(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 28 اردیبهشت 1392 - شماره 20492

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عيد قربان کجا بوديد ؟! (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
عاشق ! (گفت و شنود)
واکنش ايران به قطعنامه سازمان ملل عليه سوريه
سکوت در مقابل تجاوز آشکار رژيم صهيونيستي به دمشق مضحک است
با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
آغاز عمليات اجرايي بزرگترين آب‌شيرين‌کن کشور
سرتيم تروريست‌هاي اجاره‌اي گريم خود را عوض کرد ! (خبر ويژه)
عبدي: کرکره تحليل را پايين مي‌کشم تا بهتر شدن اوضاع خدا نگهدار! (خبر ويژه)
4 سال بعد به فلاحيان راي مي‌دهيم ! (خبر ويژه)
از بندر الجنادريه تا رقص فلامينگو چه مي‌کنه اين شير درازگوش! (خبر ويژه)
انگليس: حملات ويروسي به پيشرفت هسته‌اي ايران شتاب داد (خبر ويژه)
 


1- در گلستان سعدي داستان مردي آمده است که به رسم علويان آن روزگار، گيسو به هم بافته بود تا «علوي» به نظر آيد و با قافله حجاز به شهر آمده بود که تصور شود از سفر حج بازمي‌گردد و شعري به نزد پادشاه برده و ادعا کرده بود که خود سروده است. اين همه ادعاي خلاف و لاف‌‌گزاف مي‌توانست براي او جايگاه برجسته‌اي دست و پا کند اما، دقت در سوابق او، چنين اجازه‌اي را نداد. سعدي مي‌گويد «يکي از نديمان پادشاه که آن سال از سفر دريا آمده بود گفت؛ او را عيد اضحي- عيد قربان- در بصره ديدم، حاجي چگونه تواند بود؟! و ديگري گفت؛ پدرش نصراني است، علوي چگونه باشد؟! و شعرش را به ديوان انوري يافتند»!
اين روزها در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم، بازار «ادعا» داغ‌تر از هميشه است و نامزدها، با تابلوهاي رنگارنگ و پلاکاردهايي که شعارهاي دهان پرکن روي آن نقش بسته است به ميدان آمده‌اند و سؤال اين است که آيا به آنچه روي تابلوها نوشته شده مي‌توان اعتماد کرد؟ پاسخ نه مثبت است و نه منفي، بايد ديد تابلو نوشته‌ها و ادعاها تا چه اندازه با هويت واقعي کانديداها همخواني دارد و نبايد هر گيسو به هم بافته‌اي را «علوي»! دانست و يا هر که با قافله حجاز به شهر آمده را زائر خانه خدا تلقي کرد! شايد گيسو به فريب بافته و يا از ميانه راه با قافله حجاز همراه شده باشد! اما، به قول حضرت آقا انتخابات رياست جمهوري اگرچه «يک حادثه يک روزه است» ولي گاهي اوقات دولت‌ها کارهايي مي‌کنند که تاثيرات آن تا سال‌ها باقي مي‌ماند، چه کارهاي خوب و چه کارهاي غيرخوب... گاهي آثار آن تا 40 سال باقي مي‌ماند». اکنون بايد ديد که آيا در انتخابات پيش روي و در ارزيابي نامزدها، تشخيص سره‌از ناسره و آب‌از‌سراب دشوار است؟ البته که نه! هيچيک از نامزدهاي رياست جمهوري که از کره مريخ نيامده‌اند! هريک از آنها بيش از سه دهه و يا نزديک به سه دهه در چرخه سياسي کشور حضور داشته‌اند و عملکرد و مواضع آنان به آساني قابل ارزيابي است. آن عده هم که در اين چرخه حضور فعال- چه‌خوب و چه‌‌بد- نداشته‌اند، بديهي است که براي رياست‌جمهوري احراز صلاحيت نخواهند شد. بنابراين، سخن درباره آن عده از نامزدهاست که در بستر سياسي کشور حضور فعال داشته‌اند و از اين روي هويت آنها به آساني قابل شناسايي است. نيست؟!
2- نگاهي به اطراف بيندازيد، تمامي شواهد و قرائن موجود و اسناد غيرقابل ترديد حکايت از آن دارد که بار ديگر «اتاق‌هاي فکر» دشمن فعال شده‌اند و مهره‌هاي خود را براي فتنه ديگر به ميدان آورده‌اند با اين دو تفاوت عمده که؛ اولا؛ اين دفعه، مهره مصرف نشده ندارند چرا که در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88- بخوانيد جنگ احزاب-به تصور آن که حتما پيروز خواهند شد، تمامي مهره‌ها و جريانات وابسته به خود را به کار گرفته و سوزانده بودند. بنابراين امروزه ناچارند با مهره‌هاي سوخته بازي کنند. يعني مهره‌هايي که براي مردم ناشناخته نيستند و ثانيا؛ امروزه همان مهره‌هاي سوخته با شعارهاي ارزشي به ميدان آمده‌اند. انگار نه انگار که در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 آشکارا دست به وطن‌فروشي زده‌‌بودند و باز هم انگار نه انگار که فاصله زماني 4 ساله، کوتاهتر از آن است که خاطره تلخ جنايت و خيانت آنها را از خاطر مردم پاک کند!
3- آيا به اين نکته با اهميت توجه کرده‌ايد؟ اصحاب فتنه به شدت از اين که ماجراي آن خيانت آشکار بازگو شود، پرهيز دارند و در هيچيک از مصاحبه‌ها، مناظره‌ها و يا نوشته‌ها و سخنراني‌هاي خود حاضر به يادآوري آن ماجراي پلشت نيستند. چرا؟! تنها به اين علت که کمترين زمينه‌اي براي انکار آن خيانت بزرگ وجود ندارد. ائتلاف مدعيان اصلاحات با منافقين، بهايي‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، مارکسيست‌ها، عبدالمالک ريگي‌ها و... قابل انکار است؟ شعار به نفع اسرائيل در روز قدس، شعار به نفع آمريکا در روز مبارزه با استکبار جهاني، پاره کردن تصوير مبارک حضرت امام(ره)، ادعاي تقلب در انتخابات، خط زدن روي قيد اسلام از جمهوري اسلامي ايران، آتش زدن مسجد، اهانت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) و... رخدادهايي نيست که يادآوري آن براي اصحاب فتنه امکان‌پذير باشد. دريافت کمک مالي از ملک عبدالله سعودي، ملاقات‌هاي پي‌درپي با جرج‌‌سوروس صهيونيست، ملاقات با راسموسن- فرمانده ناتو و نخست‌وزير پيشين دانمارک- که آشکارا از کاريکاتورهاي موهن عليه پيامبر اسلام(ص) حمايت کرده بود...
وقتي اصحاب فتنه قادر به انکار هيچيک از اين نمونه‌ها نيستند، بديهي است که از بازگويي و بازخواني آن نيز وحشت داشته باشند.
4- از هم اکنون با جرأت مي‌توان گفت نامزدهاي وابسته به فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 کمترين شانس پيروزي در انتخابات پيش روي را ندارند. چرا که با همان توده‌هاي عظيم مردمي روبرو هستند که جنايات آنها را فراموش نکرده‌اند و حماسه بي‌نظير 9 دي و انتخابات اسفند 90، راهپيمايي 22 بهمن و... فقط چند نمونه از بصيرت مثال‌زدني آنان است و همگان ديده‌اند که اين خيل عظيم را در روزهاي حادثه مي‌توان ديد. روز واقعه که مي‌رسد گويي از زمين و زمان و از تک‌تک کوچه‌ها و خيابان‌ها مي‌جوشند و مي‌خروشند. يادتان که هست. بنابراين، بديهي است که شوراي محترم نگهبان صلاحيت آنها را تاييد کند يا نکند، نتيجه يکسان است، اما در اين باره گفتني‌هايي نيز هست.
الف: شوراي محترم نگهبان امين مردم و نظام است، از اين‌روي - و‌دقيقا به همين علت- تاييد صلاحيت کساني که در فتنه آمريکايي- اسرائيلي88 حضور داشته‌اند و هنوز هم با سران فتنه در ائتلاف هستند، اهانت به مردم پاکباخته و فداکار اين مرز و بوم و صدها‌هزار شهيد است که براي حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در خون پاک خود غلتيده‌اند.
ب: تاييد صلاحيت اينگونه نامزدها، چه بخواهيم و چه نخواهيم به معناي همراهي با فتنه آمريکايي- اسرائيلي ياد شده است و اين پيام ضمني را براي مردم در پي دارد که انگار خيانت آشکار به مردم و نظام، نه‌‌فقط جرم نيست بلکه فتنه‌گران مي‌توانند مدال شايستگي براي حضور در رأس قوه مجريه نيز دريافت کنند!
ج: حضرت آيت‌الله جنتي دبير محترم شوراي نگهبان- که خداي مهربان بر عمر باعزت و همواره به خدمت ايشان بيفزايد- ديروز در خطبه‌هاي جمعه تهران به رد صلاحيت برخي از نامزدها اشاره فرمودند که هرچند از سلامت نفس و تعهد اسلامي و انقلابي برخوردارند ولي صلاحيت آنها براي تصدي رياست جمهوري نظام احراز نشده است، بنابراين وقتي صلاحيت يک نامزد پاک و انقلابي به علت ناتواني در مديريت کشور احراز نمي‌شود، مي‌توان و بايد اميدوار بود صلاحيت کساني که به روال عرفي توان مديريت دارند ولي مديريت آنان به نفع دشمنان نظام بوده است نيز به طريق اولي تاييد نشود، چرا که مدير ضعيف ولي وارسته و پاک فقط در اداره کشور مشکل مي‌آفريند اما، مديري که در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 دخالت و حضور داشته و هنوز هم از سران فتنه حمايت مي‌کند و با فتنه‌گران در ائتلاف نيز هست مي‌تواند اساس نظام را به مخاطره اندازد.
ياد امام راحل ما(ره) به خير که با چه دلشوره‌اي مي‌فرمود «نبايد‌‌به‌‌گونه‌اي عمل کنيم که حزب‌الله عزيز احساس کند جمهوري اسلامي دارد از مواضع اصولي‌اش عدول مي‌کند» صحيفه امام(ره) ج 21 ص 284.
حضرت آقا تاکيد فرموده‌اند که شوراي نگهبان به مُر قانون عمل کند و حضرت آيت‌الله جنتي نيز اعلام داشته‌اند، شوراي نگهبان تنها به قانون مي‌نگرد و از مصلحت‌انديشي به‌دور است.
5- متاسفانه شماري- البته اندک- از عزيزان صورت مسئله را آنگونه که هست نمي‌بينند و مثلا با اشاره به برخي از اقدامات ناپسند و خسارت‌آفرين اخير دولت تصور مي‌کنند نامزدهاي وابسته به فتنه براي مقابله با پلشتي‌هاي حلقه انحرافي به ميدان آمده‌اند. شرح اين نکته اگرچه به فصل جداگانه‌اي نياز دارد ولي در اين مختصر گفتني است که مخالفت اصحاب فتنه با دولت نهم هنگامي بود که دولت در مقابل باج‌خواهي بيگانگان ايستاده بود و از دست‌اندازي رانت‌خواران ثروت و قدرت جلوگيري مي‌کرد ولي امروزه به گواهي شواهد غيرقابل ترديد، دست اصحاب فتنه و حلقه انحرافي در يک کاسه است. کافي است که فقط به مواضع و عملکرد اين دو جريان نيم نگاهي بيندازيد تا هر گيسو‌‌بافته‌اي‌‌را «علوي» مپنداريد و هرکه با قافله حجاز به شهر وارد شد را زائر خانه خدا تصور نفرمائيد.
و در اين باره، مخصوصا تقابل دو گفتمان حاميان سرمايه‌داري با حاميان مردم محروم و مستضعف، يا به فرموده حضرت امام(ره) جنگ فقر و غنا در انتخابات پيش روي گفتني‌هاي ديگري نيز هست که به بعد موکول مي‌کنيم، ان‌شاءالله.

