(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - شماره 20494

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
در ديدار با احمدي‌نژاد صورت گرفت
تأکيد 2 مقام آذربايجاني بر گسترش روابط با ايران
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
وزير کشور : هيئت اجرايي انتخابات با نامزدهاي تاييد صلاحيت شده نشست مشترک برگزار مي‌کند
بيانيه نمايندگان مجلس در حمايت از مواضع ضد اشرافي‌گري آيت‌الله جنتي
ايران هتک حرمت به بيت آيت‌الله شيخ عيسي‌قاسم را محکوم کرد
وزير دفاع در واكنش به اظهارات وزير دفاع فرانسه:
گوشه‌اي از تحريم‌هاي ضد ايراني بر فرانسه اعمال شود
مردمش از خوردن نان هم محروم مي‌شوند
حسين طلا خبر داد
تاييد صلاحيت 1520 نفر در تهران براي انتخابات شوراها
سفير ايران در روسيه: در آژانس و مديرکل آن صداقتي نديده‌ايم
نماينده دائم روسيه در آژانس انرژي اتمي:
ايران با بررسي پيشنهادات آژانس در نشست اخير موافقت کرده است
در ديدار معاون رئيس جمهور سيدحسن نصرالله از ايستادگي ايران در کنار مقاومت تقدير کرد
انجام عمل کاشت حلزون شنوايي در اهواز
برگزاري مسابقات کشوري کشaتي باچوخه در چناران
امام جمعه تبريز: امت اسلامي با رهنمودهاي رهبري از فتنه‌ها عبور مي‌کند
تشييع پيکر شهيد امر به معروف در رفسنجان
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
چاپ 821 هزار عنوان کتاب در کشور از اول انقلاب تاکنون
نماينده مردم مريوان در مجلس: منافع مرز باشماق به جيب شرکت‌هاي حمل‌ونقل مي‌رود
رئيس صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي خبر داد
صادرات يک ميليارد دلاري فرش کشمش، شيريني و شکلات ايران
محمد قهرمان شاعر پيشکسوت خراساني درگذشت
نانوکامپوزيت‌هاي بيولوژيک در کرج ساخته شد
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي:
اجراي طرح پزشک خانواده مردم را از سرگرداني خارج مي‌کند
   


شهيد محراب حضرت آيت‌الله دستغيب: رحمت خدا به کسي داده مي‌شود که از رحمت حق در وجودش ظهوري باشد... اگر خداي نکرده رحم نداري، نه به زن و بچه، نه به مشتري، نه به يتيم و زيردستت رحم نمي‌کني خدا نيز همين‌طور با تو معامله مي‌فرمايد.

 


رئيس جمهور کشورمان تأکيد کرد: مردم و دولت آذربايجان در قلب ما جاي دارند و جمهوري اسلامي ايران از صميم قلب خواهان عزت، پيشرفت و رفاه مردم آذربايجان است.
محمود احمدي‌نژاد در ديدار شيخ‌الاسلام پاشازاده، رئيس اداره مسلمانان قفقاز اظهار کرد: روابط و مناسبات تهران- باکو براساس برادري، دين و محبت استوار است و اين ويژگي‌ها روابط دو کشور را از روابط بقيه کشورها با يکديگر متفاوت کرده است.
وي اضافه کرد: ايران و آذربايجان دو ملت و دو دولت برادر هستند و جمهوري اسلامي ايران از استقلال، پيشرفت و عزت آذربايجان خرسند بوده و اميدوار هستيم به مراتب بسيار بالاتري نيز نايل شود.
رئيس جمهور همچنين تأکيد کرد: ايران و آذربايجان هميشه در کنار هم و پشتيبان يکديگر بوده‌اند و به فضل الهي در آينده هم چنين خواهد بود.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه «روابط برادرانه تهران- باکو هميشه بدخواهان و دشمناني داشته است»، خاطرنشان کرد: شياطين همواره با استفاده از عناصر ساده‌لوح و طرح مطالب بي‌ربط و توسل به اقدامات بي‌اساس به دنبال ايجاد خدشه در روابط دو کشور بودند اما بدون ترديد با هوشمندي مسئولان دو کشور و دو ملت آنان هيچ گاه موفق نبوده و نخواهند بود.
شيخ‌الاسلام پاشازاده رئيس اداره مسلمانان قفقاز نيز در اين ديدار با تأکيد بر ابلاغ سلام‌هاي گرم رئيس جمهور آذربايجان و اظهار احترام و محبت مخصوص ايشان به رئيس جمهور کشورمان گفت: جمهوري آذربايجان به دنبال دوستي و برادري با جمهوري اسلامي ايران است.
وي خطاب به احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: پيرو دعوت شما در سفر به آذربايجان و توصيه‌هاي جنابعالي، سفر علما و ريش‌سفيدان آذربايجان به ايران شکل گرفته است و اميدواريم در تعميق ارتباطات و روابط دو کشور مؤثر باشد و معتقديم ايران و آذربايجان تکيه‌گاه هم بوده و با نگاه دوستي و برادري به دنبال گسترش روابط خود هستند.
فتاح حيدراف،‌رئيس شوراي ريش‌سفيدان جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار اظهار کرد: حيدرعلي‌اف، رئيس جمهور فقيد آذربايجان هميشه تأکيد مي‌کرد که جمهوري آذربايجان حتماً بايد با جمهوري اسلامي ايران مناسبات خود را در بالاترين سطح حفظ کند و امروز همه ما در آذربايجان به دنبال اين هدف هستيم.
وي خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران هميشه پشتيبان جمهوري آذربايجان بوده و از مواضع و حقوق مردم آذربايجان در مجامع مختلف حمايت کرده است و از همين رو دولت و مردم آذربايجان علاقه زيادي به رهبران و مردم ايران دارند.

 


بوسيله استدلال
و مجادله احسن قرآني جهاد بزرگ کن!
قرآن عظيم:
بنابراين،
از کفار اطاعت نکن!
و بوسيله آن (قرآن عظيم) با آنها جهاد بزرگي انجام بده. سوره فرقان - آيه 52

 


