(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 01 خرداد 1392 - شماره 20496

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
مجلس تصويب کرد
اختصاص 37 هزار ميليارد تومان براي مطالبات ايثارگران و بازنشستگان
درمکتب امام
همزمان با شب ميلاد امام علي(ع) صورت مي‌گيرد
رونمايي و بازديد عمومي از ضريح جديد حضرت مسلم ‌ا‌بن عقيل(ع)
تجليل فراکسيون زنان مجلس از بيانات راهگشاي رهبر انقلاب
نامه 20 هزار دانشگاهي و طلبه به رهبر معظم انقلاب براي خلق حماسه سياسي
معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي مطرح کرد
70 درصد معتکفان جوانان هستند
دانشگاه آزاد اعلام کرد
ثبت‌نام آزمون زبان انگليسي EPT از اول خرداد
برگزاري مراسم تقدير از دست‌اندرکاران پروژه امام علي(ع)
   


حضور اصولگرايان با يک کانديدا
عضو ائتلاف پيشرفت اعلام کرد در نهايت از ميان اصولگرايان تنها يک نفر کانديدا مي‌شود.
علي اکبر ولايتي در ديدار با جمعي از خلبانان و نخبگان صنعت هوايي کشوردر پاسخ به اين سوال که سرانجام قاليباف به نفع جليلي کنار خواهد کشيد، اظهار داشت: نمي‌دانم، ولي در نهايت از ميان اصولگرايان تنها يک نفر کانديدا مي‌شود.
همچنين ولايتي در گردهمايي بزرگ اصولگرايان که در گرگان برگزار شد، گفت: دولتي که تشکيل خواهد شد بايد اهل مشورت باشد، آنهايي که در حوزه‎هاي مختلف کار کردند و داراي تخصص و تجربه هستند، اما کنار گذاشته شدند بايد از فکرشان به عنوان يک سرمايه استفاده شود.
وي با تاکيد بر اينکه افراد باتجربه‎اي که حسن نيت دارندرا نبايد کنار بگذاريم، خاطرنشان کرد: اگر دولتي اهل مشورت باشد اين اشتباهات ديگر تکرار نخواهد شد.
اطلاعيه دفتر هاشمي رفسنجاني
دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با صدور اطلاعيه‌اي نسبت به طرح برخي مسائل درباره هاشمي رفسنجاني واکنش نشان داد. 
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است؛ آيت‌ا‌لله هاشمي رفسنجاني آنگونه که مشي ديني و سياسي‌شان است و در بيانيه اعلام حضور هم تأکيد کردند، عدل و اعتدال ديني و ملي را اساس برنامه‌هاي خويش قرار داده است و مطمئناً اين اصل اسلامي و انساني در پاسخ به تخريب‌ها هم رعايت مي‌شود و گويندگان و نويسندگان که قصدشان در ورود به مقدمات انتخابات، خلق حماسه سياسي است، خوب مي‌دانند که نردبان‌سازي از آبروي افراد در رسيدن به قله افتخار، عين رسوايي و بزرگ‌ترين شکست اخلاقي است که در هيچ مکتب ديني و مرام عقلي پسنديده نيست.
همچنين دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بيانيه‌اي از تشکيل ستادي موسوم به «اصولگرايان همراه هاشمي رفسنجاني» خبر داد و نوشت که رياست اين ستاد را علي مطهري به عهده گرفته است.
ديدار سعيد جليلي با مراجع تقليد
سعيد جليلي ضمن سفر به شهر مقدس قم با چند تن از مراجع تقليد ديدار و گفت وگو کرد.
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با آيت‌الله عبدالله جوادي آملي، از مراجع تقليد ديدار و گفت‌وگو کرد.
 جليلي در نخستين برنامه از سفر خود نيز در بيت آيت‌الله صافي گلپايگاني حضور يافت و با اين مرجع تقليد ديدار و گفت وگو کرد.
رد صلاحيتم را قانوني پيگيري مي کنم
اسفنديار رحيم مشايي اعلام کرد اگر صلاحيت بنده احراز نشود، از مسير قانون حق خود را پيگيري خواهيم کرد.
مشاور رئيس جمهور با اشاره به اينکه من روز ثبت نام ، قبل و بعد از آن هم گفتم، اگر صلاحيت بنده احراز نشود، از مسير قانون حق خود را پيگيري خواهيم کرد، اظهار داشت: اين به معناي شلوغ کاري نيست، چراکه معتقد هستيم با شلوغ کردن مملکت، اتفاقي نخواهد افتاد.
