(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 28 اردیبهشت 1392 - شماره 20492

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
گزارش کيهان از گفت‌وگوهاي همزمان وين و اسلامبول
ديپلماسي هسته‌اي ايران غرب را در موضع انفعال قرار داد
درمکتب امام
باباي انقلاب!
بسيج اساتيد در بيانيه‌اي اعلام کرد
فتنه و انحراف دو روي يک سکه‌اند
سخنگوي شوراي نگهبان خبر داد
تمديد مهلت بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري
در همايش طبيب روحاني
آيت الله لاريجاني: علامه حسن‌زاده آملي از مفاخر روزگار است
آيت‌الله يزدي: رد صلاحيت‌ها دليلي بر ناکارآمدي افراد در ديگر عرصه‌ها نيست
ديلي تلگراف مطرح کرد
نتيجه معکوس ويروس استاکس‌نت و پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران
   


امکان تاييد صلاحيت بيش از 10 نفر
عضو فقهاي شوراي نگهبان اعلام کرد ممکن است بيش از 10 نفر از سوي شوراي نگهبان تاييد صلاحيت شوند و در اين ميان مردم تصميم‌گيرنده نهايي هستند.
آيت‌الله محمد مومن با بيان اينکه بررسي صلاحيت کانديداها مشکلات و سختي‌هاي فراواني دارد گفت: در ميان 686 نفري که در اين دوره ثبت نام کرده‌اند کار سختي بر عهده شوراي نگهبان است و جلسات متعددي تشکيل مي‌شود تا صلاحيت هر يک از افراد مورد بررسي قرار گيرد و بر اساس ادله و اسناد تصميم‌گيري شود.
زمان معرفي کانديداي نهايي جامعتين
عضو جامعه روحانيت مبارز اعلام کرد شخص نهايي را براي شرکت در انتخابات رياست‌جمهوري پس از اعلام تاييد صلاحيت ها از سوي شوراي نگهبان معرفي مي کنيم.
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي درباره تعيين کانديداي نهايي در انتخابات رياست‌جمهوري از سوي جامعتين اظهار داشت: قطعاً کسي که داراي رأي بيشتر و براي کشور مفيدتر باشد، شخص مورد نظر ما در تعيين کانديداي نهايي است.
 عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينکه هدف اصلي جامعتين ايجاد وحدت ميان اصولگريان است، تصريح کرد: تلاش جامعتين بر اين است که با وحدت ميان اصولگرايان از تفرق آراء جلوگيري کند.
 براي انجام تکليف آمده‌ام
هاشمي رفسنجاني اعلام کرد بر حسب وظيفه و انجام تكليف ديني و ملي با توجه به شناختي كه از اوضاع كشور و مسائل و مشكلات داخلي و خارجي دارم وارد عرصه انتخابات شده‌ام.
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ديدار جمعي از استادان و دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران با اشاره به اينکه معتقدم هر دولتي که بتواند با پشتوانه رأي اکثريت مردم از سلايق و گرايش‌هاي مختلف سياسي داخل خانواده انقلاب اسلامي، زمام امور را در دست گيرد، مي‌تواند با پشتوانه و اعتماد و کمک و ياري همين مردم در حل مشکلات و معضلات کشور موفق‌تر عمل کند، گفت: همه مسئولان بايد به چنين دولتي کمک و ياري‌رسان باشند.
همچنين طي احکام جداگانه‌اي از سوي اسحاق جهانگيري رئيس ستاد انتخاباتي هاشمي‌رفسنجاني، محمدعلي نجفي، علي يونسي، مجيد انصاري ، علي ربيعي ، عباس آخوندي ، محمدرضا صادق و سيدصفدر حسيني به عنوان معاونين اين ستاد منصوب شدند.
گفتني است، مجمع روحانيون مبارز نيز با صدور بيانيه‌اي از نامزدي هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست‌جمهوري حمايت کرد.
هاشمي مرد اشتباهات بزرگ است
عليرضا زاکاني با بيان اينکه آقاي هاشمي به رغم انجام خدماتي در گذشته، نشان داده که مرد اشتباهات بزرگ است، گفت: ما علاقه مند نبوديم که ايشان در اين سن و سال اشتباه بزرگ ديگري را انجام دهد.
داوطلب کانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم با اشاره به اينکه ايجاد شبهه در سلامت انتخابات و مظلوم نمايي استراتژي تبليغي جريان آقاي هاشمي در چند دوره اخير انتخابات بوده است، اظهار کرد: البته نقد ما به ايشان فراتر از عملکردها و ناظر به روش اداره کشور با الگوي توسعه غربي است.
وامدار مالي کسي نباشيم
سعيد جليلي در توصيه به اعضاي ستادهاي مردمي انتخاباتي خود تاکيد کرد در مسائل مالي نبايد وامدار کسي باشيم.
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در اولين جلسه ديدار با تعدادي از فعالان ستادهاي مردمي خود پيش از سفر به استانبول با اشاره به اينکه يکي از بحث هاي بسيار مهم در تبليغات انتخابات مسئله مالي است، اظهار داشت: در مسائل مالي وامدار هيچ کسي نبايد باشيم.
جليلي افزود: براي همين وقتي شماره حساب اعلام مي شود نبايد اسم ثبت شود يا قبض بگيريم. از طرف ديگر اگر در آن حساب مبلغي جمع شد قرار نيست به همان ميزان هزينه کنيم. حتما هزينه ها بايد بر اساس اصول و ارزش‌ها و نوع نگاه ما باشد. هر قدر هم که اضافه آمد بايد تحت عنوان مجهول‌المالک به ولي فقيه عودت داده شود.
خط قرمز ميان پايداري و انحراف
گزينه نهايي جبهه پايداري در انتخابات رياست جمهوري اعلام کرد هيچ تعاملي با جرياني که در حاشيه دولت قرار دارد، نداريم و خط قرمز پررنگي ميان ما و آن‌ها وجود دارد.
کامران باقري‌لنکراني با اشاره به اينکه من در مقامي نيستم که بخواهم در مورد رد صلاحيت‌ها سخن بگويم، تاکيدکرد: اظهارنظرهاي کنوني خارج از چارچوب قانوني است، اما مطمئن هستيم که شوراي نگهبان همانند گذشته و با تمسک به قانون و براساس رعايت ضوابط، نيروهاي خودي و داخل چارچوب انقلاب و نظام را تأييد خواهد کرد.
تلاش براي وحدت اصولگرايان
نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري  با بيان اينکه تلاش خواهيم کرد اصولگرايان در انتخابات آتي به وحدت برسند، گفت: مطمئن هستيم که پيروز مي‌شويم.
علي‌اکبر ولايتي در پاسخ به اين سوال که اگر کسي عليه شما موضع‌گيري کند چه واکنشي خواهيد داشت، اظهار کرد: بايد در مناظره‌ها، گفت‌وگوها و مصاحبه‌ها حتما اخلاق‌محوري مورد توجه قرار گيرد و اگر کسي عليه بنده حرف خارج از قاعده مطرح کرد حتما ما نسبت به او بي‌اخلاقي‌ و بي‌ادبي نخواهيم کرد.
انتصاب يک مسئول انتخاباتي ديگر
غلامعلي حاجي‌‌زاده از سوي وزير کشور و رئيس هيئت اجرايي مرکزي انتخابات رياست جمهوري به عنوان مسئول پيگيري و هماهنگي امور مربوط به بازرسي و کنترل جريان انتخابات رياست جمهوري و همچنين مسئول امور مربوط به بازرسي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا منصوب شد.
نظر شوراي نگهبان را با کمال ميل مي‌پذيرم
داوطلب انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد اگر در نهايت نظر شوراي نگهبان بر اين باشد که افراد ديگري حائز شرايط هستند و بنده نيستم، با کمال ميل اين موضوع را خواهم پذيرفت.
رامين مهمانپرست با بيان اينکه بايد در ابتدا منتظر اعلام نتايج احراز صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان باشيم، تصريح کرد: ممکن است برخي از کانديداها سني بيشتر داشته و برخي سن کمتري داشته و در زمينه‌هاي ديگري تخصص مطلوب‌تري داشته باشند، لذا پس از اعلام نتايج بررسي‌ صلاحيت‌ها، مردم کانديداي مورد نظر خود را به خوبي انتخاب خواهند کرد.
خبري از تاييد صلاحيت نامزدهاي شوراها
سخنگوي هيات عالي نظارت استان تهران اعلام کرد تاکنون تعدادي از رد صلاحيت شدگان در هيئت اجرايي به تاييد هيئت عالي نظارت استان تهران رسيده اند.
ابراهيم نکو با ارائه گزارشي از روند بررسي پرونده رد صلاحيت‌شدگان داوطلبان چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در هيئت هاي نظارت، گفت: بعد از بررسي پرونده داوطلبان شوراهاي اسلامي شهر و روستا در هيئت اجرايي شهرستانها که از 13 ارديبهشت ماه شروع و در 18 ارديبهشت به پايان رسيد، پرونده تاييد صلاحيت شدگان به هيئت نظارت شهرستان ها و پرونده رد صلاحيت شدگان به هيئت نظارت عالي استان ها ارجاع داده شد.

