص وي انجام دهد و در صورتي که پيشرفت بهبود پاي مصدوم وي خوب باشد گچ پاي اين بازيکن را باز کند اما معلوم نيست اين بازيکن از چه زماني مي تواند در تمرينات تيمي شرکت کند. با اين حال کارلوس کي روش از اين بازيکن خواسته همچنان در اردو حاضر باشد.
جدايي کاسترو از راه آهن
سرپرست باشگاه راه آهن اعلام کرد: فرزاد آشوبي، علي غلام که رباط صليبي‌اش را جراحي کرده، سامان آقازماني، علي عظيمي و سيدعلي حسيني پنج بازيکني هستند که جديدا با آنها براي ماندن توافق کرديم و پيش از اين هم با بهادر عبدي، مهدي زارعي، حامد نورمحمدي، ابراهيم کريمي و پيروز قرباني توافق کرده‌ايم. وي درباره بازيکناني که از تيم جدا شده‌اند گفت: تا به حال جدايي عليرضا عباسفرد، محمدرضا ماماني و ايگور کاسترو قطعي شده و چند بازيکن ديگر نيز جدا خواهند شد که در يکي دو روز آينده تکليف همه چيز مشخص مي‌شود.

 


سفر برادران صميمي به آلمان براي شرکت در مسابقات بين‌المللي پرتاب‌ها به دليل صادر نشدن رواديد منتفي شد.
محمد و محمود صميمي از جمله‌ برترين پرتابگران ديسک ايران و آسيا هستند. اين دو ورزشکار قرار بود اواخر ماه جاري در رقابت‌هاي بين‌المللي پرتاب‌ها در شهر هاله شرکت کنند. در حال حاضر برادران صميمي زير نظر برادر بزرگ تر خود عباس صميمي رکورددار سابق پرتاب ديسک ايران در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب تهران تمرين مي کنند.با توجه به حضور احتمالي احسان حدادي با ورودي A در مسابقات قهرماني جهان در روسيه، محمود و محمد صميمي که در سال 91 بيش از 64 متر پرتاب کرده اند براي حضور در مسابقات قهرماني جهان بايد بيش از 66 متر پرتاب کنند تا جواز اين مسابقات را کسب کنند، در غير اينصورت آنان مانند سال گذشته با وجود کسب سهميه B المپيک و قوانين انجمن بين المللي فدراسيون هاي دووميداني جهان، بار ديگر ناکامان بزرگ دووميداني ايران نام خواهند گرفت. هنوز احسان حدادي موفق به کسب سهميه A مسابقات قهرماني جهان در روسيه نشده است.

 


دبير سابق فدراسيون کشتي مدعي شد برخي تصميمات خطيب با توصيه راننده ماشين دختر مارتينتي اتخاذ مي شود!
مخالفت اوليه خطيب با حضور نماينده فدراسيون کشتي براي حضور در کنگره فيلا اعتراض اهالي کشتي را به دنبال داشت تا جايي که ديروز عارف ربطي دبير سابق اين فدراسيون در گفت و گويي اظهار داشت: ايران در انتخابات فيلا بايد با سياست درستي پيش برود و نماينده‌اي بفرستد که قدرت رايزني بالايي داشته باشد. خطيب در آمريکاست و اجازه نمي‌دهد کس ديگري هم به کنگره فيلا برود که اين مساله يکي از انحصار طلبي‌هاي او به شمار مي‌آيد. البته رفتن خود خطيب هم سودي ندارد. وي افزود: در انتخاب بين مارتينتي و لالوويچ، مارتينتي بهتر است، چون لالوويچ چيزي از کشتي نمي داند، اما در حال حاضر که قدرت به سمت لالوويچ است و او انتخاب خواهد شد ما بايد به سمت او برويم تا در آينده به مشکل نخوريم. ربطي ادامه داد: متاسفانه با راهنمايي‌هاي چند ايراني در فيلا که مثلا يکي از آنها راننده ماشين دختر مارتينتي است، اين تصميم ها گرفته مي‌شود، در حالي که بايد از افراد مناسب استفاده کرد و رايزني انجام داد تا کشتي ايران لطمه نبيند اما نماينده‌هاي ايراني در مجامع بين‌المللي واهمه دارند و حرف‌هايي که بايد گفته شود را نمي زنند چون شاخصه‌هاي لازم براي نمايندگي را ندارند .
لازم به يادآوري است علاوه بر موضوع فوق ، عملکرد ضعيف خطيب در طول چند ماه گذشته سبب شده سيلي از انتقادات به سوي فدراسيون کشتي سرازير شود.