حسين شريعتمداري

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* جريان ارتجاع عرب به مزدوري رژيم‌صهيونيستي تبديل شده و دنبال کوتاه آمدن کامل از قضيه فلسطين است. از سويي مي‌بينيم عربستان با وليد جنبلاط براي توطئه عليه حزب‌الله جلسه مي‌گذارد تا هيچ عضوي از شيعيان و جريان مسيحي حامي مقاومت در دولت و کابينه حضور نداشته باشد. اين موارد نشان مي‌دهد که جريان اهريمني شمشير را از رو بسته و اگر فرصت يابد دنبال صدمه زدن به ايران هم هست. لذا اگر در ايران رئيس‌جمهوري سر کار بياييد که حرفهايش از اول بسم‌الله دو پهلو باشد و بخواهد خطاهاي دولت‌هاي قبلي را تکرار کند اين يعني فرصت دادن به دشمن. لذا بايد به رئيس‌جمهوري راي دهيم که مطيع ولايت و مکتبي و ضدبيگانه و مردمي باشد.
رضا اسديان
* رهبر معظم انقلاب در ديدارهاي اخيرشان با مردم و مسئولان، به عبور از فرهنگ غربي و برقراري فرهنگ اسلامي در جامعه بسيار تأکيد مي‌کنند. اميد است مسئولان فرهنگي با لبيک به اين رهنمودها اسلام کامل را در جامعه پياده کنند.
سليمان بلغار
* برخي اظهارنظرهاي دشمن‌پسند و خلاف خط امام(ره) و رهبر معظم انقلاب که از زبان بعضي از افراد قبل از ثبت نام شنيده شد حکايت از آن داشت که اين پالس‌ها براي آن سوي مرزهاست ولي چه بسا اين حضور آنان در صحنه انتخابات با حضور حماسي مردم در انتخابات شکست ديگري براي استکبار و زياده‌خواهان خواهد بود. ما در ادامه خواهيم ديد که منحرفين و اصلاح‌طلبان جدا شده از مردم در يک صف به اضمحلال کامل خواهند رسيد.
طالعي
* درود بر هزاران حقوقداني که خواستار بررسي صحيح صلاحيت کانديداهاي رياست‌جمهوري شدند. ما هم از شوراي نگهبان تقاضا داريم تمام کساني را که داراي سابقه نفاق و انحراف هستند قاطعانه رد صلاحيت کنند تا شاهد يک انتخابات آرام و حماسه‌ساز در کشور باشيم.
کاشاني
* شوراي نگهبان در تاييد يا رد صلاحيت کانديداي رياست جمهوري بايد تمامي جوانب را در نظر بگيرد و هيچ بهانه‌اي دست منحرفين و فتنه‌گران ندهد.
5921---0912
*شوراي نگهبان ما نگهبان ارزشهاي انقلاب است لذا در تاييد صلاحيت کانديداها بايد علوي بايستد و حضرت امير را الگو قرار دهد و از هيچ چيز هراسي به دل راه ندهد. اگر حاميان فتنه و جريان انحرافي تأييد صلاحيت شوند چه بسا غائله 88 تکرار شود.
2040---0919 و حسني
* از کانديداهاي محترم رياست جمهوري تقاضا داريم در فکر قيامت باشند که در پيشگاه رسول خدا(ص)، ائمه‌معصومين(ع) و شهدا چگونه حاضر خواهند شد.
مرگ از رگ گردن به انسان نزديک‌تر است، لذا مبادا کاري کنيد که دل رهبر به درد آيد. چون در اين صورت ملت هرگز شما را نخواهند بخشيد.
اصغر ضيايي
* پيشنهاد مي‌کنم که شوراي محترم نگهبان از تمامي کساني که صلاحيت ورود به تبليغات انتخاباتي را مي‌يابند تعهد کتبي و صوتي بگيرند تا در صورت دامن زدن به اختلاف و تکرار حوادث شبيه 88 پاسخگوي حوادث رخ داده باشند.
وحيدي- گرمسار
* برخي از کانديداها عملاً در مقابل نظام و انقلاب و راه امام و امت و شهدا و ولايت تيغ از نيام کشيده‌اند. اما يقين بدانند که اين تيغ فقط سر و دست خود و نوکرانشان را زخمي خواهد کرد و انقلاب و نظام اسلامي با قدرت به پيش خواهد رفت.
طولايي خرم‌آبادي
* احترام به بزرگان انقلاب منافاتي با نقد جدي آنان ندارد. نبايد انقلاب را فداي بزرگانش کنيم بلکه برعکس بايد جانمان را براي بقاي انقلاب فدا کنيم. عدم نقد جدي انحراف خواص مردود شده؛ مسير انقلاب را کج مي‌کند.
9309---0937
* يکي از نامزدهاي رياست‌جمهوري از همين الان جنگ رواني را براي تأثيرگذاري روي انتخابات و جذب آراء به سمت خود شروع کرده است. مثلاً ايشان گفته است مسئولين نظام اطمينان بدهند که مردم رأي‌شان به هر کس باشد محترم است. مگر تا حال غير از اين بوده چرا بعضي‌ها براي چند رأي تا اين حد بي‌تقوايي مي‌کنند.
1382---0915
* آقاي احمدي‌نژاد رياست محترم جمهوري که آن همه از نابودي رژيم اشغالگر قدس حرف مي‌زد چرا اين روزها در اين مورد ساکت است و عليه رژيم‌صهيونيستي حرف نمي زند؟
9481---0918
* آن کساني که معتقدند و اعلام مي‌کنند پرونده جريان فرماسونري در ايران را نبايد نبش قبر کرد توضيح بدهند از چه چيزي مي‌ترسند.
4147---0937
* اهالي محله خزانه‌بخارايي با تقديم 1200 شهيد و چند هزار جانباز و ايثارگر انتظار دارند که شرکت واحد چند دستگاه اتوبوس جديد به خطوط اين مسير اضافه کند نه اينکه از اتوبوس‌هاي زهوار دررفته و فرسوده با برخي رانندگان بي‌ادب و بي‌نظم استفاده شود. چندين بار هم پي‌گيري شده ولي هيچ نتيجه‌اي حاصل نشده است.
رضايي‌فرد
* در شنبه و چهارشنبه بازار شهرستان لنگرود تعدادي سارق در پوشش راننده مسافرکش پير زنان روستايي را سوار ماشين کرده در بين راه (محله پل بتني) اشياء قيمتي مثل النگوي طلاي آنان را به سرقت مي‌برند. از مأمورين نيروي انتظامي انتظار برخورد جدي با افراد مخل امنيت شهروندان را داريم.
جوادي
* کرايه اتوبوس‌هاي مسير ميدان آزادي- ماهدشت از هشتصد تومان با افزايش بيش از 60 درصدي به هزار و سيصد تومان رسيد. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
جمعي از کارگران محمدشهر
* از مسئولين شهرداري بهارستان و اسلامشهر درخواست مي‌شود نسبت به لکه‌گيري و آسفالت جاده ساوه و بلوار قائم(عج) و خط‌کشي آن اقدام نمايند.
0057---0919
* از شرکت خودروسازي]...[ با هزار قرض و وام يک خودرو گرفتيم، اما متوجه شديم يک ماشين رنگ شده و دست دوم و تصادفي به جاي ماشين صفر به ما داده است. به شوراي حل اختلاف شکايت کرديم ولي هنوز هيچ پاسخي نگرفته‌ايم. لطفاً اين مطلب را چاپ کنيد تا شايد شرکت ... پاسخگو باشد.
1446---0917 بنياد-بوشهر
کيهان: نام شرکت خودروساز در دفتر روزنامه موجود است.