تاييد و تکذيب ساخت فيلم‌هاي انتخاباتي!
در آستانه اعلام اسامي نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و آغاز تبليغات، بازار تاييد و تکذيب ساخت فيلم‌هاي انتخاباتي داغ شده است.
در همين ارتباط برخي ستادهاي انتخاباتي و رسانه‌هاي متصل به آن‌ها نيز از طريق انتشار شايعه همکاري برخي فيلمسازان مشهور، در پي انحراف در افکار عمومي هستند، به عنوان مثال، همزمان با اکران فيلم جديد «اصغر فرهادي» در جشنواره کن، رسانه‌‌هاي نزديک به ستاد رفسنجاني مدعي شدند که اين فيلمساز قصد کارگرداني فيلم تبليغاتي وي را برعهده گرفته است. با انتشار اين خبر برخي ديگر از رسانه‌ها به نقل از فرهادي اعلام کردند که وي از پذيرش ساخت فيلم‌هاي هاشمي خودداري کرده است.
گودرزي ديباج:
هنر انقلاب و دفاع مقدس هنري فاخر
به معناي واقعي کلمه است
مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري گفت: آثار نمايشگاه «فصل تامل» ششم خرداد در موزه هنرهاي معاصر گشايش مي‌يابد. اين نمايشگاه ماحصل فعاليت‌هاي هنري هنرمندان حوزه هنري در سه سال اخير است.
به گزارش خبرنگار کيهان؛ مرتضي گودرزي ديباج، مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري در نشست رسانه‌اي نمايشگاه آثار تجسمي سه سال اخير حوزه هنري گفت: يکي از وظايف مهم مرکز هنرهاي نمايش حوزه هنري پرداختن به مفاهيم و مضامين ارزشي در هر دوره زماني با توجه به اقتضائات آن است. وي گفت: اين مفاهيم مي‌تواند موضوعات جامعه ما باشد يا در صورت اهميت ‌مي‌تواند به مسائل کشورهاي ديگر هم مرتبط باشد از جمله انتفاضه يا مقاومت اسلامي در کشورهاي ديگر.
او هنر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را دو شاخه هنر فاخر کشورمان دانست و گفت: هنر انقلاب و به‌ويژه دفاع مقدس هنري فاخر به معناي واقعي کلمه است که البته زياد عرصه بروز و ظهور نيافته است. ما به هيچ وجه آثار کليشه‌اي را در اين عرصه هنر محسوب نمي‌کنيم زيرا يکي از شاخصه‌هاي مهم هنر بودن و فاخر بودن يک اثر بدعت و نوآوري در آن است و آثاري که در اين نمايشگاه ارائه مي‌شود از اين نظر نيز کيفيت بالايي دارد.
به گفته مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري 378 اثر منتخب از ميان شش رشته هنرهاي تجسمي در نمايشگاه فصل تامل به نمايش درمي‌آيد.
وکيل فرانسوي:
کارگردان فيلم ضدايراني
همدست قاچاقچي‌هاست
ايزابل کوتان‌پير وکيل پرونده شکايت ايران از سازندگان فيلم ضدايراني آرگو تاکيد کرد براي شروع دعوا منتظر تاييد دولت ايران است.
به گزارش مهر، نشست رسانه‌اي ايزابل کوتان‌پير وکيل پرونده شکايت ايران از سازندگان فيلم ضدايراني «آرگو» و غلامرضا منتظمي مشاور امور بين‌الملل سازمان سينمايي صبح ديروز يکشنبه 29 ارديبهشت در دفتر جمعيت حمايت از ملت فلسطين برگزار شد.
در ابتداي اين نشست کوتان‌پير گفت: همان‌طور که مي‌دانيد من پيگير شکايت پرونده ايران از سازندگان فيلم «آرگو» هستم. هاليوود و آمريکا روي اين فيلم سرمايه‌گذاري کردند و حتي جايزه اسکار هم با کمک پنتاگون و کاخ سفيد به آن داده شد. «آرگو» نشان‌دهنده يک تهديد عليه ايران است.
وي افزود: دادن جايزه به اين فيلم از داخل کاخ سفيد مشخص مي‌کند که آنها انقلاب اسلامي را هدف قرار داده‌اند، چرا که اين آخرين انقلاب در جهان است که هنوز به حيات خود ادامه مي‌دهد. در اين فيلم بن‌افلک در جلو ايستاده و پشت آن سازمان سيا است که سفارش‌دهنده فيلم محسوب مي‌شود.
اين وکيل فرانسوي ادامه داد: من با خانم باربارا آشنا شدم که در دهه 70 در کاخ سفيد فعاليت مي‌کرد. وي حتي حاضر است شهادت دهد که سازمان سيا سفارش‌دهنده فيلم بوده و تمام اطلاعات اين فيلم تحريف شده است. همچنين «کن داگلاس تيلور» سفير کانادا در آن زمان نيز عنوان کرده اين شش نفر براي خروج از ايران با عمليات نرفته‌‌اند بلکه کاملا با ديپلماسي خارج شده‌اند. وي نيز از اينکه از ايران چنين چهره‌اي نشان داده شده، نگران است.
کوتان پير با اشاره به قانون فرانسه گفت: در قانون فرانسه بندي وجود دارد مبني بر اينکه اگر ملتي در يک برنامه تلويزيوني، فيلم سينمايي و يا يک روزنامه مورد توهين واقع شوند، مي‌توانند در چارچوب قانون توليدکننده و توزيع‌کننده آن اثر را به دادگاه بکشانند.وي افزود: من با اين کار مي‌خواهم جلوي دست‌اندرکاران هاليوود را براي ساخت چنين فيلم‌هايي بگيرم تا ديگر چنين آثاري توليد نکنند. بن‌ افلک نيز آدم درستي نيست. چندي پيش شخصي به نام نمد به جرم مواد مخدر بازداشت شد. وي با بن افلک همدست بوده است.
دبير انجمن منتقدان:
فيلم اصغر فرهادي کم دارد!
دبير انجمن منتقدان از فيلم جديد اصغر فرهادي انتقاد کرد و تم اين فيلم را تکراري دانست.
کيوان کثيريان در گفت‌وگو با روزنامه وطن امروز گفت: چند دقيقه پيش فيلم فرهادي را ديديم. بشدت اميدوار بودم فيلم فوق‌العاده‌اي باشد، نبود. فيلم بدي نبود اما به نظرم چيزي کم داشت، فکر مي‌کنم سردستي‌ترين کلمه براي چيزي که کم داشت «مسئله» است؛ همان تم قضاوت، همان تم حقيقت و دروغ اما مسئله در کار نبود. تکان‌دهنده نبود. شايد توقع ما از فرهادي زيادي بالا رفته. شايد هم حالا او مسئله‌اش جهاني‌تر از سطح معلومات ما شده، نمي‌دانم. بايد دوباره فيلم را ببينم.
يک حرکت ضد ايراني ديگر در جشنواره کن
با انتشار اطلاعات جديد درباره فيلم رسول اف به نظر مي رسد اين فيلم از برنامه جشنواره کن حذف نشده باشد و در بخش نوعي نگاه نمايش داده شود.
به گزارش مهر به نقل از اسکرين ديلي، اين درحالي است که «فيلم ال درايور» اعلام کرده امتياز نمايش اين فيلم را که به طور پنهاني ساخته شده و درباره خاطرات مخفي نويسنده‌اي از مدت محکوميتش در زندان‌هاي ايران است، به فروش مي‌رساند.ال‌درايور اعلام کرد فروش بين‌المللي فيلم محمد رسول‌اف با نام «دست‌نوشته‌ها نمي‌سوزند» را که به صورت مخفي فيلمبرداري شده، در دست گرفت. اين فيلم در قسمت نوعي نگاه کن اکران مي‌شود.
براساس خلاصه‌اي جديد از داستان و متفاوت با آن چه قبلا در کاتالوگ فستيوال جاي داشت، فيلم بر يک زنداني سياسي به نام کسري متمرکز است که با وجود اين که تحت نظارت هميشگي پليس است، مي‌تواند خاطراتش را بنويسد. او خاطرات متفاوتش به عنوان يک زنداني سياسي و اتفاقاتي که در رابطه با زندگي‌اش به عنوان يک روشنفکر افتاده است، مکتوب مي‌کند.
گفتني است، رسول اف سال گذشته نيز در جشنواره کن حضور داشت. به اذعان منتقدان، آثار وي فاقد ارزش هنري و سينمايي بوده و صرفا به دليل غلبه نگاه ضدايراني در جشنواره‌هاي غربي همچون کن پذيرفته مي‌شوند.
تدابير شديد امنيتي در جشنواره فرانسوي
حادثه تيراندازي روز جمعه درحاشيه جشنواره فيلم کن موجب افزايش شديد تدابير امنيتي در اين رويداد سينمايي شد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، پس از اينکه در روز دوم برپايي جشنواره، مردي که با هفت‌تير شخصي خود دو گلوله در محل برگزاري شصت‌و ششمين جشنواره فيلم کن شليک کرد، از روز شنبه بازرسي‌ها براي ورود به کاخ جشنواره بيشتر شده است. ضمن اينکه علاوه بر بازرسي کيف‌هاي دستي با دستگاه، تفتيش بدني نيز انجام مي‌شود.گفتني است که در زمان اين تيراندازي، «کريستوف والتز» بازيگر سرشناس برنده اسکار و «اوتيول» فرانسوي در حال مصاحبه زنده با يک شبکه تلويزيوني فرانسه بودند که ناگهان صداي دو شليک هوايي به گوش رسيد. اين دو بازيگر که جزء داوران جشنواره کن نيز هستند، دوان دوان فرار کردند. پس از آن تماشاگران به سرعت از موانع و ميان جمعيت مضطرب گذشتند و فرد مسلح را روي زمين انداختند. در پي اين اتفاق علاوه بر تدابير شديد امنيتي، بردن هرگونه مايعات از قبيل آب آشاميدني، اودکلن و... به کاخ جشنواره ممنوع شده است. هم‌چنين از موارد ديگري که برنامه‌هاي جشنواره را تحت‌تاثير قرار داده به بارندگي بي سابقه در چند روز گذشته و سرماي هوا مي‌توان اشاره کرد که باعث تعطيل شدن نمايش‌هاي ساحلي شده است.

