(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 28 اردیبهشت 1392 - شماره 20492

جانشين فرمانده انتظامي کشور: انتخابات را بدون مشکل برگزار مي‌کنيم
احتمال قطع يارانه مشمولان غايب و فراري
زمين‌خوارهاي 3 ميليارد توماني در کرج دستگير شدند
سرپرست سازمان نظام پزشکي کشور: برخورد قهري با زيرميزي پزشکان جوابگو نيست
محموله‌هاي قاچاق 3 ميليارد ريالي در جهرم کشف شد
نرخ جديد ويزيت پزشکان دندانپزشکان و روانپزشکان اعلام شد
در محور ياسوج تصادف 3 خودرو يک کشته و 5 زخمي برجاي گذاشت
در محور فيروزکوه برخورد 2 کاميون يک نفر را به کام مرگ فرستاد
کشف 2/5 تن مواد مخدر در اسکله هامون
درگيري خونين ميهمانان مست در مراسم عروسي!
حوادث کوتاه از کشور
گروکشي شرکت مخابرات استان سمنان
نرخ بيمه حوادث دانش‌آموزي به 30هزار ريال رسيد
حادثه خونين در کامبوج
راننده سر به هوا
عاقبت خدمات ضعيف پس از فروش
اولين خلبان جنگي زن افغان
   


خرم‌آباد - خبرنگار کيهان:
به مردم اطمينان مي‌دهيم انتخابات بدون مشکل برگزار شود و پليس بستر آرامش را براي حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي فراهم مي‌کند.
جانشين فرمانده انتظامي کشور در کنگره تجليل از 75 شهيد و 300 جانباز روستاي صاحب‌الزمان و مدهني خرم‌آباد،‌ افزود: اتفاقاتي که براي انقلاب اسلامي رخ داده بعضا مبارک بوده وموجب شده توطئه‌هاي بزرگ مسير انقلاب اسلامي شناسايي و خنثي شوند و در مملکتي که شهيد داده، اتفاقات و حوادث باعث مي‌شود الک انقلاب تکان بخورد و ناخالصي‌ها ريخته شود.
سرتيپ احمدرضا رادان تصريح کرد: در طول پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي تا فتنه 88 و امروز بسياري از ناخالصي‌ها الک شد و به برکت خون شهدا و رهبري انقلاب توطئه‌ها عقيم ماند.
وي از فتنه 88 به عنوان آزمون ملي نامبرد و گفت: در اين فتنه عده‌اي در مقابل ولي امر مسلمين ايستادند و همين اتفاق در صدر اسلام افتاد و کساني که با رسول خدا بودند با حضرت امير جنگيدند و عده‌اي با حضرت امير بودند اما با امام‌حسين(ع) نبودند.
سرتيپ رادان با بيان اين مطلب که بايد در رفتار، گفتار و کردارمان مراقب باشيم از مسير ولايت خارج نشويم و در ادامه مسير پايدار باشيم، تصريح کرد: فراموش نکنيم که شمر در جنگ صفين که يک نوع فتنه بود در سپاه حضرت امير جنگيد، جانباز شد و تا مرز شهادت پيش رفت اما در کربلا در صف کفار قرار گرفت و سر امام حسين(ع) را از تن جدا کرد.
رادان با بيان مطلب کساني که به ثروت‌اندوزي و دنياطلبي چسبيده‌اند دچار خسران دردنيا و آخرت مي‌شوند، افزود: خون شهيد، ناله مادر، اشک فرزند، سوز پدر و آه برادر و خواهر شهيد گريبان اين قماش را خواهد گرفت.
وي گفت: مگر مي‌شود کسي آتش فتنه برپا کند و دچار انحراف شود و در آتش عملکرد خويش غرق نشود، اگر مي‌خواهيم به اين سرنوشت دچار نشويم بايد چراغ راه و بصيرت داشته باشيم و بصيرت و چراغ راه، حرکت پشت سر رهبر است.
سرتيپ رادان با بيان اين مطلب که به مردم اطمينان مي‌دهيم انتخابات پيش‌رو بدون مشکل برگزار شود، افزود: پليس بستر را براي حضور مردم با آرامش در پاي صندوق‌هاي راي فراهم مي‌کند.
جانشين فرمانده انتظامي کشور با اشاره به حضور گسترده مردم در کنگره بزرگداشت شهداي روستاي صاحب‌الزمان، گفت: شايسته است همه اقشار به اين‌گونه مکان‌ها بيايند تا به وضوح مشاهده کننده جوانان رشيد انقلاب با چه شور و شوقي پشت سر رهبري در دفاع از ارزش‌ها در صحنه حاضرند.
سرتيپ رادان گفت: پليس پيشگيري مکنا يکي از پليس‌هاي تخصصي ناجاست که بخش عمده‌اي از رضايت‌مندي مردم را فراهم مي‌کند.