مشايي درحاليکه براي خودش يک صلاحيت کامل و کافي قائل شده است!افزود: اگر اينگونه نبود ، اصلاً در انتخابات حضور پيدا نمي کرديم.
مخالفت جامعه روحانيت
با حضور هاشمي
عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز اعلام کرد اکثريت اعضاي جامعه روحانيت مخالف حضور هاشمي هستند.
حجت الاسلام شجوني در باره انتشار برخي اخبار مبني بر اعلام حمايت برخي از علما و جامعتين از کانديداتوري هاشمي رفسنجاني ضمن انتقاد شديد از دروغ پراکني برخي رسانه ها در اين ايام انتخابات تصريح کرد: اين اخبار دروغ محض است و تنها شايعاتي است که در ايام انتخابات توسط کساني ساخته و منتشر مي شود تا به اهداف خود برسند.
وي افزود: در هيچ يک از جلسات جامعه روحانيت  مبارز به هيچ عنوان بحثي يا سخني از حمايت از هاشمي رفسنجاني نشده است، چراکه هرکسي امروز از هاشمي حمايت کند داراي راي منفي براي اوست.
استفاده از تمام کانديداها
محسن رضايي اعلام کرد در صورت پيروزي در انتخابات از تمام کانديداها براي اداره امور استفاده مي‌کنم.
نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه در حال حاضر ميزان کانديداهاي اصول‌گرايان بيشتر از اصلاح‌طلبان است تصريح کرد: براي من پيروزي ملت ايران و نظام بسيار مهمتر از پيروزي اصول‌گرايان در انتخابات است، چرا که چهار سال آينده چهار سال بسيار سخت خواهد بود، ما بايد بتوانيم يک دولت قوي تشکيل دهيم و بر اساس آن کشور را اداره کنيم.
وي افزود: من پس از انتخابات از  تمام کانديداها براي اداره امور استفاده خواهم کرد، از نسل سومي‌ها و نسل چهارمي‌ها نيز بهره خواهم برد.
همچنين محسن رضايي در سفر به اصفهان با آيت الله مظاهري رييس حوزه علميه اين شهر ديدار و گفت وگو کرد.
اعلام نامزد نهايي ائتلاف پيشرفت
بعد از تبليغات تلويزيوني
عضو ائتلاف پيشرفت با بيان اينکه کانديداي نهايي اين ائتلاف پس از تبليغات تلويزيوني مشخص مي‌شود، گفت: با اين کار مردم بهتر مي‌توانند با شنيدن مواضع در خصوص کانديداي مورد نظر خود قضاوت کنند.
غلامعلي حداد عادل در پاسخ به اين سوال که ائتلاف 1+ 2 به کجا رسيد، اظهار داشت: 1+ 2 يا ائتلاف سه‌گانه يا ائتلاف پيشرفت شما هر چه که دوست داريد اسمش را بگذاريد، اما فلسفه اين ائتلاف جلوگيري از تعدد کانديداي اصولگرا در عرصه انتخابات رياست‌ جمهوري بود و تشکيلاتي هم نبود.
وي افزود: بنا بود که در ائتلاف پيشرفت دو نفر در نهايت کنار بروند و يک خروجي داشته باشند. هنوز هم بر همان عقيده هستم. بنابراين تصميم گرفتيم هر سه در انتخابات شرکت کنيم و بعد از اعلام شوراي نگهبان هر سه نفر نيز در تلويزيون حضور يابيم چرا که بهترين فرصت براي نظرسنجي در مورد کانديدا مواضعي که آنان در تلويزيون مطرح مي‌کنند بنابر اين تصميم گرفتيم يک هفته ديدگاه‌مان را بيان کنيم و بعد بر اساس نظرسنجي نهايي که مقدماتش را نيز انجام داده بود، بقيه به نفع يک نفر کنار بروند.
برنامه هاي انتخاباتي تلويزيون
معاون سيما از افزايش پخش برنامه‌هاي انتخاباتي از سوم خرداد خبر داد و گفت: برنامه‌هاي مناظره از ساعت ?? تا ?? پخش مي شود.
 علي دارابي با اشاره به اينکه تهيه ويژه ‌برنامه‌هاي انتخاباتي در بسته‌هاي کوچک 3 دقيقه‌اي در زمينه قانون انتخابات، مسئوليت‌هاي رييس ‌قوه مجريه، دلايل حضور شوراي نگهبان از موضوعاتي است که رسانه ملي به آن مي پردازد، گفت: در اين دوره با تهيه ميان‌برنامه‌هاي شاد و جذاب و تهيه زيرنويس‌هايي تلاش کرده‌ايم علاوه بر ايجاد شور و نشاط در جامعه؛ اطلاعات جامعي به راي‌دهندگان در زمينه سوالات انتخاباتي ارائه دهيم.

