(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 28 اردیبهشت 1392 - شماره 20492

حديث دشت عشق
اقدام هوشيارانه فدراسيون کشتي در لغو مسابقه لس آنجلس
ترک آمريکا پس از پيروزي قاطع 6 بر يک
تير مخالفان جمهوري اسلامي ايران به سنگ خورد
اخبار کوتاه از فوتبال
عالميان در جمع 32 پينگ پنگ باز برتر جهان
کناره‌گيري «مارتينتي» و رياست لالوويچ بر فيلا
تاخير دوباره در انتخاب سرمربي جديد پرسپوليس
ابراهيم‌زاده منتظر تاييد هيات مديره
حضور قطعي 12 تيم در ليگ برتر واليبال
آغاز ششمين مرحله اردوي تيم ملي تکواندو
زد و خورد در جشن قهرماني
راهيابي تيم ملي بسکتبال 3 نفره ايران به جام جهاني
   


به ياد بسيجي شهيد‌ «رضا نوربخش قوراني» شاگرد استاد شهيد
سال 1343 قدم به خطه خاکي نهاد و در دامن مهرورز مادر و سايه‌ چتر کوشاي پدر قد برافراشت.
عطش آموختن را با ورود به حلقه دانش‌آموزان و فراگيري علم در خود فرونشاند و توانست تا سال سوم هنرستان در رشته برق مقيم اين محفل باشد.
آن گاه که مردي از تبار مردان با صلابت در برابر ظلم و ستم پهلوي قد علم کرد. رضا علي‌رغم سن کمش در کنار ساير انقلابيون با شرکت در تظاهرات و پخش نوار و رساله‌هاي امام اقدام کرد و در پيروزي انقلاب سهيم شد.
وقتي دشمن بعثي بر طبل تجاوز کوبيد با دست بردن در شناسنامه‌ خود از طريق بسيج پروانه حضور در ساحت عشق را دريافت کرد و راهي ميدان رزم شد. مشوق اصلي او براي رفتن به جبهه استاد کاراته‌اش شهيد قوچاني و به دنبال آن دستور امام براي جهاد بود.
بسيجي شهيد «رضا نوربخش قوراني» سال 1343 در اصفهان متولد شد و در 23/4/1361 در عمليات رمضان به شهادت رسيد.
يادواره 180 شهيد هيئت بني فاطمه(س) اصفهان

 