 


سرويس سياسي-
به رغم افزايش فشارها و تشديد تحريم‌هاي غرب عليه کشورمان که با هدف انزواي ايران و تاثيرگذاري بر انتخابات 24 خردادماه صورت گرفت، اتخاذ رويکرد منطقي و ديپلماسي موفق تيم‌هاي مذاکره‌کننده جمهوري اسلامي در گفت‌وگوهاي هسته‌اي که چهارشنبه هفته گذشته به طور همزمان در وين و اسلامبول برگزار شد، عملا غرب را در موضع انفعال قرار داده است.
پس از 4 ساعت مذاکرات فشرده «سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و «کاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، حدود ساعت 1 بامداد پنجشنبه به وقت اسلامبول مذاکرات دو جانبه به پايان رسيد.
دکتر جليلي در جمع خبرنگاران گفت: گفت‌وگوهاي مفيدي داشتيم و قرار شد درباره نزديک شدن ديدگاه‌ها با يکديگر در ارتباط باشيم.
وي در پاسخ به سوالي درباره زمان بعدي مذاکرات گفت: درباره زمان بعدي مذاکرات با يکديگر در تماس خواهيم بود.
«کاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و نماينده 1+5 در مذاکرات، پس از گفت‌وگو با «سعيد جليلي» اين مذاکرات را «مفيد و سازنده» ارزيابي کرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، اشتون مذاکرات جديد با جليلي را سازنده ارزيابي کرد ولي در عين حال گفت که دو طرف زماني براي دور بعدي گفت‌وگوها تعيين نکردند.
اشتون در پايان اين ديدار تاکيد کرد که دو طرف در ارتباط با يکديگر باقي خواهند ماند.
توافق ايران و آژانس براي ادامه مذاکرات
همزمان با گفت‌وگوهاي جليلي و اشتون در اسلامبول، نمايندگان جمهوري اسلامي ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز در وين مذاکره کردند.
«علي‌اصغر سلطانيه» نماينده کشورمان در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي که سرپرستي مذاکرات روز چهارشنبه بين ايران و آژانس در وين را عهده‌دار بود دقايقي پس از اتمام اين مذاکرات در گفت‌وگو با فارس گفت که اين مذاکرات فشرده و بيش از 8 ساعت با طرح مباحث فني و حقوقي با مقامات آژانس در نمايندگي ايران در وين به طول انجاميد.
وي افزود: انجام اين مذاکرات عزم سياسي و حسن‌نيت جمهوري اسلامي ايران را در همکاري با آژانس در رفع ابهامات و در عين حال اثبات بي‌اساس بودن ادعاها و در نهايت اثبات صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را نشان داد.
نماينده کشورمان در آژانس افزود: در اين مذاکرات فشرده پيرامون مداليته و چارچوب موضوعات باقيمانده مباحث فشرده فني انجام شده و طرفين در رابطه با برخي موارد باقيمانده پيشنهادات کتبي ارائه کردند و قرار شد تا در نشست آينده اين پيشنهادات بررسي و در جهت نزديک کردن نظرات و بالاخره فراهم آوردن شرايط براي توافق متن پيشنهادات خود را در نشست آينده ارائه نمايند.
به گفته سلطانيه اين مذاکرات در فضايي دوستانه و تخصصي انجام شد و جمهوري اسلامي ايران مصمم است با ادامه اين گفت‌وگوها به جهانيان نشان دهد که اهل منطق و گفت‌وگو است و آماده رفع ابهامات مي‌باشد، همزمان نيز به هيچ‌وجه در رابطه با حق غيرقابل انکار خود در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي از جمله غني‌سازي مصالحه نخواهد کرد.
وي درباره تاريخ نشست بعدي ايران و آژانس يادآور شد که قرار است آقاي ناکارتس با وي گفت‌وگوهايي را انجام دهد و سپس تاريخ آن اعلام شود.
در همين رابطه ديپلمات‌هاي ايراني و همچنين مقامهاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مشترکا اعلام کردند که مذاکرات روز 25 ارديبهشت (15مي) در وين به نهايي شدن مداليته ميان ايران و آژانس منجر نشده است.
پس از اتمام اين مذاکرات، هرمن ناکارتس معاون مديرکل آژانس که به زودي اين نهاد بين‌المللي را ترک خواهد کرد اعلام کرد که مداليته ميان ايران و آژانس هنوز نهايي نشده اما مذاکرات ادامه خواهد يافت.
ايران و آژانس تاکنون در 10 دور مذاکره تلاش کرده‌اند يک برنامه‌ کاري را ميان خود نهايي کنند که هدف از آن روشن کردن تعهدات دو طرف در صورت آغاز فرآيند رسيدگي به مسئله PMD (ابعاد احتمالي نظامي) است.
