(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - شماره 20494

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
براي جلوگيري از افزايش قيمت صورت گرفت
مخالفت مجلس با راه‌اندازي بورس ارز
خارج از دستور
درمکتب امام
آيت‌الله نوري همداني: کار آيت‌الله خامنه‌اي مانند امام خميني حماسه است
کدخدايي: شوراي نگهبان براساس معيارها احراز صلاحيت مي‌کند
وزارت اطلاعات طي بيانيه‌اي اعلام کرد
اعدام 2 جاسوس سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه
فيروز‌آبادي خطاب به سران کاخ‌سفيد:
ننگ رسوايي‌هاي اخلاقي ارتش آمريکا با ابراز تاسف و شرمساري برطرف نمي‌شود
ازسوي دبير دبيرخانه گسترش اخلاق اسلامي اعلام شد
همايش اخلاق انتخاباتي حماسه سياسي برگزار مي‌شود
سازمان حج اولويت‌هاي جديد حج 92 را اعلام کرد
توضيح
   


پرهيز از تبليغات کاذب بر پايه ثروت
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به اعضاي ستاد انتخاباتي خود توصيه کرد از تبليغاتي كه از واقعيت و حقيقت به دور است و نيز از تبليغات كاذب كه بر پايه ثروت درست شده باشد به شدت اجتناب کنند.
سعيد جليلي اولين گام در تبليغات انتخاباتي را نلغزيدن از آرمان‌ها برشمرد و گفت: بنده به همه شما که با نگاه تکليف‌مدارانه وارد عرصه شده‌ايد، مي‌گويم مبادا در مسيري گام برداريد که آخرت خود را به دنياي ديگران بفروشيد، از اين رو تبليغات انتخاباتي بايد به گونه‌اي باشد که به يک گفتمان نمونه و شايسته تبديل شود و در حد خودمان الگويي براي دوره‌هاي بعد شود.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري افزود: ما بر اين باوريم اين گفتمان هر ميزان که تحقق و عينيت يابد در مقايسه با گفتمان رقيب موجب تعالي، پيشرفت و خير دنيا و آخرت مي‌شود و اين تنها يک باور نيست بلکه يک تجربه واقعي هم هست.
پيشنهادي جديد
براي وحدت اصولگرايان
عليرضا زاکاني با بيان پيشنهادي در خصوص معرفي يک نامزد از اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد بين حدادعادل، جليلي، لنکراني و بنده که همفکر هستيم و همگرايي بيشتري با هم داريم بايد يک کانديدا را معرفي کنيم.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينکه اصولگرايان در چنين شرايطي نياز به همگرايي و وحدت در مقابل يک رقيب مشخص دارند، گفت: عناصر دوران سازندگي همراه با عناصر دوران اصلاحات و افراد حاکم فعلي در کشور به دنبال ايجاد تلاطم در آينده کشور هستند، در حالي که کشور نياز به آرامش براي رفع مشکلات موجود دارد اما عده اي به دنبال دعوت به بي ثباتي و تنش هاي گذشته هستند.
زاکاني افزود: در دوران سازندگي به رغم مسير هموار، متصديان امر نتوانستند کار خود را انجام دهند و تورم به 7/49 رسيد که کشور را به آشوب و اعتراض فرو برد و امروز وعده‌هايي مي‌دهند که به نظر مي‌رسد با چراغ سبز خارجيان مشکلات کشور را حل کنند.
کناره گيري همه به نفع من
محسن رضايي با بيان اينکه من به نفع هيچ کس کنار نمي‌روم، گفت: نوبت ديگران است که به نفع من کنار روند.
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سئوال که آيا پيشنهادي در خصوص اينکه بين اصولگراها وحدت ايجاد شود، داريد، گفت: پيشنهاد تشکيل جمعي 400 نفره از نخبگان سياسي، اقتصادي، نمايندگان مجلس و اساتيد حوزه را دادم که اصولگرايان در جمع اين نخبگان که از هر گروه 100 نفر خواهند بود به سئوالات نخبگان پاسخ دهند و نمره بگيرند و منتخب نخبگان محور شده و بقيه از او پيروي کنند.
اعضاي ائتلاف پيشرفت
مشي هاشمي را قبول ندارند