 


جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح از بررسي طرحي خبر داد که به موجب آن امکان قطع شدن يارانه مشمولان غايب و فراري وجود دارد.
سردار موسي کمالي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به وجود تعداد قابل توجهي از مشمولان غايب، گفت: درحال حاضر مشغول بررسي راه‌هاي قانوني براي ممنوعيت ارائه خدمات به مشمولان غايب و فراري هستيم.
وي ادامه داد: براساس طرح امکان استخدام، خروج از کشور، دريافت وام، ادامه تحصيل، دريافت مستمري از دولت براي مشمولان غايب و فراري وجود نخواهد داشت.جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين افزود: در حال بررسي طرحي هستيم که به موجب آن يارانه به مشمولان غايب و فراري تعلق نگيرد که در اين راستا هماهنگي‌هاي لازم با بانک مرکزي و ديگر مبادي ذي‌ربط در حال انجام است.وي همچنين با اشاره به آن دسته از افراد ذکور متولد سال 55 به بعد، گفت: اين افراد منتظر اين نباشند که عفوي به آنان تعلق بگيرد، چرا که تمامي اظهارات مطرح شده در اين باره صحت ندارد.
جانشين اداره منابع انساني ستادکل نيروهاي مسلح به اين افراد هشدار داد: در مهلت باقي مانده خود را براي انجام خدمت سربازي معرفي کنند.
به گفته کمالي، ضوابطي در ستادکل نيروهاي مسلح در حال تنظيم است که براساس آن، مشمولان داراي غيبت، هنگامي که خود را براي انجام خدمت سربازي معرفي کنند، تمام يا بخشي از مجازات در نظر گرفته شده برايشان بخشيده شود.
وي ضمن تکذيب شايعات مطرح شده پيرامون تسهيلات و بخشش‌هاي در نظر گرفته شده براي مشمولان متولدين سال‌هاي 55 و پس از آن که به خدمت سربازي مراجعه نکرده‌اند، گفت: چنين موضوعي صحت ندارد و اگر بنا باشد تسهيلاتي به سربازان تعلق بگيرد، قطعا هنگام خدمت سربازي شامل آنان مي‌شود و بخششي براي سربازان غايب و فراري وجود ندارد.
جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به اينکه سربازاني که تا پايان سال 86 از خدمت فرار کرده‌اند، مورد عفو قرار گرفته‌اند، افزود: اين افراد فرصت دارند که خود را براي انجام خدمت سربازي معرفي کنند، اما نظر به اينکه قصد داريم اين عفو را متوقف کنيم، بهتر است آنان وضعيت خدمتي خود را مشخص کنند.
کمالي از افرادي که پس از انجام سربازي، يگان خدمتي خود را ترک کرده و به نوعي سرباز فراري محسوب مي‌شوند خواست تا سريعا براي تعيين و تکليف سربازي خود مراجعه کنند.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
اعضاي باندي که با همکاري يک کارمند بازنشسته اداره ثبت اسناد يک قطعه زمين 13هزار متري را با جعل سند به فروش رسانده بودند در کرج دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار کيهان در تشريح اين خبر اظهار داشت: چندي پيش نماينده حقوقي ستاد اجراييات فرمان امام‌خميني با حضور در مرجع قضايي کرج، از يک مرد به اتهام جعل سند يک قطعه زمين 13هزار متري در گرمدره استان البرز که متعلق به اين ستاد بوده شکايت کرد.
سرتيپ احمدعلي گودرزي تصريح کرد: ماموران پليس آگاهي استان البرز براي دستگيري مرد جاعل و همدستان احتمالي‌اش وارد عمل شد و اين متهم را دستگير کردند.
وي گفت: با انتقال متهم به پليس آگاهي و بازجويي از او معلوم شد وي در زمينه جعل و کلاهبرداري فعاليت داشته و با پرداخت پول به يک کارمند بازنشسته اداره ثبت اسناد، وي را فريب داده و از او اطلاعات يک قطعه زمين را که در اختيار ستاد اجراييات فرمان امام خميني بوده به دست آورده و با کمک همدستش و جعل سند آن در يک دفترخانه درصدد بودند اين قطعه زمين را بفروشند.
گودرزي ارزش اين قطعه زمين را سه ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: در پي اظهارات متهم، پنج مرد ديگر که با وي در جعل اين قطعه زمين همدست بودند، دستگير شدند.

