(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 28 اردیبهشت 1392 - شماره 20492

چرا حقوق شهروندي رعايت نمي‌شود (يادداشت خبرنگار)
برپايي نخستين جشنواره افسران جوان جنگ نرم در زنجان
ايران در کيهان
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) همدان: سپاه با مخلان امنيت انتخابات برخورد مي‌کند
همسازي‌کدهاي مخابراتي در آذربايجان غربي
ثبت 83درصد اراضي ملي و موات استان مرکزي به نام دولت
پژواک
برگزاري مسابقه وبلاگ‌نويسي با موضوع انتخابات در البرز
پارک بزرگ بانوان زنجان آماده استفاده شد
طرح پايش و حفاظت از معادن لرستان به اجرا درآمد
شهر جديد باغشاد درلنجان تاسيس شد
معلولان البرز رتبه دوم جشنواره تئاتر منطقه‌اي آفتاب را کسب کردند
کشاورزان طبس خواستار افزايش نرخ تضميني خريد گندم شدند
تجليل از 60 بانوي نمونه در سرخس
افتتاح مرکز خدمات فناوري و کسب و کار در شهرکرد
افتتاح پروژه 68 واحدي مسکن مهر بسيجيان اهواز
اجراي طرح‌هاي جامع ترافيک از نيازهاي شهري گنبدکاووس است
اختراع زباله‌پرداز هوشمند در شهرستان تايباد
   


همه ما مي‌دانيم که پياده‌روهاي شهرها جزئي از فضاهاي عمومي شهر به شمار مي‌رود و تردد و قدم زدن در آنها از حقوق حقه شهروندان و به نوعي بخشي از خاطرات هر فرد است. با کمي دقت هنگام قدم زدن در پياده‌روهاي شهرهاي کشور به خصوص در برخي از شهرهاي مازندران مشاهده مي‌شود که، بي‌تعارف اين بخشهاي عمومي از شهر مکاني است که به جاي آنکه مالکان اصلي آن شهروندان باشند، در تصرف کامل يک سري از مغازه‌داران و پارک خودروها قرار دارد.
اين قشرهاي نسبتا محترم از ساعات اول صبح که کرکره مغازه را بالا مي‌برند، اجناس و وسايل داخل مغازه را روي سطح پياده‌رو ولو مي‌کنند، گويي آن قسمت از پياده‌رو جزئي از ملک و مغازه آنهاست، دستفروشان و دوره‌گردها نيز در اين بين به آن‌ها اضافه مي‌شوند.
چنانچه شهروندي نيز از سرحوصله و نظم به اين افراد تذکري بدهد با اعتراض شديد و گاهي با تعرض فيزيکي مواجه مي‌شود! در کشور ما در همه بخش‌ها قانون وجود دارد، اما کساني که بايد اعمال قانون کنند و هر کسي بداند در کجاي حقوق شهروندي قرار دارد، مشخص نيست!
شهروندان ما اظهار مي‌کنند چون مسير تردد در پياده‌روها مسدود است، عابر يا شخص پياده مجبور است از حاشيه خيابان عبور کند که در اين صورت بايد حافظ جان خود و همراهان (گاهي همسر و فرزند و يا...) باشد.
واقعا چرا بايد برخي افراد اين‌قدر از خود راضي باشند که اين گونه به حقوق حقه شهروندان تجاوز کنند؟!! البته اين تعرض به حقوق شهروندي و عدم برخورد با اين افراد خاص نيست، در محلات نيز همين وضعيت به راحتي قابل مشاهده است که به سادگي روح شهروندان را مي‌آزارد و مردم براي آنکه با فلان مغازه‌دار که گاهي يک شاگرد پادو بي‌تربيت هم دارد، برخورد نکنند- از کنار اين موانع عبور مي‌کنند.
محمدرضا فرجي
خبرنگار کيهان در ساري

 