 


نمايندگان مجلس در ادامه بررسي جزئيات لايحه بودجه مصوب کردند که 37 هزار ميليارد تومان براي پرداخت کليه مطالبات ايثارگران و هزينه‌هاي مربوط به بازنشستگان اختصاص پيدا کند.
براساس اين مصوبه به دولت اجازه داده شد در سقف 370 هزار ميليارد ريال نسبت به فروش سهام سهم‌الشرکه، اموال، دارايي‌ها، حقوق مالي و نيروگاه‌‌هاي متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌هاي دولتي تابع و وابسته اقدام کرده و به ازاي وجوه واريزي اين منابع را با اولويت براي پرداخت به کليه مطالبات ايثارگران و هزينه‌هاي مربوط به بازنشستگان و پيش‌مرگان کرد مشمول طرح شهيد کاظمي پرداخت کند.
همچنين يک جزء نيز به اين بند با پيشنهاد کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اضافه شد که مطابق آن از محل منابع حاصله از واگذاري‌ها مبلغ 6 هزار ميليارد ريال بابت تجهيز و نوسازي آزمايشگاه‌ها و تجهيز کارگاه‌ها وتوسعه دانشگاه‌ها و موسسات و آموزش عالي جديد‌التاسيس و کمتر توسعه‌يافته اختصاص مي‌يابد.
اجازه مجلس به وزارت ارتباطات
نمايندگان مجلس در ادامه رسيدگي به بخش‌هاي هزينه‌اي لايحه بودجه سال جاري به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه دادند از طريق شرکت ارتباطات زيرساخت در پروژه‌‌هاي فيبرنوري سرمايه‌گذاري کنند.
با تصويب مجلس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه يافت از طريق شرکت ارتباطات زيرساخت نسبت به مشارکت و سرمايه‌گذاري در پروژ‌ه‌هاي فيبرنوري و بين‌المللي و کسب سهم مناسب از بازار پهناي باند منطقه اقدام کند.
استفاده از درآمد حاصل از اپراتورها
با اولويت روستايي
نمايندگان مجلس در ادامه به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه داد تا برنامه‌هاي خدمات عمومي اجباري و پايه و ايجاد دفاتر جديد ارتباطات و فناوري اطلاعات را با اولويت روستايي به انجام رساند.
براساس اين مصوبه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه يافت با تصويب دولت درآمد حاصل از تکاليف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌هاي خدمات عمومي اجباري و پايه با اولويت روستايي و کمک به تقويت دفاتر موجود و ايجاد دفاتر جديد ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي (ICT روستايي) به صورت جمعي-خرجي و با استفاده از مشارکت اپراتورها به مصرف برساند.
سهم 85 درصدي دولت در طرح‌هاي عمراني آب
مجلسي‌ها در ادامه مصوب کردند که به منظور احداث و تکميل طرح‌هاي بخش‌هاي غيردولتي و تعاوني‌‌هاي توليدي و شرکت‌هاي سهامي زراعي به ميزان 85 درصد به عنوان سهم دولت به صورت بلاعوض در نظر گرفته شود.
در جريان رسيدگي به اين بند از بخش‌هاي هزينه‌اي لايحه بودجه سال 92 مصوب شد که به منظور تشويق و جلب سرمايه‌گذاران حقيقي و حقوقي بخش غيردولتي و تعاوني‌هاي توليدي و تشکل‌هاي آب‌بران و شرکت‌هاي سهامي زراعي در امر احداث آب‌بندانها، تسهيل در احداث، تکميل و تجهيز طرح‌هاي شبکه‌هاي فرعي آبياري و زه‌کشي، اجراي عمليات آب و خاک کشاورزي و روش‌هاي نوين آبياري و بهينه‌سازي مصرف آب و انرژي، دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني از محل اعتبارات طرح‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي و يا اعتبارات مورد نياز احداث و تکميل طرح‌هاي موصوف را به ميزان 85 درصد به عنوان سهم دولت به صورت بلاعوض در نظر گرفته شود.
همچنين آيين‌نامه اجرايي اين بند به پيشنهاد وزارت‌خانه‌هاي جهاد کشاورزي و نيرو و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور به تصويب هيات وزيران مي‌رسد.
براساس اين گزارش بهره‌برداراني که در احداث شبکه‌هاي اصلي آبياري و زه‌کشي مشارکت کرده باشند از پرداخت سهام مشارکت معاف خواهد بود.
واگذاري تصميم در مورد خريد تضميني گندم به کميسيون تلفيق
پس از بحث و بررسي مجلس در خصوص نرخ تضمين گندم نمايندگان به اين نتيجه رسيدند که تصميم‌گيري در اين خصوص را به اصلاح بند 12 بودجه موکول کنند.
مجلس شوراي اسلامي در ادامه رسيدگي به بندهاي رسيدگي لايحه بودجه در سال جاري رسيدگي به بند12 لايحه را در دستور قرار داد ولي به دليل نظرات، اخطارها و تذکرات متعدد نمايندگان، تصميم‌گيري درخصوص قيمت تضميني گندم را به کميسيون تلفيق سپردند.
بهارستان‌نشين‌ها در ادامه مصوب کردند که پرداخت مطالبات و ديون ايثارگران مشمول تأييد سازمان حسابرسي نمي‌شود.