 


وزير کشور با اعلام اين خبر که انتخابات رياست جمهوري در ?? هزار شعبه اخذ راي برگزار مي‌شود، تاکيد کرد اعضاي هيئت مرکزي اجرايي انتخابات جلسات مشترکي را با کانديداهاي تأييد صلاحيت شده برگزار خواهد کرد .
مصطفي محمدنجار پس از پايان چهارمين جلسه هيئت اجرايي مرکزي انتخابات رياست جمهوري، در جمع خبرنگاران گفت: شوراي نگهبان با توجه به وظايف قانوني‌اش از مهلت پنج روزه باقي مانده براي بررسي صلاحيت‌ها مطابق قانون استفاده کرد و نامه‌اي هم براي ما فرستادند.
وزير کشور افزود: شوراي نگهبان پايان روز سه‌شنبه نتايج تأييد صلاحيت‌هاي کانديداها را به ما اعلام مي‌کند و وزارت کشور طبق قانون 48 ساعت فرصت دارد تا اسامي کانديداهاي مورد تأييد را به اطلاع عموم و خود کانديداها برساند.
 وي با اشاره به اينکه بعد از بحثي که با اعضاي هيئت مرکزي اجرايي انتخابات داشتيم، قرار شد در اين 48 ساعت جلسه مشترکي با کانديداهاي تأييد صلاحيت شده برگزار شود، تصريح کرد: بايدها و نبايدها و نکاتي که براي برگزاري انتخاباتي باشکوه لازم است به اطلاع کانديداها رسيده شود، در اين جلسه به آنها گفته خواهد شد.
نجار با بيان اينکه در اين نشست مشترک مباحث مربوط به منشور اخلاقي انتخابات و مباحث قانوني که کانديداها بايد رعايت کنند مطرح خواهد شد و ان‌شاءالله بعد از اين نشست اسامي به اطلاع عموم خواهد رسيد، گفت: با توجه به اينکه هيئت‌هاي اجرايي انتخابات پيش از اين وجود نداشته و مطابق قانون براي اين دوره تشکيل شده است، اين جلسه نيز براي اولين‌بار تشکيل مي‌شود.
وزير کشور در ادامه اظهار کرد: پس از مهلت 48 ساعته وزارت کشور، تبليغات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آغاز مي‌شود و تا 24 ساعت قبل از آغاز رأي‌گيري فرصت دارند بر اساس قانون تبليغات خود را انجام دهند.
 وي همچنين به جلسه هيئت اجرايي مرکزي انتخابات اشاره کرد و با اشاره به اينکه در اين جلسه شيوه‌نامه انتخابات در هشت بند مورد تأييد اعضا قرار گرفت که براي اجرا ابلاغ خواهد شد، افزود: شيوه‌نامه و روش کار هيئت‌هاي اجرايي در جلسه چهارم مورد بحث و بررسي قرار گرفت و گزارش‌هاي ارسالي نيز از بخش‌هاي مختلف قرائت شد.
وزير کشور تاکيد کرد: آمادگي‌هاي لازم براي برگزاري انتخابات با تشکيل 1040 هيئت اجرايي شامل 421 هيئت اجرايي شهرستان و 619 هيئت اجرايي بخش فراهم شده است و بيش از 66 هزار شعبه اخذ رأي در داخل کشور و 285 شعبه اخذ رأي در خارج از کشور آماده مي‌شوند تا در 24 خرداد آراي مردم را با نشاط و شور گسترده اخذ کنند.
محمد نجار در پايان به انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اشاره کرد و گفت: افرادي که در انتخابات شوراها رد صلاحيت شده‌اند، چهار روز فرصت دارند شکايت خود را به هيئت‌هاي نظارت بر انتخابات تحويل دهند.