زنجان-خبرنگار کيهان:
نماينده ولي‌فقيه در سپاه انصارالمهدي(عج) زنجان گفت: ايجاد تغيير در ساختارهاي سياسي جامعه هدف نهايي جنگ نرم است.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي معبودي در نخستين جشنواره افسران جوان جنگ نرم اظهار داشت: جنگ نرم جنگي است که بتوان از طريق شيوه‌هاي نرم به مطلوب رسيد بدون اينکه اعمال قدرتي صورت گيرد.
وي با بيان اينکه ايجاد تغيير در اعتقادات و باورها از اهداف جنگ نرم است، تصريح کرد: باورهاي مردم به عنوان موتورمحرکه يک جامعه محسوب مي‌شود.
معبودي سلب مشروعيت و مقبوليت از يک نظام را از اهداف جنگ نرم برشمرد و افزود: انقلاب‌هاي مخملي در کشورهاي شوروي سابق نمونه‌اي بارز از جنگ نرم است.
وي با بيان اينکه در سال 88 دشمنان از همين شيوه در کشور استفاده کردند، افزود: استفاده از رنگ‌ها توسط کانديداها با ارزش‌هاي ملت ايران مطابقت ندارد.
نماينده ولي‌فقيه در سپاه انصارالمهدي(عج) استان زنجان با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي رهبرمعظم انقلاب به عنوان سال حماسه سياسي و اقتصادي تصريح کرد: بايد مردم با حضور در حماسه سياسي به عنوان پرچمدار تمدن اسلامي پاسخ مطلوبي به دشمنان بدهند.

 