 


« دمبا با » مهاجم مسلمان چلسي براي کمک به مسلمانان ستمديده ميانمار ماشين گرانقيمت خود را فروخت.
« دمبا با » پول ماشين خود را صرف کمک به مسلمانان ميانماري خواهد کرد که مورد ظلم قرار گرفتند. يورو اسپورت نوشت: از اواسط سال گذشته مسلمانان ميانماري مورد ظلم زيادي قرار گرفتند که شامل کشتار زياد، بسته شدن تمامي مسجدها، مدرسه هاي مسلمان و جلوگيري از برپايي نماز جماعت بود. « دمبا با » مهاجم مسلمان چلسي پيش از اين نيز در کارهاي خيريه پيشقدم بوده است. او پيش از اين کمک مالي قابل توجهي براي ساخت مسجد در شهر لندن انجام داده بود. « دمبا با » همچنين گفته بود دوست دارد همبازيان و مربيانش در چلسي را با قرآن آشنا کند و دين اسلام را بيشتر به آنها آموزش دهد.

 


مدير تيم هاي ملي کشتي در نشست خبري خود پيش از مسابقات سه جانبه در نيويورک از جايگاه عظيم کشتي در ايران گفت.
رسول خادم مدير تيم هاي ملي کشتي ايران در نشست خبري گفت :‌ از جايي که من مي آيم ، کشتي تنها يک ورزش نيست بلکه جرئي از فرهنگ و پيشينه ايران است . کشور هاي زيادي مانند ايران علاقه وافري به ورزش کشتي دارند. حفظ کشتي با تاريخچه در المپيک خواست و آرزوي خيلي از کشورها است. رقابت کشتي‌گيران ايران با آمريکا را بسياري از شبکه‌هاي تلويزيوني دنيا به طور مستقيم پوشش مي‌دهند. پس از کشتي ايران و آمريکا نوجوانان آکادمي با هم به رقابت مي‌پردازند. ايران همچنين روز 19 مي در مسابقات لس آنجلس برابر آمريکا به روي تشک خواهد رفت.

 


*سرپرست انجمن دووميداني جانبازان و معلولين از حضور تيم ملي کشورمان با 13 نماينده در رقابت‌هاي جهاني فرانسه خبر داد.
*زمان مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي تيم‌هاي ملي کشتي فرنگي و آزاد با تاييد شوراي فني تيم‌هاي ملي اعلام شد.رقابت‌هاي کشتي آزاد روزهاي 30 و 31 خردادماه و مسابقات فرنگي روزهاي 1 و 2 تيرماه برگزار خواهد شد.
*با اتمام زمان قانوني، 4 نفر براي احراز پست رياست فدراسيون کاراته ثبت نام کردند.عليرضا سمندر سرپرست فعلي فدراسيون کاراته ، محمد علي زماني دبير سازمان ليگ ، مجيد باغدارنيا از پيشکسوتان اين رشته و محمد باتواني از کاتاروهاي با سابقه کشورمان براي احراز پست رياست فدراسيون ثبت نام کرده اند.
* ايرج اقليمي، مدير تيم‌هاي ملي قايقراني که از سمت خود استعفا داده بود، قرار است مجددا از اوايل هفته آينده به سر کار خود بازگردد.
* پيکر مرحوم علي‌اکبر شکرايي پيشکسوت بوکس ايران روز گذشته در قطعه نام آوران بهشت‌زهرا(س) به خاک سپرده شد. سرويس ورزشي کيهان درگذشت اين پيشکسوت ورزشي را به خانواده محترم ايشان و جامعه ورزش تسليت مي گويد.

