(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 07 خرداد  1392 - شماره 20504

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
رهبر انقلاب با تأکيد بر حضور پرشور مردم در انتخابات:
فرداي روشن ملت ايران براي همه الگو خواهد بود
پاي درس علي(ع)
اخبار ادبي و هنري
اوراسيا ريويو: تاکيد قاطعانه بر حق مسلم هسته‌اي ايران
نقطه اشتراک همه نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري
امير عبداللهيان: نشست سوريه فردا با حضور 40 کشور در تهران آغاز مي‌شود
سعيد مرتضوي لايحه آخرين دفاعيه خود را تقديم دادگاه کرد
جروز‌الم‌پست: سياست مهار ايران هسته‌اي شکست خورده است
بازتاب گسترده توان موشکي ايران در رسانه‌هاي غربي
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه: مسابقات بين‌المللي قرآن کريم
با حضور قاريان و حافظان 75 کشور جهان برگزار مي‌شود
اشتون: مذاکره با ايران به پس از انتخابات موکول شده است
هشدار رئيس سابق ستاد اطلاعاتي ارتش رژيم صهيونيستي
رزمايش سپاه براي دفاع از جزاير تنب بزرگ و کوچک برگزار شد
حضور اعضاي هيئت اجرايي در ستادهاي انتخاباتي
دستگيري مخلّان امنيت انتخابات از سوي وزارت اطلاعات
پرداخت بخشي از مطالبات بازنشستگان
نماينده وزير نفت: تکنولوژي و دانش را بايد به کشورهاي ديگر صادر کنيم
مدير عامل نفت و گاز پارس جنوبي تشريح کرد
دلايل تأخير توسعه 8 فاز پارس جنوبي
مشاور وزير آموزش و پرورش: سند تحول بنيادين وزارت عامل تربيت نسل قرآني است
خروج و توزيع چاي سنواتي از انبارهاي کشور ممنوع شد
آغاز برداشت گل ‌محمدي از گلزارهاي خمين
استاندار همدان: دشمن عدم تحقق حماسه‌سياسي را پيگيري مي‌کند
طراحي و ساخت دستگاه اندازه‌گيري ناخالصي بنزين در اصفهان
يادواره شهداي اهل سنت کلاله برگزار شد
آغاز کوچ بهاره عشاير استان اردبيل
   


رهبر معظم انقلاب: اصلح کسي است که با نيازي که شما براي جامعه مي‌فهميد، تطبيق کند و بتواند نيازهاي جامعه را برآورده سازد.

 