سرويس ورزشي-
تيم ملي کشتي آزاد ايران پس از کسب پيروزي قاطعانه برابر تيم آمريکا در راستاي رقابت هاي ماه جهاني کشتي ، از سفر به لس آنجلس خودداري کرد و بامداد امروز به تهران بازگشت.
تيم ملي کشتي آزاد ايران که در راستاي برنامه هاي ماه جهاني کشتي و در جهت حفظ اين رشته کهن و باستاني در رقابتهاي المپيک 2020، راهي آمريکا شده بود، توانست در ايستگاه قطار تاريخي گرند سنترال نيويورک با نتيجه 6 بريک آمريکا را در خاک خودش شکست دهد. در اين ديدار که با حضور پرشور تماشاگران از جمله ايرانيان مقيم اين شهر برگزار شد، حسن رحيمي، مسعود اسماعيل پور، مهدي تقوي، احسان لشکري، حامد تاتاري و کميل قاسمي رقباي خود را شکست دادند اما حسن طهماسبي مقابل حريف خود مغلوب شد و تيم ايران نتيجه جام جهاني تهران را اين بار در خاک آمريکا تکرار کرد.
مسابقه کشتي در لس آنجلس لغو شد
در شرايطي که قرار بود پس از اين مسابقه تيم كشتي ايران راهي شهر لس آنجلس شود و روز 29 ارديبهشت يك مبارزه ديگر با آزادكاران ميزبان در ورزشگاه مموريال اسپورت‌آره‌نا اين شهر داشته باشد، فدراسيون کشتي آمريکا اعلام کرد که هيچ گونه مسئوليتي در قبال سفر تيم ايران به لس آنجلس براي انجام اين ديدار دوستانه را نمي پذيرد. پس از اين اظهار‌نظر، فدراسيون کشتي ايران تصميم به بازگشت ملي پوشان به کشورمان گرفت. به اين ترتيب اعضاي تيم ملي کشتي آزاد ايران ساعت يک بامداد امروز (شنبه) از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد ميهن اسلامي شدند.
توضيحات افشارزاده در خصوص بازگشت ملي پوشان
پس از انتشار اين خبر افشارزاده دبيرکميته ملي المپيک اقدام کشتي‌گيران براي بازگشت از آمريکا را منطقي و اصولي دانست و گفت: متاسفانه براي سفر به لس‌آنجلس عده‌اي از منافقان و مخالفين جمهوري اسلامي ايران تبليغات گسترده‌اي را انجام دادند که اين موضوع فدراسيون کشتي آمريکا را تحت تاثير قرار داد. همچنين ما از طريق کانال‌هاي ماهواره‌اي بيگانه متوجه شديم که 10 هزار پرچم ايران با آرم شير و خورشيد براي حضور تماشاگران ايراني در مسابقات کشتي توزيع شده، با توجه به اينکه اين مسئله مي‌توانست تبعاتي را به دنبال داشته باشد، تصميم گرفتيم کاروان کشتي به ايران بازگردد. وي با بيان اينکه فدراسيون کشتي آمريکا بايد تمهيدات لازم را مي‌انديشيد، خاطر نشان کرد: فدراسيون کشتي آمريکا بايد تعهد مي‌کرد تا از مسائل سياسي جلوگيري شود، همان طور که ما در ايران براي آزادي و آرامش آنها همه کارهاي لازم را انجام داديم. اما متاسفانه فدراسيون آمريکا اين کار را براي ايران نکرد. قطعا اگر اين مسابقه انجام مي‌شد، براي ورزش کشور و مملکت نقطه منفي به حساب مي‌آمد. خوشحالم که کشتي‌گيران اين کشور را به مقصد ايران ترک کردند. البته اين را هم بايد گفت که با همکاري فدراسيون کشتي آمريکا استقبال خوبي از ملي‌پوشان ايران در نيويورک صورت گرفت که بايد از آنها تشکر کرد. با اين همه من 100 درصد با انجام نشدن اين مسابقه و بازگشت تيم ملي به کشور موافق بودم.
رنگرز: ما دين خود را ادا کرديم
رنگرز نايب رئيس فدراسيون کشتي نيز در واکنش به بازگشت ملي پوشان از آمريکا گفت: ما دين خودمان را ادا کرديم و ديگر نيازي به ماندن در آمريکا نبود. حتي آمريکايي‌ها علاقمند بودند که اردوي مشترکي را با ما برگزار کنند. البته براي ما قابل پيش بيني بود که يک سري حواشي مخرب در لوس آنجلس کاروان ايران را تهديد کند. من اطلاع دقيقي از اين مسائل ندارم اما صلاح ديده شد که کاروان ايران به کشورمان برگردد چون وظيفه اش در آنجا به اتمام رسيده بود.

 