براساس اين مصوبه پرداخت مطالبات و ديون ايثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا و مفاد قانون تبصره ماده 13 قانون حمايت از آزادگان مصوب چهار اسفند 89 مشمول تأييد سازمان حسابرسي نمي‌شود و با پيشنهاد ذي‌حساب و رئيس دستگاه اجرايي و تأييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور انجام مي‌پذيرد.
اين گزارش مي‌افزايد در اين مصوبه تعيين شد که تمامي مطالبات و تعهدات موضوع اين بند پس از رسيدگي و اعلام سازمان حسابرسي و تأييد وزارت امور اقتصادي و دارايي با احتساب مبالغ و واگذاري‌هاي قبلي بدون الزام به رعايت ماده 29 قانون اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي پس از تصويب دولت قابل اقدام است.
نمايندگان پيش از اين مصوب کرده بودند که به ازاي وجوه واريزي از محل اعتبارات اين قانون با اولويت پرداخت به کليه مطالبات ايثارگران و هزينه‌هاي مربوط به بازنشستگان اختصاص مي‌يابد.
همچنين مصوب شد که هزينه‌هاي کارشناسي از محل منابع حاصله يا واگذاري‌ها توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي قابل تأمين و پرداخت به کارشناس است.
فرصت 10 روزه براي تحويل اوراق سهام
نمايندگان مجلس در ادامه رسيدگي به بخش‌هاي هزينه‌اي لايحه بودجه سال جاري دستگاه‌هاي اجرايي را موظف به تحويل اسناد واگذاري ظرف مدت 10 روز به وزارت اقتصاد و دارايي کردند.
براساس مصوبه مجلس، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي که شرکت‌هاي زيرمجموعه آنها در فهرست واگذاري قرار دارند، مکلفند پس از تصويب دولت حداکثر ظرف 10 روز از زمان درخواست سازمان خصوصي‌سازي، اوراق سهام و ساير اسناد مالکيتي، بنگاه‌ها را به وزارت اقتصاد و دارايي تحويل نمايند.
مسئوليت آماده‌سازي و تحويل اسناد فوق و زمينه‌سازي تسهيل واگذاري برعهده وزير و يا بالاترين مقام دستگاه اجرايي مربوطه است.
وزارت امور اقتصادي و دارايي (سازمان خصوصي‌سازي) مجاز است در صورت عدم دريافت اسناد بنگاه‌هاي مشمول واگذاري در مهلت مقرر و با تصويب هيأت وزيران نسبت به انتشار اوراق سهام جايگزين و واگذاري بنگاه اقدام نمايد.
شرط اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي در حال واگذاري
نمايندگان در مصوبه‌اي ديگر مقرر کردند اعطاي هرگونه تسهيلات به شرکت‌هاي در حال واگذاري و واگذار شده مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصي‌سازي باشد.
براين اساس به منظور نظارت بر فروش اموال يا دارايي‌هاي غيرجاري و همچنين اخذ تسهيلات توسط بنگا ه‌هاي در حال واگذاري و واگذار شده به صورت کنترلي، اسامي اين بنگاه‌ها از سوي سازمان خصوصي‌سازي به سازمان ثبت املاک و اسناد کشور و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌شود.
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ثبت هرگونه تغييرات در زمينه اساسنامه، سرمايه و همچنين ثبت هرگونه دخل و تصرف در اموال شرکت‌هاي مزبور از جمله نقل و انتقال،‌خريد و فروش و اجاره را پس از اخذ مجوز کتبي از سازمان خصوصي‌سازي انجام دهد.
بانک مرکزي نيز موظف است اعطاي هرگونه تسهيلات به شرکت‌هاي مذکور را مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصي‌سازي کند.
همچنين با تصويب مجلس، تا سقف مبلغ سه هزار ميليارد ريال از سهام، سهم‌الشرکه، ‌اموال،‌ دارايي‌ها و حقوق مالي دولت و مؤسسات و شرکت‌هاي دولتي وابسته به وزارت جهاد کشاورزي جهت افزايش سرمايه صندوق‌هاي حمايت از توسعه بخش کشاورزي اختصاص مي‌يابد.
نمايندگان در جلسه علني ديروز تکليف جديدي را براي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعيين کردند.
بر اين اساس، مقرر شد که به منظور نظارت بر فروش اموال يا دارايي‌هاي غيرجاري و همچنين اخذ تسهيلات توسط بنگاه‌هاي در حال واگذاري و واگذار شده به صورت کنترلي، اسامي اين بنگاه‌ها از سوي سازمان خصوصي‌سازي به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ثبت هرگونه تغييرات در زمينه اساسنامه، سرمايه و همچنين ثبت هرگونه دخل و تصرف در اموال شرکتهاي مزبور از جمله نقل و انتقال، ترهين، خريد و فروش و اجاره را پس از اخذ مجوز کتبي از سازمان خصوصي‌سازي انجام دهد. بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران موظف است اعطاي هرگونه تسهيلات به شرکتهاي مذکور را مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصي‌سازي کند.