 


سرپرست سازمان نظام پزشکي کشور گفت: پديده زيرميزي در شرايطي رواج پيدا کرده است که مطالبات بيمه‌اي دانشگاه‌ها پرداخت نشده، کسورات بيمه‌اي افزايش يافته و تعرفه‌هاي بسيار ناچيز اعمال مي‌شود.
عليرضا زالي در گفت وگو با فارس، در مورد رواج پديده زيرميزي در بيمارستان‌هاي کشور افزود: اين پديده مورد تأييد هيچ بخشي از نظام سلامت نبوده و مطرود است و آرزوي ما اين است که به نقطه‌اي برسيم تا ارتباط مالي ميان پزشک و بيمار قطع شود.
سرپرست سازمان نظام پزشکي کشور تصريح کرد: براي برخورد با پديده زيرميزي لازم است تا صنعت بيمه پويا شود و با نگاه منطقي بتواند به نيابت از بيمار و پزشک رضايتمندي را ايجاد کند.
زالي با اشاره به اينکه پديده زيرميزي نيازمند آسيب شناسي چند وجهي و نگاه تحليلي است، افزود: قيمت واقعي ارائه خدمات، افزايش منطقي تعرفه‌ها، توجه خاص به واقعيت‌هاي اقتصادي حوزه سلامت، توجه به نرخ‌هاي تورم از مباحثي است که بايد براي رفع زيرميزي ايجاد شوند.
وي افزود: واقعي شدن تعرفه‌هاي خدمات‌درماني در بخش خصوصي و دولتي و بالا رفتن سرانه درمان نيز از ديگر موضوعاتي است که تا زماني که حل نشوند امکان بروز هرگونه اختلال در رابطه پولي بيمار و پزشک وجود دارد.
زالي در پاسخ به اينکه رسيدن به تمام اين اهداف زمان بر است، گفت: به اعتقاد ما اين موضوعات زمان‌بر نيست بلکه نگاه جهادي مي‌طلبد.
وي تأکيد کرد: پديده زيرميزي در حالي رواج دارد که مطالبات بيمه‌اي بسياري از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي پرداخت نشده است و کسورات بيمه‌اي افزايش يافته و تعرفه‌هاي بسيار ناچيز اعمال مي‌شوند.
سرپرست سازمان نظام پزشکي کشور گفت: در حال حاضر به‌عنوان مثال 4 سال است که تعرفه جراحي تغيير نکرده است، اگرچه، از سوي ديگر واقعي شدن تعرفه و پرداخت مناسب نبايد از سوي مردم انجام شود.زالي گفت: در حال حاضر مکانيسم شناخته شده در عرصه‌اي که توسعه سيستم بيمه‌اي را ايجاد کند اتفاق نيفتاده در حالي که اگر يک بيمه منطقي داشته باشيم و به مؤلفه‌هاي سلامت نگاه منطقي داشته باشد وضع بهتر مي‌شود نه اينکه با فشارهاي مرتب تعرفه‌ها را پايين نگه‌داريم.