عضو ائتلاف پيشرفت تاکيد کرد اعضاي اين ائتلاف مشي هاشمي‌رفسنجاني را قبول ندارند.
غلامعلي حداد عادل در پاسخ به اين سوال که ولايتي عنوان کرده هاشمي‌رفسنجاني نقشي در فتنه 88 نداشته است، اظهار داشت: ممکن است قضاوت ما 3 نفر به افراد يکسان نباشد، اما بنده، قاليباف و ولايتي مشي هاشمي‌رفسنجاني را قبول نداريم و همين اشتراک باعث شد که ما کنار يکديگر جمع شويم.
وي در خصوص ائتلاف پيشرفت و اينکه اگر يکي از آنها کانديدا شود، آيا آن 2 نفر هم در دولت نامزد نهايي حضور دارند يا خير، اظهار داشت: ما قراري با يکديگر نگذاشته‌ايم که اگر يک نفر از ما 3 نامزد رئيس جمهور شد به 2 نفر ديگر پست و مقام بدهد، اما آماده‌ايم هر يک از ما 3 نفر يا هر اصولگراي ديگري که رئيس جمهور شد، آنچه در توان داريم بدون توقعي ارائه کنيم.
اين نامزد رياست جمهوري يازدهم در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه به نظر شما اصولگرايان در حال حاضر تفاهم لازم را دارند، گفت: احساس مي‌شود فهرست بالابلندي از اصولگرايان که ثبت‌نام کردند، در حال حاضر به سمت وحدت پيش مي‌روند و بنده احتمال مي‌دهم تا قبل از اعلام صلاحيت‌ها برخي از کانديداها انصراف دهند.
عضو جبهه پايداري نيستم
معاون اول دولت نهم با بيان اينکه من عضو جبهه پايداري نيستم،گفت: من نمي دانم اين جبهه در خصوص آرايش انتخاباتي آينده چه سياستي را اتخاذ مي کند.
پرويز داودي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه وجه تمايز جبهه پايداري با ساير اصولگرايان در چيست، اظهارکرد: اصولگرايان طيف وسيعي هستند که اهداف مشترکي دارند، ما باهم تفاوت چنداني نداريم ولي در برنامه هاي ريزتر قطعا تفاوت هايي احساس مي شود.
وي افزود: اگر کانديداي جبهه پايداري رأي بياورد يا کسي جز کانديداي اين جبهه رئيس جمهور شود و بخواهد ما برنامه‌هايمان را در اختيار او قرار مي دهيم.
فهرست واحد اصولگرايان
درانتخابات شوراها
دبير کل حزب موتلفه اعلام کرد ما در مسير فرآيند وحدت اصولگرايي در زمينه انتخابات شوراها پيش خواهيم رفت و به فهرست واحدي با ديگر اضلاع اصولگرايي در كلان شهرها خواهيم رسيد.
محمدنبي حبيبي با اشاره به اينکه انتخابات رياست جمهوري آينده يك رقابت چند ضلعي را در دور اول تجربه خواهد كرد، گفت: حزب موتلفه با اصلاح‌طلبان كه يك ضلع رقابت هستند مرزبندي دارد واين مرزبندي را در حمايت از نامزد مورد نظر خود اعمال خواهد كرد.
تابع تصميم شوراي نگهبان هستم
مصطفي کواکبيان با اشاره به اعلام تاييد صلاحيت‌ نامزدهاي انتخاباتي طي روزهاي آينده، گفت: شوراي نگهبان هر تصميمي بگيرد تابع‌ هستم.
نامزد جريان اصلاحات در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در گفت‌و گو با تسنيم اظهار داشت: شوراي نگهبان هر تصميمي بگيرد تابع‌ام ولي بسيار بعيد مي‌دانم شوراي نگهبان من را در تاييد صلاحيت‌ها رد کند.
تلاش اصلاح طلبان براي اينکه هاشمي
فرا جناحي است !
يک فعال اصلاح طلب مدعي شد در شرايطي که اصلاح‌طلبان به حمايت از هاشمي پرداخته‌اند، اما وي فراجناحي است.
نجفقلي حبيبي بدون اينکه اشاره اي به اختلافات به وجود آمده در ميان گروه هاي مختلف جريان اصلاحات پس از معرفي اعضاي ستاد انتخاباتي هاشمي رفسنجاني کند، گفت: اصلاح‌طلبان تاکنون براي خود کانديدا‌ي مستقلي را معرفي نکرده‌اند.
همچنين روز گذشته خبري مبني بر صدور بيانيه نمايندگان مجلس در خصوص کانديداتوري هاشمي رفسنجاني منتشر شد، اما اين بيانيه حمايت از نامزد شدن وي در انتخابات را هيچ نماينده و فراکسيوني تاييد نکرد.