 


ارتش‌هاي کشورهاي اسلامي پشتيبان هم باشند!
همه مسلمين يد واحده باشند بر من سواهم. هر کس در محيط خودش با هر حکومتي که هست و باهر مذهبي که هست در محيط خودش باشد و مستقل باشد، لکن اينکه مسلمان با مسلمين ديگر اخوت داشته باشند، دوستي داشته باشند، پيوند داشته باشند، ارتش‌هاي همه کشورهاي اسلامي پشتيبان هم باشند.
صحيفه نور - ج 15 - ص 280

 


شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد: از ضريح جديد سفير فداکار حضرت ابا‌عبدالله‌الحسين(ع) حضرت مسلم‌ابن‌عقيل، روز پنج‌شنبه رونمايي مي‌شود.
در اطلاعيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آمده است: ضريح جديد حضرت مسلم ابن‌ عقيل به دست هنرمندان زبردست و صنعتگران چيره‌دست ايران اسلامي با همت ستاد بازسازي عتبات عاليات و کمک‌هاي مردمي و با بهره‌گيري از آموزه‌هاي اسلامي و ديني و هنرهاي فاخر ايران اسلامي ساخته شده و آماده نمايش و بازديد عمومي است. اين اطلاعيه مي‌افزايد: اين هنر بديع و صنعت دست‌ صنعتگران هنرمند ايراني با حضور امت شهيدپرور ايران اسلامي و برخي شخصيت‌هاي مذهبي، علما و روحانيون، مقامات کشوري و لشکري و بعضي از مقامات عراقي «روز پنج‌شنبه 02/03/1392» ساعت 17:00 و در شب ميلاد حضرت امام علي(ع) در فرهنگسراي خاوران رونمايي مي‌شود و پس از آن به مدت يک هفته (يعني از روز جمعه سوم خردادماه مصاف با سيزدهم رجب لغايت روز جمعه دهم خرداد) از ساعت «8:00 صبح الي 20:00» آماده بازديد عمومي است.

 


فراکسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي با صدور بيانيه‌اي به مناسبت ديدار با رهبر معظم انقلاب از نقطه نظرات ايشان تجليل به عمل آوردند.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، در آستانه ماه مبارک رجب صدها نفر از بانوان برجسته و فعال در بخش‌هاي دانشگاهي، حوزوي، مسائل خانواده و زنان، دستگاه‌هاي اجرايي، فعاليت‌هاي قرآني، رسانه و سازمان‌هاي مردم نهاد در تاريخ 21 ارديبهشت ماه با حضرت ‌آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.
فراکسيون زنان و خانواده مجلس به منظور توجيهات رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار در زمينه برخي از مباحث زن و خانواده بيانيه‌اي را به منظور تشکر از نقطه نظرات ايشان منتشر کردند که متن اين بيانيه بدين شرح است:
بسم‌ الله الرحمن الرحيم
سخنان حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت‌ الله العظمي خامنه‌اي در جمع تعدادي از بانوان فرهيخته و مسئولان نظام اين حقيقت تاريخي را پيش‌رو مي‌نهد که گفتمان به ظاهر فريبنده غرب که اکنون با تمام ظرفيت‌هاي سخت‌افزاريش، شکستن نهاد خانواده را هدف‌گذاري کرده و به تعبير معظم ‌له رو به سراشيبي، سقوط و سرافکندگي است.
اين رهنمود به معناي گفتمان کامل و قانع کننده اسلام در مورد زن که تجلي آن را به درستي مي‌توان در الگويي ايراني ـ اسلامي جستجو کرد، ‌بايد در عرصه بين‌المللي پيشتاز و کنشگرانه باشد.
اينک شکرانه اين رهنمود با ما است و ما به عنوان اعضاي فراکسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي مراتب سپاس و قدرشناسي خود را نسبت به خط هدايتگري اعلام مي‌کنيم و نشانه اين قدرشناسي اهتمامي است که اين فراکسيون در راستاي تصويب و نظارت بر قوانين مرتبط خواهد داشت و اميد است از اين آزمون سربلند و رستگار بيرون آييم.