همزمان با ايام سالروز فتح خرمشهر، صبح ديروز (دوشنبه) مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين(ع) با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان، با حضور بر مزار شهداي گمنام و قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين جانبازان حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آيت‌الله ‌خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مراسم، گام بلند و حماسي و پرشور ملت ايران در انتخابات پيش روي ?? خرداد را بشارت‌دهنده موفقيت‌ها و دستاوردهاي بزرگتر براي انقلاب و نظام اسلامي دانستند و با توصيه به مردم براي دقت در اظهارات و شعارهاي کانديداهاي محترم به منظور شناخت و انتخاب فرد اصلح و همچنين توصيه مؤکد به کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري براي تثبيت اصول و مواضع عاقلانه و حکيمانه نظام اسلامي و پرهيز از ريخت و پاش و تخريب و بداخلاقي در تبليغات، تأکيد کردند: به توفيق الهي، فرداي اين کشور و ملت، فردايي روشن، عزتمدارانه و براي همه الگو خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ما نمي‌دانيم که چه کسي رئيس جمهور خواهد شد و نمي‌دانيم که خداوند متعال دل‌هاي مردم را به سوي چه کسي هدايت خواهد کرد اما مي‌دانيم که حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي که اعلام حضور قدرتمندانه ملت در عرصه حرکت و تاخت به سوي آرمان‌ها است، قطعاًٌ زمينه‌ساز عزت، مصونيت، آبروي بين‌المللي و خوشحالي دوستان و ناراحتي دشمنان خواهد شد.
تبليغات بدخواهان ملت ايران
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تبليغات بدخواهان ملت ايران براي دلسرد کردن مردم از حضور در پاي صندوق‌هاي رأي گفتند: علت اين تبليغات گسترده اين است که اگر مردم وارد ميدان شوند و حرکت پرشور خود را نشان دهند، براي معاندان، گران تمام خواهد شد.
ايشان با اشاره به اظهار نظر مقامات آمريکايي درخصوص انتخابات ايران افزودند: کساني در مورد انتخابات ايران اظهار نظر مي‌کنند که زندان گوانتانامو و هواپيماهاي بدون سرنشين آنها بر فراز روستاهاي محروم پاکستان و افغانستان و جنگ‌افروزي در منطقه و حمايت بي‌قيد و شرط از رژيم جنايتکار صهيونيستي، مايه بي‌آبرويي و لکه ننگ آنها است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه انتقاد آنها از جمهوري اسلاميِ آبرومند و سرافراز، ارزش جواب دادن ندارد و در خور اعتناي ملت ايران و مسئولان نيست، گفتند: اما اين اظهارات براي آحاد ملت عبرت‌انگيز است زيرا نشان دهنده ميزان بسيار بالاي حساسيت انتخابات براي آنها است.
تودهني ملت ايران به جبهه معاندان
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: جبهه معاندان، ?? سال است که به هنگام برگزاري هر انتخابات، جنجال‌آفريني مي‌کنند و در عين حال همواره هم ناموفق بوده‌اند، و به لطف الهي اين بار نيز ملت بزرگ ايران، به آنها تو‌دهني خواهند زد.
ايشان، مردم را به دقت و تأمل در اظهارات و مواضع کانديداهاي محترم فراخواندند و تأکيد کردند: مردم بايد کسي را ترجيح دهند که زمينه‌ساز عزت براي آينده انقلاب و کشور باشد و توانايي حل مشکلات و ايستادگي قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوري اسلامي در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تفاوت تشخيص‌هاي مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: اين تفاوت تشخيص‌ها، و علاقه‌مندي‌هاي متفاوت به کانديداها نبايد منجر به رودررو قرار گرفتن افراد شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: براي انتخاب و گزينش عالي‌ترين مقام اجرايي کشور که بسيار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانوني وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراين اختلاف نظرها نبايد موجب بروز کدورت شود.
ايشان چند توصيه هم به داوطلبان انتخابات رياست جمهوري داشتند و گفتند: کانديداهاي محترم نيز بايد کار را با حماسه و شور و غيرتمندي به پيش ببرند اما بدون چالش.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ظرافت کار اينجاست که بايد در فضاي رقابت‌هاي انتخاباتي، نشاط و تحرک و گفتگوهاي گرم و داغ وجود داشته باشد اما نفرت‌پراکني نباشد.
تبليغات انتخابات
توصيه ديگر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به داوطلبان انتخابات رياست جمهوري، درخصوص نحوه تبليغات و هزينه‌هاي آن بود.
ايشان تأکيد کردند: مردم درخصوص نحوه تبليغات داوطلبان و همچنين نحوه هزينه‌ها و ريخت و پاش‌ها قضاوت خواهند کرد و کساني که براي تبليغات انتخابات، از بيت‌المال يا پول مشتَبه به حرامِ برخي افراد ديگر استفاده کنند، نخواهند توانست اطمينان مردم را به سوي خود جلب کنند.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: آنچه که در تبليغات و شعارهاي داوطلبان اهميت دارد، اين است که مواضع عزت‌آفرين، صحيح، عاقلانه و حکيمانه انقلاب و نظام اسلامي تثبيت شود.
حنجره‌ها و قلم‌هاي بي‌تقوا
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: مبادا در تبليغات، به برخي افراد معاند در خارج و يا حتي در داخل، چراغ سبز نشان دهيم زيرا دشمن در تلاش است تا مردم را مأيوس و نااميد کند و متأسفانه برخي حنجره‌ها و زبان‌ها و قلم‌هاي بي‌تقوا هم در داخل حرف آنها را تکرار مي‌کنند.
فرمانده کل قوا در بخش ديگري از سخنان خود در جمع دانشجويان، اساتيد و فرماندهان دانشگاه افسري امام حسين عليه‌السلام، پاسداري از انقلاب را يکي از ويژگي‌هاي ممتاز دانشجويان اين دانشگاه برشمردند و افزودند: يکي از لوازم پاسداري از انقلاب، داشتن شناخت درست و عميق از مباني نظري و اصول انقلاب اسلامي و پايبندي به آنها است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: در طول انقلاب اسلامي، کساني بودند که با احساسات و بدون شناخت عميق از مباني نظري انقلاب، وارد ميدان شدند و بعد از مواجه شدن با يک تندباد، راهشان تغيير کرد و از مسير انقلاب خارج شدند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي ديگر از لوازم پاسداري از انقلاب را شناخت دقيق تاريخ انقلاب دانستند و افزودند: تاريخ انقلاب اسلامي در واقع عينيتِ مباني نظري آن است و نشان‌دهنده آزموده و تجربه شدنِ مباني نظري در ميدان عمل است.
آشناکردن جوانان با تاريخ انقلاب
ايشان با اشاره به تمرکز بيش از حد رسانه‌هاي بيگانه بر برخي نقاط ضعف کوچک و بزرگنمايي دهها برابري آن، خاطرنشان کردند: هدف آنها به فراموشي سپرده شدن تجربه‌هاي موفق نظام اسلامي و القاي نادرستي مباني نظري انقلاب در مرحله عمل است، بنابراين همه مردم به ويژه جوانان بايد از تاريخ انقلاب آگاهي کامل داشته باشند.
فرمانده کل قوا تأکيد کردند: يکي از وظايف مهم مسئولان و فرماندهان دانشگاه امام حسين عليه‌السلام و همچنين مسئولان و اساتيد همه دانشگاه‌ها، آشنا کردن جوانان با تاريخ انقلاب اسلامي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: آشنايي نسل جوان با تاريخ انقلاب اسلامي زمينه‌ساز آينده‌اي اطمينان‌بخش و قطعي خواهد بود.
ايشان خاطرنشان کردند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون، هر قدمي که انقلاب برداشته، نويد دهنده قدم بعدي بوده است و به همين دليل هرگز دچار بن‌بست نشديم و در دالان يأس و نااميدي قرار نگرفتيم.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: همواره فرج و مسير حرکت به سوي آرمان‌ها، در مقابل ما باز بوده است و اگر در مواقعي پيشرفت مناسب نداشتيم به دليل کوتاهي و سستي خودمان بوده است و نه بن‌بست بودن راه پيش رو.
در اين مراسم سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به ارتقاي سطح آمادگي‌هاي دفاعي و تقويت توانمندي‌هاي داخلي نيروهاي سپاه پاسداران براي واکنش هم‌سطح و اثرگذار در برابر هر نوع تهديد دشمن، تأکيد کرد: معنويت‌افزايي و تقويت بنيه اعتقادي و معرفتي در صدر برنامه‌هاي آموزشي سپاه پاسداران قرار دارد و نظام جامع آموزشي و تربيتي در مراکز آموزشي سپاه در حال اجرا است.
سردار دريادار پاسدار مرتضي صفاري فرمانده دانشگاه امام حسين (ع) نيز گزارشي از برنامه‌ها و دوره‌هاي علمي، آموزشي، فرهنگي و رزمي اين دانشگاه بيان کرد.
در اين مراسم همچنين جمعي از فرماندهان، اساتيد، دانش‌آموختگان و دانشجويان نمونه دانشگاه امام حسين (ع) هداياي خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دريافت کردند و نماينده دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) نيز مفتخر به دريافت سردوشي شد.
در ادامه دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) طرح ميداني «فَاستَقِم کَما اُمِرت» را اجرا کردند.
اجراي تمرينات آمادگي رزمي بخش ديگري از برنامه‌هاي اجرا شده به وسيله دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) بود.
در پايان مراسم يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

 


مبادا خودشيفته
و تملق دوست باشي!
اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر:
مبادا هرگز دچار خودپسندي گردي! و به خوبي‌هاي خود اطمينان کني، و ستايش را دوست داشته باشي، که اينها همه از بهترين فرصت‌هاي شيطان براي هجوم آوردن به توست، و کردار نيک، نيکوکاران را نابود سازد.
نهج‌البلاغه
نامه 53

 