قلعه نويي:نيمه اصلي بازي در تهران است
سرمربي تيم فوتبال استقلال با ابراز خرسندي از پيروزي تيمش برابر الشباب امارات در ليگ قهرمانان آسيا گفت: نيمه اصلي اين ديدار براي تهران مانده و اميدوارم بتوانيم در آن بازي هم به پيروزي برسيم.امير قلعه نويي پس از بازي تيمش مقابل الشباب که چهارشنبه شب با پيروزي 4 بر 2 آبي پوشان در امارات همراه شد اظهار داشت: الشباب تيمي است که بازي هاي مقدماتي را با خوب پشت سرگذاشت و مسابقه آخرش را برد. خدا را شکر بچه ها 4 گل زدند اما نيمه اصلي مسابقه هنوز باقي مانده است و در تهران بايد از الشباب پذيرايي کنيم.تنها نماينده کشورمان در مرحله يک هشتم نهايي رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا موفق شد الشباب را با گل هاي جي لوئد ساموئل، جواد نکونام،فرهاد مجيدي و خسرو حيدري شکست دهد تا براي بازي برگشت که اول خرداد ماه درورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد کار سختي براي رسيدن به مرحله بعد نداشته باشد.
تمايل ياوري براي ماندن در فجر
محمود ياوري مي‌گويد فضاي معنوي که در فجر وجود دارد، در هيچ تيمي پيدا نمي‌شود و علاقه قلبي‌اش اين است که قراردادش را به مدت دو فصل ديگر با اين تيم تمديد کند.ياوري درباره آينده‌اش در ليگ برتر و همکاري‌اش با باشگاه فجر سپاسي توضيح داد: پيشنهادهاي بسياري دارم اما اولويت اولم فجر است. چيزي که براي خودم متصور شدم، حضور سه ساله در فجر بوده است. برنامه‌ام براي سال اول، نگه داشتن تيم در ليگ بود. سال دوم هم به دنبال تثبيت تيم در نيمه بالايي جدول هستم و در سال سوم براي کسب سهميه خواهيم جنگيد. با اين وجود بايد با هيات مديره باشگاه جلسه‌اي برگزار کنيم چون زندگي سختي است. همچنين زمان محدودي هم داريم و بازيکنان زيادي در حال رفت و آمد هستند.
چهارمين قهرماني چلسي در پنجمين فينال
ديدار فينال ليگ اروپا بامداد پنجشنبه هفته گذشته در آمستردام هلند به پايان رسيد که طي آن تيم فوتبال چلسي با گل دقايق اضافي برابر بنفيکا به پيروزي رسيد و عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. ديدار پاياني رقابت هاي فوتبال ليگ اروپا چهارشنبه شب بين تيم هاي چلسي انگليس و بنفيکا پرتغال در آمستردام هلند آغاز شد و بامداد پنجشنبه با پيروزي 2 بر يک آبي پوشان لندني به پايان رسيد تا اين تيم در پنج دوره اي که به فينال راه پيدا کرده است به چهارمين قهرماني دست پيدا کند.فرنادو تورس(60) و ايوانوويچ (90+3)براي چلسي و کادوزو (68- پنالتي) براي بنفيکادر اين ديدار گلزني کردند.
قراداد محمدي با يک تيم آمريکايي
محمد محمدي دروازه‌بان تيم فوتبال راه آهن پس از تسويه حساب با اين باشگاه امروز به آمريکا مي‌رود تا براي يک تيم باشگاهي در آمريکا بازي کند.محمدي كه فصل گذشته براي راه‌آهن بازي مي‌كرد با تيم “ال‌اي بلوز” آمريكا كه سال قبل امير عابدزاده هم در آن بازي مي‌كرد، قرارداد بسته و امروز به اين كشور مي‌رود تا براي اين تيم بازي كند.پيش از محمدي چهار بازيكن ديگر به نام‌هاي عليرضا عباسفرد، محمدرضا ماماني ، هوشيار و ايگور كاسترو نيز از راه‌آهن جدا شده بودند.
بکهام از دنياي فوتبال خداحافظي مي کند
ديويد بکهام کاپيتان سابق تيم ملي انگليس و بازيکن فعلي پاري سن ژرمن اعلام کرد در پايان فصل جاري از فوتبال خداحافظي خواهد کرد.بکهام که اين فصل با پاري سن ژرمن به قهرماني در ليگ فرانسه رسيد، 115 بار براي تيم ملي انگليس به ميدان رفت و در دوران بازيگري خود به دليل ضربات کاشته خود معروف بود.وي در دوران بازيگري خود در تيم هاي منچستر يونايتد، رئال مادريد، لس آنجلس گالکسي ، ميلان و پاري سن ژرمن و در جام‌هاي جهاني 1998، 2002 و 2006 براي تيم ملي انگليس به ميدان رفت.پيش از بکهام، آلکس فرگوسن و پل اسکولز سرمربي و هم تيمي سابق او در منچستر يونايتد نيز خداحافظي خودشان را از فوتبال در انتهاي فصل اعلام کرده بودند.
انصراف کي‌روش از حضور در جمع مربيان ليگ برتر
رئيس کميته آموزش فدراسيون فوتبال از انصراف سرمربي تيم ملي فوتبال ايران براي سخنراني در همايش دانش افزايي مربيان ليگ برتر خبر داد.محمد احساني با بيان اينکه ما از کارلوس کي‌روش دعوت کرديم که در اين نشست شرکت کند و يکي از سخنران‌هاي ما باشد اما ايشان در لحظات آخر از حضور در اين همايش انصراف داد و اعلام کرد که در اين نشست شرکت نمي‌کند وي در مورد دليل انصراف کي‌روش گفت: دليلش را نمي‌دانم و به ما دليل خاصي اعلام نکرد و فقط گفت در اين همايش شرکت نمي‌کند. ما هم برنامه سخنراني کي‌روش را حذف کرديم.