 


3 کشور اروپايي گزينه‌هاي حضور تيم ملي بسکتبال براي برگزاري اردوهاي تدارکاتي هستند.
تيم ملي بسکتبال بايد مرداد ماه در فيليپين در جام ملت‌هاي آسيا حضور پيدا کند. بر همين اساس مسئولان تيم ملي و فدراسيون بسکتبال در تلاشند تا اردوها و تورنمنت‌هاي خارجي را براي اين تيم فراهم کنند. 3 کشور ترکيه، اسلووني و ايتاليا گزينه‌هايي هستند که براي حضور تيم ملي در اردوي تدارکاتي در نظر گرفته است. البته حضور در اين کشورها بستگي به تاييد شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان دارد.نخستين مرحله اردوي تيم ملي براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا که انتخابي جام جهاني 2014 اسپانيا است از 4 خرداد آغاز شود.تيم ملي ايران در دوره قبلي اين رقابت‌ها به مقام پنجم دست يافت و از رسيدن به المپيک 2012 لندن بازماند.

 


کمتر از 8 روز تا آغاز مسابقات وزنه برداري نوجوانان آسيا در قطر باقي مانده اما هنوز ويزاي وزنه‌برداران صادر نشده است.
صادر نشدن ويزاي وزنه برداران معمولاً کارشکني از سوي کشورهاي عربي است که به نوعي عادت محسوب مي شود ولي اين بار ، به نظر مي رسد اين مشکل از جايي ديگر آب بخورد. روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از يک منبع آگاه در فدراسيون وزنه برداري مدعي شد در اين زمينه کارشکني‌هايي از سوي علي مرادي که مشکلاتي نيز با حسين رضازاده دارد، صورت گرفته است. البته اين امکان که ويزاي تيم ملي نوجوانان وزنه برداري کشورمان از سوي قطري ها در لحظات آخر صادر شود هم وجود دارد.

 


با برگزاري نشست مسئولان فدراسيون و کادر فني تيم ملي تکواندو، 12 نفر مجوز حضور در اردوي ششم آماده‌سازي تيم اعزامي به رقابت‌هاي قهرماني جهان در مکزيک را به دست آوردند.
ششمين مرحله اردوي آماده‌سازي تيم ملي تکواندو مردان در رده سني بزرگسالان به منظور حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان 2013 مکزيک در شرايطي از صبح شنبه بيست و هشتم ارديبهشت ماه در مرکز جهاني برگزار مي شود که پس از حضور ملي پوشان در مسابقات بين‌المللي اسپانيا و تونس تکواندوکاراني که موفق نشدند نظر کادر فني تيم ملي را تامين کنند از جمع اردونشين‌ها حذف شدند.کادر فني تيم ملي تکواندو، اسامي نفرات دعوت شده به اين مرحله از اردوي تيم ملي را اعلام کرد.ميثم باقري، احسان نقيب‌زاده، هادي مستعان، سجاد مصطفوي، محمد خمسه، عليرضا نصر آزاداني، بهنام اسبقي، مسعود حجي زواره، پيام قبادي، اميد عميدي، مهدي خدابخشي، سجاد مرداني. در بين نفراتي که شانس ادامه همراهي تيم ملي را از دست دادند، مي‌توان از محمد امامي و عباس شيخي به عنوان شاخص‌ترين نفرات نام برد. بيست و يکمين دوره مسابقات تکواندو قهرماني جهان طي روزهاي 25 تا 30 تير ماه در مکزيک برگزار مي‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10