جايزه جشنواره کن فرانسه
به همجنس‌گراها رسيد!
همان‌طور که پيش‌بيني مي‌شد، جايزه بهترين فيلم شصت‌و‌ششمين جشنواره فيلم کن به فيلمي در راستاي اهداف سياسي و اقتصادي دولت‌هاي غربي رسيد.
جايزه بهترين فيلم اين دوره از جشنواره کن در شرايطي به فيلمي با مضمون همجنس‌گرايي اهدا شد که متولي برگزاري اين جشنواره يعني دولت فرانسه درحال سرکوب مخالفان تصويب قانون ازدواج همجنس‌گراها در آن کشور است. البته وضعيت ساير آثار اين دوره از جشنواره کن، چندان تفاوتي با اين فيلم نداشت، چنان که اغلب فيلم‌هاي حاضر در اين جشنواره آثاري غيراخلاقي بودند. با اين حال انتخاب يک فيلم مروج همجنس‌گرايي درست در زماني که دولت فرانسه با اعتراضات صدهاهزار نفري مخالفان تصويب قانوني ضدانساني مواجه شده، باز هم گوياي فرمايشي بودن جوايز در اين‌گونه جشنواره‌ها است.
در همين حال سايت «هاليوود ريپورتر» در گزارشي، به طور تلويحي به فرمايشي بودن انتخاب فيلم‌ها در شصت و ششمين جشنواره فيلم کن اشاره کرد. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، تاد مک کارتي منتقد هاليوود ريپورتر در تحليل خود از جوايز شصت و ششمين جشنواره فيلم کن مي‌نويسد: آيا واقعا استيون اسپيلبرگ فيلم همجنسگرايانه «آبي‌گرم‌ترين رنگ است» را که جايزه نخل طلا را برد، تحليل کرده است؟ آيا واقعا بازي بروس درن که جايزه نخل طلاي بهترين بازيگري را از آن خود کرد، بهتر از بازي مايکل داگلاس در فيلم «پشت شمعدان» بود؟ و آيا گروه داوري واقعا از فيلم خشونت‌گرايانه مکزيکي «هلي» که پس از نمايش آن در روز اول جشنواره در بخش رقابتي ديگر کسي نمي‌خواست به آن فکر کند، لذت برد؟ آيا برونيس بژو واقعا از ماريون کوتيار که اول قرار بود اين نقش را بازي کند، اما بعد در فيلم ديگري ظاهر شد، بهتر بود؟
اين منتقد مي‌نويسد اينها بخشي از سوال‌هايي است که مردم مي‌خواهند پس از اهداي جوايز ديشب، جوابش را بدانند. فارغ از اهداي جايزه به فيلم «آبي گرم‌ترين رنگ است»، انگار از قبل مقدر شده بود که امسال سال اين فيلم باشد و ديگران مجبور به تماشاي اين فيلم بي‌سابقه و طولاني از روابط بين دو زن باشند؛ فيلمي سه ساعته ساخته عبدالطيف کشيش.
منتقد اين سايت هنري همچنين مي‌نويسد: در مراسم اهداي اين جوايز تقريبا هميشه به طرز عجيبي خام‌دستانه عمل مي‌کنند و معمولا به دو زبان انگليسي و فرانسه پخش مي‌شود و بارها توسط مجريان تلويزيوني قطع مي‌شود تا براي مخاطبان توضيح داده شود که چه اتفاقي در حال افتادن است. اما مجري امسال آدري تاتو سرزنده و با ذوق عمل کرد.
تقديم اجراي نمايشنامه‌خواني
به يک مجرم ضدامنيتي!
اجراي يک نمايشنامه‌خواني به يک مجرم ضدامنيتي تقديم شد!
ر-ج کارگردان اين جلسه نمايشنامه‌خواني درپايان نمايش اجراي خود را به يکي از حاميان جريان فتنه که به خاطر اقدامات مجرمانه خود مدتي نيز در زندان به سر مي‌برد تقديم کرد. اين مجرم، از تماشاگران اين مراسم نمايشنامه‌خواني بود.
گفتني است، پدر اين نمايشنامه‌نويس نيز همواره در محافل فرهنگي خودش را همکار يک نهاد امنيتي معرفي مي‌کند!
نامبرده چندي پيش نيز نمايشي را به روي صحنه برد که در آن جمهوري اسلامي به سرکوب متهم شده بود!
درخواست فعالان ضدصهيونيست انگليس
از خواننده فرانسوي براي تحريم اسرائيل
فعالان انگليسي از ژولين کلرک، خواننده فرانسوي خواسته‌اند که کنسرت خود را در سرزمين‌هاي اشغالي لغو کند.
به گزارش پرس‌تي‌وي، گروه «ذهن‌هاي خلاق» (inminds) در بيانيه‌اي که در تارنماي رسمي خود منتشر کردند گفتند که اعضاي اين گروه با تجمع مقابل محل برگزاري کنسرت کلرک در لندن در هشت مه از وي خواستند که به درخواست فلسطينيان از هنرمندان براي تحريم رژيم اسراييل احترام بگذارد و اجراي کنسرت خود در تل‌آويو را که قرار است هفت جولاي برگزار شود، لغو کند.
آن‌ها همچنين از کلرک به عنوان سفير صلح سازمان ملل در امور پناهندگان خواستند که در کنار پنج ميليون آواره فلسطيني بايستد و با سياست‌هاي نژادگرايانه رژيم اسراييل مخالفت کند. اين فعالان انگليسي پلاکاردهايي در دست داشتند که روي آنها نوشته بود «ژولين نامت را به خاطر اسرائيل خراب نکن» و «ژولين به خواست فلسطينيان براي تحريم اسراييل احترام بگذار».
پيشتر در ماه جاري صدها فعال طرفدار فلسطين با راهپيمايي مقابل ساختمان نشست سالانه اتحاديه فوتبال در لندن خواستار تغيير محل برگزاري بيست و يکمين مسابقات فوتبال اروپا در سرزمين‌هاي اشغالي شدند.
آن‌ها گفتند که فدراسيون فوتبال اروپا بايد مانع ميزباني مسابقات ورزشي پنج تا 18 جولاي توسط رژيم آپارتايد اسراييل شود.
ابتلاي بازيگر هاليوودي به افسردگي
يک بازيگر هاليوودي به خاطر رنج بردن از افسردگي اقدام به تغيير محل زندگي خود نمود.
پس از انتشار خبر جراحي پيشگيرانه «آنجلينا جولي»، او و همسرش «پيت» تصميم گرفتند تا محل زندگي خود را تغيير دهند.
به اين منظور آنها قرار است به زودي به عمارتي در لس‌آنجلس کاليفرنيا نقل مکان کنند. «پيت» گفته پس از افسردگي دوران نقاهت، بهتر است «جولي» در فضاي ديگري به غير از خانه‌مان در فرانسه، قرار بگيرد.
جولي، پيشتر با سازمان جاسوسي آمريکا همکاري مي‌کرده است.

 


پايگاه خبري-تحليلي اوراسيا ريويو، تاکيد قاطعانه بر حق مسلم هسته‌اي را ويژگي مشترک همه نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري ايران عنوان کرد.
«جمال کانژ» نويسنده پايگاه خبري-تحليلي اوراسيا ريويو در مقاله‌اي با اشاره به روند برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ايران در کشورمان مي‌افزايد؛ «انتخابات ايران پيش روست. به گزارش رسانه‌هاي داخلي آن کشور 686 نفر براي شرکت در انتخابات رياست‌جمهوري نامزد شده بودند که از ميان آنان صلاحيت 8 نفر براي شرکت نهايي در رقابت انتخاباتي که قرار است در تاريخ 14 ژوئن (24خرداد) برگزار گردد از سوي شوراي نگهبان تاييد شده است. شوراي نگهبان صلاحيت رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي شرکت در انتخابات رياست‌جمهوري را دارد و 12 نفر عضو دارد که نيمي از آنها را مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران تعيين مي‌نمايند.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نويسنده با اذعان به تفاوت مردم‌سالاري ديني کشورمان با دموکراسي منحط غربي مي‌افزايد «صاحب‌نظران غربي اظهار مي‌دارند که شيوه حکومت مردم‌سالاري در ايران چندان سنخيتي با دموکراسي‌هاي غربي ندارد. اين سخن درست است اما در ايران مقام رئيس‌جمهوري منتخب مردم آن کشور است. همچنين از هم‌اکنون مشخص است که هر فردي که به مقام رياست‌جمهوري ايران برسد قويا از ادامه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي آن کشور حمايت خواهد کرد.»
نويسنده در ادامه با اذعان به کارشکني‌هاي کشورهاي غربي در بحث مذاکرات هسته‌اي نمايندگان کشورمان با نمايندگان کشورهاي عضو گروه 1‍+5 مي‌افزايد «کشورهاي غربي در حالي از پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران ابراز نگراني مي‌کنند که خود به رژيم صهيونيستي براي ساخت نيروگاه هسته‌اي کمک کرده بودند. براي مثال مي‌توان به دولت فرانسه اشاره کرد که در اواخر دهه 1950 ميلادي براي رژيم صهيونيستي نيروگاه هسته‌اي تاسيس نمود. دولت انگليس نيز در سال 1959 ميلادي راکتور آب‌سنگين را براي صهيونيست فراهم کرد. به همين خاطر است که کشورهاي غربي تاکنون در رسيدن به توافقي با ايران بر سر برنامه هسته‌اي آن کشور موفق نبوده‌اند.
غربي‌ها در مورد بحران سوريه و منازعه فلسطينيان و رژيم صهيونيستي نيز با جمهوري اسلامي ايران اختلاف‌نظري جدي دارند. براي غلبه بر اين موضوع غرب بايد نگريستن به تحولات خاورميانه از دريچه ديد رژيم صهيونيستي را کنار گذارد. همچنين کشورهاي غربي بايد صهيونيست‌ها را قانع کنند تا به ايجاد منطقه عاري از سلاح‌ هسته‌اي پايبند باشند.»