 


بيش از 50 نماينده مجلس شوراي اسلامي در حمايت از مواضع آيت‌الله جنتي در مقابله با اشرافي‌گري بيانيه‌اي صادر کردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دربخش از بيانيه خود که در 4 نسخه تهيه شده است آورده اند؛ ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي سوگند ياد کرده‌ايم که نگهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي ملت ايران و مباني جمهوري اسلامي باشيم بر همين اساس رويکردها و نگاه‌هاي مغاير با مباني اسلامي و از جمله اشرافي‌گري را مخالف اصل حرکت انقلابي و مکتبي ملت مسلمان و عظيم الشان ايران اسلامي مي‌دانيم و از مواضع مستحکم و اصولي حضرت آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه و روشنگري‌ها و هشدار ايشان نسبت به خطر اشرافي‌گري قدرداني مي‌ کنيم.
به گزارش فارس، امضاي 50 نفر از نمايندگان مجلس در ذيل اين بيانيه موجود و اسامي امضاکنندگان اين بيانيه همچنان روبه افزايش است.

 


سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان هتک حرمت به بيت آيت‌الله شيخ عيسي‌قاسم عالم برجسته بحريني را محکوم و به دولت بحرين توصيه کرد که از رفتارهاي غيرمنطقي پرهيز کند.
سيدعباس عراقچي ضمن ابراز تاسف عميق از هتک حرمت بيت آيت‌الله شيخ عيسي قاسم عالم برجسته بحريني گفت: اين اقدام ناشايست را به شدت محکوم کرده و تاکيد مي‌کنيم که عنصر خشونت و ارعاب و ورود سازماندهي شده به محل مسکوني افراد با هيچ منطقي سازگار نبوده و مغاير با همه معيارهاي اخلاقي، ديني و انساني است.
وي افزود: دولت بحرين ضمن عمل به مسئوليت خود در دفاع از حقوق شهروندان، توجه داشته باشد که هتک حرمت علماي بزرگ، حمله و يورش به منازل مسکوني افراد و اعمال خشونت جز پيچيده‌تر کردن اوضاع نتيجه‌اي نداشته و تنها راه‌حل برون رفت از بحران بحرين، بهره‌گيري از روش‌‌هاي سياسي و توجه جدي به خواست مردم بحرين و جامه عمل پوشاندن به مطالبات به حق آنان در ايجاد اصلاحات و رعايت عدالت و مساوات خواهد بود.
سخنگوي وزارت امور خارجه به دولت بحرين توصيه کرد با اجتناب از رفتارهاي غيرمنطقي از دامن زدن هر چه بيشتر به التهاب موجود جلوگيري کرده و اجازه ندهد گرهي را که مي‌توان با دست باز کرد، به سمت شيوه‌هاي غيرمسالمت‌آميز سوق داده شود.
عراقچي در پايان مجددا بر آمادگي کشورمان در به کارگيري ظرفيت‌هاي خود به منظور کمک به حل و فصل عادلانه اين مشکل به صورت کاملا شفاف و علني و در پاسخ به دعوت پادشاه بحرين تاکيد کرد.
اخراج 2 ديپلمات ايراني
در بوسني و هرزگوين صحت ندارد
عراقچي در خصوص ادعاي برخي رسانه‌ها مبني بر اخراج دو ديپلمات ايراني از بوسني و هرزگوين اظهار داشت: اين خبر به هيچ عنوان صحت ندارد و وزارت خارجه اين ادعا را رد مي‌کند.
وي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تاکيد کرد: اين دو ديپلمات ماموريت‌شان تمام شده و اخبار و اتهام وارد شده به آنها درست نيست.

 


وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: اگر تنها گوشه‌اي از تحريم‌هاي اعمالي عليه ايران، عليه کشور فرانسه اعمال مي‌شد مردم آن کشور از خوردن نان هم محروم مي‌شدند، چرا که فرانسه علي‌رغم اينکه با همه دنيا ارتباطات وسيع اقتصادي دارد، امروز دچار بحران‌هاي شديد مالي- اقتصادي است.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع كشورمان در واکنش به اظهارات خصمانه وزير دفاع فرانسه مبني بر اينکه "بايد در ماه‌هاي آينده با وضع تحريم‌هاي تأثيرگذار، فشار را بر ايران افزايش دهيم"، گفت: اين اظهارات دو موضوع را آشکار کرد اول اينکه نشان داد خوي استعمارگري همچنان در سردمداران فرانسه باقي است و اين حقيقتاً جاي تأسف دارد که کشوري که وارث انقلاب بزرگي مانند انقلاب فرانسه است، وارثان آن اينچنين از موضع استکباري و استعماري سخن بگويند.
وحيدي ادامه داد: دوم اينکه با اين اظهارات اعتراف کردند که تحريم‌ها تاکنون بي‌اثر و خنثي بوده که بدنبال تحريم‌هاي تأثيرگذار هستند و نشان آشکاري از ناکارآمدي تحريم‌هاي آمريکا و غرب عليه ايران اسلامي است.
وي با تقبيح سياستها و اقدامات غلط و وقيحانه فرانسه در حمايت علني از تروريسم در سوريه، دخالت و جنگ‌افروزي‌هاي خانمان سوز در آفريقا و خاورميانه که نشانه بازگشت آنان به اقدامات قرون وسطايي است، تصريح كرد: وزير دفاع فرانسه و ساير سردمداران اين کشور بجاي اينگونه اظهارات خصمانه و به نوعي ضد بشري بهتر است به دنبال رفع بحران‌ها و مشکلاتي باشند که امروز شهروندان فرانسوي را به شدت آزار مي‌دهد.
وزير دفاع تاکيد کرد: شايد اگر تنها گوشه‌اي از تحريم‌هاي اعمالي عليه ايران، عليه کشور فرانسه اعمال مي‌شد مردم آن کشور از خوردن نان، هم محروم مي‌شدند، چرا که فرانسه علي‌رغم اينکه با همه دنيا ارتباطات وسيع اقتصادي دارد امروز دچار بحران‌هاي شديد مالي- اقتصادي است که حاکميت سردمداران فعلي را نيز به مخاطره انداخته است و البته اين نشان ديگري از اقتدار و عظمت ملت بزرگ ايران در مقابله با فشارهاي استکبار جهاني است.
وزير دفاع اظهار داشت: ملت بزرگ ايران با وجود فشارها و تهديدات دشمنان از حقوق مسلم خود عقب‌نشيني نخواهد کرد و به اصول و آرمان‌هاي خود وفادار و پايبند است.