 


فرمانده انتظامي جهرم از توقيف 3 محموله قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 500 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.
فرماندهي انتظامي استان فارس، به عزم جدي پليس در مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: ماموران پس از آن که مطلع شدند دو اتوبوس مسافربري و يک وانت پيکان حامل کالاي قاچاق در حال عبور از جاده شيراز- جهرم است، در اسرع وقت در طول مسير تردد اين خودروها مستقر شدند.
يوسف ملک‌زاده ادامه داد: پس از استقرار ماموران در آن محل، خودروهاي حامل کالاي قاچاق شناسايي و متوقف شدند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودروها 22 هزار و 877 نوع لباس، 180 جفت کفش خارجي و مقاديري وسايل ورزشي قاچاق به ارزش تقريبي 3ميليارد و 500 ميليون ريال کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: در اين زمينه سه قاچاقچي کالا دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
به گزارش فارس اين مسئول با اشاره به تبعات مخرب قاچاق کالا بر پيکره اقتصادي کشور، از شهروندان درخواست کرد، با ارسال اخبار پيرامون قاچاق کالا به مرکز فوريت‌هاي پليس 110، پليس را در مبارزه با اين افراد سودجو ياري کنند.

 


معاون اول رئيس‌جمهور نرخ جديد ويزيت پزشکان، دندانپزشکان و روانپزشکان دولتي و غيردولتي را اعلام و ابلاغ کرد.
براساس اين ابلاغيه در بخش دولتي نرخ ويزيت پزشکان و دندانپزشکان عمومي 53 هزار ريال، پزشکان و دندانپزشکان متخصص 61 هزار ريال، پزشکان فلوشيپ 67 هزار و 500 ريال، پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان 75 هزار ريال و پزشکان فوق تخصص روانپزشک 90 هزار ريال تصويب شد.
در بخش خصوصي نيز ويزيت پزشکان، دندانپزشکان عمومي و phd پروانه‌دار 127 هزار ريال، ويزيت پزشکان، دندانپزشکان متخصص MD-phd نيز 202 هزار ريال، ويزيت پزشکان فلوشيپ 228 هزار و 500 ريال، ويزيت پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان 253 هزار ريال، ويزيت پزشکان فوق تخصص روانپزشک 286 هزار ريال، کارشناس ارشد پروانه‌دار 109 هزار ريال و کارشناس پروانه‌دار 95 هزار ريال تعيين شد.
براساس اين مصوبه، ضريب تعرفه داخلي بستري براي خدمات ويزيت، مشاوره و دياليز 9100 ريال، ضريب تعرفه داخلي ساير خدمات 6500 ريال، ضريب تعرفه بيهوشي 50 هزار ريال، ضريب تعرفه جراحي 88 هزار ريال، ضريب تعرفه دندانپزشکي 2600 ريال و ضريب تعرفه فيزيوتراپي 3500 ريال است.در مراکز فيزيوتراپي که متخصصان طب فيزيکي و توانبخشي، دکتراي فيزيوتراپي و پزشکان متخصص براساس ضوابط، عهده‌دار مسئوليت فني مراکز مذکور هستند، ضريب تعرفه، 4000 ريال براي آنان اعمال خواهد شد.
تعرفه ضريب داخلي، جراحي و بيهوشي براي ارائه خدمات بيمارستاني تنها در قسمت حق‌الزحمه نيروي انساني در مورد پزشکان هيئت علمي که به صورت تمام وقت جغرافيايي در بيمارستان‌هاي آموزشي خدمت مي‌کنند و نيز تعرفه خدمات متخصصان پزشکي (ضريب داخلي، جراحي، بيهوشي) در مناطق محروم تا دو برابر ارقام مندرج در بند (ج) اين تصويب‌نامه تعيين مي‌شود.
به سرجمع تعرفه‌هاي خدمات آزمايشگاهي و پاتولوژي و ژنتيک بخش دولتي براي سال 1392، بيست و شش درصد (26‌%) به تعرفه‌هاي مصوب سال 1391 اضافه خواهد شد.بر اين اساس، به سرجمع تعرفه‌هاي خدمات پرتو پزشکي بخش دولتي، براي سال 1392، بيست درصد (20 درصد) به تعرفه‌هاي مصوب سال 1391 اضافه خواهد شد، مشروط بر اينکه رشد تعرفه‌هاي سونوگرافي هفده درصد (17 درصد) راديولوژي سي درصد (30 درصد)، اسکن ايزوتوپ بيست و چهار درصد (24 درصد)، راديوتراپي بيست و چهار درصد (24 درصد)، سي‌تي‌اسکن پانزده درصد (15 درصد) و MRI ده درصد (10 درصد) نسبت به سال گذشته باشد.
براساس اين مصوبه، فرانشيز خدمات تشخيصي و درماني در سال 1392،‌ در بخش بستري براي قسمت دولتي معادل 10 درصد و در بخش سرپايي دولتي معادل 30 درصد تعيين مي‌شود.
تعرفه خدمات حرفه‌اي داروسازان در بخش خصوصي
تعرفه خدمات حرفه‌اي داروساز به شرط رعايت شرح وظايف ابلاغي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي براي داروسازان معادل 13 هزار ريال در ساعات روز و 15 هزار و 500 ريال در ساعات شب و ايام تعطيل و در نسخ کمتر از 15 هزار ريال، 6500 ريال مي‌باشد.
تعرفه خدمات حرفه‌اي داروساز جهت داروهاي بدون نسخه (OTC) که فهرست آنها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي اعلام مي‌‌شود 15 درصد بهاي هر نسخه و حداکثر تا سقف 6500 ريال مي‌باشد.
تعرفه خدمات حرفه‌اي داروساز در خصوص ساخت داروهاي ترکيبي در داروخانه 10 درصد قيمت مواد مصرفي و حداکثر تا سقف 11 هزار و 500 ريال مي‌باشد.
تعيين سقف تعرفه‌هاي خدمات تشخيصي
و درماني در مراکز استان‌ها
براساس اين مصوبه، سقف تعرفه‌هاي خدمات تشخيصي و درماني در بخش غيردولتي در مراکز استان‌ها و شهرستان‌هاي تابعه با توجه به وضعيت اقتصادي و اجتماعي منطقه و در سقف تعرفه‌هاي اين تصويب‌نامه توسط رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان و رئيس سازمان نظام پزشکي استان و يک نماينده از سازمان‌هاي بيمه‌گر پايه استان تعيين و پس از تاييد استاندار، توسط استاندار ابلاغ مي‌شود.
همچنين دولت، در استان‌هاي داراي بيش از يک دانشگاه علوم پزشکي، دانشگاه واقع در مرکز استان را موظف به بررسي وکارشناسي تعيين سقف تعرفه‌‌هاي بخش غيردولتي در منطقه با هماهنگي ساير دانشگاه و دانشکده‌هاي استان کرده است.