زاهدان- خبرنگار کيهان: کار برداشت زيره محصول زيره سبز از سطح 22 هکتار از اراضي شهرستان خاش آغاز شد.
مديرجهاد کشاورزي شهرستان خاش گفت: درمجموع 18هزار کيلوگرم محصول از سطح اين مزارع برداشت و از قرار هر کيلوگرم 10هزارتومان به بازار مصرف عرضه شد.
آذربايجان غربي- خبرنگار کيهان: ايمن‌سازي 46 باب مدرسه در آذربايجان غربي انجام شد. مديرکل حمل‌و‌نقل و پايانه‌هاي آذربايجان غربي گفت: در 25 باب مدرسه طرح ايمن‌سازي فيزيکي و 21مدرسه هم طرح ايمن‌سازي نرم‌افزاري اجرا شد. با اجراي اين طرح تعداد مدارس ايمن شده در آذربايجان غربي به 142 باب افزايش يافت.
بابل- خبرنگار کيهان: سرهنگ حسين فلاح فرمانده سپاه ناحيه بابل گفت: بهره‌گيري از منويات رهبري در انتخابات و مشارکت عمومي حماسه بزرگ خلق مي‌کند. همچنين از اعزام 2هزار و 388 بابلي به مرقد امام خميني(ره) خبرداد.
*همايش بصيرت اساتيد بسيجي دانشگاه‌هاي مازندران در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد. دراين مراسم رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور گفت: در انتخابات رياست جمهوري‌هاي دنيا، انتخابات کشورمان توجه بيشتر کشورها را به خود جلب مي‌کند و بدين منظور بايد مردم مشارکت بيشتري دراين امر داشته باشند.
فيروزآباد- خبرنگار کيهان: يگان پليس راه فيروزآباد که در دو سال گذشته زيرنظر قرارگاه جنوب فارس به مرکزيت لارستان قرار گرفته بود پس از پي‌گيري فراوان به قرارگاه شمال فارس به مرکزيت شيراز پيوست. علت اين تصميم فاصله 300 کيلومتري فيروزآباد به لارستان بوده درحالي که فاصله اين شهرستان تا شيراز 110کيلومتر است و اين موضوع نقش بسزايي در سهولت انجام اموراداري و موارد مربوط به حوادث رانندگي دارد.
بابل-خبرنگار کيهان: جانشين نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه پاسداران درجمع پايوران سپاه ناحيه بابل گفت: انقلاب اسلامي ايران بزرگترين شرط ظهور حضرت ولي‌عصر را فراهم کرد. وي افزود: ولايت فقيه تجلي توحيد ربوبي و راهبردي و راهکار فرمانبري از خداست.
رحيم‌آباد- خبرنگار کيهان: به مناسبت بزرگداشت هفته معلم و شهادت استاد مطهري مراسمي در سالن ورزشي نرجس خاتون با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان برگزار شد. دراين مراسم از 10نفر معلمان نمونه‌ منطقه تقدير به عمل آمد.
* يک واحد مسکوني در روستاي چيني‌جان بخش مرکزي ساخته و به مددجوي کميته امداد امام خميني اهدا شد. اين واحد مسکوني در زميني به مساحت 300متر و با زيربناي 50مترمربع ساخته شد.
اين واحد مسکوني در روز زن و مادر به بانوي بي‌سرپرست رحيم‌آبادي تحويل شد.
اليگودرز- خبرنگار کيهان: با ابتکار امام جمعه اليگودرز و همکاري آموزش و پرورش جشن تکليف سياسي دانش‌آموزان برگزار شد. در اين مراسم امام جمعه خرم‌آباد گفت: جواناني که به مرحله بلوغ رسيده‌اند بايد شکرگزار خداوند باشند که مي‌توانند در سرنوشت کشور خود سهيم باشند.
خوراسگان- خبرنگار کيهان: مراسم افتتاح ساختمان جديد حوزه علميه امام صادق(ع) خوراسگان با حضور آيت‌الله مقتدايي عضو مجلس خبرگان و مسئولين استاني برگزار شد. اين ساختمان در مدت 4 سال در 440مترمربع و 1320مترمربع ساختمان در سه طبقه و در کنار ساختمان قديم اين حوزه احداث شد. هزينه ساخت اين ساختمان 6ميليارد و 500 ميليون ريال بوده است.
زاهدان- خبرنگار کيهان: پانزدهمين جشنواره خيرين مدرسه‌ساز سيستان و بلوچستان برگزار شد. در اين مراسم که در محل نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت برگزار شد، امام جمعه زاهدان و استاندار و فرماندار و مسئولين استاني شرکت کردند. قرائت شعر و مقاله و تجليل از خيرين حاضر از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.
بابل- خبرنگار کيهان: طرح بسيج سازندگي جوانان به طور مشترک ميان وزارت جهاد و کشاورزي و نيروي مقاومت بسيج برگزار شد.
مدير جهاد سازندگي بابل گفت: در اين طرح حدود 200بسيجي در بخش کشاورزي، دامپروري، زراعت و باغباني مشارکت دارند.
ايوان غرب- خبرنگار کيهان: به مناسبت گراميداشت هفته معلم وشهيد مطهري و شهداي ايوان غرب مراسم باشکوهي در کانون شهيد رجايي با حضور معلمان و مسئولان شهرستان برگزار شد. در اين مراسم از 30نفر از معلمان نمونه تقدير به عمل آمد.
اصفهان- خبرنگار کيهان: پروژه برق‌رساني به واحدهاي مسکن مهر شهرستان خميني شهر با هزينه‌اي بالغ بر 3423 ميليون ريال اجرا شد و مورد بهره‌برداري قرار گرفت. مهندس اشکي مدير برق شهرستان خميني شهر گفت: براي اجراي اين طرح 3 دستگاه ترانسفورماتور 315 کيلو ولت آمپر، دو دستگاه ترانس 250کيلو ولت آمپر نصب، 84 اصله پايه روشنايي فلزي نصب شده است.
جزيره کيش- خبرنگار کيهان: طي يک گردهمايي از تلاش و زحمات کارگران جزيره کيش تجليل شد. مديرعامل منطقه آزاد کيش گفت: کارگران و جهادگران عرصه کار و تلاش سفيران عمران و پاکيزگي اين منطقه هستند و بدون وجود آنها مديريت شهر واجراي برنامه‌هاي عمراني امکان‌پذير نيست.
کرمانشاه- خبرنگار کيهان: با حضور فرماندار و تني چند از مديران شهرستان عمليات اجرايي احداث شبکه جمع‌آوري فاضلاب شهرک فرهنگيان تازه‌آباد از توابع شهرستان ثلاث باباجاني به طول 2150 متر آغاز شد. اين پروژه‌ براي دفع بهداشتي فاضلاب شهرک فرهنگيان در طول 6ماه ساخته و به بهره‌برداري مي‌رسد.
اهواز- خبرنگار کيهان: مدير امور مهندسي برق و مکانيک طرح گتوندعليا گفت: نيروگاه گتوند عليا از ابتداي راه‌اندازي تاکنون توانسته بيش از 3‍/1ميليون مگاوات ساعت برق توليد و بخشي از نياز شبکه سراسري برق کشور را تامين مي‌کند. وي افزود: اين نيروگاه از زمان راه‌اندازي چهار واحد فاز اول تاکنون 900 ميليارد ريال درآمد از محل فروش برق داشته است.