* پيشنهاد مي‌شود به جاي شعار انتخاباتي دهن‌پرکن يارانه نقدي 250هزار توماني، تيم اقتصادي دولت آينده يک آيتم جداگانه را براي اختصاص يارانه غيرنقدي و سهام عدالت ايجاد نمايد. اين بحث از آن جهت اهميت مضاعف دارد که يارانه غيرنقدي در بحث حذف چند صفر از پول ملي، کاهش نقدينگي و رونمايي از نرخ جديد ارزهاي بيگانه، کمکي به اقشار ضعيف جامعه خواهد بود.
گودرزي
* به رغم گذشت چند ماه از وعده شهرداري منطقه 12 براي ترسيم چهره شهيد سيد عبدالله رضوي هنوز هيچ اقدامي انجام نشده است. از شهرداري منطقه تقاضاي رسيدگي دارم.
8976-0935
* از افزايش و کاهش ارز و پول ملي در تجارت بين‌الملل و بين‌الدولي چه نتايجي حاصل مي‌شود؟ لطفا اقتصاددانان با ارائه دلايل واقعي و نه دستوري در اين مورد توضيح دهند.
8415-0911
*دوست و دشمن بداند اگر از سرهايمان کوه بسازند هرگز نخواهيم گذاشت فرزندانمان در تاريخ بخوانند: خامنه‌اي تنها ماند.
4796-0917
*حضرت امام جعفر صادق(ع) مي‌فرمايد: هرکسي که سخن و عملش يکي باشد نجات يافته است.
6263-0938
*خدايا به داده‌ها و نداده‌ها و گرفته‌هايت شکر چون داده‌هايت نعمت و نداده‌هايت حکمت و گرفته‌هايت امتحان است.
محمود جعفري از کوهبنان
*از سازندگان سريالهاي تلويزيوني درخواست مي‌شود به ساخت سريالهاي کوتاه اقدام نمايند تا مجبور نباشند به شيوه‌هايي روي آورند که باعث بدآموزي در خانواده‌ها مي‌شود.
يک هموطن
*دربرخي از آزمايشگاه ها خون‌گيري از بانوان هم توسط آقايان انجام مي‌گيرد. ازکي تا حالا آقايان کارشناس آزمايشگاه محرم شده‌اند. متاسفانه بايد گفت بي‌توجهي به حرام و حلال الهي براي بعضي از ما عادي شده است.
6857-0912
*سوريه امروز تاوان حمايت‌هايش از ايران و حزب‌الله را پرداخت مي‌کند. سزاوار نيست که از سوي ما مردم و مسئولين ايران به طورکامل حمايت نشود.
8773-0937
*آهن آب ديده را رنگ عوض نمي‌کند. چهره انقلاب را جنگ عوض نمي‌کند به خيل دشمنان بگو به کوري دو چشمتان، مطيع امر رهبري، رنگ عوض نمي‌کند. قابل توجه کساني که بي‌قانوني‌شان خون به دل رهبر و مردم کرده است.
8773-0937
* گفتم که در فراقت عمري است بي‌قرارم. گفتا از فراق ياران من نيز بي‌قرارم گفتم به جز شما من فريادرس ندارم. گفتا به غير شيعه من نيز کس ندارم گفتم که ياورانت مظلوم هر ديارند. گفتي مرا ببينيد. مظلوم روزگارم اللهم عجل لوليک الفرج.
0433-0912
*امام علي(ع) مي‌فرمايند:جمعي خدا را از شوق بهشت مي‌پرستند اين عبادت سوداگران است و گروهي خدا را از بيم دوزخ مي‌پرستند و اين عبادت بردگان است وگروهي هم خدا را از روي شکر مي‌پرستند و اين عبادت آزادگان و بهترين عبادت است. آرزو مي‌کنم جزء بهترين گروه عبادت کنندگان باشيم.
7304-0914
* از وزير محترم علوم و رئيس دانشگاه آزاد درخواست مي‌شود نسبت به اجراي تفکيک جنسيتي دانشجويان و انتخاب نزديک‌ترين محل زندگي دانشجويان دختر اهتمام ويژه‌اي نماييد.
1733-0936
* حضور نوازنده‌هاي پير در سطح خيابانهاي شهر در زمانهاي قديم خيلي جاي تعجب نداشت و مردم کمي هم به آنها کمک مي‌کردند، اما متاسفانه الان مدتي است که جوانان با انواع سازهاي روز دنيا در گوشه و کنار خيابان به نوازندگي مي‌پردازند. مسئولان نگذارند اين رويه به اجراي کنسرت‌هاي خياباني تبديل شود.
کاشاني
* بايد بدانيم براي موفقيت وکوري چشم دشمنان هميشه پيرو مقام معظم رهبري باشيم. هرگاه راهي غير از اين رفتيم دشمن را شاد کرده‌ايم پس همه گوش به فرمان رهبريم. لبيک يا خامنه‌اي.
يک شهروند
*با توجه به گستردگي و پيوستگي آلودگي شهرهاي بزرگ بويژه تهران و با توجه به درآمدهاي شهرداري پيشنهاد مي‌کنم سرويس‌هاي عمومي از قبيل مترو، تندرو، شرکت واحد و... براي عموم مردم رايگان گردد تا برکاهش آلودگي و بالطبع کاهش بيماري‌هاي متعدد هم دولت و هم مردم فايق آيند.
احمد احمدزاده
*از استاندار محترم کرمانشاه درخواست مي‌شود نسبت به تبليغات تبريک به انتخاب شدن وي و نصب در معابر و خيابانها که اسراف آشکاري است واکنش نشان دهند.
عبدالله منتقد
* هندوستان به خاطر هتک حرمت يک دختر چند روز آشفته بود ولي در کشور اسلامي ما در برخي از پارک‌ها چه مي‌گذرد؟! چرا آب از آب تکان نمي‌خورد؟
3351-0916
* در بهمن‌ماه سال جاري شاهد فروش سوله‌هاي 2هزار و 5 هزاري و ساختمان اداري 4 طبقه و هر طبقه 700 متر در مجموع 18 هکتار مجتمع انبارهاي شهيد شاهوي (بين اسلامشهر و شهر بهارستان) از سوي وزارت صنعت معدن و تجارت به بستني ميهن بوده‌ايم. با توجه به نياز اين وزارت به چنين انبارهايي براي ذخيره‌سازي موادغذايي و... فروش چنين انبارهايي لازم است مسئولين امر اين موضوع را مورد دقت و توجه قرار دهند. لازم به يادآوري است که در دو نوبت قبل نيز اين وزارت اقدام به فروش انبارهاي ديگري از اين دست به شرکت بستني ميهن نموده بود.
سيد احمدي
* آسمان غرق خيال است کجايي آقا
آخرين جمعه سال است کجايي آقا
نفس عاشق اگر بود زمين مي‌فهميد
عاشقي بي‌تو محال است کجايي آقا
اللهم عجل لوليک الفرج
9772-0912
*يابن الحسن، ز لطف تو تجليل مي‌شود
امسال هم بدون ظهور تو تحويل مي‌شود
بر هفت‌سين سفره قلبم نوشته‌ام
اين سفره با سلام بر تو تکميل مي‌شود
پيشاپيش سال نو بر همگان مبارک باشد.
7805-0919
*12 نفر از نيروهاي کارشناس ارشد با سابقه طولاني در روابط عمومي بانک[...] هستيم که مدتي قبل يک نفر شهرستاني را با ليسانس جغرافيا مسئول ما کردند از آنجا که ايشان به نيروهاي زيرمجموعه توهين کرد اعتراض کرديم نتيجه آن شد که ما را روانه شعبه‌ها کرده درحالي که در شعبه جايگاه سازماني براي کار ما تعريف نشده و ما در داخل شعبه حتي يک ميز براي نشستن نداريم. خواستيم مشکل ما را دراين ستون منعکس نماييد شايد از سوي يکي از مسئولين ترتيب اثر داده شود.
م-ک
کيهان: نام بانک در دفتر روزنامه موجود است.
* در شهرک‌هاي محمديه، مهديه و قدس در اسلامشهر اوباش‌گري و توزيع مواد شيشه مجددا شروع شده است. ما ساکنين اين چند شهرک خواستار بازگشت مامور وظيفه شناسي مثل سرکار کرمي به کلانتري منطقه هستيم. اگر چند مامور نيروي انتظامي مثل ايشان پاي کار بيايند خيلي از معضلات و ناهنجاريهاي اين منطقه حل مي‌‌شود و ساکنين امنيت پيدا مي‌کنند.