 


رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراي شهر استان تهران اعلام کرد در شهر تهران از مجموع 1960 نفر کانديداي داوطلب انتخابات شوراي شهر تهران 1520 نفر تاييد صلاحيت قطعي شدند.
حسين طلا نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر با اشاره به اعلام نتايج بررسي صلاحيت کانديداهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: کانديداها به سه دسته تقسيم مي‌شوند.
وي در بيان دسته اول تصريح کرد: دسته اول کساني هستند که از سوي هيئت‌هاي اجرايي رد صلاحيت شده و شکايت خود را به هيئت عالي نظارت استان ارائه داده‌اند که اين اعتراضات در حال بررسي بوده و تا تاريخ سوم خردادماه هيئت نظارت نظر خود را براي داوطلبان رد صلاحيت شده هيئت‌هاي اجرايي به فرمانداري در شهرها اعلام مي‌کند.
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراي شهر استان تهران در بيان گروه دوم اظهار داشت: گروه دوم افرادي هستند که از سوي هيئت‌هاي اجرايي تاييد صلاحيت شده اما هيئت نظارت آن‌ها را تاييد نکرده که عدم احراز صلاحيت اين گروه از افراد در تاريخ 28 ارديبهشت ماه به آن‌ها ابلاغ شده و تا اول خرداد ماه مي‌توانند شکايت خود را به مراجع ذيربط اعلام کنند.
وي ادامه داد: همچنين کساني که داوطلب عضويت در شوراي روستاها بودند و از سوي هيئت نظارت تاييد صلاحيت نشده‌اند به هيئت‌هاي نظارت شهرستان‌ها و کساني که داوطلب عضويت در شوراي اسلامي شهرها بودند و از سوي هيئت نظارت تاييد صلاحيت نشدند به هيئت نظارت استان شکايت کنند که پاسخ اين افراد در تاريخ 12 خرداد به آن‌ها ابلاغ مي‌شود.
رئيس کميسيون اجتماعي مجلس گفت: دسته سوم کساني هستند که هيئت‌هاي اجرايي و هيئت‌هاي نظارت صلاحيت‌ آن‌ها را تاييد کردند که تاييد صلاحيت اين افراد به آن‌ها ابلاغ شده است.
نماينده تهران ادامه داد: در شهر تهران از مجموع 1960 نفر کانديداي داوطلب براي انتخابات شوراي شهر تهران 1520 نفر تاييد صلاحيت قطعي شدند که اين تعداد در تجديدنظرها در حال افزايش است.
طلا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در مورد اعلام اسامي اين کانديداها اظهار داشت: اسامي اين افراد طبق قانون و برنامه زمان‌بندي از 13 لغايت 15 خرداد ماه توسط بخشداري‌ها و شهرداري‌ها به استحضار مردم هر حوزه انتخابيه رسيده و از تاريخ 16 تا 22 خرداد ماه نيز کانديداها فرصت تبليغات دارند. در تاريخ 23خرداد يعني يک روز قبل از انتخابات ممنوعيت تبليغاتي حاکم بوده و 24 خرداد ماه انتخابات برگزار مي‌شود.

 


سفير ايران در روسيه اعلام کرد در صورت امضاي پروتکلي از سوي آژانس که شامل تمام نگراني‌هاي مطرح شده درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران باشد، تهران حاضر است دسترسي به پارچين را تامين کند.
به گزارش شبکه تلويزيوني «راشا تودي»، «سيدمحمودرضا سجادي» سفير ايران در روسيه اعلام کرد که تهران آمادگي اين را دارد تا درباره هر نقطه مشکوکي که در برنامه هسته‌اي ايران وجود دارد توضيح دهد و همچنين دسترسي بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تاسيسات نظامي پارچين را در صورت موافقت ديده‌بان هسته‌اي سازمان ملل جهت امضاي پروتکلي که شامل تمام سوالات آژانس درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران هست، تامين کند.
براساس اعلام اين مقام بلندپايه ايراني، اين پروتکل بايد شامل تمام نگراني‌هايي باشد که آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره پارچين دارد و در عين حال بايد ساير مواردي که آژانس نگران است انحراف هسته‌اي داشته باشد را نيز در بربگيرد.
سجادي اعلام کرد: ما در صورتي موافق هستيم که چنين پروتکلي امضا شود. ما انعطاف خود را نشان داده‌ايم و پيشنهاد کرده‌ايم که اجازه بدهيد پروتکل امضا شود و تمام اتهامات (عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران) در آن به طور مفصل مشخص شود اما با اين حال کارشناسان بين‌المللي مي‌خواهند پيش از امضاي چنين پروتکلي از پارچين ديدن کنند. اين يک بازي است. سجادي در عين حال تاکيد کرد، در صورتي که مقامات آژانس مورد مشکوکي در فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران پيدا نکردند، بايد مجوز بسته شدن پرونده هسته‌اي ايران را بدهند و اين پرونده را از شوراي امنيت سازمان ملل نيز خارج کنند.
سفير ايران در روسيه همچنين يادآوري کرد که پارچين براساس ادعاي آژانس احتمالا مکاني براي آزمايش تسليحات هسته‌اي است، کاملا توسط آژانس مورد بازرسي قرار گرفته است ولي با اين حال آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواستار بازرسي‌هاي بيشتر است.
صداقت ندارند
سجادي افزود: ما در رفتار آژانس و «يوکيا آمانو» مديرکل اين ديده‌بان هسته‌اي سازمان ملل صداقتي نديده‌ايم.
براساس اين خبر، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي علاوه بر پارچين، تصوراتي نيز درباره ديگر تاسيسات هسته‌اي ايران يعني تاسيسات غني‌سازي اورانيوم فردو دارد و خواستار تعطيلي آن شده است.
سجادي با اشاره به اينکه درخواست طرح شده براي تعطيل کردن تاسيسات فردو و متوقف کردن فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم «ناعادلانه» و «مضحک» است و ايران قرباني استانداردهاي دوگانه آژانس و آمريکا شده است، گفت: ما در صداقت غرب ترديد داريم زيرا آنها در گذشته پيشنهادات غيرمنطقي به ما داده‌اند که شامل تعطيل کردن تاسيسات فردو بوده است.

 


ولاديمير ورونوکوف نماينده دائم روسيه در آژانس بين المللي انرژي اتمي از اقدام ايران براي بررسي پيشنهادات آژانس استقبال کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ولاديمير ورونوکوف در مصاحبه با خبرگزاري ايتارتاس روسيه در خصوص نشست اخير نمايندگان ايران و آژانس اظهار داشت: اين دور از مذاکرات يازدهمين دور از مذاکرات نمايندگان ايران و آژانس بود و ما از ابراز آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي پايان دادن به قضاياي مرتبط در چارچوب توافقات جديد و اظهار شفافيت در بخش‌هايي از برنامه هسته‌اي‌اش استقبال مي‌کنيم.
وي در ادامه با بيان اينکه ما از آژانس مي‌خواهيم که از اين اقدامات ايران براي رسيدن به توافق نهايي استفاده کند، بر اتخاذ تدابير عملياتي از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين باره تاکيد کرد.
ورونوکوف همچنين تصريح کرد دبيرخانه آژانس در خلال مذاکرات اخير پيشنهادات جديدي به ايران ارائه کرده است و جمهوري اسلامي ايران هم با بررسي پيشنهادات آژانس و اتخاذ تدابيري عملياتي در نشست آتي در چارچوب توافقنامه جديد موافقت کرده است.