 


جمع کثيري از دانشگاهيان و طلاب طي نامه‌اي به پيشگاه رهبرمعظم انقلاب بر تجديد بيعت و اعلام آمادگي براي خلق حماسه سياسي تاکيد کردند.
اين نامه که به امضاء 20 هزار نفر رسيده است، در راستاي خلق حماسه سياسي در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران نوشته شده است.
متن اين نامه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
پيشگاه ولي امر مسلمين جهان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ايران
حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي)
با عرض خالصانه‌ترين سلام‌ها و خاضعانه‌ترين احترام‌ها
اکنون با گذشت 33 سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي، جانفشاني هزاران شهيد پاک سيرت و ايثار گر جان برکف، نهال اصيل انقلاب اسلامي که به همت امام راحل بزرگوار در اين سرزمين جاي گرفت، با رهبري حکيمانه و مدبرانه حضرتعالي به درختي تنومند و با صلابت بدل گرديده است.
شجره طيبه‌اي که سايه دلپذيرش آرامش، امنيت و معنويت و ثمره بي‌نظيرش استقلال، عزت و آزادگي را نه‌تنها براي کشور ما به ارمغان آورده، که اسوه و بارقه اميدي براي تمامي آزادگان و حق جويان جهان گرديده است. الگويي که علم اندوزي، آباداني و سرافرازي در کنار استقلال، سلطه ستيزي و معنويت را به همگان اثبات کرده است.
رهبر حکيم و بزرگوار
همه ما به عنوان فرزندان کوچک انقلاب اسلامي مي‌دانيم و تمامي انديشمندان منصف جهان نيز مي‌دانند چنين الگوي موفق و بي بديلي همچون خاري بر چشمان بدخواهاني است که سال‌هاست تلاش مي‌کنند تا با سياه نمايي سرويس‌هاي رسانه‌اي خود اعتماد به نفس ملت‌هاي آزاده جهان را تضعيف کرده و به جهانيان القاء نمايند که پيشرفت شما تنها تحت سلطه ما امکان‌پذير است که هر بار با درخشش ملت شريف ايران در عرصه‌هاي گوناگون تاريک نماييشان هويدا مي‌گردد.
از اين روست که ملت پر افتخار ايران را همواره در مقابل خود و سياست‌هاي بدخواهانه خود ديده، تمام امکانات خود را براي به زانو در آوردن اين ملت عزيز بکار گرفته‌اند. و امروز هدف شيطنت‌هاي آنان انتخابات جاري کشور ماست.
آقا جان
ديروز، فرمايشات عميق و حکيمانه حضرتعالي را به گوش جان شنيديم و با قلب وجود به ياد سپرديم که دشمنان مردم ايران، به دنبال دلسرد کردن مردم، از رونق انداختن انتخابات و تأثيرگذاري بر انتخاب مردم هستند. دشمن به موازات تلاش براي سرد کردن انتخابات، در پي فردي است که ايران را به وابستگي، ضعف، عقب‌ماندگي در عرصه‌هاي مختلف و قرار گرفتن در مسير سياست‌هاي بيگانگان بکشاند. و تنها کسي مي‌تواند بار سنگين عزت و پيشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد که انساني شايسته، وارسته، مؤمن، انقلابي، «اهل استقامت و عزم و ايستادگي» و برخوردار از همت جهادي باشد.
رهبر عزيز و فرزانه
ما دوست شناسي و دشمن ستيزي را در درس انقلاب اسلامي و مدرسه شما آموخته‌ايم و مي‌دانيم هر گام که به عقب برداريم دشمن يک گام جلوتر مي‌آيد. بيعت ما با شما کاغذي نيست که موريانه آن را بخورد بر قلب ماست که با جان ما گره خورده است. و اين زبان حال تمامي ملت رشيد ايران است.
ما جمعي از همياران پيشرفت انقلاب اسلامي، به مصداق آيه شريفه « ياايهاالذين امنو اطيعوالله و اطيعوالرسول و اولي‌الامرمنکم »، با تمامي توان، عزم و اراده خويش در راستاي نشاط آفريني، اميد افزايي و خلق حماسه سياسي در کشور تلاش خواهيم کرد و اطمينان داريم که ملت با عزت و شرف ايران بار ديگر دشمنانشان را روسياه خواهند نمود.
آقاي ما
ما را دعا فرماييد، چشم ما به اشاره‌تان و گوش ما به رهنمودتان است.
و بدرستي که پيروزي نهايي از آن خداوند است.
براساس اين گزارش، نامه ياد شده در تاريخ 29/2/1392 تقديم دفتر مقام معظم رهبري شده است.