 


همدان- خبرنگار کيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) همدان گفت: سپاه پاسداران با هرگونه حرکتي که موجب خدشه‌دار شدن امنيت انتخابات بشود، برخورد خواهد کرد.
سرتيپ پاسدار غلامعلي ابوحمزه در همايش توجيهي برنامه‌هاي سال جاري سپاه استان افزود: در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي، وظيفه و رسالت ما اين است که مطيع امر امام خامنه‌اي باشيم و با تبيين رهنمود‌هاي معظم‌له، اقشار جامعه را نسبت به اهميت موضوع آگاه کنيم.
وي ادامه داد: دفاع از انقلاب اسلامي به عهده سپاه پاسداران است و سپاه هر مانعي را بايد رفع کند و جامعه را براي خلق يک حماسه عظيم آماده سازد.
ابوحمزه تأکيد کرد: همه بايد بسيج شويم تا ميزان مشارکت رابه حد اعلا برسانيم و نيز معيارهاي رئيس جمهور اصلح را بشناسيم و بيان کنيم تا مردم بهترين را انتخاب کنند.

 


اروميه- خبرنگار کيهان:
مديرعامل شرکت مخابرات آذربايجان غربي از آغاز عمليات اجرايي طرح همسازي کدهاي مخابراتي در استان خبرداد.
اسماعيل‌زاده اعلام کرد: براي اجراي پروژه همسازي کدهاي مخابراتي در آذربايجان غربي 55ميليارد ريال اعتبار درنظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: با اجراي اين طرح درمرحله نخست، اهالي شهرهاي مياندوآب، تکاب و شاهين‌ دژ با يکديگر و همچنين شهرهاي اطراف اروميه شامل سلماس، نقده، محمديار، قوشچي، سيلوانا و سرو و 70 مرکز کم ظرفيت روستايي تابعه بدون گرفتن کد مي‌توانند با همديگر ارتباط تلفني برقرار کنند.

 


اراک- خبرنگارکيهان:
اسناد مالکيت 83درصد از اراضي ملي و موات استان مرکزي به نام دولت جمهوري اسلامي ايران به نمايندگي سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور صادر شده است.
بنابراين گزارش، از کل سطح 2ميليون و 114هکتار اراضي ملي استان در 12 شهرستان ميزان يک ميليون و 795هزار هکتار سند اراضي ملي و موات صادر شده است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مرکزي در همايش مشترک رؤساي ثبت اسناد املاک و اداره کل منابع طبيعي اين استان با بيان مطلب بالا گفت: پروژه اخذ سند اراضي ملي در 8شهرستان خمين، دليجان، محلات، آشتيان، تفرش، ماهان، کميجان و خنداب در مرحله 100درصد است. يوسفي با اشاره به اين که پروژه تفکيک انفال از جمله طرح‌هاي محوري و اساسي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان که لازمه بسترسازي براي توسعه و افزايش توليد دارو، اظهار داشت: پس از تثبيت حاکميت دولت و صدور اسناد اراضي ملي، قابليت واگذاري اراضي دولت با نرخ ارزان براي توسعه فعاليت‌هاي توليدي در بخش کشاورزي، صنعت و خدمات مي‌شود.

 