3871-0935
* گويا مسئولان دولتي فقط درحال گروکشي‌هاي انتخاباتي هستند و گراني‌هاي موجود را فراموش کرده‌اند. با بررسي کردن قيمتها در ستاد تعزيرات کسي به نتيجه نمي‌رسد. پيرزن و پيرمردي که مي‌خواهند روزي يک پاکت شير تهيه کنند تا کي بايد منتظر بررسي آقايان باشند.
احمدي
* خوشبختانه شوراي نگهبان مستقل عمل مي‌کند و با فشار يا تهديدهاي اين و آن، کسي را هرگز تاييد نمي‌کند و مبناي کارش فقط قانون است و قانون.
غلامرضا عوتي
* نفس مطرح کردن برنامه نفت دربرابر غذا ما را يادبرنامه هانس بليکس مي‌اندازد که براي عراق در نظر گرفته بودند و آسيبهاي جبران‌ناپذيري براي عراق به دنبال داشت. امازهي خيال باطل! 5 هزار و 500 دانشمند عراقي، حداقل 500 نفر از آنها دانشمند اتمي بودند که به وسيله سرويس جاسوسي آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي و تروريستهاي وابسته به القاعده و سلفي‌ها ترور شدند. جرقه اين ترورها از همان برنامه نفت در برابر غذا بود. ايران مقتدر است و اجازه نمي‌دهد برنامه‌هاي دشمنان پياده شود اما نبايد از دشمن شناسي غفلت کنيم.
يک شهروند
* چند سالي است که متأسفانه مسئولين، نمايندگان، ناجا و... قياس مع‌الفارقي بين کشته‌هاي تصادفات جاده‌اي با شهداي گرانقدري که بااخلاص و داوطلبانه به هدف دفع تجاوز دشمن و نجات کشوراز سقوط حتمي جان خود را تقديم اسلام عزيز کردند انجام مي‌دهند اين جفا و ظلم به شهداست لازم است در اظهار نظرها دقت بيشتري نمايند.
نيلچي از اصفهان
* پيرزن و پيرمردي که سالها ثبت نام کرده و در نوبت مانده‌اند از کجا مي‌توانند هزينه 10 تا 12 ميليون توماني حج را تامين کنند؟ مردم پول خود را در سال 84 به سازمان حج داده‌اند و سودي نگرفته‌اند. حال بايد به يک باره دو سه برابر هزينه سفر حج بپردازند؟
يک شهروند
* از نظر مالي و معيشتي خيلي در تنگنا قرار دارم. بيماري اعصاب و روان مزمن دارم تحت پوشش کميته بهزيستي کرج هستم. بچه‌هايم گرسنه و نان شب ندارم. بچه‌هايم لباس مناسبي براي پوشيدن ندارند و شرمنده آنها هستم. از خيرين تقاضاي کمک دارم.
مهدي عالي‌نژاد
* در اهواز به صورت علني در کوچه و خيابانها بي‌حجابي بيداد مي‌کند و کسي با آنها برخورد نمي‌کند. از مسئولين نيروي انتظامي اهواز تقاضاي رسيدگي داريم.
رضا علي‌پور
*چندي پيش سرلشکر رحيم صفوي تربيت مديران در سطوح مختلف را از مهم‌ترين نيازهاي امروز کشور دانست در تاييد اين سخنان ارزشمند بايد گفت عقل و منطق حکم مي‌کند همه مديران باتربيت صددرصد اسلامي در خدمت مردم و با آگاهي‌هاي لازم آموزه‌هاي اسلامي و کسب آن در جهت عزت جامعه و نظام اسلامي قدم بردارند.
سليمان بلغار
* تبديل روستاهاي زير دوهزار نفر جمعيت به شهر در کاشان با هدف استان کردن اين شهرستان در آينده، نزديک يک بي‌عدالتي آشکار مي‌باشد و پيامدهاي سوء به دنبال دارد.
6247-0912
* سران برخي از کشورهاي اروپايي حيثيت خودشان را در گرو حمايت از گروه‌هاي تروريستي و تبعيت از آمريکا در اين زمينه گذاشتند و تازه ادعاي آزاديخواهي هم مي‌کنند!
8575-0930
* در انتهاي خيابان خيام شمالي ابتدا و انتهاي 8خط شرکت واحد واقع شده است و ماشين‌هاي شرکت واحد بايد دور بزنند و به خيابان خيام برگردند. پياده‌رو اين خيابان چند متر است که هم محل عبور عابران است و هم در اختيار اتوبوسهاي شرکت واحد قرار گرفته است؟ تاکنون چند تصادف در اين مسير شده است از شهرداري منطقه 12 تقاضاي رسيدگي داريم.
اهالي و کسبه فروشگاه کوثر
* باتوجه به تلفات جاده بزغان نيشابور (يک طرفه) که پس از طي مسير دوطرفه مي‌شود از سال83 نيمه تمام رها شده است از مسئولين انتظار مي‌رود که به فکر جان مردم باشند و بيش از اين در تکميل آن تعلل ننمايند.
0935-1119
* از اذيت و آزار صاحب يک پروژه مسکن در حال احداث در خاني‌آباد نو شهرک شريعتي کوچه گلشاد موسوي به ناحيه 2 شهرداري منطقه 19 شکايت کرده‌ايم ولي به شکايت ما توجهي نمي‌شود و خيلي راحت عدالت را زير پا مي‌گذارند. عرض بنده خطاب به آقاي شهردار تهران است که چرا به شعار عدالت که سر مي‌دهد و از زبان ايشان نمي‌افتد عمل نمي‌کند؟
سرابي
* از استاندار محترم يزد و فرمانداري درخواست مي‌شود نام شهرستان صدوق محفوظ باشد و تغييري نکند چرا که ما را به ياد شهيد محراب حضرت آيت‌الله صدوقي مي‌اندازد.
دهقاني
* ايرانسل بارها شده که هزينه ارسال پيامک فارسي را 160 ريال محاسبه مي‌کند درحالي که قيمت مصوب آن 100 ريال است به اين تخلف و سود سرسام‌آور آن براي اين شرکت چه کسي رسيدگي مي‌کند؟
1077-0935
* بي‌ريشه‌هاي پست و فرومايه وهابيت تيشه گرفته و مي‌خواهند ريشه اسلام ناب را با اقدام تروريستي و جسارت به مرقد صحابي پيامبر اعظم(ص) و اهل بيت(ع) بزنند ولي اين ابتران بي‌هنر هرگز نمي‌توانند با اين نوکري به اسرائيل غاصب و دشمن شماره يک اسلام و مسلمين قداست اسلام را مورد خدشه قرار دهند. تاريخ اسلام گوياي اين مدعاست و ننگ و نفرين براي هميشه نصيب اين نوکرصفتان خواهد بود.
نراقي
* يک گوشي جي‌ال ايکس woo4 و يک گوشي ديمو‌آريا خريده‌ايم اين گوشي‌ها علاوه بر کيفيت خراب و نداشتن برنامه نرم‌افزاري متأسفانه حتي تقويم شمسي هم ندارند در صورتي که گوشي‌هاي خارجي اين امکانات را دارند.
مسئولين اين شرکت‌ها چه پاسخي دارند؟
2660-0913
7250-0919
* با داشتن 2 فرزند و بدون همسر و مستأجر و تنها منبع درآمد يارانه‌ها و 45 هزار تومان هر دو ماه يک بار از بهزيستي قادر به تأمين حداقل‌هاي زندگي نيستم از افراد خير استمداد مي‌کنم.
مهدي عالي‌نژاد
* به تيم اقتصادي دولت بايد دست مريزاد گفت که به مردم توصيه مي‌کردند نخريد ارزان مي‌شود! اين بود نتيجه نخريد ارزان مي‌شود؟! قشر کارگر کمرشان زير بار هزينه‌هاي زندگي خم شده است...
دهقان از تهران