 


نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جريان رسيدگي به جزئيات لايحه بودجه 92 در بخش درآمدي، با پيشنهاد راه‌اندازي بورس ارز مخالفت کردند.
محمدرضا پورابراهيمي نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس که به عنوان يکي از پيشنهادکنندگان راه‌اندازي بورس ارز سخن مي‌گفت، اظهار کرد: در حال حاضر وجود ارز چند نرخي هم با قانون برنامه پنجم مغاير است و هم باعث ايجاد رانت در اقتصاد کشور شده، اگر ما بخواهيم در سال جاري جلوي رانت ارزي را بگيريم و در کنار آن حکم قانون برنامه در مورد نرخ ارز شناور مديريت شده را رعايت کنيم بايد بورس ارز راه‌اندازي کنيم که سوابق مطالعاتي آن را داريم و مقدمات آن از جمله سيستم معاملاتي و نرم‌افزاري‌اش فراهم شده است.
وي اضافه کرد: اگر بورس ارز راه‌اندازي شود امکان رسيدن به نرخ شناور مديريت شده وجود دارد در حاليکه در وضع موجود بازار ارز که عرضه‌کننده در آن دولت و بانک مرکزي هستند، شاهد عدم تعادل در بازار هستيم اما اگر بتوانيم شرايطي فراهم کنيم که بخش خصوصي بتواند ارزش را ارائه کند شاهد تعادل‌بخشي به نرخ ارز هستيم.
محمد قسيم عثماني به عنوان مخالف راه‌اندازي بورس ارز در اين باره گفت: در اقتصادي که هشتاد درصد عرضه ارز توسط دولت انجام مي‌شود، مگر مي‌شود بورس ارز راه انداخت؟ من از همکاران تعجب مي‌کنم وقتي نرخي پايين باشد و ما بخواهيم آن را افزايش دهيم بايد به دنبال راه‌اندازي بورس باشيم. نه وقتي شاهد افزايش قيمت هستيم.
اين عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس يادآور شد: کجاي دنيا در قانون بودجه راجع به اين موضوعات تصميم‌گيري مي‌شود، اين چه نوع قانون‌گذاري است؟ ضمنا بورس براي دارايي‌هاي حقيقي است و شاخص موفقيت آن افزايش شاخص قيمت است. اگر همين شايعه بورس ارز به بازار برود شوک قيمتي ايجاد مي‌شود و مردم سپرده‌ها را از بانک‌‌ها مي‌گيرند و با آن ارز مي‌خرند که در نتيجه بانک‌ها خالي مي‌شوند و اين خطري براي کشور است.
غلامرضا مصباحي‌مقدم در موافقت با پيشنهاد راه‌اندازي بورس ارز، تصريح کرد: در سال 90 و 91 که بحث شکاف در قيمت ارز پديد آمد دولت، کارگروهي براي مديريت ارز تشکيل داد. ما در آنجا موضوع بورس را مطرح کرديم. اگر يک سال قبل ارز را با وارد شدن به بورس مديريت مي‌کرديم وضعيت ارزي امروز ما بهتر از اين بود.
رئيس کميسيون تلفيق لايحه بودجه 92 با اشاره به درآمد 53 ميليارد دلاري صادرات نفتي در سال 91، خاطرنشان کرد:‌ ما به بخش زيادي از اين مبلغ به خاطر تحريم‌ها دسترسي نداشتيم اما اگر بورس راه بيفتد و تمام درآمدهاي ناشي از صادرات نفتي به بورس بيايد، سهم ارز عرضه شده توسط بخش خصوصي به دولت غلبه مي‌کند زيرا دولت با محدوديت‌هايي روبروست.
احمد توکلي عضو ديگر کميسيون تلفيق لايحه بودجه 92 در مخالفت با پيشنهاد راه‌اندازي بورس ارز، اظهار کرد: اين کار خطرات جدي دارد. بورس در جايي امکان‌پذير است که عرضه‌کننده و تقاضاکننده وزن کوچکي داشته باشند.
وي اضافه کرد: ما در شرايطي مي‌گوييم بورس ارز راه بيفتد که مجموعا 67 ميليارد دلار از بودجه 92 در اختيار بخش دولتي است.
نماينده دولت نيز با اعلام مخالفت دولت با راه‌اندازي بورس ارز خاطرنشان کرد: در تير ماه تحريمي که عليه کشورمان در بهمن ماه وضع شده اعمال مي‌شود لذا محدوديت‌هاي ارزي در پيش است و ما با شرايط متلاطمي از نظر نرخ ارز مواجه هستيم.
وي يادآور شد: آيا در شرايطي که وضع عرضه را در بازار ارز نمي‌دانيم مي‌توان نرخ ثابتي براي کالاي اساسي در نظر گرفت؟ قطعا اين نرخ‌هاي ثابت ما را دچار مشکل خواهد کرد.
جعفر قادري سخنگوي کميسيون تلفيق لايحه بودجه 92 نيز با اعلام مخالف اين کميسيون با پيشنهاد راه‌اندازي بورس ارز تاکيد کرد: با توجه به اين که در اين پيشنهاد دو نرخي شدن ارز پيش‌بيني شده مصوبه قبلي زير سوال مي‌رود.