 


معاون وزير امور خارجه اعلام کرد که نشست تهران درباره سوريه چهارشنبه (فردا) با حضور 40 کشور برگزار خواهد شد.
«حسين اميرعبداللهيان» در گفت‌وگو با شبکه العالم با اشاره به اينکه وضعيت سوريه اکنون وارد فاز جديدي شده است، تاکيد کرد: طي حدود دو سال و چهار ماه مراحل مختلفي در تحولات اين کشور پشت سر گذاشته شده که در مرحله اول شبيه رويدادهاي کشورهاي عربي بود با اين تفاوت که به سرعت طرف‌هاي خارجي سوريه را وارد درگيري نظامي و فاز عمليات مسلحانه کردند.
وي افزود: اين وضعيت نه به مردم سوريه وقت دنبال کردن مطالبات را داد و نه به رئيس‌جمهوري فرصت داد که اصلاحات را به صورت گسترده در اين کشور اجرا کند.
امير عبداللهيان با اشاره به اينکه از مرحله دوم تحولات سوريه مي‌توان به عنوان جنگ تروريستي تمام عيار ياد کرد که تا حدود دو ماه گذشته اين کشور درگير آن بود، ادامه داد: در مرحله فعلي حکومت و مردم تصميم گرفتند به مبارزه جدي با گروه‌هاي تروريستي، گروه‌هاي تکفيري، جبهه النصره و جريان‌هاي افراطي روي آورند که تمامي زيرساخت‌هاي کشور و مردم اعم از حکومت، معارضه معتقد به راهکار سياسي و اقشار مختلف را هدف قرار دادند.
معاون وزير خارجه در بخش ديگري از اين گفت‌وگو اظهار داشت: سوريه نيازمند کمک ايران يا هيچ کشور ديگري نيست، ادعاي برخي رسانه‌ها درباره حضور نيروهاي ايران و حزب‌الله در سوريه دروغ و فرافکني است، چون ادعا مي‌کنند سوريه ضعيف است و ارتش قدرت مبارزه را از دست داده است در حالي که آنچه در سوريه شاهديم نشانه انسجام حکومت، ارتش و قواي مردمي است؛ لذا سوريه تاکنون نه درخواستي از ما براي کمک نظامي کرده و نه ما کمک نظامي به سوريه ارائه داده‌ايم. معتقديم سوريه بيش از کمک‌هاي ايران در زمينه حمايت‌هاي سياسي، اقتصادي و تبليغاتي نيازمند کمک ديگري نبوده و نيست.
معاون وزير خارجه گفت: همايش تهران براي کمک به حل بحران سوريه روز چهارشنبه برگزار مي‌شود، احتمالا بيش از 40 کشور در آن شرکت مي‌کنند و نماينده کوفي عنان دبيرکل سابق سازمان ملل متحد پيام وي را در اين اجلاس ابلاغ مي‌کند؛ اميدواريم اين نشست به يافتن راهکار سياسي مناسب در قبال سوريه کمک کند و نشست ژنو2 که پس از آن برگزار مي‌شود، زمينه مناسبي فراهم کند که مورد انتظار و توقع مردم سوريه باشد.
وي ادامه داد: آنچه ما در تهران و طرف‌هاي بين‌المللي در ژنو2 انجام خواهند داد بايد به گونه‌اي باشد که فرصتي فراهم کنيم تا مردم سوريه درباره آينده کشورشان تصميم بگيرند، در تهران کسي به جاي مردم سوريه تصميم نمي‌گيرد و در ژنو نيز کسي در جايگاه تصميم‌گيري به جاي اين مردم نيست، بايد بستر را فراهم کنيم تا خشونت متوقف شود و کمک کنيم به برگزاري انتخابات با نظارت بين‌المللي و مردم سوريه حرف نهايي را درباره سرنوشت کشورشان بزنند.
صف‌آرايي دوستان سوريه
براي راه حل سياسي
در همين حال، رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به برگزاري اجلاس سوريه در تهران اظهار داشت: اجلاس تهران در واقع نوعي صف‌آرايي دوستان سوريه يا موافقان راه حل سياسي در اين کشور است.
علاءالدين بروجردي با بيان اين مطلب گفت: اين اجلاس که دومين جلسه براي رسيدن به راه حل سياسي در سوريه است، قطعا با استقبال خوبي مواجه خواهد شد که تاثير آن را نيز خواهيم ديد.
وي با اشاره جايگاه و نقش ايران در منطقه و خاورميانه خاطرنشان کرد: از دو سال پيش نيز عنوان کرديم که راه حل بحران سوريه يک راه حل نظامي نيست و براي تحولات سوريه بايد از يک راه سياسي استفاده کرد.
بروجردي با تاکيد بر اينکه آمريکا و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن مانند ترکيه، قطر و عربستان نتوانسته‌اند اين مشکل را حل کنند، گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا عنوان کرد که بايد از راه حل سياسي براي حل بحران بهره برد و اين امر تاثيرگذاري ايران را در عرصه تحولات منطقه‌اي نشان مي‌دهد.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خاطرنشان کرد: تمامي تحولات در سوريه نشان مي‌دهد که کشورهاي هم‌پيمان آمريکا عملا شکست‌خوردگان صحنه سوريه هستند که نمونه آن را در عمليات روز گذشته در سوريه مشاهده کرديم.