* يک سال و نيم پيش 18 هزار نفر در آزمون وزارت امور خارجه شرکت کردند که 217 نفر پذيرفته شدند و با گذراندن مصاحبه علمي، گزينشي، پزشکي تمام مراحل را طي نمودند ولي هيچ خبر و ليستي از پذيرفته‌شدگان در رسانه‌ها منعکس نشد فقط يک بار پس از يک سال ونيم اعلام شد وزير امورخارجه با يکصد نفر از پذيرفته‌شدگان وزارت در وزارتخانه حاضر شد. بنده که رتبه سوم و از نظر زبان در حد عالي هستم و بسياري از دوستان که جزء 217 نفر بوديم هيچ‌کدام پذيرفته نشديم و ابهامي که هست اين که چرا اسامي صد نفر پذيرفته شده رسانه‌اي نشد؟ ثانيا چرا با منطق و دليل علت را بيان نمي‌کنند؟
يکي از 217 نفر پذيرفته شده
* قابل توجه محتکرين مسکن
امام صادق(ع) مي‌فرمايد: هر کس خانه‌اي دارد که مؤمني به سکونت در آن نيازمند است و صاحب‌خانه او را محروم کند خداوندبه فرشتگان مي‌فرمايد اي فرشتگان! بنده من بر بنده ديگرم درباره سکونت دنيا بخل ورزيد به عزتم سوگند هرگز او در بهشت من جاي نخواهد داشت.
«مفاتيح‌الحيات ص 283»
0355-0915
* اين که اصولگرايان به طور گسترده به صحنه انتخابات آمده‌اند شايسته تقدير است اما انتظار داريم همه اصولگرايان تحت هر نام و رويکردي در معرفي فقط يک نامزد با هم توافق کنند و با معرفي يک فرد جامع و کارآمد موردحمايت روحانيت پيشرو و انقلابي دل ملت را شاد کنند.
7941-0912
* دراوايل انقلاب سرودي خوانده مي‌شد که يک بيت آن چنين بود
آنکه از دامش پريدي
بر نهاده دام ديگر
عرضم اين است که اگر چه موفق شديم در انتخابات سال 88 از فتنه بعد از آن حماسه عبور کنيم ولي دشمن بي‌کار ننشسته و دام ديگري گسترانيده است. بايد با خلق حماسه‌اي ديگر بيگانگان را نااميد بسازيم.
7902-0919
* سرانجام طرح تفصيلي تهران در شوراي شهر و شهرداري به کجا انجاميد؟
3730-0910
* هفته معلم بهترين فرصت بود که بر اساس رسالت تعليم و تربيت اسلامي، نسل جوان دانش‌آموز و دانشجو را با کتاب‌هاي ارزشمند و فاخر استاد شهيدمرتضي مطهري آشنا کرد. فراموش نکنيم که حضرت امام خميني(ره) فرمودند: به طبقه دانشجويان سفارش مي‌کنم آثار استاد مطهري را نگذارند با دسيسه‌هاي غيراسلامي به فراموشي سپرده شود.
6263-0938
* در برنامه شبکه يک سيما در تاريخ 21/2/92 ساعت حدود 16 بيان مي‌داشت که چرا اسم حضرت علي(ع) در قرآن نيامده است. بايد گفت اگر نمي‌دانيد به کتاب «در محضر علامه طباطبايي» ص 45 مراجعه کنيد.
رحيم بتويي از ملاير
* يا صاحب‌الزمان(عج) امان از لحظه غفلت، که شاهدم تو هستي. اللهم عجل لوليک الفرج
رحماني
* هي نپرسيد که اين غيبت کبري از چيست
در جهان اين همه اسرار و معما از چيست
قبر ويرانه حجربن‌عدي ثابت کرد
حکمت تربت پنهاني زهرا از چيست
5941-0912
* از حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد امام جماعت محترم مسجد امام حسين تهران تقاضا داريم در غياب خويش کسي را جايگزين نمايند که به صورت منظم براي اقامه نماز حضور داشته باشد.
1177-0935
* پيامک ارسالي زير از ايرانسل و تشويق به اسراف را ملاحظه کنيد و با توجه به آموزه‌هاي ديني به آنها تذکر دهيد که به آموزش دستورهاي اسلام مبني بر درست استفاده کردن مردم را تشويق کنند نه بيشتر استفاده کردن. «با ارسال 90 پيامک در اين هفته از 20 پيامک فارسي به داخل شبکه رايگان بهره‌مند شويد».
منصوري‌راد
* عکس شهيد نواب صفوي در چهارراه تقاطع نواب-آزادي طوري طراحي شده است که تصوير اين شهيد بزرگوار به طور وارونه در آبي که جلوي او قرار دارد مي‌افتد آيا انگيزه‌اي در نحوه کشيدن اين تصوير وجود داشته است؟
محمدي
* پرچم‌هاي نصب شده در برخي معابر به‌ويژه در نمايشگاه تهران طوري طراحي و نصب شده که اسم جلاله «الله اکبر» بسيار نامعلوم و ريز است لازم است متوليان امور دقت و توجه ويژه‌اي نمايند.
يک هموطن
* تا وقتي که همه ما ادعاي سردار بودن داريم و سرباز نيستيم آقا امام زمان ظهور نمي‌کنند. حضرت سرباز مي‌خواهد.
7679-0912
* اسرائيل قبل از سقوط صدام به عراق تجاوز کرد ولي صدام ترسيد و پاسخ نداد. اکنون همان سناريو در مورد سوريه تکرار شده فلذا سوريه نبايد اشتباه صدام را بکند. بشار اگر جواب گستاخي را ندهد کار مشکل‌تر مي‌شود.
9039-0917
* در اخبار و احاديث ديني در مورد علائم ظهور آقا امام زمان(عج) آمده که سفياني سرزمين شام را به آشوب مي‌کشاند اما به دست نيروهاي سرباز امام زمان شکست سختي خورده و سرکوب مي‌شود. شايد شرايطي که امروز در اين منطقه حاکم شده شرايطي مشابه چنين پيش‌بيني است. اميدواريم چنين باشد.
7902-0919
* همه بزرگان سفارش و توصيه به خريد اجناس ساخت داخل مي‌کنند ولي بر روي تابلوهاي تبليغاتي شهري تبليغ چاي 100 درصد خارجي مي‌شود. چرا؟
6396-0912
* چرا در اماکن عمومي سطح شهر براي خانم‌هاي بدپوشش که رعايت شئونات انساني و اسلامي را نمي‌کنند محدوديت قائل نمي‌شوند. حداقل از اين راه تا حدي جلوي ترويج بي‌بند و باري گرفته مي‌شود.
5655-0939
* ما بازنشسته‌هاي تامين اجتماعي با تمام وجود مشکلات ناشي از تورم و گراني‌هاي لجام گسيخته را داريم تحمل مي‌کنيم.
8702-0917