نمايشگاه نقاشي‌هاي هنرمند گنبدي
گنبد کاووس- خبرنگار کيهان:سومين نمايشگاه آثار نقاشي هرمند گنبدي در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار شد.
در اين نمايشگاه حدود 50 تابلوي نقاشي حليمه محمد نفسي ترک در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفت.
اين هنرمند گنبدي در آثار خود علاوه بر چهره برخي اشخاص و مناظري زيبا از طبيعت، گوشه‌هايي از سبک زندگي و برخي آيين‌هاي قوم ترکمن نيز به تصوير کشيده است.
حسن کچل و چهل گيس روي صحنه
بهارستان- خبرنگار کيهان: به همت انجمن هنرهاي نمايشي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بهارستان تئاتر صحنه‌اي حسن کچل و چهل گيس با محتواي طنز بمدت سه هفته به روي صحنه رفت.
اين تئاتر در سالن آمفي‌تئاتر فرهنگسراهاي قلم نسيم شهر و الهيه شهر گلستان از مورخه يکم ارديبهشت ماه جاري به مدت 21 روز به اجرا درآمد.
طراحي و نويسندگي و کارگرداني اين نمايش را عباس نورمحمدي با بازيگري شش نفر از هنرمندان انجمن هنرهاي نمايشي شهرستان بهارستان برعهده داشته‌اند.
اجراي سرود نجواي مادر
* سرود نجواي مادر که توسط غلامرضا پرويني شاعر اهل بهارستان سروده شده بود با تنظيم موسيقي و رهبري صفياري در سالن آمفي‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بهارستان توليد و اجرا شد.
سرود نجواي مادر در دو گويش فارسي و آذري با همکاري گروه سرود پيروان ولايت آماده و اجرا شد.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
رئيس ستاد انتخابات استان البرز از برگزاري نخستين «مسابقه وبلاگ‌نويسي» با موضوع انتخابات خبر داد.
ناصر رجبي با اعلام اين خبر گفت: از آنجايي که نقش رسانه‌هاي مجازي در فضاي انتخابات شاخص و بي‌بديل است، از اين رو برگزاري مسابقه وبلاگ‌نويسي با موضوع «انتخابات» و با محوريت ايجاد شور و نشاط در فضاي انتخابات، در دستور کار قرار گرفته است.
وي افزود: کليه اهالي رسانه و فعالان عرصه قلم با پرداختن به يکي از موضوعات مربوط انتخابات مي‌توانند در اين مسابقه شرکت کنند.
رجبي تصريح کرد: به نوشته‌هاي شاخص و نفرات برتر جوايزي به رسم يادبود اهداء خواهد شد.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
معاون شهرداري زنجان گفت: عمليات عمراني پارک بانوان به اتمام رسيده و از اين پس پذيراي همشهريان است.
ناصر سلطاني‌ محمدي افزود: تجهيز پارک به وسايل جديد بازي، نصب توري در اطراف استخر و حفرچاه عميق براي آبياري از ديگر اقدامات صورت گرفته دراين پارک است.
وي تصريح کرد: فاز دوم پارک بانوان شامل استخر، سوله ورزشي و فرهنگسرا بهمن‌ماه سال گذشته با اعتباري بالغ بر 5/3ميليارد ريال کلنگ‌زني شده و درهفته دولت سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينکه از نيمه دوم ارديبهشت ماه سال جاري، ورزش صبحگاهي نيز با حضور مربي مجرب انجام مي‌شود افزود: عموم بانوان مي‌توانند در روزهاي فرد از ساعت 30/7صبح الي 30/8 از خدمات ورزشي ارائه شده استفاده کنند. همچنين در روزهاي آتي، کلاس‌هاي آموزشي شامل گل‌آرايي، نگهداري و پرورش‌ گل‌هاي آپارتماني، آشپزي و... برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري زنجان با اشاره به برنامه‌هاي صورت گرفته توسط اين نهاد درپارک بانوان و درطي هفته گرامي داشت مقام زن گفت: برپايي نمايشگاه دستاوردهاي بانوان، برگزاري جنگ شادي به مدت 5 روز با اجراي برنامه‌هاي مختلفي نظير مولودي خواني، اجراي سرود، نمايش و مسابقه، برگزاري جشنواره جامعه سالم با مادران سالم و همچنين برگزاري جشنواره آشپزي با مشارکت فرمانداري زنجان و مرکز بهداشت از جمله فعاليت‌هايي است که با استقبال چشمگير شهروندان مواجه شد.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کيهان:
طرح پايش و حفاظت از معادن لرستان به منظور جلوگيري از تاراج آنها به اجرا درآمد.
استاندار لرستان در کارگروه معادن استان گفت: بايد با استفاده از ظرفيت موجود دستگاه‌ها، حداقل نيرو و امکانات مورد نياز براي حفاظت از معادن استان تأمين شود.
دکتر حبيب‌اله دهمرده با استناد به اکتشافات کارشناسان و سازمان زمين‌شناسي کشور مبني بر کشف معادن طلا و ديگر فلزات گرانبها به طول صدها کيلومتر در امتداد گستره لرستان از منطقه کوهدشت در غرب خرم‌آباد تا بشارت اليگودرز واقع در شرق اين استان، گفت: کشف معادن غني فلزات گرانبها در مناطق دلفان، کوهدشت، ازنا و محروم‌ترين منطقه يعني بشارت‌اليگودرز مسئوليت ما را در حفظ اين منابع خدادادي و جلوگيري از چپاول آنها به عنوان بيت‌المال بسيار سنگين و ضروري ساخته است.
استاندار لرستان با بيان اين مطلب که کشف منابع غني طلا، قير طبيعي، پتاس، کروميت، منگنز، تالک و تالک شيست با کيفيت بسيار خوب موجب درآمد هنگفت ملي مي‌شود، افزود: هم‌اکنون بسياري از اين ذخاير به دليل عدم وجود نيروهاي حفاظت کننده توسط قاچاقچيان از طريق عراق و ترکيه به کشورهاي اروپايي قاچاق مي‌شود که طرح جلوگيري از اين روند در استان به اجرا ‌درآمده و مي‌تواند براي ساير استانهاي کشور الگو باشد.