 


سعيد مرتضوي گفت: مرحوم محمد کامراني در اثر قصور پزشکي فوت کرده و صدور حکم قصاص براي قاتل او و همچنين اتهام معاونت براي من اشتباه بوده است.
به گزارش مهر، سعيد مرتضوي پس از ارايه لايحه آخرين دفاعيه خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره روند رسيدگي به پرونده کهريزک اظهار داشت: در جلسه يازدهم محاکمه قاضي روز دوشنبه را به عنوان آخرين فرصت براي تقديم لايحه دفاعيه اعلام کرد که امروز (دوشنبه) با مراجعه به شعبه دادگاه لايحه خود را در قالب 53 صفحه و همچنين مستندات آن به دادگاه ارايه دادم.
وي افزود: رئيس دادگاه شهودي را که به نفع شکات بودند به دادگاه دعوت کرد که اين افراد چند جلسه در دادگاه حاضر شدند و توضيحات از آنها گرفته شد. اما نسبت به شهودي که ما معرفي کرده بوديم هيچ دعوتي صورت نگرفت و برخلاف ماده 193 آيين دادرسي اين افراد به جلسات محاکمه دعوت نشدند.
مرتضوي در ادامه حرف‌هايش به موضوع مرگ مرحوم کامراني اشاره کرد و گفت: خوشبختانه قبل از آخرين دفاع و در جريان آخرين دفاع خود پرونده را مطالعه کردم.
براساس پرونده باليني محمد کامراني، او در بيمارستان لقمان فوت شده بود. با حضور پزشکان متخصص و فوق‌تخصص قلب و عمومي و همچنين پزشکي قانوني پرونده باليني محمد کامراني را بررسي کرديم که شوراي پزشکي در گزارش خود اعلام کرده است بيمارستان لقمان محمد کامراني را با تب 42 درجه پذيرش کرده و 32 ساعت وي در اين بيمارستان بستري بوده است.
وي خاطرنشان کرد: براساس گزارش پزشکي قانوني ضربه شديد به محمد کامراني در زندان وارد نشده است و فقط همان سيلي مامور بوده است. به طوري که به گفته دوست مرحوم در اثر اين ضربه عينک او حدود 6-5 متر آن طرف‌تر پرت مي‌شود. وقتي وي را از کهريزک به اوين منتقل مي‌کنند در صورتجلسه گرمازدگي اعلام مي‌شود. وي با پاي خود و در حالي که حالش خوب بوده به بخش قرنطينه مي‌رود و در رديف 16 قرنطينه مستقر مي‌شود.
مرتضوي ادامه داد: در خصوص صدور حکم قصاص براي گروهبان حميدآبادي به اتهام قتل مرحوم کامراني با توجه به دلايلي که امروز ارايه کرديم اين حکم قصاص اشتباه بوده است. خانواده مرحوم کامراني نيز احتمالا با اطلاع از اين موضوع رضايت دادند.
وي ادامه داد: با توجه به اسناد و مدارک ارايه شده اتهام معاونت در قتل متوجه من نبوده و حتي متوجه مباشر در قتل نيز نمي‌باشد.

 


يک روزنامه صهيونيستي در گزارشي اذعان کرد که سياست پيشگيري هسته‌اي دولت آمريکا عليه ايران شکست خورده و اين کشور به آرامي در حال پيشبرد برنامه هسته‌اي خود است.
روزنامه صهيونيستي جروزالم‌پست به نقل از متخصصان و کارشناسان سياسي و دفاعي نوشت: غني‌سازي اورانيوم و پلوتونيوم در ايران اندکي آهسته است اما مطمئنا به زودي به سمتي پيش خواهد رفت که ديگر غيرقابل توقف خواهد بود.
براساس اين گزارش دو تحليلگر ارشد دفاعي اسرائيل هشدار دادند؛ اگر آمريکا استراتژي خود را از «سياست پيشگيري هسته‌اي» به سمت «استراتژي مهار هسته‌اي» ايران پيش ببرد مي‌توان جلوي پيشرفت ايران را گرفت، در غير اينصورت غرب با مشکل مواجه مي‌شود!
«اميلي لاندائو» مدير برنامه امنيت منطقه‌اي و کنترل تسليحات موسسه امنيت ملي دانشگاه تل‌آويو و «آفرايم آسکولاي» محقق ارشد اين موسسه طي مقاله‌اي با عنوان «آيا آمريکا به سمت مهار ايران پيش مي‌رود؟» نوشتند: باراک اوباما و اعضاي کابينه وي بارها تاکيد کرده‌اند که سياست جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي بلوف نيست و سفر وي به تل‌آويو نيز براي صرف زمان و اطمينان دادن به بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسرائيل انجام شد.
آنها در ادامه مقاله خود نوشتند؛ با اين وجود در سياست‌هاي آمريکا عليه ايران همچنان سردرگمي ديده مي‌شود و اين مساله به توانايي اوباما در حمايت از سياست‌هايش برمي‌گردد، حتي اگر او بر روي وعده‌هاي خود متعهد باشد.

 


تحويل انبوه سکوهاي پرتاب موشک دوربرد زمين‌به‌زمين از سوي وزارت دفاع به نيروي هوافضاي سپاه، در رسانه‌هاي غربي و عبري خصوصاً رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي بازتابي گسترده داشت.
در همين راستا سايت روزنامه جروزالم پست در تيتر خود نوشت: «ايران مدعي شده است سکوهاي جديد پرتاب موشک در اختيار دارد.»
اين سايت در ادامه با اشاره به سخنان سردار احمد وحيدي وزير دفاع نوشت: «ايراني‌ها مدعي‌اند با تحويل انبوه اين سکوهاي جديد پرتاب موشک در برابر هرگونه حمله دشمن با قدرت بيشتري پاسخ خواهند داد.»سايت ديگر روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارنوت نيز در تيتر خبري خود نوشت: «ايران از تعداد بسيار زياد سکوهاي پرتاب موشک جديد خود رونمايي کرد.»
بنابراين گزارش، يديعوت آحارنوت نوشت: «سامانه دفاع موشکي ايران به قدرتي رسيده است که موشک‌هاي دوربرد آن مي‌تواند اهداف خود را تا فاصله 2000 کيلومتر به راحتي نشانه رود که به معناي اين است که تمام اسرائيل و پايگاه‌هاي ايالات متحده در منطقه را مي‌تواند هدف قرار دهد.»
به گزارش جام نيوز همچنين سايت رسمي شبکه فاکس نيوز آمريکا نيز با اشاره به خبر توليد انبوه سکوهاي جديد پرتاب موشک‌هاي دوربرد در ايران نوشت: «ايران برنامه گسترده‌اي را در بخش نظامي در مقابل تحريم‌هاي غرب به اجرا درآورده است که شامل سلاح‌هاي سبک، زيردريايي‌ها، اژدرها و ساخت سکوهاي پرتاب موشک است.»
گفتني است؛ ديگر سايت‌هاي انگليسي زبان همانند گاردين، واشنگتن پست و راشاتودي نيز در اخباري مشابه تحويل توليد انبوه سکوهاي موشکي به سپاه را پوشش خبري دادند.