 


نوشاد عالميان مقابل پينگ پنگ باز فرانسوي پيروز شد و به جمع 32 نفر نهايي مسابقات جهاني راه يافت .
در ادامه مسابقات جهاني پينگ پنگ در فرانسه، نوشاد عاميان، پينگ پنگ باز المپيکي ايران در جمع 64 راکت بدست نهايي بخش انفرادي مردان ، مقابل آدرين ماتينت فرانسوي که داراي رنکينگ 27 جهان است قرار گرفت و توانست با نتيجه 4 بر يک و امتيازهاي 11- 7 ، 11- 8، 11- 8، 5- 11 و 11 – 8 به پيروزي برسد.عالميان که رنکينگ 51 جهان را دارد با اين پيروزي، ديشب با هائو وانگ نفر سوم رده بندي جهاني و دارنده مدال‌ طلاي المپيک و قهرمان جهان روبرو شد که نتيجه اين ديدار به چاپ روزنامه نرسيد.

 


رافائل مارتينتي، رئيس سابق فدراسيون جهاني کشتي از حضور در انتخابات فيلا انصراف داد.
نشست فوق‌العاده فدراسيون جهاني کشتي قرار است امروز به ميزباني مسکو و براي انتخاب رئيس جديد فيلا برگزار شود، اما ديروز و پيش از نشست امروز، رافائل مارتينتي از نامزدي خود براي رياست فيلا انصراف داد تا لالوويچ به عنوان تنها نامزد کسب صندلي رياست فدراسيون جهاني کار سختي براي رسيدن به اين سمت نداشته باشد.
اين اتفاق در حالي رخ داده است که قرار است امروزمجمع انتخاباتي فدراسيون جهاني کشتي با حضور اعضا در مسکو برگزار شود که با توجه به انصراف مارتينتي، بايد لالوويچ تنها نامزد حضور در انتخابات را از حالا رئيس جديد فدراسيون جهاني دانست.از طرفي بايد به موضع‌گيري اشتباه فدراسيون کشتي ايران در حمايت از مارتينتي اشاره کرد که تا پيش از اين تصميم داشت در حمايت از رئيس برکنار شده فيلا نماينده‌اي را براي حضور در انتخابات عازم مسکو نکند که با فشار رسانه‌ها اين موضوع منتفي شد.

 