وي اضافه کرد: بازار بورس به معني شفافيت است در حالي که در شرايط تحريم همه معاملات رصد مي‌شود و بدين وسيله مشکلات جدي براي نقل و انتقال ارزي به وجود مي‌آيد.
پس از سخنان موافقان و مخالفان نمايندگان مجلس با 58 راي موافق، 113 راي مخالف و 16 راي ممتنع از مجموع 218 نماينده حاضر با پيشنهاد راه‌اندازي بورس ارز مخالفت کردند.
واحدهايي که نياز به تغيير کاربري ندارند
نمايندگان مجلس در ادامه بررسي جزييات لايحه بودجه مصوب کردند که واحدهاي توليد کشاورزي، صنعتي و معدني با رعايت ضوابط زيست‌محيطي در اراضي به تغيير کاربري نياز ندارند.
مجلسي‌ها همچنين در مصوبه‌اي ديگر مقرر کردند که نرخ آب‌بهاي شهري به ازاي هر مترمکعب فروش آب شرب ده تومان افزايش پيدا کند.
بر اين اساس وزارت نيرو از طريق شرکت‌هاي آبفاي شهري سراسر کشور مکلف است علاوه بر دريافت نرخ آب‌بهاي شهري به ازاي هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ يک صد ريال از مشترکين آب دريافت و به حساب خاصي نزد خزانه‌داري کل کشور واريز کند. اين وجوه به عنوان درآمد شرکت ذيربط محسوب نمي‌گردد و مشمول ماليات نمي‌شود.
در بخش هزينه‌اي اين بند نيز آمده است که صد درصد وجوه دريافتي صرفا جهت آب‌رساني آب روستايي اختصاص مي‌يابد.
معافيت برخي پالايشگاه‌ها
از پرداخت سهم صندوق توسعه
نمايندگان مجلس در جريان رسيدگي به جزييات لايحه بودجه 92، مصوب کردند که پالايشگاه‌هايي که خوراک خود را به قيمت 95درصد فوب خليج‌فارس خريداري مي‌کنند از پرداخت سهم 26درصدي صندوق توسعه ملي معاف مي‌شوند.
مجلسي‌ها همچنين مقرر کردند که ارز حاصل از فروش نفت با قيمت تعيين شده توسط بانک مرکزي به فروش برسد.
بهارستان‌نشين‌ها در بررسي چند بند ارجاعي از لايحه بودجه به کميسيون تلفيق نيز بند مربوط به رابطه مالي دولت و وزارت نفت را اصلاح کردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين با در دستور قرار دادن يکي از بندهاي ارجاع شده به کميسيون تلفيق، دولت را مکلف کردند که حداقل 50 درصد از سهام شرکت مادر تخصصي خليج‌فارس و پتروشيمي تا سقف 300 هزار ميليارد ريال را به صورت نقدي به فروش رسانده و منابع اخذ شده را به خزانه کل کشور واريز کنند.
ماليات بر دخانيات
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه رسيدگي به لايحه بودجه 92 مصوب کردند که دولت مکلف است در سال 92 به ازاي هر نخ سيگار وارداتي مبلغ 20 ريال دريافت کند.
براساس اين مصوبه دولت مکلف است در سال 1392 علاوه بر هرگونه عوارض دريافتي براي واردات دخانيات به کشور به ازاي هر نخ سيگار وارداتي مبلغ 20 ريال دريافت کند، اين بند از پيشنهادات الحاقي که توسط کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مطرح شده بود با موافقت 133 نماينده به تصويب رسيد.
مجلسي‌ها همچنين به سازمان بهزيستي اجازه دادند دارايي‌هاي سرمايه‌اي و دارايي غيرمنقول خود را به فروش برساند.
ارجاع بسته ارزي بودجه
براي سومين بار به کميسيون
نمايندگان مجلس در جلسه علني بعد از ظهر بسته ارزي لايحه بودجه را که پيش از اين دو بار براي بررسي به کميسيون تلفيق ارجاع شده بود براي سومين روز به کميسيون تلفيق فرستادند.
علي لاريجاني رئيس مجلس پس از سخنان موافقان و مخالفان با اعلام توقف مذاکرات مربوط به بسته ارزي لايحه بودجه، از کميسيون تلفيق خواست تا مجددا اين موضوع را بررسي کنند.
وي در همين رابطه گفت: آنچه که اکنون به عنوان پيشنهاد کميسيون تلفيق آمده، ناپخته است و اينگونه نمي‌شود راجع به نرخ ارز تصميم گرفت زيرا متني که نوشته شده، را آقاي قادري يک جور، آقاي مصباحي مقدم جور ديگر و آقاي توکلي به گونه ديگري برداشت مي‌کنند. بنابراين به اين شکل قابليت اجرا ندارد و کميسيون بايد آن را منقح کند.
بر اين اساس چهار تبصره بسته ارزي لايحه بودجه براي سومين بار به کميسيون تلفيق ارجاع شد تا کميسيون تلفيق با تشکيل جلسه‌اي اين موضوع را تعيين تکليف کند.