ناکارتس دراين‌باره گفت: «ما امروز مذاکرات فشرده‌اي داشتيم و سند رويکرد ساختاري را که يک سال و نيم است تحت مذاکره قرار دارد نتوانستيم نهايي سازيم. تعهد ما نسبت به تداوم گفت‌وگو خلل‌ناپذير است: با اين حال، ما بايد بدانيم که بهترين تلاش‌هايمان تاکنون موفقيت‌آميز نبوده است، لذا ما به تلاش خود و تکميل اين فرآيند ادامه خواهيم داد.»
تحليلگران سياسي معتقدند که اصلي‌ترين مسئله درباره مذاکرات ايران و آژانس اين است که آمانو اساسا خواهان نهايي شدن مداليته نيست و مي‌خواهد بدون وجود يک سند مبنايي که تعهدات آژانس را روشن کند؛ به پارچين دسترسي پيدا کند.
کنفرانس خبري جليلي
دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان پس از گفت‌وگو با اشتون با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌هاي آنها پاسخ داد.
مذاکره‌کننده ارشد ايران در اين کنفرانس خبري که در محل کنسولگري کشورمان در اسلامبول برگزار شد با اشاره به ديدار چهارشنبه شب خود با کاترين اشتون گفت: گفت‌وگوهاي ديشب همان‌طور که خانم اشتون هم در پايان ديدار اعلام کردند مفيد بود.
سعيد جليلي ادامه داد: قرار شد با ايده‌هاي جديد براي موضوعات متقابل تعامل بيشتري صورت گيرد و گفت‌وگوها را ادامه دهيم.
وي همچنين با اشاره به منطق مشخص و ابتکارات روشن و اقتدار ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي ايران اظهار کرد: بر اين مبنا گفت‌وگوهاي هسته‌اي با شش قدرت جهاني انجام شده است.
منتظر پاسخ 1+5
به پيشنهاد آلماتي2 هستيم
وي با اشاره به مذاکرات آلماتي2 گفت: ما براساس طرحي که در مذاکرات مسکو ارائه کرديم خواستيم که 1+5 پاسخ طرح جامع ما را در آلماتي1 ارائه کنند اما تا برگزاري اين مذاکرات 8 ماه طول کشيد و در آن مذاکرات پيشنهادهايي ارائه کردند ما در آلماتي1 براي پاسخ به پيشنهاد آنها اعلام آمادگي کرديم و کمتر از يک ماه پاسخشان را داديم؛ در آلماتي2 اعلام کرديم که ايران آماده است بر مبناي ابتکار عمل‌هايش و اقتدار ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي که دارد هم در زمينه طرح جامع آنها و هم گام‌هاي مشخص توافق‌هايي را داشته باشيم.
جليلي ادامه داد: بعد از دو روز گفت‌وگوي مفصل در آلماتي2 آنها به اين جمع‌بندي رسيدند که بايد به پايتخت‌هايشان بروند و مشورت کنند و قرار شد ظرف چند روز خانم اشتون جمع‌بندي 1+5 را به من اعلام کند البته اين چند روز حدود 40 روز به طول انجاميد تا اينکه خانم اشتون اعلام آمادگي کردند مواضع 1+5 را به من اعلام کنند و در اين راستا بر ديدار روز چهارشنبه (25 ارديبهشت) توافق شد.
مذاکره‌کننده ارشد ايران اظهار کرد: قرار شد دو طرف با ايده‌هاي جديد بر موضوعات مورد نظر تعامل بيشتري صورت دهند و گفت‌وگوها در آينده نزديک ادامه مي‌يابد.
1+5 از فرصت ايجاد شده استفاده کنند
مذاکره‌کننده ارشد ايران در ادامه اين کنفرانس افزود: در صحبت‌ها با اشتون بر روي اينکه اين گام‌ها را با چه ايده‌هايي مي‌توانيم متوازن و متقابل کنيم، تاکيد شد. ما هميشه گفتيم برخي وقت‌ها فرصت‌هايي ايجاد مي‌شود که اگر آنها از آن استفاده نکنند آن فرصت از دست مي‌رود؛ مثل بيانيه تهران که شما به آن اشاره کرديد.
جليلي گفت: در بحث بيانيه تهران در حضور وزراي خارجه و نخست‌وزيران کشورهاي ترکيه و برزيل اين بيانيه امضا شد و اين يک فرصت براي آن موضوع بود. تمام بحث بيانيه تهران اين بود که چگونه سوخت 20درصد تامين شود اما آنها به جاي استفاده از اين فرصت رفتند و قطعنامه 1929 را صادر کردند و در مقابل ايران بر مبناي حقوق مسلم خود در ان.پي.تي سوخت 20درصد را توليد کرد.
گفت‌وگوها مي‌تواند قبل و بعد انتخابات
ادامه پيدا کند
جليلي افزود: در اين گفت‌وگوها تاکيد شد که مذاکرات ادامه يابد. ما آمادگي لازم را داريم که گفت‌وگوها را هر زمان که آنها بخواهند ادامه دهيم. اين گفت‌وگوها مي‌تواند قبل و بعد انتخابات ادامه پيدا کند زيرا که اين موضوعات ملي و فراجناحي است و مورد پشتيباني همه مردم و گروه‌هاي سياسي قرار گرفته است. بر همين مبنا قرار شد براي ادامه گفت‌وگوها در تماس باشيم.