مسئول روابط عمومي اورژانس 115 کهگيلويه و بويراحمد گفت: در تصادف سه دستگاه خودرو در محور ياسوج- باباميران يک کشته و پنج زخمي برجاي گذاشت.
محمدرضا قنبرزاده گفت: اين تصادف يک بامداد امروز در نزديکي تونل گل زري بر اثر برخورد سه دستگاه تريلر، کاميون و سواري سمند با هم رخ داد.وي گفت: يک نفر در اين حادثه کشته و پنج مجروح آن توسط گروه 115 با پنج دستگاه آمبولانس به مراکز بيمارستاني اعزام شدند.به گزارش ايرنا حال يکي از مجروحان وخيم و چهار نفر ديگر رضايت‌بخش اعلام شده است.

 


مسئول آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري فيروزکوه از برخورد دو کاميون در محور فيروزکوه و فوت يکي از مصدومان اين حادثه خبر داد.
علي‌اکبر مومني در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در اين حادثه که در منطقه نمرود فيروزکوه رخ داد، کاميون SM9 به دليل لغزندگي جاده و ناتواني راننده در کنترل وسيله نقليه، پس از برخورد به گاردريل وسط جاده به لاين مقابل منحرف شد و با کاميوني که از روبه‌رو مي‌آمد، برخورد کرد.
وي با اشاره به اين که در اين حادثه، هر چهار سرنشين دو کاميون، درون خودروهاي خود محبوس شدند، افزود: با تلاش نيروهاي امدادي‌حادثه‌ديدگان از درون خودروها نجات يافتند و به بيمارستان منتقل شدند.گزارش فارس حاکي است؛ مطابق آخرين اخبار واصله، راننده يکي از کاميون‌ها در بيمارستان فيروزکوه درگذشته است.منطقه نمرود در پنج کيلومتري غرب فيروزکوه قرار دارد.