 


حجت‌الاسلام علي محمدي رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در نشست خبري ديروز ضمن اعلام برگزاري سي‌امين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم از حضور قاريان و حافظان قرآن 75 کشور جهان در اين مسابقات خبر داد.
به گزارش خبرنگار کيهان نماينده ولي‌فقيه در سازمان اوقاف گفت: پس از خداوند متعال، با فضيلت‌ترين و مهمترين چيزي که در عالم هستي وجود دارد، قرآن است.
پيامبر اکرم(ص) فرموده است: هر کس به قرآن احترام بگذارد به خداوند سبحان احترام گذاشته و هر کس به قرآن بي‌اعتنايي کند، به خداوند متعال بي‌اعتنايي کرده است.
علي محمدي درباره مطالبات رهبري درخصوص قرآن گفت: اولين مطلب، تدبر در قرآن و عمل به فرهنگ قرآن مي‌باشد.مشکلات فعلي ما نيز بخاطر دوري از قرآن و عمل نکردن به دستورات قرآن است.بنابراين مقام معظم رهبري خواهان عملي کردن همه مردم ايران به دستورات قرآن کريم هستند.وي در ادامه هدف از برگزاري مسابقات قرآن کريم را چنين بيان کرد:
-مطرح کردن فرهنگ قرآن در جهان
-بهره‌برداري از تجربيات اساتيد قرآني جهان
-ايجاد فضاي قرآني در داخل و خارج از کشور
-آسيب‌شناسي ضعفها و نقص‌هاي کارهاي قرآني
-گسترش فرهنگ اخوت و برادري در بين مسلمانان
محمدي درباره گسترش حضور مردم در عرصه توجه به فرهنگ قرآن افزود: در سال گذشته بيش از نهصد هزار نفر در مسابقات کشوري قرآن شرکت کردند.
وي در ادامه اظهار داشت: در حاشيه اين مسابقات، از بانوان قرآن‌پژوه قرآني تجليل به عمل مي‌آيد. و نيز پژوهش‌هاي قرآني قرآن‌پژوهان مورد بررسي قرار خواهد گرفت و نمايشگاه محصولات فرهنگي نيز برگزار خواهد شد.
همچنين متسابقين از:-بيت حضرت امام-موزه دفاع مقدس
و ساير اماکن تاريخي و مذهبي بازديد خواهند کرد.
در پايان مسابقات هم، چهارمين نشست صميمي مسئولين برگزاري مسابقات با کليه شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد.
يادآوري مي‌شود که در اين مسابقات 111 نفر از 75 کشور جهان شرکت دارند و مسابقات در روزهاي دهم تا هفدم خرداد امسال در سالن اجلاس برگزار مي‌شود.

 


مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام کرد که مذاکره با ايران به بعد از انتخابات رياست جمهوري اين کشور موکول شده است.
«کاترين اشتون» در نشست شوراي امور خارجي اتحاديه اروپا در بروکسل گفت: من درباره مذاکرات اخيرم با دکتر جليلي مذاکره کننده ارشد ايران در استانبول گزارشي ارائه خواهم داد.
وي افزود: ما گفت‌وگوي طولاني در طول ضيافت شام در استانبول داشتيم. همانطور که مي‌دانيد او [جليلي] کانديداي رياست جمهوري است لذا اين امر بسياري از مسايل را تحت تأثير قرار مي‌دهد.
اشتون ادامه داد: اما به نظر مي‌رسد پس از انتخابات زمان مناسبي براي فکر کردن درباره نشست ديگري باشد. تصور مي‌کنم بايد منتظر باشيم و ببينيم نتيجه انتخابات چه مي‌شود زيرا بسته به آنکه چه کسي انتخاب مي‌شود ممکن است تفاوت‌هايي وجود داشته باشد.
جليلي پيش از انجام مذاکرات اخير خود با اشتون در استانبول در پاسخ به سؤالي درباره امکان تأثيرگذاري انتخابات رياست جمهوري بر روي روند مذاکرات هسته‌اي گفته بود: موضوع هسته‌اي موضوعي ملي و مورد اجماع و فراجناحي است که انتخابات رياست جمهوري روي آن تأثيري ندارد.

 


رئيس سابق ستاد اطلاعاتي ارتش رژيم صهيونيستي نسبت به هرگونه اشتباه اين رژيم در قبال ايران هشدار داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو رژيم صهيونيستي: «عاموس يادلين» در اظهاراتي گفت: در صورتي که اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران حمله کند با بمباران موشکي سهمگين ايران مواجه خواهد شد.وي در ادامه گفت در صورت بروز چنين حادثه‌اي ميزان پرتاب موشک به سرزمين‌هاي اشغالي دو تا سه برابر بيشتر از جنگ اول خليج‌فارس خواهد شد.«عاموس يادلين» اين اظهارات را در خلال نشستي در مرکز پژوهش‌هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي بيان کرد.

 


در راستاي تقويت آمادگي دفاعي و ارتقاي توان رزم واحدهاي مختلف عملياتي، رزمايش دفاع همه‌جانبه از جزاير تنب بزرگ و تنب کوچک برگزار شد.
به گزارش فارس، در اين رزمايش که تحت عنوان دفاع مستحکم و به مدت چهار روز پيگيري شد، گروه‌هاي مختلف رزمي، توانمندي‌هاي خود را در دفاع از جزاير به نمايش گذاشته و به ارزيابي کارايي و قابليت‌هاي خود پرداختند.
بنابراين گزارش، بهره‌گيري از ظرفيت واحدهاي پدافندي، دفاع ضد هوايي، تشکيل حلقه‌هاي چند لايه دفاعي، ارزيابي تحرک واحدهاي شناوري، سطحي و زيرسطحي، آزمايش و اجراي سريال‌هاي مختلف واحدهاي جنگال در جنگ الکترونيک، ارزيابي قابليت‌هاي مختلف ادوات و تجهيزات نظامي و دفاعي الحاقي به سازمان رزم دريايي از جمله مراحلي بود که طي چهار روز برگزاري اين رزمايش با موفقيت به اجرا گذاشته شد.
گفتني است؛ استخراج نتايج حاصل از کارکرد واحدهاي مختلف عمل کننده در اين رزمايش، در تقويت ساختار دفاعي جزاير موثر خواهد بود.

 


محسني اژه‌اي در ادامه نشست خبري خود درخصوص منابع مالي کانديداها براي تبليغات انتخاباتي، گفت: اگر ثابت شود که کانديداها از مجراي غيرقانوني هزينه‌هاي تبليغاتي خود را فراهم کنند با آنها برخورد خواهد شد البته رصد آن چندان ساده نيست.
خبرنگاري به اظهارات يکي از کانديداهاي ردصلاحيت شده اشاره کرد و گفت: اين فرد اعلام کرده که دولت 500 هزار ميليارد تومان به بانکها بدهکار است که سخنگوي قوه قضائيه گفت: من نمي‌دانم چه کسي اين مطلب را بيان کرده اما بعيد مي‌دانم رقم را به تومان گفته باشد، من احتمال مي‌دهم عدد مورد نظر ايشان به ريال باشد البته همچنان بعيد مي‌دانم اين موضوع را کانديداها بيان کرده باشند.
به گزارش فارس، سخنگوي دستگاه قضايي درخصوص حضور اعضاي هيئت‌اجرايي در ستاد انتخاباتي گفت: در قانون اعضاي هيئت اجرايي نمي‌توانند نامزد رياست جمهوري باشند و حضور اين افراد در ستاد انتخابات منع قانوني ندارد.
از آنجايي که احمدي‌نژاد در روز ثبت‌نام براي انتخابات، مشايي را همراهي کرده است اين موضوع جرم تلقي شده و مورد رسيدگي است.