 


تن دادن به ظلم حرام است!
همانطور که ظلم (کردن به ديگران) حرام است، انظلام و تن دادن به ظلم هم حرام است...
سازش با ظالم، ظلم بر مظلومين است(و) سازش با ابرقدرت‌ها، ظلم بر بشر است.
صحيفه نور - ج 19 - ص 20

 


گاهي يک حرف‌هايي مي‌زنند بعضي‌هاها!! به عنوان نمونه، اخيرا يکي از استوانه‌زاده‌ها در مصاحبه با يک سايت ضد انقلاب گفته؛ «بابا اکبر، انقلاب اسلامي را فرزند خود مي‌داند»! هيچ هم نگفته که انقلاب مظلوم ما را به نام زده‌اند يا حکايت ديگر اموال، به نام نزده‌اند! يعني ببيني؛ انقلاب، از همان قبل انقلاب، فرزندشان بوده!! (جالب مي‌شودها!!) يا صبر کرده‌اند انقلاب متولد بشود، بعد انقلاب را به فرزندي خود قبول کنند!! اون وقت «بابا اکبر، انقلاب را فرزند خود مي‌داند» دقيقا يعني چه؟! يعني اسم انقلاب در شناسنامه بابا اکبر، قسمت فرزندان قيد شده؟! ذکور يا اناث؟! فرزند چندم؟!... و اين حرفا يعني؛ بابا اکبر از انقلاب بزرگتره؟! و اگه انقلاب، فرزند بابا باشه، يعني 9 دي که خودش فرزند 22بهمنه، مي‌شه نوه بابا؟! يعني بابا اکبر جد اعلاي بيداري اسلاميه؟!... يعني بابا، از انقلابي با 300هزار شهيد هم بزرگتره؟! يا يعني اينکه؛ انقلاب با اين همه عظمت و شکوه و جاودانگي و ملت و خميني و خامنه‌اي و خون دل اين همه مادر شهيد، مي‌شه بچه بابا؟! وانگهي، اگه بابا واقعا انقلاب رو فرزند خود مي‌دونه، پس چرا فقط هواي اون يکي فرزندان‌شون رو داره؟! پس چرا فقط هواي «ف.ه» و «م.ه» رو داره؟! نکنه اين انقلاب، فرزند خونده باباست؟! نکنه از نظر بابا، انقلاب با اين همه شهيد و جانباز و فرمانده، با اين همه بچه رزمنده و جبهه رفته و درب و داغون و شيميايي و... با اين همه «عليرضا و آرميتا» و... با اين همه حسين جان غلام کبيري، فرزند پرورشگاهيه؟! نکنه بابا رفته و انقلاب رو از شيرخوارگاه آمنه تحويل گرفته؟! نکنه از نظر بابا، انقلاب بچه سرراهيه؟! يعني اينجا هم تبعيض؟!... چطوره که بابا، چشم ديدن ني و سانديس 9 دي انقلاب رو نداره، اما چيزبرگر خوردن «ف.ه» با آشوبگرا توي همين خيابون انقلاب رو مي‌تونه تحمل کنه؟!... چطوره که بابا هيچ وقت انقلاب رو نمي‌فرسته براي تفريح بره کيش؟! چطوره که به انقلاب مي‌رسه، بابا شطرنج‌باز قهاري مي‌شه و به بچه‌هاي «شط اروند و رنج بازي دراز» کيش مي‌ده؟! چطوره که بابا، هيچ وقت انقلاب رو نمي‌فرسته لندن، بلکه شعبه دانشگاه آزاد اونجا رو رسيدگي کنه؟! چطوره که انقلاب رو مي‌فرسته روي آنتن، اما اون يکي بچه‌هاش رو مي‌فرسته تورنتو؟!... يعني اينجا هم تبعيض؟!... و چه جالب! مگه ميشه هم انقلاب رو فرزند خود دانست، هم با آمدن خود قند در دل بي‌بي‌سي آب کرد؟! مگه مي‌شه هم انقلاب رو فرزند خود دانست، هم با نامه سرگشاده و فتنه 88 خون به دل انقلاب کرد؟! مگه مي‌شه آدم هم باباي انقلاب باشه، هم پدر معنوي احزاب بي‌معنويت؟!
اوووووه! يادم رفت. قرار بود مثلا طنز بنويسم‌ها... قرار بود بنويسم؛ اگه واقعا انقلاب، بچه بابا اکبر باشه، لابد بايد نتيجه‌گيري کرد؛
- انقلاب، داداش کوچيکه «م.ه» است!!
- مرعشي، دايي انقلاب است!!
- «ف.ه» آبجي انقلاب است!!
- و لابد در سال 88 انقلاب، عاق والدين شده!!!!
* * *
بگذار کتمان نکنم که حال طنز نوشتن ندارم! بگذار بگويم؛ ما را هم بابا اکبري بود که انقلاب را فرزند خودش نمي‌دانست، بلکه خود را تا خرخره بدهکار انقلاب و ولي فقيه و اين ملت مي‌دانست که عدل تير خورد به گلويش!! خون و خرخره ... راستي که از بابا اکبر ما تا بابا اکبر بعضي‌ها خيلي تفاوته... بابا اکبر ما چه وقتي که اومد، چه اون وقتي که رفت، چه اون وقتي که با لباس خاکي و خوني برگشت، هرگز تيتر يک بي‌بي‌سي نشد! اون بنده خدا حتي وقتي نامزد هم شد، تيتر يک بي‌بي‌سي نشد! نخير عزيز! اتفاقا خوشا به حال من... من را بابا اکبري بود که امام به چهره نوراني‌اش غبطه مي‌خورد! نخير عزيز! انقلاب، فرزند بابا اکبر شما نيست. انقلاب، داداشي به نام بي‌بي‌سي نداشت... و تو بگذار بي‌بي‌سي در حسرت صورت‌هاي غيرنوراني بماند!!
آهاي ثبت احوال! اگر در شناسنامه طرف، نامي از انقلاب نيست، بيا و روشنگري کن... با اين دست فرمون، بعيد نيست فردا بگن؛ «بابا، اسلام رو فرزند خود مي‌دونه!»... اينايي که ما مي‌بينيم، پس فردا مي‌گن؛‌«من داداش کوچيکه خدا محسوب مي‌شم!!»
حسين قدياني

 