مديرعامل باشگاه پرسپوليس نام منصور ابراهيم‌زاده را به عنوان سرمربي جديد سرخپوشان اعلام کرد، اما تاييد نهايي او را منوط به موافقت هيات مديره باشگاه دانست.
محمد رويانيان ديروز در واکنش به انتخاب منصور ابراهيم‌زاده به عنوان سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه سکوت کرد اما انتصاب وي را تکذيب نکرد. اين انتخاب در شرايطي صورت گرفت که رويانيان تاکيد کرد بايد براي اعلام رسمي اين خبر با علي پروين و فداحسين مالکي مشورت کند و براي علني شدن آن اجازه بگيرد.
شانس زياد گزينه جديد
بعد از آنکه يحيي گل‌محمدي روز 16 ارديبهشت ماه از سمت سرمربيگري تيم پرسپوليس استعفا کرد، مسئولان اين باشگاه جلسات متعددي را برگزار کردند تا بتوانند گزينه‌هاي مورد نظرشان را بررسي و يکي را از بين آنها انتخاب کنند. در اين بين مربياني چون علي دايي، محمد مايلي کهن، حميد درخشان، منصور ابراهيم زاده، زلاتکو کرانچار و ... مورد نظر اعضاي کميته فني و مديرعامل پرسپوليس قرار داشتند و مذاکراتي با آنها صورت گرفت.با اين حال رويانيان که قبل از اين اعلام کرده بود روز جمعه (ديروز) سرمربي پرسپوليس را معرفي خواهد کرد ديروز از منصور ابراهيم‌زاده به عنوان گزينه اصلي سرمربيگري اين تيم خبر داد. البته رويانيان تاکيد کرد که براي اعلام نهايي سرمربي پرسپوليس بايد با اعضاي هيات مديره خصوصا پروين و فداحسين مالکي مشورت کند و از آنها اجازه بگيرد.محمد رويانيان در اين مورد گفت: ما با گزينه‌هاي زيادي مذاکره کرديم اما در نهايت با محمد مايلي‌کهن، حميد درخشان و منصور ابراهيم‌زاده به مراحل نهايي رسيديم که پس از جلسه روز شنبه (امروز) هيات مديره به طور رسمي يکي را از بين آنها به عنوان سرمربي معرفي خواهيم کرد. با اين حال شانس آقاي ابراهيم‌زاده بيشتر است ولي فعلا سکوت مي‌کنم تا اگر اتفاقي افتاد، راه در رويي داشته باشم.
درآمد زايي 400 ميليارد توماني !
مديرعامل باشگاه پرسپوليس دربخش ديگري از صحبت‌هاي خود در مورد واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس خاطرنشان کرد: اگر به من اجازه بدهند و همکاري کنند تا شهريورماه سهام اين دو باشگاه را به طور کامل واگذار خواهم داد و قول مي‌دهم که تا پايان سال اين دو باشگاه با فرمولي که من روي آن تحقيق کرده‌ام 400 ميليارد تومان درآمد داشته باشند و بتوانند در آينده‌داراي باشگاه و ورزشگاه و سازمان حرفه‌اي شوند.
امروز تکليف نهايي مي شود
فداحسين مالکي رئيس هيئت مديره باشگاه پرسپوليس هم در خصوص انتخاب سرمربي پرسپوليس گفت: با توجه به اينکه اعلام کرده بوديم که قرار است سرمربي پرسپوليس تا جمعه انتخاب شود، فردا (امروز)با يک روز تاخير جلسه هيئت مديره باشگاه را برگزار خواهيم کرد و در خصوص ابراهيم‌زاده و ساير گزينه‌ها که پرونده‌شان باز است، صحبت خواهيم کرد.مالکي در پاسخ به اين سؤال که آيا ابراهيم‌زاده سرمربي پرسپوليس است يا خير، گفت: مديرعامل باشگاه با گزينه‌هاي مختلفي وارد مذاکره شده که جمع‌بندي خوبي روي ابراهيم‌زاده داشت، البته بايد در جلسه فردا(امروز) تکليف نهايي را مشخص کنيم اما يکي از اصلي‌ترين محورها اين است که سرمربي پرسپوليس بايد از دستياراني از جنس باشگاه استفاده کند تا بتواند راحت‌تر موفق شود.

 


رئيس سازمان ليگ واليبال يک بار ديگر تاکيد کرد که امکان افزايش تيم هاي ليگ برتر در فصل آينده به هيچ عنوان وجود ندارد.
منوچهر پورحسن با بيان اينکه در نظر داريم تا مسابقات ليگ برتر فصل 92 را نيز با شرکت 12 تيم از هفته ابتدايي آبان آغاز کنيم گفت: به هيچ شکل امکان ندارد که تعداد تيم هاي ليگ افزايش پيدا کند. اگر باشگاهي بخواهد در ليگ برتر واليبال تيم بدهد بايد امتياز يکي از تيم هاي موجود را بخرد. در غير اينصورت اجازه افزايش تعداد تيم هاي ليگ برتر را نمي دهيم.
وي افزود: تا‌کنون پنج باشگاه براي تيم داري در فصل جديد ليگ برتر واليبال اعلام آمادگي کرده اند. با توجه به سقوط تيم هاي نوين کشاورز و جواهري گنبد و جايگزيني دو تيم از ليگ دسته يک امکان حضور باشگاه جديدي وجود ندارد. مگر اينکه يکي از تيم هاي حال حاضر توانايي حضور در سوپر ليگ را نداشته باشد و باشگاه جديدي امتيازش را بخرد.
رئيس سازمان ليگ برتر واليبال درباره دليل تشکيل نشدن کميته انضباطي نيز گفت: به دليل برگزاري مسابقات جام باشگاه هاي آسيا و حضور تيم کاله در آن مسابقات، تصميم بر آن شد که تشکيل جسله کميته انضباطي را به تعويق بياندازيم. البته خود شخصا معتقدم بايد تحت هر شرايطي جلسه کميته انضباطي براي بررسي پرونده مرحله پلي آف و فينال ليگ برتر تشکيل مي شد و انتقادها از به تعويق افتادن اين موضوع را مي پذيرم.