 


دبيرکل حزب‌الله لبنان با تقدير از ايستادگي جمهوري اسلامي ايران در کنار مقاومت، هدف اصلي اقدامات رژيم صهيونيستي از جمله حمله به اهدافي در سوريه را در جهت رويارويي با جبهه هميشه پيروز مقاومت دانست و اين اقدامات را محکوم کرد.
حجت‌الاسلام محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون رئيس جمهور کشورمان در آخرين روز سفر خود به لبنان با سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان ديدار و در خصوص آخرين تحولات منطقه بحث و تبادل‌نظر کرد.
در اين ديدار که غضنفر رکن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز حضور داشت، ميرتاج‌الديني ضمن محکوم کردن حمله اخير رژيم صهيونيستي به سوريه و اقدامات تروريستي گروه‌هاي مسلح در آن کشور، موضع دائمي و اصولي جمهوري اسلامي ايران را در حمايت از آرمان فلسطين و مقاومت در برابر اشغالگري‌ها و توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي، مورد تأکيد قرار داد.
معاون رئيس جمهور کشورمان با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز اولين اجلاس کميته ميانجيگري اسلامي در بيروت و نقش علماي اسلامي در حفظ هوشياري مردم جهت خنثي کردن فتنه‌انگيزي‌هاي دشمنان، افزود: تصميم‌گيري درمورد آينده سوريه تنها توسط مردم آن کشور امکانپذير است و رژيم صهيونيستي، آمريکا يا ساير بازيگران خارجي حق تحميل خواسته‌‌ها و منافع خود بر مردم سوريه را ندارند.
وي همچنين بر موضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از لبنان و کليه لبناني‌ها اعم از طوايف و جريان‌هاي سياسي مختلف و ضرورت همبستگي ملي همه مردم لبنان به منظور رويارويي با تنها دشمن مشترک يعني رژيم صهيونيستي تأکيد کرد.
به گزارش فارس، سيد حسن نصرالله نيز در اين ديدار ضمن تقدير از ايستادگي دائمي و راسخ جمهوري اسلامي ايران در کنار مقاومت، هدف اصلي همه اقدامات رژيم صهيونيستي از جمله حمله به اهدافي در سوريه را در جهت رويارويي با جبهه هميشه پيروز مقاومت دانست و محکوم کرد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان با بيان اينکه انديشه‌هاي تکفيري که در جهت خدشه‌دار کردن چهره اسلام عزيز و ايجاد تفرقه بين مذاهب مختلف طراحي و حمايت مي‌شوند، حفظ هوشياري همه مسلمانان و آزادگان جهان را در برابر اينگونه افکار باطل و به دور از دين مبين اسلام حائز اهميت برشمرد.
در اين ديدار همچنين تعرض به منزل آيت‌الله شيخ عيسي قاسم روحاني بحريني ازسوي نظاميان دولت بحرين تقبيح و محکوم شد.

 


اهواز ـ خبرنگار کيهان:
براي نخستين بار در استان خوزستان عمل کاشت حلزون شنوايي بر روي يک کودک 21 ماهه با موفقيت انجام شد.
دکتر نادر صاکي با اعلام موفقيت‌آميز بودن نخستين عمل کاشت حلزون شنوايي در اولين مرکز کاشت حلزون شنوايي بيمارستان امام‌خميني(ره) اهواز اظهار کرد: با انجام اين عمل، کودک ناشنوا، با گذراندن يک روند تکاملي طبيعي قادر است در 20 تا 30 جلسه زبان آموزي گفتار خود را بهبود بخشد.
فوق تخصص گوش و حلق و بيني با بيان انتخاب بيش از 50 مورد از ميان ناشنوايان کودک و بزرگسال اظهار کرد: با زمانبندي صورت گرفته اين 50 مورد تحت عمل جراحي کاشت حلزون قرار خواهند گرفت که اولين مورد آن عمل جراحي بر روي يک کودک 21 ماهه به مدت 2 ساعت با موفقيت کامل انجام شد.
وي افزود: در اين عمل کليه الکترودهاي اين پروتز در درون حلزون به طور مناسب در محل مورد نظر قرار گرفتند و در نهايت پاسخگويي مناسب با سيستم‌هاي کامپيوتري از طريق ثبت داده‌ها به دست آمده است.
نادر صاکي، اين مرکز را به عنوان يک مرکز بزرگ در جنوب غرب کشور خواند که قابليت پاسخگويي بيماران 6 استان مجاور را خواهد داشت.
صاکي استان خوزستان را ششمين استان کشور اعلام کرد که موفق به راه‌اندازي مرکز جراحي و بازتواني شنوايي و کاشت حلزون گوش در کشور شده است.وي اين مرکز را داراي واحدهايي از جمله تربيت شنيداري، ارزيابي گفتار و روانشناسي اعلام کرد که مهمترين واحد اين مرکز جراحي کاشت حلزون است.

 


چناران- خبرنگارکيهان:
سومين دوره مسابقات کشوري کشتي باچوخه گود پرده رستم چناران واقع در روستاي خيج از توابع بخش گلبهار- شهرستان چناران با معرفي نفرات برتر، برگزار شد.
سرپرست مسابقات گفت: در اين دوره از مسابقات به منظور نکوداشت پهلوان حسن‌خان حسن‌پور برگزار شد، 140 چوخه‌کار از استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و استان تهران به مدت يک روز در 4 وزن و در قالب 14تيم به رقابت پرداختند.
محمدرضا سعيدي سطح مسابقات اين هم‌آورد ديدني را بسيار بالا و فني توصيف کرده افزود: در اين مسابقات بسياري از چوخه‌کاران صاحب‌نام از استان‌هاي ياد شده حضور داشتند که اين امر بيش از 10 هزار تن از علاقه‌مندان را براي تماشاي مسابقات، به کنار گود کشيده بود.
وي افزود: در پايان يک روز نبرد ديدني چوخه‌کاران در رده تيمي، تيم کشتي باچوخه چناران، با کسب 20 امتياز قهرمان مسابقات شد.
تيم شهداي روستاي خيج با کسب 18امتياز در جايگاه دوم ايستاد و تيم کشتي باچوخه شهرستان اسفراين با کسب 10امتياز به جايگاه سومي بسنده کرد.
رئيس تربيت‌بدني و امور جوانان چناران افزود: در رده انفرادي هم در وزن 70 کيلوگرم حسين لعل‌نظام، از چناران اول شد، روح‌الله حاتمي و علي لعل‌نظام، هر دو از چناران به ترتيب دوم و سوم شدند.
وي افزود: در وزن 80کيلوگرم اين دوره از مسابقات هادي قديمي از اسفراين با کسب مقام نخست، قند اولي اين وزن را به اسفراين برد و جايزه نفر دوم وزن، با برتري محسن قرباني به قوچان رفت و محمد نيک‌سرشت با کسب رتبه سوم و جايزه قند سومي کام مشهدي‌ها را شيرين کرد.
در وزن منهاي 90کيلوگرم، مصطفي نيمروزي با غلبه بر تمامي حريفان و کسب رتبه اول قند شيرين اين وزن را براي مقايسه با شيريني عسل فريزي در چناران نگه داشت، اما محمد تيموري با کسب مقام دوم، قند اين وزن را به تربت برد تا شيريني آن را با خربزه تربت‌جام مقايسه کند.
فرهاد مختاري چوخه‌کار ديگر چناراني هم با کسب مقام سوم اين وزن، قند اين وزن را درچناران نگه داشت تا پهلوان‌خيز بودن چناران را به رخ حريفان بکشد.
وزن به اضافه 90کيلوگرم يا همان کشتي سنگين وزن‌ها که ديدني‌ترين هم‌آوردها را در پي داشت در واقع جدال بين چوخه‌کاران ميزبان بود.
در اين وزن امين جعفرزاده در يک کشتي نفسگير پشت قهرمان جودو جهان، جواد محجوب را با خاک آشنا کرد و با کسب مقام نخست سنگين‌وزن‌ها قهرمان شد.
جواد محجوب به جايگاه دومي بسنده کرد تا بداند، دست بالاي دست، بسياراست و کشتي فراز و نشيب دارد.
حميد قلي‌زاده از روستاي خيج چناران هم مقام سوم را کسب کرد.