14هزار نفر از اساتيد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي کشور طي بيانيه‌اي تاکيد کردند: فتنه و انحراف دو روي يک سکه‌اند و هر دو براي سازش ايران در مقابل امريکاي جنايتکار به حرکت درآمده‌اند.
اساتيد بسيجي با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري پيش رو ابراز داشتند: اينک که آمريکاي جنايتکار و دست‌نشاندگان منطقه‌اي آنها با شکست‌هاي مکرر، از سوي نيروهاي مقاومت اسلامي و با مديريت مقتدرانه جمهوري اسلامي مواجه شده و به فضل الهي نصرت نهايي نزديک است، استکبار جهاني تمام تلاش خود را از طريق نيروهاي طرفدار خود در ايران و همچنين دولت‌هاي مستبد منطقه و با ابزار رسانه‌اي امپراتوري خود به کار خواهد گرفت که در انتخابات پيش روي رياست جمهوري به افکار ملت بزرگ ايران چنين وانمود کنند که خط سازش تنها مسير پيشروي کشور است. بي‌ترديد ملت بزرگ ايران با بصيرت مثال‌زدني آن در اطاعت تام تمام از رهبر بصير، حکيم و مقتدر خود در اين انتخابات نيز توطئه دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.
در ادامه اين بيانيه تصريح شده است:
فتنه‌گران که بر دستيبابي به اهداف پليد خود هشت ماه بر اين نظام هزينه‌هاي هنگفتي را تحميل کردند اينک در تلاش‌اند که از تنفر اجتماعي نسبت به جريان انحراف، چنين وانمود کنند که ملت براي حل معضلات و مشکلات مديريتي خود به سوي آنان گرايش پيدا کرده و يا خواهد کرد، غافل از اينکه اهل بصيرت معتقدند که فتنه و انحراف دو روي يک سکه‌اند و هر دو براي تسليم ملت ايران در مقابل آمريکاي جنايتکار به حرکت درآمده‌اند.
در بخشي ديگر از اين بيانيه با تاکيد بر جايگاه حساس شوراي نگهبان خاطرنشان شده است:
در برگزاري انتخابات و به خصوص احراز صلاحيت کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري که حداقل چهار سال مسئوليت قوه مجريه را برعهده دارد، فقهاي عظيم‌الشان و حقوقدانان محترم شوراي نگهبان وظيفه‌اي خطير بر عمل به قانون برعهده دارند و اميد است که صرف نظر از هرگونه هياهو، تنها کساني را با احراز صلاحيت آماده برعهده گرفتن اين امر خطير نمايند که سابقه اجرايي و فکري آنها منطبق با يک رئيس جمهور دولت انقلابي باشد که علاوه بر سلامت فکر و انديشه از توانمندي، چابکي و روحيه جوان براي ايفاي مسئوليت برخوردار باشد.
اين بيانيه در پايان با دعوت از مردم و نخبگان دانشجويي جهت خلق حماسي سياسي در انتخابات آينده تصريح کرده است: آخرين تذکر فرزندان انقلابي ملت بزرگ ايران که در سنگرهاي دانشگاه مشغول خدمت‌اند، اين است که مسئولان محترم ذيربط و به ويژه مسئولان دستگاه قضايي با رعايت عدل و انصاف با قانون‌گريزي و قانون‌شکني‌هاي برخي مسئولين که متاسفانه برخلاف سوگند خود مبني بر عمل به قانون اساسي و قوانين موضوعي جمهوري اسلامي عمل نمايند، خود را ملاک قانون فرض و در بسياري از صحنه‌ها با تخطي آشکار و صريح از قانون، عواطف پاک ملت قهرمان ايران را جريحه‌دار مي‌نمايند، با رعايت عنصر زمان، برخوردي قانوني صورت گيرد تا علاوه بر اينکه اصل مساوي بودن همگان در مقابل قانون را برجسته مي‌نمايد، عبرتي باشد که در آينده فراروي همگان براي رعايت نظم وقانون باشد.

 


سخنگوي شوراي نگهبان از تمديد مهلت ? روزه بررسي صلاحيت‌هاي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري در اين شورا خبر داد و گفت : تا پايان وقت اداري روز سه‌شنبه نتايج بررسي صلاحيت‌ها به وزارت کشور اعلام خواهد شد.
عباسعلي کدخدايي در خصوص تعامل شوراي نگهبان و وزارت کشور در برگزاري انتخابات اظهار داشت: بر اساس قوانين عادي وزارت کشور مامور اجراي انتخابات است که ما در روند برگزاري انتخابات با وزارت کشور تعامل داريم.
  سنخنگوي شوراي نگهبان افزود: بررسي صلاحيت‌ها و نظارت بر انتخابات بر عهده شوراي نگهبان است که احيانا مشکلي در مسير اجرا وجود نداشته باشد و اگر اعتراضي هم باشد به شوراي نگهبان ارجاع مي‌شود؛ اگر اعتراض‌ها وارد باشد آنها را بررسي مي‌کنيم.