 


گفت: يکي از ضد انقلابيون فراري در صفحه فيس‌بوک خود خطاب به مدعيان اصلاحات و گروه‌هاي اپوزيسيون نوشته است؛ مگر شما نبوديد که مي‌گفتيد در انتخابات 88 تقلب شده است؟!
گفتم: بر منکرش لعنت!
گفت: نوشته است مگر تا چند ماه قبل اعلام نمي‌کرديد که بايد انتخابات را تحريم کرد و مگر نمي‌گفتيد تا حصر تمام نشده در انتخابات شرکت نمي‌کنيد؟!
گفتم: خب! معلومه که مي‌گفتند.
گفت: نوشته است پس چرا اين روزها نامزد معرفي مي‌کنيد و براي شرکت در انتخابات سر و دست مي‌شکنيد؟!
گفتم: يارو خيلي از مرحله پرته!... نوکر يکي از خان‌ها به اربابش گفت؛ قربان! من عاشق شده‌ام! خان پرسيد؛ اين که غم‌‌و‌غصه ندارد، حالا بگو عاشق چه کسي شده‌اي؟ و نوکر گفت؛ قربان! عاشق هر که شما بفرمائيد!

 


نماينده ايران در سازمان ملل در واکنش به قطعنامه محور عربي غربي در مجمع عمومي سازمان ملل عليه سوريه، تأکيد کرد اين قطعنامه تلاش‌هاي اخير بين‌المللي براي يافتن يک راه‌حل مسالمت‌آميز در سوريه را تضعيف و رويکرد تقابلي را در اين کشور تشديد کرد.
روز پنج‌شنبه مجمع عمومي سازمان‌ ملل در پرتو تلاش‌هاي گسترده کشورهاي غربي به رهبري آمريکا و کشورهاي عربي منطقه از جمله قطر و عربستان، عليه سوريه قطعنامه‌اي صادر کرد که با واکنش نماينده سوريه، روسيه و نماينده دائم کشورمان که رياست جنبش عدم تعهد را نيز به عهده دارد، مواجه شد.
در همين رابطه، «محمد خزاعي» سفير و نماينده دائم کشورمان در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل با ابراز نگراني از تشديد خشونت‌هاي فرقه‌اي، رشد افراط‌گرايي و اقدامات غيرقانوني توسط گروه‌هاي افراطي در سوريه، عمليات گروه‌هاي مسلح مخالف و گسترش آن را خطر بزرگي براي ثبات و امنيت منطقه‌اي عنوان کرد.
خزاعي قطعنامه مطرح شده عليه سوريه را انحراف از تلاش‌هاي اخير بين‌المللي براي يافتن راه‌حل صلح‌آميز در سوريه و فاصله گرفتن از اصول مندرج در منشور ملل متحد خواند و در تشريح دلايل مخالفت جمهوري اسلامي ايران با قطعنامه سوريه گفت: مضحک است که در اين قطعنامه هيچگونه اشاره‌اي به حملات اخير رژيم‌صهيونيستي عليه سوريه وجود ندارد، در حالي که حملات رژيم اسرائيل عليه سوريه اقدام به تجاوز بوده و نقض جدي اصول و قواعد مندرج در منشور ملل متحد مي‌باشد.
سفير و نماينده دائم کشورمان با اشاره به بيانيه اخير جنبش عدم تعهد در محکوميت تجاوز رژيم اسرائيل به سوريه، خواستار بررسي دقيق اينگونه حملات از سوي نهادهاي ذيربط سازمان ملل از جمله مجمع عمومي شد.
خزاعي با تأکيد بر اينکه روح حاکم بر اين قطعنامه رويکرد تقابلي را در سوريه تشديد مي‌کند، افزود: قطعنامه با جهت‌گيري‌هاي خود نمي‌تواند طرف‌هاي درگير در سوريه را به سمت مذاکره و يافتن يک راه‌حل صلح‌آميز به رهبري خود سوري‌ها تشويق کند.
سفير و نماينده دائم کشورمان افزود: اين قطعنامه تصميمات خارج از سازمان ‌ملل را پيگيري مي‌کند و مکانيزم‌هاي مورد نظر سازمان‌ ملل براي يافتن يک راه‌حل صلح‌آميز را ناديده مي‌گيرد.
وي افزود: ادبيات حاکم بر اين قطعنامه در تناقض با يک پروسه سياسي جامع در چارچوب ابتکارات منطقه‌اي و بين‌المللي و دستور کار فرستاده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه است و مي‌تواند تلاش‌هاي نماينده ويژه در امور سوريه و ساير ابتکارات منطقه‌اي و بين‌المللي را تضعيف کند.
همچنين سخنگوي دستگاه ديپلماسي کشورمان در واکنش به قطعنامه اخير مجمع عمومي سازمان ملل عليه سوريه اظهار داشت: صدور اين قطعنامه عليه سوريه در شرايطي انجام مي‌شود که سوريه و منطقه بيش از هر زمان ديگر نيازمند آرامش و ثبات است.
سيدعباس عراقچي افزود: از برخي بانيان اصلي قطعنامه انتظار مي‌رفت که در اين شرايط تلاش خويش را بر محکوميت حمله رژيم صهيونيستي عليه سوريه متمرکز کنند.
وي تأکيد کرد: اين اقدام و برخي بندهاي ذکر شده در قطعنامه نه تنها کمکي به حل مشکل نخواهد کرد، بلکه منجر به تشديد تحرکات و جنايات گروه‌هاي افراطي در اين کشور خواهد شد و مغاير با تلاش‌هاي بين‌المللي براي يافتن راه‌حل صلح‌آميز مي‌باشد.
تأکيد روسيه بر حضور ايران در کنفرانس بين‌المللي سوريه
وزير خارجه روسيه در گفت‌و‌گويي که بر روي وب‌سايت اين وزارتخانه در روز پنجشنبه ارسال شد، تأکيد کرد: ايران بايد در کنفرانس بين‌المللي پيشنهاد شده براي پايان دادن به بحران سوريه شرکت کند اما دولت‌هاي غربي مي‌خواهند شرکت‌کنندگان در اين کنفرانس را محدود و احتمالاً نتيجه گفت و گوها را از پيش تعيين کنند.
به گزارش رويترز، «سرگئي لاوروف»، در اين گفت وگو که با يک شبکه تلويزيوني لبناني انجام شده است، افزود: به دليل اولويت‌هاي ژئوپليتيکي نبايد کشوري مانند ايران را از اين پروسه محروم کرد. ايران يک بازيگر بسيار مهم بيروني است. اما هنوز در اين باره توافقي وجود ندارد.
بنا بر گزارش رويترز، غرب تمايلي به حضور ايران در چنين گفت و گوهايي ندارد.
گفتني است؛ اين نشست که به گفته «جان کري» وزير خارجه آمريکا تحت عنوان «ژنو2» احتمالاً اوايل ژوئن برگزار مي‌شود، مي‌خواهد با حضور همان کشورهايي برگزار شود که در نشست 2012 حضور داشتند، اما اين بار برخي کشورها از جمله روسيه اصرار دارند که نمايندگاني از دولت و اپوزيسيون سوريه و همچنين کشورهاي تأثيرگذار منطقه همچون ايران نيز در آن حضور داشته باشند.



بندرعباس- خبرنگارکيهان:
با حضور رئيس‌جمهوري در بندرعباس، عمليات اجرايي بزرگترين آب‌شيرين‌کن کشور با هدف تامين بخشي از نياز آب صنعت و شرب استان کرمان، هرمزگان و يزد و با نام طرح ملي ساقي کوثر آغاز شد.
در اين مراسم، محمود احمدي‌نژاد با بيان اينکه 14ميليون هکتار اراضي کشور زير سطح کشت محصولات کشاورزي است گفت: اگر اين 14 ميليون هکتار بشود 50 ميليون هکتار، ما ديگر نيازي به درآمد نفت نخواهيم داشت که در اين راستا باتوجه به راه‌اندازي ستاد کشاورزي در اکثر استان‌هاي کشور نزديک به 15 تا 16 ميليون تن توليدات کشاورزي افزايش يافته است.
وي خاطرنشان کرد: ايران روي کمربند معدني قرار گرفته است اما تاکنون فقط 80 ميليارد تن معادن شناسايي شده است و بايد در اين راستا معادن را فعال کنيم که دولت از سال گذشته با فعال‌سازي ستاد معادن و قرار دادن تسهيلات ارزان‌قيمت در اختيار سرمايه‌گذاران در اين راه گام نهاده است. البته اين کافي نيست و بايد معادن را از انحصار چند نفر بيرون آورد.
رئيس‌جمهور با اشاره به آغاز طرح ملي شيرين‌سازي و انتقال آب خليج‌فارس جهت صنايع و شرب هرمزگان، کرمان و يزد گفت: ديگر فرهنگ «آب نداريم» در کشور بي‌معناست. زيرا ابعاد اين پروژه بسيار گسترده است به طوري که روزانه يک ميليون مترمکعب آب شيرين مي‌شود که 30 درصد اين آب به استان هرمزگان اختصاص مي‌يابد که معادل کل آبي است که از طرح‌هاي مديريت آب به استان اختصاص مي‌يابد.
وي با بيان اينکه کليد انجام کار همت ملي است افزود: حضور مردم در صحنه سازندگي، سبب هم‌افزايي توان ملت مي‌شود. توان ملت ايران نامحدود و بي‌نهايت است.
به گزارش خبرنگار ما، طرح شيرين‌سازي و انتقال آب خليج‌فارس، در سه فاز اجرا خواهد شد. که قطعه اول به طول 292 کيلومتر از بندرعباس به گل‌گهر سيرجان، قطعه دوم از گل‌گهر سيرجان به مس سرچشمه به طول 136کيلومتر و قطعه سوم از سرچشمه به چادرملو يزد به طول 307 کيلومتر با هزينه 4هزار و 500 ميليارد ريال در طول 4 سال اجرا مي‌شود.همچنين همزمان با اين طرح، عمليات اجرايي نيروگاه توليد برق و آب شهيد شوشتري آغاز شد. اين نيروگاه ظرفيت توليدي 128 مگاوات برق و 90 هزار مترمکعب آب شيرين را در روز خواهد داشت.
هزينه درنظر گرفته شده براي احداث اين نيروگاه 6 هزار و 400 ميليارد ريال است.
شايان ذکر است: همزمان با اين طرح ملي، آبرساني به 100 روستاي هرمزگان، فاز يک آب شيرين‌کن 16000 مترمکعبي بندر لنگه و آبرساني به شهرستان بشاگرد از سد جگين نيز آغاز شد.