 


تبريز- خبرنگارکيهان:
امت اسلامي ما با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، به سلامت از تمام فتنه‌ها عبور خواهد کرد.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌شرقي و امام جمعه تبريز با اعلام اين مطلب افزود: انتخابات رياست‌جمهوري، بسيار مهم است و بايد رئيس‌جمهوري متقي، کارآمد و شايسته انتخاب شود.
آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي استان افزود: در انتخابات شوراها نيز بايد هوشيار بود و افرادي متخصص در امور شهري و کارآمد انتخاب شوند.
امام‌جمعه تبريز تصريح کرد: در ارائه عملکردها و گزارش‌ها نبايد اغراق کرد و بايد از مبالغه‌گويي بشدت اجتناب شود.
وي افزود: وجود نگرش‌هاي سياسي و اجتماعي مختلف در ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي اجتناب‌ناپذير بوده و روابط‌عمومي‌ها بايد مجهز باشند و با برخورداري از بينش و اعتقادات، درست و منطقي عمل کنند.

 


پيکر بسيجي امر به معروف، شهيد منصور پوريوسفي بر دوش مردم رفسنجان تشييع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رفسنجان، صبح ديروز پيکر بسيجي شهيد منصور پوريوسفي بر دوش مردم رفسنجان تشييع شد.
شهيد پوريوسفي از شهداي امر به معروف و نهي از منکر در حال انجام ماموريت در روستاي احمد‌آباد رفسنجان بود که عده‌اي از اراذل با او درگير مي‌شوند و از ناحيه گردن توسط چاقو به وي حمله و شاهرگ وي را مي‌زنند که تا رسيدن اورژانس 115 به شهادت مي‌رسد.در اين درگيري يکي ديگر از بسيجيان نيز زخمي مي‌شود. ضاربان از متهمان سابقه‌دار بودند.
غلامرضا اباذري فرمانده سپاه رفسنجان در اين زمينه گفت: پيکر اين شهيد که از بسيجيان پايگاه شهيد طالبي بوده در روستاي احمد‌آباد به خاک سپرده شد.

 


معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از اول انقلاب تاکنون 821 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بم، علي اسماعيلي در مراسم افتتاح نمايشگاه بزرگ کتاب شرق استان کرمان در بم با بيان اينکه در آغاز انقلاب فقط يک هزار عنوان کتاب در کشور منتشر مي‌شد، اظهار کرد: در سال 91 اين تعداد به 60 هزار عنوان افزايش يافت و جمعا از اول انقلاب تاکنون 821 هزار عنوان کتاب به چاپ رسيده که از اين تعداد 151 هزار مورد در حوزه دين بوده است.
وي خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه در کشور 18 دقيقه و 45 ثانيه و عدد قابل توجهي است زيرا ايران در بين پنج کشور اول دنيا در زمينه مطالعه قرار دارد.
اسماعيلي گفت: در دنيا 4 ميليون و 500 نسخه خطي وجود دارد که در اين بين 3 ميليون آن متعلق به ايران و اين نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن بالاي اسلامي ايراني ملت در زمينه مطالعه است.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه در نظام مقدس جمهوري اسلامي کتاب از جايگاه خاص و ويژه‌اي برخوردار است،‌ اذعان کرد: در حال حاضر 28 هزار کتابخانه در سطح کشور وجود دارد که از اين تعداد يک هزار مورد طي دولت‌هاي نهم و دهم راه‌اندازي شده است.
وي بيان کرد: کتاب ابزاري توانا در نبرد با جنگ نرم دشمنان است، لذا بايد به همين دليل کتاب را ارج نهيم و در راستاي آشنايي با دستاوردهاي جديد آن تلاش کنيم.
اسماعيلي گفت: در نمايشگاه بين المللي کتاب در تهران استقبال مردم از اين نمايشگاه بسيار خوب بود و طي 10روز بيش از 50 ميليارد تومان کتاب به فروش رسيد.
وي بيان کرد: نمايشگاه بزرگ کتاب بم نخستين نمايشگاه استاني است که در يک شهرستان برگزار شده و فرصتي مغتنم براي ناشران و مخاطبان است.

 


نماينده مردم مريوان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر مرز باشماق براي کسبه اين شهرستان فايده چنداني ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مريوان، اميد کريميان در نشست فعالان تجارت در مرز باشماق با مديران گمرک کشور با اشاره به تاريخچه فعاليت اين بازار گفت: مرز باشماق از سال 69 مراودات تجاري خود را با کشور عراق آغاز کرد.وي با اشاره به اينکه از سال 85 مرز مهران به بازارچه تبديل شد تصريح کرد: اما در همين سال مرز باشماق مبدل به گمرک رسمي شد و رديف ترانزيت براي اين بازار اختصاص يافت به شکلي که اکنون رقم مبادلات در آن سالانه 5 ميليارد دلار است.
اين مسئول با گلايه از اينکه کسبه شهر مريوان از مزاياي مرز باشماق بي‌بهره هستند تنها حاصل آن را براي مردم دردسر عنوان کرد و افزود: منافع اين منطقه در جيب شرکت‌هاي حمل و نقل ترانزيتي مستقر در تهران و شهرهاي ديگر سرازير مي‌شود.
نماينده مردم مريوان در مجلس با اشاره به ضعف موجود در زيرساخت‌هاي اين مرز تصريح کرد: بايد به خواست‌ها و نيازهاي مردم در اين زمينه‌ها پاسخي قانع‌کننده داده شود.
وي در ادامه با بيان اينکه بيشترين گره کار مرز باشماق در نقطه خروج است اظهار کرد: با توجه به اينکه بحث مديريت واحد به امور گمرکي واگذار شده است بايد با اتخاذ تدابير لازم اين امر محقق شود.
کريميان افزايش خانه‌هاي سازماني با توجه به وجود پرسنل غيربومي زياد در اين محل را يک نياز جدي عنوان کرد و از متوليان گمرک خواست تا اين مسئله در دستور کار قرار گيرد.
وي از موافقت اوليه با معافيت سود بازرگاني خبر داد و گفت: با همکاري وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و همچنين توافق حوزه معاونت رياست جمهوري قرار شده است سود بازرگاني مشمول معافيت‌ها شود و در صورت تصويب نهايي اين موضوع در هيئت دولت رونق اقتصادي منطقه به شکل چشمگيري افزايش مي‌يابد که اين مسئله نويدبخش روزهايي خوش براي بخش خصوصي خواهد بود.