 معتمدين مردم ناظران انتخابات
 وي تاکيد کرد: در حوزه انتخابات ما از ابتداي کار در بخش‌هاي مختلف از جمله چاپ و توزيع تعرفه‌ها حضور داريم، مهمترين برنامه ما تشکيل هيئت‌هاي نظارت است که از بين قشرهاي مختلف مردم و معتمدين انتخاب مي‌شوند.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه در پاسخ به اين سوال که سازوکار احراز صلاحيت نامزدها در شوراي نگهبان بر چه اساسي است گفت: طبق اصل 118 قانون اساسي در انتخابات رياست جمهوري بررسي صلاحيت‌ها بر عهده شوراي نگهبان است و تفاوت‌هايي براي بررسي صلاحيت‌هاي داوطلبان انتخابات مجلس و رياست ‌جمهوري وجود دارد.
 کدخدايي در همين زمينه ادامه داد: افرادي که در انتخابات مجلس صلاحيت آنها احراز نمي‌شود مي‌توانند در مراجع مختلف اعتراض خود را بيان کنند تا به آنها رسيدگي شود اما در انتخابات رياست‌ جمهوري شوراي نگهبان مسئول رسيدگي به شکايات داوطلبان است.
احراز صلاحيت با هفت راي 
 سخنگوي شوراي نگهبان تصريح‌کرد: اگر در شوراي نگهبان هفت راي يا بيشتر نسبت به هر کانديدا داشته باشيم شرايطش احراز مي‌شود اما اگر کمتر باشد، شرايطش احراز نمي‌شود.
 کدخدايي در پاسخ به اين سؤال که آيا اعضاي شوراي نگهبان تحت فشارها قرار مي‌گيرند، گفت: اعضاي شوراي نگهبان تابع قانون هستند و در بررسي صلاحيت‌ها چيز ديگري به جز قانون در نظر گرفته نمي‌شود، فشارهاي سياسي و بحث‌هايي که در جامعه مطرح مي‌شود بر نظر شوراي نگهبان موثر نيست البته اينگونه نيست که اعضاي شوراي نگهبان به مصالح عالي کشور توجه نکند اما در ابتدا به قانون و سپس به مصالح عالي نظام منطبق با قانون عمل خواهد شد.
 فرصت اعتراض
وي خاطرنشان کرد: شوراي نگهبان در انتخابات رياست‌جمهوري نفيا يا اثباتا درباره صلاحيت افراد
اظهارنظر نمي‌کند و لذا زماني که اينگونه باشد لازم نيست که فرصت اعتراض و شکايت براي افراد لحاظ شود و قانون‌گذار چنين بحثي را پيش‌بيني نکرده‌ است.
 سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سؤال که با توجه به تعدد کانديداي رياست‌جمهوري کار شوراي نگهبان سخت‌تر شده است، اظهارداشت: البته در دوره يازدهم نسبت به دوره نهم تعداد کانديداها کمتر است اما نسبت به سال 88 اضافه شده است.
 وي همچنين با تاکيد بر اينکه راي شوراي نگهبان به عنوان مرجع قانون اساسي براي همه لازم‌الاتباع است، افزود: اگر افراد اعتراضي داشته باشند مي‌توانند در چارچوب رويه‌هاي قانوني مطرح کنند اما در نهايت تصميم شوراي نگهبان براي همه لازم‌الاتباع خواهد بود.
 به گزارش روابط عمومي شوراي نگهبان، کدخدايي در پاسخ به اين سوال که در چه صورت شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت کانديداها تجديدنظر خواهد کرد، گفت: چنانچه شوراي نگهبان در مقاطع مشخص که در قانون پيش‌بيني شده به هر دليل نظرش تغيير کند مي‌تواند آن را اصلاح کند که مثال بارز آن در رابطه با بررسي صلاحيت‌ها است و بعد‌از اعلام اسامي کانديداها در 10 روز تا زمان اخذ راي چنانچه مدارک مؤثر جديدي به دست شوراي نگهبان برسد مي‌تواند نظر خود را تغيير دهد.
عباسعلي کدخدايي با اشاره به پايان مهلت قانوني براي بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات آتي رياست‌جمهوري، اظهار کرد: با استناد به تبصره ماده 57 قانون انتخابات، طي نامه اي به وزارت کشور مهلت بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري را به مدت 5 روز تمديد کرديم.
وي افزود: طبق قانون انتخابات، شوراي نگهبان تا پايان وقت اداري سه‌شنبه31 ارديبهشت ماه نتايج بررسي صلاحيت‌ها را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: ما اميدواريم که زمان بررسي صلاحيت‌ها فراتر از 10 روز نباشد و تلاش داريم که زودتر هم اعلام کنيم اما نمي‌دانم که تا چه اندازه موفق باشيم.