 


معاون عمليات مرزباني از کشف 2/5 تن مواد مخدر در عمليات بامدادي درياباني بندرعباس خبر داد.
سرتيپ حميد شرفي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت 5 و30 دقيقه بامداد پنجشنبه ماموران درياباني هرمزگان در جريان ورود يک محموله مواد مخدر قرار گرفتند و پس از کارهاي اطلاعاتي موفق شدند اين محموله را به وزن دو هزار و 500 کيلوگرم در اسکله هامون قشم کشف و ضبط کنند.وي ادامه داد: محموله کشف شده از نوع ترياک و حشيش بود که قاچاقچيان قصد داشتند از راه دريا آن را وارد کشور کنند.به گفته معاون عمليات مرزباني در اين رابطه 3 قاچاقچي شناسايي و دستگير شدند.

 


درگيري دسته جمعي در مراسم عروسي در يک تالار عروسي سه مجروح برجاي گذاشت و 12نفر به همراه 5 سرکرده از سوي ماموران پليس دستگير شدند.
سرهنگ رضا بستو سرکلانتر هشتم تهران با اعلام اين خبر تاسف‌بار گفت: در مراسم عروسي که روز پنج‌شنبه در يک تالار عروسي در خيابان وحدت اسلامي برگزار شده بود ميهمانان اقدام به مصرف مشروبات الکلي مي‌کنند وسپس در حال مستي در حالي که با خود چاقو، قمه و چوب به همراه داشتند به جان همديگر افتاده و به شدت درگير مي‌شوند.
وي تاکيد کرد: شدت درگيري به حدي بود که نيروهاي عملياتي از تمامي کلانتري‌هاي اطراف در محل حاضر و 12نفر از افراد حاضر در درگيري را به همراه 5 سرکرده بازداشت و روانه زندان کردند.
در اين درگيري سه نفر از مجرحين به خاطر وخامت حالشان به مراکز اورژانس منتقل شدند.
سرهنگ بستو خاطر نشان کرد: مديران اين تالار نيز به اتهام اجازه سرو غيرقانوني مشروبات الکلي در مراسم با تشکيل پرونده به دادسرا معرفي شدند. تالار پذيرايي مذکور بلافاصله توسط پليس اماکن عمومي پلمب شد.

 


برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر
طبس-خبرنگار کيهان: يک دستگاه خودروي سواري سمند که در حال حمل 19 کيلو و 500 گرم مواد مخدر از چابهار به سمت مشهد بود توسط مأموران انتظامي شهرستان طبس توقيف شد، و در اين ارتباط 2 نفر متهم دستگير و پس از تکميل پرونده تحويل مرجع قضايي شدند.
مقابله با سوداگران مرگ
اصفهان- خبرنگار کيهان: در اجراي طرح پيشگيري از ورود مواد مخدر به کشور، ماموران گلوگاه شهيد امامي شهرستان شهرضاي اصفهان در بازرسي بار يک دستگاه کاميون 570 کيلوگرم مواد مخدر از نوع حشيش و 30 کيلوگرم ترياک را که به طرز ماهرانه‌اي در بار مسواک خارجي جاسازي و بسته‌بندي شده بود کشف و ضبط کردند.
در اين ارتباط يک نفر سوداگر مرگ شناسايي و دستگير شد.
نجات دانشجوي کوهنورد
ايرنا- زاهدان: فرماندار شهرستان خاش واقع در مرکز استان سيستان و بلوچستان با تأييد خبر سقوط يک دانشجوي کوهنورد از قله «تفتان» گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر و مردم منطقه، وي از خطر مرگ نجات يافت.
اين کوهنورد در برخي نقاط بدن دچار شکستگي و کوفتگي شده اما خطري جانش را تهديد نمي‌کند.
دردسر خودروي سرقتي
فارس-مشهد: 2 نفر سارق حرفه‌اي خودرو پس از تصادف با خودروي مسروقه و حضور تيم‌هاي گشت کلانتري در محل دستگير شدند. آنان به ارتکاب سرقت 2 دستگاه خودرو ديگر نيز اعتراف کردند. تحقيقات از اين 2 متهم ادامه دارد.
واژگوني آمبولانس در فيروزکوه
فارس- فيروزکوه: واژگوني يک دستگاه آمبولانس که در محور فيروزکوه به سمت مازندران در حال تردد بود، سبب جراحت شديد راننده آمبولانس و فوت وي در بيمارستان شد. علت واژگوني آمبولانس لغزندگي جاده اعلام شد.
کشف سوخت قاچاق
فارس- لار: فرمانده انتظامي شهرستان لار از کشف 6 هزار و 150 ليتر گازوئيل قاچاق و توقيف 3 خودرو حامل سوخت قاچاق در اين شهرستان خبر داد. در اين ارتباط 2 نفر قاچاقچي سوخت دستگير، و تحويل مراجع قضايي شدند.
بازداشت مأمور قلابي
فارس- مشهد: تيم‌هاي آگاهي کلانتري سجاد 21 مشهد هنگام گشت‌زني در محدوده حوزه استحفاظي خود به 2 جوان که لباس نظامي به تن داشتند. مظنون شدند اين 2 نفر با مشاهده خودروي گشت‌زني پليس قصد فرار داشتند که مأموران آنان را دستگير کردند.تحقيقات از اين 2 مأمور قلابي که از شهروندان اخاذي مي‌کردند ادامه دارد.
تصادف منجر به فوت
طبس-خبرنگار کيهان: در اثر برخورد يک دستگاه کاميون با يک دستگاه تريلر در کيلومتر 97 محور ديهوک-راور راننده کاميون در دم جان باخت و 3 تن ديگر به شدت مجروح شدند. علت حادثه انحراف به چپ تريلر اعلام شده است.