 


تبريز- خبرنگارکيهان:
به گفته رئيس صنعت و معدن آذربايجان شرقي صادرات ايران در زمينه فرش، کشمش، شيريني و شکلات از مرز يک ميليارد دلار عبور کرد.
رئيس صنعت و معدن استان با بيان اينکه صادرات ايران در حوزه محصولات فوق از يک ميليارد دلار گذشته است از سهم قابل توجه آذربايجان شرقي در اين زمينه خبر داد.
محمدجعفر عظمايي ديروز در جمع خبرنگاران با اعلام اينکه 40درصد سهم صادرات فرش ايران مربوط به اين استان است افزود در زمينه صادرات شيريني و شکلات و همچنين کشمش نيز آذربايجان شرقي بسيار فعال بوده و به ترتيب 165ميليون و 350ميليون دلار از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اينکه بازار هدف اين صادرات شامل 46 کشور است اظهار داشت از مجموع صادرات ايران به ترکيه و ارمنستان سهم اين استان به ترتيب 20 و 65 درصد بوده است.

 


شاعر معاصر پيشکسوت خراساني شامگاه شنبه 28 ارديبهشت به دليل بيماري سرطان دار فاني را وداع گفت.
محمد قهرمان که شب شنبه 28 ارديبهشت دار فاني را وداع گفت، از شعراي چيره‌دست و برجسته کشور در زمينه سبک هندي به شمار مي‌رفت و مدت‌ها از سرطان رنج مي‌برد.
به گزارش فارس قهرمان متولد سال 1308 در تربت حيدريه بود و صاحب تاليفات ارزنده‌اي از جمله چند مجموعه شعر است. در کارنامه او همچنين تصحيح و چاپ چند ديوان از شاعران مختلف به چشم مي‌خورد.تصحيح ديوان صائب تبريزي(شش جلد)، تصحيح ديوان صيدي تهراني، انتشار و تصحيح مجموعه آثار ابوطالب کليم همداني، تصحيح ديوان حاج محمد جان قدسي مشهدي، برگزيده اشعار صائب و ديگر شعراي معروف سبک هندي، صيادان معني (برگزيده اشعار سخن‌سرايان شيوه هندي) و... برخي از آثار تحقيقي قهرمان هستند.
به تازگي مجموعه‌اي از زيباترين غزل‌هاي قهرمان در کتاب به خط روشن عشق منتشر شده است.

 


مجري و پژوهشگر پژوهشگاه مواد و انرژي ايران مستقر در کرج از ساخت نانوکامپوزيت‌هاي بيولوژيکي تزريق‌پذير جهت نقيصه‌هاي بافت نرم در اين مرکز پژوهشي براي اولين بار در جهان خبر داد.
«مهري سهرابي» ديروز در گفت‌وگو با ايرنا در کرج گفت: اين ماده به شکل خمير متشکل از دو جزء شيشه (به صورت پودر) و مايعي از پليمرهاي طبيعي ساخته شده و مهمترين ويژگي آن تزريق‌پذيري بالاست.
وي اظهار داشت: اين مواد بيشتر براي بازسازي استخوان در قسمت بافت سخت و بيماري بازگشت ادرار در کودکان در بافت نرم کاربرد دارد که البته قسمت بافت نرم آن براي نخستين‌بار در جهان است.
سهرابي افزود: اين خمير از طريق سرنگ با لوله‌هايي به قطر دو دهم ميليمتر وارد مجاري ادراري شده و به حالب مي‌رسند و بر اين اساس بايد تزريق پذيري و پايداري بالايي داشته باشند که خوشبختانه طي تحقيقات و آزمايش‌هاي به عمل آمده ماده فوق هر دو ويژگي را دارا است.
پژوهشگر پژوهشگاه مواد و انرژي با اشاره به کاربرد اين مواد در بافت سخت براي بازسازي استخوان نيز گفت: آزمايش‌هاي انجام شده بر روي مدل حيواني (سگ) با نتايج موفقيت‌آميزي مواجه بوده است.
وي ادامه داد: در حالت عادي، بافت نرم پس از باز شدن پيچ و پلاک‌هاي ارتوپدي جايگزين حفره‌هاي ايجاد شده مي‌شود و استخوان طبيعي نخواهد بود اما با جايگزيني اين مواد حفره‌هاي استخوان پس از جايگزيني کاملاً طبيعي خواهد بود.
رئيس پژوهشکده نانو مواد پژوهشگاه مواد و انرژي نيز در خصوص اين طرح گفت: اگر آزمايش‌هاي مدل انساني به نتايج مثبتي برسد، پس از مجوزهاي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي به توليد صنعتي خواهد رسيد.
سعيد حصارکي افزود: اگر همکاري و حمايت‌هاي لازم از اين طرح شود اين مواد پس از يک سال در فهرست دارويي متقاضيان قرار خواهد گرفت.

 


بابل- خبرنگار کيهان:
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: اجراي طرح پزشک خانواده تنها راه برون‌رفت مردم از سرگرداني است.
دکتر فاطمه رخشاني در همايش منطقه‌اي چالش‌ها و راهکارهاي پزشک خانواده روستايي که در دانشگاه علوم پزشکي بابل برگزار شد، افزود: اين طرح مي‌تواند بستر مناسبي براي دريافت خدمات پزشکي توسط مردم فراهم کند.
وي تاکيد کرد: طرح پزشک خانواده بايد در سراسر کشور اجرا شود. اجراي اين طرح مي‌تواند دريافت خدمات پزشکي از سوي مردم را ساماندهي کند.
رخشاني با بيان اين که مردم تمايل دارند به پزشک متخصص مراجعه کنند، گفت: به منظور تشخيص و درمان بسياري از بيمار‌ي‌ها نيازي به مراجعه به پزشک متخصص نيست. براساس نظام ارجاع در طرح پزشک خانواده در صورت نياز به پزشک متخصص، پزشک عمومي بيمار را به پزشک متخصص معرفي و از سرگرداني او جلوگيري مي‌کند. براساس قانون برنامه پنجم طرح پزشک خانواده طي 5 سال بايد در کشور اجرايي شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10