 


سردبير روزنامه تندرو و امنيتي سعيد حجاريان در روزگار اصلاحات، نامزدي هاشمي رفسنجاني را به نفع جريان دموکراسي‌خواهي در کشور توصيف کرد.
عليرضا علوي‌تبار در سال 1378 سردبير روزنامه صبح امروز وابسته به سعيد حجاريان بود که با استخدام مهره‌هايي نظير اکبر گنجي و عماد باقي و... در آستانه انتخابات مجلس ششم، از آقاي هاشمي تصوير سياه عاليجناب سرخپوش ‌قتل‌هاي زنجيره‌اي را ساخت. آن زمان سران جبهه اصلاحات در احزاب تندرو از ورود هاشمي به مجلس و تصدي رياست ‌آن ابراز نگراني شديد مي‌کردند و به همين دليل نيز روزنامه سعيد حجاريان در کنار برخي روزنامه‌هاي زنجيره‌‌اي و اجاره‌اي ديگر مأموريت يافت تا با ترور شخصيت‌، کار هاشمي رفسنجاني را بسازد.
علوي‌تبار با اين وجود و در حالي که هنوز نسبت به محوريت خود در آن پروژه سياه عذر تقصير نياورده، به سايت عصر ايران مي‌گويد: کانديداتوري هاشمي تأثير مثبت روي جريان دموکراسي‌خواهي برجاي مي‌گذارد. نامزدي او امکان سياست‌ورزي اصلاح‌طلبانه را فراهم مي‌کند و هاشمي علاوه بر حمايت اصلاح‌طلبان ممکن است از حمايت بخشي از محافظه‌کاران هم برخوردار شود.
شايان ذکر است که علوي‌تبار مدتي پس از تشکيل جبهه مشارکت در مصاحبه‌اي تصريح کرده بود اين جبهه از 3 طيف تشکيل شده اما سرانجام طيف خط‌امامي در اين حزب به حاشيه رانده خواهد شد. وي از حاميان خروج از حاکميت و صف‌بندي مقابل نظام در دوره اصلاحات بود که بعد از اخراج تندروها از حاکميت با رأي مردم و پيدايش برخي اختلافات تصريح کرد اصلاح‌طلبان به سربالايي رسيده‌اند و مجبورند مانند اسب‌هاي درشکه همديگر را گاز بگيرند و لگد بزنند.
اپوزيسيون در دست حاکميت است

 


عضو مستعفي حزب مشارکت اعلام کرد به خاطر فشار دوستانش کرکره تحليل را پايين مي‌کشد و ديگر درباره انتخابات و وضعيت اصلاح‌طلبان چيزي نخواهد نوشت.
عباس عبدي در تحليل‌هاي خود که طي يک سال اخير منتشر شده، تأکيد مي‌کند راهي که طيف متبوع طي4 سال اخير در پيش گرفتند، غيرعقلاني، متناقض، مردد ميان اصلاح‌طلبي و ساختارشکني و حرکت در بن‌بست بوده و بايد اين اشتباه را پذيرفت و تغيير مسير داد. او در آخرين تحليل خود نيز اعلام کرد هاشمي مردّد است و تا آخر نخواهد ماند. عبدي معتقد است آراي منفي هاشمي بالاست. با اين همه وي در يادداشت کوتاهي در وبسايت خود تأکيد کرد که با فشار دوستان کرکره تحليل را پايين مي‌کشد.
عبدي در توضيح کوتاه خود نوشت: متأسفانه و شايد هم خوشبختانه پس از انتشار گفتگوي اخير بنده، دوستاني که صادقانه در پي ايجاد جامعه‌اي بهتر هستند ناراحتي خود را، که در مواردي هم به عصبانيت تنه مي‌زد ابراز داشتند و در نتيجه بنده نيز تا اطلاع بعدي از هرگونه اظهارنظر درباره انتخابات خودداري مي‌کنم. روشن است بايد مرز ميان تحليل و موضع‌گيري را محترم شمرد حالا که اين مرز رعايت نمي‌شود چاره‌اي جز اين که بطور موقت هم که شده کرکره تحليل را هم پايين بکشيم نداريم. چون خلاف عقيده نوشتن را درست نمي‌دانم در نتيجه تا بهتر شدن فضا خدانگهدار. فقط يادداشتهاي غيرانتخاباتي مي‌نويسم. کامنتها را هم فقط به واسطه احترام به خوانندگان محترم و بدون هرگونه پاسخي که به اين موضوع مربوط باشد منتشر مي‌کنم.
ايجاد فضاي اختناق و مجبور کردن فردي با مختصات عباس عبدي به سکوت و عدم ارائه تحليل مخالف با سياست‌هاي حزب مشارکت و اصلاح‌طلبان در حالي است که طي روزهاي گذشته بيانيه‌هايي با امضاي «حزب مشارکت»، «سازمان مجاهدين انقلاب» و مجمع روحانيون، با مضمون حمايت همه‌جانبه از به صحنه آمدن و نامزدي آقاي هاشمي رفسنجاني منتشر شد. دو حزب مشارکت و مجاهدين، همان طيف تندرو دوره اصلاحات و بعد از آن بودند که چه در دوره سازندگي و چه در انتخابات سال 78 به شدت به هاشمي تاختند و به تدريج به پيشاهنگان ساختارشکني تبديل شدند. با اين وصف ابهامي که هنوز پاسخ داده نشده اين است که افراطي‌گري و راديکاليسم کور اين طيف چگونه با مدعاي آقاي هاشمي مبني بر اينکه براي اعتدال علوي و نجات کشور از افراطي‌گري نامزد شده، قابل جمع است؟
يادآور مي‌شود برخلاف تحليل عباس عبدي، ياسر هاشمي و غلامحسين کرباسچي و صادق زيباکلام به روزنامه قانون گفته‌اند که هاشمي 79 ساله منصرف نخواهد شد و در گود مي‌ماند؟
شايان ذکر است عباس عبدي در نوشته ديگري در روزنامه قانون و در پاسخ صادق زيباکلام که او را به تسويه‌حساب و انتقام کور از هاشمي متهم کرده بود، نوشت: مسلم است که اگر سياستمداران افراد بادنجان دورقابچين را به منتقدان خود ترجيح نداده بودند امروز با چنين مشکلاتي مواجه نبوديم. هر سياستمداري با داشتن دوستاني چون آقاي زيباکلام بي‌نياز از دشمني کينه‌جويان واقعي يا خيالي خواهد بود. با توجه به فضايي که برخي افراد ايجاد کرده‌اند تصميم دارم که تا روزهاي آينده درباره مسائل مربوط به انتخابات سلباً و ايجاباً صحبتي نکنم تا همه آقايان با خيال راحت پروژه خود را جلو ببرند.

 


«من بسيار متاسفم که مي‌خواهم اين را بگويم. اما واقعيت جز اين نيست که اصلاح‌طلبان و اپوزيسيون نزديک به آن، در انتخابات مهندسي شده دارند همان نقشي را بازي مي‌کنند که مهندسان انتخابات براي آنها درنظر گرفته بودند.»
سردبير ارگان گروهک اتحاد جمهوري‌خواهان در شرح و بسط اين تحليل خود به «اخبار روز» گفت: بخشي از اپوزيسيون به بازي حاکميت پيوسته است. من اگر بخواهم از «صحنه انتخابات» ارزيابي بدهم، اين ارزيابي اين است که آقاي خامنه‌اي تا به حال از همه موفق‌تر عمل کرده‌اند و اپوزيسيون از همه بدتر. بسيار شنيده‌ايم که نيروهايي هستند که حافظه تاريخي خود را از دست مي‌دهند. ما اما حافظه تاريخي خود را از دست نداده‌ايم، حافظه همين ديروز و امروز خود را از دست داد‌ه‌ايم.
فواد تابان افزود: تا همين يکي دو هفته پيش صحبت‌ همه جا از اين بود که انتخابات 92 يک انتخابات مهندسي شده خواهد بود. آيا شما امروز مي‌توانيد از اصلاح‌طلبان و اپوزيسيون در اين مورد چيزي بشنويد؟ نه، نمي‌توانيد. اين شعار و در واقع ارزيابي فراموش شده است. زيرا نمي‌شود هم از مهندسي انتخابات صحبت کرد و هم در اين سناريويي که هاشمي رفسنجاني کليد زده نقش بازي کرد. اين موضوع هم مثل موضوع‌هاي ديگر فراموش شده است. يعني تقلب انتخاباتي چهار سال پيش، ميرحسين موسوي و کروبي و زهرا رهنورد و ديگراني که در حبس هستند، کساني که کشته شدند... همه اين‌ها فراموش شده.
وي مي‌گويد: اين وضع اصلاح‌طلبان و بخش بزرگي از اپوزيسيون ماست. اصلاح‌طلبان و اپوزيسيوني که به هيچ شعاري پايبند و متعهد نيستند. اصلاح‌طلبان حتي يک سال روي شعار خود نمي‌ايستند. هر روز يک قدم عقب مي‌روند. از آن انتخابات تا اين انتخابات، تقلب و مهندسي و «يا حسين ميرحسين»، همه فراموش شده‌اند. آن‌ها تا وقتي خوب بودند که «نقد» بودند. حالا که قرار است هاشمي رفسنجاني روانه بازار شود، همه اين‌ها فراموش شده‌اند.
عضو گروهک اتحاد جمهوري‌خواهان ادامه مي‌دهد: کف مطالبات ما به سرعت حيرت‌انگيزي دارد سقوط مي‌کند. از خاتمي و موسوي شروع شده و به هاشمي رفسنجاني رسيده است. با اين سياست و اين روند، چهار سال ديگر «کف مطالبات» ما حول و حوش محمدباقر قاليباف خواهد چرخيد و شايد چهار سال‌هاي بعدي به قول دوستي کف مطالباتمان بشود «علي فلاحيان». هيچ بعيد نيست. جمهوري اسلامي مي‌تواند ما را راضي کند. اپوزيسيون بي‌اراده است و به سادگي به جزيي از سناريوي حکومت تبديل مي‌شود.