 


زرين‌شهر- خبرنگار کيهان:
شهر جديد باغشاد واقع در لنجان تاسيس شد.
اين شهر از مجموع روستاهاي نوگوران، مديسه و باغشاد درشهرستان لنجان تشکيل شده و جمعيت آن حدود 5 هزار نفر است.
با تاسيس شهر باغشاد، نادر رضايي به عنوان شهردار آن معرفي شد.
معاون عمراني استاندار اصفهان درمراسم افتتاح شهرداري شهر جديد باغشاد گفت: با تاسيس اين شهر تعداد شهرهاي استان اصفهان به 105 شهر رسيد.
شهرستان لنجان درفاصله 35کيلومتري جنوب غربي اصفهان واقع شده است که با اضافه شدن اين شهر تعداد شهرهاي آن به 9 شهر افزايش يافت.
همچنين شهرستان لنجان 45روستا داردکه بخش عمده اين روستاها درمنطقه کوهستاني باغبهادران واقع شده است.
وجود صنايع بزرگ از جمله ذوب‌آهن درشهرستان لنجان باعث شده است اين شهرستان به منطقه صنعتي و مهاجرپذيرتبديل شود اما عبور رودخانه زاينده‌رود از لنجان همچنان کشاورزي به ويژه برنجکاري درآن از رونق برخوردار است.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
گروه تئاتر معلولان «مهر» به عنوان تنها نماينده اداره کل بهزيستي استان البرز موفق به کسب رتبه دوم در جشنواره معلولان منطقه آفتاب در استان اصفهان شد.
معاون توانبخشي اداره کل بهزيستي استان البرز با بيان اين خبر گفت: دومين جشنواره تئاتر معلولين منطقه آفتاب با هدف ايجاد امکانات و فرصت‌هاي مناسب براي ارائه توانمندي‌هاي معلولان و استفاده از تئاتر درماني در توانبخشي آنان در استان اصفهان برگزار شد.
شيوا اکبري اظهار داشت: در اين جشنواره يک گروه از استان البرز شرکت داشتند که تعداد 12 نفر از معلولان ذهني و جسمي مرکز «مهر مادر» و «مادر» شهرستان کرج در آن شرکت کردند.
وي تصريح کرد: در اين جشنواره گروه «مهر» از استان البرز در رشته نمايشنامه‌نويسي به نويسندگي و کارگرداني سپيده آهون موفق به کسب رتبه دوم و فرانک فرج‌اللهي معلول جسمي شديد در رشته بازيگري زن بخش خردسال موفق به کسب رتبه سوم و فاطمه بنايي بازيگر زن نابينا سوم شد.

 


طبس- خبرنگار کيهان:
براي رونق هر چه بيشتر کشاورزي، کشاورزان طبسي خواستار افزايش نرخ تضميني قيمت گندم شدند.
دبير اجرايي نظام صنفي کارهاي کشاورزي شهرستان طبس در نامه‌اي خطابه به وزير کشاورزي خواستار افزايش نرخ تضميني گندم شد.
در قسمتي از اين نامه آمده که با مشخص شدن و اعلام نهايي بهاي نرخ تضميني قيمت گندم به قيمت 730 تومان، کشاورزان حاضر به فروش گندم خود به دولت نخواهند بود زيرا هزينه‌هاي کاشت و برداشت محصولات کشاورزي نسبت به سال قبل افزايش چشمگيري داشته است.
وي در ادامه مي‌گويد: نرخ تضميني در سال جاري باعث خواهد شد کشاورزان در سال زراعي آينده اقبالي به کشت گندم نداشته باشند و کشاورزان به کارهاي غير کشاورزي روي بياورند.
وي همچنين تصريح کرد: دلالان کشورهاي خارجي گندم ما را به قيمت بسيار بيشتري مي‌خرند اما معاون وزير کشاورزي، کشاورزان را از فروش گندم خود به آنان منع کرده‌اند.
وي در آخر خواستار تعيين نرخ منطقي و عادلانه محصولات کشاورزي شد تا کشاورز خود مايل به فروش محصولش به دولت شود.