 


وي افزود: به همين دليل است که اجراي حکم آغاز شده اما به طور قطع تا پايان يافتن آن زماني نياز است که بايد اين زمان طي شود و اقدامات ضروري همزمان انجام شود.
محسني اژه‌اي در خصوص افرادي که قصد بر هم زدن امنيت انتخابات را دارند گفت: دشمن در اين 34 سال انتخابات، درس نگرفته و همواره به دنبال اين بوده که مردم را به عدم حضور در انتخابات تشويق کند. اين بار هم همين تلاش را دارد اما کشور ما آرام است و نيروهاي امنيتي، انتظامي، اطلاعاتي و دستگاه قضايي به طور کامل فعاليت‌ها را رصد مي‌کنند و اگر دشمن نقشه‌اي داشته باشد با آن برخورد مي‌کند.
وي از دستگيري تعدادي از مخلان امنيت در انتخابات خبر داد و گفت: عده‌اي از سوي وزارت اطلاعات به دليل اخلال در امنيت دستگير شده‌اند و بايد منتظر ثابت شدن اتهامات آنها بمانيم.


 


مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري از پرداخت بخشي از مطالبات بازنشستگان خبر داد.
ايراندخت عطاريان در جمع کانون‌هاي بازنشستگي با بيان اينکه در حال حاضر صندوق بازنشستگي کشوري 50 درصد مطالبات را پرداخت کرده افزود: با تلاش‌هاي اخير وزير کار و رفاه اجتماعي اين امکان براي صندوق بازنشستگي کشوري فراهم شد تا بخشي از مطالبات بازنشستگان زودتر از زمان برنامه‌ريزي شده پرداخت شود.
به گفته وي در حال حاضر از 830 هزار بازنشسته مشمول قانون مديريت خدمات کشوري مطالبات حدود 150 هزار نفر به‌طور کامل تسويه شده و مابقي بازنشستگان نيز با پرداخت هر مرحله به تدريج مطالباتشان تسويه مي‌گردد.
مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري رويکرد سياست‌ها و برنامه‌هاي جديد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را در سال 92 ارتقاي خدمات رفاهي و درماني و تسريع در پرداخت مطالبات بازنشستگان عنوان کرد و گفت: با مساعدت و اهتمام ويژه وزير کار و رفاه اجتماعي و فعاليت‌ها و پيگيري‌هاي مديران صندوق بازنشستگي کشوري امسال دامنه پوشش بيمه طلايي براي خانواده بازنشستگان گسترده‌تر و همچنين اعتبارات خدمات رفاهي در مقايسه با سال گذشته افزايش بيشتري يافته است که اين اقدامات نشان‌دهنده آن است که تأمين نيازهاي درماني و رفاهي به همراه بهبود وضعيت اقتصادي بازنشستگان از اولويت‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سال جاري است.
عطاريان در پايان با اشاره به تدوين برنامه ملي در بخش‌هاي درماني، رفاهي، فرهنگي و اقتصادي براي بازنشستگان کشوري اظهار داشت: در اين برنامه‌ها نيازهاي اصلي بازنشستگان دسته‌بندي شده و متناسب با هر يک از بخش‌هاي مذکور اعتبارات لازم براي اجراي آن پيش بيني شده که در مجموع رويکرد برنامه‌هاي حمايتي اين صندوق تأمين رضايت اين قشر فرهيخته است.

 


اهواز - خبرنگار کيهان:
نماينده وزير نفت از لزوم صدور تکنولوژي نفتي به کشورهاي ديگر با توجه به منابع و ذخاير نفتي و گازي خبر داد.
رئيس ستاد طرح‌ها و پروژه‌هاي ويژه در اولين همايش مديريت دانش در اهواز خواستار توسعه در بخش تحقيقات بنيادي و تربيت نيروي انساني متخصص شد و افزود ما بايد بتوانيم دانش و اطلاعات خود را به ديگر کشورها صادر کنيم.
احمد ميانجي در ادامه مديريت دانش را يکي از امور الزامي در شرکت نفت دانست و با اشاره به اينکه تا 10 سال آينده 24 هزار نفر از کارکنان اين شرکت بازنشسته مي‌شوند، گفت: انتقال تجربيات و دانش کارمندان قديم به نيروهاي جديد بايد مورد توجه قرار گيرد.
در اين همايش مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت‌خيز نيز حضور داشت که طي صحبت‌هايي يکي از دلايل ناکامي در اين بخش را اتلاف وقت و لزوم کارفشرده و هزينه زياد و تحميل کار اضافي دانست.

 


مدير عامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبي دلايل تأخير توسعه 8 فاز ميدان گازي پارس جنوبي معروف به 35 ماهه را اعلام کرد.
محمدرضا زهيري در گفت‌وگو با ايسنا گفت: براي توسعه فازهاي جديد به توانايي‌هاي شرکت‌هاي داخلي اعتماد کرديم که البته براي آنکه آنها بتوانند به تجربه در اجراي پروژه‌ها دست يابند، توسعه فازهاي 35 ماهه با تأخير مواجه شده است.
وي همچنين يکي از دلايل تأخير در توسعه کامل فازهاي 35 ماهه را تحريم‌ها عنوان کرد و افزود: محدوديت‌هاي ايجاد شده موجب شد به خودباوري برسيم و به ساخت داخلي برگرديم و از تجهيزات و فن‌آوري داخلي براي توسعه فازهاي جديد استفاده کنيم، بطوري که الان که در پايان زمان 35 ماهه هستيم پيشرفت بخشي از اين پروژه‌ها از مرز 50 درصد و برخي از 60 درصد عبور کرده است.
بنابراين گزارش: قراردادهاي فازهاي 13، 14، فاز 19، 20 و 21 و 22، 23 و 24 معروف به فازهاي 35 ماهه خرداد 89 بين شرکت نفت و گاز پارس جنوبي به عنوان کارفرما و پيمانکاران داخلي بسته شد.
در صورت توليدي شدن فازهاي 35 ماهه حجم توليد گاز کشور 250 ميليون متر مکعب در روز افزايش خواهد يافت.
طبق آمار پيشرفت فازهاي 35 ماهه تا دو هفته گذشته به شرح زير است:
فاز 13، 61 درصد، فاز 14، 47 درصد، فاز 19، 57 درصد، فازهاي 20 و 21، 61 درصد و فازهاي 22، 23 و 24 نيز 46 درصد پيشرفت داشته است.
در حال حاضر توليد از 10 فاز اول پارس جنوبي عملي شده که حاصل آن روزانه بيش از 300 ميليون متر مکعب گاز است که با تکميل و يا توليد زودهنگام از فازهاي در حال توسعه تا پايان سال 92 حجم توليد از اين ميدان مشترک با افزايش 50 ميليون متر مکعبي به حدود 350 ميليون متر مکعب خواهد رسيد.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
سند تحول بنيادين وزارت آموزش و پرورش به دنبال تربيت قرآني نسل آينده ايران اسلامي است و اين سند با روح قرآن پيوند خورده است.
مشاور وزير آموزش و پرورش، در نشست شوراي قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزي، با بيان مطلب بالا افزود: در سند تحول بنيادين وزارت آموزش و پرورش به آموزش قرآن در دوره‌هاي مختلف تحصيلي به ويژه در مدارس خاص مثل مدارس شاهد و نمونه توجه بسيار شده است.
محمد بنيادي با اشاره به اين که سند تحول بنيادين با روح قرآن پيوند خورده است گفت: با اجرايي شدن اين سند مي‌توان شاهد تحول عظيم در آموزش و پرورش و دانش‌آموزان که سرمايه‌هاي اين نظام هستند، باشيم.
مدير کل شوراي قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به جذب معلمان تخصصي قرآن در اين وزارتخانه گفت: تاکنون 5 هزار معلم به صورت رسمي جذب آموزش و پرورش شده‌اند که سهم استان مرکزي از اين مربيان جذب شده 86 نفر است.
بنيادي با بيان اين که، مربيان و معلمان با آزمون‌هاي تخصصي، تخصص و موفقيت آنها در زمينه‌هاي قرآني ارزيابي شده است اظهار کرد: آشنايي با تجويد قرآن، صوت و لحن، حفظ حداقل يک جزو قرآن و داشتن مدرک ليسانس و فوق‌ليسانس، عضو چهره‌هاي برتر قرآني و فعاليت‌هاي قرآني از ملاک‌هاي جذب معلمان قرآني در آموزش و پرورش است.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
استاندار گيلان و نماينده ويژه رئيس جمهور در امور چاي، خروج و توزيع چاي سنواتي از انبارهاي کشور را ممنوع اعلام کرد.
کيهان هاشم‌نيا به همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط اعلام کرد خروج و توزيع هرگونه چاي خشک سنواتي براي هرگونه مصرف از انبارهاي گيلان و خارج گيلان به مدت 6 ماه ممنوع است.
گفتني است هيئت وزيران فروردين ماه سال جاري بنا به پيشنهاد رئيس جمهور و به استناد اصول يکصد و بيست و هفتم و يکصد و سي‌وهشتم قانون اساسي استاندار گيلان را به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور در اتخاذ تصميمات اجرايي براي تقويت صنعت چاي شامل توليد و فرآوري و بازرگاني تعيين کردند.
لازم به ذکر است تصميمات نماينده ويژه رئيس جمهور در اين زمينه در حکم تصميمات رئيس جمهور و هيئت وزيران است.