 


ششمين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي تکواندوي مردان از صبح امروز در مرکز جهاني پيگيري خواهد شد.
در حالي ششمين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي تکواندوي مردان از صبح شنبه براي حضور در بيست‌ و يکمين دوره از رقابت‌هاي قهرماني جهان پيگيري خواهد شد که 12 هوگوپوش پس از حضور در تورنمنت بين المللي اسپانيا و تونس نظر کادر فني را براي شرکت در مرحله ششم اردوها جلب کردند و به مرحله ششم اردوها دعوت شدند. ميثم باقري، احسان نقيب زاده، هادي مستعان، سجاد مصطفوي، محمد خمسه، عليرضا نصر آزاداني، بهنام اسبقي، مسعود حجي زواره، پيام قبادي، اميد عميدي، مهدي خدابخشي، سجاد مرداني نفراتي هستند که به مرحله جديد اردوها دعوت شدند. بيست و يکمين دوره مسابقات تکواندوي قهرماني جهان طي روزهاي 25 تا 30 تير‌ماه در مکزيک برگزار خواهد شد.

 


دو تن از بازيکنان بارسلونا در جشن قهرماني و در حالي كه سوار بر اتوبوس رو باز بودند، شروع به ضرب و شتم يکديگر كردند.
در حالي كه اتوبوس رو باز در اطراف شهر مي گشت تا همراه با هواداران بارسلونا قهرماني در لاليگا را جشن بگيرد كه اين دو بازيكن به يكباره با هم درگير شدند. اين كتك كاري در حال شدت گرفتن بود كه كارلس پويول كاپيتان و ويكتور والدس دروازه بان تيم به وسط آمدند و آن دو را از هم جدا كردند. تصاويري كه از اين صحنه ها گرفته شده نشان مي‌دهد كه سانگ ابتدا بازوي پيكه را مي گيرد و طوري گارد مي‌گيرد كه گويي منتظر پاسخ به مشت هاي مدافع ملي پوش اسپانيا است. در عكسي ديگر سانگ درشرايطي كه پويول و والدس تماشاگر هستند، به صورت پيكه سيلي مي زند.

 


تيم بسکتبال سه نفره ايران در نخستين دوره از رقابت هاي قهرماني آسيا با کسب پيروزي برابر اردن به مقام سوم رسيد. ملي پوشان بسکتبال سه نفره ايران که به عنوان تيم نخست گروه دوم به مرحله حذفي آمده بودند ابتدا برابر چين‌تايپه با نتيجه 21 بر 15 به پيروزي رسيدند و راهي نيمه نهايي شدند. شاگردان عباس آقاکوچکي در اين مرحله به مصاف قطر رفتند و با نتيجه 17 بر 15 بازي را واگذار کردند. تيم ملي سه نفره در ديدار رده بندي اردن را پيش رو داشت که 19 بر 8 برنده شد و به مقام سوم آسيا رسيد.اين رقابت ها نخستين دوره قهرماني آسيا بود که جواز جام جهاني 2014 روسيه را دربر داشت. طبق اعلام قبلي کنفدراسيون بسکتبال آسيا سه تيم نخست سهميه جام جهاني را کسب مي کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10