 


سرخس- خبرنگار کيهان:
طي مراسمي از 60 بانوي نمونه در سرخس تجليل شد.
فرماندار سرخس در اين مراسم گفت: کميته بانوان فرمانداري امسال در مراسم بزرگداشت مقام زن و مادر با بهره‌گيري از 6 کميته کاري از ميان 164 برنامه پيشنهادي 98 برنامه را اجرا کرد.
علي‌محمد دوست افزود: زنان در جامعه اسلامي ما با حفظ جايگاه خود کرامت انساني زن را حفظ کرده‌اند.
فرماندار سرخس اظهار داشت: با تشريک مساعي زنان مي‌توانند در جامعه نقش موثري ايفا کرده و بايد براي توانمندسازي زنان و دختران جامعه تلاش کنيم که تشکيل تعاوني‌هاي فعالي در حوزه زنان به هم‌افزايي و ظرفيت‌هاي منحصر به فرد و بالقوه زنان سرخسي کمک خواهد کرد.
در پايان با اهداي لوح و اهداي چادر (به عنوان حجاب برتر) از 60 بانوي نمونه سرخسي تقدير شد.

 


شهرکرد- خبرنگار کيهان:
با حضور مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران، بيست و يکمين مرکز خدمات فن‌آوري و کسب و کار کشور در شهرک صنعتي شهرکرد در استان چهارمحال و بختياري به بهره‌برداري رسيد.
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: اين مرکز در مساحتي به متراژ يک هزار و 313 متر مربع و در چهار طبقه احداث شده است.
رضا گنجي افزود: براي احداث و تکميل اين مرکز 9 هزار و 500 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
وي با بيان اينکه درمرکز خدمات فن‌آوري و کسب و کار شهرکرد 17 دفتر مشاوره فعال است، تصريح کرد: در اين مرکز براي 72 نفر اشتغال ايجاد شده است.
در حاشيه اين مراسم، همچنين از سايت اطلاع‌رساني مرکز خدمات فن‌آوري و کسب و کار شهرکرد رونمايي شد.

 


اهواز- خبرنگارکيهان:
پروژه 68 واحدي مسکن مهر بسيجيان در منطقه کيانشهر اهواز مورد بهره‌برداري قرار گرفت و کلنگ ساخت پروژه 700 واحدي تعاوني مسکن بسيجيان نيز در اين منطقه به زمين زده شد.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان خوزستان در اين مراسم از تلاش‌هاي دست‌اندرکاران اين تعاوني‌ها قدرداني کرد و نياز مردم استان خوزستان به ويژه جوانان اهوازي را به چنين تعاوني‌هايي ضروري دانست.
سيدخلف موسوي با اشاره به وضعيت تعاوني‌ها گفت: در استان خوزستان تا سال 84 تعداد 4 هزار و 700 تعاوني تشکيل شده بود اما در دولت‌هاي نهم و دهم اين رقم به بيش از 11 هزار تعاوني رسيد.
وي با بيان اينکه در حال حاضر 11 هزار و 303 تعاوني در خوزستان فعال هستند، افزود: بر اين اساس خوزستان جزو سه استان برتر کشور از نظر تعداد تشکيل تعاوني است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان خوزستان همچنين اظهار داشت: در استان خوزستان نزديک به 50 هزار واحد مسکن در قالب تعاوني در حال ساخت است که با عنايتي که دولت در اين بخش دارد اميدواريم با آغاز به کار اين واحدها قيمت مسکن در استان کنترل شود.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کيهان:
معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرماندار گنبدکاووس، طرح‌هاي جامع ترافيکي را از نيازهاي شهر گنبدکاووس ذکر و بر اجراي آن تأکيد کرد.
نورمحمد جعفري در جلسه شوراي ترافيک اين شهرستان، گفت: موقعيت جغرافيايي، جمعيت بالا و افزايش تعداد خودروها در اين شهر مي‌طلبد تا طرح‌هاي جامع ترافيکي با دورنماي حداقل 20 ساله براي آن تهيه و اجرايي شود.
وي افزود: تهيه و اجراي طرح‌هاي بلندمدت در کنار اجراي طرح‌هاي ميان و کوتاه‌مدت بايد در جهت روان‌سازي ترافيک و رضايتمندي مردم باشد.
جعفري همچنين با اشاره به اصلاح هندسي ميدان امام علي(ع) ورودي شهر گنبدکاووس، گفت: اجراي اين طرح سبب کاهش حوادث رانندگي در ورودي اين شهر شده است.
سيد منصور باقري، شهردار گنبدکاووس نيز در اين جلسه با اشاره به تهيه طرح مطالعات ساماندهي حمل‌و‌نقل و ترافيک اين شهر با همکاري سازمان همياري شهرداري‌هاي استان گلستان در سال 88، بر لزوم اجرايي شدن اين طرح و اختصاص اعتبارات مورد نياز تأکيد کرد.
باقري گفت: در سال 90 فقط يک ميليارد ريال جهت اجراي طرح‌هاي ترافيکي به شهرداري گنبدکاووس اختصاص يافت که بسيار کمتر از مبلغ مورد نظر بود، ضمن اينکه هنوز اعتبارات سال 91 نيز داده نشده است.