 


رئيس قوه قضاييه در آيين بزرگداشت آيت‌الله علامه حسن‌زاده آملي گفت: علامه از مفاخر روزگار بوده و در آثار ايشان توحيد موج مي‌زند.
آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در سومين همايش طبيب روحاني که اختصاص به بزرگداشت آيت‌الله علامه حسن‌زاده آملي داشت گفت: ايشان از مفاخر روزگار هستند و از چهره‌هاي برجسته جهان معاصر.
وي افزود: حوزه‌هاي علميه ساليان سال است که از کلاس‌هاي درس اين عالم فرزانه کسب فيض مي‌کند هر چند که بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم مقام ايشان را توصيف کنم.
آملي لاريجاني گفت: بنده وقتي به مجموعه آثار ايشان توجه مي‌کنم حيرت مي‌کنم که غير از عشق به خداوند در آثار ايشان چيزي يافت نمي‌شود و به واقع جاي حيرت دارد که در تمام آثار ايشان توحيد موج مي‌زند.
به گزارش فارس، رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينکه علامه حسن‌زاده آملي فارغ از همه تجملات و زيورآلات دنيايي با کمال تواضع به حيات علمي ادامه داده است گفت: آثار ايشان بدون کوچکترين تعلق دنيوي نوشته شده و به رشته تحرير در آمده است.
وي تصريح کرد: براي من نکته جالبي است که چه سري نهفته است که عالمان ديني ما خصوصاً علامه حسن‌زاده تفاوت فاحشي در آثار با آثار عالمانه ديگر دنيا دارد گويي آثار ايشان با حق و مقام حق‌ تعالي گره خورده است.
وي گفت: از نگاه قرآن همه دنيا مظهري از حق تعالي است و عالمان ديني نگاهي خارج از نگاه دنيوي داشته و مي‌دانند نوري که در زمين و آسمان تلألؤ دارد نوري نيست مگر نور ذات حق تعالي.
رئيس قوه قضاييه گفت: اگر انسان به اين تلقي برسد و به اين معنا مفتخر شود که همه چيز در گرو يک حقيقت به نام حق تعالي است آن موقع مسير حرکت انسان فرق مي‌کند.