 


درخواست 120 نماينده از ابوترابي‌فرد
يک عضو کميته وحدت اصولگرايان از درخواست جمعي از نمايندگان براي کناره‌گيري ابوترابي از رقابت‌هاي انتخاباتي خبر داد.
مجيد جليل سرقلعه در گفت‌وگو با ايسنا گفت: جمعي از نمايندگان مجلس پاي نامه‌اي را امضا کرده‌اند که در اين نامه از حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي درخواست شده است براي کمک به وحدت رويه در جريان اصولگرا از رقابت‌هاي انتخاباتي کناره‌گيري کند.
نماينده مردم لردگان افزود: نمايندگان امضاکننده اين نامه که در حال حاضر به حدود 120 رسيده‌اند، ضمن تجليل از حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي بر اين موضوع تاکيد دارد که حضور ايشان در مجلس کارآمدي بيشتري براي نظام دارد.
وي افزود: نمايندگان امضاکننده به وحدت رسيدن کانديداهاي اصولگرا را در پيروزي جريان اصولگرا در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري موثر مي‌دانند.

 


جمهوري اسلامي اهل ظلم و تجاوز نيست
کرارا مقامات و مسئولان کشور به دولت‌هاي اسلام منطقه اعلام نمودند که جمهوري اسلامي ايران که محتواي آن براساس عدل اسلامي است و نسبت به آن با تمام جان متعهد است، اجازه ندارد که به حريم ديگران ظلم و ستمگري و تجاوز نمايد و اين تعهد الهي اساس نظام اسلام و جمهوري اسلامي است.
صحيفه نور- ج 17 - ص 203

 


يکي از مراجع تقليد در قم تاکيد کرد کار آيت‌الله خامنه‌اي مانند کار امام خميني حماسه است، زيرا ايشان توانسته‌اند بيش از دو دهه انقلاب را با قدرت روزافزون حفظ کنند.
آيت‌الله حسين نوري همداني ظهر يکشنبه در ديدار جمعي از کارکنان وزارت دفاع و نيروي هوا فضاي سپاه با اشاره به تعريف حماسه اظهار کرد: حماسه به معناي حرکتي است که از غيرت، شجاعت و شهامت سرچشمه گرفته بنابراين هر حرکتي که منشأ آن غيرت، حميت و شجاعت است حماسه محسوب مي‌شود.
وي تاکيد کرد: در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي بايد مقاومت، فکر، فرهنگ و انديشه خود را در راه حفظ انقلاب و اطاعت از ولي فقيه آيت‌الله خامنه‌اي قرار دهيم.
آيت‌الله نوري همداني با بيان اين که کار آيت‌الله خامنه‌اي مانند کار امام خميني(ره) حماسه است گفت: بنيانگذار جمهوري اسلامي توانستند در آن دوران استقلال، آزادي و حرکتي انقلابي ايجاد کنند که روز به روز پيشرفت مي‌کند.
وي خاطرنشان کرد: کار امام خميني در اداره مملکت در جنگ با صدام و سرنگوني رژيم شاهنشاهي حماسه بود.
به گزارش فارس، استاد حوزه علميه قم عنوان داشت: دشمن پس از امام تصور مي‌کرد مي‌تواند نظام را سرنگون کند ولي آيت‌الله خامنه‌اي، امام خميني (ره) ديگر است و ايشان توانسته‌اند انقلاب را 24 سال با قدرت روزافزون حفظ کنند بنابراين بايد قدر ولايت فقيه را بدانيم.

 


سخنگوي شوراي نگهبان شرايط احراز صلاحيت کانديداها و مسائل مرتبط با آن را تشريح کرد.
عباسعلي کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در برنامه «شب آفتابي» که از شبکه تهران پخش شد، اظهار داشت: جامعه ايران يک جامعه باز سياسي است و همه مردم و کساني که دلسوز نظام هستند احساس وظيفه دارند که نسبت به مسائل کلان کشور اظهارنظر کنند.
وي بر همين اساس به اقشار مختلف همچون روحانيون و دانشجويان اشاره کرد که بيانيه‌هايي خطاب به شوراي نگهبان نوشتند و گفت: اين نشانه مردم سالاري است و ما نمي‌توانيم کسي را منع کنيم.
کدخدايي با اشاره به اينکه شروط اصل 115 به 9 شرط تقسيم‌بندي مي‌شود، ادامه داد: اعتقاد به مباني جمهوري اسلامي، ايمان و تقوا، مدير و مدبر بودن همگي از اين شرايط است و تخطي از آن امکانپذير نيست.
وي در ادامه با اشاره به نحوه تعيين اين اصول درباره اين افراد گفت: در قانون‌اساسي در دو مرحله بررسي صلاحيت کانديداها صورت مي‌گيرد در يک مرحله بايد کانديداها به عنوان رجال مذهبي و سياسي شناخته شوند و اين افراد بايد بيايند و ثبت‌نام کنند. بعد از ميان رجال سياسي و مذهبي کساني که داراي شرايطي همچون ايراني‌الاصل و ساير شرايط باشند گزينش مي‌شوند.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به اينکه بررسي صلاحيت نزديک به 40 نفر از کل ثبت‌نام‌کنندگان براي شوراي نگهبان جدي است، گفت: من به هيچ عنوان هيچ کدام از اين فهرست‌هاي7 نفره يا 12 نفره را تاييد نمي‌کنم چرا که شوراي نگهبان براساس اعداد کار نمي‌کند و براساس معيار کار مي‌کند و ممکن است شوراي نگهبان هر 40 نفر براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري را تاييد صلاحيت کند.
وي درباره اينکه آيا کانديدايي به دليل تبليغات زودهنگام رد شده است يا نه، گفت: ما در رياست‌جمهوري چنين مسئله‌اي را نداشتيم اما در انتخابات ديگر يکي دو مورد تبليغات غيرواقعي را داشتيم البته تا زماني که صلاحيت‌ها و بررسي آنها به اتمام نرسد کانديداها حق تبليغات را ندارند و ما در يکي دو مورد به برخي از کانديداها به صورت مکتوب تذکر داده‌ايم.
کدخدايي در پاسخ به سوالي درباره سخنان دبير اين شورا در نمازجمعه مبني بر عدم اشرافي‌گري کانديداها گفت: ايشان نظر خود را در اين باره مطرح کردند که جامعه ممکن است به اشرافي‌گري تمايلي نداشته باشد و اين‌گونه مسائل تا زماني که به عنوان يک امر خلاف مطرح نشود در شوراي نگهبان بررسي نخواهد شد.
وي درباره اينکه آيا ممکن است مصالح عالي، قانون را نقض کند، گفت: ما بايد مصالح عالي نظام را در نظر گرفته و معيارهاي قانوني را با توجه به آنها در مورد افراد محک بزنيم اين به مفهوم اين نيست که مصلحت جايگزين قانون شود مصالح عالي نظام سياست‌هاي کلي است که آنها هم به نوعي منطبق بر قوانين است و به مفهوم اين نيست که ما معيارها را ناديده بگيريم، ممکن است تعداد افرادي که مورد بررسي قرار گرفتند گرايش‌هاي سياسي افراد، همه از يک طيف سياسي باشند آيا ما بايد عقب بزنيم و ناديده بگيريم، خير از نظر ما مصالح عالي نظام فراتر از اينگونه صحبت‌ها است و دليل بر اين نمي‌شود که ما افراد را در چارچوب حزب و گروه قرار بدهيم.