 


اراک-خبرنگارکيهان:
برداشت گل ‌محمدي از سطح زير کشت چهارده‌ونيم هکتار از باغ‌ها و گلزارهاي شهرستان خمين آغاز شد و پيش‌بيني مي‌شود، 50 تن گل ‌محمدي از باغ هاي و گلزارها برداشت شود.
از هر هکتار گلزار «گل ‌محمدي» 10 ليتر گلاب و از هر 8 تن يک کيلوگرم اسانس عطر‌گل توليد مي‌شود.
«شهابيه»، «قورچي‌باشي» و «ليليان» از مناطق مهم باغ‌ها و گلزارهاي گل ‌محمدي شهرستان خمين به شمار مي‌روند.

 


همدان-خبرنگارکيهان:
انتخابات در ايران با ديگر کشورها تفاوت دارد و به همين دليل نيز دشمن برنامه متفاوتي براي آن خواهد داشت.
استاندار همدان در دومين همايش روابط عمومي‌هاي استان با اعلام مطلب بالا افزود: در سال جاري رهبر معظم انقلاب بر خلق حماسه‌سياسي تاکيد دارند بنابراين در دو انتخابات پيش‌رو بايد همه داشته‌هاي خود را وارد عرصه کنيم تا حماسه مورد نظر شکل بگيرد، زيرا دشمن عدم تحقق حماسه سياسي را پيگيري مي‌کند.

 


اصفهان - خبرنگار کيهان:
دستگاه اندازه‌گيري درصد ناخالصي در بنزين و گازوئيل براساس اندازه‌گيري ويسکوزيته سوخت توسط يک شرکت دانش‌بنيان در اصفهان طراحي و ساخته شد.
رئيس شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان درباره اين دستگاه گفت: استفاده آن در جايگاه‌هاي سوخت (پمپ بنزين) براي کنترل ميزان خلوص بنزين يا گازوئيل موجود به صورت آنلاين و تعيين درصد ناخالصي موجود در سوخت است.
«محمود شيخ‌زين‌الدين» با بيان اينکه روش‌هاي متفاوتي براي تعيين کيفيت سوخت بر حسب چگالي سوخت وجود دارد، افزود: در اين اختراع، روش تعيين کيفيت سوخت براساس اندازه‌گيري ويسکوزيته سيال است.
وي هدف از اين اختراع را تعيين ميزان خلوص فرآورده‌هاي نفتي سبک خواند و گفت: به علت ارتعاشات محيطي فراوان، دماي متغير و نيز عدم دسترسي آسان به مخازن سوخت در پالايشگاه‌ها و جايگاه‌هاي عرضه سوخت، اندازه‌گيري کيفيت سوخت دشوار است.
شيخ‌زين‌الدين اضافه کرد: مشتري‌مداري، حفاظت از محيط‌زيست، کاهش آلودگي هوا، جلوگيري از تقلب، بهينه کار کردن موتور خودرو و کاهش استهلاک و ضررهاي اقتصادي از جمله ويژگي‌هاي اين دستگاه است.

 


شرق گلستان-خبرنگارکيهان:
يادواره شهداي اهل سنت شهرستان کلاله به مناسبت سوم خرداد در مسجد جامع اهل سنت اين شهرستان برگزار شد.
محي‌الدين احمدي امام جمعه اهل سنت کلاله با بيان اينکه شهيدان با اهداء جان و مال خود با خدا معامله کردند و بهشت برين را نصيب خود نمودند، گفت: همان‌طوري که حضرت امام‌خميني(ره) فرموده‌اند، ما هر چه داريم از شهدا داريم بر اين اساس عزت و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي در سايه خون شهيدان حاصل شده است.

 


اردبيل- خبرنگار کيهان:
مدير امور عشاير استان اردبيل از آغاز کوچ عشاير اين منطقه از قشلاقات دشت مغان به سوي ييلاقات خبر داد.
مهندس معرفت آذري افزود: کوچ عشاير اردبيل به سمت ييلاقات تا 15 خرداد ادامه خواهد يافت.
وي گفت: با آغاز کوچ بهاره، عشاير غيور و غيرتمند استان با طي مسافتي در حدود 43 الي 280 کيلومتر خود را از طريق 5 ايل راه از قشلاقات دشت مغان و خلخال به ييلاقات و ارتفاعات کوه‌هاي سبلان، باغرو و بزگوش مي‌رسانند.
جمعيت عشاير اردبيل 66 هزار نفر در قالب 12 هزار و 80 خانوار است که پنج درصد جمعيت استان را تشکيل مي‌دهند عشاير استان با برخورداري از 5/1 ميليون واحد دامي، 591 هکتار اراضي مستعد و توليد 159 هزارتن محصولات دامي، زراعي و باغي و 12 هزار و 600 مترمربع انواع صنايع دستي نقش مهم و تعيين کننده در رونق کشاورزي و اقتصادي منطقه ايفا مي‌کنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10