 


عضو فقهاي شوراي نگهبان تاکيد کرد: اگر صلاحيت فردي احراز نشد معناي آن اين نيست که به درد هيچ کاري نمي‌خورد، بلکه صلاحيت رياست‌جمهوري را ندارد.
آيت‌الله محمد يزدي در جمع طلاب، اساتيد، و فضلا، در جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين که در بين ثبت‌نام‌کنندگان عده زيادي شرايط عمومي کلي را دارند اظهار داشت:
شرايط عمومي کلي در اصل 115 قانون‌اساسي آمده است؛ اين اصل مي‌گويد که «از ميان رجال مذهبي - سياسي يک نفر که واجد شرايط ذيل باشد،‌ انتخاب مي‌شود.»
رئيس جامعه مدرسين حوزه با اشاره به ثبت‌نام بانوان، ادامه داد: در بين افرادي که ثبت‌نام کرده‌اند، ده، دوازده خانم حضور دارند؛ يکي از آنها گفته که «اگر من رئيس‌جمهور شوم، نيمي از کابينه‌ام خانم‌ها و نيم ديگر آقايان خواهند بود»؛ مثل معروفي هست که کسي مي‌خواست وارد روستايي شود، اصلا راهش نمي‌دادند وارد روستا شود، اما مي‌گفت «خانه کدخدا کجاست»؟!؛ قانون اجازه رئيس‌جمهور شدن را به خانم‌ها نمي‌دهد، حالا چطور اين فرد ترکيب کابينه را هم مشخص کرده است!
يزدي با اشاره به تدوين آيين‌نامه‌اي پيرامون اصل «مدير و مدبر بودن» در شوراي نگهبان، يادآور شد: خوشبختانه براي اولين بار در اين دوره، در دو سه روز گذشته اين کلمات را با مباحث فشرده و کمک حقوقدانان معنا کرديم و آيين‌نامه داخلي مربوط به اين اصل تنظيم شد؛ بنابراين معناي مدير به نسبت متعلق فرق مي‌کند.
وي با اشاره به اين که مديريت مربوط به شرايط عادي و کلي است، ولي تدبير زائد بر شرايط عادي، پيشگيري از بروز بحران و قدرت اداره در شرايط بحران است، افزود: «مديريت» و «مدبريت» دو مسئله مهم است؛ البته اين مفاهيم مقداري دايره اشخاصي که آمده‌اند اعم از روحانيون، وزراء،‌ وکلا و ديگر اقشار و به طور کلي مجموع 686 نفري که کانديدا شده‌اند، را محدود کرده و بسياري از آنان به خاطر «مديريت» و «مدبريت» کنار گذاشته مي‌شوند؛ زيرا شوراي نگهبان بايد طبق قانون صلاحيت‌ها را احراز کند.
عضو شوراي نگهبان با تاکيد بر اين که رد صلاحيت به هيچ عنوان دليلي بر ناکارآمدي افراد در ديگر عرصه‌ها نيست، يادآور شد: اگر صلاحيت فردي احراز نشد، معناي آن اين نيست که به درد هيچ کاري نمي‌خورد، بلکه صلاحيت رياست‌جمهوري را ندارد و شايد در مسئوليت‌هاي پايين‌تر مانند وزارت، وکالت و... بتواند موفق باشد، بنابراين احراز صلاحيت لازم است و شوراي نگهبان ممکن است بسياري از افراد را رد کند.

 


روزنامه انگليسي ديلي تلگراف در مقاله‌اي نوشت: ويروس استاکس‌نت نه تنها باعث توقف پيشرفت هسته‌اي ايران نشده، بلکه در نتيجه‌اي عکس باعث بهبود و پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري آل تينگز، آريک سدال در مقاله جديد خود تحت عنوان آيا ويروس استاکس‌نت باعث بهبود قابليت‌هاي هسته‌اي ايران شده است؟» نوشت: نيچه فيلسوف معروف آلماني جمله‌اي دارد که مي‌گويد «آنچه که ما را نکشد ما را قوي‌تر مي‌سازد» اخيراً گزارش جالبي منتشر شد که نشان مي‌داد که ويروس «استاکس‌نت» که به منظور حمله عليه تأسيسات هسته‌اي ايران از سوي کشورهاي غربي ساخته شده بود سبب شده تا نتيجه‌اي معکوس به بار آيد و برنامه هسته‌اي ايران پيشرفت کند.
در گزارش اخير روزنامه انگليسي «ديلي‌تلگراف» به نقل از يکي از نشريات علمي و دانشگاهي کشور انگليس آمده است که احتمالاً ويروس «استاکس‌نت» که در سال 2010 ميلادي عليه تأسيسات هسته‌اي ايران از سوي کشورهاي غربي مورد استفاده قرار گرفت سبب شده تا غني‌سازي اورانيوم از سوي ايران افزايش يابد و اين امر به پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران بيانجامد.
نويسنده با اذعان به نتيجه معکوس استفاده از بدافزار «استاکس‌نت» عليه رايانه‌هاي مرتبط با تأسيسات هسته‌اي کشورمان مي‌افزايد «ايوانکا بارزاشکا» از پژوهشگران کالج کينگ معتقد است که شواهد نشان مي‌دهند که از زمان حمله ويروس استاکس‌نت عليه تأسيسات هسته‌اي ايران قابليت‌هاي هسته‌اي ايران تقويت شده و قدرت غني‌سازي ايران نيز افزايش يافته است.
گفتني است؛ «استاکس‌نت» معروف‌ترين ويروس از مجموعه ابزار حملات سايبري است که از سوي دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي ساخته شد و با هدف متوقف ساختن برنامه هسته‌اي و غني‌سازي اورانيوم از سوي ايران مورد استفاده قرار گرفت. هنوز به طور رسمي مشخص نشده که کدام مرکز تحقيقاتي آمريکايي و صهيونيستي در ساخت اين بدافزار نقش داشته‌اند. اين روزنامه «نيويورک تايمز» بود که در نهايت به ابهامات موجود پيرامون استاکس‌نت پايان داد و اظهار داشت که رژيم صهيونيستي و آمريکا بطور مشترک در ساخت اين بدافزار نقش داشته‌اند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10