 


معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به حضور ?? درصدي جوانان در مراسم اعتکاف گفت: اين ميزان نشان از گرايش جامعه ما به سوي معنويت است و اين وظيفه متوليان فرهنگي را براي گسترش و فراهم آوردن شرايط چنين مراسم‌هايي سنگين‌تر مي‌کند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسين روحاني‌نژاد معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با بيان اينکه اعتکاف در تمام طول سال به جز روزهايي که روزه گرفتن در آن حرام است، قابل انجام است و مختص به روزهاي خاصي نيست، افزود: اگر چه اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان و ايام البيض در روايات بيشتر تأکيد شده است که اعتکاف در سه روز مياني رجب از قبل از اذان صبح روز سيزدهم رجب آغاز و تا اذان مغرب روز پانزدهم رجب المرجب ادامه دارد.
معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با تأکيد بر اينکه حداقل مدت زمان اعتکاف 3 روز بيان شده است، اظهار داشت: اعتکاف بايد در مسجد جامع برگزار شود که طبق نظر اکثر مراجع مسجد جامع به جايي گفته مي‌شود که اکثر اقشار مختلف مردم در آن حضور پيدا کنند و اختصاص به محل و صنف خاصي نداشته باشد.
وي با اشاره به اينکه در سال گذشته 700 هزار نفر در اعتکاف حضور پيدا کردند، ادامه داد: 58.25 درصد از شرکت‌کنندگان را بانوان و 42.75 درصد آقايان تشکيل مي‌دادند، با توجه به اينکه در اعتکاف سطح سني مطرح نيست، گروه‌هاي سني 15 تا 20 سال 30.7، 20 تا 25 سال 13.8، 25 تا 30 سال 14.1، گروه سني 30 تا 40 سال 10.4 و 40 سال به بالا 11 درصد شرکت داشتند.
روحاني‌نژاد ميزان جمعيت شهري در مراسم اعتکاف سال گذشته را 75.1 درصد و جمعيت روستايي را 28.9 درصد بيان کرد و گفت: در سال گذشته نزديک به 336 شهرستان و شهر بزرگ (روستاهاي اطراف هم عملاً داخل شهرها حساب شدند) در 3 هزار و 528 مسجد شاهد برگزاري مراسم اعتکاف بوده‌‌اند.
وي با اشاره به اينکه هزينه‌هاي مراسم اعتکاف از سوي مردم تأمين مي‌شود، افزود: از آنجايي که بيش از 70 درصد شرکت کنندگان مراسم اعتکاف را جوانان تشکيل مي‌دهند، اين ميزان نشان از گرايش جامعه ما به سوي معنويت است و اين وظيفه متوليان فرهنگي را براي گسترش و فراهم آوردن شرايط چنين مراسم‌هايي سنگين‌تر مي‌کند.
معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با تأکيد بر اينکه نبايد در مدت زمان اعتکاف مراسم‌هاي فرهنگي تجميع شود تا مزاحم خلوت معتکفان شد، بيان داشت: از آنجايي که اولين روز مراسم اعتکاف امسال با روز جمعه مصادف است طبق نظر اکثر مراجع از جمله مقام معظم رهبري و امام راحل شرکت معتکفان در مراسم نماز جمعه بلامانع است، هر چند که برخي مراجع در اين زمينه احتياط کردند.
وي از برگزاري مسابقات ويژه معتکفان در زمان اعتکاف خبر داد و گفت: اهداي بسته‌هاي فرهنگي مرتبط با اعتکاف، اعزام مبلغ و قاري قرآن به مساجد از جمله برنامه‌هاي سازمان تبليغات اسلامي در ايام اعتکاف است.
حجت‌الاسلام روحاني‌نژاد با بيان اينکه هر گونه تبليغ انتخاباتي از سوي کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا در ايام اعتکاف ممنوع است گفت: اما ائمه جماعات مي‌توانند با طرح اصل طرح انتخابات و بيان اهميت خلق حماسه سياسي، ملي و انقلابي در اين زمينه مشارکت داشته باشند، هر چند که توصيه مي‌کنيم هيچ يک از گروه‌ها و کانديداهاي ويژه رياست جمهوري در مراسم اعتکاف حضور پيدا نکنند تا شاهد بداخلاقي‌هاي انتخاباتي نباشيم.
وي با اشاره به برگزاري مراسم حريم ولايت و امامت در روز 13 رجب (سوم خرداد ماه جاري) در مساجد سراسر کشور، گفت: در شب 15 رجب مراسم دعا براي رهايي فلسطين از چنگال رژيم صهيونيستي و به ثبات رسيدن کشور سوريه و به تبع آن دعا براي حفظ حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س) از دست وهابيون تکفيري انجام مي‌شود.