 


سمنان- خبرنگار کيهان:
شرکت مخابرات استان سمنان در اقدامي عجيب و بدون اطلاع‌رساني خطوط ثابت چند هزار مشترک خود را قطع کرد.
در پي اين اقدام، مشترکان با مراجعه به مخابرات با استدلال عجيبي از طرف مخابرات مواجه شده‌اند. مسئولان مخابرات به مراجعان گفتند: چون شماره ديگري در سيستم به نام شما وجود دارد و بدهي آن پرداخت نشده است ما اين شماره را که به نام شما بوده است قطع کرديم تا آن بدهي را پرداخت کنيد.
يک شهروند سمناني در اين باره به خبرنگار کيهان گفت: آن شماره که به نام من است مربوط به منزلي است که 10 سال پيش فروخته‌ام و هيچ ارتباطي با من ندارد. مشترک ديگري نيز درباره اين اقدام مخابرات به خبرنگار کيهان گفت: من منزلم را به کسي اجاره داده‌ام و او به هر دليل نتوانسته است بدهي خود را پرداخت کند اما در نهايت به هنگام تسويه آن مبلغ را پرداخت خواهد کرد ولي اين چه ارتباطي با من دارد که همواره به محض دريافت فيش آن را پرداخت کرده‌ام.يکي از مسئولان مخابرات در پاسخ به پيگيري خبرنگار ما گفت: قبول داريم اين اقدام خلاف قانون و وجدان است ولي به نظر شما چه بايد مي‌کرديم؟

 


نرخ بيمه حوادث دانش‌آموزي براي هر يک از دانش‌آموزان در سال تحصيلي 93-92 مبلغ 30 هزار ريال شد.
براساس تفاهم‌نامه بين شرکت بيمه ايران و وزارت آموزش و پرورش براي سال تحصيلي 93-92، افزايش سطح تعهدات بيمه حوادث و درمان دانش‌آموزان برابر نرخ واقعي خدمات در مراکز ارائه خدمات درماني مورد تأکيد قرار گرفت.
در اين تفاهم‌نامه، پيش‌بيني بيمه‌اي دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوهاي آمادگي دفاعي برابر مصوبه شماره 179389/ت38821ه مورخ 13آذرماه 91 هيأت‌وزيران، پيش‌بيني افزايش سقف تعهدات صندوق تأمين هزينه‌هاي درماني دانش‌آموزان مبتلا به بيماري‌هاي صعب‌العلاج و پرهزينه و پيش‌بيني افزايش نرخ حق بيمه با توجه به افزايش سالانه تعرفه‌هاي درماني کشور تأکيد شده است.
اين بخشنامه توسط سيدجمال صبح‌خيز مشاور وزير و مديرکل دفتر وزارتي آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شده است.