 


وزارت اطلاعات درخصوص اعدام دو تن از سرشبکه‌هاي جاسوسي متعلق به سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا(سيا) و رژيم غاصب صهيونيستي(موساد) اطلاعيه صادر کرد.
متن اين اطلاعيه بدين شرح است: به استحضار ملت شريف ايران مي رساند که با تلاش‌هاي چندين ماهه و شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان (عج) و با بهره گيري از همکاري مؤثر هموطنان گرانقدر و با اعمال گسترده ترين روشهاي تخصصيِ ضد جاسوسي در داخل و خارج از کشور، نهايتاً دو تن از سرشبکه‌هاي جاسوسي متعلق به سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا (سيا) و رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي (موساد) همراه با شبکه هاي عامل آنها شناسايي و با مساعدت به هنگام و همه جانبه مرجع محترم قضايي بازداشت شدند. در مرحل? بعدي با ادامه تحقيقات و دريافت ساير اطلاعات و اعترافات دقيق جاسوسان و تکميل پرونده آنها در دادگاه هاي صالحه محاکمه و به جرم خيانت به کشور، محکوم به اعدام شده و سحرگاه ديروز به سزاي اعمال ننگين خود رسيدند.
دو جاسوس اعدام شده با سوء استفاده از دسترسي‌هاي مستقيم و غيرمستقيم خود به پاره اي اطلاعات مهم و طبقه بندي شد? کشور، مورد تطميع سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن قرار گرفته بودند و اگرچه سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از اشراف بر روند خائنانه‌ي انتقال اطلاعات کشور به بيگانگان، بطور نامحسوس وارد آن چرخه شده و به ميزان قابل توجهي، اطلاعات هدايت شد? مورد نظر را به دشمنان ملت ايران تزريق نمودند، با اين‌حال متأسفانه پيش از مقطع مورد بحث، دو جاسوس معدوم خيانتي نابخشودني به کشور عزيز اسلامي روا داشته بودند.
شايان ذکر است که سرويس هاي اطلاعاتي حريف با تمرکز بر نقاط ضعف بارز برخي افراد سست عنصر و طمّاع و با بهره‌گيري از شيوه‌هاي نوين و پوشش‌هايي همچون دعوت به کنفرانس‌هاي بين المللي، منطقه‌اي، علمي، تخصصي، هم انديشي و يا به بهان? کاريابي، نظرسنجي تلفني، مصاحبه با شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان و ... چنان افرادي را به استخدام خود در آورده و در مسير خيانت به کشور و هم ميهنان خود قرار مي‌دهند.
وزارت اطلاعات در اين ايام مبارک، ضمن شکرگزاري خاضعانه به درگاه احديت و با تشکر صميمانه از احساس مسئوليت و همکاري بي شائبه و کارگشاي مردمي در شناسايي جاسوسان وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي دشمن، همچنان از هم‌ميهنان عزيز و ارجمند تقاضاي مساعدت به خادمانِ خاموش و جان بر کف خويش را دارد.
همچنين اعلام آمادگي مي نمايد تا معدود افرادي که به صورت آگاه يا ناآگاه و به هر شکلي احتمالاً در دام سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه قرار گرفته‌اند را راهنمايي و براي خروج از چنبر? دشمن، مساعدت نمايد.
اطلاعات تکميلي پيرامون ساير ابعاد پروند? فوق‌الذکر متعاقباً به استحضار ملت سرافراز ايران اسلامي خواهد رسيد.
طناب دار برگردن جاسوسان
همچنين بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني دادستاني تهران، نخستين محکوم‌عليه که حکم صادره در مورد او به موقع به اجرا درآمد، محمد حيدري نام داشت که اطلاعاتي در زمينه مسايل مختلف امنيتي و اسرار کشور را تهيه و در ملاقات‌هاي مکرر خود با عوامل موساد در خارج از کشور، در اختيار آنان قرار داده بود و در اين زمينه مبالغي نيز به عنوان دستمزد دريافت کرده بود.