 


ثبت‌نام آزمون زبان انگليسي EPT دانشگاه آزاد اسلامي از روز چهارشنبه اول خرداد ماه سال 92 آغاز و تا روز سه‌شنبه 7 خرداد ماه ادامه دارد.
دکتر ناصر اقبالي با اعلام اين خبر گفت: داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سايت EPT.iauset.com نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.
وي در خصوص زمان صدور کارت ورود به جلسه اظهار داشت: زمان صدور کارت ورود به جلسه آزمون مورخ دوشنبه 13 خردادماه سال 1392 مي‌باشد و داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سايت فوق‌الذکر نسبت به تهيه کارت خود اقدام کنند.
وي همچنين درباره ويژگي‌هاي آزمون زبان انگليسي EPT گفت: اين آزمون نوعي تافل محسوب مي‌شود که دانشگاه آزاد اسلامي برگزار کننده آن است و براي شرکت در آن هيچ منعي به لحاظ سني وجود ندارد.
زمان برگزاري اين آزمون در روز جمعه مورخ 17/3/92 خواهد بود که داوطلبان بايد در زمان‌هايي که بعداً اطلاع‌رساني خواهد شد در حوزه امتحاني خود حضور به هم رسانند.در ضمن سايت Porsesh@azmoon.net براي پاسخگويي به متقاضيان جوابگو مي‌باشد.

 


مراسم تقدير از دست‌اندرکاران پروژه بزرگراه امام علي(ع) ديروز برگزار شد.
محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در اين مراسم با اشاره به اينکه اين پروژه و ساير پروژه‌ها با يک فرهنگ جهادي انجام شد گفت: پروژه بزرگراه امام علي(ع) 40 سال بر زمين مانده بود و هرکس فکر مي‌کرد که اين پروژه هفت هزار ملک و 12 هزار نفر افرادي را دارد که مي‌تواند مدعي اين محدوده باشند و با توجه به چنين کار اجرايي بزرگي آن را قبول نمي‌کرد و اگر امروز شاهد اين اتفاق هستيم به دليل تکيه بر فرهنگ جهادي بود که از ويژگي‌اش آن است که کارمند را به عنوان روزمزدبگير محسوب نمي‌کند و آن را يک مجاهد و خدمتگزار مي‌داند و مبارزي که همه وجود خود را در اختيار ملت خود قرار داده است.
شهردار تهران با اشاره به 2 مهندسي که در اجراي اين پروژه به شهادت رسيدند گفت: اين افراد براي خدمت به خلق خدا مي‌خواستند تا کاري کنند که ايمني اين پروژه براي شهروندان شهر تضمين شود و اين کار به هيچ وجه با پول قابل قياس نيست.
قاليباف تصريح کرد: هر چند در چنين مراسمي افرادي مانند من در پشت تريبون قرار مي‌گيرند، اما ما به نمايندگي از شما رادمرداني هستيم که چنين زحمات بزرگي را مي‌کشيد و هميشه عزت و زحمات شما در پيشگاه خداوند محفوظ است و همچنين از همه مردم مناطق 7، 8، 13، 14، 15، 16، 20 که در طول اجراي اين پروژه اذيت شدند حلاليت مي‌طلبم و مطمئناً امروز با اين پروژه آنان آسايش نسبي را خواهند داشت.
گفتني است در ادامه از همه کارکنان دولتي و غير دولتي، راهنمايي و رانندگي و مشاوران و پيمانکاراني که در اجراي اين پروژه زحمت کشيدند و چنين افتخار بزرگي را براي شهر و کشور خلق کردند تقدير شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10