 


تايباد- خبرنگار کيهان:
نخستين اختراع شهرستان تايباد در حوزه صنعت و محيط زيست به ثبت رسيد.
دکتر محمد ناصر مودودي در گفت‌وگو با ما اظهار کرد اين اختراع با عنوان زباله‌پرداز هوشمند جهت تشخيص جنس ماده و تفکيک مواد قابل بازيافت همراه با نمايشگر چندمنظوره و سيستم کنترل از دور به ثبت رسيد.
وي افزود: اين دستگاه عمليات تفکيک مواد موجود در زباله را براساس جنس هر يک از آيتم‌ها ممکن مي‌سازد و اين امر با استفاده از سنسورهاي هوشمند و قابل برنامه‌ريزي براي چهار عنصر اصلي زباله‌ّا شامل پلاستيک، آهن، کاغذ، شيشه، پارچه و مواد آلي امکان‌پذير بوده؛ عمليات تفکيک زباله از مبداء توليد را به عنوان يکي از بزرگترين دغدغه‌هاي محيط زيست و مديريت شهري محقق مي‌سازد.
عضو هيئت علمي دانشگاه پيام نور تايباد گفت: در اين دستگاه ابتدا عناصر پلاستيکي، آهني، شيشه‌اي و کاغذي زباله توسط حسگرها شناسايي شده و به سيستم‌هاي آسياب، پرس و چاپر در مسير مربوطه هدايت مي‌شوند. پس از فرآوري لازم و کاهش حجم انتقال آنها به کيسه‌هاي تفکيک خاص صورت خواهد پذيرفت. در مورد پارچه و مواد فاسدشدني، انتقال مواد به صورت مستقيم انجام خواهد گرفت.
تنها عضو ايراني بورد ويراستاران بين‌المللي مجموعه کتاب‌هاي Ecocriticism (متشکل از 23 دکتر و پروفسور از سراسر جهان) گفت: اين سطل زباله هوشمند علاوه بر تفکيک دقيق مواد و تحويل آن در بسته‌هاي جداگانه با رنگ‌بندي خاص، قابليت ارائه برخي خدمات نظير داده‌پردازي‌هاي داخلي و خارجي دستگاه و برخي افزونه‌هاي ديجيتالي نظير سيستم واي فاي و آديو و ويديو را نيز دارد که ضمن آگاهي بخشي از وضعيت درون و بيرون دستگاه، موجبات رفاه بيشتر کاربر و نيل به سوي زندگي هوشمند در آينده را نيز فراهم خواهد آورد.
وي گفت: دستگاه زباله‌پرداز هوشمند براي کليه محيط‌هاي انساني اعم خانگي، کاري، تفرجگاهي و غيره داراي کاربرد عملي و منحصر به فرد خواهد بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10