 


وزير لندن‌نشين دولت اصلاحات که ظاهرا اين روزها سرش حسابي شلوغ است، انتخابات را به صحنه‌هاي رقص تشبيه کرد و به بيان جزئيات رقص فلامينگو پرداخت!
مهاجراني پس از حاشيه‌سازي‌هاي عجيب و غريب در دهه گذشته ادعا کرد ورودش به عرصه سياست حاصل خوردن شير درازگوش در کودکي بوده و ديگر خود را بازنشسته مي‌داند. او با همين دعاوي به لندن رفت هر چند معلوم شد يک دليل عمده اين خروج بي‌موقع از کشور، موضوع شکايت همسران وي به خاطر فريبکاري و عدم پرداخت مهريه‌هاي هنگفت وعده داده شده و... بوده است. او با شلوغ شدن فضا پس از انتخابات سال 88، بلافاصله از فرصت استفاده کرد و ضمن بازگشت مجدد به عرصه سياست، خود را سخنگوي اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور (شامل سروش، کديور، گنجي و عبدالعلي بازرگان) معرفي نمود اما اين حلقه ظرف چند ماه از هم گسيخت. مهاجراني در آستانه 22 بهمن سال 88 نيز طرح اسب تروا و به هم ريختن راهپيمايي توسط نفوذي‌هاي سبز را پيش کشيد که براساس آن، سبزها در اوج مراسم اعلام وجود کرده و خودي نشان مي‌دادند. اين پيشنهاد عجيب و غريب با سرنوشتي که پيدا کرد موجب ملامت مهاجراني از سوي اپوزيسيون و لقب گرفتن طرح پيشنهادي وي به عنوان درازگوش تروا شد.
مهاجراني سال گذشته در نشست ترتيب داده شده از سوي رژيم سعودي در بندر الجنادريه عربستان شرکت کرد. وي با راه‌اندازي مرکز موسوم به گفت‌وگوي اديان در وين از سوي ملک‌عبدالله، به عنوان يکي از اعضاي اين مرکز از دربار سعودي حکم گرفت.
مهاجراني اکنون ضمن مقاله‌اي در روزنامه سعودي الشرق‌الاوسط ادعا مي‌کند: در انتخابات ايران با رقص فلامينگوي عجيبي مواجهيم که انسجام ندارد. اجازه دهيد به رقص فلامينگو بازگرديم...
او سپس به مثابه يک اهل فن! شرح مفصلي درباره اين رقص نوشته و مي‌افزايد: اين رقص از چهار عنصر اصلي تشکيل شده: ضرباهنگ موسيقي، دست زدن و پايکوبي آهسته، آواز و در نهايت کفش‌هاي مخصوص. تمامي اين عناصر با يکديگر هماهنگي دارند و مثلا پايکوبي رقاص و ضرباهنگ موسيقي اجزايي جدايي‌ناپذير از ريتم رقص است. مي‌توانيم بگوييم عامل اصلي که ريتم موسيقي و رقص را با يکديگر هماهنگ مي‌کند، همين صدايي است که از کفش‌هاي قرمز مخصوص رقص فلامينگو ساطع مي‌شود. اين کفش‌ها در واقع ستون اصلي فلامينگو است. چطور مي‌توانيم فلامينگو را بدون آواز و رقص مجسم و به شنيدن صداي ضربه‌هاي کفش‌ها در يک اتاق تاريک اکتفا کنيم؟ اين همان چهره واقعي انتخابات ايران است، انتخاباتي مانند يک معماي بسيار پيچيده که هيچ کس نمي‌تواند آن را حل کند، همانطور که کسي نمي‌تواند بدون آواز و ضرباهنگ موسيقي، فلامينگو برقصد.
وي آنگاه براي مستند کردن ادعاي خود درباره انتخابات ايران به اظهارات چندي پيش خانم عفت مرعشي همسر آقاي هاشمي استناد مي‌کند مبني بر اينکه «چطور مي‌توانيم به آنها اعتماد کنيم؟ آنها آرا و نتيجه انتخابات را دستکاري مي‌کنند».
مهاجراني در قلمفرسايي مبسوط خود در روزنامه سعودي کوشيده تا ثابت کند انتخابات در ايران وجود ندارد.
مهاجراني سال 75 علنا با نگارش مقاله‌اي متملقانه نسبت به هاشمي، خواستار تغيير قانون اساسي براي تداوم رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني شد اما وقتي در دولت اصلاح‌طلبان به وزارت رسيد، از چاپ کتاب عاليجناب سرخپوش اکبر گنجي عليه هاشمي رفسنجاني حمايت کرد تا معلوم شود او در انواع گربه‌رقصاني و بي‌ثباتي فکري متبحر است.
در کنار همه اين تفاصيل جا دارد از آقاي مهاجراني بپرسيم آيا خجالت نمي‌کشد که در روزنامه وابسته به يک رژيم صد درصد، ديکتاتوري و عامل ترويج تروريسم و جنايت و نقض حقوق بشر در منطقه عليه انتخابات در جمهوري اسلامي مي‌نويسد؟ آيا او مي‌تواند در همان الشرق‌الاوسط از چيزي به نام انتخاب و انتخابات و مردم‌سالاري در رژيم سعودي بپرسد؟!

 


«حملات ويروسي متعدد نه تنها باعث تعطيلي تاسيسات هسته‌‌اي ايران نشد بلکه موجب پيشرفت در برخي زمينه‌ها شد.»
اين تحليل را مرکز تحقيقات امنيتي دولت انگليس در گزارشي عنوان کرد. به گزارش تابناک، در اين گزارش آمده است: حمله ويروسي استاکس‌نت به تأسيسات هسته‌اي ايران در سال 2009، از جنبه‌هاي مختلفي، به ويژه بعد امنيتي، به ارتقاي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران منجر شده است. در پي اين حمله ايران ضمن افزايش تدابير امنيتي تاسيسات غني‌سازي، دقت سانتريفيوژهاي خود را نيز افزايش داده است.
در اين گزارش که از سوي روزنامه‌هاي «تلگراف» و «هافينگتون پست» نيز بازتاب يافته آمده است: زماني که براي نخستين‌بار، اخبار مربوط به استاکس‌نت منتشر شد، بسياري تصور کردند که اين ويروس سبب عقب‌افتادگي بزرگي در برنامه غني‌سازي اورانيوم ايران شده است.
اين گزارش خاطرنشان مي‌کند: کشف استاکس‌نت در سال 2010 فاش کرد که نخستين سلاح‌ سايبري شناخته شده جهان براي هدف قرار دادن سامانه‌هاي کنترل صنعتي، به احتمال زياد عليه ايران جهت‌گيري شده است. استاکس‌نت يکي از اولين موارد بود؛ اما قطعا آخرين نبود؛ در سال 2012، ويروس شعله (فليم) نيز به گونه‌اي مشابه شناسايي شد. نگاهي دقيق‌تر به کدهاي استاکس‌نت، نشان مي‌دهد که هدف آن، خرابکاري در سانتريفيوژهاي گازي بوده؛ يعني دستگاه‌هايي که هم در راکتورهاي هسته‌اي و هم در ساخت بمب کاربرد دارند. در نوامبر 2010، تهران تصديق کرد که استاکس‌نت به تأسيسات هسته‌اي نطنز حمله کرده است. در آن زمان، بسياري از تحليلگران غربي ادعا کردند که نسخه سال 2009 استاکس‌نت سبب پسرفت بزرگي در برنامه غني‌سازي ايران شده و رسانه‌هاي جهاني نيز به شدت روي اين جريان مانور دادند. اما آيا استاکس‌نت واقعا در عقب‌انداختن برنامه هسته‌اي ايران موفق بوده است؟
در ادامه گزارش مرکز تحقيقات امنيتي انگليس تأکيد شده است: موضوع اين نيست که استاکس‌نت تأثير خود را از دست داده باشد؛ بلکه در حقيقت اين بدافزار از ابتدا نيز چندان موفق نبوده است. اگر هدف اين بدافزار، کاستن از پتانسيل هسته‌اي ايران بوده باشد، قطعا شکست خورده است.مي‌توان با اطمينان زيادي گفت که تأثير کلي اين بدافزار بر برنامه‌ غني‌سازي ايران در ميان مدت، در بهترين حالت، اثري محدود بوده است.
تحليل‌گران امنيتي انگليس در ارزيابي خود تصريح مي‌کنند:علاوه بر محاسبات مبتني بر اطلاعات آژانس، نشان مي‌دهد که در سال 2010 (زماني که گفته مي‌شود استاکس‌نت حمله خود را انجام داده) ظرفيت کلي غني‌سازي در نطنز، نسبت به سال قبل از آن افزايش پيدا کرده است. دليل اين امر، ارتقاي عملکرد سانتريفيوژها و کاستن از زمان لازم براي توليد اورانيوم با غناي بالا بوده است. در مجموع، استاکس‌نت چندان موثر و زمان‌بندي شده نبوده و به نفع ايران عمل کرده و ايران توانسته در حالي که غرب در تصور پسرفت هسته‌اي اين کشور بوده، قابليت‌هاي هسته‌اي خود را ارتقا دهد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10