محکوم عليه ديگر کوروش احمدي نام دارد که ضمن ارتباط‌گيري با عوامل سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) اطلاعات کشور در زمينه‌هاي مختلف را جمع‌آوري و در اختيار آنان قرار داده بود.
اين گزارش افزود: در پي تکميل تحقيقات، پرونده اتهامي نامبردگان با صدور کيفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال و دادگاه پس از تشکيل جلسه با حضور نماينده دادستان و وکلاي مدافع متهمان، اتهام آنان را در حد محارب تشخيص و نامبردگان را به اعدام محکوم کرد. احکام صادره از سوي ديوان عالي کشور نيز مورد تاييد قرار گرفته بود.
مروري بر فعاليت‌هاي جاسوس سازمان سيا
«کوروش احمدي» يا همان جاسوس ويژه سازمان سيا که صبح ديروز به دار مجازات آويخته شد، از ابتداي دهه 90 ميلادي همکاري خود را با اين سازمان اطلاعاتي و تروريستي آغاز کرد. تلاش وي براي افشاي اطلاعات مهم نظامي و ارائه آنها به همپيمانان آمريکايي‌اش با هدف تثبيت موقعيت خود در اين سازمان جاسوسي بود از همين جهت او به عنوان يکي از جاسوسان مهم سيا شناخته شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين جاسوس سيا با تشکيل تيم جاسوسي و نفوذ در بخش‌هاي مختلف کشور فعاليت‌هاي معاندانه خود را ادامه مي‌داد و اقداماتي براي راه‌اندازي شبکه جاسوسي در کشور در خدمت به سيا داشت که البته دوام چنداني نداشت.
بنابراين گزارش، احمدي پس از تثبيت موقعيت خود در سازمان سيا طي سفرهاي متعدد به ايران تلاش‌هاي گسترده‌اي جهت کسب اطلاعات محرمانه کشورمان براي آمريکايي‌ها کرد و در همين شرايط نيز از جذب و به کارگيري نيروهاي مختلف براي خود نيز غافل نبود.
با اوج‌گيري فعاليت‌هاي جاسوسي احمدي‌ در کشورمان مسير تبادل اطلاعات و ارتباطي وي با اعضاي تيم جاسوسي‌اش شناسايي و اقدامات براندازانه وي ره‌گيري شد که بالاخره با تلاش سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در وزارت اطلاعات، اين جاسوس خودفروخته شناسايي و تيم معاند و سرسپرده به اربابان آمريکايي وي متلاشي شد.
پس از دستگيري جاسوس سيا در ايران، بازجويي‌ها از وي آغاز و احمدي به تمامي فعاليت‌هاي خود اعتراف کرد، شبکه گسترده جاسوسي وي شناسايي و ارتباط اين جاسوس با سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه رو شد.
کوروش احمدي پس از طي مراحل قانوني به اعدام محکوم و با تاييد ديوان عالي کشور سحرگاه يکشنبه (29ارديبهشت‌ماه) به دار مجازات آويخته شد.

 


رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح کشورمان تاکيد کرد وجود فساد و زوال اخلاقي در جامعه آمريکا با ابراز تاسف و شرمساري برطرف نمي‌شود و نقطه آغاز اين بازگشت رجوع به آموزه‌هاي صحيح اديان الهي است.
سرلشکر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به اذعان اوباما و مقامات نظامي کاخ‌سفيد به ناکامي ارتش ايالات متحده در مهار فساد اخلاقي نظاميان اين کشور، اظهار داشت:امروز بدليل بي‌توجهي مفرط سردمداران حکومت آمريکا و فرماندهان نظامي اين کشور فساد اخلاقي و تجاوز جنسي به واقعيت فراگير و انکارناپذيري تبديل شده است که به صرف اعتراف مقامات ايالات متحده به اين پديده ناگوار دردي را درمان نخواهد کرد.
وي ابراز نگراني اوباما از افزايش تجاوز جنسي در ارتش آمريکا و ناتواني در ارائه راه‌حل‌هاي معجزه‌آسا و آسان در قبال اين مشکل را براي مردمان اين کشور بسيار تلخ و باورنکردني توصيف کرد و بيان داشت: بي‌کفايتي دولتمردان و فرماندهان ارتش آمريکا در مهار فساد و تجاوزهاي جنسي ميان نظاميان اين کشور نشانه عدم اراده لازم نزد مقامات ايالات متحده براي مقابله با فساد اخلاقي در ارتش و نيز در جامعه آمريکا است.