 


در پي فرو ريختن بخشي از سقف يک کارخانه توليد کفش نزديک شهر «کامپونگ اسپيو» در جنوب کامبوج 6 نفر جان باختند و 11 تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، حداقل 100 نفر در زمان وقوع اين حادثه داخل اين ساختمان بودند.
اين حادثه در پي فرو ريختن ساختمان يک کارخانه توليد پوشاک در ماه گذشته در بنگلادش که بيش از يک هزار و 100 کشته برجاي گذاشت، روي داده و مسئله ايمني صنعتي را در منطقه دوباره در کانون توجه قرار داد.
صنعت توليد کفش و پوشاک که بزرگترين بخش استخدام رسمي در کامبوج است، در سال 2012 حدود چهار ميليارد و 600 ميليون دلار درآمد ارزي براي اين کشور به ارمغان آورد.
بيشتر اين پوشاک و کفش به آمريکا و اتحاديه اروپا صادر مي‌شود.

 


پليس تايلند از مرگ يک کودک سه ساله که بر اثر بي‌دقتي راننده اتوبوس مهد کودک، در هوايي بسيار گرم داخل خودرو جا مانده بود خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه بانکوک پست، جسد اين کودک سه ساله بعد از ظهر روز سه‌شنبه داخل اين اتوبوس در استان شمال شرقي «سيساکت» نزديک مرز کامبوج پيدا شد.
به گفته مقامات پليس، تلاش دو ساعته پزشکان براي زنده نگه داشتن اين کودک بي‌نتيجه ماند.اين دومين مورد از مرگ کودکان بر اثر بي‌دقتي رانندگان و مقامات مهدهاي کودک تايلند در هفته‌هاي اخير به شمار مي‌رود.پليس اعلام کرد راننده اتوبوس به سهل‌انگاري منجر به مرگ يک نفر ديگر متهم شده است.
در اوايل ماه آوريل، نيز يک دختر سه ساله که به مدت چهار ساعت داخل اتوبوسي نزديک بانکوک جا مانده بود بعد از بيهوش شدن به کما رفت. اين کودک دو هفته بعد در بيمارستان جان باخت.

 


ناراضي بودن يکي از مشتريان شرکت مازراتي باعث شد وي در نمايشگاه بين‌المللي خودرو چين معرکه بگيرد.
در ميان عکس‌هاي برتر واشنگتن پست عکسي از نمايشگاه بين‌المللي خودرو «کوئينگ دائو» چين ديده مي‌شود که چند مرد در حال خرد کردن يک مازراتي 423 هزار دلاري هستند.
در شرح اين عکس آمده: صاحب اين مازراتي در اعتراض به خدمات ضعيف پس از فروش شرکت توليدکننده از چند مرد خواسته که با پتک به جان خودرو گرانقيمتش بيفتند و آن را خرد کنند.
شرکت توليدکننده مازراتي به جاي اينکه قطعه خراب شده اين ماشين را تعويض يا تعمير کند پول خريد يک قطعه نو را به خريدار داده بود که اين موضوع باعث ناراحتي صاحب ماشين شده و در نمايشگاه بين‌المللي چين اعتراض خود را با خرد کردن ماشين چند صد هزار دلاري‌اش نشان داد.

 


اولين زن خلبان هواپيماي جنگي درافغانستان فارغ‌التحصيل شد.
به گزارش يونايتدپرس، ستوان دوم «نيلوفر رحماني» 21 ساله در کنار هشت خلبان جوان ديگر روز پنجشنبه در مراسم جشني در پايگاه هوايي شينداد هرات، به طور رسمي فعاليت خود را به عنوان خلبان نيروي هوايي افغانستان آغاز کرد.
اين خلبانان توسط مدرساني از نيروي هوايي آمريکا، دوره‌هاي آموزشي را طي کردند.
رحماني در اين دوره آموزشي، 197 پرواز به مدت 145 ساعت را گذراند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10