 


حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه در نشست ديروز خبري از برگزاري همايش اخلاق انتخاباتي حماسه سياسي خبر داد.
به گزارش خبرنگار کيهان وي ضمن اعلام اين خبرافزود: لازم بود که در کشور گسترش اخلاق اسلامي مد نظر قرار گيرد. به همين جهت دبيرخانه گسترش اخلاق اسلامي تشکيل گرديد.
اين دبيرخانه در سازمان اوقاف تشکيل شد و مسئوليت آنرا برعهده گرفتيم.
دبير همايش اخلاق انتخاباتي حماسه سياسي در ادامه اظهار داشت:
براي جلوگيري از آسيب‌هاي انتخاباتي و نيز افزايش فضاي اخلاق اسلامي در اين عرصه،‌اولين همايش اخلاق انتخاباتي و حماسه سياسي را با اهداف زير برگزار مي‌کنيم:
- تبيين اصول و موازين اخلاق اسلامي در تبليغات و حمايتها و پذيرش نتيجه انتخابات
- ترويج انديشه‌هاي امام خميني و رهبري در عرصه معيارهاي انتخاباتي
- و در نهايت هدف نهايي ما ايجاد انتخابات پرشور و حماسي در کشور است.
وي در خصوص زمان برگزاري اين همايش گفت: اين همايش در صبح سه‌شنبه 31 ارديبهشت جاري در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.
همايش مذکور با حضور شخصيت‌هاي علمي و حوزوي و اخلاق و سياست برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگي اوقاف افزود:
در حاشيه اين همايش، نمايشگاه کتابهاي اخلاق اسلامي نيز برگزار مي‌شود. همچنين کليپ‌هاي صوتي، تصويري از سخنان مقام معظم رهبري به نمايش درخواهد آمد.
شرفخاني درباره آسيب‌هاي انتخاباتي گفت:
- پرهيز از تخريب و زير سؤال بردن نظام جمهوري اسلامي
- جلوگيري از کدورت بين افراد
- پرهيز از اسراف در تبليغات انتخاباتي
- پرهيز از سوء استفاده ابزاري از افراد جامعه
- دوري کردن از جنجال آفريني
- پرهيز طرفداران نامزدها از عدم قبول نتيجه انتخابات
- و پرهيز از بداخلاقي‌هاي مناظرات
دبير اين همايش درباره راهکارهاي جلوگيري از آسيب‌ها افزود:
- توجه به پيامدهاي بي‌اخلاقي در انتخابات
- رعايت اصول اخلاقي در برنامه‌هاي نامزدهاي انتخابات
- افزايش نقش مساجد در ترويج اخلاق انتخاباتي
- و گسترش رابطه اخلاقي مردم با هم و با دولت
وي در پايان افزود:
انشاءالله بتوانيم انتخابات پرشور و حماسي با معيارهاي اخلاق اسلامي داشته باشيم.

 


مشاور رئيس سازمان حج و زيارت گفت: اولويت‌هاي جديد حج تمتع ?? براي نام نويسي در کاروان‌ها فراخوانده مي‌شوند.
بنيامين شکوه فر در خصوص اولويت‌هاي جديد حج 92 گفت: دارندگان فيش‌هاي ثبت نام تا تاريخ يکم دي ماه سال 84 براي نام نويسي در ظرفيت خالي کاروان‌هاي تمتع فراخوان مي‌شوند.
وي ادامه داد: ما بر اساس ظرفيت‌هاي خالي در استان‌ها به آنها ابلاغ کرديم که مي‌توانند براي تکميل ظرفيت، ثبت‌نام‌هاي جديد را آغاز کنند.
شکوه فر در خصوص ظرفيت خالي کاروان‌هاي حج امسال نيز گفت: هم اکنون بيش از 58 هزار ظرفيت تکميل شده و حدود 10 هزار ظرفيت نيز خالي است.
وي ادامه داد: پيش بيني مي‌شود با فراخوان اولويت‌هاي جديد ظرفيت خالي کاروان‌هاي تمتع امسال تکميل شود.
به گزارش فارس، در ابتداي نام نويسي‌ها، دارندگان فيش‌هاي ثبت نام تا تاريخ 20 آبان ماه سال 84 فراخوان شده بودند که به دليل تکميل نشدن 30درصد ظرفيت کاروان‌ها اين تاريخ يک ماه اضافه شد و به 20 آذر ماه سال 84 افزايش يافت.

 


عکس ديروز صفحه ‌اول مربوط به همايش سالانه رزمندگان‌گردان تخريب 8 سال دفاع مقدس از خبرگزاري ‌فارس بود که از قلم افتاده بود بدين‌وسيله تصحيح مي‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10